[F1 2024] Race 21 GP van Brazilië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 49 Laatste
Acties:
  • 176.629 views

Onderwerpen

Acties:
  • +40 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:02

Chocoball

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:15

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/INyoUNp2p0GL3OkXGr8lIMLj.png
Race 21: Grande Prêmio De São Paulo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/8SiHAjVzWN0YpMXIpFqBuKPy.jpg

Topicregels
💬️
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Schema
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LZfQdWI7Z-jYTjpQNIOZG1rc_o0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DGbWXHskdNyySdubawYvPJxs.png?f=user_large
vr 1 nov
Free Practice 1:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 15:30
Local time: 11:30
Sprint Qualifying:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 19:30
Local time: 15:30
za 2 nov
Sprint:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 15:00
Local time: 11:00
Qualifying:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 19:00
Local time: 15:00
zo 3 nov
Race:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 18:00
Local time: 14:00

Circuit
▸ Naam: Autódromo José Carlos Pace▸ Aantal rondes: 71
▸ Locatie: São Paulo, Brazilië▸ Lengte circuit: 4,309 km
Meer info ↗▸ Race-afstand: 305,879 km

Afbeeldingslocatie: https://media.formula1.com/image/upload/f_auto,c_limit,q_auto,w_1320/content/dam/fom-website/2018-redesign-assets/Circuit%20maps%2016x9/Brazil_Circuit

Bandenoverzicht

Voor de race in São Paulo zijn de volgende banden gekozen: Hard (C3), Medium (C4) en Soft (C5).

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GbD6ezJXIAAfC5C?format=jpg&name=4096x4096

Terug naar boven

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben blij dat deze race op een wat vroeger tijdstip wordt gereden. Ik moet er doordeweeks vroeg uit, dus een race als in Austin of Mexico is dan relatief laat en ik wil dan de post race interviews en post race show niet meer kijken, omdat ik anders de volgende dag niks waard ben. 18 uur is wat dat betreft veel beter :)

Ik vind Interlagos altijd een erg mooi circuit met mooie races. De kans op regen is dit weekend ook nog eens heel groot, dus laat maar komen, zolang ze hem maar niet cancelen door teveel regen.

Zou Max hier zijn motorstraf pakken? Lijkt mij wel het ideale circuit daarvoor, maar met regen wil je misschien juist zover mogelijk vooraan staan en belast je de PU toch niet zo erg. Of gokken op carnage en vanuit de pits vertrekken met alles nieuw?

[ Voor 19% gewijzigd door Grrrrrene op 30-10-2024 08:17 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:15

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Posters (Deze post word bijgehouden):

De derde race op rij, ben benieuwd of Verstappen dit weekend een nieuwe motor gaat krijgen en hoever hij dan naar voren kan rijden. Ik las ook iets over regen?

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 30-10-2024 08:08 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06:41
Naast Spa toch wel 1 van de toffere en mooiere circuits.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:01

AvK

Ready Set Go

Brazilië!!! Bord op schoot en kijken! :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:45
Mooie tijd inderdaad. Kans op regen las ik en kans op nieuwe motor voor ver... Hoop op gewoon leuke gevechten en geen team dat keihard door het ijs zakt.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:03
Eerste gedachten:

Deel 3 van 6 van de einde-seizoen-sprint. En weer een sprint-weekend met schijnbaar donkere wolken boven São Paulo.

Maar voor wie zijn die donkere wolken dan? Max en/of Lando die een DNF scoren dit weekend? Het gevecht tussen die twee begint aardig op te laaien. Iets in mij zegt dat dit nog wel eens verkeerd kan gaan aflopen voor een van beiden. Ik hoop dat met name Max zijn hoofd koel weet te houden. Hij is een goede racer, want hoe vaak hebben we niet gezegd: "een getergde Max is een goede Max". Echter, meer dan eens dit seizoen heeft hij al laten zien dat hij pertinent niet aan de kant zal gaan voor Lando, en liever een do-or-die move maakt dan voor het eindresultaat in de race gaat. Van de andere kant zal Lando ook zijn mannetje willen staan. Dat lijkt hij met racen steeds beter te doen, waardoor ik hem zou aanraden om dat dan ook te doen en niet huilie-huilie te doen op de teamradio of in interviews. Daar wint McLaren als team in ieder geval geen respect mee bij mij. Maar dat kan ook weer gezegd worden van RBR met de poppenkast rondom hun coureurs en gerommel in de coulissen.

Als Max en Lando gaan clashen/crashen dit weekend, schat ik Ferrari als lachende derde in. De Scuderia zijn heel sterk met beide coureurs op het podium in de afgelopen 2 races. Ze laten blijkbaar geen steken vallen qua strategie - wat ook wel eens anders is geweest - en ze lijken bovendien op bijna alle typen circuits goed mee te komen. Nog even 4 races dit aanhouden, en het kampioenschap kan er in Abu Dhabi heel anders uit zien...

Kortom, zin in dit weekend. En als de wolken iets minder donker zijn/worden dan in de OP vind ik het goed. Beetje regen is goed, niet te veel >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Fauna op 30-10-2024 08:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mr.
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 24-11-2024

mr.

Norris is kansloos.. hij kan 0 risico nemen want dat kost mclaren de wcc. Max zal zich alleen laten inhalen door een risicovolle actie en mclaren is te slap om een echte keuze te maken.

Max wordt wdc en ferrari staat over 3 weken bovenaan bij de wcc en mclaren met lege handen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:53
Dat Ferrari WCC wordt lijkt me bijna zeker. De flow waar dat team in zit wordt lastig doorbroken.

Verstappen gaat gewoon door met psychologische oorlogsvoering tegen Norris. Als Norris niet breekt zal het close worden. Als Verstappen te ver gaat zal het ook close worden. Grootste probleem voor Verstappen is dat hij de schijn tegen heeft (maar dat is niets nieuws voor hem) en dat de stewards heel onberekenbaar zijn (maar ook dat is niets nieuws).

Ik hoop op een regenrace, zodat Verstappen zijn motor kan wisselen zonder al te veel punten te verliezen op Norris.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
Ik gun het Ferrari in deze. Als dan ook Sainz nog een paar keer wint vind ik het helemaal prima. Mclaren 2e in wcc is goed genoeg voor blaaskaak Brown. RedBull heeft het zelf verpest dit jaar en als max kampioen wordt heeft hij nog veel geluk gehad.

zoals het dit jaar loopt zou ik gewoon lekker pensioeneren en een leuke raceklasse opzoeken om daarin verder te gaan waarin hard racen nog aangemoedigd wordt en niet afgestraft. Over een paar jaar is de F1 wat FormuleE nu is, een oninteressante klasse vol technoblikjes.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:52
Even kort de huidige weersvoorspelling:

Vrijdag steeds meer wolken in de middag, wel droog. Rond de 25 graden.
Zaterdag in de middag (dus tijdens kwalificatie race) de meeste kans op regenbuien. Ook ongeveer 25 graden.
Zondag rond de tijd van de race 70+ % kans op langdurig regen. Hele dag wat koeler, max 23 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-05 11:13

p0st

Dutch Reefer

Regen en Max in Brazilië, good memories! Hopen dat de strijd met Norris binnen de lijntjes blijft (letterlijk en figuurlijk) en ook hopen dat Ferrari lekker door blijft stomen. Gotta love a 3-way fight!

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:25
Plenkske schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 09:14:
Even kort de huidige weersvoorspelling:

Vrijdag steeds meer wolken in de middag, wel droog. Rond de 25 graden.
Zaterdag in de middag (dus tijdens kwalificatie race) de meeste kans op regenbuien. Ook ongeveer 25 graden.
Zondag rond de tijd van de race 70+ % kans op langdurig regen. Hele dag wat koeler, max 23 graden.
Heerlijk! Machtig plaatje in de OP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macscot
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-04 16:24
Ik denk dat in de sprint er een echte strijd kan komen tussen Max en Lando. Als Max in de race slim is rijd hij tactisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-05 09:33
Heb ook wel weer eens zin in een regenrace (moeten ze wel rijden en niet een uur wachten tot het droog genoeg is om te gaan). Meer zoals Zandvoort vorig jaar, met momenten van regen en keuze om nog even door te gaan of toch te pitten. Beetje meer spanning door extra pitstopmomenten kan de F1 wel gebruiken, zeker in verhouding met de relatief lage aantal safetycars (of zo vroeg dat niemand pit).
Hoop ook dat Max even wat meer 'volwassen' gaat rijden ipv zijn positie roekeloos koste-wat-kost verdedigt (met steeds meer kans op penalties of DNF).

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:01
Enorm veel zin in deze race. Altijd een van de leukste races (en circuit) van het jaar. Zeker met regen op komst gaat dat smullen worden. De afgelopen jaren hebben dat al wel laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:24

Damian

Insane Obtrusion

Maar wel hopen op niet teveel regen dan he :P

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
Damian schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:28:
Daarom hebben we de perfecte startfoto genomen met daarop de dreiging van wel / geen / misschien / een beetje / veel regen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Damian schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:28:
Het moet inderdaad gewoon een slap pisbuitje zijn die de baan alleen maar continu nathoud. Alles meer dan dat is al een ramp.

Het is inderdaad 'long overdue' voor een regenrace.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:02

Blokker_1999

Full steam ahead

Chocoball schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:36:
[...]

Daarom hebben we de perfecte startfoto genomen met daarop de dreiging van wel / geen / misschien / een beetje / veel regen :)
wel, misschien een beetje veel?

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik hoop wel dat Max een keer kan vechten voor de overwinning, maar dat zie ik dit seizoen niet meer gebeuren.
Een rare race met regen, safetycars en wat uitvallers lijkt me wel leuk voor de zondagavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-05 11:13

p0st

Dutch Reefer

https://racingnews365.nl/...af-verstappen-in-brazilie

Dus zoals verwacht dus een nieuwe motor komend weekend. Laat maar regenen B)

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chocoball
Senna geïnspireerde podium caps en pole position award.
Afbeeldingslocatie: https://content.presspage.com/uploads/2363/d21a7b86-d1f4-412c-9725-aef39c515305/800_podiumcapbrazil.jpg?10000

Afbeeldingslocatie: https://content.presspage.com/uploads/2363/bbc1d6b5-32f3-431c-8082-3380e86c4c3b/800_pirellipolepositionaward.jpeg?10000

https://press.pirelli.com/a-difficult-puzzle-in-interlagos/

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ah, de xwet-medium-intermediate band. Eindelijk!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• urk_forever
  • Laatst online: 12:56
dreester schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 16:21:
[...]

Ah, de xwet-medium-intermediate band. Eindelijk!
Bij de F1-rijders is de all-weather band ook de favoriet :D

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Wederom geen Alonso op mediadag.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• pjottum
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Over 3 races zal ie onvindbaar zijn.

(404 - Fernando not found)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:47
pjottum schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 19:27:
[...]

Over 3 races zal ie onvindbaar zijn.

(404 - Fernando not found)
En volgend seizoen dan? 418
spoiler:

En 200 is natuurlijk "OK". Terwijl Alonso een DNF had in race 200, 300 en 400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 21:36
Grrrrrene schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 08:05:
Ik ben blij dat deze race op een wat vroeger tijdstip wordt gereden. Ik moet er doordeweeks vroeg uit, dus een race als in Austin of Mexico is dan relatief laat en ik wil dan de post race interviews en post race show niet meer kijken, omdat ik anders de volgende dag niks waard ben. 18 uur is wat dat betreft veel beter :)

Ik vind Interlagos altijd een erg mooi circuit met mooie races. De kans op regen is dit weekend ook nog eens heel groot, dus laat maar komen, zolang ze hem maar niet cancelen door teveel regen.

Zou Max hier zijn motorstraf pakken? Lijkt mij wel het ideale circuit daarvoor, maar met regen wil je misschien juist zover mogelijk vooraan staan en belast je de PU toch niet zo erg. Of gokken op carnage en vanuit de pits vertrekken met alles nieuw?
Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

[ Voor 10% gewijzigd door DaniëlWW2 op 02-11-2024 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Je bedoelt YouTube? De post-show kun je daar tot ik denk een goede 24 uur na de race terugkijken ;) Of bedoelde je F1TV? Daar staat die zelfs oneindig op.

[ Voor 26% gewijzigd door DaniëlWW2 op 02-11-2024 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
RobertMe schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 20:53:
[...]

Je bedoelt YouTube? De post-show kun je daar tot ik denk een goede 24 uur na de race terugkijken ;) Of bedoelde je F1TV? Daar staat die zelfs oneindig op.
Ah, wist niet dat het ook op YouTube stond.

Ik bedoel een streamsite waar alle races terug te zien zijn plus extra's, en ook F2 en F3, IndyCar, NASCAR en WRC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Nu online
Iets te diep in de chilipot gekeken in Mexico...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Reageer je op de verkeerde?

Dat verandert nml niks aan het tijdstip toch? Zoals gezegd staat dat gewoon op het F1-kanaal op YouTube, maar ik heb F1TV dus het is een beetje 50/50 of ik het daar kijk of op YT.

[ Voor 23% gewijzigd door DaniëlWW2 op 02-11-2024 10:05 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:03
Dat Ferrari voor WCC strijd is een zegen voor Max, want ze zullen vechten voor ieder puntje en dat zal ten koste gaan van met name McLaren. Norris moet eigenlijk minimaal 2x een GP winnen van de komende 4 GPs om überhaupt nog een kans te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:25
Alle scenarios die we nu bespreken vallen en staan met geen dnf’s van Verstappen.

1 dnf verandert alles. (Ook voor Norris)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Requiem19 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 07:51:
Alle scenarios die we nu bespreken vallen en staan met geen dnf’s van Verstappen.

1 dnf verandert alles. (Ook voor Norris)
En op dit moment zal dat, uiteraard extréém toevallig, in dezelfde race gaan gebeuren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:47
Heb het al in een ander topic gezegd. Max rijdt in een zeepkist op het moment. Puur op magistraal talent weet hij goed te kwalificeren en heeft hij nog wat invloed op de top 3. Verder is hij volkomen afhankelijk van fouten van anderen. Hij heeft het zelf stomweg niet in de hand en kan alleen maar met samengeknepen billen hopen dat het kwartje de goeie kant opvalt. Wat zo sneu is dat Norris al sinds Miami in de snelste auto zit en daarmee bewijst dat hij ABSOLUUT niet wdc verdient. Bij mij gaat inmiddels de vlag uit als na Abu Dhabi mcl met lege handen zal staan. Ik mag hopen dat Zak dan de laan uitgestuurd word, Lando gedegradeerd word naar nr2 en Piastri volgend jaar WDC pakt. (Als Max het niet word).

En ja, ik ben behoorlijk zuur over dit seizoen. Door het totale gebrek aan transparantie en consequent beleid/regels voelt dit seizoen gemanipuleerd door externe krachten.

[ Voor 11% gewijzigd door Lynx op 31-10-2024 09:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:44

sjaool

Every life should have 9 cats

De stewards voor komend weekend en Johnny Herbert is ook weer van de partij. :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/60xXGJx9BRDP4FK37cKqRaxnQEY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4cXJAD8Xvz1dHYC9v99hz3o9.jpg?f=fotoalbum_large

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
Oei, als Max een scheet laat is het weer +10

Als ik die stewardgroep zie hou ik m’n hart vast als Max sir Lewis Hamilton ergens treft.

[ Voor 60% gewijzigd door Outerspace op 01-11-2024 13:52 . Reden: Dit soort flauwe grappen mag je achterwege laten ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

sjaool schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 08:56:
De stewards voor komend weekend en Johnny Herbert is ook weer van de partij. :X

[Afbeelding]
Wat iedereen ook van Max zijn acties vindt, ik snap niet dat Herbert nog toegelaten kan worden als steward. Hij laat duidelijk zien dat hij het niet zakelijk of regeltechnisch zijn werk benadert, en is af en toe nog als pundit bij Sky waar hij ook elke keer zijn voorkeuren laat blijken.

Het is en blijft een bijzondere sport, dat zo iemand een scheidsrechter kan zijn met alles wat hij zegt. Misschien ter compensatie Horner en Marko bij de laatste race als deel van de stewards?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:55
siggy schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:51:
[...]

Wat iedereen ook van Max zijn acties vindt, ik snap niet dat Herbert nog toegelaten kan worden als steward. Hij laat duidelijk zien dat hij het niet zakelijk of regeltechnisch zijn werk benadert, en is af en toe nog als pundit bij Sky waar hij ook elke keer zijn voorkeuren laat blijken.

Het is en blijft een bijzondere sport, dat zo iemand een scheidsrechter kan zijn met alles wat hij zegt. Misschien ter compensatie Horner en Marko bij de laatste race als deel van de stewards?
Misschien pakt het dit keer wel gunstig uit (voor Max). Herbert zal ook wel gemerkt hebben hoe er nu tegen zijn rol wordt aangekeken door velen. Dus hij zal zich mogelijk wel goed nadenken voordat hij weer instemt met een (zware) straf voor Max.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RobertMe
hansvk schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:55:
[...]

Misschien pakt het dit keer wel gunstig uit (voor Max). Herbert zal ook wel gemerkt hebben hoe er nu tegen zijn rol wordt aangekeken door velen. Dus hij zal zich mogelijk wel goed nadenken voordat hij weer instemt met een (zware) straf voor Max.
Het is alleen niet de eerste keee dat hij onder vuur ligt. Die penalty voor Alonso omdat Russell zelfstandig besluit om een koprol door de grindbak te maken was ook al met Herbert als steward. En daarvan is ook bekend dat die twee zich niet liggen / Herbert zich vaker kritisch heeft uitgelaten over Alonso.

En ik heb het hier eerder deze week ook al geschreven. Het is belachelijk dat een F1 pundit die al jarenlang zijn mening over de huidige coureurs op TV verkondigd nu ook steward is. Want elke keer dat Herbert steward is en er een controversiële straf wordt gegeven (of dat nu Alonso in Australië is of Verstappen nu of wat dan ook) zal steeds weer worden verwezen naar dingen die Herbert heeft gezegd over die coureur als pundit bij Sky.
Zo ga je toch ook niet Mol/Plooij steward maken, als die vervolgens steward zijn en Ocon een straf krijgt gaat het ook nog alleen maar over de "Franse stokbrood vreter" opmerking.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:57
siggy schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:51:
[...]

https://www.motorsport.co...-towards-norris/10668557/

Dit pers statement wat Herbert vandaag gemaakt heeft over Verstappen helpt dan niet helemaal mee met zijn onpartijdigheid. Vind het ook niet chique dat je als steward zo'n pers statement maakt in het weekend dat je zelf steward bent.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

hansvk schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:55:
[...]

Nah. Masi is ook maar ontslagen omdat de kritiek te groot werd van een bepaalde kant. Terwijl alle protesten niks hebben geholpen.

F1 heeft geen probleem met een bias, behalve als het de juiste bias is. Maar zoals gezegd, F1 is grotendeels Brits, Britse reporters, Britse teams in GB, Britse stewards, etc etc. Daar sluipt vanzelf al een bias in, maar er wordt geen enkele moeite gedaan om ook maar de schijn van bias tegen te gaan. En dat is gewoon laakbaar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:40

JB

Cédric roelt!

siggy schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:17:
[...]

Nah. Masi is ook maar ontslagen omdat de kritiek te groot werd van een bepaalde kant. Terwijl alle protesten niks hebben geholpen.

F1 heeft geen probleem met een bias, behalve als het de juiste bias is. Maar zoals gezegd, F1 is grotendeels Brits, Britse reporters, Britse teams in GB, Britse stewards, etc etc. Daar sluipt vanzelf al een bias in, maar er wordt geen enkele moeite gedaan om ook maar de schijn van bias tegen te gaan. En dat is gewoon laakbaar.
Vind het nu ook wel eng worden. Overal lees je de ongezouten Engelse meningen inmiddels. Zelfs de steward(s) uitten die via de media. Damon Hill is ook lekker bezig op SkySports, maar goed die zenden ook Merry Christmas uit met de Silverstone crash van Max |:( }:O 7(8)7

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:11

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Verstappen is meedogenloos. Zal alles doen om te winnen. Zondag heeft hij de race van Norris gesaboteerd. Norris moest achter de Ferraris eindigen en dat is gelukt.
Zolang de RB20 niet snel genoeg is, zal hij alles doen om te zorgen dat zijn tegenstander niet wint.
Is de wagen wel snel genoeg, heeft hij deze stijl niet nodig. Hij zoekt de grens op en gaat erover. Zolang hij zijn doel maar bereikt en dat is winnen.

Het is allemaal bonus voor hem. Hij heeft het spel al uitgespeeld in 2021.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:31
Sepp14 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:45:
Verstappen is meedogenloos. Zal alles doen om te winnen. Zondag heeft hij de race van Norris gesaboteerd. Norris Moest achter de Ferraris eindigen en dat is gelukt.
Zolang de RB20 niet snel genoeg is zal hij alles doen om te zorgen dat zijn tegenstander niet wint.
Is de wagen wel snel genoeg heeft hij deze stijl niet nodig. Hij zoekt de grens op en gaat erover. Zolang hij zijn doel maar bereikt en dat is winnen.

Precies wat een echte WDC kandidaat ook moet doen en wat alle groten in deze sport voor hem ook deden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

redwing schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:47:
[...]

Precies wat een echte WDC kandidaat ook moet doen en wat alle groten in deze sport voor hem ook deden.
Behalve die brave correcte Engelsen :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

JB schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 11:03:
[...]

Behalve die brave correcte Engelsen :+
Jazeker. Britse coureurs zijn een gemarginaligeerd volk. Zeker op de racebaan. Elke keer als ze racen hebben ze last van het 'he turned into me'-syndrome. Is absoluut geen grapje.

Aan de andere kant, er zijn geruchten dat het in de DSM VI komt O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

siggy schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 11:18:
[...]

Jazeker. Britse coureurs zijn een gemarginaligeerd volk. Zeker op de racebaan. Elke keer als ze racen hebben ze last van het 'he turned into me man'-syndrome. Is absoluut geen grapje.

Aan de andere kant, er zijn geruchten dat het in de DSM VI komt O-)
fixed

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Verstappen is meedogenloos. Zal alles doen om te winnen. Zondag heeft hij de race van Norris gesaboteerd. Norris Moest achter de Ferraris eindigen en dat is gelukt.
Zolang de RB20 niet snel genoeg is zal hij alles doen om te zorgen dat zijn tegenstander niet wint.
Is de wagen wel snel genoeg heeft hij deze stijl niet nodig. Hij zoekt de grens op en gaat erover. Zolang hij zijn doel maar bereikt en dat is winnen.

Dit vat het mooi samen ja. Het duurt niet lang meer en Max taait 'm af denk ik. Hebben de Engelsen weer hun zin :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:48
JB schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 11:26:
[...]

Dit vat het mooi samen ja. Het duurt niet lang meer en Max taait 'm af denk ik. Hebben de Engelsen weer hun zin :)
Max heeft een geschat vermogen van 210 miljoen euro opgebouwd via deze 'Engelse' sport. Ik denk dat Max zijn zin al lang heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Playa del C. schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 11:32:
[...]

Max heeft een geschat vermogen van 210 miljoen euro opgebouwd via deze 'Engelse' sport. Ik denk dat Max zijn zin al lang heeft.
Daarom heeft ie geen zin in dit gezeik, het is ze in 2021 niet gelukt, daarvoor ook niet :)F

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:27

Ik hoop dat iemand verstappen aan het verstand kan brengen dat hij ook kan winnen zonder dit gedrag. Stel hij had dit allemaal niet gedaan bij Norris:

Was norris 1e of 2e geworden. (25 of 18 punten)
was verstappen 4e geworden (12 punten)
het verschil zou dan 13 of 6 punten zijn.

nu was het verschil 10 punten omdat hij 6e werd en Norris 2e.

Ik denk dat Norris Sainz nooit ingehaald had dus was het 6 punten zonder drama en nu 10 punten met drama.

Daarbij zorgt hij met zijn gedrag dat hij minder en minder populair wordt. Ik ben fan van Max met op het randje racen maar die 2e actie sloeg gewoon helemaal nergens op en was terecht dat hij straf kreeg.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

JB schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:34:
[...]

Vind het nu ook wel eng worden. Overal lees je de ongezouten Engelse meningen inmiddels. Zelfs de steward(s) uitten die via de media. Damon Hill is ook lekker bezig op SkySports, maar goed die zenden ook Merry Christmas uit met de Silverstone crash van Max |:( }:O 7(8)7
Is het zo raar? Controversieel gedrag op de baan zorgt automatisch voor reacties. Ik had dezelfde mening over Michael Schumacher in de vroege 00’s. God, wat kon ik die kerel niet uitstaan. Al staat zijn race-craft buiten kijf natuurlijk. Gelukkig heeft Verstappen het nog niet zo bont gemaakt als Schumacher in 1997. Ik hoop ook niet dat het zover komt.

Voordat ik heel Verstappen land over me heen krijg. Ik snap waarom hij het doet. Hij is een winnaar en zijn materiaal is niet zo goed als dat van de concurrentie. Mijn punt is dat ik de (Engelse) reacties begrijp, ik heb ze zelf ervaren tijdens de Schumacher periode.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mog schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 11:44:
[...]

Is het zo raar? Controversieel gedrag op de baan zorgt automatisch voor reacties. Ik had dezelfde mening over Michael Schumacher in de vroege 00’s. God, wat kon ik die kerel niet uitstaan. Al staat zijn race-craft buiten kijf natuurlijk. Gelukkig heeft Verstappen het nog niet zo bont gemaakt als Schumacher in 1997. Ik hoop ook niet dat het zover komt.

Voordat ik heel Verstappen land over me heen krijg. Ik snap waarom hij het doet. Hij is een winnaar en zijn materiaal is niet zo goed als dat van de concurrentie. Mijn punt is dat ik de (Engelse) reacties begrijp, ik heb ze zelf ervaren tijdens de Schumacher periode.
Dat is ook prima in dit geval, maar terugkijkende op zijn intrede tot nu, zit er wel een heel ander krachtveld achter wat vanuit de UK bezig is ;)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Mog schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 11:44:
[...]

Ik denk dat 'je' en 'we' gewend zijn geworden omdat MSC een bepaalde 'mijlpaal' is geworden. Persoonlijk heb ik dat met LH omdat ie echt wel weet hoe breed zijn auto is en echt precies weet wat ie doet. Maar door de hele Britse enclave wordt hij neergezet als onschuldig omdat hij het lieverdje is geworden.
Ik kan me ook herinneren dat Hill voor zijn eigen acties nauwelijks enige pushback kreeg. Zowel de 2x in 95 als 97 (of 98) canada. Daar hoor je nooit iemand over. Zelfde als Webber vs Vettel Multi21. Men zeurt over de team orders, maar dat Webber Vettel in de pitsmuur zowat rost is geen enkel issue. En dan wel weer Schumacher vs Barichello Hongarije aanhalen. De hypocrisie is echt interstellar.

Ik 'begrijp' het ook, maar ik zie er vooral dezelfde bias in terug als nu met Max. De diskwalificaties in 94 van MSC waren best bizar. 2 races DSQ en 2 races een ban. En dat was niet eens voor ongelukken. Andere tijden zullen we maar zeggen.

En ik begrijp, net als mijn eigen kijk op LH, dat als je eenmaal een bepaald perspectief/standpunt hebt, dat dat heel moeilijk te veranderen is. Enige wat men niet zou moeten kunnen ontdekken is het patroon. Er zit gewoon een patroon in. Als zelfs een Newey het in een interview aanhaalt, dan zou men op zijn minst wel het hoofd uit het zand (niet jij, maar Britse media) moeten halen. Maar tot dusver weinig inhoudelijk over gelezen. Out of sight, out of mind. En dan inderdaad zoals eerder ingehaald, de crash van Max op Silversone in de kerstversie van Sky F1 intro. Volgens mij zijn die niet eens door FOM of FIA op de vingers getikt geworden. Compleet smakeloos. Ik had van harte gehoopt dat iemand daarvan een persiflage zou maken.....

[ Voor 5% gewijzigd door siggy op 31-10-2024 12:14 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SZ2mTVGh_rznSE7QMqXvCxqZvA0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Ek1KZXJOvozwZ1DpMn6VvxRV.jpg?f=user_large

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Grrrrrene schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 06:14:
[...]

Reageer je op de verkeerde?

Dat verandert nml niks aan het tijdstip toch? Zoals gezegd staat dat gewoon op het F1-kanaal op YouTube, maar ik heb F1TV dus het is een beetje 50/50 of ik het daar kijk of op YT.
Met herhalingen kan je de post show altijd nog een dag later kijken, dat is wat ik ermee bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-05 09:33
Is al zeker dat Max een nieuwe motor gaat gebruiken en zo ja, wat voor grid penalty wordt dat? 5-10 plaatsen / achteraan?

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:23
De geruchten zijn alleen een nieuwe ICE (5 plaatsen straf). Als ze alles gaan vervangen van motor wordt het achteraan starten...

[ Voor 4% gewijzigd door BigEagle op 31-10-2024 14:05 ]

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-05 08:46
BigEagle schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 14:05:
De geruchten zijn alleen een nieuwe ICE (5 plaatsen straf). Als ze alles gaan vervangen van motor wordt het achteraan starten...
het is een 2de ICE buiten de normale cap daar zit een 5 positie straf op.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:03
VincentG schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 13:44:
Is al zeker dat Max een nieuwe motor gaat gebruiken en zo ja, wat voor grid penalty wordt dat? 5-10 plaatsen / achteraan?
Nieuwe motor, 5 plaatsen terug op de grid:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:12
Crysania schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 11:42:
[...]

Ik hoop dat iemand verstappen aan het verstand kan brengen dat hij ook kan winnen zonder dit gedrag. Stel hij had dit allemaal niet gedaan bij Norris:

Ik denk dat Norris Sainz nooit ingehaald had dus was het 6 punten zonder drama en nu 10 punten met drama.

Daarbij zorgt hij met zijn gedrag dat hij minder en minder populair wordt. Ik ben fan van Max met op het randje racen maar die 2e actie sloeg gewoon helemaal nergens op en was terecht dat hij straf kreeg.
Achteraf kijkt men..... afijn je snapt hem. Is nu wel makkelijk zeggen dat het anders 6 punten zonder drama was geweest, maar daar zitten ook nogal wat aannames aan vast natuurlijk.

Verstappen maakt zich echt niet zo druk om wat men allemaal van hem vind. Die handelt naar wat hem het beste acht en ik denk zomaar dat hij daar iets beter in is dan wij op de bank.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:52
Zouden ze al aan het lobbyen zijn dat de gridstraf nu ineens ook moet gelden in de sprint ? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crysania
  • Laatst online: 11:27
scrappy.doo schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 15:21:
[...]

Achteraf kijkt men..... afijn je snapt hem. Is nu wel makkelijk zeggen dat het anders 6 punten zonder drama was geweest, maar daar zitten ook nogal wat aannames aan vast natuurlijk.

Verstappen maakt zich echt niet zo druk om wat men allemaal van hem vind. Die handelt naar wat hem het beste acht en ik denk zomaar dat hij daar iets beter in is dan wij op de bank.
Naja dat dacht Schumacher in 1997 waarschijnlijk ook en kijk wat hem dat kostte

Ik denk dat Max het juist NIET ziet wat de totale impact is of kan zijn. Hoop daarom dus dat iemand hem daarbij helpt vanuit red bull (niet door ons op de bank 😉)

Als Max geen gekke dingen doet wordt hij kampioen als hij te gekke dingen blijft doen worden de straffen zwaarder en krijgt hij straks een dsq aan zijn broek

Tot op het randje is prima he! Maar niet erover zoals Norris terugpakken wat hij in Mexico deed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Crysania schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 11:42:
[...]

Key punt is of Norris Sainz ingehaald zou hebben. Dat zullen we nooit weten. Wat wel duidelijk was dat de Mclaren bizar snel weer was op de harde band aan het einde van de stint.

Als we naar de data kijken zien we dat Norris op het moment van z'n eerste pitstop 14.4 seconden achter Sainz lag. Aan het einde van de race was dit gat nog maar 4.7 seconden. En daar zaten dan ook een paar rondes bij dat Norris achter Leclerc reed.

Als Norris in de eerste stint maar een gat had gehad van 7-8 seconden was er wel een kans dat hij P1 zou worden.

Data: https://en.mclarenf-1.com/2024/gp/s9293/lap_times/842-825/

Uiteindelijk heeft Verstappen zich ervan 'verzekerd' dat hij maar 10punten zou verliezen. Als je het bekijkt vanuit de speltheorie is dat objectief ook de beste keuze. Zolang Verstappen minder dan 12 punten per race verliest vergroot hij iedere race z'n kans dat hij het kampioenschap wint.

Verder overigens volledig met je eens, ik hoop dat ze Verstappen harder aanpakken als hij weer zo'n onzinnige inhaalactie doet. Want het is nu vooral effectief omdat de straf niet zwaar genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Ik denk dat Max dacht dat hij er voor zat en daarom de plek terug pakte en geen zin had om te wachten op norris of hij de plek wilde terug geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-05 07:41

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Requiem19 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 16:35:
[...]

Key punt is of Norris Sainz ingehaald zou hebben. Dat zullen we nooit weten. Wat wel duidelijk was dat de Mclaren bizar snel weer was op de harde band aan het einde van de stint.

Als we naar de data kijken zien we dat Norris op het moment van z'n eerste pitstop 14.4 seconden achter Sainz lag. Aan het einde van de race was dit gat nog maar 4.7 seconden. En daar zaten dan ook een paar rondes bij dat Norris achter Leclerc reed.

Als Norris in de eerste stint maar een gat had gehad van 7-8 seconden was er wel een kans dat hij P1 zou worden.

Data: https://en.mclarenf-1.com/2024/gp/s9293/lap_times/842-825/

Uiteindelijk heeft Verstappen zich ervan 'verzekerd' dat hij maar 10punten zou verliezen. Als je het bekijkt vanuit de speltheorie is dat objectief ook de beste keuze. Zolang Verstappen minder dan 12 punten per race verliest vergroot hij iedere race z'n kans dat hij het kampioenschap wint.

Verder overigens volledig met je eens, ik hoop dat ze Verstappen harder aanpakken als hij weer zo'n onzinnige inhaalactie doet. Want het is nu vooral effectief omdat de straf niet zwaar genoeg is.
Max snapt de regels enorm goed en heeft een handje ervan om zich als Schumacher te gedragen. Schumi wordt gezien als 1 van de grootste allertijde, maar man, wat kon die man smerig rijden zeg. (En Max doet eigenlijk precies hetzelfde. Enorm calculerend, regels tot op de rand uitvoeren (soms er iets over) en wat vuil spel niet schuwen.

Maar ik vind ook wel dat F1 coureurs een beetje jankerds zijn geworden. Ik ben ook fan van Norris, maar die moet echt wat minder janken en harder worden.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Mad-Matt schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 16:43:
[...]

Max snapt de regels enorm goed en heeft een handje ervan om zich als Schumacher te gedragen. Schumi wordt gezien als 1 van de grootste allertijde, maar man, wat kon die man smerig rijden zeg. (En Max doet eigenlijk precies hetzelfde. Enorm calculerend, regels tot op de rand uitvoeren (soms er iets over) en wat vuil spel niet schuwen.

Maar ik vind ook wel dat F1 coureurs een beetje jankerds zijn geworden. Ik ben ook fan van Norris, maar die moet echt wat minder janken en harder worden.
Eens en eens.

Grappige aan Verstappen is dat hij op me overkomt als echt een leuke gast buiten de auto. Maar in de auto is hij wel een beetje psychopaat. In de zin dat hij ijskoud calculeert welke regels hij op welk niveau moet overtreden om zo min mogelijk punten te verliezen.

Ik denk dat hij in Brazilië precies hetzelfde gaat doen. Die 10s zullen hem niet echt afschrikken om het weer te doen.

TENZIJ de RB gewoon snel is en hij het gevoel heeft dat hij het op race pace kan winnen.

Maar aangezien de banden hetzelfde zijn als in alle races waar RB behoorlijk slecht was, lijkt het me niet heel waarschijnlijk dat ze sterk voor de dag komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-05 07:41

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Requiem19 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 16:45:
[...]

Eens en eens.

Grappige aan Verstappen is dat hij op me overkomt als echt een leuke gast buiten de auto. Maar in de auto is hij wel een beetje psychopaat. In de zin dat hij ijskoud calculeert welke regels hij op welk niveau moet overtreden om zo min mogelijk punten te verliezen.

Ik denk dat hij in Brazilië precies hetzelfde gaat doen. Die 10s zullen hem niet echt afschrikken om het weer te doen.

TENZIJ de RB gewoon snel is en hij het gevoel heeft dat hij het op race pace kan winnen.

Maar aangezien de banden hetzelfde zijn als in alle races waar RB behoorlijk slecht was, lijkt het me niet heel waarschijnlijk dat ze sterk voor de dag komen.
Exact dat eerste en zo was Schumacher volgens mij ook. (Minder social media, dus weet het niet precies, maar als ik hem zo bij Topgear zag krijg ik dezelfde vibes)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Requiem19 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 16:45:
[...]

Eens en eens.

Ik verwacht niet dat Lando en Max elkaar tijdens de race gaan tegenkomen. Met de 5 plek penalty staat hij bijna gegarandeerd achter Lando en also ze elkaar gaan tegen komen dan zal het Max zijn die Lando gaat inhalen.

Ben benieuwd of de dynamiek dan iets anders wordt gezien verdedigend kun je met meer weg komen dan aanvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
ArgantosNL schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 16:54:
[...]

Ik verwacht niet dat Lando en Max elkaar tijdens de race gaan tegenkomen. Met de 5 plek penalty staat hij bijna gegarandeerd achter Lando en also ze elkaar gaan tegen komen dan zal het Max zijn die Lando gaat inhalen.

Ben benieuwd of de dynamiek dan iets anders wordt gezien verdedigend kun je met meer weg komen dan aanvallend.
Uhm, penalty? Heb ik wat gemist? Motor wissel was gerucht/optie toch nog of is dat al zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Shinji schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 16:56:
[...]

Uhm, penalty? Heb ik wat gemist? Motor wissel was gerucht/optie toch nog of is dat al zeker?
Die is geloof ik al vrij zeker.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Requiem19
Mad-Matt schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 16:52:
[...]

Exact dat eerste en zo was Schumacher volgens mij ook. (Minder social media, dus weet het niet precies, maar als ik hem zo bij Topgear zag krijg ik dezelfde vibes)
Ik heb Schumacher vrij bewust meegemaakt (ik ben van 1984 :D).

En tov Verstappen was hij naar mijn mening een stukje erger. Verstappen is meer Senna-achtig. Hij doet dingen over het randje, maar hij geeft de andere coureur altijd de keuze om een botsing te vermijden.

Schumacher stuurde bewust op andere coureurs in om ze uit te schakelen als hij op dat moment geen andere optie zag. Verstappen heb ik nog nooit bewust een andere coureur zien (proberen te) uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
ArgantosNL schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 16:54:
[...]

Verdedigend kom je met meer weg, maar je hebt ook meer risico op schade omdat je als verdediger minder makkelijk je uit een verdedigende actie kunt terugtrekken. Het is meer 'committed'.

Nu is het wat mij betreft zo dat statistisch gezien de coureur aan de binnenkant verreweg de minste kans heeft op fatale schade. Dus zolang je de binnenkant zoveel mogelijk verdedigd heb je de statistiek aan je zijde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online

NoFearCreations

3DPrint the world!

Lijkt mij dat Norris voor het eind van het seizoen toch ook nog wel een keer grid penalty pakt voor een onderdelen wissel?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:49
Hoppa, heb er toch wel zin in nadat alle negativiteit vanuit de (vooral Britse) media het een beetje aan het vergallen was voor me.

Hopelijk deze week geen stewards die twijfelachtige dingen doen, zoals de afgelopen 2 races.
Verder een beetje de persco's mijden maar. Ben wel klaar met Horner, Brown en hun soortgenoten.

Asfalt, benzine en rubber, lets go!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:49
Getverdemme, zie nu dat Herbert steward is....... Enthousiasme -1

Waarom mag die gast nog meedoen. Die is man is zo ontzettend partijdig :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:50
LZ86 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 17:47:

Hij zegt zelf echt van niet :+
https://nl.motorsport.com...-max-verstappen/10668456/

[ Voor 15% gewijzigd door R.E. op 31-10-2024 18:02 ]

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

'I will not invade Poland'
'I will not invade Ukraine'
'I'm not a partisan'

- Dit is een opsomming. Geen vergelijking.

Mensen liegen, I'm so shocked. En soms, heel soms, hebben ze het zelf niet door.

Linksom, of rechtsom, het echte probleem zit hem bij de 'enablers'. Ongeachte of Herbert wel of niet partijdig is, zijn uitspraken maken hem per definitie ongeschikt als scheidsrechter. Maar dit is F1. En dan nog de Britse media die uiteraard de Britse bias wegwuift.

[ Voor 22% gewijzigd door siggy op 31-10-2024 18:10 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:33
LZ86 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 17:47:

Zijn wij hier niet partijdig? Ik ben zelf een grote Verstappen fan, en kijk al snel door een Verstappen-bril naar zijn acties. Maar als ik die even afzet kan ik het niet helemaal oneens zijn met Herbert.

Feit is dat Max op dit moment zaken probeert te forceren om zijn kampioenschap veilig te stellen, en terecht.

Maar we moeten niet gaan huilen als een steward hem daar voor straft, dat hoort er dan ook gewoon bij.

Wel jammer dat ze het ene weekend 5 seconden uitdelen, en het volgende weekend ineens 10. Daar mag iets meer consistentie inzitten wat mij betreft.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• RobertMe
ZeromaNoiS schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 18:16:
Wel jammer dat ze het ene weekend 5 seconden uitdelen, en het volgende weekend ineens 10. Daar mag iets meer consistentie inzitten wat mij betreft.
offtopic:
Dat is perfect toegelicht in het FIA document. Lagere straf voor Norris omdat Verstappen hem buiten de baan forceert (maar daar ook alle recht toe heeft om dat te doen).

En kan het dan nu weer over Brazilië gaan i.p.v. over Britse bias, Mexico, en CotA. Intussen zijn ze in Zuid Amerika aangekomen dus kan er worden opgehouden over Noord Amerika.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

[...]

Zijn wij hier niet partijdig? Ik ben zelf een grote Verstappen fan, en kijk al snel door een Verstappen-bril naar zijn acties. Maar als ik die even afzet kan ik het niet helemaal oneens zijn met Herbert.
Wij zijn geen stewards. Herbert heeft al langer van alles en nogwat goedgepraat over Hamilton (in de tijden van Rosberg) nog maar te zwijgen over Schumacher. Hij geeft nu heel duidelijk aan, vooraf, hoe hij Max beoordeelt. Max straffen is niet het punt, vooraf aangeven wat hij er van vindt, dat kán een scheidsrechter gewoon niet maken. Dat soort uitspraken kun je rekenen op een flinke schorsing in het voetbal.

Stel je eens voor dat een scheidsrechter de finale fluit (Argentie tegen Zimbabwe bij wijze van), en compleet fan is van Messi. Denk je dat die instaat is om objectief Argentie te fluiten?

Dat is wat hier aan het handje is, al een heel lang tijdje. Ik kan een hele lijst met voorbeelden opnoemen, maar dat wordt hier 'gezeur' genoemd. Er zijn gewoon genoeg aanwijzingen dat Britten bevoordeeld worden, of minder benadeeld. En dat speelt niet bepaald sinds de vorige race, dat is al 30+ jaar aan de gang. Daarbij komend boeit het ze zelf niet, want ze hebben min of meer de sport compleet in handen. Het is wat dat betreft niet meer dan pervers en gewoon fout. Er kán geen spraken zijn van unbiased stewards als stewards voor en na races hun complete voorkeuren ten toon spreiden.

Hoe vaak heeft LH wel niet een tikje op een achterwiel gegeven en is er mee weggekomen? Hoe vaak heeft een Merc in de afgelopen jaren wel niet met een bungelend deeltje rondgereden en niks is gebeurd, maar bij Haas gooien ze meteen met vlaggen en penalties alsof het niet snel genoeg kan gebeuren.

Bias is het probleem, niet de terechte straffen En bias is wat alleen maar meer en meer duidelijker wordt. En als een scheidsrechter zijn bias openlijk kan uitten zonder enige consequentie............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

RobertMe schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 18:33:
[...]

offtopic:
Dat is perfect toegelicht in het FIA document. Lagere straf voor Norris omdat Verstappen hem buiten de baan forceert (maar daar ook alle recht toe heeft om dat te doen).

En kan het dan nu weer over Brazilië gaan i.p.v. over Britse bias, Mexico, en CotA. Intussen zijn ze in Zuid Amerika aangekomen dus kan er worden opgehouden over Noord Amerika.
Het gaat over Herbert als steward. Relevant voor deze race :+

Ze hadden beter Barichello (waar hangt die tegenwoordig uit) en Diniz kunnen vragen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:33
[...]

offtopic:

Ja je hebt gelijk! :) Ik kijk eigenlijk ook liever voorruit dan achteruit.

Ik hoop op wat druppels en een Verstappen die de wereld weer eens laat zien dat hij de absolute nr. 1 is!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
siggy schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 18:40:
[...]

Wij zijn geen stewards. Herbert heeft al langer van alles en nogwat goedgepraat over Hamilton (in de tijden van Rosberg) nog maar te zwijgen over Schumacher. Hij geeft nu heel duidelijk aan, vooraf, hoe hij Max beoordeelt. Max straffen is niet het punt, vooraf aangeven wat hij er van vindt, dat kán een scheidsrechter gewoon niet maken. Dat soort uitspraken kun je rekenen op een flinke schorsing in het voetbal.

Stel je eens voor dat een scheidsrechter de finale fluit (Argentie tegen Zimbabwe bij wijze van), en compleet fan is van Messi. Denk je dat die instaat is om objectief Argentie te fluiten?

Dat is wat hier aan het handje is, al een heel lang tijdje. Ik kan een hele lijst met voorbeelden opnoemen, maar dat wordt hier 'gezeur' genoemd. Er zijn gewoon genoeg aanwijzingen dat Britten bevoordeeld worden, of minder benadeeld. En dat speelt niet bepaald sinds de vorige race, dat is al 30+ jaar aan de gang. Daarbij komend boeit het ze zelf niet, want ze hebben min of meer de sport compleet in handen. Het is wat dat betreft niet meer dan pervers en gewoon fout. Er kán geen spraken zijn van unbiased stewards als stewards voor en na races hun complete voorkeuren ten toon spreiden.

Hoe vaak heeft LH wel niet een tikje op een achterwiel gegeven en is er mee weggekomen? Hoe vaak heeft een Merc in de afgelopen jaren wel niet met een bungelend deeltje rondgereden en niks is gebeurd, maar bij Haas gooien ze meteen met vlaggen en penalties alsof het niet snel genoeg kan gebeuren.

Bias is het probleem, niet de terechte straffen En bias is wat alleen maar meer en meer duidelijker wordt. En als een scheidsrechter zijn bias openlijk kan uitten zonder enige consequentie............
Als VER meld dat ie "Herbert helemaal niks vindt!" , dan straffen ze hem daar ook nog voor.

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
ZeromaNoiS schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 18:48:
[...]

Ja je hebt gelijk! :) Ik kijk eigenlijk ook liever voorruit dan achteruit.

Ik hoop op wat druppels en een Verstappen die de wereld weer eens laat zien dat hij de absolute nr. 1 is!!
De laatste keer in de regen (canada) zagen we al dat Norris het snelste van allemaal op dit moment is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 21:31
[...]

Feit is dat Max op dit moment zaken probeert te forceren om zijn kampioenschap veilig te stellen, en terecht.

Maar we moeten niet gaan huilen als een steward hem daar voor straft, dat hoort er dan ook gewoon bij.
We huilen sowieso niet, maar al helemaal niet omdat Max gestraft wordt. Het grootste probleem is dat verschillende andere coureurs niet of veel minder gestraft worden.
Als je naar de coureurs kijkt die de straf krijgen is het best consistent.
[...]

offtopic:
offtopic:
Waarom krijgt Max dan ook geen 5 sec omdat Norris er alsnog voorbij ging?

Maar ik blij er op hopen dat ze komende race weer wat normaler worden, maar met de huidige stewards is die kans nogal klein. Echt ongelofelijk dat ze geen andere kiezen die niet zo openlijk hun voorkeur hebben voor bepaalde coureurs.

[removed]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Afwezig
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 20:36
Ik moet er een beetje om lachen wat Herbert hier allemaal roept. We zijn bezig met een kampioenschap. Er is een leider in het kampioenschap die niet het materiaal heeft om op eigen kracht te winnen en zet middelen in om toch kampioen te worden die niet helemaal volgens de regels zijn. De regels zijn echter zo opgesteld dat het overtreden van de regels, ondanks de straffen die daar bij horen, uiteindelijk Verstappen meer kans geven om het kampioenschap te winnen.

Dat Verstappen dit snapt en hier naar handelt is waarom hij een kampioen is, en dat Herbert propageert dat hij “die mentaliteit” afschuwelijk vindt is waarom hij dat nooit is geworden. Verstappen heeft met zijn acties van vorige week gewoon punten gewonnen in het kampioenschap. Leuk dat Herbert vindt dat hij zich aan de regels moet houden en op die manier moet winnen, maar iedereen en z’n moeder ziet dat als Verstappen zich aan de regels gaat houden, hij geen wereldkampioen gaat worden. Verstappen ziet dat ook en breekt dus op gecalculeerde wijze de regels.

Ik hoop dat Verstappen gewoon kampioen wordt, als was het alleen maar om te zien hoe de hele Britse F1 gemeenschap nog zuurder wordt als azijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
redwing schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 19:40:
offtopic:
Waarom krijgt Max dan ook geen 5 sec omdat Norris er alsnog voorbij ging?
offtopic:
Omdat Verstappen nu illegaal verdedigde waardoor de inhaalactie onmogelijk wordt gemaakt (en bij legaal verdedigen Norris er voorbij was, of beter gezegd, Norris was er al voorbij want "ahead at the apex"), maar in CotA legaal verdedigde waardoor Norris gedwongen buiten de baan komt (maar dan nog steeds niet de rechter voet mag intrappen)? Weet ik veel. Making this shit up as I go :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19:51
Als je je zo profileert in de media als zogenaamd neutraal jurylid... Bizar wat een idioot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Die Herbert moet weg, hoop zo erg dat RB top is dit weekend.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:30

Saffie_time

Why use this? 42!

Als ik het goed heb is Verstappen senior degene die het stoeltje van Herbert kreeg toegeschoven. Kan me voorstellen dat daar een stukje kwaad bloed zit.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocovla
  • Laatst online: 20:31
Saffie_time schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 21:22:
Als ik het goed heb is Verstappen senior degene die het stoeltje van Herbert kreeg toegeschoven. Kan me voorstellen dat daar een stukje kwaad bloed zit.
Volgens mij nam Herbert dat plekje over en moest Verstappe snr vervolgens richting Simtek. Na eerste een op en af met Lehto dacht ik.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• BakkerM
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:43
Ik zou me niet zo druk maken om Herbert of andere varianten die stiekem een beetje als complottheorieën klinken. Geeft teveel negatieve energie; je kan er niks mee behalve jezelf en anderen druk maken. Laat die negatieve gedachtes een beetje los en kijk wat er allemaal mogelijk is:

Max een nieuwe motor in een (relatief) trage auto, kleine grid penalty en slecht weer op komst. Zowel Norris, Leclerc als Sainz die kunnen winnen. Gaat toch gewoon toch een fantastische wedstrijd worden? d:)b

En er zijn twee zekerheden voor Red Bull:
> Max staat na die weekend nog steeds bovenaan de ranglijst :)F
> Perez gaat m niet winnen.

Voor nu al heel veel plezier tijdens de sprintquali, sprint, quali en race *O*

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
We hebben het overigens iedere keer over 47 punten, maar dan moet norris ze alle 5 nog winnen.

als hij er maar 4 wint, verliest hij het met gelijke punten omdat verstappen dan 7 om 6 overwinningen heeft.

tenminste volgens mij zat het zo in elkaar bij gelijke punten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerM
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:43
Peter F schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 23:33:
We hebben het overigens iedere keer over 47 punten, maar dan moet norris ze alle 5 nog winnen.

als hij er maar 4 wint, verliest hij het met gelijke punten omdat verstappen dan 7 om 6 overwinningen heeft.

tenminste volgens mij zat het zo in elkaar bij gelijke punten
Met de aanname dat Max dan ook elke keer 2e wordt omdat de Ferrari's Mercs en Piastri elke wedstrijd, allen langzamer zijn? Onwaarschijnlijk maar wel een leuke voorspelling, prima als het zo afloopt :9~

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rammes
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

die motor wissel bij Max, lijkt op de strategie die Mercedes in 2021 had, toen wisselden ze daar ook de motor en kreeg Lewis een “rocket engine” die duidelijk opgebrand mocht worden. Of denk ik verkeerd?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:48
rammes schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 05:55:
die motor wissel bij Max, lijkt op de strategie die Mercedes in 2021 had, toen wisselden ze daar ook de motor en kreeg Lewis een “rocket engine” die duidelijk opgebrand mocht worden. Of denk ik verkeerd?
Het lijkt er wel op, denk ik ook. Een motorwissel is altijd een berekende keuze. Er volgt een gridstraf, maar je hebt een extra motor.

Een gridstraf is redelijk mild. Een race duurt zo lang dat de startpositie niet eens zoveel uitmaakt als dat het lijkt. En de motoren gaan mee naar alle races die nog komen.

Ik heb het idee dat Perez 'normaal' rijdt en eigenlijk laat zien hoe de auto momenteel presteert. Max krijgt het beste materiaal en alles gaat net over de limiet. Samen met de vaardigheden van Max en de 'over-drive' modus die hij toepast, brengt het hem dan nog niet op het podium de laatste tijd.

Concurrenten kunnen echter dezelfde motorwissel truc gaan toepassen als blijkt dat het dit weekend werkt voor Max.
Pagina: 1 2 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord