[F1] Seizoen 2024 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 89 Laatste
Acties:
  • 973.118 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:37

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

G_Dragon schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 16:49:
Ben benieuwd naar wat Red Bull te vertellen heeft, hopelijk exit Perez.
Dat dacht iedereen denk ik. Maar blijkbaar denkt RBR anders over zijn kwaliteiten.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:48

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:37
Red Bull is compleet van het padje af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:24
2 jaar ook echt :’)

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 21:48

Quad

Doof

Hij heeft gewoon de dickpicks van Horner, kan niet anders.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
ArjenIsM3 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 18:08:
Red Bull is compleet van het padje af.
Kennelijk zien zij iets anders in hem dan wij. En wellicht dat kamp Verstappen hier ook nog wel een vinger in de pap heeft.

Wij zien denk ik allemaal maar wat graag Sainz instappen, maar ik kan me voorstellen dat hun dat blokkeren.

Perez is een soort Bottas, een tweede rijder in dienst van de eerste.
Behalve dan dat hij wat minder vaak levert.

Wellicht kan hij als het spannend wordt in het kampioenschap nog een keer Leclerc er af kegelen ofzo……

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:44

Spotmatic

Ken sent me

WTF. Wat een domper.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:57
In elk geval wel duidelijk dat ze niks om het constructeurs kampioenschap geven.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:48
Aardappelbakker schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 18:07:
[...]

Sprakeloos word ik hier van.... :/ :X
Toch niet helemaal sprakeloos. Zou Max toch weggaan en RBR weet dat al en door Perez te tekenen willen ze voorkomen dat ze twee nieuwe coureurs tegelijk in het team krijgen.

Tot zover mijn theorie :*) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Aardappelbakker schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 18:13:
[...]

Toch niet helemaal sprakeloos. Zou Max toch weggaan en RBR weet dat al en door Perez te tekenen willen ze voorkomen dat ze twee nieuwe coureurs tegelijk in het team krijgen.

Tot zover mijn theorie :*) :+
Wat reëel kan zijn.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 21:27
Stabiliteit, maar hebben we dat ook niet jaren lang geroepen van Bottas. Slecht signaal naar Lawson, goed signaal naar Ricciardo en Yuki (die eerste mag ook gaan rentenieren aan het einde van het seizoen en dan mag Liam daar in gaan plaatsnemen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik denk dat dit geweldig nieuws is, als je een Ferrari of McLaren fan bent. :z
Maar dit gaat wel wat verder dan het WCC. Want zo kan je ook weer de situatie zoals in 2021 krijgen waar Verstappen het alleen moest doen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:31
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 18:20:
Ik denk dat dit geweldig nieuws is, als je een Ferrari of McLaren fan bent. :z
Maar dit gaat wel wat verder dan het WCC. Want zo kan je ook weer de situatie zoals in 2021 krijgen waar Verstappen het alleen moest doen.
Nou ja Alleen :+ volgens de HAM fans had die zeker de laatste race hulp :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
Helemaal prima dat Perez blijft.

Stel je zet Alonso/Hamilton in de Red Bull, ben je hoeveel races bezig om te wennen aan de auto. En dan maar afwachten of ze beter zijn.

Ooit ging ene M Schumacher (niet Mick he) van Ferrari naar Mercedes na zijn sabaticals. Dat is toch best wel een grote naam en in 2010 9e, 2011 8e en 2012 13e in de eindstand.

Het blijft gewoon een combi van de juiste mensen/rijder/auto.

Max heeft al zijn teamgenoten zoekgereden, en naar mijn mening komt Perez van al zijn voorgangers er het beste uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Nu online
Wat een teleurstelling. Gefeliciteerd Ferrari/McLaren met de constructeurstitel volgend jaar d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
Turb0Turb0 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 18:24:

Stel je zet Alonso/Hamilton in de Red Bull, ben je hoeveel races bezig om te wennen aan de auto. En dan maar afwachten of ze beter zijn.

Ooit ging ene M Schumacher (niet Mick he) van Ferrari naar Mercedes na zijn sabaticals. Dat is toch best wel een grote naam en in 2010 9e, 2011 8e en 2012 13e in de eindstand.

Max heeft al zijn teamgenoten zoekgereden, en naar mijn mening komt Perez van al zijn voorgangers er het beste uit.
Volgens mij zat Sainz er het dichtste bij als je puur naar statistiek kijkt. Maar toen waren ze allebei (dacht ik) rookie dus we weten niet hoe zich dat ontwikkeld zou hebben.

Ik denk dat Sainz/Leclerc/Hamilton/Alonso echt wel in een RBR af en toe van Max zouden kunnen winnen, misschien niet (of niet meer) over een heel seizoen maar die zouden het echt wel beter doen dan Perez lijkt me, en Sainz is beschikbaar. Maar blijkbaar kiezen ze voor een duidelijke nr 1 en nemen ze het niet halen van WCC voor lief.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:44

Spotmatic

Ken sent me

Wil RBR meer windtunneltijd?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Turb0Turb0 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 18:24:

En dan krijg je twee coureurs die snel zijn en elkaar de tent uit vechten.

Nu heb je een duidelijke tweede rijder en is daar ook geen discussie over, op de vader van Perez na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Tsja, Yuki willen ze niet in het hoofdteam, Ricciardo kunnen ze niet maken, dus wat blijft er over? Sainz Senior zijn ze bang voor knokpartijen met Verstappen Senior. Het lijkt vooralsnog op 1 extra seizoen, dus wellicht dat die constructreurstitel niet heel veel voor ze betekent.

Zolang ze bij VCARB DR eens de deur wijzen, en snel, want meer dan een rijdend reclamebord is al een tijdje niet meer. Met de belofte dat Lawson op de grid staat voor 2025, had dit jaar al moeten zijn naar mijn mening, kan ik niet inzien wat voor nut het heeft om DR nog aan te houden. Niet alsof ie meer heeft laten zien dan deVries in een beduidend betere auto. Lawson daarentegen.....

Het zou wat zijn dat Lawson en DR volgend jaar voor VCARB rijden en Tsunoda weg uit de RB familie.

Maarja, dit gaat over Perez. Een handvol goede races, bewust crashen op Monaco had ook geen consequenties. Misschien dat ie sponsors ook binnenhaalt? Er is gewoon geen alternatief, en daar is RB gewoon zelf schuld aan. Lawson had allang het stoeltje van DR moeten hebben. En als ze Tsunoda niet willen, dan wat doet ie daar nog? Nu ze het 2e team niet meer willen inzetten als junior team, hebben ze zelf een gigantisch probleem gecreeerd. Geen doorstroom. En gezien de juniors niet echt makkelijk uit hun contract (kunnen) komen, is elke RB junior gewoon genaaid.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:33
@siggy hoe bedoel je één extra seizoen? Hij is toch met twee seizoenen verlengd tm eind 2026?

Ik denk dat het vooral een gebrek aan alternatieven is, ik vind het armoetroef met Perez.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TinusXIII schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 18:31:
Wat een teleurstelling. Gefeliciteerd Ferrari/McLaren met de constructeurstitel volgend jaar d:)b
Volgend jaar? Dit jaar is al kat in het bakkie denk jij?

Ik moet nog maar eens zien of beide kampioenschappen, laat staan dat voor de rijder, wel naar Red Bull zal gaan dit jaar.

Ik verwacht een erg lastige race in Canada voor de RB20.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Arjan90 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 18:44:
@siggy hoe bedoel je één extra seizoen? Hij is toch met twee seizoenen verlengd tm eind 2026?

Ik denk dat het vooral een gebrek aan alternatieven is, ik vind het armoetroef met Perez.
Mmm, okay, The Race heeft het over 'mogelijk het jaar erna ook'. Niet verder gekeken dan mijn keyboard lang was.

Dan snap ik de keuze helemaal niet. Perez is mr. Understeer, Verstappen het tegenovergestelde. Met nieuwe regelgeving voor 2026 is Perez wel de laatste die ze moeten hebben. Zagen ze zelf geen enkele alternatieven? Ze weten hoe 'meh' Perez is. Als het Perez niet lukt, dan lukt het niet. Max weet in slechte weekenden, net een beetje als Alonso, er nog iets van te maken. Perez is wat dat betreft vrij stabiel. Hij begint goed, en valt dan van een berg af. En klimt dan heel langzaam en moeizaam een beetje terug.

Hadden ze bijna een kans kunnen wagen met een hotshot uit Indycar. Goedkoop, veel aandacht, weinig kans op issues met Max, meer potentie dan Perez. Mocht Max binnen 3 jaar weggaan heeft RB gewoon niks. Geen juniors, niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:59
TinusXIII schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 18:31:
Wat een teleurstelling. Gefeliciteerd Ferrari/McLaren met de constructeurstitel dit jaar d:)b
FTFY

Ergens snap ik het. Maar had het liever anders gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

hardware-lover schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 18:49:
[...]

Ik moet nog maar eens zien of beide kampioenschappen, laat staan dat voor de rijder, wel naar Red Bull zal gaan dit jaar.

Afgezien van Australie, en Monaco als outlier, heeft Max 1x p2 en de rest overwinningen. Tenzij een wat normaler circuit als Canada ineens een Monaco-drama wordt, dan pas kan de alarmbellen rinkelen vermoed ik zo. Plus Max heeft 31 punten voorsprong. Ik kan me moeilijk voorstellen dat Max ineens niet meer op het podium kan komen de komende races. En wie is de challanger? Leclerc? Piastri, Norris, Sainz en Sainz snoepen elkaar punten af. Wat dat betreft blijft Max de overduidelijke favoriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:36
Maken ze daar zo een ophef over. Hadden ze de pre-aankondiging niet gewoon weg kunnen laten?

Checo zal wel flink opgelucht zijn. Hoop dat het nu wat druk van zijn schouders haalt en hij weer wat beter gaat presteren.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Nu online
hardware-lover schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 18:49:
[...]

Dit jaar wordt al lastig gezien de races van Perez afgelopen weken. Maar aangezien ze Perez nu verlengd hebben met twee jaar feliciteerde ik Ferrari of McLaren voor volgend jaar vast met de titel. 2026 is nog koffiedik kijken. Wie weet wat de nieuwe reglementen gaan brengen.

Hopelijk draait hij, en de RB20 weer wat beter na Canada.

[ Voor 17% gewijzigd door TinusXIII op 04-06-2024 19:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:54
Ik snap het ook niet. Je wilt toch juist een coureur hebben die ook mee kan strijden om de 1ste plaats. Die punten weg kan snoepen van concurrenten als het nodig is, de concurrentie op kan houden om een gat te creëren en eventueel de winst kan pakken als Max het niet zelf lukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

siggy schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 18:54:
Afgezien van Australie, en Monaco als outlier, heeft Max 1x p2 en de rest overwinningen. Tenzij een wat normaler circuit als Canada ineens een Monaco-drama wordt, dan pas kan de alarmbellen rinkelen vermoed ik zo. Plus Max heeft 31 punten voorsprong. Ik kan me moeilijk voorstellen dat Max ineens niet meer op het podium kan komen de komende races. En wie is de challanger? Leclerc? Piastri, Norris, Sainz en Sainz snoepen elkaar punten af. Wat dat betreft blijft Max de overduidelijke favoriet.
We zullen zien. Uitdagers zijn natuurlijk Mclaren en Ferrari, als team op dit moment, en ook al wisselen ze elkaar af, die puntenvoorsprong is echt zo groot nog niet. Daar is laatste race al een flinke hap uitgenomen, kan zo weer gebeuren.

Maar we willen spanning, toch? ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:49

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9VXdmR9O8uMK5uLG9ykMetYjuBQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ORv5ihrA9mE8CWvHFUxTFef0.jpg?f=fotoalbum_large

Look what I found today.

Op werkbezoek kwam ik deze tegen. 😊
't Is wel een FrankenFearrari denk ik, maar toch. 🌞🌞

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:22
Had het liever anders gezien zoals vele maar blijkbaar weet red bull meer dan ons. Naast de grote Mexicaans marketing markt die ze behouden.

Misschien weten ze al dat Yuki bijvoorbeeld Honda achterna gaat. Lawson in het 2e team plekje krijgt volgend jaar.
hebben ze al door dat Max met andere zaken bezig is dan RedBull
En noem nog maar wat speculaties op.

Voor ons is het vollop speculeren maar bij red bull zal hier ongetwijfeld over zijn nagedacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
Shinji schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 18:31:
[...]

Volgens mij zat Sainz er het dichtste bij als je puur naar statistiek kijkt. Maar toen waren ze allebei (dacht ik) rookie dus we weten niet hoe zich dat ontwikkeld zou hebben.

Ik denk dat Sainz/Leclerc/Hamilton/Alonso echt wel in een RBR af en toe van Max zouden kunnen winnen, misschien niet (of niet meer) over een heel seizoen maar die zouden het echt wel beter doen dan Perez lijkt me, en Sainz is beschikbaar. Maar blijkbaar kiezen ze voor een duidelijke nr 1 en nemen ze het niet halen van WCC voor lief.
Dat is wel leuk om even in te duiken.
Als ik op https://nl.motorsport.com.../2017/?type=Driver&class= kijk
Alleen Ric heeft in 2017 het beter gedaan qua punten dan Max. Was Max zijn 1e volle jaar in de RB (2016 was half jaartje RB en 2015 torro rosso)

2018 4e en 3 wereldkampioenen voor Max, 2019 en 2020 3e met de rocketships mercs ervoor en de rest is historie.

We zullen het denk ik nooit weten, Ham en Ver in dezelfde auto. Zou dat Senna/ Prost 2.0 zijn?

Ik hoop wel dat Sainz bij een goed team komt.

Maarja quote Max "It is what it is"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Turb0Turb0 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:17:

We zullen het denk ik nooit weten, Ham en Ver in dezelfde auto. Zou dat Senna/ Prost 2.0 zijn?
Nouja, Rosberg/Hamilton is het recentste voorbeeld. Team stond continu achter Hamilton, ongeacht wat er gebeurde. Welke teambaas wilt zulke shit nu managen? Ik heb nu al te doen met Fred. Tenzij één coureur de overhand heeft is het gewoon altijd drama. In deze commerciele tijd is dat leuk voor de fans, maar daar houdt het op. Kan me niet voorstellen wat voor Italiaanse shitstorm er komt als Leclerc en Hamilton elke week elkaar in de haren zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:22
Shinji schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 18:31:
[...]

Sainz komt net als Max met zijn hele race familie mee in een team en daar komen de nodige eisen bij en connecties met de Spaanse pers etc. etc.

Bij torro rosso gingen de laatste maanden toen Max er zat samen niet in harmonie.

Ik denk als Sainz bij RBR komt er het nodige gezeik gaat komen van vader lief en dat is niet wat ze willen.
Het is speculeren maar een feit is wel dat red bull weet wat ze met Sainz in huis halen naast alleen de rijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

d-vine schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:11:
Had het liever anders gezien zoals vele maar blijkbaar weet red bull meer dan ons. Naast de grote Mexicaans marketing markt die ze behouden.

Misschien weten ze al dat Yuki bijvoorbeeld Honda achterna gaat. Lawson in het 2e team plekje krijgt volgend jaar.
hebben ze al door dat Max met andere zaken bezig is dan RedBull
En noem nog maar wat speculaties op.

Voor ons is het vollop speculeren maar bij red bull zal hier ongetwijfeld over zijn nagedacht
Natuurlijk weet een team beter dan ons wat het team zelf wilt. Zou wat gek zijn. Maar goed, zoals het gezegde gaat: de beste stuurlui staan altijd aan wal. ;) Zolang een coureur doet waarvoor hij aangenomen wordt, is er toch geen reden om het contract niet te verlengen, lijkt me? :) Dat lijkt mij niet zo heel raar; dat gebeurd in het bedrijfsleven vaak ook immers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

d-vine schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:28:
Sainz komt net als Max met zijn hele race familie mee in een team en daar komen de nodige eisen bij en connecties met de Spaanse pers etc. etc.

Bij torro rosso gingen de laatste maanden toen Max er zat samen niet in harmonie.

Ik denk als Sainz bij RBR komt er het nodige gezeik gaat komen van vader lief en dat is niet wat ze willen.
Het is speculeren maar een feit is wel dat red bull weet wat ze met Sainz in huis halen naast alleen de rijder.
Dat de laatste maanden SAI/VER bij Torro Rosso niet goed gingen kon dan nog wel eens de basis zijn waarom SAI niet naar RBR komt/kan/wilt. En daarbij, zie mijn bericht hierboven. De prestaties van PER stellen wellicht teleur, maar vooralsnog worden de doelen (en god mag weten welke dat zijn) wel gehaald, tegen een financieel aantrekkelijke prijs (anders heeft het geen zin om het contract te verlengen, als de kosten meer zijn dan de baten).

Ik snap echt wel dat velen van jullie kritiek hebben op PER, maar schijnbaar rijdt hij dus in de RBR om een andere reden dan dat zo goed als iedereen hier denkt (en weet), niet dat ik het wel weet, daar niet van. Ik denk dat al die kritiek (en niet alleen hier, trouwens) op PER eens een keer moet ophouden; we weten al jaren hoe PER rijdt (niet alleen bij RBR, maar daarvoor was het ook al een matige coureur) en dat gaat gewoon niet veranderen.

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 04-06-2024 19:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:53
CH4OS schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:38:
[...]

Ik snap echt wel dat velen van jullie kritiek hebben op PER, maar schijnbaar rijdt hij dus in de RBR om een andere reden dan dat zo goed als iedereen hier denkt (en weet).
Het is gewoon teleurstellend voor F1-fans. Iedereen hier wil goede resultaten zien. RBR boeit het helemaal niet op welke positie welke coureur eindigt, ze doen enkel aan winstmaximalisatie. Red Bull doet graag alsof ze vooral sportief zijn en erbij ook blikjes drinken verkopen en daardoor hebben veel mensen met een romantische blik op de wereld het idee dat RBR meer is dan een bedrijf, maar door dit soort nieuws worden ‘wij’ met de neus op de feiten gedrukt en zie je weer dat het gewoon een bedrijf is dat enkel geeft om cijfertjes en niks om sportieve resultaten.

Maar goed, Checo is a legend + meer kansen voor McLaren en Ferrari om het Verstappen moeilijk te maken, dus boeiuhh :+

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ample Energy schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:44:
Het is gewoon teleurstellend voor F1-fans. Iedereen hier wil goede resultaten zien. RBR boeit het helemaal niet op welke positie welke coureur eindigt, ze doen enkel aan winstmaximalisatie.
Dus boeit het team de performance van de tweede rijder toch ook? En hoe is uiteindelijk tweede worden in de WDC dan teleurstellend? Daar wordt naar gekeken, niet naar individuele races, dat is (voor contracten) totaal niet boeiend. Je kunt niet van een auto of coureur verwachten dat hij echt elke race vooraan staat, ik denk dat 2024 dat juist laat zien, nu VER bijvoorbeeld ook niet altijd meer op de bovenste trede staat met dezelfde auto en ook best wat af klaagt over balans in de auto bijvoorbeeld.
Red Bull doet graag alsof ze vooral sportief zijn en erbij ook blikjes drinken verkopen en daardoor hebben veel mensen met een romantische blik op de wereld het idee dat RBR meer is dan een bedrijf, maar door dit soort nieuws worden ‘wij’ met de neus op de feiten gedrukt en zie je weer dat het gewoon een bedrijf is dat enkel geeft om cijfertjes en niks om sportieve resultaten.
UIteindelijk gaat het om de pegels natuurlijk, elk bedrijf en team wil nu eenmaal geld verdienen en met het duo VER/PER gaat dat volgens mij best uitstekend. Ook voor wat PER schijnbaar wel moet doen, doet hij dat blijkbaar prima. Ik begrijp dus totaal niet waarom een en ander van PER teleurstellend is, zoals ik eerder ook al aangegeven heb. PER is een totaal andere coureur als VER dat is, hij rijdt dan wel in (nagenoeg) dezelfde auto, maar als de rijstijl totaal verschillend is, is het ook anders afstellen, andere strategie en noem maar op. Maar de meesten online kijken naar de daadwerkelijke performance per race, maar dat is gewoon zinloos. Ook laat RBR zien dat de prestaties alleen niet de reden is dat PER dus wederom een contractverlenging heeft gekregen. Wat die doelen zijn weet niemand, maar dat zou ons ook niet uit mogen maken. We kunnen immers niets veranderen aan het feit dat hij wederom contract verlenging heeft gekregen, dus waarom het wederom kritiek moet blijven regenen over PER ontgaat mij echt totaal.
Maar goed, Checo is a legend + meer kansen voor McLaren en Ferrari om het Verstappen moeilijk te maken, dus boeiuhh :+
Tja, het seizoen is nog lang, geen idee wat er nog allemaal in petto is voor PER, dus om dit nu al te concluderen vind ik wel wat vroeg, zeker na een paar missers (waar VER ook een paar missers had...).

EDIT:
En aan de andere kant, zoals zo vaak ook besproken: wie zou PER dan moeten vervangen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

CH4OS schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:52:

Tja, het seizoen is nog lang, geen idee wat er nog allemaal in petto is voor PER, dus om dit nu al te concluderen vind ik wel wat vroeg, zeker na een paar missers (waar VER ook een paar missers had...).
Ik gok een percentage van 95% dat hij niet al te veel positieve uitschieters heeft. En de enige positieve missers zullen zijn net als in Miami, niet Max van de baan rammen :+
EDIT:
En aan de andere kant, zoals zo vaak ook besproken: wie zou PER dan moeten vervangen? :)
Politiek gezien, Lawson of desnoods DR waar ze zo dol op zijn. Lawson zal het niet veel slechter doen dan Perez vermoed ik zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

TinusXIII schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:00:
[...]

Dit jaar wordt al lastig gezien de races van Perez afgelopen weken. Maar aangezien ze Perez nu verlengd hebben met twee jaar feliciteerde ik Ferrari of McLaren voor volgend jaar vast met de titel. 2026 is nog koffiedik kijken. Wie weet wat de nieuwe reglementen gaan brengen.

Hopelijk draait hij, en de RB20 weer wat beter na Canada.
Zolang VER de WDC haalt, is 2e in WCC worden alleen maar een plus voor extra windtunnel tijd?
:p

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!
d-vine schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:28:
[...]

Niet vergeten dat ze in 2025 alweer 10 jaar mee doen in het wereldje. Dat veranderd de situatie ook wel. In de STR moesten beide zich nog bewijzen (en wilde de pappa's daar aan meehelpen). Intussen hebben beide toch echt wel een respectabele carrière waarbij ze zich niet meer hoeven te bewijzen dat ze goed genoeg zijn voor bij een topteam. Verstappen is 3x WDC, en Sainz heeft toch ook al de nodige dingen laten zien waaronder nu bij Ferrari. Waarbij die bij Ferrari ook niet weg moet omdat die niet goed genoeg is, maar omdat ze een nog grotere naam aan zich wisten te binden.

Dat haantjesgedrag waarbij zowel de pubers als de pappa's moeten vechten om behoud in de F1 en een kans bij een topteam te krijgen is dus echt al lang niet meer nodig. En als Sainz sr nog steeds zo'n bemoeial was zat die echt niet regelmatig publiekelijk in de Ferrari pitbox. En Jos is natuurlijk ook al lang niet meer (zo veel) aanwezig. O.a. doordat die nu aan het karten is, maar ook daarvoor was die al minder aanwezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
Turb0Turb0 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:17:
[...]

Dat is wel leuk om even in te duiken.
Als ik op https://nl.motorsport.com.../2017/?type=Driver&class= kijk
Alleen Ric heeft in 2017 het beter gedaan qua punten dan Max. Was Max zijn 1e volle jaar in de RB (2016 was half jaartje RB en 2015 torro rosso)

2018 4e en 3 wereldkampioenen voor Max, 2019 en 2020 3e met de rocketships mercs ervoor en de rest is historie.

Ik hoop wel dat Sainz bij een goed team komt.

Maarja quote Max "It is what it is"
Driver61 heeft het ook eens geanalyseerd:

YouTube: How Verstappen Is So Dominant

Die keek vooral naar snelheid in Quali.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:59
Los van alle reden om hem wel te verlengen zullen er ongetwijfeld prestatie clausules in staan. Als perez door een ondergrens gaat is het alsnog tabee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:54
pjottum schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:10:
[Afbeelding]

Look what I found today.

Op werkbezoek kwam ik deze tegen. 😊
't Is wel een FrankenFearrari denk ik, maar toch. 🌞🌞
Volgens mij een SF71H shell met meer moderne livery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Perez heeft dit jaar 3x 2e, een 3e, 4e en 5e plek gehaald. De laatste twee races waren een stuk slechter met 8e en dnf, maar daar stond Max ook niet op de hoogste plek...

Ik had liever ook wat meer uitdaging naast Max gezien. Maar we zijn nog niet op het punt van vorig jaar waar de auto beduidend dominanter was dan nu.... En Perez alsnog Q1 of Q2 niet uit kwam.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 16:11

Vuvuzela

My spire is forming

Als Toro Rosso nu Ric en Yuki bevestigd voor 2025 ben ik officieel helemaal klaar met RB.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:09
siggy schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:25:
[...]

Nouja, Rosberg/Hamilton is het recentste voorbeeld. Team stond continu achter Hamilton, ongeacht wat er gebeurde. Welke teambaas wilt zulke shit nu managen? Ik heb nu al te doen met Fred. Tenzij één coureur de overhand heeft is het gewoon altijd drama. In deze commerciele tijd is dat leuk voor de fans, maar daar houdt het op. Kan me niet voorstellen wat voor Italiaanse shitstorm er komt als Leclerc en Hamilton elke week elkaar in de haren zitten.
Vertel, hoe stond het team continu achter Hamilton? Heb je daar voorbeelden van? Met Bottas wel, maar volgens mij viel het met Rosberg wel mee. Weet wel bijvoorbeeld dat andersom ineens de crew van Hamiltons auto met die van Rosberg werd gewisseld. Of in jaar dat Rosberg kampioen werd dat team hoog en laag sprong dat Hamilton moest kappen met Rosberg op te houden terwijl Hamilton op papier nog om het wk streed met Rosberg. Dus hoe stond het team continu achter Hamilton?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tomcatter_31 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:00:
Vertel, hoe stond het team continu achter Hamilton? Heb je daar voorbeelden van? Met Bottas wel, maar volgens mij viel het met Rosberg wel mee. Weet wel bijvoorbeeld dat andersom ineens de crew van Hamiltons auto met die van Rosberg werd gewisseld. Of in jaar dat Rosberg kampioen werd dat team hoog en laag sprong dat Hamilton moest kappen met Rosberg op te houden terwijl Hamilton op papier nog om het wk streed met Rosberg. Dus hoe stond het team continu achter Hamilton?
Hamilton probeerde een team 1-2 te voorkomen, dwz ging tegen het teambelang in. Nu is Hamilton nooit een teamplayer geweest.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
gambieter schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:14:
[...]

Hamilton probeerde een team 1-2 te voorkomen, dwz ging tegen het teambelang in. Nu is Hamilton nooit een teamplayer geweest.
Welke coureur is wel echt een teamplayer? Alle topcoureurs zijn heel egoistisch....
Maar los daarvan, wat heeft de houding van Hamilton te maken met welke kant het team koos? De stelling was dat in de tijd met Rosberg, het team continu de kant van Hamilton koos. Hoe dan? Ik denk dat het wel meevalt. Zullen heus wel besluiten zijn geweest in voordeel van Hamilton, maar andersom is net zo goed gebeurd. Volgens mij mochten beide coureurs destijds vrij strijden en kregen ze gelijke kansen.

Edit: zie dat ik bericht niet helemaal goed gelezen heb. In dit specifieke geval ging Hamilton idd tegen het teambelang in en probeerde hij de 1-2 te voorkomen. Maar hij was nog in strijd om het wk, dus wat verwachten ze dan dat hij zou doen? En Mercedes stond een straatlengte voor op de rest, dus ze hadden niks te verliezen verder.

[ Voor 18% gewijzigd door Tomcatter_31 op 05-06-2024 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Tomcatter_31 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:00:
[...]

Het akkefietje van Barcelona. Ze wilden in eerste instantie Hamilton 'straffen', maar of Lauda of Wolff is er toen 'voorgesprongen'. De clash op Belgie, ik meen 2014, toen Rosberg buitenom Hamilton wilde inhalen maar niet terugging danwel Hamilton gaf te weinig ruimte. Al die keren dat Hamilton Rosberg naar buiten drukte, o.a. Suzuka etc etc. 2014 stond Rosberg best ver voor qua punten. Maar volgens mij, toen vanaf Belgie met die clash keerde het tij ineens voor Hamilton. Ook daar kreeg Rosberg, al dan niet de wind van voren.

Daarnaast, een van de Monaco races, liet Rosberg zonder problemen Hamilton voor als teamorder. En omgekeerd...... tsja....

Ik blijf het vooral mentaal knap vinden van Rosberg dat ie er toch nog 1 wk had uitgesleept. 2014 had ook voor hem moeten zijn.

Maar goed, iets met }:O }:O uit de verPFASte Nederlandsche sloten zal ik maar zeggen.

Het is NB F1 2024 :), We praten over 10 jaar geleden. Man wat worden we oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
siggy schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 15:53:
[...]

Het akkefietje van Barcelona. Ze wilden in eerste instantie Hamilton 'straffen', maar of Lauda of Wolff is er toen 'voorgesprongen'. De clash op Belgie, ik meen 2014, toen Rosberg buitenom Hamilton wilde inhalen maar niet terugging danwel Hamilton gaf te weinig ruimte. Al die keren dat Hamilton Rosberg naar buiten drukte, o.a. Suzuka etc etc. 2014 stond Rosberg best ver voor qua punten. Maar volgens mij, toen vanaf Belgie met die clash keerde het tij ineens voor Hamilton. Ook daar kreeg Rosberg, al dan niet de wind van voren.

Daarnaast, een van de Monaco races, liet Rosberg zonder problemen Hamilton voor als teamorder. En omgekeerd...... tsja....

Ik blijf het vooral mentaal knap vinden van Rosberg dat ie er toch nog 1 wk had uitgesleept. 2014 had ook voor hem moeten zijn.

Maar goed, iets met }:O }:O uit de verPFASte Nederlandsche sloten zal ik maar zeggen.

Het is NB F1 2024 :), We praten over 10 jaar geleden. Man wat worden we oud.
Je gaat er nu voor gemak vanuit dat al die incidenten de schuld van Hamilton waren. Beiden hebben de nodige streken uitgehaald en spelletjes gespeeld. Dat ging over en weer. En team heeft het naar mijn idee lang vrij laten gaan. Zoals ik in post hierboven al schreef, volgens mij werden beiden gelijk behandeld met gelijke kansen.

maar goed, oude koeien idd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitama
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:57
Wat een gare keuze van Red Bull. En mogelijk ook een slechte keuze als Ferrari en Mclaren het steeds beter gaan doen. Maar het stoort mij vooral dat Red Bull steeds saaier wordt. Geld gaat, nu ook bij Red Bull, boven racen I guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Saitama schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 18:08:
Wat een gare keuze van Red Bull. En mogelijk ook een slechte keuze als Ferrari en Mclaren het steeds beter gaan doen. Maar het stoort mij vooral dat Red Bull steeds saaier wordt. Geld gaat, nu ook bij Red Bull, boven racen I guess.
Ze hebben Max, dus qua racen zit het voorlopig wel goed. Ik vind Perez ook maar zozo, maar als opvulling tot Lawson ver genoeg is, is het ok genoeg. Er staat vast iets in dat contract dat prestaties kunnen leiden tot heroverweging na een jaar. Beetje stok achter de deur om hem op niveau te krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
Morgen 6 juni om 15.30 weer een aankondiging, dit keer van de FIA met het 2026 regelement.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Er komt steeds minder keus voor Sainz.. waar zal hij uiteindelijk terecht gaan komen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dWzKyuBZtXnDEm1ZEa4IhuN7uGw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RJujcNVQ9Z30gXJEnD6XR0Ud.webp?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Chocoball schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 19:02:
Morgen 6 juni om 15.30 weer een aankondiging, dit keer van de FIA met het 2026 regelement.
[Twitter]
De eerste sneakpeek duikt al op!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X98cf1HwnJM1xGYv79VBU64caDo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KDYySxKoqUnXPcgdDhA1GVk7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
G_Dragon schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:42:
Er komt steeds minder keus voor Sainz.. waar zal hij uiteindelijk terecht gaan komen?

[Afbeelding]
Wie zou toch de teamgenoot van Alonso in 2025 en daarna kunnen worden?

Team principal Mike Krack lijkt richting de uitgang te bewegen met een gerucht dat er een nieuwe team principal bij Aston Martin is aangenomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:35

[Afbeelding]
Bij AM kan je Stroll Jr wel invullen toch? Stroll Sr heeft dat team niet gekocht om er 2 Spanjaarden te laten rijden, ook al zou dat wel gaaf zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Er is al aangetoond dat je een jaar aan de zijlijn kan staan, en toch terug kan komen. Een Sainz zal nog wel gewild zijn, ook na een jaar aan de zijlijn. Het is zelfs ricciardo gelukt. En hulkenberg, alonso, albon, ...

Als ik Sainz was dan ging ik een jaar iets anders doen, want in 2026 lijkt het veld me nog meer opgeschud te worden. Hij moet alleen opletten zich niet te laten opzij zetten door een junior/rookie ergens.

Hij moet in elk geval niet in een team gaan zitten dat achteraan de rangschikking bengelt. Daar win je niets mee, en kan je veel krediet mee verliezen.

Het schijnt ook zo te zijn dat Sainz nogal een 'drukke' entourage meebrengt blijkbaar, en weinig tot geen sponsors. Daar moet je als team ook maar zin in hebben en dat zet Sainz meteen in een minder gunstige onderhandelingspositie. Frictie met z'n achterban, kan zijn eigen salaris niet voorzien via sponsoring, ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[Afbeelding]
Hij zal wel uiteindelijk vast op een tusenjaar bij kick sauber stake bla uitkomen en dan bij Audi de moeilijkste jaren door gaan maken.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:28
Chocoball schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:58:
[...]

Team principal Mike Krack lijkt richting de uitgang te bewegen met een gerucht dat er een nieuwe team principal bij Aston Martin is aangenomen.
Aston Martin gaat sneller door zijn personeel heen dan door zijn prestaties
De hoeveelste wisseling wordt dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
D-dark schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 12:56:
[...]

Aston Martin gaat sneller door zijn personeel heen dan door zijn prestaties
De hoeveelste wisseling wordt dit?
Team principle? Volgens mij heeft daar jarenlang Otmar Szafnauer gezeten? En nadat die vertrokken / weggestuurd is is Mike Krack er gekomen. En ook die heeft er intussen wel een aantal jaartjes gezeten.

Ben je dus niet in de war met Renault/Alpine of Williams? Of McLaren. Was Zak Brown daar eerst niet zelf TP, vervolgens Andreas Seidl, en nu Andrea Stella?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
RobertMe schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 13:12:
[...]

Team principle? Volgens mij heeft daar jarenlang Otmar Szafnauer gezeten? En nadat die vertrokken / weggestuurd is is Mike Krack er gekomen. En ook die heeft er intussen wel een aantal jaartjes gezeten.

Ben je dus niet in de war met Renault/Alpine of Williams? Of McLaren. Was Zak Brown daar eerst niet zelf TP, vervolgens Andreas Seidl, en nu Andrea Stella?
Januari 2022, we zijn 2 seizoenen en een beetje verder. Als je naar de andere team principles kijkt zitten die toch wel wat langer...

Misschien dat Horner toch bij Red Bull aan het kortste eind trekt en nu eieren voor zijn geld kiest :+

[ Voor 8% gewijzigd door Waah op 06-06-2024 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:49
In ieder geval worden ze iets kleiner. Dat is mooi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:04

Martinspire

Awesomeness

Ik mis de "and we need to improve close racing" in het filmpje lol. Alleen "we need to improve safety"...

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

En daar zijn de nieuwe foto's.

30 kilo lichter en 200 mm korter, 100 mm smaller. Met actieve aerodynamica hebben we dus 'high downforce' in de bochten en laag op rechte stukken.

[ Voor 48% gewijzigd door Woudloper op 06-06-2024 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

PSN

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Plenkske
Een aantal belangrijke punten:
- verbrandingsmotor van 550-560 kW naar 400 kW
- elektrisch van 120 kW naar 350 kW
- geen MGU-H meer
- 100% duurzame brandstof
- wielbasis maximaal 3400 mm (was 3600)
- breedte 1900 mm (was 2000 mm)
- minimumgewicht wordt 30 kg minder
- actieve aerodynamicasystemen, voor de voor en achtervleugel
- wielkasten gaan weer weg

"inhaalmodus"
Een handmatige 'Override-modus' wordt toegevoegd om meer inhaalmogelijkheden te creëren. Terwijl het batterijvermogen van de leidende auto afneemt zodra die de 290 kilometer per uur aantikt en een nulpunt bereikt bij 355 kilometer per uur, profiteert de achtervolgende auto van de nieuwe functie, wat 350 kW tot 337 km/u biedt en +0,5 MJ extra energie. Dit zorgt ervoor dat vanaf 2026 DRS verdwijnt uit de Formule 1.
Daar komen nog wel discussies over denk ik. Vind het zelf wel erg kunstmatig worden op die manier.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Plenkske schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:48:
"inhaalmodus"

[...]

Daar komen nog wel discussies over denk ik. Vind het zelf wel erg kunstmatig worden op die manier.
De nieuwe 'Push to pass' is net zo kunstmatig als DRS ;)

PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Plenkske
Dan worden ze wel heel klein :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Plenkske schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:49:
[...]

Dan worden ze wel heel klein :P
Is al beter als eerst, eerst schreef ie 200meter korter en 100meter smaller ;)

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Heb wel mijn twijfels rondom de gewichtsbesparing als je kijkt naar de toename van het elektrische component van de auto en afname van de brandstofmotor. Blijf het jammer vinden dat we deze ontwikkeling verder en verder doorvoeren, wordt zo kunstmatig.

Per definitie is Formule 1 niet duurzaam, dus doe dan ook niet alsof.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Plenkske schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:48:
Een aantal belangrijke punten:
- verbrandingsmotor van 550-560 kW naar 400 kW
- elektrisch van 120 kW naar 350 kW
- geen MGU-H meer
- 100% duurzame brandstof
- wielbasis maximaal 3400 mm (was 3600)
- breedte 1900 mm (was 2000 mm)
- minimumgewicht wordt 30 kg minder
- actieve aerodynamicasystemen, voor de voor en achtervleugel
- wielkasten gaan weer weg

"inhaalmodus"

[...]

Ben heel benieuwd naar die inhaalmodus. Klinkt alsof we DRS simpelweg vervangen door een ander kunstmatig hulpmiddel. Daar waar je DRS nog kunt zien, komt er een 'onzichtbare handrem' voor terug.

Dat doet me denken aan games als Need for Speed, waarbij de snelheid van de AI zich aan jou aanpast en daardoor soms ultra-langzaam rijdt of juist met hyperspeed dichterbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
YakuzA schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:49:
[...]

De nieuwe 'Push to pass' is net zo kunstmatig als DRS ;)
Dat is ook weer waar. We zullen zien hoe dit gaat in de praktijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:04

Martinspire

Awesomeness

Push-To-Pash heeft als nadeel dat als iemand het ook gebruikt om te verdedigen, ze er alsnog niet langs komen. DRS heeft dat probleem niet.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 07:26
Martinspire schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:54:
Push-To-Pash heeft als nadeel dat als iemand het ook gebruikt om te verdedigen, ze er alsnog niet langs komen. DRS heeft dat probleem niet.
Dit is toch precies wat er in een DRS-trein gebeurt? Of begrijp ik je verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:20

DataGhost

iPL dev

evil_lemon schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:57:
[...]

Dit is toch precies wat er in een DRS-trein gebeurt? Of begrijp ik je verkeerd?
Want de voorste in een DRS-trein gebruikt ook DRS? Hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Martinspire schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:54:
Ik gok dat je als verdediger het niet kan gebruiken ?
Er staat iets over "leidende auto" in die korte uitleg.
Dus ik denk net zoals nu dat de voorste auto DRS niet kan gebruiken, en degen die binnen 1 sec rijd wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Wel opletten dat de coureurs niet per ongeluk op het push-to-talk knopje drukken dat ernaast zit :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Nu online
kazuka schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 16:01:
Wel opletten dat de coureurs niet per ongeluk op het push-to-talk knopje drukken dat ernaast zit :+
De push to pass is de push to talk knop Brad.

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Waah schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 14:22:
[...]

Januari 2022, we zijn 2 seizoenen en een beetje verder. Als je naar de andere team principles kijkt zitten die toch wel wat langer...
Vowles bij Williams is nu net zijn tweede jaar.
Vasseur bij Ferrari is nu net zijn tweede jaar.
Stella bij McLaren is nu net zijn tweede jaar.
Die bij Alpine zit er pas sinds Spa vorig jaar.
Die bij Haas is nu pas begonnen dit jaar.
Bayer / Meckies bij VCARB zitten er pas sinds dit jaar.
Die bij Sauber (niet Seidl die's CEO) is nu net zijn tweede jaar.

Dus 2 volle jaren er op zitten en bezig aan derde is... De op twee na langst zittende TP ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YF-23IRIfyt70KUJzN87-gF7GdI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OGomluZdbrzvMYOF2uBWo12V.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M4d1sxXxm90k8rmAfA9E5nEMfek=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JEM0uOrS5ksBcY4xxFWTHaog.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dSTBH7D-gfD4N2_nE2s26kVIJa4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3EqGX0MhneTRMyG3NPm0W8YG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MrnhLat27mHtltsct0dUAcmTcqY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yBuDG9u4fhhXMYKcVgSQwlIN.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yVwAMtH76sdj2oGfvLCcPP6uWxA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UVFrEhYbAASOZi4sNf3gB4Kq.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
In het laatste jaar (of jaren) toen DTM nog eigen spec reed had je een gelimiteerde Push-to-Pass en DRS. Dat vond ik echt een gouden combinatie. Ook omdat Push to Pass gelimiteerd was per ronde (als ik het goed heb). Je moest Push-to-Pass dus enorm tactisch gebruiken.

Van mij zouden de auto's nog wel wat kleiner mogen. Maar dat zal denk ik niet gaan mbt de veiligheid :/.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 16:11

Vuvuzela

My spire is forming

Beter dan "Max is using his DAD to beat the opponents" :X

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 21:27
On a different note; Sainz heeft “een” contract getekend voor 2025. Bekendmaking welk team zal voor de Spaanse GP plaatsvinden maar alles wijst erop dat het Williams is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Nu online
Holk schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 17:17:
On a different note; Sainz heeft “een” contract getekend voor 2025. Bekendmaking welk team zal voor de Spaanse GP plaatsvinden maar alles wijst erop dat het Williams is
Met Sainz en Albon zou Williams wel stappen kunnen maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:38
TinusXIII schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 17:22:
[...]

Met Sainz en Albon zou Williams wel stappen kunnen maken.
Het zal de underdog paradox zijn maar ik heb echt het idee dat Williams aan een erg goede opmars bezig is ook dankzij vowles.

Als coureur zijnde is het ook wel stoer om samen met een team van onderen naar boven te racen/werken. Ik hoop dat dit meer dan een gerucht is.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:36
Wordt nogal een spelletje zo met push-to knopjes op het stuur.
Zijn ze (nog) meer op het stuur aan het drukken dan aan het draaien of de pedalen het werk te laten doen. :+

Gewoon inhalen lukt niet, dus doen we maar een 'turbo' knop.
Straks krijg je nog powerups op de baan voor een tijdelijke boost (of power loss). 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door VincentG op 06-06-2024 17:43 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Had eerder van de FIA single seater director Tombazis begrepen dat ze met de 2026 wagens terug willen naar in wash concept. Alleen Ferrari en Haas hadden aan het begin van het huidige regelement in wash maar nu hebben alle teams het down wash concept van Red Bull overgenomen.

Tevens zoeken de teams steeds meer de grenzen op met out wash wat het volgen weer lastiger maakt wat met de 2026 ook weer beter moet worden. Ook zou de diffuser aangepakt worden omdat bij natte condities er teveel water opspat waardoor het zicht zeer slecht kan zijn bij de achtervolgers.

Benieuwd wat er allemaal van terechtkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:12
VincentG schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 17:42:
Wordt nogal een spelletje zo met push-to knopjes op het stuur.
Zijn ze (nog) meer op het stuur aan het drukken dan aan het draaien of de pedalen het werk te laten doen. :+

Gewoon inhalen lukt niet, dus doen we maar een 'turbo' knop.
Straks krijg je nog powerups op de baan voor een tijdelijke boost (of power loss). 8)7
Fan-boost ofzo... Misschien een optie om de fans de keus te geven om stukken baan nat te maken tijdens de races. als we er dan toch een computerspelletje van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:15
Jammer dat de voorste auto de power-button niet kan gebruiken. Kan mij voorstellen dat het intressant kan zijn als coureurs dit op verschillende momenten strategisch inzetten.
Het is wat dynamischer dan DRS.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:23

DirtyBird

Praktiserend denker

cheiron schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 18:22:
Jammer dat de voorste auto de power-button niet kan gebruiken. Kan mij voorstellen dat het intressant kan zijn als coureurs dit op verschillende momenten strategisch inzetten.
Het is wat dynamischer dan DRS.
Dat doen ze nu ook al met de batterij toch?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Bvanham schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 17:57:
[...]

Fan-boost ofzo... Misschien een optie om de fans de keus te geven om stukken baan nat te maken tijdens de races. als we er dan toch een computerspelletje van maken.
En bananen / schildpadden aan de coureurs geven :+
Pagina: 1 ... 34 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Topicreeks voor de racetopics:
Topicreeks racetopics 2024