Perez heeft 'graag' een ondersteurende auto, Max een oversturende. Een oversturende auto is sneller te rijden. De reden dat Perez het goed doet op stratencircuits is dat daar een ondersturende auto een stuk 'safer' en berekender te rijden valt dan eenoversturende auto.Playa del C. schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 06:38:
[...]
Het lijkt er wel op, denk ik ook. Een motorwissel is altijd een berekende keuze. Er volgt een gridstraf, maar je hebt een extra motor.
Een gridstraf is redelijk mild. Een race duurt zo lang dat de startpositie niet eens zoveel uitmaakt als dat het lijkt. En de motoren gaan mee naar alle races die nog komen.
Ik heb het idee dat Perez 'normaal' rijdt en eigenlijk laat zien hoe de auto momenteel presteert. Max krijgt het beste materiaal en alles gaat net over de limiet. Samen met de vaardigheden van Max en de 'over-drive' modus die hij toepast, brengt het hem dan nog niet op het podium de laatste tijd.
Concurrenten kunnen echter dezelfde motorwissel truc gaan toepassen als blijkt dat het dit weekend werkt voor Max.
Ik hoop maar ook dat ze de motor flink sterker kunnen laten lopen voor de laatste 4 races dat Max het zo makkelijk krijgt als LH aan het einde van 2021.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."