[F1 2024] Race 21 GP van Brazilië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 49 Laatste
Acties:
  • 176.971 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Playa del C. schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 06:38:
[...]

Het lijkt er wel op, denk ik ook. Een motorwissel is altijd een berekende keuze. Er volgt een gridstraf, maar je hebt een extra motor.

Een gridstraf is redelijk mild. Een race duurt zo lang dat de startpositie niet eens zoveel uitmaakt als dat het lijkt. En de motoren gaan mee naar alle races die nog komen.

Ik heb het idee dat Perez 'normaal' rijdt en eigenlijk laat zien hoe de auto momenteel presteert. Max krijgt het beste materiaal en alles gaat net over de limiet. Samen met de vaardigheden van Max en de 'over-drive' modus die hij toepast, brengt het hem dan nog niet op het podium de laatste tijd.

Concurrenten kunnen echter dezelfde motorwissel truc gaan toepassen als blijkt dat het dit weekend werkt voor Max.
Perez heeft 'graag' een ondersteurende auto, Max een oversturende. Een oversturende auto is sneller te rijden. De reden dat Perez het goed doet op stratencircuits is dat daar een ondersturende auto een stuk 'safer' en berekender te rijden valt dan eenoversturende auto.

Ik hoop maar ook dat ze de motor flink sterker kunnen laten lopen voor de laatste 4 races dat Max het zo makkelijk krijgt als LH aan het einde van 2021.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
rammes schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 05:55:
die motor wissel bij Max, lijkt op de strategie die Mercedes in 2021 had, toen wisselden ze daar ook de motor en kreeg Lewis een “rocket engine” die duidelijk opgebrand mocht worden. Of denk ik verkeerd?
Ik heb een keer gelezen dat max aangegeven heeft dat voor hun een nieuwe motor nauwelijks meer pk geeft vergeleken met een merc vervanging ( was in 21)

Edit
https://www.f1maximaal.nl...st-maar-drie-tot-zeven-pk

Daarnaast is het maar een onderdeel van de motor, de ICE. De vraag is of hier echt meer uit te halen valt.

[ Voor 9% gewijzigd door Peter F op 01-11-2024 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 02-07 17:09
die motor wissel bij Max, lijkt op de strategie die Mercedes in 2021 had, toen wisselden ze daar ook de motor en kreeg Lewis een “rocket engine” die duidelijk opgebrand mocht worden. Of denk ik verkeerd?
Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt, de aero van de redbull is nogsteeds prima, maar blijkbaar doen mclaren en ferrari het beter, met een rocket engine die slechts 4 races mee hoeft te gaan, kan je dit verschil wel maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Charles Hill schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 12:52:
[...]

Met herhalingen kan je de post show altijd nog een dag later kijken, dat is wat ik ermee bedoel.
Excuses, ik zou zweren dat ik had gezegd dat ik het dan de volgende dag wel keek (de post race show bedoel ik dan), maar niet dus. Uiteraard weet ik die te vinden met m'n F1TV-abo, maar vaak is YT sneller opgestart op de Chromecast, dus kijk ik het op YT.

Wat betreft Max z'n motor: als je motor nog maar 4 races en 2 sprints hoeft mee te gaan, kun je hem zwaarder belasten dan wanneer hij het dubbele (1/3e seizoen) mee moet gaan, dus je kunt er wel meer pk's uithalen, lijkt me toch? Ook schijnt het wel verschil te maken hoe ver de motor al versleten is. F1-motoren hebben zulke strakke passingen tussen zuiger en cilinderwand dat hij koud niet eens te bewegen is (zuigers zitten muurvast). Door warme motorolie (en koelvloeistof?) door het blok te laten circuleren, warmen ze het blok op tot de optimale temperatuur wordt bereikt en hij gestart kan worden.

Door slijtage worden die toleranties op den duur wat ruimer, waardoor je wat vermogen verliest. Blijkbaar is dat effect bij Honda minder groot dan bij Mercedes, waardoor het verschil tussen oud en nieuw niet zo groot is?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Grrrrrene schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 07:51:
[...]

Excuses, ik zou zweren dat ik had gezegd dat ik het dan de volgende dag wel keek (de post race show bedoel ik dan), maar niet dus. Uiteraard weet ik die te vinden met m'n F1TV-abo, maar vaak is YT sneller opgestart op de Chromecast, dus kijk ik het op YT.

Wat betreft Max z'n motor: als je motor nog maar 4 races en 2 sprints hoeft mee te gaan, kun je hem zwaarder belasten dan wanneer hij het dubbele (1/3e seizoen) mee moet gaan, dus je kunt er wel meer pk's uithalen, lijkt me toch? Ook schijnt het wel verschil te maken hoe ver de motor al versleten is. F1-motoren hebben zulke strakke passingen tussen zuiger en cilinderwand dat hij koud niet eens te bewegen is (zuigers zitten muurvast). Door warme motorolie (en koelvloeistof?) door het blok te laten circuleren, warmen ze het blok op tot de optimale temperatuur wordt bereikt en hij gestart kan worden.

Door slijtage worden die toleranties op den duur wat ruimer, waardoor je wat vermogen verliest. Blijkbaar is dat effect bij Honda minder groot dan bij Mercedes, waardoor het verschil tussen oud en nieuw niet zo groot is?
In 2021 was dit besproken omdat MB dit deed maar toen gaf RBR aan dat het hun niet zo veel oplevert. Weinig afname in vermogen na verloop van tijd en minder hoge piek aan het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Shinji schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 07:58:
[...]

In 2021 was dit besproken omdat MB dit deed maar toen gaf RBR aan dat het hun niet zo veel oplevert. Weinig afname in vermogen na verloop van tijd en minder hoge piek aan het begin.
Ja, maar afname door vermogen door slijtage is wat anders dan "deze hoeft niet zolang mee, die kunnen we wat zwaarder belasten / meer afraggen". Het eerste is gewoon een fact of life waar je weinig tegen kunt doen, dat tweede is een keuze met het oog op betrouwbaarheid en levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:04
Honda heeft dat nooit gekund. De Honda motor heeft geen ‘special’ versie.

Mercedes had dit in 2021 ook eerst met Bottas getest. Die pakte toen allerlei gekke nieuwe motor penalties. Mercedes ging toen testen hoe hoog ze de motor veilig konden opschroeven.

Dus nee, ik denk geen rocket engine voor Verstappen. Komt omdat er Canada een nieuwe motor verloren ging en in Mexico weer eentje stuk ging.

In de race in Mexico moest Verstappen een vrij oude motor gebruiken die 5km/h langzamer was. Dus in Brazilië zal de rechte lijn snelheid wel beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Zou dat komen omdat RBR aan Honda had gevraagd voor een nieuw PU-ontwerp (best rigoreus anders dan voorheen) voor dit seizoen? Dat is natuurlijk altijd een risico.

https://www.reddit.com/r/...by_unbelievable_red_bull/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Grrrrrene schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 08:22:
Zou dat komen omdat RBR aan Honda had gevraagd voor een nieuw PU-ontwerp (best rigoreus anders dan voorheen) voor dit seizoen? Dat is natuurlijk altijd een risico.

Er is een engine freeze sinds 2022 (op verzoek van Red Bull).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Peter F schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 23:33:
We hebben het overigens iedere keer over 47 punten, maar dan moet norris ze alle 5 nog winnen.

als hij er maar 4 wint, verliest hij het met gelijke punten omdat verstappen dan 7 om 6 overwinningen heeft.

tenminste volgens mij zat het zo in elkaar bij gelijke punten
Er zijn nog 4 races, Max heeft er nu 7 en Lando 3. Als Lando ze allemaal wint staan ze dus gelijk in overwinningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:42

sjaool

Every life should have 9 cats

Plenkske schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 08:26:
[...]

Er zijn nog 4 races, Max heeft er nu 7 en Lando 3. Als Lando ze allemaal wint staan ze dus gelijk in overwinningen.
Alleen Lando gaat ze niet allemaal winnen. Daarvoor is Ferrari op dit moment te sterk. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door sjaool op 01-11-2024 08:31 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Nu online
sjaool schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 08:30:
[...]

Alleen Lando gaat ze niet allemaal winnen. Daarvoor is Ferrari op dit moment te sterk. ;)
Dat denk ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Grrrrrene schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 08:22:

Waar staat dat er wijzigingen aan de motor gedaan zijn? Er staat alleen dat Honda "zeer verrast" is door de "ongelooflijke" wijzigingen aan de wagen (RB20).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Het is sowieso nogal onwaarschijnlijk dat Norris ze alle 4 gaat winnen. Sinds Miami heeft die er maar 3 gewonnen, en dat is ~10 races terug. Win ratio van 1/3e sinds ze de snelste auto hebben (/hadden?). Nu dan nog even met een win ratio van 100% komen aanzetten is dan ook onwaarschijnlijk, zeker gezien Ferrari de laatste races er bij zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:24
RobertMe schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 08:35:
Het is sowieso nogal onwaarschijnlijk dat Norris ze alle 4 gaat winnen. Sinds Miami heeft die er maar 3 gewonnen, en dat is ~10 races terug. Win ratio van 1/3e sinds ze de snelste auto hebben (/hadden?). Nu dan nog even met een win ratio van 100% komen aanzetten is dan ook onwaarschijnlijk, zeker gezien Ferrari de laatste races er bij zit.
Wellicht heeft iemand dit al berekend,
wat moet Norris minimaal gemiddeld scoren om WDC te worden als Verstappen steeds 5de gaat eindigen?

Dat geeft wellicht nog beter aan hoe realistisch dit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
sjaool schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 08:33:
[...]

Waar staat dat er wijzigingen aan de motor gedaan zijn? Er staat alleen dat Honda "zeer verrast" is door de "ongelooflijke" wijzigingen aan de wagen (RB20).
Hmm, volgens mij heb ik dan iets verkeerd begrepen tijdens de wintertests. Er is uiteraard een engine freeze, maar ik dacht me te herinneren dat door de rigoureuze wijzigingen aan het bodywork van de RB20 ook Honda de PU anders moest configureren. Niet zozeer nieuwe onderdelen, maar componenten op een andere plek plaatsen.

Maar misschien heb ik dat wel helemaal verkeerd begrepen :) Het klonk toen als een opdracht van RBR aan Honda, waar ze enorm verbaasd over waren. Ik zocht een artikel waaruit dat bleek, maar kon zo snel niks anders vinden dan deze Reddit-post.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:13

TrekDr0p

QR niet scannen

PaulBloem schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 08:50:
[...]

Wellicht heeft iemand dit al berekend,
wat moet Norris minimaal gemiddeld scoren om WDC te worden als Verstappen steeds 5de gaat eindigen?

Dat geeft wellicht nog beter aan hoe realistisch dit is.
4 races 47 punten, gemiddeld 12 punten inlopen per race weekend.
Dus als Max elke race 5e wordt, en dan moeten we nog 2 sprint races meerekenen waar hij dan ook 5 wordt.

dus max gaat nog 40 + 8 punten scoren, dan moet Lando nog 95 punten scoren.
als hij beide sprinten wint, moet hij minimaal 20 punten scoren per race nog, dus zeker 2 wedstrijden winnen met 26 punten. en de rest 2 of 3de worden.

Het wordt dus erg lastig als hij al geen eerste meer gaat worden elke race. tenzij max natuurlijk lager dan 5 gaat score. Maar als Max een DNF krijgt dan wordt het weer een stuk makkelijker.

[ Voor 3% gewijzigd door TrekDr0p op 01-11-2024 09:00 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
TrekDr0p schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 08:58:
[...]

Dus als Max elke race 5e wordt, en dan moeten we nog 2 sprint races meerekenen waar hij dan ook 5 wordt.

als hij beide sprinten wint, moet hij minimaal 20 punten scoren per race nog, dus alles winnen.

Het wordt dus erg lastig als hij al geen eerste meer gaat worden elke race. tenzij max natuurlijk lager dan 5 gaat score. Maar als Max een DNF krijgt dan wordt het weer een stuk makkelijker.
Zoals het nu gaat moet Lando zich misschien meer zorgen maken om wat er achter hem gebeurt. Leclerc staat nog maar 24 punten achter Norris. Een keer uitvallen voor Norris en Leclerc kan ervoor staan. Enige wat Leclerc in de weg zit is dat Sainz zo snel is ineens :P Volgens mij zijn Sainz en Leclerc ook geen pannenkoeken in de regen, dus we zullen zien.

[ Voor 4% gewijzigd door Grrrrrene op 01-11-2024 09:01 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

De kans lijkt inderdaad groter dat Leclerc voor Norris in het wk gaat eindigen dan dat Norris Max inhaalt. En dan lach ik me gewoon kapot :+ En ook als Ferrari er met de constructeurstitel vandoor gaat.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-06 16:59
Voor wat het waard is, de huidige weersverwachting via Weerplaza:

Vandaag (vrijdag) droog. Geen regen verwacht.
Morgen (zaterdag) droog tijdens de sprintrace. Tijdens de kwalificatie kans op buien.
Zondag tijdens de race kans op regen.

Daarbij moet gezegd worden dat dit uiteraard maar op basis van één weermodel is en zeker bij buien lokaal verschillen kunnen zijn. De verwachting is eigenlijk nog hetzelfde als vorige week, alleen de afgelopen dagen nam de neerslagkans met name voor morgen (zaterdag) af. Nu weer iets toegenomen.

Het blijft dus spannend! :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s0zrK2QnFMz_CFc7DYG529MdNt8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KpQJBkwV15PFDO0stJImB4wH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4AJlkzzHvjJrfNd5WXyVH-fARK8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/exwuhZ1WAMfH6lukqV4VTlM2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Grrrrrene schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 08:57:
[...]

Hmm, volgens mij heb ik dan iets verkeerd begrepen tijdens de wintertests. Er is uiteraard een engine freeze, maar ik dacht me te herinneren dat door de rigoureuze wijzigingen aan het bodywork van de RB20 ook Honda de PU anders moest configureren. Niet zozeer nieuwe onderdelen, maar componenten op een andere plek plaatsen.

Maar misschien heb ik dat wel helemaal verkeerd begrepen :) Het klonk toen als een opdracht van RBR aan Honda, waar ze enorm verbaasd over waren. Ik zocht een artikel waaruit dat bleek, maar kon zo snel niks anders vinden dan deze Reddit-post.
Het zou kunnen dat ze de radiatoren wat hebben moeten verplaatsen want die motor is volgens mij sowieso al een van de kleinsten in het veld wat ik begrepen heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Grrrrrene schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 08:57:
[...]

Eigenlijk is het best knap dat je dan niet doorklikt op de linkdrop van je eigen linkdrop :p

https://www.autosport.com...-f1-car-changes/10603603/

Daar staat dus dat Red Bull gevraagd had om de montagepunten te veranderen en om de "betrouwbaarheid te verbeteren" zodat de motor minder gekoeld zou kunnen worden.
Waarbij in de comments ook nog de terechte observatie wordt gedaan dat de restricties op windtunnel & CFD alleen gelden voor aero ontwikkeling. Voor koeling zijn teams vrij in de uren. Red Bull heeft de windtunnel bij wijze van dus 24/7 kunnen laten draaien om bij het huidige (koeling) design uit te komen dat "toevallig" naar hun idee ook veel beter is voor de aero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

RobertMe schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 09:23:
[...]

Eigenlijk is het best knap dat je dan niet doorklikt op de linkdrop van je eigen linkdrop :p

https://www.autosport.com...-f1-car-changes/10603603/

Daar staat dus dat Red Bull gevraagd had om de montagepunten te veranderen en om de "betrouwbaarheid te verbeteren" zodat de motor minder gekoeld zou kunnen worden.
Waarbij in de comments ook nog de terechte observatie wordt gedaan dat de restricties op windtunnel & CFD alleen gelden voor aero ontwikkeling. Voor koeling zijn teams vrij in de uren. Red Bull heeft de windtunnel bij wijze van dus 24/7 kunnen laten draaien om bij het huidige (koeling) design uit te komen dat "toevallig" naar hun idee ook veel beter is voor de aero.
Precies wat ik dacht. Ze hebben de motor niet aangepast met wel de bevestigingspunten en externe dingen. Ik geloof nooit dat dat invloed heeft op de prestaties van de motor. Het is gewoon het aero gedeelte dat niet optimaal meer werkt. Als het zo'n grote invloed had dan hadden ze de eerste 4 races ook nooit gewonnen.
"This has given Red Bull more freedom for their design and for their aerodynamic concept. That is why they could change the position of the oil coolers, radiators, etcetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:16
TrekDr0p schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 08:58:
[...]

als hij beide sprinten wint, moet hij minimaal 20 punten scoren per race nog, dus zeker 2 wedstrijden winnen met 26 punten. en de rest 2 of 3de worden.

Ik had dit al helemaal berekend in het seizoenstopic:

Blik1984 in "[F1] Seizoen 2024"

Uitgaande dat McLaren en Ferrari het snellere team is, mag je verwachten dat Max overal 5de wordt minimaal. Je mag ook verwachten dat Perez overal een poging doet voor FL, dus die tel ik even niet mee in de puntentelling. Dan pakt Max 48 punten. Norris moet dan 96 punten om WDC te worden:

Stel Norris wordt overal 2de: 86 punten
Norris wordt 1x 1ste, rest 2de: 93 punten
Norris wordt 1x 1ste, rest 2de, wint 2 sprints: 95 punten
Norris wordt 2x 1ste, rest 2de: 100 punten

Dus de GPs winnen is echt key voor Norris, als hem dat niet lukt in de strijd met Ferrari dan gaat Norris het heel lastig krijgen. Daarnaast mag Max ook niet opeens 2de/3de worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Blik1984 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 09:34:
[...]

Uitgaande dat McLaren en Ferrari het snellere team is, mag je verwachten dat Max overal 5de wordt minimaal. Je mag ook verwachten dat Perez overal een poging doet voor FL, dus die tel ik even niet mee in de puntentelling. Dan pakt Max 48 punten. Norris moet dan 96 punten om WDC te worden:

Dus de GPs winnen is echt key voor Norris, als hem dat niet lukt in de strijd met Ferrari dan gaat Norris het heel lastig krijgen. Daarnaast mag Max ook niet opeens 2de/3de worden
Of sprint races gaan winnen. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 09:40:
[...]

Of sprint races gaan winnen. ;)
Nee idd. Als Max het op zijn heupen krijgt en hij wint 2 sprintraces, dan gaat het ook moeilijk worden inderdaad. Dan moet Norris 3 races winnen in het scenario dat Max altijd 5de wordt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Fun fact: Haas is het enige team waarvan beide rijders op pole position hebben gekwalificeerd in Brazilië.

spoiler:
Magnussen paar jaar terug met die regen kwalificatie (waarbij er nog een sprint was, waardoor die bij de race niet meer op P1 startte). En Hulkenberg jaren terug (~2010-ish) in de Williams. Een race die die mogelijk had kunnen winnen, totdat hij met Hamilton crashte bij een inhaalpoging om de leiding terug te pakken terwijl ze een backmarker inhaalde.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Ook dit is racen in Brazilië:
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/redbull-technician-replying-to-a-fan-on-x-v0-1hyky4fkt8yd1.jpeg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=ab313ad5dfa491a3ceb7c16b0535c1640ac09eae

Volgens mij paar jaar geleden Mercedes personeel dat overvallen was? Dit jaar dus blijkbaar (poging bij) Williams, en volgens mij is het elk jaar wel raak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:05
RobertMe schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 10:12:
[Afbeelding]

Volgens mij paar jaar geleden Mercedes personeel dat overvallen was? Dit jaar dus blijkbaar (poging bij) Williams, en volgens mij is het elk jaar wel raak.
Jaarlijks terugkerend probleem. In 2010 hebben ze Jenson Button geprobeerd te overvallen met zes man, gelukkig had hij een bodyguard die het doorhad en snel ingreep. Nadat ze vijf auto's hadden geramd hebben ze bij het hotel netjes de schadeformulieren ingevuld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:15
StefanVerkerk schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 09:11:
Voor wat het waard is, de huidige weersverwachting via Weerplaza:

Vandaag (vrijdag) droog. Geen regen verwacht.
Morgen (zaterdag) droog tijdens de sprintrace. Tijdens de kwalificatie kans op buien.
Zondag tijdens de race kans op regen.

Daarbij moet gezegd worden dat dit uiteraard maar op basis van één weermodel is en zeker bij buien lokaal verschillen kunnen zijn. De verwachting is eigenlijk nog hetzelfde als vorige week, alleen de afgelopen dagen nam de neerslagkans met name voor morgen (zaterdag) af. Nu weer iets toegenomen.

Het blijft dus spannend! :D

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gezien de hoeveelheid regen die voorspeld wordt is er niet zo'n probleem. Ze kunnen beter de kwalificatie om 18:00 doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:15
Den_S85 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 10:16:
[...]

Jaarlijks terugkerend probleem. In 2010 hebben ze Jenson Button geprobeerd te overvallen met zes man, gelukkig had hij een bodyguard die het doorhad en snel ingreep. Nadat ze vijf auto's hadden geramd hebben ze bij het hotel netjes de schadeformulieren ingevuld
Het lijkt me wel dat ze eerder een F1 coureur pakken dan een random nobody, eenvoudigweg omdat er meer te halen valt (dure horloges bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
autje schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 10:25:
[...]

Het lijkt me wel dat ze eerder een F1 coureur pakken dan een random nobody, eenvoudigweg omdat er meer te halen valt (dure horloges bijvoorbeeld).
Met dat verschil dat de coureurs veel beter beveiligd zullen zijn dan de monteurs etc. Schijnbaar had Red Bull in Mexico nog 3 of 4 zwaar gepanserde auto's (kogelwerend tegen AK47 etc), voor Verstappen, Perez, Horner en Marko, dn dat incl politiebegeleiding. Andere coureurs (en teambazen?) was ook met politiebegeleiding meen ik. Team personeel moest het zonder politiebegeleiding doen en ik twijfel nu of die ook maar gewone auto's hadden of alleen kogelwerend tegen handwapens (in het eerste geval waren het de minder bekende / "grote" coureurs met de minder bepantserde auto's). Oftewel: er werd een heel range aan types bepanserde auto's ingezet op basis van "risicoprofiel". Waarbij de coureurs allemaal politiebegeleiding kregen. Beveiliging van normale team personeel was volgens mij voor rekening van de teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
autje schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 10:25:
[...]

Mag hopen dat ze de dure horloges achterwege laten in Brazilië, zou vrij dom zijn om daarmee rond te lopen buiten het circuit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

RobertMe schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 10:42:
[...]

Met dat verschil dat de coureurs veel beter beveiligd zullen zijn dan de monteurs etc. Schijnbaar had Red Bull in Mexico nog 3 of 4 zwaar gepanserde auto's (kogelwerend tegen AK47 etc), voor Verstappen, Perez, Horner en Marko, dn dat incl politiebegeleiding. Andere coureurs (en teambazen?) was ook met politiebegeleiding meen ik. Team personeel moest het zonder politiebegeleiding doen en ik twijfel nu of die ook maar gewone auto's hadden of alleen kogelwerend tegen handwapens (in het eerste geval waren het de minder bekende / "grote" coureurs met de minder bepantserde auto's). Oftewel: er werd een heel range aan types bepanserde auto's ingezet op basis van "risicoprofiel". Waarbij de coureurs allemaal politiebegeleiding kregen. Beveiliging van normale team personeel was volgens mij voor rekening van de teams.
Jezus. Het is omdat cartels in Mexico niet echt aanslagen plegen als IS & Al Qaida, maar de raketinslagen in/bij Jeddah en de toenemende spanningen daar (en races) zie ik het me nog voor me dat een spektakel als F1 een doel zal kunnen worden. Brrrrrr, vervelende gedachtes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 09:23:
[...]

Nouja, ik zit op werk en moest een standup in, dus geen tijd :P Daarna weer een sollicitant, dus je moet het er maar mee doen :+
Dan had ik het dus toch redelijk goed onthouden. Ik kan me voorstellen dat het verplaatsen van componenten en montagepunten niet heel spannend klinkt, maar ik kan me ook voorstellen dat een verplaatst montagepunt invloed heeft op hoe de PU (de ICE +versnellingsbak is een dragend deel) mechanisch wordt belast. Ook het verplaatsen van andere componenten klinkt eenvoudig, maar is gewoon een wijziging waarbij je iets wat je goed kent qua configuratie verandert in iets dat je niet kent en waar kinderziektes in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Laatst online: 12:31

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

siggy schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 10:45:
[...]

Jezus. Het is omdat cartels in Mexico niet echt aanslagen plegen als IS & Al Qaida, maar de raketinslagen in/bij Jeddah en de toenemende spanningen daar (en races) zie ik het me nog voor me dat een spektakel als F1 een doel zal kunnen worden. Brrrrrr, vervelende gedachtes.
Mexico is alweer een week geleden.

Maar nee, dit zijn geen landen waar je met je glimmers moet rondlopen.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-07 17:41
Wellicht enigzins offtopic maar wat maakt Senna zo populair? Ik zie regelmatig helmen/petjes voorbij komen en nu ook Vettel die met zijn Senna Helm project aanwezig is. Hij was ongetwijfeld een goede coureur getuige zijn 3 WDC maar er zijn wel meer coureurs geweest die WDC's hebben maar ook niet zo populair zijn of allerlei eerbetonen her en der krijgen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Robbie T schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 13:08:
Wellicht enigzins offtopic maar wat maakt Senna zo populair? Ik zie regelmatig helmen/petjes voorbij komen en nu ook Vettel die met zijn Senna Helm project aanwezig is. Hij was ongetwijfeld een goede coureur getuige zijn 3 WDC maar er zijn wel meer coureurs geweest die WDC's hebben maar ook niet zo populair zijn of allerlei eerbetonen her en der krijgen.
Het feit dat hij in het harnas gestorven is volgens mij toch ook nog op de top van zijn carrière zal er ook wel aan meehelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Niet online
Als het gaat regenen dan zal Verstappen hem wel gaan winnen. Dan kan Norris het echt vergeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 12:13

Vuvuzela

My spire is forming

RegularJohn schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 13:14:
Als het gaat regenen dan zal Verstappen hem wel gaan winnen. Dan kan Norris het echt vergeten.
En waarom? De laatste regenrace was Norris volgens mij het snelst.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Requiem19
Heb je de 2011 docu over hem wel eens gezien?

In het kort was hij een beetje een vreemde vogel die iets mystieks had. Een vrij intens iemand zeg maar.

Wat hem in de eerste plaats uniek maakte is dat hij de allerbeste kwalificatie-coureur ooit is. Wat hij op 1 ronde kon is nog steeds ongeëvenaard. 65 pole posities op 161 starts is insane. Ook nog vaak in niet de snelste auto en ook vaak met enorme verschillen.

Tweede wat hem uniek maakte dat hij eigenlijk de eerste coureur was die deed wat Verstappen nu doet: hij maakte moves die niet konden en liet de andere coureur de keuze: of Senna er voorbij of een dikke crash. Hij was nogal religieus en geloofde dat hij het recht had om dit te doen.

En het derde is natuurlijk z’n overlijden, wat in Brazilië zorgde voor de grootste rouwstoet ooit:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/sb65z3wpq4201.jpg

Er is nog wel veel meer over hem te vertellen, zoals hoe bizar goed hij was in de regen en de auto kon laten dansen door de bochten (het is m’n favoriete coureur denk ik), dus leuk om je in hem te verdiepen. Ik ben ook bij zijn graf geweest in Sao Paulo. Impressive hoe sereen dat was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 13:49
+

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GbTN9h_WIAAWb6i?format=jpg&name=4096x4096p

[ Voor 156% gewijzigd door Extigo op 01-11-2024 13:51 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-07 17:41
Requiem19 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 13:31:
[...]

Heb je de 2011 docu over hem wel eens gezien?

In het kort was hij een beetje een vreemde vogel die iets mystieks had. Een vrij intens iemand zeg maar.

Wat hem in de eerste plaats uniek maakte is dat hij de allerbeste kwalificatie-coureur ooit is. Wat hij op 1 ronde kon is nog steeds ongeëvenaard. 65 pole posities op 161 starts is insane. Ook nog vaak in niet de snelste auto en ook vaak met enorme verschillen.

Tweede wat hem uniek maakte dat hij eigenlijk de eerste coureur was die deed wat Verstappen nu doet: hij maakte moves die niet konden en liet de andere coureur de keuze: of Senna er voorbij of een dikke crash. Hij was nogal religieus en geloofde dat hij het recht had om dit te doen.

