Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 99 100 Laatste
Acties:

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:15

FreakNL

Well do ya punk?

Chaki schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 11:05:
[...]

Kleine steden die het moeten hebben van winkelend publiek? Dan toch niet in de Randstad. Van kleine steden rondom Rotterdam gaan de shopaholics niet parkeren in het centrum, waar het duur parkeren is. Ze gaan naar shoppingmalls aan de rand van de stad. Welke idioot gaat door het centrum karren? Te voet ben ik sneller. Gratis parkeren kun je aan de rand van de stad, als je verder met ov reist.

Regio Den Haag heeft zo'n horrormall in Leidschendam. Die heeft parkeergelegenheid genoeg. Haalt zowel volk uit kleine als grote steden naar the middle of nowhere. Ideaal!

Maar ook Rotterdammers kopen veel online. Niet iedereen heeft tijd en zin om een half uur in de rij te staan voor de pashokjes. Vroeger had Moeder de Vrouw een zee van tijd om doordeweeks te winkelen. Nu werkt ze (op z'n minst parttime) en wil ze in het weekend haar kinderen ook eens van dichtbij zien. Mensen kiezen voor gemak, ook al betalen ze 10% of meer bij Zalando/bol.

Ander voorbeeld: Almere. Groot winkelcentrum, ruim opgezet. Dezelfde ketens als in Amsterdam, met ademruimte in plaats van de pijpenlades in de Kalverstraat. Toen de Primark, destijds als een van de eersten in Nederland opende, kwam een horde mensen van heinde en verre. Het leek wel alsof Twents de voertaal was. Enzovoort.

Zorgmedewerkers hebben meestal een ontheffing van het parkeerverbod. N=1 hoofdverpleegkundige met kantoorbaan, gaat nooit de wijk in, laat staan met spoed. Gratis parkeren in het centrum! Enzovoort.
Je moet ze de kost geven die zelfs uit de buitenwijken van Rotterdam (denk aan Schiebroek, Ommoord) met de auto naar het centrum gaan. Gewoon, omdat lease-auto ofzo..

Het OV is in Rotterdam zo goed dat hier een boete op zou moeten staan.

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07:04
FreakNL schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 16:50:
[...]

Ik erger me kapot aan al dat blik in de straat, ook hier. Maar we zijn nu eenmaal auto-verslaafd in Nederland.
Kapot ergeren aan auto's in de straat, tja het zal je leven maar zijn. Gelukkig is er voor jouw een oplossing, verhuizen naar een autoluwe wijk...

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:15

FreakNL

Well do ya punk?

Nou ja kapot ergeren is een beetje overdreven van me...

Maar mooi is anders. Het is gewoon blik wat 95% de tijd ruimte staat in te nemen..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G0bNb_YbJhk77oSF14Xl4-dGIK4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GFxw5olNhZBFlwv26Nqk037s.jpg?f=fotoalbum_large

Het is nu eenmaal een noodzakelijk kwaad...

Mooiste zou zijn als ze zichzelf naar een buitenlocatie rijden en je ze met je horloge weer kan oproepen :+

[ Voor 5% gewijzigd door FreakNL op 27-06-2026 17:07 ]

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07:04
FreakNL schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 17:06:
Nou ja kapot ergeren is een beetje overdreven van me...

Maar mooi is anders. Het is gewoon blik wat 95% de tijd ruimte staat in te nemen..

[Afbeelding]

Het is nu eenmaal een noodzakelijk kwaad...

Mooiste zou zijn als ze zichzelf naar een buitenlocatie rijden en je ze met je horloge weer kan oproepen :+
Dit zijn wel oude straten, dan snap ik dat het blik veel oogruimte inneemt, however, met nieuwere wijken, zie je dat er meer ruimte gecreert word met huizen, voortuintje, ruim voetpad, parkeerplaatsen, weg en aan de overkant nog een keer, of zoals hier een reep groen er nog tussen plaatsen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pJpXjL1mx30V7jQsMLht6EzO0Lk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ie2PFdbZoyy65PGs7ALlhitr.png?f=fotoalbum_large

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21:53
spijkerhoofd schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 16:24:
[...]

Er zijn andere alternatieven, zoals het gebruik van landbouwgrond, 54% van Nederland is landbouwgrond en het grootste gedeelte van de landbouwproducten is voor de export.
Dat is zeker een alternatief. Daar zou je ook goed meer ruimte innemende bouw kunnen zetten. Maar dat is niet waar een hoop mensen willen wonen. Veel projecten die in dit tipic ter sprake komen zijn nieuwbouwprojecten in de binnensteden (bv bij de Jaarbeurs). Minder vaak de projecten die meer buiten de binnensteden liggen (denk aan Almere Oosterwold). Die binnenstadsprojecten zijn bij uitstek projecten waar je veel woningen wil bouwen op weinig grond. En dus heel kritisch kijkt naar het ruimtegebruik. Als je dat als referentie neemt, en daarom denkt dat er alleen maar autoluw wordt gebouwd, dan heb je een wat vertekend beeld.

• Janterworst
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 27-06 19:05
LvanStaalduinen schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 14:17:
@Janterworst Hier, ervaringsdeskundige: man, 76 jaar. Ik ben het zeer met Janterworst eens.
Ik verhuis binnenkort naar mijn derde nieuwbouwappartement. Huidige appartement: 25 jaar geleden als nieuwbouw gekocht, circa 160 m², vier verdiepingen. Ik verhuis naar een gelijkvloers nieuwbouwappartement, circa 60 m². Ik kan niet wachten. 160 m² is echt te veel voor mij.

Mijn indruk binnen dit soort fora: er heerst in de discussies een zeer modale ondertoon, gevoed door mensen in een situatie met opgroeiende kinderen en met groeiende woonwensen. Begrijpelijk, zo zal ik wanneer ik eenmaal verhuisd ben, zo lang mogelijk op reis zijn en mij niet bezighouden met de ontwikkelingen op de huizenmarkt. Daarnaast: ik heb altijd gewoond in situaties waar de bewoners het belang van samenwonen en een goede VvE begrepen. Ik stel mij voor, dat daar waar "rampen" zich voordoen, dit is in oude appartementen met onvoldoende onderhoud.
Er heerst helaas geregeld op dit forum (en waarschijnlijk nog wel meer) een bepaalde negatieve ondertoon, niet enkel omtrent dit onderwerp. Ook met betrekking tot hele andere onderwerpen.

In ieder geval, wat fijn dat u blijkbaar zich zo kan vinden in een appartement. Zelf ben ik nog altijd op zoek en twijfel ik wel eens tussen een appartement of een tussenwoning. Puur kijkend naar een appartement: wat zijn volgens u de voordelen? Wat maakt het 'beter' dan ten opzichte van een grondgebonden woning? Ik ben zelf starter, dus ik heb nog geen referentiekader vanuit de praktijk. Mogelijk kan ik er van leren :).

• MisterBlue
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:06
In de auto discussie gaan we ervan uit dat iedereen een auto kan rijden. Mijn vriendin werkt in de zorg en heeft geen rijbewijs, tienerdochter moet naar de middelbare school ook zonder auto. Heb zelf vrij reizen met ov van werk, dus een auto zou alleen voor boodschappen zijn. In mijn omgeving zijn er wel meer in vergelijkbare situatie dat een auto geen noodzaak is.

Woon pas sinds dit jaar in een eengezinswoning, daarvoor altijd in appartement gewoond en waarschijnlijk gaan we wel weer kleiner wonen als de dochter uit huis gaat. Huis is echt te groot voor 2 personen.

[ Voor 22% gewijzigd door MisterBlue op 27-06-2026 23:06 ]

Pagina: 1 ... 99 100 Laatste

Let op:
Let erop dat je in het juiste topic post. Persoonlijke ervaringen en individuele vragen rondom het kopen en verkopen van huizen, of ervaringen betreffende het zelf bouwen van huizen kunnen in de desbetreffende topics worden geplaatst.

Puur beweren dat immigratie de oorzaak is van de problemen op de woningmarkt willen we hier dus ook niet zien en is off-topic. De algemene migratieproblematiek mag in: Migrantenproblematiek: Migratie in Nederland: problemen, oplossingen en achtergrond

Overige onderwerpen die wel raakvlak hebben met de woningmarkt, maar een eigen topic hebben voor verdieping:
Stikstofproblematiek: De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen
Ruimtelijke ordening: Ruimtelijke ordening in NL: problemen en achtergronden
WOZ discussie: Ervaringen met de WOZ waarde
Overige discussies mogen in: De wonen kroeg