Klopt. Maar er zijn wel huishoudens/situaties waarvoor de Marstek een betere keuze is. Stel dat de Marstek Venus E 2.0 is uitverkocht en daarom de E 3.0 qua prijs daalt en in de buurt van de 1400-1500 Euro komt, dan krijg je 3x zoveel vermogen en 2x zoveel opslag + off-grid uitgang + passieve koeling + betere RTE vs een HomeWizard Plug-in-battery voor hetzelfde geld.Catdogsf schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 13:02:
[...]
Ik denk dat ik jou voorkeur al weet en dat is en blijft Zendure.
Als je aan 5.12 kWh, 2500 Watt voldoende hebt, de vrieskou niet opzoekt en een aerosol brandvertrager niet belangrijk vindt, een iets lagere RTE (vermoed ik, nog slecht kunnen meten) accepteert, dan is dat goedkoper dan een Zendure 2400AC met 2x AB3000X accu's. Wil je verder opschalen en wijkt je situatie iets af, dan is de Zendure al snel de betere keuze.
Voor mijn situatie staat dus inderdaad Zendure nog steeds op #1, Marstek op #2. Maar bij een ander kan dat andersom zijn, ben eigenlijk wel gecharmeerd van de Venus E 3.0
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP