ze wachten op regenJeroenvde89 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:10:
Waarom zo lang (af)wachten nu RBR?
Snellere baanJeroenvde89 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:10:
Waarom zo lang (af)wachten nu RBR?
Go go MAX nu een super rondje speciaal voor Damon Hill en Johnny Herbert
https://f1manager.info/ranking/4605
RUS zit gelukkig achter Verstappen. LEC wel voor Verstappen. Dat kan nog steeds een dubbel gele / rode vlag worden hehe.
FER zit er toch wel aardig bij!
[ Voor 10% gewijzigd door marcelcee op 01-11-2024 20:15 ]
Mwah..marcelcee schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:13:
FER zit er toch wel aardig bij!
Leclerc kreeg een tow van Verstappen vrijwel heel S3. Daar zal die blij mee zijn.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Het is nooit voorbij tot de laatste meter is gereden, dat zagen we wel in 2021 maar weinig hoop in op deze manier. Wat die oranje wagentjes doen daar...ook een groot, erg groot, catering budget denk ik.
Stom dat hij zijn ronde niet afbrak. Hij had nog tijd genoeg voor een nieuwe poging. De ronde was toch al verloren ...StefanVerkerk schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:13:
CAR 50 (BEA) TIME 1:09.879 DELETED - TRACK LIMITS AT TURN 2 LAP 12 16:11:40
1 Nov 2024, 20:12:45
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Prima uitslag...morgen derde worden en door.
Nou niet zo dramatisch. Schade beperkt houden en er is nog veel mogelijk.NotSoSteady schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:15:
Titel is wel klaar.
Kan Max het morgen dus wéér in z’n eentje opnemen tegen twee FERs en twee MCLs
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Nou die RB van Max zat ook te sparklen als de nete.
Leuk dat Piastri weer voor wat kopzorgen kan zorgen bij Norris. max 4 puntjes verliezen voor Max hopelijk morgen.
Leuk dat Piastri weer voor wat kopzorgen kan zorgen bij Norris. max 4 puntjes verliezen voor Max hopelijk morgen.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
McLaren jaar, die pakken alle titels.Vos schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:16:
Oei lijkt een goed Mclaren weekend te worden dit.
Verschil is te groot
Ja vooral omdat het een 1 2tje is, dat zegt wel genoeg. En vaak zijn ze nog beter in de race.... Denk niet dat Ferrari hier aan te pas gaat komen, laat staan RBR.Vos schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:16:
Oei lijkt een goed Mclaren weekend te worden dit.
Piastri gaat Norris voorbij latensiggy schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:16:
Dan ga je er vanuit dat er genoeg benzine in zat voor een extra rondenocalimero schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:16:
[...]
Stom dat hij zijn ronde niet afbrak. Hij had nog tijd genoeg voor een nieuwe poging. De ronde was toch al verloren ...
Veel succes met dit barrel.jaapstobbe schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:16:
[...]
Nou niet zo dramatisch. Schade beperkt houden en er is nog veel mogelijk.
Huh? Hoezo mogen Ferrari en Mclaren met twee auto's rijden dan?Jeroenvde89 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:16:
Kan Max het morgen dus wéér in z’n eentje opnemen tegen twee FERs en twee MCLs
Bizar inderdaad. Te laag afgesteld misschien?siggy schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:16:
En dan gelijk beide Ferrari’s er langs.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
1x motorpech of een crash voor Norris en het is klaar voor hem.NotSoSteady schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:15:
Titel is wel klaar.
Dit seizoen is nog lang niet klaar.
Ik wil niet vervelend doen, maar Ferrari staat anders ook met +0,2 en +0,35 sec achter op Mclaren. En Sainz is ook geen pannenkoek zo hebben we de afgelopen weekenden gezien. Tenzij je de status van de Red Bull bepaalt op basis van de resultaten van Perez, dan is het zeker een barrel.
Wie weet wie weet. Norris zal het zich vast afvragen als er al afspraken zijn gemaakt sinds Monza. Afspraken maken en nakomen zijn 2 verschillende dingen
Maar ja, dit kan wel een puntenfestijn worden voor Mclaren dit weekend. Hopen op regen dan maar en dat max weer het verschil kan maken omdat de rijhoogte dan sowieso omhoog moet.
Morgen een paar druppels en dan blijft er weinig van de McL setup over.
Wel erg opvallend zo dominant, maargoed liever PIA dan NOR.
Opvallend plaatje. in de slomo van Piastri die iets wijd gaat in de esses van sq3 eerste ronde, lijkt zijn neus onafhankelijk van de bib te bewegen.
Maak dan ook gelijk ff een streamable zodat wij mee kunnen genieten?Lynx schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:19:
Opvallend plaatje. in de slomo van Piastri die iets wijd gaat in de esses van sq3 eerste ronde, lijkt zijn neus onafhankelijk van de bib te bewegen.
Weinig kopzorgen voor Norris. Als coureurs zo dicht bij elkaar zitten dan halen ze het maximale uit de auto. In de race zal Norris er voorbij mogen en gaat Piastri strijden met iedereen erachter, wat tijd kost. En tijdverlies in een sprintrace is lastig terug te pakken. Dat is wat ik denk.siggy schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:16:
Piastri wilt toch winnen. Klinkt niet echt hetzelfde als 'ik ga Norris helpen winnen' 
* siggy wrijft in zijn handjes. (en Max ook, als dat gebeurd)
Zou dat een mogelijke verklaring zijn...? De rest van de grid heeft de setup wellicht al wat aangepast richting een regensetup en Mclaren voor een droge race setup? Bernie Collins had het er al over tijdens FP1 dat die keuze mogelijk gemaakt moest gaan worden maar dat de weersvoorspellingen het niet makkelijk maken.PalingDrone schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:19:
Het seizoen kan mij niet snel genoeg voorbij zijn. Ik hoor namelijk op de achtergrond al die Britten. Alweer. Dat was in ‘21 echt vervelend vond ik.Charles Hill schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:18:
[...]
1x motorpech of een crash voor Norris en het is klaar voor hem.
Dit seizoen is nog lang niet klaar.
Die durft niks. die laat Norris er zo voor... dat is de 2e rijder bij ze dit seizoen...siggy schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:21:
Piastri wilt toch winnen. Klinkt niet echt hetzelfde als 'ik ga Norris helpen winnen'
Dat was goed te zien op MonzaDutchie01 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:22:
[...]
Die durft niks. die laat Norris er zo voor... dat is de 2e rijder bij ze dit seizoen...
Piastri gaat natuurlijk nooit voor Norris eindigen in de (sprint)race, als beide ook dan snel zijn. Of Piastri krijgt de opdracht te strijden met de auto's achter hun voor tijdverlies, of ze rijden beide vooruit en Norris krijgt de overwinning, als hij al niet zelf sneller is dan Piastri.PalingDrone schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:19:
Zou zelf hier nooit voor een 100% droge setup gaan maar als dit een gok was is het iig goed uitgevallen voor McLStefanVerkerk schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:21:
[...]
Zou dat een mogelijke verklaring zijn...? De rest van de grid heeft de setup wellicht al wat aangepast richting een regensetup en Mclaren voor een droge race setup? Bernie Collins had het er al over tijdens FP1 dat die keuze mogelijk gemaakt moest gaan worden maar dat de weersvoorspellingen het niet makkelijk maken.
Geen idee hoe dat moet 🫣Pyr0_ schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:20:
[...]
Maak dan ook gelijk ff een streamable zodat wij mee kunnen genieten?
Ik doelde op de uitspraken van Piastri himself in zijn 10 sec pole interview. Hij gaf aan gewoon te willen winnen. Uiteraard durven ze dan niet verder te vragen dus who knows. We gaan het morgen zien.Dutchie01 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:22:
[...]
Die durft niks. die laat Norris er zo voor... dat is de 2e rijder bij ze dit seizoen...
Regendansje doen is denk ik het beste.
De ellende is allang gaande, met de Britse stewards die nu ook nog eens extra selectief en onsportief zijn, uit de wind gehouden door SKY. Want als het om Nederlandse stewards was gegaan, waarvan er één zich ook nog eens openlijk in de media uitspreekt, had SKY er bovenop gezeten. Nu is het stil.dawg schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:22:
[...]
Het seizoen kan mij niet snel genoeg voorbij zijn. Ik hoor namelijk op de achtergrond al die Britten. Alweer. Dat was in ‘21 echt vervelend vond ik.
Spain 2016siggy schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:24:
[...]
Ik doelde op de uitspraken van Piastri himself in zijn 10 sec pole interview. Hij gaf aan gewoon te willen winnen. Uiteraard durven ze dan niet verder te vragen dus who knows. We gaan het morgen zien.
Regendansje doen is denk ik het beste.
Zolang Max aan het einde van het seizoen wintdawg schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:22:
[...]
Het seizoen kan mij niet snel genoeg voorbij zijn. Ik hoor namelijk op de achtergrond al die Britten. Alweer. Dat was in ‘21 echt vervelend vond ik.
Bij Sky F1 interview geeft Piastri wel aan dat Norris de puntjes harder nodig heeft dan hijzelf. Dus maja, zover dat idee i guess.
Geeft wel veel dat de hobbels extreem zijn. Lekker voor nieuwe asfalt. Helaas geen vragen over plank slijtage. Lijkt me toch een van de meest open-deur vragen, of het een issue is.
Geeft wel veel dat de hobbels extreem zijn. Lekker voor nieuwe asfalt. Helaas geen vragen over plank slijtage. Lijkt me toch een van de meest open-deur vragen, of het een issue is.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Piastri zegt nu ook dat hij weet hoe het zit als ze beiden naar de finish rijden op.plek 1 en 2, en Piastri voorop zou liggen. Het teambelang gaat voor. Als er iemand denkt dat Piastri van Norris mag winnen, dan heeft diegene niet opgelet 😏
Mcl wil de WDC en zullen naar mijn idee wel een switch doen als het verantwoord is, maar niet eerder. Tot die tijd is het richten op de 1-2. Dat ene punt van een sprintrace gaan ze gen risico’s op nemen. Hopelijk tanken ze de start weer bij McL.
Begin van het seizoen is het ieder voor zich maar verwacht niet dat nu PIA gaat winnen als NOR 2e ligt, zie hem nog wel in de laatste bocht voor de finish ff met blokkerende wielen NOR er voorbij laten.Charles Hill schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:29:
Piastri zegt nu ook dat hij weet hoe het zit als ze beiden naar de finish rijden op.plek 1 en 2, en Piastri voorop zou liggen. Het teambelang gaat voor. Als er iemand denkt dat Piastri van Norris mag winnen, dan heeft diegene niet opgelet 😏
Dan heeft PIA op racepace gewonnen en pakt NOR de benodigde puntjes, voor het WCC maakt het toch niet uit wie er nou 1 of 2 wordt als beide McL zijn
Als hij een interview geeft waarin hij zo duidelijk aangeeft dat hij zijn plek weet, dan denk ik niet dat hij dat in de laatste bocht gaat doen. Hij zal gewoon zijn plek afstaan zonder zo een punt te willen maken. Als Piastri sneller is dan Norris, zal hij hem meenemen, maar ook zijn plek gewoon opgeven. Maar gezien de laatste weken zal Norris waarschijnlijk bij Piastri weglopen.PalingDrone schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:34:
[...]
Begin van het seizoen is het ieder voor zich maar verwacht niet dat nu PIA gaat winnen als NOR 2e ligt, zie hem nog wel in de laatste bocht voor de finish ff met blokkerende wielen NOR er voorbij laten.
Dan heeft PIA op racepace gewonnen en pakt NOR de benodigde puntjes, voor het WCC maakt het toch niet uit wie er nou 1 of 2 wordt als beide McL zijn
[ Voor 6% gewijzigd door Charles Hill op 01-11-2024 20:44 ]
P1 of P2 in de sprint scheelt een puntje, dus ook al laat Piastri Norris er voorbij scheelt dat weinig.
In de echte race however…
In de echte race however…
Piastri moet hopen dat er na de eerste bocht iets anders dan oranje achter hem zit, dan maakt ie nog kans om te winnen.
Het is wel vrij sneu om winst voor 1 punt uit handen te geven, maar ja denk dat nu wel alle ballen op Lando gaan.
Het is wel vrij sneu om winst voor 1 punt uit handen te geven, maar ja denk dat nu wel alle ballen op Lando gaan.
Wauw wat een snelheid zit er in die McLarens 🚀
Volgens mij dacht SAI dat ook zo aan z'n gezicht te zien
Benieuwd of Piastri de sprint ook gaat winnen (of moet ik zeggen, mag winnen
)
Benieuwd of Piastri de sprint ook gaat winnen (of moet ik zeggen, mag winnen
Als Norris tweede ligt, gaat Piastri natuurlijk niet winnenHippocampus schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 21:08:
Wauw wat een snelheid zit er in die McLarens 🚀
Benieuwd of Piastri de sprint ook gaat winnen (of moet ik zeggen, mag winnen)
Goh, het pessimisme hier zeg. Race over, titel weg, McLaren wint alles... Morgen een paar druppels regen, verraderlijke eerste bocht en beide McLarens rijden schade tegen elkaar.
Mag Norris in de race weer winnen met Max op p2 en loopt hij nog niet uit.
Er is nog van alles mogelijk, zeker in een weekend met regen. En zo slecht was de RBR niet eens, hij staat toch netjes 4e? Dit is gewoon een baan waarvan bekend is dat het de McLaren karakteristiek goed ligt. Veel medium tot hoge snelheid bochten, dan doet Ferrari niet echt mee en dat blijkt. Maar dit was op een droge baan...
Wel een enorme faal van het team dat ze Perez te laat naar buiten hebben gestuurd. Hij zat er eindelijk eens goed bij. Oh well, ik heb wel zin in een regenrace.. Regen, de grote vereffener
Er is nog van alles mogelijk, zeker in een weekend met regen. En zo slecht was de RBR niet eens, hij staat toch netjes 4e? Dit is gewoon een baan waarvan bekend is dat het de McLaren karakteristiek goed ligt. Veel medium tot hoge snelheid bochten, dan doet Ferrari niet echt mee en dat blijkt. Maar dit was op een droge baan...
Wel een enorme faal van het team dat ze Perez te laat naar buiten hebben gestuurd. Hij zat er eindelijk eens goed bij. Oh well, ik heb wel zin in een regenrace.. Regen, de grote vereffener
[ Voor 14% gewijzigd door Grrrrrene op 02-11-2024 14:41 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Magnussen doet niet meer mee dit weekend.
Following Ollie stepping into the VF-24 for today’s sessions due to Kevin’s sickness, we can confirm that the British driver will now complete the full #BrazilGP weekend with the team. 🇧🇷
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) 1 november 2024
We wish Kevin a full and speedy recovery. 🙏#HaasF1 #F1 pic.twitter.com/fqcXeJApQJ
Nou ja, Ferrari doet niet echt mee? Als Verstappen het goed gedaan heeft met een 4de plek, wat heeft Leclerc dan gedaan met een 3de plek? Dat is toch alles behalve dan 'niet echt mee doen'. Daarbij hebben we de afgelopen races gezien dat Ferrari's langer door kunnen rijden dan Verstappen door minder bandenslijtage. Dus is het maar de vraag wat er in de race gaat gebeuren.Grrrrrene schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 22:13:
Goh, het pessimisme hier zeg. Race over, titel weg, McLaren wint alles... Morgen een paar druppels regen, verraderlijke eerste bocht en beide McLarens rijden schade tegen elkaar.
Wel een enorme fan van het team dat ze Perez te laat naar buiten hebben gestuurd. Hij zat er eindelijk eens goed bij. Oh well, ik heb wel zin in een regenrace.. Regen, de grote vereffener
Het kan inderdaad alle kanten op gaan, oa het weer is onvoorspelbaar, en of alles heel blijft op de baan is ook elke week de vraag. Al zijn de Ferrari's en McLarens erg betrouwbaar. Beter dan de onderdelen van Verstappen.
Ik bedoel ten opzichte van McLaren. Vorige week waren ze nog duidelijk beter dan Max in de Red Bull, maar deze week was dat niet zo overtuigend en is McLaren duidelijk het snelst (op een droge baan).Charles Hill schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 22:45:
[...]
Nou ja, Ferrari doet niet echt mee? Als Verstappen het goed gedaan heeft met een 4de plek, wat heeft Leclerc dan gedaan met een 3de plek? Dat is toch alles behalve dan 'niet echt mee doen'.
Je kunt tegenwoordig kwalificatie snelheid niet extrapoleren naar de race.Grrrrrene schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 22:49:
[...]
Ik bedoel ten opzichte van McLaren. Vorige week waren ze nog duidelijk beter dan Max in de Red Bull, maar deze week was dat niet zo overtuigend en is McLaren duidelijk het snelst (op een droge baan).
Verstappen was bijv P2 in Mexico, maar P5 qua race snelheid. Op een droge baan zou Ferrari prima Mclaren kunnen bijhouden in langere stints.
Maar als het inderdaad gaat regen maakt het allemaal niets uit en begint iedereen op nul.
Ah, je bedoelt het op die manier. Dan had ik het niet goed begrepen.Grrrrrene schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 22:49:
[...]
Ik bedoel ten opzichte van McLaren. Vorige week waren ze nog duidelijk beter dan Max in de Red Bull, maar deze week was dat niet zo overtuigend en is McLaren duidelijk het snelst (op een droge baan).
Dat is inderdaad een gat naar de McLarens. Al werd het wel kleiner naar mate de kwalificatie tot z'n eind kwam. De 8 tienden van Q1 is uiteindelijk 25 honderdsten geworden. Maar dat is nog steeds heel wat op een baan met een rondetijd van 1:09
He's fucking shit up, nu die toch zijn race ban gehad heeft.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 22:37:
Magnussen doet niet meer mee dit weekend.
[Embed]
En kan Haas en/of Ferrari dus ook meteen op zoek naar een andere coureur voor de post season rookie test. Immers gaat Bearman dan zondag zijn derde race rijden en komt hij niet meer in aanmerking voor het "rookie" gebeuren (FP1 / post season test).
Dit draagt niks bij aan de discussie.
[ Voor 80% gewijzigd door DaniëlWW2 op 02-11-2024 10:03 ]
Kan mij herinneren dat Alonso ook met een rookietest meedeed. Dacht toen met Renault.RobertMe schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 23:29:
[...]
He's fucking shit up, nu die toch zijn race ban gehad heeft.
En kan Haas en/of Ferrari dus ook meteen op zoek naar een andere coureur voor de post season rookie test. Immers gaat Bearman dan zondag zijn derde race rijden en komt hij niet meer in aanmerking voor het "rookie" gebeuren (FP1 / post season test).
De regels kunnen aangepast worden als het nodig is.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Gezien hoe McLaren met de banden omdat lijkt het mij uitermate onwaarschijnlijk dat Ferrari op een droge baan de McLarens verslaat. Vorige race waren ze sneller over 1 ronde en hadden ze een slag geslagen aan het begin. Nu zijn ze echt trager, voor zover ik heb gezien ook in de long runs in FP1.Requiem19 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 22:52:
[...]
Je kunt tegenwoordig kwalificatie snelheid niet extrapoleren naar de race.
Verstappen was bijv P2 in Mexico, maar P5 qua race snelheid. Op een droge baan zou Ferrari prima Mclaren kunnen bijhouden in langere stints.
Maar als het inderdaad gaat regen maakt het allemaal niets uit en begint iedereen op nul.
Maar goed, met regen wordt alles anders
Regent het al? ☔️🌊
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
In Austin was Ferrari beter met de banden, dus het kan alle kanten op schieten.Grrrrrene schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 09:39:
[...]
Gezien hoe McLaren met de banden omdat lijkt het mij uitermate onwaarschijnlijk dat Ferrari op een droge baan de McLarens verslaat. Vorige race waren ze sneller over 1 ronde en hadden ze een slag geslagen aan het begin. Nu zijn ze echt trager, voor zover ik heb gezien ook in de long runs in FP1.
Maar goed, met regen wordt alles anders
In FP was Ferrari ook aanzienlijk sneller in de long run, maar leek wat minder brandstof te hebben.

Dit draagt niks bij aan de discussie.
[ Voor 82% gewijzigd door DaniëlWW2 op 02-11-2024 10:03 ]
ICE ICE Baby
Ben wel benieuwd wat er dan gaat gebeuren.. dat asfalt is 3 weken geleden vernieuwd toch?jdiezrequejo schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 09:45:
Regent het al? ☔️🌊
Steam/Epic: Deurstopper
Ja, maar wel met een powerwash behandeld. Dus het oppervlak is minder glad dan je standaard asfaltje in de wijk die er net ligt.Deurstopper schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 10:08:
[...]
Ben wel benieuwd wat er dan gaat gebeuren.. dat asfalt is 3 weken geleden vernieuwd toch?
En die grijze vlakken die je ziet op sommige plekken zijn extra groeven in het asfalt voor de afwatering.Holk schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 10:13:
[...]
Ja, maar wel met een powerwash behandeld. Dus het oppervlak is minder glad dan je standaard asfaltje in de wijk die er net ligt.
Die zijn veel op de plekken waar de verkanting van het circuit zorgt voor stromend water over de baan heen.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ah, zijn dat die diagonale stroken over de baan?YakuzA schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 10:44:
[...]
En die grijze vlakken die je ziet op sommige plekken zijn extra groeven in het asfalt voor de afwatering.
Die zijn veel op de plekken waar de verkanting van het circuit zorgt voor stromend water over de baan heen.
Vond het al zo'n vreemde manier van asfalteren en verwachtte bij nieuw asfalt een egale kleur maar dit zag er te recht uit om "per ongeluk" te zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door PalingDrone op 02-11-2024 10:57 ]
Welke motor zat er gister in? Rijden de teams het hele weekend met 1 motor? Of zater gister een vrijdagmotor in? (En dus ook jn de sprint race?)
Qually plus race pas met de nieuwe motor?
Klopt.PalingDrone schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 10:53:
[...]
Ah, zijn dat die diagonale stroken over de baan?
Vond het al zo'n vreemde manier van asfalteren en verwachtte bij nieuw asfalt een egale kleur maar dit zag er te recht uit om "per ongeluk" te zijn.
Het beste zie je het in de onboards van 1 van de laatste bochten voor het rechte stuk daar is het ook op de apex geschraapt.
PSN
Je mag de motor wisselen door het weekend heen, maar een gridstraf voor nieuwe onderdelen volgt pas bij het in gebruik nemen ervan, wat in principe pas na het ermee uit de pits rijden officieel is. Aangezien de penalty al is opgelegd lijkt het logisch dat hij dus met de nieuwe motor gereden heeft. Hoewel in de praktijk de straffen volgens mij al opgelegd kunnen worden als de intentie door het team is aangegeven omdat ze de boel in hebben gebouwd, het is namelijk niet maar een paar minuutjes werk dus als een motor erin zit voor een bepaalde sessie wordt daar ook gewoon mee gereden, ook al is dat nog niet officieel gebeurd.Bloodclot schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 11:36:
Welke motor zat er gister in? Rijden de teams het hele weekend met 1 motor? Of zater gister een vrijdagmotor in? (En dus ook jn de sprint race?)
That said, onderdelen mogen ook onder parc fermé gewisseld worden (met wat haken en ogen) zolang ze maar van dezelfde specificatie zijn. Dus er is eigenlijk niet zo heel veel wat een team tegenhoudt om FP1 en SQ te rijden met een oude motor en vervolgens de sprint pas met de nieuwe motor, behalve dan dat het extra werk is en je voor de sprint behoorlijk hard genaaid bent als er iets met de nieuwe motor aan de hand blijkt te zijn omdat je tegen die tijd de boel niet meer terug kan bouwen.
My two cents: de nieuwe motor heeft er gewoon vanaf FP1 al in gezeten.
Ik denk idd niet dat je in een sprint weekend even lekker de tijd neemt tussen om FP1 en SQ om even lekker de motor nog te gaan wisselen in 1 FP als mileage te sparen en dan voor SQ een nog nooit gerunde motor erin te hangenDataGhost schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 12:02:
[...]
My two cents: de nieuwe motor heeft er gewoon vanaf FP1 al in gezeten.
PSN
En je runt die nieuwe motor in FP1 dan ook op z’n aller rustigst, zodat de slijtage minimaal is.
Wordt leuk zondag, sommige sites verwachten 22 mm regenjdiezrequejo schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 09:45:
Regent het al? ☔️🌊
:strip_exif()/f/image/tkSrBWhm7m07FekGo9B8ECig.jpg?f=fotoalbum_large)
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Als dat uitkomt, dan wordt het weinig racen. Een race zonder volledige punten is waarschijnlijk gunstig voor Max, maar wel saai.loekf2 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 13:43:
Wordt leuk zondag, sommige sites verwachten 22 mm regen
[Afbeelding]
Ik vraag mij af hoe representatief deze is, gezien het verschil tussen Norris en Piastri vs de sprint-qualy uitslagen.
Wat ik overigens de afgelopen jaren vind opvallen dat in 2021 Hamilton de bocht bij opkomen rechte stuk, vol over de kerbs aan de binnenkant ging en zo met meer momentum het rechte stuk op kwam. Is die kerb aangepast sindsdien?
Bij de Sky uitzending geen druppeltje te zien helaas. Onduidelijk hoe de wolkjes eruit zien.
Weerplaza (zo te zien een ander weermodel) heeft ook wel wat neerslag in de verwachting nog voor vandaag.loekf2 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 13:43:
[...]
Wordt leuk zondag, sommige sites verwachten 22 mm regen
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/akh1qKzunUr9d1SFe2yzVCpa.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook morgen nu erg nat bij Weerplaza. Ben benieuwd!
:strip_exif()/f/image/VnrkUZajZfimGtMcuZ9nNSs6.jpg?f=fotoalbum_large)
Tijdens het praatje van Alex Jaques net AC floccus te zien op de achtergrond zo leek het. Tijdens de helishot behoorlijk wat vocht in de atmosfeer te zien, erg heiig. Voortekenen zijn gunstig dus haha.siggy schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 14:25:
Onduidelijk hoe de wolkjes eruit zien.
Ben benieuwd naar de sprintrace! Verstappen zal wel moeten vechten om naar voren te rijden, Norris kan kostbare punten pakken 
Word in ieder geval spannend
Word in ieder geval spannend
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Met 1,1mm regen is het de vraag of het niet te hard gaat regenen om te kunnen racen.StefanVerkerk schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 14:32:
[...]
Weerplaza (zo te zien een ander weermodel) heeft ook wel wat neerslag in de verwachting nog voor vandaag.
[Afbeelding]
Ook morgen nu erg nat bij Weerplaza. Ben benieuwd!
[Afbeelding]
Maar het weer is moeilijk te voorspellen, we gaan het morgen wel zien.
Hopelijk komt er in ieder geval een Ferrari of Max voor Norris zodat Piastri gewoon gaat winnen.
Laatste weerkaartjes die ik nu even post voor vandaag, drie van de belangrijkste weermodellen voor morgen 14:00 lokale tijd (Race start).
Het Engelse weermodel (UKMO), het Europese weermodel (ECMWF) het Amerikaanse weermodel (GFS). Allemaal: grote kansen op regen morgen. Geen hoge intensiteiten zo te zien, dus geen flashbacks naar kwalificatie vorig jaar...
:strip_exif()/f/image/sYl8gjXvpUxE7OMP1uPyk7WG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Jg6qv2ouwGjRSbmxLKZLKL0c.jpg?f=fotoalbum_large)
Het Engelse weermodel (UKMO), het Europese weermodel (ECMWF) het Amerikaanse weermodel (GFS). Allemaal: grote kansen op regen morgen. Geen hoge intensiteiten zo te zien, dus geen flashbacks naar kwalificatie vorig jaar...
:strip_exif()/f/image/sYl8gjXvpUxE7OMP1uPyk7WG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Jg6qv2ouwGjRSbmxLKZLKL0c.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jTzG7BiuAl3ugldWk8O0Bwpz.jpg?f=fotoalbum_large)
1,1mm is toch helemaal niks? Zeker voor Brazilië, waar het echt kan hozen. Ik zou zeggen dat het met 1,1mm regen met zachte banden of hooguit intermediates rijdt.Charles Hill schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 14:50:
[...]
Met 1,1mm regen is het de vraag of het niet te hard gaat regenen om te kunnen racen.
Maar het weer is moeilijk te voorspellen, we gaan het morgen wel zien.
Iedereen heel veel plezier met de sprintrace!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2024
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |