[F1] Seizoen 2024 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 89 Laatste
Acties:
  • 973.184 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

-tom-562 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 09:41:
[...]

Volgens die schreeuwende tandarts (Jack Plooij) was de deal al rond en stapt Colapinto in bij Red Bull :') Mocht dat echt zo zijn, dan leven ze echt bij de waan van de dag bij Red Bull. Wat is je talentenprogramma dan nog waard als je een random coureur naar 2 of 3 races een plekje aanbiedt bij het hoofdteam.
Komt ook lekker over op je rijders in het talentenprogramma of 2e team (Torro Rosso)
Bij Racing Bull of bij Red Bull?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:52

-tom-562

Oliesjeik

YakuzA schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 16:33:
[...]

Bij Racing Bull of bij Red Bull?
Red Bull, naar Verstappen dus.
Bron (het uiterst betrouwbare :P) https://www.gpfans.com/nl...we-teamgenoot-verstappen/

[ Voor 31% gewijzigd door -tom-562 op 30-10-2024 16:37 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 10-09 09:23
Waah schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:26:
[...]

Palmer van F1TV heeft toch een andere mening. Uit de beelden kan je ook zien dat Norris hem gewoon op de baan had kunnen houden (in ieder geval met 2 wielen). 15km/u zegt weinig aangezien hij een heel andere lijn rijd dan bij zijn fastest lap. Bij de fastest lap wil je zoveel mogelijk snelheid bij de exit hebben... bij een inhaalactie wil je er juist voor zitten voor de exit, dus wil je meer snelheid in het eerste deel van de chicane.

Stukje specifiek over die 15km/u te hard, en het wel of niet halen van de bocht
https://youtu.be/IJh6RClV3WE?t=208
(vanaf 3:30, FOM dus je moet klikken)

wat betreft er voorbij laten: Er is geen regel dat je dat binnen X bochten moet doen. Dus als coureur (als je dat wil doen) doe je dat op een plek waar je er zo min mogelijk last van hebt. En dat doe je dus liever niet vlak na een restart omdat je dan meteen onder druk staat van een andere coureur. Er moet wel een "gat" zijn om je in terug te laten vallen.

Sterker: Palmer geeft aan dat er geen regel is OF hij de plek moet teruggeven. Het is of "Forcing another driver off the track", of "overtaking off track". het is dus onduidelijk of hij de plek had moeten teruggeven... Ben benieuwd of daar nog aanpassingen in komen O-)

Norris heeft niemand er in geluisd. Max zat zelf klem achter Sainz, Norris maakt daar slim gebruik van. Echter krijgt hij niet genoeg ruimte van Max.

Ik had nooit een hele hoge pet op van Doornbos. En dat blijft nog even zo :+
Er wordt telkens onterecht naar dat stukje video verwezen dat hier wordt gepost. Nu een keer de hele video, heb het ook bekeken en veranderd niets aan de situatie. Daarbij wordt de data volledig genegeerd omdat dit blijkbaar niet uitkomt omdat het in het nadeel is van Norris, of in voordeel van Verstappen (ik vermoed dat dit afhankelijk is van support of niet gunnen,). En ook nog eens terwijl duidelijk te zien is dat Norris zijn stuur al 90 graden gedraaid heeft en niet de bocht gaat halen. Daarbij dus ook nog eens gas heeft gegeven ipv remmen en dan de bocht helemaal niet kan halen. Hij gaat overduidelijk voor het eerste zijn bij de apex en niet het halen van de bocht. Nogmaals, data liegt niet.

Op basis daarvan had Norris de straf moeten krijgen aangezien hij nooit de intentie heeft gehad die bocht daadwerkelijk te halen, en ook buiten de baan inhaalt.

Ik vraag me af hoeveel mensen er in de race in die bocht een auto met ongeveer gelijkwaardige snelheid via de buitenkant heeft weten in te halen. En als iemand er al bij zat, daarna de volgende bocht heeft kunnen nemen zonder in de ander te rijden.

Het is gewoon duidelijk, Norris heeft misbruik gemaakt van de situatie zoals Verstappen dat de week ervoor deed. Met het grote verschil dat Verstappen veel zwaarder gestraft wordt en Norris niets krijgt. En de reden daarvoor lijkt ook duidelijk gezien de Engelse stewards, incl zoon van oprichter McLaren. Zoals terecht wordt geschreven, als Norris daar bestraft was met Coronel en de zoon van oprichter RBR team als stewards, was de wereld te klein geweest

Er wordt hier verweten dat de mensen die de data gebruiken, en natuurlijk ook de beelden hebben, niet bekwaam/betrouwbaar zijn, terwijl deze mensen er een hoop meer verstand van hebben dan reageerders hier. Het is een goedkope manier om mensen zo weg te zetten en daarmee hun uitleg af te doen als niet kloppend.

[ Voor 3% gewijzigd door Charles Hill op 30-10-2024 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Hier nog een andere uitleg over de situatie, waarbij er op een andere manier gekeken wordt naar wie fout zat en of de straffen terecht waren.

En ook hier wordt terecht verwezen naar nationaliteit en de macht van de Britten in de sport.

https://www.f1maximaal.nl...voor-verstappen-onterecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:12
-tom-562 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 16:34:
[...]

Bron (het uiterst betrouwbare :P) https://www.gpfans.com/nl...we-teamgenoot-verstappen/
Op dit moment zou niets me meer verbazen bij Red Bull :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
-tom-562 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 16:34:
[...]

Zou ik een heel vreemde stap vinden, aangezien ze zelf Lawson in dienst hebben en hij volgens mij niet onderdoet aan Colapinto. En daarmee ook nog een veel goedkopere optie is dan Colapinto.

Edit: en wat ook vreemd zou zijn, Williams is ondertussen een sponsordeal overeen gekomen met de trouwe sponsor van Colapinto, Globant. En dan zou Colapinto ineens verdwijnen bij het team.

[ Voor 15% gewijzigd door Charles Hill op 30-10-2024 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:31
Hoe zou dat dan gaan in verband met de budget cap, ik snap dat de 3 hoogst betaalde personeels leden er buiten vallen maar dit zou dan geld zijn wat aan Williams wordt betaald, dus dat is niet salaris voor Colapinto dan. 20mil is dan een flink deel van het budget (ongeveer 1/7e volgens mij).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 22:12
Shinji schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 18:06:
Hoe zou dat dan gaan in verband met de budget cap, ik snap dat de 3 hoogst betaalde personeels leden er buiten vallen maar dit zou dan geld zijn wat aan Williams wordt betaald, dus dat is niet salaris voor Colapinto dan. 20mil is dan een flink deel van het budget (ongeveer 1/7e volgens mij).
De coureurs en de 3 hoogst betaalde personeelsleden. Dit kan gewoon onder coureurs kosten gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Ik vermoed dat dit buiten de budgetcap ligt. Salarissen van coureurs tellen niet mee, ik vermoed bedragen betaald voor transfers van coureurs daarom ook niet. Heb het geprobeerd op te zoeken maar kon het exacte antwoord niet vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:20
Charles Hill schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 18:04:
[...]

Zou ik een heel vreemde stap vinden, aangezien ze zelf Lawson in dienst hebben en hij volgens mij niet onderdoet aan Colapinto. En daarmee ook nog een veel goedkopere optie is dan Colapinto.
Het is niet zo heel vreemd als je beseft dat het niet om de kwaliteiten van de coureur gaat, maar om een zak geld. Iedere andere coureur met matige prestaties moet bij Red Bull vertrekken. Ricciardo, Albon, Gasly. Sainz...

Er zijn er 2 die mogen blijven zitten, alsof er bisonkit op hun stoeltje zit. De ene is Yuki, de andere Checo. Yuki zit er nog vanwege Honda, Checo zit er nog vanwege Carlos Slim. Ja, de rijkste man van Zuid Amerika en de eigenaar van een aantal telefoonmaatschappijen. Die Carlos Slim heeft zich verbonden aan Checo en om die reden (en een hele berg dollars) kan Red Bull het zich denk ik niet permitteren om Checo te wippen.

Waarom dan Colapinto? Nou, deze Argentijn heeft ook ondersteuning van Carlos Slim.

Long story short : het inwisselen van Checo voor Colapinto kan waarschijnlijk zonder de dollars van Carlos Slim te verliezen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Charles Hill schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 18:14:
[...]

