[F1 2024] Race 9 GP van Canada Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste
Acties:
  • 74.115 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:39
gambieter schreef op maandag 10 juni 2024 @ 11:06:
[...]

Bij Benetton mocht Verstappen een keertje Schumi's auto gebruiken en die was toen al anders dan die van de 2e rijder (daar zaten dingen op welke de tweede auto niet had). Barichello mocht niet laten zien hoe goed hij was, al was hij natuurlijk niet goed genoeg.

Perez is ook duidelijk de 2e rijder. Maar presteert nu zelf nog veel slechter dan hij zou moeten kunnen, en dat is het probleem. Hij heeft dezelfde tools ter beschikking.
En dat zeiden we vorig jaar ook en toch vond Red Bull dat ie mocht blijven zitten. Ik ga er nog steeds van uit dat Red Bull meer informatie heeft dan wij hier en het daarmee beter weet. Ze laten hem echt niet zitten als ze een betere optie zien.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

redwing schreef op maandag 10 juni 2024 @ 11:14:
En dat zeiden we vorig jaar ook en toch vond Red Bull dat ie mocht blijven zitten. Ik ga er nog steeds van uit dat Red Bull meer informatie heeft dan wij hier en het daarmee beter weet. Ze laten hem echt niet zitten als ze een betere optie zien.
Vorig jaar werd hij nog tweede in het eindklassement ;)

Maar ik vermoed dat Red Bull het risico van niet winnen van het constructeursklassement wil nemen om het team niet verder te verstoren.

[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 10-06-2024 11:18 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
gambieter schreef op maandag 10 juni 2024 @ 11:06:
[...]

Bij Benetton mocht Verstappen een keertje Schumi's auto gebruiken en die was toen al anders dan die van de 2e rijder (daar zaten dingen op welke de tweede auto niet had). Barichello mocht niet laten zien hoe goed hij was, al was hij natuurlijk niet goed genoeg.

Perez is ook duidelijk de 2e rijder. Maar presteert nu zelf nog veel slechter dan hij zou moeten kunnen, en dat is het probleem. Hij heeft dezelfde tools ter beschikking.
Ik weet wat dat Perez onderlaatst presteert. Hetzelfde materiaal ter beschikking betekend niet dat een 2e rijder van een top coureur ook daadwerkelijk eenvoudig dicht bij kan zitten.
Berger deed dat niet bij Senna, JJ Letho/ verstappen/ Herbert en Barichello kwamen niet in de buurt van Michael.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

d-vine schreef op maandag 10 juni 2024 @ 11:18:
Ik weet wat dat Perez onderlaatst presteert. Hetzelfde materiaal ter beschikking betekend niet dat een 2e rijder van een top coureur ook daadwerkelijk eenvoudig dicht bij kan zitten.
Berger deed dat niet bij Senna, JJ Letho/ verstappen/ Herbert en Barichello kwamen niet in de buurt van Michael.
Bij Schumacher (Benetton) hadden de 2e rijders niet hetzelfde materiaal. Ferrari durf ik niet te zeggen, maar ik vermoed dat alle upgrades altijd voor Michael waren...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
gambieter schreef op maandag 10 juni 2024 @ 11:19:
[...]

Bij Schumacher (Benetton) hadden de 2e rijders niet hetzelfde materiaal. Ferrari durf ik niet te zeggen, maar ik vermoed dat alle upgrades altijd voor Michael waren...
Vroeger kreeg een 1e rijder wel eens eerder een upgrade of de eerste beschikking van de t-car maar dat was het ook wel.
Verder is het alleen maar speculeren, feiten van de uitslagen daar veranderd weinig aan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:00
Wat ik me nog afvraag: stel Russel of Norris was op Full Wets gegaan, en was weggereden.
Hoe ver had ie dan in die 7/8 rondjes kunnen pakken, gezien de winst die Magnussen reed in verkeer. Zou zomaar 20 seconden (free stop) voor kunnen hebben gelegen, nieuwe inters pakken en door.

Enige risico was de grote kans op een safetycar... Jammer dat niet één van de toppers deze keuze gemaakt heeft.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:15

JB

Cédric roelt!

caspervc schreef op maandag 10 juni 2024 @ 11:28:

Enige risico was de grote kans op een safetycar... Jammer dat niet één van de toppers deze keuze gemaakt heeft.
SC geeft net zoveel risico als de rest? Je kan naar binnen voor inters maar bent je voorsprong kwijt, of?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Plenkske schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:29:
[...]

Blijkbaar wel, en natuurlijk de fans. Dat zijn er ook veel in Noord, Midden en Zuid-Amerika.
De vraag is ook, wie is of was er beschikbaar die een betere coureur is, de tweede viool kan accepteren en ook bij het Verstappenkamp goed valt? Ik denk niemand.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:58
FirePuma142 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 11:42:
[...]

De vraag is ook, wie is of was er beschikbaar die een betere coureur is, de tweede viool kan accepteren en ook bij het Verstappenkamp goed valt? Ik denk niemand.
Ik denk toch dat een Bottas het echt wel beter zou doen om eerlijk te zijn. Die heeft alle andere kwaliteiten ook. En Bottas kon het HAM nog wel eens moeilijk maken in racepac en kwalificatie maar kon ook team orders volgen.

Maar ik denk inderdaad de combi "rust in de tent" en "blikjesverkoop Mexico/Zuid Amerika (en de USA, vergis je niet hoeveel Spaanssprekenden dat land heeft met roots in de buurt van Mexico) zullen meespelen.

Ik geloof echt niet dat ze iets zien wat wij niet zien bij Perez. Getuige ook dat ze vorig jaar al vaak genoeg lieten doorschemeren hem te willen droppen als het niet beter ging.

Aan de andere kant: misschien zit er een clausule in waar Red Bull vrede mee heeft. En als die daar niet naar presteert zoeken ze een ander. Het Red Bull zitje is gewild, en dat zal nog wel zo blijven met de nieuwe regels aangezien meestal teams met eigen motor development wel voordelen hebben tot teams die motoren inkopen.... (Mercedes afgelopen jaren daargelaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:13
FirePuma142 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 11:42:
[...]

Sainz vind ik beter, of die goed valt weet ik niet. Intussen al best lang geleden dat die samen reden.
Tsunoda zie ik nog wel ooit gebeuren, Ricciardo niet meer eigenlijk...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:26
Wat ik me nog afvraag: stel Russel of Norris was op Full Wets gegaan, en was weggereden.
Hoe ver had ie dan in die 7/8 rondjes kunnen pakken, gezien de winst die Magnussen reed in verkeer. Zou zomaar 20 seconden (free stop) voor kunnen hebben gelegen, nieuwe inters pakken en door.

K-Mag reed lekker snel naar voren maar dat strandde redelijk vlot omdat de baan meer intermediate was dan full wets. Dus je moet rekening houden met een extra pitstop van bijna 20 sec. Je moet dus 2 sec per rondje goed maken om weer vooraan te rijden na de stop.

Overigens vond ik de graphics welke band het beste was op welk deel van de baan ook heel prima. :)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:49

Dentist

Next patient please...

Sainz kan niet als 2e rijder, daar is hij te goed voor.

Ik zie het wel gebeuren dat Lawson Perez gaat vervangen... De enige vraag is wanneer de prestatie-clausules in Perez' contract worden geactiveerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:15

Risico niet waard.
Dan kom je in de situatie uit dat je moet kiezen tussen trage full wett en hopen dat je er nog wat rondjes uit kan persen voordat je naar slicks overstapt.
Of optie 2 volledig stampen totdat je een pitstop hebt en dan wisselen. (tussentijds hopen dat de baan niet droog genoeg gereden wordt zodat de intermediates niet beter gaan presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
siggy schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:40:
[...]

Logan moet echt allang weg zijn. Aardige vent, maar Latifi reed niet eens zoveel schade. Hij is echt compleet 'out of his depth'. Vowles krijgt denk ik niet de rekeningen te zien volgens mij, ondenkbaar dat ie er nog steeds in die auto zit.
Het is de enige Amerikaan, dat is sowieso al zijn commerciële waarde.

Maar daar zou je toch wel iemand anders voor moeten kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:18
Toch wel knap dat bij de gebruikelijke rapportcijfers op maandag 2 coureurs het slechter deden dan Sargeant die meestal stijf onderaan staat :)

spoiler:
Zhou en Perez

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Dentist schreef op maandag 10 juni 2024 @ 11:58:

Ik zie het wel gebeuren dat Lawson Perez gaat vervangen... De enige vraag is wanneer de prestatie-clausules in Perez' contract worden geactiveerd..
In 2030?
Want vooralsnog is er nog niet eens een zitje voor Lawson bij Toro Rosso beschikbaar.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Voorlopig staat ie ook met lege handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Laatst online: 22-06 14:55

pro_6or

amateur_60r

JB schreef op maandag 10 juni 2024 @ 08:05:
[...]

Dit inderdaad. Wat een drama met hem tot nu toe.

Wordt voor RBR nog lastig om gooi naar WCC te doen zo, zeker ook omdat de dominantie voor Max weg is. Wel benieuwd waar ze precies last van hebben (suspension?) en weten maar nog niet opgelost krijgen.

Vond het wel lachen bij Brundle met “and how satisfied are you with that victory?”

“Thank you!” :D
volgens mij hoorde hij die vraag niet meer, verwachtte hij een thank you goodbye en kwam er ineens nog een vraag.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPee
  • Laatst online: 19:41
siggy schreef op zondag 9 juni 2024 @ 21:54:
Mja, zuur voor Piastri en Tsunoda. Waarom ze DR Tsunoda lieten aanvallen is echt stupid. Ipv 2 auto's in de punten hebben ze eentje... Als ze de optie hebben, hebben ze liever DR in de punten dan Tsunoda krijg ik de indruk. Ook bij Mclaren gevoelsmatig weer Piastri opgeofferd. Dat had een Mclaren 2-3 moeten zijn. Piasri nog wat groen achter de oren maar dit was slecht gemanaged in mijn ogen. Piastri leek sneller dan Norris en dan vragen ze hem om erachter te blijven.....
Dat Tsunoda buiten de punten viel, is volledig zijn schuld. Hij vloog namelijk zelf uit de bocht en spinde.

En ze vroegen helemaal niet aan Piastri om erachter te blijven. Op een gegeven moment vroegen ze zelfs of hij mogelijk sneller zou kunnen rijden en een aanval op Verstappen zou kunnen doen, ookal zat hijj achter Norris. Hij was toen echter in gevecht met Russel, waardoor dat volgens hem geen optie (meer) was.
Zijn probleem is echter bandenmanagement. Het wordt beter, maar ze gaan nog steeds sneller op, waardoor hij aan het einde niet meer zo snel is.
siggy schreef op maandag 10 juni 2024 @ 07:28:
[...]
Daarnaast hadden de stewards desondanks een sc of vsc kunnen roepen. Er reed immers volgens hun een gevaarlijke situatie op de baan. Dus wat willen ze nou? Nog maar te zwijgen over dat er gewoon enorm wat zooi op de weg lag, volgens mij na Tsunoda zijn foutje. Dus ja 'safety', my ass.......
Die zooi van Tsunoda was voornamelijk het bord dat hij omver reed. Dat is piepschuim, dus geen gevaar.
En ja, die VSC had gekund. Dat zou echter geen gevaar voor de positie van Max zijn omdat de delta blijft behouden, dus dat zou geen probleem zijn. Bij een SC komen de concurrenten weer bij elkaar en ben je je voorsprong weer kwijt. Met een rijdende "safety issue" is dat echter niet nuttig om uit te sturen. Tegen de tijd dat die de baan op is, rijd Perez de pit in en is het probleem opgelost. Dat deden ze in Monaco ook niet toen er een auto met lekke band reed.

let the past be the past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

siggy schreef op maandag 10 juni 2024 @ 07:28:
[...]

Daarnaast hadden de stewards desondanks een sc of vsc kunnen roepen. Er reed immers volgens hun een gevaarlijke situatie op de baan. Dus wat willen ze nou? Nog maar te zwijgen over dat er gewoon enorm wat zooi op de weg lag, volgens mij na Tsunoda zijn foutje. Dus ja 'safety', my ass.......
Rommel buiten de ideale lijn/racelijn is normaal geen VSC of SC.
Rommel op de ideale lijn/racelijn kan wel een VSC of SC geven.

Daar zijn ze al jaren wel consistent in :)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Eigenlijk maar eentje (volgens planning dan), als je ook rekening houdt met de eerste pitstops, die Norris ook een ronde later deed. Je ziet immers in welke ronde er naar binnen werd gegaan. ;)

En ja, in absolute zin heb je ook gelijk, als je enkel kijkt naar de rondes zelf. :)

EDIT, ter verduidelijking op wat ik bedoel:
Doordat NOR zijn eerste pitstop al een ronde later was dan die van VER kon NOR dus ook 1 ronde langer doorrijden. Vervolgens rijdt NOR nog 1 ronde langer door, waarschijnlijk omdat dat een interessantere pit window gaf doordat NOR extra kon gaan stampen (en de banden van VER wellicht nog niet optimaal warm waren bijvoorbeeld), om het gat zo klein mogelijk te maken. Al zullen dat de rondetijden moeten uitwijzen of dat zo was. :)

[ Voor 50% gewijzigd door CH4OS op 10-06-2024 13:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Chocoball schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:30:
Toch wel knap dat bij de gebruikelijke rapportcijfers op maandag 2 coureurs het slechter deden dan Sargeant die meestal stijf onderaan staat :)

spoiler:
Zhou en Perez
Hoe kan iemand die gefinished is, niet gespind is en niet in de muur/tegen een andere auto aangereden is, het slechter gedaan hebben dan iemand die 2 keer in 1 race de muur geraakt heeft!? (Zhou vs Sargeant)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

En wat is SAI nu dan bij Ferrari? :?
Als iemand PER vervangt, zie ik eerder TSU dat doen. Laat Lawson eerst maar lekker leren en groeien bij het junior team van ze. :) Al vraag ik mij wel af of er echt wel iemand is die het wel "goed" kan doen naast VER.

Gezien de volgende race op een 'normaal' circuit is (Spanje), zie ik het wel gebeuren dat er een totaal andere dynamiek weer is met in elk geval meer ruimte (het circuit is breder in vergelijking tot de afgelopen 3 races). De drie plaatsen grid penalty voor de race is dan zuur, maar volgens mij kan PER als de setup van de auto goed is, gemakkelijk anderen inhalen in de race.

[ Voor 33% gewijzigd door CH4OS op 10-06-2024 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

pro_6or schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:43:
[...]

volgens mij hoorde hij die vraag niet meer, verwachtte hij een thank you goodbye en kwam er ineens nog een vraag.
De vraag ervoor ging over de problemen die hij zou hebben gehad met de schokdemping toch ("it almost knocks me out" zei hij er op teamradio nog over).
Vervolgens geeft ie een wat ontwijkend antwoord en je ziet dat de vervolgvraag van Brundle niet eens bij hem binnenkomt.

Er was wat gaande in dat bolletje van Max wat even wat 'lag' veroorzaakte. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Laatst online: 23-06 13:14

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

bvbal79 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:05:
[...]

Welke positie gaf hij op dan...voor zijn stop lag hij 3de. Zijn actie bij Piastri was niet handig, anders had hij Norris het nog lastig kunnen maken en was hij 2de
Rondje 55, crash Albon / Sainz, safetycar. Russell gaat van de witte band naar de gele band. Hamilton gaat van geel naar wit maar de rest van de top 6 blijft buiten.

Dus ging hij van p3 naar p4. Achteraf gezien kon hij dat weer goed maken, dus de keuze voor verse gele pakte goed uit voor hem. Maar of het uiteindelijk nodig was geweest? Van p3 naar p3 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
D-dark schreef op maandag 10 juni 2024 @ 11:59:
[...]

Risico niet waard.
Dan kom je in de situatie uit dat je moet kiezen tussen trage full wett en hopen dat je er nog wat rondjes uit kan persen voordat je naar slicks overstapt.
Of optie 2 volledig stampen totdat je een pitstop hebt en dan wisselen. (tussentijds hopen dat de baan niet droog genoeg gereden wordt zodat de intermediates niet beter gaan presteren.
Als je zag hoe ver de Haas nog kwam op Full Wets.... Misschien hadden ze Lewis moeten opofferen door hem op full wets te zetten, proberen voorbij Max te rijden en dan de boel ophouden voor Russel.

Had uiteindelijk weinig opgeleverd met alle safety cars, maar dat is met hindsight....

Magnussen reed van P12 naar P4, en Nico van P17 naar P7. Dan zou je zeggen dat Hamilton van P8 met een snellere auto als Magnussen/Nico toch ook iets gedaan zou kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
CH4OS schreef op maandag 10 juni 2024 @ 00:09:
Ik denk ook niet dat je het hem kwalijk kunt nemen, nu zijn contract niet verlengd wordt...
Het helpt zijn imago als teamspeler niet echt ten goede. Zeker nu hij geen stoeltje heeft.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
TheBrut3 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 08:36:
Net nog even de onboard van Norris bekeken, maar de SC komt voordat hij bij de pit is. Ze hadden hem dus binnen kunnen halen. Achteraf hadden ze dat moeten doen of ze hadden hem door moeten laten rijden, dat pakte bij diverse anderen ook goed uit. In beide gevallen had Norris waarschijnlijk gewonnen.
Dan moesten ze waarschijnlijk double stacken bij McLaren met Piastri. Die zou dan mogelijk teveel hinder hebben ondervonden aangezien iedereen in de pits zou duiken. Maar we zullen het nooit weten...