En het derde is natuurlijk z’n overlijden, wat in Brazilië zorgde voor de grootste rouwstoet ooit:
[Afbeelding]

Er is nog wel veel meer over hem te vertellen, zoals hoe bizar goed hij was in de regen en de auto kon laten dansen door de bochten (het is m’n favoriete coureur denk ik), dus leuk om je in hem te verdiepen. Ik ben ook bij zijn graf geweest in Sao Paulo. Impressive hoe sereen dat was.
Dank. Is dat deze docu? IMDB: Senna (2010)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Olli krijgt dus een herkansing. Helaas in een andere "Ferrari".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Yes die! 2010 ipv 2011, solly.

Stond een tijdje op Netflix, weet niet of hij er nog op staat. Zou hem echt kijken. Heerlukkkk die rivaliteit met Alain Prost ook.

Er komt overigens eind nov een gedramatiseerde Netflix serie over Senna:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Blik1984 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 09:34:
[...]

Ben zelf niet echt een rekenwonder, maar bij RBR zullen die er echt wel zijn denk ik zomaar. Kunnen ze niet uitrekenen met ALLE mogenlijkheden die er wat punten betreft zijn, hoeveel punten VER minimaal nog nodig heeft om gelijk met Norris te eindigen. En dat ook t.o.v LEC te doen want die doet volgens mij ook nog mee...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Dat impliceert ook dat Bearman de sprintrace morgen zal rijden omdat de kwalificatie vandaag is. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:41
RCBL schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 13:52:
[...]

Ben zelf niet echt een rekenwonder, maar bij RBR zullen die er echt wel zijn denk ik zomaar. Kunnen ze niet uitrekenen met ALLE mogenlijkheden die er wat punten betreft zijn, hoeveel punten VER minimaal nog nodig heeft om gelijk met Norris te eindigen. En dat ook t.o.v LEC te doen want die doet volgens mij ook nog mee...
Of je het kan uitrekenen? Natuurlijk.
Wat je eraan hebt? Niks
Verstappen gaat gewoon elke sessie weer zijn uiterste best doen en proberen zo hoog mogelijk te eindigen. Het is niet echt dat je iets kan met al dat gereken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:05
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 13:59:
[...]

Dat impliceert ook dat Bearman de sprintrace morgen zal rijden omdat de kwalificatie vandaag is. :)
Mogen de sprint en de volle race eigenlijk door andere coureurs gedaan worden? Normale weekends zijn vrij duidelijk met een enkele kwalificatie, maar dat ligt hier toch anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 13:49
ParaDroid2 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:13:
[...]

Mogen de sprint en de volle race eigenlijk door andere coureurs gedaan worden? Normale weekends zijn vrij duidelijk met een enkele kwalificatie, maar dat ligt hier toch anders
Zover ik heb begrepen kan het inderdaad dat Bearman de sprint rijdt en Magnussen vervolgens de kwalificatie en de race rijdt.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:05
Ik lees het inderdaad nu. Interessante constructie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
[...]

Of kmag start achteraan bij de sprintrace

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Aardige verrassing inderdaad.
3x in een jaar rijden als een reserve coureur is ook wel iets nieuws :P
[...]
Had haas idd al laten weten via de niet-twitter kanalen dacht ik:
Magnussen to miss Brazil sprint; Bearman steps in
https://www.motorsport.co...earman-steps-in/10669100/
Magnussen will still be eligible to take over his car again from Saturday's grand prix qualifying onwards, provided he is fit enough to drive.

[ Voor 45% gewijzigd door YakuzA op 01-11-2024 14:18 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

ZeRoC00L schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:15:
[...]

Of kmag start achteraan bij de sprintrace
Zonder gereden kwalificatie heb je daar toestemming voor nodig. Dit lijkt een formaliteit, maar is het niet. Een afdoende rondetijd in een van de voorgaande oefensessies kan voldoende zijn voor die toestemming, maar als je daarin ook niet gereden hebt wordt het lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
DataGhost schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:17:
[...]

Zonder gereden kwalificatie heb je daar toestemming voor nodig. Dit lijkt een formaliteit, maar is het niet. Een afdoende rondetijd in een van de voorgaande oefensessies kan voldoende zijn voor die toestemming, maar als je daarin ook niet gereden hebt wordt het lastig.
Maar het is de sprint, niet de race. Voor de race moet je een sessie gereden hebben (FP of Q) en kunnen aantonen dat je binnen de 107% valt etc.. De vraag is of voor de sprint de race regels gelden of dat het "just another session" is met toevallig punten aan het eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:45
Op sky huilen ze nog even door.
Over Max. :O

Magnussen en Leclerc snappen Max wel en zouden hetzelfde doen.
Lewis doet nog huilie over 2021.

[ Voor 71% gewijzigd door matthijst op 01-11-2024 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
YakuzA schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:15:
3x in een jaar rijden als een reserve coureur is ook wel iets nieuws :P
Hij is natuurlijk al "uniek" in dat hij zijn eerste twee races voor twee verschillende teams heeft gereden én vervolgens in beide races punten scoorde, dat was nog nooit gebeurt. De Vries had het kunnen doen als hij in de AlphaTauri zijn eerste race punten pakte, nadat hij als reserve al in de Williams punten had gepakt.

Edit:
En heeft Hulkenberg niet in één seizoen 2x Perez + 1x Stroll vervangen?

[ Voor 7% gewijzigd door RobertMe op 01-11-2024 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

RobertMe schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:07:
[...]

Maar het is de sprint, niet de race. Voor de race moet je een sessie gereden hebben (FP of Q) en kunnen aantonen dat je binnen de 107% valt etc.. De vraag is of voor de sprint de race regels gelden of dat het "just another session" is met toevallig punten aan het eind.
De regels voor de sprint zijn hetzelfde, artikel 39.4 gaat over classificatie in zowel de race als de sprint. Daarbij wordt geen/nauwelijks onderscheid gemaakt. Wel zie ik dat er tegenwoordig ook expliciet staat dat ze naar voorgaande races kunnen kijken:
The participation of unclassified drivers in the remainder of the Competition will be determined in each case by the Stewards, who may exceptionally consider parameters such as:
- A suitable lap time being set in another practice session
- The general performance of the driver in previous Competitions of the Championship
- The gravity of the offence which caused the driver’s disqualification
Maar ik kan me goed voorstellen dat ze dat niet zomaar doen als een rijder aan geen enkele sessie van het weekend heeft meegedaan.

[ Voor 5% gewijzigd door DataGhost op 01-11-2024 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

RobertMe schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:14:
[...]

Hij is natuurlijk al "uniek" in dat hij zijn eerste twee races voor twee verschillende teams heeft gereden én vervolgens in beide races punten scoorde, dat was nog nooit gebeurt. De Vries had het kunnen doen als hij in de AlphaTauri zijn eerste race punten pakte, nadat hij als reserve al in de Williams punten had gepakt.

Edit:
En heeft Hulkenberg niet in één seizoen 2x Perez + 1x Stroll vervangen?
Ja, dat klopt wel volgens mij. Maar dat was toch nog in de tijd dat je door Covid de race miste? :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

F1TV heeft het er maar over dat Lando elke race 12 punten moet halen in alle weekenden om Max in te halen. Dan denken ze zeker dat Max geen enkel punt meer scoort? :?

[ Voor 6% gewijzigd door sjaool op 01-11-2024 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Hé, is het alweer zover? Jup! Veel kijkplezier, ben benieuwd wat deze vrije training gaat brengen. :)

In ieder geval geen regen:

RISK OF RAIN FOR F1 FIRST PRACTICE SESSION IS 0%
1 Nov 2024, 15:15:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

sjaool schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:25:
F1TV heeft het er maar over dat Lando elke race 12 punten moet halen in alle weekenden om Max in te halen. Dan denken ze zeker dat Max geen enkel punt meer scoort? :?
Als hij dit niet haalt maakt het niet uit wat Max doet. Verder wordt altijd op die manier gerekend tegen het eind van het kampioenschap.

[ Voor 10% gewijzigd door DataGhost op 01-11-2024 15:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-07 20:39
12 punten méér dan Max? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ah, dan heb ik ze verkeerd begrepen. lol

Ik zie dat niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
De gehele baan en pitsstraat is vernieuwd staat nu in beeld. Wordt nog wat als er regen gaat vallen morgen of zondag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:03
Ze zeggen ook dat dit nog maar één keer is voorgekomen en dat was door een DNF van Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

StefanVerkerk schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:28:
De gehele baan en pitsstraat is vernieuwd staat nu in beeld. Wordt nog wat als er regen gaat vallen morgen of zondag.
Het is te hopen dat het geen herhaling van Turkije wordt. Dat was echt een fiasco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
DataGhost schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:24:
[...]

De regels voor de sprint zijn hetzelfde, artikel 39.4 gaat over classificatie in zowel de race als de sprint. Daarbij wordt geen/nauwelijks onderscheid gemaakt. Wel zie ik dat er tegenwoordig ook expliciet staat dat ze naar voorgaande races kunnen kijken:

[...]

Maar ik kan me goed voorstellen dat ze dat niet zomaar doen als een rijder aan geen enkele sessie van het weekend heeft meegedaan.
Waar blijkbaar wel weer een verschil in zit dat ze net op F1TV zeiden is dat Bearman nu wel nog de rookie test mag rijden met 2 races, ook als hij morgen de sprint rijdt. Maar als hij zondag de race rijdt geldt hij niet meer als rookie voor deze dingen (rookie test, FP1 afstaan aan een rookie, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
YakuzA schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:25:
[...]

Ja, dat klopt wel volgens mij. Maar dat was toch nog in de tijd dat je door Covid de race miste? :P
Klopt. Extra knap, want in dat seizoen waren er ook geen 24 races (maar 16-ish?) :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Max: "the track is super bumpy, (it's) crazy"

Dat wordt weer een bezoekje aan de tandarts na het weekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Het circuit zou erg hobbelig zijn volgens Verstappen. Andere coureurs klagen er ook over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06:24
Verstappen eruit! Perez is sneller! Staat op 1!

:+

[ Voor 21% gewijzigd door new_guy op 01-11-2024 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Max gaat naar binnen voor minder voorvleugel.
Dat hoor je bijna nooit. :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:47
Ik kijk al F1 sinds de periode Senna.
Ayrton was een ongelooflijk charismatische persoon.
In Brazilië nam hij het op voor de mindere en kinderen en vele charity's.

Maar vooral als coureur heeft hij zijn stempel gedrukt met zijn pure snelheid en aggressive rijstijl. Liet geen kans onbenut om in te halen.
Senna was meedogenloos zoals nooit getoond was destijds.
Extreem goed in natte condities.
Elke race tot in details analyseren en het maximale uit de wagen te halen.

Van de legendarische pole in Monaco en gevechten met Prost tot de magische openings ronde op Donington park in de regen.
Brazilië winnen met 1 versnelling (6e)
Maar ook de wil om zijn tegenstander (Prost) te vernederen en dan zelf crashen.
Daarnaast ook de politieke Formule 1 gevechten met Jean-Marie Balestre die toen aan het roer stond van de F1
Had ook altijd zijn mening klaar en nam geen blad voor de mond.
Het was nooit saai met Senna

Voorstander voor de veiligheid van formule 1, zelfs een keer gestopt om iemand anders bij een crash te hulp te schieten.
Om vervolgens jaren later zelf om te komen bij een crash.

Senna was gewoon niet die standaard coureur die een paar keer wereldkampioen werd.

Er zijn een paar documentaires over hem aanraden om te kijken en Netflix komt straks met een serie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loekf2
  • Nu online
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:41:
Max gaat naar binnen voor minder voorvleugel.
Dat hoor je bijna nooit. :P
Als ik die RBR docu op Youtube zie (achter de schermen), ben ik nog meer fan van Hanna, maar man oh man, wat een bak van een auto is die RB20 met de technische mensen die maar wat rommelen om het seizoen niet tot een nachtkaars uit te laten gaan.

YouTube: What Happens On The Pit Wall At An F1 Race? | Behind The Charge

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-07 16:37

basvn

Breezand - NHN

kijken of dit de problemen bij perez oplost.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

Klinkt alsof Perez denkt dat dat het probleem is en de monteurs zo hebben prima hebben wij wat te doen maar het gaat vast niet helpen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:47
Lees dat McLaren weer een unieke achter vleugel mee hebben genomen
(Moet even nieuws inhalen na midweek vakantie )

Toch apart dat ze maar blijven komen met aardig grote updates

Van de grote vriend Albert

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FpOpCDShSepxACJazhbIVwfjZj8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wtps1wY0a6WC4sTdhAaOudKz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Q8hryCkYQF-weV0q9B8p4RzeOc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i9tuqXo8y6pREMk39gfxYuYi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LUrIhWMqiOIkzJtRwWOf_rGECnM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x5eP2WGmpV4dxhHsTT3Xv4vb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-07 19:06
Aparte vleugel, is dit gewoon toegestaan (blijkbaar wel want anders had FIA wel ingegrepen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:08
Die beelden van Senna, dat is toch puur genieten!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:05
TheBrut3 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 16:01:
Die beelden van Senna, dat is toch puur genieten!
Dat geluid er ook bij <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:48

Pierre

Van nature lui!

Max 10 plaatsen straf? op F1TV
Is dat geen 5 plekken ?

[ Voor 29% gewijzigd door Pierre op 01-11-2024 16:08 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Ja 5, nieuwe motor.

[ Voor 5% gewijzigd door TheBrut3 op 01-11-2024 16:10 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ja, ze hebben weer eens geen flauw benul...
Het is 5 plaatsen.
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/ahku4r5f0byd1.jpeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 13:48

Pierre

Van nature lui!

Ja ik dacht al 10 het is 5 plekken

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dat wordt weer flink inlopen door Norris dit weekend

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Exocet schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 16:13:
Dat wordt weer flink inlopen door Norris dit weekend
Valt wel mee toch denk ik?
Een tweetal voorbeelden met de huidige rangorde qua racetrim:
1e kwalificeren -> 6e starten en 6e worden
4e kwalificeren -> 10e starten en alsnog 6e worden

Zonder gridstraf zou het waarschijnlijk hetzelfde zijn geweest.

[ Voor 8% gewijzigd door XNL073 op 01-11-2024 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:56
RRCreations schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 16:00:
Aparte vleugel, is dit gewoon toegestaan (blijkbaar wel want anders had FIA wel ingegrepen).
Tijdens FP mag het sowieso dacht ik. Ingrijpen doet de FIA pas bij kwalificatie/race mocht iets illegaal zijn.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Laatst online: 02-07 21:54
Als Ollie de sprint kwali doet, mag Kevin dan wel de sprint race doen, of moet Ollie die dan ook doen?
Lijkt me immers raar als iemand anders voor je mag kwalificeren.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Jammer dat Verstappen zijn rondje niet doorzette. Ging wel lekker zo te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
VincentG schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 16:22:
Als Ollie de sprint kwali doet, mag Kevin dan wel de sprint race doen, of moet Ollie die dan ook doen?
Lijkt me immers raar als iemand anders voor je mag kwalificeren.
Nee, Magnussen mag de sprint niet rijden. Alhoewel er schijnbaar wel een mogelijkheid is op basis van voorgaande races om een coureur toestemming te geven om de sprint of race te rijden zonder enige andere sessie gereden te hebben dat weekend.
En Haas heeft, blijkbaar, ook al bevestigd dat Bearman sowieso de sprint rijdt.

Als Magnussen morgen dus beter is zal hij hoogstens de Q, en zondag de race, rijden. En als dat daadwerkelijk gebeurt is dat de eerste keer sinds <heel lang geleden> dat in één weekend twee coureurs in dezelfde auto rijden tijdens competitieve sessies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Lekker bezig Bearman, P3 in FP. Toch niet gek denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Laatst online: 11:41
het zegt allemaal nog niks maar 15 en 19 is niet echt Red Bull waardig.................en Norris op 1.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
aveenhuysen schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 16:32:
het zegt allemaal nog niks maar 15 en 19 is niet echt Red Bull waardig.................en Norris op 1.
Op een medium band...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 12:13

Vuvuzela

My spire is forming

Max op soft was onderweg naar een top5 plek. Geen idee waarom hij zijn ronde afbrak. Maar een Haas op 3 zegt ook wel wat, het is pas FP1.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:13
aveenhuysen schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 16:32:
Max had zijn snelle ronde afgebroken, hij zat ongeveer op pace met russell. dus die 15 van Max is niet zijn echte pace. Wat perez aan het prutsen is weet ik niet. Misschien een creative manier van een onslag brief schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Laatst online: 02-07 21:54
Hij is nog volop overtuigd dat hij volgend seizoen ook bij RBR rijdt, dus denk niet echt dat hij met zijn afscheid bezig is. :D

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
RobertMe schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 10:12:
[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/w9j0xss2ibyd1.jpeg

Oepsie. Hopelijk let Calumn beter op als hij Hondas achter in de Red Bulls doet schroeven.

Hij's immers de senior engine technician van Red Bull.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:48

Vos

AFCA

Pierre schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 16:07:
Max 10 plaatsen straf? op F1TV
Is dat geen 5 plekken ?
5 of 10, daar is recent wel vaker discussie over geweest. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
10 ICE, incl turbo en MGU-K/H toch?

5 alleen ICE.

[ Voor 9% gewijzigd door ArcticWolf op 01-11-2024 18:28 ]

Pagina: 1 2 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord