[F1 2024] Race 10 GP van Spanje Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 46.954 views

Onderwerpen

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:18

Chocoball

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:44

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jHCQxl5aAM5SIMvA8k_T3A-EbFI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/INyoUNp2p0GL3OkXGr8lIMLj.png?f=user_large
Race 10: Gran Premio De España
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/sTx8R83CStBqpABHej0GR7cV.jpg

Topicregels
💬️
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Schema
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3BiYvSj5cyoG7cfzrpCGp1e9na8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aGmHKEwjjzjxwaY2DNDj3Py0.png?f=user_large
vr 21 jun
Free Practice 1:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 13:30
Local time: 13:30
Free Practice 2:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 17:00
Local time: 17:00
za 22 jun
Free Practice 3:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 12:30
Local time: 12:30
Qualifying:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 16:00
Local time: 16:00
zo 23 jun
Race:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 15:00
Local time: 15:00

Circuit
▸ Naam: Circuit de Barcelona-Catalunya▸ Aantal rondes: 66
▸ Locatie: Barcelona, Spanje▸ Lengte circuit: 4.657 km
Meer info ↗▸ Race-afstand: 307,236 km

Afbeeldingslocatie: https://media.formula1.com/image/upload/f_auto,c_limit,q_auto,w_1320/content/dam/fom-website/2018-redesign-assets/Circuit%20maps%2016x9/Spain_Circuit

Bandenoverzicht

Voor de race in Barcelona zijn de volgende banden gekozen: Hard (C1), Medium (C2) en Soft (C3).

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GQSiXbsXcAAYwnt?format=jpg&name=4096x4096

Terug naar boven

[ Voor 2% gewijzigd door Chocoball op 19-06-2024 08:03 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:29
Benieuwd of Red Bull het lek weer boven heeft en hier een easy win kan behalen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-05 16:25

basvn

Breezand - NHN

alweer 8 ! jaar geleden voor het verstappen avontuur in stroomversnelling ging!

Ik verwacht RBR hier wel weer dominant. (naja de nr 1 auto) die andere moet maar is laten zien wat hij kan.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-05 13:17
basvn schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 08:08:

Ik verwacht RBR hier wel weer dominant. (naja de nr 1 auto) die andere moet maar is laten zien wat hij kan.
Laat hem inderdaad maar eens de eerste Q doorkomen. Dat kost hem de laatste tijd al moeite genoeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:36
Blik1984 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 08:03:
Benieuwd of Red Bull het lek weer boven heeft en hier een easy win kan behalen
Benieuwd of ze ook met een flexiwing komen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-05 11:13

p0st

Dutch Reefer

basvn schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 08:08:

2016... zo lang geleden en nog zo recent! wordt weer een klassiek race weekendje, zin in :D

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:00

Pierre

Van nature lui!

Inderdaad lang geleden iedereen hyped of Max Verstappen iets kon doen in zijn 1e race voor RBR, my lord wat een zondag was dat zeg, ik maakte een flickflack over de bank haha.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-05 13:47
Ben benieuwd of we dit weekend twee Verstappens op het hoogste schavotje gaan zien. Vader Verstappen op zaterdag, zoon Verstappen op zondag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Toevallig de race van 2016 afgelopen weekend teruggekeken. Was vermakelijk met het commentaar van Croft, Brundle en Kravitz wie schuld had aan de botsing tussen de 2 zilverpijlen. Moest wel even wennen aan de de kleurtjes op de wang van de banden want dat was anders dan het huidige systeem.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

[F1] Seizoen 2016 - Deel 2

voor de liefhebbers van ''het'' moment. de laatste paar rondjes :)

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
basvn schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:12:

En toen begonnen de race topics de race erna.
Ben er nu ook al acht jaar bij betrokken. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Chocoball
DaniëlWW2 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:19:
[...]

Inmiddels heb ik ook al 2 seizoentopics en meer dan 30 racetopics waar mijn naam bij staat. het gaat zo snel :'( *O*

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-05 16:29
Nieuwe race en de eerste ooit die ik ga kijken als vader. Althans, ga proberen te kijken :P zin in!

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:40
De race die de komende races bepaald. Als RB hier niet dominant is.....dan krijgen we een knotsgek seizoen.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 05:05
Wat is er eigenlijk met @nachtnet gebeurt? Want die is toentertijd meen ik begonnen met de uitgebreide topicstarts en heeft die jaren / seizoenen lang geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-05 08:05

Martinspire

Awesomeness

Snowhite0901 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:31:
De race die de komende races bepaald. Als RB hier niet dominant is.....dan krijgen we een knotsgek seizoen.
Mja het is echt afwachten hoe het er nu voor staat, dit is weer een normaal circuit met lage kerbs en snelle bochten. Het is denk ik vooral de vraag hoe ver de rest er nu achter zit, want dat RB hier goed zal gaan, staat wel vast. Al heb ik ook wel het idee dat het aan de laatste paar updates ligt dat ze ineens niet meer zo hard gaan.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-05 11:13

p0st

Dutch Reefer

Jasphur schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:29:
Nieuwe race en de eerste ooit die ik ga kijken als vader. Althans, ga proberen te kijken :P zin in!
Van harte gefeliciteerd! Onze kleine is inmiddels alweer 6 maanden oud dus die kijkt aandachtig en trouw elke zondag mee (ze is overigens voor Ferrari, hebben we besloten (iets met paarden)) :+

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:00
DaniëlWW2 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:19:
[...]

Devian in "Actualiteit, Sport & Politiek - Terugkoppelingtopic"
Devian schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 14:01:
OF gewoon per raceweekend een race topic....naast het algemene f1 topic..

Er word nu alleen maar geprobeerd om enthousiasme in te dammen...ik vind juist dat dat aangemoedigt moet worden. In een los race topic per weekend kan dat.
Ik pak ook graag wat credits daarvoor >:) .

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online

Slowchat in een seizoens-topic :N

spoiler:
:+

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:57

JB

Cédric roelt!

Nou nou, hier jongens!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QVgA_UbJHOY7mFlZBtJDCMOHEaE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ftGXAvkMaZni9kixSmIlxFFo.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:00
Ik heb nooit zoveel met de Spaanse GP eigenlijk. Tuurlijk, Verstappen won in 2016, en dat is een moment om nooit te vergeten. Maar in mijn beleving zijn de races altijd behoorlijk tam. Inhalen is lastig, al is het wel beter geworden sinds het weghalen van de chicane. Er is zoveel data over dit circuit dat set-ups dicht bij het maximale potentieel van de auto liggen. Strategieën zijn daardoor ook weinig verrassend. En incidenten/uitvallers zijn er normaliter ook al niet zoveel.

Sorry als ik als een zuurpruim overkom, neemt niet weg dat ik zeker weer zin heb in deze race. Dat heeft dus niet zo zeer met de race of het circuit te maken, maar wel dat ik benieuwd ben naar de 'ware' rangorde van de teams. Ik hoop daar tenminste wel een iets duidelijker beeld over te krijgen na deze race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Eindelijk weer een race op een normale track, geen (gedeeltelijk) straatcircuit meer. Ben benieuwd of RBR hun neerwaatse spiraal doorbreekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

De enelaatste keer dat we hier gaan racen met de Formule 1. Persoonlijk erg jammer, zo'n race circuit vind ik toch leuker dan een stratencircuit wat in Madrid gerealiseerd gaat worden.

Hoop dat RBR de correlatie weer op orde kan brengen op dit circuit. Immers hebben ze een bak aan data van dit circuit beschikbaar. Je zou dan verwachten dat je met al die informatie de correlatie tussen auto en simulator moet kunnen oplossen.

Kijk overigens iets minder uit naar de Spaanse GP dan anders. Vroeger was dit natuurlijk de start van het Europese seizoen en kwamen teams vaak nog met een hele B-spec aan wat een nieuwe impuls gaf. Deels zijn de updates al geïntroduceerd in Italie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
CH4OS schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:45:
Eindelijk weer een race op een normale track, geen (gedeeltelijk) straatcircuit meer. Ben benieuwd of RBR hun neerwaatse spiraal doorbreekt.
Iedereen kent dit circuit perfect en het is ook vrij neutraal.
Hier gaat iedereen zijn setup goed krijgen en optimaal presteren. Het is een mooie test om te zien hoe de verhoudingen nu echt liggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

DaniëlWW2 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:51:
Iedereen kent dit circuit perfect en het is ook vrij neutraal.
Hier gaat iedereen zijn setup goed krijgen en optimaal presteren. Het is een mooie test om te zien hoe de verhoudingen nu echt liggen. :)
Dat vraag ik mij af; er wordt niet zoveel meer getest op dit circuit als voorheen, de auto's zijn anders dan toen er wél getest werd en meestal komen grotere upgrades aan de wagens juist hier... Wellicht omdat men de track goed kent, wie zal het zeggen, lijkt mij vooralsnog een beetje het kip of ei verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-05 10:28
Woudloper schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:48:
De enelaatste keer dat we hier gaan racen met de Formule 1. Persoonlijk erg jammer, zo'n race circuit vind ik toch leuker dan een stratencircuit wat in Madrid gerealiseerd gaat worden.
Wat mij betreft kiezen tussen twee kwaden. Madrid lijkt mij niets maar Barcelona-Catalunya is ook een van de meest middelmatige race tracks die je kunt bedenken. Tot nu toe hebben wij wel een goed seizoen gekregen, ook op circuits waar je het eigenlijk niet verwacht. Misschien dat Circuit de Barcelona-Catalunya ook ons eens een keer positief kan verrassen.

(of misschien wordt het wel een groot verveelfestijn ala Monaco).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Robkazoe schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 10:00:
[...]

Wat mij betreft kiezen tussen twee kwaden. Madrid lijkt mij niets maar Barcelona-Catalunya is ook een van de meest middelmatige race tracks die je kunt bedenken. Tot nu toe hebben wij wel een goed seizoen gekregen, ook op circuits waar je het eigenlijk niet verwacht. Misschien dat Circuit de Barcelona-Catalunya ook ons eens een keer positief kan verrassen.

(of misschien wordt het wel een groot verveelfestijn ala Monaco).
Laat Baku maar komen dan :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 23-05 14:12

En dan zit ik m'n vrouw uit te lachen als ze weer jankt om een slechte Disney film...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:37

AvK

Ready Set Go

Kunnen we eindelijk kijken hoe dicht de 1e 4 teams nu echt bij elkaar zitten. Inderdaad niet het meest briljante circuit maar ik kijk er naar uit! En als Perez het hier weer slecht doet dan kan het wel eens snel gaan......

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 14:38
AvK schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 10:14:
Kunnen we eindelijk kijken hoe dicht de 1e 4 teams nu echt bij elkaar zitten. Inderdaad niet het meest briljante circuit maar ik kijk er naar uit! En als Perez het hier weer slecht doet dan kan het wel eens snel gaan......
Dat zou wel erg gek zijn, eerst bijtekenen, en een paar races later ineens een andere route?

Er zullen best wel wat prestatie-clausules in zijn contract zijn opgenomen. Maar het zou me verbazen als dat nu al aan de orde komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

Vuvuzela

My spire is forming

*O* Gefeliciteerd! Groetjes aan kleine Max of Maxine.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Fauna schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:44:
Ik heb nooit zoveel met de Spaanse GP eigenlijk. Tuurlijk, Verstappen won in 2016, en dat is een moment om nooit te vergeten. Maar in mijn beleving zijn de races altijd behoorlijk tam. Inhalen is lastig, al is het wel beter geworden sinds het weghalen van de chicane. Er is zoveel data over dit circuit dat set-ups dicht bij het maximale potentieel van de auto liggen. Strategieën zijn daardoor ook weinig verrassend. En incidenten/uitvallers zijn er normaliter ook al niet zoveel.

Sorry als ik als een zuurpruim overkom, neemt niet weg dat ik zeker weer zin heb in deze race. Dat heeft dus niet zo zeer met de race of het circuit te maken, maar wel dat ik benieuwd ben naar de 'ware' rangorde van de teams. Ik hoop daar tenminste wel een iets duidelijker beeld over te krijgen na deze race.
Niet zuur. Ik vind deze nog frustrerender dan Monaco. Bij Monaco weet je bij voorbaat al dat je niet kan inhalen/racen, maar hier verwacht je vaak nog wel iets maar gebeurd er uiteindelijk net zo veel als in Monaco.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:42

-tom-562

Oliesjeik

Juist als ze nog zo klein zijn gaat het prima!
Wacht maar tot ze gaan kruipen :')
Maar wel leuk hoor, de oudste (4 jaar) komt er regelmatig bij zitten om te kijken en herkent Verstappen (en Perez, "de vriend van Max Verstappen" :+) inmiddels en weet ook al het e.e.a. van pitstops en wat een kwalificatie is :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
CH4OS schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:57:
[...]

Dat vraag ik mij af; er wordt niet zoveel meer getest op dit circuit als voorheen, de auto's zijn anders dan toen er wél getest werd
Dit. Alleen de pre season shakedown van 2022 is hier verreden als "extraatje", bovenop het normale race weekenden, met deze generatie auto's. Ze hebben dus veel historische data van een auto waar ze niet meer mee rijden op dit circuit.

Enige data is dus dingen als track surface en zo (IIRC niet opnieuw geasfalteerd de afgelopen jaren). Maar dan nog heb je andere banden, andere auto's (en dus andere load op de banden) etc waardoor die data waarschijnlijk ook niet meer interessant is.

En voorheen namen ze hier dan updates mee want eerste Europese race (dus eerste makkelijke mogelijkheid), en daarnaast hadden ze dan (zo)veel data dat ze waarschijnlijk ook makkelijk konden zien of de updates werkten i.p.v. twijfelen tussen probleem met updates vs de algemene setup. Immers kan het ook zijn dat de oude onderdelen met dezelfde (foute) setup niet presteert. Door de beschikbaarheid aan data & tests van de testdagen wisten ze doen wel dat de setup klopte (of in de buurt was) en niet mijlenver er vanaf. Wat het testen van updates makkelijker maakt.
En nu is Spanje al niet meer de eerste race in Europa dus minder interessant / relevant voor "eerste updates" en dan ook niet meer gebruikt voor de testdagen dus "minder data met de huidige auto om met en zonder updates te vergelijken" (/verwachtingen op basis van data testdagen + simulatie nieuwe onderdelen vs daadwerkelijk de nieuwe onderdelen op de baan).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Met RB wordt Toro Rosso bedoeld.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Jasphur
Vuvuzela schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 11:33:
[...]

*O* Gefeliciteerd! Groetjes aan kleine Max of Maxine.
Twee dames, dus groetjes terug van Maxine en Leclerique.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Racing Bulls eerder. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
VCARB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Minardi?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:00

Pierre

Van nature lui!

Jasphur schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 14:34:
[...]

Twins dan ben je gelijk klaar :9 gefeliciteerd

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:08
Pierre schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 15:32:
[...]

Twins dan ben je gelijk klaar :9 gefeliciteerd
Ik neem aan dat, als motorsportliefhebber, beide voornamen met de letter ‘V’ beginnen 😎

spoiler:
de V-twins

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:53
Jasphur schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 14:34:
[...]

Charlotte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-05 11:55

Zewatanejo

Fine Thanks!

CH4OS schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:45:
Ja ik ervaar het zelfde. Ik kijk vooral uit naar de race in Oostenrijk. Daar gebeurd altijd wel wat.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Triple header coming!!! Zag ergens dat het zondag haat regenen, van mij mag die natte zooi ff achterwege blijven. Ik wil een normale race zodat we zien of Mclaren en Mercedes echt de Red Bulls kunnen aanvallen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Laatst online: 23-05 14:38
-tom-562 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 11:52:
[...]

Juist als ze nog zo klein zijn gaat het prima!
Wacht maar tot ze gaan kruipen :')
Maar wel leuk hoor, de oudste (4 jaar) komt er regelmatig bij zitten om te kijken en herkent Verstappen (en Perez, "de vriend van Max Verstappen" :+) inmiddels en weet ook al het e.e.a. van pitstops en wat een kwalificatie is :P
Leuk! En herkenbaar. :)
Mijn dochtertje van 10 “kijkt” inmiddels ook al wat jaartjes mee.
Van de week heeft zo wat kudo’s gescored.
Ik zette van de week Nederland - Polen aan, en na 15 min zei ze “wat is dit saai, ik kijk liever formule 1” <3

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• RobertMe
ZeromaNoiS schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 19:13:
[...]

Leuk! En herkenbaar. :)
Mijn dochtertje van 10 “kijkt” inmiddels ook al wat jaartjes mee.
Van de week heeft zo wat kudo’s gescored.
Ik zette van de week Nederland - Polen aan, en na 15 min zei ze “wat is dit saai, ik kijk liever formule 1” <3
En toen heb je de GP van Monaco op gezet vanaf ronde 3? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 06:42

siggy

Wait.... what?

Fauna schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:44:

Nou, dit was 100% waar 20 jaar geleden. Maar vandaag de dag, dankzij Pirelli of wat dan ook, zijn juist de klassieke circuits top evenementen. Zijn we Hongarije vergeten. Het mega snoozfest allertijden in de jaren 90 is nu steevast een stapel van enerverendheid.

Klassieke circuits va Tilke dromes, klassieke circuits winnen altijd, waarom?Ze zijn niet ontworpen op basis van data en cijfers. Barcelona, hoe shit het ook is, dat ding ligt daar en is niet ontworpe omdat het zo hoort te zijn. Mensen vergeten dat.

Er is een reden dat klassieke circuits spektakel geven. Ze zijn organisch (for lack of a better word). Al die Tilke shit is eigenlijk een enkel circuit in een ander land. Grote reden imho dat Merc zo succesvol was. Het functioneerde 100% op Tilkebanen en daarbuiten boeide het niet.

Ik ben mogelijk de enige F1 fan die blij was met Covid 19. Dankzij die shiz hebben we significant minder Tilke banen.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:03
RobertMe schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:34:
Wat is er eigenlijk met @nachtnet gebeurt? Want die is toentertijd meen ik begonnen met de uitgebreide topicstarts en heeft die jaren / seizoenen lang geschreven.
offtopic:
Ik haalde geen plezier meer uit het maken en deelnemen aan de f1 topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:00
siggy schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 20:53:
[...]

Nou, dit was 100% waar 20 jaar geleden. Maar vandaag de dag, dankzij Pirelli of wat dan ook, zijn juist de klassieke circuits top evenementen. Zijn we Hongarije vergeten. Het mega snoozfest allertijden in de jaren 90 is nu steevast een stapel van enerverendheid.
Misschien is het slechts mijn gevoel. Laten we het hopen dat het meevalt, dan hebben we allemaal een mooie zondag :) Wel 100% eens m.b.t. Hongarije, er gebeurde genoeg in de laatste races daar.

Maar toch, ben ik serieus bang voor een saaie race in Barcelona. Om wat ik al eerder zei natuurlijk, maar ook júist vanwege Pirelli. Op een circuit waar het lastig inhalen is (zoals Barcelona), is track position belangrijk. En wat er dan gebeurt, is dat men gewoon 2+s langzamer per rondje gaat rijden om de banden in leven te houden. Rekken tot de volgende geplande pitstop. Daarbij is Barcelona ook nog eens zwaar voor de banden, dus is dat extra motivatie om niet te pushen. En de Pirelli's faciliteren dat op een of andere manier. Het is jammer dat het zo werkt, en als resultaat wil niemand rondenlang druk zetten op zijn voorligger en zodoende zijn banden oproken. Ergo, nog minder inhaalacties, DRS overtakes uitgesloten.

Nogmaals, laten we hopen dat het anders is. Ik laat me graag verrassen. :)
Klassieke circuits va Tilke dromes, klassieke circuits winnen altijd, waarom?Ze zijn niet ontworpen op basis van data en cijfers. Barcelona, hoe shit het ook is, dat ding ligt daar en is niet ontworpe omdat het zo hoort te zijn. Mensen vergeten dat.

Er is een reden dat klassieke circuits spektakel geven. Ze zijn organisch (for lack of a better word). Al die Tilke shit is eigenlijk een enkel circuit in een ander land. Grote reden imho dat Merc zo succesvol was. Het functioneerde 100% op Tilkebanen en daarbuiten boeide het niet.
Geen idee wat dit er mee te maken heeft.
Ik ben mogelijk de enige F1 fan die blij was met Covid 19. Dankzij die shiz hebben we significant minder Tilke banen.
Je weet dat Portimao ontworpen is door Tilke?

[ Voor 3% gewijzigd door Fauna op 20-06-2024 09:46 . Reden: Portimao/Tilke blijkbaar niet waar, maar dacht het wel meer dan eens gehoord te hebben ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 22-05 20:42

Remy

I usually get 100% accuracy

pilskes schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 18:15:
Triple header coming!!! Zag ergens dat het zondag haat regenen, van mij mag die natte zooi ff achterwege blijven. Ik wil een normale race zodat we zien of Mclaren en Mercedes echt de Red Bulls kunnen aanvallen.
Lijkt erop van niet juist: https://www.racefans.net/...ffect-spanish-grand-prix/

edit 2: Kans op regen tijdens racestart: 21%. Dat valt mee.

Een droge GP @ Barcelona vind ik eigenlijk leuker: het speelveld is al redelijk 'level' vergeleken bij andere circuits omdat alle coureurs het circuit al goed kennen - ook van de wintertests enzo.

Over de triple header: hier een aardig verhaal over de logistiek van de teams daaromheen: https://www.motorsport.co...-triple-headers/10624837/

Ik verwacht iig dat Alpine het zeer zwaar gaat krijgen, want geen upgrades voor hen, voor nu.

edit: @nachtnet nog bedankt voor alle moeite en inzet met alle topicstarts voor de F1-topics! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Remy op 20-06-2024 09:47 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-12-2024

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Oh Spanje, dan mag ie weer hè :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FHkJ2NMO9jEujQWFJxbDnPnASns=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hNIVnsd1pPluTQotGN83cjO3.jpg?f=user_large

Hoe groot is de kans op regen daar dit weekend? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:44

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Its time for Catalunyaaaa :)
Hopelijk word het weer een spannende strijd in de top 5, want dat zal het allemaal toch wel een stuk leuker maken.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:08
Hmm, ik moet zowel de kwalificatie als de race met een schuin oog op mijn telefoon kijken dit weekend vrees ik :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 02:22

alienfruit

the alien you never expected

Komt Red Bull (niet VCARB) nog met upgrades in Spanje?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
Voor de liefhebbers van statistieken en nummers. Dit weekend is de 1.111e Formule 1 race.
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/formula-1-turning-it-up-to-1111-for-this-one-the-spanish-v0-a14lec9sbp7d1.jpeg?auto=webp&s=e888d1c43c7259d382c40c41f9378149c52f89fa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
alienfruit schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 18:02:
Komt Red Bull (niet VCARB) nog met upgrades in Spanje?
Red Bull heeft nog niks losgelaten dus morgen even de FIA documentatie in de gaten houden wat de teams eventueel nieuw hebben meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Chocoball schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 18:49:
Voor de liefhebbers van statistieken en nummers. Dit weekend is de 1.111e Formule 1 race.
[Afbeelding]
En dus 111 races na de vorige race in China.
spoiler:
China 2019 was "F1000"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-05 08:05

Martinspire

Awesomeness

Ik snap eigenlijk niet waarom ze (de media en fans) het niet gewoon Red Bull UK en Red Bull Italy hebben genoemd of iets dergelijks. RBUK en RBIT of zelfs RUK en RIT :P

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:53
Martinspire schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 19:39:
[...]

Ik snap eigenlijk niet waarom ze (de media en fans) het niet gewoon Red Bull UK en Red Bull Italy hebben genoemd of iets dergelijks. RBUK en RBIT of zelfs RUK en RIT :P
Omdat Reb Bull RB is en altijd al RB was. En viekarp bekt prima, dus waarom moeilijk doen. Maar ze hebben hun doel bereikt, we hebben het weer over ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 06:42

siggy

Wait.... what?

Fauna schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:38:

Geen idee wat dit er mee te maken heeft.
Alles. Kimi, de Fin, niet de opkomende Italiaan, zij ooit dat alle circuits nagenoeg hetzelfde waren. Tilkedromes, gemaakt op basis van standaarden. Ofwel, elk modern Tilke circuit is gebouwd en ontworpen op dezelfde regels. Dan krijg je in technische zin dezelfde circuits, waardoor dominantie van een enkel team nog eenvoudiger wordt. Kijk naar de jaren 90, ja dominantie bestond toen ook, maar je zag op sommige circuits uischieters vanuit het middenveld wat nu nagenoeg onmogelijk is. Noem elk Tilke circuit gewoon Tilke met een nummer en kijk dan terug welke circuits leuke/goede races waren met al dan niet verrassende resultaten. Dan zul je gewoon zien dat de klassieke circuits, niet ontworpen aan de FIA eisen aka Tilke dromes, helemaal geweldig zijn.

Hungaroring is gewoon het beste voorbeeld. Het was gewoon een crap race, een micky mouse circuit. En nu zijn het een van de betere races. Juist ómdat het geen 20 in een dozijn Tilke circuit is. Coureurs hebben altijd voorkeuren en circuits liggen nou eenmal beter of slechter. Met de klassieke circuits zie je dat verschil heel duidelijk, terwijl er nagenoeg geen verschil is tussen alle Tilke circuits afgezien van enige weersinvloeden.

Tijdens de Merc-dominantie was het zeer extreem met de Tilke circuits. In principe kon je een auto maken/afstellen die het prima deed op Tilke banen en voor de rest niet eens op komen dagen.....

Anders kunnen we gewoon 20 races op puur Tilke circuits houden. Gegarandeerd snooze-seizoen. Ik heb liever variatie.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01:49
Chocoball schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 18:49:
[Afbeelding]
1111?

Het aantal punten van RBR+MCL+FER+AM = 888!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Chocoball
De VCARB01 upgrades in detail, te beginnen met nieuwe sidepods en meer naar voren geschoven onderlip.
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Toro-Rosso-Upgrade-GP-Spanien-2024-169Gallery-a6766be3-2117252.jpg

Sidepod vergelijking, boven oud, onder nieuw.
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Toro-Rosso-GP-Spanien-2024-169Gallery-1ba718cd-2117269.jpg

Meer ruimte onder de sidepods.
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Toro-Rosso-Upgrade-GP-Spanien-2024-169Gallery-f4ad02ad-2117256.jpg

De luchtinlaten zijn smaller en hoger.
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Toro-Rosso-Upgrade-GP-Spanien-2024-169Gallery-52d09f44-2117253.jpg

De vorm van de goot is meer uitgesproken en ...
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Toro-Rosso-Upgrade-GP-Spanien-2024-169Gallery-d02d8841-2117254.jpg

... meer richting de diffuser gericht.
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Toro-Rosso-Upgrade-GP-Spanien-2024-169Gallery-cba59ac7-2117255.jpg

Een nieuwe ondervloer met aangepaste Venturi kanalen.
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Toro-Rosso-Upgrade-GP-Spanien-2024-169Gallery-c412f13f-2117259.jpg

De vloerranden lijken nog gebaseerd op de vorige vloer.
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Toro-Rosso-Upgrade-GP-Spanien-2024-169Gallery-a3960e2b-2117260.jpg

Een klein hoekje bij de floor fence (net boven het Orlen logo).
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Toro-Rosso-Upgrade-GP-Spanien-2024-169Gallery-b023b25d-2117261.jpg

Verder nog een nieuwe achtervleugel.
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Toro-Rosso-Upgrade-GP-Spanien-2024-169Gallery-e82d9855-2117263.jpg

Als de verhalen kloppen dan zijn alleen de voovleugel en beam wing(s) nog van een oudere versie en de rest is nieuw.
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Toro-Rosso-Upgrade-GP-Spanien-2024-169Gallery-30dc096e-2117258.jpg

https://www.auto-motor-un...spanien-bilder-b-version/

[ Voor 7% gewijzigd door Chocoball op 21-06-2024 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 16:15
Chocoball schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 22:34:
De VCARB01 upgrades in detail, te beginnen met nieuwe sidepods en meer naar voren geschoven onderlip.
[Afbeelding]

Sidepod vergelijking, boven oud, onder nieuw.
[Afbeelding]

Meer ruimte onder de sidepods.
[Afbeelding]

De luchtinlaten zijn smaller en hoger.
[Afbeelding]

De vorm van de goot is meer uitgesproken en ...
[Afbeelding]

... meer richting de diffuser gericht.
[Afbeelding]

Een nieuwe ondervloer met aangepaste Ventturi kanalen.
[Afbeelding]

De vloerranden lijken nog gebaseerd op de vorige vloer.
[Afbeelding]

Een klein hoekje bij de floor fence (net boven het Orlen logo).
[Afbeelding]

Verder nog een nieuwe achtervleugel.
[Afbeelding]

Als de verhalen kloppen dan zijn alleen de voovleugel en beam wing(s) nog van een oudere versie en de rest is nieuw.
[Afbeelding]

https://www.auto-motor-un...spanien-bilder-b-version/
Flinke upgrade, ben benieuwd hoe ze presteren nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Kan nou niet zeggen dat ze met een erg hoge df set up rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Jasphur schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 08:45:
[...]

Kan nou niet zeggen dat ze met een erg hoge df set up rijden :+
Er waren nieuwe minimale ground-clearance regels, toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Kijken of naast het Briatore nieuws nog meer mededelnigen komen zoals de verlenging van Stroll bij Aston Martin en dat Sainz bij Williams getekend zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-05 10:36
In het kader van deze voorspelling gaan we misschien toch niet helemaal de “werkelijke pace” zien van de topteams. Vooral zondag wat koeler werkt performance van Mercedes in de hand. RB gedijt doorgaans beter met warmere temperaturen. Koelere condities zorgen mogelijk voor graining linksvoor (band niet in temp window icm belasting zorgt voor hitte in het oppervlak van de band)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
Aantal gebruikte powerunit - en transmissie onderdelen tot nu toe.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GQlPrd8WAAA9H4G?format=jpg&name=4096x4096
https://x.com/fiadocsbot/status/1804060737058251223

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GQlQCTMXEAAEju2?format=jpg&name=4096x4096
https://x.com/fiadocsbot/status/1804061129053720776

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
Nieuwe onderdelen. Gek genoeg staat Ferrari niet genoemd, dacht dat zij hun pakket naar voren hadden gehaald. Mercedes zou aanvankelijk met een nieuwe vloer komen maar daar is het bij een gewichtsbesparing van onderdelen gebleven.

Red Bull
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GQlf0D3WsAElyAG?format=jpg&name=4096x4096

VCARB
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GQlf0ODXQAAjiHe?format=jpg&name=4096x4096

Williams staat ook in het document genoemd maar die heeft niks te melden.

https://x.com/fiadocsbot/status/1804078479069114852

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GQl5_R0WEAA4LEZ?format=jpg&name=4096x4096

pitbox indeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
RAB, die naam heb ik nog niemand zien gebruiken dit jaar. En Racing Bulls komt ook niet veel voor. Terwijl VCARB vast ook prima past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-05 00:03

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
dehardstyler schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:13:
[...]

Die kan ook best een rondje rijden die GP!
Hij heeft dan ook een uitstekende instructeur en voorbeeld. :+
Maar hij lijkt het ook wel een beetje te kunnen. Dat zal denk ik ook helpen om het begrijpen wat Verstappen nodig heeft. Net zoals dat Verstappen ook wel wat lijkt te weten qua details rondom setup. :)

[ Voor 30% gewijzigd door DaniëlWW2 op 21-06-2024 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:46
En daar is de eerste flapperende DRS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Weer geen communicatie te horen tussen GP en Max bij de onboards...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Chocoball schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:21:
Nieuwe onderdelen. Gek genoeg staat Ferrari niet genoemd, dacht dat zij hun pakket naar voren hadden gehaald.
Ferrari staat er weldegelijk in met veranderingen. Net als AM, Stake en Haas.
Alle teams staan overigens genoemd. Bij de teams zonder updates, zoals Williams, staat; No updates submitted for this event.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:29
Zegt natuurlijk nog weinig, maar Max zit er wel meteen goed bij qua rondjes. Dat is de laatste GP’s wel eens anders geweest, waar ze in de vrije trainingen flink aan het strugglen ware

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Blik1984 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:43:
Zegt natuurlijk nog weinig, maar Max zit er wel meteen goed bij qua rondjes. Dat is de laatste GP’s wel eens anders geweest, waar ze in de vrije trainingen flink aan het strugglen ware
Dit is het circuit waar alle teams zoveel data hebben, dat ze de afstellingen allemaal wel goed krijgen.
Het is ook een vrij neutraal circuit. Het is eigenlijk altijd een goed ijkpunt om te kijken hoe goed de auto's en teams nu echt zijn.

Terwijl Verstappen een beetje aan het mopperen was over setup, zie je het gat al. Niet dat er echt wat mis was, maar het kan nog wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
TheBrut3 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:39:
[...]

Ferrari staat er weldegelijk in met veranderingen. Net als AM, Stake en Haas.
Alle teams staan overigens genoemd. Bij de teams zonder updates, zoals Williams, staat; No updates submitted for this event.
Misschien een beperking van de FIA document bot op Twitter? Er stonden maar 4 afbeeldingen en 3 teams genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
4e power unit voor Verstappen aldus F1 TV, hij heeft nu het maximale aantal voor het seizoen bereikt.

[ Voor 6% gewijzigd door Chocoball op 21-06-2024 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
F1TV geeft aan dat Max de meeste motoronderdelen heeft vernieuwd en dat het bij de meeste onderdelen de laatste is voordat hij straf krijgt. Voor Gasly geldt overigens hetzelfde.
Chocoball schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:51:
Misschien een beperking van de FIA document bot op Twitter? Er stonden maar 4 afbeeldingen en 3 teams genoemd.
Dat durf ik niet te zeggen, ik heb daar geen account dus krijg sowieso geen correcte weergave. Ik download altijd even het document.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Chocoball schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:53:
4e power unit voor Verstappen dus heeft nu het maximale aantal voor het seizoen bereikt.
Best wel snel de 4e ingezet. Gaat dan vast nog penalties opleveren verderop in het seizoen.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

albino71 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:54:
[...]

Best wel snel de 4e ingezet. Gaat dan vast nog penalties opleveren verderop in het seizoen.
Of het is puur strategisch. nu 1 race mee rijden en dan zit hij in de poule waar je alles uit kan pakken.

Als je dan een keer een slechte Q hebt, kan je bijna gratis een nieuwe ICE erin hangen. (en wellicht nog wel meer dan dat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
En daar is de tweede flapperende DRS :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MultivlaaiTaart
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-05 13:05
Chocoball schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:51:
[...]

Ik denk het, Ferrari staat inderdaad wel genoemd in het Car Presentation Submissions document: https://www.fia.com/sites...ntation%20Submissions.pdf. Te vinden op https://www.fia.com/documents/season/season-2024-2043

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

TheBrut3 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:57:
En daar is de tweede flapperende DRS :+
Ben het niet aan het volgen, bij wie?

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:56

Marc H

- - Is wakker - -

albino71 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:58:
[...]

Bottas

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
albino71 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:58:
Eerst Tsunoda en daarna Bottas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:37
Wijzigingen aan de auto hoeven alleen vermeld te worden door de teams als het een zichtbaar verschil opleverd. Zo werd op F1TV de update van Mercedes besproken, het ging hierbij om onderdelen die lichter gemaakt werden maar visueel niet anders waren, waardoor ze niet vermeld hoefden te worden in de Car Presentation Submissions documenten.

[ Voor 7% gewijzigd door Racing-Paradise op 21-06-2024 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-05 16:32

sjaool

Every life should have 9 cats

TheBrut3 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:54:
F1TV geeft aan dat Max de meeste motoronderdelen heeft vernieuwd en dat het bij de meeste onderdelen de laatste is voordat hij straf krijgt. Voor Gasly geldt overigens hetzelfde.
Ze wisselen vaak onderdelen om ze maar in de pool te hebben zodat ze later kunnen wisselen tussen de onderdelen. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:19
albino71 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:54:
[...]

De motor die problemen gaf in FP2 in Canada ligt in Japan om te kijken wat het probleem was. Die heeft een halve vrije training gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
basvn schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:55:
[...]

Of het is puur strategisch. nu 1 race mee rijden en dan zit hij in de poule waar je alles uit kan pakken.

Als je dan een keer een slechte Q hebt, kan je bijna gratis een nieuwe ICE erin hangen. (en wellicht nog wel meer dan dat)
Dat kan sowieso toch? Door de engine freeze zal in principe alles dezelfde spec zijn, en motor mag je wisselen tijdens parc ferme, zolang het maar dezelfde spec is. Of die motor wel of niet uit de pool komt maakt verder niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-12-2024

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

RUS heeft een beetje zand in z'n $%^& vandaag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

RobertMe schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 14:21:
[...]

Dat kan sowieso toch? Door de engine freeze zal in principe alles dezelfde spec zijn, en motor mag je wisselen tijdens parc ferme, zolang het maar dezelfde spec is. Of die motor wel of niet uit de pool komt maakt verder niet uit.
Hij bedoelt zonder veel consequenties motor 5 aan je poule toevoegen ;)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Mooi toch hoe de conclusies door de Engels commentatoren al wordt getrokken na het (bijna) afronden van FP1. Ze trekken de conclusie dat RBR er niet bovenop is en dat McLaren beter/sneller is omdat ze dezelfde tijden rijden.

Lijkt erop dat overigens veel teams problemen hebben met de koppeling. Je hoort Leclerc en Verstappen er via de boordradio over klagen.

[ Voor 23% gewijzigd door Woudloper op 21-06-2024 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

RobertMe schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 14:21:
[...]

Bedoelde meer, dat hij nu zijn max aantal heeft gebruikt. als er een 5e in gebruik zou moeten nomen worden, zal dat een penalty worden.(dus dat ga je doen als je een slechte Q hebt) juist omdat alle motoren hetzelfde zijn(op wellicht een betrouwbaarheidsupdate na) is het misschien juist wel slim om nu al je motoren in de poule te hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GQmO76AWoAAnWhZ?format=jpg&name=large
Veel data verzameld door de teams. Ferrari zit er zo te zien ook goed bij, gegeven het feit dat Sainz zijn derde tijd op medium banden heeft gereden en Norris en Verstappen op softs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
Woudloper schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 14:39:

Veel data verzameld door de teams. Ferrari zit er zo te zien ook goed bij, gegeven het feit dat Sainz zijn derde tijd op medium banden heeft gereden en Norris en Verstappen op softs.
Norris had een flink slipstream vanuit bocht 14 in zijn snelle ronde.
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord