[F1] Seizoen 2024 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 89 Laatste
Acties:
  • 973.191 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Chocoball schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 07:57:
@Fauna Staat in diverse media dat McLaren een right to review heeft aangevraagd over de tijdstraf van Norris in Austin. Hier is hun verklaring, het zal om 14.30 plaatsvinden in Mexico wat 22.30 onze tijd is.

[Afbeelding]
Ik had altijd begrepen dat ze met significant bewijs moeten komen dat niet beschikbaar was aan de stewards toen ze de beslissing namen. Ik kan oprecht niet bedenken wat dat zou kunnen zijn. De stewards hebben alle camerahoeken, alle telemetrie, alle team radio conversaties... Wat gaat McLaren daar nu nog aan toevoegen?

Zoals hierboven al gezegd is: het kan hooguit een andere interpretatie zijn, maar dat is dan een andere interpretatie van wat al bekend was en daarmee zal het worden afgewezen. Sowieso denk ik dat de FIA heel terughoudend zal zijn om bij een protest na de race de uitslag een week later alsnog aan te passen. Dat opent zo'n enorme doos van Pandora, dat wil niemand (ook de fans uiteindelijk niet). De uitslag moet op enig moment de uitslag zijn en ik vond het al heel vervelend dat het podium soms na de race nog werd gewijzigd. Dan heeft 1 coureur daar onterecht staan feestvieren en een ander is een podiumceremonie afgenomen, wat dan vervangen wordt door een ongemakkelijke "hier heb je je beker" momentje met degene die van het podium is gehaald :P

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:56
Ik hoop alleen maar dat het dezelfde stewards zijn. Voor de gelegenheid worden Johnny Herbert, Jensen button en Ted Kravitz aangesteld als stewards om de rtr te beoordelen. Uitkomst, Max voor het leven een race ban.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Waah schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:41:
[...]

dat vooral. Als ze er één keer in meegaan, kunnen ze elke week opdraven O-) geef ze een vinger, en de teams nemen je hand, je arm, je lijf, je vrouw en kinderen en alle nazaten O-)

Maar het komt wel eens voor. Was het niet Alsonso die een penalty had gekregen die ze toen hebben teruggedraaid?
Ik kan me 1x herinneren met Lewis in Oostenrijk oid, waar nieuwe onboards waren opgedoken waar een gele vlag op een electronisch bord zichtbaar was, waar bij de eerdere beslissing dat feit niet was meegenomen.

Verder kan ik me niet zoveel succesvolle appeals herinneren.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:12

AvK

Ready Set Go

Waah schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:41:
[...]

Maar het komt wel eens voor. Was het niet Alsonso die een penalty had gekregen die ze toen hebben teruggedraaid?
Dat was toch onder druk van FIA baas Mohammed Ben Sulayem.
Ook een schandaal eigenlijk. Waar bemoeit die man zich mee.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

YakuzA schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 10:34:
[...]

Ik kan me 1x herinneren met Lewis in Oostenrijk oid, waar nieuwe onboards waren opgedoken waar een gele vlag op een electronisch bord zichtbaar was, waar bij de eerdere beslissing dat feit niet was meegenomen.

Verder kan ik me niet zoveel succesvolle appeals herinneren.
Dat was volgens mij in 2021 en dat was de dag erna omdat die beelden over sociale media gingen.
Toen is het alsnog voor de race rechtgezet. Beetje hetzelfde als dat McLaren de achtervleugels moest aanpassen na de beelden in Baku. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:47
AvK schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 10:34:
[...]

Dat was toch onder druk van FIA baas Mohammed Ben Sulayem.
Ook een schandaal eigenlijk. Waar bemoeid die man zich mee.
Geen idee welke je bedoeld dan. Deze kon ik snel vinden:

Toen die nog voor Alpine reed:
https://www.irishmirror.i...ty-alpine-appeal-28349367
Haas was in beroep gegaan maar te laat, daardoor teruggedraait.

De hele saga rondom het "niet aanraken van de auto gedurende een penalty"
https://www.gpblog.com/nl...raf-alonso-uitgelegd.html
Werd ook teruggedraaid.

Beide waren niet dagen later overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:13:
[...]

Norris is 4x buiten de baan gegaan waarvan 1x geduwd door Verstappen waar Norris maar een inhaalactie van gemaakt heeft. Als die inhaalactie blijft staan is die echter nog steeds buiten de baan geweest. Of in andere woorden: als dat document van de afbeelding verscheurd wordt, heeft hij 4 track limits staan.

Wanneer de black & white flag getoond wordt maakt ook niet uit. Vorig jaar Oostenrijk werd die nog ver na de finish "getoond" en hebben ze toen nog TLs geteld en voor gestraft. Daarnaast heeft Norris nu een TL gehad voor L51 T20 (nr3) en L52 T12 (nr4, uiteindelijk weggestreept in het leaving the track document/uitslag), die zaten dus zo dicht na elkaar dat de FIA die nog niet kon geven. Ook versterkt door het feit dat de FIA eerst de TL van L52 T12 heeft geregistreerd en pas daarna die van L51 T20. Op het moment dat hij buiten de baan inhaalde had de FIA dus pas twee eerdere TLs geteld.
En het is natuurlijk de verantwoordelijkheid van de coureur om ten alle tijden binnen de baan te blijven. Ze zouden de FIA en hun waarschuwing daarvoor niet nodig moeten hebben.,
Je gaat er dan direct vanuit dat de situatie dan niet wordt; forcing a driver off the track. In de beslissing staat ook dat Norris weinig andere keus had, het is dus maar de vraag of het dan zo eenvoudig is als jij het voor doet komen.

Ik ken de regels niet uit m'n hoofd, nog heb zin/tijd om er diep in te duiken, maar gezien het belang wat McLaren heeft denk ik dat zij er wel wat dieper in gedoken zijn en met die uitkomst rekening gehouden hebben. Het gaan hen natuurlijk om de vijf seconden, en er vijf laten 'vervallen' en er vijf andere voor in de plek krijgen; dat lijkt mij een scenario waar zij dan echt wel rekening mee gehouden hebben wat een gevolg kan zijn en waar ze niets aan hebben...

Als jouw scenario 'uitkomt' (wat natuurlijk niet voor de hand ligt, want welk nieuw bewijs?) zullen ze die TL ook wel aanvechten (als die al gegeven wordt/kan worden)

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Deze post heeft natuurlijk totaal geen zin, maar het constante gezeik in de media zit me wel echt dwars dit seizoen. Het zal natuurlijk ook een hoop strontroeren zijn door journalisten. Alleen dacht ik dat de FIA dit juist wilde verminderen.

Het narratief dat Verstappen op de een of andere manier voorgetrokken wordt komt me inmiddels wel redelijk de strot uit. En dan vanochtend ook weer dit fragment met Hamilton over dat hem hetzelfde overkwam in 2021. Tja, het blijft een scheidsrechterssport en dat mensen en die maken soms fouten. Dat zien we bij andere sporten zoals voetbal ook. Maar om er dan een week of jaren later nog over te hebben. En die mening zou ik ook hebben als het om Verstappen of een andere coureur ging.

En dan natuurlijk over DE leaving the track and gaining an advantage-actie van afgelopen week. Verstappen probeerde een vergelijkbare actie in Bahrein 2021 in bocht 4 waar hij de positie terug moest geven aan Hamilton waardoor Hamilton tevens de race kon winnen. Voor mij was die actie van Norris afgelopen week vrij duidelijk, hij haalde Max in buiten de baan. En dat mag niet. Dat Max nooit de bocht ging halen is niet opgenomen in de regels. Vandaar dat het ook 'maar' een 5 seconden straf is, aangezien dit soort acties sinds het begin van dit seizoen normaal een 10 seconden tijdstraf verdienen. Is het daarmee goedgepraat of netjes van Max? Nee natuurlijk niet. Maar die jongen zoekt (en terecht!) de randen van de regels op. En als dit niet meer zou mogen, dan moeten de regels worden aangepast. Norris had in dit geval moeten proberen langszij terug de baan op te komen, want dan had hij geen blijvend voordeel gehad.

In het controversiële 2021 seizoen ging dit soort gezeik nogal eens beide kanten op en werd het vaak na een paar dagen wel losgelaten. Maar ook dit protest, man man man. Het is oneerlijk? Tja. Ik ben zeer benieuwd wat voor bewijs ze hebben. Want ik denk dat de stewards het meeste bewijs, inclusief telemetrie wel meegenomen hebben in hun beslissing. Want dat vond ik ook nog zoiets. Er werd geklaagd dat de beslissing te snel genomen zou zijn zonder Lando's input te horen. Kom toch op zeg. Eerst is het niet goed omdat de beslissing niet tijdens de race wordt genomen en nu is het niet goed omdat de beslissing niet na de race is. Laat een scheidsrechter scheidsrechteren.

Wat mij betreft mogen de teams en coureurs op de boordradio stoppen met zeiken over anderen en de stewards. Idem voor het ophitsen tussen de race engineer en de coureur. Ik vind het echt bloedirritant. En het wordt bijna een komedie. Het klagen om het klagen. Ben gewoon bezig met je sport joh.

[/rant]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danfoss
  • Laatst online: 15:50

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Hoe werkt het right to review eigenlijk?
Is dit het recht om je eigen straf opnieuw te laten bekijken (dus Norris kan een andere of geen straf krijgen)
of is dit dat de hele situatie opnieuw bekeken wordt (dus Max zou eventueel alsnog een straf kunnen krijgen)

Ik zou verwachten alleen het eerste, maar kan het in de reglementen niet echt vinden..

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Danfoss schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:32:
Is dit het recht om je eigen straf opnieuw te laten bekijken (dus Norris kan een andere of geen straf krijgen)
of is dit dat de hele situatie opnieuw bekeken wordt (dus Max zou eventueel alsnog een straf kunnen krijgen)

Ik zou verwachten alleen het eerste, maar kan het in de reglementen niet echt vinden..
Volgens mij het laatste, er wordt immers een en ander herzien. Als team moet je echter wel 'substantieel' bewijs hebben dat eerst niet beschikbaar was, ten tijde van het nemen van de eerste beslissing. Iets wat in de praktijk behoorlijk lastig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18:08
Lijkt me ook vrij zinloos. Norris zat in de fout volgens de regels, en heeft zelfs een lichtere straf ontvangen. En welke nieuwe feiten kunnen zij dan aandragen? Wat is er nieuw aan deze situatie? Het is een beetje wanhopig.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Sineplex schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:44:
Lijkt me ook vrij zinloos. Norris zat in de fout volgens de regels, en heeft zelfs een lichtere straf ontvangen. En welke nieuwe feiten kunnen zij dan aandragen? Wat is er nieuw aan deze situatie? Het is een beetje wanhopig.....
Lichtere straf? Leaving the track and gaining an advantage is toch altijd 5s penalty geweest? :? Mis ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Ze zullen eerst moeten aantonen dat er nieuwe bewijzen zijn die daadwerkelijk niet beschikbaar waren tijdens of vlak na de race. Als ze dat niet kunnen aantonen, wordt het niet eens in behandeling genomen en gaan de stewards er niet eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Danfoss schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:32:

Dan krijgen ze beiden straf en heeft Lando ook nog een track limit straf aan de broek. Volgens mij winnen ze er onder de streep niets mee.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
CH4OS schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:46:
[...]
Lichtere straf? Leaving the track and gaining an advantage is toch altijd 5s penalty geweest? :? Mis ik iets?
Dit jaar zijn de straffen verhoogt, omdat 5s vaak nog makkelijk weg te rijden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
@Danfoss Als ik het goed heb is de procedure zo dat er eerst wordt gekeken of het nieuw bewijs ontvankelijk is. Of met andere woorden, of het nieuw aangeleverde bewijs daadwerkelijk het oordeel van de stewards zou veranderen. En als dat is wordt daarna voor zover ik weet heel de situatie heroverwogen. Maar op het moment dat het nieuw bewijs volgens de FIA, in de vorm van de stewards als ik het goed heb, al onvoldoende de situatie zou beïnvloeden dan veranderd er niets en blijft de huidige beslissing staan.

In principe moet het nieuwe bewijs wel enorm zwaarwegend zijn wil de FIA de situatie herzien. Ik kan mij zo geen (recente) situatie herinneren waar dit zomaar het geval was en de beslissing dus heroverwogen werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
alex3305 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:48:
In principe moet het nieuwe bewijs wel enorm zwaarwegend zijn wil de FIA de situatie herzien. Ik kan mij zo geen (recente) situatie herinneren waar dit zomaar het geval was en de beslissing dus heroverwogen werd.
Een die ik mij herinner was de succesvolle 'right to review' van Aston Martin over de 3e plek van Alonso in Jeddah 2023. Alleen was het geen track limits of forcing another driver situatie.

https://www.formula1.com/...er.1QaHGAtZu9W5k6nYsnR1id

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Waah
Waarschijnlijk gaat het vanavond zo:
https://www.planetf1.com/...-to-appeal-vettel-penalty

The FIA statement in full:

“The Stewards, summoned the team (Document 47) and held a hearing at 14:15 on Friday 21st June, 2019. The Stewards heard the team representative, Laurent Mekies, who made a presentation to the Stewards. Having examined the evidence presented by the team, the Stewards determine the following:

Decision:

There are no significant and relevant new elements which were unavailable to the parties at the time of the competition concerned.

Reasons:

According to Article 14 of the FIA International Sporting Code and Article 2.2 of the FIA Formula One Sporting Regulations, only those elements may be regarded as “new”, which have not been available to Scuderia Ferrari before the end of the Event (18:44 on June 9, 2019 – end of scrutineering).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:31
Lynx schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 10:14:
Ik hoop alleen maar dat het dezelfde stewards zijn. Voor de gelegenheid worden Johnny Herbert, Jensen button en Ted Kravitz aangesteld als stewards om de rtr te beoordelen. Uitkomst, Max voor het leven een race ban.
Maak je geen zorgen. Het is een tweetrapsraket. Eerst moet er "nieuw bewijs" worden aangeleverd. Als dat nieuwe bewijs een significant andere kijk geeft dan gaan ze naar fase 2. In fase 2 wordt het bewijs opnieuw beoordeeld en als er een andere uitslag is wordt de uitslag gecorrigeerd.

Er kan hooguit nieuw videobewijs zijn maar het huidige beeld was wel heel helder. Dus ik neem aan dat ze geen bewijs kunnen leveren dat significant anders is. Het zal waarschijnlijk stranden in fase 1.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@Waah Alleen dan wel met correcte datums en namen. :+

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 25-10-2024 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
asing schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:58:
[...]

Maak je geen zorgen. Het is een tweetrapsraket. Eerst moet er "nieuw bewijs" worden aangeleverd. Als dat nieuwe bewijs een significant andere kijk geeft dan gaan ze naar fase 2. In fase 2 wordt het bewijs opnieuw beoordeeld en als er een andere uitslag is wordt de uitslag gecorrigeerd.

Er kan hooguit nieuw videobewijs zijn maar het huidige beeld was wel heel helder. Dus ik neem aan dat ze geen bewijs kunnen leveren dat significant anders is. Het zal waarschijnlijk stranden in fase 1.
Nouja, McLaren was er in de race van overtuigd dat Lando er op de apex voor zat, dat hebben ze meerdere keren herhaald toe Lando vroeg of hij de plek misschien terug moest geven. Die hebben duidelijk via zo'n fopspiegel gefilmd, want alle beelden die publiek werden getoond, gaven aan dat Max ervoor zat op de apex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-09 17:28
Misschien hebben ze wat gezien in VER zijn GPS data/telemetrie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sjaool schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:47:
[...]

Dan krijgen ze beiden straf en heeft Lando ook nog een track limit straf aan de broek. Volgens mij winnen ze er onder de streep niets mee.
Piastri wel :P Die finishte na penalty maar een ~1,5 seconde achter Norris meen ik. Als zowel Norris als Verstappen er nog +5s bij krijgen zal Piastri dus p3 worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
Treveo schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:08:
Oordeel zelf:

Max zat ervoor door zijn rem los te laten. De bocht was dus voor Max. Het enige wat debateerbaar is, is dat Max ook buiten de baan ging.

Er is vaker gebruik gemaakt van het "right to review", echter in bijna alle gevallen kreeg degene die de review aanvroeg ongelijk.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:33
asing schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:20:
[...]

Oordeel zelf:

[YouTube: Why Did Lando Norris Receive A Penalty In Austin? | Jolyon Palmer’s F1 TV Analysis | Workday]

Max zat ervoor door zijn rem los te laten. De bocht was dus voor Max. Het enige wat debateerbaar is, is dat Max ook buiten de baan ging.

Er is vaker gebruik gemaakt van het "right to review", echter in bijna alle gevallen kreeg degene die de review aanvroeg ongelijk.
Beetje jammer dat Palmer volledig de onboard van Norris negeert. Hier is toch vrij duidelijk te zien dat Lando te veel snelheid de bocht mee inneemt en de bocht totaal niet kan halen. Het is dus niet zo dat hij moest uitwijken voor Max en daardoor buiten de track gaat. Die kleine stuurcorrectie die hij doet is op een punt dat ie al niet meer de bocht kan halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:08
Waarom het McLaren-protest tegen straf Norris kansloos lijkt
Allereerst geeft de historie aan dat een right of review nu eenmaal weinig kans van slagen heeft. De laatste paar keer dat een team zich daarop beriep, is elke aanvraag afgewezen door de FIA. Denk aan Sebastian Vettel die 'onveilig' terug de baan op stuurde en zo Lewis Hamilton blokkeerde in de GP van Canada in 2019. Vettel kreeg een straf, waardoor Hamilton won. Vettel plaatste de bordjes in parc fermé nog wel andersom, maar de uitslag werd niet aangepast, ook niet toen Ferrari dus protest aantekende.

In Silverstone '21 kreeg Red Bull nog nul op het rekest toen het team van Max Verstappen een diskwalificatie probeerde af te dwingen voor de manier waarop diezelfde Hamilton de Nederlander uit de race had gekegeld. In dit wist het team niet aan de belangrijkste voorwaarde voor een heropening van de zaak te voldoen, namelijk het overleggen van nieuw, significant bewijs dat ten tijde van het voorval niet voorhanden was, beschreven in artikel 14 van de International Sporting Code.

Red Bull creëerde destijds zelfs bewijs door het incident tijdens een filmdag met Alexander Albon achter het stuur na te bootsen, maar die reconstructie was gebaseerd op feiten die tijdens het voorval evengoed al voorhanden waren.
https://racingnews365.nl/...raf-norris-kansloos-lijkt

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 13:41

Darkasantion

Just keep swimming!

Pyr0_ schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:38:
[...]

Beetje jammer dat Palmer volledig de onboard van Norris negeert. Hier is toch vrij duidelijk te zien dat Lando te veel snelheid de bocht mee inneemt en de bocht totaal niet kan halen. Het is dus niet zo dat hij moest uitwijken voor Max en daardoor buiten de track gaat. Die kleine stuurcorrectie die hij doet is op een punt dat ie al niet meer de bocht kan halen.

[YouTube: Lando Norris onboard overtake on Max Verstappen US GP 2024]
Ach, het moet en zal de schuld van Verstappen zijn, dat Norris/McLaren simpelweg eruin getuind zijn qua regels en uitvoering ervan negeren we maar even.
Het is bekend dat Max op deze manier verdedigt, ergo de regels van de FIA staan dit gedrag toe.
Niet de schuld van Max dat de regels deze ruimte geven, ALS er al schuld is, dan naar de FIA kijken.
Blame the game, not the player.

Waarom heeft Norris niet achterlangs gekruist om zo aan de binnenkant te zitten en het dan in de volgende bochten af te dwingen? Omdat ie net dat stukje "killer-instinct" wat een Schumacher/Senna/Hamilton en Verstappen wel hebben mist. Die hadden wel achterlangs gekruist en de auto in de bocht erop gewoon ernaast gezet met een houding van "Kom maar op!!". Een coureur als Max weet dit gewoon, dat Norris dit niet doen, dus ja, laat ie hem gewoon in de bocht naar buiten lopen en loopt Norris in een val die je al van te voren kon aan zien komen.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Chocoball schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:53:
[...]

Een die ik mij herinner was de succesvolle 'right to review' van Aston Martin over de 3e plek van Alonso in Jeddah 2023. Alleen was het geen track limits of forcing another driver situatie.

https://www.formula1.com/...er.1QaHGAtZu9W5k6nYsnR1id
Ja, die was ik vergeten. Dat was daadwerkelijk een hele goede beslissing van AMR om in beroep te gaan en daarmee ook een verduidelijking van de regels af te dwingen. Immers was het normaal om het op die manier te doen.

In dit geval kan ik mij niet voorstellen dat de stewards niet naar alle beschikbare beelden, boordradio's en telemetrie gekeken hebben die ze op dat moment voorhanden hadden. Ik kan mij niet herinneren of de stewards of FIA momenteel toegang hebben tot meer dan 1 onboard camera. Ik weet nog dat dat ooit een limitatie had. Hadden we het volgens mij hier ook al een keer over gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Amaze86 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:46:
Waarom het McLaren-protest tegen straf Norris kansloos lijkt

[...]
Waarbij dus de laatste zin in jouw quote dus eigenlijk heel het artikel omvat:
[D]ie reconstructie was gebaseerd op feiten die tijdens het voorval evengoed al voorhanden waren.
Ik ben reuze benieuwd wat McLaren denkt als nieuw bewijs aan te voeren. Want ik verwacht inderdaad een reactie zoals die van @Waah.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:32

pro_6or

amateur_60r

Treveo schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:08:
Dat moet dan iets zijn dat de stewards niet hebben kunnen zien want het moet nieuwe data zijn die dus ten tijde van het onderzoek niet beschikbaar was. Max zijn telemetrie was dat wel.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Norris was gewoon te langzaam t.o.v. Max in de sectoren tot aan de lange DRS zone. Als Norris op de versnellingsbak was gekomen voor de DRS zone, was hij met 5 vingers in de neus er langs gegaan. Maar elke ronde deed Norris het gewoon niet. Hij had beter met een dummy naar de buitenkant vol de binnenkant moeten inschieten zoals hij in Oostenrijk deed. Hoog risico uiteraard, maar als hij pas laat in de drs zone de wagen er pas naast kan zetten, tsja, dan heb je weinig keus. En het hele principe van niet buiten de baan inhalen is zo zwart wit, het was gewoon stom om Max niet meteen er voorbij te laten.

Ik vind het veel interessanter om af te vragen wat was gebeurd als Norris wél die 5 sec delta had weten te creeeren. Dan hadden we discussie gehad over penalties die eigenlik effectief geen penalties zijn. In dat geval had Norris beter zsm Max voorbij gegaan, buiten de baan. Langzaam wegrijden, penalty incasseren en dan vlammen om evt een 10 sec penalty te kunnen compenseren.

Ik denk dat de media dan het 'geweldig' had gevonden. Beide gevallen zijn gewoon een gevalletje 'gaming the system'. Regels zijn voor iedereen gelijk.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Laatst online: 18:32

pro_6or

amateur_60r

Lynx schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 10:14:
Jenson Button is een fan van Max. Voor het uk publiek moet hij op zijn woorden passen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Pyr0_ schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:38:
[...]

[YouTube: Lando Norris onboard overtake on Max Verstappen US GP 2024]
Je ziet in die beelden ook heel duidelijk dat Norris op de apex opgeeft en geen enkele poging meer doet om zelf ook de bocht te halen. Hij geeft ineens gas en schiet er rechts, buiten de baan, voorbij. Als hij ernaast was gebleven of teruggesneden had naar binnen, had Max zijn 3e track limits waarschuwing gekregen en was Norris er op versere banden misschien wel langs gekomen.

McLaren moet het echt zichzelf aanrekenen dat ze Norris tegen beter weten in (mag ik hopen) hebben gezegd dat hij er op de apex voor zat. De team radio van Norris na de race was kristalhelder: hij had spijt dat hij Max niet weer voorbij had gelaten en dat was toch echt de instructie van het team.

Pas nadat ze gefinisht waren en hij wellicht het team had gesproken, kwam het verhaal eruit dat Max ook een straf had moeten krijgen, omdat hij Norris van de baan drukte. Dat komt overduidelijk van Brown en Stella, zou ik zeggen, precies de twee die in de media overal ineens heel moeilijk over doen. De uitslag aanvechten, geschreven verklaringen eisen van RBR-personeel... Ze laten zich heel erg kennen, maar nemen 0,0 verantwoordelijkheid voor hoe slecht ze hun team runnen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
G_Dragon schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 08:29:
McLaren dient toch een protest in tegen straf Norris!

[Afbeelding]

Ben benieuwd wat hiervan de uitkomst zal gaan zijn, want het scheelt hun toch weer een plek als ze met bewijs komen dat het onterecht was.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rCeuKeZ7KShbs58Wy4WrwlFKf_w=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uqd4ya8BLEC3pxOqKCGE9blS.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Je ziet dat ze de druk gewoon niet aankunnen. Hetzelfde bij Ferrari in 2022. Als er opeens een kans ligt voor het WDC/WCC gaan de strategieën mis, verkeerde keuzes gemaakt voor de punten etc. Daar zie je de ervaring van RBR en Mercedes die dit meer gewend zijn en onder druk kunnen presteren.

De auto upgraden lijkt McLaren nu wel goed te lukken. Maar daar zit veel minder Heat of the moment druk op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waah schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:57:
[...]

Je ziet dat ze de druk gewoon niet aankunnen. Hetzelfde bij Ferrari in 2022. Als er opeens een kans ligt voor het WDC/WCC gaan de strategieën mis, verkeerde keuzes gemaakt voor de punten etc. Daar zie je de ervaring van RBR en Mercedes die dit meer gewend zijn en onder druk kunnen presteren.

De auto upgraden lijkt McLaren nu wel goed te lukken. Maar daar zit veel minder Heat of the moment druk op.
De organisatie heeft blijkbaar ook de neuzen niet dezelfde kant op. Er zijn teveel mensen bezig met onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Als ze de straf van Max ongedaan maken dan heeft Lando nog steeds tracklimits aan zijn broek welke ze in deze situatie hebben genegeerd want er was reeds een straf uitgedeeld. Toch :?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:12

JB

Cédric roelt!

Chevy454 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 14:47:
Als ze de straf van Max ongedaan maken dan heeft Lando nog steeds tracklimits aan zijn broek welke ze in deze situatie hebben genegeerd want er was reeds een straf uitgedeeld. Toch :?
Ja dan zakt ie verder terug achter PIA :D Weet alleen niet of Max dan een straf kan krijgen...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:20
Zijn we nog steeds met die penalty bezig?

Lando kan zich beter focussen op deze race, Max heeft dit allang achter zich gelaten.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

hoevenpe schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 14:49:
Zijn we nog steeds met die penalty bezig?
Het is de F1, dat zou je nu wel gewend moeten zijn. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:50
McLaren kan het ‘Right of review’ ook ingediend hebben om Red Bull onzeker te maken. Psychologische spelletjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Uit het gekakel uit de media lijkt McLaren aan te sturen op het argument dat Norris volledig voorbij Verstappen was op het rechte stuk en dat Verstappen dus de aanvallende partij was.

Kortom geen nieuw en compelling data, dus dat zal wel een insta reject worden als het daarop gebaseerd is.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
YakuzA schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:44:
Uit het gekakel uit de media lijkt McLaren aan te sturen op het argument dat Norris volledig voorbij Verstappen was op het rechte stuk en dat Verstappen dus de aanvallende partij was.

Kortom geen nieuw en compelling data, dus dat zal wel een insta reject worden als het daarop gebaseerd is.
Max heeft toch ook op het rechte stuk, voor de apex, Norris weer ingehaald? Mijns inziens ben je iemand pas voorbij als je er volledig langs bent. Dus in de klassieke DRS-overtake, als je weer terug naar de racelijn kunt. Dat heeft Norris nooit gehaald, hij lag misschien voor, maar had nog niet volledig ingehaald. Als hij dat wel had gered, had ik nog wel sympathie voor het argument gehad.

Maar het klinkt inderdaad niet als nieuwe data, maar een andere uitleg en die poging is gedoemd om te mislukken.

[ Voor 31% gewijzigd door Grrrrrene op 25-10-2024 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

YakuzA schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:44:

Wat ook best weerlegbaar is met GPS data. Ik vind het daarom best weer makkelijk roepen en scoren van deze media. Zou mij niet verbazen als dit zogenaamde "fansites" zijn, die het vooral van de sensatie moeten hebben. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:58
Waarschijnlijk ziet McLaren ook wel dat de straf niet wordt teruggedraaid. Het is ze er vermoedelijk meer om te doen om te laten zien dat ze zijn benadeeld om zodoende een volgende keer het voordeel van de twijfel te krijgen als "goedmakertje".

In 2021 gebeurde dat ook het hele seizoen. Constant gezeur over dangerous driving. Max deed vanalles op het randje, maar meestal net binnen de regels of in het grijze gebied. Als je dan maar lang genoeg zanikt dat het gevaarlijk is, zullen de stewards zich ook een keer achter de oren krabben en bij een nieuw incident het voordeel eerder aan de andere kant geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Laatst online: 18:56
De RTr zal zijn om een verduidelijking af te dwingen over het feit dat Max ook buiten de lijn ging. Maar als je gaat stellen dat het geen illigale overtake is als max ook buiten de lijn gaat kun je als aanvallende partij altijd als laatste remmen voor de apex. Dus heeft geen zin. Doe iets aan die bocht.

Overigens heb ik even snel wat teruggekeken maar ik vond die stelling nog wel logisch. Als norris idd al voorbij Max was voor de braking zone is het ineens een heel ander verhaal. Krijg hij alsnog tracklimits lijkt me want hij had de bocht nooit kunnen halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
Nog even verder over mijn post van eerder vandaag. Weet je wat ik het sneue vindt aan AD2021? Dat die ene situatie bijna heel het seizoen overschaduwd. En dat is zo ontzettend jammer, want potverdomme wat zijn we dat jaar enorm verwend met prachtige races. Ik ben Max-fan, maar als Hamilton daar had gewonnen had ik daar 100% vrede mee gehad. Ik had het jammer gevonden, maar dat zijn twee verschillende emoties.

Dat de wedstrijdleiding daar overduidelijk fouten heeft gemaakt is ook bekend. Dat is zelfs door de FIA erkend en gecorrigeerd in de procedures. Anderzijds is op dat moment ook die beslissing genomen met de kennis die de heer Masi had en daarmee hoeft die niet fout te zijn. Idem voor Red Bull die Max naar binnen haalde en Mercedes die Hamilton buiten liet. Want realistisch gezien was dat een van de scenario's en dat moeten allebei de teams geweten hebben. Die hebben een kansberekening gehouden en gegokt. Soms zit het mee, soms zit het tegen.

En dat was niet alleen bij AD2021, dat was ook de vorige race en ik weet zeker ook de aankomende race(s). Norris koos er bewust voor om de klepel naar beneden te houden terwijl hij wist dat hij compleet buiten de baan was geweest. Hij en zijn race engineer waren het er op dat moment roerend over eens dat dat de juiste situatie was. Prima. Misschien nu nog steeds wel. Maar de scheidsrechter heeft gefloten en anders bepaald.

Ook dat gaat natuurlijk helemaal niet alleen over Britse coureurs of aluminiumhoedjesverhalen. Het gaat erover dat we allemaal naar een veredelde jurysupport zitten te kijken waar fouten worden gemaakt. Want dat gebeurt bij elke jurysport. Soms met meer impact dan anders. We zijn de hand van God ook nog steeds niet vergeten.

Ik merk dat ik het frustrerend begin te vinden dat de coureurs én teams zich als kleuters gedragen en klikken en verklikken waar mogelijk. Ook Verstappen. Ook Britse coureurs. Van mij mag er morgen nog een regel komen dat dit voor de coureur en/of het team verboden is op de boordradio. Ik weet ook dat dat waarschijnlijk geen effect heeft omdat ze dan weer in Multi-21 termen gaat praten, maar toch. Het is onnodig en irritant. Vooral voor de kijker. En mijns inziens doet het enorme afbreuk aan een dergelijke professionele sport.

Ik hoop dit weekend in ieder geval lekker spannend F1 te kunnen kijken zonder een hele Drive to Survive-soap eromheen. Het narratief dat Verstappen geholpen zou worden mag van mij gewoon ophouden en ik hoop dus ook dat vanavond het gezeik over de actie van vorige week klaar is. Het zou eeuwig zonde zijn als het een zeur- of juristensport wordt ongeacht de belangen. Het is immers in de strijd om het wereldkampioenschap en het constructeurskampioenschap al spannend genoeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
Het is eigenlijk best dubbel: hoe meer fan van F1 en het racen je bent, hoe meer je je verdiept.... Maar daarmee krijg je eigenlijk alleen maar meer de soap mee ipv echt meer F1 info.

Terwijl de casual kijken die enkel op zondag kijkt en verder niet (en ook geen Social media etc opzoekt), dat allemaal niet mee krijgt. Terwijl die groep die drama waarschijnlijk juist interessant vind.

Ik probeer me ook wat afzijdig te houden van Social media en nieuws. Maar soms ontkom je er gewoon niet aan (zoals hier op GoT). Best jammer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Waah schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 21:55:
Het is eigenlijk best dubbel: hoe meer fan van F1 en het racen je bent, hoe meer je je verdiept.... Maar daarmee krijg je eigenlijk alleen maar meer de soap mee ipv echt meer F1 info.

Terwijl de casual kijken die enkel op zondag kijkt en verder niet (en ook geen Social media etc opzoekt), dat allemaal niet mee krijgt. Terwijl die groep die drama waarschijnlijk juist interessant vind.

Ik probeer me ook wat afzijdig te houden van Social media en nieuws. Maar soms ontkom je er gewoon niet aan (zoals hier op GoT). Best jammer.
Hier ook een fan die al 50 jaar F1 volgt, en ja discussies over rijgedrag zijn er ook al zo lang maar de laatste paar seizoenen is het wel erg op de voorgrond, het heeft in ieder geval mijn plezier in de sport een flinke knauw gegeven. Ik hoop eigenlijk dat Max (ondanks zijn enorme talent) ervoor kiest om lekker vroeg met pensioen te gaan, dan wordt het hier waarschijnlijk een stukje rustiger en krijgt de sport weer wat lucht...

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:09
pietr schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:42:
McLaren kan het ‘Right of review’ ook ingediend hebben om Red Bull onzeker te maken. Psychologische spelletjes.
Ze hebben bovendien niks te verliezen, ieder team dat vecht voor het kampioenschap (of niet) zou dat doen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Fauna
  • Laatst online: 13:35
De Right of Review van McLaren over VER vs NOR in de US GP is - zoals verwacht - afgewezen omdat er geen nieuw bewijs is aangeleverd:

https://www.formula1.com/...ed.3O3z2puoHI5YvK74UbyiM9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dingdong
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-02 19:19
Fauna schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 08:07:
De Right of Review van McLaren over VER vs NOR in de US GP is - zoals verwacht - afgewezen omdat er geen nieuw bewijs is aangeleverd:

https://www.formula1.com/...ed.3O3z2puoHI5YvK74UbyiM9
Als ze helemaal geen bewijs hebben aangeleverd dan lijkt het dus echt alsof ze het hebben gebruikt als afleidingsmanoeuvre. Alles om het maar niet over hun aanpassingen te hebben die illegaal waren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 19:10
Dingdong schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 09:18:
[...]
Als ze helemaal geen bewijs hebben aangeleverd dan lijkt het dus echt alsof ze het hebben gebruikt als afleidingsmanoeuvre. Alles om het maar niet over hun aanpassingen te hebben die illegaal waren?
En tegenstander uit balans proberen te brengen. Maar wat zetten ze zichzelf voor gek zo. Je moet significant nieuw bewijs aanleveren en komt dan met het doc van de fia.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Hier het officiële docuemnt en besluit.
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/fia-doc-78-decision-mclaren-right-of-review-2024-u-s-grand-v0-mssd1fljg0xd1.jpg?width=890&format=pjpg&auto=webp&s=070f262f2a1dd12676a1758572b3a053d92bab22

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/fia-doc-78-decision-mclaren-right-of-review-2024-u-s-grand-v0-nujirfljg0xd1.jpg?width=892&format=pjpg&auto=webp&s=ccc65c0ed33c3715430e6b2fb9b1d49e5fdf8b65

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/fia-doc-78-decision-mclaren-right-of-review-2024-u-s-grand-v0-tvlu7fljg0xd1.jpg?width=888&format=pjpg&auto=webp&s=7aec66bee0d25b1b916929285aab3bed6c08d0b3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:50
Kans van slagen was 0.1%, maar misschien dat ze wat goodwill hebben gescoord bij de stewards. Voor de rest van de fans zijn het nog grotere miepmuizen, maar met fans win je geen WK

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
5 plekken gridstraf voor het verspillen van de tijd van de stewards. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:58
Holk schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 09:57:
Kans van slagen was 0.1%, maar misschien dat ze wat goodwill hebben gescoord bij de stewards. Voor de rest van de fans zijn het nog grotere miepmuizen, maar met fans win je geen WK
Goodwill gekweekt door met een verweer te komen wat neerkomt op "jullie hebben je werk niet goed gedaan"?

Ik denk dat het alleen maar in hun nadeel kan werken. De stewards voor Mexico lezen dit natuurlijk ook...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pjlgt schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 10:18:
5 plekken gridstraf voor het verspillen van de tijd van de stewards. ;)
Voor zover ik weet is er al een straf. Voor een right to review moet het team een bedrag betalen, wordt het verzoek toegekend krijgen ze het terug, wordt het niet toegekend krijgen ze het niet terug. Dus het heeft McLaren wel een paar duizend euro gekost (uiteraard buiten de budget cap, en het veranderd niks aan het kampioenschap / racen op de baan. Dus als een team het geld heeft kunnen ze alles aanvechten zonder dat het het kampioenschap beïnvloed).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:10
Als je zonder nieuw bewijs komt maar puur afleiding zoekt mag je als Fia ze toch ook wel op de vingers tikken?

Als voetbal dat als je in beroep gaat je wel heel sterk moet staan omdat je anders de daadwerkelijke straf zou krijgen(zwaarder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

“Lodged in good faith”. Natuurlijk, niemand wil de ander een oor aannaaien. :X

Kan uiteraard dat McLaren echt dacht wat gevonden te hebben maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Wild Chocolate schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:19:
[...]

Goodwill gekweekt door met een verweer te komen wat neerkomt op "jullie hebben je werk niet goed gedaan"?

Ik denk dat het alleen maar in hun nadeel kan werken. De stewards voor Mexico lezen dit natuurlijk ook...
Onbewust ga je toch een twijfel creëren voor de volgende races

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawg schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 13:45:
“Lodged in good faith”. Natuurlijk, niemand wil de ander een oor aannaaien. :X

Kan uiteraard dat McLaren echt dacht wat gevonden te hebben maar toch.
Maar wat dachten ze dan gevonden te hebben? Dat ze met het FIA ruling document komen aanzetten als nieuw bewijs is echt de grootste kolder ooit. Dat is nog "erger" dan Red Bull die in '21 toevallig een filmdag op Silverstone hadden na de GP aldaar en vervolgens Albon opdracht gegeven hebben om de lijn van Hamilton te rijden, met als conclusie "Hamilton had nooit op de baan kunnen blijven" en dan een review aanvragen met dit "bewijs".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

RobertMe schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 14:18:
[...]

Maar wat dachten ze dan gevonden te hebben? Dat ze met het FIA ruling document komen aanzetten als nieuw bewijs is echt de grootste kolder ooit. Dat is nog "erger" dan Red Bull die in '21 toevallig een filmdag op Silverstone hadden na de GP aldaar en vervolgens Albon opdracht gegeven hebben om de lijn van Hamilton te rijden, met als conclusie "Hamilton had nooit op de baan kunnen blijven" en dan een review aanvragen met dit "bewijs".
Precies. Daarom bedoelde ik mijn eerste opmerking ook sarcastisch. Zeker als we zien hoe Zak Brown laatste weken tekeer kan gaan.

Het is eigenlijk de sport onwaardig dat ze (eender welk team) het toch proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 17:18
Ik ben daarin wel voorstander van een systeem zoals bij hockey of tennis. Je mag beroep aantekenen. Wordt het goedgekeurd, hou je je beroep. Wordt het afgekeurd, ben je het kwijt. Eventueel met één of twee extra kansen mocht dat gewenst zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Is het zo dat de het alleen bij de RBPT motoren zo is dat ze er onvoldoende hebben voor het hele seizoen? Lawson heeft al extra spullen gekregen en nu is het wederom bij Verstappen in Mexico een gerucht rondom de motor.

Qua stabiliteit lijken de Ferrari en Mercedes het een stuk beter vol te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:34
Woudloper schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 16:36:
Is het zo dat de het alleen bij de RBPT motoren zo is dat ze er onvoldoende hebben voor het hele seizoen? Lawson heeft al extra spullen gekregen en nu is het wederom bij Verstappen in Mexico een gerucht rondom de motor.

Qua stabiliteit lijken de Ferrari en Mercedes het een stuk beter vol te houden
Verstappen heeft in Canada een nieuwe motor gestoken die na het na twee trainingen al begaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:42
Die hele RtR was niets anders dan een afleidingsactie.

1. Voor redbull. Tijdverspilling voor redbull, misschien ook een beetje druk verhogend.

2. Maar genoeg lawaai maken bij het ene, zodat het andere geen aandacht krijgt. Zo ook met de bib vorig weekend. Iedereen weet dat de flex in de drs klep en de rest van de vleugel van mclaren illegaal is geweest. Ze moesten deze aanpassen van de FIA, maar dit heeft veel minder aandacht gekregen dan de bib en het gevecht (dat ze het moesten aanpassen, bedoel ik)

Die Zak Brown hoort bij de meest sneaky types die er in de paddock rondlopen en alles wat hij zegt heeft een doel, daar ben ik echt van overtuigd.

[ Voor 6% gewijzigd door R.E. op 26-10-2024 17:03 ]

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
De Trump van de F1. Vindt zichzelf waanzinnig goed en ieder ander probeert hem te beschadigen volgens zijn eigen redenering. Niet voor Norris en Piastri maar ik hoop dat ze allebei geen punten scoren dit weekeinde of een strafje uitlokken en krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Volgens de BBC is na de drivers meeting in Mexico besloten dat de FIA nogmaals naar de bewording in het regelement gaat kijken en zal eventuele aanpassingen later dit seizoen aan de coureurs voorleggen.

https://www.bbc.com/sport/formula1/articles/cn5wwzl052go

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:34
Chocoball schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 18:43:
Volgens de BBC is na de drivers meeting in Mexico besloten dat de FIA nogmaals naar de bewording in het regelement gaat kijken en zal eventuele aanpassingen later dit seizoen aan de coureurs voorleggen.

Haha, die opmerking van Hamilton, in Abu Dhabi hield Verstappen hem juist binnen de lijn maar mocht Hamilton alsnog gewoon inhalen off-track.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
Shinji schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 18:56:
[...]

Haha, die opmerking van Hamilton, in Abu Dhabi hield Verstappen hem juist binnen de lijn maar mocht Hamilton alsnog gewoon inhalen off-track.
“How can I make this about me”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 11:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

"sophisticated". Dat is iets tussen Max en Daniel.

Een suikerspin heeft nog meer substantie dan deze petitie.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online

De reacties onder dat artikel ook. De Verstappen haat zit diep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tha Deo
  • Registratie: November 2023
  • Niet online

Lijkt me prima. Nu kan een coureur met voordeel een divebomb plaatsen en dat lijkt me niet de bedoeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:19

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZPpu8RNpohWcAyPX7AXpVROCP9Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sf0sPqiJ1JYqUejOLBdAPLWk.jpg?f=fotoalbum_large

Verstappen is nu nog maar de enigste coureur die elk weekend Q3 heeft weten te halen!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +10 Henk 'm!
G_Dragon schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 11:19:
[Afbeelding]

Verstappen is nu nog maar de enigste coureur die elk weekend Q3 heeft weten te halen!
Het is dat hij ook de enige is, anders was het wellicht discutabel of hij ook de enigste is :+

spoiler:
Enigste is de overtreffende trap van "enig", oftewel leuk / ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

RobertMe schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 11:45:
[...]

Het is dat hij ook de enige is, anders was het wellicht discutabel of hij ook de enigste is :+

spoiler:
spoiler:
Behalve als je een Rotterdammert bent, dan gooit je overal een natte T achtert. (of in ;)) :P

:+

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:22
RobertMe schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 11:45:
[...]

spoiler:
Vraag Kelly eens :z

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Volgens zijn vader moet het beste van Perez nog komen en heeft hij alle middelen om wereldkampioen te worden. Perez staat momenteel 8e in het wereldkampioenschap bij de rijders met 204 punten achterstand op Verstappen. Waar hij wel eerste staat is met de hoogte van schades, tot en met Baku heeft hij voor bijna 4,5 miljoen dollar aan schade gereden dit seizoen wat uit het budget van Red Bull gaat. Aangezien Red Bull zeer waarschijnlijk de contructeurstitel niet gaat binnenhalen worden ook bepaalde bonussen voor het personeel niet uitgekeerd.

Ondanks dat eerder werd gezegd dat Perez strenge prestatieclausules in zijn vernieuwde contract van dit jaar heeft blijkt zijn contact voor 2025 redelijk waterdicht te zijn. Veemd want Red Bull staat er om bekend om coureurs bij het minste of geringste te vervangen. In ieder geval mag Lawson tot het einde van het seizoen laten zien wat hij in huis heeft. Testrijder Hadjar zal bij de 1e vrije training in Abu Dhabi in de wagen van Verstappen zitten en op aandringen van Honda mag Tsunoda 1 testdag in de RB20 rijden bij de bandentest in Abu Dhabi.

Als het goed is heeft Perez net als de die 3 andere Red Bull coureurs een contract met Red Bull getekend en Red Bull beslist wie bij het hoofdteam of junitorenteam rijdt, Vooralsnog lijkt Red Bull pas in de winterstop een keuze te gaan maken wie volgend seizoen waar gaat rijden. Ik denk niet dat Perez bij RB zou willen rijden en als het aan Marko en Horner ligt rijden in dat team vanaf nu alleen nog junioren (ingegeven door de prestaties van Bearman en Colapinto). Overigens schijnt er een gesprek te zijn geweest met Colapinto voor eventueel een plek bij RB volgend seizoen. Alleen wil teambaas Vowles hem niet laten gaan en andere teams zoals RB en Sauber willen geen coureurs voor andere teams opleiden dus gaat Colapinto rijden in oude Williams wagens en bandentests doen als hij geen zitje heeft aldus Vowles

Een optie die nog overblijft voor Red Bull is Perez uitkopen maar blijkbaar blijft het grootste probleem bij Red Bull wie ze naast Verstappen moeten zetten?

https://www.auto-motor-un...t-tsunoda-test-abu-dhabi/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Even ervan uitgaande dat straks de WCC inderdaad verloren is en het personeel geen bonussen krijgt omdat je zo enorm beroerd gepresteerd hebt. Je durft die mensen toch niet onder ogen meer te komen. :?

En dan dat gekakel van die vader wat echt totaal niet gebaseerd is op realiteit.

Dan houdt je toch de eer aan je zelf :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Straks verloren is? :P
Ferrari staat 8 punten achter RBR in het WCC. Over een paar uur staat RBR waarschijnlijk derde...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:46
Hoe komt perez in godensnaam dan aan zo'n goed contract?

Voor dat hij bij de red bull familie zat vond ik hem wel een goede coureur en logische vervanging voor wat er voor hem reed. Maar zo goed ook weer niet.

Is dat dan voornamelijk het sponsorgeld en de paniek destijds wat hem zo'n goed contract heeft opgeleverd?

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Chocoball schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 18:27:
Volgens zijn vader moet het beste van Perez nog komen en heeft hij alle middelen om wereldkampioen te worden.
Proest….
_O- _O-

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:46
Nou ja, niet te hard lachten @streamnl

Hij heeft alle middelen,..... hij heeft alleen niet alle capaciteiten.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Edgenumber schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 19:33:
Nou ja, niet te hard lachten @streamnl

Hij heeft alle middelen,..... hij heeft alleen niet alle capaciteiten.
Bedoel je niet Stroll?

Oh sorry dat mag ik niet zeggen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Chocoball schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 19:35:
[...]

Bedoel je niet Stroll?

Oh sorry dat mag ik niet zeggen :+
Lastige van Stroll vind ik dat ik echt het idee/gevoel heb dat hij niet voor z'n lol in de auto zit en alleen vanwege z'n vader (of dat hij volgens hem voor z'n vader moet doen).

Perez laat constant z'n ego in de weg zitten (in ieder geval zo komt het over) maar verder heeft hij ook geen mentaliteit om te willen winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
ArcticWolf schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 19:39:
[...]

Lastige van Stroll vind ik dat ik echt het idee/gevoel heb dat hij niet voor z'n lol in de auto zit en alleen vanwege z'n vader (of dat hij volgens hem voor z'n vader moet doen).

Perez laat constant z'n ego in de weg zitten (in ieder geval zo komt het over) maar verder heeft hij ook geen mentaliteit om te willen winnen.
Dat gevoel heb ik soms ook bij Stroll die liever gaat surfen, tennissen of golfen. Eerlijk is eerlijk in natte omstandigheden kan hij best wel rijden in de kwalificatie.

Bij Perez lijkt het inderdaad dat het niet aan hem ligt. Nu klaagde Perez over de remmen in Q1 en dat hij remproblemen heeft sinds Singapore. Marko heeft zoiets van waarom kom er na 3 races pas mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:06
Chocoball schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 19:42:
[...]

Dat gevoel heb ik soms ook bij Stroll die liever gaat surfen, tennissen of golfen. Eerlijk is eerlijk in natte omstandigheden kan hij best wel rijden in de kwalificatie.

Bij Perez lijkt het inderdaad dat het niet aan hem ligt. Nu klaagde Perez over de remmen in Q1 en dat hij remproblemen heeft sinds Singapore. Marko heeft zoiets van waarom kom er na 3 races pas mee?
Het is niet de eerste keer dat Perez zijn geklaag over de auto overkomt als smoesje voor zijn tegenvallende prestaties. Ik weet niet wie het beter zou dan dan hem maar ik kan er zo wel een handjevol opnoemen die in ieder geval een stuk sympathieker overkomen.

Wat hij in Abu dabi 21 liet zien vond ik meesterlijk maar daarna (en daarvoor) is het op een enkele uitschieter na eigenlijk niet echt indrukwekkend geweest.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

DaniëlWW2 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 18:48:
Straks verloren is? :P
Ferrari staat 8 punten achter RBR in het WCC. Over een paar uur staat RBR waarschijnlijk derde...
Dat Red Bull na de race derde staat is eigenlijk wel een zekerheid. Daar kun je een weddenschap wel mee winnen lijkt mij. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

AtlAntA schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 19:49:
[...]
Wat hij in Abu dabi 21 liet zien vond ik meesterlijk maar daarna (en daarvoor) is het op een enkele uitschieter na eigenlijk niet echt indrukwekkend geweest.
Perez is laatste jaren vooral de 1e 5 races van een seizoen op snelheid.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:57
@The_Butler , thx voor je tip voor het YT channel Rocketpoweredmohawk. Nog steeds vermakelijke content en (enigsinds) accuraat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

rachez schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 20:37:
@The_Butler , thx voor je tip voor het YT channel Rocketpoweredmohawk. Nog steeds vermakelijke content en (enigsinds) accuraat!
Hij is alleen niet for the faint of heart (snowflakes :P ). Verder wel vermakelijk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BYZFCIr131ngDqJVyC0Y5QOzNh8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tzYZlNxG4cW0hufTSJTBSXRN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 11:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Update van de what-if...

Sainz kan geen WDC meer worden. Max heeft nu 362 punten, SAI kan er maximaal 361 krijgen.
Als PIA alles wint+FL dan moet VER 4x P9 in de race en 2x P8 in de sprint halen om voor te blijven
Als LEC alles wint+FL dan moet VER 2x P4 halen + de rest P5 om voor te blijven.
Voor NOR is niets veranderd, als hij alles wint+FL dan moet VER 1x P2 halen + de rest P3 om voor te blijven. De marge is wel kleiner geworden.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
Ik zie verstappen nog wel een DNF/DSQ krijgen met zijn huidige rijstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
(jarig!)
Edgenumber schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 19:01:
Hoe komt perez in godensnaam dan aan zo'n goed contract?

Voor dat hij bij de red bull familie zat vond ik hem wel een goede coureur en logische vervanging voor wat er voor hem reed. Maar zo goed ook weer niet.

Is dat dan voornamelijk het sponsorgeld en de paniek destijds wat hem zo'n goed contract heeft opgeleverd?
Wie zegt dat Perez een goed contract heeft? Ik ben er van overtuigd dat er genoeg clausules in dat contract staan waarmee ze Perez op ieder moment aan de kant kunnen schuiven, als hij niet presteert. Perez stond ook niet echt stevig in zijn schoenen bij onderhandelingen, met zijn prestaties.

Zou me niet verwonderen dat er in het tussenseizoen een aankondiging komt dat de samenwerking wordt stopgezet

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dit seizoen zijn er 6 coureurs die meer dan 1 race gewonnen hebben. De laatste keer dat dat gebeurde was blijkbaar 1981.

Daarnaast is dit de eerste keer sinds 2008 dat beide Ferrari coureurs meerdere races winnen. En we weten uiteraard allemaal wie in 2008 WCC werd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 11:33

Crazy D

I think we should take a look.

Kenhas schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:32:
[...]

Wie zegt dat Perez een goed contract heeft? Ik ben er van overtuigd dat er genoeg clausules in dat contract staan waarmee ze Perez op ieder moment aan de kant kunnen schuiven, als hij niet presteert. Perez stond ook niet echt stevig in zijn schoenen bij onderhandelingen, met zijn prestaties.

Zou me niet verwonderen dat er in het tussenseizoen een aankondiging komt dat de samenwerking wordt stopgezet
Maar waarom hebben ze hem dan verlengt? Echt, in godesnaam, is die markt die hem support zo groot dat dat opweegt tegen de blamage (en vooral het gebrek aan inkomsten) ? Ik snap het gewoon echt echt echt niet. Zelfs als je een rookie erin zou zetten, en die presteert hetzelfde, heb je in ieder geval nog een goed verhaal. Maar Perez is zeer ervaren, hij is echt geen complete pannenkoek, hij heeft races gewonnen, laten zie dat ie echt wel kan aanvallen en verdedigen. Maar de laatste jaren gingen al afglijdend maar dit seizoen is gewoon gekant om te kijken, ik voel gewoon echt medelijden met die man. Dus... hij heeft toch wel iets goeds in zijn contract weten te zetten want Helmut heeft mensen voor minder eruit gepleurd.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 18:59
Ik hoop dat Ferrari het WCC pakt, ik gun het ze wel. Ook mooi afscheid voor Sainz bij Ferrari dan.

WDC, dan moet Verstappen geen gekke dingen/rode lap meer krijgen.

Ik ben trouwens heel benieuwd of we ooit nog te horen krijgen of en wat Red Bull heeft moeten aanpassen. Van 7 op een rij naar niks meer.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
TinusXIII schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:34:
Ik ben trouwens heel benieuwd of we ooit nog te horen krijgen of en wat Red Bull heeft moeten aanpassen.
De tweede rijder, maar dat laten ze tot nu toe na :+
Pagina: 1 ... 69 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Topicreeks voor de racetopics:
Topicreeks racetopics 2024