[F1] Seizoen 2024 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 89 Laatste
Acties:
  • 973.174 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06:10
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 17:34:
Ik wou het echt, echt niet over de stewards gaan hebben, maar dit pareltje moet ik gewoon delen.
Herbert heeft gereageerd op de beschuldigingen. En dat deed hij zo:

[...]

Wauw

[...]

https://www.motorsport.co...ntegrity-claims/10670903/

Die stomme idioot communiceert dit via een gokwebsite en voert als argumentatie dat hij niet vooringenomen is, Norris en Zak Brown hun meningen over de straffen in Mexico aan. :D :')

Ik durf deze denk ik wel aan. Die zien we nooit meer terug als Steward. Die heeft elke geloofwaardigheid die die nog had, nu wel weggegooid. Dit is gewoon te dom en getuigd van een bizar gebrek aan reflectievermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ik wou het echt, echt niet over de stewards gaan hebben, maar dit pareltje moet ik gewoon delen.
[...]

Die stomme idioot communiceert dit via een gokwebsite en voert als argumentatie dat hij niet vooringenomen is, Norris en Zak Brown hun meningen over de straffen in Mexico aan. :D :')
Wel een rare uitspraak, zeg dan dat de anderen die het met je eens waren de andere stewards waren oid :P

Dit soort uitspraken is alleen maar extra olie op het vuur gooien :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03:10

[...]

[...]

Ik durf deze denk ik wel aan. Die zien we nooit meer terug als Steward. Die heeft elke geloofwaardigheid die die nog had, nu wel weggegooid. Dit is gewoon te dom en getuigd van een bizar gebrek aan reflectievermogen.
Leuke reclame voor die gok-website. Maar dit is fake, toch? Toch?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]

[...]

Is dit echt :?

Onderschat de FIA nooit. Ik zie nog wel een promotie in het verschiet... :+

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:45
RobertMe schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 18:27:
[...]

Leuke reclame voor die gok-website. Maar dit is fake, toch? Toch?!
Helaas is 'onze' Johnny niet zo'n helder licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 16:22
YakuzA schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 18:17:
[...]

Wel een rare uitspraak, zeg dan dat de anderen die het met je eens waren de andere stewards waren oid :P

Dit soort uitspraken is alleen maar extra olie op het vuur gooien :P
tja, klinkt alsof hij dat niet zei, omdat de andere stewards het daar niet volmondig mee eens waren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:54

[...]

[...]

I’ll take that bet. Ik zeg dat we Johnny zelfs dit seizoen nog terug zien als steward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:15
Lynx schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 19:09:
[...]

I’ll take that bet. Ik zeg dat we Johnny zelfs dit seizoen nog terug zien als steward.
Volgens mij was al bekend dat dit zijn laatste race was dit seizoen. Volgens planning, niet vanwege enig issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afwezig
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 23:25

[...]

[...]

De FIA staat niet bekend om hun integriteit. Ik durf een andere wel aan; MBS heeft in ieder geval geen moeite met dit gedrag van Herbert. Het is ook niet voor niets dat Herbert zich schijnbaar vrij voelt om dit soort compleet geschifte interviews te geven; het risico dat hij zijn hobby hierna niet meer kan uitvoeren is vrij nihil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:37

AvK

Ready Set Go

Afwezig schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 19:39:
[...]

De FIA staat niet bekend om hun integriteit. Ik durf een andere wel aan; MBS heeft in ieder geval geen moeite met dit gedrag van Herbert. Het is ook niet voor niets dat Herbert zich schijnbaar vrij voelt om dit soort compleet geschifte interviews te geven; het risico dat hij zijn hobby hierna niet meer kan uitvoeren is vrij nihil.
Hij voelt zich duidelijk oppermachtig.
Denk toch echt dat hij nu zijn hand wel overspeeld heeft. Zelfs de FIA moet dat zien.
Dit is niet houdbaar.

En anders moeten de rijders maar gaan staken als hij toch weer steward wordt.
Moet je eens kijken hoe snel er iemand anders zit.

Vind dat de rijders wel een beetje meer een 'front' mogen vormen met al die onzin straffen de laatste tijd.
Fok zeggen enzo. Waar gaat het over?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 10:32
Hilarisch toch, die vent. Hij was altijd al op een kruistocht tegen Verstappen maar zoveel stupiditeit, daar is niets tegen opgewassen zou je denken.

Al zal er vanuit de FIA vast niets mee gebeuren.
Wanneer leren ze daar nou eens om niet telkens dat team van stewards te wisselen maar er gewoon één vast team van te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik lees her en der dat Colapinto voor flink bedrag, USD20mio, naar RedBull gaat.

Hier lees ik niks. Fake news :?

[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 05-11-2024 21:37 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Help!!!! schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 21:36:
Ik lees her en der dat Colapinto voor flink bedrag, USD20mio, naar RedBull gaat.

Waar lees je dat her en der?

Ik zag alleen en YT video van Cameron voorbij komen in mijn feed maar geen interesse om die te kijken, die post al uren achter elkaar video's voor de clicks.

-edit-

AMUS rept er inderdaad ook over: https://www.auto-motor-un...el-red-bull-perez-ersatz/

Maar dat was zijn prestatie in Mexico, maar goed je weet het nooit in F1

Goedkope Google vertaling:
Krijgt Red Bull de vervanger van Perez?

Franco Colapinto heeft verlangen gewekt met zijn sterke prestaties. In Brazilië bevestigde James Vowles dat er interesse is van meerdere teams. Christian Horner heeft al een bezoek gebracht aan het Williams Paviljoen.
In Mexico kende het enthousiasme geen grenzen. In São Paulo is de steun voor Franco Colapinto opnieuw aanzienlijk groter dan tijdens de eerste optredens van de rookie, ook al is bekend dat de Argentijnen niet altijd een bijzonder ontspannen relatie hebben met hun Braziliaanse buren. De 21-jarige heeft in zijn thuisland een echte Formule 1-koorts veroorzaakt. Zelfs voetbalgod Lionel Messi zou duimen voor Colapinto.
Williams-teambaas James Vowles geeft toe dat hij verrast was door de goede prestaties van zijn juniorcoureur. Er zit nog meer van hem in het verschiet. Als je naar zijn prestaties in Mexico en Austin kijkt, kun je snel vergeten dat hij maar een handvol races in de Formule 1 heeft gereden. Alle grote coureurs groeien met de tijd. Ik stop niet na vier of vijf races. Er zal een grote verbetering zijn."
Geen plaats voor Williams

De goede prestaties van de rookie zijn ook bij de concurrentie niet onopgemerkt gebleven. Na minder dan een seizoen in de Formule 2 maakte Colapinto zonder aanpassingsproblemen de sprong naar de koningsklasse. Naast het pure talent waren het de volwassenheid en het zelfvertrouwen die de teamleiding van Williams overtuigden. Het probleem: met Alex Albon en Carlos Sainz heeft het traditionele Britse raceteam al twee coureurs onder contract voor komend seizoen.
Op de FIA-persconferentie in São Paulo vrijdag (1 november) maakte Vowles zijn bereidheid kenbaar om het talent over te dragen aan de concurrentie. De voorwaarden moeten echter wel kloppen: “We zijn momenteel met een aantal geïnteresseerde teams de mogelijkheden aan het verkennen. Maar er valt nog niets aan te kondigen. Als het zover is, wil ik graag meer informatie geven, want Franco is echt een bijzondere speler. bestuurder."

Naast talent zou Colapinto waarschijnlijk ook veel sponsorgeld van huis meenemen. Vowles wees op het enthousiasme dat Colapinto heeft aangewakkerd met zijn goede prestaties: "Je hoeft alleen maar naar buiten te kijken. Er zijn hier tienduizenden mensen die een coureur steunen die er pas vijf races is geweest. Hij doet het geweldig op de weg." "Maar we moeten altijd onthouden dat hij pas 21 jaar oud is. Ik heb een verantwoordelijkheid voor hem en ik moet ervoor zorgen dat we het juiste doen."
Goede oplossing voor alle partijen

Volgens Vowles moet je eerst uitzoeken wat de andere teams precies willen. “Op basis daarvan moeten we vervolgens beslissen wat voor iedereen de beste oplossing is.” Voor Williams gaat het er vooral om de toegang tot de junior coureur niet volledig te verliezen. Carlos Sainz heeft blijkbaar de mogelijkheid om het team na slechts één seizoen te verlaten als Red Bull aanklopt. Dit geval zou zich echter waarschijnlijk alleen voordoen als Max Verstappen het wereldkampioensteam verlaat.

Deze constellatie zou de mogelijkheid van een deal voor beide partijen openen. Zolang Sainz voor Williams rijdt, zijn de diensten van Colapinto niet nodig. Mocht de Spanjaard toch vertrekken, dan zou Red Bull in ruil daarvoor de Argentijn terug kunnen sturen. Dergelijke interacties zijn nog steeds slechts theorie. Maar vrijdag bracht Christian Horner een bezoek aan het Williams-paviljoen om de opties te verkennen.

Vowles grapte dat de teambaas van Red Bull alleen maar langskwam voor een kopje koffie. Maar hij onthulde ook: "Als twee Formule 1-teams onderhandelen, is het nooit gemakkelijk. We vechten tegen elkaar op het circuit, maar we proberen ook een oplossing te vinden voor de carrière van een jonge man. Hopelijk hebben we snel goed nieuws. Ik Ik heb er vertrouwen in dat we de zaken voor de laatste race van het seizoen zullen afronden, maar het is lastig om nu een exacte tijd te geven."
Wat gebeurt er met Sergio Perez?

Red Bull-sportdirecteur Helmut Marko had een pure huurovereenkomst al uitgesloten. Maar Williams zal zijn talent niet zomaar weggeven. Bij de onderhandelingen zal zeker ook een transfersom betrokken zijn. Zoals altijd is de prijs afhankelijk van vraag en aanbod. Als Colapinto zijn vorm blijft verbeteren en Sergio Perez weinig blijft bijdragen aan het succes van Red Bull, kan het duur uitpakken.

Horner had in Mexico aangekondigd dat er moeilijke beslissingen zouden worden genomen over Perez. Dit opende de deur voor speculatie. De teambaas wilde desgevraagd niet eens garanderen dat de nummer twee coureur tot het einde van het seizoen aan boord zou blijven. Maar blijkbaar is het niet zo eenvoudig om eruit gegooid te worden. Perez heeft een waterdicht contract getekend dat nog geldig is in 2025.

Het is onduidelijk of er bij aanhoudend sportief falen op een gegeven moment clausules in werking zullen treden die een scheiding mogelijk maken. Of dat je de Mexicaan gewoon kunt afbetalen. Perez zelf heeft zelfvertrouwen ondanks de aanhoudende crisis en speculaties over een scheiding: "Dit zijn slechts geruchten. Er moet meer professionaliteit komen, ook van de media. Ik zal er in Las Vegas zijn en ik zal er volgend jaar ook zijn."

In een interview met Sky gaf Helmut Marko nogmaals aan dat de teamleiding niet stil zal zitten toekijken als er geen verbetering komt: “Het klopt: Sergio Perez heeft een contract voor volgend seizoen. Maar de Formule 1 is een prestatiemaatschappij. Het constructeurskampioenschap ziet er dit jaar niet goed uit voor ons. Beide coureurs moeten presteren. Als hij de prestaties levert, dan zit hij in de auto."

[ Voor 101% gewijzigd door Humma Kavula op 05-11-2024 22:22 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe

Daar wordt al een tijdje over geroddeld. En in Mexico is Horner nog bij Vowles op vezoek geweest. Volgens Vowles om hun nieuwe koffie te proeven.

Carlos Sainz Sr. was toentertijd ook bij Williams gespot (in Zandvoort?) en de aankondiging volgde niet veel later :+

Maar het is IMO wel een "ongeloofwaardige" roddel. Als het echt om zoveel en om RBR gaat dan moet het wel dat Perez er nog zit voor de (Zuid-)Amerikaanse markt. En dan is het ook semi het failliet van het juniorprogramma (alweer :+). Want Colapinto heeft zelfs minder races gereden dan Lawson (die nu op 5?+3 zit, Colapinto op 6 (Italië, Baku & Singapore, en Austin & Mexico & Brazilië)). En Lawson laat tegen Perez toch ook zien geen koekenbakker te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Als hij 20M meebrengt misschien. RBR gaat been 20M betalen aan een onbewezen driver.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:58
Het valt of staat met de sponsoring van de heer Carlos Slim. Als deze toezegt dat de sponsoring blijft of misschien via een ander bedrijf op de RBR / RB blijft staan heeft Franco een kans, anders blijft Perez gewoon op z’n plekje.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:26
En sauber neemt afscheid van zhou en bottas:

https://x.com/stakef1team_ks/status/1854071359300620748

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:25

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

niks (kunnen) laten zien de laatste tijd, dus wel soortvan logisch.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-09 16:07

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Gbr-iKbbQAA-ahq?format=jpg&name=small

[ Voor 60% gewijzigd door basvn op 06-11-2024 09:13 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Zhou, die gaat niemand missen? Laatste 10 races of zo gewoon altijd als laatste gekwalificeerd... Dus zelfs niet beter dan "teamgenoot", ook al is het een "shitbox". Terwijl die teamgenoot in diezelfde shitbox toch nog wel eens voor andere coureurs wist te kwalificeren.

Gek genoeg heeft Zhou dan weer wel het beste resultaat van dit jaar, een P11(?) in Bahrein als ik me niet vergis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pauillac
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 18-09 20:09
Mooi, daar missen we helemaal niets aan. Beide zijn kleurloze rijders. Tijd voor jong en dynamisch grut, gooi de boel achteraan maar een beetje door de war, kan het qua spanning alleen maar van opknappen.

[ Voor 4% gewijzigd door Pauillac op 06-11-2024 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Laatst online: 06:54
Bottas kan terugkijken op een prima carriere denk ik zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Pauillac schreef op woensdag 6 november 2024 @ 09:28:
Mooi, daar missen we helemaal niets aan. Beide zijn kleurloze rijders. Tijd voor jong en dynamisch grut, gooi de boel achteraan maar een beetje door de war, kan het qua spanning alleen maar van opknappen.
Jong en dynamisch grut zoals Hulkenberg? :X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Willem30
Ennnn het volgende bericht wat te verwachten viel:

Bortoleto in 2025 bij Sauber: https://nl.motorsport.com...oleto-vast-2025/10670964/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:05
Willem30 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 09:49:

Bortoleto in 2025 bij Sauber: https://nl.motorsport.com...oleto-vast-2025/10670964/
Dat is wel goed nieuws. Ben tot op heden erg onder de indruk geweest van bortoleto.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Willem30 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 09:49:

[...]

Beide programma's [Sauber en Audi] hebben een goed track record als het gaat om de ontwikkeling van jong talent, dus ik heb er vertrouwen in dat we samen ons eigen succesverhaal gaan schrijven."

[...]
Theo Pourchaire would like a word...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
AtlAntA schreef op woensdag 6 november 2024 @ 09:53:
[...]

Dat is wel goed nieuws. Ben tot op heden erg onder de indruk geweest van bortoleto.
Meen je dit? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:04

JB

Cédric roelt!

Ik vind het net zo suf als BOT zelf :X Met zo'n auto...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauillac
DeKaerften schreef op woensdag 6 november 2024 @ 09:47:
[...]

Jong en dynamisch grut zoals Hulkenberg? :X
Nee, meer zoals Bortoleto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pauillac
DeKaerften schreef op woensdag 6 november 2024 @ 09:53:
[...]

[...]

Theo Pourchaire would like a word...
Heeft zichzelf geen dienst bewezen met zijn vrij zwakke F2 campagne in een veld dat nou niet overliep van het talent.

[ Voor 9% gewijzigd door Pauillac op 06-11-2024 10:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jelleujelle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik vind de timing van dit bericht wel heel raar.. Je krijgt een nieuwe coureur, uit het land waar je afgelopen weekend geraced hebt... En dan breng je dit nieuws NA dat weekend..... Zonde van alle media aandacht toch!

[ Voor 9% gewijzigd door Jelleujelle op 06-11-2024 10:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 12:43
Nu gaat die Sauber op dit moment ook voor geen meter, dus het is makkelijk oordelen nu.

Helaas heeft Zhou nooit kunnen verwonderen. Een paar mooie momentjes, maar dat was het wel.

Van Bottas snapte ik toentertijd niet waarom hij van Williams in de Mercedes naast Hamilton werd gezet. Vond het toen niet echt een hoogvlieger. Ik denk dat Mercedes toen ook niet zoveel keuze had om op korte termijn Rosberg te vervangen. Als wingman is hij uiteindelijk helemaal niet slecht gebleken (vraag maar aan Perez). Maar dat kwam vooral door de superieure auto en zijn constante prestaties. Uiteindelijk kregen we Bottas 2.0, 3.0 etc. toen hij mentaal begon te knakken. Zijn opleving bij Sauber vond ik mooi met mullet en kalenders, uit het stramien van een topteam. En nu gaat het een beetje als een nachtkaars uit nu blijkt dat hij (voor mij tenminste) nog steeds diezelfde coureur is die bij Williams niet kon imponeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:22
Tja, zet iemand in een slechte auto en zelfs een kampioen kan er niet veel mee.
Vettel was na zijn RBR periode ook niet meer wat het was. Schumacher kon op dat moment ook niet veel met Mercedes. Raikonnen in de Alfa, Bottas in de Sauber, Button/Alonso destijds in de McLaren hopeloos achteraan...
De nodige teams hebben een paar goede jaren en een paar slechte jaren. Rookies kunnen dan weinig laten zien en de top lijkt ook ingekakt.

Edit: Lijkt me persoonlijk ook niet motiverend om voor een team te rijden dat gewoon geen punten weet binnen te halen.

[ Voor 12% gewijzigd door VincentG op 06-11-2024 10:32 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R0ImgKojKQzudwnGNEF2Qt-upwU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q2eGxAH6k3CknDi96FmWwVWj.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Fauna schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:19:
Nu gaat die Sauber op dit moment ook voor geen meter, dus het is makkelijk oordelen nu.

Helaas heeft Zhou nooit kunnen verwonderen. Een paar mooie momentjes, maar dat was het wel.

Van Bottas snapte ik toentertijd niet waarom hij van Williams in de Mercedes naast Hamilton werd gezet. Vond het toen niet echt een hoogvlieger. Ik denk dat Mercedes toen ook niet zoveel keuze had om op korte termijn Rosberg te vervangen. Als wingman is hij uiteindelijk helemaal niet slecht gebleken (vraag maar aan Perez). Maar dat kwam vooral door de superieure auto en zijn constante prestaties. Uiteindelijk kregen we Bottas 2.0, 3.0 etc. toen hij mentaal begon te knakken. Zijn opleving bij Sauber vond ik mooi met mullet en kalenders, uit het stramien van een topteam. En nu gaat het een beetje als een nachtkaars uit nu blijkt dat hij (voor mij tenminste) nog steeds diezelfde coureur is die bij Williams niet kon imponeren.
Bottas stond onder het management van Wolff himself. Rosberg vertrok plots en ze hadden snel een vervanger nodig. Bottas deed het best aardig, ik kan me geen enkele coureur herinneren die toen publiekelijk overwogen werd.

Bottas zal Sauber niet missen en weinig fans zullen Bottas missen.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 23:21
siggy schreef op woensdag 6 november 2024 @ 12:24:
Rosberg vertrok plots en ze hadden snel een vervanger nodig. Bottas deed het best aardig, ik kan me geen enkele coureur herinneren die toen publiekelijk overwogen werd.
Hulkenberg, maar die had net getekend bij Renault. Daarnaast waren Ocon en Wehrlein nog niet rijp voor Mercedes, en uiteindelijk zijn die het nooit geworden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 12:16

-d-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
VincentG schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:31:
Tja, zet iemand in een slechte auto en zelfs een kampioen kan er niet veel mee.
Vettel was na zijn RBR periode ook niet meer wat het was. Schumacher kon op dat moment ook niet veel met Mercedes. Raikonnen in de Alfa, Bottas in de Sauber, Button/Alonso destijds in de McLaren hopeloos achteraan...
De nodige teams hebben een paar goede jaren en een paar slechte jaren. Rookies kunnen dan weinig laten zien en de top lijkt ook ingekakt.

Edit: Lijkt me persoonlijk ook niet motiverend om voor een team te rijden dat gewoon geen punten weet binnen te halen.
Dat de auto ruk is hoeft nog niet te betekenen dat je kansloos achteraan rijdt en niks meer kunt laten zien. Alonso heeft ook in die waardeloze McLaren laten zien dat hij nog steeds kon sturen. Vettel heeft ook nig wel goede dagen bij Ferrari gehad (totdat hij ineens weer "brak", zoals Hockenheim 2018 :+). En Vettel en Alsonso de laatste ronden Suzuka 2022 in de regen tot op de finishlijn.
Hetzyals dat rookie Verstappen in de Toro Rosso ook imposante dingen liet zien ondanks dat het geen top auto was.

Maar ja, Bottas is ook niet veel bijzonders. Hij kan wel hard rijden, maarja, je moet ook kunnen racen. Als in: hij kwalificeerde zo nu en dan ook wel eens voor Hamilton, en in de race kon hij ook wegrijden. Maar als hij moest inhalen was het ook maar ~ mwah ~.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ydQ1OA5CvQH-LDzwf_0thHgUbbs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lm7Vq7YYZ2CHXGAPITpIzm8y.jpg?f=fotoalbum_large

De grid voor volgend jaar krijgt al aardig vorm!
Al ben ik nog niet helemaal overtuigd of Perez het gaat halen..

[ Voor 13% gewijzigd door G_Dragon op 06-11-2024 13:33 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
G_Dragon schreef op woensdag 6 november 2024 @ 13:32:
[Afbeelding]

Ik vind dat Lawson wel heeft laten zien afgelopen race dat hij kan racen en met druk om kan gaan. Hij werd eraf gekegeld en herstelde zich goed, verder weinig fouten gemaakt en op het einde nog rondes lang een Hamilton en Perez achter zich gehouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 15:57
[Afbeelding]

Dat Lawson in 2025 in een F1 auto zit lijkt me is zekerder dan voor Perez.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:40
Perez zal het seizoen nog mogen uitrijden want het constructeurskampioenschap is toch al verloren en nu nog vervangen zal weinig zin hebben maar volgend seizoen rijdt hij in ieder geval niet voor het hoofdteam. De woorden van Horner wijzen op een lastige keuze die gemaakt gaat worden maar waarom Perez steeds kan aanblijven lijkt toch financieel. Alleen gaat dat volgend seizoen veranderen. Het Carlos Slim sponsorgeld gaat verdwijnen bij Red Bull en zal door een andere sponsordeal snel aangevuld worden. Verwacht eerder een Colapinto of Lawson naast Verstappen volgend seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 12:16

-d-

Chocoball schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:09:
[...]

Perez zal het seizoen nog mogen uitrijden want het constructeurskampioenschap is toch al verloren en nu nog vervangen zal weinig zin hebben maar volgend seizoen rijdt hij in ieder geval niet voor het hoofdteam. De woorden van Horner wijzen op een lastige keuze die gemaakt gaat worden maar waarom Perez steeds kan aanblijven lijkt toch financieel. Alleen gaat dat volgend seizoen veranderen. Het Carlos Slim sponsorgeld gaat verdwijnen bij Red Bull en zal door een andere sponsordeal snel aangevuld worden. Verwacht eerder een Colapinto of Lawson naast Verstappen volgend seizoen.
Carlos Slim is naast eigenaar van Telcel ook eigenaar van Claro (ook sponsor). Claro heeft ook een mobiel netwerk in Argentinie... Hmmm >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
-d- schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:54:
[...]

Carlos Slim is naast eigenaar van Telcel ook eigenaar van Claro (ook sponsor). Claro heeft ook een mobiel netwerk in Argentinie... Hmmm >:)
Alleen heeft Red Bull ook AT&T een sponsorcontract met Red Bull en zouden die exclusiviteit hebben afgekocht. Daardoor is er uberhaupt geen ruimte meer voor een telefoonprovider op de auto. Onafhankelijk van het land waar die provider zit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:45
[...]

Vind zo'n Colapinto direct naast Verstappen zetten ook wel een flinke gok. Ze hadden gewoon voor Sainz moeten gaan als ze het constructeurskampioenschap zo belangrijk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:35
Hopelijk hebben ze geleerd van de vorige keren. Anders is het de opmaat van de volgende die naast Max helemaal afbrand.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

* Illegal_Alien is te lui om te zoeken.

Maar is er een lijst van coureurs met de meeste teammaatjes in zijn carriere?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• RobertMe
Het verschil in mentaliteit tussen Perez en Verstappen:
https://www.reddit.com/r/...ap_between_checo_and_max/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 16:22
[...]

Colapinto kan ik me niet voorstellen naast Ver volgend seizoen. Waarom dan niet Lawson of Tsu, beiden presteren prima.
Nee, als hij overgaat dan wordt dat naar VCARB, iets anders is echt niet logisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:34

Killjoy

Klingon lawn products

Hoho. Een echte vent rijdt Fendt hé! ;)

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 10:32
Kan me niet voorstellen dat ze een zak geld betalen voor Colapinto inderdaad. Mogelijk Lawson naast Verstappen, dat zie ik wel gebeuren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:16
Haha, die edit ook met muziek even later in de comments _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
Fauna schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:19:

Bottas was uiteindelijk een Perez, middelmatig wat gemaskeerd werd oor een superieure auto, waar dringend iemand in moest en toevallig beschikbaar was. En allebei ieder jaar de illusie dat jaar voor de titel te kunnen strijden, en op het moment dat de kampioenschappen van de teamgenoot onder druk kwamen te staan in geen velden en wegen te bekennen (Bottas in 2021, Perez nu).
[...]

Aan de andere kant, aangezien het constructeurskampioenschap toch al verloren is dit jaar, juist nu nog vervangen zodat de beoogde vervanger alvast meters kan maken de komende races.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Hello? :+

[ Voor 21% gewijzigd door Illegal_Alien op 06-11-2024 21:20 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a0QElKXlhRAfI9pRWGUXQfE1qlQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KeMXmN8CC4hMBAh8B3E3xvPZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Afgelopen weekend was schijnbaar de eerste keer sinds coureurs hun eigen nummer mogen kiezen dat twee teamgenoten op "hun nummer" finishen. 1. Verstappen die op P1 finisht, en 11, Perez, die op P11 finisht.

Uiteraard niet heel makkelijk te behalen gezien er redelijk wat coureurs zijn met een racenummer hoger dan 20.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:54
Lynx schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:26:

Trek je eigen conclusies, maar als in LA mcl ineens weer last heeft van banden slijtage is het duidelijk voor mij.
https://www.f1maximaal.nl...-de-band-van-de-velg-kwam

Van haren, de grote roddel kont van de Telegraaf, is het in ieder geval met mij eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:41
Lynx schreef op woensdag 6 november 2024 @ 21:56:
[...]

https://www.f1maximaal.nl...-de-band-van-de-velg-kwam

Van haren, de grote roddel kont van de Telegraaf, is het in ieder geval met mij eens.
Het artikel schrijft "water of een andere vloeistof". Ik werd eerder een beetje weggelachen maar het probleem van water in deze toepassing is dat het kookt bij 100 graden. De vraag is dan: haalt de binnenkant dan de band of de velg 100 graden?

Als water verandert van een vloeistof naar een gas neemt het 1360 keer zoveel ruimte in (https://www.natuurkunde.n...ting-water-naar-waterdamp). 1ml water in een band wordt om die reden 1,36 liter damp als het van fase veranderd. Een paar ml water zou dus al een toename in de bandendruk veroorzaken die teams niet willen.

Als je nu een anderre vloeistof kan vinden met een kookpunt bij 150 graden oid, dan los je dat probleem op.

Anyway, Pirelli gaf aan nooit iets geks gevonden te hebben.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

asing schreef op woensdag 6 november 2024 @ 23:00:
[...]

Het artikel schrijft "water of een andere vloeistof". Ik werd eerder een beetje weggelachen maar het probleem van water in deze toepassing is dat het kookt bij 100 graden. De vraag is dan: haalt de binnenkant dan de band of de velg 100 graden?

Als water verandert van een vloeistof naar een gas neemt het 1360 keer zoveel ruimte in (https://www.natuurkunde.n...ting-water-naar-waterdamp). 1ml water in een band wordt om die reden 1,36 liter damp als het van fase veranderd. Een paar ml water zou dus al een toename in de bandendruk veroorzaken die teams niet willen.

Als je nu een anderre vloeistof kan vinden met een kookpunt bij 150 graden oid, dan los je dat probleem op.
Wat, het gaat om energie die niet in de band gaat, maar via de velg naar buiten gaat.
En dat betekent precies helemaal niets. Wij van wc eend maken de rondste bandjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:31

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

[...]

Is het omgekeerde niet belangrijker?
Bij hogere lucht(stoom :P )druk vervormt de band minder, en warmt dus minder op. Of koelt wellicht iets af, waardoor de druk mogelijk zo goed als direct weer daalt ivm condensatie. Je hebt op dat moment dus een soort zelfregelend systeem gemaakt.

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:46
APClll schreef op woensdag 6 november 2024 @ 23:36:
[...]

Is het omgekeerde niet belangrijker?
Bij hogere lucht(stoom :P )druk vervormt de band minder, en warmt dus minder op. Of koelt wellicht iets af, waardoor de druk mogelijk zo goed als direct weer daalt ivm condensatie. Je hebt op dat moment dus een soort zelfregelend systeem gemaakt.
Ik denk dat de band door 3 zaken thermisch belast wordt; 1 wrijving van het oppervlak, 2 warmte vanuit remmen via de velg (zoals “magic button” van Lewis in Baku 2021) en 3 vervorming (energie absorptie door druk verschil). De eerst twee lijken mij dusdanig veel hitte genereren dat evt vocht verdampt en in volume toe neemt. Hendricks Motorsport heeft in de NASCAR rondom 1994 met de auto van Jeff Gordon nog wat dubieuze races gewonnen door hun banden een nacht in het water te laten liggen waardoor ze bandenwissel bij pitstops konden uitsparen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:22
[...]

De grap is echter dat water niet kookt bij 100 graden, als de druk hoger is. Alhoewel een F1 band niet dezelfde druk heeft als reguliere auto's, is de druk wel hoger dan de luchtdruk buiten de band. In Sao Paulo was de minimale druk 22 PSI, wat leidt tot een kookpunt van 112 graden, volgens Wolfram Alpha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Transportman schreef op woensdag 6 november 2024 @ 21:17:
[...]
Aan de andere kant, aangezien het constructeurskampioenschap toch al verloren is dit jaar, juist nu nog vervangen zodat de beoogde vervanger alvast meters kan maken de komende races.
Ik doe de aanname dat Perez tussentijds vervangen misschien clausules in zijn contract activeert dat Red Bull meer geld moet betalen bij een demotie of ontslag gedurende het seizoen dan in de winterstop. De geluiden in de paddock zijn dat Perez een redelijk waterdicht contract heeft want anders had Red Bull het al eerder in het seizoen kunnen doen net als bij Ricciardo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
[...]

Je weet dat de helft van het contactoppervlak van het water uit "velg" bestaat en dat die velg gloeiend heet wordt door de remmen? Daarnaast: behalve 1000x in volume toenemen (als de druk constant blijft), neemt het ook enorm veel warmte op. Als jij een pannetje water opzet, moet je heel lang koken wil je al dat water hebben verdampt. Dat kost enorm veel energie en dat zou anders allemaal warmte zijn die in de band was gekomen. Het mooie is dat dit effect je niet beperkt in het opwarmen van je koude banden, want dan doet het water nog niks.

Om een liter water te verdampen, heb je 2,46MJ nodig, wat bijna 700Wh aan energie is. Die 50ml waar ik het eerder over had, neemt dus per band 35Wh aan energie op. Aangezien dat een cyclus is van verdampen en weer condenseren, kan ik me voorstellen dat dit in een remzone of snelle bocht in korte tijd veel energie kan opnemen die anders in warmte in de band zou komen.

Het werkt blijkbaar ook gewoon, want het is inmiddels verboden, maar Red Bull heeft ermee geëxperimenteerd en is gestopt omdat het niet meer mocht.

De reden dat Pirelli nooit wat geks heeft gevonden, is dat ze er niet naar hebben gezocht. En Red Bull is ook niet gek: die vertellen zoiets bewust voor het weekend, zodat er geen team zo dom is om water toe te voegen aan de banden, want het issue ligt onder een vergrootglas. De kans is groot dat Pirelli dit steekproefsgewijs gaat controleren na de races (ze krijgen immers alle banden terug), net zoals er al op de skidblocks onder de vloer wordt gecontroleerd of die niet teveel zijn afgesleten vanwege een te lage rijhoogte.

Als we ineens zien dat bepaalde teams aan snelheid inboeten, weten we ook wel redelijk wie dit trucje gebruikten. Als het inderdaad o.a. McLaren was, zou dat dubbel zuur voor ze zijn: ze moesten immers hun mini-DRS ook al uit hun achtervleugels slopen en met de legalisering van hun flexibele voorvleugels, gaan andere teams (Ferrari heeft ze geloof ik al) dat kopiëren en ben je dat voordeel ook kwijt.

Ze zouden dit probleem met vocht in banden ook kunnen oplossen door de banden te vullen met stikstof. Dan stelt Pirelli de flessen met N2 ter beschikking en kan daar ook niet meer mee gemanipuleerd worden. Is er iets wat ik over het hoofd zien waarom dit niet kan?

[ Voor 5% gewijzigd door Grrrrrene op 07-11-2024 08:03 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21:26
Grrrrrene schreef op donderdag 7 november 2024 @ 07:54:
[...] Als het inderdaad o.a. McLaren was, zou dat dubbel zuur voor ze zijn: ze moesten immers hun mini-DRS ook al uit hun achtervleugels slopen
Dubbel zuur? Als in: je doet dingen die keihard verboden zijn en wordt betrapt, waardoor het succes wegvalt? Ik vind dat niet zuur, maar rechtvaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Toke_gt schreef op donderdag 7 november 2024 @ 08:35:
[...]

Dubbel zuur? Als in: je doet dingen die keihard verboden zijn en wordt betrapt, waardoor het succes wegvalt? Ik vind dat niet zuur, maar rechtvaardig.
Uiteraard, maar voor het team zal het als zuur aanvoelen. Je bent betrapt, danwel regels zijn aangescherpt zodat je loophole niet meer werkt. Laat ik het anders verwoorden: ze zullen er niet blij mee zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 18:07
Maar.... als het bij RBR destijds al gedicht is in de regels, hoezo zou McLaren dat nu ineens kunnen doen dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Treveo schreef op donderdag 7 november 2024 @ 08:51:
Maar.... als het bij RBR destijds al gedicht is in de regels, hoezo zou McLaren dat nu ineens kunnen doen dan?
Omdat er niet goed genoeg op gelet werd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
ArcticWolf schreef op donderdag 7 november 2024 @ 08:57:
[...]

Omdat er niet goed genoeg op gelet werd?
nee omdat het toen 'legaal' was. . Of tenminste nog niet in de reglementen stond. Het was niet alleen RedBull die ermee weg kwam. RedBull paste het toe. En volgens het artikel zijn er nu oud medewerkers van RedBull die nu bij Mclaren werken en dus het truucje weer toepassen, waarschijnlijk op een andere manier op basis van een andere interpretatie van de regels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

[Afbeelding]

Perez gaat het bijna met zekerheid niet halen. Dit kunnen ze gewoon niet hebben. Hij heeft ontzettend veel schade gereden wat druk op het budget en Carlos Slim stop met sponsoring van Red Bull. Checo moet lekker met pensioen gaan hij is nu eenmaal geen Alonso.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Grrrrrene schreef op donderdag 7 november 2024 @ 07:54:
[...]

Ze zouden dit probleem met vocht in banden ook kunnen oplossen door de banden te vullen met stikstof. Dan stelt Pirelli de flessen met N2 ter beschikking en kan daar ook niet meer mee gemanipuleerd worden. Is er iets wat ik over het hoofd zien waarom dit niet kan?
Dat doen ze toch al?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

sjaool schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:19:
[...]

Perez gaat het bijna met zekerheid niet halen. Dit kunnen ze gewoon niet hebben. Hij heeft ontzettend veel schade gereden wat druk op het budget en Carlos Slim stop met sponsoring van Red Bull. Checo moet lekker met pensioen gaan hij is nu eenmaal geen Alonso.
Sinds de zomerstop heeft Perez blijkbaar maar 20 punten gescoord, hetzelfde als Gasly...
Dat is gewoon klaar. De vraag is, wie nu? Ik denk nog steeds dat ze voor Hulkenberg hadden moeten gaan. Maar ik denk dat het tussen Lawson en Colapinto zal gaan.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

DaniëlWW2 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:33:
[...]

Sinds de zomerstop heeft Perez blijkbaar maar 20 punten gescoord, hetzelfde als Gasly...
Dat is gewoon klaar. De vraag is, wie nu? Ik denk nog steeds dat ze voor Hulkenberg hadden moeten gaan. Maar ik denk dat het tussen Lawson en Colapinto zal gaan.
Er gaan zelfs vage geruchten dat Carlos Sainz weer in beeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Persoonlijk snap ik de 'hype' rondom Colapinto niet. Ja hij doet het aardig, maar daar houd het ook mee op in mijn ogen. Wat gaan ze dan met een Hadjar doen als ie F2 kampioen wordt? Sturen ze die weer voor een jaartje naar Japan om tijd te rekken? In ieder geval kan RB dan gewoon een streep halen door hun junior-programma.

Lawson volgend jaar naast Max kan ik nog begrijpen, maar dan heeft het uitkopen van Colapinto helemaal geen nut. Dat ze hun eigen junioren maar eens testen. Dit zijn gewoon rare stuiptrekkingen van RB aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
DaniëlWW2 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:33:
[...]

Weet niet of het een onderbuikgevoel bij een F1 analist is maar Lawson in een team met Verstappen zou meer vuurwerk geven en met Colapinto zou dat minder zijn.

Marko zou de voorkeur voor Lawson hebben en Horner voor Colapinto om naast Verstappen te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:46
Al eerder hier aangebracht, maar ook ik denk dat Verstappen na dit jaar het wel mooi vind. Stoppen op je hoogte punt. Dan zou Sainz eerste keus zijn, kan Colapinto bij Williams blijven. Perez kan nog 1 jaartje blijven zwemmen, of ze brengen Lawson naar voren zodat VCARB uit Tsunoda en Hajar gaat bestaan.

Volgend jaar ziet er al goed uit, maar de F1 is echt toe aan nieuw, jong talent. En zoals we met Colapinto en Bearman hebben gezien, hoeven dat dus echt niet perse de top 3 uit de onderliggende series te zijn.
Het is meer de vraag of we de oude garde een eervol afscheid kunnen geven (Bottas, Zhou, Magnussen en na volgend jaar Alonso, Perez, Hulkenberg), zonder vage/potentiele rentree's of quasi dismissals zoals Riciardo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Chocoball schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:54:
[...]

Weet niet of het een onderbuikgevoel bij een F1 analist is maar Lawson in een team met Verstappen zou meer vuurwerk geven en met Colapinto zou dat minder zijn.

Marko zou de voorkeur voor Lawson hebben en Horner voor Colapinto om naast Verstappen te hebben.
Zoiets zag ik ook voorbijkomen.
Maar ik denk dat het nu vooral moet gaan om wie een beetje kan presteren. Want Verstappen echt benaderen, tja geloven we daar nog in na afgelopen week? :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
siggy schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:43:
Persoonlijk snap ik de 'hype' rondom Colapinto niet. Ja hij doet het aardig, maar daar houd het ook mee op in mijn ogen. Wat gaan ze dan met een Hadjar doen als ie F2 kampioen wordt? Sturen ze die weer voor een jaartje naar Japan om tijd te rekken? In ieder geval kan RB dan gewoon een streep halen door hun junior-programma.

Lawson volgend jaar naast Max kan ik nog begrijpen, maar dan heeft het uitkopen van Colapinto helemaal geen nut. Dat ze hun eigen junioren maar eens testen. Dit zijn gewoon rare stuiptrekkingen van RB aan het worden.
Het gaat in dit geval niet om de kwaliteiten van de coureur naast Max. Als dat zo was, moest Checo al maanden geleden vertrekken. Het gaat om geld. Dat van Carlos Slim. Door Colapinto te tekenen kunnen ze Checo wippen en Carlos Slim aan boord houden.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

DaniëlWW2 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:55:
[...]
Want Verstappen echt benaderen, tja geloven we daar nog in na afgelopen week? :P
Dat zie ik in het huidige veld echt niemand doen. De enige die in de buurt kwam was Daniel maar toen was Max nog niet op de top van zijn kunnen (als hij daar nu al is). Max is wat de Engelsen zo graag noemen een "generational talent" en die zie ik nu nog niet bij de rookies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 12:43
IMHO kan RBR het niet verkopen om Perez aan te houden. Net zo zeer als een rookie met <1jr ervaring in F1 naast Max te zetten. De enige situatie waarin dit zou kunnen werken, is als er geen druk op zou staan en er redelijke verwachtingen worden gesteld door RBR. Dat is in het verleden bij Albon en Gasly behoorlijk misgegaan, want die werden gebracht als de ideale wingman voor Max met dito resultaten.

Dus daarmee vallen Lawson en Colapinto voor mij af. Laat die eerst maar een jaartje of 2 rijpen. Blijft over Tsunoda. Dat zou wel loon na werken zijn, al vind ik hem nog te grillig in zijn resultaten. Dan geef ik Sainz toch nog het meeste kans, eigenlijk. Zodoende kan Colapinto volgend jaar blijven rijden bij Williams, en zie ik een stabiele coureur naast Max. Sainz heeft zijn sporen wel verdiend inmiddels. Hij laat zich het kaas niet van z'n brood eten, en is altijd een goede match geweest met zijn teamgenoot. Als hij ermee kan leven dat hij zich af en toe als tweede viool moet opstellen maar toch een keer een dagwinst kan pakken, zit hij denk ik erg goed bij RBR. De vete tussen de Sr.'s moet dan maar even beslecht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Fauna schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:09:
IMHO kan RBR het niet verkopen om Perez aan te houden. Net zo zeer als een rookie met <1jr ervaring in F1 naast Max te zetten. De enige situatie waarin dit zou kunnen werken, is als er geen druk op zou staan en er redelijke verwachtingen worden gesteld door RBR. Dat is in het verleden bij Albon en Gasly behoorlijk misgegaan, want die werden gebracht als de ideale wingman voor Max met dito resultaten.

Dus daarmee vallen Lawson en Colapinto voor mij af. Laat die eerst maar een jaartje of 2 rijpen. Blijft over Tsunoda. Dat zou wel loon na werken zijn, al vind ik hem nog te grillig in zijn resultaten. Dan geef ik Sainz toch nog het meeste kans, eigenlijk. Zodoende kan Colapinto volgend jaar blijven rijden bij Williams, en zie ik een stabiele coureur naast Max. Sainz heeft zijn sporen wel verdiend inmiddels. Hij laat zich het kaas niet van z'n brood eten, en is altijd een goede match geweest met zijn teamgenoot. Als hij ermee kan leven dat hij zich af en toe als tweede viool moet opstellen maar toch een keer een dagwinst kan pakken, zit hij denk ik erg goed bij RBR. De vete tussen de Sr.'s moet dan maar even beslecht worden.
Verstappen senior en Sainz senior moeten dan lekker buiten de pitbox gehouden worden. Maar ik neem aan dat die met de jaren ook wel wat slimmer zijn geworden met hoe ze hun zoons moeten steunen.

Het lijkt erop dat de top van Red Bull weer wat tot rust is gekomen dus ik verwacht volgend jaar een stabieler Red Bull met minder gedoe. Alhoewek het meeste vooral door pers opgeklopt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:37

AvK

Ready Set Go

sjaool schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:39:
[...]

Er gaan zelfs vage geruchten dat Carlos Sainz weer in beeld is.
Dat is door Horner afgedaan als flauwe kul. Zijn ze (RBR) niet mee bezig.
Voor wat het waard is natuurlijk.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

AvK schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:37:
[...]

Dat is door Horner afgedaan als flauwe kul. Zijn ze (RBR) niet mee bezig.
Voor wat het waard is natuurlijk.
Hoe harder het ontkend wordt, hoe groter de kans dat het waar is toch? :P

('Nee, het stoeltje van die en die is helemaal veilig' O-) )

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 07-11-2024 10:39 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
YakuzA schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:39:
[...]

Hoe harder het ontkend wordt, hoe groter de kans dat het waar is toch? :P

('Nee, het stoeltje van die en die is helemaal veilig' O-) )
Het bij elkaar zetten van Max en Carlos geeft daddy issues. Dat zullen ze willen voorkomen. Persoonlijk zou ik Lawson naast Max zetten, en dan Hadjar naast Yuki. Yuki zit er wegens Honda dus als Honda na 2025 vertrekt zal ook Yuki vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Red Bull afgelopen jaar en huidige geruchten :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Vind alles best als PER maar vertrekt. Kan dit niet nog een jaar velen. :X

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:52
asing schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:56:
[...]

Het gaat in dit geval niet om de kwaliteiten van de coureur naast Max. Als dat zo was, moest Checo al maanden geleden vertrekken. Het gaat om geld. Dat van Carlos Slim. Door Colapinto te tekenen kunnen ze Checo wippen en Carlos Slim aan boord houden.
Anderzijds is de concurrent van Telcel (bedrijf dus van Carlos Slim) ook een sponsor bij RBR (AT&T namelijk).

Hoever zou jij graag een team sponsoren als je concurrent er groot opkomt te staan vanaf 2025

https://x.com/redbulletin/status/1846610255763141112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Hmm, raar. Ik had ergens gelezen dat het 78% N2 was, wat klinkt als "lucht", maar ik lees nu ik er expliciet naar zoek inderdaad dat ze N2 gebruiken. Alternatief is dat Pirelli die banden veel te hard opgepompt aanlevert en teams ze alleen mogen laten zakken in druk of met sealed Pirelli-cartridges weer op druk brengt.

Of natuurlijk na de race kijken wat voor gas er in de band zit. De band sluit hermetisch aan op de velg, dus het is onwaarschijnlijk dat er water ontsnapt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Hortz schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:49:
[...]

Anderzijds is de concurrent van Telcel (bedrijf dus van Carlos Slim) ook een sponsor bij RBR (AT&T namelijk).

Hoever zou jij graag een team sponsoren als je concurrent er groot opkomt te staan vanaf 2025

https://x.com/redbulletin/status/1846610255763141112
Er staan meer bedrijven van Slim op de auto. Caro is er eentje en volgens mij zijn er nog een paar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Kan me eerlijk gezegd niet zo goed voorstellen dat Lawson naast Verstappen gezet zou worden ipv Tsunoda. Yuki heeft inmiddels al flink wat ervaring en is een stuk rustiger geworden, en wordt tegelijk nou (nog) niet bepaald om de oren gereden door Lawson. Colapinto direct naast Verstappen zou ik ook raar vinden, zou die eerder in het 2e team verwachten, maar dan kunnen ze beter in de F2 kijken of elders een rookie vandaan toveren...

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 10-09 09:23
https://gp33.nl/f1-nieuws...eren-door-fia-interventie

Dit gaat een puinhoop worden!

Ook afgelopen race, net als alle overige races (!), hebben we gezien hoe normaal het is dat de auto aan de binnenkant van een bocht de auto laat uitlopen naar buiten waardoor degene die aanvalt moet afremmen en erachter moet aansluiten en wachten op een nieuwe kans. Altijd zo geweest en is eigenlijk nooit een probleem geweest, behalve nu dat Norris er veel te hard in is komen rijden, onterecht claimt dat het contact vervolgens komt door Verstappen, en nu deze belachelijke regel daarom ingevoerd gaat worden.

Nu moet de auto aan de binnenkant remmen om ruimte te geven aan degenen die te hard aan buitenkant er voorbij probeert te komen, en daarmee ook de langste lijn in een bocht pakt?

Bizar gewoon.

[ Voor 11% gewijzigd door Charles Hill op 07-11-2024 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:22
Tja als je niet normaal kan inhalen, dan een massale divebomb doen. Maar dan krijg je de volgende ronde gewoon een divebomb terug.
En dan wordt het net voetbal, shirtjes trekken en schwalbes maken.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Charles Hill schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:00:

Ook afgelopen race, net als alle overige races (!), hebben we gezien hoe normaal het is dat de auto aan de binnenkant van een bocht de auto laat uitlopen naar buiten waardoor degene die aanvalt moet afremmen en erachter moet aansluiten en wachten op een nieuwe kans. Altijd zo geweest en is eigenlijk nooit een probleem geweest, behalve nu dat Norris er veel te hard in is komen rijden, onterecht claimt dat het contact vervolgens komt door Verstappen, en nu deze belachelijke regel daarom ingevoerd gaat worden.

Nu moet de auto aan de binnenkant remmen om ruimte te geven aan degenen die te hard aan buitenkant er voorbij probeert te komen, en daarmee ook de langste lijn in een bocht pakt?

Bizar gewoon.
Wat gaat een puinhoop worden?
Er wordt alleen gerefereerd dat er 'mogelijk misschien' andere regels gaan komen waarvan nog niemand weet wat daar 'mogelijk misschien' in komt te staan.

PSN

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 19-09 18:55
Charles Hill schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:00:

Bizar gewoon.
Niet alles geloven wat een clickbait-website schrijft.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Turralyon
  • Laatst online: 19-09 13:23
Ach nieuws van gp33.nl. Dat is toch allemaal sensatie clickbait wat daar geschreven wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik zie de puinhoop nog niet zo. Als Max aan de binnenkant zit en Norris komt ervoorbij, maar veel te hard om de bocht te halen, dan laat hij hem toch mooi voorbij, komt hij daarna buiten de baan en was de hele actie toch illegaal. Dat moet nml wel de voorwaarde zijn: als je buitenom ruimte moet krijgen, moet je ook op de baan blijven en er niet eigenhandig af rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:35
Dat rijders veranderen naar aanleiding van beslissingen vanuit de FIA is toch normaal.

Iedereen veranderd toch, plotseling of geleidelijk, als een regelgevende instantie beslissingen maakt.

Wat proberen ze nu te zeggen?

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Grrrrrene schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:25:
Ik zie de puinhoop nog niet zo. Als Max aan de binnenkant zit en Norris komt ervoorbij, maar veel te hard om de bocht te halen, dan laat hij hem toch mooi voorbij, komt hij daarna buiten de baan en was de hele actie toch illegaal. Dat moet nml wel de voorwaarde zijn: als je buitenom ruimte moet krijgen, moet je ook op de baan blijven en er niet eigenhandig af rijden.
Russell zegt dan altijd in de radio: "he moved into me!!!" :P

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:03
Turralyon schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:09:
Ach nieuws van gp33.nl. Dat is toch allemaal sensatie clickbait wat daar geschreven wordt
Dat geldt helaas voor de meeste F1- (en eigenlijk: sport-)websites. Vooral tijdens de komkommertijd wordt een opmerking (van weken geleden) volledig uit zijn verband gehaald, ontdaan van context, en worden verzonnen verhalen en speculaties feiten. We krijgen dus wekenlang artikelen op basis van hetzelfde interview, maar telkens met andere verzonnen conclusies.
Pagina: 1 ... 73 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Topicreeks voor de racetopics:
Topicreeks racetopics 2024