[F1 2024] Race 9 GP van Canada Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 25 Laatste
Acties:
  • 73.979 views

Onderwerpen

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:08

Chocoball

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:02

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jHCQxl5aAM5SIMvA8k_T3A-EbFI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/INyoUNp2p0GL3OkXGr8lIMLj.png?f=user_large
Race 9: Grand Prix Du Canada
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/qi9fn44QR3WZdEaFNq5YObJi.jpg

Topicregels
💬️
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Schema
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9AAM0Sxphc_Xmmy2Mt6O7gk48Uk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fWwPlEqK4NBpQl5qTldSIgzv.png?f=user_large
vr 7 jun
Free Practice 1:undefined 19:30
Local time: 13:30
Free Practice 2:undefined 23:00
Local time: 17:00
za 8 jun
Free Practice 3:undefined 18:30
Local time: 12:30
Qualifying:undefined 22:00
Local time: 16:00
zo 9 jun
Race:undefined 20:00
Local time: 14:00

Circuit
▸ Naam: Circuit Gilles-Villeneuve▸ Aantal rondes: 70
▸ Locatie: Montreal, Canada▸ Lengte circuit: 4.361 km
Meer info ↗▸ Race afstand: 305,27 km

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/YVBsYidakobwZAl2mMA4FJ53.png

Bandenoverzicht

Voor de race in Montreal zijn de volgende banden gekozen: Hard (C3), Medium (C4) en Soft (C5).

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GPJsm-zXsAA09yO?format=jpg&name=4096x4096

Terug naar boven

[ Voor 2% gewijzigd door G_Dragon op 05-06-2024 08:18 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:08
Zo daar gaan we. Hoe zijn hier de kerbs? Ik las ergens dat die ook best hoog zijn waardoor rb waarschijnlijk weer een moeilijk weekend voor de boeg heeft. Heb er wel zin in!

*Edit
Als het doorgaat vanwege het weer dat is opgegeven https://www.gpfans.com/nl...a-gaat-er-gereden-worden/

[ Voor 33% gewijzigd door Snowhite0901 op 05-06-2024 08:19 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Lets go!

Ik zal hieronder weer alle posters van de teams gaan posten:

2Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NLkE5dn-RoYO_D1sheEwkLcinKc=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/L3yv0FixTLLNaL2gdzkzd5b8.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pyhZqs0olQ8xzabqBV6_IyfiXQU=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/WIGuMudHPsgUoutVwemtKJJW.webp?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lALJd2WHb5FTEWucZSuJBtZ8hRw=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/XL7gUg3fXWz2Dob2gmDvpvPr.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/97cIag-O0L32cqoohUrfRVmw3tY=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/BJB1rBytWurYw3Qhz6qGamGo.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xRvi2yuAxOayvJWitaGkQg0qcGI=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/Vu9aiPjPccfzL8gxXtd0bDUx.webp?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T93qA__YpLAYAXyOfk9FxrdKTj0=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/gecZtHuq5oq0M8NE9jwYRArV.webp?f=fotoalbum_tile

[ Voor 203% gewijzigd door G_Dragon op 07-06-2024 11:16 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:35

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Snowhite0901 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 08:10:
Zo daar gaan we. Hoe zijn hier de cerbs? Ik las ergens dat die ook best hoog zijn waardoor rb waarschijnlijk weer een moeilijk weekend voor de boeg heeft. Heb er wel zin in!

*Edit
Als het doorgaat vanwege het weer dat is opgegeven https://www.gpfans.com/nl...a-gaat-er-gereden-worden/
Mwoah, kerbs (met een k) waar je echt overheen wilt liggen in bochten 3/4 en 8/9, de rest valt wel mee. Dit circuit is vooral heel zwaar voor de remmen, zeker met de huidige grote zware auto's. Toch is het al een poosje geleden dat we daar echt problemen mee hebben gezien. Ik denk dat Haas het laatste team was een paar jaar terug die echt remissues hadden, sindsdien hoor je er eigenlijk nooit iemand meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:23
Icephase schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 08:19:
[...]

Mwoah, kerbs (met een k) waar je echt overheen wilt liggen in bochten 3/4 en 8/9, de rest valt wel mee. Dit circuit is vooral heel zwaar voor de remmen, zeker met de huidige grote zware auto's. Toch is het al een poosje geleden dat we daar echt problemen mee hebben gezien. Ik denk dat Haas het laatste team was een paar jaar terug die echt remissues hadden, sindsdien hoor je er eigenlijk nooit iemand meer over.
Volgens mij horen we nog geregeld mensen met remproblemen hoor van ontploffende remschijven tot in brand vliegende klauwen. De problemen zijn alleen niet structureel maar komen wel voor. Ik ben benieuwd of Perez zijn zaakjes op orde heeft dit weekeinde en of Max zijn normale auto en vorm kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:35
Bvanham schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 08:33:
[...]

Volgens mij horen we nog geregeld mensen met remproblemen hoor van ontploffende remschijven tot in brand vliegende klauwen. De problemen zijn alleen niet structureel maar komen wel voor. Ik ben benieuwd of Perez zijn zaakjes op orde heeft dit weekeinde en of Max zijn normale auto en vorm kan vinden
Ze/RBR hebben al aangegeven dat Canada de auto waarschijnlijk ook niet helemaal ligt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Bvanham schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 08:33:
[...]

Jawel, maar da's vooral incidenteel. Max had het immers in Australië ook nog, dus het komt zeker wel eens voor. Maar niet meer zo structureel als vroeger. Ik kan me nog herinneren dat er in Canada tegen het eind van de race een aantal auto's de pits in moesten omdat de remmen 'op' waren. Dikke zwarte stofwolken als er werd aangeremd voor de hairpin...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Thuisrace voor Stroll, zou die weer eens kunnen imponeren?

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22:23
Humma Kavula schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 08:56:
Ik gok van niet...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Present!

Heel erg benieuwd hoe de RBR hier gaat tov de FER en de MCL.

Als het waar is dat ook hier de RBR last heeft van hobbels en bobbels, dan worden de kampioenschapen wel wat spannender.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Mooi circuit, soms leuke races door het onvoorspelbare weer en van mij mag Max weer een keer een mooie inhaalrace rijden en met een ruime voorsprong winnen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:41
Icephase schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 08:36:
[...]

Jawel, maar da's vooral incidenteel. Max had het immers in Australië ook nog, dus het komt zeker wel eens voor.
Dat was alleen een installatie probleem en geen "probleem met de remmen (doordat het circuit zwaar is op de remmen)". Zou ook nogal gek zijn anders. Dat je alle races prima kunt rijden met de remmen, maar ze in Australië na 2 ronden "op" zijn.

Dus dat Verstappen in Australië uitviel met met een probleem met een rem is nu niet echt een argument voor "je ziet nog wel eens dat circuits zwaar zijn op de remmen met uitvallers tot gevolg".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:25

-tom-562

Oliesjeik

De vraag stellen is hem beantwoorden :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:26
Mijn gokje is dat hij het in de quali best aardig doet, en dan de race compleet verknalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:58
Benieuwd naar dit weekend. Ik verwacht alles behalve een normaal weekend vanwege het weer. Hoop dat het niet dusdanig erg is dat er niet gereden kan worden. Vrijdag en zaterdag zien er nog wisselvallig uit, maar zie het somber in voor de zondag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kw1cT4vNjVUwOoxlnrK6Wcv7O3w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GafsbTsKJcxCJqcWzwojtS4J.png?f=user_large

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Chocoball
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSkIgabu9M1IyR8OcytkOyi8_pyjUD3IcvmAg&s

[ Voor 22% gewijzigd door Chocoball op 05-06-2024 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

RobertMe schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 09:17:
[...]

Dat was alleen een installatie probleem en geen "probleem met de remmen (doordat het circuit zwaar is op de remmen)". Zou ook nogal gek zijn anders. Dat je alle races prima kunt rijden met de remmen, maar ze in Australië na 2 ronden "op" zijn.

Dus dat Verstappen in Australië uitviel met met een probleem met een rem is nu niet echt een argument voor "je ziet nog wel eens dat circuits zwaar zijn op de remmen met uitvallers tot gevolg".
Dat heb je inderdaad goed, maar dat was ook niet mijn punt. Ik reageerde simpelweg op de bewering dat problemen met remmen nog wel eens voorkomen, dat was niet per se gelinkt aan circuits die zwaar voor de remmen zijn. Althans, zo had ík hem niet geïnterpreteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-05 12:09
Fauna schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 09:49:
Benieuwd naar dit weekend. Ik verwacht alles behalve een normaal weekend vanwege het weer. Hoop dat het niet dusdanig erg is dat er niet gereden kan worden. Vrijdag en zaterdag zien er nog wisselvallig uit, maar zie het somber in voor de zondag:
[Afbeelding]
Vroeger hoopte je dat het op zondag regende, nu hoop je dat het eigenlijk niet regent op de zondagen! 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Oeh gaan we een regen race krijgen? Zolang ze maar ook daadwerkelijk gaan rijden en de FIA ze niet weer aan de kant laat staan..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:47
*canada 2011 intensifies*Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5LDlyC2l50NV_wBzHLQmEIdjuQs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KKWFrnMULoLzyV99NLCD9hSR.jpg?f=user_large

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Dat kan sowieso niet meer. Gezien na die race de 4 uur limiet is ingevoerd. Die na Spa 2021 is ingekort naar 3 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:34
RobertMe schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:55:
Dat kan sowieso niet meer. Gezien na die race de 4 uur limiet is ingevoerd. Die na Spa 2021 is ingekort naar 3 uur.
Tenzij ze de start zelf uitstellen. De 3 uur gaat volgens mij pas in bij de start van de race of wanneer de formatieronde achter de SC begint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Het is tijd ... Max gaat voor de Wall of Champions.

Afbeeldingslocatie: https://www.evobuzz.nl/wp-content/uploads/2016/11/Waarzegger.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
G_Dragon schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:09:
Oeh gaan we een regen race krijgen? Zolang ze maar ook daadwerkelijk gaan rijden en de FIA ze niet weer aan de kant laat staan..
Regenraces kunnen tegenwoordig niet meer dus ga er maar niet vanuit :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Fauna schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 09:49:
[Afbeelding]
7mm gedurende de hele dag betekent niet zo veel. 7mm gedurende de race is andere koek... Als het beetje miezert met inters en dan opdrogende baan kan leuk worden. Andersom met droge baan en dan nat is, dat is speciaal.

Ik wil eigenlijk nog wel een natte race zien om eerlijk te zijn.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:06

AvK

Ready Set Go

Ben benieuwd naar Piastri. Die is lekker op dreef dit seizoen tot nu toe.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ik ben vooral benieuwd naar de baan. Die zou opnieuw geasfalteerd zijn. Als die dan ook wat egaler is, dan wil ik wel eens zien hoe snel Verstappen is. Natuurlijk niet aan het einde van de ronde met de beruchte wall of champions, maar een flink deel van de baan is niet zo op de kerbs. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:16

basvn

Breezand - NHN

Doohan alvast klaarstomen voor volgend seizoen!

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
TinusXIII schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:56:
[...]

Regenraces kunnen tegenwoordig niet meer dus ga er maar niet vanuit :P
Ah ja, de Singapore 2019(?) behandeling. Met uitgestelde race start waarbij ineens die 3 uur ook later startte. Spa zijn ze toen kinda wel normaal begonnen? In ieder geval pitlane open etc. Zelfs die was toen in Songapore toen uitgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
DaniëlWW2 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:02:
Ik ben vooral benieuwd naar de baan. Die zou opnieuw geasfalteerd zijn. Als die dan ook wat egaler is, dan wil ik wel eens zien hoe snel Verstappen is. Natuurlijk niet aan het einde van de ronde met de beruchte wall of champions, maar een flink deel van de baan is niet zo op de kerbs. :)
Dit en RB heeft nu twee weken de tijd gehad om te kijken of een aanpassing om de kerbs beter aan te vallen haalbaar is. Dat zullen ze dan vast hebben meegenomen naar Canada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

SterqVerhael schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:46:
Dit en RB heeft nu twee weken de tijd gehad om te kijken of een aanpassing om de kerbs beter aan te vallen haalbaar is. Dat zullen ze dan vast hebben meegenomen naar Canada.
Gezien VER twee races achter elkaar al niet lekker ging, heeft men dus al meer tijd gehad om het te analyseren en op te lossen. De twee weken tussen Monaco en Montreal in (hou ook rekening met er naar toe reizen etc) is zo voorbij en hoeft dus ook niet heel productief te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-05 07:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vraag is vooral hoe hobbelig het circuit (nog) is. Als dit recht getrokken is, geef ik Red Bull alle kans. Hobbelt het, zal het weer spannend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
CH4OS schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:50:
[...]
Gezien VER twee races achter elkaar al niet lekker ging, heeft men dus al meer tijd gehad om het te analyseren en op te lossen. De twee weken tussen Monaco en Montreal in (hou ook rekening met er naar toe reizen etc) is zo voorbij en hoeft dus ook niet heel productief te zijn.
Eens, alleen de data van het Monaco weekend was natuurlijk pas tijdens, dan wel na dat weekend beschikbaar voor analyse. En op de baan in Monaco leek het probleem wel duidelijk nog meer aanwezig dan in Imola. Wat betekent dat de data analyseren vanuit dat weekend nog waardevoller is. Daar heeft men wel tijd voor gehad nu, zij het in beperkte zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

SterqVerhael schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:16:
Eens, alleen de data van het Monaco weekend was natuurlijk pas tijdens, dan wel na dat weekend beschikbaar voor analyse. En op de baan in Monaco leek het probleem wel duidelijk nog meer aanwezig dan in Imola. Wat betekent dat de data analyseren vanuit dat weekend nog waardevoller is. Daar heeft men wel tijd voor gehad nu, zij het in beperkte zin.
Maar dat hoeft dus ook geen definitie te zijn dat het opgelost is (als het al op te lossen is...), gezien het probleem al even speelt, dat is mijn punt meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
SterqVerhael schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:46:
[...]

Het probleem hebben ze al sinds 2022. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 06:42

siggy

Wait.... what?

Nog geen weer-update? Er is regen voorspeld. Wel niet zoveel op de zondag, maar toch. Scheelt ook alweer veel met de kerbs normaal gesproken.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-05 23:18

Damian

Insane Obtrusion

Wat een heerlijke tijden weer. Zo mag elke race zijn!

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Chocoball
De trofee voor komend weekend

Was niet de trofee blijkbaar, dit is hem :$
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/2024-canadian-grand-prix-trophy-v0-yh5jh0yq2l5d1.jpeg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=2846be80bfff6cb263382f66c01eb22e76c9fd92

De trofee werd wel aangekondigd door ESPNF1 bijvoorbeeld dus vreemd.

[ Voor 146% gewijzigd door Chocoball op 09-06-2024 23:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-05 10:36
DaniëlWW2 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:50:
[...]

Het probleem hebben ze al sinds 2022. ;)
Ik vind dat statement van RB/Marko een beetje kort door de bocht. Lastig te begrijpen dat de RB op Miami, Monaco, Las Vegas en Montréal voorgaande jaren prima ging. Enkel Singapore ging beroerd in 2023 in de Qualy, race ging opzich goed (weinig geluk met de SC), 2022 was beroerd door strategisch misser in de qualy maar hij had zeker de pace om vooraan weg te rijden. Dus of er is iets anders aan de hand of ze zijn van buitenaf meer gehinderd (enkel speculatie maar enigszins te begrijpen dat FOM wat meer in de melk heeft te brokkelen als sinds 2023 de opgewekte interesse in de F1 afkalft door dominantie).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Thinlanet schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 19:35:
[...]

Ik vind dat statement van RB/Marko een beetje kort door de bocht. Lastig te begrijpen dat de RB op Miami, Monaco, Las Vegas en Montréal voorgaande jaren prima ging. Enkel Singapore ging beroerd in 2023 in de Qualy, race ging opzich goed (weinig geluk met de SC), 2022 was beroerd door strategisch misser in de qualy maar hij had zeker de pace om vooraan weg te rijden. Dus of er is iets anders aan de hand of ze zijn van buitenaf meer gehinderd (enkel speculatie maar enigszins te begrijpen dat FOM wat meer in de melk heeft te brokkelen als sinds 2023 de opgewekte interesse in de F1 afkalft door dominantie).
Of de andere jaren hadden ze een grotere voorsprong waardoor een slecht weekend voor RBR nog steeds een P1 was. Nu de rest er dichter op zit is een slecht weekend wel een P5 of whatever.

En in de race zijn de problemen natuurlijk wat meer "gemaskeerd". Dan hoef je niet elke ronde elke curb perfect te rijden. Dan kun je ook gewoon van de curbs afblijven en ben je nog steeds snel (/paar honderdste langzamer, maar als je voorheen per ronde 3 tiende sneller was in de Q...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Toch wel één van de mooiste die ik sinds lange tijd gezien heb ook al is dit ding door AI gecreëerd.

Hier kun je jouw eigen ontwerpen: KLIKKERDEKLIK

[ Voor 11% gewijzigd door Gekkenhuis op 05-06-2024 19:58 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:10
Niet lelijk :)

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
[...]

Het kwam vanuit Verstappen en er staat me bij dat dit aan het begin van 2022 ook speelde. Toen werd de veel te zware RB18 alleen goed doorontwikkeld, deed Ferrari een zelfs voor Ferrari standaarden, behoorlijke Ferrari en was Verstappen zijn tweede titel binnen.

Vorig seizoen was een totale afslachting van Verstappen die het vele veld totaal vernederd heeft. Want Perez was echt niet zoveel sneller dan de rest van het veld. Die ging falen onder de druk van een teamgenoot die zo bizar veel sneller was dan hij.

Maar nu lopen Ferrari en McLaren aardig in omdat ze daar hun zaken ook op orde beginnen te krijgen. En dan zijn zwaktes van RBR opeens wat relevanter. Ik zie Verstappen bijvoorbeeld in Spa nog steeds met belachelijke marge winnen, maar niet meer elk circuit zal zo makkelijk zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:46
De concurrentie is gewoon dichterbij gekomen, maar neem wel aan dat de RB nog steeds op de meeste circuits de beste is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Blik1984 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 21:04:
De concurrentie is gewoon dichterbij gekomen, maar neem wel aan dat de RB nog steeds op de meeste circuits de beste is
Dat moeten we maar afwachten, dat is wellicht de verwachting naar aanleiding van het begin van het seizoen, maar de laatste races waren echt wel matig van Red Bull.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:03
Misschien is RB wel bezig iedereen een MBtje te laten doen 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Er was toch een correlatieverschil tussen wat de simulator liet zien en wat de RB20 werkelijk kon doen? In theorie, pakken die curbs, in de praktijk, kangaroo.

Marko's Monaco uitspraak hierover;

Our basic problem is not track-specific. The correlation between the simulator and the track does not work. On the simulator we drive over the kerbs without any problems and here the car jumps like a kangaroo.

“That is where we have to start. Hopefully we will find our form again on real race tracks.

[ Voor 16% gewijzigd door hardware-lover op 05-06-2024 21:28 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:28
hardware-lover schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 21:23:
[...]

Er was toch een correlatieverschil tussen wat de simulator liet zien en wat de RB20 werkelijk kon doen? In theorie, pakken die curbs, in de praktijk, kangaroo.

Our basic problem is not track-specific. The correlation between the simulator and the track does not work. On the simulator we drive over the kerbs without any problems and here the car jumps like a kangaroo.

“That is where we have to start. Hopefully we will find our form again on real race tracks.
Ze hadden toch iets van Mercedes gekopieerd? Misschien kunnen ze dat terugdraaien. MB had ook problemen met simulator/track-verschillen; misschien onbedoeld meegekopieerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik denk dat Newey allang wist dat ie weg zou gaan en die heeft even RBR subtiel de verkeerde kant opgestuurd, et voila. :+

Te koop....

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Vraag me af waar de inspiratie vandaan komt.
spoiler:
.
vegeta approves.
Afbeeldingslocatie: https://vignette.wikia.nocookie.net/dragonballfanon/images/a/a9/Vegeta_Super_Saiyajin.png/revision/latest?cb=20160827155018&path-prefix=es

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-05 10:36
hardware-lover schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 21:23:
[...]

Dat heb ik ook vernomen, maar als ik het letterlijk neem spreekt hij zich tegen; probleem niet circuit-specifiek, maar op dit circuit een verschil tussen sim en werkelijkheid. Naja, het zal wel aan mijn interpretatie liggen. Was het niet in 2017 dat de correlatie helemaal zoek was in het begin van dat jaar? Ik dacht dat RB obv die lering al die jaren zo pusht op correlatie.
In Neweys boek rept hij ook vaak over het belang van correlatie tussen werkelijkheid en sim/windtunnel, en enkele keren moeten concluderen dat deze niet klopte (bij de CG901b en FW16).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:20
Stel dat Max z’n oma ballen had:

Australië 25 punten
Miami 25 punten
Monaco 15 punten

Bovenstaande was zonder rempech, een dronken safety car chauffeur en een glipper in bocht 1 gebeurd. Max had nu 50+ voorgestaan op Ferrari en iedereen aan het piepen hoe saai het is. Als de pech aanhoud wordt het spannend. Anders staat Max bij de zomerstop gewoon weer 100 punten voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
streamnl schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 22:10:
[...]

spoiler:
.
vegeta approves.
[Afbeelding]
Prince Vegeta!! :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Laatst online: 02:54

SuBBaSS

-has Ryzen

Nice!

Mooi uit de buurt van NOR houden! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Lynx schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 22:19:
Stel dat Max z’n oma ballen had:

Australië 25 punten
Miami 25 punten
Monaco 15 punten

Bovenstaande was zonder rempech, een dronken safety car chauffeur en een glipper in bocht 1 gebeurd. Max had nu 50+ voorgestaan op Ferrari en iedereen aan het piepen hoe saai het is. Als de pech aanhoud wordt het spannend. Anders staat Max bij de zomerstop gewoon weer 100 punten voor.
Ik zou Miami nog eens terugkijken. Dat had namelijk niks met een dronken SC te maken. Norris was gewoon (net) voor de SC over SC line 2, vervolgens had die een voorsprong die groot genoeg was voor een free stop onder SC en klaar. Immers rijden ze de eerste volle ronde (/tot 2x passeren control line) een vastgestelde delta tijd. Verstappen had dat gat dus nooit kunnen dicht rijden, ook niet als de SC nog een kleine ronde in de pits was blijven staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-05 07:51

Tripl3 D

Brother in Arms

Ziet er niet echt Norris-proof uit, dus die kan maar beter niet op het podium eindigen.

Afbeeldingslocatie: https://media1.tenor.com/m/1WtRqbeUXDQAAAAC/lando-norris-norris.gif

:+

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
streamnl schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 22:10:
[...]

spoiler:
.
vegeta approves.
[Afbeelding]
Op een of andere manier moet ik bij de trofee steeds denken aan Lance Stroll en zijn maple syrup maar dit komt ook aardig in de buurt :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-05 15:23
Volgens deze site: https://www.netweather.tv...asts/sports-and-events/f1
Is de laatste weersvoorspelling als volgt.

Morgenochtend buien, rest vd dag (dus tijdens de sessies) droog met wolken/zon.
Zaterdag: meeste kans op regen in de avond, maar ook midden op de dag kans op een bui.
Zondag: zo'n beetje de hele dag regen/buien

[ Voor 6% gewijzigd door Plenkske op 06-06-2024 15:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:47

Martinspire

Awesomeness

Ik zou het op zich niet erg vinden als de race met een uurtje wordt uitgesteld, ivm Xbox presentatie :X

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:46

Roy

Hobbies?

SuBBaSS schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 23:08:
[...]

Nice!

Mooi uit de buurt van NOR houden! :+
Yep, ik zag deze vanmorgen nog bij de fabriek van Red Bull staan: inclusief de scherven _/-\o_ , en erachter staat de nieuwe
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AjABDa83UvG1eZ5scJpWOKIK6bs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DWFB6y8xDXIrjxLFu4zkCzuW.jpg?f=fotoalbum_large

Inderdaad...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
Het eerbetoon aan Senna gaat verder in Canada met geel-groene kerbstones in de eerste chicane.

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/decalspotters-on-x-the-first-chicane-at-the-circuit-gilles-v0-silskaigxx4d1.jpeg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=eee75260c876fff667037b4825810a1e2270cde7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:47
Wel een tribute voor Senna, maar 2 jaar geleden geen (zichtbare) tribute voor Gilles? Oké.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Toen hebben ze in plaats van 1 lullig bochtje, meteen het hele weekend het hele circuit Gilles Villeneuve genoemd.

spoiler:
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:52

sjaool

Every life should have 9 cats

Maarten_E schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:32:
Wel een tribute voor Senna, maar 2 jaar geleden geen (zichtbare) tribute voor Gilles? Oké.
Misschien omdat de zus van Jacques Villeneuve dat niet nodig vond? Die schijnt dat soort zaken te regelen voor de familie. Ze was ook al niet zo blij met de tribute helm van Leclerc. Of er was wel een tribute maar niet duidelijk zichtbaar? Ik kan zo verder ook niets vinden op het web.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Chocoball
Red Bull komt met een aanpassing tegen de hobbels en kerbstones in Montreal :)

Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Red-Bull-Formel-1-GP-Kanada-Montreal-6-Juni-2024-169Gallery-6938883d-2112537.jpg

Ook de eerste fan heeft zich bij het circuit gemeld :)

Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Murmeltier-Formel-1-GP-Kanada-Montreal-6-Juni-2024-169Gallery-dd366c26-2112550.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-05 11:13

p0st

Dutch Reefer

Chocoball schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:09:

[Afbeelding]

Ook de eerste fan heeft zich bij het circuit gemeld :)

[Afbeelding]
Haha it's groundhog day!

Oprecht leuk dat ze zondag regen voorspellen, wordt weer tijd voor een leuke regenrace :)

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-05 09:33
Heb ook wel weer eens zin in een leuke regenrace, of iets met droog/regen/droog/regen, waarbij het nog interessant wordt met pitten en wel of niet voor bandenwissel gaan.
Zit niet zo te wachten op uitstel van een uur omdat anders de baan te nat is om te starten.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 23:19
Chocoball schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:09:

[Afbeelding]
Is dat Penelope's trapauto? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Blijkbaar is de trofee voor deze grand prix ontworpen met behulp van AI. AWS heeft na onderzoek van verschillende trofeeën met de hulp van generatieve AI de defintieve vorm weten te maken. Daarna is het ontwerp doorgestuurd naar een zilversmid die de trofee heeft gemaakt.

https://www.motorsport.co...at-a-grand-prix/10620461/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SterqVerhael
p0st schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:24:
[...]

Oprecht leuk dat ze zondag regen voorspellen, wordt weer tijd voor een leuke regenrace :)
Back to the Future: Canada 2011.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chocoball
Dat is wel een hele dure aandrijving van 45 miljoen dollar :+
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/who-needs-newey-when-you-have-the-checo-mobile-v0-q964xw6se25d1.jpeg?auto=webp&s=9682f9a24b3e06659fc136dd998de8a260a5607a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:52

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Chocoball schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 15:28:
Dat is wel een hele dure aandrijving van 45 miljoen dollar :+
[Afbeelding]
"Red Bulls newest signing tests the 2026 car."

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
(Flinke kans op een) regenrace nice!
Kan een spetterende slalom om al die natte bevers groundhogs heen worden en misschien zelfs nog wat meeuwen voor Lewis om te ontwijken, altijd leuk die fauna in Canada.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
Ik snap het enthousiasme voor een regenrace niet echt. Tegenwoordig wordt er (bijna) niet meer geracet als het regent.

Brazilië 2016? Dat is tegenwoordig gewoon een rode vlag en geen herstart meer. Die wagens werpen veel meer water op met die brede banden en alle downforce die uit de vloer wordt gehaald.

Beetje druppels prima, maar echt regen hoop ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:14
TinusXIII schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 17:38:
Ik snap het enthousiasme voor een regenrace niet echt. Tegenwoordig wordt er (bijna) niet meer geracet als het regent.

Brazilië 2016? Dat is tegenwoordig gewoon een rode vlag en geen herstart meer. Die wagens werpen veel meer water op met die brede banden en alle downforce die uit de vloer wordt gehaald.

Beetje druppels prima, maar echt regen hoop ik niet.
Dat herinner ik me anders. Laatst keer afgelasting was Spa '21?
Daarna nog heel veel mooie natte races gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
Luapper schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 17:47:
[...]

Met rode vlaggen en wachttijden totdat de herstart plaats vond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:25

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

[...]

Recenter nog, Imola 2023.
De Grand Prix van Emilia-Romagna gaat komend weekend niet door. De organisatie heeft woensdag een streep door het evenement gehaald vanwege hevige regenval die de Italiaanse regio rond het circuit in Imola teistert

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
[...]

Een echte race? Of een rode vlag en wachten tot het droog genoeg is zoals in Japan 2022?

[ Voor 3% gewijzigd door TinusXIII op 07-06-2024 18:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Slurf1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-05 11:20
Pjottski schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 17:52:
[...]

[...]
Dat had er ook echt specifiek mee te maken dat de huidige f1 auto’s slecht in de regen kunnen rijden ja…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:14
Pjottski schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 17:52:
[...]

[...]
Ja, lastig rijden in een rampgebied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:28
TinusXIII schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 18:14:
[...]

Een echte race? Of een rode vlag en wachten tot het droog genoeg is zoals in Japan 2022?
Zandvoort 2023 vergeten?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Het regent, hagelt en stormt op dit moment op het circuit... Ben benieuwd of FP1 doorgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:30
Poh.. lekker weertje.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:51
pilskes schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 18:48:
Het regent, hagelt en stormt op dit moment op het circuit... Ben benieuwd of FP1 doorgaat.
Oh, dat wordt een leuke FP1. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:08
plizz schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 19:04:
[...]

Oh, dat wordt geen leuke FP1. :*)
Ftfy

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:51
Nog hoop water op baan. Wie weet. Wij gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Gaat het door? Daar stond wel heel veel water.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:23
Dus pit exit blijft gesloten tot nader order, terwijl de klok wel aftelt. Goed verhaal FIA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
plizz schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 19:04:
[...]

Oh, dat wordt een leuke FP1. :*)
Veel plezier, ik ga wat anders doen 🌧️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:45
Ik zie iemand met een stofzuiger een grote plas staan te leegzuigen...................................

Alleen geel in sector 1 en 2 en Charles zet zijn helm op.

[ Voor 23% gewijzigd door aveenhuysen op 07-06-2024 19:33 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:23
Hebben ze te weinig full wets om te trainen of zo? Je kunt die plassen toch ook wegrijden met full wets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap