Als zondag in Mexico Max en Norris elkaar er af rijden en Charles wint, dan moet je die roze krant in de gaten houdenThomasG schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:07:
[...]
Daar komt nog bij dat Leclerc slechts 22 punten achter Norris staat. Het zou nog wel eens een titelgevecht tussen Verstappen en Leclerc kunnen worden. En als Norris en Leclerc om en om punten van elkaar wegpakken is dat juist goed voor Verstappen.
Ik denk dat Leclerc te ver weg is en Verstappen gewoon te goed. Hij heeft zo vaak gewoon goed gescoord dit seizoen in een auto die dacht echt niet toeliet. Maar Ferrari had dit jaar gewoon echt de kans gehad om beide kampioenschappen te pakken. Bij Ferrari zijn ze alleen ook een verkeerde richting ingegaan qua ontwikkelingen. Dat lijken ze rechtgezet te hebben en Ferrari heeft inmiddels ook een flex voorvleugel. Ik denk dat Ferrari ook zeker P2 gaat worden in het WCC. De vraag is, kan Ferrari nog voorbij McLaren komen.ThomasG schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:07:
[...]
Daar komt nog bij dat Leclerc slechts 22 punten achter Norris staat. Het zou nog wel eens een titelgevecht tussen Verstappen en Leclerc kunnen worden. En als Norris en Leclerc om en om punten van elkaar wegpakken is dat juist goed voor Verstappen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Voor Leclerc geldt dezelfde rekensom als voor Norris, alleen dan met nog 22 punten extra. Dus als je hier voor NOR LEC invult, dan is VER nog altijd WDC. Kan VER dus alles P3 rijden en nog een paar P4's erbij.ThomasG schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:07:
[...]
Waarschijnlijk alles P4.
[edit], yup, LEC moet alles winnen en overal FL pakken en als VER dan alles P4 rijdt heeft hij nog 3 punten meer dan LEC.
Jake schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:01:
[...]
Er zijn nog 'maar' 146 punten te halen voor NOR (alles P1 en 5x FL), los van dat hij dát nooit gaat halen, hoeft VER er dan dus maar 90 te pakken; dat is 1x P2 in race en de rest P3 (4x race, 2x sprint). Dát is wel reëel.
[ Voor 7% gewijzigd door Maasluip op 22-10-2024 15:35 ]
Signatures zijn voor boomers.
In mijn herinnering had Verstappen vaak echt slechte starts "door de auto" (anti stalls en zo)? Terwijl Norris wel goed lijkt te starten maar vervolgens voor T1 al is ingehaald. Dus slecht verdedigen of net niet snel genoeg vertrekken, snel genoeg accelereren, en dat soort zaken (deur open laten staan in T1nadroJ schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 14:23:
Max heeft ook z'n fair share of poepstarts gehad. Dat leert hij wel.

Als we het even op een rijtje zetten:
Als SAI alles wint+FL dan moet VER nog 8 punten pakken om voor te blijven
Als PIA alles wint+FL dan moet VER 3x P6 halen + 2x P7 (en P7 in de sprint) om voor te blijven
Als LEC alles wint+FL dan moet VER 1x P5 halen + de rest P4 om voor te blijven.
Als NOR alles wint+FL dan moet VER 1x P2 halen + de rest P3 om voor te blijven.
Als PIA alles wint+FL dan moet VER 3x P6 halen + 2x P7 (en P7 in de sprint) om voor te blijven
Max Verstappen schreef op zondag 5 mei 2024:
If My Mom Had Balls, She Would Be My Dad'
[ Voor 10% gewijzigd door Maasluip op 22-10-2024 15:56 ]
wie gaat deze matrix even netjes per race uitschrijven met alle mogelijkheden. Praktijk zal nl. vooral worden dat ze allemaal nog kans maken er minimaal 1 te winnen van de open races. En dan heb ik de outsiders als Russell en Hamilton nog niet meegerekend die er ook ineens kunnen staan. Vergeet niet, russell kwam uit de pits en heeft ondanks een straf de 6e plaats gehaald. Perez startte op 10 en werd 7 om maar eens wat te noemen.Maasluip schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:44:
Als we het even op een rijtje zetten:
Ja, maar alles onder Sainz kan geen WDC meer worden. Er zijn nog 146 punten te halen en Max staat 177 punten voor op Lewis.Bvanham schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:55:
[...]
En dan heb ik de outsiders als Russell en Hamilton nog niet meegerekend die er ook ineens kunnen staan. Vergeet niet, russell kwam uit de pits en heeft ondanks een straf de 6e plaats gehaald. Perez startte op 10 en werd 7 om maar eens wat te noemen.
Maar wel het spel beinvloeden naar de top. Stel Hamilton wint er nu drie achter elkaar. Wat dan ?Maasluip schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:01:
[...]
Ja, maar alles onder Sainz kan geen WDC meer worden. Er zijn nog 146 punten te halen en Max staat 177 punten voor op Lewis.
Dan hebben we 3 fantastische races gehad denk ik, want dat gaat niet zomaar gebeurenBvanham schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:04:
[...]
Maar wel het spel beinvloeden naar de top. Stel Hamilton wint er nu drie achter elkaar. Wat dan ?
Aangezien het grootste verschil in te behalen punten tussen P1 en P2 zit, aangenomen dat de rest op dezelfde relatieve posities finisht is dat voordeliger voor Max aangezien ze dan minder ver op hem kunnen uitlopen. Alleen als Max anders gewonnen zou hebben is het "nadelig" voor hem, maar zelfs dan loopt hij alsnog uit in punten.Bvanham schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:04:
[...]
Maar wel het spel beinvloeden naar de top. Stel Hamilton wint er nu drie achter elkaar. Wat dan ?
Die was wel erg slecht afgelopen weekend 🫣Bvanham schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:04:
[...]
Ik zie het nog wel gebeuren dat iemand een lekke band (of erger als DNF) krijgt, door een lompe inhaal- of verdedigingsactie. Dat kan gelijk flink wat puntenverschil opleveren wat je erna niet zo makkelijk terug verdient met P1+FL over P2.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Of als raikkonen. Als derde de laatste race in gaan. En door gekloot door anderen met één punt verschil kampioen worden.
Het ziet er goed voor max uit.
Maar een lullig dingetje kan zo uitlopen op een dnf. En dat hoeft nog geen eens contact met een ander te zijn. Lekke achterband die de vloer sloopt. Een wielmoer van mercedes geleend en hem pas een week later weer los krijgen.
Maar een lullig dingetje kan zo uitlopen op een dnf. En dat hoeft nog geen eens contact met een ander te zijn. Lekke achterband die de vloer sloopt. Een wielmoer van mercedes geleend en hem pas een week later weer los krijgen.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Meer kansen voor Max om te winnen omdat Norris (en de anderen) dan geen volle punten halen. Dus nee, Hamilton die wint maakt het zeker niet per definitie spannender.Bvanham schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:04:
[...]
Over Kimi gesproken, uit de oude doosEdgenumber schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:08:
Of als raikkonen. Als derde de laatste race in gaan. En door gekloot door anderen met één punt verschil kampioen worden.
Waar heb je dat gelezen? Ik heb daar geen beelden van gezien geloof ik?DaniëlWW2 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:22:
Ferrari heeft inmiddels ook een flex voorvleugel.
Die hadden ze in Singapore al. En ik heb volgens mij destijds hier ook beelden gelinkt.Treveo schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 20:08:
[...]
Waar heb je dat gelezen? Ik heb daar geen beelden van gezien geloof ik?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Laten we nog een scenario uit de kast trekken. Persoonlijk denk ik dat dit realistischer is dan dat 1 persoon alles gaat winnen.
Norris en Leclerc winnen om en om het restant van de races, incl. Sprintrace en FL. Sainz wordt overal 3de en Verstappen overal 4de. Dat zijn dan de volgende punten:
Norris 129punten
Leclerc 121 punten
Sainz 87 punten
Verstappen 70 punten
Norris wint dan op 2 punten het kampioenschap. Echter, als Max 1x 3de wordt in plaats van 4de dan wint Max het kampioenschap
Norris en Leclerc winnen om en om het restant van de races, incl. Sprintrace en FL. Sainz wordt overal 3de en Verstappen overal 4de. Dat zijn dan de volgende punten:
Norris 129punten
Leclerc 121 punten
Sainz 87 punten
Verstappen 70 punten
Norris wint dan op 2 punten het kampioenschap. Echter, als Max 1x 3de wordt in plaats van 4de dan wint Max het kampioenschap
Leuk scenario. Want dan kunnen er in de laatste race nog 3 mensen kampioen worden.Blik1984 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:44:
Laten we nog een scenario uit de kast trekken. Persoonlijk denk ik dat dit realistischer is dan dat 1 persoon alles gaat winnen.
Norris 129punten
Leclerc 121 punten
Sainz 87 punten
Verstappen 70 punten
Nou, ik weet niet meer bij welke podcast het langs kwam, maar daar gaven ze aan dat het wel heel ironisch zou zijn als McLaren het constructeurskampioenschap aan Ferrari zou verliezen en Norris ipv wereldkampioen op de derde plek eindigt achter Leclerc. Die 22 punten zijn voor Charles prima overbrugbaar in 5 races en 2 sprintraces (Brazilië en Qatar).Toke_gt schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:55:
[...]
Leuk scenario. Want dan kunnen er in de laatste race nog 3 mensen kampioen worden.
Daarnaast geloof ik echt niet dat Max nooit meer op het podium zal eindigen dit seizoen. Hij heeft dat op de 18 races die hij finishte (excl. sprints die hij allemaal won) dit seizoen maar 6x niet gedaan. Als je die lijn doortrekt, zal hij nog zeker 3-4 races op het podium moeten staan. En RBR lijkt hun mojo weer een beetje te hebben gevonden, al moeten we dat niet te snel concluderen misschien. Tegelijkertijd is Lando's grootste tegenstander in het kampioenschap eerder Leclerc / Ferrari, dan Max. Als Ferrari hun vorm vasthoudt, snoepen ze waardevolle punten van Lando weg. Alleen met p1 kan hij een flinke puntenmarge op Max pakken, anders is het verschil hooguit 2-3 punten per positie voorsprong en dat is bij lange na niet genoeg.
En vergeet ook niet: als Max een keer uitvalt, wordt het weer spannend en is "het" weer mogelijk voor Lando, als Lando een keer uitvalt is het gewoon over en uit, realistisch gezien. En Lando maakt gewoon meer foutjes dan Max. Het had niet veel gescheeld, of hij had er in de race in Singapore gewoon uit gelegen op grote voorsprong, in de muur, linker wielophanging aan gort. Dat zie je Max zelden of nooit doen, zelfs niet onder grote druk.
Dus qua Lando kampioen worden, geloof ik daar niet zo in. Max zal een keer moeten uitvallen, misschien dat hij dan een kans heeft, maar als Max de laatste 5 races en 2 sprints gewoon finisht, wint hij het kampioenschap wel.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
De 2e race in deze triple header of the Americas, we gaan naar Maxico Mexico.
[F1 2024] Race 20 GP van Mexico
Helemaal eens hoor, ik vind het ook helemaal geen realistisch scenario, maar kan me geen situatie herinneren waarin nog drie coureurs kans hadden op het kamipoenschap in de laatste race. Dus daarom leuk.Grrrrrene schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 07:56:
[...]
Nou, ik weet niet meer bij welke podcast het langs kwam, maar daar gaven ze aan dat het wel heel ironisch zou zijn als McLaren het constructeurskampioenschap aan Ferrari zou verliezen en Norris ipv wereldkampioen op de derde plek eindigt achter Leclerc. Die 22 punten zijn voor Charles prima overbrugbaar in 5 races en 2 sprintraces (Brazilië en Qatar).
Daarnaast geloof ik echt niet dat Max nooit meer op het podium zal eindigen dit seizoen. Hij heeft dat op de 18 races die hij finishte (excl. sprints die hij allemaal won) dit seizoen maar 6x niet gedaan. Als je die lijn doortrekt, zal hij nog zeker 3-4 races op het podium moeten staan. En RBR lijkt hun mojo weer een beetje te hebben gevonden, al moeten we dat niet te snel concluderen misschien. Tegelijkertijd is Lando's grootste tegenstander in het kampioenschap eerder Leclerc / Ferrari, dan Max. Als Ferrari hun vorm vasthoudt, snoepen ze waardevolle punten van Lando weg. Alleen met p1 kan hij een flinke puntenmarge op Max pakken, anders is het verschil hooguit 2-3 punten per positie voorsprong en dat is bij lange na niet genoeg.
En vergeet ook niet: als Max een keer uitvalt, wordt het weer spannend en is "het" weer mogelijk voor Lando, als Lando een keer uitvalt is het gewoon over en uit, realistisch gezien. En Lando maakt gewoon meer foutjes dan Max. Het had niet veel gescheeld, of hij had er in de race in Singapore gewoon uit gelegen op grote voorsprong, in de muur, linker wielophanging aan gort. Dat zie je Max zelden of nooit doen, zelfs niet onder grote druk.
Dus qua Lando kampioen worden, geloof ik daar niet zo in. Max zal een keer moeten uitvallen, misschien dat hij dan een kans heeft, maar als Max de laatste 5 races en 2 sprints gewoon finisht, wint hij het kampioenschap wel.
Max moet gewoon zorgen dat hij elke race op het podium staat. De Ferrari en McLaren zijn de betere auto op het moment, echter verschilt dat per weekend en dat is in het voordeel van Max.
Leclerc en Sainz zijn aan elkaar gewaagd. Norris en Piastri zijn aan elkaar gewaagd. Als die elkaar onderling nog wat aftroeven is het alleen maar in het voordeel van Max. Nu zal Piastri nog wel luisteren naar teamorders, maar vooral Sainz rijdt met het mes tussen de tanden en ijzersterk op het moment.
Ik zie echt niet één coureur alles winnen. Wel zie ik zowel Ferrari als McLaren nog wat 1-2'tjes pakken.
Dan tot slot. De wederopstanding van Red Bull afgelopen weekend was opmerkelijk, als ze dat voort weten te zetten en Max blijft zo rijden als afgelopen weekend.... dan komen er nog wel een paar overwinningen bij vermoed ik.
Conclusie, het wordt sowieso een leuk en interessant einde van het seizoen
Leclerc en Sainz zijn aan elkaar gewaagd. Norris en Piastri zijn aan elkaar gewaagd. Als die elkaar onderling nog wat aftroeven is het alleen maar in het voordeel van Max. Nu zal Piastri nog wel luisteren naar teamorders, maar vooral Sainz rijdt met het mes tussen de tanden en ijzersterk op het moment.
Ik zie echt niet één coureur alles winnen. Wel zie ik zowel Ferrari als McLaren nog wat 1-2'tjes pakken.
Dan tot slot. De wederopstanding van Red Bull afgelopen weekend was opmerkelijk, als ze dat voort weten te zetten en Max blijft zo rijden als afgelopen weekend.... dan komen er nog wel een paar overwinningen bij vermoed ik.
Vettel, Webber Alonso in ??? (2010-2013). Vettel had IIRC de grootste achterstand maar werd alsnog kampioen met dank aan Petrov?Toke_gt schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:26:
[...]
Helemaal eens hoor, ik vind het ook helemaal geen realistisch scenario, maar kan me geen situatie herinneren waarin nog drie coureurs kans hadden op het kamipoenschap in de laatste race. Dus daarom leuk.
2007 met Kimi, Hamilton en Alonso. Kimi stond voor de laatste race derde, maar won. En Lewis stond er het beste voor, maar had een technisch probleem en viel helemaal terug. Hij werd uiteindelijk nog 7e, maar dat was 2 punten te weinig.RobertMe schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:40:
[...]
Vettel, Webber Alonso in ??? (2010-2013). Vettel had IIRC de grootste achterstand maar werd alsnog kampioen met dank aan Petrov?
[ Voor 26% gewijzigd door Shiver23 op 23-10-2024 09:56 ]
PSN: Shiver23
De smallest gap tussen #1 en #2 geeft wel een indicatie hoeveel keer dat mogelijk wasToke_gt schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:26:
[...]
Helemaal eens hoor, ik vind het ook helemaal geen realistisch scenario, maar kan me geen situatie herinneren waarin nog drie coureurs kans hadden op het kamipoenschap in de laatste race. Dus daarom leuk.
https://www.statsf1.com/e...ilote/champion/ecart.aspx
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Benieuwd of Pereze hierna direct afzwaaid. De geruchten spreken niet in zijn voordeel. Of is het ondertussen al een publiek geheim.Chocoball schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 08:00:
De 2e race in deze triple header of the Americas, we gaan naar Maxico Mexico.
Met helemaal onderaan de lijst 2023 - 290 punten verschil tussen Max en Perez.YakuzA schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 10:03:
[...]
De smallest gap tussen #1 en #2 geeft wel een indicatie hoeveel keer dat mogelijk was
https://www.statsf1.com/e...ilote/champion/ecart.aspx
PSN: Shiver23
conclusie; f1 wordt leuker om te kijken, namaten de regels lang(er) ongewijzigd blijven; teams dichter bij elkaar. meer spanning, meer drivers die kunnen winnen, meer dramaB-Real schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:28:
over perez [..] die soap duurt toch wel erg lang he. RBL wisselt vaker van driver dan Dicaprio van vriendin, maar nu met perez moet het ineens stabiel zijn

[ Voor 15% gewijzigd door himlims_ op 23-10-2024 11:09 ]
Naarmatehimlims_ schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 11:06:
[...]
conclusie; f1 wordt leuker om te kijken, namaten de regels lang(er) ongewijzigd blijven; teams dichter bij elkaar. meer spanning, meer drivers die kunnen winnen, meer dramameer competitie, meer team orders, meer haantjes gedrag ... meer kijk plezier
over perez [..] die soap duurt toch wel erg lang he. RBL wisselt vaker van driver dan Dicaprio van vriendin, maar nu met perez moet het ineens stabiel zijn
+ minder social mediahimlims_ schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 11:06:
[...]
conclusie; f1 wordt leuker om te kijken, namaten de regels lang(er) ongewijzigd blijven; teams dichter bij elkaar. meer spanning, meer drivers die kunnen winnen, meer dramameer competitie, meer team orders, meer haantjes gedrag ... meer kijk plezier
Wat PER betreft, zet LAW er maar in
Over het algemeen wel, maar in de periode 2014-2020 ging het gat dichten wel met een enorme slakkengang door het token systeem.himlims_ schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 11:06:
[...]
Binnen een bepaalde vaste ruleset lijken de prestaties inderdaad te convergeren naar een oplossing die optimaal is (of evt wat afwijkende oplossingen die een zelfde plafond hebben)
[ Voor 15% gewijzigd door YakuzA op 23-10-2024 12:05 ]
PSN
Nah, voornamelijk dat Honda aan het pushen is voor een test toch? (Die er intussen misschien wel/niet komt). Betekent uiteraard niet dat ze na die test ook nog iets gaan doen ermee. Tsunoda is en blijft een Honda coureur en zonder Honda was die wellicht na zijn eerste seizoen al verdwenen. Intussen is die dan wel beter / stabieler, maar Honda staat al lang niet meer op de auto's en na volgend jaar is Honda helemaal weg. Nu Tsunoda in de auto zetten is dan voor (maximaal) 1 jaar, terwijl Lawson voor meerdere jaren zou kunnen zijn, wellicht net zo goed presteert, en dat al als rookie en dus meer potentie heeft.Southern Sun schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 11:56:
Hoewel ik ook alweer een gerucht tegen kwam over TSU.
Ene Ricciardo schijnt nog beschikbaar te zijn voor de rest van het seizoen 
Een afscheidstour van 4 races
[ Voor 17% gewijzigd door XNL073 op 23-10-2024 12:14 ]
Heb zo’n vermoeden dat die nog wel terug komt als skyf1 reporter ofzoXNL073 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 12:12:
Ene Ricciardo schijnt nog beschikbaar te zijn voor de rest van het seizoen
Denk het juist niet, hij had er vooral redelijk schijt aan, vandaar ook z'n trollerige houding, om dan weer allerlei dingen te moeten en op je taal te letten.. Ik vind Rosberg geweldig bij Sky maar die zit daar ook (soms) omdat die veel narcistischer is.himlims_ schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 12:48:
[...]
Heb zo’n vermoeden dat die nog wel terug komt als skyf1 reporter ofzo
[ Voor 8% gewijzigd door Vuvuzela op 23-10-2024 13:57 ]
I served in a company of heroes.
For sure.himlims_ schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:30:
Wanneer rosberg met minder accent en duidelijkere toonatie zou spreken, zou dat het kwaliteit van interviews en verhalen stuk aantrekkelijker maken. in short; ik kan er niet naar luisteren
PSN
Today, Amex and @F1 announced a new multi-year sponsorship making us an Official Partner of Formula 1 starting in 2025, with races across Australia, Asia, Europe, the Americas, and the Middle East. Read more about the expansion here: https://t.co/KBYRgtiwAF pic.twitter.com/hnijPjIWXO
— American Express (@AmericanExpress) 23 oktober 2024
[ Voor 5% gewijzigd door basvn op 23-10-2024 14:59 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Het Elonchatbericht doet niet veel. Wat stond er in?
Ahh, ik heb beeld. Visa bij RB, Amex bij F1 nu nog wachten op de terugkomst van Mastercard.
[ Voor 16% gewijzigd door Chocoball op 23-10-2024 15:08 ]
*uche* 24 Jul 2024Chocoball schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 15:06:
[...]
Het Elonchatbericht doet niet veel. Wat stond er in?
Ahh, ik heb beeld. Visa bij RB, Amex bij F1 nu nog wachten op de terugkomst van Mastercard.
https://www.mclaren.com/r...s-forces-with-mastercard/McLaren Racing and Mastercard have joined forces in a multi-year deal that will see the global payments leader become a major sponsor of the McLaren Formula 1 Team.
PSN
Die lijst met partners bij McLaren is zo groot maar daar lijken ze niet bij te staam en ik mis wel wat rood op de wagen naast het oranje danYakuzA schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 15:23:
[...]
*uche* 24 Jul 2024
[...]
https://www.mclaren.com/r...s-forces-with-mastercard/
Nu die auto's nog een halve meter smaller zodat elke bocht ingehaald kan wordenhimlims_ schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 11:06:
[...]

Dit dus.
Er is iemand op TikTok die dit filmpje heeft gemaakt.FunkyTrip schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 16:02:
[...]
Nu die auto's nog een halve meter smaller zodat elke bocht ingehaald kan worden
Bron
"When you grow up your heart dies"
scheelt toch wel echt wat. Met chauffeurs die op de centimeter racen maakt het een fors verschil. Bijvoorbeeld de wall of champions hebben ze gewoonmeer ruimte.
Is dat zo? Denk het niet. Ze gaan met zijn allen er dichter op rijden. De onderlinge ruimte zal grofweg hetzelfde blijven schat ik.Lynx schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 17:08:
scheelt toch wel echt wat. Met chauffeurs die op de centimeter racen maakt het een fors verschil. Bijvoorbeeld de wall of champions hebben ze gewoonmeer ruimte.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Bij de Formule 1 teams bestaat de angst dat de 2026 wagens veel langzamer zullen worden dan de huidige wagens. De FIA heeft de regelementen daarop aangepast maar is het voldoende in de vertaling en samenvatting.
- Afgelopen juni verscheen het technisch regelement en daarmee het eerste ontwerp van de 2026 wagens. Op 17 oktober jl. verscheen een nieuwere versie van het regelement. Dat was nodig omdat de teams aangaven dat Formule 1 wagens langzamer zullen worden met schattingen tussen de 2 en 5 seconden.
- De noodzaak om elke ronde 300 kW energie te leveren en terug te winnen dicteerde het regelement. Zoiets lukt alleen met kleinere en lichtere wagens. Het voornaamste doel was het verminderen van luchtweerstand alleen valt dat samen met verlies van neerwaartse druk en daarmee snelheid in de bochten. Daarbij mogen de wagens niet meer zo laag over grond gereden worden om de coureurs wat meer comfort te gunnen. Dat gaat alleen als het Venturi effect wordt verminderd maar deze 'light versie' van het grondeffect vermindert ook weer de neerwaartse druk.
- Een ander doel is dat het achtervolgen weer verbeterd moet worden. In 2022 was er een goede stap gemaakt maar aerodynamische ontwikkelingen hebben daartoe bijgedragen dat het weer minder is geworden. Vooral uitwegen bij de diffuser en 'endplates' van de vleugels zorgen ervoor dat het achtervolgen weer slechter is geworden maar nog wel beter dan bij de vorige generatie Formule 1 wagens.
- De FIA heeft eerst de zorgen van de teams aangehoord. Daarna is op basis van de juni versie samen met de ingenieurs gewerkt aan een compromis. De verbeterde regels geven de ingenieurs meer vrijheden bij o.a. de voorvleugel en de wieldoppen De ruimte voor de sidepods kan in beperkte mate gebruikt worden voor schotten (bargeboards) en ook mag de diffuser uitgebreid worden. Er wordt nog wel gewerkt aan de afwerking bij de achterwielen.
- De rondtijden zullen daardoor in de buurt komen van de huidige wagens aldus FIA directeur Nikolas Tombazis. Volgens de laatste metingen is er 50 punten downforce (neerwaartse druk) teruggewonnen en daarmee is het verliespercentage tussen de huidige en de 2026 wagens terugelopen van 40% naar slechts 15%. Deze getallen gelden als de 2026 wagen in 'Z-modus' is, dus met volledige downforce.
- Wanneer de voor- en achtervleugel zijn afgesteld op minimale luchtweerstand terwijl de accu wordt opgeladen, is er 40 procent minder neerwaartse druk en ongeveer 50 procent minder luchtweerstand. Er wordt nog gewerkt aan het verbeteren van de synchronisatie tussen de voor- en achtervleugel.
- De coueurs gaan blij worden van het nieuwe vloerprofiel waardoor de noodzaak om de wagens zo dicht mogelijk bij de grond af te stellen verdwijnt en dat de wagens niet meer zo extreem hard afgeveerd zullen zijn.
- Deze vriendelijkere wagens zullen ook voor meer actie op de baan gaan zorgen want de aerodynamica wordt zo aangepast dat turbulentie nauwelijks naar achteren gedirigeerd wordt. Volgens Tombazis zullen de nieuwe wagens beter in het verkeer zijn dan die van 2022.
Het hele veld rijdt dus straks in een opgevoerde Ford Focus rond. Man, man wat gaat het spannend worden..
Deze auto rijdt met een opgevoerde Ford Mondeo motor rond, dus heel slecht is dat nietBvanham schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 08:36:
Het hele veld rijdt dus straks in een opgevoerde Ford Focus rond. Man, man wat gaat het spannend worden..
[ Voor 17% gewijzigd door ArcticWolf op 24-10-2024 09:15 ]
En Max in de Volvo 850 Estate! BTCC was anders best wel heel erg vet in de jaren 90.Bvanham schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 08:36:
Even serieus, zelf heb ik niks met die continu veranderende regelementen. Persoonlijk zou ik liefste terug willen naar de jaren 98/99 zo'n beetje, kleine lichte auto's, lekker racen, fatsoenlijke bandjes waarop te racen valt. Maar dat gaat nooit meer gebeuren. Commercie is te belangrijk en zolang fabrikanten een flinke vinger in de pap hebben gaat er niks gebeuren wat zij niet willen.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Eigenlijk zouden ze alleen de maximale afmetingen door moeten geven en het maximale verbruik op 1 race. En voor de rest de teams vrij laten in hun ontwerp.
Eens. En een veel lager minimum gewicht.Technofreakz schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 09:36:
Eigenlijk zouden ze alleen de maximale afmetingen door moeten geven en het maximale verbruik op 1 race. En voor de rest de teams vrij laten in hun ontwerp.
Nou ja. En veiligheid. Dat wil je eigenlijk ook.
En vrije banden-merk keuze.
Op deze manier gaat de koningsklasse ten onder natuurlijk op een gegeven moment. Ik vind het de laatste jaren al steeds slechter worden. Het gaat steeds minder om het racen maar om het gezeik er omheen, de regeltjes en willekeur en de politieke correctheid. Ik merk echt dat ik serieus af begin te haken tegenwoordig. trainingen kijk ik niet meer, kwali alleen samenvatting en voor een race blijf ik niet meer thuis.
Of een Ford Transit?Bvanham schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 08:36:
Het komt ook vooral doordat de EV zo gepusht worden. Daardoor zit de evolutie niet meer zo in de F1. Qua hybride dan weer wel. Ik denk dan ook dat de toekomst meer bij hybride ligt dan bij totaal elektrisch.Bvanham schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 10:32:
Op deze manier gaat de koningsklasse ten onder natuurlijk op een gegeven moment. Ik vind het de laatste jaren al steeds slechter worden. Het gaat steeds minder om het racen maar om het gezeik er omheen, de regeltjes en willekeur en de politieke correctheid. Ik merk echt dat ik serieus af begin te haken tegenwoordig. trainingen kijk ik niet meer, kwali alleen samenvatting en voor een race blijf ik niet meer thuis.
"When you grow up your heart dies"
In welke Mondeo lag er dan een V12?ArcticWolf schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 09:14:
[...]
Deze auto rijdt met een opgevoerde Ford Mondeo motor rond, dus heel slecht is dat niet
[YouTube: The Aston Martin Vulcan - Does it live up to the name? | Chris Harris Drives | Top Gear]
I served in a company of heroes.
In 2 Mondeo's
Maar je hebt gelijk hoor, de Duratec V6 en de AML12 hebben deels dezelfde onderdelen, maar het blok is significant anders.
[ Voor 25% gewijzigd door KillaZ op 24-10-2024 11:51 ]
K to the KillaZ
Zowaar een FIA artikel over parc fermé, wat de FIA zoal doet en welke maatregelen zij nemen zodat er niks illegaals gebeurd. https://www.fia.com/news/...e-car-qualifies-one-races

Dat stuk over "rituelen" voor de race. Waarbij Calumn zegt dat hij op de grid de bull altijd een klopje geeft. Om vervolgens uit te leggen dat hij dit doet...
spoiler:
Op basis van de vorige motorfabrikant en de motor vaak het einde niet haalde elke week (= 2017?), en hij meer er mee is begonnen van "please haal het einde, ik wil niet nog een nieuwe bouwen".
Edit:
Calumn die aangeeft dat ze nu klachten van FOM, "de buren", krijgen omdat ze de muziek te hard hebben staan in de garage en ze elkaar in de FOM garage niet meer verstaan.
[ Voor 16% gewijzigd door RobertMe op 24-10-2024 18:27 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik vond de WEC regels wel mooi. Vastgesteld aantal PK’s en maximaal volume brandstof tank en hoe je daar komt zal een zorg zijn. Krijg je kleine V4 motoren met veel kinetische energie en dikke V8 motoren met een klein accu’tje. Werkt innovatie in de hand en kan iedereen z’n eigen draai aan geven. Zeg 900 pk en 120 liter tankBvanham schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 10:32:
NSFW, een naakte Red Bull (RB18 / RB19?): https://www.reddit.com/r/...so_much_technology_fudo2/
Speciaal voor Zak ook beelden van de bib, "op zijn plek gehouden" door de veer / demper.
Speciaal voor Zak ook beelden van de bib, "op zijn plek gehouden" door de veer / demper.
McLaren denkt nieuw bewijs te hebben n.a.v. vorige week en heeft een protest ingediend ben benieuwd hehe vanavond 22:30 dient dat
Nieuwe interpretatie is geen nieuw bewijs. Het is vooral lekker veel zeiken. Is Norris plots toch niet buiten de baan gegaan?Wognummer schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 06:01:
McLaren denkt nieuw bewijs te hebben n.a.v. vorige week en heeft een protest ingediend ben benieuwd hehe vanavond 22:30 dient dat
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Stel dat het goedgekeurd wordt en er een tweede ronde komt in de beoordeling, dan wordt toch ook opnieuw naar de track limit gekeken? Het was immers een straf van 10 seconden, maar door situatie werd er niet naar de track limit gekeken. Dus links of rechts om blijft het dan 5 seconden.Wognummer schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 06:01:
Damn wat een grote louvres op die Ferrari. Koelingsproblemen incoming?
Bron?Wognummer schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 06:01:
Uitslag gaat niet aangepast worden, hooguit een penalty voor het volgende event. Protesten moeten vziw binnen 48 uur worden ingediend. Bovendien worden ze veelal afgewezen omdat niet aan de eis 'nieuw bewijs dat nog niet in het bezit was van de stewards op het moment van beoordeling' wordt voldaan, ondanks claims van teams dat ze 'nieuw bewijs' hebben.Woudloper schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 07:42:
[...]
Stel dat het goedgekeurd wordt en er een tweede ronde komt in de beoordeling, dan wordt toch ook opnieuw naar de track limit gekeken? Het was immers een straf van 10 seconden, maar door situatie werd er niet naar de track limit gekeken. Dus links of rechts om blijft het dan 5 seconden.
@Fauna Staat in diverse media dat McLaren een right to review heeft aangevraagd over de tijdstraf van Norris in Austin. Hier is hun verklaring, het zal om 14.30 plaatsvinden in Mexico wat 22.30 onze tijd is.

Kan Zak ook hier weer een right to review voor indienenRobertMe schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 23:07:
NSFW, een naakte Red Bull (RB18 / RB19?): https://www.reddit.com/r/...so_much_technology_fudo2/
Mijn boefje is liev!
McLaren dient toch een protest in tegen straf Norris!

Ben benieuwd wat hiervan de uitkomst zal gaan zijn, want het scheelt hun toch weer een plek als ze met bewijs komen dat het onterecht was.

Ben benieuwd wat hiervan de uitkomst zal gaan zijn, want het scheelt hun toch weer een plek als ze met bewijs komen dat het onterecht was.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Behalve dat Norris dan 4 track limit violations heeft gehad, en dat levert een 5 seconden penalty op. Of dat de stewards dan gaan kijken naar moving under breaking / dangerous driving in T1 (je ziet op beelden ook duidelijk dat Norris vol in de linker spiegel kijkt, en als Verstappen naar links gaat reageert Norris pas).G_Dragon schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 08:29:
Ja aan die 5 seconden straf zullen ze denk ik niet veel kunnen veranderen, vanwege die 4 track limit violations. Maar ze hebben toch iets gevonden, ben benieuwd hoelang het zal duren voordat die FIA een beslissing neemt en wat eruit gaat komen!RobertMe schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 08:33:
[...]
Behalve dat Norris dan 4 track limit violations heeft gehad, en dat levert een 5 seconden penalty op. Of dat de stewards dan gaan kijken naar moving under breaking / dangerous driving in T1 (je ziet op beelden ook duidelijk dat Norris vol in de linker spiegel kijkt, en als Verstappen naar links gaat reageert Norris pas).
Van de NOSG_Dragon schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 08:35:
[...]
Ja aan die 5 seconden straf zullen ze denk ik niet veel kunnen veranderen, vanwege die 4 track limit violations. Maar ze hebben toch iets gevonden, ben benieuwd hoelang het zal duren voordat die FIA een beslissing neemt en wat eruit gaat komen!
De zaak wordt vrijdagavond rond 22.30 uur Nederlandse tijd behandeld, na de eerste trainingssessie in Mexico. Uit het verleden is gebleken dat een right of review zelden wordt gehonoreerd.
Oh dat is al vrij snel! Ben benieuwd, kijk die 5 seconden was terecht als ik lees van @RobertMe dat Norris een 4 track limit violations heeft gehad.
Dat waren er toch drie? De straf was voor leaving the track and gaining an advantage. Dat kun je nu niet zomaar omzetten of compenseren met een andere straf.
Wat een gezeik het hele seizoen al. Maak je punt lekker op de baan in plaats van dat gedonder eromheen. 10 races lang hebben ze de snelste auto, maar ze winnen geen ruk.
Hoop dat ze er 10s van maken. Zit Piastri er nog voor ook.
Hoop dat ze er 10s van maken. Zit Piastri er nog voor ook.
Volgens mij had Norris geen 4x track limits, maar 3 keer. B&W werd pas laat geshowd. RB dacht even dat Norris TL had, maar dat was niet zo.RobertMe schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 08:33:
[...]
Behalve dat Norris dan 4 track limit violations heeft gehad, en dat levert een 5 seconden penalty op. Of dat de stewards dan gaan kijken naar moving under breaking / dangerous driving in T1 (je ziet op beelden ook duidelijk dat Norris vol in de linker spiegel kijkt, en als Verstappen naar links gaat reageert Norris pas).
In de verklaring staat zelfs expliciet dat het buiten de baan gaan in het geval van de overtake niet mee telt als 4de keer.. Ook is de normale straf 10sec, en die is aangepast naar 5 omdat Verstappen ook buiten de baan ging..
Lijkt mij dat als 'ie wel TL had hij geen 5 maar 10sec straf zou hebben gekregen, en ik kan me nog wel herinneren dat Vertappen iets van 0.9sec overhield. (even gecheckt in de officiële classificatie, 't is idd 0.942sec)
Wel weer zo'n actie van McLaren waardoor ze zich snel van het populairste jongetje van de klas naar de andere kant weten te verplaatsen. 't is de laatste tijd, sinds ze goed mee doen, praktisch alleen maar zeuren en zaniken.
Even knip/plak uit de officiële pdf.
/f/image/U4aS0VmbK48zLoaOGmvYz1PB.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door dizzytal op 25-10-2024 08:58 ]
If you didn't win today, you can always win tomorrow
Norris is 4x buiten de baan gegaan waarvan 1x geduwd door Verstappen waar Norris maar een inhaalactie van gemaakt heeft. Als die inhaalactie blijft staan is die echter nog steeds buiten de baan geweest. Of in andere woorden: als dat document van de afbeelding verscheurd wordt, heeft hij 4 track limits staan.dizzytal schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 08:52:
[...]
Volgens mij had Norris geen 4x track limits, maar 3 keer. B&W werd pas laat geshowd. RB dacht even dat Norris TL had, maar dat was niet zo.
In de verklaring staat zelfs expliciet dat het buiten de baan gaan in het geval van de overtake niet mee telt als 4de keer.. Ook is de normale straf 10sec, en die is aangepast naar 5 omdat Verstappen ook buiten de baan ging..
Lijkt mij dat als 'ie wel TL had hij geen 5 maar 10sec straf zou hebben gekregen, en ik kan me nog wel herinneren dat Vertappen iets van 0.9sec overhield. (even gecheckt in de officiële classificatie, 't is idd 0.942sec)
Wel weer zo'n actie van McLaren waardoor ze zich snel van het populairste jongetje van de klas naar de andere kant weten te verplaatsen. 't is de laatste tijd, sinds ze goed mee doen, praktisch alleen maar zeuren en zaniken.
Even knip/plak uit de officiële pdf.
[Afbeelding]
Wanneer de black & white flag getoond wordt maakt ook niet uit. Vorig jaar Oostenrijk werd die nog ver na de finish "getoond" en hebben ze toen nog TLs geteld en voor gestraft. Daarnaast heeft Norris nu een TL gehad voor L51 T20 (nr3) en L52 T12 (nr4, uiteindelijk weggestreept in het leaving the track document/uitslag), die zaten dus zo dicht na elkaar dat de FIA die nog niet kon geven. Ook versterkt door het feit dat de FIA eerst de TL van L52 T12 heeft geregistreerd en pas daarna die van L51 T20. Op het moment dat hij buiten de baan inhaalde had de FIA dus pas twee eerdere TLs geteld.
En het is natuurlijk de verantwoordelijkheid van de coureur om ten alle tijden binnen de baan te blijven. Ze zouden de FIA en hun waarschuwing daarvoor niet nodig moeten hebben.,
als ze m al inhoudelijk in behandeling nemen dan heeft norris ook kans op de 'normale' 10sec penalty for leaving the track and gaining a lasting advantage (ipv de afgezwakte 5sec), en dan schiet piastri opeens een plek omhoog.G_Dragon schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 08:29:
McLaren dient toch een protest in tegen straf Norris!
edit: de FIA heeft dit als toelichting op de penalty "A 5 second penalty is imposed instead of the 10 second penalty recommended in the guidelines because having committed to the overtaking move on the outside the driver of Car 4 had little alternative other than to leave the track because of the proximity of Car 1 which had also left the track."
[ Voor 24% gewijzigd door dyrc op 25-10-2024 09:29 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ergens hoop ik hieropdyrc schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:24:
[...]
als ze m al inhoudelijk in behandeling nemen dan heeft norris ook kans op de 'normale' 10sec penalty for leaving the track and gaining a lasying advantage (ipv de afgezwakte 5sec), en dan schiet piastri opeens een plek omhoog
Mijn boefje is liev!
Dat zou wat zijn zeg! Dan wil ik de reactie van Mclaren wel eens ziendyrc schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:24:
[...]
als ze m al inhoudelijk in behandeling nemen dan heeft norris ook kans op de 'normale' 10sec penalty for leaving the track and gaining a lasying advantage (ipv de afgezwakte 5sec), en dan schiet piastri opeens een plek omhoog

Daar zie ik de FIA de ballen niet voor hebben, maar het zou wel de ultieme middelvinger zijn richting de teamsdyrc schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:24:
[...]
Norris kiest er zelf voor om in te halen buiten de track. Dat mag niet volgens de regels. Er staat nergens dat het wel mag als je van de baan wordt gereden. Norris had er gewoon achter moeten gaan zitten en dán klagen over de actie. De stewards kunnen enkel de daadwerkelijk gebeurde zaken beoordelen. Geen "ja maar als" scenario's.
Ben benieuwd welk "nieuw" bewijs ze dan hebben die ze eerder niet hadden. Maar denk ook niet dat dit het doel is van McLaren. Ze willen gewoon de publieke opinie van RB nog verder beinvloeden in de hoop dat dit het team en Max beinvloed, en op deze manier kan er niet gesproken worden over hun illegaal geworden flexiwings

Alleen waren er bij benneton 3 coureurs die gereden hebben naast Schumi.
Verstappen
Johnny Herbert
en JJ Letho
McLaren komt redelijk wanhopig over op deze manier. Ze weten inmiddels zelf ook dat het heel erg lastig wordt om Norris aan het WDC te helpen, als Verstappen degelijke resultaten blijft neerzetten.
Dus grijpen ze nu iedere strohalm aan om puntverlies van het afgelopen weekend te beperken. Ik snap het best, maar ze worden er niet sympathieker van. Aan de andere kant, ze doen niet mee om sympathiek te worden gevonden.
Feit blijft gewoon dat ze deze situatie deels zelf veroorzaakt hebben, door Hongarije, Monza en simpelweg te weinig andere overwinningen in races waar ze het snelst waren.
Dus grijpen ze nu iedere strohalm aan om puntverlies van het afgelopen weekend te beperken. Ik snap het best, maar ze worden er niet sympathieker van. Aan de andere kant, ze doen niet mee om sympathiek te worden gevonden.
Feit blijft gewoon dat ze deze situatie deels zelf veroorzaakt hebben, door Hongarije, Monza en simpelweg te weinig andere overwinningen in races waar ze het snelst waren.
Zak Brown giving high fives!G_Dragon schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:26:
[...]
Dat zou wat zijn zeg! Dan wil ik de reactie van Mclaren wel eens zien
spoiler:
to the face...... with a chair!
Ik vond Norris nog wel sympathiek. Die gaf gisteren gewoon toe dat Max gewoon de beste is in verdedigen en aanvallen, en dat hij nog niet op dat niveau zit. Dat dat erg jammer is maar dat hij van de ervaringen leert.Muse schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:30:
McLaren komt redelijk wanhopig over op deze manier. Ze weten inmiddels zelf ook dat het heel erg lastig wordt om Norris aan het WDC te helpen, als Verstappen degelijke resultaten blijft neerzetten.
Bijna niet mogelijk denk ik, de kans dat ze 'nieuwe relevante' 'groundbreaking' informatie aanleveren is al klein.
Dus 95% kans dat hij al direct geparkeerd wordt.
(Naast dat stewards het meestal ook niet zo leuk vinden om weer op te moeten draven omdat iemand aan hun beslissing twijfelt.
PSN
Waah schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:30:
[...]
Zak Brown giving high fives!
spoiler:to the face...... with a chair!

dat vooral. Als ze er één keer in meegaan, kunnen ze elke week opdravenYakuzA schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:35:
(Naast dat stewards het meestal ook niet zo leuk vinden om weer op te moeten draven omdat iemand aan hun beslissing twijfelt.)

Maar het komt wel eens voor. Was het niet Alsonso die een penalty had gekregen die ze toen hebben teruggedraaid?
Dat laatste maakt vooral dat McLaren nu als een stampend kind overkomt (wat jij dus redelijk wanhopig noemt), maar ze hebben het toch echt aan hunzelf te danken wat mij betreft. Maar goed, uiteindelijk gaat het toch ook om prijzengeld, want volgens mij wordt dat uitgedeeld per punt, niet zozeer of je eerste bent. In elk geval wordt de rekening wel per gescoord punt bepaald (wat een team dus aan de FIA moet betalen, zo uit mijn hoofd).Muse schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:30:
Prijzengeld is o.b.v. classificatie in WCC. Kosten voor superlicentie voor coureurs is o.b.v. behaalde punten.CH4OS schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:45:
[...]
Dat laatste maakt vooral dat McLaren nu als een stampend kind overkomt (wat jij dus redelijk wanhopig noemt), maar ze hebben het toch echt aan hunzelf te danken wat mij betreft. Maar goed, uiteindelijk gaat het toch ook om prijzengeld, want volgens mij wordt dat uitgedeeld per punt, niet zozeer of je eerste bent. In elk geval wordt de rekening wel per gescoord punt bepaald (wat een team dus aan de FIA moet betalen, zo uit mijn hoofd).
Juist daarom, zou het mooi zijn als signaal. Zeker als dat 'groundbreaking' gebeuren niet klopt (wat ik me ook niet kan voorstellen).YakuzA schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:35:
[...]
Bijna niet mogelijk denk ik, de kans dat ze 'nieuwe relevante' 'groundbreaking' informatie aanleveren is al klein.
Dus 95% kans dat hij al direct geparkeerd wordt.
(Naast dat stewards het meestal ook niet zo leuk vinden om weer op te moeten draven omdat iemand aan hun beslissing twijfelt.)
Mijn boefje is liev!
In het verleden al wel vaker gebeurd en uiteindelijk het right to review toch weer afgeschoten is.JB schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:51:
Juist daarom, zou het mooi zijn als signaal. Zeker als dat 'groundbreaking' gebeuren niet klopt (wat ik me ook niet kan voorstellen).
Dat groundbreaking zal wel iets zijn als dat het met een zeer afwijkende camera angle lijkt alsof Norris eerder bij de apex was, of dat het lijkt dat Norris ergens 1mm voor Verstappen zat, waardoor Verstappen niet de verdedigende maar aanvallende partij was.
Of dat er ooit ergens een andere situatie was die er erg op lijkt, maar stiekem toch anders is.
Storm, glas water, etc.
Of dat er ooit ergens een andere situatie was die er erg op lijkt, maar stiekem toch anders is.
Storm, glas water, etc.
Het helpt hier in ieder geval niet echt om MCL sympathiek te blijven vinden. Die Zak en Stella zijn een stel jankerds. Zorg dat je zelf slimmer bent met een betere auto...
Mijn boefje is liev!
Volgens mij hebben ze een betere auto.JB schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 10:07:
Het helpt hier in ieder geval niet echt om MCL sympathiek te blijven vinden. Die Zak en Stella zijn een stel jankerds. Zorg dat je zelf slimmer bent met een betere auto...

Het probleem is dat het team keihard aan het falen is. En dat moeten ze zichzelf aanrekenen. Dat lijkt daar toch aardig mis te gaan.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken
Topicreeks voor de racetopics:
Topicreeks racetopics 2024
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken
Topicreeks voor de racetopics:
Topicreeks racetopics 2024