Tsunoda is een Honda protogé en gaat waarschijnlijk met Honda mee naar Aston Martin. Daarbij vond, ik geloof Marko, hem niet consistent genoeg.
Vond of vindt? Want Tsunoda is natuurlijk niet meer de licht ontvlambare kamikazepiloot van 2, 3 jaar terugTinusXIII schreef op zondag 2 juni 2024 @ 13:00:
Tsunoda is een Honda protogé en gaat waarschijnlijk met Honda mee naar Aston Martin. Daarbij vond, ik gelood Marko, hem niet consistent genoeg.
Ik had het recent nog ergens gelezen in een topic hier, vandaar dat ik de verleden tijd gebruikte. Ik weet echter niet meer hoe oud dat bericht was.RobertMe schreef op zondag 2 juni 2024 @ 13:03:
[...]
Vond of vindt? Want Tsunoda is natuurlijk niet meer de licht ontvlambare kamikazepiloot van 2, 3 jaar terug. De enige onbezonnen actie dit jaar was post-race in Bahrein waar die (bewust) Ricciardo bijna van de baan kegelde.
In recente berichten lees ik dat Marko juist heel positief is over Tsunoda. Blijft alleen de vraag of hij meegaat met Honda of niet.
Dat is pas per 2026. Stroll is eigenaar van het team, dus Stroll jr. zal blijven. Zou Tsunoda echt dat andere plekje gaan krijgen bij AM?TinusXIII schreef op zondag 2 juni 2024 @ 13:00:
Tsunoda is een Honda protogé en gaat waarschijnlijk met Honda mee naar Aston Martin. Daarbij vond, ik geloof Marko, hem niet consistent genoeg.
Alonso heeft sowieso nog een contact voor 2026. Dus dan moet of Stroll er uit of het contract met Alonso verscheurt worden. Blijft dus de vraag hoe hard Tsunoda aan Honda gelinkt is.TheBrut3 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 13:40:
[...]
Dat is pas per 2026. Stroll is eigenaar van het team, dus Stroll jr. zal blijven. Zou Tsunoda echt dat andere plekje gaan krijgen bij AM?
Waarbij eerder (vorig jaar of zo?) Red Bull nog te kennen had gegeven dat ze bang waren dat Tsunoda samen met Honda zou vertrekken (naar AM). Maar nu Alonso ook een contract heeft t/m 2026...?
Ja de vraag is natuurlijk ook of Stroll in 2026 überhaupt nog zin heeft om in die auto te rijden. Stroll sr zal op een gegeven moment toch ook wel inzien dat zijn zoon nooit wereldkampioen zal worden.
Tsja, Stroll sr kan daarvan ook de schuld bij het overige personeel leggenTinusXIII schreef op zondag 2 juni 2024 @ 14:19:
Ja de vraag is natuurlijk ook of Stroll in 2026 überhaupt nog zin heeft om in die auto te rijden. Stroll sr zal op een gegeven moment toch ook wel inzien dat zijn zoon nooit wereldkampioen zal worden.
Moeten ze die snelle auto wel aan Stroll geven en zijn teamgenoot een andere auto anders zie ik eerder zijn teamgenoot kampioen worden
Ik ben er bang voor. Had zo graag Sainz weer in de RB gezien.TinusXIII schreef op zondag 2 juni 2024 @ 18:42:
Red Bull Racing heeft een ‘announcement’ aangekondigd op Instagram.
Hopelijk niet nog een jaar Perez![]()
[Afbeelding]
Daar weet Stroll Sr. wel wat op hoor, dat hebben ze eerder al geflikt in de F3..TinusXIII schreef op zondag 2 juni 2024 @ 14:39:
Moeten ze die snelle auto wel aan Stroll geven en zijn teamgenoot een andere auto anders zie ik eerder zijn teamgenoot kampioen worden
Lance Stroll vertrok bij de eerste wedstrijd van op de pole maar verloor bij de start een plaats aan zijn teamgenoot Nick Cassidy. Deze laatste liet Stroll in de tweede ronde zonder veel moeilijkheden voorbij waarna de Canadees probleemloos naar de zege reed. De derde plaats was voor George Russell (Hitech GP) die er in geslaagd was om voorbij Benjamin Barnicoat (Hitech GP) te gaan.De Brit was echter alles dan tevreden over het feit dat Stroll zo makkelijk voorbij Cassidy geraakte en vermoedde dat er teamorders aan te pas kwamen. De vader van Stroll is een van de geldschieters bij Prema Powerteam en volgens Russell is er dan ook al binnen het team afgesproken dat Stroll voorrang krijgt in de titelstrijd. Maximilian Gunther (Prema Powerteam) kwam als vijfde over de streep
Volgens de geruchten zou de Perez verlenging of vlak voor Canada of Spanje bekend worden gemaakt.TinusXIII schreef op zondag 2 juni 2024 @ 18:42:
[Afbeelding]
En?TinusXIII schreef op zondag 2 juni 2024 @ 18:42:
[Afbeelding]
Hebben ze al een natte scheet gelaten?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik heb even gekeken maar er staat nog steeds niks in 
Dat zou toch wel een teleurstelling zijn.Chocoball schreef op zondag 2 juni 2024 @ 23:12:
[...]
Volgens de geruchten zou de Perez verlenging of vlak voor Canada of Spanje bekend worden gemaakt.
Nope...

rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
n.v.m. hier stond een fake poster.
[ Voor 107% gewijzigd door Rivanov op 03-06-2024 11:23 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Is dat echt? Die 5 in 2025 ziet er nogal geshopt uit?
Edit: ah, je zag het zelf ook al
[ Voor 4% gewijzigd door Muse op 03-06-2024 11:21 ]
Check m'n edit.Muse schreef op maandag 3 juni 2024 @ 11:21:
[...]
Is dat echt? Die 5 in 2025 ziet er nogal geshopt uit?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
ha...ha.Rivanov schreef op maandag 3 juni 2024 @ 11:19:
n.v.m. hier stond een fake poster.
Volgens mij was dat pre-corona al een beetje aflopende zaak, en wellicht ook toen, in 2019, al niet meer. Weet dus ook niet of ze dan in 2022 en 2023 uberhaupt nog gedaan hebben.Martinspire schreef op maandag 3 juni 2024 @ 11:16:
Doen ze dit jaar weer die wedstrijd op het water van de teams met die zelfgebouwde vlotten?
BWT Alpine F1 Team and I have agreed together to part ways at the end of the 2024 F1 season.
— Esteban Ocon (@OconEsteban) 3 juni 2024
The Enstone-Viry family has played a significant part in my life, dating back to my Lotus junior programme days. I feel incredibly lucky and privileged to have achieved the things I did… pic.twitter.com/crzJwfQRpx
BWT Alpine F1 Team and Esteban Ocon agree to part ways at the end of the 2024 season.
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) 3 juni 2024
Read more 👇
https://media.alpinecars....reront-fin-2024/?lang=fra
[ Voor 79% gewijzigd door Extigo op 03-06-2024 13:11 ]
Naja er werd gezegd dat de crash in Monaco consequenties zou hebben. niet heel onverwachts ook.
Maar waar zou er plek zijn voor Ocon?
Weer naast Toto?
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Haas naast Magnussen.basvn schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:17:
[...]
Naja er werd gezegd dat de crash in Monaco consequenties zou hebben. niet heel onverwachts ook.
Weer naast Toto?

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik hoop nergens. Ik zie liever nieuw talent.basvn schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:17:
Misschien is demolition derby wat voor Ocon
Benieuwd wie de plek gaat opvullen Jack Doohan, Mick Schumacher of toch misschien Zhou (samenwerking tussen Renault en Geely)
Is dit het moment om te roepen dat Doohan niet in de auto zetten het failliet van het junior programma van Alpine is? Net zoals dat dus bij alle andere teams (met junior programma) is gedaan.Chocoball schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:28:
Benieuwd wie de plek gaat opvullen Jack Doohan, Mick Schumacher of toch misschien Zhou
Ik kan Ocon missen als kiespijn. Dat komt voornamelijk door die verschrikkelijke grijns op zijn bakkes na de GP van Brazilië 2018. Enigszins een getekend beeld dus, maar toch. Weg er mee
Ben wel benieuwd wat er voor terugkomt. Schumacher mag van mij nog wel een kans krijgen, maar Doohan zou eigenlijk gewoon moeten. Waarom hebben al die teams anders een talentenprogramma?
Kan natuurlijk ook zomaar zijn dat Antonelli er gestald wordt als Mercedes het toch niet aandurft hem gelijk in de auto te zetten. Alpine is weliswaar geen team dat ondersteund wordt door Mercedes, maar met geld is alles te regelen natuurlijk.
Ben wel benieuwd wat er voor terugkomt. Schumacher mag van mij nog wel een kans krijgen, maar Doohan zou eigenlijk gewoon moeten. Waarom hebben al die teams anders een talentenprogramma?
Kan natuurlijk ook zomaar zijn dat Antonelli er gestald wordt als Mercedes het toch niet aandurft hem gelijk in de auto te zetten. Alpine is weliswaar geen team dat ondersteund wordt door Mercedes, maar met geld is alles te regelen natuurlijk.
Ik hoop op Russel en Ocon samen bij Mercedes.B-Real schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:34:
Ik kan Ocon missen als kiespijn. Dat komt voornamelijk door die verschrikkelijke grijns op zijn bakkes na de GP van Brazilië 2018. Enigszins een getekend beeld dus, maar toch. Weg er mee![]()
Dan krijg je Barcelona 2016 24x per jaar!
(Inclusief sprints misschien zelfs 30x)
It is better to be roughly right, than precisely wrong.
Antonelli? Naar mijn idee te vroeg voor volgend jaar, te gehyped. Al moet ik eerlijk zijn dat ik hetzelfde dacht over Piastri, die keutel heb ik gauw weer ingetrokken vorig jaar.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Tja, aangezien men het ook heeft over Bottas naar Williams denk ik dat het meeste nieuwe talent nog wel even mag wachten.
Blijft eigenlijk zonde voor de jeugd dat sommige "oude" coureurs snel of populair genoeg blijven dat ze niet in de draaideur komen.
Ik vind Piastri eigenlijk vrij lafjes. Hij is zeer zeker snel, maar ik vind hem wel "saai". Ik heb hem bij wijze van nog niet betrapt op een gewaagde (poging tot) inhaalactie. Als die sneller is vliegt die er langs. En als die iets sneller is blijft die gevoelsmatig er gewoon achter hangen.Maarten_E schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:53:
Antonelli? Naar mijn idee te vroeg voor volgend jaar, te gehyped. Al moet ik eerlijk zijn dat ik hetzelfde dacht over Piastri, die keutel heb ik gauw weer ingetrokken vorig jaar.
Vergelijk dat met Verstappen, of al helemaal Verstappen vs Hamilton, of Leclerc in 2022 aan het begin van het seizoen. Daar werd echt veel meer gestreden en gevochten om een plek. Om nog maar te zwijgen over bv Magnussen of Ocon
Teams zullen niet in de rij staan. Toch denk ik dat er nog wel een markt voor hem is. Als ik de teamloze candidates moet inschatten:
S-tier: Sainz
A-tier: Perez
B-tier: Tsunoda, Gasly
C-tier: Bottas, Ricciardo, rookies
D-tier: Zhou
F-tier: Seargent, Magnussen
Ik denk dat Ocon makkelijk in de B-tier kan alleen dat zijn trekjes hem naar beneden trekken in de C-tier. Als de eerste vier weg zijn, blijven er nog zat stoeltjes over. RB zal eerder voor rookies kiezen. Een Audi of Haas (3 stoeltjes in totaal) kiezen denk ik sneller voor ervaring. Dan zie ik hem daar nog wel in een Haas verschijnen bv.
Magnussen en Ocon moet je alleen niet samen zetten, dat wordt een dure grap.
S-tier: Sainz
A-tier: Perez
B-tier: Tsunoda, Gasly
C-tier: Bottas, Ricciardo, rookies
D-tier: Zhou
F-tier: Seargent, Magnussen
Ik denk dat Ocon makkelijk in de B-tier kan alleen dat zijn trekjes hem naar beneden trekken in de C-tier. Als de eerste vier weg zijn, blijven er nog zat stoeltjes over. RB zal eerder voor rookies kiezen. Een Audi of Haas (3 stoeltjes in totaal) kiezen denk ik sneller voor ervaring. Dan zie ik hem daar nog wel in een Haas verschijnen bv.
Magnussen en Ocon moet je alleen niet samen zetten, dat wordt een dure grap.
Ik denk dat Ocon nog alleen naar Mercedes zal gaan. Als Antonelli niet goed genoeg bevonden wordt, dan gaat ie nog een jaartje F2 doen denk ik (of bij een ander team erin), anders wordt het gewoon volgend jaar en ligt Ocon eruit.
Ik denk dat ie nu dermate vaak contact heeft gemaakt met teamgenoten, dat ze hem nu niet meer gaan kiezen voor de backmarkers.
Ik denk dat ie nu dermate vaak contact heeft gemaakt met teamgenoten, dat ze hem nu niet meer gaan kiezen voor de backmarkers.
[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 03-06-2024 14:13 ]
Dat ben ik wel met je eens. Piastri is meer een Prost dan een Senna. Vind het niet per se een slechte eigenschap, zo blijf je wel uit de problemen.RobertMe schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:59:
[...]
Ik vind Piastri eigenlijk vrij lafjes. Hij is zeer zeker snel, maar ik vind hem wel "saai". Ik heb hem bij wijze van nog niet betrapt op een gewaagde (poging tot) inhaalactie. Als die sneller is vliegt die er langs. En als die iets sneller is blijft die gevoelsmatig er gewoon achter hangen.
Vergelijk dat met Verstappen, of al helemaal Verstappen vs Hamilton, of Leclerc in 2022 aan het begin van het seizoen. Daar werd echt veel meer gestreden en gevochten om een plek. Om nog maar te zwijgen over bv Magnussen of Ocon
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Eens vwb Antonelli, ik zie het ook nog niet helemaal maar juich het wel toe als dat soort gasten (ook als is het obv een hype) een kans krijgen.Maarten_E schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:53:
Ik vind Piastri een soort van Raikkonen van deze tijd. Koel, lafjes, saai maar verschrikkelijk snel. Ik vind hem erg volwassen rijden voor zijn leeftijd cq ervaring.RobertMe schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:59:
[...]
Ik vind Piastri eigenlijk vrij lafjes. Hij is zeer zeker snel, maar ik vind hem wel "saai". Ik heb hem bij wijze van nog niet betrapt op een gewaagde (poging tot) inhaalactie. Als die sneller is vliegt die er langs. En als die iets sneller is blijft die gevoelsmatig er gewoon achter hangen.
Verstappen en Leclerc deden dat anders, ze hebben genoeg foutjes gemaakt waar ze van geleerd hebben. Het lijkt erop dat Piastri dat niet echt nodig heeft.
Noem je Raikkonen nou saai?B-Real schreef op maandag 3 juni 2024 @ 14:17:
[...]
Eens vwb Antonelli, ik zie het ook nog niet helemaal maar juich het wel toe als dat soort gasten (ook als is het obv een hype) een kans krijgen.
[...]
Ik vind Piastri een soort van Raikkonen van deze tijd. Koel, lafjes, saai maar verschrikkelijk snel. Ik vind hem erg volwassen rijden voor zijn leeftijd cq ervaring.
Verstappen en Leclerc deden dat anders, ze hebben genoeg foutjes gemaakt waar ze van geleerd hebben. Het lijkt erop dat Piastri dat niet echt nodig heeft.
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Laten we vooral deze niet vergeten:Wok schreef op maandag 3 juni 2024 @ 14:24:
[...]
Noem je Raikkonen nou saai?Man, die kerel had altijd de meest epische boordradio
("Gloves and steering wheel! Come on!", "Leave me alone, I know what I'm doing!")

Kunnen ze elkaar van de baan rijden. I like.
Ocon die zichzelf off the grid heeft geschoten met zijn acties. Hij mag dankbaar zijn dat Alonso hem heeft geholpen om die race in Hongarije te winnen. Natuurlijk moet je het nog wel doen dan.
Het feit dat Toto Ocon niet bij Williams kon/wou zetten denk ik dat hij als Mick Schumacher gewogen is en uiteindelijk te licht is bevonden. Niet door stuurmankunsten maar in het team geheel. En dan is het eigenlijk gewoon oorzaak gevolg dat zijn werkgever nu adieu zegt.
Blijft er Sauber / Audi, Williams en Haas over. Ik denk dat Gene Haas niet blij is met 2 crashende coureurs. Williams met James Vowles zal wel de data hebben gezien. Sauber, denk dat ze iemand willen die teamspeler is en degelijkheid kan bieden.
Ik denk dat het nu wel voorbij is voor hem door zijn impulsiviteit. Wie in de Alpine zetten, zet Doohan erin want dan weet je wat je juniors waard zijn. Met Gasly heb je een ervaren coureur die al wat rijper is.
En dan is er Sainz... Ik hoop het niet voor Carlos....
Het feit dat Toto Ocon niet bij Williams kon/wou zetten denk ik dat hij als Mick Schumacher gewogen is en uiteindelijk te licht is bevonden. Niet door stuurmankunsten maar in het team geheel. En dan is het eigenlijk gewoon oorzaak gevolg dat zijn werkgever nu adieu zegt.
Blijft er Sauber / Audi, Williams en Haas over. Ik denk dat Gene Haas niet blij is met 2 crashende coureurs. Williams met James Vowles zal wel de data hebben gezien. Sauber, denk dat ze iemand willen die teamspeler is en degelijkheid kan bieden.
Ik denk dat het nu wel voorbij is voor hem door zijn impulsiviteit. Wie in de Alpine zetten, zet Doohan erin want dan weet je wat je juniors waard zijn. Met Gasly heb je een ervaren coureur die al wat rijper is.
En dan is er Sainz... Ik hoop het niet voor Carlos....
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Huh? Heeft Ocon dan een nog rauwer randje dan het slaan / tik op de helm geven van Russell? Dat Russell dus bij Bottas deed nadat hijzelf beiden van de baan kegelde in Imola 2021.Millie-ano schreef op maandag 3 juni 2024 @ 14:54:
[...]
Mja... toch hield ik wel van dat rauwe randje. liever 4 ocons dan 1 russel
En ja, Brazilië 2018. Maar daar was het Jos Max Verstappen met de losse handjes, en niet Ocon.
[ Voor 11% gewijzigd door RobertMe op 03-06-2024 15:04 ]
't ziet er altijd zo ongemakkelijk uit tijdens een race. Toto op een stoel en dan een aantal van die mannen er omheen met de armen over elkaar mee te kijken.basvn schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:17:
[...]
Weer naast Toto?
Losse handjes van Max? duwtje nadat er door hem een zekere overwinning door de neus werd geboord en dan die blik van Ocon. Kwam Ocon nog goed weg vond ik.RobertMe schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:03:
[...]
Huh? Heeft Ocon dan een nog rauwer randje dan het slaan / tik op de helm geven van Russell? Dat Russell dus bij Bottas deed nadat hijzelf beiden van de baan kegelde in Imola 2021.
En ja, Brazilië 2018. Maar daar was het Jos Max Verstappen met de losse handjes, en niet Ocon.
Wellicht is het leuk om eens te gaan speculeren over de driver line-up van volgende jaar 
Ik denk dat de grid er volgend jaar als volgt uit gaat zien (* = reeds bevestigd):
- Williams: Albon* - Antonelli. Albon heeft eerder dit jaar al een meerjarige deal getekend met de renstal. Mercedes wil Antonelli naar de F1 brengen, maar zal geen rookies in het eigen team zetten en heeft in het verleden al vaker coureurs uit de eigen gelederen ondergebracht bij Williams.
- Haas: Bearman - Ocon. Hulkenberg vertrekt naar Sauber/Audi en het contract van Magnussen loopt ook af na dit seizoen en Magnussen laat nou niet echt fraaie dingen zien. Bearman had een meer dan verdienstelijke invalbeurt begin dit jaar en gezien de banden tussen Ferrari en Haas, lijkt me dit een logisch vervolg. Ocon is vandaag dan officieel de keien op geschopt door Alpine, maar afgelopen week werd al duidelijk dat Ocon in gesprek is met Haas.
- Alpine: Gasly - Doohan. Hoewel het contract van Gasly ook afloopt, zit daar naar verluidt nog een optie in voor verlenging. Nu Ocon weggaat, wil Gasly die optie wellicht alsnog lichten (al heeft hij ook niet onder stoelen of banken gestoken naar een beter team te willen). Wat betreft Doohan lijkt het me niet meer dan logisch dat hij een kans krijgt.
- Sauber/Audi: Hülkenberg* - Sainz. Hulk heeft al getekend. Sainz wordt gelinkt aan Audi (vanaf '26), dus ik vermoed dat '25 een opbouwjaar gaat worden om het team te leren kennen om dan vanaf '26 de weg naar voren te zoeken.
- VCARB: Lawson - Tsunoda: Lawson heeft vorig jaar een verdienstelijke invalbeurt gemaakt en Ricciardo wordt momenteel om de oren gereden door Tsunoda. De prestaties van Tsunoda tot op heden geven geen aanleiding om hem te vervangen, maar doorstromen naar RBR lijkt er niet in te zitten, omdat hij meer gelinkt is aan Honda, wat vanaf '26 verhuist naar Aston Martin (en Tsunoda daarmee wellicht ook).
- Aston Martin: Alsonso* - Stroll. Alonso heeft bijgetekend t/m '26. Stroll Jr. is nog niet officieel bevestigd, maar aangezien pappie de boel runt, zal-ie nog wel een jaartje mogen blijven (al moet Stroll Sr. inmiddels toch ook wel beseffen dat-ie met Jr. de oorlog niet gaat winnen, dus ik verwacht dat Jr. in '26 zijn stoeltje af mag staan aan Tsunoda).
- Mercedes: Russell* - Schumacher. Russel heeft nog een contract t/m volgend seizoen. Schumacher deed het weliswaar niet best bij Haas, maar is na twee jaar geen rookie meer en is momenteel de reservecoureur
- McLaren: Norris* - Piastri*. Beide coureurs hebben een meerjarige overeenkomst.
- Ferrari: Hamilton* - LeClerc*. Beide coureurs hebben een meerjarige overeenkomst.
- Red Bull Racing: Verstappen* - Bottas. Verstappen heeft een contract t/m '28. Waarom Bottas? Bij Mercedes was Bottas de perfecte 2e rijder en dat kan-ie bij RBR ook weer zijn. Daarnaast heeft Bottas ook de nodige zelfspot en dat zal het goed doen in de marketingcampagnes van RBR. Al vrees ik er voor dat Perez tóch een jaar verlengd wordt
Ik denk dat de grid er volgend jaar als volgt uit gaat zien (* = reeds bevestigd):
- Williams: Albon* - Antonelli. Albon heeft eerder dit jaar al een meerjarige deal getekend met de renstal. Mercedes wil Antonelli naar de F1 brengen, maar zal geen rookies in het eigen team zetten en heeft in het verleden al vaker coureurs uit de eigen gelederen ondergebracht bij Williams.
- Haas: Bearman - Ocon. Hulkenberg vertrekt naar Sauber/Audi en het contract van Magnussen loopt ook af na dit seizoen en Magnussen laat nou niet echt fraaie dingen zien. Bearman had een meer dan verdienstelijke invalbeurt begin dit jaar en gezien de banden tussen Ferrari en Haas, lijkt me dit een logisch vervolg. Ocon is vandaag dan officieel de keien op geschopt door Alpine, maar afgelopen week werd al duidelijk dat Ocon in gesprek is met Haas.
- Alpine: Gasly - Doohan. Hoewel het contract van Gasly ook afloopt, zit daar naar verluidt nog een optie in voor verlenging. Nu Ocon weggaat, wil Gasly die optie wellicht alsnog lichten (al heeft hij ook niet onder stoelen of banken gestoken naar een beter team te willen). Wat betreft Doohan lijkt het me niet meer dan logisch dat hij een kans krijgt.
- Sauber/Audi: Hülkenberg* - Sainz. Hulk heeft al getekend. Sainz wordt gelinkt aan Audi (vanaf '26), dus ik vermoed dat '25 een opbouwjaar gaat worden om het team te leren kennen om dan vanaf '26 de weg naar voren te zoeken.
- VCARB: Lawson - Tsunoda: Lawson heeft vorig jaar een verdienstelijke invalbeurt gemaakt en Ricciardo wordt momenteel om de oren gereden door Tsunoda. De prestaties van Tsunoda tot op heden geven geen aanleiding om hem te vervangen, maar doorstromen naar RBR lijkt er niet in te zitten, omdat hij meer gelinkt is aan Honda, wat vanaf '26 verhuist naar Aston Martin (en Tsunoda daarmee wellicht ook).
- Aston Martin: Alsonso* - Stroll. Alonso heeft bijgetekend t/m '26. Stroll Jr. is nog niet officieel bevestigd, maar aangezien pappie de boel runt, zal-ie nog wel een jaartje mogen blijven (al moet Stroll Sr. inmiddels toch ook wel beseffen dat-ie met Jr. de oorlog niet gaat winnen, dus ik verwacht dat Jr. in '26 zijn stoeltje af mag staan aan Tsunoda).
- Mercedes: Russell* - Schumacher. Russel heeft nog een contract t/m volgend seizoen. Schumacher deed het weliswaar niet best bij Haas, maar is na twee jaar geen rookie meer en is momenteel de reservecoureur
- McLaren: Norris* - Piastri*. Beide coureurs hebben een meerjarige overeenkomst.
- Ferrari: Hamilton* - LeClerc*. Beide coureurs hebben een meerjarige overeenkomst.
- Red Bull Racing: Verstappen* - Bottas. Verstappen heeft een contract t/m '28. Waarom Bottas? Bij Mercedes was Bottas de perfecte 2e rijder en dat kan-ie bij RBR ook weer zijn. Daarnaast heeft Bottas ook de nodige zelfspot en dat zal het goed doen in de marketingcampagnes van RBR. Al vrees ik er voor dat Perez tóch een jaar verlengd wordt
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Dus was er toch fysiek contact... Net zoals Russell fysiek contact zocht met Russell. Ik kan mij geen incident van Ocon herinneren waarbij hij deed duwen / "slaan" / tik op de helm geven / ....WoodyRS schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:15:
[...]
Losse handjes van Max? duwtje nadat er door hem een zekere overwinning door de neus werd geboord en dan die blik van Ocon. Kwam Ocon nog goed weg vond ik.
Ocon is meer van het fysieke contact op de baan, met al zijn teamgenoten.RobertMe schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:17:
[...]
Dus was er toch fysiek contact... Net zoals Russell fysiek contact zocht met Russell. Ik kan mij geen incident van Ocon herinneren waarbij hij deed duwen / "slaan" / tik op de helm geven / ....
Dit 'that's harassment' momentje vindt ik engerRobbie T schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:14:
[...]
't ziet er altijd zo ongemakkelijk uit tijdens een race. Toto op een stoel en dan een aantal van die mannen er omheen met de armen over elkaar mee te kijken.

Volgens mij wordt Antonelli intussen al niet meer zo hard aan Williams gelinkt. En als Carloz 'ik wil alleen naar een topteam' Sainz zelfs met Williams in gesprek is...Wok schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:15:
En v.w.b. Mercedes: die brachten hun junioren de sport in via Williams toen ze zelf voor het WDC & WCC streden en 2 top/goede coureurs hadden. Mercedes is nu geen topteam dus het risico met een junior is "0". Ferrari, McLaren en Red Bull zijn sneller, de rest is langzamer. Dus Antonelli / een junior gaat ze geen WDC of WCC kosten.
Bearman is semi bevestigd. Hij rijdt dit jaar 6 FPs. Als daar niks geks uit komt rijdt hij volgend jaar.- Haas: Bearman - Ocon. Hulkenberg vertrekt naar Sauber/Audi en het contract van Magnussen loopt ook af na dit seizoen en Magnussen laat nou niet echt fraaie dingen zien. Bearman had een meer dan verdienstelijke invalbeurt begin dit jaar en gezien de banden tussen Ferrari en Haas, lijkt me dit een logisch vervolg. Ocon is vandaag dan officieel de keien op geschopt door Alpine, maar afgelopen week werd al duidelijk dat Ocon in gesprek is met Haas.
V.w.b. Doohan, zou je zeggen, maar vraag Piastri maar eens. Die kreeg zijn kans ook pas na vertrek van Alonso. En toen was die zelf dus al onderweg naar buiten. Niks zou mij nog verbazen bij dat team.- Alpine: Gasly - Doohan. Hoewel het contract van Gasly ook afloopt, zit daar naar verluidt nog een optie in voor verlenging. Nu Ocon weggaat, wil Gasly die optie wellicht alsnog lichten (al heeft hij ook niet onder stoelen of banken gestoken naar een beter team te willen). Wat betreft Doohan lijkt het me niet meer dan logisch dat hij een kans krijgt.
Sainz is tricky. Die zou Audi juist hebben afgewezen omdat die continu vooraan wilt rijden. Sauber rijdt nu achteraan en met dezelfde auto rijden die volgend jaar niet vooraan. En Audi kan er wel nog meer geld in stoppen per 2026, maar dat maakt ze nog geen topteam (vraag maar aan Honda of Toyota).- Sauber/Audi: Hülkenberg* - Sainz. Hulk heeft al getekend. Sainz wordt gelinkt aan Audi (vanaf '26), dus ik vermoed dat '25 een opbouwjaar gaat worden om het team te leren kennen om dan vanaf '26 de weg naar voren te zoeken.
Tsja, Schumacher. Waarom zou die de afgelopen twee jaar beter zijn geworden? Hij racet momenteel endurance voor Alpine of zo? Iets totaal anders dus. Hij heeft dus al 2 jaar geen kilometers gemaakt in een open wheel single seater, en hij was al niet geweldig.- Mercedes: Russell* - Schumacher. Russel heeft nog een contract t/m volgend seizoen. Schumacher deed het weliswaar niet best bij Haas, maar is na twee jaar geen rookie meer en is momenteel de reservecoureur
- Red Bull Racing: Verstappen* - Bottas. Verstappen heeft een contract t/m '28. Waarom Bottas? Bij Mercedes was Bottas de perfecte 2e rijder en dat kan-ie bij RBR ook weer zijn. Daarnaast heeft Bottas ook de nodige zelfspot en dat zal het goed doen in de marketingcampagnes van RBR. Al vrees ik er voor dat Perez tóch een jaar verlengd wordt![]()
Losse handjes beschouw ik niet als rauw randje in de context zoals ik het bedoelde.RobertMe schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:03:
[...]
Huh? Heeft Ocon dan een nog rauwer randje dan het slaan / tik op de helm geven van Russell? Dat Russell dus bij Bottas deed nadat hijzelf beiden van de baan kegelde in Imola 2021.
Op de baan, ook in de tijd in de racing point vond ik hem wel een outsider. Liet leuke dingen zien soms. In mijn ogen is hij meer racer dan Giovinazzi of Latifi, maar ook zelfs Russel. Het rauwe van een alles of niets actie, prima. Beetje actie. Anders kun je net zo goed treintje rijden. Stel het lukt is het een prachtige actie, lukt het niet, ligt je auto aan bonken. Tja .. zonde.
Juist die actie destijds bij Verstappen. Je kan ervan vinden wat je wil, maar andersom hadden we het niet zo beoordeeld, want Max. Ze hebben meer gemeen dan je denkt, jammer dat Ocon nooit een auto heeft gekregen dit te laten zien.
Hij ligt alleen PR technisch of uberhaupt hielenlikkerig niet lekker. Dus ja, als jouw resultaten het niet backen met je gedrag ben je al snel een rotte appel. Maar die Gasly lijkt mij eerder niet te vertrouwen dan een Ocon.
Maar ja die schopt het dan wel weer in 'het wereldje'.
Hoe goed Ocon ook is, ik zou die kerel niet in mijn team willen hebben. Hij is na al die jaren nog steeds ontzettend druistig. Getuige ook de twee botsingen met z'n teamgenoot in de eerste ronde van Monaco dit jaar. Maar ook de eerdere incidenten met Gasly, Alonso en Perez. En dan heb ik niet eens over het Max incident
. Eerlijk gezegd snap ik ook nooit zo goed wat die jongen daarmee wil bereiken. Hij vecht altijd enorm hard en risicovol met z'n teamgenoot om vaak helemaal niets én ook nog eens vaak vroeg in de wedstrijd. Het is zo onnodig en kost het team vaak punten.
Wat mij betreft zou Ocon zijn carrièrevervolg buiten F1 liggen. En ik hoop ook op nieuw talent. IndyCar of WEC lijken mij raceklassen die meer voor hem weg zijn gelegd.

Wat mij betreft zou Ocon zijn carrièrevervolg buiten F1 liggen. En ik hoop ook op nieuw talent. IndyCar of WEC lijken mij raceklassen die meer voor hem weg zijn gelegd.
Aan de andere kant, je positie tegenover je teamgenoot is je beste referentiekader. Tegenover andere teams hoeft niet relevant te zijn, zolang je maar sneller gaat dan je teamgenoot.
Vechten met je teamgenoot is high risk, no reward. Zeker als je team onderin het WCC bungelt, dan kunnen enkele punten al tientallen miljoenen prijzengeld verschil maken, terwijl het inhalen van je teamgenoot netto nul punten oplevert voor het team. Ondertussen verlies je beiden tijd ten opzichte van de auto's voor je dus nog minder kans op punten. Alle schade die je rijdt is waarschijnlijk x2 als je beide auto's eraf rijdt en dat heeft ook nog een impact op de langere termijn als dat betekent dat het ontwikkelingsbudget wordt opgegeten.Shinji schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:45:
Aan de andere kant, je positie tegenover je teamgenoot is je beste referentiekader. Tegenover andere teams hoeft niet relevant te zijn, zolang je maar sneller gaat dan je teamgenoot.
Waarom uitgerekend een Haas iemand als Ocon wilt hebben? Verruilen ze Kevin, iemand die de rest van het veld zou tikken in het teambelang, voor Ocon die zijn teamgenoot regelmatig van een tik voorziet in eigenbelang. Dat zou gewoon een hele bizarre switch zijn. Voor mij mag Ocon gewoon vertrekken, hij heeft zijn kansen gehad.
Ik hoop gewoon dat Doohan bij Alpine een kans krijgt. Met alle senioren op de grid die maar blijven doorgaan, krijgen steeds minder en minder rookies een kans.
Ik hoop gewoon dat Doohan bij Alpine een kans krijgt. Met alle senioren op de grid die maar blijven doorgaan, krijgen steeds minder en minder rookies een kans.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Zeker, maar dat is allemaal vanuit het team bekeken. Vanuit de coureur kan het het verschil maken tussen blijven en weg gestuurd worden. Dus voor een individuele coureur kan er echt wel reward zijn. Mits het niet ten koste gaat van het team.DataGhost schreef op maandag 3 juni 2024 @ 16:18:
[...]
Vechten met je teamgenoot is high risk, no reward. Zeker als je team onderin het WCC bungelt, dan kunnen enkele punten al tientallen miljoenen prijzengeld verschil maken, terwijl het inhalen van je teamgenoot netto nul punten oplevert voor het team. Ondertussen verlies je beiden tijd ten opzichte van de auto's voor je dus nog minder kans op punten. Alle schade die je rijdt is waarschijnlijk x2 als je beide auto's eraf rijdt en dat heeft ook nog een impact op de langere termijn als dat betekent dat het ontwikkelingsbudget wordt opgegeten.
Haha, die blik van Ted!Chocoball schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:21:
[...]
Dit 'that's harassment' momentje vindt ik enger
[Afbeelding]

Ocon moet gewoon lekker DTM gaan rijden
grote kans dat hij daar aardig succesvol is met zijn rijstijl
Vaak bu'j te bang!
YouTube: Schumacher and Coulthard's Belgian Bust-up | 1998 Belgian Grand PrixRobertMe schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:03:
[...]
Het is "maar" een duwtje. We moeten het niet erger maken dan dat het is. Iemand met 2 a 300km van de baan afrijden vind ik erger.RobertMe schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:17:
[...]
Dus was er toch fysiek contact... Net zoals Russell fysiek contact zocht met Russell. Ik kan mij geen incident van Ocon herinneren waarbij hij deed duwen / "slaan" / tik op de helm geven / ....
Inderdaad, ik vraag mij ook af of de reactie van Max op Ocon niet anders was geweest als het iemand anders dan Ocon was geweest.WoodyRS schreef op maandag 3 juni 2024 @ 20:19:
[...]
Het is "maar" een duwtje. We moeten het niet erger maken dan dat het is. Iemand met 2 a 300km van de baan afrijden vind ik erger.
Volgens mij zei Max destijds dat de reactie van Ocon hem over de rand duwde.Thinlanet schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:24:
[...]
Inderdaad, ik vraag mij ook af of de reactie van Max op Ocon niet anders was geweest als het iemand anders dan Ocon was geweest.
Maar hij was ook echt woedend over de radio.
Dat was gewoon een ontiegelijk domme crash.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Precies wat ik bedoelde met mijn reactie van gisteren. Die achterlijke grijns van Ocon in de uitbox van de FIA sprak boekdelen. Als Ocon daar gewoon zijn excuses had aangeboden voor zijn lompe en domme actie, dan was Verstappen nog steeds boos geweest maar hij had hij hoogstwaarschijnlijk geen duw gegeven.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:29:
[...]
Volgens mij zei Max destijds dat de reactie van Ocon hem over de rand duwde.
Maar hij was ook echt woedend over de radio.
Dat was gewoon een ontiegelijk domme crash.
Ik vraag mij af, heeft Ocon daar destijds nog een straf voor gekregen? Hij lag immers op een ronde achterstand en roste nogal lomp en totaal onnodig de raceleider van de baan.
Max mocht een paar uurtjes " schoffelen" dat weet ik wel.
Canada GP komt eraan, even terug in de geschiedenis, al zal men vooral wel terugdenken aan de 2011 met Vettel/Button in de laatste ronde. Een eerdere laatste ronde tragedie:
OK, tragisch. Alleen vergeet F1 erbij te vermelden dat het Mansell's eigen schuld was. Hij was zo druk bezig met zwaaien naar het publiek in de laatste ronde, dat hij zijn toerental te laag liet worden en de bak vastsloeg, want geen stroom meer (daar was blijkbaar een hoger toerental voor nodig). Bron: Wikipedia: 1991 Canadian Grand Prix
Losing a certain victory is painful.
— Formula 1 (@F1) 4 juni 2024
Losing a certain victory after conking out on the final lap, while waving to the fans?
That’s AGONY 😭#F1 #CanadianGP pic.twitter.com/QJuBkAR4uU
OK, tragisch. Alleen vergeet F1 erbij te vermelden dat het Mansell's eigen schuld was. Hij was zo druk bezig met zwaaien naar het publiek in de laatste ronde, dat hij zijn toerental te laag liet worden en de bak vastsloeg, want geen stroom meer (daar was blijkbaar een hoger toerental voor nodig). Bron: Wikipedia: 1991 Canadian Grand Prix
On the last lap, Mansell led from Piquet, Modena, Patrese, de Cesaris, and Gachot when he suddenly slowed to a halt at the hairpin. There were rumours that Mansell had failed to change gear for the hairpin and stalled the car, or that he had turned off the engine accidentally while waving to the crowd during the final lap. Mansell denied this, saying that the gearbox had gone into neutral as he shifted down, and Williams said that the car had suffered an electrical failure. This is technically true, but was induced by Mansell failing to keep the revs sufficiently high on the engine to drive the electrical and hydraulic systems, thus causing the gearbox barrel to get stuck. When the car was returned to the pits, the engine was re-fired and the gearbox worked perfectly.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ocon kreeg er zelfs een 10 seconden stop and go voor.B-Real schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:40:
[...]
Precies wat ik bedoelde met mijn reactie van gisteren. Die achterlijke grijns van Ocon in de uitbox van de FIA sprak boekdelen. Als Ocon daar gewoon zijn excuses had aangeboden voor zijn lompe en domme actie, dan was Verstappen nog steeds boos geweest maar hij had hij hoogstwaarschijnlijk geen duw gegeven.
Ik vraag mij af, heeft Ocon daar destijds nog een straf voor gekregen? Hij lag immers op een ronde achterstand en roste nogal lomp en totaal onnodig de raceleider van de baan.
Max mocht een paar uurtjes " schoffelen" dat weet ik wel.
Dat is erg zwaar, zeker omdat we inmiddels wel weten dat de Stewards er alles aan doen om een coureur niet te verbannen. Ik neem aan dat de zwarte vlag daar ook onder valt.
Die aankondiging van Red Bull Racing komt vanavond om 18:00 uur.
Ze maken het wel groot met hun aankondiging enzo, meestal is het gewoon een berichtje toch als één van hun rijders het contract verlengd.
Ze maken het wel groot met hun aankondiging enzo, meestal is het gewoon een berichtje toch als één van hun rijders het contract verlengd.
[ Voor 52% gewijzigd door TinusXIII op 04-06-2024 14:03 ]
In de regels staat dat je jezelf mag ontdubbelen, maar dat dat veilig moet gebeuren. De rode waas onkunde van Ocon zorgde ervoor dat dit niet veilig gebeurde.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:50:
Ocon kreeg er zelfs een 10 seconden stop and go voor.
Dat is erg zwaar, zeker omdat we inmiddels wel weten dat de Stewards er alles aan doen om een coureur niet te verbannen. Ik neem aan dat de zwarte vlag daar ook onder valt.
Suzuka 1993: F1 THIRTY YEARS ON: WHY AYRTON SENNA PUNCHED EDDIE IRVINE
Nu verdiende Irvine het wel...
YouTube: Senna Rages After Bust-Up With Irvine | 1993 Japanese Grand Prix
[ Voor 15% gewijzigd door gambieter op 04-06-2024 14:20 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Carlos Sainz in een Red Bull pak?TinusXIII schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:02:
Ocon naar Red BullTinusXIII schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:02:

Niet alleen "dat" grapje. Maar ook nog eens refereren naar het Piastri debacleB-Real schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:13:
[...]
Oh dat grapje hadden ze zelf ook al bedacht dus
Ocon naar Red Bull en Verstappen naar Mercedes
Vanavond om 18.00 komt de aankondiging van Red Bull Racing.
Set. Your. Alarms. 🚨👀#F1 || #RedBullRacing pic.twitter.com/fK1Q0B49tu
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) 4 juni 2024
De F1 teams kennende is dit gewoon een aankondiging van een nieuw partnerschap van Red Bull met bedrijf X. Oftewel: doorlopen, niks te zien hier...
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Onthulling van de RB17 Hypercar?!Chocoball schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:31:
[Twitter]
Los van wat de aankondiging is maar iets in mij zegt dat ik Sainz bij RBR wil zien. Het waarom heb ik geen idee van.
Helmut Marko neemt plaats in van Perez?Chocoball schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:31:
[Twitter]
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Voor Albon ben ik blij dat hij stabiliteit heeft, ook al is het "maar" bij Williams.Wok schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:15:
Antonelli vind ik nog niet klaar, die wordt te veel gehyped. Hij doet het best aardig in F2, zeker voor iemand die geen F3 heeft overgeslagen, maar hij is nog niet de beste daar.
Bearman gun ik het, maar zoals het nu gaat in F2 hoop ik voor hem dat z'n contract al getekend is want hij heeft nog altijd meer punten in F1 dan in F2.- Haas: Bearman - Ocon. Hulkenberg vertrekt naar Sauber/Audi en het contract van Magnussen loopt ook af na dit seizoen en Magnussen laat nou niet echt fraaie dingen zien. Bearman had een meer dan verdienstelijke invalbeurt begin dit jaar en gezien de banden tussen Ferrari en Haas, lijkt me dit een logisch vervolg. Ocon is vandaag dan officieel de keien op geschopt door Alpine, maar afgelopen week werd al duidelijk dat Ocon in gesprek is met Haas.
Ik zou Gasly niet missen, net als Ocon. Ik denk dat Gasly (nog) meer potentieel heeft, maar niet genoeg.- Alpine: Gasly - Doohan. Hoewel het contract van Gasly ook afloopt, zit daar naar verluidt nog een optie in voor verlenging. Nu Ocon weggaat, wil Gasly die optie wellicht alsnog lichten (al heeft hij ook niet onder stoelen of banken gestoken naar een beter team te willen). Wat betreft Doohan lijkt het me niet meer dan logisch dat hij een kans krijgt.
Voor mijn gevoel is Hulkenberg al lang voorbij z'n uiterste houdbaarheidsdatum als racer. Ik zie hem nog steeds meer als invaller dan als vaste coureur. Ik denk dat hij goed werk bij Audi zou kunnen doen als drivercoach / ambassadeur / intermediair. Hij kent de sport en de organisatie maar ook Duitsland en de Duitse cultuur. Als coureur denk ik dat hij een beetje een excuuscoureur zou zijn. Iemand die het hart van de Duitse bevolking kan vangen en er mee weg komen als de prestaties er nog niet zijn.- Sauber/Audi: Hülkenberg* - Sainz. Hulk heeft al getekend. Sainz wordt gelinkt aan Audi (vanaf '26), dus ik vermoed dat '25 een opbouwjaar gaat worden om het team te leren kennen om dan vanaf '26 de weg naar voren te zoeken.
Ricciardo voelt als doodlopend spoor en stoorzender. Ik heb altijd gedacht dat hij vooral mocht terugkomen bij RB vanwege de PR, met het doel hem als gezicht van RB neer te zetten (net als David Coulthard) en hij voor de vorm nog een paar races mocht rijden, maar dat hele feest duurt nu al veel te lang.- VCARB: Lawson - Tsunoda: Lawson heeft vorig jaar een verdienstelijke invalbeurt gemaakt en Ricciardo wordt momenteel om de oren gereden door Tsunoda. De prestaties van Tsunoda tot op heden geven geen aanleiding om hem te vervangen, maar doorstromen naar RBR lijkt er niet in te zitten, omdat hij meer gelinkt is aan Honda, wat vanaf '26 verhuist naar Aston Martin (en Tsunoda daarmee wellicht ook).
Tsunoda heeft zich aardig ontwikkelt maar als hij nu nog niet klaar is voor het grote stoeltje dan weet ik niet of het er ooit nog van komt. Ik weet niet of hij er nog was geweest zonder Honda, al wil ik het ook niet uitsluiten, hij past wel bij RB en is gewoon snel. Mijn verwachting is dat hij naar Aston Martin gaat als die met Honda motoren gaan rijden.
Ik kan me niet voorstellen Stroll z'n eigen zoon uit het team zal zetten. Misschien als Jr over een paar jaar liever Team Principle wil worden en/of het team van z'n vader erft. Het zou me ook niet verbazen als de Strolls zich opeens terugtrekken zonder signalen vooraf, dat we het pas horen als de deal rond is en het team verkocht. Als Tsunoda in '26 naar AM gaat dan zal Alonso dus moeten wijken, contract of niet. Alonso en Honda hebben toch al wat geschiedenis ("gp2 engine") dus het lijkt me een logisch punt van afscheid.- Aston Martin: Alsonso* - Stroll. Alonso heeft bijgetekend t/m '26. Stroll Jr. is nog niet officieel bevestigd, maar aangezien pappie de boel runt, zal-ie nog wel een jaartje mogen blijven (al moet Stroll Sr. inmiddels toch ook wel beseffen dat-ie met Jr. de oorlog niet gaat winnen, dus ik verwacht dat Jr. in '26 zijn stoeltje af mag staan aan Tsunoda).
Ik zie overgens geen tekenen dat het die kant op gaat.
Dat voelt als een ondermaats duo. Russell is best goed maar imho nog niet klaar om een team als Mercedes te dragen. Van de andere kant gaat het allemaal niet zo best met Mercedes, dus misschien is het passend.- Mercedes: Russell* - Schumacher. Russel heeft nog een contract t/m volgend seizoen. Schumacher deed het weliswaar niet best bij Haas, maar is na twee jaar geen rookie meer en is momenteel de reservecoureur
Gezien de prestaties zou ik daa rook niks aan veranderen.- McLaren: Norris* - Piastri*. Beide coureurs hebben een meerjarige overeenkomst.
Ik ben erg benieuwd hoe die twee zich tot elkaar gaan verhouden, dat zegt een hoop over de rest.- Ferrari: Hamilton* - LeClerc*. Beide coureurs hebben een meerjarige overeenkomst.
Helemaal mee eens, ik zou willen dat ze Perez al eerder vervangen hadden. Ik vermoed dat het marktaandeel van RB in Mexico een rol speelt. Al weet ik niet of Bottas nog een keer zou tekenen voor een veroordeling tot tweede coureur in de schaduw van een eens-per-decennium talent.- Red Bull Racing: Verstappen* - Bottas. Verstappen heeft een contract t/m '28. Waarom Bottas? Bij Mercedes was Bottas de perfecte 2e rijder en dat kan-ie bij RBR ook weer zijn. Daarnaast heeft Bottas ook de nodige zelfspot en dat zal het goed doen in de marketingcampagnes van RBR. Al vrees ik er voor dat Perez tóch een jaar verlengd wordt![]()
Bottas heeft, net als Verstappen, het vermogen om als een metronoom te rijden en ronde na ronde exact hetzelfde te doen. Hij is niet zo snel als Verstappen of Hamilton maar wel net zo consistent, dat is wat RBR nodig heeft. Bottas is sterk in kwalificeren en won dat regelmatig van Hamilton, beter dan Perez. Bottas is wel minder een vechter die zich langs z'n voorganger weet te ellebogen, maar vooraan beginnen is belangrijker dan goed inhalen.
Ik denk dat de persoonlijkheid van Bottas ook heel compatible is met die van Verstappen. Beide zeer nuchtere figuren die enorm gepassioneerd zijn over hun sport maar toch bescheiden zijn in hun opstelling. Ze houden er niet van om in de schijnwerpers te staan maar kunnen er wel mee omgaan. Ze nemen geen blad voor de mond, maar met genoeg respect, objectiviteit én zelfspot dat ze oprecht overkomen.
PR-technisch is het misschien teveel van hetzelfde en zou een wat meer flamboyante persoonlijkheid beter bij RB passen, maar Perez is nu ook niet bepaald het toonbeeld van passie of charisma.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Redbull being Redbull.
Ik zou hier maar niks in lezen, dit is voor de meme's. RBR grijpt alles aan om de aandacht op zichzelf te richten en een beetje valse speculatie en hype is standard operating procedure.
Het nieuws van vanavond zou net zo goed kunnen zijn dat RBR voortaan een rode stier als logo gaat gebruiken, veel meer opwinding verwacht ik niet. Ik hoop van harte het verkeerd te hebben
Ik zou hier maar niks in lezen, dit is voor de meme's. RBR grijpt alles aan om de aandacht op zichzelf te richten en een beetje valse speculatie en hype is standard operating procedure.
Het nieuws van vanavond zou net zo goed kunnen zijn dat RBR voortaan een rode stier als logo gaat gebruiken, veel meer opwinding verwacht ik niet. Ik hoop van harte het verkeerd te hebben
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Het zou mij niet verbazen als zij een nieuwe special livery lanceren voor 3 GP's, Silverstone, COTA en Singapore.CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:48:
Redbull being Redbull.
Ben benieuwd naar wat Red Bull te vertellen heeft, hopelijk exit Perez.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
“De” aankondiging? Ik heb vast iets gemist maar wat gaat er aangekondigd worden? “De” impliceert dat het al bekend is. En nu ben ik nieuwsgierig.Chocoball schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:31:
[Twitter]
Helemaal niks is bekend en het is vast weer dikke Red Bull marketing om niks. Zou mij niks verbazen als het om een nieuwe sponsor of zo gaat. Ook daar lopen ze vaker zo om te hypen.dawg schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 16:57:
[...]
“De” aankondiging? Ik heb vast iets gemist maar wat gaat er aangekondigd worden? “De” impliceert dat het al bekend is. En nu ben ik nieuwsgierig.![]()
Of voorheen hun car launches. Weken lang hypen op social media en op het moment supremes een video van 10 sec online zetten waar je helemaal niks op ziet.
“De” impliceert dat het bekend is dat er een aankondiging is, niet wat de inhoud van die aankondiging is. Het eerste is bekend, het tweede niet.dawg schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 16:57:
[...]
“De” aankondiging? Ik heb vast iets gemist maar wat gaat er aangekondigd worden? “De” impliceert dat het al bekend is. En nu ben ik nieuwsgierig.![]()
Ik hoop exit Perez, ik gok verlenging Perez.
Ik zit me af te vragen wat ze in hemelsnaam vanavond willen aankondigen wat niet tot overmorgen (mediadag Canada) kan wachten.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Misschien dan ook niet meedoen met de hype en de aankondigingen niet hier vermelden?
Misschien wel de eerste beelden van de RB17, zou ook nog wel kunnen.
Het is F1 alles Is HYPE.gambieter schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 17:20:
Misschien dan ook niet meedoen met de hype en de aankondigingen niet hier vermelden?
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
HYPE?
Ik gok op een of ander team nieuws, in ieder geval geen coureur. Misschien Horner of Marko?
Is er ergens een live stream van Red Bull?
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken
Topicreeks voor de racetopics:
Topicreeks racetopics 2024
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken
Topicreeks voor de racetopics:
Topicreeks racetopics 2024