• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:14
cvanmansom schreef op woensdag 31 december 2025 @ 07:42:
Even een korte vraag over hoe je de auto klaarmaakt voor de wasstraat. Ik snap dat je hem in N zet, maar moet je ook nog zelf Autohold uitzetten? Bij mijn vorige auto schakelde de auto bij het schakelen naar de N (dat moest met ingetrapte rem) direct autohold in, tenzij ik dat vooraf met een knopje had uitgezet. In de ID 7 ontbreekt dat knopje. Hoe werkt dat bij de ID 7?
Grijs autologo linksbovenin je scherm aantikken en daar staat autohold als het goed is direct als snelkoppeling, aantikken en dan staat hij uit.
Ik zou het er niet op gokken met rem licht aantikken dat de hold er dan niet op zit, of ben ik de enige? :+

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21:54
LuPo schreef op woensdag 31 december 2025 @ 08:10:
[...]

Grijs autologo linksbovenin je scherm aantikken en daar staat autohold als het goed is direct als snelkoppeling, aantikken en dan staat hij uit.
Ik zou het er niet op gokken met rem licht aantikken dat de hold er dan niet op zit, of ben ik de enige? :+
Je hoeft niet te gokken, staat toch gewoon in het bestuurdersdisplay of het aan staat of niet?

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
LuPo schreef op woensdag 31 december 2025 @ 07:55:
Daar is de ID.7 Tourer Pro LE in kleur Scale Silver _/-\o_
Ik vind het zwart en zilver erg mooi uitkomen samen, ook in de velgen!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oók een fraaie uitvoering zo!! Veel plezier ermee, maar dat gaat zeker lukken 8)

Wederom geen dynamische naafkappen trouwens. En bij mijn weten heb jij wel na half juli besteld?

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• JanHenk
  • Niet online
Even wat plaatjes van mijn wagen mét Thule Arcos L trekhaakkoffer. Twee jaar geleden al eens gebruikt met de Enyaq. Nu ook maar met de ID.7 (op wintersport).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fQtWtsVgFpta90fSH8IlxrJf0Oo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rmHQzJAYtxebL09sffYlRdUN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oR8wsYJFNLoRHFDA26C0lMxd5Gg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tjZmUbKsNfuizn2c052ZbTRx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w9PZoXTk02a4UlBejcNh31JzjXM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U5Wz6dMB6bIuRLrLhoir2wwU.jpg?f=fotoalbum_tile
De achteruitrijcamera kijkt er mooi overheen! Wel is het een behoorlijk lange combi zo, maar daar merk je al rijdend niets van.

130-140 op de cruise zuidwaarts. Heerlijke reisauto en op deze manier kun je aardig veel spullen meenemen.

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19:44
Homer-Simpson schreef op woensdag 31 december 2025 @ 08:29:
[...]

Je hoeft niet te gokken, staat toch gewoon in het bestuurdersdisplay of het aan staat of niet?
Ik zet hem zekerheidshalve ook altijd even uit. Better safe...

• RandomNick
JanHenk schreef op woensdag 31 december 2025 @ 09:40:
Even wat plaatjes van mijn wagen mét Thule Arcos L trekhaakkoffer. Twee jaar geleden al eens gebruikt met de Enyaq. Nu ook maar met de ID.7 (op wintersport).
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
De achteruitrijcamera kijkt er mooi overheen! Wel is het een behoorlijk lange combi zo, maar daar merk je al rijdend niets van.

130-140 op de cruise zuidwaarts. Heerlijke reisauto en op deze manier kun je aardig veel spullen meenemen.
Nice! Ongeveer even lang als wanneer ik de MTB's met de fietsdrager erop heb denk ik. Misschien alleen een beetje tricky bij sommige snelladers waar je achteruit moet inparkeren.

Overigens is het leven nog steeds mooi felroze zie ik *O*

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:16
Blommie01 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 14:36:
Vandaag proefrit in de ID.7 gemaakt...

Op een fittie met de sleutel na (werd diverse keren niet herkend) en het niet kunnen openen van de achterdeuren (gingen ineens niet meer open) prima auto hoor.

Rijdt heerlijk rustig en comfortabel.

Eerste ervaring van de ID.7 met mijn huidige Model Y als referentie:

Positief:
- Rijcomfort (de wegligging en rust aan boord)
- ACC en Travel Assist
- HUD
- Bouwkwaliteit
- Mooi interieur
- Stoelen
- Zitplek achter (volgens mijn zoon)

Minder positief:
- Geen one pedal drive
- Geen keyless entry en drive (dat is echt een gemis)
- Software (Deuren achter werkten ineens niet meer en de sleutel werd steeds niet herkend)
- HK geluid valt erg tegen

Hij staat voor nu op nummer een bovenaan de shortlist. Model Y is naar de tweede plaats gezakt.
Komend uit een xc40 twin had ik ook verwacht de one pedal drive die tot volledige stilstand komt te gaan missen maar de adaptieve regeneratie werkt heel goed. Ja je moet even de rem.aantikken voor volledige stilstand maar met autohold ben je zo weer weg. Het is mij heel erg mee gevallen.

Wat viel je precies tegen van de HK audio?

• LuPo
JanHenk schreef op woensdag 31 december 2025 @ 09:34:
[...]

Oók een fraaie uitvoering zo!! Veel plezier ermee, maar dat gaat zeker lukken 8)

Wederom geen dynamische naafkappen trouwens. En bij mijn weten heb jij wel na half juli besteld?
Thanks JanHenk!
In oktober besteld en geen idee waarom ze er niet op zitten. Ik heb het gelijk gemeld bij ophalen, dus die komen er nog aan, net zoals de luxe kentekenplaten waar ik om gevraagd had maar niet geleverd.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Homer-Simpson schreef op woensdag 31 december 2025 @ 08:29:
[...]

Maar als je dan al op de band staat en je moet die nog snel uitschakelen breekt mij het zweet wel uit. Kan ik ook gewoon doen terwijl ik in de rij sta of ik moet betalen bij de wasstraat.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13:10
Will_M schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 17:08:
[...]

Gelukkig zijn VW wagens met of zonder KESSY ook al sinds jaar en dag 'slim genoeg' om NIET op slot te willen gaan als er zich een 'contact sleutel' waar dan ook zichzelf binnen in de wagen bevind.

_/-\o_
Maar het sluiten via de app kan dan weer wel als er nog een sleutel in de wagen ligt.

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:10
Spekkie99 schreef op woensdag 31 december 2025 @ 10:27:
[...]

Komend uit een xc40 twin had ik ook verwacht de one pedal drive die tot volledige stilstand komt te gaan missen maar de adaptieve regeneratie werkt heel goed. Ja je moet even de rem.aantikken voor volledige stilstand maar met autohold ben je zo weer weg. Het is mij heel erg mee gevallen.

Wat viel je precies tegen van de HK audio?
Ik hoorde het geluid echt uit de speakers komen en miste een beetje de body en openheid (of hoe je dat ook noemt in de audiowereld)

• johansen
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
True schreef op woensdag 31 december 2025 @ 12:03:
[...]

Maar als je dan al op de band staat en je moet die nog snel uitschakelen breekt mij het zweet wel uit. Kan ik ook gewoon doen terwijl ik in de rij sta of ik moet betalen bij de wasstraat.
Ik zet de autohold (en de regensensor...) al uit als ik in de rij sta (wel je voet op de rem houden dan he ;) ). Dan rij ik hem de band op (in onze wasstraat word je vooruit getrokken op zo'n band terwijl je in de auto blijft zitten) en zet dan de auto in N.

Verder hoef je niks te doen.

Bij het uitrijden even de rem indrukken om hem weer in B of D te zetten en 'Bob's your uncle'.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
johansen schreef op woensdag 31 december 2025 @ 12:29:
[...]

Ik zet de autohold (en de regensensor...) al uit als ik in de rij sta (wel je voet op de rem houden dan he ;) ). Dan rij ik hem de band op (in onze wasstraat word je vooruit getrokken op zo'n band terwijl je in de auto blijft zitten) en zet dan de auto in N.

Verder hoef je niks te doen.

Bij het uitrijden even de rem indrukken om hem weer in B of D te zetten en 'Bob's your uncle'.
Ik doe exact hetzelfde, werkt prima en zonder problemen.

• Midfieldgeneral
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 10-01 08:40
Heb sinds een maand de ID7 Tourer Pro S. Moet toch zeggen dat ik wat teleurgesteld ben in de batterij.
Als ik er 350 km uithaal zonder te laden dan is dit veel. Als ik de batterij volledig oplaad, dan heb ik +-500 km terwijl ik hier 635km zie staan. Is nochthans de 86kwh batterij.
Zou dit komen omdat mijn wagen buiten staat, ik nog geen laadpaal heb en de wagen dus al rekening houd met het verlies op het voorverwarmen van de batterij?

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:24
Eerste EV? Het is december, dat scheelt een stuk tov juni. 👍

Catch my drift?

• RandomNick
@Midfieldgeneral Begin hier eens https://www.anwb.nl/auto/...d/actieradius-en-verbruik, en verder is Google je vriend voor de factoren die je range beïnvloeden.

• BBx92
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 15:46
Midfieldgeneral schreef op woensdag 31 december 2025 @ 14:54:
Heb sinds een maand de ID7 Tourer Pro S. Moet toch zeggen dat ik wat teleurgesteld ben in de batterij.
Als ik er 350 km uithaal zonder te laden dan is dit veel. Als ik de batterij volledig oplaad, dan heb ik +-500 km terwijl ik hier 635km zie staan. Is nochthans de 86kwh batterij.
Zou dit komen omdat mijn wagen buiten staat, ik nog geen laadpaal heb en de wagen dus al rekening houd met het verlies op het voorverwarmen van de batterij?
Hoe hard rijd je? Zelfs op de autobahn / ~150 haal ik nog 300km uit een 77kw accu.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
350km met 86kWh is 24,5 kWh/100km dat is wel echt aan de hoge kant. Ik heb ook een Tourer Pro S en heb een gewillige rechtervoet qua snelheid (niet qua optrekken) en ik zit altijd onder de 24,5 kWh. Met deze temperaturen als ik niet alleen korte ritjes moet rijden is 21 kWh/100km echt gemakkelijk te doen. Met regen en tegenwind zit je iets hoger, met 100 km/u op de snelweg en geen regen zak je zonder enige problemen onder de 20 kWh/100km óók met deze temperaturen (behalve als je je interieur op standje sauna hebt staan wellicht).

Dus zou ik zeggen, doe je echt maar 350 km op een 100% accu? En hoe is je rijstijl en temperatuur in de auto?

Ik zeg altijd WLTP *60% = winterse echte kilometers, dat lijkt zelfs met -5°C best redelijk te kloppen.

[ Voor 4% gewijzigd door True op 31-12-2025 16:11 ]

• sandervd00
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 05-03 14:03
HouseL schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 20:48:
Is er een manier om je km stand op afstand uit te lezen? Mogelijk via een HA integratie?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5PAeVERdiboLyOYLpZFDKQxHFgA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3kJZ5eVSqXwKzM3giEKc64y6.png?f=fotoalbum_large

Het blijft tenslotte Tweakers O-) Er wordt een goede Phyton library bijgehouden zie Github die ik vandaag gebruikt heb om mijn rittenadministratie te automatiseren (ik haat admin werk, en belasting betalen 8) ). Zie ook VWsFriend die dezelfde onderliggende bibliotheek gebruikt, misschien handig voor ABRP gebruikers die "live" data willen? Zelf niet getest.

• Midfieldgeneral
True schreef op woensdag 31 december 2025 @ 16:10:
[...]

350km met 86kWh is 24,5 kWh/100km dat is wel echt aan de hoge kant. Ik heb ook een Tourer Pro S en heb een gewillige rechtervoet qua snelheid (niet qua optrekken) en ik zit altijd onder de 24,5 kWh. Met deze temperaturen als ik niet alleen korte ritjes moet rijden is 21 kWh/100km echt gemakkelijk te doen. Met regen en tegenwind zit je iets hoger, met 100 km/u op de snelweg en geen regen zak je zonder enige problemen onder de 20 kWh/100km óók met deze temperaturen (behalve als je je interieur op standje sauna hebt staan wellicht).

Dus zou ik zeggen, doe je echt maar 350 km op een 100% accu? En hoe is je rijstijl en temperatuur in de auto?

Ik zeg altijd WLTP *60% = winterse echte kilometers, dat lijkt zelfs met -5°C best redelijk te kloppen.
Mijn verlies lijkt me te zitten het eerste kwartier. Dan zit ik vaak boven de 30kwh op gewone banen en op een snelheid niet meer dan 80 per uur.

• Midfieldgeneral
BBx92 schreef op woensdag 31 december 2025 @ 15:54:
[...]

Hoe hard rijd je? Zelfs op de autobahn / ~150 haal ik nog 300km uit een 77kw accu.
Grootste deel op gewone banen, dus 50-70-90 km/uur.

• RandomNick
Midfieldgeneral schreef op woensdag 31 december 2025 @ 18:15:
[...]

Mijn verlies lijkt me te zitten het eerste kwartier. Dan zit ik vaak boven de 30kwh op gewone banen en op een snelheid niet meer dan 80 per uur.
Dit is het opwarmen van interieur en accu. Op langere ritten valt dit bijna weg, maar veel korte ritjes in een koude auto zorgen natuurlijk steeds voor een aanslag op je SoC.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:34

-tom-562

Oliesjeik

[...]

CC lager zetten en goed gebruik maken van je stoel- en stuurverwarming

Vaak bu'j te bang!

• BBx92
[...]
Dit herken ik zeker. Dat is het opwarmen van het interieur. Dan óf voor kiezen dat je stoel- en stuurverwarming gebruikt in een koud interieur, óf wat hoger verbruik in het eerste kwartier. Als je veel korte ritjes in de winter maakt dan tikt dat helaas wel aardig aan. Ik maak ook veel korte ritjes naar locaties van ons rond Amsterdam, steeds 10 a 20 minuten per rit. Als het interieur dan warm is ben je al op locatie. Dat leidt ook tot een hoog verbruik (20, 25kWh+). Maar als ik een lange rit maak (50km+, 1 uur) op 80/100 wegen dan zakt het verbruik teurg naar <18kWh (in de winter).

De "range" die je ziet is dus heel afhankelijk van hoe je de auto gebruikt, zeker in de winter.

• MarkusFTW
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 01-03 22:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CQHBFJOc0gr9R0mZeILX3F47-Bg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rWBuxBIFfUwZ1EWXmGl74BgW.jpg?f=fotoalbum_large

Inmiddels 500 km gereden, bevalt erg goed! Vind dingen als de kachel totaal niet storend, ook de vering is fijn (maar kom uit een seat leon, dus dit is comfortabel :) ). Twee zaken die opvallen:
1: op snelheden tot 80 kmpu vind ik het super stabiel rijden, op de snelweg zonder lane assist merk ik dat ik relatief veel micro correcties geef met het stuur. Herken dit niet van mijn polo en seat leon, herkennen anderen dit?
2: welk versie nummer heb ik? Software lijkt wel prima te werken.

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
1. Nee
2. Niet te zien zo. Als de wagen net nieuw is 5.6.

Catch my drift?

• JanHenk
  • Niet online
@MarkusFTW Ik merk het helemaal niet meer, maar toen ik van een Volvo met FWD naar een 3-serie met RWD ging, had ik dat gevoel eerst ook vrij sterk.

Sindsdien heb ik alleen maar RWD auto’s gehad (Enyaq en nu ID.7) dus ik merk het niet meer. Maar het feit dat je FWD gewend bent en nu “opeens” RWD rijdt, kan het wel verklaren. Producteigenschap in dat geval :P
offtopic:
Happy new year allen. :)

• cvanmansom
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16:45

cvanmansom

VW ID.7 Tourer Pro LE

LuPo schreef op woensdag 31 december 2025 @ 11:19:
[...]

Thanks JanHenk!
In oktober besteld en geen idee waarom ze er niet op zitten. Ik heb het gelijk gemeld bij ophalen, dus die komen er nog aan, net zoals de luxe kentekenplaten waar ik om gevraagd had maar niet geleverd.
Bij mij was het verhaal dat de dynamische naafkappen niet standaard bij de Hudson velgen geleverd worden maar bij de zwarte Bergen velgen. Ik vind het prima zo.

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18:54

MLLL

Palm Treo 650

cvanmansom schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 00:52:
[...]
Bij mij was het verhaal dat de dynamische naafkappen niet standaard bij de Hudson velgen geleverd worden maar bij de zwarte Bergen velgen. Ik vind het prima zo.
Kan mij niet herinneren dat ik mij ooit gestoord heb aan het feit dat de logootje niet perfect leesbaar was aan al mijn auto's
Ergo, dynamische naafkapjes zijn overgewaardeerd.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:34

-tom-562

Oliesjeik

MLLL schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 01:23:
[...]

Kan mij niet herinneren dat ik mij ooit gestoord heb aan het feit dat de logootje niet perfect leesbaar was aan al mijn auto's
Ergo, dynamische naafkapjes zijn overgewaardeerd.
Zou ik ook zeggen als ik geen dynamische naafkapjes had :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ag_OPwbyorKse6dwDP-MUt2zgh4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/Lb4GzScA393VSicUw8gfv7kt.gif?f=user_large

Vaak bu'j te bang!

• LuPo
[...]
Haha goede smoes van de dealer. Staat gewoon los bij het black Edition pakket. Zij kunnen de Bergen velgen niet leveren, maar dat betekent niet dat dan de dynamische naafkappen ook mogen ontbreken :)
Bij een showroommodel zaten ze ook op de Montreal velgen, dus dat ze alleen standaard op Bergen worden geleverd klopt niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4uRBWGu6q3K4V-j0OmD0ZjQRQlU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/bFHT9vK0GZpasGc3ZmnPh7iK.png?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door LuPo op 01-01-2026 03:27 ]

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 13:32
-tom-562 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 01:58:
[...]

Zou ik ook zeggen als ik geen dynamische naafkapjes had :+
[Afbeelding]
Huh zo kun je het logo helemaal niet lezen 😂 [\melige nieuwjaar modus uit]

• Inter18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:04
Blommie01 schreef op woensdag 31 december 2025 @ 12:22:
[...]

Ik hoorde het geluid echt uit de speakers komen en miste een beetje de body en openheid (of hoe je dat ook noemt in de audiowereld)
Wat je hier stelt kan ik, op persoonlijk conto, beamen.
Ik vond het midden, het stem gebied, iel klinken en het hoog te scherp, kreeg het niet weggeregeld.
De std audio mist wat detail maar geeft een harmonieuzer geluidsbeeld. Voor mij een weloverwogen beslissing voor de komende 5 jaar.

In andere woorden:
Zet je favoriete muziek op het je de neiging om hem na 30sec zachter te zetten -> deze installatie is niet jouwe.
Dat had deze neinging wel bij de HK installatie en niet bij de std installatie.
Het is de persoonlijk, ieder gehoor is anders.

Voor mij is het belangrijkst dat het niet irriteert en ik muziek kan luisteren terwijl ik bezig ben met het belangrijkste, auto rijden.

• Inter18
[...]
Ten eerste, eens met of ze wel of niet opzitten. Niet echt belangrijk.
Maar als een dealer is niet standaard maar ze zitten er bij miin voituur wel op (Pro s LE), dan is het geen steekhoudend argument van de dealer

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:29
Afgelopen zondag hier de update van 5.4 naar 5.6 gekregen (OTA)!
Heb er behalve de cijferwissel nog niet veel van gemerkt?
Wat ik wel frappant vond is dat ik om de update door te voeren de lichten uit moest zetten!?!
Op “auto” bleef de update button “grijs”…

Ook was dit de eerste update waarbij je juist níet moest rijden.
Hoedanook; hij staat erop! :)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• disco-stu
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 18:36
Ik heb een gelijkaardige indruk, nu ook na ongeveer een maand.
(ik rij standaard op stand B )

Ook een Pro S 86kWh en ik vind die batterij leeglopen als sneeuw die voor de zon smelt.

Toegegeven, ik kom van een ICE met een rijbereik van >1000km op 1 tank, en in de winter zal het verbruik bij een EV hoger liggen, maar toch enigszins teleurgesteld na toch heel veel positieve berichten gelezen te hebben dat de ID.7 behoorlijk zuinig is.

Ik heb het een paar dagen terug eens trachten te kwantificeren en ik kon 172km rijden (gemengd gebruik, geen gekke dingen) met een SoC verlaging van exact 50%. Als ik dat extrapoleer dan heb ik een rijbereik van exact 344km.
Dat is maar 51% van de WLTP van 672km...

• Puppetmaster
Zoals aangegeven ligt het verbruik in het begin van de ritten relatief hoog ivm HVAC, accutemp en overige verwarming.

Als dat dus een optelsom was van korte ritten, dan is dat verklaarbaar.

Op langere ritten middelt zich dat uit, je kan soms tijdens het rijden je verwachtte bereik zien toenemen / onverwacht niet afnemen.

Toen we naar Berlijn reden bij 5grC was de auto eerst pessimistisch over de eerste laadstop, maar kwamen we daar toch aan met meer dan verwacht over. Extrapolerend had het snelweg bereik toen 455km kunnen zijn.

Vergeet niet dat de WLTP cyclus een gemiddelde snelheid heeft van 47 kmh… 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door Puppetmaster op 01-01-2026 13:06 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:26
Verbruik nu december ca. 22 kWh/100km
In juli 16kWh/100km
Zit duidelijk verschil in per jaargetijde en dat is bij andere merken niet anders. Kenmerk van een lithium-ion batterij en lithium ijzer fosfor batterij.

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

• BBx92
Verwarming maakt echt flink verschil. Dit is als ik simpel even jn de auto ga zitten en de verwarming aanzet. 4,3 kWh / PER UUR. Dat betekent dus dat je bij gemiddeld 100 km/u, 4,3 kWh/100km bij je verbruik moet optellen. Bij gemiddeld 50km/u dus 8,6kWh/100km. Hier heb je bij warm weer geen last van, en bij veel korte ritjes juist veel. Het opwarmen gebeurt ook alleen in het begin. Als je dus 15, 20 mins opweg bent zakt dit verbruik weer weg en daal je weer naar het "normale" verbruik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KT8srggyC4-kjvqIwhIiEJJ9Gi4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4s2BDANi5ihxkjxeovuEkhvY.jpg?f=fotoalbum_large

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Mijn juli ‘24 Tourer zit nog op 5.2 merk ik. Nog meer mensen, of hebben ze alleen mij overgeslagen 8)7 We rijden bijna alleen korte stukjes, zou dat uitmaken?

Ik ben toch malle pietje niet!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

The Legend

*Plop*

BBx92 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 14:36:
Verwarming maakt echt flink verschil. Dit is als ik simpel even jn de auto ga zitten en de verwarming aanzet. 4,3 kWh / PER UUR. Dat betekent dus dat je bij gemiddeld 100 km/u, 4,3 kWh/100km bij je verbruik moet optellen. Bij gemiddeld 50km/u dus 8,6kWh/100km. Hier heb je bij warm weer geen last van, en bij veel korte ritjes juist veel. Het opwarmen gebeurt ook alleen in het begin. Als je dus 15, 20 mins opweg bent zakt dit verbruik weer weg en daal je weer naar het "normale" verbruik.

[Afbeelding]
En ‘leuk’ om te weten: als je denkt dat je WP helpt om dit hoge verbruik te drukken, dat is dus niet zo, want een VW WP haalt geen warmte uit de buitenlucht maar alleen uit een hete accu (dus alleen nuttig na snelladen).

Ik ben toch malle pietje niet!

• Inter18
marcelmg2 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 17:00:
[...]

Huh? Bij mij op 1 moet ik m na een tijdje al weer uitzetten, zo warm is het dan. Stoelen ook hoor, erg warm en standje 1 is net vol te houden.
Nu heb ik het zelden koud, maar kan me niet voorstellen dat je de stuur/stoelverwarming continu hoog hebt staan. Ik alleen bij vertrek, de auto is dan mooi voorverwarmd maar na paar minuten gaat alles uit.
Exact hetzelfde in mijn examplaar.
Ikzelf alles op standje 1 terwijl overigefamilieleden stoel en stuur op bakken en braken zetten

• Inter18
BBx92 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 14:36:

[Afbeelding]
Wat je hier stelt is juist, het is alleen in het begin. Gevold is wel dat als je 10min ritjes doet, je verbruik flink hoog is.
Mijn Kiaatje met WP doet dit niet beter, die nam ook >4kW/h, om vervelgens wel weg te zakken tot ong 300Watt als de temperatuur op het gewenste niveau was.
Dat is iets dat ik niet kan meten met de ID.7 maar zag wel in de opwarmfase ong 1,7Kw staan. voor de grootte van de wagen best ok naar mijn beleving.
Als ik vervolgens een uur moet rijden dan valt het verbruik zeer snel terug na 20min.

Ik zet overigens wel de temp zo dat de kou uit de wagen is maar het frele lijf wordt warmgehouden door stuur en stoelverwarming. de gereedschappen worden door de EV fabrikanten aangereikt, het is aan ons om de cabine temperatuur niet op 24graden te zetten

• BBx92
Inter18 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 14:55:
[...]
Ik zet overigens wel de temp zo dat de kou uit de wagen is maar het frele lijf wordt warmgehouden door stuur en stoelverwarming. de gereedschappen worden door de EV fabrikanten aangereikt, het is aan ons om de cabine temperatuur niet op 24graden te zetten
Wat ook afhangt van de duur van je rit. Laatst op lange rit gekeken wat het qua verbruik scheelde tussen de 20° en 23° - nadat de auto al op temp was en de accu gepreconditioneerd - en dat verschil was amper waarneembaar op het scherm. Ik houd hem dus gewoon op 22°. Na het opwarmen zakt het verbuik op 100km/u toch terut naar de <18kWh.

Als iemand veel korte ritjes maakt en niet zelf kan laden zou diegene beter kunnen overwegen de cabinetemperatuur laag te zetten icm stoel/stuurverwarming en een jas aan te houden voor die 10 minuten.

• raised
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 04-03 19:03
Na een slechte ervaring in de winter met de vorige auto (Kia e-niro, die in de winter met 20% zichzelf op de schildpad modus gooide midden op de snelweg) reed ik de afgelopen jaren eigenlijk nooit nooit onder de 15-20%, ook niet met de id7, ondanks dat ik de Pro S heb. Vandaag op de terugweg van oud en nieuw vieren wilden onze dochters alleen graag wat te eten, hadden we niks bij ons, moesten we laden, maar lag de La Place nét te ver weg, dus toch maar weer eens geprobeerd eronder te gaan - ik moet zeggen, 9% accu over is zelfs in winterweer geen probleem voor de id7. Dus van die range anxiety ben ik ook genezen - direct de afstand voor het automatisch inplannen van laders (voor gebruik in NL, in buitenland zou ik dat niet doen) in de navi op 'minimaal 20km' gezet.

[ Voor 3% gewijzigd door raised op 01-01-2026 17:34 ]

ID.7 Tourer Pro S LE interieur/exterieur+ trekhaak 19" Bergen

• RandomNick
raised schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 17:32:
Na een slechte ervaring in de winter met de vorige auto (Kia e-niro, die in de winter met 20% zichzelf op de schildpad modus gooide midden op de snelweg) reed ik de afgelopen jaren eigenlijk nooit nooit onder de 15-20%, ook niet met de id7, ondanks dat ik de Pro S heb. Vandaag op de terugweg van oud en nieuw vieren wilden onze dochters alleen graag wat te eten, hadden we niks bij ons, moesten we laden, maar lag de La Place nét te ver weg, dus toch maar weer eens geprobeerd eronder te gaan - ik moet zeggen, 9% accu over is zelfs in winterweer geen probleem voor de id7. Dus van die range anxiety ben ik ook genezen - direct de afstand voor het automatisch inplannen van laders (voor gebruik in NL, in buitenland zou ik dat niet doen) in de navi op 'minimaal 20km' gezet.
Ik heb hiervoor met een Enyaq, en onlangs ook met de ID.7, naar SoC 1-3% gereden, ook als er relatief lage temperaturen waren, en nooit enig issue gehad. Zelfs beperking van vermogen is nauwelijks waarneembaar. Hooguit wat minder acceleratie. Zolang je geen onverwachte variabelen introduceert (plots sterke tegenwind of temperatuurdrop bijvoorbeeld) kan dit echt prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IpgyeNPDJVIlRVnNAr-PnLMO0Tw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oSPz5QAflr86ju57ADJSNHDO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door RandomNick op 01-01-2026 17:46 ]

• sintkapoentje
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 09-01 09:22
kan het kloppen dat het kinderslot voor de bediening van de temperatuur achterbank, elke keer handmatig moet worden geactiveerd bij het weg rijden? Want ik heb al regelmatig gehad dat hij op max staat te loeien qua temp. totaal niet nodig en de kleinste wordt er misselijk van en krijgt braakneigingen.

• Puppetmaster
Dat is voor mij ook een mysterie, bij mij staat achter altijd op eco…

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:33
sintkapoentje schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 19:43:
kan het kloppen dat het kinderslot voor de bediening van de temperatuur achterbank, elke keer handmatig moet worden geactiveerd bij het weg rijden? Want ik heb al regelmatig gehad dat hij op max staat te loeien qua temp. totaal niet nodig en de kleinste wordt er misselijk van en krijgt braakneigingen.
Of het klopt weet ik niet, maar het is in ieder geval niet logisch ingericht nee. Je moet het elke keer opnieuw aanzetten en dat maakt de functie dus vrij zinloos.

• sebastiaanarda
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01-03 07:39
Ik heb mijn LE Pro tourer nu 2 weken. De eerste 1300km staan erop.

Meteen maar even uitgetest:
Ook met 0% kan je er nog prima mee rijden.
Kreeg wel een melding bij het "uitzetten" dat de accu direct geladen moest worden omdat deze anders beschadigd kan raken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8yamTh5R7TzbG4oteDEbEfekD4M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/et4Sgqa3jjgfejwHYjwQjjNt.jpg?f=fotoalbum_large

Auto rijdt heerlijk. HK systeem klinkt erg goed.

Verbruik valt me wel een beetje tegen. Gemiddeld over de 1300km staat nu op 22kWh. Het is natuurlijk best fris geweest afgelopen weken.

Is er ondertussen al meer bekend over sneeuwkettingen op de 20" velgen? 10 jan staat Saalbach op de planning.
Indien iemand een setje te leen/huur heeft hoor ik het graag.

• LuPo
Hier juist positief verrast door het verbruik. Wel op de 19" Hudsons en de Pro LE (77 kWh netto). Banden: Conti Ecocontact 6Q

125km enkele reis, 106km/u op ACC. 16,8 kWh/100km
Temperatuur buiten 5 graden Celsius
Temp binnen 20 graden, stoel- en stuurverwarming aan.

Auto zegt dat ik nog 335 km kan rijden en 68% SoC. Betekent een winterrange van 455 km.

• Drakentemmer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-03 14:04
resusaapje schreef op woensdag 24 december 2025 @ 12:44:
Zo, vandaag op de snelweg vanaf rechts ingehaald en afgesneden door een ID.7 (grijs, tourer). Ha, FIRST! Hebben we die ook weer achter de rug ;)
haha waar precies?

[ Voor 8% gewijzigd door Drakentemmer op 02-01-2026 01:28 ]

• Drakentemmer
Voor mijn lange trip binnenkort (ca. 2500 km) wil ik graag de trip details (afstand, verbruik etc.) apart bijhouden. Ik zie in het menu maar 3 opties: 1) sinds start, 2) sinds laden en 3) sinds lange tijd. Die laatste wil ik echter niet resetten, want dat is mijn totaal informatie sinds de aanschaf. Iemand tips? Kan er bv. een tweede trip oid aangemaakt worden?

• Mrloki
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-03 21:51
LuPo schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 23:55:
Hier juist positief verrast door het verbruik. Wel op de 19" Hudsons en de Pro LE (77 kWh netto). Banden: Conti Ecocontact 6Q

125km enkele reis, 106km/u op ACC. 16,8 kWh/100km
Temperatuur buiten 5 graden Celsius
Temp binnen 20 graden, stoel- en stuurverwarming aan.

Auto zegt dat ik nog 335 km kan rijden en 68% SoC. Betekent een winterrange van 455 km.
Ik vind het verbruik (86 kWh, 19" velgen) ook meevallen. Auto dag voor de wintersport gekregen en toen gelijk 1000 km heen en 1000km terug.

Verbruik zat heen op 20,3 en terug op 20,6. Grootste gedeelte waar het kon en mocht maximumsnelheid gereden (135 km/h).

Ter vergelijking mijn oude ID.4 had hetzelfde verbruik maar dan reed ik meestal niet harder dan 110.

• RandomNick
Vanmorgen had het winterthema een andere achtergrondafbeelding bij opstarten viel me op. Tegelijkertijd zijn mijn schermindeling en de gemaakte snelkoppelingen weer terug naar de fabrieksinstellingen.
Is er iets wat ik kan doen om de gemaakte configuratie op te slaan, of een manier waarop ik kan voorkomen dat Wolfsburg op een random moment besluit mijn instellingen overboord te gooien?

• HouseL
  • Registratie: Juni 2016
Inter18 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 14:48:
[...]

Exact hetzelfde in mijn examplaar.
Ikzelf alles op standje 1 terwijl overigefamilieleden stoel en stuur op bakken en braken zetten
Dus de stoel wordt ook erg warm? Ik beschouw het als aangenaam op standje 3, maar echt warm kan ik het ook niet noemen.

Ga ik toch maar even mee terug naar de dealer. Misschien dat ze het kunnen kalibreren.

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-03 11:51

S913

Abusus non tollit usum

Ligt bij mij ook echt aan de dikte kleren/jas die ik aan heb, maar meestal is standje 3 voor het snelle opwarmen maar gaat hij weer snel naar 1.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
True schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 14:42:
[...]

Wat ik tegenwoordig doe is ik houd de krul er in. Steek eerst het smalle deel in de laadpaal, dan rol ik die kant af terwijl ik naar de laadpoort loop, dan trek ik de kabel iets strak (van de grond af), steek de andere stekker door de resterende opgerolde kabelbundel en dan in de laadpoort. Eventueel het klepje dicht doen tegen de bundel aan.
Dan blijft die mooi van de grond en ook met het viezere weer nu relatief schoon.
Om mijzelf even te quoten met een fotootje voor de beeldvorming.
Dit werkt bij ik denk 95% van de publieke EVSE (en die op werk) zonder enig risico en houd wel mijn kabel mooi schoon bij slechter weer. Nog steeds heb ik een doekje in de kofferbak liggen waar ik er even snel mee overheen kan gaan als de kabel echt nat is voor die in het mooie tasje verdwijnt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ABokkw8Wcg7_p04nGH2In9UqCus=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dhzP3JH1lzbv90KfvqZipMOj.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8C8f6f-lAvIGsn8gL4JHbBgw7v4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yZcFq0Z1JywLrPtD3fsB06md.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e-elZWbSF03U41-RPdVrjx18e2g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0lcw4SXNUbQ88Iiog3keyOjd.jpg?f=fotoalbum_tile
PS waardeloze paal trouwens, laadde maar met 3 kW kon ik helemaal niets mee, op de terugweg maar even aan een snellader gehangen terwijl ik door GoT heenscrollde. :*)

[ Voor 4% gewijzigd door True op 02-01-2026 10:52 ]

• RandomNick
Bij inparkeren hoorde ik een geschraap dat me door merg en been ging. Ja hoor, uitstulping van een stoepje over het hoofd gezien. Oei, doet even pijn dit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l7I4VBOnKZP1VLb0uaRiR5qD0D8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i7ppZxtjEhdCeJC4w7UrLUa1.jpg?f=fotoalbum_large

• RandomNick
True schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 10:49:
[...]

Dit werkt bij ik denk 95% van de publieke EVSE (en die op werk) zonder enig risico en houd wel mijn kabel mooi schoon bij slechter weer.
Niet bang voor lakschade door de kabel die tegen de lak aan gaat aan de onderkant?

Bij de Enyaq zet er een kunstof ring in de laadklep waar je de kabel aan kan ophangen. Dat was erg handig.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
RandomNick schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 10:55:
[...]

Niet bang voor lakschade door de kabel die tegen de lak aan gaat aan de onderkant?

Bij de Enyaq zet er een kunstof ring in de laadklep waar je de kabel aan kan ophangen. Dat was erg handig.
Nee, totaal niet.

• Inter18
[...]

Dit werkt bij ik denk 95% van de publieke EVSE (en die op werk) zonder enig risico en houd wel mijn kabel mooi schoon bij slechter weer. Nog steeds heb ik een doekje in de kofferbak liggen waar ik er even snel mee overheen kan gaan als de kabel echt nat is voor die in het mooie tasje verdwijnt.
[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
PS waardeloze paal trouwens, laadde maar met 3 kW kon ik helemaal niets mee, op de terugweg maar even aan een snellader gehangen terwijl ik door GoT heenscrollde. :*)
Zo is dit idd prima,

in mijn situatie kun je dit echter wel vergeten. Schuin inparkeren, je heb minimaal 3m kabel nodig als je perfect staat. als je achteruit inparkeert in het andere vak dan heb je de hele kabel al nodig.

Deze 'schuine' laadstations zijn populair omdat ze tot nu toe 45% goedkoper zijn dan de anderen in de wijk.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Inter18 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 11:09:
[...]

Zo is dit idd prima,

in mijn situatie kun je dit echter wel vergeten. Schuin inparkeren, je heb minimaal 3m kabel nodig als je perfect staat. als je achteruit inparkeert in het andere vak dan heb je de hele kabel al nodig.

Deze 'schuine' laadstations zijn populair omdat ze tot nu toe 45% goedkoper zijn dan de anderen in de wijk.
Op één van de plekken op werk parkeer ik ook schuin vooruit en trek ik kabel achterlangs naar de laadpaal (die ongeveer bij de B-stijl staat bij de bestuurder). Dan kan ik hetzelfde toepassen met de laatste meter aan lengte die ik heb.
Een andere plek is vooruit steken met de laadpaal rechtsvoor dan heb ik nog een metertje over en ook hier kan die dan oprollen en op deze manier vastzetten, ook in dit geval voorkomt dat ik de kabel over de straattegels moet laten liggen.

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:18
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Ik heb eigenlijk geleerd dat je dit juist niet moet doen met kabels die onder hoge spanning staan. Zeker niet aan de stekker van de auto hangen.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
BigGreen schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 13:40:
[...]

Ik heb eigenlijk geleerd dat je dit juist niet moet doen met kabels die onder hoge spanning staan. Zeker niet aan de stekker van de auto hangen.
Wat moet je precies niet doen? En dan, waarom moet je dit niet doen?
En hoge spanning is ook maar arbitrair het is 3x 230V.

Ik gok dat dit richting de stofzuiger met een volledig uitgetrokken stroomsnoer en een kabelhaspel die meer vermogen aan kan als die volledig uitgerold is t.o.v. nog op de haspel opgerold gaat, beide anekdotes zijn niet relevant voor het opladen van een EV met 3x 230V 11 kW middels de bijgeleverde laadkabel. Maar ik ben erg benieuwd naar de met jouw gedeelde redenatie.

• Puppetmaster
In je voorbeelden kan een spoel effect optreden met warmteontwikkeling.
Ik zie dat met zo’n laad kabel ook niet snel gebeuren. :)

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Puppetmaster schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 14:36:
In je voorbeelden kan een spoel effect optreden met warmteontwikkeling.
Ik zie dat met zo’n laad kabel ook niet snel gebeuren. :)
Met een laadkabel geleverd door de fabrikant met 3x 230V met 16A, no way, vandaar dat ik het ook anekdotes noemde ;)

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:18
True schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 14:41:
[...]

Met een laadkabel geleverd door de fabrikant met 3x 230V met 16A, no way, vandaar dat ik het ook anekdotes noemde ;)
Zal ook niet heel snel voorkomen maar als een kabel te dun is en veel warmte ontwikkeld kan het een probleem zijn.
Ik heb het iig zo geleerd.
Overigens wordt die kabel nou echt niet zo heel vies opo z'n hoogst een beetje nat.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
BigGreen schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 14:49:
[...]

Zal ook niet heel snel voorkomen maar als een kabel te dun is en veel warmte ontwikkeld kan het een probleem zijn.
Ik heb het iig zo geleerd.
Overigens wordt die kabel nou echt niet zo heel vies opo z'n hoogst een beetje nat.
Ik heb toch een andere ervaring, toen ik dit de vorige herfst/winter niet deed had ik telkens een vieze kabel met zand/modder en opgedroogd had ik de volgende laadbeurt dan zand aan mijn handen. Nat wordt die op deze manier ook wel, maar nat is niet zo erg dat droogt wel schoon op. Vieze handen ben ik niet van, of ik heb ze vies als ik de auto in stap of ik heb ze vies als ik op werk binnen stap of ergens een afspraak heb, dat vind ik eigenlijk niet kunnen.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb die meegeleverde gele kabel nog nooit nodig gehad :9

Thuis heb ik een 22kW Alfen Single Pro lader met een vaste kabel van 7.5Mtr. en de snelladers welke je onderweg gebruikt hebben dat uiteraard ook allemaal zónder uitzondering.

En já, uiteraard kan ook mijn VW maar met maximaal 11kW laden aan die thuis-laadplek.... :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Ik heb die plastic/rubberen mat uit de achterbak op zolder gegooid, maar vind dat de standaard bodemplaat eronder niet echt lekker vast ligt. Als ik een klein drempeltje maar nét iets te hard neem, hoor je hem al klappen. Iemand ook deze ervaren? Er zitten wel 2 "palletjes" die de plaat zouden moeten klemmen, maar die stellen niets voor.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
S913 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 16:37:
Ik heb die plastic/rubberen mat uit de achterbak op zolder gegooid, maar vind dat de standaard bodemplaat eronder niet echt lekker vast ligt. Als ik een klein drempeltje maar nét iets te hard neem, hoor je hem al klappen. Iemand ook deze ervaren? Er zitten wel 2 "palletjes" die de plaat zouden moeten klemmen, maar die stellen niets voor.
Die ervaring heb ik niet, maar ik moet dan ook zeggen dat ik er een netje voor bagage over gespannen heb.

• jorikk59
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-03 09:25
sebastiaanarda schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 22:47:

Kreeg wel een melding bij het "uitzetten" dat de accu direct geladen moest worden omdat deze anders beschadigd kan raken.
[Afbeelding]

Verbruik valt me wel een beetje tegen. Gemiddeld over de 1300km staat nu op 22kWh. Het is natuurlijk best fris geweest afgelopen weken.

Is er ondertussen al meer bekend over sneeuwkettingen op de 20" velgen? 10 jan staat Saalbach op de planning.
Ik heb op marktplaats wat kunnen huren. Als je zoekt op de bandenmaat kom je daar wel wat tegen. Maar zijn natuurlijk wel loopvlakkettingen.

• Wirret
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 08-03 22:57
Iemand tips wat je kan doen als de data connectie vanuit de auto niet meer werkt. Word gek van de melding dat sos niet werkt en dat data niet opgehaald kan worden. Eenvoudige antwoord is naar de dealer gaan, maar het kan toch niet zo zijn dat de sim kaart ineens niet meer werkt.

• RandomNick
Wirret schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 20:53:
Iemand tips wat je kan doen als de data connectie vanuit de auto niet meer werkt. Word gek van de melding dat sos niet werkt en dat data niet opgehaald kan worden. Eenvoudige antwoord is naar de dealer gaan, maar het kan toch niet zo zijn dat de sim kaart ineens niet meer werkt.
Zoek even op zekering 19. Dit zou kunnen helpen. Let op, het zou kunnen, geen garantie. Door deze actie kan er ook een foutmelding/storing ontstaan waardoor je langs de dealer moet om deze te laten resetten. Bij mijn vorige auto (Enyaq) heeft het me een keer of drie geholpen met connectiviteitsproblemen, maar ook wel eens een airbagstoring opgeleverd.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Wirret schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 20:53:
Een vergelijkbare storing bij mij was alleen op te lossen door het vervangen van de SOS module door de dealer.

• Inter18
HouseL schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 09:03:
[...]

Dus de stoel wordt ook erg warm? Ik beschouw het als aangenaam op standje 3, maar echt warm kan ik het ook niet noemen.

Ga ik toch maar even mee terug naar de dealer. Misschien dat ze het kunnen kalibreren.
Jazeker,
Voor mij voorbij het aangename

• Nyazzin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:27
Nyazzin schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 17:16:
Afgelopen weken dit topic flink zitten uitpluizen rondom alle informatie van de ID7 om zelf een gerichte keuze te kunnen maken. Bedankt voor iedereen zijn bijdrage!

Vandaag ook gebruik gemaakt van de Private lease actie bij VW. Ik weet niet of dat al eerder was gedeeld, maar auto moet dit jaar op kenteken staan om nog met de actie mee te doen. Mocht dit al gemeld zijn, excuus.

Eind december wordt de VW ID7 Tourer Pro S limited edition geleverd in Moonstone Grey met als extra het Interieur style plus pakket. Bewuste keuze om zo laat mogelijk dit jaar te laten leveren i.v.m. overlap huidige leaseauto. Ik kreeg levertijden door van nu besteld is half november geleverd.
Vorig jaar was het eindelijk zo ver! (lees afgelopen maandag :+ ) Regio Rotterdam is ook weer een VW ID7 Tourer rijker. Medio zomer jl. een shortlist aan auto's gemaakt voor de toekomstige leaseauto waar van te voren de ID7 nog niet op stond. Deze werd ineens erg interessant door de Limited Edition versies en uiteindelijk de welbekende Private lease actie van de afgelopen maanden.

Na een proefrit te hebben gemaakt in de zomer in een soort gelijke grijze demo was eigenlijk na het uitstappen al de keuze gemaakt. Destijds waren de plug-ins Skoda Superb, Kodiaq en nieuwe Enyaq nog in de race, maar die vielen uiteindelijk tegen. Elektrisch rijdt toch erg fijn en met name de hoeveelheid (been)ruimte in de ID7 is zeer prettig.

Afgelopen tijd dit forum wederom dagelijks bijgehouden voor alle weetjes en ervaringen van anderen rondom de ID7 en op andere EV topics. Dit is mijn eerste EV, dus de nodige tips & tricks kon ik goed gebruiken. De laadpassen jungle getrotseerd en inmiddels alles in bezit om de komende tijd het rijden en (snel)laden te gaan ervaren.

In het verleden kleuren als Orange Fusion, Race blue, Aqua blue gehad en is het toch de "grijze muis" geworden. De grijze demo die ik destijds meekreeg was eigenlijk voor mij gelijk af (sorry 2020 grijs met zwarte velgen overgeslagen :+ ), dus nu is het mijn beurt. Voor levering nog wel de keuze gehad i.v.m. het wegvallen van de zwarte Bergen velgen voor de chromen alternatieven, maar deze combinatie maar het voor mij af.

Genoeg geluld, nu even wat plaatjes!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ahnBS-iZ1231J8z8dfe_vVLTN6k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lXgednJu2s4IczfIPxkUZBwN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5H49AQzu-RflCbVVzH4oWuaF-1Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zjmcp10rWii0ehHHzu5VDxPx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/royugMykDbHnkyQQjGfNSiazC2U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ruSStU6lyNbVKc8MODmrA2OJ.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/amhB7inCVxEIs7NkKuNFJzKfulM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sq5uDWeXBpaV2GQzq0rtxbZ9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/svJw6XDd5PTOKoE6NeV45uMEhHo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8BNrOJ2jGO467xWwCuhWZVjV.jpg?f=fotoalbum_tile
Afgelopen week de nodige ritten gemaakt en bevallen erg goed. In het bezit van software versie 5.6.
Even goed zitten spelen met alle instellingen om het naar wens in te stellen.

Aantal op of gewenning zaken die ik nu heb. Zoals eerder gemeld mijn eerste EV dus meeste zit in gewenning.

+
- Rijcomfort is erg goed en de stoelen zitten echt fantastisch. Ik kom uit een Kia Proceed. Ook een fijne auto geweest, maar dit zit echt vele malen beter.
- Nu deze week met de winterse periode toch nog 400 km (Pro S) kunnen halen qua range. Valt me reuze mee. Ben benieuwd naar de lente/zomer maanden.
- Isolatie in deze auto is echt top. Geluid buiten nagenoeg niet hoorbaar, behalve bij harde wind of slecht wegdek. Ik vind het door de goede isolatie qua temperatuur ook erg goed te doen, zodat er weinig gestookt hoeft te worden in de auto. Weer goed voor de range.
- Geluid van HK bevalt tot nu toe prima. Moet nog het nodige instellen / uittesten om tot een goed oordeel te kunnen komen.

-
- Beetje stom misschien, maar in een ritje in het donker is het door het minimalistische design het wat donker aan de bestuurderskant. Altijd een normaal verlicht instrumentarium gewend geweest van een dinosap auto, dus dat viel me op. Meer een gewenning ding en de sfeerverlichting qua helderheid instellen heeft ook geholpen om dit te verminderen.
- Open deur in dit topic, maar kwaliteit van de camera's voor dit kaliber auto valt me tegen. Soms wat vertekend beeld met parkeren. Afijn ook wennen.
- Wat @S913 opmerkt heb ik toevallig ook gemerkt met een rit incl. de nodige drempels. Dacht eerst dat het de laadkabel was die onder de afdekplaat ligt, maar na goed opbergen van de laadkabel hetzelfde effect. Maar is kijken hoe dat op te lossen is.
- Dynamische naafkappen ontbreken. Dealer neemt komende week contact op na week gebruik van de auto, dus zal dit nog is aangeven. Klinkt misschien als gezeur, maar maakt het wel af qua details.

Verder weinig te zeuren en nog veel te ontdekken/ervaren de komende periode. Hooguit "gezeur" van de buren met laden en de hoeveelheid ruimte die ik opeis (niet echt tactisch geplaatste bescherm paaltjes voor de laadpaal zelf, waardoor je uitsteekt :+ ). Blijft een mooi slagschip!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eavs7O5B8MA9M_QIj8AVW1opR3k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7TuxcPK754N7FSfGL58VVX7f.jpg?f=fotoalbum_large

Tot zover een tevreden ID7 bezitter!

• Inter18
Fijn om te lezen dat je zo tevreden bent, hopelijk kan mijn auto naar het niveau van de jouwe (ook Pro S) getild worden.
400km haal je idd zonder enige moeite, dat rijdt erg fijn.
Dat je meldt dat de wagen comfortable en stil is, dat sterkt me in het gevoel dat er bij wat mis is.

Ik hoor nl de auto's om me heen harder dan in m'n vorige Kia Soul, die weer meer geluid doorlaat dan de Proceed.

Ook ik ben verleid door de grijze Rotterdamse wagen :).

Dank voor je uitgebreide 1e indruk, ik heb er echt wat aan.

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:16

resusaapje

h less

sebastiaanarda schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 22:47:

[Afbeelding]

Verbruik valt hem tegen :+
Hiero 23.4kWh.
218km retourtje gereden op gemiddeld 87km/h bij 2,5graad, 32% van de grote accu verbruikt

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• S913

S913

Abusus non tollit usum

True schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 18:23:
Die ervaring heb ik niet, maar ik moet dan ook zeggen dat ik er een netje voor bagage over gespannen heb.
Heb je een linkje naar eentje die goed past?

~ H.P. Lovecraft

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@sebastiaanarda

Voor die sneeuwkettingen voor een ID.7 op 20" (255/40-20):

Pewag Servostar SUV
König K-Summit MAX

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
S913 schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 00:22:
[...]

Heb je een linkje naar eentje die goed past?
Ik heb 'm meegenomen uit mijn vorige Octavia '21. Die is wel te bestellen bij de VW/Skoda dealer als setje, de webshop van VW is er niet meer dus terugvinden kan ik niet.
In mijn mail was het destijds deze: '5E7065110' en het gaat dan specifiek om die grote.

• JanHenk
  • Niet online
Ik zal zo proberen weg te komen uit een gebeid waar de afgelopen twee dagen zo’n 35cm sneeuw is gevallen.

Geen sneeuwkettingen mee… Ondanks dat ik alles had uitgezocht vooraf. (Voor de liefhebbers, zoek even posts van mij op). Ik dacht nu echter van, loopt vast wel los.

Eerst de ID.7 maar even uitgraven :+

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:15

Johnny E

Dôh !!

Ik moet voor de wintersport nog voor dergelijke kettingen, maar man wat zijn die dingen idioot duur!!

Specs!

• Drakentemmer
Johnny E schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 10:22:
[...]

Ik moet voor de wintersport nog voor dergelijke kettingen, maar man wat zijn die dingen idioot duur!!
Ik heb (19" velgen) de Pewag Servo 9 RS9 80 voor 155eu gekocht. Best prima prijs.

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:20

Lancer

What the......

Net de ARS24 subwoofer in de auto gemonteerd. Dat is echt wel een goede upgrade voor de standaard HK subwoofer. Moet alleen nog de juiste instellingen vinden. Op Apple music is het geluid perfect als de sub op +2 staat, maar op radio heb je dan een dreunfest. Dan moet de sub eigenlijk naar -2. Ik heb zelfs de radio geprobeerd via Apple Music, maar dan is het gedreun er eigenlijk ook. Herkent iemand dit. Misschien nog eens wat spelen met de compressie settings.

Overigens bij het demonteren van de oude sub; kom niet in de verleiding om je torx sleutel te gebruiken bij het demonteren van de pennen die de oude sub op zijn plek houden. Die draai je zo kapot. Sleutel 17 op de basis gaat wel goed.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HW8VrNxx_4uH-PWt5iWr0410UWo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WvVjVvGi9bz4vSknD0WcJqaH.jpg?f=fotoalbum_large

Misschien dat ik de bestaande bekleding van de “bak” nog ga wijzigen om het iets afgekleder uit te laten zien.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 13:32
Vandaag eindelijk met de ‘nieuwe’ winterbanden 2 uur kunnen ‘rijden’. Maar de conti’s zijn een stuk stiller dan Pirelli’s en al helemaal tussen de 90-110 geen stofzuiger geluid!

Duurde best lang voordat ik melding kreeg sensoren aan de voorkant schoonmaken. Toch wel raar dat ze daar geen verwarming opzetten zodat het er überhaupt niet aan kan koeken. Merkte nl dat ik met rechtervoet controle toch aanzienlijk harder reed dan op TA.

• LionofJudah68
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 08:45
Lancer schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 12:48:
Net de ARS24 subwoofer in de auto gemonteerd. Dat is echt wel een goede upgrade voor de standaard HK subwoofer. Moet alleen nog de juiste instellingen vinden. Op Apple music is het geluid perfect als de sub op +2 staat, maar op radio heb je dan een dreunfest. Dan moet de sub eigenlijk naar -2. Ik heb zelfs de radio geprobeerd via Apple Music, maar dan is het gedreun er eigenlijk ook. Herkent iemand dit. Misschien nog eens wat spelen met de compressie settings.
Uiteraard herkenbaar. Dit komt omdat er een vreselijk bult zit rond 36hz. Ook de rest van de frequentierespons is niet je-van-het. Iig niet wat er in het ASR-filmpje geclaimd wordt maar dat kan te maken hebben met feit dat ik heb gemeten in een Tourer en zij in een hatchback. Wat helpt voor een betere balans is de fase 180 omdraaien. Dat is de bult niet weg maar dat komt door de akoestiek van de binnenruimte. Hiervoor heb je DSP nodig en dat lukt niet met HK helaas.
Hierbij een foto, paars is met de geadviseerde fase. Blauw is fase gedraaid. 1/12 smooting.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b7JTXsMYrJefg4xw40lhQPWd9YQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rJw4azaWmjKWhVW86ak3JBGW.jpg?f=fotoalbum_large

• rjce
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:40
Hallo allemaal, na al een tijdje mee lezen en ook al een paar keer gereageerd heb ik afgelopen dinsdag (30 dec) de sleutels van mijn ID7 Tourer Pro S gekregen. In de kleur zwart. Ben langzaam alle oude zooi vanuit de vorige auto aan het overzetten naar deze. Nu merk ik alleen dat mijn Magsafe lader het niet meer doet. De auto zet de lader voor 3 seconden onder stroom en stopt dan weer, om hem vervolgens weer na 3 seconden onderstroom te zetten. Ook als de telefoon er niet op zit zie je de groene ring de hele tijd aan en uit gaan. Meerdere USB C kabels al geprobeerd maar nog niets gevonden wat helpt. Is dit bekent of ben ik de enige met een Magsafe lader? Als ik alleen de telefoon er aan hang en de telefoon via de kabel laat opladen gaat alles prima. Maar vond het juist fijn om de telefoon in het gezichtsveld te hebben en deze draadloos te laten laden.

Ik heb nog geen goeie foto's kunnen maken, maar hier toch een paar foto's van de auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8T0qOZ4eoQnL8vc6dv3-96OH_Lk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/so9bYSSaTKUIVxQuCdW9JtBD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wEwthr5uCxR9DDKbWH4oOD2Pw4Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sWfywKE5CcJEL4wrEo2udWeM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wZWe4sdxjijxRhmoaJC4XJCk-4s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oK0bGPAtkdTT5oORZocIsRpX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6lj5OM4UaCOq20JyOiKTC_jnxMU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zVn0CACjTBZHpyYreA0KN7Fo.jpg?f=fotoalbum_large

• rjce
rjce schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 15:21:
Hallo allemaal, na al een tijdje mee lezen en ook al een paar keer gereageerd heb ik afgelopen dinsdag (30 dec) de sleutels van mijn ID7 Tourer Pro S gekregen. In de kleur zwart. Ben langzaam alle oude zooi vanuit de vorige auto aan het overzetten naar deze. Nu merk ik alleen dat mijn Magsafe lader het niet meer doet. De auto zet de lader voor 3 seconden onder stroom en stopt dan weer, om hem vervolgens weer na 3 seconden onderstroom te zetten. Ook als de telefoon er niet op zit zie je de groene ring de hele tijd aan en uit gaan. Meerdere USB C kabels al geprobeerd maar nog niets gevonden wat helpt. Is dit bekent of ben ik de enige met een Magsafe lader? Als ik alleen de telefoon er aan hang en de telefoon via de kabel laat opladen gaat alles prima. Maar vond het juist fijn om de telefoon in het gezichtsveld te hebben en deze draadloos te laten laden.

Ik heb nog geen goeie foto's kunnen maken, maar hier toch een paar foto's van de auto.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Even nog ter verduidelijking, ik heb dus een houder gekocht welke over de bovenkant van het scherm heen gaat en hierop heb ik een Magsafe magneet die ook kan laden geplaatst. Dit werkte in mijn vorige auto (Hyundai Tucson) prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5k1_d2GoR5cV6FhF_iVFCRIYuBQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/aUs8t1gPHyTpt6dqxZUsb639.jpg?f=user_large

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:20

Lancer

What the......

LionofJudah68 schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 14:13:
[...]

Uiteraard herkenbaar. Dit komt omdat er een vreselijk bult zit rond 36hz. Ook de rest van de frequentierespons is niet je-van-het. Iig niet wat er in het ASR-filmpje geclaimd wordt maar dat kan te maken hebben met feit dat ik heb gemeten in een Tourer en zij in een hatchback. Wat helpt voor een betere balans is de fase 180 omdraaien. Dat is de bult niet weg maar dat komt door de akoestiek van de binnenruimte. Hiervoor heb je DSP nodig en dat lukt niet met HK helaas.
Hierbij een foto, paars is met de geadviseerde fase. Blauw is fase gedraaid. 1/12 smooting.[Afbeelding]
Dank, ik ga dat eens proberen. Ook de gewone FM maar eens proberen en niet de DAB. De compressie op DAB en radiostreams zijn volgens mij niet heel bevorderlijk voor het dynamische bereik. Daar kan ook nog wel eens een stukje van het verschil vandaan komen.
edit:
Fase omgedraaid. De sub kan er gewoon uit zonder de drempel te demonteren. Ook de versterker in een andere modus gezet (stond in de laatste, staat nu in de tweede “golfjes” setting). Op gehoor is het dynamisch bereik in totaal wel iets minder, maar met de sub op neutraal is het verschil tussen een radiostream en Apple music een stuk kleiner geworden.

[ Voor 13% gewijzigd door Lancer op 03-01-2026 16:05 ]

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:15

Johnny E

Dôh !!

Drakentemmer schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 10:38:
[...]

Ik heb (19" velgen) de Pewag Servo 9 RS9 80 voor 155eu gekocht. Best prima prijs.
€155 is idd prima, maar dat is een gewone ketting en geen loopvlakketting die voor de 20” worden ondersteund. Die loopvlakkettingen waar naar werd gelinkt zijn €500.-

Specs!

• RandomNick
@rjce Gefeliciteerd met je nieuwe ride!
Ik heb geen oplossing voor je magsafe probleem, maar ben wel geïnteresseerd in wat goede foto's van de houder die je hebt 😊.

• Inter18
Goedenavond,

iemand hier op het ogenblik problemen met de VW app?
Ik zie dat de laatste sync ruim 2 dagen geleden is en commando's op afstand komen niet aan

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Inter18 schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 17:50:
Goedenavond,

iemand hier op het ogenblik problemen met de VW app?
Ik zie dat de laatste sync ruim 2 dagen geleden is en commando's op afstand komen niet aan
Synchroniseren werkt (ophalen SoC bijv ook), alleen had ik afgelopen twee dagen wel problemen met het on-demand voorverwarmen. Dacht zelf dat het kwam omdat ik over gegaan was van 'optimized battery use' uit -> aan en heb dit vanmiddag weer aangepast.
Tijdens het typen een nieuwe test en nu komt het voorverwarmen wél over.
Ergo, ik denk dat mijn problemen ongerelateerd waren aan de jouwe en gezien ik zonder probleem wel de SoC en de locatie kon zien denk ik dat het geen algemene problemen zijn.

• Inter18
Nou, blijkbaar zat het wel in elkaars vaarwater, want nadat ik maar eens naar de wagen ben gehuppeld (de 12V trauma's van t Kiaatje bij vorst zijn nog niet weg), auto ging wel gewoon open en startte ook.
Daarna, na ong 5 min, ging de sync weer aan de slag en kon ik idd de deuren weer bedienen.

Voor de data knagers, ik ben 9km bereik verloren in 2,5 dagen.
Helemaal nIet slecht, gegeven de lagere temperaturen.

Ik hoop wel dat de app stabiel blijft, de luxe van een ontdooide auto is wel fijn gedurende de wintersport periode

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Inter18 schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 18:06:
Nou, blijkbaar zat het wel in elkaars vaarwater, want nadat ik maar eens naar de wagen ben gehuppeld (de 12V trauma's van t Kiaatje bij vorst zijn nog niet weg), auto ging wel gewoon open en startte ook.
Daarna, na ong 5 min, ging de sync weer aan de slag en kon ik idd de deuren weer bedienen.

Voor de data knagers, ik ben 9km bereik verloren in 2,5 dagen.
Helemaal nIet slecht, gegeven de lagere temperaturen.

Ik hoop wel dat de app stabiel blijft, de luxe van een ontdooide auto is wel fijn gedurende de wintersport periode
Knal een 'mandatory' ochtendtijdstip gewoon in vertrektijden als je dan wat later de auto nodig hebt ben je in ieder geval al van het ergste af. Eventueel nog 10 minuten voordat je daadwerkelijk weg wilt gaan en je bent er, of je moet er even heenlopen om de auto via die weg te laten starten met klimatiseren.

• Drakentemmer
Johnny E schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 15:54:
[...]

€155 is idd prima, maar dat is een gewone ketting en geen loopvlakketting die voor de 20” worden ondersteund. Die loopvlakkettingen waar naar werd gelinkt zijn €500.-
Klopt, de mijne zijn niet geschikt voor banden met velgen > 19". Bij Pewag komt je dan idd automatisch bij loopvlakkettingen uit.

• rjce
RandomNick schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 16:47:
@rjce Gefeliciteerd met je nieuwe ride!
Ik heb geen oplossing voor je magsafe probleem, maar ben wel geïnteresseerd in wat goede foto's van de houder die je hebt 😊.
Ok ik zal morgen wat nieuwe/ betere foto's maken!
Pagina: 1 ... 91 ... 107 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1