Zijn op deze manier de stipjes op de onderste vleugel nu nog wel te zien met de camera die naar achter is gericht? Zo niet, lekker makkelijk weer mini-DRS terug en dergelijke als je het toch niet kan zien?d-vine schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:55:
Lees dat McLaren weer een unieke achter vleugel mee hebben genomen
(Moet even nieuws inhalen na midweek vakantie )
Toch apart dat ze maar blijven komen met aardig grote updates
Van de grote vriend Albert
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als je ergens de eerste penalty voor pakt dan 10, daarna 5. Je mag 4 ICEs gebruiken, de 5e heeft Verstappen 10 plekken voor gekregen in Spa. Nu de 6e krijgt hij 5 plekken voor omdat hij dus al eerder over de limiet is gegaan. Overige onderdelem (MGU-K/U, turbo, ...) is hij nog niet over de limiet gegaan dus zou +10 zijn.ArcticWolf schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 18:28:
10 ICE, incl turbo en MGU-K/H toch?
5 alleen ICE.
Edit:
En vanaf +15 of +20 aan engine penalties wordt een coureur van de normale startgrid afgehaald en op een aparte "engine penalty" grid geplaatst. Coureurs op de engine penalty grid worden weer gesorteerd op Q uitslag (+ overige penalties?). Dus iemand die P1 kwalificeert maar +20 aan engine penalties heeft (="P21") en iemand die P20 kwalificeert met een P10 penalty (="P30") start de eerste (+20 penalty) op P20 en de tweede (+10 penalty) op P19.
[ Voor 31% gewijzigd door RobertMe op 01-11-2024 18:46 ]
Zo ben benieuwd iedereen have fun.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Hehe iddRobertMe schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:27:
Lol. Hadden ze in de intro nu ook al Ollie Bearman (i.p.v. Magnussen).
Donkere wolken....
[ Voor 6% gewijzigd door PalingDrone op 01-11-2024 19:29 ]
Verstappen werd na zijn afgebroken snelle ronde op softs naar binnen gehaald. Toen werd er snel gewisseld naar mediums en kon hij snel naar buiten om de chequered flag te behalen. Als hij dat snelle rondje niet had afgebroken had hij geen proefstart meer kunnen maken op mediums. Ik denk dat het daar te maken mee had.Vuvuzela schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 16:38:
Max op soft was onderweg naar een top5 plek. Geen idee waarom hij zijn ronde afbrak.
Oh, we zijn begonnen! Veel plezier iedereen weer.
Veel plezier allemaal.
https://f1manager.info/ranking/4605
Op SKY vertelde ze ook dat hij mogelijk niet zijn eindtijd wilde laten zien. Maar jouw uitleg is in mijn ogen logischer.StefanVerkerk schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:27:
[...]
Verstappen werd na zijn afgebroken snelle ronde op softs naar binnen gehaald. Toen werd er snel gewisseld naar mediums en kon hij snel naar buiten om de chequered flag te behalen. Als hij dat snelle rondje niet had afgebroken had hij geen proefstart meer kunnen maken op mediums. Ik denk dat het daar te maken mee had.
Oh, we zijn begonnen! Veel plezier iedereen weer.
Stortbuien please.StefanVerkerk schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:28:
RISK OF RAIN FOR F1 SPRINT QUALIFYING IS 20%
1 Nov 2024, 19:15:32

Het weer tussen de meren is zo veranderlijk dat 20% kans op neerslag helemaal niets zegt.
Voel mezelf net een Braziliaanse zomerdag met 39 graden koorts maar hier gaan we toch maar ff voor zitten
Voel mezelf net een Braziliaanse zomerdag met 39 graden koorts maar hier gaan we toch maar ff voor zitten
Ocon nu P1, gaat het weer zo'n tombola worden?
Perez out Sq1StefanVerkerk schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:34:
Ocon nu P1, gaat het weer zo'n tombola worden?
Goed gegokt van Red Bull. Verstappen zou oorspronkelijk door de pitstraat komen, maar het zou te druk worden met verkeer. Wat een file joh.
VER is buiten gebleven als ik me niet vergis en gaat voor een laatste ronde
Verstappen net een flinke zwiepert aan het stuur in bocht 9...
Blijft belachelijk uitzien dat gaatje zoeken op deze manier.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Bearman P5 (voorlopig). Lekker bezig in de Haas.
Nou nou Perez. Benieuwd of ie zoiets kan volhouden en eindelijk eens iets van betekenis kan zijn voor Max en RB in de races.
Wow, wat een gat voor Norris!
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
NOR WDC confirmed.
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Rocket mode on. Lekker vonken bij Norris.nocalimero schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:43:
Wow, wat een gat voor Norris!
Ja die is gepit en heeft waarschijnlijk nieuwe banden gehaald.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Nou Norris zit het wegdek flink op te schuren.
netjes van: ALB, BEA, COL, LAW, en voor al, BOT !
Heeft Norris er een raket motor in liggen? Doet mij terug denken aan de periode dat Mercedes dat had een aantal jaar geleden 😂
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:44:
[...]
:strip_exif()/f/image/sMMu1pQV1OUcNHpzt2dT5UhG.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand een overzicht van hoe dichtbij MCL bij een motorwissel (en dus gridpenalty) zit?
[ Voor 13% gewijzigd door Jeroenvde89 op 01-11-2024 19:46 ]
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Je vraagt je af waarom McLaren niet tegen budget plafond aan zit, als je andere teams hier wel over hoort.Deurstopper schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:45:
Nieuwe vleugel doet het goed bij McLaren
8 tienden sneller dan iedereen op een baan met een rondetijd van 1.10
Dit soort gaten sloeg Verstappen niet eens met een veel snellere auto dan de rest. Dit kan haast niet!
Dit soort gaten sloeg Verstappen niet eens met een veel snellere auto dan de rest. Dit kan haast niet!
Geen miljoenen aan crash schade zoals met name RBR heeft...Woudloper schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:47:
[...]
Je vraagt je af waarom McLaren niet tegen budget plafond aan zit, als je andere teams hier wel over hoort.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Je mag maar 1 setje medium gebruiken in SQ1DaniëlWW2 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:44:
[...]
Max is trying to fix this!DaniëlWW2 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:47:
[...]
Geen miljoenen aan crash schade zoals met name RBR heeft...
Ja ik grijp, chauvinistisch als ik ben, ook meteen weer naar m’n alu-hoedje als ik dit zo zieCharles Hill schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:47:
Oh weer een willekeurige regel met dit gedoe.

Maar dan kan het ook brandstof zijn geweest.
[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 01-11-2024 19:50 ]
Ik denk niet dat Verstappen dit jaar het kampioenschap pakt, daar ben ik vrij zeker van. Maar dat maakt niks uit, tijd voor een nieuwe kampioen, elk jaar een ander is het mooist!Charles Hill schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:47:
Misschien horen we over een paar jaar net zo'n verhaal als bij Ferrari
Volgens mij blijft het geen droge sq als ik het zo hoor bij F1tv
Nou, na regelwijzigingen of extra controle of de regels wel volledig worden naleeft, zakte RB weg. Zou mij niets verbazen als hier ook zoiets gaande isJeroenvde89 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:49:
[...]
Ja ik grijp, chauvinistisch als ik ben, ook meteen weer naar m’n alu-hoedje als ik dit zo zie
PalingDrone schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:50:
Wind is buien....
offtopic:
of gewoon te veel zwarte bonensaus gegeten bij het wokrestaurant
of gewoon te veel zwarte bonensaus gegeten bij het wokrestaurant
Ik hoop op een motor plof voor Norris, gewoon omdat het kan. Beetje zoals Hamilton in Malaysia destijds met vonken en vuur.
Illegale auto, kan niet anders.
Heeft NOR dezelfde configuratie als PIA? Wat een verschil. Opmerkelijk in deze fase van het seizoen.
Yup. Het vonkt veel meer dan andere auto's.Jeroenvde89 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:52:
EensJeroenvde89 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:52:
+10s voor Ocon
Dat vonken gaat nergens over bij Norris, zoveel extremer dan bij de rest. Die hebben echt wel risico genomen met de rijhoogte.
Dan zit VER er toch nog redelijk dichtbij, bij die ‘illegale’ auto
Ben benieuwd of dat wat gaat opleveren tijdens de (sprint)race. Hogere bandenslijtage? De plank onder de auto te veel versleten na de race?siggy schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:54:
Dat vonken gaat nergens over bij Norris, zoveel extremer dan bij de rest. Die hebben echt wel risico genomen met de rijhoogte.
Tja..ze mogen toch nog veranderen voor de hoofdrace. De sprintrace zullen ze wel halen ...
Dat gejank van die viaplay commentatoren ...
Dat gejank van die viaplay commentatoren ...
Niet gewoon de motor volledig open geschroefd om zo (a la Hamilton eerder) gewoon maar een straf te pakken omdat je toch zo extreem veel sneller bent dan de rest van het veld?Exocet schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:55:
Dit is toch niet te geloven... Wat een verschil, wordt een saai weekend zo
Dat is dan toch ook niet illegaal?
[ Voor 4% gewijzigd door jbdeiman op 01-11-2024 19:58 ]
Profiteren van het nieuwe (?) asfalt.siggy schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:54:
Baantje wordt ook gestaag sneller
Dat kunnen ze nog aanpassen mocht blijken dat het te hard gaat in de sprintrace.StefanVerkerk schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:55:
[...]
Ben benieuwd of dat wat gaat opleveren tijdens de (sprint)race. Hogere bandenslijtage? De plank onder de auto te veel versleten na de race?
Niet alleen dat is opmerkelijk. Zelfs die zilveren raket van MER presteerde niet zo goed tijdens hun hoogtijdagen. En nu heeft McL in ruim een half seizoen ergens een seconde vandaan getoverd, terwijl de rest ook doorontwikkeld. Schiet mij maar lek hoorStefanVerkerk schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:53: Opmerkelijk in deze fase van het seizoen.

Yep, dat denk ik ook. Maar denk niet dat ze dit kunnen volhouden voor zondag. Sprint misschien wel, maar dan met dik fuel erin. Zou bijzonder zijn.PalingDrone schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:57:
[...]
Profiteren van het nieuwe (?) asfalt.
Baantje wordt ook gestaag sneller
Dan nemen ze nu wel heel veel risico en vallen ze zondag door de mandsiggy schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:58:
[...]
Yep, dat denk ik ook. Maar denk niet dat ze dit kunnen volhouden voor zondag. Sprint misschien wel, maar dan met dik fuel erin. Zou bijzonder zijn.
Jammer Perez
I served in a company of heroes.
Jeeeeeeetje wat een faal weer van Red Bull. Perez te laat!!
Waarom gaat Perez met nog 1 minuut naar buiten. Exit dus.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
PER wer niet ... man man
https://f1manager.info/ranking/4605
Wat slecht van RB weer om Perez zo laat naar buiten te sturen. Snap je toch niks van.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Bearman > Hamilton
Het team. En terecht.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Kloklezen is te moeilijk bij RB?
Perez is klaar dit seizoen…
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Kunnen ze die Perez er nu niet gewoon uitschoppen, wat een oelewapper.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Maak daar Red Bull van, ongelooflijk. Ze laten alles uit hun handen glippen, die gaan geen titel winnen zoloekf2 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:01:
Perez is klaar dit seizoen…
Team bepaalt wanneer ze hem naar buiten sturen he...Pierre schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:01:
Lawson gewoon direct doorschuiven naar de RB, wat heb je nog te verliezen op deze manier..
Max moet het inderdaad in zijn eentje zien te klaren. Damn zeg. ze kunnen die 2e auto beter gewoon parkeren, scheelt ze in budget flink wat crashgeld.Exocet schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:02:
[...]
Maak daar Red Bull van, ongelooflijk. Ze laten alles uit hun handen glippen, die gaan geen titel winnen zo
Bij Top Gear (volgens mij was het bij dit programma) vertelde ze dat een F1 motor eigenlijk dood is, doordat deze aan een infuus hangt blijft ie in leven. Die kan je niet even opstarten en wegrijden. Vond ik wel een mooie vergelijking.Grrrrrene schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 07:51:
[...]
Excuses, ik zou zweren dat ik had gezegd dat ik het dan de volgende dag wel keek (de post race show bedoel ik dan), maar niet dus. Uiteraard weet ik die te vinden met m'n F1TV-abo, maar vaak is YT sneller opgestart op de Chromecast, dus kijk ik het op YT.
