Dit inderdaad, Windsor/Scarbs slingeren iets de wereld in waar weer iedereen mee aan de haal gaat en op reageert, in veel gevallen los van een oordeel of dit de verklaring is/kan zijn. Als team-lid zou ik het idd laten fladderen en niet op reageren. Uiteindelijk zijn Windsor/Scarbs fans van de sport maar genieten natuurlijk ook exposure met dit soort suggesties.RobertMe schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 08:56:
[...]
De vraag is dan waar die het mee oneens is. Volledige bericht? Of dat het te maken heeft met de uitvalbeurt in Melbourne?
Verder lijkt het mij verstandig als mechanics dit soort zaken gewoon laten passeren. Wat gaan lopen bekvechten op social media met journalisten / ... voegt niks toe en kan beter via officiële kanalen gaan. Nog los van het feit dat een mechanic mogelijk niet af weet van alle trucjes. Als dit systeem er op zit is dit vast ook niet direct zichtbaar voor de mechanics? Hoogstens te zien dat aan het eind van de rit de rem aan de ene kant harder versleten is dan aan de andere kant?
De technische verklaring van effect lijkt mij niet heel veel effect te hebben. Met een G-kracht gedreven klep heb je er pas iets aan na het initiëren van het sturen en dus g-kracht genereert. M.i. werkt dat enkel met bochten waar je “trailbraking” moet toepassen en dat waren m.i. niet de bochten waar RB vanaf Miami last van kreeg. Het “Newey-concept” waar Windsor het over heeft kent z’n oorsprong in het “3e rempedaal” van de McLaren MP4/13 van 1998 wat na enkele Gp’s in gebruik als illegaal werd beschouwd (na aandringen van Ferrari destijds).
Vwb de verklaring voor het uitvallen van VER in Australië kan ik ook niet rijmen in dit kader (dat de klep in de T-Split zou hebben vast gezeten?). Wat mij betreft wat magere substantie als verklaringen voor de algehele ommekeer. Als het per Australië volgens de FIA een safety/non-conform ding zou zijn en door de double header(?) AUS-CHN niet eerder dan MIA aangepast had kunnen worden, kan ik het nog begrijpen, maar wellicht had de FIA hier ook wat meer over kunnen delen?