[F1] Seizoen 2024 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 75 ... 89 Laatste
Acties:
  • 973.167 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:32
World Citizen schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:05:
(...)Dit soort verschillen in lijnen (die hij constant doet)..... zijn niet normaal als niemand anders het doet. Niemand!

(rechterpijl is de voorband van die Ferrarie, en de linkerpijl die van Max)
[Afbeelding]
Het is een bijzonder kind, en dat is-ie :*)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:00
World Citizen schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:05:
Hij doet het constant.

Het verschil in lijnen is niet te begrijpen. NIEMAND doet de lijn die Max doet.

Als je het vanaf een afstand bekijkt dan is er dus 1 mens... 1 setjes hersenen, wat iets COMPLEET anders doet dan de rest.
Kijk alle onboards, kijk naar andere rijders... ze doen allemaal ongeveer hetzelfde.

Maar de hersenen die we "Max" noemen... doet iets wat niemand doet. Het wijkt niet een beetje af, nee de hele baan is anders voor Max.

Dit soort verschillen in lijnen (die hij constant doet)..... zijn niet normaal als niemand anders het doet. Niemand!

(rechterpijl is de voorband van die Ferrarie, en de linkerpijl die van Max)
[Afbeelding]
Niet helemaal waar, ik zag Russell het ook doen.

Wat Max wel als enige deed was die bocht verder naar links insturen, waardoor hij z’n auto iets eerder recht had staan en eerder het gas op kon. Dus die bocht offerde hij op om de auto wat eerder recht te hebben staan, eerder op het gas en daarmee aan het einde meer snelheid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:11
RobertMe schreef op zondag 10 november 2024 @ 13:00:
[...]

Volgens mij is het voldoende om met 1 wiel contact met de lijn te houden? En zelfs dat is "overdreven", want de kwalificatie in CotA werd Piastris tijd niet afgenomen terwijl er 3 wielen buiten de witte lijn waren en en het vierde wiel in de lucht hing boven de witte lijn.

Wat @APClll aangeeft "lagen er geen track limits" is al niet meer zo sinds 2022. Onder de nieuwe race directors (/nu race director) is het ten alle tijden minimaal 1 wiel op de witte lijn (of het asfalt). Daarom ook dat er tegenwoordig een blauwe lijn naast de witte lijn is. Dat contrasteert mooi en zo zien ze of er nog een deel van het wiel contact heeft met de witte lijn en er niet net overheen is. (Voornamelijk dus bij de curbs die ook witte vlakken hebben, want dan is er nog steeds de blauwe lijn over de curbstone).
Deze is wel interessant:

De blauwe lijn wordt ook besproken en getoond. De reden dat het blauw is, het is nodig voor het contrast. Ik verwacht dat de FIA een camera met software op dat stukje baan gericht heeft om track limits te filteren. Met 60 rondjes keer 20 auto's is dat toch 1200 keer beoordelen. Als je dan ook nog eens meerdere bochten hebt aangemerkt als track limits bochten dan loopt het hard op.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:33
RobertMe schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 18:27:
[...]

Leuke reclame voor die gok-website. Maar dit is fake, toch? Toch?!
Ok, blijbkaar is Johny Herbert ook van het reclame maken voor gok websites (en niet alleen van de interviews met gok websites): https://www.reddit.com/r/...promoting_gambling_sites/ :X 7(8)7 :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
RobertMe schreef op zondag 10 november 2024 @ 22:41:
[...]

Ok, blijbkaar is Johny Herbert ook voor het reclame maken voor gok websites (en niet alleen van de interviews met gok websites): https://www.reddit.com/r/...promoting_gambling_sites/ :X 7(8)7 :F
Mocht je het nog niet ontdekt hebben, gokken is een dingetje in het Verenigd Koninkrijk. Met darten, voetbal, paardenrennen en cricket gokken de Britten op alles wat beweegt. Reclames voor gokbedrijven zijn op TV net zo normaal als hier de Kruidvat reclame.

Er is echter wel een probleem als een promotor van die gokbedrijven ook in de jury van de sport zit waarop wordt gegokt. Er is een schijn van belangenverstrengeling.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
asing schreef op zondag 10 november 2024 @ 22:50:
[...]

Mocht je het nog niet ontdekt hebben, gokken is een dingetje in het Verenigd Koninkrijk. Met darten, voetbal, paardenrennen en cricket gokken de Britten op alles wat beweegt. Reclames voor gokbedrijven zijn op TV net zo normaal als hier de Kruidvat reclame.

Er is echter wel een probleem als een promotor van die gokbedrijven ook in de jury van de sport zit waarop wordt gegokt. Er is een schijn van belangenverstrengeling.
Dat laatste dus ;) Gokreclame komt hier ook gewoon voor. Ook oud voetballers die reclame maken voor gokken op voetbalwedstrijden. Maar ik heb nog geen gokreclame gezien met een scheidsrechter ;) (en ik neem aan ook geen actieve speler)

Ja ja, een steward is niet perse te vergelijken met een scheidsrechter, maar het is in beide gevallen natuurlijk belangenverstrengeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
RobertMe schreef op zondag 10 november 2024 @ 22:56:
[...]

Dat laatste dus ;) Gokreclame komt hier ook gewoon voor. Ook oud voetballers die reclame maken voor gokken op voetbalwedstrijden. Maar ik heb nog geen gokreclame gezien met een scheidsrechter ;) (en ik neem aan ook geen actieve speler)

Ja ja, een steward is niet perse te vergelijken met een scheidsrechter, maar het is in beide gevallen natuurlijk belangenverstrengeling.
Duidelijk een Dick Jol’letje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Holk schreef op zondag 10 november 2024 @ 23:02:
[...]

Duidelijk een Dick Jol’letje ;)
* zoekt Wikipedia op * (de naam deed wel een belletje rinkelem, ondanks dat ik nooit echt voetbal gekeken heb).
Vermeend gokken op wedstrijden die die zelf deed fluiten. En dat gokken dan doen bij de groenteboer. En vervolgens door de KNVB meteen een half jaar op non-actief gezet (totdat in hoger beroep de rechter anders oordeelde omdat er onvoldoende bewijs was).

Dan uhm. Vind ik het semi terecht dat de KNVB hem direct op non-actief zette ("lopende onderzoek" was uiteraard wel handiger en het niet uiteindelijk in hoger beroep laten terugkeren wegens gebrek aan bewijs). Terwijl Herbert mooi steward blijft/bleef (nu niet meer ingepland voor dit jaar, volgend jaar weten we uiteraard niet).
En dat bij een vage verdenking (zonder getuige (/alleen anoniem)) en dan "bij de groenteboer" (waar het waarschijnlijk niet om grote bedragen zou gaan dan). Terwijl Herbert gewoon reclame maakt voor een (miljoenen) publiek. En dus actief laat zien een relatie te hebben met dat gokbedrijf. En dan dus ook gokbedrijf, en niet "groenteboer".
Zou dus bijna zeggen dat de (corrupte) KNVB het dua beter doet dan de (corrupte) FIA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
RobertMe schreef op zondag 10 november 2024 @ 23:15:
[...]
Zou dus bijna zeggen dat de (corrupte) KNVB het dua beter doet dan de (corrupte) FIA.
Dat doen ze zeker. Scheidsrechter zijn is bij de KNVB gewoon een soort baan met een bijbehorende opleiding. Ze krijgen per gefloten wedstrijd een premie. Met 2.5-3.5k per wedstrijd voor een eredivisiewedstrijd is dat fatsoenlijk betaald vind ik. Bij de FIA schijn je 500 euro te krijgen voor een weekend steward zijn.

Er wordt al tijden geroepen om een vast team van stewards, maar er komt tot op heden niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
asing schreef op zondag 10 november 2024 @ 23:30:
[...]

Bij de FIA schijn je 500 euro te krijgen voor een weekend steward zijn.
Maak er maar 1000 euro van :)

Gezien zijn rol bij de FIA is een interview aan een gokplatform nou niet bepaald handig vanuit integriteit. Alleen begreep ik ergens ook dat de FIA nou niet bepaald grossiert in coureur stewards en daarom dat Herbert vaker ingezet wordt dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 17:01
Chocoball schreef op maandag 11 november 2024 @ 04:31:
[...]

Gezien zijn rol bij de FIA is een interview aan een gokplatform nou niet bepaald handig vanuit integriteit. Alleen begreep ik ergens ook dat de FIA nou niet bepaald grossiert in coureur stewards en daarom dat Herbert vaker ingezet wordt dit seizoen.
Tja, lijkt mij een oorzaak-gevolg dingetje. Voor dit soort bedragen krijg je denk ik niemand uit zijn bed..... Laat staan ex-coureurs die op de hoogste platformen hebben meegedaan O-)

Nu doen alleen mensen die het als hobby zien, de tijd er voor hebben (en dus geen verplichtingen aan het thuisfront)..... Maar het is geen leuke hobby natuurlijk dit. Dus dan krijg je mensen die het doen omdat er andere redenen zijn om het te doen. Aanzien, politiek gewin of persoonlijke vendetta's :+

Dat wil je als FIA toch helemaal niet. Ben Sulejmani klaagt over dat de FOM teveel invloed en macht heeft, maar de FIA speelt de FOM regelmatig perfect in de kaart O-) Juist door dit soort acties.

[ Voor 29% gewijzigd door Waah op 11-11-2024 08:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
Waah schreef op maandag 11 november 2024 @ 08:08:
[...]

Tja, lijkt mij een oorzaak-gevolg dingetje. Voor dit soort bedragen krijg je denk ik niemand uit zijn bed..... Laat staan ex-coureurs die op de hoogste platformen hebben meegedaan O-)

Nu doen alleen mensen die het als hobby zien, de tijd er voor hebben (en dus geen verplichtingen aan het thuisfront)..... Maar het is geen leuke hobby natuurlijk dit. Dus dan krijg je mensen die het doen omdat er andere redenen zijn om het te doen. Aanzien, politiek gewin of persoonlijke vendetta's :+

Dat wil je als FIA toch helemaal niet. Ben Sulejmani klaagt over dat de FOM teveel invloed en macht heeft, maar de FIA speelt de FOM regelmatig perfect in de kaart O-) Juist door dit soort acties.
En toch denk ik dat het een rel gaat worden als op de Steward lijst ineens de naam Jos Verstappen staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

asing schreef op zondag 10 november 2024 @ 22:50:
[...]
Zolang die persoon zelf niet meegokt is er toch geen enkele verstrengeling?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Holk schreef op maandag 11 november 2024 @ 08:37:
[...]

En toch denk ik dat het een rel gaat worden als op de Steward lijst ineens de naam Jos Verstappen staat ;)
Ja want dat is professioneel en geeft geen belangenverstrengeling 8)7 (en tuurlijk wordt dat een rel, overduidelijk het verkeerde paspoort :+ )

Als Max is uitgenaaid, zou de naam Jos waarschijnlijk nauwelijks een probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:41
Of R Doornbos of G van de Garde. Lijken me leuke opties als steward 😂. Vanaf volgend jaar stel ik Massa voor of Rosberg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:40
Eigenlijk zie ik Vettel er wel voor aan om ook als Steward deel te nemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
YakuzA schreef op maandag 11 november 2024 @ 08:40:
[...]

Maar als hij betaald wordt door het gokbedrijf om de uitslag te beïnvloeden zodat dat voor het gokbedrijf "gunstig" is dan is het helemaal prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:19
Sir_Lion schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:09:
Eigenlijk zie ik Vettel er wel voor aan om ook als Steward deel te nemen.
Ik denk dat de rol die Charlie Whiting had beter bij Vettel past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

ThomasG schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:16:
[...]
Ik denk dat de rol die Charlie Whiting had beter bij Vettel past.
Vettel had dan ook community service moeten doen na bepaalde uitspraak naar Charlie. ;) Maar ja past wel bij hem.

[ Voor 4% gewijzigd door Illegal_Alien op 11-11-2024 09:21 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Als we tenminste 1 Spaanse bron mogen geloven dan houdt Perez zijn stoeltje voor volgend seizoen. Hij neemt voor 30 miljoen dollar aan nieuwe sponsoren mee. Dat zou ondersteund worden met het gegeven dat Red Bull al groen licht heeft gegeven voor de kleding en merchandisingproducten voor volgend seizoen.

Als dit klopt dan snap ik de leiding bij Red Bull Racing echt niet meer. Elke keer de positie van Perez in twijfel trekken maar blijkbaar zijn sponsor - en merchandisinggelden belangrijker dan een niet presterende coureur. Kijken waar Red Bull mee gaat komen en of dit bericht klopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
Chocoball schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:22:
Als we tenminste 1 Spaanse bron mogen geloven dan houdt Perez zijn stoeltje voor volgend seizoen. Hij neemt voor 30 miljoen dollar aan nieuwe sponsoren mee. Dat zou ondersteund worden met het gegeven dat Red Bull al groen licht heeft gegeven voor de kleding en merchandisingproducten voor volgend seizoen.

Als dit klopt dan snap ik de leiding bij Red Bull Racing echt niet meer. Elke keer de positie van Perez in twijfel trekken maar blijkbaar zijn sponsor - en merchandisinggrlden belangrijker dan een niet presterende coureur. Kijken waar Red Bull mee gaat komen en of dit bericht klopt.
Die druk die ze op Perez leggen, heeft RBR dus 30 miljoen euro opgeleverd. Ik snap dus prima waarom ze kritisch blijven op Perez. Die voelt dat die moet vechten voor zijn stoeltje. Dat kan door goed te rijden.... Of door veel geld mee te nemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^^

If true, waar PER zelf nog zin in heeft :? Jaar na jaar niet presteren en vernedert worden door je teammaat.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Dat zou ondersteund worden met het gegeven dat Red Bull al groen licht heeft gegeven voor de kleding en merchandisingproducten voor volgend seizoen.
Het zou ook wel weer best raar zijn om dat groen licht niet te geven. Gezien hij dus nog steeds (op papier) een contract heeft voor 2025. En merchandise zal vast ook niet allemaal langs Horner gaan om specifiek akkoord te geven dat er Perez merchandise gemaakt wordt of whatever. En zelfs als het langs Horner gaat kan die moeilijk zeggen "Verstappen wel en Perez niet", zolang er een contract ligt voor 2025 en 2026.

Dat is hetzelfde als dat de directeur van een voetbalclub op zondag na het zoveelste verlies zegt het volste vertrouwen te hebben in de trainer. Ook die kan zomaar maandag op straat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG

Als dit klopt dan snap ik de leiding bij Red Bull Racing echt niet meer. Elke keer de positie van Perez in twijfel trekken maar blijkbaar zijn sponsor - en merchandisinggrlden belangrijker dan een niet presterende coureur. Kijken waar Red Bull mee gaat komen en of dit bericht klopt.
Perez heeft er natuurlijk wel voor gezorgd dat Verstappen zijn eerste WDC in 2021 heeft gewonnen. En vóór Perez waren de teamgenoten van Verstappen niet bepaald beter. De laatste tijd zijn de race prestaties van Perez niet al te best, maar we weten niet wat er allemaal speelt. Misschien is Perez achter de schermen gewoon heel sterk (feedback, sim, afstellen auto, etc.) waardoor hij toch (met steun van Max) mag blijven zolang Max het WDC wint.

(Dit is natuurlijk puur speculatie van mij :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Chocoball schreef op maandag 11 november 2024 @ 04:31:
[...]

Als je dit als FIA ziet als een soort erebaantje met deze vergoeding, dan snap ik dat. Betaal een beetje fatsoenlijk, dan heb je ook geen probleem om mensen aan te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
YakuzA schreef op maandag 11 november 2024 @ 08:40:
[...]

Dat is een beetje een probleem. Dat weet je namelijk niet zeker. En om die reden zou hij geen steward moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

ThomasG schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:29:
[...]
Perez heeft er natuurlijk wel voor gezorgd dat Verstappen zijn eerste WDC in 2021 heeft gewonnen.
Door Hamilton een paar bochten op te houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
hjs schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:38:
[...]

Door Hamilton een paar bochten op te houden?
Dat is wat iedereen bij blijft, maar dat is niet het enige wat Perez dát seizoen heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

ThomasG schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:41:
[...]
Dat is wat iedereen bij blijft, maar dat is niet het enige wat Perez dát seizoen heeft gedaan.
Dan heeft Hamilton ook geholpen door de rembalans fout te zetten bij die herstart in Baku :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
hjs schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:45:
[...]

Dan heeft Hamilton ook geholpen door de rembalans fout te zetten bij die herstart in Baku :*)
Dat zeker. Vooral omdat ik zelf eerst zuur heb zitten kijken na het klappen van de band, en daarna toch wel moest lachen om die fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
ThomasG schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:41:
[...]
Wat nog meer dan? Er was een andere race waar die Hamilton nog wat kon ophouden. Maar verder?

En het is niet enkel de laatste races. Het is al 3 seizoenen huilen met de pet

[ Voor 11% gewijzigd door Waah op 11-11-2024 10:10 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• asing

Als dit klopt dan snap ik de leiding bij Red Bull Racing echt niet meer. Elke keer de positie van Perez in twijfel trekken maar blijkbaar zijn sponsor - en merchandisinggelden belangrijker dan een niet presterende coureur. Kijken waar Red Bull mee gaat komen en of dit bericht klopt.
Wat Perez feitelijk doet is Red Bull Racing financieel compenseren voor het niet behalen van het WCC en 3e worden in het WCC. Als je kijkt wat dit voor effect heeft dan zal RBR nu extra tijd in de windtunnel krijgen, en meer CFD simulaties mogen uitvoeren.

Het is maar welk belang RBR hecht aan het WCC. Zij hechten denk ik meer aan het WDC. Ferrari daarentegen zal juist heel blij worden van het WCC.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ThomasG
asing schreef op maandag 11 november 2024 @ 10:18:
[...]

Het is maar welk belang RBR hecht aan het WCC. Zij hechten denk ik meer aan het WDC. Ferrari daarentegen zal juist heel blij worden van het WCC.
Dat is ook wel logisch, want niemand herinnerd zich wie het WCC won. Of zoals Toto zou zeggen: Dat is iets voor Wikipedia :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:32
asing schreef op maandag 11 november 2024 @ 10:18:
[...]

Wat Perez feitelijk doet is Red Bull Racing financieel compenseren voor het niet behalen van het WCC en 3e worden in het WCC. Als je kijkt wat dit voor effect heeft dan zal RBR nu extra tijd in de windtunnel krijgen, en meer CFD simulaties mogen uitvoeren.

Heb dat vermoeden ook al enige tijd. Met het vertrek van Newey kunnen ze denk ik alle extra tijd in de windtunnel gebruiken die ze kunnen krijgen. Zolang Max nog altijd kampioen kan worden, wat natuurlijk voor direct inkomen zorgt en ook indirect veel door alle PR van Red Bull, dan lopen ze hooguit wat geld mis. Als meneer Perez kan zorgen dat dat geld gecompenseerd wordt middels sponsoren, dan is het een win-win. Helaas voor de kijker en met name de gemiddelde kijker die zich niet verdiept in het hele gebeuren, maar ik negeer gewoon wat Perez doet. Ik kijk naar de spannende gevechten over het hele veld, of dat nu voor P1/P2 gaat of middenveld onderonsje tussen Alpine/Williams/Aston Martin.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:38

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Perez is misschien ook wel een goed anker voor de ontwikkeling van de auto. Max schijnt met vrijwel elke auto wel snel te kunnen rijden, maar zo gauw Perez begint the sukkelen weten ze dat de ontwikkeling de verkeerde kant opgaat. Dat kan ook best waardevol zijn.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001

Wok

Dakloos...

zonoskar schreef op maandag 11 november 2024 @ 10:40:
Perez is misschien ook wel een goed anker voor de ontwikkeling van de auto. Max schijnt met vrijwel elke auto wel snel te kunnen rijden, maar zo gauw Perez begint the sukkelen weten ze dat de ontwikkeling de verkeerde kant opgaat. Dat kan ook best waardevol zijn.
Dan duurt het wel verdomd lang om de ontwikkeling weer de goede kant op te sturen, want Perez rijdt al sinds Miami als brandhout...

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Wok schreef op maandag 11 november 2024 @ 10:51:
[...]

Dan duurt het wel verdomd lang om de ontwikkeling weer de goede kant op te sturen, want Perez rijdt al sinds Miami als brandhout...
Als er een ontwerpfout het chassis zit los je dat ook niet zomaar op met een paar upgrades. Zeker niet met det de budgetcap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
zonoskar schreef op maandag 11 november 2024 @ 10:40:
Ik zie de totaal andere rijstijl van Max en Checo wel als een flink probleem voor Red Bull. Check die een onderstuurde auto met stabiele achterkant wil, Max die precies het tegenovergestelde wil in een auto. Mijns inziens besteden team daar te weinig aandacht bij: coureurs matchen met elkaar. Want je kunt geen auto ontwikkelen die beide rijders lekker ligt.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:25

Vuvuzela

My spire is forming

Perez bij RBR vind ik gewoon zwak, imho valt het niet goed te praten voor een F1 team. RBR hoort gewoon meer ambitie te hebben. Elk ander topteam heeft ook gewoon 2 solide coureurs die elkaar tot het uiterste kunnen drijven. Perez presteert al jaren niet, wat er ook achter zit qua sponsoring etc. voor mij werkt het juist tegen qua good will richting het team. Zonder Max zouden ze nergens zijn.. en ook geen leuk team (meer).

[ Voor 4% gewijzigd door Vuvuzela op 11-11-2024 11:13 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Hier de bron : https://www.marca.com/en/...36f822601d8e4a8b4574.html

Voorlopig neemt geen enkel gerespecteerd medium het nieuws over. Kijk je op X.com, dan is het louter Spaanstalig wat er langs komt. Zou het verhaal kloppen dan is Perez bij deze gewoon een paydriver. Helmut Marko heeft het er wel eens over dat ze coureurs kunnen wisselen tussen de teams maar ik geloof dat dat niet mogelijk is met het contract van Checo.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
asing schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:14:
[...] Zou het verhaal kloppen dan is Perez bij deze gewoon een paydriver. Helmut Marko heeft het er wel eens over dat ze coureurs kunnen wisselen tussen de teams maar ik geloof dat dat niet mogelijk is met het contract van Checo.
Maar laten we even heel eerlijk zijn, Perez is al een tijdje een pay driver. Sportief gezien is het toch al een aantal jaar niet meer bijster interessant. Maar waarom zou je opschudding veroorzaken als je team toch eenvoudig vooraan rijdt en wanneer het geld oplevert? Er zijn echter twee zaken veranderd. Dietrich Mateschitz is overleden, waarbij ik toch sterk het gevoel blijf houden dat Dr Helmut Marko's vinger in de spreekwoordelijke pap ineens een stuk kleiner is geworden. En dat Red Bull Racing niet altijd meer eenvoudig vooraan rijdt.

De vraag die hieruit overblijft is wat het doel is van het Red Bull Racing Formula 1 team? Is het blikjes drinken verkopen? Of is het geld verdienen? Of is het sportief kwaliteit ontwikkelen en neerzetten? En ik denk dat daar de schoen momenteel wringt. Het is ook niet voor niets dat Toro Rossa eerst Alpha Tauri werd en nu Visa CashApp Red Bull heet. Sportief gezien maken de logo's op de auto geen enkel verschil*.

Terug naar Checo. Checo voegt al enkele jaren sportief gezien niets toe aan het team. Althans niets wat we direct kunnen zien. Bijvoorbeeld in resultaten. We weten natuurlijk niet in hoeverre Checo invloed heeft op ontwikkeling en afstelling van de auto. Echter zou je dan ook kunnen betogen dat Checo dan maar een reserve- en ontwikkelcoureur zou moeten worden. Media juni had @Chocoball hier nog een mooie vertaalde analyse van AMuS gepost over Perez. Waarin toch duidelijk naar voren blijft komen dat Perez behouden wordt vanwege de centjes.

Het zal Sergio Perez zelf ook geen windeieren leggen. Want ik kan niet begrijpen dat je het op kunt brengen om jezelf helemaal op te peppen voor een F1 weekend om dan regelmatig in Q1 eruit te vliegen en in de race buiten de top 10 te eindigen. En ik snap niet dat zijn vrouw niet tegen hem zegt: "Sergio, het is mooi geweest. Kom lekker de huispapa spelen.", maar dan uiteraard in het Spaans. Vooral niet met z'n drie opgroeiende kinderen.

Ik denk dat Perez beter rendeert als reserve- en/of ontwikkelingscoureur. Of in een andere raceklasse met een minder drukke agenda. Wellicht ook met een basis die wat dichter bij huis ligt. Bijvoorbeeld in de VS. Ik zou hem dat ook gunnen. Want ik vind dat Sergio zichzelf momenteel enorm sportief tekort doet. Maar goed, ik weet natuurlijk niet wat hij jaarlijks binnen harkt.

* muv Ferrari, die winnen door hun paard minimaal 0.25s / ronde. Of Shelby-stripes die goed zijn voor minimaal 0.3s / ronde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

Ter aanvulling: Miami 2023 dus. De race waar Verstappen P10 startte en Perez op pole. En Verstappen na zijn pitstop naast Perez op de baan kwam. Daarna is Perez het hele 2023 seizoen spoorloos geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
asing schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:14:
Hier de bron : https://www.marca.com/en/...36f822601d8e4a8b4574.html

Voorlopig neemt geen enkel gerespecteerd medium het nieuws over. Kijk je op X.com, dan is het louter Spaanstalig wat er langs komt. Zou het verhaal kloppen dan is Perez bij deze gewoon een paydriver. Helmut Marko heeft het er wel eens over dat ze coureurs kunnen wisselen tussen de teams maar ik geloof dat dat niet mogelijk is met het contract van Checo.
Dat was het medium en datzelfde medium beweert ook dat Yuki Tsunoda, Liam Lawson en Daniel Ricciardo niet sneller zijn dan Perez in de simulator. Misschien de snelheid niet maar er zijn ook andere vaardigheden zoals niet aan miljoenen schade rijden en zoveel mogelijk in de top 6 eindigen. Aangezien ik het Spaanse medium niet ken en mogelijk van hetzelfde niveau is als Bild, The Sun, etc. had ik geen bron genoemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
alex3305 schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:45:
[...]
Maar goed, ik weet natuurlijk niet wat hij jaarlijks binnen harkt.
Voor wat ik uit het artikel heb begrepen is het 10 miljoen dollar. Daar komen dan nog wat side-hussles bij als merchandising en andere dingen.

Voor RBR schijnt het ook luratief te zijn. Checo zou al 30 miljoen brengen en heeft dat nu dus verbubbeld naar 60 miljoen. Die 10 miljoen salaris schijnt ook door zijn sponsoren betaald te worden. Dus het enige wat het RBR kost zijn de kortgereden auto's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
[...]

Maar laten we even heel eerlijk zijn, Perez is al een tijdje een pay driver. Sportief gezien is het toch al een aantal jaar niet meer bijster interessant. Maar waarom zou je opschudding veroorzaken als je team toch eenvoudig vooraan rijdt en wanneer het geld oplevert?
Die 30M is natuurlijk vrij geflateerd, want het verschil tussen p1 en p3 in het WCC is zo'n 18M, dus Perez brengt netto 12M binnen en eigenlijk minder, want hij kost ook het nodige aan schades (en dat komt uit de budget cap!). Het is me alleen niet helemaal duidelijk of het 30M is bovenop wat hij nu meebrengt of 30M totaal, dat blijkt uit de bewoording hierboven niet helemaal duidelijk.

Edit: OK, blijkbaar 30M extra, wat het verhaaltje al wat positiever maakt. Perez brengt dus min of meer het salaris van Max mee :P

Ik sta er wat dubbel in: Red Bull geeft weinig om het WCC, dat moge duidelijk zijn. Perez mag blijven, het WDC telt, dat is ook het meest prestigieus en RBR verkoopt in principe geen auto's, dus die kunnen qua marketing ook veel minder met het WCC dan met het WDC. Wat dat betreft is het logisch dat Perez mag blijven, want hij brengt veel geld mee en "dankzij" de derde plek in het WCC heeft RBR voor de 2026-auto meer windtunneltijd, dan wanneer ze het WCC ook zouden winnen.

Maar, RBR is een topteam dat net als alle andere topteams geld verdient aan F1, dankzij de budget cap. Perez wordt week in week uit ronduit vernederd door zijn teamgenoot en dat moet toch pijn doen. Bij hem, bij zijn familie, bij zijn deel van het team en bij zijn fans. Ik vraag me dan oprecht af: waarom wil Perez dit?

[ Voor 5% gewijzigd door Grrrrrene op 11-11-2024 11:57 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 20:04
Grrrrrene schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:56:
[...]

Maar, RBR is een topteam dat net als alle andere topteams geld verdient aan F1, dankzij de budget cap. Perez wordt week in week uit ronduit vernederd door zijn teamgenoot en dat moet toch pijn doen. Bij hem, bij zijn familie, bij zijn deel van het team en bij zijn fans. Ik vraag me dan oprecht af: waarom wil Perez dit?
Ik vind dat Perez vooral zichzelf vernedert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 18:29

Crazy D

I think we should take a look.

Grrrrrene schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:56:
Ik sta er wat dubbel in: Red Bull geeft weinig om het WCC, dat moge duidelijk zijn. Perez mag blijven, het WDC telt, dat is ook het meest prestigieus en RBR verkoopt in principe geen auto's, dus die kunnen qua marketing ook veel minder met het WCC dan met het WDC. Wat dat betreft is het logisch dat Perez mag blijven, want hij brengt veel geld mee en "dankzij" de derde plek in het WCC heeft RBR voor de 2026-auto meer windtunneltijd, dan wanneer ze het WCC ook zouden winnen.
Ik denk dat je daar op zich de spijker op z'n kop slaat: RBR heeft het WCC niet nodig, is een leuke bonus maar je verkoopt er geen extra blikjes door. En de beperking in de windtunneltijd is misschien zelfs wel een reden dat het dit jaar een beetje inkakt. Als je dan een rijder hebt die genoeg geld binnenbrengt vanuit de marketing om het verschil tussen P1 en P3 te compenseren...

En Perez rijdt met dollartekens rond in zijn ogen, rijdt toch lekker F1 wat ie leuk vind. Van Barrichello hebben we ook afgevraagd waar die zijn motivatie vandaan haalt, om altijd de 2e rijder te zijn. Die finishte wel wat beter dan Perez, maar een weekend starten met de wetenschap dat je niet mag winnen..... Ik denk dat die gasten ook gewoon verslaafd zijn aan het leventje en de snelheid. En dat ook als je achterin rijdt dat nog steeds een kick geeft.

Hoewel ik sportief gezien vind dat ze Perez gewoon per direct er uit moeten donderen, weet ik ook niet of de jonkies het nu zoveel beter doen. Als het verhaal waar is dat hij vooral moeite heeft met zich aan te passen aan de auto, dan kan het natuurlijk net zijn dat een jonkie er beter mee om kan gaan, maar dat is geen garantie.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Mss had die ouwe van Perez dan toch gelijk en wordt hij volgend jaar toch écht wereldkampioen :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
[...]
Het zal Sergio Perez zelf ook geen windeieren leggen. Want ik kan niet begrijpen dat je het op kunt brengen om jezelf helemaal op te peppen voor een F1 weekend om dan regelmatig in Q1 eruit te vliegen en in de race buiten de top 10 te eindigen. En ik snap niet dat zijn vrouw niet tegen hem zegt: "Sergio, het is mooi geweest. Kom lekker de huispapa spelen.", maar dan uiteraard in het Spaans. Vooral niet met z'n drie vier opgroeiende kinderen.
FTFY (detail).
Verder eens, ik snap dat ook niet. Ook omdat hij zelf meermaals heeft aangegeven dat belangrijk te vinden en niet zo veel van huis te willen zijn etc.
Maar goed, als je dan een pa hebt die zoveel druk op een kampioenschap zet, is dat misschien minder makkelijk dan wij denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 15-09 09:10
Ik dacht dus ook vier, maar ik ging dat even Googlen voor de zekerheid:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OrgKl1I90d204G9s-KlUoTtN408=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wt6IuZLQPgdz6QSSVBFb2BTi.png?f=fotoalbum_large

Google met weer eens een fout antwoord. Zal me leren om te vertrouwen op een zoekmachine :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosti55
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08-09 10:27
Enige wat ik hoop zijn gewoon spannende races tot het einde van het seizoen, volgend jaar wordt weer een interessant jaar, dit jaar hebben we nu wel gezien dat Norris nog niet opgewassen is tegen Verstappen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
[...]

Maar ze hebben zichzelf eerder al zand in de ogen gestrooid door niet naar Perez te luisteren. Die gaf vorig jaar al aan dat er iets niet goed zat, maar omdat Max eromheen reed, schoven ze dat af op de tekortkomingen van Perez.
Dus het kan best waardevol zijn om een coureur te hebben die niet dat extreme toptalent heeft en feedback geeft vanuit die ‘gemiddelde’ positie. Moet je er wel naar luisteren natuurlijk. Uiteindelijk zou Max/RBR er dan nu beter voor hebben gestaan.

Met dat in gedachten: stel, Max heeft niet zoveel vertrouwen in de nieuwe motor en stapt in 2026 over naar AM/MER/anders, dan heb je ineens alleen maar rookies in je auto die ook nog eens nieuw ontwikkeld is. Dan kan iemand als Perez ook om andere redenen dan geld waardevol zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
alex3305 schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:02:
[...]

[Afbeelding]

Google met weer eens een fout antwoord. Zal me leren om te vertrouwen op een zoekmachine :/.
Was het niet zo dat F1 rijders twee tiende per kind per ronde langzamer worden? Ik weet niet meer welke coureur dat ooit zei, maar dat was zijn argument om (nog) geen kinderen te hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:38

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

[...]

Het team heeft al aangegeven te laat te hebben gereageerd op de achterblijvende prestaties van Checo wegens de verkeerde ontwikkelrichting van de auto. Pas toen Max er ook last van kreeg zijn ze echt gaan onderzoeken.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
[...]

[Afbeelding]

Komt ongetwijfeld omdat de naam van de tweede dochter (geb sep 2023) nergens vermeld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

ThomasG schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:09:
[...]
Was het niet zo dat F1 rijders twee tiende per kind per ronde langzamer worden? Ik weet niet meer welke coureur dat ooit zei, maar dat was zijn argument om (nog) geen kinderen te hebben :+
Kimi en Perez, Albon en nog iemand :+

[Twitter: https://twitter.com/F1/status/1116266889418817537]

[ Voor 3% gewijzigd door Illegal_Alien op 11-11-2024 13:31 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

ThomasG schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:09:
[...]
Dus door Penelope is Max nu 2 tiende langzamer? :P

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
YakuzA schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:34:
[...]

Dus door Penelope is Max nu 2 tiende langzamer? :P
Nee, hij is niet de biologische vader van Penelope :+ Al is hij er wel dol op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

asing schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:53:
[...]

Voor wat ik uit het artikel heb begrepen is het 10 miljoen dollar. Daar komen dan nog wat side-hussles bij als merchandising en andere dingen.

Voor RBR schijnt het ook luratief te zijn. Checo zou al 30 miljoen brengen en heeft dat nu dus verbubbeld naar 60 miljoen. Die 10 miljoen salaris schijnt ook door zijn sponsoren betaald te worden. Dus het enige wat het RBR kost zijn de kortgereden auto's.
RB werkt in principe alleen met (extreme) topssporters die de absolute top op hun gebied zijn of gerede kans maken dat te worden.

Dus wat dat betreft heeft PER daar niks te zoeken en zou je ook over imagoschade kunnen spreken.

Maar geld maakt blijkbaar een hoop goed.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

ThomasG schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:39:
[...]
Nee, hij is niet de biologische vader van Penelope :+ Al is hij er wel dol op.
De restrictie van ‘biologisch’ kind zag ik nergens genoemd.
Maar gezien de frequentie van het verassen tijdens het sim racen kost het hem vooral tijd tijdens het sim racen :p

[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 11-11-2024 14:18 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
YakuzA schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:59:
[...]

De restrictie van ‘biologisch’ kind zag ik nergens genoemd.
Maar gezien de frequentie van het verassen tijdens het sim racen kost het hem vooral tijd tijdens het sim racen :p
Het zou wel hilarische boardradio’s opleveren als ze zich daar ineens meldt :) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Illegal_Alien schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:29:
[...]

Kimi en Perez, Albon en nog iemand :+

[Twitter]
Alonso en Schumacher in de 130R in 2005.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Laatst online: 16:31

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Dan mis je toch dat ene tikje op het achterwiel wat de echte GOAT zou doen.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

[Afbeelding]

Wikipedia heeft het dan wel weer juist. :)

Checo heeft 4 kinderen, dus 0.8s langzamer en dat klopt dan ook wel ongeveer. :+

[ Voor 7% gewijzigd door sjaool op 11-11-2024 14:34 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Toke_gt schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:07:
[...]

Maar ze hebben zichzelf eerder al zand in de ogen gestrooid door niet naar Perez te luisteren. Die gaf vorig jaar al aan dat er iets niet goed zat, maar omdat Max eromheen reed, schoven ze dat af op de tekortkomingen van Perez.
Dus het kan best waardevol zijn om een coureur te hebben die niet dat extreme toptalent heeft en feedback geeft vanuit die ‘gemiddelde’ positie. Moet je er wel naar luisteren natuurlijk. Uiteindelijk zou Max/RBR er dan nu beter voor hebben gestaan.

Met dat in gedachten: stel, Max heeft niet zoveel vertrouwen in de nieuwe motor en stapt in 2026 over naar AM/MER/anders, dan heb je ineens alleen maar rookies in je auto die ook nog eens nieuw ontwikkeld is. Dan kan iemand als Perez ook om andere redenen dan geld waardevol zijn.
Het is vorig jaar al door mijn hoofd geschoten dat Red-Bull mogelijk een 'Honda-tje' doet maar dan in de F1 ipv. MotoGP. Marc Márquez wist verdomd goed om alle problemen van de Honda MotoGP motorfietsen heen te rijden, tot ook hij het niet meer kon (en de rest al lang het grootste deel in de 2e helft van het veld reed) en ze echt geen deuk meer in een pakje boter rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

De politieke spelletjes voor 2026 worden alvast gestart :)
Why Ferrari thinks F1's wind tunnel rules could be "game-changer" for 2026
Ferrari team principal believes some teams may be tempted to write off next year to gain extra wind tunnel time for 2026
https://www.motorsport.co...hanger-for-2026/10672079/

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Ferrari ligt een jaar achter? Volgens mij werd dat hier aan het begin van het seizoen al geschreven. Teams zetten nu in op 2024 en 2025 wordt een herhaling omdat ze vanaf 1-1 aan de 2026 auto mogen werken en ze dus geen tijd meer zullen willen steken in 2025.

Daarnaast is "voor windtunneltijd" natuurlijk ook raar. Want die windtunneltijd moet je nu al regelen. Het afschrijven van 2025 levert pas extra tijd op vanaf zomer 2025 en winter 25/26. Dan heb je dus al een (groot) deel aan tijd gemist (vanaf 1-1-2025 dus). Dat "verliezen in 2025 voor windtunneltijd" heb je pas wat aan voor de upgrades vanaf zomer 2026 of zo. En dan ben je gewoon laat als je dan pas beschikt over je "voordeel".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Als ik dat salaris zou krijgen en m'n baas boeit het niet of ik wel of niet presteer zou ik het ook wel best vinden.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:58

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Oef, Audi verkoopt weer mogelijk/waarschijnlijk een deel van het team aan Qatar blijkbaar :?

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 11-11-2024 19:07 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 14:19
Wat een teleurstelling als Perez volgend jaar nog in de Red Bull zit…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:31
Of niet, Ver is nog nooit zonder Perez als teamgenoot WK geworden ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Het zou wel de ultieme ‘need a break, take a Kitkat’ zijn als die volgend jaar een break van F1 doet :+

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 13:35

pro_6or

amateur_60r

Twitter, is dat niet Twix nu?

Iig een andere chocolade reep. (Raider, ben ik oud genoeg voor).

een treffende spreuk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:37

AvK

Ready Set Go

pro_6or schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:07:
Twitter, is dat niet Twix nu?

Iig een andere chocolade reep. (Raider, ben ik oud genoeg voor).
Ik koop soms een zakje M&M's. En dan zeg ik tegen de dame achter de toonbank...Mag ik een zakje Treets aub. Zit ze me heel dom aan te kijken.... Ik begrijp dat wel hoor. :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosti55
meenkdrie schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:55:
Of niet, Ver is nog nooit zonder Perez als teamgenoot WK geworden ;)
Dus we gaan nu vanwege bijgeloof iemand in het team houden die uitgebrand is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:31
TinusXIII schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:54:
[...]

Wat een teleurstelling als Perez volgend jaar nog in de Red Bull zit…
De tweet gelezen, maar ik snap de link tussen Perez en Kitkat niet helemaal? :?
Iemand die dat kan toelichten?

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
DonJunior schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:01:
[...]

Volgens velen zit Perez er alleen nog maar vanwege de hoeveelheid sponsors die hij mee weet te brengen. Niet vanwege zijn snelheid.

Wat de exacte link is met kitkat weet ik niet. Misschien is het heel populair in midden/zuid-Amerika?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosti55
Tk55 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:04:
[...]

Volgens velen zit Perez er alleen nog maar vanwege de hoeveelheid sponsors die hij mee weet te brengen. Niet vanwege zijn snelheid.

Wat de exacte link is met kitkat weet ik niet. Misschien is het heel populair in midden/zuid-Amerika?
Dit klopt ook, een van de grootste telecom aanbieders ter wereld, de grootste van Mexico.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Niet online
[...]

KitKat is een sponsor van Perez, je ziet het logo op zijn helm staan (onder het vizier).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

Nestle gaat niet (nu nog) een grote reclamecampagne opzetten met een F1 coureur die nog maar 3 races mee doet, iets in die richting. Immers is het anders nogal veel weggegooid geld als je volgend jaar weer alles opnieuw moet doen met een andere coureur.

Daarnaast valt het toevallig ook samen met dat Spaanse artikel dat stelt dat Perez blijft omdat Red Bull net akkoord heeft gegeven op marketing & merchandise gebeuren met dus o.a. "Perez in de hoofdrol".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik zie de laatste paar dagen constant berichten langskomen van "Herbert adviseert Norris" "Herbert zegt dit over RBR" "Herbert zet geld in op McLaren"

Wel van sites waar ik zelf niet kom (zie ze langskomen op de MSN newsfeed) maar waar komen die berichten vandaan?? Is Herbert nu ineens een McLaren adviseur geworden naast Steward zijn? :X

Of zijn dit berichten die opgedikt zijn uit het eerdere interview? Verder vind ik het verwerpelijk dat Herbert zich publiekelijk heeft uitgelaten over de clashes in Mexico, die kerel had gelijk op non-actief gesteld moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Tosti55 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:13:
[...]

Dit klopt ook, een van de grootste telecom aanbieders ter wereld, de grootste van Mexico.
Ik wist niet dat KitKat, van Nestle, een telecom aanbieder is/was :+
EagleTitan schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:13:
[...]

KitKat is een sponsor van Perez, je ziet het logo op zijn helm staan (onder het vizier).
Nestle is sowieso sinds kort een sponsor van de F1 meen ik? Dus hetzelfde als Rolex dat is (/was, Tag Heuer vanaf volgend jaar), en Heineken, en... sponsoren zijn van de F1. En dus niet perse gekoppeld aan een coureur (maar kan natuurlijk wel, Verstappen heeft IIRC ook Heineken als sponsor op de helm).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:21:
[...]

[...]

Nestle is sowieso sinds kort een sponsor van de F1 meen ik? Dus hetzelfde als Rolex dat is (/was, Tag Heuer vanaf volgend jaar), en Heineken, en... sponsoren zijn van de F1. En dus niet perse gekoppeld aan een coureur (maar kan natuurlijk wel, Verstappen heeft IIRC ook Heineken als sponsor op de helm).
Klopt, maar de vraag was wat de link was tussen KitKat en Perez. Ik zie zelf ook niet direct in waarom Perez zou moeten blijven nu Nestlé ook de F1 als geheel sponsort, maar dat was het verhaal waarop die vraag was gebaseerd. En daarnaast dan het verhaal dat je zelf aanhaalt ook dat er mogelijk al een heel pakket aan marketing klaar ligt met Perez en dat dan de prullenbak in kan voor 2025

[ Voor 10% gewijzigd door EagleTitan op 12-11-2024 09:26 . Reden: toevoegen van link met marketingcampagne ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:31
Dank allen voor de uitleg. Toch denk ik dat een sponsor als Nestle meer heeft aan iemand die presteert of uberhaupt in beeld is tijdens een race dan aan een Perez. Die rijdt de ene zouteloze race naar de andere en komt daardoor amper in beeld?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosti55
RobertMe schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:21:
[...]

[...]
Nee, maar TelMex wel :) was de hele reden dat hij naar Red Bull werd gehaald toen, sponsor contract is sinds dit jaar klaar, vandaar dat Kitkat / Nestle nu onboard zijn om de mexicaanse kinderen vet te mesten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMak
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
Perez zorgt voor sponsorgeld en door de slechte prestaties voor windtunneltijd. Maar heb je door de budgetcap wel iets aan extra geld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

ArcticWolf schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:20:
Ik zie de laatste paar dagen constant berichten langskomen van "Herbert adviseert Norris" "Herbert zegt dit over RBR" "Herbert zet geld in op McLaren"

Wel van sites waar ik zelf niet kom (zie ze langskomen op de MSN newsfeed) maar waar komen die berichten vandaan?? Is Herbert nu ineens een McLaren adviseur geworden naast Steward zijn? :X

Of zijn dit berichten die opgedikt zijn uit het eerdere interview? Verder vind ik het verwerpelijk dat Herbert zich publiekelijk heeft uitgelaten over de clashes in Mexico, die kerel had gelijk op non-actief gesteld moeten worden.
Nonsens quotes die worden uitgemolken, uit zijn verband gehaald en aangedikt zodat jij op de link klinkt en ze weer sponsor inkomsten hebben over het algemeen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
TheMak schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:38:
Perez zorgt voor sponsorgeld en door de slechte prestaties voor windtunneltijd. Maar heb je door de budgetcap wel iets aan extra geld?
De budget cap geldt alleen voor hoeveel geld je in je team mag steken, reclame inkomsten en sponsorgeld gaan naar het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
hjs schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:50:
[...]

Nonsens quotes die worden uitgemolken, uit zijn verband gehaald en aangedikt zodat jij op de link klinkt en ze weer sponsor inkomsten hebben over het algemeen.
Aha, ja klikte er sowieso al niet op :+ vond het al vreemd dat ik er niks op de "betere" sites van zag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
TheMak schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:38:
De budget cap waar normaliter op wordt gedoeld is die v.w.b. de auto en "prestaties". Daarnaast is er nog een budget cap v.w.b. investeringen in faciliteiten. Vervolgens ontwikkeld Red Bull nog een eigen motor (onder een budget cap). Vallen de salarissen van de coureurs en top 2 (of 3) personeelsleden buiten de budget cap. Valt marketing etc etc (alles dat geen "performance" geeft) buiten de budget cap. Etc etc. Ga er maar vanuit dat onder de huidige "budget cap" van wat is het, 150M? de topteams nog steeds ruim boven de 200M uitgeven in totaliteit. Met personeel en activiteiten die buiten de cap vallen, dure coureurs, etc. Gisteren schreef hier nog iemand dat die 30M extra aan sponsorgelden van Perez mooi het salaris van Verstappen dekken. Dat zijn (en waren) dan al 30M aan uitgaven die onder geen enkele budget cap vielen.
En alleen de sponsoring van Oracle leverde meen ik per jaar al meer op dan de budget cap. Als die budget cap dus "absoluut" was en elke euro aan uitgave daaronder viel dan hadden ze buiten Oracle dus uberhaupt geen sponsoren meer nodig :p

En daarnaast zorgt Perez niet alleen voor meer windtunnel-tijd, maar ook voor minder inkomsten vanuit FOM. Het prijzengeld verdeeld FOM immers op basis van WCC stand, en tussen 1 of 3 verliezen ze ook al vele miljoenen (bij Alpine die nu van 9 naar 6 gingen na het resultaat van Brazilië wordt er geschat dat dat 30M aan prijzengeld is).

En vooral vroeger was het zo dat F1 een snelle manier was voor een miljardair om miljonair te worden. Nu zullen de budget caps vast iets aan de kosten drukken, maar de kleinere teams (Haas bv) zullen lijkt mij niet echt winstgevend zijn als je puur kijkt naar FOM prijzengeld + sponsoren. In het geval van Haas zal Gene / Haas Automation daar dus ook nog wel geld in moeten stoppen om op "0" uit te komen i.p.v. verlies (mogelijk dat het bijleggen van dat verschil wel kleiner is dan op een andere manier wereldwijd reclame voeren natuurlijk).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GcLmVLUW0AAmxv9?format=jpg&name=900x900
https://x.com/F1/status/1856299285601480988

Zat eraan te komen en daar is de aankondiging dan. :)

[ Voor 61% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-11-2024 12:50 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Heeft iemand al iets van Zak gehoord? Die was toch al op oorlogspad hierover? En o.a. met Horner aan het babbelen of RBPT niet aan hun wilde leveren.

Alleen was Zak niet helemaal wakker. Want zijn argument "dan moet Mercedes nog meer teams leveren" snijdt geen hout. Immers had Mercedes vanaf 2026 een klant minder, met Aston Martin die naar Honda gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Laatst online: 19:41
“Zak niet helemaal wakker” dekt de lading. Zonde dat ze stoppen als works team. Hopelijk gaan ze nu ook in geheel over naar een ambitieuze eigenaar.

Blijft wel gênant dat perez een paydriver was, maar dat ze zijn slechte prestaties simpelweg compenseren met nog veel meer geld. Je zou verwachten dat c. Slim z’n geld in zet op winnende paarden. Lijkt dat ze nog steeds “geloof” hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MetalStef
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:05

MetalStef

gietijzer

Lynx schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:10:
Blijft wel gênant dat perez een paydriver was, maar dat ze zijn slechte prestaties simpelweg compenseren met nog veel meer geld. Je zou verwachten dat c. Slim z’n geld in zet op winnende paarden. Lijkt dat ze nog steeds “geloof” hebben.
Welnee, Carlos Slim gelooft heus niet dat Perez nog wat wint. Maar Mexicaanse fans zijn een trots volk, en Perez is nog steeds heel populair bij de marketing-doelgroep van Slim. Die pompt heus geen miljoenen in Perez / Red Bull als er niet een veelvoud van terugkomt via die marketing.

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

RobertMe schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:03:
[...]

Heeft iemand al iets van Zak gehoord? Die was toch al op oorlogspad hierover? En o.a. met Horner aan het babbelen of RBPT niet aan hun wilde leveren.

Alleen was Zak niet helemaal wakker. Want zijn argument "dan moet Mercedes nog meer teams leveren" snijdt geen hout. Immers had Mercedes vanaf 2026 een klant minder, met Aston Martin die naar Honda gaan.
Ik denk dat Zak even stil is en dat best verstandig is na afgelopen race. O-)
Ik vind het ook zo leuk dat zoveel media nu opeens overgestapt zijn naar hoe geweldig Verstappen.

En de volgende. Dan Fallows gaat weg als TD bij Aston Martin.
Tja, zijn voormalige baas komt eraan. :P
https://www.astonmartinf1...technical-leadership-team

En wat serieuzer werk namelijk wat analyse waar RBR, Ferrari en McLaren nu hun sterke en zwakkere plekken hebben. :)

[ Voor 9% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-11-2024 13:46 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 17:46
Als Zak zo ontevreden is weerhoudt niemand hem ervan om met een eigen motor op de proppen te komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Sineplex schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:55:
Als Zak zo ontevreden is weerhoudt niemand hem ervan om met een eigen motor op de proppen te komen.
*mompelt iets over de works-"samenwerking" met Honda destijds* :P
Pagina: 1 ... 75 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Topicreeks voor de racetopics:
Topicreeks racetopics 2024