Hallo allen,
Ik ben al enige tijd bezig om forum een beetje uit te spitten en kwam zo ook op deze draad uit.
Ik heb een woning met een niet hele gunstige ligging, waardoor zonnepanelen niet de makkelijkste optie is,
(Ligging zuidwest, inpandig balkon, schoorsteen, stijl / kort dak)
Ik heb wel een garage waar ik wat op zou kunnen plaatsen, maar daar weer de uitdaging van geen wifi en geen losse groep

en ligt enige afstand van huis, dus 'even' trekken is lastig, mede door volledig betegeld.
zo zijn er her en der wat dingen wat niet lekker werkt.
Toen kwam ik op internet op de plug-in systemen terecht, en daarop naar dit topic.
Ik had volgende 2 systeempjes gevonden,
Link1 -
Link2
Mijn grootste doel (denk ik) is om voornamelijk mijn achtergrond verbruik thuis te verbruiken via zon en accu stroom. Dingen zoals de vaatwasser en wasmachine ga ik niet kunnen opvangen. Electrische auto heb ik niet, en we hebben geen elektrische boilers of warmte pompen.
Overdag is de hoop dat ik een deel kan verbruiken (gem 100w/200w achtergrond) en dat de rest van de zonne-energie naar de accu waar mogelijk.
En dan in de avond / nacht de accu ontladen met het achtergrond verbruik.
Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben? Zie op het forum weinig over AP systems en dit systeem in het specifiek.
Dit is een stekker oplossing, maar kan deze ook met een 3fase groepen kast, als deze aansloten zit op fase1, groep1 stroom leveren aan fase2, groep4 ?
Ik heb niet het idee dat ik dit binnen 5 jaar terug verdient moet hebben of zo, wil er ook niet perse op achteruit lopen. Heb geen oneindig budget helaas dus van daar ook de wat kleinere setjes.