[F1 2024] Race 21 GP van Brazilië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 49 Laatste
Acties:
  • 177.391 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 10-09 09:23
Zoveel verkeer komt er niet langs, hooguit 19, en het gaat ook nog eens allemaal dezelfde kant, als goed is 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
himlims_ schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:01:
[...]

is het woord putdeksel al voorbij gekomen :+

*stares motherf*ckerly*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

brothermaynard schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:30:
[...]

persoonlijk ben ik op meerdere dingen aangegaan in het post-race interview met Lando:
1. It was luck (not talent) over de rode vlag situatie. terwijl duidelijk in de communicatie in de race was dat het een berekende keuze was niet binnen te komen voor fullwets en nieuwe interns ook nog niet nodig geacht werden ('you are technically in 2nd place' fragment)
2. George deserved to win this... Sorry? Ene MV racet het hele veld voorbij, waar anderen amper kunnen inhalen? En dan heeft George 'recht' op de overwinning? Vol;gens mij werd George slechts 4e
3. 'Max had the best car' is ook gepasseerd...
Nee Max was de beste in deze omstandigheden. Perez was weer amper te bekennen, dus RB was niet per definitie de beste auto

Ik snap dat je als topsporter teleurgesteld bent als je na een 1e startplek slechts als 6e finished, maar enige diplomatie ('I couldn't convert my pole into a win', others were more comfortable with these difficult conditions' of 'i am not sure what happened, i need to evaluate first') was zeker meer op zijn plaats geweest
Heeft Norris echt gezegd dat Russel had moeten winnen? Want dan heeft hij voor mij wel afgedaan. Vond het al een kinderlijk ventje maar dit is wel treurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:08
ArcticWolf schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:11:
Hij kan er waarschijnlijk voor zorgen dat de pitstop tijd van Audi/Stake minder dan een minuut wordt :+
Is niet meer nodig. Dit topic gaat over Brazilie, en... RobertMe in "[F1 2024] Race 21 GP van Brazilië" Sauber had snelste pitstop dit weekend.

Denk in ieder geval dat Wheatley zijn werk grotendeels nog kan blijven doen. Maar voor hoever die al betrokken was bij car development en aanverwante zal die dat nu wel niet meer zijn. Daarnaast werkt de man al zo lang in de F1 (was al mechanic bij Bennetton toen Jos daar nog in vlammen op ging coureur was) en bij Red Bull dat ik mij niet kan indenken dat het ook maar iets uitmaakt als je hem op gardening leave stuurt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Charles Hill
brothermaynard schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:30:
[...]

persoonlijk ben ik op meerdere dingen aangegaan in het post-race interview met Lando:
1. It was luck (not talent) over de rode vlag situatie. terwijl duidelijk in de communicatie in de race was dat het een berekende keuze was niet binnen te komen voor fullwets en nieuwe interns ook nog niet nodig geacht werden ('you are technically in 2nd place' fragment)
2. George deserved to win this... Sorry? Ene MV racet het hele veld voorbij, waar anderen amper kunnen inhalen? En dan heeft George 'recht' op de overwinning? Vol;gens mij werd George slechts 4e
3. 'Max had the best car' is ook gepasseerd...
Nee Max was de beste in deze omstandigheden. Perez was weer amper te bekennen, dus RB was niet per definitie de beste auto

Ik snap dat je als topsporter teleurgesteld bent als je na een 1e startplek slechts als 6e finished, maar enige diplomatie ('I couldn't convert my pole into a win', others were more comfortable with these difficult conditions' of 'i am not sure what happened, i need to evaluate first') was zeker meer op zijn plaats geweest
Misschien Russell omdat dat de coureur is waar hij vooral mee heeft lopen strijden om een plek en er niet langs kwam. En daarom Russell deze race beter was? Hij heeft Verstappen maar één keer op de baan gezien, toen hij opeens verderop voor hem stond en bij de herstart uit beeld verdween. Ik verzin ook maar wat , want heb echt geen flauw idee waarom hij Russell aanwijst als degene die had moeten winnen.

Al is dit interview direct na de race. Hij is op dat moment meer dan teleurgesteld, alles wat hij had gehoopt is verloren gegaan. Een weekend dat zo goed begon met de sprintrace en daarna de uitslag van de kwalificatie. Zowel zijn eigen positie als die van zijn directe concurrent voor de wereldtitel was top. Het kon niet op .... tot de rode vlag.

En dan eindigt de race op een totaal andere manier dan hij had gehoopt, en is de strijd om het kampioenschap opeens ook wel voorbij. Terwijl hij dacht een stap te maken richting Verstappen, maar in plaats daarvan verliest hij juist een hoop, of alles.

Dan komen er teksten die niet al te handig zijn, en gezegd worden uit pure emotie. Ook niet heel vreemd, in zo'n situatie zullen genoeg mensen niet de meest handige uitspraken doen.

Op den duur zal hij de prestatie van Verstappen wel kunnen waarderen.

Al heeft Verstappen natuurlijk ook wel geluk gehad met de rode vlag, en dat dit gebeurd wanneer oa Norris net naar binnen is geweest voor banden, die dat op een oke moment deed, onder de VSC.

Ondanks zijn goede rijden zat Verstappen toch behoorlijk vast achter het treintje Tsunoda. Als Verstappen onder groen had moeten pitten, had hij weer naar voren kunnen gaan rijden en was hij vast wel weer een treintje tegen gekomen. En zoals te zien was geldt ook dan de regel, erbij is één, er voorbij is twee, en dat voorbij is nog niet zo makkelijk als de topsnelheid niet zoveel verschilt (geen DRS), wat gebeurd naar mate hij verder naar voren kwam, de concurrentie werd sneller en beter dan anderen in de regen en/of opdrogende baan.

Toen hij eenmaal vrij was van iedereen, kon hij laten zien hoe te rijden in de regen, zonder enig verkeer voor zich. Maar met verkeer voor hem was dat erg lastig.

Maar daarvoor is het een regenrace, dan komen er (V)SC's en mogelijk rode vlaggen. Dan moet je geluk hebben met naar binnen te moeten op het juiste moment, als de pitingang ook nog eens dichtbij is, voor minimaal tijdverlies. En niet de pech hebben dat kort daarna een rode vlag valt en de mensen voor je zonder tijdverlies mogen wisselen, die anders mogelijk onder groen hadden moeten gaan, en met zo'n natte baan 40 sec of meer verliezen.

Dat is ook zuur voor een coureur als dat allemaal gebeurd op het moment dat hij strijdt voor het kampioenschap en elke race een finale is.

Moeten de opmerkingen van Norris even niet al te serieus nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
RCBL schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:02:
[...]

Als men zich alleen aan de feiten zou houden, dan waren de F1 topics een puisant stuk kleiner dan dat ze nu zijn.
En dat zou voor mij (en ik denk velen met mij) een gigantische verbetering zijn tov nu ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 17:16
dawg schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:53:
[...]

Heeft Norris echt gezegd dat Russel had moeten winnen? Want dan heeft hij voor mij wel afgedaan. Vond het al een kinderlijk ventje maar dit is wel treurig.
YouTube: Lando Norris: The rules went against us | Post Race Interview 2024 S...

Ik moest even zoeken.. maar in dit fragment is dat inderdaad de suggestie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charles Hill
[...]

Hij is vooral teleurgesteld want zijn seizoen is wel klaar, de strijd om het kampioenschap is zo goed als zeker bepaalt, terwijl hij de beste uitgangspositie had dit weekend gezien zijn winst in de sprintrace en uitslag van de kwalificatie, zowel zijn positie als die van Verstappen. En krijgt dan een microfoon onder zijn neus.

Niet te serieus nemen, hij draait wel bij als de teleurstelling is verwerkt.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 17:16
Charles Hill schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 17:08:
[...]

Hij is vooral teleurgesteld want zijn seizoen is wel klaar, de strijd om het kampioenschap is zo goed als zeker bepaalt, terwijl hij de beste uitgangspositie had dit weekend gezien zijn winst in de sprintrace en uitslag van de kwalificatie, zowel zijn positie als die van Verstappen. En krijgt dan een microfoon onder zijn neus.

Niet te serieus nemen, hij draait wel bij als de teleurstelling is verwerkt.
Teleurgesteld of niet… roepen dat ‘George deserved to win more than anyone else today’ slaat echt nergens op en dan ben je gewoon een n zuur, matig mannetje. Naast MV waren er toch echt 2 die het ‘verdienden ‘ om te winnen en die reden beide in een Alpine ( foutloos rijden in die omstandigheden en 2e/3e worden met een zeer matige auto schaal ik (bijna) net zo hoog in als de prestaties van Max in deze race)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Charles Hill
brothermaynard schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 17:12:
[...]

Teleurgesteld of niet… roepen dat ‘George deserved to win more than anyone else today’ slaat echt nergens op en dan ben je gewoon een n zuur, matig mannetje. Naast MV waren er toch echt 2 die het ‘verdienden ‘ om te winnen en die reden beide in een Alpine ( foutloos rijden in die omstandigheden en 2e/3e worden met een zeer matige auto schaal ik (bijna) net zo hoog in als de prestaties van Max in deze race)
Dat mag je uiteraard vinden. Ik zie en hoor vooral teleurstelling en een interview dat op een verkeerd moment van hem wordt gevraagd.

En regen wordt in de F1 niet voor niets de equalizer genoemd. Een matige of goede auto doet er dan niet meer toe. Topsnelheid, mechanische grip door downforce, en hoe stabiel een auto ligt in de bochten, zijn geen factor meer. Het gaat erom wie het meeste vermogen uit de auto op de baan weet te krijgen, zo laat mogelijk durven te remmen en de bochten het snelst door kan komen. Daarom kunnen de Alpine auto's meedoen om de podiumplekken, de auto doet er niet meer toe, en beide coureurs zijn goed in de regen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Je mening baseren op wat selectieve quotes is ook van diezelfde categorie ;)

We zijn wel gewend dat alles wat rijders zeggen uit de context wordt getrokken etc. Dat is niet anders dan bij de uitspraken van Max :)

[ Voor 16% gewijzigd door YakuzA op 05-11-2024 18:11 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
Charles Hill schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 17:26:
[...]

Dat mag je uiteraard vinden. Ik zie en hoor vooral teleurstelling en een interview dat op een verkeerd moment van hem wordt gevraagd.

