[F1] Seizoen 2024 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 89 Laatste
Acties:
  • 974.551 views

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-12-2025

sjaool

Every life should have 9 cats

VincentG schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:04:
Tja als je niet normaal kan inhalen, dan een massale divebomb doen. Maar dan krijg je de volgende ronde gewoon een divebomb terug.
En dan wordt het net voetbal, shirtjes trekken en schwalbes maken.
We hebben gezien wat er met de dive bomb king is gebeurd. ;)

Iets met een Rus. :+

[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 07-11-2024 11:44 ]

"When you grow up your heart dies"

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
asing schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:43:
[...]

Het bij elkaar zetten van Max en Carlos geeft daddy issues. Dat zullen ze willen voorkomen. Persoonlijk zou ik Lawson naast Max zetten, en dan Hadjar naast Yuki. Yuki zit er wegens Honda dus als Honda na 2025 vertrekt zal ook Yuki vertrekken.
F1: de enige sport waar daddy issues een blijvend thema is.

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 29-12-2025
YakuzA schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:08:
[...]

Wat gaat een puinhoop worden?
Er wordt alleen gerefereerd dat er 'mogelijk misschien' andere regels gaan komen waarvan nog niemand weet wat daar 'mogelijk misschien' in komt te staan.
Als die regel wordt ingevoerd. En dit speelt al even, is niets iets dat plotseling op deze site verschijnt zoals een aantal hier lijken te suggereren. Op SKY hadden ze het er dit weekend al vaker over.

Het is duidelijk dat in bepaalde bochten inhalen via de buitenkant kan, maar ook waar dat niet kan, behalve als een ander er echt al voor zit. Is nooit een probleem geweest, behalve als er 2 te hard strijden. Er zijn toch ook geen andere regels gekomen hoe een chicane te nemen omdat Verstappen een keer bovenop Hamilton eindigde? Straks geldt ook nog de regel rechts heeft voorrang /s

Maar racen moet gewoon kunnen.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Charles Hill schreef op donderdag 7 november 2024 @ 12:32:
[...]
Als die regel wordt ingevoerd. En dit speelt al even, is niets iets dat plotseling op deze site verschijnt zoals een aantal hier lijken te suggereren. Op SKY hadden ze het er dit weekend al vaker over.

Het is duidelijk dat in bepaalde bochten inhalen via de buitenkant kan, maar ook waar dat niet kan, behalve als een ander er echt al voor zit. Is nooit een probleem geweest, behalve als er 2 te hard strijden. Er zijn toch ook geen andere regels gekomen hoe een chicane te nemen omdat Verstappen een keer bovenop Hamilton eindigde? Straks geldt ook nog de regel rechts heeft voorrang /s

Maar racen moet gewoon kunnen.
Wat is 'die regel'?

en wat is 'de andere regel' die 'die regel' 'mogelijk misschien' gaat vervangen?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005

Tripl3 D

Brother in Arms

Nieuwe tussenstand:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/antFFAADQs49AMZdRihvhqmi.jpg

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak:Ik heb het gedoe over coureurs die vloeken tijdens persconferenties, naar de randzaken verplaatst. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Man man man wat buigt die grafiek van Perez af na Miami. Ik wist dat het pet was, maar er zit ook geen positieve uitschieter meer bij zeg. Je ziet ook mooi dat wat Lando doet, op Mexico na, eigenlijk geen zoden aan de dijk zet, omdat Max met inferieur materiaal toch podiumposities en punten blijft sprokkelen. Ik vraag me wel eens af wat de echte positie van die wagen is. Niet dat ik geloof dat een coureur er meer uit kan halen dan erin zit, maar Max rijdt om de problemen heen lijkt het en andere coureurs kunnen hier gewoon niet mee overweg. Hoe zouden Sainz, Leclerc, Hamilton, Piastri, Norris, Russell (?), toch de betere coureurs in het veld, het doen in een RB20?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Leclerc heeft in de periode voor de zomerstop (vanaf Monaco) ook flinke pech gehad, 4 races lang. Als je dat stukje niet meeneemt dan zou hij waarschijnlijk tussen Verstappen en Norris uitkomen.

Perez heeft sinds Miami nog geen 50 punten gescoord. Gemiddeld een punt of 3 per race? Ongelooflijk.

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:54
Ik las ergens (ik weet niet meer waar) dat RBR "gezien" zou hebben dat McLaren iets in hun banden had gespoten. Maar hoe zou je zoiets kunnen zien dan? McLaren is toch niet zo dom om dat gewoon in hun pitbox te doen met al die camera's op hun gericht?

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:26
Treveo schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:23:
Ik las ergens (ik weet niet meer waar) dat RBR "gezien" zou hebben dat McLaren iets in hun banden had gespoten. Maar hoe zou je zoiets kunnen zien dan? McLaren is toch niet zo dom om dat gewoon in hun pitbox te doen met al die camera's op hun gericht?
Ze zagen het toen de band van de velg werd gehaald

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• Treveo
Snowhite0901 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:42:
[...]

Ze zagen het toen de band van de velg werd gehaald
Dat gebeurt toch bij Pirelli?

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Treveo schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:05:
[...]

Dat gebeurt toch bij Pirelli?
Dat gebeurt gewoon ergens achter de pitboxen bij de truck/trailer van Pirelli normaal gesproken.

PSN

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003

Martinspire

Awesomeness

PR event van Williams met grote trucks:

Ik wist niet dat die dingen tegenwoordig ook al elektrisch waren, mooi om te zien want mijnbouw heeft nog veel vervuiling dus dit soort trips elektrisch doen, scheelt al veel uitstoot.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:29
Tk55 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 13:29:
Leclerc heeft in de periode voor de zomerstop (vanaf Monaco) ook flinke pech gehad, 4 races lang. Als je dat stukje niet meeneemt dan zou hij waarschijnlijk tussen Verstappen en Norris uitkomen.
Ferrari had een update in Canada. En zoals wel duidelijk mag zijn "die werkte niet". In Monza meen ik dan dat ze weer een update hadden, en "die werkte wel".

• Charles Hill
YakuzA schreef op donderdag 7 november 2024 @ 12:41:
[...]

Wat is 'die regel'?

en wat is 'de andere regel' die 'die regel' 'mogelijk misschien' gaat vervangen?
De regel is de ander ruimte te geven om te strijden voor posities. Al vraag ik mij af of dit een regel is. Verder de regel over wie eerder bij de apex is. Dat is wat ik weet en is de laatste tijd meermaals voorbij gekomen, en al voor deze drie weekenden. Wie deze discussie heeft gemist, heeft niet erg opgelet

En de regel die er mogelijk in gaat komen staat in het artikel.

Als je er iets mee wil zeggen, doe dat dan vooral. Verpak niet alles is vragen.

• Charles Hill
Chocoball schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:54:
[...]

Weet niet of het een onderbuikgevoel bij een F1 analist is maar Lawson in een team met Verstappen zou meer vuurwerk geven en met Colapinto zou dat minder zijn.

