alex3305 schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:45:
[...]
Maar laten we even heel eerlijk zijn, Perez is al een tijdje een pay driver. Sportief gezien is het toch al een aantal jaar niet meer bijster interessant. Maar waarom zou je opschudding veroorzaken als je team toch eenvoudig vooraan rijdt en wanneer het geld oplevert?
Die 30M is natuurlijk vrij geflateerd, want het verschil tussen p1 en p3 in het WCC is zo'n 18M, dus Perez brengt netto 12M binnen en eigenlijk minder, want hij kost ook het nodige aan schades (en dat komt uit de budget cap!). Het is me alleen niet helemaal duidelijk of het 30M is bovenop wat hij nu meebrengt of 30M totaal, dat blijkt uit de bewoording hierboven niet helemaal duidelijk.
Edit: OK, blijkbaar 30M extra, wat het verhaaltje al wat positiever maakt. Perez brengt dus min of meer het salaris van Max mee
Ik sta er wat dubbel in: Red Bull geeft weinig om het WCC, dat moge duidelijk zijn. Perez mag blijven, het WDC telt, dat is ook het meest prestigieus en RBR verkoopt in principe geen auto's, dus die kunnen qua marketing ook veel minder met het WCC dan met het WDC. Wat dat betreft is het logisch dat Perez mag blijven, want hij brengt veel geld mee en "dankzij" de derde plek in het WCC heeft RBR voor de 2026-auto meer windtunneltijd, dan wanneer ze het WCC ook zouden winnen.
Maar, RBR is een topteam dat net als alle andere topteams geld verdient aan F1, dankzij de budget cap. Perez wordt week in week uit ronduit vernederd door zijn teamgenoot en dat moet toch pijn doen. Bij hem, bij zijn familie, bij zijn deel van het team en bij zijn fans. Ik vraag me dan oprecht af: waarom wil Perez dit?
[
Voor 5% gewijzigd door
Grrrrrene op 11-11-2024 11:57
]