Dank! Was me nooit opgevallen dat daar een knop zat. Ook met deze knop werkt het helaas niet.Zoomzoom schreef op zondag 21 december 2025 @ 19:34:
[...]
Turn on ignition is denk ik de knop aan de rechterkant van de stuurkolom indrukken.
Hoe lang is het oplaadkabel dat standaard geleverd wordt bij de ID7? Ik heb bij mijn huidige lease auto een 5m lange kabel en verwacht dat de kabel bij de VW korter zal zijn. Zit er derhalve aan te denken om het huidige kabel te houden en het nieuwe in te leveren samen met de 'oude' lease auto.
Ik heb er nu nog geen meter tegengehouden, maar 5m lijkt me wel de lengte van de kabel die bij de ID.7 komt.Plutonite schreef op maandag 22 december 2025 @ 11:22:
Hoe lang is het oplaadkabel dat standaard geleverd wordt bij de ID7? Ik heb bij mijn huidige lease auto een 5m lange kabel en verwacht dat de kabel bij de VW korter zal zijn. Zit er derhalve aan te denken om het huidige kabel te houden en het nieuwe in te leveren samen met de 'oude' lease auto.
Meer mensen met internetproblemen in de auto vandaag?
Nope, werkte prima hier.cvanmansom schreef op maandag 22 december 2025 @ 14:20:
Bedankt, maar ik had hem wel juist besteld. Degene die hem gemaakt heeft had niet goed gekeken. Ze hebben vandaag al gereageerd en we lossen het samen op, doen ze netjesBadeen schreef op zondag 21 december 2025 @ 21:20:
[...]
Ik had 73,5 doorgegeven, en heb ook degene gekregen dat ie alleen in de lage stand past. Voor mij was dat ook de optie die ik wilde. Ik heb nog even mn mail teruggezocht ervoor, ze gaven aan dat ze 2 hoogtes hadden:
"We only have two options,
LV1 @ 63cms
LV2 @ 73cms
We will manufacture your divider at LV2 for you."
Dus wellicht even nakijken of jij ook zo'n soort bericht hebt gekregen?
Bij mij wilde de kaart voor de navigatie niet laden. Bleef volledig blanko... Geen idee of dat met bovenstaande samenhangt of simpelweg een software glitch was.cvanmansom schreef op maandag 22 december 2025 @ 14:20:
Grab shell dude!
Of je rempedaal even intrappen.Zoomzoom schreef op zondag 21 december 2025 @ 19:34:
[...]
Turn on ignition is denk ik de knop aan de rechterkant van de stuurkolom indrukken.
Laatste update: bij mij is de versie van de kaarten nu ineens spontaan 25.12?!jeroenjeremy schreef op maandag 22 december 2025 @ 10:42:
[...]
Ik heb het nu ook met de 'ignition' knop geprobeerd, gebeurt ook niets. Zijn er hier überhaupt ID.7-rijders bij wie het wel gelukt is om met USB een kaartupdate te doen? En die misschien het werkende recept willen delen?
Ik wilde net opnieuw proberen om te updaten naar 25.11 met een andere USB-stick maar had ook nu geen succes ('Geen afspeelbare media'). Toen ik nog maar eens de versie checkte, zag ik daar zomaar 25.12 staan. De wonderen zijn de wereld nog niet uit! Moet een OTA update zijn geweest vandaag.
@jeroenjeremy Geinig, had precies hetzelfde. Toen ik de auto kreeg stonden er kaarten uit 2024 op, heb toen proberen te updaten, dat mislukte. Eerstvolgende keer dat ik de navi gebruikte had ik netjes kaarten van augustus 25...
Op de terugweg werkte alles weer. Wellicht een netwerkstoring in de omgeving Amsterdam. Kwam er nu wel achter dat ik de aanwijzingen van Google Maps ook netjes via de HUD kreeg. Weer wat geleerd!jOzh schreef op maandag 22 december 2025 @ 15:35:
[...]
Bij mij wilde de kaart voor de navigatie niet laden. Bleef volledig blanko... Geen idee of dat met bovenstaande samenhangt of simpelweg een software glitch was.
Ik zat vorige week ook nog op 25.8 zoals gerapporteerd, en nu ook op 25.12. Dat is dus niet spontaan en wonderlijk, dat is gewoon hoe de updates rollen. Niet elke maand blijkbaar, maar met enige regelmaat.jeroenjeremy schreef op maandag 22 december 2025 @ 16:26:
[...]
Laatste update: bij mij is de versie van de kaarten nu ineens spontaan 25.12?!
Ik wilde net opnieuw proberen om te updaten naar 25.11 met een andere USB-stick maar had ook nu geen succes ('Geen afspeelbare media'). Toen ik nog maar eens de versie checkte, zag ik daar zomaar 25.12 staan. De wonderen zijn de wereld nog niet uit! Moet een OTA update zijn geweest vandaag.
Wat ook wel logisch is. Een nieuwe update naar miljoenen autos pushen in één dag en daarna je updateservers weer 29 dagen niks laten doen is nogal inefficient servergebruik. Het lijkt steeds in batches te gaan.RandomNick schreef op maandag 22 december 2025 @ 18:03:
[...]
Ik zat vorige week ook nog op 25.8 zoals gerapporteerd, en nu ook op 25.12. Dat is dus niet spontaan en wonderlijk, dat is gewoon hoe de updates rollen. Niet elke maand blijkbaar, maar met enige regelmaat.
Zelfde ervaring. Wat je doet is volgens mij goed. Bij mijn ID.3 heb ik zo ooit de kaart succesvol bijgewerkt. Maar bij de 7 wil het nog niet... ik heb FAT32 en exFAT geprobeerd.sifel schreef op zondag 21 december 2025 @ 01:06:
Ik probeer een update van de navigatiekaart te installeren. Ik volg volgens mij de instructies maar hij doet het niet. Als ik de usb stick in de poort doe krijg ik de melding dat er geen afspeelbare bestanden zijn. Ik heb het zowel met exfat als ntfs formattering geprobeerd. Als ik de zip uitpak en op de stick kopieer komen er allemaal mapjes te staan net als in de instructie met een index bestand in de root en verder niets. Heeft iemand anders dit werkend gekregen?
Overigens is het niet vinden van afspeelbare bestanden normaal. Hij moet de stick bij booten vinden. En dan zou het updateproces vanzelf moeten starten. Ik heb zeker 5 verschillende dagen langere ritten (2x2+ uur) gereden met die stick er in. Tot op heden geen verschil. Beetje teleurstellend.
[edit]
Lees net dat jullie naar 25.12 zijn gegaan. Dat zou prima zijn. Laatste keer dat ik keek had ik die nog niet, maar volgende keer eens checken.
[ Voor 6% gewijzigd door Ultraman op 22-12-2025 19:45 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
:strip_exif()/f/image/01vujqc9Diz8ALCbF8I2BzNg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pkcaM6aEWVayMzuPuLU1gwQ2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zhaueNXFa4nT4dncGuxIiaHs.jpg?f=fotoalbum_large)
The eagle has landed.
Na een kleine 5 jaar in de ID.4 vandaag de Stonewashed Blue Tourer Pro S LE mogen ophalen.
Geleverd op Pirelli Winter 270 Sottozero Serie II, door dealer gemonteerd. De sticker in de deurstijl geeft deze geadviseerde bandenspanning aan: Voor 2,5/2,5 achter 2,5/3,0. Betreft een Tourer Pro S met 20" Trondheim af fabriek.
Software versie is 5.6
Er kwamen gelijk wat kleine app updates voorbij.
Tweede gebruiker aanmaken ging niet direct. Het leek erop dat synchronisatie van account en auto niet realtime verliep. Uiteindelijk toch gelukt. Klopt het dat de navigatie adressen Thuis en Werk niet per gebruiker zijn in te stellen? We hebben wel hetzelfde huis maar niet hetzelfde werk
Waze via Android Auto werkt overigens ook prima, de aanwijzingen komen ook in de HUD incl. AR pijlen.
Blij mee!
Gelukkig heb je niet de Pirelli Scorpions winter versie eronder gekregen!
Eigenlijk is het antwoord 'te kort'. De wagen heeft meer dan genoeg ruimte om een wat langere kabel te herbergen. In mijn situatie moetik achteruit het laadvak in, ook al zijnhet schuine vakken, anders redt de kabel het niet. Wat wel een plus is, is dat de kabel zeer soepel is, ook vergeleken met andere 11kW kabels.Plutonite schreef op maandag 22 december 2025 @ 11:22:
Maar om nu een kabel mee te leveren die nauwelijks langer is dan de wagen, dat is niet optimaal.
Die velgen staan heel mooi met het blauw, veel beter dan in de configurator. Veel plezier er mee.Jer0ne schreef op maandag 22 december 2025 @ 23:56:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
The eagle has landed.
Na een kleine 5 jaar in de ID.4 vandaag de Stonewashed Blue Tourer Pro S LE mogen ophalen.
Geleverd op Pirelli Winter 270 Sottozero Serie II, door dealer gemonteerd. De sticker in de deurstijl geeft deze geadviseerde bandenspanning aan: Voor 2,5/2,5 achter 2,5/3,0. Betreft een Tourer Pro S met 20" Trondheim af fabriek.
Software versie is 5.6
Er kwamen gelijk wat kleine app updates voorbij.
Tweede gebruiker aanmaken ging niet direct. Het leek erop dat synchronisatie van account en auto niet realtime verliep. Uiteindelijk toch gelukt. Klopt het dat de navigatie adressen Thuis en Werk niet per gebruiker zijn in te stellen? We hebben wel hetzelfde huis maar niet hetzelfde werk![]()
Waze via Android Auto werkt overigens ook prima, de aanwijzingen komen ook in de HUD incl. AR pijlen.
Blij mee!
Die Trondheim kunnen mij op zo'n foto ook bekoren, ziet er strak uit @Jer0ne, wat @Spekkie99 ook zegt in digitaal vond ik het echt niet wat, maar zo in het echt zie je veel meer het 3D effect van de spaken wat er echt erg mooi uitkomt!
Ik heb jullie bandenspanningsticker @Jer0ne @Surfroy01 meegenomen in deze post: True in "Het grote Volkswagen ID.7 topic"
Ik heb jullie bandenspanningsticker @Jer0ne @Surfroy01 meegenomen in deze post: True in "Het grote Volkswagen ID.7 topic"
[ Voor 26% gewijzigd door True op 23-12-2025 14:00 ]
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente
Ik ben dat niet met je eens. In mijn post hier: True in "Het grote Volkswagen ID.7 topic" geef ik aan wat je allemaal kunt bereiken met de laadkabel met netjes in het vak parkeren. Enkel in de gevallen van linksvoor moet je er even bij stil staan dat je achteruit moet inparkeren gezien dat eigenlijk van nature nooit een fileparkeerplek is (dan parkeer je tegen de richting in, wat kan maar zeer zelden gedaan wordt) vind ik dit echt geen probleem. En zeker voor die paar procenten dat je het wel kunt gebruiken iedereen een langer kabel geven en dus de prijs hierom iets moeten opschroeven vind ik ook niet geheel logisch. Nu kunnen ze de VAG kabels allemaal hetzelfde houden wat een heel stuk goedkoper is.Inter18 schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 10:49:
[...]
Eigenlijk is het antwoord 'te kort'. De wagen heeft medan genoeg ruimte om een wat langere kabel te herbergen. In mijn situatie moetik achteruit het laadvak in, ook al zijnhet schuine vakken, anders redt de kabel het niet. Wat wel een plus is, is dat de kabel zeer soepel is, ook vergeleken met andere 11kW kabels.
Maar om nu een kabel mee te leveren die nauwelijks langer is dan de wagen, dat is niet optimaal.
Ik vind de kabel misschien wel te lang, om eerlijk te zijn. Ik gebruik hem te weinig om een kortere te bestellen, maar als ik hem vaker zou moeten gebruiken had ik dat zeker gedaan. Ik parkeer altijd met de juiste kant naar de paal (vaak achteruit het vak in) en dan is het alleen een kwestie van linker- of rechterkant van de auto.
vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser
@Jer0ne dacht bijna dat ik mijn wagen voorbij zag komen! Zelfde kleur en velgen. Gave combinatie, al zeg ik het zelf ;-)
Om daarbij ook meteen aan te geven, ook bij mij de bandenspanning 2.5 voor en 3.0 achter. Afgeleverd met overal 3.0.
Banden zijn zomer banden; Pirelli P7 Cinturato.
Om daarbij ook meteen aan te geven, ook bij mij de bandenspanning 2.5 voor en 3.0 achter. Afgeleverd met overal 3.0.
Banden zijn zomer banden; Pirelli P7 Cinturato.
Die is nieuw, als ik het tabelletje van True bekijk. Staat dat ook op de sticker?Knul schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 14:32:
Reguliere Touring Pro (niet-S), banden staan rondom op 2.8 bar. Laat ze ook maar zo staan
Edit: 19" Hudson toch?
[ Voor 4% gewijzigd door JanHenk op 23-12-2025 14:34 ]
vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser
Ja, 19" Hudson. Kreeg 'm op 2.8 bar vanuit de dealer, heb daar, naar aanleiding van de eerdere discussies hier, op geletJanHenk schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 14:34:
[...]
Die is nieuw, als ik het tabelletje van True bekijk. Staat dat ook op de sticker?
Edit: 19" Hudson toch?
Wat ik tegenwoordig doe is ik houd de krul er in. Steek eerst het smalle deel in de laadpaal, dan rol ik die kant af terwijl ik naar de laadpoort loop, dan trek ik de kabel iets strak (van de grond af), steek de andere stekker door de resterende opgerolde kabelbundel en dan in de laadpoort. Eventueel het klepje dicht doen tegen de bundel aan.JanHenk schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 14:16:
Ik vind de kabel misschien wel te lang, om eerlijk te zijn. Ik gebruik hem te weinig om een kortere te bestellen, maar als ik hem vaker zou moeten gebruiken had ik dat zeker gedaan. Ik parkeer altijd met de juiste kant naar de paal (vaak achteruit het vak in) en dan is het alleen een kwestie van linker- of rechterkant van de auto.
Dan blijft die mooi van de grond en ook met het viezere weer nu relatief schoon.
Hoe is zo iets in gebruik met het inklappen van de achterbank?jdkjr schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 14:44:
HIer ondertussen ook een tevreden Guardsman hondenrek gebruiker. Zoals aangekondigd inderdaad inklaringskosten (30 euro en een beetje), en een levertijd van ongeveer 10 dagen inclusief het oponthoud bij de douane.
Super makkelijke installatie en zit er goed stevig in.[Afbeelding]
En is het bij een Ikea nog een keer gemakkelijk te demonteren als je onze lieve partners spontaan de noodzaak zien om een nieuwe kast aan te schaffen.
Eigenlijk best makkelijk. De lippen van het rack klemmen tussen de achterbank en bevestigingspunten; als je de bank naar voren haalt til je hem er zo uit.True schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 14:47:
[...]
Hoe is zo iets in gebruik met het inklappen van de achterbank?
En is het bij een Ikea nog een keer gemakkelijk te demonteren als je onze lieve partners spontaan de noodzaak zien om een nieuwe kast aan te schaffen.
Mocht je nog een nettere oplossing zoeken zoek dan eens naar ev cable hook 😉..True schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 14:42:
[...]
Wat ik tegenwoordig doe is ik houd de krul er in. Steek eerst het smalle deel in de laadpaal, dan rol ik die kant af terwijl ik naar de laadpoort loop, dan trek ik de kabel iets strak (van de grond af), steek de andere stekker door de resterende opgerolde kabelbundel en dan in de laadpoort. Eventueel het klepje dicht doen tegen de bundel aan.
Dan blijft die mooi van de grond en ook met het viezere weer nu relatief schoon.
Nee geen aandelen maar heb voor beide ev’s thuis deze aangeschaft..
Daar heb ik naar gekeken, maar ik vind het niet nodig eigenlijk, dit werkt best goed zo. En dan 25€ betalen voor een stukje plastic met een waarde van 4€ vind ik niet wat als ik eerlijk ben.K0ENH schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 14:53:
[...]
Mocht je nog een nettere oplossing zoeken zoek dan eens naar ev cable hook 😉..
Ik heb dit thuis:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/CoHx6fR4PJrXp43y6Pjphs6W.jpg?f=user_large)
Laadkabel zit er bij mij eigenlijk permanent in (kan hem vergrendelen in de laadpaal) en hangt in lusjes rondom de bevestiging. Ideaal. Vorm blijft er ook aardig in zitten, dus je bergt 'm vrij eenvoudig weer netjes op.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/CoHx6fR4PJrXp43y6Pjphs6W.jpg?f=user_large)
Laadkabel zit er bij mij eigenlijk permanent in (kan hem vergrendelen in de laadpaal) en hangt in lusjes rondom de bevestiging. Ideaal. Vorm blijft er ook aardig in zitten, dus je bergt 'm vrij eenvoudig weer netjes op.
Heb bij mijn Enyaq met veel plezier gebruik gemaakt van de EV hook. Perfect fit met de kabel/stekker. De stekker van de ID.7 is smaller waardoor de hook niet meer klemtK0ENH schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 14:53:
[...]
Mocht je nog een nettere oplossing zoeken zoek dan eens naar ev cable hook 😉..
Vreemd.. hier in gebruik met de kabel die ik bij de ID.7 heb gekregen en past primaHomer-Simpson schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 17:54:
[...]
Heb bij mijn Enyaq met veel plezier gebruik gemaakt van de EV hook. Perfect fit met de kabel/stekker. De stekker van de ID.7 is smaller waardoor de hook niet meer klemt
Elke keer dat ik deze fotos zie heb ik weer een beetje pijn dat ik heb besteld voordat de Trondheim velgen aangeboden werdenS80Executive schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 19:00:
Fijne velgjes hoor, die trondheims.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja dat vind ik de laatste dagen dus ook! Maar ik heb de auto nu pas een paar weken, volgens mij is er helemaal geen software update geïnstalleerd.EthiC schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 11:43:
nog iemand het gevoel dat na de update van 5.4 naar 5.4.0 de 'B' rijstand anders is? remt precies minder direct/hard af, waardoor ik nu vaker op het rempedaal moet
Ja merkte het ook al op. Is dat nieuwe geluidseffect blijvend of wordt het weer teruggezet? Vond de oude prettiger.BBx92 schreef op zondag 21 december 2025 @ 11:51:
Manmanman... heel end gereden in de volle overtuiging dat mn haptische toetsen vast waren gelopen danwel kapot waren. Blijkt dat het geluidseffect is veranderd met de kersteffecten. Laat die nou net klinken als een haptisch motortje wat aanloopt
Na kerst gaat het automatisch weg. Je kan het ook uitzetten in je instellingen (onder "beeld" volgens mij).Drakentemmer schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 19:52:
[...]
Ja merkte het ook al op. Is dat nieuwe geluidseffect blijvend of wordt het weer teruggezet? Vond de oude prettiger.
Eens, dat is voor mij de velg voor de ID.7.S80Executive schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 19:00:
Fijne velgjes hoor, die trondheims.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Is er iemand hier die van 5.4 naar 5.6 is gegaan? Ik ben ook afgelopen week geüpdatet (?) naar 5.4.0 en vandaag 2x het infotainment systeem vastgelopen (1x op zwart en herstart na een tijdje vanzelf, 1x vastgelopen maar ging het daarna vanzelf in stappen weer doen).
MW_ID7
Gewoon iets anders los kopen en de oude velgen als winterset bestempelen.BBx92 schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 19:33:
[...]
Elke keer dat ik deze fotos zie heb ik weer een beetje pijn dat ik heb besteld voordat de Trondheim velgen aangeboden werden
Heb je hier een bron voor?
Naar mijn idee heeft het thema namelijk niks te maken met kerst, maar alles met winter. Er is nergens een verwijzing naar kerst in het thema. Aangezien de winter op 21 dec is ingegaan klopt dat precies met de lancering van het thema. En de winter duurt drie maanden 😊.
[ Voor 7% gewijzigd door RandomNick op 24-12-2025 07:28 ]
Kerst, winter. Geen bron, kan beide. Mij om het even. Als het puur visueel in infotainment zou zijn prima, maar zonder enige melding geluidseffecten gerelateerd aan besturen veranderen vind ik echt niet OK.RandomNick schreef op woensdag 24 december 2025 @ 07:05:
[...]
Naar mijn idee heeft het thema namelijk niks te maken met kerst, maar alles met winter. Er is nergens een verwijzing naar kerst in het thema. Aangezien de winter op 21 dec is ingegaan klopt dat precies met de lancering van het thema. En de winter duurt drie maanden 😊.
Gisteren mijn nieuwe lease besteld bij de LM: ID7 Tourer LE Pro, met warmtepomp en interieur pakket plus, kleur zwart. Rij nu een Q4.
Erg getwijfeld tussen brede range van Skoda Enyaq Coupé tot Audi A6 etron Avant. De ruimte en compleetheid van ID7 gaven de doorslag. Nu wachten
Erg getwijfeld tussen brede range van Skoda Enyaq Coupé tot Audi A6 etron Avant. De ruimte en compleetheid van ID7 gaven de doorslag. Nu wachten
Je geeft precies het niet grote probleem aan. Als ik schuine laadplekken sta in de wijk, dan moet ik idd links staan. Sta ik in het rechtervak dan moet de wagen achterste voren de parkeerkom in, en hen en weer steken is verre van makkelijk op die locatie. Dat betekent dat je een bonusronde door de wijk moet maken om de wagen om te draaien. Je opmerking betreffende kosten wordt op deze locatie ondersteund door de ID.4's, Enyaqs en Tavascans die ook acherstevoren staan, het is een kostenkwestie versus gebruikersgemak. Is de kabel 2 meter langer dan ben je flexibeler.True schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 14:04:
[...]
Ik ben dat niet met je eens. In mijn post hier: True in "Het grote Volkswagen ID.7 topic" geef ik aan wat je allemaal kunt bereiken met de laadkabel met netjes in het vak parkeren. Enkel in de gevallen van linksvoor moet je er even bij stil staan dat je achteruit moet inparkeren gezien dat eigenlijk van nature nooit een fileparkeerplek is (dan parkeer je tegen de richting in, wat kan maar zeer zelden gedaan wordt) vind ik dit echt geen probleem. En zeker voor die paar procenten dat je het wel kunt gebruiken iedereen een langer kabel geven en dus de prijs hierom iets moeten opschroeven vind ik ook niet geheel logisch. Nu kunnen ze de VAG kabels allemaal hetzelfde houden wat een heel stuk goedkoper is.
Bij parkeerplaatsen haaks op de rijbaan heb je dit niet, dan red je het net.
Die geluiden heb ik sowieso niet aanstaan (je krijgt toch al de haptische feedback bij aanraken), dus dan beperkt het thema zich puur tot de achtergrond van het scherm, en daar heb ik niet zo'n problemen mee.BBx92 schreef op woensdag 24 december 2025 @ 08:22:
[...]
Kerst, winter. Geen bron, kan beide. Mij om het even. Als het puur visueel in infotainment zou zijn prima, maar zonder enige melding geluidseffecten gerelateerd aan besturen veranderen vind ik echt niet OK.
Geen bron, maar al die andere thema's die geweest zijn waren maximaal 1 week. Dat is puur mijn ervaring.RandomNick schreef op woensdag 24 december 2025 @ 07:05:
[...]
heel dik zo! Erg mooi.jurinho123 schreef op woensdag 24 december 2025 @ 08:17:
Gisteren dan ook eindelijk mijn ID.7 op kunnen halen. Heel erg blij met deze config.[Afbeelding]
Ik heb inmiddels 2.241 met de id7 tourer er op zitten en in grote lijnen bevalt de auto erg goed. Er zijn alleen paar kleine punten waar ik me aan irriteer.
Ik kan de eco rij modus niet als default instellen, hij staat altijd standaard op comfort. Ik lees dat het van brussel niet meer mag, dat de auto standaard op een zuinige stand staat. Maar dit is toch de omgekeerde wereld?
Als ik de klimatisering voor vertrek aanzet via de app, dan gaat het van de accu af ipv dat hij de stroom actief van het net afhaalt om op te warmen. Bij gebrek aan warmte pomp wil je de auto opwarmen middels stekker en niet dat het van je range af gaat. Ik tref sowieso de auto vaak op 99% of 78% ipv 80 (als ik battery care aanzet en 80 aanhoud) na een oplaad beurt.
De pieptoon van de snelheidswaarschuwing die je elke keer moet uitzetten, als ik 33 rijd in een woonwijk begint hij al te piepen als een malle.
Range staat op 443 na volle laadbeurt en de auto is net nieuw. De tesla die ik hiervoor reed stond gewoon op 578 o.i.d. terwijl de WLTP vergelijkbaar is. Was dit dan een minder betrouwbaar cijfer wat werd weergegeven en ligt de ID7 meer bij de reële range?
Verder vind ik het menu wat onoverzichtelijk. Je moet alle icoontjes 1 voor 1 af om alle instellingen van de auto langs te gaan i.p.v. dat je 1 menu overzicht hebt met alle instellingen (zoals gewend bij de tesla). Ik gebruik overigens bewust geen android auto, maar de software van volkswagen omdat ik het schakelen tussen twee systemen erg irritant vind (ook dat niet gewend bij tesla).
Ik mis ook wel kleine dingen zoals een claxon functie in de app dat je even je auto een toeter kan laten geven in een parkeergarage. Dus al met al, is de software waarschijnlijk een forse verbetering tov de oudere versies. Maar is er nog een lange weg te gaan om op het niveau van tesla te komen. De irritaties bij de tesla software gingen er wel uit over de tijd met regelmatige releases, die ook met hele nuttige nieuwe features kwamen. Ik ben benieuwd of VW hier ook met goede stappen komt.
De sneeuwvlokken animaties in het scherm die bij dit koude weer als verrassing worden getoond, zorgden bij mij dan weer voor irritatie, niet om gevraagd. Dat valt bij mij onder de categorie (val me aub niet lastig met die fratsen, geen tijd voor).
Instellingen vasthouden is me onduidelijk welke wel en welke niet worden vastgehouden. Denk aan bijv. Aircare, die moet ik ook elke keer opnieuw aanzetten. Klimatisering instellingen, wel of niet default in te stellen?
Als jullie tips hebben hoor ik het graag.
Ik kan de eco rij modus niet als default instellen, hij staat altijd standaard op comfort. Ik lees dat het van brussel niet meer mag, dat de auto standaard op een zuinige stand staat. Maar dit is toch de omgekeerde wereld?
Als ik de klimatisering voor vertrek aanzet via de app, dan gaat het van de accu af ipv dat hij de stroom actief van het net afhaalt om op te warmen. Bij gebrek aan warmte pomp wil je de auto opwarmen middels stekker en niet dat het van je range af gaat. Ik tref sowieso de auto vaak op 99% of 78% ipv 80 (als ik battery care aanzet en 80 aanhoud) na een oplaad beurt.
De pieptoon van de snelheidswaarschuwing die je elke keer moet uitzetten, als ik 33 rijd in een woonwijk begint hij al te piepen als een malle.
Range staat op 443 na volle laadbeurt en de auto is net nieuw. De tesla die ik hiervoor reed stond gewoon op 578 o.i.d. terwijl de WLTP vergelijkbaar is. Was dit dan een minder betrouwbaar cijfer wat werd weergegeven en ligt de ID7 meer bij de reële range?
Verder vind ik het menu wat onoverzichtelijk. Je moet alle icoontjes 1 voor 1 af om alle instellingen van de auto langs te gaan i.p.v. dat je 1 menu overzicht hebt met alle instellingen (zoals gewend bij de tesla). Ik gebruik overigens bewust geen android auto, maar de software van volkswagen omdat ik het schakelen tussen twee systemen erg irritant vind (ook dat niet gewend bij tesla).
Ik mis ook wel kleine dingen zoals een claxon functie in de app dat je even je auto een toeter kan laten geven in een parkeergarage. Dus al met al, is de software waarschijnlijk een forse verbetering tov de oudere versies. Maar is er nog een lange weg te gaan om op het niveau van tesla te komen. De irritaties bij de tesla software gingen er wel uit over de tijd met regelmatige releases, die ook met hele nuttige nieuwe features kwamen. Ik ben benieuwd of VW hier ook met goede stappen komt.
De sneeuwvlokken animaties in het scherm die bij dit koude weer als verrassing worden getoond, zorgden bij mij dan weer voor irritatie, niet om gevraagd. Dat valt bij mij onder de categorie (val me aub niet lastig met die fratsen, geen tijd voor).
Instellingen vasthouden is me onduidelijk welke wel en welke niet worden vastgehouden. Denk aan bijv. Aircare, die moet ik ook elke keer opnieuw aanzetten. Klimatisering instellingen, wel of niet default in te stellen?
Een paar kleine minpuntjes tegenover het grote voordeel dat Ome Elon geen cent meer aan je verdient. Well done 👍sintkapoentje schreef op woensdag 24 december 2025 @ 10:16:
Ik heb inmiddels 2.241 met de id7 tourer er op zitten en in grote lijnen bevalt de auto erg goed. Er zijn alleen paar kleine punten waar ik me aan irriteer.
@Spekkie99
Dit herken ik niet:
Vanmorgen nog gedaan. Als de auto aan de (thuis)paal hangt en ik klimatiseren doe zie ik netjes de stroom vanuit de paal getrokken worden. Misschien zit er ergens een instelling inde auto of in de paal verkeerd?
Dit herken ik niet:
Vanmorgen nog gedaan. Als de auto aan de (thuis)paal hangt en ik klimatiseren doe zie ik netjes de stroom vanuit de paal getrokken worden. Misschien zit er ergens een instelling inde auto of in de paal verkeerd?
Enkele delen gequote en beantwoord, de andere weet ik niet/waarvan akte 
Heb je wellicht 'laadstekker ontgrendelen na laden' aanstaan in de VW app/instellingen? (ik weet niet of dit invloed heeft, maar ik heb dit niet).
Met de Pro S kan ik zo'n 350 - 450 snelweg kilometers in de winter liggend aan hoe hard ik het pedaal intrap.
Auto moet starten op de instellingen waarmee de WLTP range is bepaald. Omgekeerde wereld, wellicht, hier is geen oplossing voor.sintkapoentje schreef op woensdag 24 december 2025 @ 10:16:
Een procentje verschil moet niet uitmaken, wel merk ik persoonlijk dat de laadpaal regelmatig blauw aangeeft (aan het laden) terwijl die al eerder vol was en dan dus aan het laden is om de klimatisering weer terug te laden. Is het misschien zo dat de hele laadsessie bij jou verbroken wordt door de EVSE zelf waardoor die daarna niet meer kan/mag laden?Als ik de klimatisering voor vertrek aanzet via de app, dan gaat het van de accu af ipv dat hij de stroom actief van het net afhaalt om op te warmen. Bij gebrek aan warmte pomp wil je de auto opwarmen middels stekker en niet dat het van je range af gaat. Ik tref sowieso de auto vaak op 99% of 78% ipv 80 (als ik battery care aanzet en 80 aanhoud) na een oplaad beurt.
Heb je wellicht 'laadstekker ontgrendelen na laden' aanstaan in de VW app/instellingen? (ik weet niet of dit invloed heeft, maar ik heb dit niet).
Over twee weken ben je er aan gewend, elke nieuwe auto moet er een vorm van ingebouwd hebben en geloof mij die VW-tone is zeer zeer vriendelijk en na enkele weken iets wat je niet meer bewust meemaakt.De pieptoon van de snelheidswaarschuwing die je elke keer moet uitzetten, als ik 33 rijd in een woonwijk begint hij al te piepen als een malle.
Wel mijn ervaring, de range is echte kilometers die je kunt rijden met jouw rijstijl.Range staat op 443 na volle laadbeurt en de auto is net nieuw. De tesla die ik hiervoor reed stond gewoon op 578 o.i.d. terwijl de WLTP vergelijkbaar is. Was dit dan een minder betrouwbaar cijfer wat werd weergegeven en ligt de ID7 meer bij de reële range?
Met de Pro S kan ik zo'n 350 - 450 snelweg kilometers in de winter liggend aan hoe hard ik het pedaal intrap.
Even een check, heb jij net zoals ik stekker ontgrendelen na laden op UIT staan? Ik herken dit namelijk ook niet.RandomNick schreef op woensdag 24 december 2025 @ 11:17:
@Spekkie99
Dit herken ik niet:
Ik zat op 5.4. Auto is van augustus. Nu kwam ie met de melding van 'update'. 1.05h. Was nu thuis en dan maar op Installeren geklikt. Lampen uit, portieren dicht, alles vergrendeld. Ik ga er vanuit dat de update loopt. Kan in de app niks zien over dat ie bezig is. Wel kan ik remote niet bij alle functies, dus ik ga er vanuit dat ie lekker bezig is. Ben benieuwd waar ik naar toe geupdate word. 5.4-->5.4.0? Gisteren ook de Spotify update gehad. Nu al meer updates dan in mn Q4 hiervoor....in 4 jaar.
Laat ons afwachten of die trend zich verder zet of dat het gewoon een gelukkige timing is. De mijne is 1.5 jaar oud en ik kan voorlopig de updates op 1 hand vinger tellenmarcelmg2 schreef op woensdag 24 december 2025 @ 11:23:
Nu al meer updates dan in mn Q4 hiervoor....in 4 jaar.
Deze herken ik niet, ik heb laadkabel automatisch ontgrendelen AAN staan en dan nog zag ik de auto stroom trekken uit mijn huis tijdens conditioneren (batterij was al "vol" op 80% en die laadsessie was klaar).sintkapoentje schreef op woensdag 24 december 2025 @ 10:16:
Als ik de klimatisering voor vertrek aanzet via de app, dan gaat het van de accu af ipv dat hij de stroom actief van het net afhaalt om op te warmen.
Plaatje als "bewijs", helemaal rechts het voorconditioneren in de ochtend:
[ Voor 29% gewijzigd door Crusader op 24-12-2025 11:50 ]
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Schitterend, stukke beter dan dan die lelijke hudsons of montreals. Heb zelf ook lang getwijfeld tussen deze config en stonewashed blue.jurinho123 schreef op woensdag 24 december 2025 @ 08:17:
Gisteren dan ook eindelijk mijn ID.7 op kunnen halen. Heel erg blij met deze config.[Afbeelding]
Ook vanuit mij (heb nu een kleine 3000 km gereden) een paar reacties op delen van je verslag
Ik ben ook geen fan van deze functie, maar de implementatie in de ID.7 vind ik netjes gedaan
Al met al zie ik vooral heel veel punten waarin je de Tesla even moet 'ontwennen' en moet wennen aan hoe het bij VW werkt. Dat in de software van Tesla zaken beter geregeld zijn geloof ik direct. Tegelijkertijd denk ik dat in de auto verder heel veel zaken bij de ID.7 een stuk beter zijn. Om maar te beginnen met het rijcomfort, de ruimte en de bouwkwaliteit.
Zoals hierboven al gezegd: wettelijk verplicht. Bovendien 'piepen als een malle' is niet de omschrijving die ik zou geven. Het geluid is vrij vriendelijk. Ik heb me ook laten vertellen dat het max 3 keer af gaat (maar ik vermoed dat dit per zone is. Dus als de max snelheid verandert zal het vast opnieuw afgaan). Verder is het echt heel makkelijk uit te zetten. De knop hiervoor is standaard in het auto-snelkeuzemenu aanwezig.sintkapoentje schreef op woensdag 24 december 2025 @ 10:16:
Ik ben ook geen fan van deze functie, maar de implementatie in de ID.7 vind ik netjes gedaan
Vergeet niet dat de WLTP-range niet is bepaald in winterse temperaturen en op een auto met winterbanden (ik doe even de aanname dat die van jou wel op winterbanden staat). M'n vorige auto (Enyaq) kreeg ik in juni, en toen haalde ik de opgegeven WLTP wel. In de winter ging daar een behoorlijke hap van af.Range staat op 443 na volle laadbeurt en de auto is net nieuw. De tesla die ik hiervoor reed stond gewoon op 578 o.i.d. terwijl de WLTP vergelijkbaar is. Was dit dan een minder betrouwbaar cijfer wat werd weergegeven en ligt de ID7 meer bij de reële range?
Android Auto was dan vanuit Tesla ook niet mogelijk. Dus dat je dat daar niet gewend bent snap ik.Ik gebruik overigens bewust geen android auto, maar de software van volkswagen omdat ik het schakelen tussen twee systemen erg irritant vind (ook dat niet gewend bij tesla).
Dit is een punt waar ik me wel helemaal in herken, al was ik dat vanuit de vorige auto al wel gewend. Ik kan aannames doen over dat dit ook weer met WLTP en dergelijke te maken heeft, maar geen idee. Aircare zou ik wel van verwachten dat het altijd aan moet kunnen blijven staan.Instellingen vasthouden is me onduidelijk welke wel en welke niet worden vastgehouden. Denk aan bijv. Aircare, die moet ik ook elke keer opnieuw aanzetten. Klimatisering instellingen, wel of niet default in te stellen?
Al met al zie ik vooral heel veel punten waarin je de Tesla even moet 'ontwennen' en moet wennen aan hoe het bij VW werkt. Dat in de software van Tesla zaken beter geregeld zijn geloof ik direct. Tegelijkertijd denk ik dat in de auto verder heel veel zaken bij de ID.7 een stuk beter zijn. Om maar te beginnen met het rijcomfort, de ruimte en de bouwkwaliteit.
Er waren ooit enkele bedrijven die wagens op de markt brachten die een ander profiel gebruikten tijdens de verbruik/uitstoot-testen dan tijdens het normale rijden. Dat is een beetje een schandaal geweest toen *kuch*dieselgate*kuch*. Sindsdien is "rijprofiel == testprofiel" een gevoelig dingetje voor de wetgever c.q. toezichthouder.sintkapoentje schreef op woensdag 24 december 2025 @ 10:16:
Zo, vandaag op de snelweg vanaf rechts ingehaald en afgesneden door een ID.7 (grijs, tourer). Ha, FIRST! Hebben we die ook weer achter de rug
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Bij mij staat ontgrendelen in zijn algemeenheid uit, maar op de laadlocatie thuis aan.True schreef op woensdag 24 december 2025 @ 11:22:
[...]
Even een check, heb jij net zoals ik stekker ontgrendelen na laden op UIT staan? Ik herken dit namelijk ook niet.
Ik beschreef het gedrag op de laadlocatie thuis, en daar staat ontgrendelen dus aan. Overigens vraag ik me af of dit goed functioneert want als ik de stekker na (keyless) ontgrendelen van de auto niet binnen een seconde of 10 lostrek wordt het lampje meestal weer groen (ook als het laden al voltooid is, misschien omdat de klimatisering meteen stroom begint te vragen) en moet ik de auto met de fob ontgrendelen om de stekker te kunnen verwijderen.
[ Voor 5% gewijzigd door RandomNick op 24-12-2025 13:43 ]
Je moet ook niet in de weg rijden hè 😜resusaapje schreef op woensdag 24 december 2025 @ 12:44:
Zo, vandaag op de snelweg vanaf rechts ingehaald en afgesneden door een ID.7 (grijs, tourer). Ha, FIRST! Hebben we die ook weer achter de rug
waarom niet even instellen dat die thuis na 22.00 laadt? Minimale moeite, netbeheerder erg blijCrusader schreef op woensdag 24 december 2025 @ 11:47:
[...]
Deze herken ik niet, ik heb laadkabel automatisch ontgrendelen AAN staan en dan nog zag ik de auto stroom trekken uit mijn huis tijdens conditioneren (batterij was al "vol" op 80% en die laadsessie was klaar).
Plaatje als "bewijs", helemaal rechts het voorconditioneren in de ochtend:
[Afbeelding]
Ik gooi 'm er weer even opnieuw in:BBx92 schreef op woensdag 24 december 2025 @ 14:34:
[...]
waarom niet even instellen dat die thuis na 22.00 laadt? Minimale moeite, netbeheerder erg blij
Ik zie het wel vaker langskomen, nieuwe ID.7 rijders die ook nieuw zijn op Tweakers. Op het subforum Mobiliteit is er een heel scala aan relevante topics die ook veel raakvlak hebben met de dagelijkse (of minder dagelijkse) dingen die we ook met de ID.7 ervaren.
In het kort zijn deze topics wel een aanrader:Voor vragen over het thuisladen, kan je hier terecht: Thuisladen van je EV deel 2 specifieke vragen over de ID.7 en het laden van de ID.7 kun je natuurlijk ook hier stellen, maar algemene zaken kun je beter daar bespreken.
Discussie over laadpassen, facturatie e.d.: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 vooral handig als de ID.7 je eerste BEV is.
Ervaringen over lange ritten (voor zo ver er lange ritten bestaan voor de ID.7
Daarnaast zijn er ook topics over zaken zoals netcongestie en dergelijke zaken (Netcongestie: wat is het probleem precies? en De zonnepanelen-boete zijn daarvoor bijv. wel relevant). Zullen we het in dit topic gewoon hoofdzakelijk over de ID.7 houden?
Niet meer doen, stouterdWolksvagen schreef op woensdag 24 december 2025 @ 14:16:
[...]
Je moet ook niet in de weg rijden hè 😜
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Heb je helemaal gelijk in, nog niet de moeite genomen om dat te doen.BBx92 schreef op woensdag 24 december 2025 @ 14:34:
[...]
waarom niet even instellen dat die thuis na 22.00 laadt? Minimale moeite, netbeheerder erg blij
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Aan de andere kant, zonder Elon was er waarschijnlijk nooit een ID7 geweest.Spekkie99 schreef op woensdag 24 december 2025 @ 11:03:
[...]
Een paar kleine minpuntjes tegenover het grote voordeel dat Ome Elon geen cent meer aan je verdient. Well done 👍
Dan reed deze bestuurder niet op de cruisecontrolresusaapje schreef op woensdag 24 december 2025 @ 12:44:
Ik rijd nog 2-3 weken met een ID.4 (5 jaar oud, 77kw) voordat de ID.7 T LE Pro komt.
Vandaag een ritje van 205km richting het noord oosten gemaakt, dus forse tegenwind met -2c. Effectief bereik zo'n 250km met 95 a 100 km/u op de snelweg, bij de fastned max 50kW aan oplaadsnelheid
Hoe zijn de ervaringen met de ID.7's vandaag qua bereik en oplaadsnelheid?
Vandaag een ritje van 205km richting het noord oosten gemaakt, dus forse tegenwind met -2c. Effectief bereik zo'n 250km met 95 a 100 km/u op de snelweg, bij de fastned max 50kW aan oplaadsnelheid
If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different
Laadsnelheid is gewoon zoals aangegeven. Even laten voorverwarmen en je trekt gewoon 175 kW uit een snellader. Ben je na 20 minuten weer weg. Je zult zo'n 320 - 350 trekken uit een non S ID.7 met de huidige temperaturen bij die snelheden wellicht nog wel iets verder als ik naar mijn range met een S kijk en mijn rechtervoet, mogelijk 340 - 370 tot zelfs 400. Maar die range boeit mij eigenlijk weinig gezien het snelladen sneller gaat dan ik normaliter pauze neem (en ja op een rit van 2 uur ga ik geen pauze nemen).BakkerM schreef op donderdag 25 december 2025 @ 14:21:
Ik rijd nog 2-3 weken met een ID.4 (5 jaar oud, 77kw) voordat de ID.7 T LE Pro komt.
Vandaag een ritje van 205km richting het noord oosten gemaakt, dus forse tegenwind met -2c. Effectief bereik zo'n 250km met 95 a 100 km/u op de snelweg, bij de fastned max 50kW aan oplaadsnelheid![]()
Over de Non Pro (basis ID.7 of instap ID.7) is weinig informatie te vinden en realistische foto’s worden niet gedeeld door VW op de website. Daarom hier wat extra informatie voor diegene die een Non Pro overwegen. Waar zitten de verschillen met de Pro, zodat je beter een afweging kunt maken.
Allereerst het prijsverschil. De Non Pro is 5000 Euro goedkoper in aanschaf.
De Non Pro moet het doen zonder IQ.Light LED Matrix koplampverlichting. Dit geavanceerde lichtsysteem biedt adaptieve verlichting, waarbij de lichtbundel zich automatisch aanpast aan de verkeerssituatie om de weg optimaal te verlichten zonder tegenliggers te verblinden. Het werkt met secties en heeft ook bocht verlichting. Daarnaast ook nog extra slechtzichtlampen voor. Als laatste kan genoemd worden dat deze koplamp is uitgerust met automatisch dynamische lichthoogte instelling.
De Non Pro heeft normale LED verlichting. Echter qua lichtopbrengst zijn die zowel bij dimlicht als grootlicht identiek aan het IQ.Light systeem. De LED koplampen zijn ook dynamisch. Dat wil zeggen dat ze in hoogte instelbaar zijn en dat de overgang tussen dimlicht naar grootlicht geleidelijk verloopt, dus het lichtbeeld gaat geleidelijk van dimlicht naar grootlicht waarbij aan de voorzijde de koplamp zelf dus ook fysiek van omlaag naar omhoog beweegt. Dit effect zie je ook als je de verlichting inschakelt. De koplampen gaan fysiek kort omhoog en omlaag. De gewone LED verlichting heeft ook een automatische stand, net als de Pro variant. Dat wil zeggen dat de camera in de voorruit tegenliggers en ander verkeer op de weg herkend en het groot licht automatisch dimt of aan zet. Verder werkt de gewone LED verlichting ook in combinatie met het ingebouwde navigatie kaartmateriaal van VW. Dus rijdt je een bebouwde kom binnen, zal het groot licht gedimd worden. Het systeem herkend ook aaneengesloten straatverlichting. De dynamische hoogte instelling is niet aanwezig, wel een manuele hoogte verstelling, dat wil zeggen je kan in het infotainment systeem de hoogte van de verlichting in 6 standen aanpassen naar gelang de gewichtsverdeling van je auto.
De LED koplamp van de Non Pro is in een witte behuizing ondergebracht. Die van de Pro heeft een zwarte behuizing. Dit is meestal het opvallendste kenmerk om een Pro en een Non Pro op afstand van elkaar aan de voorzijde te kunnen onderscheiden. Houdt er rekening mee dat de IQ matrix verlichting van de Pro één van de duurste onderdelen is van het Pro pakket. Dus bij storing of schade dus ook navenant hoge kosten.
De Non Pro heeft andere richtingaanwijzers dan de Pro. Bij de Non Pro is dat een driehoekje in de binnenkant van de koplamp. De Duitsers noemen het: Blinker mit Hauptscheinwerfer unter gemeinsamer Klarglasabdeckung. Op de Nederlandse website van VW kan je er niets over terug vinden. Een soortgelijke richtingaanwijzer wordt ook gebruikt bij de ID.3 en sommige Audi modellen. De Pro heeft een LED strip als richtingaanwijzer, boven de koplamp. Aan de voorzijde is die statisch. Doordat de LED strip bij de Pro 2 functies heeft: dagrijverlichting en knipperlicht is die fysiek dus ook breder uitgevoerd dan bij de Non Pro. Optisch mogelijk niet de mooiste oplossing, omdat de auto als het ware wat zwaardere wenkbrauwen krijgt boven de koplamp. Bij de Non Pro is de LED strip dunner, subtieler en dus verfijnder aangebracht.
De Non Pro heeft geen doorlopende LED strip aan de voorzijde tussen de koplamen en geen verlicht VW logo. Dat is ook niet naderhand in te schakelen, omdat de LED verlichting hier fysiek ontbreekt. VW past hier bij de Non Pro een soort plastic strip toe die optisch ook hier weer net iets minder aanwezig is en de auto wat verfijnder doet overkomen. Over smaak: sommige willen de doorgetrokken LED strip als gimmick. Er zijn echter ook Pro rijders die de dealer vragen om de doorgetrokken LED strip uit te schakelen, omdat ze de strip te aanwezig vinden en een auto zonder verbindende LED strip wat eleganter vinden. Ook de LED strip bij de Pro is gevoelig voor steenslag, vochtintreding en technische storing en kan dus kapot.
Aan de achterzijde is het grootste visuele verschil tussen de Pro en de Non Pro te vinden. De lichtbalk is namelijk totaal anders. Waar de Pro ook hier gebruik maakt van een doorgetrokken LED strip (deze is overigens NIET uit te schakelen, dus altijd aan) en een verlicht VW logo, moet de Non Pro het doen met een klassieke achterverlichting. De opbouw van de verlichting is zo fundamenteel anders dat de Non Pro een volledig zwarte ondergrond heeft waarin de verlichting is verwerkt. De Pro heeft een witte ondergrond. De witte ondergrond is alleen zichtbaar als de verlichting niet in gebruik is. Ook hier ontstaan vaak smaak discussies over wat mooier is.
De Pro maakt gebruik van dynamische verlichting met 3D effect aan de achterzijde voor de richtingaanwijzer. Maar naar keuze kan je ook klassieke richtingaanwijzers gebruiken, via het Infotainment scherm instelbaar.
De Non Pro moet het doen met relatief kleine richtingaanwijzers aan de achterzijde, veel kleiner zelfs dan de Pro. Slechts een subtiele streep aan de onderzijde van de grote achterlichten. De achterlichten van de Non Pro zijn daarintegen speciaal vorm gegeven, waardoor het lijkt alsof er diepte in de achterlichten zit. Qua mistachterlicht en achteruitrijverlichting zijn er geen verschillen, net als het 3e remlicht en reflectoren in de bumper.
Bij de Pro heb je 3 keuzes uit begroetingsverlichting met een dynamisch lichtspel aan de voor- en achterzijde. De Non Pro heeft geen dynamisch begroetingslicht, maar alleen 1 standaard begroetingslicht. Wel is het instelbaar hoe lang dit begroetingslicht moet blijven branden, bij het benaderen of verlaten van de auto. Ook bij de Non Pro is de VW logo projectie op de grond bij de voordeuren en de portiergreep verlichting gewoon actief.
In het interieur is mogelijk het opvallendste gemis bij de Non Pro het niet aanwezig zijn van elektrisch bedienbare stoelen. Daarmee is ook de massage, ventilatie, droogfunctie en de easy entry niet beschikbaar. Ook de dijbeen verlenging en de lendesteun verstelling is niet aanwezig. Het enige wat overblijft is stoelverwarming.
Doen die standaard stoelen dan af aan het zit comfort zelf. Nee, de stoelen an sich geven nog steeds een prima zitcomfort, echter bij lange ritten en of warme dagen, mis je mogelijk ondersteuning van eerder genoemde opties. Is er veel lengte verschil tussen meerdere bestuurders, dan zal bij de Non Pro telkens de stoel handmatig anders ingesteld moeten worden. De Pro is uitgerust met een geheugen functie.
De bekleding bij de Non Pro is alleen verkrijgbaar in een grijze stof uitvoering. Die kan misschien saai betiteld worden, echter er zit een glinstering in de stof verwerkt die zeker bij het gebruik van de interieur verlichting mooi tot uiting komt. Je mag dus bij de Non Pro meer comfort van je stoel verwachten dan in een ID.3 of 4/5.
De achterzijde van de Non Pro stoelen is ook van stof. Voor de achterbank zitters is er maar 1 opbergvak onder aan de rugleuning. Bij de Pro stoelen is gebruik gemaakt van kunstleder en zijn er meer opbergvakken, onder andere voor de smartphone aan de bovenkant van de leuning.
De deurbekleding inzetstukken in de Non Pro is van een harder materiaal gemaakt. Bij de Pro is hier Artvelours bekleding gebruikt, dus zachter.
Voor het dashboard gebruikt VW de term comfort dashboard voor de Pro. Het enige wat deze omschrijving omhelst is de sticknaad die in het kunstleder is verwerkt. De naad loopt ook door in de portieren voor en achter. De Non Pro heeft deze sticknaad niet.
De kofferbakklep is mechanisch bij de Non Pro. De enige comfort functie die je erbij krijgt is het openen vanaf de bestuurders stoel en openen met de sleutel op afstand. De openingshoogte is dus ook niet instelbaar of te vergrendelen. Het gemis van een elektrische klep betekent wel dat de mechanische kofferbakklep sneller open en dicht gaat, dan de elektrische uitvoering bij de Pro.
In de kofferbak krijg je bij de Pro een kofferbakmat en bagagenet links. Beide niet meegeleverd bij een Non Pro.
Alle overige verschillen betreffen opties die naderhand vrijschakelbaar zijn tegen betaling, zoals:
Van 2 naar 3 klimaatzones
VW navigatie. Hierbij opgemerkt dat de Non Pro weldegelijk onderliggend kaartmateriaal gebruikt tijdens het rijden. Zo werkt de Eco Assist ook in de Non Pro, dus snelheid wordt terug genomen als je bijvoorbeeld een rotonde nadert of een bebouwde kom nadert. Het groot licht wordt o.a. geschakeld met kaartdata. Echter zelf Navigeren en plannen kan niet in de Non Pro, daarvoor moet je terug grijpen op Android Auto/Carplay met Waze of Google Maps of …
Stuurverwarming
Voorruitverwarming
Travel Assist
360 graden camera
Park Assist Pro
30 kleuren Ambiente verlichting. Bij de Non Pro is het bovenste deel van ambiente verlichting (met onderbroken streepjes) niet actief. Wel kan je in de Non Pro diverse kleurcombinaties door elkaar gebruiken. Dit alles met 10 basiskleuren.
Succes met kiezen.
De Non Pro moet het doen zonder IQ.Light LED Matrix koplampverlichting. Dit geavanceerde lichtsysteem biedt adaptieve verlichting, waarbij de lichtbundel zich automatisch aanpast aan de verkeerssituatie om de weg optimaal te verlichten zonder tegenliggers te verblinden. Het werkt met secties en heeft ook bocht verlichting. Daarnaast ook nog extra slechtzichtlampen voor. Als laatste kan genoemd worden dat deze koplamp is uitgerust met automatisch dynamische lichthoogte instelling.
De Non Pro heeft normale LED verlichting. Echter qua lichtopbrengst zijn die zowel bij dimlicht als grootlicht identiek aan het IQ.Light systeem. De LED koplampen zijn ook dynamisch. Dat wil zeggen dat ze in hoogte instelbaar zijn en dat de overgang tussen dimlicht naar grootlicht geleidelijk verloopt, dus het lichtbeeld gaat geleidelijk van dimlicht naar grootlicht waarbij aan de voorzijde de koplamp zelf dus ook fysiek van omlaag naar omhoog beweegt. Dit effect zie je ook als je de verlichting inschakelt. De koplampen gaan fysiek kort omhoog en omlaag. De gewone LED verlichting heeft ook een automatische stand, net als de Pro variant. Dat wil zeggen dat de camera in de voorruit tegenliggers en ander verkeer op de weg herkend en het groot licht automatisch dimt of aan zet. Verder werkt de gewone LED verlichting ook in combinatie met het ingebouwde navigatie kaartmateriaal van VW. Dus rijdt je een bebouwde kom binnen, zal het groot licht gedimd worden. Het systeem herkend ook aaneengesloten straatverlichting. De dynamische hoogte instelling is niet aanwezig, wel een manuele hoogte verstelling, dat wil zeggen je kan in het infotainment systeem de hoogte van de verlichting in 6 standen aanpassen naar gelang de gewichtsverdeling van je auto.
De LED koplamp van de Non Pro is in een witte behuizing ondergebracht. Die van de Pro heeft een zwarte behuizing. Dit is meestal het opvallendste kenmerk om een Pro en een Non Pro op afstand van elkaar aan de voorzijde te kunnen onderscheiden. Houdt er rekening mee dat de IQ matrix verlichting van de Pro één van de duurste onderdelen is van het Pro pakket. Dus bij storing of schade dus ook navenant hoge kosten.
De Non Pro heeft andere richtingaanwijzers dan de Pro. Bij de Non Pro is dat een driehoekje in de binnenkant van de koplamp. De Duitsers noemen het: Blinker mit Hauptscheinwerfer unter gemeinsamer Klarglasabdeckung. Op de Nederlandse website van VW kan je er niets over terug vinden. Een soortgelijke richtingaanwijzer wordt ook gebruikt bij de ID.3 en sommige Audi modellen. De Pro heeft een LED strip als richtingaanwijzer, boven de koplamp. Aan de voorzijde is die statisch. Doordat de LED strip bij de Pro 2 functies heeft: dagrijverlichting en knipperlicht is die fysiek dus ook breder uitgevoerd dan bij de Non Pro. Optisch mogelijk niet de mooiste oplossing, omdat de auto als het ware wat zwaardere wenkbrauwen krijgt boven de koplamp. Bij de Non Pro is de LED strip dunner, subtieler en dus verfijnder aangebracht.
De Non Pro heeft geen doorlopende LED strip aan de voorzijde tussen de koplamen en geen verlicht VW logo. Dat is ook niet naderhand in te schakelen, omdat de LED verlichting hier fysiek ontbreekt. VW past hier bij de Non Pro een soort plastic strip toe die optisch ook hier weer net iets minder aanwezig is en de auto wat verfijnder doet overkomen. Over smaak: sommige willen de doorgetrokken LED strip als gimmick. Er zijn echter ook Pro rijders die de dealer vragen om de doorgetrokken LED strip uit te schakelen, omdat ze de strip te aanwezig vinden en een auto zonder verbindende LED strip wat eleganter vinden. Ook de LED strip bij de Pro is gevoelig voor steenslag, vochtintreding en technische storing en kan dus kapot.
Aan de achterzijde is het grootste visuele verschil tussen de Pro en de Non Pro te vinden. De lichtbalk is namelijk totaal anders. Waar de Pro ook hier gebruik maakt van een doorgetrokken LED strip (deze is overigens NIET uit te schakelen, dus altijd aan) en een verlicht VW logo, moet de Non Pro het doen met een klassieke achterverlichting. De opbouw van de verlichting is zo fundamenteel anders dat de Non Pro een volledig zwarte ondergrond heeft waarin de verlichting is verwerkt. De Pro heeft een witte ondergrond. De witte ondergrond is alleen zichtbaar als de verlichting niet in gebruik is. Ook hier ontstaan vaak smaak discussies over wat mooier is.
De Pro maakt gebruik van dynamische verlichting met 3D effect aan de achterzijde voor de richtingaanwijzer. Maar naar keuze kan je ook klassieke richtingaanwijzers gebruiken, via het Infotainment scherm instelbaar.
De Non Pro moet het doen met relatief kleine richtingaanwijzers aan de achterzijde, veel kleiner zelfs dan de Pro. Slechts een subtiele streep aan de onderzijde van de grote achterlichten. De achterlichten van de Non Pro zijn daarintegen speciaal vorm gegeven, waardoor het lijkt alsof er diepte in de achterlichten zit. Qua mistachterlicht en achteruitrijverlichting zijn er geen verschillen, net als het 3e remlicht en reflectoren in de bumper.
Bij de Pro heb je 3 keuzes uit begroetingsverlichting met een dynamisch lichtspel aan de voor- en achterzijde. De Non Pro heeft geen dynamisch begroetingslicht, maar alleen 1 standaard begroetingslicht. Wel is het instelbaar hoe lang dit begroetingslicht moet blijven branden, bij het benaderen of verlaten van de auto. Ook bij de Non Pro is de VW logo projectie op de grond bij de voordeuren en de portiergreep verlichting gewoon actief.
In het interieur is mogelijk het opvallendste gemis bij de Non Pro het niet aanwezig zijn van elektrisch bedienbare stoelen. Daarmee is ook de massage, ventilatie, droogfunctie en de easy entry niet beschikbaar. Ook de dijbeen verlenging en de lendesteun verstelling is niet aanwezig. Het enige wat overblijft is stoelverwarming.
Doen die standaard stoelen dan af aan het zit comfort zelf. Nee, de stoelen an sich geven nog steeds een prima zitcomfort, echter bij lange ritten en of warme dagen, mis je mogelijk ondersteuning van eerder genoemde opties. Is er veel lengte verschil tussen meerdere bestuurders, dan zal bij de Non Pro telkens de stoel handmatig anders ingesteld moeten worden. De Pro is uitgerust met een geheugen functie.
De bekleding bij de Non Pro is alleen verkrijgbaar in een grijze stof uitvoering. Die kan misschien saai betiteld worden, echter er zit een glinstering in de stof verwerkt die zeker bij het gebruik van de interieur verlichting mooi tot uiting komt. Je mag dus bij de Non Pro meer comfort van je stoel verwachten dan in een ID.3 of 4/5.
De achterzijde van de Non Pro stoelen is ook van stof. Voor de achterbank zitters is er maar 1 opbergvak onder aan de rugleuning. Bij de Pro stoelen is gebruik gemaakt van kunstleder en zijn er meer opbergvakken, onder andere voor de smartphone aan de bovenkant van de leuning.
De deurbekleding inzetstukken in de Non Pro is van een harder materiaal gemaakt. Bij de Pro is hier Artvelours bekleding gebruikt, dus zachter.
Voor het dashboard gebruikt VW de term comfort dashboard voor de Pro. Het enige wat deze omschrijving omhelst is de sticknaad die in het kunstleder is verwerkt. De naad loopt ook door in de portieren voor en achter. De Non Pro heeft deze sticknaad niet.
De kofferbakklep is mechanisch bij de Non Pro. De enige comfort functie die je erbij krijgt is het openen vanaf de bestuurders stoel en openen met de sleutel op afstand. De openingshoogte is dus ook niet instelbaar of te vergrendelen. Het gemis van een elektrische klep betekent wel dat de mechanische kofferbakklep sneller open en dicht gaat, dan de elektrische uitvoering bij de Pro.
In de kofferbak krijg je bij de Pro een kofferbakmat en bagagenet links. Beide niet meegeleverd bij een Non Pro.
Alle overige verschillen betreffen opties die naderhand vrijschakelbaar zijn tegen betaling, zoals:
VW navigatie. Hierbij opgemerkt dat de Non Pro weldegelijk onderliggend kaartmateriaal gebruikt tijdens het rijden. Zo werkt de Eco Assist ook in de Non Pro, dus snelheid wordt terug genomen als je bijvoorbeeld een rotonde nadert of een bebouwde kom nadert. Het groot licht wordt o.a. geschakeld met kaartdata. Echter zelf Navigeren en plannen kan niet in de Non Pro, daarvoor moet je terug grijpen op Android Auto/Carplay met Waze of Google Maps of …
Stuurverwarming
Voorruitverwarming
Travel Assist
360 graden camera
Park Assist Pro
30 kleuren Ambiente verlichting. Bij de Non Pro is het bovenste deel van ambiente verlichting (met onderbroken streepjes) niet actief. Wel kan je in de Non Pro diverse kleurcombinaties door elkaar gebruiken. Dit alles met 10 basiskleuren.
Succes met kiezen.
Gisteren me kerstkado opgehaald, eerste ev dus nog hoop te leren en uit te vogelen 😇
[/url]
[/url]
Vanmorgen 105km Almere > Elst. 120km/u op TA op vrijwel lege snelweg. Temp zo -5° en matige oostenwind tegen. Op 19" Continental WinterContact TS870P. Verwarming op 21°.
24,9kWh/100KM.
Lichte tegenvaller qua verbruik, maar opzich niet gek gezien de condities. Straks nog paar dagen naar Zwarte Woud. Toch maar extra laadstop plannen in ABRP, wat ik helemaal niet erg vind. Extra stop bij EnBW betekent veelal weer een extra Duitse supermarkt te bezoeken
24,9kWh/100KM.
Lichte tegenvaller qua verbruik, maar opzich niet gek gezien de condities. Straks nog paar dagen naar Zwarte Woud. Toch maar extra laadstop plannen in ABRP, wat ik helemaal niet erg vind. Extra stop bij EnBW betekent veelal weer een extra Duitse supermarkt te bezoeken
TL;DRsunshinos schreef op donderdag 25 december 2025 @ 20:13:
Over de Non Pro (basis ID.7 of instap ID.7) is weinig informatie te vinden en realistische foto’s worden niet gedeeld door VW op de website. Daarom hier wat extra informatie voor diegene die een Non Pro overwegen. Waar zitten de verschillen met de Pro, zodat je beter een afweging kunt maken.
Blablablalalalalala
Samengevat: €5.000 goedkoper, functioneel grotendeels identiek, en vooral gestript van opties die óf esthetisch zijn óf complex genoeg om later een eigen kostenpost te worden 😊.
Interessant voorbeeld van post-purchase rationalisation.
En dan nu de vraag: wat lever je aan Euro’s in bij inruil/verkoop over X jaar? Welke occasionkoper gaat dan tussen alle Pro’s op zoek naar die ene ‘kale’ ID.7?RandomNick schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 09:15:
[...]
TL;DR
Samengevat: €5.000 goedkoper, functioneel grotendeels identiek, en vooral gestript van opties die óf esthetisch zijn óf complex genoeg om later een eigen kostenpost te worden 😊.
Interessant voorbeeld van post-purchase rationalisation.
Catch my drift?
Bij mij is helaas de storing linker deur paneel kinderbeveiliging terug. Vorige keer door garage met software reset opgelost maar blijkt dus niet afdoende. 5e service afspraak staat al voor januari dus deze komt erbij. Ik ben toch wel teleurgesteld over kwaliteit ook al is de auto fantastisch als alles functioneert …
MW_ID7
Welk probleem is dat? Ik had net dat de deur niet open kon van de buitenkant. Ik heb toen op de slot knop gedrukt in de deur en toen ontgrendelde de deur wel.passat_to_ev schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 11:10:
Bij mij is helaas de storing linker deur paneel kinderbeveiliging terug. Vorige keer door garage met software reset opgelost maar blijkt dus niet afdoende. 5e service afspraak staat al voor januari dus deze komt erbij. Ik ben toch wel teleurgesteld over kwaliteit ook al is de auto fantastisch als alles functioneert …
Leuke uiteenzetting. Hier en daar wel wat 'gekleurde informatie'.sunshinos schreef op donderdag 25 december 2025 @ 20:13:
Stuurverwarming
Voorruitverwarming
Travel Assist
360 graden camera
Park Assist Pro
Succes met kiezen.
Ik wilde sowieso de elektrisch bedienbare voorstoelen, stuurverwarming en travel assist. Dan betaalde ik met private lease net zoveel voor de LE als voor de Pro LE. Krijg je er ook nog eens heel veel extra's bij. Ik vind de Pro LE een enorm goede deal in de PL! En mocht er wat kapot gaan dan valt alles onder je contract
Puur op de website samenstellen (60 mnd, 15.000km met trekhaak) is het verschil in mijn configuratie €598 per maand (LE) of €632 (Pro LE). Dan kies ik bij LE ook nog voor de unilak omdat het anders nog dichter bij elkaar komt. Moet je daarna nog stuurverwarming en travel assist kopen. De LE is alleen interessant in geval van koop.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25
Storing elektrische kinderbeveiliging. En de rijstrook wissel assistent werkt dan ook niet meersifel schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 14:41:
[...]
Welk probleem is dat? Ik had net dat de deur niet open kon van de buitenkant. Ik heb toen op de slot knop gedrukt in de deur en toen ontgrendelde de deur wel.
MW_ID7
Ik weet niet of dit gerelateerd is aan bovenstaande, maar ik kan niet ontkennen dat ik ook nog wel eens ruzie heb met de deuren. Dan kom ik met het gezin naar de auto aanlopen, sleutel in de zak en dan ga ik een kind in de auto zetten op de achterbank. Vervolgens als m'n vrouw haar deur wil openen wil hij niet en trekt ze haar nagel kapot omdat je verwacht dat hij open is. Vond dit bij de Kia vooral handiger omdat je visueel kon zien of de klink open was of niet. (Al brachten die deurklinken ook zeker andere problemen met zich mee!)
Bij mij doen de deuren ook niet altijd wat ik wil.
Linksvoor, bestuurdersdeur. Soms als ik na een rit parkeer en wil uitstappen en dus de binnenklink opentrek dan gaat hij gewoonweg niet open. Als ik dan een paar keer stevig na elkaar trek, gaat de deur wel open en geeft de wagen een soort van protestpiep.
Ik moet me nog eens inlezen hoe de elektronische versus mechanische bediening zich normaal zouden moeten gedragen maar dit geeft mij alleszins een heel onbehagelijk gevoel. Dit is nog niet vaak geweest, maar in een noordsituatie moet die deur gewoon per direct opengaan als ik die open doe en niet eerst nog 5 seconden zijn eigen mening hebben.
Linksachter passagiersdeur heeft ook al een paar keer geweigerd open te gaan wanneer ik langs buiten de deur opendeed om de dochter te laten uitstappen. Ook daar krijg ik de deur dan wel open na een paar "brutere" pogingen met harder aan de buitenklink te trekken. De klink gaat dan nogal met een niet zo gezonde mechanische knak verder open naar buiten dan normaal en blijft in die open positie uitgeklapt staan. Ik moet dan ook met redelijke wat kracht de klink terug naar binnenduwen (om niet te zeggen: naar binnen kloppen) weer met diezelfde "knak" en dan staat hij weer goed. De keren daarop gaat het wel weer 20x goed met een gewone opening. Dit nu al 3x voorgehad met een 1200km op de teller.
Ook dit werkt voor mij niet zoals het hoort. Wederom in een noodsituatie wil ik de kids uit de auto kunnen halen en mag de wagen mij daarin niet hinderen. Er klopt alleszins iets niet.
Tot nu toe doet het probleem zich te weinig frequent voor om dit te kunnen reproduceren bij de dealer, dus ik bekijk het nog even, maar omdat het hier nu over haperende deuren ging...
Linksvoor, bestuurdersdeur. Soms als ik na een rit parkeer en wil uitstappen en dus de binnenklink opentrek dan gaat hij gewoonweg niet open. Als ik dan een paar keer stevig na elkaar trek, gaat de deur wel open en geeft de wagen een soort van protestpiep.
Ik moet me nog eens inlezen hoe de elektronische versus mechanische bediening zich normaal zouden moeten gedragen maar dit geeft mij alleszins een heel onbehagelijk gevoel. Dit is nog niet vaak geweest, maar in een noordsituatie moet die deur gewoon per direct opengaan als ik die open doe en niet eerst nog 5 seconden zijn eigen mening hebben.
Linksachter passagiersdeur heeft ook al een paar keer geweigerd open te gaan wanneer ik langs buiten de deur opendeed om de dochter te laten uitstappen. Ook daar krijg ik de deur dan wel open na een paar "brutere" pogingen met harder aan de buitenklink te trekken. De klink gaat dan nogal met een niet zo gezonde mechanische knak verder open naar buiten dan normaal en blijft in die open positie uitgeklapt staan. Ik moet dan ook met redelijke wat kracht de klink terug naar binnenduwen (om niet te zeggen: naar binnen kloppen) weer met diezelfde "knak" en dan staat hij weer goed. De keren daarop gaat het wel weer 20x goed met een gewone opening. Dit nu al 3x voorgehad met een 1200km op de teller.
Ook dit werkt voor mij niet zoals het hoort. Wederom in een noodsituatie wil ik de kids uit de auto kunnen halen en mag de wagen mij daarin niet hinderen. Er klopt alleszins iets niet.
Tot nu toe doet het probleem zich te weinig frequent voor om dit te kunnen reproduceren bij de dealer, dus ik bekijk het nog even, maar omdat het hier nu over haperende deuren ging...
Kan iemand trouwens iets zeggen welke extra functionaliteiten er "unlocked" worden in de VW app als je de procedure doorloopt om je identiteit te bevestigen met een upload van ID kaart en een selfie?
In de app staat "extra functionaliteiten zoals bv het op afstand vergrendelen of ontgrendelen van de wagen", waar wat omvat die lijst dan net?
Ik probeer een beetje in te schatten of die extra functionaliteiten (wat ze dan zijn) het ook waard zijn voor het gedoe en gegevensdeling van het bevestigen van mijn ID.
In de app staat "extra functionaliteiten zoals bv het op afstand vergrendelen of ontgrendelen van de wagen", waar wat omvat die lijst dan net?
Ik probeer een beetje in te schatten of die extra functionaliteiten (wat ze dan zijn) het ook waard zijn voor het gedoe en gegevensdeling van het bevestigen van mijn ID.
Wellicht zijn jullie er al langs gekomen, bij de portier instellingen stond bij mij ingesteld dat alleen bij ontgrendelen het peotier open moet gaan waar ik met de sleutel open doen. Dit heb ik aangepast naar alle portieren en sindsdien lijken voor mij deze problemen voorbij.
Verder een vraag:
Bij mij zouden de spiegels bij inparkeren naar beneden moeten kijken als ik achteruit rijd. Echter, ze blijven in de normale stand staan.. Zie ik iets over het hoofd?
Verder een vraag:
Bij mij zouden de spiegels bij inparkeren naar beneden moeten kijken als ik achteruit rijd. Echter, ze blijven in de normale stand staan.. Zie ik iets over het hoofd?
De stand voor de spiegels moet dan op R staan en je moet de spiegel eerst zo instellen hoe je hem wilt hebben.Dahal schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 08:53:
Verder een vraag:
Ik herken je geschetste probleem ten dele.disco-stu schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 08:05:
Bij mij doen de deuren ook niet altijd wat ik wil.
Een enkele keer opent de deur van binnenuit niet de eerste keer, maar altijd de tweede keer (bij normaal rustig direct weer proberen).
Van buitenaf heb ik soms dat bij benaderen van de auto (vanaf achter) als de auto op slot staat het achterportier niet opent. Ik wil dan bijvoorbeeld mijn jas of tas achter de voorstoel leggen. De auto is dan nog vergrendelt als ik kom aanlopen, maar zou door Keyless Access moeten ontgrendelen. Als ik dan doorstap naar het voorportier en deze open ontgrendelt de auto wel. Ik deel je zorg, bij nood wil je niet hoeven rommelen.
Voor degene die hier ook nog ooit naar op zoek is, de Flitsmeister meldingen zijn gekoppeld aan het volume van de navigatiemeldingen van het systeem. Ik had hier alleen een bliepje op volume 3, dat vond ik hint genoeg. Flitsmeister wil ik op volume 12 hebben. Ik heb de navigatiemeldingen van de ID7 maar uitgezet.mark322 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 08:23:
[...]
ja die ken ik, maar heb ik wisselende ervaringen mee. Hij start niet altijd de app(s) op en krijg vaak een melding dat het niet is gelukt. Ik ga er nog eens naar kijken. Werkt het bij jou wel altijd?
[...]
Op het moment dat er een flitsmeister melding komt moet je het volume harder zetten, dus met de knoppen waarmee je ook je radio harder zou zetten. Dan kan je het volume van de melding zelf aanpassen.
Niet 100% ideaal, maar goed, het werkt.
precies datSpekkie99 schreef op woensdag 24 december 2025 @ 11:03:
[...]
Een paar kleine minpuntjes tegenover het grote voordeel dat Ome Elon geen cent meer aan je verdient. Well done 👍
Mogelijk toch toeval geweest, dat ik twee keer achter elkaar net bij afronding van het laden instapte of dat hij de auto net niet op 100% of 80% heeft kunnen laden in het aangegeven tijdsvak. Inmiddels doet hij dit idd niet meer.RandomNick schreef op woensdag 24 december 2025 @ 11:17:
@Spekkie99
Dit herken ik niet:
En wat was de rol van Volkswagen in de 2e wereldoorlog? Ik wil hier niet een off topic discussie opstarten maar iets met boter en hoofd?
MW_ID7
deze zag ik ook voorbij komen, niet gekeken wat er in de release notes staat, maar ik hoop dat de connectie issues zijn opgelost. Krijgen erg vaak foutmelding in spotify dat hij geen verbinding kan maken. Enige oplossing is terug naar vorige scherm en opnieuw proberen. Maar dat is niet echt fijn tijdens het rijden als je alles 2x moet opstarten.marcelmg2 schreef op woensdag 24 december 2025 @ 11:23:
Ik zat op 5.4. Auto is van augustus. Nu kwam ie met de melding van 'update'. 1.05h. Was nu thuis en dan maar op Installeren geklikt. Lampen uit, portieren dicht, alles vergrendeld. Ik ga er vanuit dat de update loopt. Kan in de app niks zien over dat ie bezig is. Wel kan ik remote niet bij alle functies, dus ik ga er vanuit dat ie lekker bezig is. Ben benieuwd waar ik naar toe geupdate word. 5.4-->5.4.0? Gisteren ook de Spotify update gehad. Nu al meer updates dan in mn Q4 hiervoor....in 4 jaar.
Dat is een veiligheidsmaatregel. Waarschijnlijk ziet de auto dan een object van achteren.RandomNick schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 09:59:
[...]
Ik herken je geschetste probleem ten dele.
Een enkele keer opent de deur van binnenuit niet de eerste keer, maar altijd de tweede keer (bij normaal rustig direct weer proberen).
Catch my drift?
daar heb je helemaal gelijk in dat dat heeft plaats gevonden en dat het merk alles behalve smetloos is, denk ook aan diesel gate.passat_to_ev schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 11:05:
[...]
En wat was de rol van Volkswagen in de 2e wereldoorlog? Ik wil hier niet een off topic discussie opstarten maar iets met boter en hoofd?
Alleen leef ik volgens het principe stemmen met je voeten en je portemonnee. En iedereen in zijn waarde laten. Dus als Elon nu niet koosjer is (naar mijn opinie) dan kan ik nu invloed uitoefenen door zijn spulleboel niet te kopen. De historie van Volkswagen is verleden tijd. Daar heb ik geen invloed meer op.
Door nu een duitse auto te kopen kan ik onze industrie helpen met de transitie naar elektrisch/ (invloed)
Ik steun Elon Musk niet actief (invloed)
ik steun een lokale dealer waar ik mensen ken met extra omzet (invloed)
En verder laat ik iedereen vrij in zijn keuze voor een auto. Dus als een collega of buurman een nieuwe Tesla bestelt of een chinese auto, dan ben ik blij voor ze en blijf ik verder positief. Maar ik maak zelf een andere keuze.
Dat is geen boter op je hoofd toch? Dat is gewoon proberen je democratische invloed aan proberen te wenden. Ik steek geen tesla's in de fik en zeik ook niemand af die een andere keuze maakt. We leven in een vrij land.
Serieus?passat_to_ev schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 11:05:
[...]
Vaak bu'j te bang!
Het huidige Volkswagen is na de oorlog heropgestart door de Britten.passat_to_ev schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 11:05:
[...]
De fabriek bij kasteel Wolfsburg werd aan het eind van de Tweede Wereldoorlog zwaar gebombardeerd en in april 1945 veroverd door het Amerikaanse leger. De KdF-fabriek werd overgedragen aan de Britse bezettingsautoriteiten. De fabriek werd aanvankelijk aangeboden aan Amerikaanse, Britse en Franse autofabrikanten, maar niemand zag iets in de bouw van een auto met het voor die tijd afwijkende bolle model. Majoor Ivan Hirst van het Corps of Royal Electrical and Mechanical Engeneers (REME) kwam aan het hoofd van het bedrijf te staan. De fabriek werd bestemd voor de reparatie van legervoertuigen; de machines werden beschouwd als oorlogsbuit en zouden worden weggevoerd. Omdat het Britse leger een tekort aan voertuigen had werd echter besloten de productie weer op te starten. De in armoede vervallen bevolking kon als arbeidskracht worden tewerkgesteld in de fabriek. Rond de fabriek werden woningen voor hen gebouwd, waardoor een nieuwe stad ontstond en de naam Wolfsburg kreeg. In september 1945 plaatste het Britse leger een order voor 20.000 stuks, en in 1946 werden al duizend auto's per maand gebouwd, hoewel het dak van de fabriek nog steeds kapot was en het voor de productie benodigde staal tegen nieuwe auto's moest worden geruild. Men begon onder de naam Wolfsburg Motor Works (naar een foute vertaling naar analogie van Bayerische Motoren Werke, in het Engels vertaald als Bavarian Motor Works in plaats van Bavarian Engine Works); later werd het omgedoopt tot Volkswagen. Het bedrijf zou zelfstandig verder moeten, bestuurd door de Duitse overheid.
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Ik heb FM geforceerd over telefoon speaker dat werkt voor mij prettig, met de telefoon in het midden prima te volgen.I-King schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 10:35:
[...]
Voor degene die hier ook nog ooit naar op zoek is, de Flitsmeister meldingen zijn gekoppeld aan het volume van de navigatiemeldingen van het systeem. Ik had hier alleen een bliepje op volume 3, dat vond ik hint genoeg. Flitsmeister wil ik op volume 12 hebben. Ik heb de navigatiemeldingen van de ID7 maar uitgezet.
Niet 100% ideaal, maar goed, het werkt.
Lijkt me vreemd, de auto staat in de geschetste situatie stil op de oprit en ik kom aanlopen om in te stappen. Het lijkt meer of de auto (nog) niet in de gaten heeft dat ik ernaast sta.DaMenaz schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 11:08:
[...]
Dat is een veiligheidsmaatregel. Waarschijnlijk ziet de auto dan een object van achteren.
Nog veel vreemder is dat je aan komt lopen en de deur van binnenuit wilt openen. Dat deel van je bijdrage quote ik namelijk.RandomNick schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 12:29:
[...]
Lijkt me vreemd, de auto staat in de geschetste situatie stil op de oprit en ik kom aanlopen om in te stappen. Het lijkt meer of de auto (nog) niet in de gaten heeft dat ik ernaast sta.
[ Voor 5% gewijzigd door DaMenaz op 27-12-2025 12:45 ]
Catch my drift?
Haha, sorry.DaMenaz schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 12:43:
[...]
Nog veel vreemder is dat je aan komt lopen en de deur van binnenuit wilt openen. Dat deel van je bijdrage quote ik namelijk.
Maar ook bij openen van binnenuit sta ik soms stil op de oprit wanneer het zich voordoet. Van de week zelfs nadat ik alleen iets uit de auto had gepakt. Kan dus niet dat er dan iets gezien wordt dat in de weg zit.
[ Voor 6% gewijzigd door RandomNick op 27-12-2025 14:18 ]
Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1
:strip_exif()/f/image/Px5AjZ3nqFiIzmlG0CazrYkO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JwDBDlMXXo8eGgiumGxRTGW1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CES5RkLQwGPOwOhtR6Zbll9e.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Kgnxz46zpBk3ttsp8w17qQKN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BAWbe1oaxCb886DbWOI2WckU.jpg?f=fotoalbum_large)