En regen wordt in de F1 niet voor niets de equalizer genoemd. Een matige of goede auto doet er dan niet meer toe. Topsnelheid, mechanische grip door downforce, en hoe stabiel een auto ligt in de bochten, zijn geen factor meer. Het gaat erom wie het meeste vermogen uit de auto op de baan weet te krijgen, zo laat mogelijk durven te remmen en de bochten het snelst door kan komen. Daarom kunnen de Alpine auto's meedoen om de podiumplekken, de auto doet er niet meer toe, en beide coureurs zijn goed in de regen.
Ik vind juist dat je in tegenslag en teleurstelling kan zien wie een persoon echt is. Lewis in 2021 had zelfs de grootsheid om na Abu Dhabi Max te feliciteren ondanks dat je daar wel kan zeggen dat er mogelijk vreemde beslissingen zijn genomen.

Van mij hoeft Norris absoluut niet blij te zijn. Hij mag Max een gigantische eikel vinden. Helemaal prima. Maar je kan wel gewoon respect opbrengen voor de veel betere coureur. Overigens ook richting Hamilton met zijn ja maar dat was een eitje want die had zo'n goede auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09 20:49
Maasluip schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:28:
[...]

Ik weet niet of dit gefaked is of dat het een echte boordradio was.
[Afbeelding]
Geen idee of het al gemeld is maar was fake.
https://m.youtube.com/watch?v=vVNNEjtfHyw

Edit: vanaf 17:35 komt de vraag voor fastest lap

[ Voor 6% gewijzigd door Bastie-88 op 05-11-2024 20:00 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 12:04
PalingDrone schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:57:
[...]

ALO ervoer ook remproblemen, wanneer je (achter) remmen ineens vol blokkeren dan ga je eraf zoals STR deed.
Daarna lijkt alles weer te werken en probeert door de grindbak te rollen, je zag dat dat goed ging tot....?
Dunno maar als je zachtjes naar beneden rijd door het grind en dan blokkeert er weer iets sta je wel definitief beached.
Hij heeft gelukkig wel een stoeltje voor volgend jaar gheghe.
Papa heeft zelfs een echte Adrian Newey en wat Honda motoren voor hem gekocht.... ;)
Die zien we vast nog wel eens ergens shinen in de regen. no worries.
Er af gaan is niet vreemd.... Bij de warmup lap? Dat is wel vreemd. Het is ook niet het eerste rondje wat ze rijden hè. Voor de uitzending rijden ze ook al een proefrondje of wat als verkenning.

En als je de keuze hebt tussen door de gravel waarbij je weet dat je vast kan komen te staan of de Escape road? En dan kies je, in de regen, voor de gravel trap?

Als die nou een rookie was.... Maar dit was zijn (hoorde ik) 166e race _O-

Een clown in de F1 is best leuk. Maar laten we hem niet in een rijtje regenrijders zetten :+ dan ga je er niet af bij de warmup lap _O-

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:53

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RGgzBIS3zoKMblr4zMWij0qH0R8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OPRiixfoeDqRfNkrIEr0gzD2.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• BakkerM
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 23:06
Grappig detail, ook op deze tekening is de Britse pers niet aanwezig :+

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:13
BakkerM schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 20:25:
[...]

Grappig detail, ook op deze tekening is de Britse pers niet aanwezig :+
Die zitten in een vliegtuig achter een regenwolkje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charles Hill
Weer een leuke 😄 nu met een hoop medewerkers erbij, grappig!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Wave all the flags.... Ha ha ha.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• RobertMe
Palmers Analysis staat online. En hij brand Norris & Will even flink af met een forse compilatie van boordradios onder de VSC. Anderen waar allemaal duidelijk door de rijder gecommuniceerd wordt hoe en wat (Ocon die roept dat het te nat is voor elke band en er rood zal komen (en daarom niet pit); Verstappen die besluit buiten te blijven; Gasly die vraagt wat ze winnen met pitten en dan besluit buiten te blijven; Russell die roept "dit wordt rood, ik blijf buiten" maar het team hem alsnog overruled; Tsunoda die na een "stay out" opkomen rechte stuk alsnog op de radio springt "extreme extreme extreme" en "akkoord" krijgt; En Norris & Will zitten gewoon wat te keuvelen en twijfelen).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Nu online
Bastie-88 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 19:57:
[...]

Ik meen toch echt dat ik het tijdens de race gehoord had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 18:23

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 21:59:
Palmers Analysis staat online. En hij brand Norris & Will even flink af met een forse compilatie van boordradios onder de VSC. Anderen waar allemaal duidelijk door de rijder gecommuniceerd wordt hoe en wat (Ocon die roept dat het te nat is voor elke band en er rood zal komen (en daarom niet pit); Verstappen die besluit buiten te blijven; Gasly die vraagt wat ze winnen met pitten en dan besluit buiten te blijven; Russell die roept "dit wordt rood, ik blijf buiten" maar het team hem alsnog overruled; Tsunoda die na een "stay out" opkomen rechte stuk alsnog op de radio springt "extreme extreme extreme" en "akkoord" krijgt; En Norris & Will zitten gewoon wat te keuvelen en twijfelen).
Ik vond het zelf ook echt rood toen bijna iedereen (behalve yuki) op inters zat. Ik zag het asfalt niet meer, alleen water.

Maar, Max bleef buiten dus zou het nooit een rode vlag worden. Want gestuurd naar een apotheose is er overduidelijk dit seizoen.

Toen het ergste weer voorbij was en de rode vlag niet meer echt hoefde ging Colapinto er af (want haast om weer aan te sluiten). Toen moest de rode vlag wel met een wrak midden op baan.

Dan hoeven ze ook geen backlash te verwachten vanuit kamp McLaren. Hadden ze rood gevlagd toen het moest (en er nog niemand gecrashed was) dan hadden we het einde van het gezeik net als in 21 nooit gehoord.

Vond Max zijn 2e set inters er bij de finish nog erg goed uit zien. Vraag me af of hij de finish had kunnen halen op zijn eerste set. Met een opdrogende baan kan dat niet, nou ja, als slicks wel. maar als het steeds nat blijft? Dat was ook best bizar geweest.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
pro_6or schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 22:54:
[...]

Ik vond het zelf ook echt rood toen bijna iedereen (behalve yuki) op inters zat. Ik zag het asfalt niet meer, alleen water.

Maar, Max bleef buiten dus zou het nooit een rode vlag worden. Want gestuurd naar een apotheose is er overduidelijk dit seizoen.

Toen het ergste weer voorbij was en de rode vlag niet meer echt hoefde ging Colapinto er af (want haast om weer aan te sluiten). Toen moest de rode vlag wel met een wrak midden op baan.

Dan hoeven ze ook geen backlash te verwachten vanuit kamp McLaren. Hadden ze rood gevlagd toen het moest (en er nog niemand gecrashed was) dan hadden we het einde van het gezeik net als in 21 nooit gehoord.

Vond Max zijn 2e set inters er bij de finish nog erg goed uit zien. Vraag me af of hij de finish had kunnen halen op zijn eerste set. Met een opdrogende baan kan dat niet, nou ja, als slicks wel. maar als het steeds nat blijft? Dat was ook best bizar geweest.
Het plan van Red Bull was uberhaupt niet/nooit om te pitten. Had volgens mij ook weinig met wachten op rood te maken. Onder de VSC meld GP al een "they pitted for inters, you're now net 2th". Dat doet die natuurlijk niet als ze zelf nog willen pitten. En daarna als het nog harder begint te regenen is het ook full wet vs buiten blijven "want maar 4 minuten deze intensiteit". Dus nouja, ze hebben het wel over "moet rood zijn" => "ik weet ook niet waarom er nu een SC is, gisteren de afgelaste kwalificatie was droger dan dit", maar er is geen woord gesproken over "rood afwachten voor gratis wissel". Zoals wel Russell rood verwachtte, en daarop wilde wachten voor een wissel.

Trouwens ook bizar van Haas. Die gaan bij Bearman voor "we moesten iets anders doen i.v.m. de penalty" als zijnde reden dat hij nieuwe inters heeft maar die voor hem full wets. Op de onboard zie je hem ook een aantal keren fors over de lijnen. Opmerkingen dat hij niks ziet (dat valt te zien :X) en een "I'm not here to die" (letterlijk :X). Bij een rookie hadden dat IMO gewoon wets moeten zijn.

En hetzelfde bij Colapinto. Die aangeeft dat die wets wilde hebben maar inters kreeg. "Just do your job, as we discussed". Die beteuterde gezichten van de monteurs (en aan de pitmuur?) voor de derde reparatie-job van het weekend was dus de schuld van de pitmuur, niet de coureur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:26

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Charles Hill schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 17:04:
[...]

en dat dit gebeurd wanneer oa Norris net naar binnen is geweest voor banden, die dat op een oke moment deed, onder de VSC.
Nou ja, nee dus, want het bericht VSC Ending kwam zo'n beetje binnen precies op het moment dat ze aan de verkeerde kant van de pitlijn zaten. De baan werd groen net voordat Norris over streep reed. Dus het enige profijt van de VSC was de pit entry zelf.

Eerlijk gezegd vond ik het een vreemde move, ze hadden waarschijnlijk al wel kunnen inschatten dat de baan weer vrij was en dat de VSC dus elk moment zou kunnen worden opgegeven.

.edit: Russel ging van 13.4s vóór Ocon naar 13s áchter Ocon. Dus totaal geen VSC voordeel :)

.edit2: eigenlijk werden ze genaaid door de marshalls die besloten dat ze de Hulk wel even konden duwen :D

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 05-11-2024 23:17 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeest
  • Laatst online: 11-09 18:18
Volgens de letter van de (FIA)wet was de blackFlag voor Hulkenberg eigenlijk onterecht:
26.4
If a car stops on the track, it shall be the duty of the marshals to remove it as quickly as possible /.../ If any mechanical assistance received during a sprint session or the race results in the car rejoining the stewards may disqualify him
Duwen is geen 'mechanical assistance'.
De regel bestond niet bij de 2007 European Grand Prix :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Jeest schreef op woensdag 6 november 2024 @ 02:23:
Volgens de letter van de (FIA)wet was de blackFlag voor Hulkenberg eigenlijk onterecht:

[...]

Duwen is geen 'mechanical assistance'.
De regel bestond niet bij de 2007 European Grand Prix :P
Pindakaas: :p
With “mechanical assistance”, it’s referring to any kind of physical intervention by the marshals (or any other personnel) to get a car re-joining the track. The driver is the only one who can re-join the track after a stoppage. The marshals can’t touch a car when it’s running.

PSN

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Charles Hill schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 17:26:
[...]

Mee eens, wat dat betreft ben ik het wel eens met Peter Windsor, die aangeeft dat je een coureur nooit moet vragen naar de race van een ander, want die beleeft de race alleen vanuit zijn eigen kleine bubble. Norris had nooit kunnen weten wat voor geweldige inhaalrace Max had gereden en voelde zich natuurlijk gepiepeld door de rode vlag situatie, waardoor de "gokkers" wonnen en de logisch lijkende keuze (nieuwe inters, want dieper profiel = beter bij veel regen) verloor.

Hij heeft Max inmiddels gefeliciteerd. Peter Windsor gaf ook aan dat hij vond dat het team hem na de race over de boardradio of voor hij het vierkantje in ging al had moeten zeggen dat Max een wereldse prestatie had laten zien en terecht had gewonnen, met of zonder geluk. Maar zoals ik op een ander kanaal al hoorde: McLaren is een team ingenieurs: ze bouwen een fantastische auto, maar kunnen strategisch en qua team management niet omgaan met hun succes. Dat vat het aardig samen, vind ik :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:52
Mclaren is ook al heeeelllll lang niet in deze positie geweest, dus ze verdienen ook wat tijd om te leren hoe het werkt als top team vooraan in een WCC en WDC gevecht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Bastie-88 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 19:57:
[...]

Zo moet je dus niet alles geloven op internet, hier is de opmerking uit weg geknipt, er wordt ook geen antwoord gegeven op de vraag door de race engineer.

In de live uitzending was zelfs het antwoord te horen: "You don't want to know" of "Don't aks", een van de twee, dat zou ik moeten terug zoeken op F1TV.

[ Voor 6% gewijzigd door Giem op 06-11-2024 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Grrrrrene schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:00:
[...]

Mee eens, wat dat betreft ben ik het wel eens met Peter Windsor, die aangeeft dat je een coureur nooit moet vragen naar de race van een ander, want die beleeft de race alleen vanuit zijn eigen kleine bubble. Norris had nooit kunnen weten wat voor geweldige inhaalrace Max had gereden en voelde zich natuurlijk gepiepeld door de rode vlag situatie, waardoor de "gokkers" wonnen en de logisch lijkende keuze (nieuwe inters, want dieper profiel = beter bij veel regen) verloor.

Hij heeft Max inmiddels gefeliciteerd. Peter Windsor gaf ook aan dat hij vond dat het team hem na de race over de boardradio of voor hij het vierkantje in ging al had moeten zeggen dat Max een wereldse prestatie had laten zien en terecht had gewonnen, met of zonder geluk. Maar zoals ik op een ander kanaal al hoorde: McLaren is een team ingenieurs: ze bouwen een fantastische auto, maar kunnen strategisch en qua team management niet omgaan met hun succes. Dat vat het aardig samen, vind ik :)
Yep inderdaad. Helaas in de huidige tijdgeest is nuance en inlevingsvermogen te vaak minimaal of verdwenen, en dat zorgt voor eenzijdige harde teksten. En dat zie je ook terug in F1 topics overal op het internet.

Hopelijk dat nu eigenlijk wel duidelijk is wie kampioen wordt, dat het allemaal weer wat vriendelijker en sportiever kan, van alle kanten.

[ Voor 5% gewijzigd door Charles Hill op 06-11-2024 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:46
Charles Hill schreef op woensdag 6 november 2024 @ 09:32:
[...]

Yep inderdaad. Helaas in de huidige tijdgeest is nuance en inlevingsvermogen te vaak minimaal of verdwenen, en dat zorgt voor eenzijdige harde teksten. En dat zie je ook terug in F1 topics overal op het internet.
Dat zou je zeggen als dit de eerste keer was dat Norris zo reageert. Dat is dit echter niet en McLaren had hem dus allang kunnen vertellen of een mediatraining kunnen geven om hem te leren dat ie op zulke vragen een ontwijkend antwoord moet geven. De meeste andere coureurs doen dat ook gewoon en geven alleen antwoorden op hun eigen race.

Sowieso snap ik niet hoe je ooit kunt denken dat het slim is om het op geluk te gooien als je zelf van 1 naar 6 bent gezakt en je grootste concurrent van 17 naar 1. Norris moet dan zelf ook wel bedenken dat dat niet alleen door een rode vlag kan komen.
Hopelijk dat nu eigenlijk wel duidelijk is wie kampioen wordt, dat het allemaal weer wat vriendelijker en sportiever kan, van alle kanten.
Ik vraag het me af, dit is wel waar de FIA op stuurt natuurlijk. Ze doen er alles aan om media aandacht te krijgen en dit past daar mooi in.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 21:02

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

redwing schreef op woensdag 6 november 2024 @ 09:40:
[...]

Dat zou je zeggen als dit de eerste keer was dat Norris zo reageert. Dat is dit echter niet en McLaren had hem dus allang kunnen vertellen of een mediatraining kunnen geven om hem te leren dat ie op zulke vragen een ontwijkend antwoord moet geven. De meeste andere coureurs doen dat ook gewoon en geven alleen antwoorden op hun eigen race.

Sowieso snap ik niet hoe je ooit kunt denken dat het slim is om het op geluk te gooien als je zelf van 1 naar 6 bent gezakt en je grootste concurrent van 17 naar 1. Norris moet dan zelf ook wel bedenken dat dat niet alleen door een rode vlag kan komen.

[...]

Ik vraag het me af, dit is wel waar de FIA op stuurt natuurlijk. Ze doen er alles aan om media aandacht te krijgen en dit past daar mooi in.
Maar nu ga je wel een beetje mee in het narratief wat er omheen opgetuigd is.

M.i. doelde Norris vooral op het vallen van de rode vlag. Wat in principe toch een gok was. Een weloverwogen gok, dat wel. Is dat talent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Requiem19 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:39:
Mclaren is ook al heeeelllll lang niet in deze positie geweest, dus ze verdienen ook wat tijd om te leren hoe het werkt als top team vooraan in een WCC en WDC gevecht.
Daar ben ik het wel mee eens inderdaad.

Ze hebben waarschijnlijk ook alles uit de kast getrokken om RBR te ontregelen (op de Toto manier) en ook dat hoort er een beetje bij, ook al gaat dat soms te ver.

Dit jaar lijkt inmiddels wel beslist, maar volgend seizoen kan nog wel eens een spannende worden.

Te koop....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
MikeyMan schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:46:
[...]

M.i. doelde Norris vooral op het vallen van de rode vlag. Wat in principe toch een gok was. Een weloverwogen gok, dat wel. Is dat talent?
Red Bull heeft niet gegokt (nogmaals / voor de zoveelste keer). Hun intentie is nooit geweest om een pitstop te maken en rode vlag is alleen gevallen als "dit moet rood zijn". De keuze was altijd doorrijden of pitten voor extremes. En gezien de regen maar 4 minuten zou aanhouden volgens GP heeft Verstappen besloten door te rijden. Ook zonder rode vlag zou Verstappen dus niet zijn gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:52:
[...]

Red Bull heeft niet gegokt (nogmaals / voor de zoveelste keer). Hun intentie is nooit geweest om een pitstop te maken en rode vlag is alleen gevallen als "dit moet rood zijn". De keuze was altijd doorrijden of pitten voor extremes. En gezien de regen maar 4 minuten zou aanhouden volgens GP heeft Verstappen besloten door te rijden. Ook zonder rode vlag zou Verstappen dus niet zijn gestopt.
Dat blijkt ook duidelijk uit de boardradio tussen GP en Max: Max vraagt expliciet hoe lang die intense regen blijft, GP zegt: "ongeveer 4 minuten, doe voorzichtig". Max vraagt: "wat gebeurt er na die 4 minuten, wordt het droog of...?"

Max geeft op een gegeven moment aan dat het weer voor de extreme wets is, maar samen beslissen ze om buiten te blijven. Ze wilden duidelijk de heftigste regen uitzitten, zodat ze niet naar extremes hoefden en dus 2x moesten pitten.

Het enige wat je kunt zeggen is dat RBR geluk heeft gehad dat er een rode vlag kwam, omdat ze gratis konden wisselen, maar dat plan hadden ze op dat moment helemaal niet en ten tijde van het ongeluk hebben meerdere coureurs (o.a. Norris en Leclerc) via team radio aangegeven dat de regen minder intens werd. Ik wil niet zeggen dat hij de race had kunnen uitrijden op die set, maar je houdt wel de opties open door buiten te blijven. Wie weet was het op den duur zo ver opgeklaard dat je naar slicks kon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeest
  • Laatst online: 11-09 18:18
Ligt voor de hand want radio assistance mag wel maar waar legt de FIA uit wat ze bedoelt?
De reddit uitleg is belegen want de auto is al even herstartbaar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Grrrrrene schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:00:
Ik wil niet zeggen dat hij de race had kunnen uitrijden op die set, maar je houdt wel de opties open door buiten te blijven. Wie weet was het op den duur zo ver opgeklaard dat je naar slicks kon?
Los van of hij het einde kon halen had hij ook nog alleen Ocon voor zich. Met een mogelijke verwachting dat hij die kon inhalen had hij dan ook kunnen proberen een gat te slaan en bv weer op P1 de baan op komen (of in ieder geval waarschijnlijk niet ver terug in het veld zoals Leclerc "gebeurde").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RobertMe schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:52:
[...]

Ik heb het ook gehoord. Maar dat was wel waar Norris op doelde. De gok was het niet naar binnen komen. Het valt achteraf allemaal mooi op zijn plek, maar als die bui geen 4 maar 10 minuten was geweest had het er anders uit gezien. Hoe dan ook had Max profijt van de rode vlag. En daar had Norris het over. En ja dat is wat zuur, had hij niet geven doen. Maar het heeft niet zoveel zin om ook weer eindeloos zout op deze slak te blijven leggen. Op geen enkele manier bedoelde Norris te zeggen dat max geen talent heeft of een slechte race reed.

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 06-11-2024 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
MikeyMan schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:46:
[...]

M.i. doelde Norris vooral op het vallen van de rode vlag.
Klopt, maar hij doet dat wel op zo'n manier dat dat de reden is dat Max heeft gewonnen. En dat moet ie gewoon niet doen. Ze hadden Norris al veel eerder moeten leren om o zo'n moment alleen over zichzelf te praten. Als ie had gezegd dat ze pech hadden met de rode vlag had dat veel minder commentaar opgeleverd dan zeggen dat Max geluk heeft gehad (ondanks dat je hetzelfde zegt)
Wat in principe toch een gok was. Een weloverwogen gok, dat wel. Is dat talent?
Ja, geluk jouw kant op laten vallen is zeker talent. Als je de radio hebt gevolgd zie je dat beide volledig vertrouwen in elkaar hebben en daarmee de beste optie kiezen. GP gaat er van uit dat Max de auto wel op de baan houdt. Max gaat er van uit dat ie de goede informatie over het weer krijgt en over wat er om hem heen gebeurd. Daaruit kwam dat ze op de huidige inters iig nog een ronde door zouden rijden (waarna de rode vlag viel).

[ Voor 4% gewijzigd door redwing op 06-11-2024 15:20 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
Daarbij had norris al ronden lang over nieuwe banden dus die had helemaal geen keus. Z’n banden waren op en hij was de baan afgedreven in die 4 minuten hoosbui.

Wat ik wel opvallend vond is dat we nooit meer wat gehoord hebben over die waterbanden. Maar dat Mcl zowel zaterdag als zondag ineens door z’n banden zakt en geen controle meer heeft. Marko had al aangegeven na Austin nog meer te verwachten buiten de vleugels. Ik zie mcl in LA hard onderuit gaan.

De onderbouwing daarvan komt voor uit met name Singapore en Austin. In Singapore zag je norris relatief langzaam rijden in de openingsstint waar hij rond ronde 6 te horen krijgt dat hij er klaar voor is en z’n snelheid op kan voeren. Oftewel temperatuur opbouwen duurt een tijd om vervolgens serieus gas te kunnen geven zonder banden op te roken.

In Austin reed norris een ronde of tien achter Max in zijn poging om in te halen terwijl we bijvoorbeeld in de sprint zagen we dat Sainz z’n banden al oververhitte na een ronde of twee achter Max. En norris kon daarna notabene nog snelste rondes rijden. Temperatuur kon dus gemanaged worden.

Vervolgens horen we in Sao paolo dat er iets is met water en vallen de banden ineens van de auto. Geen magische versnellingen meer als alle andere moeten wisselen. En bovendien rem en grip problemen.

Vorig jaar, toen Max zo goed op z’n banden was in de race zagen we ook dat ze in de kwali moeite hadden met temperatuur opbouwen. McLaren heeft dit jaar direct kwali temp en in de race ineens geen temperatuur meer.

Trek je eigen conclusies, maar als in LA mcl ineens weer last heeft van banden slijtage is het duidelijk voor mij.

[ Voor 56% gewijzigd door Lynx op 06-11-2024 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:29
Lynx schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:26:
Daarbij had norris al ronden lang over nieuwe banden dus die had helemaal geen keus. Z’n banden waren op en hij was de baan afgedreven in die 4 minuten hoosbui.

Wat ik wel opvallend vond is dat we nooit meer wat gehoord hebben over die waterbanden. Maar dat Mcl zowel zaterdag als zondag ineens door z’n banden zakt en geen controle meer heeft. Marko had al aangegeven na Austin nog meer te verwachten buiten de vleugels. Ik zie mcl in LA hard onderuit gaan.
het is opmerkelijk maar water in banden lijkt me echt zo'n sterk verhaal... je wil nooit je onafgeveerde gewicht verhogen (tenzij je een tractor oid bent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09:41
squashedraven schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:31:
[...]

het is opmerkelijk maar water in banden lijkt me echt zo'n sterk verhaal... je wil nooit je onafgeveerde gewicht verhogen (tenzij je een tractor oid bent)
Er zijn online al verschillende speculaties te vinden op welke manier het wel een voordeel kan zijn (o.a.) met waterdamp. Ik begrijp ook dat RBR dit deed voordat het illegaal werd en het vermoeden heeft date andere teams het nu ook doen. Het zou wel verklaren waarom Mclaren opeens opeens sterk is m.b.t. bandenslijtage. Maar goed vooralsnog allemaal speculatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
[...]

Het gaat om 50g water per band (verwaarloosbaar weinig dus t.o.v. het gewicht van band + velg + remschijf + wielophanging), wat gezien de temperaturen verandert in waterdamp en zo energie vreet die anders tot oververhitting zou leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Lynx schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:26:
Oftewel temperatuur opbouwen duurt een tijd om vervolgens serieus gas te kunnen geven zonder banden op te roken.
Of het is onderdeel van de Pirelli magie, als je de 1e paar laps rustig aan doet dat de band dan veel langer goed blijft ivm minder thermische degradatie.
Trek je eigen conclusies, maar als in LA mcl ineens weer last heeft van banden slijtage is het duidelijk voor mij.
Gelukkig gaan ze niet naar LA :+

[ Voor 18% gewijzigd door YakuzA op 06-11-2024 17:15 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 12:04
Mooi selectief gequote :+ Hier de volledige quote:
Waah schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 20:13:
[...]

Er af gaan is niet vreemd.... Bij de warmup lap? Dat is wel vreemd. Het is ook niet het eerste rondje wat ze rijden hè. Voor de uitzending rijden ze ook al een proefrondje of wat als verkenning.

En als je de keuze hebt tussen door de gravel waarbij je weet dat je vast kan komen te staan of de Escape road? En dan kies je, in de regen, voor de gravel trap?

Als die nou een rookie was.... Maar dit was zijn (hoorde ik) 166e race _O-

Een clown in de F1 is best leuk. Maar laten we hem niet in een rijtje regenrijders zetten :+ dan ga je er niet af bij de warmup lap _O-
A: Dit was niet de warmup-lap, maar dus de ronde om de baan te verkennen. Voor het eerst op de baan vs warmup lap. Andere manier van rijden, andere snelheden. Slim? nee. Maar dit is daadwerkelijk de eerste ronde die ze rijden....

B: Dit is ook onhandig, maar ik zie Max hier niet een gravel trap in rijden terwijl er ook asfalt ligt O-)

Maar goede poging _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
Duidelijk, die gravel trap is wel echt een dieptepunt 😂

Maar diskwalificeren op basis van 1 glijer op wat voor moment is wel extreem. Al zorgt stroll overigens voor meer dan genoeg argumentatie. Ik denk alleen maar aan die actie met Latifi in Australië vorig jaar 🤪

[ Voor 7% gewijzigd door Lynx op 06-11-2024 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RobertMe schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:07:
[...]

Los van of hij het einde kon halen had hij ook nog alleen Ocon voor zich. Met een mogelijke verwachting dat hij die kon inhalen had hij dan ook kunnen proberen een gat te slaan en bv weer op P1 de baan op komen (of in ieder geval waarschijnlijk niet ver terug in het veld zoals Leclerc "gebeurde").
Bij de 2e SC (lap 39) was het gat tussen VER en NOR 11,2s. Hij had dus mogelijk kunnen boxen en voor hem weer op de baan terecht kunnen komen, of anders net daarna. Maar NOR maakte bij de herstart een glijder dus die was hij dan sowieso al voorbij :P. Daarna nog 28 laps om RUS en OCO in te halen, ervan uitgaande dat OCO en GAS ook naar binnen zouden zijn gekomen en dat die drie relatief aan elkaar hun positie behouden (wel double stack voor Apline dus waarschijnlijk nadeling voor GAS).

Mijns inziens had hij zonder de rode vlag ook gewoon gewonnen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
MikeyMan schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:17:
[...]
Ik heb het ook gehoord. Maar dat was wel waar Norris op doelde. De gok was het niet naar binnen komen. Het valt achteraf allemaal mooi op zijn plek, maar als die bui geen 4 maar 10 minuten was geweest had het er anders uit gezien.
Dan was Max waarschijnlijk voor full wets naar binnen gegaan. Maar omdat het maar 4 minuten was en Max verwachte dat dat wel zou gaan is ie doorgereden. Een bewuste keuze dus en daarmee geen echte gok. Ik verwacht eigenlijk dat als er geen kans was geweest op een rode vlag, beide partijen precies hetzelfde zouden hebben gedaan.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
[...]

Er is kennis over, want er is in het verleden mee geëxperimenteerd. En RBR zal niet de enige zijn die ermee bezig is geweest, als het volgens de regels niet verboden was, tot het dat wel werd.

https://www.grandprix.com...in-tyres-accusations.html

Het idee erachter staat ook in het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
.oisyn schreef op woensdag 6 november 2024 @ 17:09:
[...]

Bij de 2e SC (lap 39) was het gat tussen VER en NOR 11,2s. Hij had dus mogelijk kunnen boxen en voor hem weer op de baan terecht kunnen komen, of anders net daarna.
15 sec was het gat waarbij GP vroeg of hij wellicht zou willen stoppen bij een SC (7? ronden voor het eind).
Maar NOR maakte bij de herstart een glijder dus die was hij dan sowieso al voorbij :P.
Nah, je mag na een glijder gewoon off track inhalen. Dus dan had hij wel gezorgd dat hij voor Verstappen weer de baan op kwam. Daarnaast reed Norris wellicht ook anders als Verstappen achter hem zat i.p.v. voor hem met een free pitstop.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tYZNNo9UaY41IkVSL3-m4IE7I8M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uYg4YDHavfk5TGVChy40lyiy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Norris was dus niet de eerste die weg reed bij een aborted start. Sainz deed het vorig jaar in Monza nog, en werd niet eens onderzocht:
https://www.racefans.net/...ar-but-avoided-a-penalty/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RobertMe schreef op woensdag 6 november 2024 @ 17:50:
[...]

15 sec was het gat waarbij GP vroeg of hij wellicht zou willen stoppen bij een SC (7? ronden voor het eind).
Ja maar toen had hij al nieuwe banden. Vraag me af of hij zo lang op de eerste set door had kunnen rijden.
Nah, je mag na een glijder gewoon off track inhalen.
Behalve dan dat hij gewoon 2 plekken verloor met die glijder, LEC en PIA. En LEC pakte RUS ook meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
.oisyn schreef op woensdag 6 november 2024 @ 21:36:
[...]

Ja maar toen had hij al nieuwe banden. Vraag me af of hij zo lang op de eerste set door had kunnen rijden.
Ik doelde op het benodigde pitstop gat dat die nodig zou hebben onder een SC, waar dus toevallig over gecommuniceerd werd (7 ronden voor het einde) ;). Aan het begin van de race, of halverwege de race, zou dat ook 15 seconden zijn geweest natuurlijk. Ergo: met het gat naar Norris van 11 sec., dat jij aangaf, zou hij achter hem op de baan zijn uitgekomen, een seconde of 4 er achter dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RobertMe schreef op woensdag 6 november 2024 @ 21:52:
[...]

Ik doelde op het benodigde pitstop gat dat die nodig zou hebben onder een SC, waar dus toevallig over gecommuniceerd werd (7 ronden voor het einde) ;). Aan het begin van de race, of halverwege de race, zou dat ook 15 seconden zijn geweest natuurlijk. Ergo: met het gat naar Norris van 11 sec., dat jij aangaf, zou hij achter hem op de baan zijn uitgekomen, een seconde of 4 er achter dus.
Oh, maar dat volg ik niet helemaal. Het was 15s dat hij het vroeg, maar dat impliceert toch niet dat 15s het verlies was van een pitstop onder SC? Het betekent hooguit dat het maximaal 15s was.

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 06-11-2024 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En slotje erop. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1 ... 48 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord