siggy schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 20:53:
[...]
Nou, dit was 100% waar 20 jaar geleden. Maar vandaag de dag, dankzij Pirelli of wat dan ook, zijn juist de klassieke circuits top evenementen. Zijn we Hongarije vergeten. Het mega snoozfest allertijden in de jaren 90 is nu steevast een stapel van enerverendheid.
Misschien is het slechts mijn gevoel. Laten we het hopen dat het meevalt, dan hebben we allemaal een mooie zondag

Wel 100% eens m.b.t. Hongarije, er gebeurde genoeg in de laatste races daar.
Maar toch, ben ik serieus bang voor een saaie race in Barcelona. Om wat ik al eerder zei natuurlijk, maar ook júist vanwege Pirelli. Op een circuit waar het lastig inhalen is (zoals Barcelona), is track position belangrijk. En wat er dan gebeurt, is dat men gewoon 2+s langzamer per rondje gaat rijden om de banden in leven te houden. Rekken tot de volgende geplande pitstop. Daarbij is Barcelona ook nog eens zwaar voor de banden, dus is dat extra motivatie om niet te pushen. En de Pirelli's faciliteren dat op een of andere manier. Het is jammer dat het zo werkt, en als resultaat wil niemand rondenlang druk zetten op zijn voorligger en zodoende zijn banden oproken. Ergo, nog minder inhaalacties, DRS overtakes uitgesloten.
Nogmaals, laten we hopen dat het anders is. Ik laat me graag verrassen.

Klassieke circuits va Tilke dromes, klassieke circuits winnen altijd, waarom?Ze zijn niet ontworpen op basis van data en cijfers. Barcelona, hoe shit het ook is, dat ding ligt daar en is niet ontworpe omdat het zo hoort te zijn. Mensen vergeten dat.
Er is een reden dat klassieke circuits spektakel geven. Ze zijn organisch (for lack of a better word). Al die Tilke shit is eigenlijk een enkel circuit in een ander land. Grote reden imho dat Merc zo succesvol was. Het functioneerde 100% op Tilkebanen en daarbuiten boeide het niet.
Geen idee wat dit er mee te maken heeft.
Ik ben mogelijk de enige F1 fan die blij was met Covid 19. Dankzij die shiz hebben we significant minder Tilke banen.
Je weet dat Portimao ontworpen is door Tilke?
[
Voor 3% gewijzigd door
Fauna op 20-06-2024 09:46
. Reden: Portimao/Tilke blijkbaar niet waar, maar dacht het wel meer dan eens gehoord te hebben ]