Ik vermoed dat dit buiten de budgetcap ligt. Salarissen van coureurs tellen niet mee, ik vermoed bedragen betaald voor transfers van coureurs daarom ook niet. Heb het geprobeerd op te zoeken maar ook het exacte antwoord niet vinden.
Overal wat ik tegen kom (wat uiteraard niet de officiële regels zijn) gaat het over “wages” van personeel. Dit lijken me geen wages. Misschien staat het in de officiële regels anders omschreven waardoor het er inderdaad ook onder valt maar dat hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
asing schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 18:15:
[...]

Het is niet zo heel vreemd als je beseft dat het niet om de kwaliteiten van de coureur gaat, maar om een zak geld. Iedere andere coureur met matige prestaties moet bij Red Bull vertrekken. Ricciardo, Albon, Gasly. Sainz...

Er zijn er 2 die mogen blijven zitten, alsof er bisonkit op hun stoeltje zit. De ene is Yuki, de andere Checo. Yuki zit er nog vanwege Honda, Checo zit er nog vanwege Carlos Slim. Ja, de rijkste man van Zuid Amerika en de eigenaar van een aantal telefoonmaatschappijen. Die Carlos Slim heeft zich verbonden aan Checo en om die reden (en een hele berg dollars) kan Red Bull het zich denk ik niet permitteren om Checo te wippen.

Waarom dan Colapinto? Nou, deze Argentijn heeft ook ondersteuning van Carlos Slim.

Long story short : het inwisselen van Checo voor Colapinto kan waarschijnlijk zonder de dollars van Carlos Slim te verliezen.
Volgens dit artikel is er nog geen samenwerking tussen Colapinto en Slim, maar ziet Slim dat wel zitten. Logisch, zijn markt is Zuid-Amerika met al zijn bedrijven, en wellicht ziet hij nieuwe handen in Argentinië. En met zijn geld kan hij makkelijk Perez en Colapinto ondersteunen.

Dat zou inderdaad een reden kunnen zijn.

Maar zoals ik ook al schreef, een overstap zou ook vreemd zijn aangezien de trouwe sponsor van Colapinto een deal heeft gesloten met Williams. Denk niet dat zo'n overeenkomst zomaar opgezegd kan worden, zoals bij het aflopen van een contract van een coureur.

Al is de uitspraak in de F1, 'iedereen praat met iedereen'. Dan is er geen woord aan gelogen dat er wordt gesproken door RBR met Colapinto. Maar hoeveel dat dan echt waard is, is in de F1 niet te zeggen.

Edit: het artikel, https://www.gpfans.com/nl...o-hij-doet-het-heel-goed/

Overigens zal bij RBR zeker wel gekeken worden naar kwaliteit van een coureur en niet alleen het geld. Ze zullen een coureur naast hun nummer 1 willen hebben die mee kan komen voor de punten. Anders zouden ze net zo goed Perez kunnen houden, daar komt zeker een zak geld mee binnen.

[ Voor 10% gewijzigd door Charles Hill op 30-10-2024 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:22
Precies, dit zijn opbrengsten en geen kosten. Er is alleen een limiet aan wat je uitgeeft, niet aan wat er binnenkomt. Maak je gewoon winst 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Den_S85 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 18:28:
[...]

Precies, dit zijn opbrengsten en geen kosten. Er is alleen een limiet aan wat je uitgeeft, niet aan wat er binnenkomt. Maak je gewoon winst 😁
Ik heb het over vanuit RBRs perspectief hè, die zouden volgens Plooi 20 miljoen betalen (uitgeven dus) aan Williams voor Colapinto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Laatst online: 17:22
Shinji schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 18:31:
[...]

Ik heb het over vanuit RBRs perspectief hè, die zouden volgens Plooi 20 miljoen betalen (uitgeven dus) aan Williams voor Colapinto.
Ahja, tuurlijk! Denk dat daar wel een vrijstelling voor is, anders gewoon sponsoring vanuit Red Bull Oostenrijk. 20 miljoen voor een klein stickertje 🙈

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Plooij en/of Mol serieus nemen.......

Waarom zou Red Bull dat risico nemen. Ja Colapinto doet het aardig, maar that's it. Nu Albon wat slechte races heeft is het lastig te zeggen hoe goe Colapinto het doet. Genoeg goedkopere opties tenzij het een (zoveelste) economische sponsorbeslissing is.

Als ze Tsunoda niet serieus nemen, zou ik Perez en Tsunoda wegdoen en gewoon de juniors gaan testen, 2 races en dan rouleren. Voor vcarb boeit het toch niet en RB heeft het WCC toch al vergooid.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Chocoball schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 11:57:
Sauber heeft aangekondigd dat voormalig Ferrari teamlid Ignacio Rueda het team als Sporting Director gaat versterken en oudgediende Beat Zehnder heeft blijkbaar weer bij de FIA opgezegd want hij wordt volgend jaar Director of Signature Programs and Operations bij het team.

https://www.sauber-group.com/corporate/news/detail/test-19
Ik heb nu al medelijden met Hulkenberg. :')

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
siggy schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 18:38:

Waarom zou Red Bull dat risico nemen. Ja Colapinto doet het aardig, maar that's it. Nu Albon wat slechte races heeft is het lastig te zeggen hoe goe Colapinto het doet. Genoeg goedkopere opties tenzij het een (zoveelste) economische sponsorbeslissing is.

Als ze Tsunoda niet serieus nemen, zou ik Perez en Tsunoda wegdoen en gewoon de juniors gaan testen, 2 races en dan rouleren. Voor vcarb boeit het toch niet en RB heeft het WCC toch al vergooid.
Wat ik al schreef, zoals wordt gezegd, in de F1 praat iedereen met iedereen. Het is ook maar een klein wereldje. Een paar teambazen en een aantal coureurs. De vertegenwoordigers van deze coureurs zullen regelmatig met teambazen is gesprek gaan, en zeker van jonge coureurs om een zo goed mogelijk zitje te pakken te krijgen, of behouden. Dus er zal ongetwijfeld gesproken worden door het team rondom Colapinto met RBR. Hoe serieus die gesprekken zijn over de toekomst van een coureur, is natuurlijk de vraag.

F1 is een grote show, als ze mensen van Colapinto bij een team naar binnen zien lopen zal de geruchtenmolen direct op gang komen. Maar er zal echt niet zoveel naar buiten gebracht worden over de daadwerkelijke inhoud van deze gesprekken, tot het moment dat er een besluit is genomen.

Edit: en RBR heeft naast Lawson ook nog Hadjar, die tweede is geworden in de F2 dit seizoen. Kunnen dus sowieso een tweede rijder in de RB zetten, naast Lawson of Tsunoda. Geen idee of hij genoeg uren heeft gemaakt zit ik nu te denken. Want daar moet een coureur ook nog aan voldoen.

[ Voor 9% gewijzigd door Charles Hill op 30-10-2024 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:23
DaniëlWW2 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 18:42:
[...]

Ik heb nu al medelijden met Hulkenberg. :')
Sporting director is nog geen Head of strategy :)

Ben eerder benieuwd of de perikelen bij Volkswagen momenteel ook Audi als onderdeel van VAG gaat raken en het F1 project het financieel lastig gaan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
siggy schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 18:38:

Ik neem het ook niet serieus, zeg nooit nooit maar acht de kans erg klein. Maar was gewoon benieuwd hoe dat budget cap technisch zou zitten. Ik heb nog niet eerder echt van een transfersom gehoord in F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Shinji schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 18:58:
[...]

Ik neem het ook niet serieus, zeg nooit nooit maar acht de kans erg klein. Maar was gewoon benieuwd hoe dat budget cap technisch zou zitten. Ik heb nog niet eerder echt van een transfersom gehoord in F1.
De salarissen van de coureurs vallen buiten de cap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 16:20
ArcticWolf schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 19:01:
[...]

De salarissen van de coureurs vallen buiten de cap.
Dit is geen salaris, meer een afkoopsom.Bedenk ook dat Colapinto voor 2025 nog geen stoeltje heeft en er alleen een stoeltje naast Hulkenberg beschikbaar is. Maar daar kan iedereen landen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

asing schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 19:07:
[...]

Dit is geen salaris, meer een afkoopsom.Bedenk ook dat Colapinto voor 2025 nog geen stoeltje heeft en er alleen een stoeltje naast Hulkenberg beschikbaar is. Maar daar kan iedereen landen.
Audi is een beetje een grote grap (aan het worden) op dit moment. Goed, een zitje is beter dan geen zitje, maar de kans dat Audi in 2026 het team verkocht heeft acht ik groot.

Een aangezien VW wat fabrieken wilt gaan sluiten, denk ik dat de geldstrooierij in F1 totaal niet uit te leggen valt. Ze nemen maar grote namen aan in het management, althans zo kijk ik er tegenaan, maar voor de rest is er nog weinig inhoud. Lees ook nog geen verhalen dat Audi aan het vissen is naar veel personeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:07

AvK

Ready Set Go

asing schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 18:15:
[...]

En zo is het!

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 21:34
Die dollars van Carlos Slim vlogen toch al weg omdat AT&T een veel groter aandeel in het team kocht en daarmee "exclusiviteit" kreeg?

Zou dan nog logischer zijn dat Checo (of Colapinto) naar VCARB gaat. Die kunnen nog wel een cash app cash grab van Carkos Slim gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:23
Chocoball schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 18:52:
[...]

Sporting director is nog geen Head of strategy :)

"We are checking..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Is Colapinto the answer to Red Bull’s $20 million Perez headache?
https://www.motorsport.co...-perez-headache/10668583/

Oh no, gaat die tandarts ook nog gelijk krijgen ook straks?? 8)7

Ik zou het overigens niet netjes naar Lawson vinden maar goed... er zijn vreemdere dingen gebeurd in de F1. Verstappen - Kvyat destijds (inclusief vriendin :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:28
ArcticWolf schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:42:
[...]

https://www.motorsport.co...-perez-headache/10668583/

Oh no, gaat die tandarts ook nog gelijk krijgen ook straks?? 8)7

Ik zou het overigens niet netjes naar Lawson vinden maar goed... er zijn vreemdere dingen gebeurd in de F1. Verstappen - Kvyat destijds (inclusief vriendin :+ )
Aan de andere kant. Lawson mag al blij zijn met een zitje bij Vcarb.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

hansvk schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:56:
[...]

Aan de andere kant. Lawson mag al blij zijn met een zitje bij Vcarb.
Het is te hopen dat het niet weer zo'n stoeltjes circus wordt, waar mensen met te weinig race ervaring erin gepropt worden en dan weer de druk niet aankunnen omdat ze pas 6 F1 races achter de kiezen hebben.

Waarna er weer een 'why are they racing me so hard' komt en de carrousel weer door gaat.

PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

fwiw:

en
(PW)
Max Verstappen vindt opmerkingen FIA-steward Johnny Herbert abnormaal: ’Dit zijn best wel extreme beschuldigingen’

[ Voor 68% gewijzigd door Help!!!! op 01-11-2024 07:50 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:43

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:46
Geen idee of het hier is toegestaan, maar hier een leesbare link: Graag geen paywalls omzeilen. :)

[ Voor 31% gewijzigd door DaniëlWW2 op 01-11-2024 09:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:50

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:17
Charles Hill schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 18:48:
[...]

Edit: en RBR heeft naast Lawson ook nog Hadjar, die tweede is geworden in de F2 dit seizoen. Kunnen dus sowieso een tweede rijder in de RB zetten, naast Lawson of Tsunoda. Geen idee of hij genoeg uren heeft gemaakt zit ik nu te denken. Want daar moet een coureur ook nog aan voldoen.
Naast dat het F2 seizoen nog steeds bezig is (Qatar & Abu Dabhi nog), en Hadjar nog naar P4-P5 kan vallen, is Hadjar ook niet echt een goede coureur. Nog ergere driftkikker dan Tsunoda is en ben sowieso niet echt overtuigd van zijn kwaliteiten.

Mocht Hadjar in het meest optimistische geval F2 winnen, dan zie ik wel als reservecoureur (zoals Lawson was dit jaar) bij de Red Bulls'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Mooi dit. Begin van het jaar allemaal heisa dat alle journalisten en commentatoren de naam VCARB moesten gebruiken, gaan ze nu zelf naar de naam die iedereen aan het begin van dit seizoen al gebruikte: RB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Muse schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 08:53:
[...]

Mooi dit. Begin van het jaar allemaal heisa dat alle journalisten en commentatoren de naam VCARB moesten gebruiken, gaan ze nu zelf naar de naam die iedereen aan het begin van dit seizoen al gebruikte: RB.
Toro Rosso :Y)

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Wat betreft Herbert wel goed nieuws:

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Ryur schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 08:43:
[...]

Naast dat het F2 seizoen nog steeds bezig is (Qatar & Abu Dabhi nog), en Hadjar nog naar P4-P5 kan vallen, is Hadjar ook niet echt een goede coureur. Nog ergere driftkikker dan Tsunoda is en ben sowieso niet echt overtuigd van zijn kwaliteiten.

Mocht Hadjar in het meest optimistische geval F2 winnen, dan zie ik wel als reservecoureur (zoals Lawson was dit jaar) bij de Red Bulls'.
Hadjar is met de promotie van Lawson nu sowieso al reservecoureur? En zelfs dan is de lans groot dat hij een jaartje Super Formula mag gaan rijden in Japan? Hebben Gasly & Lawson ook gedaan in opdracht van Red Bull (en wellicht nog meer coureurs, geen idee). Waarbij Lawson in zijn Super Formula seizoen vorig jaar ook al de reservecoureur van Red Bull & AlphaTauri was. Alleen dit jaar dat hij helemaal niet racete (maar daardoor wel bij alle F1 races aanwezig was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:53

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:17
RobertMe schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 09:19:
[...]

Hadjar is met de promotie van Lawson nu sowieso al reservecoureur? En zelfs dan is de lans groot dat hij een jaartje Super Formula mag gaan rijden in Japan? Hebben Gasly & Lawson ook gedaan in opdracht van Red Bull (en wellicht nog meer coureurs, geen idee). Waarbij Lawson in zijn Super Formula seizoen vorig jaar ook al de reservecoureur van Red Bull & AlphaTauri was. Alleen dit jaar dat hij helemaal niet racete (maar daardoor wel bij alle F1 races aanwezig was).
De Super Formula relatie is nu verbroken tussen Red Bull & Team Mugen (dit door het verbreken van de Honda relatie).

https://www.motorsport.co...-end-after-2024/10653094/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Martinspire schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 09:10:
Wat betreft Herbert wel goed nieuws:
[Twitter]
Ik vind het zo wel een beetje een heksenjacht in de media worden. Herbert zegt wellicht dingen die als scheidsrechter niet helemaal door de beugel kunnen. Ik bedoel, daar zouden we prima over kunnen discussiëren. Maar hij heeft tijdens een wedstrijd geen absolute macht. Daar zitten nog vier andere stewards bij die ook meebeslissen.

Norris heeft afgelopen wedstrijd net zoveel '''misbruik''' van de regels gemaakt als Max twee weken geleden. Dat er dan in de media een soort van British bias lijkt te bestaan is echt ontzettend jammer. Maar helaas ook begrijpelijk omdat wij toch veel Engelstalige media volgen die tevens onbedoeld een enorm groot publiek hebben met Sky en F1TV. En de geschreven media die elkaars producties constant lijken te recyclen als een soort veredelde letterbak milieustraat.

Anderzijds merk ik ook dat het er met name een soort champions-bias is. Lando zei het in de afgelopen seizoen meermaals: "Max takes everything.". En dat zeiden we ook toen Sir Lewis keer op keer won en kampioen werd. Of in het Schumacher tijdperk. Het zijn toch elke keer de te pakken mannen en daarop afgeven is dan enorm eenvoudig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ja, dat laatste vooral. Of het nu Schumacher, Hamilton of Vettel is: als je meervoudig kampioen bent, juichen ze het eerste jaar voor je, vinden ze je 2e jaar knap, maar in het derde jaar zijn ze het wel zat (als neutrale fan best gebruikelijk). Niet voor niets dat Hamilton zoveel haat kreeg en ook Schumacher (die ook niet vies was van wat smerige trucjes om een kampioenschap binnen te slepen) werd uitgekotst vanwege zijn prestaties.

Zie het als een voetbalclub die jaar in jaar uit landskampioen wordt. Dat is slecht voor de sport, want het wordt te voorspelbaar. Ik vind het gaaf dat ik dat dominante seizoen van Max heb meegemaakt, maar als een ander het dit jaar wint, is dat wel goed voor de sport. Ik gun het dan alleen meer aan Leclerc en Ferrari dan aan Norris en McLaren, maar dat komt meer door dat gejank van Zak en Stella in de media over de verstelbare T-tray van RBR. En ja, ook Horner moet eens ophouden met dat gezeik

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:53
alex3305 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 11:24:
[...]

Ik vind het zo wel een beetje een heksenjacht in de media worden. Herbert zegt wellicht dingen die als scheidsrechter niet helemaal door de beugel kunnen. Ik bedoel, daar zouden we prima over kunnen discussiëren. Maar hij heeft tijdens een wedstrijd geen absolute macht. Daar zitten nog vier andere stewards bij die ook meebeslissen.

Norris heeft afgelopen wedstrijd net zoveel '''misbruik''' van de regels gemaakt als Max twee weken geleden. Dat er dan in de media een soort van British bias lijkt te bestaan is echt ontzettend jammer. Maar helaas ook begrijpelijk omdat wij toch veel Engelstalige media volgen die tevens onbedoeld een enorm groot publiek hebben met Sky en F1TV. En de geschreven media die elkaars producties constant lijken te recyclen als een soort veredelde letterbak milieustraat.

Anderzijds merk ik ook dat het er met name een soort champions-bias is. Lando zei het in de afgelopen seizoen meermaals: "Max takes everything.". En dat zeiden we ook toen Sir Lewis keer op keer won en kampioen werd. Of in het Schumacher tijdperk. Het zijn toch elke keer de te pakken mannen en daarop afgeven is dan enorm eenvoudig.
Er wordt steeds gesproken over een scheidsrechter, maar F1 is naar mijn idee eigenlijk meer een jurysport. Ergens is het om die reden ook wel prettig juist als één van de jury-leden zich uitspreek over de manier hoe hij beoordeeld. Dat schept juist wat duidelijheid.

Of we er blij mee moeten zijn dat is dan weer een tweede.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:23
ZeromaNoiS schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 12:11:
[...]

Er wordt steeds gesproken over een scheidsrechter, maar F1 is naar mijn idee eigenlijk meer een jurysport. Ergens is het om die reden ook wel prettig juist als één van de jury-leden zich uitspreek over de manier hoe hij beoordeeld. Dat schept juist wat duidelijheid.

Of we er blij mee moeten zijn dat is dan weer een tweede.
Een jury geeft punten, een scheidsrechter deelt straffen uit. Het lijkt me duidelijk waar we hier mee te maken hebben.
Als er 1 persoon er elke keer bij betrokken is als er onredelijke straffen uitgedeeld worden aan 1 coureur, dan valt dat op. Als mensen met een bepaalde nationaliteit dingen mogen die bij anderen zonder die nationaliteit gestraft worden, dan valt dat op. 1x kan gebeuren, 2x is vervelend, vaker is een patroon.
Het is ook niet zo dat het alleen Verstappen/Nederlanders opvalt, een goed voorbeeld is Alonso, die ook al even mee draait.
Als ik kijk naar de straffen van afgelopen weekend, dan was de 2e straf (voor bocht 8 ) gewoon terecht, zonder twijfel. De eerste daarintegen sloeg in mijn ogen nergens op. Als ik dan om me heen vraag aan objectievere mensen (niet Max fans, niet nederlands) dan zeggen ze allemaal dat die eerste straf (voor bocht 4) onterecht dan wel te hoog was. Als het al een straf was, wat was er dan anders dan de 5s die Russel de weer er voor kreeg? Het antwoord op die vraag is 1. Max is niet Brits, 2. Andere stewards, 3. de right to review van McLaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:06
Ik zoek van de lollipopman de ene YouTube clip waar perez een dansje doet voor P11 > P8. Mijn YouTube zoek skills zijn slecht en mijn geheugen ook blijkbaar 😅

Als iemand een linkje heeft, graag. Gifje mag ook!

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Beerkeeper schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 17:52:
Ik zoek van de lollipopman de ene YouTube clip waar perez een dansje doet voor P11 > P8. Mijn YouTube zoek skills zijn slecht en mijn geheugen ook blijkbaar 😅

@Chocoball heeft die al vaker geplaatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelandD
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:17
DutchRC schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 20:36:

Zouden jullie (ook) die extra motor hierzo pakken als je Max was?
Als ik het goed heb begrepen moet hij er hoogstwaarschijnlijk nog wel 1 scoren dit seizoen.
Altijd mooi om gelijk te krijgen :+ Al had ik het blijkbaar veel eerder verwacht 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

2024 Mexico GP topic staat die gewoon in de openingspost :+

-1 voor je zoekskills ;)

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 01-11-2024 18:00 ]

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Wow.. ze zeggen net op Skysport (omdat Leclerc zich moet melden bij de stewards), dat het zeggen van "fuck" een storm in een glas water is en dat er geen straf voor gegeven moet worden 8)7 biased eikels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Verstappen en Leclerc mogen dus samen nablijven. :+ :')
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/tilnp8cm6cyd1.jpeg

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:27:
[Afbeelding]
Dat staat er toch niet? Hij moet zich melden voor een alleged breach. Staat geen straf in nog?

Maar dacht dat Norris het laatst ook zei in een persconferentie, paar weken terug. Maar die heeft dus wel de juiste papieren?

[ Voor 16% gewijzigd door Shinji op 01-11-2024 20:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Shinji schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:29:
[...]

Dat staat er toch niet? Hij moet zich melden voor een alleged breach. Staat geen straf in nog?
Hij zij fuck tijdens een persconferentie en moet zich een week later alsnog melden.
De FIA maakt zichzelf nog onsterfelijk belachelijk als hij niet ook dezelfde straf krijgt als Verstappen. :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:30:
[...]

Hij zij fuck tijdens een persconferentie en moet zich een week later alsnog melden.
De FIA maakt zichzelf nog onsterfelijk belachelijk als hij niet ook dezelfde straf krijgt als Verstappen. :z
Eens, maar ik verbaas me nergens meer over ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En we gaan door met potentiële waanzin.
Deze man was blijkbaar degene die als eerste rapporteerde dat Colapinto naar Williams zou gaan. En nu claimt hij dat hij volgend jaar naar RBR zou gaan.

https://www.reddit.com/r/...t_that_broke_the_news_of/

Ik weet niet of ik dit geloof. Ik weet al helemaal niet of dit een goed idee zou zijn, voor Colapinto.
De Formule 1 binnentreden is een ding, maar naast Verstappen? :o :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
Ryur schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 08:43:
[...]

Denk dat Red Bull hem als opvolger van Tsunoda in beeld heeft. Die lijkt zijn top bereikt te hebben en lijkt niet erg tegen druk te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
[...]

'onsterfelijk belachelijk'

Het lijkt er niet op dat de FIA daar ook maar op één of andere manier mee bezig is. Inconsequent zijn is geen enkel probleem.

Als ze op een cruciaal moment in het kampioenschap de zoon van McLaren F1 team oprichter als steward aanwijzen, dan zijn ze echt niet bezig met wat de buitenwereld van hun vindt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:39:
En we gaan door met potentiële waanzin.
Deze man was blijkbaar degene die als eerste rapporteerde dat Colapinto naar Williams zou gaan. En nu claimt hij dat hij volgend jaar naar RBR zou gaan.

https://www.reddit.com/r/...t_that_broke_the_news_of/

Ik weet niet of ik dit geloof. Ik weet al helemaal niet of dit een goed idee zou zijn, voor Colapinto.
De Formule 1 binnentreden is een ding, maar naast Verstappen? :o :X
Dat zou alleen maar betekenen dat Marko seniel is geworden. Iemand die het best goed deed in de F2, maar niet waaaaaanzinnig goed, heeft 2 okay races in een Willlliams gereden en zou interessant zijn voor RB? Sportief gaat dat nergens over, dan is het meer een poging om sponsors tevreden te houden en om van Perez af te zijn.

20% sportief (als in, acceptabel,kanniet slechter dan Perez) en 80% commercieel. Red Bull gaat van cut throat naar een lachertje in mijn ogen. Ze hebben genoeg talent in de poel zitten. Tsunoda vertrouwen ze toch niet en willen ze niet, dus maak schoon schip, gooi rookies in die vcarb en in de 2e zit naast Max en kijk wat er gebeurd. Je weet het niet zeker totdat ze in de f1 racen. Als ze Colapinto serieus gaan strikken, dan is dat gewoon het einde van het RB junior gedoe. Genoeg talent wat naar de klote is gegaan intussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-09 00:49
stekkiekiller schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:44:
[...]

Denk dat Red Bull hem als opvolger van Tsunoda in beeld heeft. Die lijkt zijn top bereikt te hebben en lijkt niet erg tegen druk te kunnen.
En Honda gaat weg na 2025 en ik vermoed dat Checo niet langer blijft dan maximaal 2025. Dus dan hebben zij sowieso een nieuwe rijder nodig als ze ook Isack Hadjar willen promoveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

[...]

Ze hebben zich al extreem belachelijk gemaakt. Max kreeg de straf in wat binnen 24 uur? Bij Leclerc doen ze er al een dikke week over. En dan hebben we het niet eens over een straf uit te delen.

Vloeken mag niet. Of dat onzinnig is,is een andere discussie. Max zei het, meteen straf. Leclerc zegt het, week later pas hoeven melden? 8)7

Maar ja, als er geen enkele straf komt gelijkwaardig aan die van Max, dan is het inderdaad de overtreffende trap. En dan kan werkelijk niemand meer met droge ogen claimen dat er geen bias is. Want ik ben gewoon kotsmoe van al dat gedraai om wel/geen straf maar uit te leggen hoe het ze uitkomt.

[ Voor 17% gewijzigd door siggy op 01-11-2024 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
siggy schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:57:
[...]

Ze hebben zich al extreem belachelijk gemaakt. Max kreeg de straf in wat binnen 24 uur? Bij Leclerc doen ze er al een dikke week over. En dan hebben we het niet eens over een straf uit te delen.

Vloeken mag niet. Of dat onzinnig is,is een andere discussie. Max zei het, meteen straf. Leclerc zegt het, week later pas hoeven melden? 8)7

Maar ja, als er geen enkele straf komt gelijkwaardig aan die van Max, dan is het inderdaad de overtreffende trap. En dan kan werkelijk niemand meer met droge ogen claimen dat er geen bias is. Want ik ben gewoon kotsmoe van al dat gedraai om wel/geen straf maar uit te leggen hoe het ze uitkomt.
Ze wilden de stewards eerst naar Brazilië laten reizen. Dat lieten ze toevallig pas weten nadat Max het incident gemeld had. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:02
Leclerc zei nog wel heel vaak sorry achteraf bij de FIA dame. Misschien is die mea culpa genoeg om geen straf te krijgen.

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
jdiezrequejo schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 21:22:
Leclerc zei nog wel heel vaak sorry achteraf bij de FIA dame. Misschien is die mea culpa genoeg om geen straf te krijgen.
Nadat de anderen er iets van mompelden.
En zoals een leraar van mij altijd zei "Sorry heb ik mijn kelder vol van". Oftewel: heb je niks aan.

Als MBS vind dat het een "no-no" woord is mogen ze het niet gebruiken, klaar. En de FIA persco is gewoon op F1TV terug te kijken, incl "Oh fuck". Daar doet een sorry niks aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
siggy schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:53:
[...]

Dat zou alleen maar betekenen dat Marko seniel is geworden. Iemand die het best goed deed in de F2, maar niet waaaaaanzinnig goed, heeft 2 okay races in een Willlliams gereden en zou interessant zijn voor RB? Sportief gaat dat nergens over, dan is het meer een poging om sponsors tevreden te houden en om van Perez af te zijn.

20% sportief (als in, acceptabel,kanniet slechter dan Perez) en 80% commercieel. Red Bull gaat van cut throat naar een lachertje in mijn ogen. Ze hebben genoeg talent in de poel zitten. Tsunoda vertrouwen ze toch niet en willen ze niet, dus maak schoon schip, gooi rookies in die vcarb en in de 2e zit naast Max en kijk wat er gebeurd. Je weet het niet zeker totdat ze in de f1 racen. Als ze Colapinto serieus gaan strikken, dan is dat gewoon het einde van het RB junior gedoe. Genoeg talent wat naar de klote is gegaan intussen.
Het is nog altijd alleen maar een gerucht. Beetje vreemd om RBR op basis daarvan een lachertje te noemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Charles Hill schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 21:54:
[...]

Het is nog altijd alleen maar een gerucht. Beetje vreemd om RBR op basis daarvan een lachertje te noemen!
Gerucht of niet, sinds Perez een optie was zijn ze compleet van hun filosofie afgestapt. Niet dat hun filiosofie zo geweldig was, maar het werkte, het was een strategie, principes, who ffed up ook. Ze zijn nu letterlijk in unchartered terrotories. Ze hebben geen idee wat ze aan het doen zijn, want dit hebben ze nog nooit gedaan. Ze hebben talent genoeg, talent genoeg om te sponsoren, maar niet om een kans in de f1 te geven. Alleen de gedachte al dat een Calapinto goed genoeg is voor RB. Wat zegt dat over de rest? Is gewoon de doodsteek. Je bent dan als RB junior gewoon helemaal niks in een klap. En gezien de potentiele investering weten de huidige rookies dat ze F1 op hun buik kunnen schrijven. Andere teams gaan niet junioeren opkopen, dus moeten ze ergens anders aan de bak komen, FE, danwel WEC.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Charles Hill
siggy schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 22:07:
[...]

Gerucht of niet, sinds Perez een optie was zijn ze compleet van hun filosofie afgestapt. Niet dat hun filiosofie zo geweldig was, maar het werkte, het was een strategie, principes, who ffed up ook. Ze zijn nu letterlijk in unchartered terrotories. Ze hebben geen idee wat ze aan het doen zijn, want dit hebben ze nog nooit gedaan. Ze hebben talent genoeg, talent genoeg om te sponsoren, maar niet om een kans in de f1 te geven. Alleen de gedachte al dat een Calapinto goed genoeg is voor RB. Wat zegt dat over de rest? Is gewoon de doodsteek. Je bent dan als RB junior gewoon helemaal niks in een klap. En gezien de potentiele investering weten de huidige rookies dat ze F1 op hun buik kunnen schrijven. Andere teams gaan niet junioeren opkopen, dus moeten ze ergens anders aan de bak komen, FE, danwel WEC.....
Gerucht of niet? Dat is juist het hele punt.

En nou ga je er weer vanuit dat het gerucht waar is. In de F1 praat iedereen met iedereen, dat is heel normaal in dit wereldje. Zegt helemaal nog niets over hoe verder.

Geen idee waarom je dat doet, geruchten zijn niets waard. Daarna maak je er een heel eigen verhaal van. Zo komt onzin in de wereld, gaan lopen speculeren en het vervolgens verkopen als waarheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Charles Hill schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 22:33:
[...]

Gerucht of niet? Dat is juist het hele punt.

En nou ga je er weer vanuit dat het gerucht waar is. In de F1 praat iedereen met iedereen, dat is heel normaal in dit wereldje. Zegt helemaal nog niets over hoe verder.

Geen idee waarom je dat doet, geruchten zijn niets waard. Daarna maak je er een heel eigen verhaal van. Zo komt onzin in de wereld, gaan lopen speculeren en het vervolgens verkopen als waarheid.
......wat....... Ik krijg serieus Veronica Formule 1 forum vibes hiervan..... 8)7 Lees en begrijp aub eens waar ik op reageer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:30
RobertMe schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 21:37:
[...]

En zoals een leraar van mij altijd zei "Sorry heb ik mijn kelder vol van". Oftewel: heb je niks aan.

Als MBS vind dat het een "no-no" wordt is mogen ze het niet gebruiken, klaar. En de FIA persco is gewoon op F1TV terug te kijken, incl "Oh fuck". Daar doet een sorry niks aan veranderen.
Het is behoorlijk simpel

Max weet niet hoe de 3 FIA seashells werken

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:07
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:27:
[Afbeelding]
Nou, niet dus. 10k straf, waarvan 5k voorwaardelijk met als voorwaarde dat er komende 12 maanden geen vergelijkbaar incident plaatsvindt.

Uitleg van de stewards is dat Leclerc antwoord gaf op een enigszins sturende vraag "what did you say to yourself?".

De FIA maakt zich weer compleet belachelijk. Maargoed, dit is ook meteen het laatste wat ik er over ga zeggen :| :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:20
Aardappelbakker schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 23:47:
[...]

Nou, niet dus. 10k straf, waarvan 5k voorwaardelijk met als voorwaarde dat er komende 12 maanden geen vergelijkbaar incident plaatsvindt.

Uitleg van de stewards is dat Leclerc antwoord gaf op een enigszins sturende vraag "what did you say to yourself?".

De FIA maakt zich weer compleet belachelijk. Maargoed, dit is ook meteen het laatste wat ik er over ga zeggen :| :X
Valt me op dat Johnny Herbert altijd betrokken is bij dergelijke acties. De man lijkt een overduidelijke hekel te hebben aan Schumacher, Alonso en Verstappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:52

-tom-562

Oliesjeik

NotSoSteady schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 00:04:
[...]

Valt me op dat Johnny Herbert altijd betrokken is bij dergelijke acties. De man lijkt een overduidelijke hekel te hebben aan Schumacher, Alonso en Verstappen.
Je zou haast denken dat het pure jaloezie is door gebrek aan racetalent :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Elke keer als je denkt dat de FIA zichzelf mogelijkerwijs niet nog belachelijker kan maken, weten ze elke verwachting weer te overtreffen. :')

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Wat een klucht. Ze verzinnen gewoon excuusjes waar we bij staan. Max moet nu ook gewoon vloeken en dan excuses meteen aanbirden. De stewards zullen dan zeggen dat de excuses niet gemeend waren en hem een week extra straf geven.

Totaaaaal geen bias. 7(8)7
Leclerc said he understood his responsibility as a role model for F1 and the stewards considered his immediate apology a mitigating factor.
Tsja, zoals gewoonlijk kunnen stewards willekeurig 'mitigating factors' toewijzen. Was het geen 'mitigating factor' voor Max dat hij niet kon weten dat er plotseling zo absurd gehandeld zou worden? Dat zou juist een verzwarende omstandigheid moeten zijn voor Leclerc, hij wist namelijk hoe de stewards er mee om zouden gaan. Maar dat wordt nergens benoemd. Tsja...

Mitigating factors my 'behind'.

En dan zijn er nog media outlets die het 'consistent' durven te noemen. Damn, we leven in the oinion.....
Mental gymnastics 101

[ Voor 58% gewijzigd door siggy op 02-11-2024 07:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:09
Door niet dezelfde straf te geven voor dezelfde overtreding geeft de FIA openlijk aan dat ze subjectief handelen. Wij blijven kijken en meebetalen. RBR en Max blijven prijzengeld innen en meeracen. Een vicieuze cirkel.

Er is verder overal onenigheid over of vloeken in de F1 nou wel of niet bestreden moet worden. Vanuit een Nederlands oogpunt is het betutteling en overdreven, maar anderen zijn er gevoeliger voor.

Ik weet dat het f-woord wereldwijd genormaliseerd is, maar stel je voor dat allerlei sporters in de Nederlandse interviews steeds het Nederlandse woord 'ne*k' erin gooien. Of voor ons het meer gevoelige woord 'kanker'. Of als Max die ziekte in het Engels zou toepassen in zijn openbare taalgebruik. Zover ik Nederlanders denk te kennen, zouden we dat massaal afkeuren en willen beperken.

Met nuance, is het denk ik best een gevoelig onderwerp. Jammer dat de FIA er dan ook nog subjectief op reageert. Maakt het onnodig complex en zorgt voor meer olie op het vuur. Jammer voor de sport dat het zo is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Playa del C. schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 07:21:
Door niet dezelfde straf te geven voor dezelfde overtreding geeft de FIA openlijk aan dat ze subjectief handelen. Wij blijven kijken en meebetalen. RBR en Max blijven prijzengeld innen en meeracen. Een vicieuze cirkel.

Er is verder overal onenigheid over of vloeken in de F1 nou wel of niet bestreden moet worden. Vanuit een Nederlands oogpunt is het betutteling en overdreven, maar anderen zijn er gevoeliger voor.

Ik weet dat het f-woord wereldwijd genormaliseerd is, maar stel je voor dat allerlei sporters in de Nederlandse interviews steeds het Nederlandse woord 'ne*k' erin gooien. Of voor ons het meer gevoelige woord 'kanker'. Of als Max die ziekte in het Engels zou toepassen in zijn openbare taalgebruik. Zover ik Nederlanders denk te kennen, zouden we dat massaal afkeuren en willen beperken.

Met nuance, is het denk ik best een gevoelig onderwerp. Jammer dat de FIA er dan ook nog subjectief op reageert. Maakt het onnodig complex en zorgt voor meer olie op het vuur. Jammer voor de sport dat het zo is.
Het probleem is enerzijds de plotselinge overreactie en anderzijds, wat je al zegt, de subjectiviteit van iets wat vrij exact behandeld kan worden. Het is gezegd tijdens een live interview en het is (om wat voor belachelijke reden dan ook) niet toegestaan. Als dat de regels zijn, prima. Maar de FIA wringt zich nu in bochten om voor exact hetzelfde woord andere straf te verzinnen. De overtreding is begaan. Sinds wanneer is een 'sorry' dan genoeg om eenzelfde straf voor eenzelfde vergrijp te ontkomen? Stel je voor, Max had direct na Norris van de baan te rijden 5 ronden lang zijn 'excuses' over de boordradio verklaard, maar zijn positie niet teruggegeven, denken we dan echt dat de stewards dat als 'mitigating factor' zal betitelen? Nee uiteraard niet, de overtreding is gebeurd.

Zit ik nou zo extreem raar inelkaar of verzinnen de stewards elke week maar gewoon hun eigen logica?

Wat 'kanker' betreft, ik heb werkelijk nooit begrepen waarom dat een issue is. Heb ook genoeg kennissen en familieleden aan kanker verloren.....voor mij een vloekwoord als elk ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat een idioterie zeg...

Had eigenlijk verwacht dat Max elke persco minimaal 1x fuck zou zeggen om een punt te maken. Misschien doet ie dat alsnog :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
siggy schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 07:28:
[...]

Het probleem is enerzijds de plotselinge overreactie en anderzijds, wat je al zegt, de subjectiviteit van iets wat vrij exact behandeld kan worden. Het is gezegd tijdens een live interview en het is (om wat voor belachelijke reden dan ook) niet toegestaan. Als dat de regels zijn, prima. Maar de FIA wringt zich nu in bochten om voor exact hetzelfde woord andere straf te verzinnen. De overtreding is begaan. Sinds wanneer is een 'sorry' dan genoeg om eenzelfde straf voor eenzelfde vergrijp te ontkomen? Stel je voor, Max had direct na Norris van de baan te rijden 5 ronden lang zijn 'excuses' over de boordradio verklaard, maar zijn positie niet teruggegeven, denken we dan echt dat de stewards dat als 'mitigating factor' zal betitelen? Nee uiteraard niet, de overtreding is gebeurd.
Eens. Het is heel simpel om te handhaven. En het is te accepteren als de handhaving eerlijk is. Toch faalt het bij de FIA.
Wat 'kanker' betreft, ik heb werkelijk nooit begrepen waarom dat een issue is. Heb ook genoeg kennissen en familieleden aan kanker verloren.....voor mij een vloekwoord als elk ander.
Zo sta ik er ook in. Als ik het iemand hoor zeggen, word ik er niet anders van. Ik vind het meestal wel iets negatiefs zeggen over de persoon die met veel krachttermen spreekt in openbare situaties. Van Dick Schoof zou men het niet accepteren (waardoor het blijft bij tjongejongejonge).

Ik vind eerlijk gezegd de radiocommunicatie tijdens het rijden van veel coureurs, en zeker Max, niet sterk. Zinnen als "The car is not steering at all." of "I have no grip at all with these tires" of "What is this idiot doing". Dat is pure frustratie en mist de professionele details die het team op dat moment nodig heeft om Max optimaal te kunnen bedienen.
Als ze het dan echt menen, wordt het: "I have no f*cking grip". Als de auto in de fik staat of je crasht met hoge snelheid, dan doe ik niet moeilijk over frustatie en vloeken. Als ik teamleider was, had ik wel iets gezegd over duidelijk en effectief communiceren onder de normale omstandigheden. Ze verdienen miljoenen en rijden in de koningsklasse, maar komen regelmatig over als verwende snotneuzen.

"They race me so hard." - Albon (tijdens een race in 2020).

Van mij mag ook alles gezegd worden, maar dat betekent niet dat het altijd wijze woorden zijn die respect verdienen en dat alles in het openbaar moet kunnen. Racistische uitingen worden door ons terecht ook afgekeurd. De woorden op zich zijn prima maar de strekking is wat anders...

Welk beeld schept het als sporters elkaar, de teams en de FIA/stewards steeds uitschelden? Zelfs als fervent vloeker ben ik daar niet voor.

F1 - A gentlemen's sport...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Playa del C. schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 08:02:
[...]

Eens. Het is heel simpel om te handhaven. En het is te accepteren als de handhaving eerlijk is. Toch faalt het bij de FIA.

[...]

Zo sta ik er ook in. Als ik het iemand hoor zeggen, word ik er niet anders van. Ik vind het meestal wel iets negatiefs zeggen over de persoon die met veel krachttermen spreekt in openbare situaties. Van Dick Schoof zou men het niet accepteren (waardoor het blijft bij tjongejongejonge).

Ik vind eerlijk gezegd de radiocommunicatie tijdens het rijden van veel coureurs, en zeker Max, niet sterk. Zinnen als "The car is not steering at all." of "I have no grip at all with these tires" of "What is this idiot doing". Dat is pure frustratie en mist de professionele details die het team op dat moment nodig heeft om Max optimaal te kunnen bedienen.
Als ze het dan echt menen, wordt het: "I have no f*cking grip". Als de auto in de fik staat of je crasht met hoge snelheid, dan doe ik niet moeilijk over frustatie en vloeken. Als ik teamleider was, had ik wel iets gezegd over duidelijk en effectief communiceren onder de normale omstandigheden. Ze verdienen miljoenen en rijden in de koningsklasse, maar komen regelmatig over als verwende snotneuzen.

"They race me so hard." - Albon (tijdens een race in 2020).

Van mij mag ook alles gezegd worden, maar dat betekent niet dat het altijd wijze woorden zijn die respect verdienen en dat alles in het openbaar moet kunnen. Racistische uitingen worden door ons terecht ook afgekeurd. De woorden op zich zijn prima maar de strekking is wat anders...

Welk beeld schept het als sporters elkaar, de teams en de FIA/stewards steeds uitschelden? Zelfs als fervent vloeker ben ik daar niet voor.

F1 - A gentlemen's sport...
De boordradio’s van alle coureurs zijn toch wat dat betreft ongeveer hetzelfde. “Got no grip”, “car is sliding” etc of varianten er op. Ik zie niet direct wat er anders is aan die van Verstappen. Verstappen zei juist gister nog wat redelijk specifieks dacht ik “car doesn’t turn in in corner 4 with this wing setup” of iets in die geest.

Maar denk je niet dat als het team er niks aan heeft dat ze er dan niet zelf over zouden beginnen of ze wat betere info kunnen geven? Blijkbaar is zulke dingen zeggen geen issue of genoeg info om mee verder te kunnen. En vermoedelijk lichten ze buiten de auto dingen toe om het niet over de boordradio te hoeven zeggen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Playa del C. schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 08:02:
[...]

De FOM kiest alleen de korte sappige stukjes uit voor de uitzending.
Ik zou zeggen kijk eens een onboard kanaal of iets waar de complete communicatie is voordat je dit soort conclusies gaat trekken. :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Shinji schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 08:18:
[...]

De boordradio’s van alle coureurs zijn toch wat dat betreft ongeveer hetzelfde. “Got no grip”, “car is sliding” etc of varianten er op. Ik zie niet direct wat er anders is aan die van Verstappen. Verstappen zei juist gister nog wat redelijk specifieks dacht ik “car doesn’t turn in in corner 4 with this wing setup” of iets in die geest.

Maar denk je niet dat als het team er niks aan heeft dat ze er dan niet zelf over zouden beginnen of ze wat betere info kunnen geven? Blijkbaar is zulke dingen zeggen geen issue of genoeg info om mee verder te kunnen. En vermoedelijk lichten ze buiten de auto dingen toe om het niet over de boordradio te hoeven zeggen.
Ik had het ook over alle coureurs inderdaad.

Er wordt verder zeker meer informatie gedeeld en niet alles gaat via de openbare radio. Los van hoe dat zit, de boordradio's zijn over het algemeen weinig professioneel. Alleen het idee al dat er een klik moet zijn tussen coureur en race-engineer. Als men professioneel zou werken, zou dat weinig tot niks moeten uitmaken.

Vergelijk het met hoe men in andere team-disciplines met elkaar dient te werken. Niet dat het daar perfect is, maar het streven wel. Zoals het leger, politie, politiek, enz. Sommige andere sporten. Tennis heeft ook een redelijk strenge gedragscode voor zover ik weet. Hier op GoT zelf wordt ook stevig gemod en verwacht men inhoud en onderbouwing en geen (onnodig) gevloek en getier.

Het heetst van de strijd, dat effect snap ik. Racen is echter vrijwel nooit echt echt spannend, maar een kwestie van de rondjes maken zoals je altijd doet. Zeker voor iemand als Max die vanaf geboorte alleen maar circuit rijdt, zowel in het echt als in iRacing. Goed, mijn mening erover. Het hele gebeuren maakt het niet saai, dus van mij mag iedereen lekker gek doen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
YakuzA schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 08:34:
[...]

Ik zou zeggen kijk eens een onboard kanaal of iets waar de complete communicatie is voordat je dit soort conclusies gaat trekken. :)
Die heb ik ook gezien ;) Neemt niet weg dat er alsnog veel onprofessionele en/of onnodig vloekende momenten zijn. Er zijn ook coureurs waar ik het nog nooit van heb gehoord, maar die rijden ook wat meer achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Playa del C. schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 08:36:
[...]

Er wordt verder zeker meer informatie gedeeld en niet alles gaat via de openbare radio. Los van hoe dat zit, de boordradio's zijn over het algemeen weinig professioneel. Alleen het idee al dat er een klik moet zijn tussen coureur en race-engineer. Als men professioneel zou werken, zou dat weinig tot niks moeten uitmaken.

Vergelijk het met hoe men in andere team-disciplines met elkaar dient te werken. Niet dat het daar perfect is, maar het streven wel. Zoals het leger, politie, politiek, enz. Sommige andere sporten. Tennis heeft ook een redelijk strenge gedragscode voor zover ik weet. Hier op GoT zelf wordt ook stevig gemod en verwacht men inhoud en onderbouwing en geen (onnodig) gevloek en getier.

Het heetst van de strijd, dat effect snap ik. Racen is echter vrijwel nooit echt echt spannend, maar een kwestie van de rondjes maken zoals je altijd doet. Zeker voor iemand als Max die vanaf geboorte alleen maar circuit rijdt, zowel in het echt als in iRacing. Goed, mijn mening erover. Het hele gebeuren maakt het niet saai, dus van mij mag iedereen lekker gek doen verder.
Die beroepen die jij benoemt bestaan wel uit wat meer man dan de 40 stuks uit de F1 waar je mee vergelijkt. En elk persoon is anders en heeft andere dingen nodig om optimaal te presteren. Toto die de laatste jaren steeds vaker op de radio komt om een van de rijders te motiveren vind ik ook dikke cringe. Maar als dat is waarvan de rijders beter presteren zou ik het als teambaas ook blijven doen.

Daarnaast kan het ook best dat de relatie tussen coureur en engineer zo goed is dat ze gewoon echt aan die halve zin voldoende hebben om te weten wat er bedoeld wordt. Nog los van dat de engineer ook de data erbij heeft en mogelijk daar ook al hetzelfde ziet en de melding van de coureur maar bevestigd wat ze al gezien hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:28
Even iets anders, ik zat opeens te denken:

Zou het kunnen dat de "terugval" van RBR aan de motoren ligt? Misschien hebben ze een fout ontdekt in de motoren en moeten ze het flink terugschroeven. Om het te compenseren moet RBR met minder downforce rijden wat weer meer onbalans en bandenslijtage oplevert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07:53
[...]

Wat denk jij dat in het leger allemaal tegen elkaar gezegd wordt?

Het is allemaal onzin, de enige goede oplossing is het niet (nooit) uit te zenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

MikeyMan schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 07:28:
Wat een idioterie zeg...

Had eigenlijk verwacht dat Max elke persco minimaal 1x fuck zou zeggen om een punt te maken. Misschien doet ie dat alsnog :P
"Funk"
"Slitting car"
"Total Bollards"
"Chips"

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

Oh kom op man. We wonen toch niet allemaal in de bible-belt? Ik erger me ook wel eens aan dingen die op de TV gezegd worden (wat dan geen shit en fuck is), daar hoor je mij toch ook niet over?
Maar nee, omdat bepaalde mensen zich verhevener voelen dan anderen vinden zij dat zij bepaalde woorden kunnen verbieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charles Hill
Treveo schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 09:16:
Even iets anders, ik zat opeens te denken:

Zou het kunnen dat de "terugval" van RBR aan de motoren ligt? Misschien hebben ze een fout ontdekt in de motoren en moeten ze het flink terugschroeven. Om het te compenseren moet RBR met minder downforce rijden wat weer meer onbalans en bandenslijtage oplevert?
We weten nooit alles, of zelfs meer niet dan wel, dus dat zou kunnen.

Al ligt het meestal aan andere elementen van de auto, of vinden andere teams meer en zakt een team daardoor weg omdat het minder snel en/of efficiënt kan ontwikkelen.

Vergeleken met andere teams heeft RBR de afgelopen jaren flink wat minder windtunneltijd gehad, en hebben de minder onderdelen mogen testen tijdens hun windtunneltijd. McLaren mag fouten maken, kost wel geld, maar kunnen daarna andere onderdelen testen, waarbij het bij RBR vaker meteen goed moet zijn. En dan is hun windtunnel ook nog eens zwaar verouderd, moet snel vervangen worden maar die bouw heeft vertraging opgelopen. Kan ook één van de redenen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charles Hill
YakuzA schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 08:34:
[...]

Precies. Ze zouden er ook voor kunnen kiezen schelden niet meer uit te zenden, ipv coureurs in hun manier van communiceren te gaan beperken tijdens een race, wanneer de spanning hoog is.

Buiten de race om kan best verwacht worden dat schelden niet meer passend is en moet stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charles Hill
Maasluip schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 09:29:
[...]

Oh kom op man. We wonen toch niet allemaal in de bible-belt? Ik erger me ook wel eens aan dingen die op de TV gezegd worden (wat dan geen shit en fuck is), daar hoor je mij toch ook niet over?
Maar nee, omdat bepaalde mensen zich verhevener voelen dan anderen vinden zij dat zij bepaalde woorden kunnen verbieden.
Heeft natuurlijk niets met verheven voelen te maken. Het gaat over passend gedrag. Of je dat van coureurs moet verwachten tijdens de race, daar zijn de meningen over verdeeld. Maar dat mensen zich verheven voelen en daarom die regels invoeren, dat slaat nergens op om te schrijven. Valt voor mij onder populair gezeur van tegenwoordig!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Charles Hill schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 09:37:
[...]

Heeft natuurlijk niets met verheven voelen te maken. Het gaat over passend gedrag.
Wat JIJ (niet jij persoonlijk) vindt wat passend gedrag is.
Blijf erbij dat sommigen vinden dat zij beter zijn dan anderen en vinden dat zij mogen uitmaken wat die anderen zeggen. En die sommigen zijn dan geen wetgevers maar bijvoorbeeld TV commentators.

Nope. Gaat er bij mij niet in en mijn achting is aan het dalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charles Hill
Maasluip schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 09:46:
[...]

Wat JIJ (niet jij persoonlijk) vindt wat passend gedrag is.
Blijf erbij dat sommigen vinden dat zij beter zijn dan anderen en vinden dat zij mogen uitmaken wat die anderen zeggen. En die sommigen zijn dan geen wetgevers maar bijvoorbeeld TV commentators.

Nope. Gaat er bij mij niet in en mijn achting is aan het dalen.
Edit: eerste stukje tekst aangepast, het ging niet over wat ik persoonlijk vind van schelden, had ik niet goed gelezen.

Maar regels zijn niet opgesteld omdat iemand vindt dat hij of zij beter is dan een ander. Dan begrijp je het hele principe van regels niet.

Of je het eens moet zijn met die regels is nog wat anders. Maar er is natuurlijk wel genoeg voor te zeggen dat schelden niet passend is, zeker niet als alle leeftijden meekijken.

Ik ben er daarom voor dat het schelden in auto's niet meer moet worden uitgezonden. Andere benadering, probleem ook opgelost.

En wat volgens mij normaal is, is dat als jij de hele tijd thuis liep (of loopt) te schelden dat je ouders zeiden daarmee te stoppen, of op latere leeftijd je partner. Schelden is natuurlijk niet de norm. Als iemand dat wel vindt, dan is diegene het probleem, niet de algemene norm. Maar dat gaat verder dan een enkele keer schelden over een boardradio tijdens spanning.

[ Voor 5% gewijzigd door Charles Hill op 02-11-2024 10:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Playa del C. schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 08:38:
[...]

Die heb ik ook gezien ;) Neemt niet weg dat er alsnog veel onprofessionele en/of onnodig vloekende momenten zijn. Er zijn ook coureurs waar ik het nog nooit van heb gehoord, maar die rijden ook wat meer achteraan.
Ach, wat denk je dat een voetballer allemaal op het veld zegt als die weer door een smerige sliding van achter neergaat, of een darter die afgeleid wordt door een tegenstander etc :p

Als je in de auto zit heb je gewoon communicatie met je team, of je bro GP, en je meld wat er gezegd moet worden, dan ga je niet echt nadenken over de tere zieltjes in de VS of de Emiraten die schelden niet vinden kunnen :)

Die van Yuki was idd wel wat excessief, maar daar heeft hij ook genoeg commentaar van het team op gehad, daar heeft de FOM of de FIA of de media niet veel mee te cheffen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:02
RobertMe schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 21:37:
[...]

Als MBS vind dat het een "no-no" woord is mogen ze het niet gebruiken, klaar. En de FIA persco is gewoon op F1TV terug te kijken, incl "Oh fuck". Daar doet een sorry niks aan veranderen.
Kennelijk heeft Leclerc er toch wat aangehad ;-)

Geen taakstraf maar een boete dus: https://nl.motorsport.com...persconferentie/10669426/

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

jdiezrequejo schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 10:59:
[...]
Kennelijk heeft Leclerc er toch wat aangehad ;-)

Geen taakstraf maar een boete dus: https://nl.motorsport.com...persconferentie/10669426/
Zo jammer. Anders had ie gezellig met Max afval kunnen prikken in Monaco als community service.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20:10
Neigt wel heel erg naar corruptie dit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:23

Alstublieft
https://tweakers.net/i/kg...5VxbaB4O.gif?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:39
https://nl.motorsport.com...derzoek-te-doen/10669824/

Teams voegen vloeistof toe aan de lucht in de banden is het gerucht.

Ik snap dat niet helemaal. Het water wordt warm maar moet zelf de warmte ook kwijt kunnen. Dat zie ik via de velg niet gebeuren wegens de centrifugale krachten en dat de velg zelf ook al erg warm is. Misschien dat de oppervlakte een constantere temperatuur aan kan houden en dus minder piekt?

En dan nog de kans op onbalans. Bij vrachtwagens doet men wel balanseer zand in de band om te balanseren en dat zand moet logischerwijs elke keer als er gereden wordt zijn plekje weer vinden en dat is lang niet altijd hetzelfde plekje wat dus licht verschillend rijgedrag veroorzaakt.

Een vrachtwagenband en F1 band vergelijken is krom natuurlijk maar ik denk dat de basic physics wel wat hetzelfde zijn.

Thoughts?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeweetje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:10
AtlAntA schreef op zondag 3 november 2024 @ 09:53:
https://nl.motorsport.com...derzoek-te-doen/10669824/

Teams voegen vloeistof toe aan de lucht in de banden is het gerucht.

Ik snap dat niet helemaal. Het water wordt warm maar moet zelf de warmte ook kwijt kunnen. Dat zie ik via de velg niet gebeuren wegens de centrifugale krachten en dat de velg zelf ook al erg warm is. Misschien dat de oppervlakte een constantere temperatuur aan kan houden en dus minder piekt?

En dan nog de kans op onbalans. Bij vrachtwagens doet men wel balanseer zand in de band om te balanseren en dat zand moet logischerwijs elke keer als er gereden wordt zijn plekje weer vinden en dat is lang niet altijd hetzelfde plekje wat dus licht verschillend rijgedrag veroorzaakt.

Een vrachtwagenband en F1 band vergelijken is krom natuurlijk maar ik denk dat de basic physics wel wat hetzelfde zijn.

Thoughts?
Het zal geen liters water zijn, vermoedelijk een klein beetje, dit verdampt en verandert de soortelijke warmte van de lucht in de band. Meen dat er in het verleden juist stikstof werd gebruikt ipv lucht voor de banden, of dat nog zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-09 00:49
Jeweetje schreef op zondag 3 november 2024 @ 10:44:
[...]

Het zal geen liters water zijn, vermoedelijk een klein beetje, dit verdampt en verandert de soortelijke warmte van de lucht in de band. Meen dat er in het verleden juist stikstof werd gebruikt ipv lucht voor de banden, of dat nog zo is?
In FIA reglement staat dat de Pirelli banden gevuld mogen worden met stikstof of lucht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

ALB gaat niet racen zegt ie. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:08
Pagina: 1 ... 71 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Topicreeks voor de racetopics:
Topicreeks racetopics 2024