[F1] Seizoen 2024 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 89 Laatste
Acties:
  • 973.112 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Woudloper schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:50:
Heb wel mijn twijfels rondom de gewichtsbesparing als je kijkt naar de toename van het elektrische component van de auto en afname van de brandstofmotor. Blijf het jammer vinden dat we deze ontwikkeling verder en verder doorvoeren, wordt zo kunstmatig.

Per definitie is Formule 1 niet duurzaam, dus doe dan ook niet alsof.
Nou ja je moet wel als je relevant wilt blijven voor sponsoren die dit wel als marketing gebruiken.

Eigenlijk is de hele Formule E gestart om die ontwikkeling voor F1 te testen.
Zijn flinke stappen in gemaakt, maar helemaal electrisch kan gewoon niet.

Ben wel benieuwd naar de push-to-pass implementatie.
Krijg je vaste stukken op de baan of een gelimiteerd aantal seconden zoals in IndyCar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:51
Woudloper schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:50:
Heb wel mijn twijfels rondom de gewichtsbesparing als je kijkt naar de toename van het elektrische component van de auto en afname van de brandstofmotor. Blijf het jammer vinden dat we deze ontwikkeling verder en verder doorvoeren, wordt zo kunstmatig.

Per definitie is Formule 1 niet duurzaam, dus doe dan ook niet alsof.
Wat is er kunstmatiger aan een elektrische auto tov hybride of een ice auto?

Het zijn 2 (en een combi) methoden van voortstuwing waar techniek in zit en limieten aan zitten die opgezocht gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:02
sambalbaj schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 19:22:
[...]

Ben wel benieuwd naar de push-to-pass implementatie.
Krijg je vaste stukken op de baan of een gelimiteerd aantal seconden zoals in IndyCar.
Het lijkt in die zin meer op het 'push to pass'-systeem uit IndyCar, met als belangrijk verschil dat er in F1 geen aantal seconden voor staat, maar dat het net zoals DRS afhangt van het gat met de auto ervoor.
Bron: https://nl.motorsport.com...inder-downforce/10619494/

Dan lijkt het dus exact hetzelfde te zijn/werken als DRS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Plenkske schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:48:
Een aantal belangrijke punten:
- verbrandingsmotor van 550-560 kW naar 400 kW
- elektrisch van 120 kW naar 350 kW
Dus in totaal zo'n 80 kW meer? Nice, dat is toch best wel wat.
- geen MGU-H meer
Jammer, persoonlijk vind ik dat wel mooie technologie.
- 100% duurzame brandstof
Heeft iemand duidelijk voor ogen hoe die duurzame brandstof gemaakt wordt? De officiele berichten die ik lees zijn allemaal erg vaag, af en toe wordt er naar carbon capture gehint maar dat geloof ik niet zo. Verder lijkt het toch gewoon over "gewone" biodiesel en/of ethanol te gaan, al is het vast van uitstekende kwaliteit.
Voor een paradepaardje valt het dusver een beetje tegen.
- wielbasis maximaal 3400 mm (was 3600)
- breedte 1900 mm (was 2000 mm)
- minimumgewicht wordt 30 kg minder
Alle beetjes helpen, het gaat in ieder geval de goede kant op.
- actieve aerodynamicasystemen, voor de voor en achtervleugel
Ik ben benieuwd of we daar iets van gaan zien. Het effect van DRS is nu duidelijk zichtbaar, ik weet niet of het nieuwe systeem dat ook gaat zijn.
- wielkasten gaan weer weg
Mooi, het is misschien geen heel sterk argument, maar het "hoort" zo in open-wheel racing.
"inhaalmodus"

Daar komen nog wel discussies over denk ik. Vind het zelf wel erg kunstmatig worden op die manier.
Dusver lijkt het genoeg op DRS dat ik zelf geen problemen mee heb. Maar als je zegt dat je DRS gaat weghalen en dan hier mee komt dan zal het bij de tegenstanders van DRS toch wel een beetje tegenvallen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 18:43
DataGhost schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:57:
[...]

Want de voorste in een DRS-trein gebruikt ook DRS? Hoe dan?
Nee, maar er staat bij dat de leidende auto bij push to pass gelimiteerd wordt. Ik heb dat geïnterpreteerd als de leidende auto van een groepje en niet leider van de wedstrijd, dus dan blijft de situatie hetzelfde als nu met DRS.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:23
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:44:
Heeft iemand duidelijk voor ogen hoe die duurzame brandstof gemaakt wordt? De officiele berichten die ik lees zijn allemaal erg vaag, af en toe wordt er naar carbon capture gehint maar dat geloof ik niet zo. Verder lijkt het toch gewoon over "gewone" biodiesel en/of ethanol te gaan, al is het vast van uitstekende kwaliteit.
De grootste grap is dat de heren coureurs met (gehuurde of gekochte) privé jets naar de andere kant van de wereld vliegen, alwaar ze in bolides stappen die met vrachtvliegtuigen zijn overgevlogen. Maar hey, als ze dan gaan rijden gebruiken ze tenminste wél 'duurzame' brandstof :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

@CAPSLOCK2000 Ik vermoed Paddy Lowe zijn nieuwe bedrijf welke brandstof maakt uit waterstof en koolstof uit de lucht. :)
https://www.zero.co/technology

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[...]

Dus in totaal zo'n 80 kW meer? Nice, dat is toch best wel wat.

[...]

Jammer, persoonlijk vind ik dat wel mooie technologie.

[...]

[...]

Alle beetjes helpen, het gaat in ieder geval de goede kant op.

[...]

Ik ben benieuwd of we daar iets van gaan zien. Het effect van DRS is nu duidelijk zichtbaar, ik weet niet of het nieuwe systeem dat ook gaat zijn.

[...]

Mooi, het is misschien geen heel sterk argument, maar het "hoort" zo in open-wheel racing.

[...]

Dusver lijkt het genoeg op DRS dat ik zelf geen problemen mee heb. Maar als je zegt dat je DRS gaat weghalen en dan hier mee komt dan zal het bij de tegenstanders van DRS toch wel een beetje tegenvallen.
Is gewoon bio-ethanol naar mijn weten, waarschijnlijk iets "duurzamer" dan de standaard E10... Misschien een idee om maar gelijk naar E85 te gaan :+

Die hele duurzaamheidshype van de F1 slaat kant nog wal.

De uitstoot van CO2 en het verbruik van benzine en van banden vallen in het niet tov. de impact van alle toeschouwers die komen kijken.
Het zal al enorm schelen als de races enkel via TV/virtueel te zien zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:08
Er wordt steeds geroepen 100% klimaatneutrale brandstof welke synthetisch of biologisch mag zijn. Bij biologisch moet het uit plantaardig afval zijn. Verder moet het 'drop-in' fuel zijn wat inhoudt dat het in bijna elk voertuig met verbrandingsmotor gebruikt kan worden. De FIA is al een paar jaar bezig met het ontwikkelen van synthetische brandstof maar dit seizoen is het vrij stil rond dit onderwerp.

Als je wilt weten waar de brandstof uit moet bestaan dan kan je nog artikel 16.3 en 16.4 raadplegen in het FIA 2026 Formula 1 Technical Regulations PU - Issue 6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

ArcticWolf schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 23:00:
Die hele duurzaamheidshype van de F1 slaat kant nog wal.

De uitstoot van CO2 en het verbruik van benzine en van banden vallen in het niet tov. de impact van alle toeschouwers die komen kijken.
Ik ben het met je eens dat de vervuiling van de race zelf een non-issue is, maar ik vind het wel goed dat F1 probeert groene technologie te (laten) ontwikkelen. Ik denk dat F1 echt wel bij kan dragen aan de ontwikkeling van goede groene brandstof waar de rest van de wereld ook iets aan heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Chocoball schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 23:28:
De FIA is al een paar jaar bezig met het ontwikkelen van synthetische brandstof maar dit seizoen is het vrij stil rond dit onderwerp.
Dat is waar ik me een beetje zorgen over maak.
Als je wilt weten waar de brandstof uit moet bestaan dan kan je nog artikel 16.3 en 16.4 raadplegen in het FIA 2026 Formula 1 Technical Regulations PU - Issue 6.
Dat was leuk leesvoer, er staan redelijk wat goede dingen in, zoals dat je geen oerwoud mag kappen om biobrandstof te maken, dat je geen land mag gebruiken waar ook je ook voedsel kan verbouwen en dat de geproduceerde brandstof ook commercieel beschikbaar moet zijn (met uitzondering van 1% geheime saus).
16.1.2
The final, blended fuel must achieve a greenhouse gas (GHG) emissions savings, relative to fossil‐derived gasoline, of at least that defined for the transport sector in the EU Renewable Energy Directive RED (1)
In andere woorden, de brandstof moet aan dezelfde eisen voldoen als de EU stelt aan biobrandstof. Wat betekent dat concreet? Volgens de RED (https://eur-lex.europa.eu...TML/?uri=CELEX:32018L2001) moet de brandstof een broeikasgasemissiereductie bereiken van 65%.

65% is niet slecht, maar het is nog geen zero-emission, en niet beter dan wat de EU voorschrijft. Met een cynische blik zou je dus ook kunnen zeggen dat dit het minimum is om in Europa te mogen zeggen dat je biobrandstof gebruikt. Het lijkt er dus niet op dat F1 ons brandstof gaat brengen met een lager uitstoot. Niettemin geloof ik wel dat ze kwaliteit en efficientie verder zullen verbeteren. Van efficientere brandstof heb je minder nodig dus dat levert verder besparing op de emissie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

DaniëlWW2 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 22:51:
@CAPSLOCK2000 Ik vermoed Paddy Lowe zijn nieuwe bedrijf welke brandstof maakt uit waterstof en koolstof uit de lucht. :)
https://www.zero.co/technology
Dat is imho interessantere optie dan biobrandstof. Sla photosynthese over en ga direct van co2 naar brandstof. Meer hiervan. Helaas(?) claimt ook dit bedrijf niet meer dan dat ze voldoen aan de normen van de EU, .. én F1, maar dat is dus hetzelfde :)

Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij met al deze ontwikkelingen, maar we kunnen ons nog niet rijk rekenen, het vooruitgang maar we zijn er nog lang niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
ArcticWolf schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 23:00:
Het zal al enorm schelen als de races enkel via TV/virtueel te zien zijn ;)
Dus: de diverse races in de woestijn, zijn (het) duurzaam(st)! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:36
RobertMe schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 16:15:
[...]

Vowles bij Williams is nu net zijn tweede jaar.
Vasseur bij Ferrari is nu net zijn tweede jaar.
Stella bij McLaren is nu net zijn tweede jaar.
Die bij Alpine zit er pas sinds Spa vorig jaar.
Die bij Haas is nu pas begonnen dit jaar.
Bayer / Meckies bij VCARB zitten er pas sinds dit jaar.
Die bij Sauber (niet Seidl die's CEO) is nu net zijn tweede jaar.

Dus 2 volle jaren er op zitten en bezig aan derde is... De op twee na langst zittende TP ;)
En zo'n beetje iedereen die ze vervingen zat er langer dan 2 jaar. En al die namen staan niet al op de nominatie om vervangen te worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Uit de weekend warm up de beelden van de Aston Martin SC, die kerbs zijn zo plat als een dubbetlje, mochten dat echt de echte kerbs blijven voor de race.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 00:45:
[...]

Ik ben het met je eens dat de vervuiling van de race zelf een non-issue is, maar ik vind het wel goed dat F1 probeert groene technologie te (laten) ontwikkelen. Ik denk dat F1 echt wel bij kan dragen aan de ontwikkeling van goede groene brandstof waar de rest van de wereld ook iets aan heeft.
Uiteraard is dat goed. Maar ik vermoed dat we hier de F1 niet eens zozeer voor nodig hebben. Door de invloed van Duitsland zijn e-fuels na 2035 ook nog toegestaan. Er worden momenteel honderden miljoenen geïnvesteerd om deze te ontwikkelen.

De 'grap' voor het F1 circus is vermoed ik nog groter. De huidige e-fuels zijn uiteraard ook in 2026 niet overal voorhanden. Er zullen dus voor elke races tanks met duizenden liters e-fuels van een fabriek ergens in de wereld naar de circuits moeten worden getransporteerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 23:37
Waah schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 06:56:
[...]

En zo'n beetje iedereen die ze vervingen zat er langer dan 2 jaar. En al die namen staan niet al op de nominatie om vervangen te worden :+
Hoe lang zat Vasseur bij Sauber? 2 jaar?
Hoe lang zat Szafnauer bij Alpine? 1,5 jaar?
Hoe lang zat Capito bij Williams? 2 jaar?
Hoe lang zat Seidl bij McLaren? 4, 5 jaar?
Hoe lang zat Binotto bij Ferrari? 4 jaar?

Dan doet Krack het met 3 jaar (aan het eind van dit jaar) het nog niet zo slecht. En dat zijn 6 van de 10 teams waar een TP geen 5 jaar zit. En 3 nog niet de 2,x jaar waar Krack nu al op zit.

Alleen Steiner, Tost en Horner zijn (AFAIK) teambaas geweest vanaf dag 1 van het team (tot minimaal dit jaar). En Wolff is dan in 2011-2014 ergens bij Mercedes gekomen, nadat in ieder geval in 2010 AFAIK Brawn nog de TP was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
alexbl69 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 08:37:
[...]

Uiteraard is dat goed. Maar ik vermoed dat we hier de F1 niet eens zozeer voor nodig hebben. Door de invloed van Duitsland zijn e-fuels na 2035 ook nog toegestaan. Er worden momenteel honderden miljoenen geïnvesteerd om deze te ontwikkelen.

De 'grap' voor het F1 circus is vermoed ik nog groter. De huidige e-fuels zijn uiteraard ook in 2026 niet overal voorhanden. Er zullen dus voor elke races tanks met duizenden liters e-fuels van een fabriek ergens in de wereld naar de circuits moeten worden getransporteerd.
Dat is nu toch net zo goed? Het is niet alsof de F1 teams even bij het lokale tankstation gaan tanken. De benzine lijkt dan wel veel op normale benzine, maar het is nog steeds een geheime samenstelling met waarschijnlijk wat speciale stofjes die wel mogen binnen de regels maar niet in de normale benzine zit.

En dat blijft nu dan dus net zo goed, op basis van wat @CAPSLOCK2000 schreef: "dat de geproduceerde brandstof ook commercieel beschikbaar moet zijn (met uitzondering van 1% geheime saus).". Ook in die biobrandstof dus "1% geheime saus" en dus niet te tanken bij het lokale tankstation.

En het is ook niet voor niks dat zeker de topteams een benzine fabrikant als sponsor hebben Petronas bij Mercedes; Shell bij Ferrari; ExxonMobil bij Red Bull). En bv met de overstap van Honda van McLaren naar Toro Rosso (en jaar erop Red Bull) ExxonMobil ook als sponsor van McLaren naar Red Bull ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Die nieuwe modus dat de voorste rijder geleidelijk aan minder vermorgen krijgt vind ik wel een dingetje. Dan word je dus gestraft omdat je eerste rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:55
Robbie T schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:26:
Die nieuwe modus dat de voorste rijder geleidelijk aan minder vermorgen krijgt vind ik wel een dingetje. Dan word je dus gestraft omdat je eerste rijdt.
Ja vraag me af of je dan niet van die gekke acties krijgt zoals tussen Verstappen en Hamilton een paar jaar geleden in Jedah.

Of dat niemand de race wil leiden op het laatste rondje na. Dus efficiënt langzaam rijden.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 20:39
Zoals in andere sporten waarbij de voorste de windvanger is en de 2e er op het eind even voorbij gaat en 'zegt' bedankt :+
Of Mario Kart, dat je betere powerups krijgt als je achteraan rijdt. :D

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdfqwerty
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 31-08 07:54
Mij was het niet helemaal duidelijk of dit om de voorste rijder in het veld gaat, of om de voorste rijder in een gevecht (dus als er 3 om plek 5 strijden, krijgt de voorste minder vermogen). Weet iemand daar meer van :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 18:43
asdfqwerty schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:42:
Mij was het niet helemaal duidelijk of dit om de voorste rijder in het veld gaat, of om de voorste rijder in een gevecht (dus als er 3 om plek 5 strijden, krijgt de voorste minder vermogen). Weet iemand daar meer van :p
Het lijkt me logisch als het gaat om de eerste rijder van een groepje, net als nu met de DRS, maaaaaar de vraag is natuurlijk of de FIA doet wat logisch is... Als het alleen om de leider in de wedstrijd gaat en iedereen daarachter niet dan zou ik dat iig een hele rare keuze vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

RobertMe schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:22:
Dat is nu toch net zo goed? Het is niet alsof de F1 teams even bij het lokale tankstation gaan tanken. De benzine lijkt dan wel veel op normale benzine, maar het is nog steeds een geheime samenstelling met waarschijnlijk wat speciale stofjes die wel mogen binnen de regels maar niet in de normale benzine zit.

En dat blijft nu dan dus net zo goed, op basis van wat @CAPSLOCK2000 schreef: "dat de geproduceerde brandstof ook commercieel beschikbaar moet zijn (met uitzondering van 1% geheime saus).". Ook in die biobrandstof dus "1% geheime saus" en dus niet te tanken bij het lokale tankstation.
Strict genomen is geen uitzondering voor geheime saus, maar er wordt in 1% "vervuiling" toegestaan.
Daarnaast is er ook een regel dat 1% van de brandstof niet hiernieuwbaar hoeft te zijn.

Een ander detail is dat "commercieel leverbaar" betekent dat je 5 m3 per jaar moet kunnen leveren, dat is niet echt heel veel dus.

Na er een nachtje over geslapen te hebben ben ik positiever gaan denken over de regel die er op neer komt dat F1-brandstof aan de EU-regels voor duurzame branstof houden. Ik denk namelijk dat ze dusver niets doen om hun brandstof milieuvriendelijker te maken en dat die wel eens vervuilender kan zijn dan normale benzine.
En nu betrap ik mezelf er op dat ik een verlaagde CO2-uitstoot gelijk stel aan milieuvriendelijk. CO2 verminderen is belangrijk, net als hernieuwbaarheid, maar niet het enige wat nodig is voor een brandstof echt milievriendelijk is, in plaats van alleen maar "minder schadelijk".

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Het verbruiken van energie voor iets frivools als F1 is natuurlijk nooit "milieuvriendelijk," op welke manier je de energie opwekt dan ook.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

DeKaerften schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 12:21:
Het verbruiken van energie voor iets frivools als F1 is natuurlijk nooit "milieuvriendelijk," op welke manier je de energie opwekt dan ook.
Tweakers ook maar uitzetten, kost ook alleen maar energie voor een zooitjes zeikerds ;) >:) :+

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Illegal_Alien schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 12:23:
[...]

Tweakers ook maar uitzetten, kost ook alleen maar energie voor een zooitjes zeikerds ;) >:) :+
Ik reageerde op @CAPSLOCK2000's "minder schadelijk voor het milieu" vs "milieuvriendelijk." Het was geen waardeoordeel over het verbruiken van energie voor entertainment.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:10

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GPd8SwCbUAEN6Im?format=jpg&name=small

Zak Brown heeft wat leuks op zijn arm laten zetten

[ Voor 7% gewijzigd door basvn op 07-06-2024 14:35 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:00
Dat wordt nog wat als ze er daadwerkelijk goed bij zitten en dit jaar of volgend jaar meer races winnen.

Krijg je straks net zoals die Nederlander die alle wins van Verstappen op z’n lichaam ging zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:51
TinusXIII schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:31:
Dat wordt nog wat als ze er daadwerkelijk goed bij zitten en dit jaar of volgend jaar meer races winnen.

Krijg je straks net zoals die Nederlander die alle wins van Verstappen op z’n lichaam ging zetten :P
Volgens mij ging de weddenschap over zijn eerste win, die kan je maar één keer halen.

Maar ben inderdaad benieuwd hoe het met die gast is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
Oké vooruit. Alleen de eerste van Piastri nog erbij dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Stond er op zijn andere arm niet een van toen Ric won?

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
VincentG schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:57:
Stond er op zijn andere arm niet een van toen Ric won?
Klopt, Monza.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Het is maar goed dat McLaren nog niet heel veel overwinningen haalt. :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

basvn schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:03:
[Afbeelding]

Zak Brown heeft wat leuks op zijn arm laten zetten
Dan vind ik Norbert Haug zijn actie toch een stuk cooler, zijn herkenbare snor afscheren :+

Als Mercedes wint, moet Toto maar eens zich kaalscheren ofzo :+ En als Lewis wint, met normale kleren naar het circuit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Shinji schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:36:
[...]

Volgens mij ging de weddenschap over zijn eerste win, die kan je maar één keer halen.

Maar ben inderdaad benieuwd hoe het met die gast is afgelopen.
Dit zit ondertussen wel aardig vol met (lelijke) tattoos als eerbetuigingen. Volgens mij is dit hem, Dennis Lok:
https://x.com/dburgersdijk

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:52
Nee is niet Dennis Burgersdijk

is Dennis Lok uit Coevorden ;)

RichardVos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:57
https://www.gpfans.com/nl...-teams-zijn-niet-akkoord/

Weet niet hoe betrouwbaar deze bron is, maar het schijnt dat niet alle teams al goedkeur hadden gegeven voor nieuwe regelement....

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Snowhite0901 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 16:35:
https://www.gpfans.com/nl...-teams-zijn-niet-akkoord/

Weet niet hoe betrouwbaar deze bron is, maar het schijnt dat niet alle teams al goedkeur hadden gegeven voor nieuwe regelement....
Als er 2 teams niet akkoord 'zouden zijn', is er mooi ruimte voor Andretti :Y)
FIA blij.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
VincentG schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 15:53:
[...]

Dit zit ondertussen wel aardig vol met (lelijke) tattoos als eerbetuigingen. Volgens mij is dit hem, Dennis Lok:
https://x.com/dburgersdijk
Oh wauw, het is ook niet zo dat het hele mooie/strak gezette tattoos zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Nou wat een domper. FP1 begint, maar de pitlane blijft gesloten. Heb ik eens tijd om een FP weer eens te kijken..... zucht. En meer regen komt eraan.

Zonde voor Doohan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VincentG
We moeten banden sparen voor de rest van het weekend. Liever niet rijden nu. F1 wordt wel echt steeds minder. :X

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15-09 14:32
VincentG schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 20:17:
We moeten banden sparen voor de rest van het weekend. Liever niet rijden nu. F1 wordt wel echt steeds minder. :X
Regel is niet nieuw.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chocoball
Afgelopen dinsdag werd bekend dat Perez voor 2 jaar bij Red Bull heeft bijgetekend. Vele fans waren verrast en het misschien niet eens met de beslissing. Wat het tijdstip betreft was het ook verrassend gezien de wat mindere vorm van de Mexicaan momenteel maar Red Bull heeft zo zijn redenen in de vertaling en samenvatting.
  • Red Bull heeft steeds 2 coureurs nodig die punten binnenhalen maar bij Perez bestond de angst dat hij afgeleid zou zijn zolang zijn contract niet duidelijk was.Volgens teambaas Horner komt het mede door de druk van de concurrentie die dichterbij komt en dat het kampioenschap nog spannend kan wordten "Checo moet zich op zijn gemak voelen, hij heeft zekerheid nodig om maximaal te kunnen presteren. Daarom moesten we alles wat afleidt bij hem weghalen".
  • Perez brengt niet alleen sponsorgeld binnen maar Mexico is ook een belangrijke afzetmarkt voor Red Bull. Daarnaast verkoopt Perez ook meer Red Bull petjes, shirts, etc. dan Verstappen.
  • "In onze situatie hebben we stabiliteit nodig. Sergio is een harde werker en een goede teamspeler." aldus Verstappen over de contractverlenging. Volgens Horner brengt Perez ook meer rust in het team omdat Perez begrijpt dat Verstappen de nummer 1 in het team is. Met Sainz zou dat niet mogelijk zijn geweest omdat die geen 2e viool achter Verstappen wil spelen.
  • Ondanks zijn huidige prestaties kan Tsunoda niet rekenen op promotie omdat hij een Honda rijder is en het contract tussen Red Bull en Honda loopt in 2025 af. Red Bull wil hem echter behouden voor volgend seizoen. Wie Tsunoda toch wil hebben in 2025 moet 5 miljoen dollar meenemen.
  • Niet uit het artikel maar begreep ook dat Horner niet gecharmeerd is van Tsunoda, dat Ricciardo een soort van bescherming geniet van Horner ook omdat Marko geen zeggensdchap meer lijkt te hebben over wie er rijdt. De gesprekken met Sainz zou door Horner zijn gedaan. Als Lawson geen zitje heeft in 2025 is hij volgens Marko vrij om naar een ander team te gaan.
https://www.auto-motor-un...-red-bull-vertrag-horner/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Dus Red Bull zal Perez nu wel een contract hebben gegeven incl prestatie clausule. En dan is er zogenaamd "geen druk".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Zelf deze mooie dag begonnen met nieuws dat mijn auto in de prak is. Maar ik ben klaar om straks lekker F1 te kijken :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Gentleman, a short view back to the past...

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/2ndcdv4llb5d1.jpeg
Hiervan hebben 5 "man" het geschopt tot de F1 op welke manier dan ook.

spoiler:
Will Buxton, Lance Stroll en Max Verstappen links naar rechts op de achterste rij. En Tatiana Calderon en Latifi van links naar rechts op de voorste rij.
Buxton dan als verslaggever. Calderon als reserve / ... bij Sauber verschillende seizoenen.

En gaat om de 2014 Florida Winter Series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
RobertMe schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 15:18:
Gentleman, a short view back to the past...

[Afbeelding]
Hiervan hebben 5 "man" het geschopt tot de F1 op welke manier dan ook.

spoiler:
Will Buxton, Lance Stroll en Max Verstappen links naar rechts op de achterste rij. En Tatiana Calderon en Latifi van links naar rechts op de voorste rij.
Buxton dan als verslaggever. Calderon als reserve / ... bij Sauber verschillende seizoenen.

En gaat om de 2014 Florida Winter Series.
Dit heb ik destijds ook al live zitten volgens op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
pilskes schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 15:20:
[...]

Dit heb ik destijds ook al live zitten volgens op internet
Will Buxton heeft destijds een videoverslag in delen gemaakt die je terug kunt kijken op Youtube.

Ik ga weer terug naar seizoen 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Yuki verlengd geeft Laura meteen bij de opening aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:42
Bearman naar Haas lees ik net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Bearman zou naar Haas gaan. De bron is alleen een beetje onbekend bij mij.
https://x.com/MailSport/s...?t=MrjVqg0n4vABOdyWKCxzCw

En Tsunoda blijft nog een jaar bij RB.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Blik1984 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 21:34:
[...]

Dat las ik ook. Had natuurlijk op de contractverlenging van Stroll gehoopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Blik1984 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 21:34:
[...]

Die is al semi aangekondigd. Als die de 6 FP1 sessies goed doorstaat is het zitje voor hem. Onafhankelijk van wat die in F2 doet in het kampioenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Werd al bij F1 TV aangekondigd, verlenging voor 1 jaar.

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/yuki-extends-with-rb-for-2025-the-japanese-driver-signs-to-v0-9tv6gmq6he5d1.jpeg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=0f844510072c5cae8fef4f31160c29a398c483b3

https://www.formula1.com/...id.7r0DISasS6MBL1wBacoa4d

[ Voor 216% gewijzigd door Chocoball op 09-06-2024 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Interessant, helemaal nu je ineens ziet dat RIC voorin meedraait in Canada.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Zwerver schreef op zondag 9 juni 2024 @ 04:08:
Interessant, helemaal nu je ineens ziet dat RIC voorin meedraait in Canada.
In Miami deed die dat ook ineens, op vrijdagmiddag, alleen op zaterdag(middag) alweer niet.

Ricciardo zal dus echt consistenter voor of in de buurt van Tsunoda moeten staan. En niet eens in de 4 races of zo.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chocoball
Tsunoda laat een sterk seizoen zien maar had alleen een contract voor dit seizoen. Afgelopen donderdag vroeg hij om duidelijkheid van Red Bull en die kreeg hij gisteren met een contractverlenging van 1 seizoen. De Japanner heeft ook gesprekken gehad met Sauber, Williams en Haas. Bij Sauber en Williams was hij eventueel kandidaat geweest als Sainz nee had gezegd. Echter kon hij niet voor september weg bij RB tenzij een ander team bereid was 5 mijloen dollar te betalen. Nu heeft Red Bull zelf de optie op Tsunoda gelicht en hem nog een jaar aan het team weten te binden.

Het 2e stoeltje bij RB is nog niet bevestigd. RB behoort een juniorteam te zijn maar heeft dit jaar gekozen voor meer wagenontwikkeling. Echter Ricciardo is nog te wisselvallig en de concurrentie heet Lawson. De beslissing hierover valt wederom in september. Mocht Red Bull eerder besluiten en Ricciardo behouden dan is Lawson vrij om naar een ander team te gaan.

https://www.auto-motor-un...-toro-rosso-rb-team-2025/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik had liever gezien dat Yuki of Lawsone en kans kreeg naast Verstappen. Leuk dat Perez Sr. veel geld mee neemt maar het is gewoon niet om aan te zien... en hebben ze dat geld echt nodig? Ik snap echt helemaal niks van de beslissing om Perez voor bij 2 jaar bij te tekenen. Vorig jaar had RB echt een dominante auto en precies hetzelfde als dit jaar, eerste paar races zit hij erbij en daarna valt die weg.

Hij had met die auto minstens iedere keer op P2 of P3 moeten staan vorig jaar:
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/jzDhDzh.png

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:11
Eigenlijk is Sargeant gewoon GOAT en hoort hij naast Max te zitten.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/728563783081132055/1249293663293542402/image.jpg?ex=6666c6e4&is=66657564&hm=4ce4e691043a16f00adc4ec25400c17c12ebbea0b832b7febe16bdc2a4db5cc2&

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

ArcticWolf schreef op zondag 9 juni 2024 @ 10:43:
Ik had liever gezien dat Yuki of Lawsone en kans kreeg naast Verstappen. Leuk dat Perez Sr. veel geld mee neemt maar het is gewoon niet om aan te zien... en hebben ze dat geld echt nodig? Ik snap echt helemaal niks van de beslissing om Perez voor bij 2 jaar bij te tekenen. Vorig jaar had RB echt een dominante auto en precies hetzelfde als dit jaar, eerste paar races zit hij erbij en daarna valt die weg.

Hij had met die auto minstens iedere keer op P2 of P3 moeten staan vorig jaar:
[Afbeelding]
Ergens zit er bij mij toch ook wat twijfel over wat er nu aan de hand is.
Want de logica om Perez te houden en hiermee zeker het WCC, maar ook potentieel het WDC in gevaar te brengen, klopt gewoon niet. Het kan niet zo zijn dat ze bij RBR denken dat Perez opeens beter zal presteren. Ze moeten alle data allang hebben.

Dan kan je voor het geld gaan, maar levert Perez echt afdoende op met de sponsoring die hij brengt n reclamewaarde in de Amerikaanse continenten. Blijkbaar wel.

Maar ik vraag me ook af in hoeverre er bij RBR ook speelt dat ze denken niet veel beters te kunnen krijgen qua coureurs. Wat we zeker dit seizoen zien, is dat Verstappen domineert. Maar de laatste races wordt hij steeds uitgedaagd door McLaren, Ferrari en nu zelfs Mercedes. Resultaat is dat Verstappen eigenlijk alleen in Monaco geen pole had kunnen pakken. Maar zelfs daar had hij nog een goede kans op P2 gehad als hij wel zijn laatste ronde had kunnen doen. De rest allemaal pole. Nu P2 in Canada, maar dat was dezelfde tijd als pole. Dit waar Norris en Russel niet verbeterde in hun laatste ronde en Verstappen wel.

Vorig seizoen zagen we Perez ook regelmatig wanprestaties afleveren, terwijl Verstappen alles won met overmacht. Nu zijn andere teams dichterbij aan het komen. De ene race is het Ferrari, de andere McLaren etc. Maar elke keer is Verstappen zeer competitief, ongeacht circuit, omstandigheden, problemen met de auto etc. Ik ga me zo toch afvragen wat het nu is. Is de RB20 wel de beste auto, zeker na de laatste races, of is het Verstappen die de RB20 de beste auto laat lijken. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15-09 14:32
DaniëlWW2 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 12:21:
[...]

Ergens zit er bij mij toch ook wat twijfel over wat er nu aan de hand is.
Want de logica om Perez te houden en hiermee zeker het WCC, maar ook potentieel het WDC in gevaar te brengen, klopt gewoon niet. Het kan niet zo zijn dat ze bij RBR denken dat Perez opeens beter zal presteren. Ze moeten alle data allang hebben.

Dan kan je voor het geld gaan, maar levert Perez echt afdoende op met de sponsoring die hij brengt n reclamewaarde in de Amerikaanse continenten. Blijkbaar wel.

Maar ik vraag me ook af in hoeverre er bij RBR ook speelt dat ze denken niet veel beters te kunnen krijgen qua coureurs. Wat we zeker dit seizoen zien, is dat Verstappen domineert. Maar de laatste races wordt hij steeds uitgedaagd door McLaren, Ferrari en nu zelfs Mercedes. Resultaat is dat Verstappen eigenlijk alleen in Monaco geen pole had kunnen pakken. Maar zelfs daar had hij nog een goede kans op P2 gehad als hij wel zijn laatste ronde had kunnen doen. De rest allemaal pole. Nu P2 in Canada, maar dat was dezelfde tijd als pole. Dit waar Norris en Russel niet verbeterde in hun laatste ronde en Verstappen wel.

Vorig seizoen zagen we Perez ook regelmatig wanprestaties afleveren, terwijl Verstappen alles won met overmacht. Nu zijn andere teams dichterbij aan het komen. De ene race is het Ferrari, de andere McLaren etc. Maar elke keer is Verstappen zeer competitief, ongeacht circuit, omstandigheden, problemen met de auto etc. Ik ga me zo toch afvragen wat het nu is. Is de RB20 wel de beste auto, zeker na de laatste races, of is het Verstappen die de RB20 de beste auto laat lijken. :?
*zet aluminium hoed op* stiekem wilt RBR meer windtunnel tijd als ze de WCC niet gaan winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
DaniëlWW2 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 12:21:
[...]Ik ga me zo toch afvragen wat het nu is. Is de RB20 wel de beste auto, zeker na de laatste races, of is het Verstappen die de RB20 de beste auto laat lijken. :?
Begin naar dat laatste te neigen. Zoals je zegt zullen ze Perez geen contractverlenging geven als z'n data prut is. Met andere woorden (en ook gezien z'n verleden): Perez is best een goede coureur. Natuurlijk, hij zal nu soms wat extra verliezen omdat hij probeert te overcompenseren, maar zijn basis is goed.

Dan is de enige conclusie dat de RB20 achter begint te lopen, en flink ook.

Interessante vraag die daar dan weer uit volgt: wat gaat Verstappen in de toekomst doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik hoop dat verminderde dominantie van RBR inderdaad het gevolg is van de beperkingen op de ontwikkeling en misschien ook nog wel de straf voor het overtreden van de cost cap.

Die regels werken natuurlijk vooral op lange termijn. Op het moment dat de straf actief was waren sommigen verbaasd dat RBR nog steeds de snelste was. Nu zien we misschien wel het omgekeerde. De straf is technisch gezien voorbij maar de effecten zouden lang kunnen blijven hangen.

Ik denk dat we ook niet moeten vergeten dat RBR dit jaar weer met een nieuw/aangepast concept (met name de sidepods) kwam terwijl de rest vooral bezig was het concept van vorig jaar te verbeteren met RBR-inspiratie. RBR heeft een andere route gekozen en heeft nu niemand om inspiratie bij op te doen, of het is gewoon een verkeerde keuze.

Is het nog te vroeg om over het vertrek van Adrian Newey te beginnen? Ik kan me voorstellen dat het op de aero-afdeling nu een chaos is en ze niet hun normale kwaliteit leveren. (Persoonlijk denk ik dat Newey vooral invloed op de lange termijn heeft, niet op het dagelijkse werk).

Wat betreft de contractverlenging voor Perez en Tsunoda, is het tegenwoordig nog zo dat je bij RB niet tekent voor een stoel/team maar alleen voor een baan bij het bedrijf? In het verleden heeft RB nog wel eens met coureurs geschoven.
Dit jaar komt het een beetje schizofeen over. Aan de ene kant zeggen ze VCARB een zelfstandig team moet zijn ipv het B-team van RBR. Aan de andere kant gebruiken ze "RB" als aanduiding voor het team en de livery is ook helemaal RedBull-stijl. Ik vraag me dus af waar Tsunoda en Perez nu precies voor getekend hebben. Het is nog te vroeg om iets te lezen in het feit dat het contract van Ricciardo nog niet verlengd is. Het komt allemaal een beetje chaotisch over, alsof men zelf ook niet echt weten wat ze er mee moeten. Misschien wel een teken van verschillende kampen binnen RB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
alexbl69 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 12:56:
Interessante vraag die daar dan weer uit volgt: wat gaat Verstappen in de toekomst doen?
Nog contract tot en met 2026, toch?, 2028 zelfs.

Zegt niks natuurlijk, voor 'zelfde geld' rijdt hij volgend jaar bij Mercedes (nou ja: voor heel veel geld van Mercedes). Kan Sainz mooi in de Red Bull.

Als dan ook nog Bearman in Haas, Lawson in VCARB. Stroomt er wat nieuw bloed in. Van mij mogen RIC *, MAG, ZHO en SAR (sowieso) plaatsmaken. Ook OCO en STR (#) voegen niet veel toe / hebben kans nu wel gehad.

Ze hoeven niet alle 6 in 1x weg (6 rookies is wellicht iets té), maar 3 per seizoen kan m.i. best.

(#) Stroll sr. voegt wel veel $ toe.
(*) RIC kan/mag wel naast een rookie, maar zoveel plekken (naast een nog toe te voegen rookie) zijn er daarvoor niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Op dit moment zie ik geen reden om te veranderen. Misschien is RBR niet langer de snelste auto, maar als dat al zo is dan is het verschil heel klein, in ieder geval met Verstappen achter het stuur. Te klein om grote stappen over te nemen. Zeker niet in de aanloop naar een heel nieuw regelement waarover op dit moment nog niemand iets zinnigs kan zeggen.
Daarnaast zal er wel plek moeten zijn bij een team. Realistisch gezien zijn Mercedes, Ferrari en McLaren de teams die een auto kunnen leveren die goed genoeg is. Ferarri en McLaren zijn voorlopig goed voorzien van coureurs, dat zie ik niet gebeuren. Blijft Mercedes over, maar als een neerwaartse trend bij RB wil ontstnappen is het niet logisch om naar Mercedes te gaan. Als ik Hamilton over de radio hoor dan lijkt het me momenteel geen leuke baan. Dat zit natuurlijk vooral tussen de oren, Mercedes is nog steeds een van de betere teams en Russell komt een stuk gelukkiger over, maar ik geloof niet dat Verstappen iets te winnen heeft met een overstap.

En zo'n team moet ook nog zin hebben om het salaris van Verstappen te betalen. F1 heeft veel geld maar uiteindelijk zijn het wel tientallen miljoenen die je ook aan drugs & sex had kunnen uitgeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Jake schreef op zondag 9 juni 2024 @ 14:58:
[...]

Nog contract tot en met 2026, toch?
Verstappen is tot en met 2028 verbonden aan Red Bull maar kan onder bepaalde voorwaarden eerder vertrekken zoals bij het vertrek van Marko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
CAPSLOCK2000 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 14:51:
Is het nog te vroeg om over het vertrek van Adrian Newey te beginnen? Ik kan me voorstellen dat het op de aero-afdeling nu een chaos is en ze niet hun normale kwaliteit leveren. (Persoonlijk denk ik dat Newey vooral invloed op de lange termijn heeft, niet op het dagelijkse werk).
Of het te vroeg is om over het vertrek van Newey te beginnen weet ik niet. Maar RBR heeft een hoofd van de aero afdeling, en die heet niet Adrian Newey (en ook niet Pierre Wache). Newey zal meer iemand zijn die een visie neer zet en de grote lijnen uitdenkt. En (wellicht) hier en daar zelf wat dingen doet (ophanging van 2022 auto). Maar het zal niet zo zijn dat het eerste aanspreekpunt voor het "gewone" personeel Newey is.
Mogelijk / waarschijnlijk dat bij problemen het wel "up the chain" gaat en het bij Newey terecht komt.

Overigens denk ik dat de huidige problemen ook niks met aero te maken hebben. Het wordt meer benoemd als dat de auto de hobbels niet kan rijden etc. Dat is wellicht een vereiste/vraag om de aero optimaal te laten werken. Maar het echte probleem zit dan meer in de ophanging etc. (En de ophanging mag reglementair ook niet voor aerodynamica gebruikt worden).
Wat betreft de contractverlenging voor Perez en Tsunoda, is het tegenwoordig nog zo dat je bij RB niet tekent voor een stoel/team maar alleen voor een baan bij het bedrijf? In het verleden heeft RB nog wel eens met coureurs geschoven.
Ik zie nog eerder Ricciardo Perez vervangen. Tsunoda is een Honda coureur. En als het contract met Honda afloopt is dat dus (zeer waarschijnlijk) einde verhaal. Heeft dus geen zin om Tsunoda in de RBR te zetten, is dan maar van korte duur en als ze het echt wilden hadden ze dat al eerder gedaan. Ricciardo is dan in ieder geval bekend met het team en (gedeeltelijk) key personal (monteurs zal niet veel van over zijn. Chris Gent was zijn nr 1 mechanic en is nu chief mechanic. Calumn Nichols was een monteur aan zijn auto (/engine technicial binnen team, geen idee of er daan 1 van per auto is) en zit nu al jaren bij Verstappen. Voor de rest is nog alleen Ole Schack over, maar die heeft nooit voor Ricciardo gewerkt en altijd bij Vettel => Kvyat => Verstappen).
En ja, het feit dat ik Ricciardo eerder zie gebeuren betekent dan dat of Ricciardo echt ineens goed moet worden en Perez middelmatig (rand van de punten), of dat Perez echt elke keer in Q1 afvalt en buiten de top 15 finisht. Want met de huidige Ricciardo vs "huidige" Perez schiet je waarschijnlijk niet veel op.
Dit jaar komt het een beetje schizofeen over. Aan de ene kant zeggen ze VCARB een zelfstandig team moet zijn ipv het B-team van RBR. Aan de andere kant gebruiken ze "RB" als aanduiding voor het team en de livery is ook helemaal RedBull-stijl.
Want...? Mercedes is ook sponsor van hun klanten teams. Niet zo groot natuurlijk. Maar Red Bull mag hun team inzetten zoals ze willen.
Ik vraag me dus af waar Tsunoda en Perez nu precies voor getekend hebben. Het is nog te vroeg om iets te lezen in het feit dat het contract van Ricciardo nog niet verlengd is. Het komt allemaal een beetje chaotisch over, alsof men zelf ook niet echt weten wat ze er mee moeten. Misschien wel een teken van verschillende kampen binnen RB.
Perez laten tekenen voor "Red Bull", eender welk team, zou lijkt mij toch niks opleveren? Als Perez niet met de druk om kan gaan etc en ze daarom snel contract wilde tekenen en de "stress" weg was dan levert een "als je niet presteert gooien we je in de VCARB" niks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Horner zegt dat contractperikelen alleen maar vervelend zijn en afleiden. Daarom is besloten dat weg te halen door Perez een nieuw contract te geven.

Gisteren zei Marko over de kwalificatie van Perez dat het niet aan de wagen lag (zie Verstappen in Q1) maar dat het iets psychologisch bij Perez moet zijn dat hij niet presteert. Bij mijn weten heeft Marko eerder een opmerking gemaakt dat ze Perez alleen een jaarcontract willen geven omdat hij anders niet voldoende presteert.

Door de machtsstrijd binnen Red Bull denk ik dat Horner achter de verlenging zit want de rol van Marko is praktisch uitgespeeld ook gezien het feit dat Horner Ricciardo steeds lijkt te beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Jake schreef op zondag 9 juni 2024 @ 14:58:
[...]

Nog contract tot en met 2026, toch?
Tot en met 2028.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]

Begin naar dat laatste te neigen. Zoals je zegt zullen ze Perez geen contractverlenging geven als z'n data prut is. Met andere woorden (en ook gezien z'n verleden): Perez is best een goede coureur. Natuurlijk, hij zal nu soms wat extra verliezen omdat hij probeert te overcompenseren, maar zijn basis is goed.

Dan is de enige conclusie dat de RB20 achter begint te lopen, en flink ook.

Robert Doornbos wist deze week in Racecafé stellig te melden dat je in 2026 van alle topteams waarschijnlijk niet bij RB moet zitten.

Nu zijn de meesten hier dacht ik geen groot fan van Doornbos maar hij heeft volgensmij wel korte lijntjes met de Verstappens. Dus als dat het sentiment is bij Max c.s. dan zie ik MER toch wel steeds meer in beeld komen.

RB maakt helaas op mij momenteel een nogal rommelige indruk. De interne oorlogen, vertrek Newey, het moeten optuigen van een compleet nieuwe motordivisie dat is een enorme uitdaging. Ze hebben geluk dat ze stoïcijnse Max hebben denk ik wel eens.

Ik denk ook dat Newey wel degelijk nog steeds een hele belangrijke rol speelde. Je hoeft niet alle details uit te werken maar de grote lijnen uit zetten en bewaken is vaak doorslaggevend. Visie.

Ben bang dat Newey (indien bij Ferrari) de Max fans nog heel veel pijn kan gaan doen in 2026.
Chocoball schreef op zondag 9 juni 2024 @ 15:38:
Horner zegt dat contractperikelen alleen maar vervelend zijn en afleiden. Daarom is besloten dat weg te halen door Perez een nieuw contract te geven.

Gisteren zei Marko over de kwalificatie van Perez dat het niet aan de wagen lag (zie Verstappen in Q1) maar dat het iets psychologisch bij Perez moet zijn dat hij niet presteert. Bij mijn weten heeft Marko eerder een opmerking gemaakt dat ze Perez alleen een jaarcontract willen geven omdat hij anders niet voldoende presteert.

Door de machtsstrijd binnen Red Bull denk ik dat Horner achter de verlenging zit want de rol van Marko is praktisch uitgespeeld ook gezien het feit dat Horner Ricciardo steeds lijkt te beschermen.
Tja als je een coureur die al zo lang meeloopt in bescherming moet nemen als een junior dan dat klinkt niet erg overtuigend. Die optics zijn niet echt best voor PER.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

RobertMe schreef op zondag 9 juni 2024 @ 15:17:
Want...? Mercedes is ook sponsor van hun klanten teams. Niet zo groot natuurlijk. Maar Red Bull mag hun team inzetten zoals ze willen.
Omdat ze twee tegenstrijdige boodschappen geven. Ze zeggen dat RBR en VCARB op grotere afstand van elkaar komen te staan en meer zelfstandig worden. Maar de naam en de huisstjil stralen juist (nog) meer RedBull uit dan de voorgaande jaren. Ja, dat mag, maar het komt wat schizofreen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Help!!!! schreef op zondag 9 juni 2024 @ 15:53:
[...]

RB maakt helaas op mij momenteel een nogal rommelige indruk. De interne oorlogen, vertrek Newey, het moeten optuigen van een compleet nieuwe motordivisie dat is een enorme uitdaging. Ze hebben geluk dat ze stoïcijnse Max hebben denk ik wel eens.

Ik denk ook dat Newey wel degelijk nog steeds een hele belangrijke rol speelde. Je hoeft niet alle details uit te werken maar de grote lijnen uit zetten en bewaken is vaak doorslaggevend. Visie.
Het dubbele is wel dat Max, zeg ik een beetje op gevoel, in zn kampioensjaren nog nooit zon sterke seizoensstart heeft gehad. Zelfs vorig jaar niet. Het kwam iedere keer na 5-6 races op gang.

Ik zie ze met mijlen afstand kampioen worden weer. Ook Newey wil gewoon kampioen worden dit jaar.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Horner heeft een oepsie gedaan. :P
Lijkt erop dat Perez een 1+1 deal heeft. Want eerst had Perez een contract voor een jaar en toen er doorgevraagd werd, werd het opeens twee jaren met clausules. Het is dus 1+1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 18:40:
Horner heeft een oepsie gedaan. :P
Lijkt erop dat Perez een 1+1 deal heeft. Want eerst had Perez een contract voor een jaar en toen er doorgevraagd werd, werd het opeens twee jaren met clausules. Het is dus 1+1.
[Twitter]
Helaas is het geen 1 maand + 1 maand :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

ArcticWolf schreef op zondag 9 juni 2024 @ 19:09:
[...]

Helaas is het geen 1 maand + 1 maand :+
Ligt eraan wat de clausules zijn. Als erin staat dat Perez in redelijkerwijze omstandigheden, Q3 moet halen, dan kan het snel voorbij zijn. :')

[ Voor 6% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-06-2024 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
Kenny_026 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 18:09:
[...]

Het dubbele is wel dat Max, zeg ik een beetje op gevoel, in zn kampioensjaren nog nooit zon sterke seizoensstart heeft gehad. Zelfs vorig jaar niet. Het kwam iedere keer na 5-6 races op gang.

Ik zie ze met mijlen afstand kampioen worden weer. Ook Newey wil gewoon kampioen worden dit jaar.
Vorig jaar had ie toch gewoon meer punten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

DaniëlWW2 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 19:10:
[...]

Ligt eraan wat de clausules zijn. Als erin staat dat Perez in redelijkerwijze omstandigheden, Q3 moet halen, dan kan het snel voorbij zijn. :')
Volgens mij is het een jaarcontract met een optie voor nog een jaar. Maar ik denk dat er dus een clausule in zit dat hij wel moet presteren wil hij in 2026 nog in de Red Bull plaats mogen nemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rene44
  • Laatst online: 14-09 18:57
Ik ben vooral erg blij met de verantwoordelijkheid die F1 neemt tav sustainability en duurzaamheid. Die V6 hybride motoren zijn de toekomst voor onze planeet. Ook begrijp ik dat F1 er alles aan doet om de CO2 voetprint te verminderen op transport van hele circus met 14 Boeing 747's voor 1 race vanuit Europa naar Noord Amerika voor 1 (een) race. Vandaag dus weer sustainable terug naar Europa op een groene eco manier. Echt top!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Rene44 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 08:26:
Ik ben vooral erg blij met de verantwoordelijkheid die F1 neemt tav sustainability en duurzaamheid. Die V6 hybride motoren zijn de toekomst voor onze planeet. Ook begrijp ik dat F1 er alles aan doet om de CO2 voetprint te verminderen op transport van hele circus met 14 Boeing 747's voor 1 race vanuit Europa naar Noord Amerika voor 1 (een) race. Vandaag dus weer sustainable terug naar Europa op een groene eco manier. Echt top!
Als het alleen de aan de F1 moet liggen dan red je het niet hoor. Zo groot is hun voetprint nu ook weer niet. Neem alle zakelijke privévliegtuigen en tel die bij elkaar op. Of de landen als China, Amerika en India. Maar ik vind dit topic niet de plek voor zo'n discussie vooral omdat ik daar een gruwelijke hekel aan heb. Het gaat mij om het racen de rest is bijzaak. ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 09:15
sjaool schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:17:
[...]

Als het alleen de aan de F1 moet liggen dan red je het niet hoor. Zo groot is hun voetprint nu ook weer niet. Neem alle zakelijke privévliegtuigen en tel die bij elkaar op. Of de landen als China, Amerika en India. Maar ik vind dit topic niet de plek voor zo'n discussie vooral omdat ik daar een gruwelijke hekel aan heb. Het gaat mij om het racen de rest is bijzaak. ;)
Dit dus.
Mensen met de mond vol over klimaat en bla bla, vliegen zelf ook regelmatig. Wat dat betreft is een beetje zelfreflectie een vreemd verschijnsel bij die types.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene44
sjaool schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:17:
[...]

Evenso, ik presenteer mijn 24 global race franchise niet als eco friendly met sustainable tech. Wat is het nut van dat soort kreten als je voor 1 race de halve wereld met 14 Boeing 747s over gaat vliegen omdaarna weer de halve wereld terug vliegt? Breng dan aub de V10 zonder turbos en batterijen terug. Maar misschien is het iets voor een algemeen F1 draadje. Ik neem aan dat er ergens over de nieuwe plannen voor 2026 gesproken wordt?

[ Voor 6% gewijzigd door Rene44 op 10-06-2024 09:57 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:13
Rene44 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 08:26:
Ander topic zoeken als het kan. Hoort hier niet thuis

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:51
Lekkere race hoor!

Ik houd altijd spreekwoordelijk mijn hart vast als er regen voorspelt wordt. Het is meestal al te snel te nat om te kunnen racen, waardoor het allemaal gigantisch lang duurt of er überhaupt niet gereden wordt.
Zo niet gisteren, heerlijk wat de regen en de opdragende baan aan sensatie bracht.

Ook heerlijk om te zien hoe er de Mercedessen, McLarens en Max lange tijd allemaal goed kans hadden op de overwinning.
Top actie van Haas om Magnussen en Huldenberg in het begin op full wets te laten rijden. Bracht ze uiteindelijk niets, maar het gaf wel actie in het begin van de race.

En man, man, man..... Ferrari en Perez... moeten we het er nog over hebben eigenlijk?

Al met al een prima goedmaker na Monaco.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
@Rene44 Misschien moet je je even inlezen maar F1 heeft in de huidige opzet een nét iets hogere Co2 footprint (256k ton) dan de fietswedstrijd de Tour De France (216k ton). Daarbij is F1 enorm bezig met Co2 reductie en de Tour is maar één wedstrijd, in tegenstelling tot het hele F1 seizoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 13:27

DataGhost

iPL dev

Niet helemaal eerlijk om dat zo te zeggen, de tour bestaat uit 21 etappes en die worden ook als losse races gezien. Anders is een F1-seizoen ook maar "één wedstrijd".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Bij Perez heb ik het gevoel dat er meer aan de hand is. Enerzijds de machtsstrijd tussen Horner en Marko, waarbij Horner Perez wil tekenen zodat Marko geen vinger meer in de pap heeft. En anderzijds de marketability, sponsorgelden en verkochte merch van Perez, en dan met name in Noord-Amerika. Wat @Chocoball al eerder aanstipte. Nu de Oostenrijkse baas er niet meer is, zou het mij niet zoveel verbazen dat de Thai wat minder geld willen steken in het F1 team. Dan is natuurlijk zo'n Perez die geld meebrengt wel lekker. Daarnaast is het (in principe) een stabiele kracht binnen het team. Vergelijk het ook met Bottas.

Als liefhebber van de sport zie ik dat natuurlijk compleet anders. Dan zie ik liever een coureur die met Max mee kan en hem uitdaagt. Maar de andere kant is natuurlijk de vraag of Max dat ook wilt. Hij ziet er nu na races, ook als hij ze niet wint, enorm relaxed uit. Dat is mooi om te zien. Maar dan mis ik ook weleens de oude Max die pissig, veel te lomp en te direct uit de hoek kwam :9. Alleen komt dat natuurlijk ook omdat de druk er voor een groot gedeelte af zal zijn bij hem :).

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 08:18

Tripl3 D

Brother in Arms

Nieuwe tussenstand:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rDJGDfEVVQN2QClavYIWmkJB-EI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mcIPGshYitvXShTx45bUAJIx.jpg?f=user_large

Goed zichtbaar dat Perez, Leclerc en Ferrari hier een aardige deuk hebben opgelopen.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 15:54
Als het zo doorgaat gaan we wel in de situatie komen dat wellicht Max WDC wordt maar het WCC naar een ander team dan RBR gaat...

PSN: Sluuz

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:51
Red Bull, maar vooral Max, heeft gewoon ook ontzettend geluk dat het elk weekend een ander team en/of coureur is dat het hem moeilijk kan maken.

Het is in de F1 ook al een oud feitje dat je vooral consistent moet zijn en niet zozeer alleen maar de snelste om kampioen te worden. Dat doet Max gewoon goed, als hij niet wint staat hij eigenlijk altijd wel op het podium (jaja, Monaco en Melbourne zijn de uitzonderingen die de regel bevestigen) en verliest dus nooit gigantisch veel punten.

Red Bull heeft als team het geluk dat elk weekend ook een ander team snel is, anders hadden ze met de scores van Perez nooit eerste gestaan in het WCC. Wie verzint het ook dit weekend weer dat, ondanks een uitvalbeurt van Perez, Ferrari ook gewoon nul punten scoort.
Zelfs McLaren en Mercedes zijn dit weekend maar drie punten ingelopen op Red Bull.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 22:39
murphydrz schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:20:
[...]

Dit dus.
Mensen met de mond vol over klimaat en bla bla, vliegen zelf ook regelmatig. Wat dat betreft is een beetje zelfreflectie een vreemd verschijnsel bij die types.
Generaliserend + missend realisme.
Iedereen is hypocriet, vliegen ze niet dan rijden ze nog een benzine auto, rijden ze geen benzine auto eten ze nog vlees, eten ze geen vlees kopen ze nog nieuwe kleren, kopen ze vooral tweedehands kleren dan nodigen ze vrienden uit die met de auto komen, hebben ze geen vrienden meer dan bestaan ze niet, probleem opgelost?
Als het je echt draait om zelfreflectie, dan veel succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Sluuz schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:45:
Als het zo doorgaat gaan we wel in de situatie komen dat wellicht Max WDC wordt maar het WCC naar een ander team dan RBR gaat...
Zoals bij de eerste wereldkampioenschappen van Max. Het is niet anders. Het is wel zo dat Max gewoon zeer contstant presteert en dat maakt het moeilijk voor de andere coureurs om hem bij te benen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 22:39
sjaool schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:15:
[...]

Zoals bij de eerste wereldkampioenschappen van Max. Het is niet anders. Het is wel zo dat Max gewoon zeer contstant presteert en dat maakt het moeilijk voor de andere coureurs om hem bij te benen.
En het leuke is dat er nu daadwerkelijk 4 teams! voor de winst kunnen gaan als ze hun afstelling en tactiek op orde hebben :9~
Dat betekend dat er ook 7 coureurs zijn die punten van elkaar kunnen afpakken wat de voorsprong van Verstappen maar langzaam zal doen slinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
Liefst heb ik dat Aston Martin en vooral Fernando Alonso gaat winnen, en Lance senior eindelijk eens met flink wat geld gaat smijten. Bijvoorbeeld Adrian Newey binnenhalen voor 50 miljoen per jaar plus een boot plus 2 huizen plus een vliegtuig ofzo. Ik zou nog net niet mijn vrouw aanbieden maar belangrijk is hem binnenhalen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Rene44 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 19:47:
Liefst heb ik dat Aston Martin en vooral Fernando Alonso gaat winnen, en Lance senior eindelijk eens met flink wat geld gaat smijten. Bijvoorbeeld Adrian Newey binnenhalen voor 50 miljoen per jaar plus een boot plus 2 huizen plus een vliegtuig ofzo. Ik zou nog net niet mijn vrouw aanbieden maar belangrijk is hem binnenhalen.
Een man als newey haal je niet met geld binnen maar met uitdagende projecten en een toekomst perspectief.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

walletje-w schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:17:
[...]

En het leuke is dat er nu daadwerkelijk 4 teams! voor de winst kunnen gaan als ze hun afstelling en tactiek op orde hebben :9~
Dat betekend dat er ook 7 coureurs zijn die punten van elkaar kunnen afpakken wat de voorsprong van Verstappen maar langzaam zal doen slinken.
Deze race iig weer 25 punten uitgelopen op nummer 2 in het klassement.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03:14
De meeste dagen achter elkaar op nummer 1 in de WK stand. 👏

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notlupus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 09:53
Drials schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 00:24:
De meeste dagen achter elkaar op nummer 1 in de WK stand. 👏
Klopt dat wel? Schumacher nam de nummer 1 positie in Indianapolis 2000 over van Häkkinen en bleef nummer 1 tot Monaco 2003 toen Räikkönen eerste werd. 980 dagen. Max staat sinds Spanje 2022 bovenaan (Leclerc was nog eerste in Miami een race daarvoor) en dat is tot vandaag 751 dagen.

Hij staat wel de meeste races achtereen op 1... (48 om 37).
Pagina: 1 ... 35 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Topicreeks voor de racetopics:
Topicreeks racetopics 2024