Thinlanet schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 19:35:
[...]
Ik vind dat statement van RB/Marko een beetje kort door de bocht. Lastig te begrijpen dat de RB op Miami, Monaco, Las Vegas en Montréal voorgaande jaren prima ging. Enkel Singapore ging beroerd in 2023 in de Qualy, race ging opzich goed (weinig geluk met de SC), 2022 was beroerd door strategisch misser in de qualy maar hij had zeker de pace om vooraan weg te rijden. Dus of er is iets anders aan de hand of ze zijn van buitenaf meer gehinderd (enkel speculatie maar enigszins te begrijpen dat FOM wat meer in de melk heeft te brokkelen als sinds 2023 de opgewekte interesse in de F1 afkalft door dominantie).
Het kwam vanuit Verstappen en er staat me bij dat dit aan het begin van 2022 ook speelde. Toen werd de veel te zware RB18 alleen goed doorontwikkeld, deed Ferrari een zelfs voor Ferrari standaarden, behoorlijke Ferrari en was Verstappen zijn tweede titel binnen.
Vorig seizoen was een totale afslachting van Verstappen die het vele veld totaal vernederd heeft. Want Perez was echt niet zoveel sneller dan de rest van het veld. Die ging falen onder de druk van een teamgenoot die zo bizar veel sneller was dan hij.
Maar nu lopen Ferrari en McLaren aardig in omdat ze daar hun zaken ook op orde beginnen te krijgen. En dan zijn zwaktes van RBR opeens wat relevanter. Ik zie Verstappen bijvoorbeeld in Spa nog steeds met belachelijke marge winnen, maar niet meer elk circuit zal zo makkelijk zijn.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.