[F1] Seizoen 2024 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 89 Laatste
Acties:
  • 973.349 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:55
@asing ik heb een aanpassing gedaan in het eerste deel van mijn bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:05
asing schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 12:07:
@Chocoball Ik denk dat je eerste quote niet nieuw is. De regel dat je wordt uitgesloten van verdere deelname ALS je fysieke assistentie moet krijgen om verder te kunnen bestaat al veel langer. In tegenstelling tot Indycar moet je bij F1 op eigen kracht verder kunnen.
Dat zinnetje m.b.t. assistentie stond er eerst niet. En toen was er dus discussie of Sainz nog mee mocht doen, simpelweg omdat hij stil had gestaan buiten de pitstraat. Ondanks dat hij zonder assistentie weg reed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:27
Chocoball schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 11:45:
Andere aanpassing is dat straffen in de (sprint) race worden meegenomen naar de eerstvolgende race. Alonso liep in China een straf op tijdens de sprint race maar hij viel uit waardoor de straf kwam te vervallen. Nu met de aanpassing gaat in het geval van Alosno de straf uit de sprint race direct door naar de grand prix race. Artikel 54.3.d heeft nu als aanvulling:

[...]
In die tekst die je quote staat "the stewards may impose a grid place penalty on the driver at their next race". Dus dat klinkt niet alsof het direct doorgaat naar de race, maar alleen als de stewards dat besluit nemen? Of begrijp ik het verkeerd?

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:11
[...]
Nu staat in artikel 39.6 aanvullend opgenomen dat alleen stilstaan in de pitstraat mag en geen fysieke assistentie mag krijgen op straffe uitsluiting van verdere deelname.
[...]
Dat is niet hoe ik de tekst lees. Zoals ik het lees wordt je uitgesloten van verdere deelname als je:
Buiten de pitstraat stopt
En
Assistentie krijgt om weer verder te kunnen.

Dus alleen stoppen is niet erg. Alleen assistentie krijgen ook niet (hoe dat mogelijk is weet ik ook niet, maar het mag, dat is het punt). En binnen de pits mag beide.
Dat is niet anders dan dat het al was, maar geprobeerd te verduidelijken. Dat laatste zijn ze heimelijk in gefaald gezien wij het er nu over hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Nivado op 03-08-2024 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Nivado schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 15:36:
Dat is niet anders dan dat het al was, maar geprobeerd te verduidelijken.
Nee, dat was niet hoe het was in de regels. Stoppen buiten de pitstraat betekende formeel dat je niet meer mee mocht doen. En in China zijn er ook klachten geweest over dat Sainz weer mee deed na zijn stopage on track. De stewards hebben de zaak toen bekeken, waarbij zowel andere teams hadden gevraagd om erbij te zijn en vanuit de FIA personen hadden gevraagd er bij te zijn / de stewards die aan FIA hadden gevraagd om er bij te zijn. Vervolgens zijn er meerdere soortgelijke incidenten teruggehaald en in geen van die gevallen was de coureur uitgesloten. Dus het oordeel van de stewards was dat dat nu ook niet hoefde. En ik neem aan dat de stewards vervolgens ook de FIA & teams hebben verzocht de regels hier op aan te passen.
Dat laatste zijn ze heimelijk in gefaald gezien wij het er nu over hebben.
Zie hierboven dus. De regel is wel aangepast. Alleen is er in de praktijk niks veranderd. Alleen staat "de praktijk" nu ook in de regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:46
Deze week zijn er door de WMSC diverse wijzigingen in de verschillende regelementen doorgevoerd.

BIj de volgende wijziging in het technisch regelement is het de vraag of de FIA er zelf mee is gekomen, door een team om verduidelijking gevraagd is of dat een team of teams een uitweg hadden gevonden die nu niet meer is toegestaan en heeft betrekking op het remsysteem. Artikel 11.1.2 kreeg de volgende aanvulling (vetgedrukt).

[...]
Weinig reactie op deze. Volgens mij zie je dit soort wijzigingen eigenlijk alleen als er iemand is “betrapt”?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:17
Nivado schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 15:36:
[...]

Dat is niet hoe ik de tekst lees. Zoals ik het lees wordt je uitgesloten van verdere deelname als je:
Buiten de pitstraat stopt
En
Assistentie krijgt om weer verder te kunnen.

Dus alleen stoppen is niet erg. Alleen assistentie krijgen ook niet (hoe dat mogelijk is weet ik ook niet, maar het mag, dat is het punt). En binnen de pits mag beide.
Dat is niet anders dan dat het al was, maar geprobeerd te verduidelijken. Dat laatste zijn ze heimelijk in gefaald gezien wij het er nu over hebben.
Eens.
Eigenlijk is het verduidelijking dat de actie van Sainz op papier niet mocht, maar nu wel mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:18
Chevy454 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 20:58:
[...]

Nee, want dan heb je meer veerweg nodig om het zachter te maken. En meer veerweg betekent dat je meer rijhoogte verschil hebt in de bocht waardoor die minder constant is qua gedrag. En ook meer body roll.

Wat je ten alle tijden wilt vermijden is dat je de hard stop van je veerweg bereikt. En dat is ook net waar ze over de RB20 over klagen, de wagen wordt dan gelanceerd omdat je dan de energie niet meer dempt maar het moet worden doorgegeven. Dus moeten ze de kerbs vermijden omdat ze het niet kunnen absorberen, einde veerweg bereikt. Als je een deel van de energie kan absorberen door flex heb je een voordeel.

Voertuig dynamics is echt een speciaal iets.
Dit inderdaad, bij het reglement t/m 2021 reedt RBR met een hoge rake om vooral achter zachter geveerd te zijn voor o.a. de tractie. Dit icm relatief korte wielbasis gaf het wezenlijk andere voertuig dynamics dan bijv. Mercedes die een lagere rake en langere wielbasis en relatief korte veerweg (achter) reed. Nu bestaat er nog iets zoals 3rd-element, anti-dive en ongetwijfeld nog 36 systemen qua ophanging de rol hebben om deze zacht/hard te hebben wanneer je het ook wenst deze zo te zijn. Makkelijker gezegd dan gedaan (zo blijkt) en is het eerder een compromis wat al in het fundament van het chassis is verwerkt. De tekeningen van Giorgio Piola van motorsport.com zijn wel fascinerend om te zien hoe de krachten vanuit de ophanging worden gedempt/verwerkt.

De speculatie dat Verstappen terug wil naar de setup van onderdelen van China, vind ik wel een interessante; waarom hadden ze dit niet eerder al gedaan als dat de oplossing/verbetering zou zijn. Het lijkt er op dat de updates na China iets hebben verbeterd maar ook impact op de balans hebben gehad. Dit icm met de updates van de andere teams. Ben benieuwd waar men op Zandvoort mee komt.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:12

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
De tijd straffen die uitgegeven zin tot nu toe..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gi1dnvmGaFeIuLE3PJtnufba0T0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wwURTU7dQhet9lrez29pEE3H.webp?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:16

Mrlten

Premium Deluxe Plus

G_Dragon schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 20:23:

[Afbeelding]
Kevin...het is geen bingo :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
RobertMe schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 16:22:
[...]

Nee, dat was niet hoe het was in de regels. Stoppen buiten de pitstraat betekende formeel dat je niet meer mee mocht doen. En in China zijn er ook klachten geweest over dat Sainz weer mee deed na zijn stopage on track. De stewards hebben de zaak toen bekeken, waarbij zowel andere teams hadden gevraagd om erbij te zijn en vanuit de FIA personen hadden gevraagd er bij te zijn / de stewards die aan FIA hadden gevraagd om er bij te zijn. Vervolgens zijn er meerdere soortgelijke incidenten teruggehaald en in geen van die gevallen was de coureur uitgesloten. Dus het oordeel van de stewards was dat dat nu ook niet hoefde. En ik neem aan dat de stewards vervolgens ook de FIA & teams hebben verzocht de regels hier op aan te passen.
Thanks voor de aanvulling/verbetering!
Zie hierboven dus. De regel is wel aangepast. Alleen is er in de praktijk niks veranderd. Alleen staat "de praktijk" nu ook in de regels.
Klopt dat het wel aangepast is, neemt niet weg dat het nog steeds niet eenduidig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wertha
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 09:56

Wertha

Te midden van het moeras

[Afbeelding]
Magnussen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Nivado schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:01:
[...]

Thanks voor de aanvulling/verbetering!
[...]

Klopt dat het wel aangepast is, neemt niet weg dat het nog steeds niet eenduidig is.
Wat is er nu niet eenduidig?
Voor zover ik de regel lees, mag je niet meer mee doen zodra er een extern iemand met zijn handen aan de auto zit buiten de pitstraat.
Oftewel niet op eigen kracht terug naar de pits komen is uitsluiting.

Zoals Perez in het grind bij de UK race ook te horen kreeg.

[ Voor 13% gewijzigd door YakuzA op 05-08-2024 20:15 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
YakuzA schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 20:13:
[...]

Voor zover ik de regel lees, mag je niet meer mee doen zodra er een extern iemand met zijn handen aan de auto zit buiten de pitstraat.

Zoals Perez in het grind van de UK ook te horen kreeg.
Doelde @Nivado niet dat het nu wel is toegestaan om hulp te krijgen terwijl je niet stil staat? Dus zeg een marshall die je op het rechte stuk gaat duwen zodat je nog net iets harder gaat dan 300km/u :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 23-10 16:27

[Afbeelding]
Als je geen races kan winnen dan de overige klassementen maar :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Voor de liefhebbers!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sNvfd_W2p59VbFXtenhEi0PP6us=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VhZuEdRar0PtDPbt7MVlaIVV.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Zit ik het met een marker op mijn scherm te omcircelen verschuift mijn scherm :(

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Illegal_Alien schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:38:
Zit ik het met een marker op mijn scherm te omcircelen verschuift mijn scherm :(
Dan moet je hem openen in Whatsapp, gallerij of andere apps waarin je kan tekenen :+

[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 06-08-2024 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
YakuzA schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 20:13:
[...]

Zoals Perez in het grind bij de UK race ook te horen kreeg.
Ja zo lees ik het ook, maar @Chocoball had een andere interpretatie. Zie mijn bericht waar @RobertMe op reageerd: Nivado in "[F1] Seizoen 2024"
RobertMe schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 20:16:
[...]

Doelde @Nivado niet dat het nu wel is toegestaan om hulp te krijgen terwijl je niet stil staat? Dus zeg een marshall die je op het rechte stuk gaat duwen zodat je nog net iets harder gaat dan 300km/u :+
Zolang je niet stilstaat mag dat! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:03

Vuvuzela

My spire is forming

Weer een hoop geruchten dat Newey naar AM gaat. Enorm grote zak met geld, dicht bij huis.. tja,

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
Vuvuzela schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 14:25:
Weer een hoop geruchten dat Newey naar AM gaat. Enorm grote zak met geld, dicht bij huis.. tja,
Stel hij gaat daar heen, waarom dan voor 100 miljoen? Dan doe je dat toch ook voor de helft bijvoorbeeld. Ik blijf dat bijzonder vinden. Ik zie dat Newey 65 is. Dan laat je je toch niet meer triggeren door een zak geld. Als ie nu moest rondkomen van alleen een AOW'tje, dan snap ik het maar dat is ook niet bepaald het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Giel schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 14:30:
[...]

Stel hij gaat daar heen, waarom dan voor 100 miljoen? Dan doe je dat toch ook voor de helft bijvoorbeeld. Ik blijf dat bijzonder vinden. Ik zie dat Newey 65 is. Dan laat je je toch niet meer triggeren door een zak geld. Als ie nu moest rondkomen van alleen een AOW'tje, dan snap ik het maar dat is ook niet bepaald het geval.
Hij zal het meer doen voor de AM Valkyre (AM-RB001) projecten etc vermoed ik idd.
https://www.redbulladvanc...ies.com/projects/amrb001/
Het lijkt dat hij zich daar zo mee had vermaakt dat hij ook de RB17 'hypercar' ging ontwerpen.
https://www.formula1.com/...ts.18du7S7X0teYCX9iNOeeD8

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:42

sjaool

Every life should have 9 cats

Giel schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 14:30:
[...]

Ik denk ook niet dat Newey het om het geld doet. Die doet het voor de uitdaging. Voor hetzelfde geld gaat hij naar Williams. Maar hij heeft natuurlijk ook een goede samenwerking gehad met Aston Martin dus een uitstapje naar nog een hyper car zou zomaar kunnen. Plus papa Stroll ziet zijn zoon natuurlijk ook graag een keer wereldkampioen worden. Een mens mag dromen (en ik denk dat dit altijd wel een hele dure droom zal blijven). :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:50
Zoon eruit, Ver erin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
sjaool schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 14:44:
[...]

Ik denk ook niet dat Newey het om het geld doet. Die doet het voor de uitdaging. Voor hetzelfde geld gaat hij naar Williams. Maar hij heeft natuurlijk ook een goede samenwerking gehad met Aston Martin dus een uitstapje naar nog een hyper car zou zomaar kunnen. Plus papa Stroll ziet zijn zoon natuurlijk ook graag een keer wereldkampioen worden. Een mens mag dromen (en ik denk dat dit altijd wel een hele dure droom zal blijven). :+
Dan moet die auto wel héél goed worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-10 18:19
Een paar maanden geleden heb ik dit al eens geroepen. En uiteindelijk (vanaf 2026) gaat dan het hele zooitje mee... Helmut, Max, GP en vast nog een hele bult aan "onzichtbare" medewerkers. Stroll eruit, of in een gunstig geval voor hem is Alonso er dan klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Laatst online: 23-10 16:27
Giel schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:00:
[...]

Dan moet die auto wel héél goed worden.
En Stroll geen teamgenoot als Alonso hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:29
De geruchten gingen eerder dat Newey bij Ferrari meer salaris zou willen dan de directeur nu verdient. En dat gaat er daar niet in. Daar hoeft Bad Santa niet bang voor te zijn.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Het wordt inderdaad steeds concreter dat Newey naar Aston Martin gaat. Daar zit ook wel een logica achter:
-Aston Martin zit ook in Engeland en heeft de afgelopen jaren, fors geïnvesteerd. Er lijkt ook geld te zijn en de wil om te verbeteren. En met Eddie Jordan die Newey zijn contractonderhandelingen managed, weet je gewoon dat elke cent eruit gesleept zal worden. :P
-RBR is een beetje aan het inzakken en ook Aston Martin is aan het shoppen bij RBR voor personeel.
-Er was al die connectie tussen Aston Martin en Newey vanwege de hypercars.
-Per 2026 krijgt Aston Martin de nieuwe Honda PU.
-Maar de grote is misschien wel de laatste. Newey is niet het einddoel. Het volgende doel zou Verstappen zijn. En daar zit ook een logica achter gezien de samenwerking met Newey en de relatie tussen de Verstappen familie en Honda. En wie weet wie er allemaal uit RBR vertrekt als zowel Newey als Verstappen naar een ander team gaan.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:32:
En wie weet wie er allemaal uit RBR vertrekt als zowel Newey als Verstappen naar een ander team gaan.
En dan krijg je hetzelfde als met Hamilton en Bono. "Doe eerst maar gardening leave". Ga er dus maar niet vanuit dat Verstappen in 2025 en 2026 met hetzelfde personeel werkt als die van team wisselt. Zelfs iets geks als "hij neemt Hanna mee" is al onwaarschijnlijk. Zie bv Ruth Buscombe die nu een jaartje gardening leave invult bij F1TV nadat ze vorig jaar bij Alfa / Sauber is vertrokken en al semi bekend is dat ze volgend jaar weer bij een team zit. En dat is dus ook gardening leace voor een strategie rol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Marko: Perez still Red Bull's "best solution" given the alternatives
Nice one Marko.

Goede steek naar zowel Perez als het gebrek aan 'de alternatieven' :P

https://www.motorsport.co...ia-interference/10642761/

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:23
Aardappelbakker schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:02:
[...]

Een paar maanden geleden heb ik dit al eens geroepen. En uiteindelijk (vanaf 2026) gaat dan het hele zooitje mee... Helmut, Max, GP en vast nog een hele bult aan "onzichtbare" medewerkers. Stroll eruit, of in een gunstig geval voor hem is Alonso er dan klaar mee.
Alonso word in 2026 45 jaar..... Ik denk dat de kans groot is dat ie dan onderhand wel een keer gaat stoppen. ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Dus krijgen we de twee beste coureurs in één team: Max en Lance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thinlanet
stylezzz schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 14:27:
[...]

Alonso word in 2026 45 jaar..... Ik denk dat de kans groot is dat ie dan onderhand wel een keer gaat stoppen. ;)
In z’n contract(verlenging) dit voorjaar was ook z’n rol niet beperkt tot coureur. Eén adviserende rol (zoals Schumacher na 2006 bij Ferrari) zal ook gezien z’n leeftijd tot de opties behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:23
Thinlanet schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 14:50:
[...]

In z’n contract(verlenging) dit voorjaar was ook z’n rol niet beperkt tot coureur. Eén adviserende rol (zoals Schumacher na 2006 bij Ferrari) zal ook gezien z’n leeftijd tot de opties behoren.
Who knows... Hij kan het goed vinden met VER, dus dat hij in naam van Aston Martin nog blijft rondlopen in de paddock zou een meerwaarde kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Verwijderd schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 14:43:
Dus krijgen we de twee beste coureurs in één team: Max en Lance.
Lance wordt teambaas. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nivado
Ik dacht meer aan (Crash) Test Driver

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Nivado schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 15:34:
[...]

Nee joh, hoofd communicatie wordt Lance....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Dat wordt wat als Toto & Lawrence tegen elkaar op gaan bieden om Max binnen te halen. 8)

Toch hoop ik dat Max dan voor Mercedes kiest.

It’s the economy, stupid!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:03
Aston Martin keert volgend seizoen terug in WEC (en IMSA). Als ze Verstappen binnen kunnen halen, hebben ze een goede reden waarmee ze Lance zonder al te veel gezichtsverlies naar het WEC programma kunnen promoveren. Bovendien heeft Aston Martin hiermee een extra troef in handen om Max zijn Le Mans droom (samen met Alonso) uit te laten komen.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nivado schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 15:34:
Dat heet een Crash Test Dummy ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HwJJPWVAPwvm04e4t9bBK1lFOqo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fkBMib4gmh7hAXlAKVD0tzaT.png?f=user_large

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
Dat schreef ik toch, een crash test driver. Ik vind het niet nodig om mij een dummy te noemen? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Rwanda wil de ontvangen miljoenen die ze ontvingen van de UK voor die rare vluchtelingen regeling goed investeren :+
Rwanda to meet F1 bosses next month to discuss "serious" grand prix bid
https://www.motorsport.co...-grand-prix-bid/10642881/

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

YakuzA schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 13:35:
Rwanda wil de ontvangen miljoenen die ze ontvingen van de UK voor die rare vluchtelingen regeling goed investeren :+

[...]
Dan hebben ze ook meteen genoeg mensen om het circuit te onderhouden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:28

Mystikal

It never hurts to help!

Richard117 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 17:42:
Aston Martin keert volgend seizoen terug in WEC (en IMSA). Als ze Verstappen binnen kunnen halen, hebben ze een goede reden waarmee ze Lance zonder al te veel gezichtsverlies naar het WEC programma kunnen promoveren. Bovendien heeft Aston Martin hiermee een extra troef in handen om Max zijn Le Mans droom (samen met Alonso) uit te laten komen.
Verwacht dat hij dat liever met zijn eigen team op Le Mans wilt gaan rijden.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:03
Mystikal schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 22:03:
[...]

Verwacht dat hij dat liever met zijn eigen team op Le Mans wilt gaan rijden.
Dat kan toch gewoon? Niets staat Aston Martin in de weg om naast de 2 Heart of Racing fabrieks auto's een privateer entry voor Verstappen.com Racing in te schrijven. Ferrari doet het al met AF Corse, Cadillac met Action Express Racing en Porsches heeft zelfs meerdere privateer inschrijvingen.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:28

Mystikal

It never hurts to help!

Richard117 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 01:29:
[...]

Dat kan toch gewoon? Niets staat Aston Martin in de weg om naast de 2 Heart of Racing fabrieks auto's een privateer entry voor Verstappen.com Racing in te schrijven. Ferrari doet het al met AF Corse, Cadillac met Action Express Racing en Porsches heeft zelfs meerdere privateer inschrijvingen.
Ja, daar heb gelijk in.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
Ik denk dat Verstappen wel in een gerenommeerd team terecht wil komen dan alles zelf bij elkaar zoeken; doorgaans is de kans dat het fabrieksteam Le Mans kan winnen wat groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Thinlanet schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 09:43:
Ik denk dat Verstappen wel in een gerenommeerd team terecht wil komen dan alles zelf bij elkaar zoeken; doorgaans is de kans dat het fabrieksteam Le Mans kan winnen wat groter
Daarom zie ik 'm dus ook naar Mercedes vertrekken qua F1. Aston Martin doet nog (steeds) niet mee... dat duurt nog jaren?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
JB schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:14:
[...]

Daarom zie ik 'm dus ook naar Mercedes vertrekken qua F1. Aston Martin doet nog (steeds) niet mee... dat duurt nog jaren?
Met het juiste team en een goede start in 2026 kan het wel snel gaan natuurlijk. Top teams kunnen bij zo'n grote reset van de regels ineens middenveld teams worden en gelukkige kleine teams kunnen ineens vooraan meedoen. AM rijdt met Honda, die weten echt wel hoe je een PU moet bouwen (als je ze niet miniatuur-PU's laat bouwen en dan gaat klagen over de GP2-engine :P). Zet daar Adrian Newey naast die zich vanaf 2025 vol op het 2026-ontwerp mag storten en je hebt een aardig degelijk team.

Mercedes is inderdaad de andere uitdager, maar die hebben qua auto-ontwerp nooit echt overtuigd. Ik denk dat veel tekortkomingen in de jaren 2014-2021 verdoezeld werden door hun overmacht qua PU. Als de geruchten rondom Newey waar zijn, heb je bij AM op beide punten toppers rondlopen: goede auto + goede PU = kampioenschappen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-10 21:45
Richard117 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 01:29:
[...]

Dat wordt steeds lastiger :)
De grid is al heel beperkt, vooral ook door de minimale 2 auto verplichtingen, de enorme toename in merken (zowel in GT als in Hypercar).
Note: ik heb het over het WEC vooral. IMSA is een iets ander verhaal.

En dat de FIA ook niet veel klantenteams meer toelaat. De derde auto van AF stopt er ook mee.
Cadillac gaat alleen met JOTA rijden, met 2 auto's (Action Express Racing is IMSA).
Op dit moment heb je alleen nog Porsche met hun 3/4 (!!) auto's (2x Penske Porsche & 1 of 2x Proton) maar hoelang dat door blijft gaan vraag ik mij ook af.

Als dan ook Acura/Honda of Ganassi (als zij met Hyundai gaan rijden per 2025, volgens de geruchten) naar WEC komen is een derde auto voor AM helemaal niet mogelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Ryur op 12-08-2024 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Grrrrrene schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:24:
[...]

Met het juiste team en een goede start in 2026 kan het wel snel gaan natuurlijk. Top teams kunnen bij zo'n grote reset van de regels ineens middenveld teams worden en gelukkige kleine teams kunnen ineens vooraan meedoen. AM rijdt met Honda, die weten echt wel hoe je een PU moet bouwen (als je ze niet miniatuur-PU's laat bouwen en dan gaat klagen over de GP2-engine :P). Zet daar Adrian Newey naast die zich vanaf 2025 vol op het 2026-ontwerp mag storten en je hebt een aardig degelijk team.
Een slechte motor zou wel perfect passen in Alonso zijn carriere verhaal.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:40:
[...]

Een slechte motor zou wel perfect passen in Alonso zijn carriere verhaal.
:P

Uiteindelijk was de samenwerking tussen McLaren en Honda de downfall van het hele verhaal. Persoonlijk denk ik dat voornamelijk Zak Brown de boosdoener was dat het niet werkte: zo'n typische Amerikaanse micro-manager CEO. Bemoeit zich overal mee en z'n wil is wet, niet luisteren naar andere of echt willen samenwerken.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
ArcticWolf schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 15:06:
[...]

:P

Uiteindelijk was de samenwerking tussen McLaren en Honda de downfall van het hele verhaal. Persoonlijk denk ik dat voornamelijk Zak Brown de boosdoener was dat het niet werkte: zo'n typische Amerikaanse micro-manager CEO. Bemoeit zich overal mee en z'n wil is wet, niet luisteren naar andere of echt willen samenwerken.
Is Zak er niet pas in 2016 of 2017 gekomen? En die Honda deed het in 2017 redelijk. Nieuw ontwerp dat relatief betrouwbaar was en redelijk wat performance had. In 2018 hong die in de Toro Rosso waar ze hem verder gekieteld hebben en toen in 2019 in de RBR was die gewoon goed. Terwijl daarvoor McLaren en kleine PU eiste. Maar dat was dus onder Ron Dennis en zijn mensen. Je kunt Zak Brown van veel de schuld geven, maar niet van McLaren + Honda.

Zat zelfs in die McLaren docu van toentertijd. Dat ze pre-season de eerste keer ee motor in de auto willen hangen en dat niet eens lukt omdat er iets met ee ophangpunten of iets dergelijks was. Waren gewoon twee teams die geen contact met elkaar hadden en 0 communicatie tussen was.

Edit:
Van Wikipedia:
On November 21, 2016, Brown was announced as executive director of McLaren Technology Group.
(En in 2018 werd die pas CEO)
Je kunt Zak dus gewoon echt niet ee schuld geven van de McLaren Honda mislukking. Waarschijnlijk is hij zelfs degene geweest die, in zijn eerste jaar dan, de samenwerking met Renault heeft opgetuigd.

[ Voor 13% gewijzigd door RobertMe op 12-08-2024 16:00 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
Zag dat ik ze nog niet had geplaatst maar dit was de ATR verdeling van januari tot juli van dit jaar.

Afbeeldingslocatie: https://www.the-race.com/content/images/size/w1000/2023/11/2023-11-28-ATR-Aerodynamic-Testing-Regulations-2023.png

De FIA controleert de teams op regelmatige basis, die moeten dan de administratie overleggen wat ze aan windtunneltests en CFD simulaties hebben uitgevoerd. Op basis van de huidige stand in het kampioenschap is dit is de ATR verdeling vanaf juli tot aan het einde van dit jaar.

Afbeeldingslocatie: https://www.the-race.com/content/images/size/w1000/2024/07/2024-second-half-ATR.png

De windtunneltijd en CFD simulaties zijn nog steeds voor dit jaar en de wagens voor volgend seizoen. Pas vanaf januari 2025 mogen de teams windtunnel en CFD voor de 2026 wagen inzetten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
FIA president Ben Sulayem vuurt alvast een waarschuwingschot af richting de teams en coureurs over klagen op de leiding.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GU75s88XkAAYiLc?format=jpg&name=large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 10:42
Chocoball schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:21:
FIA president Ben Sulayem vuurt alvast een waarschuwingschot af richting de teams en coureurs over klagen op de leiding.[Twitter]
[Afbeelding]
Stewards nemen beslissingen, coureurs klagen daarover, uit frustratie en vol adrenaline op de boardradio. Maar of hatelijke posts op social dan voortkomen uit die klaagberichten op de boardradio of een reactie zijn op de (soms inderdaad onbegrijpelijke) beslissingen…. dat lijkt me lastig te concluderen.
Daarom jammer dat de onderbouwing niet is gegeven. Verder lijkt het me (als de onderbouwing klopt) eenvoudig te managen als FIA wat aan dat effect wil doen: niet alles meer uit te zenden op tv. Dus FIA -> FOM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
Chocoball schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:21:
FIA president Ben Sulayem vuurt alvast een waarschuwingschot af richting de teams en coureurs over klagen op de leiding.[Twitter]
[Afbeelding]
Lekker hypocriet weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10:22
Welkom in de hedendaagse maatschappij.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
Toke_gt schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:39:
Verder lijkt het me (als de onderbouwing klopt) eenvoudig te managen als FIA wat aan dat effect wil doen: niet alles meer uit te zenden op tv. Dus FIA -> FOM.
En dan dus ook geen audio meer op de onboard kanalen? Of alles uitgebreid filteren en dus met (forse) vertraging uitzenden?

Overigens was dat ook mijn eerste ingeving. FOM speelt het ook in de kaart door het op de world feed uit te zenden. En de TV zenders blijven ook lang genoeg er over bezig vaak (immers betekent die oproer op socials voor hun ook extra inkomsten / meer kijkers).

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:33

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 10:42
RobertMe schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:00:
[...]

En dan dus ook geen audio meer op de onboard kanalen? Of alles uitgebreid filteren en dus met (forse) vertraging uitzenden?

Overigens was dat ook mijn eerste ingeving. FOM speelt het ook in de kaart door het op de world feed uit te zenden. En de TV zenders blijven ook lang genoeg er over bezig vaak (immers betekent die oproer op socials voor hun ook extra inkomsten / meer kijkers).
Onboard kanalen luistert lang niet iedereen, maar bovendien hoor je daar de volledige communicatie waardoor je een en ander mogelijk in de context kunt zetten. FOM plukt er hier en daar wat uit, van de een mogelijk ook wat meer dan van de ander, wat -zeker zonder context- voor ophef kan zorgen.
Ging mij dus inderdaad meer om de worldfeed dan om de kanalen zelf.
Overigens vind ik dat coureurs ook wel rekening kunnen houden met de ‘luisteraars’, maar de conclusie dat hun kritiek leidt tot haatgedrag op de socials vind ik wat kort door de bocht (om het bij racen te houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Tleilaxu op 14-08-2024 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Toke_gt schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 16:51:
[...]

Onboard kanalen luistert lang niet iedereen, maar bovendien hoor je daar de volledige communicatie waardoor je een en ander mogelijk in de context kunt zetten. FOM plukt er hier en daar wat uit, van de een mogelijk ook wat meer dan van de ander, wat -zeker zonder context- voor ophef kan zorgen.
Ging mij dus inderdaad meer om de worldfeed dan om de kanalen zelf.
Punt is, dat online (en door TV zenders?) er ook genoeg geknipt en geplakt wordt. Dat FOM het live doet is een ding. Maar na de race wordt ook genoeg naar boven getoverd door er die hele races de onboard hebben gekeken of later terugkijken. En uiteindelijk kan dat natuurlijk net zo "groot" worden en een leven gaan leiden op "socials". Of het dan door FOM er uit wordt gepikt in de world feed of achteraf door gewoon een kijker die het op Facebook / Reddit / TikTok verspreid maakt dan niet heel veel meer uit. Dan gaat het meer om timing (krijg je het tijdens de race mee, of pas een dag later?).
Overigens vind ik dat coureurs ook wel rekening kunnen houden met de ‘luisteraars’, maar de conclusie dat hun kritiek leidt tot haatgedrag op de socials vind ik wat kort door de bocht (om het bij racen te houden).
Eens met beiden. En ik heb ook het idee dat als er wat geroepen wordr dat er op zijn minst een kern van waarheid in lijkt te zitten. Want die Family Guy meme van de racisme / penalty kaart gaat al jaren rond. Dus ook al ver voor Alonso zijn opmerkingen na Australië. Ja, wellicht wakkert Alonso het dan weer aan, maar dat het (online) nogal vaak gaat over " Britten krijgen nooit een penalty en de rest wel" komt niet ineens door Alonso.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
Inderdaad. Zolang de meest sappige commentaren van de heren coureurs door de FOM nog als lokkertje voor hun filmpjes worden gebruikt lijkt het me handiger dat ze daar eens beginnen.

Coureurs moeten toch gewoon tegen hun engineer kunnen zeggen hoe ze tegen een situatie aankijken? Dat de FOM besluit dat allemaal integraal uit te zenden is hun probleem.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:14
YakuzA schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 13:35:

[...]
Ik herinner me dat dit al enkele jaren geleden ook het geval was. Het is eigenlijk jammer dat ze geld investeren in sponsoring van Arsenal, F1 circuit, maar Kagame is dan ook een dictator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
F1 doet een raadspelletje

Maar nu is mijn vraag aan jullie, welke fout zit er in de video?

spoiler:
Russell en Albon pakken de "laatste" foto weg (van in Bahrein de pre-season foto), en er achter komt een foto van een Ferrari coureur (Leclerc 0 16 helm als ik het goed zie) op een donkere achtergrond (uitstappen in Singapore / Vegas?). Maar vervolgens komen ze met de volgende vraag / foto aanzetten bij Verstappen, en dat is een andere foto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Toke_gt schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:39:
[...]

Stewards nemen beslissingen, coureurs klagen daarover, uit frustratie en vol adrenaline op de boardradio. Maar of hatelijke posts op social dan voortkomen uit die klaagberichten op de boardradio of een reactie zijn op de (soms inderdaad onbegrijpelijke) beslissingen…. dat lijkt me lastig te concluderen.
Daarom jammer dat de onderbouwing niet is gegeven. Verder lijkt het me (als de onderbouwing klopt) eenvoudig te managen als FIA wat aan dat effect wil doen: niet alles meer uit te zenden op tv. Dus FIA -> FOM.
Het probleem is dan ook niet de FOM of de coureurs. Het zijn die achterlijke lui op social media.

De enige oplossing is alle social media opdoeken of alleen nog maar berichten mogen plaatsen met naam en toenaam en inloggen met je DigiD. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
sjaool schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 22:56:
[...]

Het probleem is dan ook niet de FOM of de coureurs. Het zijn die achterlijke lui op social media.
Jup. De FIA zegt dat als de coureur iets zegt over de stewards dat de stewards dan bedreigd worden. Maar daarbij kijken ze helemaal niet naar het totaalplaatje.

Dit laat mij ook denken naar een gast van Arjen Lubach, die was van de "grapjes met statistieken". En kwam aanzetten met "als veel ijsjes worden gegeten verdrinken veel mensen, dus mensen gaan dood door ijsjes". Maar er is natuurlijk geen verband tussen ijsjes en verdrinkingsdood. Behalve dat én bij goed weer meer ijsjes gegeten worden, én bij goed weer er meer gezwommen wordt en (daardoor) er meer verdrinkingsdoden zijn.

En in dit geval dus "als de stewards (of FIA in het algemeen) een dubieuze beslissing maken zegt de coureur daar iets van én ontstaat er online haat". En niet "als de coureur iets zegt over de stewards ontstaat er online haat". Dus je kunt wel de coureurs "muilkorven", maar dat doet niks tegen de online haat, die heeft een andere oorzaak (maar wel dezelfde als de opmerking van de coureur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sineplex
  • Laatst online: 23-10 22:27
Die coureurs moeten daar ook wel iets over roepen op de boardradio want hun teams moeten daarop kunnen reageren om het belang van de coureur te verdedigen. En daarbij zijn de coureurs dikwijls grotere slachtoffers van de troep die op social media gekalkt wordt dan de FIA zelf. Wat een kul dus, walk on walk on.

• alexbl69
RobertMe schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 23:11:
[...]
En in dit geval dus "als de stewards (of FIA in het algemeen) een dubieuze beslissing maken zegt de coureur daar iets van én ontstaat er online haat". En niet "als de coureur iets zegt over de stewards ontstaat er online haat". Dus je kunt wel de coureurs "muilkorven", maar dat doet niks tegen de online haat, die heeft een andere oorzaak (maar wel dezelfde als de opmerking van de coureur).
En als een coureur slim is (en dat zijn de meesten wel) zegt hij bij de volgende gelegenheid op de boordradio "you know what, I will tell absolutely nothing!"

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:19
Het gerucht dat RBR voor Miami op last van de FIA iets van de wagen heeft moeten halen wordt steeds groter, mede door de hele specifieke toevoeging aan de reglementen.
“The braking system must be designed so that, within each circuit, the forces applied to the brake pads are of the same magnitude and act as opposing pairs on a given brake disc. Any system or mechanism that can systematically or intentionally produce asymmetric braking torques for a given axle is prohibited.
Scarbs legt uit hoe het “illegale” remsysteem van RBR mogelijk gewerkt heeft:

https://x.com/scarbstech/...&t=mCTsiA4y1VUTLMIdXiiOGg

[ Voor 32% gewijzigd door ZeromaNoiS op 16-08-2024 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
ZeromaNoiS schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 07:52:
Het gerucht dat RBR na Miami op last van de FIA iets van de wagen heeft moeten halen wordt steeds groter, mede door de hele specifieke toevoeging aan de reglementen.

Zouden degelijke (unieke?) ‘slimmigheden’ bijdragen aan het mogen/moeten blijven van Perez?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Het gerucht dat RBR voor Miami op last van de FIA iets van de wagen heeft moeten halen wordt steeds groter, mede door de hele specifieke toevoeging aan de reglementen.

Ik denk dat je China bedoeld? Want Miami was al minder. Sure, Norris werd geholpen door de SC, maar reed daarna met twee vingers in de neus weg.
edit:

En het wordt al langer geroddeld dat RBR na China iets van de auto heeft moeten halen. Maar ik weet eigenlijk niet of dat gebaseerd is op de performance / uitslagen of op inside info.

Maar... zou wel verklaren waarom Verstappen het regelmatig heeft gehad over "car doesn't turn". Als ze een trucje hadden waardoor die beter draaide zal het zonder trucje wel weer tegen vallen.

[ Voor 10% gewijzigd door RobertMe op 16-08-2024 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
RobertMe schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 08:46:
[...]

Ik denk dat je China bedoeld? Want Miami was al minder. Sure, Norris werd geholpen door de SC, maar reed daarna met twee vingers in de neus weg.
edit:

En het wordt al langer geroddeld dat RBR na China iets van de auto heeft moeten halen. Maar ik weet eigenlijk niet of dat gebaseerd is op de performance / uitslagen of op inside info.

Maar... zou wel verklaren waarom Verstappen het regelmatig heeft gehad over "car doesn't turn". Als ze een trucje hadden waardoor die beter draaide zal het zonder trucje wel weer tegen vallen.
Voor Miami waardoor in Miami de performance stuk lager lag.

Dat kan je ook anders schrijven “na China”. Maar dat maakt verder geen verschil in wanneer.

[edit]
In jou quote is het al “voor” maar zie nu dat in de quote erboven dat er “na Miami” heeft gestaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Shinji op 16-08-2024 08:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Shinji schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 08:51:
[...]

Voor Miami waardoor in Miami de performance stuk lager lag.

Dat kan je ook anders schrijven “na China”. Maar dat maakt verder geen verschil in wanneer.
:X, ik was nog niet goed wakker en las "na Miami".

Edit op de edit:
Ik was wel wakker dus :+

[ Voor 6% gewijzigd door RobertMe op 16-08-2024 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

is geen gerucht, peter windsor heeft dat al eens toegelicht, dat bij de achterwiel ophanging een wijzging hebben moeten doorvoeren. effect daarvan is bij miami/china negatief uitgevallen voor rbl; reden dat met max ook niet super ging.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
RobertMe schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 08:54:
[...]

:X, ik was nog niet goed wakker en las "na Miami".

Edit op de edit:
Ik was wel wakker dus :+
Hahaha, ja sorry. Het stond er eerst fout, ik was zelf niet wakker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:44

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

breew schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 08:41:
[...]

Zouden degelijke (unieke?) ‘slimmigheden’ bijdragen aan het mogen/moeten blijven van Perez?
Want? Het was niet illegaal. Nu wel.

En zo spannend is het uiteindelijk ook niet meer om te implementeren.

Overigens geldt ook voor dit soort vindingen: je moet er wel mee kunnen rijden. De auto reageert wat anders natuurlijk. Beetje zoals Vettel die goed om kom gaan met de blown diffuser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

MikeyMan schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:06:
[...]

Overigens geldt ook voor dit soort vindingen: je moet er wel mee kunnen rijden. De auto reageert wat anders natuurlijk. Beetje zoals Vettel die goed om kom gaan met de blown diffuser.
Waarschijnlijk andersom juist, dit zal de drive ability erg goed hebben gedaan. Sinds het weg is heeft Perez ook amper iets laten zien, en horen we Max veel klagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Maar zoveel voordeel ineens weg :? MCL heeft ook iets wat andere niet kunnen/doen lijkt me...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
breew schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 08:41:
[...]

Nee. Hij zal hoogstwaarschijnlijk een NDA hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RobertMe schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 08:46:
[...

Als Max onderstuur heeft roept hij echt al heel lang 'car doesn't turn' voor zover ik weet.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

[...]

Geniaal bedacht, ik vind de regeldruk vanuit de FIA echt veel te groot worden. Het DAS systeem van Mercedes was ook briljant... laat de concurrent er maar iets op bedenken om sneller te zijn (of het kopieren). Zo ging het vroeger ook, maar alles voor de kijkcijfers en "eerlijkheid".

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-10 10:21

Martinspire

Awesomeness

ArcticWolf schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 17:04:
[...]

Geniaal bedacht, ik vind de regeldruk vanuit de FIA echt veel te groot worden. Het DAS systeem van Mercedes was ook briljant... laat de concurrent er maar iets op bedenken om sneller te zijn (of het kopieren). Zo ging het vroeger ook, maar alles voor de kijkcijfers en "eerlijkheid".
Ik denk dat er wel iets voor te zeggen is dat dit de veiligheid in het geding brengt, want de kans dat het fout gaat en je niet genoeg remt op een bepaald moment, is wel degelijk aanwezig.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
Martinspire schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 18:14:
[...]

Ik denk dat er wel iets voor te zeggen is dat dit de veiligheid in het geding brengt, want de kans dat het fout gaat en je niet genoeg remt op een bepaald moment, is wel degelijk aanwezig.
Dit is naar mijn mening onzin. Het feit dat de pace van RBR minder is sinds ze het systeem niet meer gebruiken bewijst toch dat het prima werkt, lijkt mij.
Bedenk je bijvoorbeeld even hoe Max op de Hungaroring dikke overstuur had en de bocht niet kon “inremmen” in het gevecht met Lewis. Dat is niet gevaarlijk?

Dat het systeem verboden is heeft niets te maken met veiligheid, maar met het zeer grijze gebied van het systeem.
Naar mijn mening was het binnen het reglement eigenlijk al niet toegestaan, maar door heel erg creatief het reglement te lezen kan je het wellicht toch legaal verklaren. Maar dat is er nu dus absoluut uitgeschreven na de aanpassing van het reglement.

Overigens, het blijft allemaal speculaas dat RBR dit systeem had, het is waarschijnlijk (naar mijn mening) maar is geen feit. :)

[ Voor 3% gewijzigd door ZeromaNoiS op 16-08-2024 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelandD
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:59
MikeyMan schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:06:
[...]

Als ik even aanneem dat dit verhaal waar is (mid-season regelwijziging om het veld dichter bij elkaar te brengen)... Ligt dat niet dicht tegen match fixing aan, om het circus spannender te maken?

Ik zou als deelnemer zo-ie-zo kots misselijk worden van regelwijzigingen tijdens het seizoen.. mja.. de deelnemers snappen ook dat het een show is, en een nieuwe spannende show is niet wat ze willen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Laatst online: 11:53

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

RoelandD schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 21:16:
[...]

Als ik even aanneem dat dit verhaal waar is (mid-season regelwijziging om het veld dichter bij elkaar te brengen)... Ligt dat niet dicht tegen match fixing aan, om het circus spannender te maken?

Ik zou als deelnemer zo-ie-zo kots misselijk worden van regelwijzigingen tijdens het seizoen.. mja.. de deelnemers snappen ook dat het een show is, en een nieuwe spannende show is niet wat ze willen zien.
Tja, maar dit gebeurde ook toen Mercedes de partymode nog had, mocht ook niet meer, je mag gedurende het weekend niet een mapping gebruiken die beter is dan de mapping waar je meer rijdt, je moet nu altijd afschalen dat is "duurzamer".

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

Het zal vast worden aangemerkt als geen regelwijziging maar een verduidelijking van de bestaande regels. Een echte mid season regelwijziging vereist sowieso het akkoord van alle(?) teams. En verduidelijkingen van de regels komen vaker voor (flexiwings, bv), en er zijn ook al teams bestraft voor het niet (tijdig) voldoen aan de verduidelijkte regels (Haas 2019 Monza, iets met de leading edge van de vloer. TD voor uitgegeven voor de zomerstop met race van Monza als deadline om het te fixen, hadden ze niet met als reden dat ze door de zomerstop de oplossing niet hadden kunnen toepassen, en leverde een DSQ op).

Edit:
Overigens was die DSQ ook weer typisch F1. Het originele probleem was door Renault aangekaart. Vervolgens heeft de FIA de TD uitgevaardigd die dus min of meer specifiek op Haas was gericht. En vervolgens het hele weekend niks aan het handje en de FIA vond het allemaal prima. Tot na de race Renault (opnieuw) een klacht indient, specifiek tegen ik meen Grosjean. Vervolgens heeft de FIA er naar gekeken en bleek de auto dus niet aan de regels (/TD) te voldoen en werd het een DSQ. Magnussen reed echter met dezelfde vloer, alleen was die in tegenstelling tot Grosjean niet in de punten gefinisht en had Renault zich daarom niet de moeite genomen om protest aan te tekenen.

[ Voor 22% gewijzigd door RobertMe op 16-08-2024 21:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-10 17:29
[...]

Wellicht wat te cynisch van mij maar sinds Liberty media de boel heeft overgenomen en sinds het succes van DTS ligt de nadruk teveel op de show en dat voelt al een hele tijd erg 'nep' aan.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-10 14:09

TrekDr0p

QR niet scannen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IQisMgPteIbXHc6tQZb7e40oFjk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PrRpwiIQ0q6uSeuF79hm7dd8.jpg?f=fotoalbum_large

Calum Nicholas is het er niet mee eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Hij zal het dan ook wel weten want hij bouwt de RB20 ieder raceweekend op. :)

En dan heb je altijd wel weer van die gasten die gaan roepen "waar rook is, is vuur". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
De vraag is dan waar die het mee oneens is. Volledige bericht? Of dat het te maken heeft met de uitvalbeurt in Melbourne?

Verder lijkt het mij verstandig als mechanics dit soort zaken gewoon laten passeren. Wat gaan lopen bekvechten op social media met journalisten / ... voegt niks toe en kan beter via officiële kanalen gaan. Nog los van het feit dat een mechanic mogelijk niet af weet van alle trucjes. Als dit systeem er op zit is dit vast ook niet direct zichtbaar voor de mechanics? Hoogstens te zien dat aan het eind van de rit de rem aan de ene kant harder versleten is dan aan de andere kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
sjaool schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 08:55:
[...]

Hij zal het dan ook wel weten want hij bouwt de RB20 ieder raceweekend op. :)
Dat doet die niet alleen. En als engine mechanic zal die vermoed ik zomaar eens niet snel het remsysteem in zijn handen hebben. En dan nog vraag ik me af of je visueel aan dit onderdeel kunt zien dat.... Als het daadwerkelijk het vermelde dingetje is waarbij in de T-splitsing aan beide kanten een veertje zit lijkt het mij dat het van de buitenkant niet te zien is. En om naar binnen te kijken is het afhankelijk van of het puur een los T-stuk is van zeg een paar centimeter of dat meteen de remleiding er aan vast zit en je dus zeg een meter door een leiding moet kijken en dan (n)iets ziet zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

pjottum schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 21:30:
[...]

Tja, maar dit gebeurde ook toen Mercedes de partymode nog had, mocht ook niet meer, je mag gedurende het weekend niet een mapping gebruiken die beter is dan de mapping waar je meer rijdt, je moet nu altijd afschalen dat is "duurzamer".
Vanaf start parc ferme is dat. Niet het hele weekend :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
sjaool schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 08:55:
[...]

En dan heb je altijd wel weer van die gasten die gaan roepen "waar rook is, is vuur". ;)
En dan ben ik wellicht de eerste die dat roept, want dat zal ook wel. Echter is dit ook de Engelse pers die al 3 weken droog zit. Dan is RBR weer een makkelijk slachtoffer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoelandD
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:59
AtlAntA schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 08:25:
[...]

Wellicht wat te cynisch van mij maar sinds Liberty media de boel heeft overgenomen en sinds het succes van DTS ligt de nadruk teveel op de show en dat voelt al een hele tijd erg 'nep' aan.
Dat bedoelde ik inderdaad. Ik zie vooral dingen veranderen om de show beter te maken, minder om de Sport beter te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Laatst online: 11:53

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

RoelandD schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 11:26:
[...]

Dat bedoelde ik inderdaad. Ik zie vooral dingen veranderen om de show beter te maken, minder om de Sport beter te maken.
Tja, maar wat is de sport in deze? Innovatie lijkt beperkt te worden tot veiligheid, als het systeem van RBR in deze vorm bestaat, dan was dat briljant en IMHO zou het gewoon toegestaan moeten worden. Wat wel een probleem is, is dat er zoveel stiekem gedaan wordt. Alles open, alles delen, eens kijken wat er dan krijgen, wie de juiste combinatie van innovatieve oplossingen kan bedenken.

Dat lijkt me beter dan olie verbranden toestaan, of sensoren beïnvloeden toestaan - enzovoorts. Volgende reeks wordt met actieve airo, mag deze remoplossing dan weer wel?

ping 127.212.23.124

Pagina: 1 ... 50 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Topicreeks voor de racetopics:
Topicreeks racetopics 2024