Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2025 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 50 51 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:35

Freakie1NL

Grote Baas

No Hands schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:51:
[...]

Vroeger hadden alle slaapkamers een wasbak, gewoon armoede dat dat er niet meer is.
Dat is natuurlijk wel uit een tijd dat er geen verdere was voorzieningen waren. Ik persoonlijk heb 1000* liever minstens 1 badkamer met douche dan een huis vol met wastafels maar geen badkamer (en dus geen douche)

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:51

TVL

Helaas al verkocht onder voorbehoud. Voor maar 125.000 Euro dit pareltje ;)

https://www.funda.nl/deta...-spoorstraat-26/43026478/

https://www.vkmag.com/mag...t-wel-beetje-liefde-nodig

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:52
Wanneer je echt (nou ja, redelijk) vrij wilt wonen: Huis te koop: Bettestraatje 4 6905 BK Zevenaar | Funda
Vlak bij natuurgebied De Oude Rijnstrangen en er gaat nooit gebouwd worden.
Redelijke prijs en je hebt nog een optie om er een flink stuk aan vast te knopen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nmOfNHy_ILUebOMoia5wnxG1ucM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EGjg2IoGF8pipg3apvootWax.jpg?f=fotoalbum_large

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toekie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 19:43
Yaksa schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 18:28:
Wanneer je echt (nou ja, redelijk) vrij wilt wonen: Huis te koop: Bettestraatje 4 6905 BK Zevenaar | Funda
Redelijke prijs en je hebt nog een optie om er een flink stuk aan vast te knopen.
[Afbeelding]
Deze is wel sjiek hoor, mooi perceel ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:22
pagani schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 17:45:
[...]

Minder dan 4k/m2 is echt een bizar lage prijs.

De VVE is een tikfout, is 1312 euro per maand.
Er staat servicekosten 1312 euro per maand en bijdrage VvE 131 euro per maand.
En je kan 4 prive parkeerplaatsen erbij kopen a 25.000 euro per stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friezin
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Kijk even in je link en bereken het "aantal weken te laat" nog eens 🫣 (is aangepast)

[ Voor 3% gewijzigd door Friezin op 02-10-2025 08:23 ]

ZO-Fryslân, vrijstaande villa (monument) bj.1909, enkelsteens, 200m2/11are, 60m2 vvw/schuim, 12xradiator, 3xheatfan, T6: 21,5°C 24/7, 65×HR+(+), 2xQuatt (1x11-2023 1x9-2025), Nefit HR43, 10xSolarEdge, inductie, Quooker, weduwe, imker, prepensioen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Schway
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Friezin schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 07:51:
[...]

Kijk even in je link en bereken het "aantal weken te laat" nog eens 🫣
Oh shit we hebben september ook nog gehad! Wtf is dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huppelepups
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:35
Yaksa schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 18:28:
[Afbeelding]
Zo'n lang smal perceel lijkt mij onhandig, je kan er misschien wat hobbydieren op kwijt maar meer ga je hier niet mee doen.
Het kleine stukje visgraat op de overloop kan ik wel waarderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-10 10:47

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

-Jaap-io schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:22:
Dit wijkje.. ik zou er niet willen wonen... Volgens mij mag het tegenwoordig ook niet meer, zo dicht op elektrisiteits masten. Uiteraard mooi buiten beeld gehouden in de foto's of tegen een hele lichte lucht weg gezet...

Huis te koop: Wethouder Marcuslaan 12 4927 AD Hooge Zwaluwe | Funda

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Laten we dan ook niet beginnen over de algehele afwerkingskwaliteit in die woning :P

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotomizer
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06-10 23:04
supersoco80 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 09:03:
https://www.funda.nl/deta...-rijnbandijk-42/43996272/

Edit: Wat er ook niet in staat is dat de steenfabriek die er stond volledig bekleed was met asbestplaten, het terrein ligt vol met asbest. Ook is bouwen in de uiterwaarde vrijwel onmogelijk (niet toegestaan)
Mooie plek! maar daar wil je toch geen nieuwbouw neerzetten??? als het water een half metertje stijgt kan je al beginnen zweten 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barendv
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19:31
DasNieNix schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 20:37:
[...]

Er staat servicekosten 1312 euro per maand en bijdrage VvE 131 euro per maand.
En je kan 4 prive parkeerplaatsen erbij kopen a 25.000 euro per stuk
Zeker de m2 prijs is laag. Maar veel haken en ogen aan dit appartement. Is eerder dit jaar verkocht op een executieveiling. Wellicht onderhand opgelost maar wel iets om te checken:

Het betreft het penthouse op de 14e verdieping, kadastraal gezien bestaande uit 2 appartementsrechten welke in het verleden zijn samengevoegd tot 1 woning (blijkens het taxatierapport 400 m2 plus 180 m2 terras) en waarvan het vermoeden is dat dit nog steeds de huidige situatie is.
Een garantie kan echter niet worden afgegeven.
Volgens opgave van de VVE heeft de huidige eigenaar indertijd zonder tussenkomst van het bestuur de samenvoeging en verbouwing van beide penthouses gerealiseerd.
De hal op de 14e verdieping die alleen toegang geeft tot de penthouses behoort formeel tot de gemeenschappelijke gedeelten van de VVE en dient te allen tijde bereikbaar te zijn.
De VVE heeft aangegeven dat er met de huidige eigenaar de afspraak zou zijn gemaakt dat bij verkoop van de penthouses voor zover nodig de hal in oorspronkelijke staat terug gebracht moet worden.
link

En de locatie volgens de omschrijving: Op een van de meest gewilde locaties van Rotterdam, aan de rustige en charmante Piet Smitkade... Als je weleens in het weekend in de kuip komt of bij de Pathe of restaurants net om de hoek van de Piet Smitkade zie je dit toch iets anders ;-)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• robotomizer
Jaren 30 gemeentelijk monument.
Huis te koop: Wittoucksingel 35 4612 PB Bergen op Zoom | Funda
Opknappertje is een understatement en het is beetje ongelukkig gelegen, maar...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WVXrDCzOik1s7fN2FILnZkCSh0U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/plfSM49qGt6FRMcM1KWqflma.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dGroAo2H4dybePg9zo4yY-n2BbU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/vvUP1AuxQia0X1rLYxPJ7eYv.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20:52
robotomizer schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:52:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuk object wel! En als ik het goed zie, zijn ze die buurt aan het omvormen van industrie/bedrijven naar wonen. Dus de locatie lijkt me ook zeker potentie te hebben.

Maar bij een voormalig chemisch lab zou ik toch wel wat zorgen hebben over eventuele (bodem) vervuiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleijn1985
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:51
[url="https://www.funda.nl/detail/koop/bergen-op-zoom/huis-wittoucksingel-35/43165145/"]
Als ik vergelijk met de omgeving dan lijkt dit zelfs met de restauratie voorwaarden best een leuke deal, al vraag ik me wel een klein beetje af waarom dit nou een monument is... wel potentie om je eigen eten te verbouwen :P

Mooie haag eromheen en gokken dat verkeer overlast meevalt? edit: die haag lijkt er al te staan/gestaan te hebben volgens streetview

[ Voor 12% gewijzigd door kleijn1985 op 02-10-2025 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robotomizer
Qua chemische/bodemvervuiling kan hat wel meevallen. Nedalco was een brand- en drank alcohol fabriek.
Alle beplanting er omheen is vorig jaar weggehaald (met was het wel mooier).
Het is best een drukke baan en kruispunt (naar bergen op zoomse normen dan toch :) )

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:39
robotomizer schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 11:27:
Qua chemische/bodemvervuiling kan hat wel meevallen. Nedalco was een brand- en drank alcohol fabriek.
Alle beplanting er omheen is vorig jaar weggehaald (met was het wel mooier).
Het is best een drukke baan en kruispunt (naar bergen op zoomse normen dan toch :) )
denk het niet....

van funda:
Bodemsanering: Een gedeelte van het perceel bevat nog niet gesaneerde ernstige bodemverontreinigingen. Afhankelijk van de voorgenomen inrichting van de tuin dient op deze locaties een functionele sanering te worden uitgevoerd. Deze sanering kan bestaan uit het aanbrengen van een afdichting (bijvoorbeeld verharding), het aanbrengen van een leeflaag van minimaal 1 meter bestaande uit grond van de kwaliteitsklasse 'Wonen', of – indien noodzakelijk – volledige verwijdering van de verontreinigde grond.

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotomizer
Ah ok.

Anderzijds als 1 meter schone grond aanbrengen volstaat zal de vervuiling ook niet enorm zijn denk ik, maar met die moestuin zou ik toch even wachten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:12
robotomizer schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:03:
[...]

Mooie plek! maar daar wil je toch geen nieuwbouw neerzetten??? als het water een half metertje stijgt kan je al beginnen zweten 8)7
Nou, waarom niet? Huis op palen en laat het water maar komen. Dan wel met aanlegsteiger aan huis ;)

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• mr.Millenarian
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-10 13:45
Een vrijstaande woning op 1500 m2 grond voor nog geen 3,5 ton....waar vind je dat nou? In Nieuwe Pekela!

Belangrijke details:
- Kunststof kozijnen, HR ++ en triple glas en na-geïsoleerde muurisolatie in 2025
- Verwarming middels palletkachel
- Nieuwe meterkast
- Oplevering in overleg
- Doodlopende weg, verkeersluw
- Levensloopbestendige woning (voorzieningen op begane grond)

Huis te koop: Noordercolonie 68 9663 TV Nieuwe Pekela | Funda

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wkxj3qpMxBMeT54O-zrB8pPbJyo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UREpAvrMvFzH8vnVd0lprGle.jpg?f=fotoalbum_large

Na-geïsoleerde muren
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UCI-SN9ERzt41EpMzCXWFwuTXa0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iEk3msUrmVrJ2zhFgJMSZMg1.jpg?f=fotoalbum_large

De nieuwe meterkast
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z33_1IOv3W8JeQ_2z-ndMkcONRk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x3IzddCK5TbelT24GRGPt5EM.jpg?f=fotoalbum_large

De levensloopbestendige voorzieningen op de BG
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VPA87Y4AMEan6J_fvqxGNwefVZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RxTNfpr7C2P8K28u46blxcob.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fym3KWT0oFCnXt1gyQw3i5gPMlM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NRV4XNBpFDxhc2s8OQ855VED.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
mr.Millenarian schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 13:45:
Een vrijstaande woning op 1500 m2 grond voor nog geen 3,5 ton....waar vind je dat nou? In Nieuwe Pekela!

Belangrijke details:
- Kunststof kozijnen, HR ++ en triple glas en na-geïsoleerde muurisolatie in 2025
- Nieuwe meterkast
- Oplevering in overleg

De nieuwe meterkast
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sUFTXB-wk96vHCTFgWumpCXM3k8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JgOTxD3Pv5R0hr8aPgL1dJE4.jpg?f=fotoalbum_large

Met draadloze stroom! Dat is het modernste van het modernste! :)

[ Voor 42% gewijzigd door Prisma16 op 02-10-2025 14:10 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• S.J.Onnie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:34
mr.Millenarian schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 13:45:

Belangrijke details:
- Nieuwe meterkast
- Oplevering in overleg

[Afbeelding]

Na-geïsoleerde muren
[Afbeelding]

De nieuwe meterkast
[Afbeelding]

De levensloopbestendige voorzieningen op de BG
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Prachtvondst! Ik ben alleen wel benieuwd hoe groot die kachel is als je er pallets in kunt verbranden B)

EDIT: hele kleine pallets; geen euro pallets ;)
https://www.funda.nl/deta...68/89531432/media/foto/14

[ Voor 3% gewijzigd door S.J.Onnie op 02-10-2025 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:21
Je hebt zelfs pellet kachels zo groot waar je rechtstreek een bigbag in het reservoir kan legen ;) Voordeel die verwarmt dan ook direct je warmwater voorziening.

[ Voor 24% gewijzigd door Skywalker27 op 02-10-2025 14:15 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:17
Man plaatst flipperkast in de woonkamer, vrouw boos, nu huis te koop: Huis te koop: Eeuwelseloop 11 5384 WR Heesch | Funda

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uoRoBONAZmIQekCb9SuyGAtx4uc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fRwMRXlE35QmWZYANdw2tYH4.png?f=fotoalbum_large
Room42 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 14:25:
[...]

Nieuw hier? :> Graag even de URL plain text plakken, dan wordt deze netjes vindbaar opgeslagen:
Huis te koop: Eeuwelseloop 11 5384 WR Heesch | Funda
Blijkbaar wel haha, thanks, is aangepast!

[ Voor 40% gewijzigd door SgtElPotato op 02-10-2025 14:29 ]

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
SgtElPotato schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 14:16:
Man plaatst flipperkast in de woonkamer, vrouw boos, nu huis te koop?

[Afbeelding]
Nieuw hier? :> Graag even de URL plain text plakken, dan wordt deze netjes vindbaar opgeslagen:
Huis te koop: Eeuwelseloop 11 5384 WR Heesch | Funda

[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 02-10-2025 14:25 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Skywalker27 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 14:14:
Je hebt zelfs pellet kachels zo groot waar je rechtstreek een bigbag in het reservoir kan legen ;) Voordeel die verwarmt dan ook direct je warmwater voorziening.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2QUaOG1BzykyYSnkR6pHBU-4wu4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/OIFVNuZjcLhdmTxaHhASn9fs.gif?f=user_large

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Dave1989
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-10 11:20
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb het serieus met mijn vriendin hier over gehad. Nog steeds zou ik het een supervet project vinden. Dit is wel echt een (oester :P )parel. Maar met een baby van 3 maanden, een peuter van 2,5 ontbreekt het ons aan tijd. En daarnaast heb ik geen enkel idee of we het allemaal gefinancierd zouden krijgen, zou niet weten hoe veel zoiets als dit kost om mooi op te knappen.

En uiteindelijk is de locatie ook echt niet zo leuk hoor. Want de weg is serieus druk, en hoogbouw direct naast je tuin. Dat vonden wij ook minder.

Echter 240k en de sanering op kosten van verkoop, is wel echt nog steeds aantrekkelijk. De hele wijk is trouwens vervuild geweest, en een leeflaag van 1m wordt echt veel toegepast. Daar zou ik mezelf niet zo druk om maken.

En hier nog een klein beetje context over de oorsprong van het gebouw, het is ooit een oesterlab geweest:
https://www.resnovamonume...oratorium-bergen-op-zoom/

Het is overigens zo, dat de Gemeente het pand een aantal jaren heeft gekocht nadat de bewoner overleden was. Het kavel was eerst nog groter, maar de bewoner wilde dat stuk niet verkopen. Ze hadden het perceel nodig voor een reconstructie van de "drukke" weg. Misschien dat de monumentale status wel handig uitkwam, om het pand in bezit te krijgen. :9

Edit: nog wat foto's uit 2023 van de binnenkant. Sorry.. Nu stop ik.. :+
https://www.geschiedkundi.../fotoreportage-oesterlab/

[ Voor 17% gewijzigd door Dave1989 op 02-10-2025 16:10 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• SgtElPotato
Nog een pareltje voor de simracers hier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3zV1aYkJrNK_fYRe9RQggJ-hL5c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hRbs3X0msG08uXOpltI2rYkx.png?f=fotoalbum_large

Huis te koop: Zwaanstraat 30 5373 BL Herpen | Funda

Zucht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
kleijn1985 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 11:22:
[...]

Als ik vergelijk met de omgeving dan lijkt dit zelfs met de restauratie voorwaarden best een leuke deal, al vraag ik me wel een klein beetje af waarom dit nou een monument is... wel potentie om je eigen eten te verbouwen :P

Mooie haag eromheen en gokken dat verkeer overlast meevalt? edit: die haag lijkt er al te staan/gestaan te hebben volgens streetview
dit is een gemeentelijk monument omdat het een heel specifieke bouwstijl heeft met sprekende kenmerken van een bepaalde architectonische periode. Dat moet bewaard blijven op een andere manier dan alleen oude foto's op internet. Wat mij betreft heel terecht dat het bescherming heeft gekregen.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DasNieNix
Dave1989 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 15:57:
[...]

Ik heb het serieus met mijn vriendin hier over gehad. Nog steeds zou ik het een supervet project vinden. Dit is wel echt een (oester :P )parel. Maar met een baby van 3 maanden, een peuter van 2,5 ontbreekt het ons aan tijd. En daarnaast heb ik geen enkel idee of we het allemaal gefinancierd zouden krijgen, zou niet weten hoe veel zoiets als dit kost om mooi op te knappen.

En uiteindelijk is de locatie ook echt niet zo leuk hoor. Want de weg is serieus druk, en hoogbouw direct naast je tuin. Dat vonden wij ook minder.

Echter 240k en de sanering op kosten van verkoop, is wel echt nog steeds aantrekkelijk. De hele wijk is trouwens vervuild geweest, en een leeflaag van 1m wordt echt veel toegepast. Daar zou ik mezelf niet zo druk om maken.

En hier nog een klein beetje context over de oorsprong van het gebouw, het is ooit een oesterlab geweest:
https://www.resnovamonume...oratorium-bergen-op-zoom/

Het is overigens zo, dat de Gemeente het pand een aantal jaren heeft gekocht nadat de bewoner overleden was. Het kavel was eerst nog groter, maar de bewoner wilde dat stuk niet verkopen. Ze hadden het perceel nodig voor een reconstructie van de "drukke" weg. Misschien dat de monumentale status wel handig uitkwam, om het pand in bezit te krijgen. :9

Hier tenminste echte foto's van de binnenkant in plaats van de renders in de funda advertentie.
Zelfs een foto van de kraan met stromend water :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Zier er gezellig uit zeg, vooral die kratten HJ, zouden ze oefenen om bezopen te rijden?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S.J.Onnie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:34
De eigenaar heeft vast een ventilatieroosterfetisj. Tel al de roosters en merk vooral die onlogische plaatsing op. Koop je dit huis dan mag je een groot deel van het glas vervangen om al die idiote roostertjes er weer uit te knutselen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• No Hands
  • Nu online
S.J.Onnie schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 18:13:
[...]

De eigenaar heeft vast een ventilatieroosterfetisj. Tel al de roosters en merk vooral die onlogische plaatsing op. Koop je dit huis dan mag je een groot deel van het glas vervangen om al die idiote roostertjes er weer uit te knutselen.
In elke ruimte is gewoon een rooster, ik zie niet in wat er gek aan is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:30
S.J.Onnie schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 18:13:
[...]

Roosters zijn zeker niet mooi en bestaan betere oplossingen voor, maar wat hier boven mij al gezegd is, elke ruimte moet een rooster hebben en dat is het.
Ik had in ons oude huis de roosters in de kunststof kozijnen zitten, ramen konden parallel open, wat er erg netjes uitzat. Maar dat is niet standaard, zeg maar.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
evilution schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 17:51:
[...]

Zier er gezellig uit zeg, vooral die kratten HJ, zouden ze oefenen om bezopen te rijden?
Haha je zou het bijna denken.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gideon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:02
Op deze vondst zijn maar liefst twee gezegden met dezelfde betekenis, in ieder geval in letterlijke en mogelijk ook in figuurlijk zin, van toepassing. Visuele hint:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/218/269/586.jpg?options=width=1440

https://www.funda.nl/deta...is-kanaaldijk-8/43195817/

}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[...]

Niks mis met een terp :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DasNieNix
Gideon schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:10:
Op deze vondst zijn maar liefst twee gezegden met dezelfde betekenis, in ieder geval in letterlijke en mogelijk ook in figuurlijk zin, van toepassing. Visuele hint:

[Afbeelding]

https://www.funda.nl/deta...is-kanaaldijk-8/43195817/

}:O
Ik kom niet verder dan je moet een gegeven koe niet in de kont kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21:39
DasNieNix schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 21:01:
[...]

:-)
En achteraf is het mooi wonen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
[...]

Ik denk ik meer vertrouwen zou hebben in goed bouwen in de uiterwaarden, waarbij iedereen zal bedenken dat je rekening met water(stijging) moet houden, dan bij bouwen in een gewone polder. In andere laaggelegen delen heb je immers ook een behoorlijk risico dat je in de toekomst met natte voeten komt te zitten. Maar daar houdt haast niemand rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:18
Prisma16 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 14:07:
[...]

De nieuwe meterkast
[Afbeelding]

Met draadloze stroom! Dat is het modernste van het modernste! :)
en meteen geen ruimte meer voor nieuwe groepen, jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:43
HvdBent schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 08:55:
[...]

en meteen geen ruimte meer voor nieuwe groepen, jammer
Of hij is besteld met reservegroep en al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:18
marcop23 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 09:03:
[...]

Of hij is besteld met reservegroep en al ;)
voor een huis op het platteland is 12 een beetje mager m.i. Ik heb in mijn 2 groepenkasten per kast voor minimaal 4 extra groepen ruimte laten houden (electrisch rijden, warmtepomp, zonnepanelen o.i.d.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:56

B64

Rubbergrover1 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 07:49:
[...]

Ik denk ik meer vertrouwen zou hebben in goed bouwen in de uiterwaarden, waarbij iedereen zal bedenken dat je rekening met water(stijging) moet houden, dan bij bouwen in een gewone polder. In andere laaggelegen delen heb je immers ook een behoorlijk risico dat je in de toekomst met natte voeten komt te zitten. Maar daar houdt haast niemand rekening mee.
Uhm... vooralsnog komt wateroverlast veel vaker voor in gebieden bóven NAP. Soms wordt daar rekening mee gehouden (bijvoorbeeld met de waterkeringen in de IJsselsteden) maar veel vaker eigenlijk helemaal niet.
Ja in polders bestaat altijd het risico op dijkdoorbraken (zie Wilnis) maar over het algemeen is het waterbeheer daar bijzonder goed geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
B64 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 12:23:
[...]

Uhm... vooralsnog komt wateroverlast veel vaker voor in gebieden bóven NAP. Soms wordt daar rekening mee gehouden (bijvoorbeeld met de waterkeringen in de IJsselsteden) maar veel vaker eigenlijk helemaal niet.
Ja in polders bestaat altijd het risico op dijkdoorbraken (zie Wilnis) maar over het algemeen is het waterbeheer daar bijzonder goed geregeld.
Goed punt, dat had ik eigenlijk ook in gedachte. Dat gebieden waar we vanouds druk zijn met waterbeheer en de dreiging van water vaak juist de veiligste plekken zijn. En dat gebieden die vanuit het verleden altijd "vanzelf" wel veilig waren, juist steeds risicovoller worden. Wat dat betreft had ik het niet 'polder' moeten noemen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
B64 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 12:23:
[...]

De meest gangbare manier om wateroverlast in boven NAP gebieden te voorkomen is het zo snel mogelijk afvoeren. Dat wordt steeds moeilijker omdat we steeds minder schoon water beschikbaar hebben en dus wat aan retentie moeten doen. Steeds extremer weer met langere natte en droge periodes zijn problemen die beneden NAP steeds moeilijker te beheersen zijn voor de waterbeheerders. Als je nu in uiterwaarden wil bouwen doe je dus goed aan om op een terp te bouwen zoals in Noordwaard gebeurd is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Appartement te koop: Beeldsnijderstraat 227-A 8043 CV Zwolle | Funda
1.2 miljoen euro's voor mooi uitzicht, hopelijk krijg je de kunstwerken er ook bij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XKWlUPkJeH9eN9_1sf6ijVa7YTg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Wxyfsguj33Pet6P5uCj6HLQG.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gPjVvgOqRqi6GzOUMjCsVZkypZY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E8sCdtNFtgmTQrC6PLWz2nq1.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door wizai op 03-10-2025 16:37 ]

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
wizai schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 16:31:
https://www.funda.nl/deta...-beeldsnijderstraat-227-a
1.2 miljoen euro's voor mooi uitzicht, hopelijk krijg je de kunstwerken er ook bij.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zo een mooi uitzicht dat de link nu al niet meer werkt!
https://www.funda.nl/detail/43027157

[ Voor 3% gewijzigd door vormulier op 03-10-2025 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
vormulier schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 16:37:
[...]

Zo een mooi uitzicht dat de link nu al niet meer werkt!
gefixt :+

Anjunabeats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006

B64

synoniem schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 12:48:
[...]

Steeds extremer weer met langere natte en droge periodes zijn problemen die beneden NAP steeds moeilijker te beheersen zijn voor de waterbeheerders. Als je nu in uiterwaarden wil bouwen doe je dus goed aan om op een terp te bouwen zoals in Noordwaard gebeurd is.
Het zal best zo zijn dat extreem weer in gebieden beneden NAP steeds moeilijker te beheersen is. Maar juist in gebieden boven NAP leidt dat nú al regelmatig tot grote problemen.

Dat je in uiterwaarden beter op een terp of op palen kunt bouwen is niet iets van de laatste paar jaar. Die uiterwaarden zijn er niet voor niks, ze zijn ontworpen als waterberging dus dan lijkt het me redelijk voordehandliggend dat de boel zo nu en dan onder water komt te staan. En ja, ik weet dat er uiterwaarden zijn die maar zelden onderlopen, maar dat doet aan bovenstaande niets af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaki
  • Registratie: Februari 2025
  • Niet online
Ambtswoning van een burgemeester
Huis te koop: Kloosterlaan 4 6851 CA Huissen | Funda
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sAFdxWsHfpWvQ8JEFeCp4Objckk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y2JfLUam4CDIjuJls4E9nUeD.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens dit artikel heeft het een atoomschuilkelder uit de jaren '60
https://www.gelderlander....vallende-kelder~ae5da1b2/
Laten ze op Funda even buiten beschouwing. Huis ziet er ook een beetje als een bunker uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
B64 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 18:39:
[...]

Het zal best zo zijn dat extreem weer in gebieden beneden NAP steeds moeilijker te beheersen is. Maar juist in gebieden boven NAP leidt dat nú al regelmatig tot grote problemen.

Dat je in uiterwaarden beter op een terp of op palen kunt bouwen is niet iets van de laatste paar jaar. Die uiterwaarden zijn er niet voor niks, ze zijn ontworpen als waterberging dus dan lijkt het me redelijk voordehandliggend dat de boel zo nu en dan onder water komt te staan. En ja, ik weet dat er uiterwaarden zijn die maar zelden onderlopen, maar dat doet aan bovenstaande niets af.
Een gebied als Limburg ligt ver boven NAP toch hebben ze daar de nodige problemen (gehad m.n. 95-96). De belangrijkste reden daarvoor is dat de rivieren te ver ingeperkt zijn. Een deel van die inperkingen was het bouwen in uiterwaarden wat relatief veilig leek omdat de laatste grote overstromingen van begin vorige eeuw waren. En men vertrouwde op de sindsdien gebouwde stuwen.

Maar ook in laaggelegen delen van Nederland was het toen kritiek en alles bij elkaar was het reden om Ruimte voor de Rivier projecten te starten.

Dus de oproep om niet in laaggelegen gebieden zoals uiterwaarden en bepaalde polders te gaan bouwen is volkomen terecht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gideon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:02
DasNieNix schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 21:01:
[...]

Bijna goed.. je haalt er twee door elkaar: 'een gegeven paard niet in de bek kijken' en 'achteraf kijk je een koe in zijn hol'. Die laatste bedoel ik dus, samen met 'achteraf is mooi wonen' :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bitzer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-10 23:46
Huis te koop: Pastoor van Breugelstraat 95 4744 RC Bosschenhoofd | Funda

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/217/859/571.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/217/859/572.jpg

Dat is nog eens een USP! Wonen direct aan een vliegveld.
(Wat nogal hoogdravend Breda International Airport word genoemd maar in werkelijkheid gewoon een strip tussen Roosendaal en Etten-Leur is.)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Bitzer schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 23:46:
Huis te koop: Pastoor van Breugelstraat 95 4744 RC Bosschenhoofd | Funda

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat is nog eens een USP! Wonen direct aan een vliegveld.
(Wat nogal hoogdravend Breda International Airport word genoemd maar in werkelijkheid gewoon een strip tussen Roosendaal en Etten-Leur is.)
Ik hoop dat je dan als vliegtuig spottter ook iets met auto's hebt gezien de snelweg.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:32
Zeecontainer aka tiny ''house'' te koop voor een tonnetje in Eindhoven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6qaoyMKZAYy-2XQVv2HfDyPCFHI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ogZ5fUzn2IbrN1SI0lxHEoEU.jpg?f=fotoalbum_large

Huis te Koop: Boslust 4 5629 CP Eindhoven | Funda

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:57
Wel wat bijzonderheden…

De grond is niet verkaveld; je hebt een plekje in een kamer. De grond onder je huis huur je. Voor de rest sta je in een collectieve tuin die je samen met je buren vormgeeft. Huur van de grond minimaal 13 jaar met stichting Minitopia, met optie tot verlenging voor nog eens 15 jaar. De kosten zijn ca. € 371,42 per maand met een indexering van 2% op jaarbasis.
* Je kan het huis verkopen of meenemen naar een andere plek.
* De kamers zijn in principe autovrij.

:|

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haffies
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-10 12:45
paQ schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:23:
Uh... ik heb vragen...
Huis te koop: Genzonweg 1 6235 NG Ulestraten [Funda]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Schijnbaar wel een intercom systeem? Ik zie hier en daar deze doos hangen. (in een mooi tijdloos design :') )
[Afbeelding]

En deze huge PVC pijp
[Afbeelding]
komt hier weer uit?
[Afbeelding]

Zo te zien uitgerust met een pittig luchtverwarmingssyteem.
Ha, grappig. In dit huis ben ik veel geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
pauldaytona schreef op maandag 29 september 2025 @ 22:39:
[...]

Voor die prijs? Voor je dat jaren 70 huis gemoderniseerd hebt is het toch een duur huis geworden. Ik heb er daar in de buurt vaak betere aanbiedingen gezien.
Ik zie zonnepanelen en lees iets over een thuisbatterij...maar goed de vraagprijs is inmiddels na 3 weken al verlaagd naar €598.000

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000

Videopac

Rommelt wat aan.

Ook hier lijkt de tijd volledig te hebben stil gestaan:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/218/318/494.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/218/318/505.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/218/318/518.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/218/318/531.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/218/318/549.jpg
Alleen de cv-ketel is ooit vervangen, maar nog steeds wellicht de oudste van Nederland (1988).

Huis te koop: Schijndelseweg 12 5271 BL Sint-Michielsgestel | Funda

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:57
Schitterend, die afvoer, daar is echt over nagedacht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KD8T8Xq-Oh-ii-7whOPmLb7KxKE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XN6IgDL8bJiFh5gobOMFLUW3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door MarcelGo op 06-10-2025 08:30 ]

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:06

MJV

Zou best nog een gevalletje van problemen met de bestaande afvoer kunnen zijn, en geen zin in al het hak- en breekwerk om dat op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Laatst online: 16:21
Aaaaah schoon metsel werk ik heb ook zon tijdcapsule gekocht alles er uitgeropt. Maar reken bij zon woning dat je 20k kwijt bent aan het stukwerk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3nk1960
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 09:10
Precies, dat heb ik ook gedaan. Vond het bij de keuken wel echt lastig want die ging met gemak nog 40 jaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:52
Videopac schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 08:14:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Alleen de cv-ketel is ooit vervangen, maar nog steeds wellicht de oudste van Nederland (1988).

Ik zie hier wel aardig potentie in. Prachtig pand, veel mooie houten details. Die betonnen details stuc je overheen, wat isolatie plaatsen, en je hebt een modern huis. Jammer dat het zo ver weg van de rest van mn leven is.

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:40
magiel schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 09:47:
[...]

Ik zie hier wel aardig potentie in. Prachtig pand, veel mooie houten details. Die betonnen details stuc je overheen, wat isolatie plaatsen, en je hebt een modern huis. Jammer dat het zo ver weg van de rest van mn leven is.
Ik zie nog wel 1,6 miljoen andere redenen. En als je zo'n pand koopt is die 20 ruggen voor het stucwerk ook niet je grootste probleem meer. Het voordeel van de stenen boven stucwerk is wel dat je niet aan het sausen blijft. Maar erg sfeervol is het niet.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rubbergrover1
magiel schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 09:47:
[...]

Ik denk dat je in zo'n woning juist die betonnen details zou moeten willen behouden. En dus liefhebbers van deze stijl moet zien te vinden.

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• No Hands
  • Nu online
Wat een pracht: Huis te koop: Parklaan 37-A 1405 GP Bussum | Funda

Rijksmonumentaal uiteraard dus vt wonen blijft hier weg, dit is echte visgraat

Die ensuite deuren
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/216/521/259.jpg?options=width=1440

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/216/521/422.jpg?options=width=1440

Dit is 1 van mijn natste dromen, wat een heerlijkheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
No Hands schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 11:16:

Nou, ik weet niet zeker hoe het wel heet, maar een ding is zeker: dit is geen visgraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Nu online
Rubbergrover1 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 11:23:
[...]

Nou, ik weet niet zeker hoe het wel heet, maar een ding is zeker: dit is geen visgraat.
Nee die ligt in andere kamers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FinalBob
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:03

Die ensuite deuren
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zoooooo dan. Helemaal eens, ik droom mee. Wat een prachtig huis! _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StarrFire
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:00
Er ligt zelfs een dubbele visgraat.Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/216/521/287.jpg?options=width=1440

[ Voor 56% gewijzigd door StarrFire op 06-10-2025 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saint2Saint
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:53
Rubbergrover1 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 11:23:
[...]

Volgens mij is dat een versaille vloer. En op de verdieping ligt een dubbele visgraat. Ik vind het mooi :-)

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19:57
MarcelGo schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 08:29:
Schitterend, die afvoer, daar is echt over nagedacht

[Afbeelding]
Gelukkig zit de spiegel er naast, zodat je er dubbel van kunt genieten (en nooit handig voor je lange spiegel kunt gaan staan)!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:37

Die ensuite deuren
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Al dat timmerwerk, kozijnen, deuren, architraven, plinten enz. Prachtig! _/-\o_

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
Huis te koop: Reigerstraat 10 3816 AX Amersfoort | Funda

Bijzonder is het zeker. Of je er in wil wonen is wat anders.

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/217/856/854.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Mooie lage prijs per m2.

Hier is wel een doelgroep voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Videopac schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 08:14:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Zwarte kozijnen waren toen ook al in de mode :?

Blijkbaar uitmuntende bouwmaterialen die de tand des tijds hebben doorstaan :+

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• robotomizer
Ik stop met zoeken, deze wordt het.
(i wish)
Huis te koop: Heuvellaan 1 8191 JJ Wapenveld | Funda

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5D393ugEEfZTtnAZ4CDXLGT9nfA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jt5JSaLU6ZHSYesofjOFH7nH.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h3mcCAyvp4m-V0CMCQW-pR_AUIY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZBtsflgddb4Aq1lvdoeGUoom.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IdhCGwTi4VS5CyJlHxi3hrUKR1w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mfs7yUD4DkOwoNsrkLI0tVwx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:19
robotomizer schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 21:52:
(i wish)
Oh ja... briljant. De seventies/eighties vibe zit er heerlijk in, en die is ook goed behouden gebleven bij wat renovaties die zijn doorgevoerd. Het is dat ik bijna 2 miljoen tekort kom hiervoor... ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schway
  • Niet online
dreamscape schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 21:56:
[...]

Oh ja... briljant. De seventies/eighties vibe zit er heerlijk in, en die is ook goed behouden gebleven bij wat renovaties die zijn doorgevoerd. Het is dat ik bijna 2 miljoen tekort kom hiervoor... ;)
Nou, ze vroegen er 525 voor in 2018.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schway
  • Niet online

Die ensuite deuren
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bijna perfect! alleen de keuken is mij te modern qua uiterlijk. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cnCAVtYGJl63syUlXnn0Ashd1f8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QCxXnPKJXjxtN8aPpCljxzqa.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:01
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Jammer dat er geen foto's van binnen zijn. Nou weet je nog niet wat je koopt, en of er überhaupt nog monumentale elementen aanwezig zijn binnen.

edit;
Dave1989 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 15:57:
[...]

Thanks! Die miste ik.

[ Voor 13% gewijzigd door Zwartoog op 07-10-2025 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjoo71
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:01
Volgens mij is de firma Picobello geweest voor het plaatsen van de traplift. De trap lijkt nu niet meer bruikbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EJonk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:20
Bartjoo71 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:30:
[...]

Volgens mij is de firma Picobello geweest voor het plaatsen van de traplift. De trap lijkt nu niet meer bruikbaar
Komt voornamelijk door de hoek van de foto denk ik. Er is nog flink wat trap over hoor. De rails heeft natuurlijk ook wat ruimte nodig aan de binnenkant. Neemt niet weg dat het ondingen zijn, maar je kan ook gewoon als able persoon lekker de lift pakken. Mooi rust momentje ;)

De andere 'hulpjes' zijn wel echt lelijk en totaal niet neergezet met het idee van laten verdwijnen in het interieur. Traanplaat midden in de woonkamer :X

[ Voor 13% gewijzigd door EJonk op 07-10-2025 09:47 ]

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
  • Laatst online: 21:54
1,2 miljoen en dan nog steeds van die oerlelijke goedkope opdekdeuren :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:31
Wauw, wat is dit prachtig zeg! O+ Zou hem wel alleen willen inclusief de meubels, die maken het zo mooi af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Damn. Mocht ik vrijdag de gelukkige zijn dan verhuis ik per direct.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iketot
SgtElPotato schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:06:
[...]
Damn. Mocht ik vrijdag de gelukkige zijn dan verhuis ik per direct.
Hmm, dit huis is een goede reden om mee te doen een keer, thanks voor de tip :*) :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• leto001
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:33
Eigenlijk helemaal niet zo'n gek huis voor die prijs en zeker een gezellig warm interieur.
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/211/403/517.jpg?options=width=2160

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/211/403/537.jpg?options=width=2160

Met een lekkere tuin:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/211/403/484.jpg?options=width=2160

Huis te koop: Alde Buorren 12 8855 HP Sexbierum | Funda

[ Voor 5% gewijzigd door leto001 op 07-10-2025 15:32 . Reden: Link in plain text n.a.v. tip ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SgtElPotato
iketot schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:16:
[...]

Hmm, dit huis is een goede reden om mee te doen een keer, thanks voor de tip :*) :P
Gooi ik m'n eigen ramen in :+

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
EJonk schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:45:
[...]

Komt voornamelijk door de hoek van de foto denk ik. Er is nog flink wat trap over hoor. De rails heeft natuurlijk ook wat ruimte nodig aan de binnenkant. Neemt niet weg dat het ondingen zijn, maar je kan ook gewoon als able persoon lekker de lift pakken. Mooi rust momentje ;)

De andere 'hulpjes' zijn wel echt lelijk en totaal niet neergezet met het idee van laten verdwijnen in het interieur. Traanplaat midden in de woonkamer :X
Volgens mij past die traanplaat wel bij de jaren '90 (?) stijl van het interieur de bewoners. Dus niet zo heel gek.
(Ik moest trouwens wel even zoeken voor ik dat stukje traanplaat gevonden had, zo opvallend is het dus niet.)

Ik vind die traplift wel een mooi voorbeeld van hoe onhandig het is als je een appartement over meerdere verdiepingen hebt. Je hebt dan nog steeds de zelfde nadelen van de niet-levensloopbestendigheid die je bij een gewone eengezinswoning hebt. Voor de verkoop lijkt het mij ook niet echt handig dat die traplift er nog is, dan confronteer je potentiële kopers er direct mee dat dit appartement eigenlijk niet geschikt is om oud te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
leto001 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:21:
Eigenlijk helemaal niet zo'n gek huis voor die prijs en zeker een gezellig warm interieur.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Met een lekkere tuin:
[Afbeelding]

https://www.funda.nl/deta...alde-buorren-12/43941862/
Leuk huisje!

Hoe houden die mensen dat schoon joh, zo ontiegelijk veel "stofvangers" staan er in dat huis zeg.. Phoee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Nu online
Mijn andere natte droom!

Maar wat is dit?
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/216/521/369.jpg?options=width=1440

mini palingrokerijtje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman55
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:53
No Hands schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:22:
[...]
Maar wat is dit?
[Afbeelding]

mini palingrokerijtje?
Nope. Een houtrookfilter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CvP_tweakers
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:52
Of een extra warmtewisselaar??

Gasloos sinds nov. 2019, 10,5 Kwp, Fronius Symo GEN 24 10 plus, Zonneboiler Wolf BSP 800 + 4x Topson F3-1, CV-Houtkachel Walltherm, Renault Zoe R135 Intens 50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Niet zozeer rook ,maar roetfilter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:16

Wish

ingwell

robotomizer schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 21:52:
(i wish)
You called?

No drama

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:40
Is dit een poepstoel? (en visgraat in de badkamer?)

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/218/617/523.jpg?options=width=1440

Verder echt geen idee wat ik van dit huis moet vinden. Of het nou enige vorm van charme heeft of smakeloze oude troep is....

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/218/617/454.jpg?options=width=1440

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/218/617/413.jpg?options=width=1440

3 lengtes op rij:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/218/617/471.jpg?options=width=1440

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/218/617/430.jpg?options=width=1440

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/218/617/499.jpg?options=width=1440

Boobs! :D
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/218/617/433.jpg?options=width=1440

Huis te koop: Meijelsedijk 169 6035 RJ Ospel | Funda
Pagina: 1 ... 50 51 Laatste

Let op:
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. Anders worden er alleen eenvoudige linkdumps geplaatst en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.

Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.

Het afkraken/vergelijken/reviewen van regio's, steden dorpen, platteland etc heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic, het gaat over de panden.