[F1 2024] Race 10 GP van Spanje Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 46.983 views

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 18:18

FunkyTrip

Funky vidi vici!

TinusXIII schreef op zondag 23 juni 2024 @ 16:40:
Als Verstappen Red Bull verlaat voor een ander team is het ook wel klaar met Red Bull qua strijd in de top kijkende naar Perez.
Haha, RB elke week 5e en 8e. En Max die in zijn nieuwe karretje zijn maatje zoek rijdt en iedereen die dan weer roept dat het de auto is en niet Max omdat zijn teamgenoot maar een matige rijder is.

Dit dus.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:28
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oa8WGR7suOgCWSBaSaYS85RssIQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0E3DtOGmUDNLxJabrugUhP08.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2jOkuzvmG3KGqnWgTSv_772cryg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4AkO5xzUMLg1ZtF7FW3Do4l5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rU2RoP8WPHoErewDsT_6ie0Nta0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ocOegpGsq1vzqWbGIctTpJTk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cNp_nls3Q9WmW6xyuzTkS-0M8Qg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZdBqKZWhJxinuH3A8QnOQclr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZI_hUuemsKVjeqnKbN9DPRA9I8k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6h6FdifZBLh0GVOTViSPB8nk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F1VHz6QJUOiw7c5xFS_KQ_uHbaY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xT7KV23tV1qi3aK2N07EPIaz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fS9vMy_IsSYCbau36VerT69K1HE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yrlluYF0hnxuwJyCMJGIMHf1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lKgq7MhwigfWAftgNZ3h045IK-4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FiSxh0KCo2lfIt8vx7S6qywn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Jeroenvde89 schreef op zondag 23 juni 2024 @ 16:45:
Zei Lewis nou: “that’s were I should have been..”? Over dat moment van Russel bij de start?
En terecht toch? Hij had een slechte start. Als die een normale start had gehad, was hij dat ook geweest.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Hippocampus schreef op zondag 23 juni 2024 @ 16:49:
[...]

Ach, die touché met SAI stelde toch niks voor, dat deed LEC ook bij SAI, niks aan de hand ;)
Verschil is echter dat HAM achter SAI zat, en hem vervolgens de baan afdrukt waardoor hij met zijn buitenste wiel over de kerb moet... Ipv zijn binnenste wiel.

Ik ben helemaal voor close racing, maar dit heet gewoon "forcing a driver off the track and gaining an advantage".

Je zet nu weer een precedent. Als Max hem naar buiten laat lopen zo dan is de hele F1 meteen laaiend en is het fout. Maar als HAM het doet is het opeens "hard but fair" en "wil je wheel tot wheel racing".

Als je de move niet clean kan maken moet je hem niet maken, of accepteren dat je een positie moet teruggeven als het mislukt.

We zien gewoon weer dat zo'n beetje alle coureurs die bocht goed door kunnen komen samen... Behalve HAM. Maar Max is de dirty driver hoor... :+

Russel verdiende het meer om daar te staan...

[ Voor 7% gewijzigd door Waah op 23-06-2024 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-12-2024

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Waah schreef op zondag 23 juni 2024 @ 21:58:
[...]

Verschil is echter dat HAM achter SAI zat, en hem vervolgens de baan afdrukt waardoor hij met zijn buitenste wiel over de kerb moet... Ipv zijn binnenste wiel.
Ik doelde er meer op dat het normaal is dat men SAI een beuk geeft, zelfs z'n teamgenoot deed het ;)
Ik ben helemaal voor close racing, maar dit heet gewoon "forcing a driver off the track and gaining an advantage".
Ik wil de actie van HAM niet beoordelen als geweldig ofzo maar blijkbaar dachten de stewards er anders over.
Je zet nu weer een precedent. Als Max hem naar buiten laat lopen zo dan is de hele F1 meteen laaiend en is het fout. Maar als HAM het doet is het opeens "hard but fair" en "wil je wheel tot wheel racing".
'Not touching that one with a ten foot pole' :D
Als je de move niet clean kan maken moet je hem niet maken, of accepteren dat je een positie moet teruggeven als het mislukt.
Mwa, soms kan het maar lukt het alsnog niet. Dat risico heb je nou eenmaal in motorsport.
Russel verdiende het meer om daar te staan...
Kweenie, zijn bandenstrategie bleek niet geweldig. Wiens plan dat was weet ik niet maar RUS is fair and square voorbij gereden door z'n teamgenoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
HAM had een goede dag. Hij kan echt zo vriendelijk en leuk zijn, maar vind hem niet altijd sympathiek op de baan.

Dat hoeft ook zeker niet, maar geloof wel dat hij best sociaal is, en vrij open persoon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Chevy454 schreef op zondag 23 juni 2024 @ 18:27:
[...]

Misschien is dit wel kenmerkend. Deze RB20 is mede ontwikkeld door Adrian Newey en Pierre Wache na jaren van overwinningen. Maar ze hadden de CFD en windtunnel limitaties, dus als ze fout zitten dan hebben ze NOG minder kans volgend jaar om het recht te zetten. En misschien zag Adrian de bui al hangen met nog meer restricties voor hem, dan zou je inderdaad naar een ander team willen.

Max mag WDC worden maar misschien beter als RB het niet wordt om meer windtunnel tijd te krijgen.
Sorry maar dat is toch een zwaar onlogische trade-off. Dit jaar geen WDC worden om volgend jaar misschien WDC te worden obv meer windtunneltijd. :? AM had vorig jaar ruim meer windtunneltijd maar dit jaar krijgen ze ook veel minder als ze het goed doen.

Ik zie dus nog geen echte problemen. RBR is m.i. nog steeds de sterkste. AM krijgt, als ze 2e worden, ook veel minder windtunnel tijd.

AM is zeker sterker geworden en sterk maar worden teveel gehyped. Max ligt halverwege seizoen comfortabel aan kop en er zijn m.i. geen indicaties dat ze de tweede helft kompleet zoek gereden worden.

Max gaat eind dit jaar vrijwel zeker zijn 4e WDC bijschrijven.

[ Voor 8% gewijzigd door Help!!!! op 23-06-2024 22:29 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-06 16:19
Norris zal zo langzamerhand toch wel gaan snappen dat hij op alle momenten sneller is dan Max. Stoppen met die rare strategieën en gewoon max coveren en op pure snelheid winnen. Nu twee races kunnen winnen maar niet gehaald door out of sync te willen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:43
Geen enkele kampioen is sympathiek op de baan, je wordt geen wereldkampioen met lief doen. Dat rechtvaardigt niet elk gedrag op de baan, uiteraard, maar het gedrag op de baan zegt niets over de persoon naast de baan.

Behalve bij Ocon :+

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Arjan90 schreef op zondag 23 juni 2024 @ 22:22:
Geen enkele kampioen is sympathiek op de baan, je wordt geen wereldkampioen met lief doen. Dat rechtvaardigt niet elk gedrag op de baan, uiteraard, maar het gedrag op de baan zegt niets over de persoon naast de baan.

Behalve bij Ocon :+
Kevin 'suck my balls' Magnussen has entered the chat :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Lynx schreef op zondag 23 juni 2024 @ 22:21:
Norris zal zo langzamerhand toch wel gaan snappen dat hij op alle momenten sneller is dan Max. Stoppen met die rare strategieën en gewoon max coveren en op pure snelheid winnen. Nu twee races kunnen winnen maar niet gehaald door out of sync te willen.
Ik snap het niet zo, want de meeste geloven hier echt dat hij met een goede strategie hier wel even gewonnen had?

Max en RB zijn veel te goed, die ga je echt niet zomaar verslaan. Je zult echt geluk moeten hebben, en dan nog kan Max terugvechten.

Het voelt een beetje alsof NOR in de steek is gelaten door zijn team, maar ik vind het al super knap dat ze er weer staan. Paar races terug was het namelijk einde McLaren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:04
Waah schreef op zondag 23 juni 2024 @ 21:58:
[...]

Is dat een ding? Ik ken “forcing a driver off the track” en “leaving the track and gaining (a lasting) advantage” maar de combi had ik nog niet voorbij zien komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 06:43
@Lynx Dat statement maakte Norris natuurlijk al tijdens de race, vond ik wel mooi. Iets als mijn gevecht is met Max niet met Russell.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Hippocampus schreef op zondag 23 juni 2024 @ 22:14:
[...]

Ik doelde er meer op dat het normaal is dat men SAI een beuk geeft, zelfs z'n teamgenoot deed het ;)
[...]
[...]
Ik wil de actie van HAM niet beoordelen als geweldig ofzo maar blijkbaar dachten de stewards er anders over.
[...]
[...]

'Not touching that one with a ten foot pole' :D
[...]
[...]
Mwa, soms kan het maar lukt het alsnog niet. Dat risico heb je nou eenmaal in motorsport.
[...]
[...]
Kweenie, zijn bandenstrategie bleek niet geweldig. Wiens plan dat was weet ik niet maar RUS is fair and square voorbij gereden door z'n teamgenoot.
RUS vroeg nog waarom die op de hards stond. Dus ik verwacht dat het niet zijn idee was. Daarnaast een 6.3s stop en IMHO een penalty voor de actie van HAM.

Als 1 van die dingen niet was gebeurd had RUS waarschijnlijk op het podium gestaan. En al die dingen kan RUS weinig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
HollowGamer schreef op zondag 23 juni 2024 @ 22:24:
[...]

Ik snap het niet zo, want de meeste geloven hier echt dat hij met een goede strategie hier wel even gewonnen had?

Max en RB zijn veel te goed, die ga je echt niet zomaar verslaan. Je zult echt geluk moeten hebben, en dan nog kan Max terugvechten.
Norris klaagde achteraf dat die tijd had verloren met inhalen van anderen. Nouja, met dat aan zijn eigen strategie dus. Als die niet lang was gegaan was die niet als P5 of zo de baan op gekomen, maar op P3 (met Leclerc op P1 die nog moest pitten). Dan had die niemand hoeven inhalen om terug op zijn oude plek te komen. En met de slechte pitstop bij Russell was die P3 (/P2 na einde ronde pitstops) een zekerheidje zonder deze rare frats en kon die zich focussen op Verstappen. I.p.v. nu eerst nog een stuk of 5 auto's moeten inhalen om op P2 uit te komen.

[ Voor 6% gewijzigd door RobertMe op 23-06-2024 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Shinji schreef op zondag 23 juni 2024 @ 22:25:
[...]

Is dat een ding? Ik ken “forcing a driver off the track” en “leaving the track and gaining (a lasting) advantage” maar de combi had ik nog niet voorbij zien komen.
Klopt het is de eerste. Maar vaak als je de andere coureur er voorbij laat doet men er niet moeilijk over. Dus wat dat betreft is het toch wel alleen een probleem bij "gaining an advantage"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 23 juni 2024 @ 22:27:
[...]

Norris klaagde achteraf dat die tijd had verloren met inhalen van anderen. Nouja, met dat aan zijn eigen strategie dus. Als die niet lang was gegaan was die niet als P5 of zo de baan op gekomen, maar op P3 (met Leclerc op P1 die nog moest pitten). Dan had die niemand hoeven inhalen om terug op zijn oude plek te komen. En met de slechte pitstop bij Russell was die P3 (/P2 na einde ronde pitstops) een zekerheidje zonder deze rare frats en kon die zich focussen op Verstappen. I.p.v. nu eerst nog een stuk of 5 auto's moeten inhalen om op P2 uit te komen.
Ik snap echt wat je zegt (niet echt, F1 is best ingewikkeld), maar het is allemaal als.

Er waren ook wolken boven het circuit. Als het had geregend, SC, banden, etc. dan had Norris ook gewonnen.
Zie je een beetje mijn punt?

Ik denk echt dat dit gewoon echt een heel goed resultaat is. Hier zullen ze van leren, en vergeet niet dat ze bij McLaren niet zo heel veel recente 'win' ervaring hebben als RB. Dat speelt gewoon allemaal mee, komende races worden ze (hopelijk) sterker, en zullen ze minder op safe spelen.

Plus dat je Max niet zomaar van de baan rijdt. Het zegt iets als jij eerste wordt, en je teamgenoot met ~dezelfde auto, nog niet eens de top 5 haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Waah schreef op zondag 23 juni 2024 @ 22:27:
[...]

RUS vroeg nog waarom die op de hards stond. Dus ik verwacht dat het niet zijn idee was. Daarnaast een 6.3s stop en IMHO een penalty voor de actie van HAM.

Als 1 van die dingen niet was gebeurd had RUS waarschijnlijk op het podium gestaan. En al die dingen kan RUS weinig aan doen.
Tja, als.
Rekenen op een tijdstraf van je teamgenoot om op het podium te komen is natuurlijk een beetje scheef.
RUS begon goed maar kon het niet goed afmaken, jammer voor hem maar daar treft HAM geen blaam IMO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Best knap dat zelfs met Perez die het slecht doet, Red Bull eigenlijk weinig verliest in punten. Norris' P2 maar Piastri zorgt voor weinig punten. Merc goed maar met P3 en P4 komen die nauwelijks dichterbij en Ferrari verliest punten tov Red Bull.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Hippocampus schreef op zondag 23 juni 2024 @ 22:38:
[...]

Tja, als.
Rekenen op een tijdstraf van je teamgenoot om op het podium te komen is natuurlijk een beetje scheef.
RUS begon goed maar kon het niet goed afmaken, jammer voor hem maar daar treft HAM geen blaam IMO.
HAM had Sainz niet direct ingejaald zonder deze actie. Hij zat er ook al 2 of 3 ronden achter op dat punt en Sainz verdedigde goed.

Dus niet eens de penalty. Maar door die actie kon HAM dichterbij komen.

RUS reed gewoon goed en kon het prima afmaken. Maar met een zeer trage stop én de verkeerde banden kon hij daar toch weinig aan doen. HAM heeft iMHO Russel niet verslagen op kunde, maar door slechte strategie van het team.

Niets mis mee. Maar ik gaf aan dat Russel de P3 meer verdiende. That's all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

@Waah Of dat Bearman nog steeds beter geklasseerd is dan 8 andere piloten. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Hippocampus schreef op zondag 23 juni 2024 @ 22:42:
@Waah Of dat Bearman nog steeds beter geklasseerd is dan 8 andere piloten. :D
Dit seizoen. Volgens mij ook beter dan de hele carrière van Latifi, Sargeant, Mick Schumacher, Nikita Mazepin etc.....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-06 18:23
Lynx schreef op zondag 23 juni 2024 @ 22:21:
McLaren deed voor het laatst in 2011 echt mee om de knikkers. Toen stonden ze 2e in het WK. Wil je om de knikkers meedoen dan moet alles kloppen. De auto is goed, de pitcrew is goed, de coureurs zijn goed. Alleen de pitwall moet zich nog even realiseren dat ze nu weer vooraan meedoen en dat vergt ook het A game van strategie.

Dus Sky Sports F1 zat zich af te vragen waarom Max op gebruikte softs de race begon en een setije nieuwe softs in de bandenwarmers liet. Ze konden er geen verklaring voor vinden. En dan blijkt de Red Bull niet de snelste te zijn maar wel degene met de meest uitgekookte strategie.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Samenvatting van het hele weekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Waah schreef op zondag 23 juni 2024 @ 22:41:
[...]

Niets mis mee. Maar ik gaf aan dat Russel de P3 meer verdiende. That's all.
In jouw ogen dan. De omstreden inhaal actie is inderdaad wat HAM dus in die positie bracht om RUS aan te kunnen vallen. Hij komt ermee weg, goed voor hem, maar dat geeft RUS alsnog geen nadeel. Het was de witte band die RUS het nadeel gaf. (en een trage stop, maar dat was ook maar enkele secondes, die had HAM ook niet nodig om van RUS te winnen) Eenmaal na 'no further action' verdiende HAM het om die derde plek af te pakken. Goed om te zien dat ze dat gewoon toelaten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Hippocampus schreef op zondag 23 juni 2024 @ 22:53:
[...]

In jouw ogen dan. De omstreden inhaal actie is inderdaad wat HAM dus in die positie bracht om RUS aan te kunnen vallen. Hij komt ermee weg, goed voor hem, maar dat geeft RUS alsnog geen nadeel. Het was de witte band die RUS het nadeel gaf. (en een trage stop, maar dat was ook maar enkele secondes, die had HAM ook niet nodig om van RUS te winnen) Eenmaal na 'no further action' verdiende HAM het om die derde plek af te pakken. Goed om te zien dat ze dat gewoon toelaten. :)
Gezien de omstandigheden mag die dat natuurlijk doen. Prima ook. Maar Russel reed gewoon een betere race. Door de langzame stop moest Russel eerder stoppen en kreeg hij de hards (Russels woorden) wat zijn P3 kostte.

Met verdienen heb ik het over hoe goed je het hebt gedaan als driver. Hamilton verprutste zijn start en de enige reden dat die P3 had was door de trage stop van Russel en dat Russel op de harde band is gezet door Merc.

Zeggen dat Russel "het niet kon afmaken" impliceert dat dat door Russel zelf kwam. Dat is IMHO gewoon niet waar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
asing schreef op zondag 23 juni 2024 @ 22:47:
Dus Sky Sports F1 zat zich af te vragen waarom Max op gebruikte softs de race begon en een setije nieuwe softs in de bandenwarmers liet. Ze konden er geen verklaring voor vinden. En dan blijkt de Red Bull niet de snelste te zijn maar wel degene met de meest uitgekookte strategie.
Nah, zelfs de voormalige hoofd strategie van Sauber / Alfa Romeo had vooraf al aangegeven dat je de gehele race op de zachtst mogelijke banden wilde rijden. Dus een stint medium omdat het moet en de rest softs.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Wat me opvalt is dat Max de inhaakacties weet te maken als het moet. Waar andere coureurs vaak een paar rondes nodig hebben pakt Max ze gewoon zo snel als kan.

Norris heeft last van verkeer maar Max zorgt dat die geen last heeft van verkeer.

Dat zag je ook voorgaande jaren. Max pakt dan 1 en soms 2 auto's per ronde waar Perez er elke paar ronde eentje pakt. En daar zit het verschil imho.

Gevecht tussen Russel en Norris was toch echt wel even genieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
HollowGamer schreef op zondag 23 juni 2024 @ 22:34:
[...]

Ik snap echt wat je zegt (niet echt, F1 is best ingewikkeld), maar het is allemaal als.

Er waren ook wolken boven het circuit. Als het had geregend, SC, banden, etc. dan had Norris ook gewonnen.
Zie je een beetje mijn punt?
Ja. Dat er heel veel alsen zijn die niet waarschijnlijk zijn. Wist je ook dat als Verstappens moeder ballen had dat het zijn vader was? :+

Je moet gewoon de snelst mogelijke strategie rijden. En dat doe je, zeer waarschijnlijk, niet door ronde lang seconde(s) langzamer te zijn dan de concurrentie. En de kans op een SC is volgens mij ook relatief laag in Barcelona, dus dan "hoor" je daar niet op te wachten. En v.w.v. die kans op regen, die was gezakt naar 20%, en dat was die al het hele weekend IIRC en ook vrijdag en zaterdag was er geen druppel gevallen. Daarnaast hebben teams gewoon weerradars. En geen enkel team zal zomaar gokken op de weer informatie, tenzij het heel duidelijk is (en dat is 20% kans op regen niet).
Ik denk echt dat dit gewoon echt een heel goed resultaat is. Hier zullen ze van leren, en vergeet niet dat ze bij McLaren niet zo heel veel recente 'win' ervaring hebben als RB. Dat speelt gewoon allemaal mee, komende races worden ze (hopelijk) sterker, en zullen ze minder op safe spelen.
Maar dat ik vooraf aan de race al aangegeven. Dat de kans op een McLaren strategie fuckup best groot was gezien "weten niet meer hoe het moet". Dat hebben we in Montreal wel kunnen zien.

[ Voor 11% gewijzigd door RobertMe op 23-06-2024 23:12 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Misschien moet Norris gewoon minder de calls maken. Je zou zeggen dat die dat wel geleerd had met zijn regentripje destijds. Maar het lijkt toch dat wanneer hij de calls maakt het toch niet de goede calls zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Waah schreef op zondag 23 juni 2024 @ 23:02:
[...]

Zeggen dat Russel "het niet kon afmaken" impliceert dat dat door Russel zelf kwam. Dat is IMHO gewoon niet waar.
Ik dacht dat het duidelijk was wat ik daarmee bedoelde. RUS kon het niet afmaken vanwege externe factoren.

Maar hoe zie jij iemand een beter race rijden dan diegene die voor hem eindigt?
Volgens mij is dat juist per definitie minder goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
RobertMe schreef op zondag 23 juni 2024 @ 23:04:
[...]

Nah, zelfs de voormalige hoofd strategie van Sauber / Alfa Romeo had vooraf al aangegeven dat je de gehele race op de zachtst mogelijke banden wilde rijden. Dus een stint medium omdat het moet en de rest softs.
Red Bull heeft uiteraard simulaties gemaakt. Daar komt het platform van Oracle goed van pas. Volgens Horner was dit de snelste strategie. McLaren zal ook simulaties gedaan hebben en als ze dezelfde als Red Bull hadden gepakt, dan had Norris gewonnen. Ergens is een gekke keuze gemaakt en zo wonnen ze niet.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Hippocampus schreef op zondag 23 juni 2024 @ 23:14:
[...]

Ik dacht dat het duidelijk was wat ik daarmee bedoelde. RUS kon het niet afmaken vanwege externe factoren.

Maar hoe zie jij iemand een beter race rijden dan diegene die voor hem eindigt?
Volgens mij is dat juist per definitie minder goed.
Simpel: je kan beter rijden maar pech hebben (zoals Russel vandaag), of een verkeerde strategie toegewezen krijgen, of een mindere auto hebben.

Het gaat over het rijden (van de coureur).

Als Max meerdere fouten maakt, en Norris rijd een foutloze race maar Max haalt hem in omdat de auto sneller is, verdient Max die winst dan?

Als.je kijkt naar het hele team is het een ander verhaal natuurlijk.

Maar zo krijgt wel vaker iemand iets wat die niet verdient. Dat is ook de sport. Beste voorbeeld is ook Russel die voor het eerst in de Merc mocht rijden, slecht passend in de auto moest en de ervaren Bottas zoekreed. Maarja pitstop fouten en autoproblemen ontnamen hem toen zijn eerste race win.

Die verdiende Russel wel om te winnen, ook al waren er erg veel rijders die voor hem eindigde die race.

[ Voor 24% gewijzigd door Waah op 23-06-2024 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:31

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ni6Cx8_OhZgwzL0263TaFFog_58=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f8uzguRe9yZN2C5vvrpuOY7x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5AQ12xbU01qqdj3zIHBguk5B3TA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tVxvJW3u42uYZftgY6cY2HUg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kkF2ch8rDx32vZsYskOghDFkE3c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4OVfpkiWTngavAFmGN9YtFnQ.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Wat heeft AM met hun banden allocatie gedaan dat ze op gebruikte mediums en gebruikte hards moesten starten? Of is dat weer het scrubben van de banden en verder niks geweest?

Verder veel soft-medium-hard. Misschien hadden ze de vorige F1 tactisch engineer (die nu bij F1TV verslag doet, en erg goed ook) niet moeten ontslaan want die zei al aan het begin van de race dat je soft-medium-soft wilde. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-06 15:55
Waah schreef op zondag 23 juni 2024 @ 23:24:
Wat heeft AM met hun banden allocatie gedaan dat ze op gebruikte mediums en gebruikte hards moesten starten? Of is dat weer het scrubben van de banden en verder niks geweest?
Aston Martin gebruikt altijd 1 ronde oude banden.
Klein beetje heat treatment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

@Waah Ik denk dat iemand kan verliezen zonder iets fout te doen.

Misschien gunde jij RUS de derde plaats meer dan HAM, prima. Dat is in mijn ogen niet hetzelfde als verdienen. Maar Let's agree to disagree over wie van de twee een betere race heeft gereden. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 07:40
Waah schreef op zondag 23 juni 2024 @ 22:38:
Best knap dat zelfs met Perez die het slecht doet, Red Bull eigenlijk weinig verliest in punten. Norris' P2 maar Piastri zorgt voor weinig punten. Merc goed maar met P3 en P4 komen die nauwelijks dichterbij en Ferrari verliest punten tov Red Bull.
Red Bull verliest helemaal geen punten en loopt juist uit op de rest. Niet veel, maar toch.

Red Bull 29 punten, Mercedes 27 punten, McLaren 24 punten en Ferrari 18.

[ Voor 7% gewijzigd door TinusXIII op 23-06-2024 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:00

pro_6or

amateur_60r

Waah schreef op zondag 23 juni 2024 @ 23:10:
Wat me opvalt is dat Max de inhaakacties weet te maken als het moet. Waar andere coureurs vaak een paar rondes nodig hebben pakt Max ze gewoon zo snel als kan.

Norris heeft last van verkeer maar Max zorgt dat die geen last heeft van verkeer.

Dat zag je ook voorgaande jaren. Max pakt dan 1 en soms 2 auto's per ronde waar Perez er elke paar ronde eentje pakt. En daar zit het verschil imho.

Gevecht tussen Russel en Norris was toch echt wel even genieten.
Max is natuurlijk ook steengoed. Maar ik hoop toch wel dat ze nog wat terug pakken op de anderen want er zitten ook limieten aan hoe vaak je de overwinning aan anderen kunt ontfutselen. Het seizoen is nog lang.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

TinusXIII schreef op zondag 23 juni 2024 @ 23:39:
[...]

Red Bull verliest helemaal geen punten en loopt juist uit op de rest. Niet veel, maar toch.

-edit-

[ Voor 10% gewijzigd door souljah1h op 24-06-2024 07:15 ]

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Dus, in de 1111e race starte de coureur met nummer 11 (Perez) op plek 11 en na de race stond deze coureur op 111 punten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:32
Toch een beetje een Sochi 2021 nasmaak bij deze race waar Norris zijn eigen plan trekt tav de strategie (mijn idee dat hij meerdere keren is gevraagd om kort na Max te pitten, maar deze negeert). Helpt natuurlijk niet dat hij in de eerste stint niet voorbij Russell kon komen en zo Max een aantal seconden kon weglopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
TinusXIII schreef op zondag 23 juni 2024 @ 23:39:
[...]

MCL 25 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Thinlanet schreef op maandag 24 juni 2024 @ 07:36:
Toch een beetje een Sochi 2021 nasmaak bij deze race waar Norris zijn eigen plan trekt tav de strategie (mijn idee dat hij meerdere keren is gevraagd om kort na Max te pitten, maar deze negeert). Helpt natuurlijk niet dat hij in de eerste stint niet voorbij Russell kon komen en zo Max een aantal seconden kon weglopen.
Ze vroegen hem te coveren voor Russel, hij gaf aan dat de focus moest zijn op Max. Vervolgens maakt op basis daarvan het team een keuze. Zo kwam het op mij ten minste over. En ik geef Norris geen ongelijk niet naar binnen te willen om Russel te coveren, maar wellicht was het dit keer twee vliegen in één klap geweest.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Hij mist gewoon een bepaald killer instinct. Totaal geen agressiviteit. Lijkt meer dat hij zo lang conservatief en berekenend heeft kunnen rijden in zijn F1 carriere, dat dat meteen de modus is waarin hij valt. Ze gaan van vooraan het veld in F2 naar middenmoot of erger in F1 en zijn dan na enkele jaren niet echt meer de killer om vooraan te rijden. Snelheid hebben ze niet verloren, zoals Russel, maar de ontwikkeling lijkt soms gestagneerd en zijn ze een 'rounded driver' geworden. Russel maakt dezelfde fouten als jaren geleden en Norris lijkt ook nog steeds dezelfde trekjes te hebben.

Alleen als ze hun auto's beter en sneller weten door te ontwikkelen dan Red Bull heeft Max wat te zweten. En dan alleen van Norris zoals het er nu naar lijkt. Ferrari is gewoon knudde, Mercedes zit er af en toe leuk bij, Piastri heeft af en toe nog off weekenden, dus Max wordt gewoon kampioen. En afhankdelijk van Piastri kan Mclaren het WCC pakken. Maar daar wordt het close vermoed ik aan het eind van het jaar.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
Ah ja. Fastest lap vergeten mee te tellen.

Ik denk dat het WCC wel heel spannend kan worden dit jaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:55

JB

Cédric roelt!

RobertMe schreef op maandag 24 juni 2024 @ 07:17:
Dus, in de 1111e race starte de coureur met nummer 11 (Perez) op plek 11 en na de race stond deze coureur op 111 punten :+
Iemand Perez Senior al gespot? :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Het team vroeg Norris zijn mening en hij antwoordde. Hij negeerde dus niks en trok ook niet zijn eigen plan.

Echter heeft Norris nu 2x een pole start gehad en beide keren wint hij niet doordat het team hem zijn mening vraagt en hijzelf de verkeerde beslissing maakt.

Maar het team is natuurlijk ook niet veel beter. Dat hebben we in Montreal gezien waar het team lag te slapen en niet pitte bij de SC. Terwijl de andere teams wel in de gaten hadden dat de kans op meer regen groot was en bv Verstappen al lang had aangegeven op die inters niet nog te kunnen rijden in de regen. Dus die SC was een godsgeschenk om "goedkoop" aan nieuwe inters te komen. Iets dat McLaren dus miste totdat het te laat was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

RobertMe schreef op maandag 24 juni 2024 @ 09:00:
[...]

Echter heeft Norris nu 2x een pole start gehad en beide keren wint hij niet doordat het team hem zijn mening vraagt en hijzelf de verkeerde beslissing maakt.
Nog altijd betere stats dan LEC :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
JB schreef op maandag 24 juni 2024 @ 09:02:
[...]

Nog altijd betere stats dan LEC :+
Leclerc pole, Verstappen win, is so 2023.
Norris pole, Verstappen win, dat is het helemaal in 2024. :Y)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:12
DaniëlWW2 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 09:08:
[...]

:+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MjTqcEc83jBXewUk_cDatoTNwK0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ElPexrJAEE8DK2ih8rCpglJ7.png?f=user_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Voor wie een nieuwe achtergrond wil op zijn telefoon :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KC-M5imfu1g41g0R1nXg4XlndJU=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/C0IPBisiHw1Z6IzhioyrOld1.webp?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 08:03

sjaool

Every life should have 9 cats

G_Dragon schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:13:
Voor wie een nieuwe achtergrond wil op zijn telefoon :P

[Afbeelding]
Het heeft zo wel een beetje een mortuarium idee. :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
sjaool schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:14:
[...]

sst nu moet ik daar telkens aan denken :X :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

[...]

Stevie Wonder die dacht in bed te gaan liggen ipv op de bank :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickrebr
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:07
Weet iemand hoe de banden van norris waren aan het einde van de race?

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Rickrebr schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:35:
rond

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:00

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Tired :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
Vol met marbles :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-05 10:15

Darkasantion

Just keep swimming!

Zwart?

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Maar wel interessant om te weten natuurlijk, in hoeverre Max nog over had tov Lando (of andersom?) want die MCL gaat als een raket atm...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
DaniëlWW2 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 09:08:
[...]

Russell pole, Verstappen wint. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-05 16:41
Waren er meer mensen die zaterdag bij de pole van Lando al meteen moesten gniffelen om het filmpje wat Lollipopman ongetwijfeld weer van Zak Brown gaat maken oOo

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

jmderonde schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:28:
Waren er meer mensen die zaterdag bij de pole van Lando al meteen moesten gniffelen om het filmpje wat Lollipopman ongetwijfeld weer van Zak Brown gaat maken oOo
Zit altijd in een tweestrijd hier, ik gun die Zak niks! Lando wel :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
[...]

The king is dead, long live the king! :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TsWgxQD360yoW9UkwSatA5qUD-Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/99oW4dy3zh4jcfm6MNLNq4g9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:34
Op naar oostenrijk, regen verwacht zondag...

[ Voor 17% gewijzigd door Amaze86 op 24-06-2024 20:41 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Zijn er eigenlijk ook beelden van de valse start van Magnussen?

Om mijn eigen vraag te beantwoorden... :+ Ja, Alex Jacques had het tijdens de race al over "ik heb de beelden gezien en het was echt heel marginaal". Maar dat ze het dan ook daadwerkelijk uitzenden ho maar. Zelfs niet in de post-race show voorbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-06 14:57

DataGhost

iPL dev

Die beelden zijn er, je kan het gewoon op de onboard zien. Het was inderdaad heel marginaal, te marginaal om uit te zenden want je ziet nauwelijks beweging. Desalniettemin een valse start. Sinds de regelwijziging dat de transponder niet langer de enige bron van waarheid is wbt valse starts zijn ze er logischerwijs ook een stuk strenger op geworden. Op zich is dat beter om inderdaad valse starts te voorkomen, je auto alvast een heel klein beetje aan het rollen krijgen is al een voordeel wat anderen niet hebben maar wat tot recent niet bestraft kon worden. In dit geval was het heel simpel in de telemetrie al te zien: hij liet de koppeling opkomen voordat de lichten uit waren. Dat is al genoeg om als valse start te beschouwen. Hij kreeg er ook maar een 5s straf voor, geen drive through, dus het lijkt me ook een prima oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-06 18:12

OzzieMann

PSN: OzzieMann

JB schreef op maandag 24 juni 2024 @ 08:30:
[...]

Iemand Perez Senior al gespot? :+
Jazeker! 11 keer om precies te zijn, bij bocht 11!

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
FunkyTrip schreef op zondag 23 juni 2024 @ 19:12:
[...]

Haha, RB elke week 5e en 8e. En Max die in zijn nieuwe karretje zijn maatje zoek rijdt en iedereen die dan weer roept dat het de auto is en niet Max omdat zijn teamgenoot maar een matige rijder is.
Daar zit wel een kern van waarheid in inderdaad. Red Bull mag Max danken dat hij dit seizoen vrijwel foutloos rijdt en om problemen heen kan rijden, want Perez (in het verleden echt geen kansloos trage coureur) bakt er helemaal niks van. Had daar een andere redelijke coureur naast gezeten, had niemand het nu over een spannende strijd gehad, maar over McLaren dat dominant is met Norris en Oscar die een off race had.

Je begint je haast af te vragen of Max volgend jaar toch niet naar Mercedes zou kunnen. Als die nog wat upgrades doorvoeren dit seizoen. Het is niet alsof Ferrari titelkansen met beide handen aanpakt. Monaco was mooi natuurlijk, maar daarna is het wel echt drama zeg. Ik snap dat niet ieder circuit je auto zal liggen, maar ze waren wederom nergens. En Max in een Mercedes kan er vast wat meer uithalen dan Russell.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
Stelling: Max zou in de 2024 Mclaren en 2024 Mercedes ook bovenaan hebben gestaan in de WDC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
SterqVerhael schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 12:45:
Stelling: Max zou in de 2024 Mclaren en 2024 Mercedes ook bovenaan hebben gestaan in de WDC.
Ligt er aan wie er in de Red Bull had gezeten. Met een HAM of Alonso weet ik het zo net nog niet. Laten we de eerste dominante vertoningen van begin dit jaar niet vergeten.

Maar die kans is er zeker wel ja. Max had Canada niet weggegeven bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 01-06 12:10

Vuvuzela

My spire is forming

SterqVerhael schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 12:45:
Nee. Bovenaan in de WDC is too much, hij had de laatste 2 races wellicht gewonnen. De RB was in het begin van het seizoen veel beter in verhouding tot de rest.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
DataGhost schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 08:59:
Die beelden zijn er, je kan het gewoon op de onboard zien. Het was inderdaad heel marginaal, te marginaal om uit te zenden want je ziet nauwelijks beweging. Desalniettemin een valse start. Sinds de regelwijziging dat de transponder niet langer de enige bron van waarheid is wbt valse starts zijn ze er logischerwijs ook een stuk strenger op geworden. Op zich is dat beter om inderdaad valse starts te voorkomen, je auto alvast een heel klein beetje aan het rollen krijgen is al een voordeel wat anderen niet hebben maar wat tot recent niet bestraft kon worden. In dit geval was het heel simpel in de telemetrie al te zien: hij liet de koppeling opkomen voordat de lichten uit waren. Dat is al genoeg om als valse start te beschouwen. Hij kreeg er ook maar een 5s straf voor, geen drive through, dus het lijkt me ook een prima oplossing.
Had het uiteindelijk vanmorgen ook even teruggezocht op de onboard (ik had natuurlijk gehoopt op een kant en klaar geknipte video :p). En IMO zie je wel duidelijk dat hij naar voren hopt, een paar centimeter. Maar dus ook weer stopt en opnieuw moet vertrekken. Dus niet echt "marginaal" of zo. Verder wel prima die lichte 5s straf, hij zal nog in de box hebben gestaan en stopt weer, met mogelijk ook een slechtere echte start (het gebeurt hem pas als de laatste lamp aan gaat, met een minimaal tijdsverschil tussen dat die weer stil staat voordat de lampen uit gaan).
Beetje zoals Vettel verschillende jaren terug in Japan dat had van op de eerste rij (toen IIRC onbestraft omdat de beacon het niet registreerde), en meen ook dat er daarna nog een vergelijkbare situatie is geweest met een kinda jump start maar ook weer stoppen (en daardoor langzamer dan een gewone start).

En dus ook niet vergelijkbaar met de voorgaande situaties (bestraft en onbestraft) dit seizoen waarbij de auto echt continu naar voren kroop en bij uitgaan van de lampen de auto dan ook in beweging was én niet meer stopte / remde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

RobertMe schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 13:20:
[...]

Had het uiteindelijk vanmorgen ook even teruggezocht op de onboard (ik had natuurlijk gehoopt op een kant en klaar geknipte video :p). En IMO zie je wel duidelijk dat hij naar voren hopt, een paar centimeter. Maar dus ook weer stopt en opnieuw moet vertrekken. Dus niet echt "marginaal" of zo. Verder wel prima die lichte 5s straf, hij zal nog in de box hebben gestaan en stopt weer, met mogelijk ook een slechtere echte start (het gebeurt hem pas als de laatste lamp aan gaat, met een minimaal tijdsverschil tussen dat die weer stil staat voordat de lampen uit gaan).
Beetje zoals Vettel verschillende jaren terug in Japan dat had van op de eerste rij (toen IIRC onbestraft omdat de beacon het niet registreerde), en meen ook dat er daarna nog een vergelijkbare situatie is geweest met een kinda jump start maar ook weer stoppen (en daardoor langzamer dan een gewone start).

En dus ook niet vergelijkbaar met de voorgaande situaties (bestraft en onbestraft) dit seizoen waarbij de auto echt continu naar voren kroop en bij uitgaan van de lampen de auto dan ook in beweging was én niet meer stopte / remde.
Alsjeblieft. Het is echt minimaal maar hij stond al redelijk ver voor de gele streep. De zeer kleine beweging heeft denk ik net de sensor getriggerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
sjaool schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 13:24:
[...]

Alsjeblieft. Het is echt minimaal maar hij stond al redelijk ver voor de gele streep. De zeer kleine beweging heeft denk ik net de sensor getriggerd.
Nee, de regels zijn na Jeddah veranderd / aangescherpt, na het aangaan van IIRC de 2e lamp (dat in de regels de 4e / 4 seconden lamp is? Want lekker makkelijk :+) mag de auto niet meer bewegen <punt>. Terwijl het voorheen alleen een valse start was als de beacon het registreerde, maar die registreerde deze kleine bewegingen dus niet goed. Daardoor dat in Jeddah dus ook een stuk kon rollen zonder dat het een valse start was, en Norris diezelfde race ook naar voren hopte zonder een jump/false start te registreren. Ondanks dat je bij beiden op de beelden duidelijk zag dat ze in beweging waren (ook toen de lampen uit gingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

RobertMe schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 13:30:
[...]

Nee, de regels zijn na Jeddah veranderd / aangescherpt, na het aangaan van IIRC de 2e lamp (dat in de regels de 4e / 4 seconden lamp is? Want lekker makkelijk :+) mag de auto niet meer bewegen <punt>. Terwijl het voorheen alleen een valse start was als de beacon het registreerde, maar die registreerde deze kleine bewegingen dus niet goed. Daardoor dat in Jeddah dus ook een stuk kon rollen zonder dat het een valse start was, en Norris diezelfde race ook naar voren hopte zonder een jump/false start te registreren. Ondanks dat je bij beiden op de beelden duidelijk zag dat ze in beweging waren (ook toen de lampen uit gingen).
Ach ja, het is de F1 natuurlijk we maken de regels de ene keer te makkelijk om op verschillende manieren te interpreteren en de andere keren maken we ze zo strak dat de straf heftig uitpakt. Het hoort natuurlijk bij de sport. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:48

alienfruit

the alien you never expected

Verkeerde topic

[ Voor 89% gewijzigd door alienfruit op 25-06-2024 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing

Marc "Elvis" Priestley, voormalig F1 Mechanic legt in een wandeling uit waarom McLaren weer moet leren te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
RobertMe schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 13:30:
[...]

Ik dacht namelijk afgelopen zondag Norris nog iets te zien rollen, maar dit was nog voordat het hele veld ingelockt stond. Net even terug gekeken en inderdaad (op 7:40 van de F1 TV onboard feed) staat Norris stil en rolt kort daarna nog even een 10-15cm vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Thinlanet schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 17:35:
[...]

Ik dacht namelijk afgelopen zondag Norris nog iets te zien rollen, maar dit was nog voordat het hele veld ingelockt stond. Net even terug gekeken en inderdaad (op 7:40 van de F1 TV onboard feed) staat Norris stil en rolt kort daarna nog even een 10-15cm vooruit.
Als de rest nog niet op hun plek staat gaan de lampen ook nog niet aan, dus zijn ze ook nog niet voorbij "niet bewegen nadat lamp X aan is", dus mocht Norris ook nog "gewoon" bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
RobertMe schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:29:
Als de rest nog niet op hun plek staat gaan de lampen ook nog niet aan, dus zijn ze ook nog niet voorbij "niet bewegen nadat lamp X aan is", dus mocht Norris ook nog "gewoon" bewegen.
Zou toch wel lachen zijn als een coureur vooraan een dikke burnout trekt op zijn startplaats en hem daarna achteruit terug het vak in zet voordat de laatste op hun startplaats staan. Flink voordeel heb je dan bij de start in theorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
TheBrut3 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:13:
[...]

Zou toch wel lachen zijn als een coureur vooraan een dikke burnout trekt op zijn startplaats en hem daarna achteruit terug het vak in zet voordat de laatste op hun startplaats staan. Flink voordeel heb je dan bij de start in theorie.
Alleen mag je never nooit achteruit rijden op de startgrid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
RobertMe schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:29:
[...]

Ja begrijp ik, geen verwijt ofzo, enkel dat het opviel dat Norris z’n auto initieel niet dicht genoeg aan/op de gele lijn/haken had gezet. Hoe meer naar voren hoe beter maar anderzijds ook een korter stuk asfalt wat echt lekker “ingerubberd” is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:38
[...]

Dat gebeurt al regelmatig, maar dan voorafgaand aan de opwarmronde. Auto wordt een stukje teruggeduwd en de coureur rijdt lekker enthousiast weg. Achteruit of tegen de richting in rijden op de baan is nooit toegestaan, behalve als het niet anders kan (bijvoorbeeld na een spin).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
RobertMe schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:15:
[...]

Alleen mag je never nooit achteruit rijden op de startgrid ;)
Je moet achteruit dus O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
[...]

Ik denk dat je in Brazilië ermee zou wegkomen. De start is heuvel op. Je kan dus gewoon terug rollen zonder achter te moeten rijden.

Maar er zal vast wel een regeltje zijn dat je het niet mag doen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

@DaniëlWW2 deze nog steeds geopend? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ja heel apart, had gisteren al een Topic Report gedaan met de vraag waarom hij nog open was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ja, ik was gisteren na een bepaalde voetbalwedstrijd, een beetje klaar met het internet. ;)
Maar nu dan dicht.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord