Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2025 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 26 27 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
paQ schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 12:37:
nou, iets heel anders dan an.. an... an....a....? 8)7
Vind het wel heel fijn dat als je in de badkamer bent je douche op een andere verdiping zit 8)7
(30CM opstapje man man man)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Registratie: Februari 2025
  • Niet online
No Hands schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 08:21:
[...]

Niks geks aan, eerst douchen, dan kun je schoon naar boven. net zoiets als schoenen uit doen bij de voordeur.

En als je straks oud bent kom je ook niet meer boven dus kan je beneden douchen.
En slapen in de bijkeuken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05 19:10
Clush schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 12:06:
[...]

Het woord 'kan' is doing a lot of heavy lifting. Keuken en badkamer zijn wel ok, rest is toch wel ernstig verouderd, hoor.
vergeet de zachtboard platen in het plafond niet.... die moeten er allemaal uit anders zegt de verzekering nah als er ooit brand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 07:31
RobNemoo schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 11:42:
[...]

Vorige huis hadden we dat ook, badkamer in een aanbouw achter de bijkeuken waar je binnenkomt. Balzaal van een badkamer, vuil vanuit het in de tuin werken of mountainbiken, kids na een dagje ravotten, hond na een duik in de Maas, alles meteen daar de badkamer in. Echt heel fijn. Dat je dan soms met je blote batsen de trap af loopt door de keuken en bijkeuken om te gaan douchen vond ik geen probleem.
Dat kan wel meerwaarde hebben, maar dan zou het ook handig zijn als je na je activiteiten in die badkamer ook schone kleren aan kunt trekken. Dan heb je wel ruimte nodig voor een flinke garderobekast. Dat ontbreekt hier.

(Daarnaast zou ik dan alsnog óók een badkamer op mijn slaapverdieping willen hebben.)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rudi01
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21:48
paQ schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 12:37:
nou, iets heel anders dan an.. an... an....a....? 8)7

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Een stuk van deze kasteelhoeve dus
[Afbeelding]

[...]

https://www.funda.nl/deta...ssenhoven-200-a/43918329/
Is in het verleden al eens gepost.
Als je wil weten waar de vlekken op de pilaren vandaan komen, zie
mrmrmr in "Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2024"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:10
HvdBent schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 13:30:
[...]

vergeet de zachtboard platen in het plafond niet.... die moeten er allemaal uit anders zegt de verzekering nah als er ooit brand is.
Onzin, zo lang je ze maar van te voren inlicht kunnen ze het achteraf nooit weigeren.
Dat je premie minder grappig wordt is en ander verhaal :+

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

HvdBent schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 13:30:
[...]

Is dat zachtboard brandversnellend o.i.d.?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05 19:10
Amphiebietje schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 15:12:
[...]

Is dat zachtboard brandversnellend o.i.d.?
Het fikt als een malle en er komt giftige rook van af

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-05 07:37
Fanta schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:54:
Prachtig voorbeeld weer van het bizarre prijsverschil tussen de randstad en de provincie.

Voor de prijs van een betaalbaar 2-kamerappartement in de randstad, koop je in Friesland (op 5 minuutjes van Wolvega en Heerenveen) een vrijstaand huis waar je zo in kan, met een leuke lap grond, opstallen en vrij uitzicht.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

https://www.funda.nl/deta...is-hoofdweg-245/89379497/
Ja en dan elke dag 4 uren reistijd.

[ Voor 6% gewijzigd door wvkreg op 16-05-2025 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psdata
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:29
Mink Z. schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:10:
[...]

In die streek, en zeker in de kleine dorpjes, kom je verder met Stellingwerfs dan met Fries.
Stelligwarfs , (beetje plat) of gewoon Nederlands kom je daar een heel eind, zowel wolvega als Heerenveen spreekt m'n voornamelijk geen Fries (men verstaat het vak wel)

Homey, Sessy, Starlink, Ubiquti

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Voor de liefhebbers van "Sound of Music":
"Aan de Dalenk 26 in Loenen, op het hoogste punt van de omgeving, staat het huis waar in de zomer van 1939 de beroemde familie Von Trapp een tijdje verbleef. Hun verhaal is wereldberoemd en diende als inspiratie voor de onvergetelijke film en musical The Sound Of Music."
Verder: "Het buitenhuis 'De Uitkijk' was eigendom van de Nederlandse bankier Menten. Menten en Von Trapp kenden elkaar van de antroposofische beweging." Begrijpelijk dat de makelaar iets minder uitweidt over het (oorlogs-)verleden van die familie.

Het huis stelt verder weinig voor met 77 m2 en energielabel G. De anderhalf miljoen (!) zal hem vooral in de bijna 2 hectare grond zitten.
https://www.funda.nl/deta.../huis-dalenk-26/43925715/
https://dalenk26.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:52

Sport_Life

Solvitur ambulando

Fanta schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:12:
[...]

Ik ben geen Fries, spreek geen Fries, begrijp een beetje Fries. Ik ben zelf vorig jaar verhuisd van de randstad naar Fries buitengebied, en ik zou voor geen goud meer terug willen. Ja, mijn directe buren wonen soms op 5 minuten lopen, maar ik heb veel meer aan ze dan aan mijn oude buren. Ik woon 'in the middle of nowhere', maar als ik in de auto stap, ben ik binnen 5 minuten in Heerenveen, waar ik alles kan halen wat ik nodig heb. Mentaliteit speelt zeker een grote rol, die is hier namelijk een stuk prettiger dan in het altijd gehaaste westen waar niemand tijd en ruimte meer voor elkaar lijkt te hebben. Ik kan het iedereen aanraden en (zeker in mijn situatie) vind ik de vergelijking verre van onzinnig.. ;)
Maar blijkbaar ben je dan flink in de minderheid sinds die woning 'maar' 350k moet kosten ;).
Al krijg je voor dat geld ook niet heel veel woning , slechts 96m2 en label G. Verder geen oordeel, als je alleen of zonder kinderen bent is 96m2 prima wonen. En als je maar 96m2 warm hoeft te houden is label G ook niet zo'n probleem :+

[ Voor 26% gewijzigd door Sport_Life op 18-05-2025 12:20 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19:43
wvkreg schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 16:50:
[...]

Ja en dan elke dag 4 uren reistijd.
Klopt, want in Friesland is geen werk.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Novari131
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 01:47
De woning verkeert in eenvoudige staat
De huidige indeling, het karakteristieke gevelbeeld en de originele jaren '30 elementen vormen een prachtig canvas voor een eigentijds en comfortabel thuis.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F4iuBFn2YzlSfb2ulhDNMNHF0nI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RBCMM9kOXzMYm9foXlqVsENW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xEg9d5O8jmxyGFRrfUy_70ByNWs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dM8aEsCVNQAysmdl4Y6UzJCd.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.funda.nl/deta...grietstraat-136/43903426/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S.J.Onnie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:11
Ik zou het zo kopen vanwege die prachtige binnendeur als het niet 6 ton te duur had geweest ;)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:44
De verkopers gaven aan hoe fijn het is om midden in de stad te wonen, in een gezellige straat met goede burencontacten, maar tegelijk het gevoel van rust en ruimte te hebben door het groen voor de deur.

Hebben ze dat van horen zeggen dan?

- de niet-zelfbewoningsclausule en de 'as is where is' clausule zullen worden opgenomen in de koopovereenkomst;

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:31
Het is zo'n gezellige buurt dat ertegenover een bordje waarschuwt voor camerabewaking. De eigenaar zou gewoon straf moeten krijgen voor het laten verkrotten van het pand. Maar kan een erfenis zijn natuurlijk. De prijs is van de zotte. Als dat klaar is heeft het meer dan een miljoen gekost, daar is het de buurt niet voor toch? WOZ is stuk lager.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novari131
Compuchip87 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 18:20:
[...]

De verkopers gaven aan hoe fijn het is om midden in de stad te wonen, in een gezellige straat met goede burencontacten, maar tegelijk het gevoel van rust en ruimte te hebben door het groen voor de deur.

Hebben ze dat van horen zeggen dan?

- de niet-zelfbewoningsclausule en de 'as is where is' clausule zullen worden opgenomen in de koopovereenkomst;
Idd die quote is van bewoner die 50 jaar geleden is vertrokken en Zuilen nog een dorp was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novari131
pauldaytona schreef op zondag 18 mei 2025 @ 18:42:
[...]

Het is zo'n gezellige buurt dat ertegenover een bordje waarschuwt voor camerabewaking. De eigenaar zou gewoon straf moeten krijgen voor het laten verkrotten van het pand. Maar kan een erfenis zijn natuurlijk. De prijs is van de zotte. Als dat klaar is heeft het meer dan een miljoen gekost, daar is het de buurt niet voor toch? WOZ is stuk lager.
Het is wel de populairste straat van Zuilen, maar 1 miljoen euro+ inc verbouwing lijkt behoorlijk aan de prijs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

"eenvoudige staat" is het nieuwe euphemisme voor "half slooppand"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23:21
pauldaytona schreef op zondag 18 mei 2025 @ 18:42:
[...]

Het is dan wel utrecht he, dan is een schoenendoos al gauw blijkbaar 1 miljoen waard. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-05 14:52
Rubbergrover1 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 12:04:
Voor de liefhebbers van "Sound of Music":
"Aan de Dalenk 26 in Loenen, op het hoogste punt van de omgeving, staat het huis waar in de zomer van 1939 de beroemde familie Von Trapp een tijdje verbleef. Hun verhaal is wereldberoemd en diende als inspiratie voor de onvergetelijke film en musical The Sound Of Music."
Verder: "Het buitenhuis 'De Uitkijk' was eigendom van de Nederlandse bankier Menten. Menten en Von Trapp kenden elkaar van de antroposofische beweging." Begrijpelijk dat de makelaar iets minder uitweidt over het (oorlogs-)verleden van die familie.

Het huis stelt verder weinig voor met 77 m2 en energielabel G. De anderhalf miljoen (!) zal hem vooral in de bijna 2 hectare grond zitten.
https://www.funda.nl/deta.../huis-dalenk-26/43925715/
https://dalenk26.nl
Fietste hier laatst langs en zag het te koop bord staan. Was enigszins verbaasd over de prijs maar de locatie is echt prachtig. Aan de rand van het bos en vrij uitzicht over glooiend landschap. Bijna on-Nederlands.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 07:22
Novari131 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 18:47:
[...]

Het is wel de populairste straat van Zuilen.
Hoe kom je hier precies bij, heb je een bron? De straat is weinig bijzonder, en het deel waar deze woning ligt is ook nog eens achterin zuilen, dus relatief ver van het centrum van Utrecht. Maar dan weer net niet oud-zuilen, waar het rustiger is en dichter op de natuur. Ik zie echt heel weinig unieks aan deze straat. Een groot deel loopt bovendien direct langs de rokade (winkelcentrum) waar het nog altijd ellendig is door hoeveelheid hangjongeren, sociale-woningbouw-problematiek, etc. Ja zuilen is populair, net als alles in Utrecht, maar dit deel “het populairste deel van zuilen” noemen kan ik mij niet in vinden ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novari131
Valorian schreef op zondag 18 mei 2025 @ 20:54:
[...]

Hoe kom je hier precies bij, heb je een bron? De straat is weinig bijzonder, en het deel waar deze woning ligt is ook nog eens achterin zuilen, dus relatief ver van het centrum van Utrecht. Maar dan weer net niet oud-zuilen, waar het rustiger is en dichter op de natuur. Ik zie echt heel weinig unieks aan deze straat. Een groot deel loopt bovendien direct langs de rokade (winkelcentrum) waar het nog altijd ellendig is door hoeveelheid hangjongeren, sociale-woningbouw-problematiek, etc. Ja zuilen is populair, net als alles in Utrecht, maar dit deel “het populairste deel van zuilen” noemen kan ik mij niet in vinden ;)
Ik noem het niet populairste deel, maar populairste straat. Er is geen enkele andere straat/laan (Prinses Beatrixlaan) in Zuilen met grote tuinen waar vrijstaande huizen staan, alleen bestemmingsverkeer komt en gemiddelde vraagprijs boven de 7 ton ligt.

Oud-Zuilen is andere gemeente, dus die vergelijking gaat mank.

[ Voor 5% gewijzigd door Novari131 op 18-05-2025 21:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Novari131 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 18:47:
[...]

Het is wel de populairste straat van Zuilen, maar 1 miljoen euro+ inc verbouwing lijkt behoorlijk aan de prijs.
Het doet mij vooral vrezen voor de werkelijke verkoopprijs/overbiedingen van vergelijkbare woningen in de buurt die wel leefbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novari131
Rubbergrover1 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 07:07:
[...]

Het doet mij vooral vrezen voor de werkelijke verkoopprijs/overbiedingen van vergelijkbare woningen in de buurt die wel leefbaar zijn.
Idd de buren zien dit ook

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 07:22
Iets verderop in Oud-Zuilen ook een uniek optrekje. Wel een flinke prijs en vast ook met een aardige onderhoudskosten. Maar wel < 6km van Utrecht-centrum en toch geheel vrijstaand in het groen aan de rand van de natuur. Wel Slot-Zuylen-toerisme in je spreekwoordelijke achtertuin, maar dat moet je dan maar voor lief nemen ;)

https://www.funda.nl/deta...huis-slotlaan-1/43877606/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:17

Fanta

FordPerformance™️

S.J.Onnie schreef op zondag 18 mei 2025 @ 17:24:
[...]

Ik zou het zo kopen vanwege die prachtige binnendeur als het niet 6 ton te duur had geweest ;)
Wacht even tot het verkocht is, dan geef ik je een goede kans dat je die deur over kan nemen als de nieuwe bewoners aan het klussen gaan.. :+

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:14
Valorian schreef op maandag 19 mei 2025 @ 09:08:
Iets verderop in Oud-Zuilen ook een uniek optrekje. Wel een flinke prijs en vast ook met een aardige onderhoudskosten. Maar wel < 6km van Utrecht-centrum en toch geheel vrijstaand in het groen aan de rand van de natuur. Wel Slot-Zuylen-toerisme in je spreekwoordelijke achtertuin, maar dat moet je dan maar voor lief nemen ;)

https://www.funda.nl/deta...huis-slotlaan-1/43877606/
Nou... leuk optrekje.....

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/203/506/429_1080.jpg

Als je er een pijl bij moet zetten stelt het niet zoveel voor. :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:27
Wel jammer dat de naam van de boerderij geschreven is in een lettertype dat doet denken aan Comic Sans, de rest oogt wat chiquer.

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/205/812/635_1440.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guysp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-05 19:25
Exotische vloerbedekking op de trap en je kunt gelijk even water tappen in de hal.
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/210/157/470_2160.jpg

https://www.funda.nl/deta...huis-kapolder-5/89378759/

// TODO: Schrijf een signature

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sanderp
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-05 16:19
"Waar wilt u een marmeren vloer?"
"ja"
https://www.funda.nl/deta...is-hessenpad-13/43919575/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Fatbike gespot, ledikantje voor de baby.. Layout/vorm huis ... zeg me dat je van het kamp komt, zonder te zeggen dat je van het kamp komt..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-05 16:37

killercow

eth0

Aardappel schreef op zondag 18 mei 2025 @ 12:36:
[...]

Klopt, want in Friesland is geen werk.
Wat een gelul.

https://www.cbs.nl/nl-nl/...erkloosheid-per-provincie
In Noord holland, groningen en Zuid holland, jawel, daar waar je ook nog eens het 5 voudige voor een huis betaald is de werkeloosheid hoger.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-05 15:44

Sharky

Skamn Dippy!

Millie-ano schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:04:
[...]

Fatbike gespot, ledikantje voor de baby.. Layout/vorm huis ... zeg me dat je van het kamp komt, zonder te zeggen dat je van het kamp komt..
Hoe kun je zo landelijk wonen maar het toch zo ongezellig en zielloos laten lijken?

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/209/909/272_1440.jpg

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:13
Wow, 800k zou misschien een ok prijs zijn geweest indien de woning helemaal af was geweest. Maar deze bouwval kan toch niet voor meer dan 5-6 ton verkocht worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Millie-ano schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:04:
[...]

Mis alleen nog een foto van de geheime kluis waar de handelswaar bewaard wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
En doe er ook maar een gros inbouwspotjes bij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Knappa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-05 11:12
jeroenkb schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:18:
[...]

Mis alleen nog een foto van de geheime kluis waar de handelswaar bewaard wordt ;)
Foto 39, rechts onder het bureau. Alleen niet zo geheim.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 13:15
Ok heerlijk koelkast naast je bed. En dan met o.a. chili saus erin.....
Ok, ik moet zeggen dat ik in eerste instantie dacht dat het de master bedroom was. Ik denk nu toch dat het slaapkamer is van 1 van de zoons gezien de racing rig, pc en de chili saus.

https://www.funda.nl/deta...13/43919575/media/foto/40

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Aardappel
killercow schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:09:
[...]

Wat een gelul.

https://www.cbs.nl/nl-nl/...erkloosheid-per-provincie
In Noord holland, groningen en Zuid holland, jawel, daar waar je ook nog eens het 5 voudige voor een huis betaald is de werkeloosheid hoger.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HuRML0EcxIRQNLYz8eMyQeEVmfA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/6c0O0hLBIk1hNYw7Wh8vo3Uf.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-05 16:37

killercow

eth0

Oooh, het was een grapje.. wellicht moet je die wat grappiger maken de volgende keer ;)

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Blik1984 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:13:
[...]

Wow, 800k zou misschien een ok prijs zijn geweest indien de woning helemaal af was geweest. Maar deze bouwval kan toch niet voor meer dan 5-6 ton verkocht worden
In Utrecht gaan jaren 30 hoekwoningen die af zijn makkelijk voor 7k per m2, zelfs op deze locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:36
Sharky schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:12:
[...]

Hoe kun je zo landelijk wonen maar het toch zo ongezellig en zielloos laten lijken?

[Afbeelding]
Natuurlijk iedereen zijn ideeen en eigen smaak. En wansmaak is ook smaak..

Maar dit is wel serieus ernstig. Dit is het wat mij betreft het geld niet waard. Grond prijs betalen, huis slopen en wat nieuws maken >:)

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-05 19:33
Kaveltje kopen op een gesaneerd ex-industrieel eiland in de Amstel naast Amstelveen en hemelsbreed 700m van de A9?
Deze lege zelfbouwkavels beginnen vanaf €2.000.000,- v.o.n.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E_QRHK6t5C9uzO-fvje27A2mEls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9oQDXc4x4FiPVLgaEowYwkM0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yZ_bSx4k8MyS8CCTqUKzJAMzxV4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sG9HrfSUkUEexSr3wQCbjls8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6dNqN_yarjmidhT2iM6r8Wgfdhs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xvbxmskt7ix2WwQMF8shOWx4.jpg?f=fotoalbum_large

Bonus: zoek de dichtstbijzijnde / snelste brug naar de andere kant van de Amstel.

https://amsteleiland.nl/

Leuke stukjes grond voor een leuk optrekje ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
737freak schreef op maandag 19 mei 2025 @ 21:28:
Kaveltje komen op een gesaneerd ex-industrieel eiland in de Amstel naast Amstelveen en hemelsbreed 700m van de A9?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bonus: zoek de dichtstbijzijnde / snelste brug naar de andere kant van de Amstel.

En als de situatie in Nederland nog verder verslechterd verander je de brug in een ophaalbrug en zet je een slagboom met bewaking neer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Aardappel
killercow schreef op maandag 19 mei 2025 @ 14:45:
[...]

Oooh, het was een grapje.. wellicht moet je die wat grappiger maken de volgende keer ;)
Ik geloof dat de meeste het wel snapten. Maar ik ga m'n best doen. d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:21

B64

Kaveltje kopen op een gesaneerd ex-industrieel eiland in de Amstel naast Amstelveen en hemelsbreed 700m van de A9?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Pfff hoe lang ze al bezig zijn met dat project... toch al zeker 30 jaar. Alleen het saneren van de grond heeft al jaaaaren gekost, inclusief dwangsommern van de gemeente. Vervolgens hebben er jarenlang krakers gebivakkeerd, is de boel ontruimd, groot hek eromheen met bewaking - en het ligt nu al zeker 10 jaar braak.
De omgevingsvergunning voor het appartementencomplex is ook al 4 jaar geleden goedgekeurd.

Met die kennis is die vraaprijs van 2 miljoen per kavel echt absurd (kan dat op de website trouwens niet terugvinden). De locatie is best mooi - hoewel er tegenover die toegangsbrug een paar afzichtelijke loodsen staan (kundig buiten beeld gehouden op de website) en je bij mooi weer gek wordt van de wielrenners en motorrijders langs de Amstel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
- een leeg canvas om uw droomwoning te realiseren

15 minuten lopen vanaf Rotterdam Airport

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Upd0Bl682ufUB-HuUX-a3L8-fio=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QdGPP2l4Ol9mRSEroQPCzwFN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YLZLtIZ67614vXPgmNUPbvRLFRg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vOgd5TRZB1FIGqqf4Ey8f63q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K1hkNUYQstcGIEntLFSEezkgghw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PRJWrVXdR3eJ8xRYwLkat7Lt.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.funda.nl/detail/89264016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Chaki schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 01:04:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Daar kan ik wel blij van worden. Alleen dat halfvolle glas van 'lekker dicht bij het vliegveld' is bij mij vooral half leeg vanwege mogelijke overlast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
B64 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 23:53:
Met die kennis is die vraaprijs van 2 miljoen per kavel echt absurd (kan dat op de website trouwens niet terugvinden).
Staat op de pagina waarnaar gelinkt wordt.
"De bouwkavels voor vrijstaande villa's komen binnenkort in de verkoop vanaf €2.000.000,- v.o.n."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:23
B64 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 23:53:
[...]

Pfff hoe lang ze al bezig zijn met dat project... toch al zeker 30 jaar. Alleen het saneren van de grond heeft al jaaaaren gekost, inclusief dwangsommern van de gemeente. Vervolgens hebben er jarenlang krakers gebivakkeerd, is de boel ontruimd, groot hek eromheen met bewaking - en het ligt nu al zeker 10 jaar braak.
De omgevingsvergunning voor het appartementencomplex is ook al 4 jaar geleden goedgekeurd.

Met die kennis is die vraaprijs van 2 miljoen per kavel echt absurd (kan dat op de website trouwens niet terugvinden). De locatie is best mooi - hoewel er tegenover die toegangsbrug een paar afzichtelijke loodsen staan (kundig buiten beeld gehouden op de website) en je bij mooi weer gek wordt van de wielrenners en motorrijders langs de Amstel.
Behalve dat je dan vergeet is dat dat project toen failliet is gegaan en ze nu met de verkoop van kavels hun investering 3-4x willen terug verdienen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Aardappel schreef op maandag 19 mei 2025 @ 23:42:
[...]

Ik geloof dat de meeste het wel snapten. Maar ik ga m'n best doen. d:)b
Misschien wil je hem alsnog even uitleggen, want ik snapte 'de grap' ook niet. Als je er zo overtuigend een meme achteraan gooit moet het wel een briljante grap zijn geweest.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Meloenen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-05 20:41
Fanta schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 08:27:
[...]

Misschien wil je hem alsnog even uitleggen, want ik snapte 'de grap' ook niet. Als je er zo overtuigend een meme achteraan gooit moet het wel een briljante grap zijn geweest.
Zullen we weer gewoon on-topic gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Koopje in Coevorden.. :)

130m2 wonen, recent gerenoveerd, duurzame installatie en een eigen 'kroeg'..

Ja, Coevorden.. Maar wel voor een prijs die zelfs voor starters haalbaar is. Of heb ik de adder gemist?

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/210/290/034_1440.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/210/290/099_1440.jpg

https://www.funda.nl/deta...s-kerkstraat-32/43927909/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05 13:37

Polycom

Poes van goud

Fanta schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 08:47:

Ja, Coevorden.. Maar wel voor een prijs die zelfs voor starters haalbaar is. Of heb ik de adder gemist?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Foto 24, zit het addertje in het plafond :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Polycom schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 08:50:
[...]

Foto 24, zit het addertje in het plafond :+
Ja die zag ik ja.. Maar dat is niet zo ingewikkeld om af te werken lijkt me. Al kost het €20.000 om het te laten doen, dan is het nog een goedkoop huisje volgens mij..

En aan de Duitse grens, dus lekker goedkoop tanken en boodschappen doen.. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Fanta schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 08:47:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat is hier precies aan gerenoveerd? Zo ziet het er namelijk niet uit.
En hetgeen dat nog enigszins gerenoveerd lijkt zoals de keuken is er op een verschrikkelijke beunmanier in gezet.

Ik denk dat ondanks de gekke huizenmarkt, de prijs wel reëel is, vooral omdat het huis gewoon niet af is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leto001
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-05 14:23

[Afbeelding]

Kan me toch niet helemaal aan de indruk onttrekken dat de makelaar hier geprobeerd heeft het uitzicht iets aantrekkelijker te maken door met de gum over de foto te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-05 16:29

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat uitzicht op de tweede foto lijkt behoorlijk geshopt of het gebouw waar je op uitkijkt staat in de brand...

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mielemuis
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05 13:57
Is geen echt marmer, tekening in de steen komt regelmatig terug, soms liggen ze zelfs naast elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Makelaar: "Ook met het openbaar vervoer is de Van der Duijn van Maasdamweg goed bereikbaar, waardoor de wijk eenvoudig te bereiken is per bus of tram."

https://www.atlasleefomgeving.nl/check-je-plek: 1,3 km naar dichtsbijzijnde OV halte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
leto001 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 09:33:
[...]

Kan me toch niet helemaal aan de indruk onttrekken dat de makelaar hier geprobeerd heeft het uitzicht iets aantrekkelijker te maken door met de gum over de foto te gaan.
Goed gezien! En lucht er ondersteboven ingeplakt. Onwaarschijnlijk dat je op de 3e etage boven de wolken uitkijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
Kalentum schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 09:53:
[...]

Makelaar: "Ook met het openbaar vervoer is de Van der Duijn van Maasdamweg goed bereikbaar, waardoor de wijk eenvoudig te bereiken is per bus of tram."

https://www.atlasleefomgeving.nl/check-je-plek: 1,3 km naar dichtsbijzijnde OV halte.
Dat klopt niet! Vanaf bushalte Rotterdam Airport is het een kwartier lopen, maar wie een appartement heeft van 1,5 miljoen reist meestal niet per bus

Maar een tram valt daar in velden nog wegen te bekennen

[ Voor 5% gewijzigd door Chaki op 20-05-2025 10:21 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 19:48
Clush schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 12:06:
[...]

Het woord 'kan' is doing a lot of heavy lifting. Keuken en badkamer zijn wel ok, rest is toch wel ernstig verouderd, hoor.
Sorry hoor, maar dit is nu precies wat er mis is met de mentaliteit van tegenwoordig. Iedereen verwacht een compleet instapklaar huis, minimaal 2 onder 1 kap met tuin op het zuiden, nieuwe keuken, nieuwe badkamer, nieuwe visgraat vloer en noem maar op. Dat is toch eigenlijk te zot voor woorden?

En ja, als je het kan betalen is het prima (in sommige gevallen misschien kapitaalvernietiging), maar een huis zoals we het over hebben is toch eigenlijk niks mis mee? Ja het kan hier en daar een likje verf gebruiken en misschien een nieuw vloertje, maar valt dat niet onder instapklaar?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:09

Clush

Do as I say...

emot schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 10:36:
[...]

Sorry hoor, maar dit is nu precies wat er mis is met de mentaliteit van tegenwoordig. Iedereen verwacht een compleet instapklaar huis, minimaal 2 onder 1 kap met tuin op het zuiden, nieuwe keuken, nieuwe badkamer, nieuwe visgraat vloer en noem maar op. Dat is toch eigenlijk te zot voor woorden?

En ja, als je het kan betalen is het prima (in sommige gevallen misschien kapitaalvernietiging), maar een huis zoals we het over hebben is toch eigenlijk niks mis mee? Ja het kan hier en daar een likje verf gebruiken en misschien een nieuw vloertje, maar valt dat niet onder instapklaar?
De likjes verf is juist een van de dingen die wél goed geregeld is. En ik merkte ook al op dat keuken en badkamer wel prima zijn. En dit is geheel vrijstaand, met enorme tuin, dus alle dingen die je noemt is precies waar ik het niet over had. Die zijn allemaal prima voor elkaar.

Maar:
Verwarming middels gaskachels
Warm water via geiser
Energielabel G
Onderhoud:
Enkele elementen behoeven aandacht o.a. zachtboardplafonds, vloer begane grond en houtwerk

En dat gecombineerd met dat er slechts gedeeltelijk dubbel glas in zit, kan ik gewoon niet instapklaar noemen. Een cv-keteltje vervangen is nog wel even wat anders dan dit, hier is uberhaupt geen verwarming aangelegd. Ik zou me ook zorgen maken over wat er achter het houtwerk vandaag gaat komen, juist ook omdat dit huis geen verwarming heeft. Volgens mij is 'ernstig verouderd' waar ik het over had gewoon een feitelijke vaststelling, en heeft dat niet zoveel te maken met mentaliteit.

En ik reageerde op 'waar je zo in kan'. Zou jij hier zo in gaan, zonder bovengenoemde zaken aan te pakken? Het is gewoon niet instapklaar. Hoe erg iemand dat vindt mag iedereen zelf weten, ik heb ook niet gezegd dat niemand dit zou moeten kopen. En ik heb ook niet gezegd dat ik alleen maar naar een instapklaar huis zou willen verhuizen. Ik heb er puur moeite mee dat dit huis instapklaar wordt genoemd, want dat is het niet.

... not as I do.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• leto001

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leto001
Deze makelaar is wat bang dat we het huis niet kunnen vinden op de foto:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/207/014/812_1440.jpg

https://www.funda.nl/deta.../huis-landweg-2/43955096/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:14

Herman

FP ProMod
Jasphur schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 09:42:
[...]

Dat uitzicht op de tweede foto lijkt behoorlijk geshopt of het gebouw waar je op uitkijkt staat in de brand...
Bij dat makelaarskantoor heeft er iemand de beginnerscursus photoshop doorlopen. Vrijwel alle foto's zijn bewerkt. Bizar trouwens, dat zoiets blijkbaar kan en mag.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Herman
  • Laatst online: 07:14

Herman

FP ProMod
Meubelverkoper: Wilt u dit televisiemeubel met schuifdeuren; of wilt u dit televisiemeubel met deurtjes en lades?

Huiseigenaar: "Ja"

:D

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/998/350_720.jpg

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonJ
  • Laatst online: 21-05 17:28
Herman schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:28:
[...]

Meubelverkoper: Wilt u dit televisiemeubel met schuifdeuren; of wilt u dit televisiemeubel met deurtjes en lades?

Huiseigenaar: "Ja"

:D

[Afbeelding]
"Twee TV-meubels halen, één betalen"

All-electric.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• huppelepups
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-05 16:29
Clush schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 11:16:
[...]

De likjes verf is juist een van de dingen die wél goed geregeld is. En ik merkte ook al op dat keuken en badkamer wel prima zijn. En dit is geheel vrijstaand, met enorme tuin, dus alle dingen die je noemt is precies waar ik het niet over had. Die zijn allemaal prima voor elkaar.

Maar:
Verwarming middels gaskachels
Warm water via geiser
Energielabel G
Onderhoud:
Enkele elementen behoeven aandacht o.a. zachtboardplafonds, vloer begane grond en houtwerk

En dat gecombineerd met dat er slechts gedeeltelijk dubbel glas in zit, kan ik gewoon niet instapklaar noemen. Een cv-keteltje vervangen is nog wel even wat anders dan dit, hier is uberhaupt geen verwarming aangelegd. Ik zou me ook zorgen maken over wat er achter het houtwerk vandaag gaat komen, juist ook omdat dit huis geen verwarming heeft. Volgens mij is 'ernstig verouderd' waar ik het over had gewoon een feitelijke vaststelling, en heeft dat niet zoveel te maken met mentaliteit.

En ik reageerde op 'waar je zo in kan'. Zou jij hier zo in gaan, zonder bovengenoemde zaken aan te pakken? Het is gewoon niet instapklaar. Hoe erg iemand dat vindt mag iedereen zelf weten, ik heb ook niet gezegd dat niemand dit zou moeten kopen. En ik heb ook niet gezegd dat ik alleen maar naar een instapklaar huis zou willen verhuizen. Ik heb er puur moeite mee dat dit huis instapklaar wordt genoemd, want dat is het niet.
Gelukkig zijn wij allemaal verschillend en hebben wij onze eigen subjectieve meningen die overduidelijk geen feitelijke vaststellingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-05 20:07
en dan ook nog nep en sommige tegels met hetzelfde patroon naast elkaar gelegd :X

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-05 16:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6lL_mCkE-X2kuNjPkAtO6jMngm4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jH5wDhCoh9JHjbPZXqY0ez71.jpg?f=fotoalbum_large

Deze had ik niet verwacht in dit huis.

https://www.funda.nl/deta...er/huis-worp-25/89383380/

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-05 17:55
Een tinyhouse (minivilla volgens de makelaar :+ ) in Leeuwarden. De WOZ is €120.000, lijkt me vrij stevig aan de prijs voor zo'n dingetje van 47 m2 op een kavel van 100 m2.

Zonder de vraagprijs te hebben gezien probeerde ik me een inschatting te maken van de vraagprijs. Laat ik het er op houden dat ik er nogal naast zat 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wxMQJcLjL-hYPd7O9CbGqqE41GQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z3kqQegnsUsNTJQqYqAVxR4m.jpg?f=fotoalbum_large

Eigenlijk is het het leukst om met de foto's te beginnen en zelf een inschatting te maken van de vraagprijs voordat je de laatste foto hebt gehad, dit is het beginpunt https://www.funda.nl/deta...-10/43927563/media/foto/1

Succes :)

Volledige URL: https://www.funda.nl/deta...s-komelkerij-10/43927563/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:58
chielmi schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 21:11:
Een tinyhouse (minivilla volgens de makelaar :+ ) in Leeuwarden. De WOZ is €120.000, lijkt me vrij stevig aan de prijs voor zo'n dingetje van 47 m2 op een kavel van 100 m2.

Zonder de vraagprijs te hebben gezien probeerde ik me een inschatting te maken van de vraagprijs. Laat ik het er op houden dat ik er nogal naast zat 8)7

[Afbeelding]

Eigenlijk is het het leukst om met de foto's te beginnen en zelf een inschatting te maken van de vraagprijs voordat je de laatste foto hebt gehad, dit is het beginpunt https://www.funda.nl/deta...-10/43927563/media/foto/1

De vervolgvraag .... Zaten we er even ver naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orkaan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 21-05 15:02
Bizar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

Een MiniVilla volgens de makelaar. Je zou niet denken dat er 14 zonnepanelen op passen. Wat een geld….

En dan hangen er ook nog eens dikke jaga convectoren aan de muur die lekker in de weg zullen zitten. Had dan toch op mijn minst vloerverwarming aangelegd voor zo’n klein hutje.

[ Voor 46% gewijzigd door fenrir op 20-05-2025 21:29 ]

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

[Afbeelding]

De foto's kloppen niet maar toch ook wel? Er staat zowel een bonenmaler als een nespresso unit op de foto als dat het bed op 2 manieren is opgemaakt op wisselende foto's. Dat is iets meer dan we hebben foto's genomen uit andere hoek en er staan nog wat spulletjes op die er niet op horen te staan :P

Daarnaast erfpacht ook nog eens :X Het is niet extreem veel maar het is ook weer niet gratis of bezit.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:09
https://www.funda.nl/deta...s-oudendijk-143/43904035/

Dit huis heeft sowieso op een aantal plekken motoren staan... Maar dit kleurig geheel is wat mij betreft dit forum waardig
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/209/701/453_1080.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Snowhite0901 op 20-05-2025 21:41 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:58

Soort van Dubai a/d Amstel. :D :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VeertienKaVier
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07:10

VeertienKaVier

Traduttore, traditore

Goeie hemel, ik zat er ook ver onder, ja. 47 vierkante meter, dat zou ik als vakantiehuis prima vinden, maar er permanent moeten wonen... En minivilla, dat zo'n makelaar het uit zijn strot/toetsenbord krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeertienKaVier

VeertienKaVier

Traduttore, traditore

Snowhite0901 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 21:40:

Dit huis heeft sowieso op een aantal plekken motoren staan... Maar dit kleurig geheel is wat mij betreft dit forum waardig
[Afbeelding]
Het vrolijkste stukje van dat huis!

En is dit voor de sier of is het een designterrarium waar ik het beestje niet zo snel kan vinden?

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/209/701/438_1440.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:09
VeertienKaVier schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 07:01:
[...]

Het vrolijkste stukje van dat huis!

En is dit voor de sier of is het een designterrarium waar ik het beestje niet zo snel kan vinden?

[Afbeelding]
Dat vind ik zo lelijk nog niet eigenlijk. Lijkt mij een (sier)haard, kan alleen gebruikt worden voor het beestje als het hemelen is gegaan:)

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:41
Touchdomex schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 21:33:
[...]

De foto's kloppen niet maar toch ook wel? Er staat zowel een bonenmaler als een nespresso unit op de foto als dat het bed op 2 manieren is opgemaakt op wisselende foto's. Dat is iets meer dan we hebben foto's genomen uit andere hoek en er staan nog wat spulletjes op die er niet op horen te staan :P

Daarnaast erfpacht ook nog eens :X Het is niet extreem veel maar het is ook weer niet gratis of bezit.
Zoek de 10 20 verschillen

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/210/273/354_1440.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/210/273/360_1440.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VeertienKaVier

VeertienKaVier

Traduttore, traditore

Snowhite0901 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 07:33:
[...]

Dat vind ik zo lelijk nog niet eigenlijk. Lijkt mij een (sier)haard, kan alleen gebruikt worden voor het beestje als het hemelen is gegaan:)
O, aan een haard had ik niet eens gedacht, goeie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bitfreakie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-05 09:13
Iemand een kerk kopen in Jukwerd, bij Appingedam (Groningen)?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3QRCde_LOmRluTNeDXOA0G6oRzw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FUTMU8RsCBCyfDUh7xx4GxEp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Hv7qKt-RVKMW98jBgQl9zvxqPI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nEjAoOj8pYM8gOFMqEtChnNr.jpg?f=fotoalbum_large

Inclusief atelier/werkplaatsruimte:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AyUJ_7jM9BrhmMs45E2fTeUE1AQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uGVJKhW4aT6ZEpqTHjjTv5ne.jpg?f=fotoalbum_large

En een grafzerk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qkYBBEoN8cAF5HiTtNWjKa-VNkA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AeTO6bZ5guWpjJhaYVjN7iWl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5FZz1b-GhBU-3ah3Dk4UNSEsc5E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JgS8UyltEjZU8MMIPE42WPHQ.jpg?f=fotoalbum_large

Voor € 285.000 woon je op een mooie plek. Je moet wel bij begrafenissen en met oud & nieuw de kerkklokken luiden :) O ja: enkel glas en gaskachels dus je zit er niet snel warmpjes bij.

https://www.funda.nl/deta...jukwerderweg-51/43909664/

https://dvhn.nl/groningen...kken-luiden-46359628.html

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• H12
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:42

H12

henri86 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 07:37:
[...]

Zoek de 10 20 verschillen
Gevonden, maar misschien zijn er meer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NcY82ueRU_4YAwTZ1b1VqwWt4ko=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YNPPFuATV1k54d6nJNaTqjXe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01:52

_Eend_

🌻🇺🇦

[Afbeelding]

Ik zie mezelf wel wonen hier, maar niet voor 3,5 ton 8)7

Erfpacht ontkom je bij dit soort huizen niet aan, want voor een beetje bouwgrond ben je ook al snel 2,5 ton kwijt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

[Afbeelding]
Het hele pand is gewoon consistent goed kwa design. Eigenlijk begrijp ik niet waarom ze aan het eind van de fotoreeks nog wat renders hebben toegevoegd van hoe het anders zou kunnen zijn...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rubbergrover1

[Afbeelding]
Ah, is die nog niet verkocht?
Boris96 in "Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2024"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:58
Bitfreakie schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 07:50:
Iemand een kerk kopen in Jukwerd, bij Appingedam (Groningen)?
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Inclusief atelier/werkplaatsruimte:
[Afbeelding]

En een grafzerk:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Voor € 285.000 woon je op een mooie plek. Je moet wel bij begrafenissen en met oud & nieuw de kerkklokken luiden :) O ja: enkel glas en gaskachels dus je zit er niet snel warmpjes bij.

https://www.funda.nl/deta...jukwerderweg-51/43909664/

https://dvhn.nl/groningen...kken-luiden-46359628.html
Ik vind het ge-wel-dig ... En ik zou die klokken elk moment van de dag laten horen :) Nu de vrouw nog overtuigen ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-05 15:44

Sharky

Skamn Dippy!

Houtenklaas schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 08:34:
[...]

Ik vind het ge-wel-dig ... En ik zou die klokken elk moment van de dag laten horen :) Nu de vrouw nog overtuigen ...
En als je tweeverdiener bent (en wellicht een huis hebt met een wat overwaarde) kun je voor die prijs ook nog flink verbouwen en verduurzamen. Ik zie dit ook wel zitten als Groninger.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leto001
Dan moet je nog wel even je over de tuin zetten (die hoort niet bij de kerk maar is eigendom van de Hervormde Gemeente te Tjamsweer) en het feit dat het een gemeentelijk monument is waar 'een versterking op verzoek aangevraagd' is.

Is wel een mooi pand van de buitenkant idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Amphiebietje schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 08:18:
[...]

Het hele pand is gewoon consistent goed kwa design. Eigenlijk begrijp ik niet waarom ze aan het eind van de fotoreeks nog wat renders hebben toegevoegd van hoe het anders zou kunnen zijn...
Die renders gaan niet over de woning maar over de tuin. Zo te zien is dat tuinontwerp wel gedeeltelijk uitgevoerd, maar is het bedachte tuinhuis (nog) niet gebouwd. Daar geven de renders een idee van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubbergrover1
_Eend_ schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 08:02:
[...]

Ik zie mezelf wel wonen hier, maar niet voor 3,5 ton 8)7

Erfpacht ontkom je bij dit soort huizen niet aan, want voor een beetje bouwgrond ben je ook al snel 2,5 ton kwijt.
Ik ken ook wel mensen die hier heel enthousiast van worden. Die niet kijken maar de m2's, maar naar andere zaken. (Soms ook met het idee: hoe meer m2's, hoe meer zooi je verzamelt.) Als je prioriteit ligt bij een vrije ligging en je daarnaast vooral een moderne en zuinige woning met aparte slaapkamer en werkkamer wil, maar niet noodzakelijk veel m2's, dan komt dit wel in aanmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
[quote]chielmi schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 21:11:

[Afbeelding]

VeertienKaVier schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 06:58:
[...]

Goeie hemel, ik zat er ook ver onder, ja. 47 vierkante meter, dat zou ik als vakantiehuis prima vinden, maar er permanent moeten wonen... En minivilla, dat zo'n makelaar het uit zijn strot/toetsenbord krijgt.
Voor een tiny house is het te groot en ook nog vrijstaand. Dan kom je op een mini-villa uit. Als het meer m2 was, was het waarschijnlijk niet energieneutraal meer. Had het hoger ingeschat, maar dat is omdat ik Randstadprijzen ken en Leeuwarden niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01:52

_Eend_

🌻🇺🇦

Rubbergrover1 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 09:50:
[...]

Ik ken ook wel mensen die hier heel enthousiast van worden. Die niet kijken maar de m2's, maar naar andere zaken. (Soms ook met het idee: hoe meer m2's, hoe meer zooi je verzamelt.) Als je prioriteit ligt bij een vrije ligging en je daarnaast vooral een moderne en zuinige woning met aparte slaapkamer en werkkamer wil, maar niet noodzakelijk veel m2's, dan komt dit wel in aanmerking.
Ja, ik woon in een appartementje met een vergelijkbaar aantal M2's, en op zich bevalt dat prima. Ik mis alleen een werkkamer hobbyruimte mancave, een tuin en een schuur (ik heb alleen een gedeelde fietsenstalling en eigen parkeerplaats)

Meer ruimte heb ik eigenlijk niet nodig, maar de inrichting van het huis is wel erg belangrijk, je hoeft niet al je zooi weg te doen als alles een beetje handig is ingedeeld. Met wat mooie kasten kom je een heel eind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w00key
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:41
_Eend_ schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 13:04:
[...]

Ja, ik woon in een appartementje met een vergelijkbaar aantal M2's, en op zich bevalt dat prima. Ik mis alleen een werkkamer hobbyruimte mancave, een tuin en een schuur (ik heb alleen een gedeelde fietsenstalling en eigen parkeerplaats)

Meer ruimte heb ik eigenlijk niet nodig, maar de inrichting van het huis is wel erg belangrijk, je hoeft niet al je zooi weg te doen als alles een beetje handig is ingedeeld. Met wat mooie kasten kom je een heel eind.
In een apartement heb je veel meer nuttig vloeroppervlakte bij dezelfde m2, behoorlijk wat is hier kwijt aan trap, gang en looproutes ookal is het niet zo aangegeven op de plattegrond. En wat is die verdieping vaag ingedeeld, met een tiny kamer en dan grote overloop / werkruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickskeg99
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-05 15:47
Sharky schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 08:47:
[...]

En als je tweeverdiener bent (en wellicht een huis hebt met een wat overwaarde) kun je voor die prijs ook nog flink verbouwen en verduurzamen. Ik zie dit ook wel zitten als Groninger.
Je kan een beroep doen op die 40k subsidie voor verduurzaming en mogelijk moet het nog versterkt worden ook
Pagina: 1 ... 26 27 Laatste

Let op:
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. Anders worden er alleen eenvoudige linkdumps geplaatst en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.

Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.

Het afkraken/vergelijken/reviewen van regio's, steden dorpen, platteland etc heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic, het gaat over de panden.