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:24
Chevy454 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:07:
Dan moesten ze waarschijnlijk double stacken bij McLaren met Piastri. Die zou dan mogelijk teveel hinder hebben ondervonden aangezien iedereen in de pits zou duiken. Maar we zullen het nooit weten...
Sorry maar Norris reed 15 seconden voor Piastri, die was al weg voor de rest überhaupt de pits in reed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:31

sjaool

Every life should have 9 cats

CH4OS schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:46:
[...]
En wat is SAI nu dan bij Ferrari? :?
Dat is de politiek van Ferrari. Sainz is echt geen tweede rijder materiaal. Het is nu eenmaal dat ze bij Ferrari vol hebben ingezet op Leclerc en voor volgend jaar op Hamilton. Die hele redenatie van Ferrari ontgaat mij even. Of het moet echt om de marketingwaarde van Hamilton gaan.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Chevy454 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:02:
Het helpt zijn imago als teamspeler niet echt ten goede. Zeker nu hij geen stoeltje heeft.
Wat dat betreft heb ik OCO nooit echt als teamspeler gezien, ook in eerdere jaren niet. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
TheBrut3 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:12:
Sorry maar Norris reed 15 seconden voor Piastri, die was al weg voor de rest überhaupt de pits in reed.
Als ik me niet vergis was het Monaco vorig jaar (of het jaar ervoor?) bij een bepaald rood team.
Stel dat de pitstop matig is, pak em beet 4 seconden.

Dan heb je nog 11 seconden om:
De oude banden van Norris op te bergen (gewoon in de box mikken).
De nieuwe banden van Piastri klaar te zetten op positie bij de pit box
(geen idee of die dan al uit de warmers zijn maar lijkt me wel maar die koelen dan al voor 20 seconden af).
Mentaal voor te bereiden en op te laden om de stop te maken.

Niet onmogelijk maar krap aan en error prone want je kan zomaar plots een verkeerde band in de handen hebben. Iets met een vervanger van Lewis die met gemixte banden reed....

[ Voor 17% gewijzigd door Chevy454 op 10-06-2024 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:57
Chevy454 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:54:
[...]

Als ik me niet vergis was het Monaco vorig jaar (of het jaar ervoor?) bij een bepaald rood team.

(geen idee of die dan al uit de warmers zijn maar lijkt me wel maar die koelen dan al voor 20 seconden af).

Niet onmogelijk maar krap aan en error prone want je kan zomaar plots een verkeerde band in de handen hebben. Iets met een vervanger van Lewis die met gemixte banden reed....
Dat is natuurlijk onzin als je ziet hoeveel gelukte double stacks er gebeuren waar de ze vlak na elkaar reden

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
McLaren heeft gewoon geen sterke strategist, dat zie je wel vaker bij dat team. Net als bij Ferrari... (wat die soms doen is mij echt een raadsel :+ ).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:11
ArcticWolf schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:08:
McLaren heeft gewoon geen sterke strategist, dat zie je wel vaker bij dat team. Net als bij Ferrari... (wat die soms doen is mij echt een raadsel :+ ).
Sain do strategy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19:50
Chevy454 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:54:
[...]

Bij double stacks, die wel vaker gebeuren, liggen er toch gewoon 8 banden klaar en daarna ruimen ze de 8 banden die eraf komen op. Zo doen ze dat al jaren.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:12
TheBrut3 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:12:
[...]

Inderdaad, zelfs met een slechte pitstop was dat gelukt.
En dan nog had Piastri tijd verloren, maar had Norris gewoon op kop gelegen en een veel grotere kans op de overwinning gehad.

Gewoon een tactisch foutje van McLaren. Gelukkig hielden we er een paar mooie beelden aan over, Norris die bijna full lock driftend voor Max de baan op probeerde te komen was toch wel een mooi gezicht :P

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
Nog even wat fotos

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZbTfA--vad9W0xO-lJnjQJoWo0o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OjSrJgLYlCFN27Kecr3LO9uG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gm-vDAlEKYOQFcI8JXlwO_DTlTY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qIoltPUeRLHTZc41GCMDemeS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/94dkR4Unu5He5aFmYNLtqIRTppk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aiddvYzBff5yHMdE8xX7qHyF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xPn_PAgYsyz5hN7C_MojM00yuwU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lKw2HCHMmRfjfAQeF6rqlG0U.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lm_aQPqWSlbxkKJ4i5suJhaCNPo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7KDjBfQpJV37hXD8r6Xo6Ty1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3rRJrkAvd2UpDsw10aXCrD0iQAY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K3yXtf3tM38pISSs3ibC4clZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gYJPDMACRBh5uSMSLoTPEb4W5mU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YQV28dMkys5f2dSabsfrvMg2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/33EGirDNVoQ1k4pUsMw6KqW9uOQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/33HLC26ASaAnbihdnvNxwDFF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iQkZFjnXhvr2pGNSW17Wh_biRV0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wpqbspRj5vsl2je1KaMXnQtv.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Perez mocht er niet op zo te zien :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:52
Die zat al in het hotel joh :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

ArcticWolf schreef op maandag 10 juni 2024 @ 19:06:
[...]

Helmut zie ik ook niet. Was die uberhaupt in Canada ?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19:50
Help!!!! schreef op maandag 10 juni 2024 @ 19:27:
[...]

Helmut zie ik ook niet. Was die uberhaupt in Canada ?
Helmut staat het hele jaar volgens mij al niet meer op de teamfoto's.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:20

Killjoy

Klingon lawn products

[...]

Die was bezig onderdelen van zijn auto op te rapen :+

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
CH4OS schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:25:
[...]
Wat dat betreft heb ik OCO nooit echt als teamspeler gezien, ook in eerdere jaren niet. :$
Daar denkt die zelf heel anders over als je het interview luistert. Ook fantastisch om dit te luisteren wetende wat er in Monaco is gebeurd....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

SuBBaSS schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:52:
[...]

De vraag ervoor ging over de problemen die hij zou hebben gehad met de schokdemping toch ("it almost knocks me out" zei hij er op teamradio nog over).
Vervolgens geeft ie een wat ontwijkend antwoord en je ziet dat de vervolgvraag van Brundle niet eens bij hem binnenkomt.

Er was wat gaande in dat bolletje van Max wat even wat 'lag' veroorzaakte. :+
Hah! Ja, daar gaat hij echt niks over zeggen. Iig nog een hoop te winnen met dit concept. Is ook voor 2 jaar natuurlijk.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Killjoy schreef op maandag 10 juni 2024 @ 19:35:
[...]

Die was bezig onderdelen van zijn auto op te rapen :+
Moet afwassen totdat de boete is afbetaald.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Die wil uit de buurt van Marko blijven!!

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chocoball
Buxton die iets vindt van de straf voor Perez en Red Bull. Tweet is inmiddels verwijderd.
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/will-buxton-the-team-have-admitted-they-told-perez-to-v0-47tzbtngxq5d1.jpeg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=8856b3bf0b5c0602e1c356bc0e3175c72411b5e9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

Ik denk dat die even apart is genomen door Helmut voor een stevig gesprek. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-06 12:56
Chocoball schreef op maandag 10 juni 2024 @ 23:37:
Buxton die iets vindt van de straf voor Perez en Red Bull. Tweet is inmiddels verwijderd.
[Afbeelding]
Ik vind de regel nogal overtrokken; stel er was een rode vlag ( door een ander incident of herstel bandenstap), dan hadden ze de achtervleugel evt in de pits nog kunnen herstellen. De regel die Buxton hier aanhaalt eist van de coureur/team met de beschikbare beelden te beoordelen of je verder kan rijden met eigenlijk de instructie om de auto maar te verlaten als je van de baan ben geraakt. In het verleden (Australie 2009 geloof ik) was er tussen Vettel en Kubica een incident welke wat uit de hand liep, maar dat was ook in de haast van de laatste ronde meen ik.

Er zijn tal van voorbeelden waar de regels of sportieve intenties zijn getart omwille van het teambelang. De schade bij Perez was significant maar m.i. niet anders dan een wing-endplate of een beschadigde voorvleugel die er vanaf kan vallen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wanneer /na welk incident deze regel is ingevoerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

[Afbeelding]
Opzich heeft hij gelijk. De reden voor het doorrijden was puur voor het teambelang en kon andere rijders in gevaar brengen door debris.

Buxton zal het wel verwijderd hebben vanwege de link naar Crashgate, waarvan ik totaal niet geloof dat Alonso er niets van wist (het is en blijft een rat). Als Red Bull had gezegd "parkeer de auto waar het veilig is, veroorzaak geen safety car", dan was er minder aan de hand geweest.

[ Voor 19% gewijzigd door gambieter op 11-06-2024 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
Thinlanet schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 00:05:
[...]

Ik vind de regel nogal overtrokken; stel er was een rode vlag ( door een ander incident of herstel bandenstap), dan hadden ze de achtervleugel evt in de pits nog kunnen herstellen. De regel die Buxton hier aanhaalt eist van de coureur/team met de beschikbare beelden te beoordelen of je verder kan rijden met eigenlijk de instructie om de auto maar te verlaten als je van de baan ben geraakt. In het verleden (Australie 2009 geloof ik) was er tussen Vettel en Kubica een incident welke wat uit de hand liep, maar dat was ook in de haast van de laatste ronde meen ik.

Er zijn tal van voorbeelden waar de regels of sportieve intenties zijn getart omwille van het teambelang. De schade bij Perez was significant maar m.i. niet anders dan een wing-endplate of een beschadigde voorvleugel die er vanaf kan vallen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wanneer /na welk incident deze regel is ingevoerd.
Verschil is dat je met een afgebroken wing-endplate nog door kan na de pitstop, maar je bij een afgebroken achtervleugel sowieso klaar bent. De enige reden dat hij daar nog reed was dus om een safetycar te vermijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:23
Denk dat het zeker voor Sainz en Albon een andere race was geweest als die SC was gekomen. 🤡

De straf is verder idd veel te licht. Superlicentie van checo afnemen is veel meer op z’n plek! 🫵

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Plenkske
  • Laatst online: 19:13
[Afbeelding]
En als Hamilton vooraan zou rijden en Russell doet zoiets dan is het of slim, of ze zeggen er niets over.

Ohnee wacht, dan zou een straf echt belachelijk zijn natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Plenkske op 11-06-2024 08:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:07
Bottas en Hamilton Ijn ook al een paar keer met een gevaarlijk beschadigde auto doorgereden, vergelijkbaar risico en dat mocht oen ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-06 12:56
NiaX schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 08:03:
[...]

Verschil is dat je met een afgebroken wing-endplate nog door kan na de pitstop, maar je bij een afgebroken achtervleugel sowieso klaar bent. De enige reden dat hij daar nog reed was dus om een safetycar te vermijden.
Tja, je kan natuurlijk nooit weten hoe het de race zich verloopt. Had Verstappen in Hongarije 2019 (pre-start crash) of 2021 (Bottas’ middagje bowlen) ook z’n auto aan de kant moeten zetten, beide keren kreeg hij de kans op z’n auto op te lappen en de race te vervolgen. Het bewijst maar weer dat de strategy zo nou ligt en een neutralisatie zo zwaar effect heeft wat je dus te alle tijden wil vermijden. Gezien eerdere neutralisaties zag ik geen VSC toegepast worden. Ik weet niet of deze actie van Perez/RBR erger is dan bijv de stoet achter een safetycar ophouden zodat je teammaat voor je een veilige pitstop kan doen, of het langzaam rijden van Magnussen in Jeddah tbv Hulkenberg. Die dingen mogen wel, maar het effect is misschien wel het zelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 23-06 22:04
Uiteindelijk kwam er toch een SC kort erna dus het effect werd al snel teniet gedaan. Dan vind ik niet dat je het nog zwaarder moet straffen zeker puur op basis van de intentie. Dan moet je eerder Haas aanpakken die met Magnussen meerdere races op rij de limiet hebben opgezocht.

Als je het gaat reverse engineeren zou je op deze manier ook doelbewust een SC kunnen veroorzaken op een gegeven moment....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

[Afbeelding]
Dit is toch al zovaak gebeurt? Even los van de benefits, hoe vaak heb ik achter in het veld half afgebroken vleugels etc terug zien gaan, nog onder de auto vastzittend enz. Of is die regel pas recent ingebracht?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:10

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

JB schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 08:39:
[...]

Dit is toch al zovaak gebeurt? Even los van de benefits, hoe vaak heb ik achter in het veld half afgebroken vleugels etc terug zien gaan, nog onder de auto vastzittend enz. Of is die regel pas recent ingebracht?
Kan mij nog een race in Oostenrijk herrineren van HAM vs. ROS waarbij de laatstgenoemde ook met een vonkende voorvleugel onder de auto vol gas doorgaat (voor zover mogelijk).

Gebeurt idd vaker.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 08:44:
[...]

Kan mij nog een race in Oostenrijk herrineren van HAM vs. ROS waarbij de laatstgenoemde ook met een vonkende voorvleugel onder de auto vol gas doorgaat (voor zover mogelijk).

Gebeurt idd vaker.
Dat is dus zo, het gebeurd/gebeurde vaker. Mijn vraag is dus sinds wanneer is de regel toegevoegd aan de regelementen dat men zijn auto stil moet zetten indien dat gevaar opleverd?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:12
RCBL schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 08:52:
[...]

Dat is dus zo, het gebeurd/gebeurde vaker. Mijn vraag is dus sinds wanneer is de regel toegevoegd aan de regelementen dat men zijn auto stil moet zetten indien dat gevaar opleverd?
Ik geloof de regel is "Als iets in het grijs gebied gebeurt en het is in voordeel van een brit laat het gaan is het in het nadeel van een brit bestraf het" Maar ik kan het mis hebben. Zo lijkt het in iedergeval te werken ik heb de regels er niet op nagekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Eens dat het gevaarlijk kan zijn.

Het gebeurt echter vrij vaak dat behoorlijk beschadigde auto's door blijven rijden.

De enige reden daarvoor is dat men linksom of rechtsom denkt een voordeel te kunnen behalen.

Echter het aloude probleem is hier weer dat de stewards dit totaal niet consequent toepassen.

PER moet superzwaar bestraft worden en een andere keer kijken ze er niet of amper naar om.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

ArgantosNL schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:38:
[...]

Ik geloof de regel is "Als iets in het grijs gebied gebeurt en het is in voordeel van een brit laat het gaan is het in het nadeel van een brit bestraf het" Maar ik kan het mis hebben. Zo lijkt het in iedergeval te werken ik heb de regels er niet op nagekeken.
Nu is Will niet echt UK minded volgens mij, dus ik snap deze harde woorden niet helemaal (ook al is de tweet verwijderd).

Op X gaat het ook over (de "fanbase") dat HAM constant benadeeld wordt nu. Iets te lage temp in de banden zou bewust zijn, RUS voortrekken enz.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
gambieter schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 00:29:
[...]

Opzich heeft hij gelijk. De reden voor het doorrijden was puur voor het teambelang en kon andere rijders in gevaar brengen door debris.

Buxton zal het wel verwijderd hebben vanwege de link naar Crashgate, waarvan ik totaal niet geloof dat Alonso er niets van wist (het is en blijft een rat). Als Red Bull had gezegd "parkeer de auto waar het veilig is, veroorzaak geen safety car", dan was er minder aan de hand geweest.
Dat is denk ik ook de essentie.
Ik begreep totaal niet waarom Perez doorreed. Achteraf horen dat het in opdracht van het team was om een SC te vermijden, vind ik onacceptabel. Maar uiteindelijk is dit niet crashgate. En Perez bestuurt die auto en draagt zeker ook verantwoordelijkheid. Ee geldboete doet een team zoals RBR ook niks. Dat is in de marge gezien de schade die Perez alweer heeft veroorzaakt. Je zou eerder kunnen denken aan puntenaftrek in het WCC.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:24
Ik vind de straf voor Perez juist onzin. De auto reed technisch gezien nog en kon makkelijk met langzame snelheid bij de pits komen. In het verleden is het zo vaak voorgekomen en niet bestraft en ik heb het gevoel dat het in de toekomst ook voor zal komen en niet bestraft zal worden.
De wagen van Albon kon bijvoorbeeld echt niet verder omdat de voorwielophanging kapot was, anders was die waarschijnlijk ook gewoon doorgeregen of terug naar de pits.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bvanham
  • Laatst online: 09:07
We hebben al geregeld auto's zien doorrijden met banden die er bijna van af liepen in voorgaande jaren en dit jaar. Auto's met Spoilers onder de auto klem, loshangende voorkanten en zijkanten, noem maar op. Of alles straffen of niets. Als er concreet direct gevaar is van de baan halen og direct straffen. niet naderhand de Straffen bingo erop los laten nadat de teams gezeurd hebben.

Benno

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 19:00
Fauna schreef op zondag 9 juni 2024 @ 22:07:
Hey stelletje slowchatters, kijken jullie nou meer op GoT of naar de Tv? :+

[Afbeelding]
Ik ben nu pas bij deze reactie. Was ergens op pagina 30 gebleven meen ik, en intussen is het 98 pagina's :X

Door omstandigheden de race maar op de achtergrond gezien. Gisteren geen kans gehad om terug te kijken, dus dat gaat vandaag maar eens gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fauna
  • Laatst online: 14:23
Volgens mij moet dit "Perez-probleem" duidelijk vast te leggen kunnen zijn in de regelementen. Dat stel ik mij als volgt voor:
Heb je schade aan de auto en is het een vervangbaar onderdeel? Direct naar de pits om te laten vervangen.
Is er een risico op het verliezen van onderdelen? >> Meatball of penalty b.g.g.
Heb je schade aan de auto en is het niet te repareren tijdens de sessie (beschadigde ophanging/afgebroken achtervleugel bijv)? Als je nog kan rijden, de auto op de eerste veilige plek stilzetten. Anders auto verlaten en het aan de marshalls overlaten.

Wat het team tegen Perez zei is begrijpelijk, maar zou m.i. prima af te vangen moeten zijn met het veilig stilzetten van de auto. En niet nog meer dan de helft van het circuit over moeten met een auto die half uit elkaar valt. Nu snap ik dat het voor het team lastig is om te zien (behalve via de camerabeelden), dus dit zou de coureur beter moeten beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Fauna schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:36:
Volgens mij moet dit "Perez-probleem" duidelijk vast te leggen kunnen zijn in de regelementen. Dat stel ik mij als volgt voor:
Heb je schade aan de auto en is het een vervangbaar onderdeel? Direct naar de pits om te laten vervangen.
Heb je schade aan de auto en is het niet te repareren tijdens de sessie (beschadigde ophanging/afgebroken achtervleugel bijv)? Als je nog kan rijden, de auto op de eerste veilige plek stilzetten. Anders auto verlaten en het aan de marshalls overlaten.

Wat het team tegen Perez zei is begrijpelijk, maar zou m.i. prima af te vangen moeten zijn met het veilig stilzetten van de auto. En niet nog meer dan de helft van het circuit over moeten met een auto die half uit elkaar valt. Nu snap ik dat het voor het team lastig is om te zien (behalve via de camerabeelden), dus dit zou de coureur beter moeten beoordelen.
Eens. En die eerstvolgende veilige plek kan aan de rijders medegedeeld worden tijdens de rijdersbriefing.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-06 10:02
Als je auto nog rijdt en je kan de pits halen gewoon doorrijden, ik zie het probleem niet. Doe dan een VSC en als er iets afvalt onderweg dan maar een SC of rood. Maar om nou voor elk wissewasje je auto aan de kant te zetten ergens op het circuit.............. Regeltjes en regeltjes en ondertussen gaat de sport er steeds minder leuk van worden. Het is al een sport van banden sparen etc etc. Perez kon prima verder hoor met die achtervleugel die op half zeven hing.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
JB schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 08:39:
Dit is toch al zovaak gebeurt?

Gebeurt wel vaker inderdaad. :*)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Die van Alonso in Azerbeidzjan vergeet ik ook niet snel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rkCdO04783ERAZTseeEFidTGXRk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AE6YtfJPR7rRwrj74fIvmQ3V.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 16:26
Lewis won Silverstone ook een keer op 3 wielen.

Wat ze beter hadden kunnen doen was wat McLaren met Piastri deed in Miami. Daar was het bericht aan Piastri dat hij geen SC mocht veroorzaken want dat kon de winst van Norris om zeep helpen.

De vraag is dat of Perez hem wel tussen de lijntjes had weten te houden.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Hippocampus schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:22:
Die van Alonso in Azerbeidzjan vergeet ik ook niet snel.

[Afbeelding]
Oh ja die. Daar kreeg Alonso toch geen staf voor?
En dan heb je nog Leclerc in Monaco die ook stukken koolstofvezel over de baan verspreidde.

Want daar gaat het mij uiteindelijk zelf om. Dat spul op de baan levert je zo lekke banden op en dan kan je wel lelijk crashen. Maar in Monaco en Baku, toch twee erg krappe circuits, gebeurde er dacht ik niks vanuit de stewards. Dat is wel weer krom.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 14:19:
[...]

Geen straf, volgens mij alom lof dat ie de auto zo teruggebracht heeft :+
niet helemaal onterecht

Vind het ook beetje meten met 2/3/4 maten dat Perez hier nu wel een penalty voor krijgt, maar het zou me niet moeten verbazen

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
BM schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 14:26:
[...]

Geen straf, volgens mij alom lof dat ie de auto zo teruggebracht heeft :+
niet helemaal onterecht

Vind het ook beetje meten met 2/3/4 maten dat Perez hier nu wel een penalty voor krijgt, maar het zou me niet moeten verbazen
Mij verbaast helemaal niks meer met de huidige F1 commissarissen, is Russell zijn 3de plaats al kwijt of zijn ze hierover nog aan het vergaderen............................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:28
asing schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:37:
Ik vond het zo gek dat zoiets toen mocht.. Bedoel, het was toen wel wel spannend, wel niet.. Maar aan de andere kant, die auto zal niet meer aan het minimum gewicht voldaan hebben toch? :-) Of is dat zonder de band zelf dat gewicht >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 14:19:
[...]

Nope, hij reed zelfs nog naar p7 toen. :*)
Misschien liet hij niet zoveel rotzooi achter op wat rubber na dan, maar zijn terugreis naar de pit was best een onderneming omdat het allemaal niet zo lekker meer stuurde :P. Dat had ook anders kunnen aflopen.
(sowieso knap met éénwielaandrijving)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:52
aveenhuysen schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 14:33:
[...]

Mij verbaast helemaal niks meer met de huidige F1 commissarissen, is Russell zijn 3de plaats al kwijt of zijn ze hierover nog aan het vergaderen............................
Waarvoor had hij die kwijt moeten raken? Incident met Piastri was toch al tijdens de race afgehandeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Shinji schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 15:29:
Waarvoor had hij die kwijt moeten raken? Incident met Piastri was toch al tijdens de race afgehandeld.
Nee, na de race moesten ze naar de stewards. No further action, beiden verantwoordelijk.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GPq6L4tWQAAI418?format=jpg&name=4096x4096

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Chocoball
gambieter schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 15:49:
[...]

Nee, na de race moesten ze naar de stewards. No further action, beiden verantwoordelijk.
[Afbeelding]
Uit de persconferentie, George die te horen krijgt dat hij met 4 minuten naar de stewards moet.:)
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/whats-george-saying-thats-got-max-and-lando-like-this-v0-dgquu27otq5d1.jpeg?auto=webp&s=8430d8a4ee5d64323523378b9e02d4c4a664201d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:15
Chocoball schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 16:15:
[...]

Uit de personferentie, George die te horen krijgt dat hij met 4 minuten naar de stewards moet.:)
[Afbeelding]
Nep volgens mij. Ik meen gelezen te hebben dat in de video van de persconferentie ze die gezichten niet maken.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
NitroX infinity schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 16:52:
[...]

Nep volgens mij. Ik meen gelezen te hebben dat in de video van de persconferentie ze die gezichten niet maken.
Even de persconferentie er op nagekeken er waren wel wat gezichtuitdukkingen vanaf een afstand te zien maar inderdaad niet zo overdreven als in deze foto :)

Nog eentje van Lollipopman dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Laatst online: 15:06
Fauna schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:36:

Wie zegt dat ze tijdens de sessie niet een achter spoiler kunnen vervangen? Hij zal niet meer om de knikkers meedoen maar theoretisch kan het wel.

Dit moeten ze gewoon toelaten.. je kan niet alles maar gaan bestraffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Laatst online: 15:06
ProudElm schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 15:07:
[...]

Ik vond het zo gek dat zoiets toen mocht.. Bedoel, het was toen wel wel spannend, wel niet.. Maar aan de andere kant, die auto zal niet meer aan het minimum gewicht voldaan hebben toch? :-) Of is dat zonder de band zelf dat gewicht >:)
Misschien geen steekproef gehad? Weet niet of de band alleen lek was of er ook echt af?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

meenkdrie schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 17:58:
[...]

Misschien geen steekproef gehad? Weet niet of de band alleen lek was of er ook echt af?
see for yourself:
https://www.formula1.com/...ls.4o9akvkxtOT4zB2nIkkx7f
:P

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
asing schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:37:

Wat ze beter hadden kunnen doen was wat McLaren met Piastri deed in Miami. Daar was het bericht aan Piastri dat hij geen SC mocht veroorzaken want dat kon de winst van Norris om zeep helpen.

De vraag is dat of Perez hem wel tussen de lijntjes had weten te houden.
Hij won met één lekke band, dat is iets anders dan op drie wielen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:32
:+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BBEdvY4A-RtuozCJzD8zhf3Ced8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/meltdbbmN1fsYd3rlUSNstK7.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:28
meenkdrie schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 17:58:
[...]

Alleen lek dus.. Bleef wel gaaf/spannend of hij het zou halen of niet.. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:46

basvn

Breezand - NHN

nog een leuke funfact voor het topic dicht gaat

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Fauna
  • Laatst online: 14:23

Hij is weer fijn 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:49
De double overtake van Albon! haha
Sowieso de mooiste aktie van de hele race _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:26
Plint schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 21:13:
[...]

De double overtake van Albon! haha
Sowieso de mooiste aktie van de hele race _/-\o_
Denk dat die ook wel hoog gaat eindigen in de mooiste inhaalacties van het seizoen, geweldige move!

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Dat gedoe met Perez is de gebruikelijke onbegrijpbaarheid. Was het niet Sargeant die zijn auto achteruit tegen de vangrail parkeerde waarbij zijn achtervleugel volgens mij ook duidelijk beschadigd was. De stewards wachten of hij nog van zijn plek kon komen voor het roepen van de SC. Had sargeant dan wel mogen wegrijden? Ja, het zag er niet zo dramatisch uit als bij Perez, maar Perez leek geen rommel te verspreiden op de baan én hij is prima zonder te spinnen in de pts aangekomen, toch? Dus hij krijgt een straf omdat het mogelijk gevaarlijk was, maar uiteindelijk niet was?

Ja, Perez had wellicht beter bij de u turn voor het laatste rechte stuk aan de kant kunnen gaan, maar zijn er nog wel mogelijkheden om ergens direct een auto in te rijden zonder dat marshalls of hulpvoertuigen vanuit achter de vangrail hoeven te komen?

Het voelt beetje makkelijk, rondvliegend carbon is veel gevaarlijker mbt lekke banden en daar zijn de stewards normaal ook blind voor, behalve als het een Haas betreft. Als de stewards, of race director, zo alert was en het zó gevaarlijk vondt, hadden ze een direct call richting Horner moeten doen en instructie geven dat de auto direct aan de kant gezet moet worden.

Er zijn zoveel dingen die hier van alle kanten beter en sneller hadden gekund. Team doet wat het beste is voor het team. En de stewards..... die zeuren lekker achteraf :+ Hadden ze een thee-pauze ofzo?

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
Donderdag ochtend en nog steeds geen slotje?

@DaniëlWW2
Even wakker worden hard werkende moderator :(:)

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

d-vine schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 07:51:
Donderdag ochtend en nog steeds geen slotje?

@DaniëlWW2
Even wakker worden hard werkende moderator :(:)

;)
Volgende week pas een nieuwe race. Geen haast waarschijnlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:57
Als er dan toch nog geen slotje is nog een keuk liedje over canada. https://www.facebook.com/share/r/oaUhnQZF8gxaPdbD/
Sorry voor de fb link maar je hoeft niet in te loggen

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En dan gaat het topic maar dicht. ;)

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord