Als de auto aan staat, ziet hij mijzelf als voorbijganger wanneer ik een portier wil openen vanaf de buitenzijde. Het dode-hoek-alarm gaat dan af, terwijl ik zelf het "gevaar" ben.RandomNick schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 13:36:
[...]
Haha, sorry.
Maar ook bij openen van binnenuit sta ik soms stil op de oprit wanneer het zich voordoet. Van de week zelfs nadat ik alleen iets uit de auto had gepakt. Kan dus niet dat er dan iets gezien wordt dat in de weg zit.
Heb je dan de FOB in je zak? Dat heb ik namelijk wel. Anyway, eerste wereld problemen.bdbfz schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 14:56:
[...]
Als de auto aan staat, ziet hij mijzelf als voorbijganger wanneer ik een portier wil openen vanaf de buitenzijde. Het dode-hoek-alarm gaat dan af, terwijl ik zelf het "gevaar" ben.
Een artikel van autoweek.nl met de centrale vraag 'to GTX or not to GTX'. Leuk te zien hoe positief ze aldoor over de ID.7 duurtester zijn.
https://www.autoweek.nl/a...geen-gtx-dat-is-de-vraag/
https://www.autoweek.nl/a...geen-gtx-dat-is-de-vraag/
We zijn het geheel eenssintkapoentje schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 11:16:
[...]
daar heb je helemaal gelijk in dat dat heeft plaats gevonden en dat het merk alles behalve smetloos is, denk ook aan diesel gate.
Alleen leef ik volgens het principe stemmen met je voeten en je portemonnee. En iedereen in zijn waarde laten. Dus als Elon nu niet koosjer is (naar mijn opinie) dan kan ik nu invloed uitoefenen door zijn spulleboel niet te kopen. De historie van Volkswagen is verleden tijd. Daar heb ik geen invloed meer op.
Door nu een duitse auto te kopen kan ik onze industrie helpen met de transitie naar elektrisch/ (invloed)
Ik steun Elon Musk niet actief (invloed)
ik steun een lokale dealer waar ik mensen ken met extra omzet (invloed)
En verder laat ik iedereen vrij in zijn keuze voor een auto. Dus als een collega of buurman een nieuwe Tesla bestelt of een chinese auto, dan ben ik blij voor ze en blijf ik verder positief. Maar ik maak zelf een andere keuze.
Dat is geen boter op je hoofd toch? Dat is gewoon proberen je democratische invloed aan proberen te wenden. Ik steek geen tesla's in de fik en zeik ook niemand af die een andere keuze maakt. We leven in een vrij land.
MW_ID7
Hoi allemaal,
Met alle ervaringsdeskundigen hier is er vast een antwoord op mijn vraag.
Wij zijn opzoek naar een nieuwe wagen en de ID7 staat hoog op de lijst. Wat mij opviel tijdens de proefrit en ik vergeten ben te vragen maar ook niet echt online kan vinden:
Klopt het dat het 'in positie zetten' van de stoel alleen kan door het knopje (1 of 2) ingedrukt te houden?
Ik was in de veronderstelling dat een enkele druk op de knop voldoende zou moeten zijn. Maar ik moest hem echt vasthouden. Dat duurt dan best lang.
Of is de stoelpositie ook te koppelen aan een autosleutel?
Wij zijn opzoek naar een nieuwe wagen en de ID7 staat hoog op de lijst. Wat mij opviel tijdens de proefrit en ik vergeten ben te vragen maar ook niet echt online kan vinden:
Klopt het dat het 'in positie zetten' van de stoel alleen kan door het knopje (1 of 2) ingedrukt te houden?
Ik was in de veronderstelling dat een enkele druk op de knop voldoende zou moeten zijn. Maar ik moest hem echt vasthouden. Dat duurt dan best lang.
Je kunt de stoel positie koppelen aan een profiel in de auto. Deze moet je handmatig selecteren, gaat helaas niet via autosleutel.cptingreenfield schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 18:03:
Hoi allemaal,
MW_ID7
Jacptingreenfield schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 18:03:
Even een vraagje, ik ga dinsdag de ID.7 Tourer ophalen en ben een lijstje aan het maken welke zaken ik gelijk aan kan passen in het infotainment systeem. Dan denk ik aan dingen als automatisch snelheid minderen op basis van trajectverloop en ook het automatisch wijzigen bij een andere max snelheid. Ik zocht tussen de gepinde berichten maar vond geen overzichtje...
Heeft iemand een soort 'best settings'?
Uiteraard is het arbitrair maar bij de proefrit vond ik bovenstaande instellingen al irritant
Uiteraard is het arbitrair maar bij de proefrit vond ik bovenstaande instellingen al irritant
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Als je zit is het ingedrukt houden, als je nog moet instappen is 1x indrukken en loslaten voldoende. Ik denk een stukje veiligheid.cptingreenfield schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 18:03:
Hoi allemaal,
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Alleen TA/ACC snelheid aanpassen gebaseerd op borden én op kaartdata en snelheidsaanpassing gebaseerd op trajectverloop (gas minderen voor een flauwe bocht) moet je uitschakelen ik rijd inmiddels 14 maanden met (wat dat betreft) praktisch alles default m.u.v. die drie.LuPo schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 19:29:
Even een vraagje, ik ga dinsdag de ID.7 Tourer ophalen en ben een lijstje aan het maken welke zaken ik gelijk aan kan passen in het infotainment systeem. Dan denk ik aan dingen als automatisch snelheid minderen op basis van trajectverloop en ook het automatisch wijzigen bij een andere max snelheid. Ik zocht tussen de gepinde berichten maar vond geen overzichtje...
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Deurenprobleem hier al een paar keer genoemd en nu heb ik het ook ervaren. Gelukkig had ik alle tijd om alles uit te testen, maar je zal maar eens haast hebben...
Ik stond gezellig voor de deur op te laden. De app raakte na een uurtje laden z'n connectie kwijt, maar goed, kon via de meterapp de boel blijven volgen, dus laat maar. Volgende ochtend kabel proberen ontkoppelen. Ging niet. Zoals gewoonlijk vob in de broekzak, druppel bij de laadpaal, daar kabel los, bij auto los en oprollen maar. De auto liet echter niet los. Goed, de truuk van 2x klikken maar. De deur vergrendeling maakte flink wat herrie (nooit eerder gehoord) maar kabel liet niet los. Achterklep via vob? Ja, doet het. Okee, pro-truuk van 3x op de vob klikken? Ja, doet het. Kabel achterin, klep dicht met vob, werkt. Achterportier openen? Nein.
Heeft u hem al eens uitgezet? Goed, vergrendelen, ontgrendelen, veel herrie, bijrijdersdeur? Neen het. Bestuurdersdeur? Ook niet. Okee, dan voorzichtig de handmatige opening. Hard trekken aan de greep en hopen dat de nagels niet breken. Ja, doet het! En zoals hier eerder beschreven, je moet de handgreep handmatig terugduwen.
Eenmaal in de auto blijkt de soc 92% ipv de normale 90% en klinkt er om de 5sec een waarschuwingstoon. Te hoog verbruik van de hoogspanning accu. Tja ...
Verdere instellingen maar eens gecontroleerd. CarX stond uit, updaten stond uit, verder niks bijzonders. Ook de app had opeens weer via de server verbinding met de auto. Vreemde ervaring...
Ik stond gezellig voor de deur op te laden. De app raakte na een uurtje laden z'n connectie kwijt, maar goed, kon via de meterapp de boel blijven volgen, dus laat maar. Volgende ochtend kabel proberen ontkoppelen. Ging niet. Zoals gewoonlijk vob in de broekzak, druppel bij de laadpaal, daar kabel los, bij auto los en oprollen maar. De auto liet echter niet los. Goed, de truuk van 2x klikken maar. De deur vergrendeling maakte flink wat herrie (nooit eerder gehoord) maar kabel liet niet los. Achterklep via vob? Ja, doet het. Okee, pro-truuk van 3x op de vob klikken? Ja, doet het. Kabel achterin, klep dicht met vob, werkt. Achterportier openen? Nein.
Heeft u hem al eens uitgezet? Goed, vergrendelen, ontgrendelen, veel herrie, bijrijdersdeur? Neen het. Bestuurdersdeur? Ook niet. Okee, dan voorzichtig de handmatige opening. Hard trekken aan de greep en hopen dat de nagels niet breken. Ja, doet het! En zoals hier eerder beschreven, je moet de handgreep handmatig terugduwen.
Eenmaal in de auto blijkt de soc 92% ipv de normale 90% en klinkt er om de 5sec een waarschuwingstoon. Te hoog verbruik van de hoogspanning accu. Tja ...
Verdere instellingen maar eens gecontroleerd. CarX stond uit, updaten stond uit, verder niks bijzonders. Ook de app had opeens weer via de server verbinding met de auto. Vreemde ervaring...
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Ik kan maar zeggen dat ik blij ben dat mijn exemplaar het (redelijk) vlekkeloos doet...
Jammer genoeg bij het parkeren aan een laadpaal rechtsvoor wel een betonnen balkje meegenomen. Hopelijk krijg ik dat den beetje proper opgelost... witte lijnen op een zwarte spoilerlip 🫣
Jammer genoeg bij het parkeren aan een laadpaal rechtsvoor wel een betonnen balkje meegenomen. Hopelijk krijg ik dat den beetje proper opgelost... witte lijnen op een zwarte spoilerlip 🫣
Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1