It is better to be roughly right, than precisely wrong.
Je moet even de afbeelding fixen.
Hmmm. vreemd, al mijn vorige zien er nu ook zo uit. Er lijkt meer aan de hand....Fauna schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:54:
[...]
Je moet even de afbeelding fixen. Het is dat ik weet wat er moet staan, maar het is niet echt leesbaar en lijkt uitvergroot.
Edit: Op deze manier werkt hij weer wel.
Die GoT-code lijkt dit te veroorzaken.
Heb dus nu naar de afbeelding zelf tussen IMG tags gezet.
[ Voor 18% gewijzigd door Tripl3 D op 28-10-2024 11:04 ]
It is better to be roughly right, than precisely wrong.
[ Voor 13% gewijzigd door VincentG op 28-10-2024 11:28 ]
Oh oh Mr. B, oh oh!
Leclerc heeft ook een heel slechte periode gehad voor de zomerstop (/Monaco - Monza? Tussen beide races die die won). Daarvoor stond die nog redelijk ruim boven Norris. Die slechte update die Ferrari daar gehad heeft is dus nogal kostbaar geweest voor Leclercs kansen in het WDC.VincentG schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:27:
Meesten hebben een vrij consistent stijgende lijn en/of gelijkwaardig verschil, behalve Max en Perez en dat blijft maar erger worden. Auts
Beloofd hopelijk nog een spannende slotfase te gaan worden!
:strip_exif()/f/image/o9u5KLeAFtEGRBdRvia9pjB5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iKvLy8esCSdSryaKneaMNmUM.jpg?f=fotoalbum_large)
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
https://www.motorsport.co...gp-grid-penalty/10667855/
Het gaat nog echt spannend wordenArcticWolf schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 12:30:
Toch nog een motorwissel bij Verstappen:
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
ConsidersArcticWolf schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 12:30:
Geen zekerheidje dus
Alleen maar leuker voor de kijker en het seizoen
Zeker. All I want for christmas is een beslissing in Abu Dhabi!G_Dragon schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 13:11:
[...]
Alleen maar leuker voor de kijker en het seizoen
Oh oh Mr. B, oh oh!
Ik ga het niet ontkennen, maar eigenlijk valt het ook nog wel mee.
Scenariotje:
Uitgaande dat McLaren en Ferrari het snellere team is, mag je verwachten dat Max overal 5de wordt minimaal. Je mag ook verwachten dat Perez overal een poging doet voor FL, dus die tel ik even niet mee in de puntentelling. Dan pakt Max 48 punten. Norris moet dan 96 punten om WDC te worden:
Stel Norris wordt overal 2de: 86 punten
Norris wordt 1x 1ste, rest 2de: 93 punten
Norris wordt 1x 1ste, rest 2de, wint 2 sprints: 95 punten
Norris wordt 2x 1ste, rest 2de: 100 punten
Dus de GPs winnen is echt key voor Norris, als hem dat niet lukt in de strijd met Ferrari dan gaat Norris het heel lastig krijgen. Daarnaast mag Max ook niet opeens 2de/3de worden
Alleen lijkt MER ook een stuk beter in de mix te zitten. We gaan het meemaken.
Ik hoop dat Max het hoofd koel houdt.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Als ik gisteren zo zag, dan heeft de RB20 inmiddels een probleem met bandenlevensduur op mediums en zeker harde banden. In kwalificatie lijkt het wel goed te zitten. Ik vraag me vooral af wat er nu in die sprintraces gaat gebeuren. Want die zijn een stuk korter en daar zou Verstappen wel eens de race kunnen rijden zonder dat zijn banden instorten.Blik1984 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 13:59:
[...]
Ik ga het niet ontkennen, maar eigenlijk valt het ook nog wel mee.
Scenariotje:
Uitgaande dat McLaren en Ferrari het snellere team is, mag je verwachten dat Max overal 5de wordt minimaal. Je mag ook verwachten dat Perez overal een poging doet voor FL, dus die tel ik even niet mee in de puntentelling. Dan pakt Max 48 punten. Norris moet dan 96 punten om WDC te worden:
Stel Norris wordt overal 2de: 86 punten
Norris wordt 1x 1ste, rest 2de: 93 punten
Norris wordt 1x 1ste, rest 2de, wint 2 sprints: 95 punten
Norris wordt 2x 1ste, rest 2de: 100 punten
Dus de GPs winnen is echt key voor Norris, als hem dat niet lukt in de strijd met Ferrari dan gaat Norris het heel lastig krijgen. Daarnaast mag Max ook niet opeens 2de/3de worden
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Hij won de vorige sprintrace dus....DaniëlWW2 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 14:24:
[...]
Als ik gisteren zo zag, dan heeft de RB20 inmiddels een probleem met bandenlevensduur op mediums en zeker harde banden. In kwalificatie lijkt het wel goed te zitten. Ik vraag me vooral af wat er nu in die sprintraces gaat gebeuren. Want die zijn een stuk korter en daar zou Verstappen wel eens de race kunnen rijden zonder dat zijn banden instorten.
Ik hield de tijden bij toen Max op de 6e plek rondreed. Hij begon ergens bij 6.5 sec en verloor ronde na ronde tijd op Hamilton. Dat liep op tot 12 en een beetje. Het stopte toen Hamilton achter Russell vast zat. Daarna zakte het weer naar een seconde of 10. Toen waren zijn banden al redelijk oud.
Wat niet meehielp was een verloren FP1 en 2 door de motor die niet meer wilde meewerken. Als dat probleem in Brazilië voorbij is dan kan Max weer aan de afstelling werken. Ik ga niet zeggen dat hij dan meteen gaat winnen maar het zal niet zo dramatisch zijn zoals Mexico.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Red Bull heeft ergens de plank niet eens misgeslagen, maar door midden geslagen.
Gaat echt wel gebeuren... hij heeft nog 1 "goede" motor, die gaat het einde van het seizoen niet halen want ze zijn veel onbetrouwbaarder gebleken dan gedacht.
Ik gok dat hij misschien nog 1 of 2 trainingsmotoren heeft, maar kan best zijn dat die het afgelopen weekend begeven heeft. Je wilt het seizoen ook niet uitrijden met de hoop dat die 2 motoren het niet begeven... dan ben je nog verder van huis (een DNF tijdens een race is erger dan ergens in de top 10 eindigen).
Ze gaan zich echt niet in de kaart laten kijken hoe het staat met de onderdelen. Ze hebben 4 motoren beschikbaar in de poule, maar welke motor op welk moment achterin ligt is niet bekend.Hoeveel kilometers ieder blok gedaan heeft, niet bekend.ArcticWolf schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 15:09:
[...]
Gaat echt wel gebeuren... hij heeft nog 1 "goede" motor, die gaat het einde van het seizoen niet halen want ze zijn veel onbetrouwbaarder gebleken dan gedacht.
Ik gok dat hij misschien nog 1 of 2 trainingsmotoren heeft, maar kan best zijn dat die het afgelopen weekend begeven heeft. Je wilt het seizoen ook niet uitrijden met de hoop dat die 2 motoren het niet begeven... dan ben je nog verder van huis (een DNF tijdens een race is erger dan ergens in de top 10 eindigen).
Alleen de documenten van de FIA maken duidelijk hoe het ervoor staat.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Schijnbaar alleen het ICE stuk dan:ArcticWolf schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 12:30:
5 gridplekken is idd niet veel in Brazilie, en dat is alleen voor de normale race, dus de sprint heb je dan ook profijt ervanSpeaking to Austrian broadcaster ORF, Marko said that the engine Verstappen used in the Mexico race had only been intended to be used in practice sessions for the remainder of the campaign.
“The engine we had in there was no longer intended for the race, and the older an engine gets, the more its performance diminishes,” he said.
“The penalty would be five places. That wouldn't be so severe in Brazil, for example, where you can overtake relatively easily. But we saw that we were missing three to eight km/h on the straights.”
(en de laatste 3 races ook
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat zou voor hem de eerste gridstraf zijn, en daarmee 10 plekken naar achter moeten, als ik het goed heb. Zegt overigens wel wat over de betrouwbaarheid en duurzaamheid van de onderdelen van Mercedes/McLaren, en die van RBR.
Nouja... Dat Honda letterlijk een defecte motor geleverd heeft (in Canada) kan RBR niet veel aan doenCharles Hill schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 16:31:
Zegt overigens wel wat over de betrouwbaarheid en duurzaamheid van de onderdelen van [...] die van RBR.
V.w.b. Norris, exact wat je zegt
Weet ik, maar gewoon beetje logisch beredeneren hebben ze niet veel motoren meer. Ze hadden er 5 (met 4 begonnen, grid straf genomen (in Spa?), maar blijkbaar gaat die 5e het einde van het seizoen niet halen.asing schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 15:53:
[...]
Ze gaan zich echt niet in de kaart laten kijken hoe het staat met de onderdelen. Ze hebben 4 motoren beschikbaar in de poule, maar welke motor op welk moment achterin ligt is niet bekend.Hoeveel kilometers ieder blok gedaan heeft, niet bekend.
Alleen de documenten van de FIA maken duidelijk hoe het ervoor staat.
Ze hebben er 4. Die nieuwe van in Canada was meteen stuk, is nog naar Honda gestuurd, en vervolgens door de shredder gegaan (figuurlijk dan). Die gridstraf, in Spa, was puur om weer op 4 werkende motoren uit te komen.ArcticWolf schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 17:00:
[...]
Weet ik, maar gewoon beetje logisch beredeneren hebben ze niet veel motoren meer. Ze hadden er 5 (met 4 begonnen, grid straf genomen (in Spa?), maar blijkbaar gaat die 5e het einde van het seizoen niet halen.
Dat zei ik toch?RobertMe schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 17:28:
[...]
Ze hebben er 4. Die nieuwe van in Canada was meteen stuk, is nog naar Honda gestuurd, en vervolgens door de shredder gegaan (figuurlijk dan). Die gridstraf, in Spa, was puur om weer op 4 werkende motoren uit te komen.

"hadden"
En van die 4 is onbekend welke er nog goed zijn. Blijkbaar waren er nog maar 2 goed, 1 voor training en 1 voor race en die trainingsmotor lijkt ook einde oefening te zijn.
In my defense, bericht is aan interpretatie onderhevigArcticWolf schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 17:30:
[...]
Dat zei ik toch?![]()
"hadden"
En van die 4 is onbekend welke er nog goed zijn. Blijkbaar waren er nog maar 2 goed, 1 voor training en 1 voor race en die trainingsmotor lijkt ook einde oefening te zijn.
Die "vierde" hebben ze maar 1 FP gehad waardoor die van Spa effectief de 4e (werkende) is geworden. Waarvan er 1 mogelijk dit weekend is afgeschreven en er dan 3 over blijven. Een is dan een oudje waar die dit weekend mee reed. En een is dan ogenschijnlijk ook al afgeschreven. Zou er nog 1 over zijn voor 4 races en dat is dan inderdaad veel.
Denk ook dat dat meteen de geciteerde opmerking van Sky van afgelopen weekend ontkracht. Dat die van zaterdag (& zondag) "brand spanking new" was (kon sowieso al niet. Maar dus ook niet "1x de pits uitgereden om in pool te krijgen").
Weet ik niet, denk niet dat je dat kan zeggen op basis van 1 uitslag, zonder penalty’s was Max gewoon voor de Mercs gebleven. Feit blijft ook dat de Ferrari’s en de McLarens ook niet altijd super consistent zijn en nog wel eens wisselvallig willen presteren.Help!!!! schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 14:08:
^
Alleen lijkt MER ook een stuk beter in de mix te zitten. We gaan het meemaken.
Ik hoop dat Max het hoofd koel houdt.
Als Max een keer 2de wordt dan wordt het echt een harde dobber voor Norris.
Het Red Bull eenmansteam is na dit weekend 3e in het kampioenschap voor de constructeurs maar het geduld lijkt nu echt op bij Red Bull. Horner zou in een interview zelfs niet willen uitsluiten dat Perez het seizoen nog mag uitrijden. Tsunoda die een redelijk constant seizoen kent en Lawson die meteen punten scoorde bij zijn terugkeer in Austin hadden ook geen goed weekend in Mexico. Mocht vervanging niet uit de eigen kader komen dan zal Red Bull alsnog tijdens de wintestop de markt op moeten.
Dus misschien was het toch een Red Bull pensioen voor Perez in Mexico?
https://www.auto-motor-un...urf-horner-mexiko-lawson/
Tsja, dan wordt het dus Tsunoda? Want Lawson stond al in de deur van de hospitality te wachten, kijkende alsof hij qiat dat hij ren pak slaag ging krijgen, terwijl Hornee voor de deur nog een interview gaf. Vervolgens liep Horner naar binnen en Lawson er met hangende pootjes achteraan.Chocoball schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 19:25:
Perez had overduidelijk geen goed weekend bij zijn thuisrace. Eruit in Q1, een valse start, weer schade gereden en de snelste ronde mislukte ook nog (maar met 70 punten verlies aan downforce door een beschadigde sidepod en een gat in de vloer is dat misschien ook niet zo gek).
Het Red Bull eenmansteam is na dit weekend 3e in het kampioenschap voor de constructeurs maar het geduld lijkt nu echt op bij Red Bull. Horner zou in een interview zelfs niet willen uitsluiten dat Perez het seizoen nog mag uitrijden. Tsunoda die een redelijk constant seizoen kent en Lawson die meteen punten scoorde bij zijn terugkeer in Austin hadden ook geen goed weekend in Mexico. Mocht vervanging niet uit de eigen kader komen dan zal Red Bull alsnog tijdens de wintestop de markt op moeten.
Dus misschien was het toch een Red Bull pensioen voor Perez in Mexico?
https://www.auto-motor-un...urf-horner-mexiko-lawson/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Die kans acht ik nog (bijna?) groter dan dat Tsunoda een race voor RBR gaat rijden.
Die zou het nog veel minder doen dan Pérez...
[ Voor 4% gewijzigd door ParaDroid2 op 28-10-2024 20:10 ]
Goeie grap.ParaDroid2 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 20:09:
Anders Nyck de Vries nog een kans geven?
Die heeft natuurlijk helemaal geen banden meer met Red Bull/VCarb.
Dan kunnen ze net zo goed mij bellen. Of Nyck nou 15e wordt of ik 20e, weinig verschilParaDroid2 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 20:09:
Anders Nyck de Vries nog een kans geven?
Vaak bu'j te bang!
Hoe bedoel je, huidige gemiddelde? Dan blijft de stand per definitie gelijk. Of bedoel je de laatste 2 races ofzo?joostmakaay schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 20:19:
Is er een statistiek hoe het WDC zal eindigen als we op het huidige gemiddelde punten per race doorgaan?
Sinds de zomerstop bijv.ParaDroid2 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 20:21:
[...]
Hoe bedoel je, huidige gemiddelde? Dan blijft de stand per definitie gelijk. Of bedoel je de laatste 2 races ofzo?
Zeg het maar...
:strip_exif()/f/image/oD64PaliCATgMo1mYiM0F3RW.png?f=user_large)
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Budgetcap zal het wel een verschil in geven-tom-562 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 20:19:
[...]
Dan kunnen ze net zo goed mij bellen. Of Nyck nou 15e wordt of ik 20e, weinig verschil
Als je de auto niet eens van zijn plek krijgt kan ie ook niet kapot toch?RobertMe schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 20:59:
[...]
Budgetcap zal het wel een verschil in geven
Wat betreft WDC, Norris moet een stuk meer punten gaan pakken wil hij nog kans maken, ik zie het niet meer gebeuren zonder een DNF.
De beelden van Lawson in het bericht.RobertMe schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 20:03:
[...]
Tsja, dan wordt het dus Tsunoda? Want Lawson stond al in de deur van de hospitality te wachten, kijkende alsof hij qiat dat hij ren pak slaag ging krijgen, terwijl Hornee voor de deur nog een interview gaf. Vervolgens liep Horner naar binnen en Lawson er met hangende pootjes achteraan.
Dezelfde beelden alleen dan via Rediit. Sorry voor het GP van Mexico gehalte in het seizoentopic.A Christian Horner no le gustó ni el manejo ni la actitud de Liam Lawson contra @SChecoPerez y lo llamó a su oficina al término del #MexicoGP pic.twitter.com/8AQYu9varS
— José Antonio Cortés (@xosean) 27 oktober 2024
Dan moet er een knop om bij Red Bull. Die kijkt nog terug naar de onrustige Toro Rosso periode met Verstappen en Sainz. Daarnaast zal Sainz geen 2e viool willen spelen zoals Perez dat doet. Sainz is alleen als optie gedacht wanneer Verstappen vertrekt of stopt.Charles Hill schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 22:03:
Als er niet gekozen wordt voor Lawson, dan wellicht met een zak geld naar Williams om Sainz los te peuteren? Hij laat zien het in een goede auto te kunnen, ook als tweede coureur, of 'tweede' coureur. En hij staat er ook meteen, geen gedoe met niveau aankunnen, en de druk die komt kijken bij rijden voor RBR en punten moeten scoren. Sainz laat ook niet de steken vallen wat Leclerc wel doet.
Tevens is het de vraag wat in het contract van Sainz bij Williams staat en of daar inderdaad die vertrekclausule naar een top team in staat en onder welke condities. Red Bull en met name Horner heeft het niet slim gespeeld dit seizoen.
Volgens de geruchten hoeft dat niet. En heeft Sainz een clausule afgedongen dat hij direct weg mag als Red Bull of Mercedes aankloppen.Charles Hill schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 22:03:
dan wellicht met een zak geld naar Williams om Sainz los te peuteren?
En zoals @Chocoball ook aangeeft boterde het bij STR ook al niet tussen Carlos Sainz en Jos Verstappen. Nu is Jos volgens mij al een lange tijd afwezig? Maar Carlos Sainz zie je toch nog regelmatig, incl. afgelopen weekend de hele familie. Maar als Red Bull met twee "eerste" coureurs zou willen rijden, en ook dat is een grote vraag, zou het qua prestaties prima kunnen. Maar Sainz zal niet akkoord gaan met een expliciete nr 2 rol lijkt me zo.
Edit:
Met het vertrek van Will Courtenay naar McLaren en Stephen Knowles die "promotie" maakt tot sporting director is er natuurlijk nog een optie: "Sainz do strategy"
[ Voor 10% gewijzigd door RobertMe op 28-10-2024 22:50 ]
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Ik had ook gelezen over die clausule, en het net nog een keer opgezocht en daarna verder gezocht. Ik kwam een ander artikel tegen met de reactie van Vowles, en hij zegt dat deze clausule er absoluut niet instaat, en dat alle info online over het contract van Sainz volledig speculeren is. Maar 10 mensen kennen de inhoudt van het contract, incl hijzelf, em niets daarvan wordt naar buiten gebracht.RobertMe schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 22:36:
[...]
Volgens de geruchten hoeft dat niet. En heeft Sainz een clausule afgedongen dat hij direct weg mag als Red Bull of Mercedes aankloppen.
En zoals @Chocoball ook aangeeft boterde het bij STR ook al niet tussen Carlos Sainz en Jos Verstappen. Nu is Jos volgens mij al een lange tijd afwezig? Maar Carlos Sainz zie je toch nog regelmatig, incl. afgelopen weekend de hele familie. Maar als Red Bull met twee "eerste" coureurs zou willen rijden, en ook dat is een grote vraag, zou het qua prestaties prima kunnen. Maar Sainz zal niet akkoord gaan met een expliciete nr 2 rol lijkt me zo.
Daarom ook de opmerking over een zak geld, want hij zal dan overgenomen moeten worden. Want volgens mij is alles te koop voor de juiste prijs, zeker bij kleinere F1 teams.
Maar dat tweede coureur zijn is inderdaad nog wel een ding. Al zijn er mogelijk afspraken over te maken, of genoeg geld geven voor zijn functie als tweede coureur.
Volgens Vowles bestaat die clausule niet. Hij zegt dat maar 10 mensen de inhoudt weten , en wat we online lezen over het contract speculaties zijn. MAar als dat klopt, dan is mogelijk een zak geld een oplossing om hem los te krijgen.Chocoball schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 22:21:
[...]
Dan moet er een knop om bij Red Bull. Die kijkt nog terug naar de onrustige Toro Rosso periode met Verstappen en Sainz. Daarnaast zal Sainz geen 2e viool willen spelen zoals Perez dat doet. Sainz is alleen als optie gedacht wanneer Verstappen vertrekt of stopt.
Tevens is het de vraag wat in het contract van Sainz bij Williams staat en of daar inderdaad die vertrekclausule naar een top team in staat en onder welke condities. Red Bull en met name Horner heeft het niet slim gespeeld dit seizoen.
Tweede coureur wordt dan wel lastig gezien zijn wensen.
En inderdaad, niet handig, of vooralsnog lijkt het zo. Wie weet wie of wat er nog komt als coureurs.
Red Bull heeft geïnformeerd of Colapinto volgend seizoen in een RB zou kunnen rijden. Echter is Colapinto langdurig verbonden aan Williams en teams gaan niet coureurs met banden bij een ander team voor een aantal jaren opleiden. Vowles liet optekenen dat hij Colapinto graag volgend jaar op de grid terugziet maar dan op leenbasis en anders zijn er nog andere Williams wagens voor showruns en bandentesten waar Colapinto in kan rijden.AtlAntA schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 22:54:
Ik zou graag colapinto in de rb21 zien naast max volgend jaar. Wat hij heeft laten zien op en naast de baan laat het lijken alsof die al 10 jaar rijdt. Zeer indrukwekkend.
Daarom zei ik ook als het er al in staat. Elke teambaas zal zeggen dat een contract iets tussen het team en de coureur is daarom het vreemd dat Vowles dan iets vertrouwelijks uit dat contract aan de media verteld. Laat we het erop houden dat het voor ons gissen is wat er in het contract staat en dat ik de uitspraak van Vowles over wat er wel en niet in staat met een korrel zout neem.Charles Hill schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 22:57:
[...]
Ik had ook gelezen over die clausule, en het net nog een keer opgezocht en daarna verder gezocht. Ik kwam een ander artikel tegen met de reactie van Vowles, en hij zegt dat deze clausule er absoluut niet instaat, en dat alle info online over het contract van Sainz volledig speculeren is. Maar 10 mensen kennen de inhoudt van het contract, incl hijzelf, em niets daarvan wordt naar buiten gebracht.
Haha dat zou een stunt zijn, geen idee of het de juiste is
Ergens zie ik het toch mogelijk dat Colapinto bij een Red Bull team terecht komt. Vowles wil hem zeer graag de mogelijkheid geven om te rijden, al is het maar uit angst Colapinto te verliezen. Of Red Bull een piloot op uitleenbasis neemt, is natuurlijk minder zeker maar ik vind het toch niet onmogelijkChocoball schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 23:27:
[...]
Red Bull heeft geïnformeerd of Colapinto volgend seizoen in een RB zou kunnen rijden. Echter is Colapinto langdurig verbonden aan Williams en teams gaan niet coureurs met banden bij een ander team voor een aantal jaren opleiden. Vowles liet optekenen dat hij Colapinto graag volgend jaar op de grid terugziet maar dan op leenbasis en anders zijn er nog andere Williams wagens voor showruns en bandentesten waar Colapinto in kan rijden.
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Voor Sauber is het een reden dat ze naar Bottas blijven kijken omdat Bortoleto (McLaren) en Colapinto (Williams) alleen op leenbasis kunnen overkomen en mogelijk na een paar seizoenen weer weg zijn.Kenhas schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:00:
[...]
Ergens zie ik het toch mogelijk dat Colapinto bij een Red Bull team terecht komt. Vowles wil hem zeer graag de mogelijkheid geven om te rijden, al is het maar uit angst Colapinto te verliezen. Of Red Bull een piloot op uitleenbasis neemt, is natuurlijk minder zeker maar ik vind het toch niet onmogelijk
Red Bull stond er juist bekend dat ze vervanging altijd vanuit het eigen kader deden en met Perez is dat veranderd. Als ze nu weer iemand buiten Red Bull aannemen hoeveel is hun opleidingsprogramma dan nog waard want blijkbaar halen ze dan niet de juiste talenten binnen?
Grap is natuurlijk ook nog eens dat Sauber vorig jaar tegen Porchaire gezegd zou hebben van "als jij zorgt dat je kampioen wordt dan rijdt je volgend jaar voor ons in de F1". Porchaire heeft daar aan voldaan, maar uhm "where's Waldo Theo?".Chocoball schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:25:
[...]
Voor Sauber is het een reden dat ze naar Bottas blijven kijken omdat Bortoleto (McLaren) en Colapinto (Williams) alleen op leenbasis kunnen overkomen en mogelijk na een paar seizoenen weer weg zijn.
Helemaal akkoord. Het is dan ook meer een buikgevoel. Vowles vertelde, van op de pitt wall (weet niet of hij het nog herhaald heeft), dat hij op zoek was om Colapinto in een wagen te krijgen en hij leek ook overtuigd dat het zou lukken. En mocht het dan niet lukken, blijft hij in zijn rol binnen Williams. Maar ik had de indruk dat hij al overtuigd was dat het ging lukken. Dus enkel gebaseerd op een gevoelChocoball schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:25:
[...]
Voor Sauber is het een reden dat ze naar Bottas blijven kijken omdat Bortoleto (McLaren) en Colapinto (Williams) alleen op leenbasis kunnen overkomen en mogelijk na een paar seizoenen weer weg zijn.
Red Bull stond er juist bekend dat ze vervanging altijd vanuit het eigen kader deden en met Perez is dat veranderd. Als ze nu weer iemand buiten Red Bull aannemen hoeveel is hun opleidingsprogramma dan nog waard want blijkbaar halen ze dan niet de juiste talenten binnen?
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Dit seizoen? Maak daar de afgelopen 5 jaar van. Sinds ze met Max een wonderkind hebben gevonden hebben ze de andere stoeltjes totaal verwaarloosd.Chocoball schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 22:21:
[...]
I served in a company of heroes.
Challenge accepted.ParaDroid2 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 21:15:
[...]
Als je de auto niet eens van zijn plek krijgt kan ie ook niet kapot toch?
[...]
Probleem is eigenlijk dat Tsunoda het gewoon degelijk doet, over het algemeen. Beste kun je Tsunoda een kansje geven voor een paar races bij red bull en dan Hadjar of Lindblad ofzo. Ze hebben nu ineens de angst erin zitten. Gewoon doen, zolang ze niet elke race de auto afschrijven wat boeit het dan.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Dat ze sinds het vertek van Ricciardo geen geschikte 2e rijder konden vinden ben ik met je eens maar was eerder een probleem bij Marko die over de junioren ging. Destijds was het devies ook dat zij alleen coureurs uit de eigen kweek namen en niet van buitenaf. Overigens was Horner het niet eens met de tussentijdse promotie van Verstappen maar dat lag toen in handen van Marko en Mateschitz.Vuvuzela schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:51:
[...]
Dit seizoen? Maak daar de afgelopen 5 jaar van. Sinds ze met Max een wonderkind hebben gevonden hebben ze de andere stoeltjes totaal verwaarloosd.
Ik zei dit seizoen omdat het verhaal wil dat na meerdere wereldtitels Horner ergens in de winterstop dacht het leiderschap te kunnen nemen met steun van de Thaise aandeelhouder om zo van het Oostenrijkse deel af te komen. Zo zou hij de gesprekken met Alonso en Sainz hebben gevoerd en daar kwam geen Marko aan te pas (omdat voorheen de macht bij Dietrich Mateschitz lag en sinds zijn dood niet meer). Werd het contract met Perez verlengd met de vage reden dat het alleen voor afleiding zorgde en bleef Horner lieveling Ricciardo misschien langer doorrijden dan gewenst.
Red Bull loopt nu miljoenen mis als het dit en volgend jaar geen titels binnenhaalt. Kost het miljoenen om van een bepaalde coureur af te komen en mogelijk miljoenen als ze gedwongen worden een coureur van buitenaf aan te trekken. Dat is denk ik wel Horner aan te rekenen en niet zo zeer het Oorstenrijkse deel van het team.
Bij Red Bull zijn ze dit jaar niet zo goed in afscheidsfeestjes van coureurs.siggy schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:52:
Het zal me nu verbazen als Perez nog voor het einde wordt vervangen. Dan hadden ze beter een afscheidsfeest in Mexico kunnen geven, maar dan had er misschien weer extra beveiliging voor het RB team erbij moeten zijn.........
Probleem is eigenlijk dat Tsunoda het gewoon degelijk doet, over het algemeen. Beste kun je Tsunoda een kansje geven voor een paar races bij red bull en dan Hadjar of Lindblad ofzo. Ze hebben nu ineens de angst erin zitten. Gewoon doen, zolang ze niet elke race de auto afschrijven wat boeit het dan.
Met 4 racese weet ik het niet of Red Bull de gok durft te nemen of alsnog de contructeurstitel als verloren beschouwt en Perez in de winter vervangt.
Tsunoda geniet niet de steun van Horner, wel van Marko maar de schades in Mexico laten weer zien dat Tsunoda soms niet consistent genoeg is. Daarnaast is Tsunoda een Honda rijder en geen Red Bull kweek en zal hij met zeer grote waarschijnlijkheid in 2026 met Honda naar Aston Martin meeverhuizen tenzij hij wordt afgekocht. Tsunoda krijgt al een kans in de RB20 bij de bandentest in Abu Dhabi maar dat was pas na enig aandringen van Honda.
constructeurs titel is 100% verloren voor RBL, sinds dat 'accefietje' met Horner lijkt het alleen maar achteruit te gaan met het team. Verloop van aantal 'slimme koppen', interne strijd etc. lijkt me niet een ideale werkplek momenteel. Feit dat redbull sneller van driver wisselt dan DiCaprio van vriendin, maar met perez niet door pakt [..] wat willen ze nu?Chocoball schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 12:24:
[...]
Bij Red Bull zijn ze dit jaar niet zo goed in afscheidsfeestjes van coureurs.
Met 4 racese weet ik het niet of Red Bull de gok durft te nemen of alsnog de contructeurstitel als verloren beschouwt en Perez in de winter vervangt.
Tsunoda geniet niet de steun van Horner, wel van Marko maar de schades in Mexico laten weer zien dat Tsunoda soms niet consistent genoeg is. Daarnaast is Tsunoda een Honda rijder en geen Red Bull kweek en zal hij met zeer grote waarschijnlijkheid in 2026 met Honda naar Aston Martin meeverhuizen tenzij hij wordt afgekocht. Tsunoda krijgt al een kans in de RB20 bij de bandentest in Abu Dhabi maar dat was pas na enig aandringen van Honda.
Carlos Slim heeft bij ESPN aangegeven dat een andere Red Bull sponsor namelijk AT&T een grote investering in het team gaat doen en dat er daarom geen ruimte is voor conurrenten op dezelfde wagen. Dat Telmex stopt bij Red Bull zou geen problemen moeten geven voor Perez (Telmex is de grootste sponsor van Perez) en ook zal het bedrijf niet stoppen met de sponsoring van Perez.
Vreemd dat het nu opeens na 4 jaar een probleem voor Telmex is want AT&T is al jarenlang spronsor van Red Bull maar in ieder geval weer extra voer voor discussie
Nouja, ik vind het wel logisch dat als er contact is geweest tussen 2 rijders, dat de baas even wil horen. Ik denk dat Horner zelf ook al zag dat Lawson daar niet echt bewust Perez aan de kant drukte, maar dat het gewoon een domme actie was. Ik denk alleen dat het erg zinvol is om te weten wat ie dan zegt en hoe ie dan verder gaat.Chocoball schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 21:21:
[...]
De beelden van Lawson in het bericht.[Twitter]Dezelfde beelden alleen dan via Rediit. Sorry voor het GP van Mexico gehalte in het seizoentopic.
Ik zou daar niks in zoeken van wel of niet vervangen van Perez. Sowieso lijkt het me logisch dat ze na de race even contact hebben. Ongeacht of ie wel of niet een goede race had. Hij zit er net 2 races in en zijn feedback is ook handige info.
Ik geef Lawson nog wel een kans dat ie Perez gaat vervangen, maar dit jaar gaat niet meer gebeuren. WCC is hopeloos nu en ik denk niet dat Lawson in de buurt van Verstappen gaat rijden om daar ook maar iemand in de weg te rijden en te zorgen dat Verstappen kampioen wordt. Daarvoor rijden de tegenstanders iets te goed en kun je als nieuwkomer niet echt genoeg verschil maken. Hoeveel talent je ook hebt.
Sure, je kunt Perez wisselen, maar de kans is dan aanwezig dat diegene maximaal 8e wordt, misschien 6e (afhankelijk van Mercedes) maar Ferrari en McLaren inhalen doe je gewoon niet zonder meer ervaring.
Marko was niet blij met Lawson in Mexico omdat zuster- en hoofdteam elkaar niet zo zwaar moeten bevechten op de baan (Zak-alert). Daarnaast stak Lawson een bepaalde vinger op toen Perez voorbij kwam. Dus dat moest even na de race besproken worden met Horner (en Marko?).Martinspire schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:09:
[...]
Nouja, ik vind het wel logisch dat als er contact is geweest tussen 2 rijders, dat de baas even wil horen. Ik denk dat Horner zelf ook al zag dat Lawson daar niet echt bewust Perez aan de kant drukte, maar dat het gewoon een domme actie was. Ik denk alleen dat het erg zinvol is om te weten wat ie dan zegt en hoe ie dan verder gaat.
Ik zou daar niks in zoeken van wel of niet vervangen van Perez. Sowieso lijkt het me logisch dat ze na de race even contact hebben. Ongeacht of ie wel of niet een goede race had. Hij zit er net 2 races in en zijn feedback is ook handige info.
Ik geef Lawson nog wel een kans dat ie Perez gaat vervangen, maar dit jaar gaat niet meer gebeuren. WCC is hopeloos nu en ik denk niet dat Lawson in de buurt van Verstappen gaat rijden om daar ook maar iemand in de weg te rijden en te zorgen dat Verstappen kampioen wordt. Daarvoor rijden de tegenstanders iets te goed en kun je als nieuwkomer niet echt genoeg verschil maken. Hoeveel talent je ook hebt.
Sure, je kunt Perez wisselen, maar de kans is dan aanwezig dat diegene maximaal 8e wordt, misschien 6e (afhankelijk van Mercedes) maar Ferrari en McLaren inhalen doe je gewoon niet zonder meer ervaring.
Ik lees het meer als dat Telmex bedankt wordt omdat AT&T alleenrecht op (amerikaanse telecom) sponsoring op de RB heeft afgekocht.Chocoball schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 13:46:
[...]
Vreemd dat het nu opeens na 4 jaar een probleem voor Telmex is want AT&T is al jarenlang spronsor van Red Bull maar in ieder geval weer extra voer voor discussie
Dit maakt ook gelijk de weg vrij om Perez met welverdiend pensioen te sturen na dit seizoen.
Je moet het wel in context zien. Ja Perez wilde er voorbij, maar koos de binnenkant waar dat gewoon niet meer mogelijk was. Iedereen kan zien wat voor debiele actie dat was.Chocoball schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:50:
[...]
Marko was niet blij met Lawson in Mexico omdat zuster- en hoofdteam elkaar niet zo zwaar moeten bevechten op de baan (Zak-alert). Daarnaast stak Lawson een bepaalde vinger op toen Perez voorbij kwam. Dus dat moest even na de race besproken worden met Horner (en Marko?).
Tuurlijk, Lawson moet niet te hard vechten, maar hij deed nu amper wat en Perez was gewoon duidelijk schuldig. En die middelvinger is denk ik ook niet echt een probleem.
Dit ja. We weten dat:Nivado schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:00:
[...]
Ik lees het meer als dat Telmex bedankt wordt omdat AT&T alleenrecht op (amerikaanse telecom) sponsoring op de RB heeft afgekocht.
Dit maakt ook gelijk de weg vrij om Perez met welverdiend pensioen te sturen na dit seizoen.
Horner meteen een gesprek wilde met Lawson na de race. (Men zegt dat het is om hem streng toe te spreken, maar wie zegt dat dat zo is?)
De sponsor van Perez bij RB weg gaat. (vanwege AT&T alleenrecht, maar wie zegt dat dat zo is?)
Misschien is 1+1 wel gewoon 2

Je vergeet hierbij wel dat Paul ..., de PR "baas" binnen Red Bull (die ook altijd bij Horner is) ook direct een woordje wilde spreken met Lawson direct nadat die de media pen uit liep. En die bepaalde vinger (was het niet de wijsvinger op basis van dat Alpinestar een logo op de wijsvinger heeft staan en je dat logo ook op de vinger ziet die Lawson uit steekt?) is natuurlijk PR technisch ook niet zo handig en volgens mij had Lawson ook niet zo'n handige uitspraken gedaan ten overstaan de TV media.Waah schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:46:
[...]
Dit ja. We weten dat:
Horner meteen een gesprek wilde met Lawson na de race. (Men zegt dat het is om hem streng toe te spreken, maar wie zegt dat dat zo is?)
De sponsor van Perez bij RB weg gaat. (vanwege AT&T alleenrecht, maar wie zegt dat dat zo is?)
Misschien is 1+1 wel gewoon 2En heeft Horner met Lawson gesproken om hem een RB contract aan te bieden voor volgend jaar/race (streep door wat niet van toepassing is) en is daarom ook meteen de sponsor ingelicht van Perez.
https://www.motorsport.co...engine-cost-cap/10668205/Honda and Alpine fined by FIA over F1 engine cost cap breach
Both power manufacturers adhered to F1's power unit cost cap but were penalised for procedural errors
PSN
Zak zal wel weer een briefje schrijven denk ik.YakuzA schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 17:00:
'Procedural errors' bij de motor fabrikanten:
[...]
https://www.motorsport.co...engine-cost-cap/10668205/
Ik ben van beroep leidinggevende van een team met mensen tussen de 18 en 60+ en als bij mij één van de jongeren een beetje bonje heeft met één van de ouderen neem ik ook even de jongere apart, de oudere denkt dan dat ik hem even streng aanspreek maar in werkelijkheid geef ik de jongere constructieve tips en feedback om beter met de oudgediende samen te kunnen werken.Waah schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:46:
[...]
Dit ja. We weten dat:
Snap wel dat het schade rijden en middelvinger opsteken twee zaken zijn die je als teambaas liever niet ziet maar denk dat ze het stiekem ook wel tof vonden dat je junior die voor het stoeltje van Perez zit te strijden op de baan het gevecht met em aangaat, hij laat wel een goede drive zien om zich te bewijzen.
Mijn voorspelling betreft de stoelendans:
- Perez mag het jaar uitrijden en de eer aan zichzelf houden door bij de laatste race "zelf afscheid te nemen".
- Lawson laat de komende races nog goede dingen zin en krijgt volgend jaar het stoeltje naast Max.
- Tsunoda blijft volgend jaar zitten in het zusterteam maar het zal zijn laatste jaar zijn.
- Colapinto is de man die ze het liefst naast Tsunoda in de wagen zetten maar het is niet zeker of dat gaat lukken.
- Hadjar krijgt het stoeltje als ze Colapinto niet kunnen regelen.
- Verstappen heeft volgend jaar nog niet de kampioenschap-winnende auto en is na al het gedoe van afgelopen jaar het vertrouwen in de organisatie kwijt, en weet voor de nieuwe regels van 2026 een stoeltje bij McLaren/Ferrari/Mercedes te scoren (afhankelijk van waar hij het beste gevoel bij heeft).
- Sainz rijdt volgend jaar gewoon een jaartje in de Williams maar kan bij het vertrek van VER een switch naar de Red Bull maken en eerste rijder zijn.
Met een costcap maken die miljoenen niet zoveel uit voor RBR, ze draaien gewoon winst met hun team, net zoals het gros op de grid. Belangrijker is dat ze dankzij het 3e eindigen in het constructeurskampioenschap straks meer ontwikkelingstijd in de 2026-auto kunnen stoppen. En als je dan toch het WDC (toch de meest prestigieuze van de twee te verdelen titels) kunt winnen, is dat win-win zou ik haast zeggen.Chocoball schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 12:13:
[...]
Red Bull loopt nu miljoenen mis als het dit en volgend jaar geen titels binnenhaalt.
Nee, zo redeneren teams vrijwel zeker niet, die willen gewoon laten zien dat ze de beste auto hebben gebouwd, maar het verzacht de pijn wel ("elk nadeel heb z'n voordeel").
Tsja, maar Perez kost ook miljoenen met zijn incidenten en crashes, dus dat kun je bijna tegen elkaar wegstrepenKost het miljoenen om van een bepaalde coureur af te komen en mogelijk miljoenen als ze gedwongen worden een coureur van buitenaf aan te trekken. Dat is denk ik wel Horner aan te rekenen en niet zo zeer het Oorstenrijkse deel van het team.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
https://www.f1maximaal.nl...t-verstappen-erin-geluisd
Zelfde uitleg als Horner, alleen laat Doornbos ook de actie daarna zien in bocht 8, waar Norris Verstappen er natuurlijk allang voorbij had moeten laten gaan, vanwege inhalen buiten de baan. Want dat had echt gewoon gekund, hoeft niet pas een stuk later op de baan te gebeuren.
Perez hebben ze natuurlijk ook van buiten gehaald. En Sainz heeft een bewezen track record om direct in de RBR te zetten (komt zelfs uit het RB Junior programmaGrrrrrene schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 08:02:
[...]
Tsja, maar Perez kost ook miljoenen met zijn incidenten en crashes, dus dat kun je bijna tegen elkaar wegstrepenMijns inziens heeft RBR naast Lawson in Hadjar ook een jong talent dat ze kunnen gebruiken om de gelederen gevuld te houden als ze afscheid nemen van Perez. Er zijn nu geruchten dat ze interesse in Sainz hebben getoond of dat ze Colapinto willen halen, maar waarom zou je dat doen als er in eigen jeugd talenten staan te trappelen om de F1 binnen te komen? Wat voor beeld schets je richting je eigen jonge talenten als je andermans rookie (voor veel geld?) overneemt?
Colapinto bij VCARB laten rijden terwijl ze ook Hadjar hebben zou inderdaad wel een vreemde keuze zijn. Sure, Colapinto heeft zich nu een aantal races bewezen en bij Hadjar is het afwachten hoe die presteert. Maar daarvoor is VCARB een prima team om te kijken hoe hij vaart in de F1.
Volgens die schreeuwende tandarts (Jack Plooij) was de deal al rond en stapt Colapinto in bij Red BullGrrrrrene schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 08:02:
[...]
Met een costcap maken die miljoenen niet zoveel uit voor RBR, ze draaien gewoon winst met hun team, net zoals het gros op de grid. Belangrijker is dat ze dankzij het 3e eindigen in het constructeurskampioenschap straks meer ontwikkelingstijd in de 2026-auto kunnen stoppen. En als je dan toch het WDC (toch de meest prestigieuze van de twee te verdelen titels) kunt winnen, is dat win-win zou ik haast zeggen.
Nee, zo redeneren teams vrijwel zeker niet, die willen gewoon laten zien dat ze de beste auto hebben gebouwd, maar het verzacht de pijn wel ("elk nadeel heb z'n voordeel").
[...]
Tsja, maar Perez kost ook miljoenen met zijn incidenten en crashes, dus dat kun je bijna tegen elkaar wegstrepenMijns inziens heeft RBR naast Lawson in Hadjar ook een jong talent dat ze kunnen gebruiken om de gelederen gevuld te houden als ze afscheid nemen van Perez. Er zijn nu geruchten dat ze interesse in Sainz hebben getoond of dat ze Colapinto willen halen, maar waarom zou je dat doen als er in eigen jeugd talenten staan te trappelen om de F1 binnen te komen? Wat voor beeld schets je richting je eigen jonge talenten als je andermans rookie (voor veel geld?) overneemt?
Komt ook lekker over op je rijders in het talentenprogramma of 2e team (Torro Rosso)
Vaak bu'j te bang!
Ik was ook afgehaakt na het lezen van de naam Plooij en dat Red Bull bereid zou zijn om 20 miljoen neer te leggen voor Colapinto.-tom-562 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 09:41:
[...]
Volgens die schreeuwende tandarts (Jack Plooij) was de deal al rond en stapt Colapinto in bij Red BullMocht dat echt zo zijn, dan leven ze echt bij de waan van de dag bij Red Bull. Wat is je talentenprogramma dan nog waard als je een random coureur naar 2 of 3 races een plekje aanbiedt bij het hoofdteam.
Komt ook lekker over op je rijders in het talentenprogramma of 2e team (Torro Rosso)
3 teams hebben interesse in Colapinto, het begon met Sauber, daarna Red Bull en als laatste is Alpine erbij gekomen. Colapinto heeft in 5 races 5 punten weten te scoren, heeft de snelheid voor Q3, zorgt goed voor de banden tijdens de race, is mentaal sterk en ziin thuisland Argentinië is een lucratieve markt.
Teambaas Vowles wil de carrière van zijn coureur niet in de weg staan maar hij moet dan wel een vast stoeltje bij een ander team krijgen anders blijft hij testrijder bij Williams. BIj Sauber kan dat volgend seizoen, Red Bull moet dan een keuze maken (naast Tsunoda of Verstappen) en bij Alpine kan het pas vanaf 2026 omdat volgend seizoen Gasly en Doohan in de cockpit zitten. Mocht Colapinto uitgekocht worden en Sainz na een jaar weggaan richting een topteam dan zit Vowles wel met lege handen.
Als Vowles bij Red Bull de keuze had dan vindt hij Colapintro sterk genoeg om naast Verstappen neer te zetten.
https://www.auto-motor-un...nto-jagd-red-bull-alpine/
En ze hebben Lawson ook nog.Chocoball schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:54:
[...]
Ik was ook afgehaakt na het lezen van de naam Plooij en dat Red Bull bereid zou zijn om 20 miljoen neer te leggen voor Colapinto.
3 teams hebben interesse in Colapinto, het begon met Sauber, daarna Red Bull en als laatste is Alpine erbij gekomen. Colapinto heeft in 5 races 5 punten weten te scoren, heeft de snelheid voor Q3, zorgt goed voor de banden tijdens de race, is mentaal sterk en ziin thuisland Argentinië is een lucratieve markt.
Teambaas Vowles wil de carrière van zijn coureur niet in de weg staan maar hij moet dan wel een vast stoeltje bij een ander team krijgen anders blijft hij testrijder bij Williams. BIj Sauber kan dat volgend seizoen, Red Bull moet dan een keuze maken (naast Tsunoda of Verstappen) en bij Alpine kan het pas vanaf 2026 omdat volgend seizoen Gasly en Doohan in de cockpit zitten. Mocht Colapinto uitgekocht worden en Sainz na een jaar weggaan richting een topteam dan zit Vowles wel met lege handen.
Als Vowles bij Red Bull de keuze had dan vindt hij Colapintro sterk genoeg om naast Verstappen neer te zetten.
https://www.auto-motor-un...nto-jagd-red-bull-alpine/
https://www.sauber-group.com/corporate/news/detail/test-19
[ Voor 12% gewijzigd door Chocoball op 30-10-2024 18:40 ]
En Hadjar etc uit de F2 ook nog.
PSN
Oh oh Mr. B, oh oh!
Palmer van F1TV heeft toch een andere mening. Uit de beelden kan je ook zien dat Norris hem gewoon op de baan had kunnen houden (in ieder geval met 2 wielen). 15km/u zegt weinig aangezien hij een heel andere lijn rijd dan bij zijn fastest lap. Bij de fastest lap wil je zoveel mogelijk snelheid bij de exit hebben... bij een inhaalactie wil je er juist voor zitten voor de exit, dus wil je meer snelheid in het eerste deel van de chicane.Charles Hill schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 08:25:
Doornbos komt ook met zijn uitleg over wat er gebeurd is in Mexico, aan de hand van de data van Norris en Verstappen.
https://www.f1maximaal.nl...t-verstappen-erin-geluisd
Zelfde uitleg als Horner, alleen laat Doornbos ook de actie daarna zien in bocht 8, waar Norris Verstappen er natuurlijk allang voorbij had moeten laten gaan, vanwege inhalen buiten de baan. Want dat had echt gewoon gekund, hoeft niet pas een stuk later op de baan te gebeuren.
Stukje specifiek over die 15km/u te hard, en het wel of niet halen van de bocht
https://youtu.be/IJh6RClV3WE?t=208
(vanaf 3:30, FOM dus je moet klikken)
wat betreft er voorbij laten: Er is geen regel dat je dat binnen X bochten moet doen. Dus als coureur (als je dat wil doen) doe je dat op een plek waar je er zo min mogelijk last van hebt. En dat doe je dus liever niet vlak na een restart omdat je dan meteen onder druk staat van een andere coureur. Er moet wel een "gat" zijn om je in terug te laten vallen.
Sterker: Palmer geeft aan dat er geen regel is OF hij de plek moet teruggeven. Het is of "Forcing another driver off the track", of "overtaking off track". het is dus onduidelijk of hij de plek had moeten teruggeven... Ben benieuwd of daar nog aanpassingen in komen

Norris heeft niemand er in geluisd. Max zat zelf klem achter Sainz, Norris maakt daar slim gebruik van. Echter krijgt hij niet genoeg ruimte van Max.
Ik had nooit een hele hoge pet op van Doornbos. En dat blijft nog even zo
[ Voor 11% gewijzigd door Waah op 30-10-2024 12:31 ]
Ipv van breaking:VincentG schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:23:
Aangezien bijna al het gewone nieuws al breaking is, ben ik benieuwd of we een overtreffende trap ervan kunnen krijgen. Iets als 'ULTRA BREAKING: Perez finally kicked out - Safety concerns for RBR in America'
FINALLY: Perez kicked out
Cost freeze/update stop voor Merc:
https://www.motorsport.co...mage-costs-bite/10668244/Mercedes forced to halt F1 upgrades as crash damage costs bite
Following a run of expensive accidents, Mercedes will have to stop bringing any more upgrades
With the repair bill adding up, especially with Russell damaging a chassis last weekend, Mercedes says that cost cap restrictions mean there is no money left to bring any more upgrades.
[ Voor 23% gewijzigd door YakuzA op 30-10-2024 13:46 ]
PSN
https://www.motorsport.co...amage-costs-bite/10668244Mercedes forced to halt F1 upgrades as crash damage costs bite
Als Mercedes al moet stoppen dan heeft RBR helemaal een probleem met die enorme schade rekening die Perez bij elkaar heeft gereden... die zit al rond de 5 miljoen euro meen ik.
Dat was tot aan Mexico bijna 4,5 miljoen dollar. Dat zal er nu wel overheen zijn maar heb nog geen schatting van Mexico voorbij zien komen.ArcticWolf schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 13:46:
[...]
https://www.motorsport.co...amage-costs-bite/10668244
Als Mercedes al moet stoppen dan heeft RBR helemaal een probleem met die enorme schade rekening die Perez bij elkaar heeft gereden... die zit al rond de 5 miljoen euro meen ik.
Voor dit jaar staat Hamilton bijna onderaan. Tenminste dat was in augustus. Ik kan geen nieuwere lijst vinden, helaas.Treveo schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 14:06:
Maar bij Merc reed HAM ook paar keer wat schade toch? VER juist vrij weinig?
https://www.f1technical.net/news/25071
Edit: Blijkbaar is iemand op Reddit lekker bezig geweest. Hier de cijfers tot na Austin: https://www.reddit.com/r/...hampionship_after_austin/
[ Voor 23% gewijzigd door Extigo op 30-10-2024 14:15 ]
Zie het, wauw, McLaren nog geen 1 miljoen. Daarom konden ze met veel updates komen?Extigo schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 14:12:
[...]
Voor dit jaar staat Hamilton bijna onderaan. Tenminste dat was in augustus. Ik kan geen nieuwere lijst vinden, helaas.
Edit: Blijkbaar is iemand op Reddit lekker bezig geweest. Hier de cijfers tot na Austin: https://www.reddit.com/r/...hampionship_after_austin/
Dat er bij Hamilton in USA niks kapot is gegaan zeg, die parkeerde hem in het grind toch?Extigo schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 14:12:
[...]
Voor dit jaar staat Hamilton bijna onderaan. Tenminste dat was in augustus. Ik kan geen nieuwere lijst vinden, helaas.
Het zijn en blijven schattingen volgens mij. Alleen de teams (en de FIA) weten de echte bedragen volgens mij.Shinji schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 14:19:
[...]
Dat er bij Hamilton in USA niks kapot is gegaan zeg, die parkeerde hem in het grind toch?
Je kan Gasly gerust je auto uitlenen dus.Extigo schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 14:12:
[...]
Sig
Dat helpt zeker. Verder ook afhankelijk van het type upgrades. Een vloer is beduidend duurder dan een kleine aanpassing in het koelsysteemTreveo schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 14:17:
[...]
Zie het, wauw, McLaren nog geen 1 miljoen. Daarom konden ze met veel updates komen?
Ik vraag mij af wat de echte nieuwswaarde is aangezien de teams meestal aan het einde van het jaar alleen nog maar bezig zijn met de wagen van volgend jaar. Voor Mercedes gaat het niet veel meer brengen die zijn sowieso het vierde team.YakuzA schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 13:46:
Breaking news
Cost freeze/update stop voor Merc:
[...]
https://www.motorsport.co...mage-costs-bite/10668244/
[...]
"When you grow up your heart dies"
Rijd 'geen deuk' in een pakje boter krijgt zo een hele andere betekenistreative schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 14:43:
[...]
Je kan Gasly gerust je auto uitlenen dus.
Rekenkundig kunnen ze het WCC nog pakken volgens mij..... als team kunnen ze maximaal 4x(25+18+1) + 2x(8+7) = 206 punten pakken. Dus dan komen ze op 572 punten als ze alles winnen + fastest lap. McLaren heeft al 566 dus dan moeten McLaren, Ferrari en Red Bull het wel HEEL bond maken.sjaool schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 14:45:
[...]
Ik vraag mij af wat de echte nieuwswaarde is aangezien de teams meestal aan het einde van het jaar alleen nog maar bezig zijn met de wagen van volgend jaar. Voor Mercedes gaat het niet veel meer brengen die zijn sowieso het vierde team.
en aangezien geld geen issue meer is nu alle teams wel winst maken, waarom zou Merc het nog proberen. Lekker je ontwikkeling in 2025 steken.
Op Reddit stond juist dat Merc zaterdag in de sprint 9 punten moet inlopen op McLaren, doen ze dat niet kunnen ze geen WCC neer worden (dus grote kans dat ze voor de race van zondag al niet meer meedoen voor het WCC). Ergens maakt dus iemand een rekenfout? (Kan ook de Redditor zijn uiteraard).Waah schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 14:53:
[...]
Rekenkundig kunnen ze het WCC nog pakken volgens mij..... als team kunnen ze maximaal 4x(25+18+1) + 2x(8+7) = 206 punten pakken. Dus dan komen ze op 572 punten als ze alles winnen + fastest lap. McLaren heeft al 566 dus dan moeten McLaren, Ferrari en Red Bull het wel HEEL bond maken.
en aangezien geld geen issue meer is nu alle teams wel winst maken, waarom zou Merc het nog proberen. Lekker je ontwikkeling in 2025 steken.
Daarnaast hoeft Ferrari schijnbaar ook maar 7,5 punt op McLaren in te lopen per race, waarvoor ze dus 2 auto's hebben om dat te doen. Terwijl Norris (bijna) 12 punten per weekend op Verstappen moet inlopen voor het WDC. Kans dat Ferrari McLaren inhaalt is daarmee dus groter dan dat Norris Verstappen inhaalt. En dan zou Zak met lege handen staan. Waarbij er uiteraard ook nog een kans is dat Leclerc P2 in het WDC overneemt (of zelfs P1).
Als de veruit meest geschikte coureur niet uit eigen talentenstal komt en de keuze uit eigen stal zie je niet zitten dan heb je twee keuzes.-tom-562 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 09:41:
[...]
Volgens die schreeuwende tandarts (Jack Plooij) was de deal al rond en stapt Colapinto in bij Red BullMocht dat echt zo zijn, dan leven ze echt bij de waan van de dag bij Red Bull. Wat is je talentenprogramma dan nog waard als je een random coureur naar 2 of 3 races een plekje aanbiedt bij het hoofdteam.
Voor mij is dan de beste keuze om voor de meest geschikte coureur te gaan. En te erkennen dat je jeugopleiding momenteel faalt en die laatste actief te gaan verbeteren.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken
Topicreeks voor de racetopics:
Topicreeks racetopics 2024