Marko zou de voorkeur voor Lawson hebben en Horner voor Colapinto om naast Verstappen te hebben.
Ik denk daarbij ook dat mag Verstappen gaan stoppende, dat ze met Lawson een mogelijke opvolger hebben, dat zie ik bij Colapinto nog niet terug. Maar ze rijden alle 2 nog niet lang in deze auto's, wie weet hoe beiden zich gaan ontwikkelen. En kost geen 20 miljoen euro om over te nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Charles Hill op 07-11-2024 16:26 ]

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02:13
Treveo schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:23:
Het 'iets' is trouwens water. RBR vermoedt dat McLaren (en een paar andere teams) water in de banden gebruikt om oververhitting te voorkomen door de banden van binnenuit te koelen. Ze zagen water uit de banden lopen, wat normaal gesproken niet gebeurt.

• Charles Hill
Thinlanet schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:55:

Volgend jaar ziet er al goed uit, maar de F1 is echt toe aan nieuw, jong talent. En zoals we met Colapinto en Bearman hebben gezien, hoeven dat dus echt niet perse de top 3 uit de onderliggende series te zijn.
Het is meer de vraag of we de oude garde een eervol afscheid kunnen geven (Bottas, Zhou, Magnussen en na volgend jaar Alonso, Perez, Hulkenberg), zonder vage/potentiele rentree's of quasi dismissals zoals Riciardo
Lawson, Bortoletto, beiden ook jong.

En dan is het nog de vraag wat er met Perez en Tsunoda gebeurd. Lawson zit nu al op het niveau Tsunoda. Als beiden kunnen vertrekken, dan zijn er opeens nog 2 stoeltjes vrij, bij RBR, RB en/of Williams. Want ik zie Perez of Tsunoda niet het eventueel vrije stoeltje van Williams krijgen. Of dhr Slim moet met zijn geld een plek voor Perez willen kopen, wie weet dat Williams dan wel interesse heeft.

Bottas en Zhou gaan we niet meer terug zien, hooguit als reservecoureurs. Ik dacht dat Bottas dit niet zou zien zitten, maar blijkbaar wil hij nog wel in de F1 blijven, want is dichtbij een overeenkomst met Mercedes, volgens motorsport.com.

• Charles Hill
Plint schreef op woensdag 6 november 2024 @ 20:57:
[...]

Haha, die edit ook met muziek even later in de comments _/-\o_
https://www.reddit.com/r/...ap_between_checo_and_max/

Die is mooi, 'yeah, if he let me mate, he is a ...'

spoiler:
Aan de kant, vroem! 😄 Stilte

[ Voor 15% gewijzigd door Charles Hill op 07-11-2024 17:33 ]

• Charles Hill
Pannencouque schreef op woensdag 6 november 2024 @ 20:56:
Kan me niet voorstellen dat ze een zak geld betalen voor Colapinto inderdaad. Mogelijk Lawson naast Verstappen, dat zie ik wel gebeuren.
Ik kan het mij ook niet voorstellen. Red Bull heeft een eigen jeugdopleiding, wat een hoop geld kost. Daar is wel in gesneden, maar de meest talentvolle coureurs zijn gebleven. Dan zouden ze nu voor 20 miljoen een coureur overnemen, die volgens mij nooit echt is opgevallen door zijn prestaties in de F2, en in F3 vierde is geworden na zijn tweede seizoen.

Hadjar staat nu 2de in het F2 kampioenschap, maar 4,5 punten achter Bortoleto, dus kan nog kampioen worden.

Overigens staan Malony (3de) en Crawford (5de) er ook goed voor, beide vorig seizoen nog onderdeel van het Red Bull Junior Team.

Dan ga je met een Hadjar toch testdagen rijden, zien wat hij kan. Er is al een hoop geld aan hem uitgegeven.

Maar goed, dat vind ik. En ik ben ook maar één van de miljoenen 'teambazen' die weten wat de juiste keuze is 😋

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:21
We kunnen lang praten over de waarde van water in de banden maar feit is dat RBR het al deed en dat het door regels gestopt is want het gaf een oneerlijk voordeel. De bedenker zit nu bij mcl en ze hebben echt wel een solide reden om dit aan te kaarten. Reken maar dat ze alleen al aan de opbouw van de race kunnen zien dat dit gebeurd en alleen nog bewijs nodig hadden. Los daar van weten ze dat mcl alles aan grijpt om performance te vinden. Flexvleugels, gaten in de remmen en wie weet wat nog meer. Het is allemaal al gespot en wat van gevonden. Dus dat water komt echt niet uit de lucht vallen (🤡).

We gaan het zien in LA. Daarna rest de vraag, waarom zijn de andere teams niet in protest gegaan? Als mcl weer vals speelt en daardoor een WCC afpakt van Ferrari lijkt me enig protest wel op z’n plek toch?

Persoonlijk vind ik de positie van Zak onhoudbaar als er weer vals spel gevonden word en hij desondanks met de beste auto, voornamelijk door fouten van het team, de WDC mist. En mogelijk zelfs de WCC.

[ Voor 12% gewijzigd door Lynx op 07-11-2024 17:47 ]

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-12-2025
In principe wachten ze bij Red Bull nu op Arvid Lindblad als volgende grote talent, als hij het waar kan maken. Vanwege verscheidene redenen zijn vorige grote talenten niet in de F1 terecht gekomen (Pato O'Ward naar Indy, Juri Vips kon zijn muil niet houden, Ticktum was zo'n driftkikker waardoor ze nu misschien wat angstig zijn met Hadjar en in mindere mate Tsunoda), en sommigen die in de F1 kwamen konden niet overweg met het team (zoals Gasly). Dat ze alleen de grootste talenten uit hun opleiding naar de F1 willen brengen, kunnen we eigenlijk toch alleen maar toejuichen?
Dat ze niet de hele top 5 van elk Formule 4 seizoen koste wat het kost vast willen leggen, kunnen we ze toch ook niet kwalijk nemen?

• Charles Hill
Lynx schreef op donderdag 7 november 2024 @ 17:43:
We kunnen lang praten over de waarde van water in de banden maar feit is dat RBR het al deed en dat het door regels gestopt is want het gaf een oneerlijk voordeel. De bedenker zit nu bij mcl en ze hebben echt wel een solide reden om dit aan te kaarten. Reken maar dat ze alleen al aan de opbouw van de race kunnen zien dat dit gebeurd en alleen nog bewijs nodig hadden. Los daar van weten ze dat mcl alles aan grijpt om performance te vinden. Flexvleugels, gaten in de remmen en wie weet wat nog meer. Het is allemaal al gespot en wat van gevonden. Dus dat water komt echt niet uit de lucht vallen (🤡).

We gaan het zien in LA. Daarna rest de vraag, waarom zijn de andere teams niet in protest gegaan? Als mcl weer vals speelt en daardoor een WCC afpakt van Ferrari lijkt me enig protest wel op z’n plek toch?

Persoonlijk vind ik de positie van Zak onhoudbaar als er weer vals spel gevonden word en hij desondanks met de beste auto, voornamelijk door fouten van het team, de WDC mist. En mogelijk zelfs de WCC.
Red Bull heeft er volgens mij mee geëxperimenteerd maar leverde het (toen) geen voordeel op, dat is wat ik erover heb gelezen. Ik weet niet of ze er ook ooit nee hebben gereden. Dat heb ik nergens gelezen.

• Charles Hill
mavamal schreef op donderdag 7 november 2024 @ 17:50:
In principe wachten ze bij Red Bull nu op Arvid Lindblad als volgende grote talent, als hij het waar kan maken. Vanwege verscheidene redenen zijn vorige grote talenten niet in de F1 terecht gekomen (Pato O'Ward naar Indy, Juri Vips kon zijn muil niet houden, Ticktum was zo'n driftkikker waardoor ze nu misschien wat angstig zijn met Hadjar en in mindere mate Tsunoda), en sommigen die in de F1 kwamen konden niet overweg met het team (zoals Gasly). Dat ze alleen de grootste talenten uit hun opleiding naar de F1 willen brengen, kunnen we eigenlijk toch alleen maar toejuichen?
Dat ze niet de hele top 5 van elk Formule 4 seizoen koste wat het kost vast willen leggen, kunnen we ze toch ook niet kwalijk nemen?
Dat heb ik ook nergens gezegd. Het is logisch dat ze een beperkt aantal plekken hebben in de F2 en F3. Er zijn uiteindelijk maar 4 RB stoeltje, en die zijn over het algemeen gevuld. De coureurs die het niet redden zullen het moeten laten zien in andere raceklasses, of bij een ander F1 team. Dus absoluut terecht dat ze hebben gesneden in hun jeugdopleiding.

• Treveo
ThomasG schreef op donderdag 7 november 2024 @ 16:41:
[...]
Het 'iets' is trouwens water. RBR vermoedt dat McLaren (en een paar andere teams) water in de banden gebruikt om oververhitting te voorkomen door de banden van binnenuit te koelen. Ze zagen water uit de banden lopen, wat normaal gesproken niet gebeurt.
Het kan ook iets anders zijn die vloeibaar is

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Charles Hill schreef op donderdag 7 november 2024 @ 18:03:
[...]

Dat heb ik ook nergens gezegd. Het is logisch dat ze een beperkt aantal plekken hebben in de F2 en F3. Er zijn uiteindelijk maar 4 RB stoeltje, en die zijn over het algemeen gevuld. De coureurs die het niet redden zullen het moeten laten zien in andere raceklasses, of bij een ander F1 team. Dus absoluut terecht dat ze hebben gesneden in hun jeugdopleiding.
Er zijn er maar drie hoor. :>
Die van Verstappen, daar gaat Red Bull niet over, maar Verstappen. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Afwezig
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-12-2025
Treveo schreef op donderdag 7 november 2024 @ 18:08:
[...]

Het kan ook iets anders zijn die vloeibaar is
Krokodillentranen, daar hebben ze er er bij McLaren genoeg van ;) maar ik ben benieuwd hoe het de komende races gaat met het bandenmanagement bij McLaren. Pirelli heeft al laten weten dat er niets aan de hand was. Maar zo was er ook ooit niets aan de hand met de fuel flow meter van de Ferrari.

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14:22
Afwezig schreef op donderdag 7 november 2024 @ 19:47:
[...]

Krokodillentranen, daar hebben ze er er bij McLaren genoeg van ;) maar ik ben benieuwd hoe het de komende races gaat met het bandenmanagement bij McLaren. Pirelli heeft al laten weten dat er niets aan de hand was. Maar zo was er ook ooit niets aan de hand met de fuel flow meter van de Ferrari.
Precies, en met de banden was tijdens Baku2021 volgens Pirelli ook niks mis, maar die werden wel in allerijl aangepast.

• Lynx
Pirelli heeft niet laten weten dat er niks was. Alleen aangeven dat ze niet wisten dat er iets aan de hand was. Interview staat online van die Pirelli baas.

Voor de volledigheid:
https://f1journaal.be/pir...beslissen-wat-er-gebeurt/

Geen enkel stellig standpunt dat het er niet was. Enkel “we kunnen het niet vinden” en “we weten het niet”

[ Voor 47% gewijzigd door Lynx op 07-11-2024 21:17 ]

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Lynx schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:06:
Pirelli heeft niet laten weten dat er niks was. Alleen aangeven dat ze niet wisten dat er iets aan de hand was. Interview staat online van die Pirelli baas.

Voor de volledigheid:
https://f1journaal.be/pir...beslissen-wat-er-gebeurt/

Geen enkel stellig standpunt dat het er niet was. Enkel “we kunnen het niet vinden” en “we weten het niet”
“We leveren de banden met droge lucht erin en zoals in de technische richtlijn staat, is elke verandering daarin verboden en dat is heel duidelijk, maar je zou duidelijk bewijs moeten hebben voor zo’n situatie, dus we moeten wachten op richtlijnen van de FIA. “
Maar teams mogen de bandenspanning wel zelf wijzigen (binnen de marge) en alleen de spanning wordt gecontroleerd.
Als er bij het verwijderen van de banden nooit gelet wordt op wat eruit de band komt (aka water) dan is dat ook niet zo vreemd dat ze nooit iets vreemds hebben gezien want ze hebben er nooit opgelet... eerlijk van een paar druppels water uit een band zou ik niet vreemd op kijken, kan zoveel redenen hebben op dat moment (heb best wel wat banden gewisseld in m'n leven :+ ).

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-12-2025
ArcticWolf schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:34:
[...]

[...]

Maar teams mogen de bandenspanning wel zelf wijzigen (binnen de marge) en alleen de spanning wordt gecontroleerd.
Als er bij het verwijderen van de banden nooit gelet wordt op wat eruit de band komt (aka water) dan is dat ook niet zo vreemd dat ze nooit iets vreemds hebben gezien want ze hebben er nooit opgelet... eerlijk van een paar druppels water uit een band zou ik niet vreemd op kijken, kan zoveel redenen hebben op dat moment (heb best wel wat banden gewisseld in m'n leven :+ ).
Valt tegen. Pirelli doet het bewust gedroogde lucht in om geen invloed van vocht te hebben op de spanning. Volgens de tamtam zou het om 50 gram water gaan, wat 50 mL is, een kwart glas. Als de banden warm zijn verdampt het en zou het de banden koeler kunnen houden. Bij eraf halen is het weer gecondenseerd en 50 mL ga je op zo’n oppervlak wel zien als vochtig, niet als zeiknat. Kan me voorstellen dat Pirelli het niet opvalt, ook omdat ze er niet op letten

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Beetje van dit op de velg en voila.

• pro_6or
  • Registratie: December 2000

pro_6or

amateur_60r

Holk schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:42:
[...]

Valt tegen. Pirelli doet het bewust gedroogde lucht in om geen invloed van vocht te hebben op de spanning. Volgens de tamtam zou het om 50 gram water gaan, wat 50 mL is, een kwart glas. Als de banden warm zijn verdampt het en zou het de banden koeler kunnen houden. Bij eraf halen is het weer gecondenseerd en 50 mL ga je op zo’n oppervlak wel zien als vochtig, niet als zeiknat. Kan me voorstellen dat Pirelli het niet opvalt, ook omdat ze er niet op letten
Het idee is dat de vochtige lucht beter een temperatuur (Van de hete banden) kan aannemen en deze dan op haar beurt weer aan de velg kan afgeven om via de velg de banden wat te koelen.

Tijdje geleden had redbull ook al gemeld dat McLaren gaten in de remtrommels niet afdichtte voor de race. Op die manier koel je de velgen nog wat beter.

een treffende spreuk

• Holk
pro_6or schreef op donderdag 7 november 2024 @ 22:06:
[...]

Het idee is dat de vochtige lucht beter een temperatuur (Van de hete banden) kan aannemen en deze dan op haar beurt weer aan de velg kan afgeven om via de velg de banden wat te koelen.

Tijdje geleden had redbull ook al gemeld dat McLaren gaten in de remtrommels niet afdichtte voor de race. Op die manier koel je de velgen nog wat beter.
Je weet dat er direct naast die velg een remschijf zit die 1200 graden kan worden? En dat de banden het beste opwarmen door de velg en de warme rem.. vochtige lucht wordt minder warm dan droge lucht. De band zelf wordt daardoor gekoeld van binnen uit waardoor ze minder snel overhitten en langer mee gaan. Dat is het idee

• ArcticWolf
  • Niet online
Holk schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:42:
[...]

Eh? Pirelli levert de banden met droge lucht aan de teams. De teams mogen daarna zelf (met eigen apparatuur) de spanning veranderen binnen de marge die de FIA heeft opgelegd. Er staat een scrutineer bij om de druk te controleren als ze dat doen, wat ze ook lieten zien afgelopen race.

Na gebruik van de banden worden ze weer teruggegeven aan Pirelli.

• Holk
ArcticWolf schreef op donderdag 7 november 2024 @ 23:05:
[...]

Eh? Pirelli levert de banden met droge lucht aan de teams. De teams mogen daarna zelf (met eigen apparatuur) de spanning veranderen binnen de marge die de FIA heeft opgelegd. Er staat een scrutineer bij om de druk te controleren als ze dat doen, wat ze ook lieten zien afgelopen race.

Na gebruik van de banden worden ze weer teruggegeven aan Pirelli.
Druk wordt gemeten voordat ze op de wagen gaan en teams kunnen er zelf van alles in doen zolang het binnen de specs blijft voordat de banden de auto op gaan. Het gaat ook niet om de druk, maar om de luchtvochtigheid en daarbij behorende temperatuur

• ArcticWolf
  • Niet online
Holk schreef op donderdag 7 november 2024 @ 23:08:
[...]

Druk wordt gemeten voordat ze op de wagen gaan en teams kunnen er zelf van alles in doen zolang het binnen de specs blijft voordat de banden de auto op gaan. Het gaat ook niet om de druk, maar om de luchtvochtigheid en daarbij behorende temperatuur
Ja... Dat was mijn punt, in de tijd dat de banden bij de teams zijn kunnen ze er zelf dingen mee doen. Vocht inspuiten tijdens het veranderen van de druk etc... Lastig maar niet onmogelijk en ook lastig te controleren zonder fysiek de band eraf te halen. Of het controleren van de tanks zelf.

• Afwezig
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-12-2025
Het blijft in ieder geval fascinerend. Bandenmanagement was ooit het sterke punt van de Red Bull en min of meer van de een op de andere dag lijken de banden van de McLaren en later ook de Ferrari’s veel beter overeind te blijven. Natuurlijk kan het dat ze gewoon hele goede updates hebben gemaakt waardoor de auto’s veel minder zwaar zijn voor de banden, maar een alternatieve verklaring is natuurlijk mogelijk.

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02:13
Afwezig schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 08:54:
Het blijft in ieder geval fascinerend. Bandenmanagement was ooit het sterke punt van de Red Bull en min of meer van de een op de andere dag lijken de banden van de McLaren en later ook de Ferrari’s veel beter overeind te blijven. Natuurlijk kan het dat ze gewoon hele goede updates hebben gemaakt waardoor de auto’s veel minder zwaar zijn voor de banden, maar een alternatieve verklaring is natuurlijk mogelijk.
Het is een gevalletje takes one to know one. RBR heeft in het verleden water in de banden gehad, al weet ik niet welk seizoen dat was. De FIA heeft dat verboden en toen zijn ze gestopt. Een aantal RBR engineers die dat wisten hoe en wat werken nu bij McLaren. En als RBR nu water in de banden van McLaren ziet vinden ze dat vanzelfsprekend dus heel verdacht.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Lekker stukje Max verheerlijking :P :)

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Lando word ook redelijk doormidden gezaagd... :X

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Grrrrrene
  • Niet online
Jordan is echt keihard voor Lando. Ik denk dat Lando wel kan leren om als een WDC te rijden, maar zijn persoonlijkheid is er niet naar en dat kun je niet veranderen. Hij zal het dus moeten forceren, terwijl het bij anderen van nature komt.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Illegal_Alien schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:41:
Eddy Jordan neemt dan ook geen blad voor de mond. :P
Maar hij heeft vaak wel een idee waar hij het over heeft en weet wat hij doet.

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:48
Eens kijken hoe de laatste 3 races en laatste sprint race gaan zonder de aanwezigheid van Johnny Herbert als FIA steward. :)

• sjaool

sjaool

Illegal_Alien schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:41:
Lando is gewoon een heel onzekere jongen. Maar zijn uitspraak over lucky was ook niet handig. Dat hij wat duidelijker moeten formuleren dat het echt alleen om de rode vlag ging. En dan valt de hele pers en een stelletje toetensbordhelden over je heen.

Lando is een goede coreur maar moet nog veel leren. Hij mist ook nog de racecraft van iemand als Max. Het is alleen maar de vraag of je dat ook kunt leren.

• Waah
  • Laatst online: 02:09
Chocoball schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:07:
Eens kijken hoe de laatste 3 races en laatste sprint race gaan zonder de aanwezigheid van Johnny Herbert als FIA steward. :)
Maar wie gaan we dan de schuld geven -O-

Bij Lando heb ik toch meer het "verwende Rijkeluiszoon" gevoel dan bij Max. En ben benieuwd of dat Lando ook parten speelt. Van Max is aardig bekend hoe zijn opvoeding was... Niet met de fluwelen handschoenen. Maar dat zie je ook terug in zijn mentaliteit.

Gezien het geld dat zijn ouders hebben (ik begreep dat zijn vader midden 30 al met "pensioen" was) zou hij zonder zijn talent al snel een paydriver genoemd worden. Niets mis mee natuurlijk, want het talent heeft die wel. Maar die mentaliteit is toch erg belangrijk. Zie de kostbare foutjes van Hamilton in 2021 (en bij McLaren dacht ik ook), Leclerc in 2022 en nu Norris in 2024

• Charles Hill
DaniëlWW2 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 19:07:
[...]

Er zijn er maar drie hoor. :>
Die van Verstappen, daar gaat Red Bull niet over, maar Verstappen. :P
😄😋

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002

Vuvuzela

My spire is forming

Chocoball schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:07:
:O 0 verschil, Max heeft het zelf in handen.

Kan die naam niet op een blacklist in dit topic?

I served in a company of heroes.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:01

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Vuvuzela schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:20:
[...]

Nog een naam erop? :P Moet nog wel wat overblijven he :+

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:58
Zou toch wel een goede grap zijn als Max tijdens Vegas WDC binnen sleept en dan zegt, ik neem vervroegde vakantie, gooi Liam maar in mijn auto voor de laatste paar races.

• Chocoball
[...]

Kan ik niet een zwart-witte vlag krijgen dan dat ik meteen op de blacklist moet? ;)

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:36
sjaool schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:15:
[...]

Lando is gewoon een heel onzekere jongen. Maar zijn uitspraak over lucky was ook niet handig. Dat hij wat duidelijker moeten formuleren dat het echt alleen om de rode vlag ging. En dan valt de hele pers en een stelletje toetensbordhelden over je heen.

Lando is een goede coreur maar moet nog veel leren. Hij mist ook nog de racecraft van iemand als Max. Het is alleen maar de vraag of je dat ook kunt leren.
Ook dan moet ie dit niet zeggen. Als je net stront voor je ogen bent gereden (zelf van 1 naar 6, je tegenstander van 17 naar 1), moet je helemaal niet aankomen met 'geluk', dan moet je of zeggen dat het slecht gegaan is, of zeggen dat je tegenstander het fantastisch heeft gedaan. Ik mis hier toch wat media-training van Lando, maar het geeft ook de frustratie van hem aan. En die frustratie zorgt er juist voor dat ie keer op keer niet het maximale uit de auto haalt. En omdat dat er zo in zit vraag ik me inderdaad af of hij dat wel zal/kan leren.

En laten we wel wezen, ook zonder die rode vlag was Max voor Lando gefinished.

[removed]

• mavamal
  • Registratie: December 2012
Lando heeft af en toe wat van die momentjes waarop het er gewoon niet goed uit komt.
Over Verstappen in Brazilië: it's luck.
Over Hamilton: Easy to win that much when you have the fastest car
Over Vettel, toen die alle F1 kampioenen opnoemde voor zo'n grill the grid: He should focus on his driving.

Tja, misschien bedoelde je het niet zo, maar je bent wel degene die 3 van de meest succesvolle F1 coureurs aller tijden 'advies' geeft en het zelf absoluut niet beter doet.

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hoe is eigenlijk in de UK de verhouding qua populariteit van de Britse coureurs?
Qua fans maar misschien ook in de pers.

HAM lijkt me een duidelijke fanbase en nog ruim de populairste.
Al zal hij ook de nodige weerstand oproepen.

De verhouding RUS en NOR is mij echter geheel onduidelijk.
Zal denk ik van de prestaties afhankelijk zijn.

ALB lijkt mij de duidelijke nummer 4 al moet die het misschien meer van zijn Thaise roots hebben.
En Brit als hij eens goed presteert natuurlijk.

BEA en LAW koment net kijken.
Geen idee qua populariteit.

[ Voor 1% gewijzigd door sambalbaj op 08-11-2024 14:19 . Reden: Hastings NZ ]

• siggy
  • Registratie: Juni 2001

siggy

Wait.... what?

Waah schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:16:
[...]

Maar wie gaan we dan de schuld geven -O-
Een voormalig rally coureur met een hoge baan is een optie :+
Bij Lando heb ik toch meer het "verwende Rijkeluiszoon" gevoel dan bij Max. En ben benieuwd of dat Lando ook parten speelt. Van Max is aardig bekend hoe zijn opvoeding was... Niet met de fluwelen handschoenen. Maar dat zie je ook terug in zijn mentaliteit.

Gezien het geld dat zijn ouders hebben (ik begreep dat zijn vader midden 30 al met "pensioen" was) zou hij zonder zijn talent al snel een paydriver genoemd worden. Niets mis mee natuurlijk, want het talent heeft die wel. Maar die mentaliteit is toch erg belangrijk. Zie de kostbare foutjes van Hamilton in 2021 (en bij McLaren dacht ik ook), Leclerc in 2022 en nu Norris in 2024
Norris ís ook een rijkkeluiszoontje, ouders hebben iets van 200 miljoen vermogen meen ik ooit gelezen te hebben. Hij kan snel rijden, maar qua racecraft is het niet echt veel. Ik krijg bij Norris ook elke keer het Stroll-gevoel. 'ach, ik win weer eens niet, maakt niet uit.' Straalt niet echt een 'drive' uit.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:04

BM

Moderator Spielerij
sambalbaj schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 12:07:
Hoe is eigenlijk in de UK de verhouding qua populariteit van de Britse coureurs?

ALB lijkt mij de duidelijke nummer 4 al moet die het misschien meer van zijn Thaise roots hebben.

BEA en LAW komen net kijken.
Geen antwoord op je vraag, maar Lawson is geen Brit :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

BEA en LAW komen net kijken.
Deze (vrij recente) poll geeft wel een aardig beeld denk ik:
Afbeeldingslocatie: https://www.the-race.com/content/images/size/w1000/2024/08/5x4_Drivers.png
The inaugural The Race Fan Census has delivered fascinating results around fans’ opinions of Formula 1 drivers and teams.

Earlier this year, over 2300 respondents answered questions including who their favourite drivers, teams and team principals were as well as who is the most underrated driver in F1.

Those respondents represented 103 countries with the top 10 countries (led by the UK, United States, Australia, India and Canada) representing three in every four answers.

McLaren driver Lando Norris came out on top when respondents were asked who their favourite F1 drivers were - they could pick up to three.

15% of respondents picked the one-time grand prix winner with Ferrari's Charles Leclerc coming out in second place with 11%.

Behind them, things were very close for third place. 10% picked Oscar Piastri - who was first among Australian respondents - and that was enough to beat Aston Martin's two-time champion Fernando Alonso by a single vote.

Although second among the UK respondents (a country that represented 29% of respondents) in the survey, Lewis Hamilton came fifth worldwide with Ferrari driver Carlos Sainz sixth, just two votes behind Hamilton.

Reigning three-time F1 champion Max Verstappen came out on top amongst Dutch voters (with 26% of all Dutch votes) but was seventh worldwide with 8%, while Alex Albon, Yuki Tsunoda and Daniel Ricciardo completed the top 10.
https://www.the-race.com/...-race-fan-census-results/

• redwing
warp schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 12:13:
[...]

Deze (vrije recente) poll geeft wel een aardig beeld denk ik:
[Afbeelding]

[...]
Als ik zie hoe de verdeling van stemmers gekozen is vraag ik me af of je dit wel echt een goed beeld kunt noemen. Want door de manier van verdelen is het nogal logisch dat de UK-drivers hoog uit komen.

[removed]

• Grrrrrene
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

[...]
Ik ben, met de recente ontwikkelingen, wel benieuwd of Norris nog steeds bovenaan zal staan. Hij komt inderdaad onzeker over. Zelfkritisch is niet erg, dat is juist goed, maar hij kan op een p2 na een knappe prestatie nog down reageren, omdat het niet p1 was. Verstappen kan relativeren, als p3 het hoogst haalbare was, omdat NOR en PIA gewoon snellere auto's reden, maar hij wel de Ferrari's achter zich kon houden, heeft hij gemaximaliseerd en is hij tevreden. Lando heeft dat niet over zich.

Maar veel komt ook door het team: ik vind dat McLaren Lando veel meer moet beschermen tegen zichzelf. Zoals ik al eerder zei: vertel die jongen nog voor hij de interviews in gaat dat Max een ongelofelijk knappe prestatie heeft geleverd en dat je trots ben dat hij zonder kleerscheuren de finish heeft gehaald (veel grote namen hadden problemen in de regen). Haal Max in gedachten even uit de race en Lando zat niet heel ver terug. Dat hij niet p2 of p3 is gefinisht kun je op de rode vlag situatie gooien: daardoor kwamen de Alpines voor hem terecht. Dat Max won, was gewoon verdiend, ook zonder rode vlag.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
redwing schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 12:23:
Als ik zie hoe de verdeling van stemmers gekozen is vraag ik me af of je dit wel echt een goed beeld kunt noemen. Want door de manier van verdelen is het nogal logisch dat de UK-drivers hoog uit komen.
Ik zie anders maar 2 Britten in de top 10: Norris en Hamilton, Russel zit er niet eens bij.

• sjaool

sjaool

redwing schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:52:
[...]

En laten we wel wezen, ook zonder die rode vlag was Max voor Lando gefinished.
Lando is nogal onhandig in zijn uitspraken. En zelfs zonder rode vlag had Max deze race met 10/15 seconden voorsprong gewonnen. Hij was gewoonweg ontketend.

Het valt wel een beetje op hoeveel regenraces er tussen zitten. :P

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

[...]

Gezien de vraagstelling is dit een zeer representatief beeld :-)

• Waah
noo schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 13:14:
[...]

[...]

Gezien de vraagstelling is dit een zeer representatief beeld :-)
Maar dit is een wereldwijde poll. :+

Zou wel een Sky Poll willen zien :D

• sjaool

sjaool

[...]

Kijk deze tabel en je snap hoe die andere tot stand is gekomen. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wwdAK2gJtGt_LKrGzezpVZJnuT0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZIiATJwqAl5EiGYi7Z8MU5Gk.png?f=fotoalbum_large

• redwing
warp schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 12:34:
[...]

Ik zie anders maar 2 Britten in de top 10: Norris en Hamilton, Russel zit er niet eens bij.
Het is ook een wereldwijde poll, alleen als je daar de UK 30% stemrecht in geeft is de kans nogal groot dat Lando bovenaan komt en Max ver naar beneden zakt. Dat Russel er niet bij staat snap ik wel, die scoort meestal niet zo heel goed in populariteitspolls.

[removed]

• sjaool

sjaool

Waah schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 13:16:
[...]

Maar dit is een wereldwijde poll. :+

Zou wel een Sky Poll willen zien :D
The Race:
The Race Media Ltd is a company incorporated in England and Wales with registered number 12232793 whose registered address is 13-14 Forth Street, Newcastle Upon Tyne, England, NE1 3NZ and it operates the Website www.the-race.com.
:+

• Waah
Die man kan ook beter niets zeggen :+ want positief is het zelden :+

Misschien out-of-context, maar heb de bron niet geluisterd (podcast dacht ik)

Fake news over Toto.

[ Voor 21% gewijzigd door Waah op 09-11-2024 00:49 ]

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:41
siggy schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 12:09:
[...]
Norris ís ook een rijkkeluiszoontje, ouders hebben iets van 200 miljoen vermogen meen ik ooit gelezen te hebben. Hij kan snel rijden, maar qua racecraft is het niet echt veel. Ik krijg bij Norris ook elke keer het Stroll-gevoel. 'ach, ik win weer eens niet, maakt niet uit.' Straalt niet echt een 'drive' uit.
Wikipedia:

Lando Norris was born in Bristol, England. His father Adam Norris is a retired pensions manager, and is one of Bristol's wealthiest people as well as the 501st-richest person in the country (as of 2018).

https://www.bristolpost.c...illionaire-wealth-1970987

Een slordige 200 miljoen pond. Je stelling is 100% correct!

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• Lynx
Waah schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 14:28:
[Afbeelding]
Die man kan ook beter niets zeggen :+ want positief is het zelden :+

Misschien out-of-context, maar heb de bron niet geluisterd (podcast dacht ik)
Lijkt me fake toch? In feite zegt hij hier dat 44 over z’n top is. 🫣

• Waah
Lynx schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 19:12:
[...]

Lijkt me fake toch? In feite zegt hij hier dat 44 over z’n top is. 🫣
Hij zegt denk ik dat die voorbereid moet zijn dat iemand over zijn top kan raken, en dat ze daarom jong talent willen en een 1+1 jarig contract doen.

Maar heb de bron nog niet gevonden. Dus klinkt wat fake.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Dat zit dan gok ik ergens hier tussen: (2021)

[ Voor 34% gewijzigd door Illegal_Alien op 08-11-2024 22:38 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Deze van Toto is 100% fake.

Net op YouTube even transcript aangezet en daarin zoeken lukt, maar dan vind je niks van Ferguson, of Guardiola, dus fake mensen!

Haal maar weg @Waah ;)

[ Voor 8% gewijzigd door albino71 op 09-11-2024 00:25 ]

Te koop....

• Chocoball
Reaction Engines, de fabrikant die de turbo lucht-waterkoeler aan Mercedes levert is failliet. Een lucht-waterkoeler is compacter en schijnt meer dan vier keer efficiënter te zijn dan een lucht-luchtkoeler.

De meeste F1 motorfabrikanten gebruiken een lucht-luchtkoeler. Mercedes zal bijvoorbeeld het intellectueel eigendom moeten overnemen om de lucht-waterkoeler zelf te produceren of moeten overstappen op een lucht-luchtkoeler. Het zal hoe dan ook invloed hebben op het budgetplafond.

Weet eigenlijk niet of klanten met Mercedes motor zoals McLaren en Aston Martin hierdoor ook geraakt worden.

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Blijkbaar is het wel gezegd door Toto.

,,Inmiddels vind ik de situatie prima. Het helpt ons omdat het het moment vermijdt waarop we de meest iconische coureur van de sport moeten vertellen dat we willen stoppen”, zo zegt de teambaas in het boek Inside Mercedes F1: Life in the Fast Lane

Te koop....

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002

Vuvuzela

My spire is forming

:)

I served in a company of heroes.

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:31

AvK

Ready Set Go

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• ArcticWolf
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

[...]
Verstappen staat nog best hoog haha, had hem niet eens in de top 10 verwacht in de UK }:O

• pro_6or
  • Registratie: December 2000

pro_6or

amateur_60r

[...]

Ik kon de vuvuzela destijds ook niet meer aanhoren. En die naam tref je nog steeds wel eens aan als een soort van talisman der irritatie.

Bij uitdelen hoort ook altijd ontvangen.

een treffende spreuk

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17:18
albino71 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 13:04:
Blijkbaar is het wel gezegd door Toto.

,,Inmiddels vind ik de situatie prima. Het helpt ons omdat het het moment vermijdt waarop we de meest iconische coureur van de sport moeten vertellen dat we willen stoppen”, zo zegt de teambaas in het boek Inside Mercedes F1: Life in the Fast Lane
Dat is wel een iets andere insteek dan de ondertussen verwijderde fake-quote, al is het eigenlijk niet veel beter. Want nu is het van fake "We deden 1+1 zodat als we na een jaar makkelijk uit elkaar kunnen als Hamilton het niet meer kan" naar "Ik heb de ballen niet om het te zeggen als Hamilton het niet meer kan".

• Lynx
Hamilton heeft carrière technisch de beste keuze gemaakt. Merc is z’n statuur kwijt. Als hij bij Ferrari een bijrol heeft gaat hij met twee jaar met pensioen en kan hij zeggen toch nog z’n droom geleefd te hebben en bovendien eeuwig aan het rood gekoppeld.
Als hij vervolgens ook in staat blijkt om leclerc te verslaan zet hij een uitroepteken achter zijn kandidatuur voor GOAT.

Tenslotte, als hij (God verhoedde het) met Ferrari WCC word zal hij opgenomen worden tussen de Romeinse goden. Eeuwig zullen we aan moeten horen hoe nummer 44 de beste is…

… in ieder geval tot Max z’n negende in het rood pakt. 🤡

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005

AndereKoekoek

Ping! Pong?

siggy schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 12:09:
[...]

Een voormalig rally coureur met een hoge baan is een optie :+

[...]

Zijn tegenwoordig meer prinsesjes met gekochte stoeltjes dan echt racers zoals bijvoorbeeld de jaren 90. Vind zelf ook wel dat ze snel roepen dat het gevaarlijk is of dat iemand een ander dood probeert te rijden.

• Nivado
  • Registratie: November 2004
AndereKoekoek schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 23:05:
[...]

Zijn tegenwoordig meer prinsesjes met gekochte stoeltjes dan echt racers zoals bijvoorbeeld de jaren 90. Vind zelf ook wel dat ze snel roepen dat het gevaarlijk is of dat iemand een ander dood probeert te rijden.
Wat een onzin. Het niveau van de huidige autos ligt zo dicht bij elkaar, dat een klein verschil tussen coureurs een groot verschil in positie betekend. Sergeant was de laatste van de echte pay drivers.
Stroll mag dan niet heel slim zijn en een groot gebrek aan situational awareness hebben, hij is wel snel (dat valt meestal in de regen vooral op, als hij hem niet in de formation lap in de grindbak parkeert tenminste). Perez neemt een hoop geld mee, maar was niet in de RB terecht gekomen als hij niet een beetje kan sturen.
In de jaren 90 deden er vrijwel altijd teams mee die 100% afhankelijk waren van de pay drivers om hun begroting sluitend te krijgen. Sinds de budget cap is dat veel minder het geval.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

denk dat niki lauda een van de bekendste 'stoeltje gekocht'-piloten is; het komt niet aanwaaien, kunt talent hebben maar euros zijn minsten zo belangrijk

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
Grrrrrene schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 12:28:
[...]

Ik ben, met de recente ontwikkelingen, wel benieuwd of Norris nog steeds bovenaan zal staan. Hij komt inderdaad onzeker over. Zelfkritisch is niet erg, dat is juist goed, maar hij kan op een p2 na een knappe prestatie nog down reageren, omdat het niet p1 was. Verstappen kan relativeren, als p3 het hoogst haalbare was, omdat NOR en PIA gewoon snellere auto's reden, maar hij wel de Ferrari's achter zich kon houden, heeft hij gemaximaliseerd en is hij tevreden. Lando heeft dat niet over zich.

Maar veel komt ook door het team: ik vind dat McLaren Lando veel meer moet beschermen tegen zichzelf. Zoals ik al eerder zei: vertel die jongen nog voor hij de interviews in gaat dat Max een ongelofelijk knappe prestatie heeft geleverd en dat je trots ben dat hij zonder kleerscheuren de finish heeft gehaald (veel grote namen hadden problemen in de regen). Haal Max in gedachten even uit de race en Lando zat niet heel ver terug. Dat hij niet p2 of p3 is gefinisht kun je op de rode vlag situatie gooien: daardoor kwamen de Alpines voor hem terecht. Dat Max won, was gewoon verdiend, ook zonder rode vlag.
Dat laatste kan McLaren niet. Dat zit niet in Zak Brown. Dat wijzen naar geluk is precies het soort opmerking wat Brown ook zou maken.

• Lynx
[...]

Ben het hier ook echt niet mee eens. Als er een F2 kampioen in de F1 komt en hij blijkt slechts gewonnen te hebben door “omstandigheden” valt hij in de F1 onmiddellijk door de mand (bv. schumi jr. & Nyck) Net als bijvoorbeeld enkele rijders waar wel wat van verwacht werd zoals Zhou en Sargeant die toch echt gedeclasseerd werden. Latifi viel ook voornamelijk in negatieve zin op.

Stroll is niet scherp, hoeft hij ook niet te zijn want hij voelt de consequenties van zijn stupiditeit niet. Echter hij is bij tijden wel snel. Hij kan zich meten aan (oudere) meervoudige wereldkampioenen en haalt af en toe een podium in een auto die het niet verdiend. Bovendien staat hij wel bekend als een regen rijder en dat is toch iets waar we allemaal beweren het onderscheidende talent van Max te zien.

Los daarvan mist hij gewoon de processing power om continu op dit niveau te opereren. Is onberekenbaar en meer dan eens een gevaar voor zichzelf en z’n omgeving. Maar dat maakt hem niet langzaam.

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002

World Citizen

FreeReef.nl

Ik zit de onboard van Max te kijken..

Mooi om het verschil te zien waar de voorband van Max in een bocht zit, en waar die van alle andere.
Als hij achter iemand rijd zie je dat verschil heel goed. Andere raken wellicht net de lijn in een bocht... Max zit op de curb. En soms (net als hij bij karten deed), naast de curb in het gras.

Gaaf om te zien hoe die verschillen zijn in sturen.

insturen

_/-\o_ Dit is toch goud. Zijn voorganger zit 1 meter in de baan, Max op het gras.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/auLxtJsHq3v043mGMsj0l1JRFEQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/67zMtZQUMyfBvhWI4Yhvrz8s.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door World Citizen op 10-11-2024 10:45 ]

FreeReef.nl

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Hij doet het constant.

Het verschil in lijnen is niet te begrijpen. NIEMAND doet de lijn die Max doet.

Als je het vanaf een afstand bekijkt dan is er dus 1 mens... 1 setjes hersenen, wat iets COMPLEET anders doet dan de rest.
Kijk alle onboards, kijk naar andere rijders... ze doen allemaal ongeveer hetzelfde.

Maar de hersenen die we "Max" noemen... doet iets wat niemand doet. Het wijkt niet een beetje af, nee de hele baan is anders voor Max.

Dit soort verschillen in lijnen (die hij constant doet)..... zijn niet normaal als niemand anders het doet. Niemand!

(rechterpijl is de voorband van die Ferrarie, en de linkerpijl die van Max)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t_0Vdvz3YTzBo5_IvNCOcSF9K6c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3LQDN9djvjPDSKBQJUWDOJJs.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door World Citizen op 10-11-2024 11:08 ]

FreeReef.nl

• Toke_gt
World Citizen schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:05:
Hij doet het constant.

Het verschil in lijnen is niet te begrijpen. NIEMAND doet de lijn die Max doet.

Als je het vanaf een afstand bekijkt dan is er dus 1 mens... 1 setjes hersenen, wat iets COMPLEET anders doet dan de rest.
Kijk alle onboards, kijk naar andere rijders... ze doen allemaal ongeveer hetzelfde.

Maar de hersenen die we "Max" noemen... doet iets wat niemand doet. Het wijkt niet een beetje af, nee de hele baan is anders voor Max.

Dit soort verschillen in lijnen (die hij constant doet)..... zijn niet normaal als niemand anders het doet. Niemand!

(rechterpijl is de voorband van die Ferrarie, en de linkerpijl die van Max)
[Afbeelding]
Dat is de hoekige, snelle rijstijl van Max. Daar zitten allerlei voordelen aan die hij weet te managen (en anderen niet, die hebben vooral last van de nadelen), dus even gezocht naar uitleg.
Er is vast wel betere/technische uitleg te vinden, maar simpel toegelicht: https://www.autoblog.nl/n...van-max-verstappen-101578

Betere artikelen met linken naar 2 youtubefilmpjes van Peter Windsor:

https://www.f1maximaal.nl...is-verstappen-nou-zo-snel

https://www.f1maximaal.nl...t-het-er-zo-makkelijk-uit

[ Voor 10% gewijzigd door Toke_gt op 10-11-2024 11:34 . Reden: Andere linken toegevoegd ]

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:03

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Ehm, maar is het geval van dat screenshot niet gewoon extreem de bocht afsnijden door buiten de baan te rijden? (blijkbaar lagen er geen tracklimits daar, maar zo op 't oog kan dit toch niet de bedoeling zijn? )

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• AvK

AvK

Ready Set Go

Hoezo tracklimits? Zie toch duidelijk dat de rechter banden op het asfalt rollen.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:03

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

De binnenste wielen volledig náást de kerbs was op bepaalde banen/bochten toch ook al verboden? (ik ken niet alle regels uit m'n hoofd, dat geef ik toe)

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• Toke_gt
APClll schreef op zondag 10 november 2024 @ 12:10:
Ehm, maar is het geval van dat screenshot niet gewoon extreem de bocht afsnijden door buiten de baan te rijden? (blijkbaar lagen er geen tracklimits daar, maar zo op 't oog kan dit toch niet de bedoeling zijn? )
Als ik het goed heb begrepen, reed hij expres met de linkerband tegen de buitenkant van de kerbs en is dat een techniek die bij karten in de regen veel wordt gebruikt.

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Toke_gt schreef op zondag 10 november 2024 @ 12:22:
[...]

Als ik het goed heb begrepen, reed hij expres met de linkerband tegen de buitenkant van de kerbs en is dat een techniek die bij karten in de regen veel wordt gebruikt.
Dat filmpje hadden ze in F1 race cafe. Daar zie je hem als klein kind oefenen in de regen en steekt hij ook constant het binnenste wiel op het gras.

Ik ga het zoeken.

FreeReef.nl

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:15
World Citizen schreef op zondag 10 november 2024 @ 12:27:
[...]

Dat filmpje hadden ze in F1 race cafe. Daar zie je hem als klein kind oefenen in de regen en steekt hij ook constant het binnenste wiel op het gras.

Ik ga het zoeken.
Bedoel je deze? Zag hem net toevallig voorbij komen op 9gag😅

https://9gag.com/gag/abAG...ink&utm_medium=post_share

• AvK

AvK

Ready Set Go

APClll schreef op zondag 10 november 2024 @ 12:21:
De binnenste wielen volledig náást de kerbs was op bepaalde banen/bochten toch ook al verboden? (ik ken niet alle regels uit m'n hoofd, dat geef ik toe)
'Two wheels on the black stuff' is de regel tegenwoordig. Je mag zelfs deels op de witte lijn rijden als je maar rubber op het asfalt houdt. Tenminste zo heb ik dat begrepen.

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

https://twitter.com/433_marc/status/1853525754405134421

Max in de regen in de kart. Ergens vanaf 30sec zie je hem hetzelfde doen.

@SpeedyNick was me voor :)

[ Voor 12% gewijzigd door World Citizen op 10-11-2024 12:44 ]

FreeReef.nl

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16:59
APClll schreef op zondag 10 november 2024 @ 12:21:
Je moet twee wielen binnen de witte lijnen houden.

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:41
Toke_gt schreef op zondag 10 november 2024 @ 12:22:
[...]

Ik heb diverse filmpjes gekeken, ik kan helaas niet meer terugvinden welke het was maar....

Max stuurde wat eerder in dan andere coureurs. Voornamelijk bocht 1 en bocht... 11?12?. Dat eerder insturen compromiteert de snelheid een beetje maar vervolgens kan Max de volgende bocht wat "rechter" nemen en zit hij ook iets naast de race lijn. Daar ligt minder rubber. Het gevolg daarvan is dat Max meer grip heeft en deze beter kan benutten omdat de wielen rechter staan.

Dat zijn de lessen van het karten waarbij Jos hem de baan op stuurde in de regen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

asing schreef op zondag 10 november 2024 @ 12:48:
[...]

Ik heb diverse filmpjes gekeken, ik kan helaas niet meer terugvinden welke het was maar....

Max stuurde wat eerder in dan andere coureurs. Voornamelijk bocht 1 en bocht... 11?12?. Dat eerder insturen compromiteert de snelheid een beetje maar vervolgens kan Max de volgende bocht wat "rechter" nemen en zit hij ook iets naast de race lijn. Daar ligt minder rubber. Het gevolg daarvan is dat Max meer grip heeft en deze beter kan benutten omdat de wielen rechter staan.

Dat zijn de lessen van het karten waarbij Jos hem de baan op stuurde in de regen.
Het is goed te zien in dit filmpje:

PSN

• RobertMe
  • Laatst online: 16:29
AvK schreef op zondag 10 november 2024 @ 12:38:
[...]

'Two wheels on the black stuff' is de regel tegenwoordig. Je mag zelfs deels op de witte lijn rijden als je maar rubber op het asfalt houdt. Tenminste zo heb ik dat begrepen.
Volgens mij is het voldoende om met 1 wiel contact met de lijn te houden? En zelfs dat is "overdreven", want de kwalificatie in CotA werd Piastris tijd niet afgenomen terwijl er 3 wielen buiten de witte lijn waren en en het vierde wiel in de lucht hing boven de witte lijn.

Wat @APClll aangeeft "lagen er geen track limits" is al niet meer zo sinds 2022. Onder de nieuwe race directors (/nu race director) is het ten alle tijden minimaal 1 wiel op de witte lijn (of het asfalt). Daarom ook dat er tegenwoordig een blauwe lijn naast de witte lijn is. Dat contrasteert mooi en zo zien ze of er nog een deel van het wiel contact heeft met de witte lijn en er niet net overheen is. (Voornamelijk dus bij de curbs die ook witte vlakken hebben, want dan is er nog steeds de blauwe lijn over de curbstone).
Pagina: 1 ... 74 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Topicreeks voor de racetopics:
Topicreeks racetopics 2024