Wat betreft Max z'n motor: als je motor nog maar 4 races en 2 sprints hoeft mee te gaan, kun je hem zwaarder belasten dan wanneer hij het dubbele (1/3e seizoen) mee moet gaan, dus je kunt er wel meer pk's uithalen, lijkt me toch? Ook schijnt het wel verschil te maken hoe ver de motor al versleten is. F1-motoren hebben zulke strakke passingen tussen zuiger en cilinderwand dat hij koud niet eens te bewegen is (zuigers zitten muurvast). Door warme motorolie (en koelvloeistof?) door het blok te laten circuleren, warmen ze het blok op tot de optimale temperatuur wordt bereikt en hij gestart kan worden.
Door slijtage worden die toleranties op den duur wat ruimer, waardoor je wat vermogen verliest. Blijkbaar is dat effect bij Honda minder groot dan bij Mercedes, waardoor het verschil tussen oud en nieuw niet zo groot is?
Wellicht is het tegenwoordig iets anders nu motoren langer mee moeten gaan. Maar ik vermoed dat wat jij ook schrijft, dat deze niet even gestart kan worden zonder voorwerk. Dat het gewoon niet eens kan.
Ik denk dat Norris die 12 benodigde extra punten wel gaat halen dit weekend.
Zat Perez Lawson nou in de weg in de herhaling?
Als ik PER was zou ik flink pissed zijn, zeker na z'n tijd in SQ1siggy schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:03:
[...]
Max moet het inderdaad in zijn eentje zien te klaren. Damn zeg. ze kunnen die 2e auto beter gewoon parkeren, scheelt ze in budget flink wat crashgeld.
Lijkt wel of het team hem er hier ff uitwerkt oid
Okay, een faal van het team dus. Vreemd.
Wat mij betreft eens met @joostmakaay... erger kan het niet worden.
Hopelijk gaat de regen ofwel meteen vallen, of gewoon niet. Als ze eerst allemaal een rondje mogen doen is het een loterij wie het eerste kan...
Wat mij betreft eens met @joostmakaay... erger kan het niet worden.
Hopelijk gaat de regen ofwel meteen vallen, of gewoon niet. Als ze eerst allemaal een rondje mogen doen is het een loterij wie het eerste kan...
Voor het eerst dan lijkt me. Maar de sprint is pas 1 puntje verschil per positie, de zondag wordt interessant. Dan kan Piastri ook weer eens wegvallen, weer eens een faal van Leclerc etc etc. Als Max maar een beetje kan rijden kan het goedkomen. Als die wagen weer niet gaat draaien dan houdt het sowieso op.TheBrut3 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:03:
Ferrari zag er wel goed uit in racepace in FP1 maar die MClaren is wederom bizar snel. Overigens als het zou regenen denk ik dat ze by far de beste auto hebben.TheBrut3 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:03:
Zal ook afhangen van Max zelf. Maximaliseren en geen domme acties. Dan zie ik het nog best lukken.siggy schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:05:
[...]
Voor het eerst dan lijkt me. Maar de sprint is pas 1 puntje verschil per positie, de zondag wordt interessant. Dan kan Piastri ook weer eens wegvallen, weer eens een faal van Leclerc etc etc. Als Max maar een beetje kan rijden kan het goedkomen. Als die wagen weer niet gaat draaien dan houdt het sowieso op.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Max kijkt nu ook mee in zijn auto... die houdt de Mclarens goed in de gaten...
Mwa. Een qualy is toch anders dan een race.TheBrut3 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:03:
Maar het verschil is wel erg groot ja.
Hopelijk weer 1 2 Ferrari.Exocet schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:07:
Als McLaren domineert en Ferrari zit er tussen, dan heeft Max een groot probleem
Heeft nu niet zoveel zin meer. Constructeurstitel winnen ze sowieso niet meer, en iemand een paar races overzetten heeft ook niet zoveel zin, als niet zeker is of diegene volgend seizoen wel in de auto rijdt.Pierre schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:01:
Nog een paar races, dan is het wel klaar met Perez. En gezien het aantal jonge coureurs dat een stoeltje wil hebben of al heeft, denk ik niet dat hij überhaupt nog in de F1 zal rijden.
Kan gezien zijn populariteit in de Amerika's beter overstappen naar bijvoorbeeld Indycars. En met de steun van dhr Slim zal een stoeltje bemachtigen geen probleem moeten zijn.
Waarom zo lang (af)wachten nu RBR?
Mag men weer de pitlane entry lijn overhee gaan? Was toch verboden.....?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2024
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |