• Drommels75
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 20:37
Vindt het wel een behoorlijk gemis voor een auto in deze prijsklasse dat ik de actuele bandendruk niet ergens kan aflezen.

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 14:44
True schreef op donderdag 18 december 2025 @ 09:00:
Sinds de 5.2 -> 5.4 update merk ik dat de auto soms niet met keyless entry van het slot wil én hij op dat moment ook niet reageert op een voorverwarmactie vanuit de app.
Anderen vergelijkbare ervaringen sinds de update? Ik heb het nu inmiddels tweemaal gehad.
Ik rijd met 5,4 af fabriek en herken de wispelturigheid met de keyless entry. Vanuit de app voorverwarmen 1 keer gedaan tijdens vorst en dat werkte prima. Wat weer niet goed werkt is op vertrektijd op laad% en klimatiseren. Daar is ie veelal 2 uur voor vertrek mee klaar............. dat gebeurt alleen maar dus geen uitzondering.

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20:52
K0ENH schreef op donderdag 18 december 2025 @ 08:53:
[...]

het lijkt erop alsof bij de bovenste foto er wat onder de rubber/hoes zit.
schuif die eens naar beneden als het lukt want ik meen ook fotos gezien te hebben waar die transport blokken onder de rubber/hoes zit.
Hier een plaatje van hoe het eruit zou kunnen zien: MadFly in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2"
@Inter18

• RandomNick
JanHenk schreef op donderdag 18 december 2025 @ 09:02:
Om even wat toe te voegen aan het bandenspanningsmysterie. Ik heb dus zonet even gecontroleerd. Ondanks dat ik óók een Pro S Tourer heb, net als @True, heb ik een andere geadviseerde bandenspanning. Dit is, voor de duidelijkheid, MY26:
Pro S Tourer LE MY'26
[Afbeelding]

Eigenlijk exact hetzelfde als de Pro (zonder S), behalve de iets hogere druk op de achteras bij zware belading.

Ja, mijn wagen staat in een keramische coating 8) Zie nu bij het plaatsen van de foto pas dat hier een sticker is geplakt.
De lijn die ik vooral zie is de velgmaat. De post die @True eerder maakte met het overzicht ondersteunt dat.
De variabelen lijken te zijn: accupakket (gewicht), velgmaat en dan de GTX natuurlijk.

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
RandomNick schreef op donderdag 18 december 2025 @ 09:21:
[...]

De lijn die ik vooral zie is de velgmaat. De post die @True eerder maakte met het overzicht ondersteunt dat.
De variabelen lijken te zijn: accupakket (gewicht), velgmaat en dan de GTX natuurlijk.
Goed punt van de velgmaat. Had ik nog niet aan gedacht. Zal het even corrigeren.

Ik moet nu dus eigenlijk met 2.9 bar rondom rijden (af-fabriek 20" Montreal, nu winterwissel naar 19" Hudson) :?

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• RandomNick
JanHenk schreef op donderdag 18 december 2025 @ 09:23:
[...]

Goed punt van de velgmaat. Had ik nog niet aan gedacht. Zal het even corrigeren.

Ik moet nu dus eigenlijk met 2.9 bar rondom rijden (af-fabriek 20" Montreal, nu 19" Hudson) :?
Goede vraag :-) Bij andere auto's zie je meestal meerdere velgmaten op één sticker. Net zoals ik dat op een foto van de GTX zag. Blijkbaar hebben ze hier niet bedacht dat je weleens van velgen zou kunnen wisselen.

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
Drommels75 schreef op donderdag 18 december 2025 @ 09:14:
Vindt het wel een behoorlijk gemis voor een auto in deze prijsklasse dat ik de actuele bandendruk niet ergens kan aflezen.
Zonder TPMS-sensoren ga je die info niet krijgen. Bij VAG ben ik eigenlijk niet anders gewend dan dit indirecte systeem op basis van de abs-sensoren. Realtime data is wel fijner inderdaad. Zo was ik er bij de EV6 op tijd bij om een band te redden. Bij de ID.7 reed ik hem aan bonken.

Catch my drift?

• DaMenaz
  • Nu online
Laatste werkdag van het jaar en dan zul je net zien dat de auto vanacht niet heeft geladen. LED bij de laadpoort was rood en app gaf aan laadaccessoire controleren. Waarschijnlijk de stekker niet goed ingeplugd.

Dus vertrokken met 37% voor een rit van 156 km. Dat kon ik halen. Wel vlak voor de bestemming even Fastned bezocht. Ook omdat de palen bij het werk meestal bezet zijn. Dan is het wel lekker dat de laadcurve gewoon heel goed is. En een hele tijd 185 kW (ipv de 175 kW uit het boekje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CAXDX4OKSQMTTk-kT3YuHEORZBM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lZtWWwxkGjEEQumemz3M4Aia.jpg?f=fotoalbum_large

Catch my drift?

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 14:44
Ja die 185 heb ik ook al een paar keer gezien maar ook beginnen bij 150 20% maar al snel afzakken naar 115 (wel tot 70%).

• Inter18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:01
Ruud schreef op donderdag 18 december 2025 @ 08:10:
[...]

Ik pak de popcorn alvast. Ben benieuwd naar de uitkomst :)

Als ik jou was zou ik 1:1 gaan vergelijken met een andere non-DCC ID.7. Al was de test met de 20 inch ID.7 al een verbetering. Banden kunnen ook een heel groot verschil maken overigens. Welk exacte type heb je? Toevallig een ouderwetse run-flat?
Hij staat op Conti Allseasons (dus niet allseasons 2)

Pirellis zijn volgens testen stiller en zachter. Dat zou wel ten koste gaan van duurzaamheid maar het zou het proberen waard kunnen zijn.
Als ik ergens een wagen kan vinden die de Pirelli's ook daadwerkelijk geleverd heeft gekregen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XboiyWvN6KcAd5Ty8OYt2PUMKM4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dpd5IJXSwGHsgtTEQwUyf058.jpg?f=fotoalbum_large

3DB is een verdubbeling van geluid
Ik snap dat het wellicht zeurderig overkomt maar het verschil tussen de wagen waar het besluit op is genomen en de geleverde wagen is bijzonder groot te noemen.

Ik heb direct na de dealer wagen met mijn eigen wagen dezelfde ronde gereden en de mijne is scherper in reacties op oneffenheden.

Wat wel weer tegendraads was is dat, ondanks dat wltp anders rapporteert, mijn wagen zuiniger was dan de wagen op zomerbanden, ondanks regenval tijdens het ritje in in wagen.

Ik ben zeer tevreden over wegligging, opbouw van het interieur, ruimte etc, u nog het onderstel in overeenstemming brengen met het uiterlijk.
En, de wagen draait belachelijk scherp, voor zo'n grote wagen. waar je denkt, ik haal het nooit zonder steken, kun je alsnog gewoon omdraaien.

• scifoflux
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:04
Inter18 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 23:38:
Vraag:
Heeft iemand van hier met 19inch allseasons Pirelli's geleverd gekregen?
Op mijn ID7 tourer is zo fabriek afgeleverd met die allseasons Pirelli's.
Had liever winter/zomer banden gehad.
Maar op die moment was het financieel het interessant om all-Seasons te hebben.
Vooral omdat ik 1 keer per jaar naar Oostenrijk ga en winterband verplicht is.

Al ik vergelijk met winter zomer band van mijn "oude" Enyaq & vergelijk met de huidige ID4 winter/zomer van de vrouw.
Doet hij het ok, maar zoals ik eerder aanhaalde.
Als je de grenzen probeert op te zoeken voel ik me minder comfortabel.

Heb er nu 20k km opzitten en ze zijn bijna hun 3PMSF certificering kwijt.
Vanaf bepaalde slijtage wordt all-seasons band niet meer erkend als winterband, terwijl bij winterband je tot de wettelijk minimum kan gaan.
Zal waarschijnlijk nog 1 winter kunnen doorstaan, daarna zal ik ze moeten vervangen.

Misschien winter setje kopen met de zwarte velgen van VW.
En zomerbanden erop leggen.
En ze zelf wisselen.
Inter18 schreef op donderdag 18 december 2025 @ 11:48:
[...]

Hij staat op Conti Allseasons (dus niet allseasons 2)

Pirellis zijn volgens testen stiller en zachter. Dat zou wel ten koste gaan van duurzaamheid maar het zou het proberen waard kunnen zijn.
Als ik ergens een wagen kan vinden die de Pirelli's ook daadwerkelijk geleverd heeft gekregen
[Afbeelding]

3DB is een verdubbeling van geluid
Ik snap dat het wellicht zeurderig overkomt maar het verschil tussen de wagen waar het besluit op is genomen en de geleverde wagen is bijzonder groot te noemen.

Ik heb direct na de dealer wagen met mijn eigen wagen dezelfde ronde gereden en de mijne is scherper in reacties op oneffenheden.

Wat wel weer tegendraads was is dat, ondanks dat wltp anders rapporteert, mijn wagen zuiniger was dan de wagen op zomerbanden, ondanks regenval tijdens het ritje in in wagen.

Ik ben zeer tevreden over wegligging, opbouw van het interieur, ruimte etc, u nog het onderstel in overeenstemming brengen met het uiterlijk.
En, de wagen draait belachelijk scherp, voor zo'n grote wagen. waar je denkt, ik haal het nooit zonder steken, kun je alsnog gewoon omdraaien.
Kwa geluid heb ik geen last van de Pirelli all-seasons. Mijn vrouw en ik vinden dit de stilste MEB auto die er is.
Kwa verbruik merk ik geen verschil eerlijkheidshalve.
Als je normaal rijdt is dit een perfecte band, wat voor 98% ok is.
Maar als je iemand bent die graag sportiever door de bochten gaat, raad je toch een echte zomer en of winterband aan.

[ Voor 44% gewijzigd door scifoflux op 18-12-2025 12:54 ]

• Ironis
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 15:36
Gezocht maar niet gevonden: ik heb een ODB Bluetooth-dingen die ik gebruik icm ABRP. In de ID.3 werkte dit feilloos, maar in de ID.7 (Tourer) merk ik dat hij niet automatisch reconventie en na opnieuw instellen binnen enkele minuten geen verbinding meer heeft. Iemand vergelijkbare ervaringen en is hier een oplossing voor bekend?
Betreft een iCar Pro.

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
scifoflux schreef op donderdag 18 december 2025 @ 12:48:
[...]

Vanaf bepaalde slijtage wordt all-seasons band niet meer erkend als winterband, terwijl bij winterband je tot de wettelijk minimum kan gaan.
Dit viel mij op, dus ik dacht, ik zoek hier even naar. Maar ik kan geen bron vinden die dit statement onderschrijft. Wel dat er in Oostenrijk 4mm minimum profiel is om als winterband aangemerkt te worden, maar dit geldt zowel voor zowel de all-season (met 3PMSF) als 'echte' winterbanden.

Ik zie zover geen enkel land dat dit onderscheid maakt tussen all-season en winterband, mits er natuurlijk een 3PMSF op staat.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• cvanmansom
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22:40

cvanmansom

IONIQ 5 Lounge RWD LR 20' MY21

Had ik nou ergens gelezen dat als je de auto met Hudson velgen geleverd krijgt, je sowieso All-Season banden eronder krijgt (ook als je een winterbanden-regeling hebt), of is dat een hallucinatie? ;-)

• scifoflux
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:04
JanHenk schreef op donderdag 18 december 2025 @ 13:24:
[...]

Dit viel mij op, dus ik dacht, ik zoek hier even naar. Maar ik kan geen bron vinden die dit statement onderschrijft. Wel dat er in Oostenrijk 4mm minimum profiel is om als winterband aangemerkt te worden, maar dit geldt zowel voor zowel de all-season (met 3PMSF) als 'echte' winterbanden.

Ik zie zover geen enkel land dat dit onderscheid maakt tussen all-season en winterband, mits er natuurlijk een 3PMSF op staat.
Op de band zelf staat slijtage van 1,6mm die iedere band heeft.
Daarnaast heeft de Pirelli ook andere slijtage markering die de 3PMSF efficiëntie aanduidt.
En die is wat beter verstopt.
Wil gerust straks foto van nemen.

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:28
cvanmansom schreef op donderdag 18 december 2025 @ 13:43:
Had ik nou ergens gelezen dat als je de auto met Hudson velgen geleverd krijgt, je sowieso All-Season banden eronder krijgt (ook als je een winterbanden-regeling hebt), of is dat een hallucinatie? ;-)
Klopt helemaal. Mijn VW ID.7 Tourer Pro Business Sport 77 kWh :)B staat momenteel in productie (lees: reeds VIN-nummer gekend/nog geen nummerplaat) en zal geleverd worden met All-season AirStop® banden 235/50 R19 vooraan, 255/45 R19 achteraan op de alu 19" HUDSON (bicolor).

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

• Ironis
Ironis schreef op donderdag 18 december 2025 @ 13:19:
Gezocht maar niet gevonden: ik heb een ODB Bluetooth-dingen die ik gebruik icm ABRP. In de ID.3 werkte dit feilloos, maar in de ID.7 (Tourer) merk ik dat hij niet automatisch reconventie en na opnieuw instellen binnen enkele minuten geen verbinding meer heeft. Iemand vergelijkbare ervaringen en is hier een oplossing voor bekend?
Betreft een iCar Pro.
Bij m’n laatste paar ritjes ging het beter.
Wat wel opvalt: de ODB-dongle lijkt het alarm te triggeren.. is dat bekend gedrag? Moet ik m elke rit uitpluggen om te voorkomen dat het alarm afgaat?

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Nope, ik heb zomer + winter: True in "Het grote Volkswagen ID.7 topic" overigens nov '24.

Je hoort te krijgen wat je hebt besteld, als je gewoon een zomerset op de offerte hebt staan krijg je niet zomaar een all season.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
Ironis schreef op donderdag 18 december 2025 @ 15:12:
[...]

Bij m’n laatste paar ritjes ging het beter.
Wat wel opvalt: de ODB-dongle lijkt het alarm te triggeren.. is dat bekend gedrag? Moet ik m elke rit uitpluggen om te voorkomen dat het alarm afgaat?
Zie eerder in dit topic en veelvuldig beschreven in het ID.3/4/5/Buzz topic. Een dongle triggered inderdaad vaak het alarm, uitpluggen of uit zetten (als er een schakelaar op zit) is dan de remedie.

• RandomNick
Ironis schreef op donderdag 18 december 2025 @ 15:12:
[...]
Moet ik m elke rit uitpluggen om te voorkomen dat het alarm afgaat?
Dit wil je sowieso graag denk ik. Het internet staat vol met waarschuwingen dat de beveiliging van die dongels vrij dramatisch of geheel afwezig is en dat je om die reden alleen al de dongel uitsluitend ingeplugd zou moeten hebben wanneer je hem gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door RandomNick op 18-12-2025 15:31 ]

• Ironis
Op ODB vond ik in dit topic niets relevants.
Dank voor het antwoord iig. Met de Id.3 nooit issues. Hij gaat ook mee uit met de auto dus niet detecteerbaar indien geen contact. Maar dit is veiliger denk ik.
Ga het mezelf aanleren om m uit te pluggen.. 😬

[ Voor 16% gewijzigd door Ironis op 18-12-2025 15:36 ]

• DaMenaz
  • Nu online
Ironis schreef op donderdag 18 december 2025 @ 15:33:
Op ODB vond ik in dit topic niets relevants.
En op OBD? 🤭

OnBoard Diagnostics

Catch my drift?

• Inter18
Hallucinatie, yup.
Je kan kiezen tussen de std Hudson velgen en Hudson all season, waar eerst de keuze std Bergen en Hudson icm Allseason was.

• Inter18
scifoflux schreef op donderdag 18 december 2025 @ 12:48:
[...]

Op mijn ID7 tourer is zo fabriek afgeleverd met die allseasons Pirelli's.
Had liever winter/zomer banden gehad.
Maar op die moment was het financieel het interessant om all-Seasons te hebben.
Vooral omdat ik 1 keer per jaar naar Oostenrijk ga en winterband verplicht is.

Al ik vergelijk met winter zomer band van mijn "oude" Enyaq & vergelijk met de huidige ID4 winter/zomer van de vrouw.
Doet hij het ok, maar zoals ik eerder aanhaalde.
Als je de grenzen probeert op te zoeken voel ik me minder comfortabel.

Heb er nu 20k km opzitten en ze zijn bijna hun 3PMSF certificering kwijt.
Zal waarschijnlijk nog 1 winter kunnen doorstaan, daarna zal ik ze moeten vervangen.

Misschien winter setje kopen met de zwarte velgen van VW.
En zomerbanden erop leggen.
En ze zelf wisselen.

[...]

Kwa geluid heb ik geen last van de Pirelli all-seasons. Mijn vrouw en ik vinden dit de stilste MEB auto die er is.
Kwa verbruik merk ik geen verschil eerlijkheidshalve.
Als je normaal rijdt is dit een perfecte band, wat voor 98% ok is.
Maar als je iemand bent die graag sportiever door de bochten gaat, raad je toch een echte zomer en of winterband aan.
Het gaat me niet om de ultieme wegligging, als ie maar een beetje voorspelbaar is. Dit is echt een cruiser, dat was mijn wens ook. 2250kg oud ijzer, daar verwacht ik geen ronderecords mee te rijden.

Wat ik vergeten ben erbij te vermelden, heb je DCC of het standaard onderstel?
Ik ben nu op jacht naar een meer evenwichtig onderstel (pak de popcorn maar weer).

Je gelooft het toch niet bij een wagen van bijna 60k.
Voor mij bood het Exterieur pakket plus niets extra's, want bijna alles zit al op de LE.

Het is verder echt een prima wagen, er zat net een tandemasser achter met huif,de wagen geeft geen krimpt en met een verbruik van net onder 22kWh/100km (cruise op 95km/u) kom ik nog steeds bijna 400km ver

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:40
Krijg net een update melding gekregen terwijl ik al op 5.4 zat (af fabriek). Update is gelukt, maar kan na de update niet zien welke versie hij nu geïnstalleerd heeft.

Anderen deze ook gekregen?

• cvanmansom
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22:40

cvanmansom

IONIQ 5 Lounge RWD LR 20' MY21

Inter18 schreef op donderdag 18 december 2025 @ 19:42:
[...]

Hallucinatie, yup.
Je kan kiezen tussen de std Hudson velgen en Hudson all season, waar eerst de keuze std Bergen en Hudson icm Allseason was.
Ah ik krijg de standaard Hudsons. Prima!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:15
Ironis schreef op donderdag 18 december 2025 @ 13:19:
Gezocht maar niet gevonden: ik heb een ODB Bluetooth-dingen die ik gebruik icm ABRP.
Niet de OBD oplossing, maar je kan in ABRP premium ook enode gebruiken voor de live SoC data.
Daar heb je dus niet perse een OBD dongle voor nodig. ;)

Hier overigens ook hudsons met zomer- en winterbanden. Nog pre-LE ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Puppetmaster op 18-12-2025 21:11 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:44
AartJW schreef op donderdag 18 december 2025 @ 20:03:
Krijg net een update melding gekregen terwijl ik al op 5.4 zat (af fabriek). Update is gelukt, maar kan na de update niet zien welke versie hij nu geïnstalleerd heeft.

Anderen deze ook gekregen?
Ik had ook af-fabriek 5.4 en nu na de update 5.4.0. 8)7

Ik hoop dat het een test was voor OTA updates en ze snel iedereen naar 5.6 brengen.

Hier een Pro Tourer met het standaard onderstel en 20” Montreal. In de zomer Continental EcoContact 6Q en momenteel Continental WinterContact TS 870. Ik herken niets van gebonk of de omschrijving oncomfortabel. Wat mij betreft is het onderstel heel goed vergelijkbaar met DCC op twee stapjes naar sport vanuit het midden gezien. Precies zoals ik DCC zou instellen en daarom voegde DCC voor mij weinig toe. Het past zo uitstekend bij het type auto.
Pagina: 1 ... 87 88 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1