Nyazzin schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 17:16:
Afgelopen weken dit topic flink zitten uitpluizen rondom alle informatie van de ID7 om zelf een gerichte keuze te kunnen maken. Bedankt voor iedereen zijn bijdrage!
Vandaag ook gebruik gemaakt van de Private lease actie bij VW. Ik weet niet of dat al eerder was gedeeld, maar auto moet dit jaar op kenteken staan om nog met de actie mee te doen. Mocht dit al gemeld zijn, excuus.
Eind december wordt de VW ID7 Tourer Pro S limited edition geleverd in Moonstone Grey met als extra het Interieur style plus pakket. Bewuste keuze om zo laat mogelijk dit jaar te laten leveren i.v.m. overlap huidige leaseauto. Ik kreeg levertijden door van nu besteld is half november geleverd.
Vorig jaar was het eindelijk zo ver! (lees afgelopen maandag

) Regio Rotterdam is ook weer een VW ID7 Tourer rijker. Medio zomer jl. een shortlist aan auto's gemaakt voor de toekomstige leaseauto waar van te voren de ID7 nog niet op stond. Deze werd ineens erg interessant door de Limited Edition versies en uiteindelijk de welbekende Private lease actie van de afgelopen maanden.
Na een proefrit te hebben gemaakt in de zomer in een soort gelijke grijze demo was eigenlijk na het uitstappen al de keuze gemaakt. Destijds waren de plug-ins Skoda Superb, Kodiaq en nieuwe Enyaq nog in de race, maar die vielen uiteindelijk tegen. Elektrisch rijdt toch erg fijn en met name de hoeveelheid (been)ruimte in de ID7 is zeer prettig.
Afgelopen tijd dit forum wederom dagelijks bijgehouden voor alle weetjes en ervaringen van anderen rondom de ID7 en op andere EV topics. Dit is mijn eerste EV, dus de nodige tips & tricks kon ik goed gebruiken. De laadpassen jungle getrotseerd en inmiddels alles in bezit om de komende tijd het rijden en (snel)laden te gaan ervaren.
In het verleden kleuren als Orange Fusion, Race blue, Aqua blue gehad en is het toch de "grijze muis" geworden. De grijze demo die ik destijds meekreeg was eigenlijk voor mij gelijk af (sorry 2020 grijs met zwarte velgen overgeslagen

), dus nu is het mijn beurt. Voor levering nog wel de keuze gehad i.v.m. het wegvallen van de zwarte Bergen velgen voor de chromen alternatieven, maar deze combinatie maar het voor mij af.
Genoeg geluld, nu even wat plaatjes!
Afgelopen week de nodige ritten gemaakt en bevallen erg goed. In het bezit van software versie 5.6.
Even goed zitten spelen met alle instellingen om het naar wens in te stellen.
Aantal op of gewenning zaken die ik nu heb. Zoals eerder gemeld mijn eerste EV dus meeste zit in gewenning.
+
- Rijcomfort is erg goed en de stoelen zitten echt fantastisch. Ik kom uit een Kia Proceed. Ook een fijne auto geweest, maar dit zit echt vele malen beter.
- Nu deze week met de winterse periode toch nog 400 km (Pro S) kunnen halen qua range. Valt me reuze mee. Ben benieuwd naar de lente/zomer maanden.
- Isolatie in deze auto is echt top. Geluid buiten nagenoeg niet hoorbaar, behalve bij harde wind of slecht wegdek. Ik vind het door de goede isolatie qua temperatuur ook erg goed te doen, zodat er weinig gestookt hoeft te worden in de auto. Weer goed voor de range.
- Geluid van HK bevalt tot nu toe prima. Moet nog het nodige instellen / uittesten om tot een goed oordeel te kunnen komen.
-
- Beetje stom misschien, maar in een ritje in het donker is het door het minimalistische design het wat donker aan de bestuurderskant. Altijd een normaal verlicht instrumentarium gewend geweest van een dinosap auto, dus dat viel me op. Meer een gewenning ding en de sfeerverlichting qua helderheid instellen heeft ook geholpen om dit te verminderen.
- Open deur in dit topic, maar kwaliteit van de camera's voor dit kaliber auto valt me tegen. Soms wat vertekend beeld met parkeren. Afijn ook wennen.
- Wat @
S913 opmerkt heb ik toevallig ook gemerkt met een rit incl. de nodige drempels. Dacht eerst dat het de laadkabel was die onder de afdekplaat ligt, maar na goed opbergen van de laadkabel hetzelfde effect. Maar is kijken hoe dat op te lossen is.
- Dynamische naafkappen ontbreken. Dealer neemt komende week contact op na week gebruik van de auto, dus zal dit nog is aangeven. Klinkt misschien als gezeur, maar maakt het wel af qua details.
Verder weinig te zeuren en nog veel te ontdekken/ervaren de komende periode. Hooguit "gezeur" van de buren met laden en de hoeveelheid ruimte die ik opeis (niet echt tactisch geplaatste bescherm paaltjes voor de laadpaal zelf, waardoor je uitsteekt

). Blijft een mooi slagschip!
Tot zover een tevreden ID7 bezitter!