Tsja Antonelli. Sowieso heel weinig talenten die F3 overslaan en naar F2 gaan. Ik weet niet hoe groot de stap van F4 naar F3 is, maar er zijn meer coureurs die F2/GP2 over slaan dan een F3. Maar goed, grootste gedoe weer met die regels is dat de FIA compleet geen idee heeft wat het doet. Continu reageren en nu (terecht) de domste maatregel afschaffen. Nu nog dat ellendige puntensysteem afschaffen waar genoeg mensen ook door genaaid zijn...... Maar FIA kennende zullen ze never nooit eigen fouten toegeven, zoals elke grote organisatie dat voor elkaar krijgt.
Antonelli zelf, i don't know, heb er weinig spectaculairs van gezien. Ook lastig te oordelen aangezien hij in het beste F2 team (in principe dan) zit. Hij is verdomme 17, dus hij heeft met gemak nog een hele mooie carriere voor zich in de autosport. Maar echt 'mega' of 'opvallend' is het niet. Hij doet het gewoon degelijk. Ik hoop maar dat ie in Barcelona duidelijkheid krijgt dat ie dat zitje gewoon gaat krijgen.
En hopelijk dat Doohan gewoon dat zitje naast Gasly krijgt. Het wordt alleen maar lastiger en lastiger voor rookies, zeker nu TR/AT/VCARB ook een 'normaal' coureursvisie heeft. Williams lijkt geen interesse te hebben als achterhoede team, dan blijft in feite alleen nog Haas over die een gokje kan wagen voor wat meer PR.
Het lijkt wat dat betreft best armoedig te zijn. Wat gaat RB allemaal met hun junioren doen? Lawson mag gratis weg bij RB als ie volgend jaar geen zitje krijgt, maar hij heeft nu een jaar verkwist als ie volgens jaar niet in de F1 zit. Had ie een leuk jaar sportscars ofzo achter de rug.
Daarnaas genoeg talentjes in F2 die an sich het leuk kunnen doen in F1. Maar dan moet je het weer over het ultra-conservatieve beleid hebben van nagenoeg alle teams tov rookies.
/edit/
Lol, op nu.nl hebben ze het erover dat Williams dispensatie heeft aangevraagt voor Antonelli. Zijn ze eindelijk wakker geworden dat Logan toch geen goede coureur is? Naja, ik zie Antonelli volgend jaar liever bij Mercedes.
[
Voor 6% gewijzigd door
siggy op 14-06-2024 17:39
]