• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:38
cvanmansom schreef op woensdag 31 december 2025 @ 07:42:
Even een korte vraag over hoe je de auto klaarmaakt voor de wasstraat. Ik snap dat je hem in N zet, maar moet je ook nog zelf Autohold uitzetten? Bij mijn vorige auto schakelde de auto bij het schakelen naar de N (dat moest met ingetrapte rem) direct autohold in, tenzij ik dat vooraf met een knopje had uitgezet. In de ID 7 ontbreekt dat knopje. Hoe werkt dat bij de ID 7?
Grijs autologo linksbovenin je scherm aantikken en daar staat autohold als het goed is direct als snelkoppeling, aantikken en dan staat hij uit.
Ik zou het er niet op gokken met rem licht aantikken dat de hold er dan niet op zit, of ben ik de enige? :+

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Nu online
LuPo schreef op woensdag 31 december 2025 @ 08:10:
[...]

Grijs autologo linksbovenin je scherm aantikken en daar staat autohold als het goed is direct als snelkoppeling, aantikken en dan staat hij uit.
Ik zou het er niet op gokken met rem licht aantikken dat de hold er dan niet op zit, of ben ik de enige? :+
Je hoeft niet te gokken, staat toch gewoon in het bestuurdersdisplay of het aan staat of niet?

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
LuPo schreef op woensdag 31 december 2025 @ 07:55:
Daar is de ID.7 Tourer Pro LE in kleur Scale Silver _/-\o_
Ik vind het zwart en zilver erg mooi uitkomen samen, ook in de velgen!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oók een fraaie uitvoering zo!! Veel plezier ermee, maar dat gaat zeker lukken 8)

Wederom geen dynamische naafkappen trouwens. En bij mijn weten heb jij wel na half juli besteld?

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Even wat plaatjes van mijn wagen mét Thule Arcos L trekhaakkoffer. Twee jaar geleden al eens gebruikt met de Enyaq. Nu ook maar met de ID.7 (op wintersport).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fQtWtsVgFpta90fSH8IlxrJf0Oo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rmHQzJAYtxebL09sffYlRdUN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oR8wsYJFNLoRHFDA26C0lMxd5Gg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tjZmUbKsNfuizn2c052ZbTRx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w9PZoXTk02a4UlBejcNh31JzjXM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U5Wz6dMB6bIuRLrLhoir2wwU.jpg?f=fotoalbum_tile
De achteruitrijcamera kijkt er mooi overheen! Wel is het een behoorlijk lange combi zo, maar daar merk je al rijdend niets van.

130-140 op de cruise zuidwaarts. Heerlijke reisauto en op deze manier kun je aardig veel spullen meenemen.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16:34
Homer-Simpson schreef op woensdag 31 december 2025 @ 08:29:
[...]

Je hoeft niet te gokken, staat toch gewoon in het bestuurdersdisplay of het aan staat of niet?
Ik zet hem zekerheidshalve ook altijd even uit. Better safe...

• RandomNick
JanHenk schreef op woensdag 31 december 2025 @ 09:40:
Even wat plaatjes van mijn wagen mét Thule Arcos L trekhaakkoffer. Twee jaar geleden al eens gebruikt met de Enyaq. Nu ook maar met de ID.7 (op wintersport).
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
De achteruitrijcamera kijkt er mooi overheen! Wel is het een behoorlijk lange combi zo, maar daar merk je al rijdend niets van.

130-140 op de cruise zuidwaarts. Heerlijke reisauto en op deze manier kun je aardig veel spullen meenemen.
Nice! Ongeveer even lang als wanneer ik de MTB's met de fietsdrager erop heb denk ik. Misschien alleen een beetje tricky bij sommige snelladers waar je achteruit moet inparkeren.

Overigens is het leven nog steeds mooi felroze zie ik *O*

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:28
Blommie01 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 14:36:
Vandaag proefrit in de ID.7 gemaakt...

Op een fittie met de sleutel na (werd diverse keren niet herkend) en het niet kunnen openen van de achterdeuren (gingen ineens niet meer open) prima auto hoor.

Rijdt heerlijk rustig en comfortabel.

Eerste ervaring van de ID.7 met mijn huidige Model Y als referentie:

Positief:
- Rijcomfort (de wegligging en rust aan boord)
- ACC en Travel Assist
- HUD
- Bouwkwaliteit
- Mooi interieur
- Stoelen
- Zitplek achter (volgens mijn zoon)

Minder positief:
- Geen one pedal drive
- Geen keyless entry en drive (dat is echt een gemis)
- Software (Deuren achter werkten ineens niet meer en de sleutel werd steeds niet herkend)
- HK geluid valt erg tegen

Hij staat voor nu op nummer een bovenaan de shortlist. Model Y is naar de tweede plaats gezakt.
Komend uit een xc40 twin had ik ook verwacht de one pedal drive die tot volledige stilstand komt te gaan missen maar de adaptieve regeneratie werkt heel goed. Ja je moet even de rem.aantikken voor volledige stilstand maar met autohold ben je zo weer weg. Het is mij heel erg mee gevallen.

Wat viel je precies tegen van de HK audio?

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:38
JanHenk schreef op woensdag 31 december 2025 @ 09:34:
[...]

Oók een fraaie uitvoering zo!! Veel plezier ermee, maar dat gaat zeker lukken 8)

Wederom geen dynamische naafkappen trouwens. En bij mijn weten heb jij wel na half juli besteld?
Thanks JanHenk!
In oktober besteld en geen idee waarom ze er niet op zitten. Ik heb het gelijk gemeld bij ophalen, dus die komen er nog aan, net zoals de luxe kentekenplaten waar ik om gevraagd had maar niet geleverd.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Homer-Simpson schreef op woensdag 31 december 2025 @ 08:29:
[...]

Maar als je dan al op de band staat en je moet die nog snel uitschakelen breekt mij het zweet wel uit. Kan ik ook gewoon doen terwijl ik in de rij sta of ik moet betalen bij de wasstraat.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12:20
Will_M schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 17:08:
[...]

Gelukkig zijn VW wagens met of zonder KESSY ook al sinds jaar en dag 'slim genoeg' om NIET op slot te willen gaan als er zich een 'contact sleutel' waar dan ook zichzelf binnen in de wagen bevind.

_/-\o_
Maar het sluiten via de app kan dan weer wel als er nog een sleutel in de wagen ligt.

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:45
Spekkie99 schreef op woensdag 31 december 2025 @ 10:27:
[...]

Komend uit een xc40 twin had ik ook verwacht de one pedal drive die tot volledige stilstand komt te gaan missen maar de adaptieve regeneratie werkt heel goed. Ja je moet even de rem.aantikken voor volledige stilstand maar met autohold ben je zo weer weg. Het is mij heel erg mee gevallen.

Wat viel je precies tegen van de HK audio?
Ik hoorde het geluid echt uit de speakers komen en miste een beetje de body en openheid (of hoe je dat ook noemt in de audiowereld)

• johansen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13:13
True schreef op woensdag 31 december 2025 @ 12:03:
[...]

Maar als je dan al op de band staat en je moet die nog snel uitschakelen breekt mij het zweet wel uit. Kan ik ook gewoon doen terwijl ik in de rij sta of ik moet betalen bij de wasstraat.
Ik zet de autohold (en de regensensor...) al uit als ik in de rij sta (wel je voet op de rem houden dan he ;) ). Dan rij ik hem de band op (in onze wasstraat word je vooruit getrokken op zo'n band terwijl je in de auto blijft zitten) en zet dan de auto in N.

Verder hoef je niks te doen.

Bij het uitrijden even de rem indrukken om hem weer in B of D te zetten en 'Bob's your uncle'.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
johansen schreef op woensdag 31 december 2025 @ 12:29:
[...]

Ik zet de autohold (en de regensensor...) al uit als ik in de rij sta (wel je voet op de rem houden dan he ;) ). Dan rij ik hem de band op (in onze wasstraat word je vooruit getrokken op zo'n band terwijl je in de auto blijft zitten) en zet dan de auto in N.

Verder hoef je niks te doen.

Bij het uitrijden even de rem indrukken om hem weer in B of D te zetten en 'Bob's your uncle'.
Ik doe exact hetzelfde, werkt prima en zonder problemen.

• Midfieldgeneral
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 16:35
Heb sinds een maand de ID7 Tourer Pro S. Moet toch zeggen dat ik wat teleurgesteld ben in de batterij.
Als ik er 350 km uithaal zonder te laden dan is dit veel. Als ik de batterij volledig oplaad, dan heb ik +-500 km terwijl ik hier 635km zie staan. Is nochthans de 86kwh batterij.
Zou dit komen omdat mijn wagen buiten staat, ik nog geen laadpaal heb en de wagen dus al rekening houd met het verlies op het voorverwarmen van de batterij?

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:31
Eerste EV? Het is december, dat scheelt een stuk tov juni. 👍

Catch my drift?

• RandomNick
@Midfieldgeneral Begin hier eens https://www.anwb.nl/auto/...d/actieradius-en-verbruik, en verder is Google je vriend voor de factoren die je range beïnvloeden.

• BBx92
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 16:40
Midfieldgeneral schreef op woensdag 31 december 2025 @ 14:54:
Heb sinds een maand de ID7 Tourer Pro S. Moet toch zeggen dat ik wat teleurgesteld ben in de batterij.
Als ik er 350 km uithaal zonder te laden dan is dit veel. Als ik de batterij volledig oplaad, dan heb ik +-500 km terwijl ik hier 635km zie staan. Is nochthans de 86kwh batterij.
Zou dit komen omdat mijn wagen buiten staat, ik nog geen laadpaal heb en de wagen dus al rekening houd met het verlies op het voorverwarmen van de batterij?
Hoe hard rijd je? Zelfs op de autobahn / ~150 haal ik nog 300km uit een 77kw accu.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Midfieldgeneral schreef op woensdag 31 december 2025 @ 14:54:
350km met 86kWh is 24,5 kWh/100km dat is wel echt aan de hoge kant. Ik heb ook een Tourer Pro S en heb een gewillige rechtervoet qua snelheid (niet qua optrekken) en ik zit altijd onder de 24,5 kWh. Met deze temperaturen als ik niet alleen korte ritjes moet rijden is 21 kWh/100km echt gemakkelijk te doen. Met regen en tegenwind zit je iets hoger, met 100 km/u op de snelweg en geen regen zak je zonder enige problemen onder de 20 kWh/100km óók met deze temperaturen (behalve als je je interieur op standje sauna hebt staan wellicht).

Dus zou ik zeggen, doe je echt maar 350 km op een 100% accu? En hoe is je rijstijl en temperatuur in de auto?

Ik zeg altijd WLTP *60% = winterse echte kilometers, dat lijkt zelfs met -5°C best redelijk te kloppen.

[ Voor 4% gewijzigd door True op 31-12-2025 16:11 ]

• sandervd00
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
HouseL schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 20:48:
Is er een manier om je km stand op afstand uit te lezen? Mogelijk via een HA integratie?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5PAeVERdiboLyOYLpZFDKQxHFgA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3kJZ5eVSqXwKzM3giEKc64y6.png?f=fotoalbum_large

Het blijft tenslotte Tweakers O-) Er wordt een goede Phyton library bijgehouden zie Github die ik vandaag gebruikt heb om mijn rittenadministratie te automatiseren (ik haat admin werk, en belasting betalen 8) ). Zie ook VWsFriend die dezelfde onderliggende bibliotheek gebruikt, misschien handig voor ABRP gebruikers die "live" data willen? Zelf niet getest.
Pagina: 1 ... 90 91 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1