[F1] Seizoen 2024 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 89 Laatste
Acties:
  • 973.175 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Chocoball schreef op zondag 17 maart 2024 @ 21:53:
De F1 Opening Titles hebben een kleine opfrisbeurt gekregen.:)
[Streamable: The F1 Academy 2024 Opening Titles]
En juist hier mis ik dan het onderschrift “klikkerdeklik want FOM” zodat ik hem kan delen.

//edit
Oh, nu ik hem quote kan ik wel ineens de bron bekijken.

[ Voor 8% gewijzigd door Shinji op 17-03-2024 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:40
Shinji schreef op zondag 17 maart 2024 @ 22:05:
[...]

En juist hier mis ik dan het onderschrift “klikkerdeklik want FOM” zodat ik hem kan delen.

//edit
Oh, nu ik hem quote kan ik wel ineens de bron bekijken.
offtopic:
ik had al naar een YouTube link gezocht maar die lijkt er nog niet te zijn. Is een streamable video en heb de link apart toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04:27
ALO als laatste, nice.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 15:59
Beerkeeper schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 21:13:
[...]

Speciaal voor jou even gegoogled en gerekend:

Hamilton 334 races, 5455 laps led = 5455 / 334 = 16,33233532934132 rondjes per race
Verstappen 186, 2960 laps led = 2960 / 186 = 15,91397849462366 rondjes per race

Verstappen moet nog even aan de bak, maar dat gaat wel goed de komende tijd :P
Dat is niet alleen aan Verstappen. Ik gok zomaar dat het percentage van Hamilton nog wel wat gaat zakken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:38
scrappy.doo schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 08:23:
[...]

Dat is niet alleen aan Verstappen. Ik gok zomaar dat het percentage van Hamilton nog wel wat gaat zakken O-)
Kon wel eens hard gaan, 1 race alle rondjes aan de leiding en ze komen een dikke 0.25 dichter bij elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

scrappy.doo schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 08:23:
[...]

"We suggest plan F. Questionmark"

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 18:55
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GJBUiKpWsAAhw6-?format=jpg&name=4096x4096

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
Ik krijg Hülkenberg met dat knotje niet meer van mijn netvlies :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:35

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Wow! In de afgelopen paar jaar hebben PER en VER maar 2x de voorste startrij gehad!

https://www.statsf1.com/e...s/premiere-ligne-duo.aspx

Als je bedenkt hoe dominant Mercedes was met ROS en HAM 44x saampjes op rij 1.

[ Voor 9% gewijzigd door FunkyTrip op 19-03-2024 11:55 ]

Dit dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04:27
FunkyTrip schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 11:55:
[...]

Wow! In de afgelopen paar jaar hebben PER en VER maar 2x de voorste startrij gehad!

https://www.statsf1.com/e...s/premiere-ligne-duo.aspx

Als je bedenkt hoe dominant Mercedes was met ROS en HAM 44x saampjes op rij 1.
44 keer, uh huh, uh huh :+

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dit kan denk ik beter morgen in het race-topic.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:04

JB

Cédric roelt!

Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 13:36:
[...]

Dit kan denk ik beter morgen in het race-topic.
Dat is elke keer wanneer er een race is, omdat de racetopics (te) laat open gaan en men graag updates kwijt wil.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Misschien kan Max dat ronderecord van Perez aankomend weekend uit de boeken rijden. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Spy George is weer goed op de hoogte:
‘Seeing the names pop up on Toto’s phone has been quite funny’ – Russell on the drivers chasing Hamilton's Mercedes seat
https://www.formula1.com/...he.4p78wJGl82iNDsHv7iRFbf

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En er is maar een naam waar Toto meteen de telefoon zal opnemen. :+ O-)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 17:43:
[...]

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fwww.fernandoalonso.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F02%2Ffoto-fer-amr-0-2.jpg&f=1&nofb=1&ipt=b861c49e01e3601e4d9f6d52aa20f9df6e64713d3d9c6b2ea6a0975c0bc86549&ipo=images

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 17:43:
[...]

Nico :+

(Ex-wk, ham weg, Duitser das een 1-2’tje :p )

[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 19-03-2024 21:04 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Was er al een bevestiging vanuit Ferrari of Sainz wel of niet rijdt komend weekend?

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 20:43
YakuzA schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 21:31:
Was er al een bevestiging vanuit Ferrari of Sainz wel of niet rijdt komend weekend?
https://www.gptoday.net/n...-gearriveerd-in-melbourne

Donderdag medische keuring.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Chocoball

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 11:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdfqwerty
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 31-08 07:54
Oeps verkeerde topic

[ Voor 86% gewijzigd door asdfqwerty op 20-03-2024 09:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Simone Resta, eerder ontslagen als technical director bij het Haas team is daarna maar kort gebleven bij Ferrari om andere dingen te doen want hij maakt de overstap naar het Mercedes team als Strategic Development Director. Resta gaat straks samenwerken met technical director James Allison.

Mercedes heeft niet 1 maar meteen 2 Ferrari mannen binnengehaald. Enrico Sampo stapt straks bij Mercedes in als Head of Performance Software Applications. Sampo was de afgelopen jaren de Driver Simulator Team Leader bij Ferrari.

Door gardening leave kunnen beide heren pas in 2025 starten maar wanneer is nog onduidelijk omdat hun startdatum nog niet bekend is.

https://www.motorsport.co...-f1-staff-swoop/10589023/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Toch nog een potentieel invloedrijke change voor volgend jaar:
Pirelli's new F1 tyre plan for 2025 set to address overheating problems
https://www.motorsport.co...eating-problems/10589071/

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 19-09 18:55
Zak blijft nog een paar jaar bij Mclaren:

[ Voor 23% gewijzigd door Extigo op 22-03-2024 09:04 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dit is misschien wel de beste introductie voor Formule 1 die ik ooit heb gezien.
Dekt mooi de meeste basis elementen af. :)

spoiler:
Oh en een sneak peek van de 2026 mtoren die we even moren horen. Niet zien, alleen horen. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:03

BM

Moderator Spielerij
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 11:35:
Dit is misschien wel de beste introductie voor Formule 1 die ik ooit heb gezien.

[YouTube: Formula 1 cars, explained for rookies (with Max Verstappen)]

spoiler:
Oh en een sneak peek van de 2026 mtoren die we even moren horen. Niet zien, alleen horen. ;)
Leuke video, wel grappig dat ze Bahrain consequent tegen de richting in wil rijden :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 11:35:

spoiler:
"The rules say that each team can spend 135 million Dollars minus driver salaries"

Ehh, salarissen van coureurs vallen buiten het budgetplafond. Dat de teams dit seizoen 150 miljone dollar mogen spenderen vanwege allerlei toeslagen en inflatiecorrectie heeft ze ook maar overgeslagen anders wordt het te lastig voor dummies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Chocoball schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 12:55:
[...]

"The rules say that each team can spend 135 million Dollars minus driver salaries"

Ehh, salarissen van coureurs vallen buiten het budgetplafond. Dat de teams dit seizoen 150 miljone dollar mogen spenderen vanwege allerlei toeslagen en inflatiecorrectie heeft ze ook maar overgeslagen anders wordt het te lastig voor dummies :)
Is dat anders geworden dan of heb ik dat altijd verkeerd begrepen? Ik dacht dat de 3 hoogste salarissen uitgezonderd waren, nu zal dat in de praktijk vaak neerkomen op de coureurs, maar zeker in de kleinere teams met beginnende coureurs hoeft dat niet per se.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Shinji schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 12:58:
[...]

Is dat anders geworden dan of heb ik dat altijd verkeerd begrepen? Ik dacht dat de 3 hoogste salarissen uitgezonderd waren, nu zal dat in de praktijk vaak neerkomen op de coureurs, maar zeker in de kleinere teams met beginnende coureurs hoeft dat niet per se.
Het is coureurs + ???. Dus zowel de salarissen van die coureurs als de 2 of 3 best betaalde medewerkers zijn uitgesloten. En niet "2 / 3 best betaalde medewerkers waaronder de coureurs ook zouden kunnen vallen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:41
[...]

De salarissen van de coureurs en de 3 topverdieners binnen een team vallen buiten het budgetplafond. Dus reken op iedere teambaas, sporting director, technical director etc.

Om het nog iets moeilijker te maken : ieder geproduceerd onderdeel valt buiten het plafond. Je kan dus gerust 10 voorvleugels fabriceren zonder dat het pijn doet. Pas op het moment dat je een vleugel op de auto zet en deze de baan op stuurt wordt het ding geregistreerd en doet het mee voor het budget.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chocoball schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 12:55:
[...]

Je zou uiteraard "minus" ook kunnen lezen als "exclusief" of "met uitzondering van".

En als je dan toch over de regels gaat mierenn*ken, de Ex-Cap wordt er vast ook niet in besproken. Tsjonge jonge wat een grove nalatigheid zou dat dan wel niet zijn. Zeker bij teams die maar 1xx miljoen te besteden hebben en dus daardoor niet kunnen investeren / de investeringen "van de budget plafond af gaan".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
asing schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 13:02:
Om het nog iets moeilijker te maken : ieder geproduceerd onderdeel valt buiten het plafond. Je kan dus gerust 10 voorvleugels fabriceren zonder dat het pijn doet. Pas op het moment dat je een vleugel op de auto zet en deze de baan op stuurt wordt het ding geregistreerd en doet het mee voor het budget.
Is dat niet alleen bij een andere spec? Als je een andere spec produceert vallen de productie kosten buiten de budget cap, totdat je het gebruikt (de ontwikkel kosten betaal je wel altijd). Reserve onderdelen van dezelfde spec moet je wel betalen, onafhankelijk van gebruikt of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
[...]

3 hoogst betaalde medewerkers zijn uitgezonderd net als de salarissen van de coureurs. De rest van het personeel valt er wel onder en daarom zijn de teams nu zoveel aan het gochtelen met partime werken om bepaalde medewerkers toch te kunnen behouden en eventueel niet weggekocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
RobertMe schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 13:04:
[...]

Is dat niet alleen bij een andere spec? Als je een andere spec produceert vallen de productie kosten buiten de budget cap, totdat je het gebruikt (de ontwikkel kosten betaal je wel altijd). Reserve onderdelen van dezelfde spec moet je wel betalen, onafhankelijk van gebruikt of niet.
De vleugel al sich kost een paar 100.000 om te fabriceren. Dus zodra je dat ding op de auto zet worden die kosten op de factuur gezet. Als je een nieuwe spec hebt kost die ongeveer hetzelfde voor het maken. De ontwikkelkosten worden verrekend via CFD en windtunneltijd.

Je kan in principe 10 vleugels maken, en die op de plank leggen. Dat kost je dan niks. Het enige is dat ontwikkelingen zo snel gaan dat het aantal reservedelen van dezelfde spec niet hoog is. Zo moet Zhou uit de pit starten want dezelfde spec vleugel hebben ze niet.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Chocoball schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 13:06:
[...]

3 hoogst betaalde medewerkers zijn uitgezonderd net als de salarissen van de coureurs. De rest van het personeel valt er wel onder en daarom zijn de teams nu zoveel aan het gochtelen met partime werken om bepaalde medewerkers toch te kunnen behouden en eventueel niet weggekocht worden.
Ferrari ging zover dat ze een compleet WEC team uit de grond konden stampen met alle kennis die ze hebben. Puur om die mensen niet kwijt te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 14:03
Zullen we die drs gewoon pas weer vanaf RK dje 2 of 3 inschakelen? Er valt zo ongeveer niet tegen te verdedigen op deze manier. Jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Robbie T schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:10:
Zullen we die drs gewoon pas weer vanaf RK dje 2 of 3 inschakelen? Er valt zo ongeveer niet tegen te verdedigen op deze manier. Jammer.
Het lijkt me wat overdreven om die regel af te schaffen omdat die 1x niet goed is voor Verstappen? :p

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 14:03
YakuzA schreef op zondag 24 maart 2024 @ 12:34:
[...]

Het lijkt me wat overdreven om die regel af te schaffen omdat die 1x niet goed is voor Verstappen? :p
:? OK.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• murphydrz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BrAjahkvK7kHs27D_7mvpNphLrA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qZMpU5u6SLG9mUGMyVUOZhep.png?f=fotoalbum_large
Mooie vloer van Russel, maar een beetje vaag. ;)
Heeft iemand mooiere foto's?

(schaamteloos van 'nu' gekopieerd)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:36
(jarig!)
Zou er iemand die willen kopiëren denk je, alpine misschien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
Ik vroeg mij af hoeveel "inspiratie" de vloer heeft van de RB19...je weet wel, toen de auto van Perez hoog in de takels hing in Monaco.
Wellicht dat Merc iets heeft geprobeerd na te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:51
Ricciardo zou de komende twee races beduidend beter moeten rijden anders zou hij geruild worden met Lawson. Aldus de New Zealand Harold. Geen idee hoe betrouwbaar die is.

https://www.nzherald.co.n...2TT2MRPRGLPDZXM6KFLUZF2A/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TinusXIII schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:19:
Ricciardo zou de komende twee races beduidend beter moeten rijden anders zou hij geruild worden met Lawson. Aldus de New Zealand Harold. Geen idee hoe betrouwbaar die is.

https://www.nzherald.co.n...2TT2MRPRGLPDZXM6KFLUZF2A/
En Horner had gisteren nog wel waffels gekocht voor Ricciardo :+

spoiler:
F1TV post race show. Interview met Ricciardo waarbij ze aanhaalden van "Horner kwam voor de race nog bij je, wat zei hij?". Met als reactie "Hij had waffels voor me gehaald. En hij zou ze warm houden tot na de race". Waarna hij iets serieuzer antwoordde met een " hij kwam me succes wensen".

In ieder geval is bekend dat Horner graag Ricciardo in de auto wilt hebben, en dat Horner de RB/AT/STR coureurs nog een bezoekje brengt voor de start is zeker niet standaard. Dus ook dat gaf wel een indicatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vroem Boem
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 08-05-2024
YakuzA schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 16:26:
Toch nog een potentieel invloedrijke change voor volgend jaar:

[...]
https://www.motorsport.co...eating-problems/10589071/
Aangezien, zoals Mark Hughes al uitlegde van F1.com, Red Bull hun normale voordeel komt uit juist het beheersen van de temperatuur (harder kunnen rijden met zelfde temperaturen als tegenstanders, kortom kouder bij dezelfde snelheid) is dit vrij waarschijnlijk een wijziging die nadelig uit gaat pakken voor Red Bull. Gezien hoe sterk Ferrari nu al is verwacht ik een echt gevecht om titel 2025, misschien zelfs alsnog dit jaar als Australië geen outlier was.

[ Voor 12% gewijzigd door Vroem Boem op 25-03-2024 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Vroem Boem schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:29:
[...]

Aangezien, zoals Mark Hughes al uitlegde van F1.com, Red Bull hun normale voordeel komt uit juist het beheersen van de temperatuur (harder kunnen rijden met zelfde temperaturen als tegenstanders, kortom kouder bij dezelfde snelheid) is dit vrij waarschijnlijk een wijziging die nadelig uit gaat pakken voor Red Bull. Gezien hoe sterk Ferrari nu al is verwacht ik een echt gevecht om titel 2025, misschien zelfs alsnog dit jaar als Australië geen outlier was.
Klopt. En vooral ook omdat Ferrari een van de teams was die altijd last heeft van (extra) slijtage/dropoff door het zwaarder belasten van de banden in de race.

PSN

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 08:11

Damian

Insane Obtrusion

Nou vwb betreft Ricciardo:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/432783165_868268461981177_2733715829016337370_n.jpg?stp=dst-jpg_p552x414&_nc_cat=1&ccb=1-7&_nc_sid=5f2048&_nc_ohc=KaK7kz1uDmQAX8qszGn&_nc_ht=scontent-ams2-1.xx&oh=00_AfB9jQBIMx5yVHqAtmNpNb97As9ss3C6xdDFiuvZ3g4XjQ&oe=66068C22

Ik weet wel welke van de 2 het gaat worden ;)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 20:43
In miami wordt die vervangen :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zou het niet erg vinden als Ricciardo vervangen wordt, snapte sowieso niet wat RB nog in hem zag nadat hij bij Renault en McLaren niks kon laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Moet je nagaan hoe slecht Nyck de Vries dan reed… poah. Je zult maar vervangen worden door een Ricciardo, die substantieel sneller bleek van de Vries en die dan een paar races later zelf weer vervangen wordt omdat hij niet voldoende presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
ArcticWolf schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:25:
Zou het niet erg vinden als Ricciardo vervangen wordt, snapte sowieso niet wat RB nog in hem zag nadat hij bij Renault en McLaren niks kon laten zien.
Die zagen iets in de data blijkbaar :+ Want toen die testrijder was bleek die wel snel te zijn in de sim. Blijkbaar vertaald zich dat nog niet echt naar de baan....

Bij Renault reed die IMHO prima trouwens, voor wat de auto kon. McLaren was slecht... Maar die auto was ook blijkbaar lastig te rijden. Dat je dan wordt zoekgereden door een coureur die al seizoenen ervaring heeft is niet gek. maar dat er geen verbetering kwam was wél opvallend.

Als dit is wat Ricciardo kan, dan mag die van mij vervangen worden ja. Maar vorig seizoen had die er toch een paar goede resultaten (voor wat de auto kon) bij zitten. Dus zou hem niet na 3 races al willen afschrijven. Maar als het tot de zomer duurt? Tja een Liam deed het ook niet slecht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Dit is echt een ontzettend goede explainer video over wat Formule 1 is. Handig om te sturen naar iemand die de sport nog niet goed kent. Maar ook voor seasoned fans erg tof om te zien.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:12

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Robbie T schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:10:
Vervelender vind ik 2 zones met 1 detectiepunt. Terug inhalen kun je gevoegelijk vergeten zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Mog schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:54:
Dit is echt een ontzettend goede explainer video over wat Formule 1 is. Handig om te sturen naar iemand die de sport nog niet goed kent. Maar ook voor seasoned fans erg tof om te zien.

Ahum. O-)
DaniëlWW2 in "[F1] Seizoen 2024"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
Den_S85 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:34:
Moet je nagaan hoe slecht Nyck de Vries dan reed… poah. Je zult maar vervangen worden door een Ricciardo, die substantieel sneller bleek van de Vries en die dan een paar races later zelf weer vervangen wordt omdat hij niet voldoende presteert.
Eigenlijk heeft RB geen idee wat ze aan het doen zijn. :+ Ze hebben geluk met Verstappen, voor de rest lopen ze al jaren eigenlijk te klooien met wie ze in welke stoel moeten zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ragnar9999
Den_S85 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:34:
Vermeld er dan ook even bij dat de Vries slechts 1 van de 3 grote aanpassingen aan de auto van vorig jaar heeft meegemaakt en Ricciardo dus vorig jaar al met een auto reed die nog eens 2 grote upgrades had meegemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Ric reed de races die hij reed afgelopen jaar best prima volgens mij. Op zijn minst gelijkwaardig aan TSU. Het is dit jaar alleen prut.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Snowhite0901 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:47:
Ric reed de races die hij reed afgelopen jaar best prima volgens mij. Op zijn minst gelijkwaardig aan TSU. Het is dit jaar alleen prut.
En dat valt extra op omdat de auto dit jaar weer net iets beter is en ergens op de rand van de punten rijd.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-09 16:07

basvn

Breezand - NHN

RIC word met FP1 in Japan al ingewisseld
Helmut Marko: We will use Ayumu Iwasa alongside Yuki Tsunoda in FP1 in Suzuka
https://www.speedweek.com...em-Doktor-Australien.html

de eerste van de 2 ''rookie'' rijders die moet rijden met een FP1 gaat Iwasa zijn

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
basvn schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:56:

[...]

de eerste van de 2 ''rookie'' rijders die moet rijden met een FP1 gaat Iwasa zijn
Een Red Bull junior rijder met Japanse nationaliteit die FP1 in Japan mag rijden. Dat is niet een hele rare zet toch? Lijkt me geen directe bedreiging voor Ricciardo.

Maar los daarvan, hij valt mij ook tegen tot nu toe. Ik wil meer zien van de Ricciardio die we in Mexico zagen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Muse schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:25:
[...]

Een Red Bull junior rijder met Japanse nationaliteit die FP1 in Japan mag rijden. Dat is niet een hele rare zet toch? Lijkt me geen directe bedreiging voor Ricciardo.

Maar los daarvan, hij valt mij ook tegen tot nu toe. Ik wil meer zien van de Ricciardio die we in Mexico zagen!
Ik bracht hem meer als een beetje olie op het vuur })

Maar is verre van gek. en Honda ook weer blij voor het thuispubliek.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!
basvn schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:56:

[...]

Dus dat was Yukis "en bij FP1 [in Japan]... Oh shit, dat mag ik natuurlijk niet zeggen" bij de post race show van gisteren.

[ Voor 3% gewijzigd door RobertMe op 25-03-2024 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:54:

Ik vind het wel levensgevaarlijk dat op ~5:00 die bolletjes op het circuit van Bahrein de verkeerde kant op gaan.

Edit:
En daarna laten ze het circuit / layout "opbouwen" in fe verkeerde richting. En dan worden er nog eens pijltjes op gezet, in de verkeerde richting. En dan zie je een render van een auto richting een bocht en die bocht lijkt verdacht veel op T1 Bahrein, maar met de auto in de verkeerde richting.

[ Voor 21% gewijzigd door RobertMe op 25-03-2024 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
Snowhite0901 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:47:
Hij is aangetrokken als teamleader, net als de Vries was
en dan is "op zijn minst gelijkwaardig" niet goed genoeg
Al helemaal niet voor promotie naar het hoofdteam

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-09 00:49
Zorgen voor Red Bull: remprobleem Verstappen lijkt structureel

Red Bull Racing is sinds dit jaar overgestapt naar Brembo remmen, voorheen gebruikte ze remmen van Carbon Industry. Merendeels van de grid gebruiken nu die Brembo remmen. Ze zijn complexer zijn dan de remmen die RBR voorheen gebruikte en dus gevoeliger voor defecten. Toevallig had Charles Leclerc in Bahrein ook rem problemen in Bahrein. Als dit vaker een probleem wordt wordt het nog een interessante seizoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

NeverSettle schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:16:
Zorgen voor Red Bull: remprobleem Verstappen lijkt structureel

Red Bull Racing is sinds dit jaar overgestapt naar Brembo remmen, voorheen gebruikte ze remmen van Carbon Industry. Merendeels van de grid gebruiken nu die Brembo remmen. Ze zijn complexer zijn dan de remmen die RBR voorheen gebruikte en dus gevoeliger voor defecten. Toevallig had Charles Leclerc in Bahrein ook rem problemen in Bahrein. Als dit vaker een probleem wordt wordt het nog een interessante seizoen.
Klinkt een beetje als Haas die jaren nodig had om de remproblemen op te kunnen lossen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Volgens Red Bull is het een hydraulisch probleem.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 15:57
warp schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:30:
[...]

[Twitter]
Zoals ik de tweet lees is het zeker geen hydraulisch probleem. "where the caliper is stuck when applying resistance to the brake disc" betekend vrij vertaald dat de remklauw klem komt te zitten als er geremd wordt. Dat is echt een rem probleem.
Dat de cylinder in de remklauw hydraulisch is, maakt het nog geen hydraulisch probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Remmen van vorig jaar tijdelijk weer terugzetten zal wel te simpel gedacht zijn ?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

warp schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:30:
[...]

[Twitter]
RBR News is geen Red Bull Racing account dus 'volgens Red Bull' lijkt mij nogal speculatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Nivado schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:43:
Zoals ik de tweet lees is het zeker geen hydraulisch probleem. "where the caliper is stuck when applying resistance to the brake disc" betekend vrij vertaald dat de remklauw klem komt te zitten als er geremd wordt. Dat is echt een rem probleem.
Dat de cylinder in de remklauw hydraulisch is, maakt het nog geen hydraulisch probleem.
Bij Brembo denken ze er blijkbaar toch anders over :)
Volgens Brembo, de leverancier van de remmen bij Red Bull, zou de oorzaak van de opgave van Max Verstappen niet bij hen liggen maar bij Red Bull zelf.

Tijdens de eerste race van het seizoen kreeg Charles Leclerc af te rekenen met ‘remproblemen’ en ook het voorbije raceweekend waren er ‘remproblemen’, deze keer bij Max Verstappen. Bij Leclerc hadden ze echter niet zo’n dramatische gevolgen als bij Max Verstappen die tijdens de GP van Australië moest opgeven nadat zijn rem rechts achteraan op spectaculaire wijze de geest gaf en zelfs ‘ontplofte’.

Max Verstappen liet na afloop van de GP van Australië weten dat het voelde alsof een soort ‘handrem’ werd aangetrokken. Opvallend genoeg had Charles Leclerc in Bahrein een gelijkaardig probleem, ook Leclerc ondervond zoiets tijdens de openingsrace van het seizoen. De constante in beide gevallen? Brembo …

Volgens Brembo staan beide voorvallen echter los van elkaar en hadden beide problemen niets te maken met de kwaliteit of de gebruikte materialen en componenten. De oorzaak van de problemen lag bij de teams zelf en keuzes die zij zelf maakten.

“De teams hebben beide problemen onderzocht en daarbij kwamen geen afwijkingen aan de Brembo-componenten en materiaal aan het licht. In beide gevallen kwam het probleem voort uit een verkeerde afstelling of keuze van het team met betrekking tot de configuratie van de auto. Brembo is dus niet direct verantwoordelijk voor de beide problemen.”
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
noo schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:47:
RBR News is geen Red Bull Racing account dus 'volgens Red Bull' lijkt mij nogal speculatief.
Het is wel een officieel en gevalideerd RB fan-account.Voor wat het waard is. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

warp schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 16:07:
[...]

Het is wel een officieel en gevalideerd RB fan-account.Voor wat het waard is. :)
Het is een account wat X(twitter) Premium heeft gekocht. vandaar het blauwe vinkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
warp schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 16:02:
[...]

Bij Brembo denken ze er blijkbaar toch anders over :)

[...]
Ik heb het alleen over de tweet de je linkt, die zichzelf tegenspreekt. Ze noemen het een hydraulisch probleem om vervolgens een rem probleem te beschrijven. Wat daad werkelijk het probleem is weet ik niet, en pretendeer ik ook niet te weten.

Uit jouw bericht van Brembo wordt ik ook niets wijzer. Roepen dat het een instelling is van RB is heel makkelijk en logisch, altijd roepen dat het niet aan jouw ligt. Bovendien spreekt het jouw eerdere bericht ook tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-09 19:49
Nivado schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:43:
[...]

Here’s how it works: During every braking event the Energy Control Unit (2) takes into account both how hard the driver presses the brake pedal and the level of energy harvest required from the MGU-K (3) to charge the car’s energy store/battery (this can be changed by the driver via steering wheel settings).

Then, using the same hydraulic system that also operates the gear change, power steering, clutch, differential, throttle and even the DRS rear wing system, the Energy Control Unit reduces the amount of pressure being sent to the rear brakes (based on both the brake bias requested by the driver and the amount of retardation created by the level of MGU-K energy harvest).

[wat oudere Bron]

Geen idee of de werking van het RBR remsysteem nog vergelijkbaar is met deze situatie, maar de remmen zijn dus mogelijk weldegelijk afhankelijk van het hydraulische systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
.

[ Voor 116% gewijzigd door Nivado op 26-03-2024 17:08 . Reden: Laat maar, heb helemaal geen zin in deze domme discussie. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-09 19:49
Nivado schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 16:47:
[...]

Alle remmen van (moderne) personen motorvoertuigen zijn hydraulisch!!! (vrachtwagens en treinen werken meestal pneumatisch)

Kunnen we ajb ophouden met mij uit te leggen hoe een remsysteem werkt en wat het probleem was van Max? Ik zeg alleen dat die ene tweet van RB news zichzelf tegen spreekt.
Then,
using the same hydraulic system that also operates the gear change, power steering, clutch, differential, throttle and even the DRS rear wing system
, the Energy Control Unit reduces the amount of pressure being sent to the rear brakes (based on both the brake bias requested by the driver and the amount of retardation created by the level of MGU-K energy harvest).

Dat een remsysteem hydraulisch werkt dat is wel bekend ;) Maar als je leest wat er staat, lees je ook dat er door de achterremmen ook gebruik wordt gemaakt van het 'algemene hydraulische systeem (Schakelen, stuurbekrachtiging, koppeling, gas, drs etc.)' :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
.

[ Voor 99% gewijzigd door Nivado op 26-03-2024 17:07 . Reden: Laat maar, heb helemaal geen zin in deze domme discussie. ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:26

DataGhost

iPL dev

Over het algemeen zorgt een hydraulisch probleem voor drukverlies, niet voor overdruk. In zo'n geval zouden de remklauwen dus juist loslaten. Waarschijnlijker is dat deze op de een of andere manier is blijven hangen en dat zou het dus geen hydraulisch probleem maken. Of er nou wel of geen andere systemen op zitten is grotendeels irrelevant, behalve dat een probleem ermee zich dan waarschijnlijk ook op die andere plekken zou uiten, en dat zagen we ook niet. De geïnsinueerde (?) "uitleg" in Racing-Paradise in "[F1] Seizoen 2024" is daarnaast ook niet heel logisch want dan is het waarschijnlijker dat beide remmen vast bleven zitten.

Maar goed, alles kan, alleen sommige dingen zijn waarschijnlijker dan andere.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
Even een vergelijking met vorig seizoen na 3 races. De Formule 1B lijkt toch wel meer last te hebben om punten te pakken.

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/constructors-standings-after-australia-2023-vs-2024-v0-1tlmcnac0iqc1.jpeg?auto=webp&s=a1cbb0fb8381d23d8028f49ae5e5b587abe8b453

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

DataGhost schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 17:09:
Over het algemeen zorgt een hydraulisch probleem voor drukverlies, niet voor overdruk. In zo'n geval zouden de remklauwen dus juist loslaten. Waarschijnlijker is dat deze op de een of andere manier is blijven hangen en dat zou het dus geen hydraulisch probleem maken. Of er nou wel of geen andere systemen op zitten is grotendeels irrelevant, behalve dat een probleem ermee zich dan waarschijnlijk ook op die andere plekken zou uiten, en dat zagen we ook niet. De geïnsinueerde (?) "uitleg" in Racing-Paradise in "[F1] Seizoen 2024" is daarnaast ook niet heel logisch want dan is het waarschijnlijker dat beide remmen vast bleven zitten.

Maar goed, alles kan, alleen sommige dingen zijn waarschijnlijker dan andere.
De achterremmen zijn idd een stukje complexer, dan de voor remmen, omdat die rem druk die de coureur druk weer via een computer gaat die de rem verdeeld over de MGU-K en de echte remmen.
Als er een glitch in die berekening komt kan die computer best continu rem druk voor 1 wiel doorgeven op de reguliere rem.
Dus als er gemeld wordt dat het geen hydraulisch issue was kan het altijd nog daar ergens liggen idd.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Chocoball schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 18:48:
Even een vergelijking met vorig seizoen na 3 races. De Formule 1B lijkt toch wel meer last te hebben om punten te pakken.

[Afbeelding]
Ik tel er voor het gemak even 25 bij op en 2 er vanaf voor 2024, en dan zijn de verschillen met de linkerkolom ineens stukken kleiner 8)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

YakuzA schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 20:09:
[...]

Als er een glitch in die berekening komt kan die computer best continu rem druk voor 1 wiel doorgeven op de reguliere rem.
Dat zou niet eens mogelijk mogen zijn, en DSQ-waardig als ze het vinden. Er mag maar een enkele remcilinder zijn voor de achterremmen dus daarmee kan je niet per wiel de remdruk regelen. Er mag ook maar 1 MGU-K zijn en die zit nog vóór de versnellingsbak (aan de motor-kant) dus daarmee kán je ook niet links/rechts "verschillend" remmen. Beide zaken zullen worden gezien als een soort van ABS/TC en dat is verboden. Daarom zijn de berekeningen voor links/rechts ook niet nodig en die zullen dus niet in de software zitten. Dus ook hier: als het in de hydrauliek of aansturing zou zitten zouden beide remmen vast hebben gezeten en niet maar eentje.

Verder nog wat volgens mij de relevante artikelen zijn uit de TR:
5.3.1 The use of any device, other than the engine described in 5.2 above, and one MGU-K, to propel the car, is not permitted.
5.3.3 The MGU-K must be solely and permanently mechanically linked to the powertrain before the main clutch. This mechanical link must be of fixed speed ratio to the engine crankshaft.

9.2.2 Traction control
No car may be equipped with a system or device which is capable of preventing the driven wheels from spinning under power or of compensating for excessive torque demand by the driver.
Any device or system which notifies the driver of the onset of wheel spin is not permitted.

9.10.1 Any system or device the effect of which is capable of transferring or diverting torque from a slower to a faster rotating wheel is not permitted.

11.1 Brake circuits and pressure distribution
11.1.1 [..] This system must consist of one pedal which operates two master cylinders. [..] one circuit from one master cylinder to operate the two front wheels, the other circuit from the other master cylinder to operate the two rear wheels. The rear brake control system described in Article 11.6 will be regarded as part of circuit that operates the rear wheels. [..]
11.1.2 The brake system must be designed so that within each circuit, the forces applied to the brake pads are the same magnitude and act as opposing pairs on a given brake disc.
11.1.3 Any powered device, other than the system referred to in Article 11.6, which is capable of altering the configuration or affecting the performance of any part of the brake system is forbidden.
11.1.4 Any change to, or modulation of, the brake system, whilst the car is on the track must be made by the driver's direct physical input or by the system referred to in Article 11.6, and may not be pre-set.

11.4 Brake pressure modulation
11.4.1 No braking system may be designed to prevent wheels from locking when the driver applies pressure to the brake pedal.
11.4.2 No braking system may be designed to increase the pressure in the brake calipers above that achieved by the driver applied force to the pedal under all conditions.

11.6 Rear brake control system
The pressure in the rear braking circuit may be provided by a powered control system provided that :
a. The driver brake pedal is connected to a hydraulic master cylinder that generates a pressure source that can be applied to the rear braking circuit if the powered system is disabled.
b. The powered system is controlled by the control electronics described in Article 8.3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 19:46
DataGhost schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 21:05:
[...]

Dat zou niet eens mogelijk mogen zijn, en DSQ-waardig als ze het vinden. Er mag maar een enkele remcilinder zijn voor de achterremmen dus daarmee kan je niet per wiel de remdruk regelen. Er mag ook maar 1 MGU-K zijn en die zit nog vóór de versnellingsbak (aan de motor-kant) dus daarmee kán je ook niet links/rechts "verschillend" remmen. Beide zaken zullen worden gezien als een soort van ABS/TC en dat is verboden. Daarom zijn de berekeningen voor links/rechts ook niet nodig en die zullen dus niet in de software zitten. Dus ook hier: als het in de hydrauliek of aansturing zou zitten zouden beide remmen vast hebben gezeten en niet maar eentje.

Verder nog wat volgens mij de relevante artikelen zijn uit de TR:

[...]
Dit! In 1998 is McLaren al eens betrapt op een extra rempedaal om het binnenwiel achter bij te remmen in de bocht om zo scherper te kunnen draaien. Door een overijverige fotograaf aan het licht gekomen toen hij z’n camera wat dieper in de cockpit stak. Individueel remmen van linker en rechterkant was als na 1993 verboden zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thinlanet schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 22:40:
Door een overijverige fotograaf aan het licht gekomen toen hij z’n camera wat dieper in de cockpit stak.,
Mwa, volgens mij waren de vermoedens er al? Alleen was het na een uitvalbeurt van ik meen DC dat inderdaad een fotograaf de camera in de cockpit stak. Maar zonder dat vermoeden had die dat lijkt mij ook niet gedaan.

Edit:
Zou nu overigens niet meer kunnen, met de pedal cam :+ Die uitgerekend alleen bij McLaren gebruikt is.

[ Voor 12% gewijzigd door RobertMe op 26-03-2024 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Thinlanet schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 22:40:
[...]

Dit! In 1998 is McLaren al eens betrapt op een extra rempedaal om het binnenwiel achter bij te remmen in de bocht om zo scherper te kunnen draaien. Door een overijverige fotograaf aan het licht gekomen toen hij z’n camera wat dieper in de cockpit stak. Individueel remmen van linker en rechterkant was als na 1993 verboden zover ik weet.
volgens mij was het niet verboden, want bedient door de bestuurder.
Maar wel snel verboden geworden omdat ze het te goed werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:36
(jarig!)
Chocoball schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 18:48:

[Afbeelding]
Zonder uitvalbeurt hadden de getallen er hetzelfde uitgezien als vorig jaar voor RB, 1 punt minder. Aston en Mercedes vallen echt tegen, Ferrari doet het beter.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AINZRuNFajwYxhzT1IVOq03sCJA=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/LkVMIgCLJLQNicswpAJUenx8.webp?f=fotoalbum_large

Oops!

spoiler:
1 april komt vroeg dit jaar :+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2024 08:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 08:54:
[Afbeelding]

Oops!

<hidden>1 april komt vroeg dit jaar :+</hidden>
:+
spoiler:
The approximate weight of 1 adult appendix. :P
Maar ontstoken zal die vast wat zwaarder zijn

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 27-03-2024 08:57 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die tags dus xd gebruik ze vrijwel nooit :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Vroem Boem schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:29:
[...]

Lijkt me leuk. Ik vond het begin van 2022 fantastisch, mooie respectvolle gevechten tussen Max en Charles. Ik kan best genieten van dominantie, maar na 1 seizoen is dat wel leuk geweest. De records staan nu al zo scherp dat het twijfelachtig is of die records snel nog verbeterd worden.

Maar je weet natuurlijk niet wat voor wijzigingen RBR nog doorvoert en hoeveel rek er nog zit in het concept van Ferrari. We kunnen dus wel speculeren over 2025, maar misschien gaat Ferrari met een volgende update wel de verkeerde kant op of komt Red Bull inderdaad met een geniale update in Japan (wederom: pure speculatie in de pers).

Daarnaast: Als die rechter achterrem van Max al vanaf de opwarmronde aanliep (hij schijnt toen al te hebben geklaagd dat er iets raar aanvoelde), heeft hij wel mooi een gat van 0,7s kunnen trekken in 1 ronde met de handrem erop. Dat had dus makkelijk >1s kunnen zijn als er geen problemen waren. Het zou geen walkover zijn geweest, maar het gemak waarmee sommigen nu beweren (n.a.v. uitspraken van Perez wellicht) dat Max die race nooit had gewonnen, gaat me wel wat ver.

Dat gezegd hebbende en niet omdat Max er nu nadeel van had, ik vind DRS echt een gedrocht. Ontzettend jammer dat dat nodig is, want DRS-overtakes zijn gewoon saai en omdat ze zo risicoloos zijn, zie je dat teams en de coureurs daarop aansturen, want waarom zou je wel veel risico nemen? De kans is groot dat als je de ander met een risicovolle manoeuvre hebt ingehaald, je de ander DRS geeft en hij je op het volgende rechte stuk fluitend voorbij komt, hoe superieur jouw auto ook is.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Nieuwe locatie waar Honda motoren onderhoud gaat doen in de UK wordt geopend.
Honda is opening a new Formula 1 base in the UK that will mainly carry out post-race maintenance on the power units it will provide to Aston Martin from 2026.
https://www.motorsport.co...-f1-partnership/10592290/

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YakuzA schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:45:
Nieuwe locatie waar Honda motoren onderhoud gaat doen in de UK wordt geopend.

[...]
https://www.motorsport.co...-f1-partnership/10592290/
Zouden die nog personeel overnemen / aannemen van RBPT? :+ Het Honda personeel dat exact hetzelfde deed in Milton Keynes voor Red Bull is immers overgenomen door RBR/RBT (en daarna ondergebracht bij RBPT).

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

De voorgaande race is pas af te sluiten na een wederom leuke terugblik van Lolipopman!

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Bullet NL schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:55:
[YouTube: Australian GP 2024 | Highlights | Formula 1 Comedy]

De voorgaande race is pas af te sluiten na een wederom leuke terugblik van Lolipopman!
Aye aye! _O-

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Blijft toch altijd bijzonder die F1 Power Ranking. Vraag mij toch af wie de specialisten zijn die ze raadplegen hiervoor omdat de keuze wederom bijzonder zijn.

Sainz krijgt een 10. Nu gun ik hem dat ook, maar Verstappen had eerder een grand slam en dat was slechts een 9.5

Afbeeldingslocatie: https://media.formula1.com/image/upload/f_auto,c_limit,w_1440,q_auto/f_auto/q_auto/fom-website/2024/Power%20Rankings%202024/Australia%20Power%20Rankings%202024/Power-Rankings-OVERALL-Driver-Standings-Top-10-AUSTRALIAN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Woudloper schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 21:39:
Blijft toch altijd bijzonder die F1 Power Ranking. Vraag mij toch af wie de specialisten zijn die ze raadplegen hiervoor omdat de keuze wederom bijzonder zijn.
Dat gaat ongeveer zo:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:38

Sainz krijgt een 10. Nu gun ik hem dat ook, maar Verstappen had eerder een grand slam en dat was slechts een 9.5

[Afbeelding]
Zullen wel britten zijn, die klampen zich wanhopig vast aan het idee dat de macht van Max alleen maar uit de auto komt (en negeren compleet dat Perez een stuk meer moeite heeft om met die auto te domineren, terwijl dat toch ook geen pannenkoek is).

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

[Afbeelding]
Herstellende van een Blinde Darm Operatie is automatisch +0,5

Pagina: 1 ... 21 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Topicreeks voor de racetopics:
Topicreeks racetopics 2024