Vroem Boem schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:29:
[...]
Aangezien, zoals Mark Hughes al uitlegde van F1.com, Red Bull hun normale voordeel komt uit juist het beheersen van de temperatuur (harder kunnen rijden met zelfde temperaturen als tegenstanders, kortom kouder bij dezelfde snelheid) is dit vrij waarschijnlijk een wijziging die nadelig uit gaat pakken voor Red Bull. Gezien hoe sterk Ferrari nu al is verwacht ik een echt gevecht om titel 2025, misschien zelfs alsnog dit jaar als Australië geen outlier was.
Lijkt me leuk. Ik vond het begin van 2022 fantastisch, mooie respectvolle gevechten tussen Max en Charles. Ik kan best genieten van dominantie, maar na 1 seizoen is dat wel leuk geweest. De records staan nu al zo scherp dat het twijfelachtig is of die records snel nog verbeterd worden.
Maar je weet natuurlijk niet wat voor wijzigingen RBR nog doorvoert en hoeveel rek er nog zit in het concept van Ferrari. We kunnen dus wel speculeren over 2025, maar misschien gaat Ferrari met een volgende update wel de verkeerde kant op of komt Red Bull inderdaad met een geniale update in Japan (wederom: pure speculatie in de pers).
Daarnaast: Als die rechter achterrem van Max al vanaf de opwarmronde aanliep (hij schijnt toen al te hebben geklaagd dat er iets raar aanvoelde), heeft hij wel mooi een gat van 0,7s kunnen trekken in 1 ronde met de handrem erop. Dat had dus makkelijk >1s kunnen zijn als er geen problemen waren. Het zou geen walkover zijn geweest, maar het gemak waarmee sommigen nu beweren (n.a.v. uitspraken van Perez wellicht) dat Max die race nooit had gewonnen, gaat me wel wat ver.
Dat gezegd hebbende en niet omdat Max er nu nadeel van had, ik vind DRS echt een gedrocht. Ontzettend jammer dat dat nodig is, want DRS-overtakes zijn gewoon saai en omdat ze zo risicoloos zijn, zie je dat teams en de coureurs daarop aansturen, want waarom zou je wel veel risico nemen? De kans is groot dat als je de ander met een risicovolle manoeuvre hebt ingehaald, je de ander DRS geeft en hij je op het volgende rechte stuk fluitend voorbij komt, hoe superieur jouw auto ook is.