[F1] Seizoen 2024 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 89 Laatste
Acties:
  • 973.177 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mog schreef op maandag 4 maart 2024 @ 12:38:
Tenzij hij Michael Schumacher heet, god, wat had ik een hekel aan zijn arrogantie :P
Schumacher arrogant? Schumacher was hartstikke verlegen/introvert en moest gewoon weinig van het hele circus en andere randzaken rond de F1 hebben, waardoor hij wat "arrogant" overkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
warp schreef op maandag 4 maart 2024 @ 13:04:
[...]

Schumacher arrogant? Schumacher was hartstikke verlegen/introvert en moest gewoon weinig van het hele circus en andere randzaken rond de F1 hebben, waardoor hij wat "arrogant" overkwam.
Precies dit. Het onderwerp komt ook goed naar voeren in de Netflix docu. Meerdere mensen geven aan dat ie buiten de F1 super amaibel was.
https://www.netflix.com/nl/title/81399204

Is zeker het kijken waard.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

warp schreef op maandag 4 maart 2024 @ 13:04:
[...]

Inmiddels ben ik wijzer. Maar in 2004 kon ik hem echt niet uitstaan. Laatst die documentaire over hem op Netflix gezien. Krijg je een veel beter beeld van hem.

En andersom met Jos Verstappen, ik was een groot fan, maar die is van zijn sokkel gevallen (na zijn F1 carrière en voor Max).

[ Voor 10% gewijzigd door Mog op 04-03-2024 13:09 ]

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 15:32
Mog schreef op maandag 4 maart 2024 @ 13:08:
[...]

Inmiddels ben ik wijzer. Maar in 2004 kon ik hem echt niet uitstaan. Laatst die documentaire over hem op Netflix gezien. Krijg je een veel beter beeld van hem.

En andersom met Jos Verstappen, ik was een groot fan, maar die is van zijn sokkel gevallen (na zijn F1 carrière en voor Max).
Schumacher was wel een echte vechter/racer, dus in de wagen en alles daaromheen kon ie redelijk wat temperament hebben. En dan kreeg je van die memorabele momenten zoals in Spa 1998, waar hij verhaal wilde gaan halen bij de pitbox van McLaren na een crash met Coulthard.
Maar zoals gezegd, zodra het race overall uit ging was Michael altijd heel timide en op zichzelf gesteld, hij stond dan niet graag in de spotlight wat voor redelijk wat clashes gezorgd heeft met de Duitse roddelpers (meen dat er zelfs wat rechtszaken gespeeld hebben destijds).

Ik was destijds ook geen fan van Schumacher, kon zijn skills en racerij absoluut wel waarderen maar had verder weinig met de man zelf, eerder met anderen zoals een Damon Hill of Mika Hakkinen. Maar goed, als je tegenwoordig meneer Hill af en toe hoort wat hij voor een uitspraken heeft, dan is die liefde ook wel voorbij.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Racing-Paradise schreef op maandag 4 maart 2024 @ 12:31:
[...]

Wat zouden meerdere leveranciers precies verbeteren? Het feit dat iedereen op hetzelfde rubber rijd zorgt juist voor meer spanning. Anders krijg je alleen maar meer sub-klassen in de F1.

Het hele concept van de huidige F1 banden is dat ze niet optimaal zijn. Iedere banden leverancier (ook Pirelli zelf) kan banden maken die sneller zijn én minder slijten dan de huidige Pirelli's. Sneller is helemaal niet het doel, spannende races en een gelijk speelveld wel.

[...]

Het helpt Haas helemaal niet, want het is natuurlijk nooit zo dat alleen het langzaamste team een eigen band mag gaan ontwikkelen. De rest ook. en de ervaring leert dat die gewoon meer performance uit hetzelfde regelboek halen.
Ik volg F1 niet lang genoeg, maar ik denk dat ik je uitleg begrijp. Maar
Sneller is helemaal niet het doel, spannende races en een gelijk speelveld wel.
is dan ook tegenstrijdig met de huidige auto's. Want het speelveld is niet gelijk. In elke andere sport is het speelveld wel gelijk en is de sporter die invloed heeft en heeft niet de bond nodig om de spelers dichterbij elkaar te krijgen.

Barcelona voetbalt niet met grotere doelen, Femke bol hoeft niet ineens verder naar achteren te starten, Nadal en Federer krijgen niet een hoger net dan de anderen.

Elke maatregel die de F1/FIA neemt is een onnatuurlijke stuiptrekking om het speelveld gelijk te maken.
Dus we willen techniek en innovatie en 10 andere auto's, maar eigenlijk ook weer niet want dan zou het wel eens te ver uit elkaar kunnen vallen.

Edit; En voor de duidelijkheid. Ik vind het prima zo en kijk met plezier hoor. Maar ben verder wel benieuwd naar zo'n what if scenario.

[ Voor 3% gewijzigd door Millie-ano op 04-03-2024 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mog schreef op maandag 4 maart 2024 @ 11:52:
Ik ben enorm gepassioneerd over autosport in het algemeen. Dus dat ik nu zo gefrustreerd klinkt komt uit liefde voor de sport voort. Er moeten toch dingen zijn te bedenken die races leuker maken?
Bij een auto- of motorsport dat geen balance of performance kent of niet gehomologeerd is, hou je dit soort issues altijd.

Bij het WEC zie je dat er altijd wel wat gedaan wordt aan de balance of performance, om te zorgen dat iedereen gelijke kansen heeft. Met ook nog eens veel meer verschillende fabrikanten en auto's ook nog eens. :)

En sterker nog, schijnbaar heeft Ferrari dankzij de budget cap een boel centjes ook over, waardoor ze opeens ook mee konden doen aan het Hypercar klassement van het WEC, dus kun je nagaan hoeveel geld zij binnen hengelen met de F1 alleen. Als dat geld beter verdeeld wordt, bijvoorbeeld onder de kleinere teams...

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 04-03-2024 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09 13:05
Millie-ano schreef op maandag 4 maart 2024 @ 13:25:
[...]

Barcelona voetbalt niet met grotere doelen,
Toch even hierop inhaken. Ze voetballen inderdaad niet met grotere doelen, maar, ze kunnen zich in tegenstelling tot clubs hier in Nederland bijvoorbeeld wel gruwelijk in de schulden steken. De KNVB ligt daar (terecht) voor.

Of, als we Engeland (of PSG) erbij nemen, sjeiks die ondanks Financial Fair Play via omwegen miljarden in teams pompen.

Zelfs dichter bij huis. Het budget van Ajax is vele malen groter dan dat van Excelsior.

Geen gelijk speelveld dus.

[ Voor 7% gewijzigd door JEightyFive op 04-03-2024 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
JEightyFive schreef op maandag 4 maart 2024 @ 13:36:
[...]

Toch even hierop inhaken. Ze voetballen inderdaad niet met grotere doelen, maar, ze kunnen zich in tegenstelling tot clubs hier in Nederland bijvoorbeeld wel gruwelijk in de schulden steken. De KNVB ligt daar (terecht) voor.

Of, als we Engeland (of PSG) erbij nemen, sjeiks die ondanks Financial Fair Play via omwegen miljarden in teams pompen.

Zelfs dichter bij huis. Het budget van Ajax is vele malen groter dan dat van Excelsior.

Geen gelijk speelveld dus.
Dus moet elke ploeg zich conformeren aan wat de kleinste ploeg te besteden heeft? Daarbij bepaald de KNVB niet of ze de bus parkeren of counteren. Hooguit 11-11 dus de kans om een grotere ploeg te verslaan is wel.

in het huidige speelveld met de regels zal een Williams/Haas/Alpine nooit een race winnen. Simpelweg (mede) door de huidige regelgeving van de F1/FIA

In andere autosporten hebben andere teams ook een groter budget, maar is de auto wel hetzelfde. Perst de betere coureur er een beter rondje uit. En de teams met hoger budget kunnen ook de betere coureurs betalen, net als in voetbal de teams de betere spelers kunnen kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-09 19:49
Millie-ano schreef op maandag 4 maart 2024 @ 13:25:
[...]

Ik volg F1 niet lang genoeg, maar ik denk dat ik je uitleg begrijp. Maar

[...]

is dan ook tegenstrijdig met de huidige auto's. Want het speelveld is niet gelijk. In elke andere sport is het speelveld wel gelijk en is de sporter die invloed heeft en heeft niet de bond nodig om de spelers dichterbij elkaar te krijgen.

Barcelona voetbalt niet met grotere doelen, Femke bol hoeft niet ineens verder naar achteren te starten, Nadal en Federer krijgen niet een hoger net dan de anderen.

Elke maatregel die de F1/FIA neemt is een onnatuurlijke stuiptrekking om het speelveld gelijk te maken.
Dus we willen techniek en innovatie en 10 andere auto's, maar eigenlijk ook weer niet want dan zou het wel eens te ver uit elkaar kunnen vallen.

Edit; En voor de duidelijkheid. Ik vind het prima zo en kijk met plezier hoor. Maar ben verder wel benieuwd naar zo'n what if scenario.
We hebben ook in de afgelopen jaren genoeg innovatie gezien binnen de F1, genoeg teams die met nieuwe ideeën en concepten zijn gekomen. Maar ook met innovatie sla je de plank wel eens mis, (of wordt niet het volledige potentieel benut).

Het speelveld is in essentie gelijk, iedereen is onder dezelfde spelregels bezig met dezelfde budgettaire limieten.

Alles daarbuiten zijn kunstgrepen om hen die de beste balans hebben gevonden binnen de regels af te remmen.
Scoor je goed in het voorgaande jaar dan wordt je beperkt in je windtunnel tijd etc.

Hoe langer de regels hetzelfde blijven, hoe dichter de teams naar elkaar toe kruipen. In het Mercedes tijdperk was het de raketmotor met bijbehorende standen die ze een onoverbrugbaar voordeel gaf. Dit werd erkent en er kwamen regels bij om te voorkomen dat alleen MercF1 voordeel haalde uit de motor. (oa afschaffen van de party/qualymotorsettings en motorsettings die beschikbaar moesten worden voor klantenteams)

Het huidige voordeel van RBR zit hem nu net in het deel wat ieder team voor zichzelf moet doen, het bouwen van de auto. Er is daardoor regeltechnisch alleen niet veel aan te doen...
Millie-ano schreef op maandag 4 maart 2024 @ 13:47:
[...]

In andere autosporten hebben andere teams ook een groter budget, maar is de auto wel hetzelfde. Perst de betere coureur er een beter rondje uit. En de teams met hoger budget kunnen ook de betere coureurs betalen, net als in voetbal de teams de betere spelers kunnen kopen.
Bij andere autosporten hebben teams, in de basis, inderdaad dezelfde auto. Alleen met meer budget en meer mensen zijn de rijke teams dus in staat om op kortere termijn veel meer van het potentieel van dezelfde auto's te benutten. Het is niet voor niets dat het in alle grote autosportklassen altijd dezelfde teams zijn die het kampioenschap domineren... De 'budget' teams sluiten vaak later wel aan, maar dan doen ze niet meer mee voor het kampioenschap.

Maar dit is inherent aan iedere sport waarbij een groot technisch component bepalend is voor de resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Racing-Paradise schreef op maandag 4 maart 2024 @ 13:57:
We hebben ook in de afgelopen jaren genoeg innovatie gezien binnen de F1, genoeg teams die met nieuwe ideeën en concepten zijn gekomen. Maar ook met innovatie sla je de plank wel eens mis, (of wordt niet het volledige potentieel benut).
Ik ben benieuwd welke innovatie je dan bedoelt. Als je doelt op Mercedes' Dual-Axis Steering (DAS), dan was dat nou ook niet echt een innovatie dat echt een groot verschil maakte, uiteindelijk is het ook verbannen immers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
Millie-ano schreef op maandag 4 maart 2024 @ 13:47:
[...]

Dus moet elke ploeg zich conformeren aan wat de kleinste ploeg te besteden heeft?
Ik ben oprecht wel benieuwd als de UEFA alle inkomsten zou verdelen en iedere club evenveel geld zou geven wat het effect zou zijn. Gaat alleen nooit gebeuren ;)
Dat is overigens ook niet perse wat ik zei. Ik gaf alleen aan dat er in het voetbal ook geen sprake is van een gelijk speelveld.
in het huidige speelveld met de regels zal een Williams/Haas/Alpine nooit een race winnen
Hungaroring 2021? Goed, er was een berg geluk bij nodig maar nooit klopt dus feitelijk niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-09 19:49
CH4OS schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:00:
[...]
Ik ben benieuwd welke innovatie je dan bedoelt. Als je doelt op Mercedes' Dual-Axis Steering (DAS), dan was dat nou ook niet echt een innovatie dat echt een groot verschil maakte, uiteindelijk is het ook verbannen immers.
Ik bedoelde dat er slimmigheidjes zijn geïntroduceerd door allerlei teams, die vervolgens door andere teams weer worden opgepikt en toegepast. Er wordt wel eens gedaan alsof alleen RBR en Merc iets bijdragen aan de 'voortgang' binnen de F1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
De FIA die steeds stringentere technische beperkingen oplegt, helpt natuurlijk ook niet. Veel van de out-of the- box innovaties zoals blown diffuser, double diffuser, DAS, blown rear wing, blown wheel hub etc. mogen niet meer en elke keer maken ze het moeilijker om iets nieuws te vinden. Dan blijven nieuwe technische regelementen de enige echte disruptor en tot het zover is, behoudt je, dankzij de budgetcap, je voordeel.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Chocoball schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 21:32:
AMuS wist al vorige week te melden dat hooggeplaatste ingenieurs op het punt stonden Alpine te verlaten.

Blijkbaar is dat veel eerder gebeurd want Technical Director Matt Harman en Hoofd Aerodynamica Dirk de Beer hebben al vorige maand hun ontslag ingediend.

https://www.motorsport.co...-of-aero-resign/10582492/
En hier is de follow-up vanuit Alpine:

https://www.motorsport.co...after-key-exits/10583049/

Ze gaan dezelfde structuur gebruiken als McLaren, aldus het artikel.

per aspera ad astra

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:36
(jarig!)
LAD93 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:45:
[...]

Gaan ze nu ook de motoren bij Mercedes afnemen, voor McLaren werkt dat blijkbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Het was een glitch in de software bij Sargeant:
Williams Formula 1 team boss James Vowles says that a steering wheel glitch that changed the car's brake bias sent Logan Sargeant off the road during the Bahrain GP.
The bias was unexpectedly sent fully to the front, causing the American driver to lock up and slide into a run-off area.
https://www.motorsport.co...n-bahrain-f1-gp/10583036/

Of hij had Lewis zijn 'magic brakes' mode uit Baku geactiveerd.

[ Voor 21% gewijzigd door YakuzA op 04-03-2024 16:37 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:28
YakuzA schreef op maandag 4 maart 2024 @ 16:37:
Het was een glitch in de software bij Sargeant:

[...]
https://www.motorsport.co...n-bahrain-f1-gp/10583036/

Of hij had Lewis zijn 'magic brakes' mode uit Baku geactiveerd.
Op de onboard zag je duidelijk dat de "BBAL" groot in beeld stond en bleef oplopen (stond op +38.5, +39.0, +39.5, +40,0, ...). Dus het was geen "brake magic", hoogstens een hand die een knop bleef indrukken of aan een wieltje bleef draaien. Software switch lijkt mij dan ook niet correct eerlijk gezegd. Ik verwacht eerder een fysiek defect waardoor "de knop bleef hangen".

Edit/Aanvulling:
En voor een "per ongeluk brake magic aangetikt" foutje ga je natuurlijk ook niet een vervroegde pitstop doen incl. wisselen van het stuurtje.

[ Voor 9% gewijzigd door RobertMe op 04-03-2024 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:13

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik zie nog niet zo snel iets terug in dit topic, maar iemand de podcast van Matt and Tommy geluisterd?

Geruchten van een redelijk betrouwbare bron dat Max in gesprek is met Mercedes voor een stoeltje in 2025? Als ik Google zie ik alleen Racingnews365 en GPFans en die neem ik nooit heel serieus. Maar M&T daarintegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:19
Erazzzer schreef op maandag 4 maart 2024 @ 17:35:
Ik zie nog niet zo snel iets terug in dit topic, maar iemand de podcast van Matt and Tommy geluisterd?

Geruchten van een redelijk betrouwbare bron dat Max in gesprek is met Mercedes voor een stoeltje in 2025? Als ik Google zie ik alleen Racingnews365 en GPFans en die neem ik nooit heel serieus. Maar M&T daarintegen...
Enige reden waarom zou zijn als die geen vertrouwen heeft in RBP en Ford om een adequate motor te leveren in 2026. Maar zelfs dan zou ik het op dit moment een bizarre move vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Roddeltopic volgen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:49

Waar bemoeit die Jos zich mee!

Dat ze hem een paddock verbod geven ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:19
schumi2004 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 17:45:
[...]

Waar bemoeit die Jos zich mee!

Dat ze hem een paddock verbod geven ofzo
Want een vader kan geen zaakwaarnemer zijn van een zoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
F1 Randzaken gaat helemaal los :Y)
[F1] Randzaken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Shinji schreef op maandag 4 maart 2024 @ 17:46:
[...]

Want een vader kan geen zaakwaarnemer zijn van een zoon?
Jos is niet de zaakwaarnemer van Max...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
ArcticWolf schreef op maandag 4 maart 2024 @ 17:47:
[...]

Jos is niet de zaakwaarnemer van Max...
Maar Red Bull huurt Max in van Verstappen BV en daar zal Jos zeker ook een dikke vinger in de pap hebben.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 09:49
Ik heb even snel door de laatste posts heen gekeken maar als er ook maar de helft van waar is van wat daar geschreven wordt dan ben ik eigenlijk wel klaar met de F1, wat een shitshow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSparkels
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:42
Het begint meer en meer op een soort Soap te lijken....
Het stof rond de ene rel is nog niet opgetrokken of de volgende bom wordt klaar gelegd:

https://www.bbc.com/sport/formula1/68465516

Gaat over een straf die Alonso in 2023 tijdens de Saudi Arabian Grand Prix gehad zou hebben en Ben Sulayem wilde hem terug laten draaien.

De Story of de Prive is er niks bij 7(8)7

[ Voor 1% gewijzigd door tweakduke op 14-03-2024 06:57 . Reden: (Heel) laat, maar geen naamverbastering aub. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:15
LAD93 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:45:
[...]

Ik zal de topic start aanpassen, zal dit jaar vast nog wel wat wisselingen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
MrSparkels schreef op maandag 4 maart 2024 @ 19:28:
...

De Story of de Prive is er niks bij 7(8)7
Dat niveau halen ze nog net niet. Ik heb nog nergens gelezen dat Max open is over zwangerschap:
spoiler:
Hij is niet zwanger

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:24

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GH4wE7dWQAAGag-?format=jpg&name=small

gaat weer niks worden met verstappen dit jaar. zie het nu al /s

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bvanham
  • Laatst online: 08:36
(jarig!)
tja, eerlijk gezegd is achterblijvers inhalen ook inhalen dus dan zou hij al weer op +9 moeten staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShatterNL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 09:56
Bvanham schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 08:37:
tja, eerlijk gezegd is achterblijvers inhalen ook inhalen dus dan zou hij al weer op +9 moeten staan.
Nouja, kan je het nog inhalen noemen als ze met een blauwe vlag aan de kant worden gestuurd? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

basvn schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 08:21:
[Afbeelding]

Ik baal daar eigenlijk wel van.
Want wat is er nu mooier dan Verstappen die de ene na de andere coureur inhaalt? Dat is altijd spektakel, maar we zien het tegenwoordig nauwelijks nog. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 08:55:
[...]

Want wat is er nu mooier dan Verstappen die de ene na de andere coureur inhaalt? Dat is altijd spektakel, maar we zien het tegenwoordig nauwelijks nog. :/
Dat was ook het mooie van seizoen 2016 ~ 2021 }:O en dan ook nog met de ontwikkeling van de Honda motor erbij, prachtige seizoenen waren dat, maar helaas, kan niet altijd feest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 08:55:
[...]

Ik ook. En het hoeven echt niet die bizarre acties te zijn zoals die op Spa, Blanchiemont. Die geniepige/slimme acties zoals Monaco 2015. Die mis ik bij coureurs als Albon.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:38
basvn schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 08:21:
[Afbeelding]

waarom iedereen die gast toch zo goed vindt, hij haalt niemand in

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Er wordt hard aan stoelpoten gezaagd in de F1 momenteel:
https://www.motorsport.co...as-homologation/10583423/
Further allegations have been made against FIA president Mohammed Ben Sulayem, this time claiming he pushed for officials not to certify the Las Vegas Formula 1 circuit, the BBC reports.
Na de vorige aantijging: MrSparkels in "[F1] Seizoen 2024"

[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 05-03-2024 15:22 ]

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:33

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oYqUi1iFtUbsF7H7PI1mjehJxeE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/58u3p6bu9q7r1ayuI7lrq8lQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i6x2qjgBX_nB6J0F7z1KarNsGKI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QG4eeexfFCU7Ce3FkkDqq6se.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n1DG4sfQMsQzgWVt5gAgqumUO48=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1TVNiLZLsQJmo7BXqi3t92lg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aoD7nFcAHKjoV4-tnrOyzhKy20A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VBiQX4QbpzrTEbrlZxJLcX38.jpg?f=fotoalbum_tile

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
Deze turtle Vantage heeft een 4,0-liter V8-motor en is 155 pk en 115 Nm sterker dan het vorige model. De achtcilinder produceert in totaal 665 pk en 800 Nm. en gaat in 3,5 seconden van 0 naar 100 km/u met een topsnelheid is 325 km/u.

De Mercedes-AMG GT Black Series safety car heeft 730 pk aan vermogen maar dezelfde topsnelheid van 325 km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04:27
Chocoball schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 19:31:
Deze turtle Vantage heeft een 4,0-liter V8-motor en is 155 pk en 115 Nm sterker dan het vorige model. De achtcilinder produceert in totaal 665 pk en 800 Nm. en gaat in 3,5 seconden van 0 naar 100 km/u met een topsnelheid is 325 km/u.

De Mercedes-AMG GT Black Series safety car heeft 730 pk aan vermogen maar dezelfde topsnelheid van 325 km/u.
Da heb me Peugeot 108je ok. :+

Mooi ding inderdaad. Hoop hem eigenlijk niet vaak te zien tijdens een race

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:47
Uiteindelijk ligt er zo ongeveer dezelfde motor in beide wagens, of precies dezelfde. Beetje hetzelfde idee als de F1 wagens van Mercedes en AM. Alleen het uiterlijk is wat anders en de Mercedes is sneller :+

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 14:01
Lollipopman is ook weer van de partij:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

kunnen we dit nu uit de wereld helpen? :)
regelement van 2025 veranderd weer amper, dus er zal waarschijnlijk weinig veranderen in de top(RBR)

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Nu online
basvn schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 14:31:
[Twitter]

regelement van 2025 veranderd weer amper, dus er zal waarschijnlijk weinig veranderen in de top(RBR)
Mee eens. Verstappen zal pas in 2026 willen verplaatsen aangezien dan het motorreglement weer aangepast wordt. Voor 2025 zal de beste plek nog steeds Red Bull zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Save this on Google Drive. :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 19:37

AvK

Ready Set Go

sjaool schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 16:05:
[...]

Bij het aftellen van de Lampen.... wat Max dan doet brak me echt doormidden. De stemmen worden ook steeds beter. Erg leuk.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 15:33

World Citizen

FreeReef.nl

basvn schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 14:31:
[Twitter]

Nouw. Ik zou juist verwachtend dat het nu helemaal al 100% zeker is dat hij naar Merc gaat.

Het verleden heeft bewezen dat dit soort berichten exact het tegenovergestelde betekenen in F1.

Ik zal wel wazig zijn maar in mijn ogen druipt het er nu aan alle kanten vanaf dat het gaat gebeuren.

(Onzinnig) resultaten uit het verleden zouden juist aantonen dat hij halverwegen het seizoen al over is of dat het bekend gemaakt is :+ ).

Ik vind dit soort drama wel leuk. Het zal me een worst wezen wat eruit komt maar een beetje roering in de tent houd ons lekker bezig.

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09 18:09
sjaool schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 16:05:
[...]

Check de monitors van RBR ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Rembock schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 17:31:
[...]

Check de monitors van RBR ;)
Een W14 / W15.

Of bedoel je:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

nieuwe medailles voor Max dit jaar

en deze is voor de komende race
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GIIdbHXXYAASRrI?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GIIdfbRXkAAYkbl?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-09 14:23
basvn schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:47:
nieuwe medailles voor Max dit jaar
[Twitter]

en deze is voor de komende race
[Afbeelding]
[Afbeelding]
“Stunning”.
Ik vind het meer “meh”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:27
Vinnocchio schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:18:
[...]

“Stunning”.
Ik vind het meer “meh”
Het stunning design mis ik ook een beetje. Is een medaille die je ook zo bij de gemiddelde sportprijzen winkel zou kunnen halen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jobius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 16:49
Carlos Saintz heeft een blindedarm ontsteking en word vervangen door Oliver Bearman dit weekend.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 00:41
Jobius schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 12:43:
Carlos Saintz heeft een blindedarm ontsteking en word vervangen door Oliver Bearman dit weekend.
Jammer :/

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-07 22:02
Jobius schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 12:43:
Hmmm... dan mist hij waarschijnlijk ook de volgende race. Hersteltijd is ~2 weken helemaal niets doen, en daarna weer rustig opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
boxlessness schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 13:41:
[...]

Hmmm... dan mist hij waarschijnlijk ook de volgende race. Hersteltijd is ~2 weken helemaal niets doen, en daarna weer rustig opbouwen.
Volgens mij heeft Albon toen alleen Monza gemist terwijl die (ook) pas op zaterdag verstek liet gaan. En toen zal de race erna lijkt mij ook 2 weken later zijn geweest.

Ik meen in ieder geval dat De Vries toen maar één race gereden heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-07 22:02
RobertMe schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 13:51:
[...]

Volgens mij heeft Albon toen alleen Monza gemist terwijl die (ook) pas op zaterdag verstek liet gaan. En toen zal de race erna lijkt mij ook 2 weken later zijn geweest.

Ik meen in ieder geval dat De Vries toen maar één race gereden heeft?
Dat bedacht ik me net ook... zo'n F1 coureur is toch uit wat ander hout gesneden dan de gemiddelde burger. En de zorg die zij krijgen zal ook wel van een wat hoger niveau zijn.

Maar Bearman heeft dan wel een uitdaging voor de kiezen: één VT, en dan meteen aan de bak voor de kwalificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 08:25
[...]

Het gebeurt natuurlijk wel vaker dat bij topsporters een andere hersteltijd geldt dan gemiddeld. Dat kan een aantal redenen hebben (fitheid, zorg en begeleiding van het hoogste niveau, bereidheid risico te nemen/pijn te lijden om deel te nemen aan een wedstrijd), maar het zou in ieder geval niet voor het eerst zijn dat een topsporter super snel weer terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-09 21:22
Stroll was bijvoorbeeld ook snel terug, mogelijk lichte breuk in zijn hand toen. Terwijl Ricciardo wel even de nodige tijd aan de kant stond.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

[...]

Bij mij is de blinde darm via een kijkoperatie verwijderd.

Werd om 15u wakker en liep op 19u zelf het ziekenhuis uit. Bij de auto aangekomen was ik iets witter, maar het ging prima.

Ik zeg niet dat ik na een week alweer ;) een F1 auto kon besturen, maar Sainz over twee weken? Ik denk 't wel.

Te koop....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pxFmtfkd5dfCPUQwds7dWOfFTP0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uvJJ25Elurek1adzXzQm1cWc.jpg?f=fotoalbum_large

Netjes! Zelfs met een flink leeftijdsverschil van 4 jaar :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Vettel was 20, Hamilton 22 en Kimi 23 toen zijn begonnen in F1. Max was 17 ... allen dus erg vergelijkbaar tot 100 podia

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Boeryepes schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:59:
Vettel was 20, Hamilton 22 en Kimi 23 toen zijn begonnen in F1. Max was 17 ... allen dus erg vergelijkbaar tot 100 podia
Vetter was 19 jaar, Hamilton 23 (bijna 24) en Raikkonen was 21 :+ Leert een google-actie mij. :+

Max ~ 8 jaar 11 maanden, Ham ~8 jaar 1 maand en Kimi deed er 17 jaar over.

Maar uiteindelijk zeggen jaren weinig. We hebben meer races dan ooit nu, betrouwbaarheid is hoger, Hamilton had vrij snel al een dominante auto etc etc etc.

Zinloos om te vergelijken O-)
spoiler:
maar als we het dan doen, dan wel met de juiste cijfers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

G_Dragon schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:51:
[Afbeelding]

Netjes! Zelfs met een flink leeftijdsverschil van 4 jaar :)
En van die 100 keer, stond hij 58 keer samen met Lewis op het podium :P
https://www.statsf1.com/e...es/pilote/podium/duo.aspx

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 11-03-2024 12:32 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
YakuzA schreef op maandag 11 maart 2024 @ 12:31:
[...]

En van die 100 keer, stond hij 58 keer samen met Lewis op het podium :P
https://www.statsf1.com/e...es/pilote/podium/duo.aspx
Oh dat is ook nog een leuk feitje! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ik zie het al voor me:
GP2 engine!!! GP2 engine!!!
https://www.motorsport.co...ivals-in-jeddah/10586332/
Hamilton felt like in "different category" when fighting F1 rivals in Jeddah

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Waah schreef op maandag 11 maart 2024 @ 12:29:
[...]

Vetter was 19 jaar, Hamilton 23 (bijna 24) en Raikkonen was 21 :+ Leert een google-actie mij. :+

Max ~ 8 jaar 11 maanden, Ham ~8 jaar 1 maand en Kimi deed er 17 jaar over.

Maar uiteindelijk zeggen jaren weinig. We hebben meer races dan ooit nu, betrouwbaarheid is hoger, Hamilton had vrij snel al een dominante auto etc etc etc.

Zinloos om te vergelijken O-)
spoiler:
maar als we het dan doen, dan wel met de juiste cijfers
Ik kom op 19 - 22 - 21

Vettel startte met testen in 2006 en had 1 race in de Sauber/BMW in 2007, en was toen 19 (nog net, 17 juni vs 3 juli 1987)
Hamilton is uit 07-01-1985 en startte het seizoen in Australie 18-03-2007. Dan was ie 22.
https://en.wikipedia.org/wiki/Lewis_Hamilton
Kimi deed een test op Mugello toen ie 20 was (leuk verhaal), en debuteerde idd. op z'n 21ste

https://www.formula1.com/...odP4tC1WwNOAP8vjaLUy.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Boeryepes schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:06:
[...]
Ik kom op 19 - 22 - 21
Vettel startte met testen in 2006 en had 1 race in de Sauber/BMW in 2007, en was toen 19 (nog net, 17 juni vs 3 juli 1987)
Hamilton is uit 07-01-1985 en startte het seizoen in Australie 18-03-2007. Dan was ie 22.
https://en.wikipedia.org/wiki/Lewis_Hamilton
Kimi deed een test op Mugello toen ie 20 was (leuk verhaal), en debuteerde idd. op z'n 21ste

https://www.formula1.com/...odP4tC1WwNOAP8vjaLUy.html
Dit is het makkelijkste overzicht ;)
https://www.statsf1.com/en/statistiques/pilote/gp/age.aspx

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
_/-\o_ Heb me suf gezocht maar deze kwam ik niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
Ohh, Alonso kan nog wel een jaar of 13 mee dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:08

alienfruit

the alien you never expected

Dat weer een tijdje wachten tot de volgende race :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

alienfruit schreef op maandag 11 maart 2024 @ 15:14:
Dat weer een tijdje wachten tot de volgende race :)
Kom even gezellig mee speculeren in de [F1] Randzaken dan vliegen die 2 weken voorbij. :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

JEightyFive schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:58:
[...]

Ohh, Alonso kan nog wel een jaar of 13 mee dus :P
Ja, Alonso staat nog een paar jaar verwijderd van de top50 oudste coureurs idd :P

PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chocoball
De 3 Australische F1 coureurs worden al aangekondigd :)
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/all-3-australian-drivers-represented-v0-lugnvbh8ulnc1.jpeg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=2c2243e8f337f14483fc565d27aac09d004aae9f

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Laatst online: 10:07
Chocoball schreef op maandag 11 maart 2024 @ 22:48:
[Afbeelding]
ǝɾʇuɐʞsɐɐW

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Chocoball

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chocoball schreef op maandag 11 maart 2024 @ 22:48:
[Afbeelding]
Bottas ziet er wel het meest als een ocker aussie bloke uit!

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://scontent-fra3-2.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/431177877_692277093117186_8499163806236298318_n.jpg?stp=dst-jpg_s640x640&_nc_cat=107&ccb=1-7&_nc_sid=5f2048&_nc_ohc=kJqlHT_piy8AX-QrAiD&_nc_ht=scontent-fra3-2.xx&oh=00_AfC2yY1FTZvdf-Fog80FxgcvFuuHk-QxBkV01Nd45kFEjw&oe=65F6E5A4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 18:08
Als Carlos volgende week zondag weer terug is, dan gaat Bearman 1e of 2e worden in de Power rankings dit jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
De 10 is zeker op ;) en dat al 2 grand prix op rij waarbij de 'experts' ook niet aangeven waarom het cijfer zo is. Misschien komt het omdat Max al twee keer geen Driver of the Day is geworden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Deze week schortte er nogal wat aan natuurlijk: niet alle rondes aan de leiding gelegen, niet de fastest lap, niet eerste in alle sessies... Het is een wonder, dat hij überhaupt > 9 heeft gekregen.

/s

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
Voor de statistiek woensdag, Verstappen is weer ergens een plekje gestegen.

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/total-grand-prix-laps-led-in-formula-1-v0-vh1w3wgno3oc1.jpeg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=c6d7d7baaac3966e35b0865cabdc71d6adc51139

Met nog 22 races te gaan en gemiddeld genomen 50 ronden per race moet de 3e plek dit seizoen haalbaar zijn maar eigenlijk is het aantal niet te vergelijken met vrroegere periodes (Schumacher, Vettel, Senna, Prost) toen er minder races per seizoen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 23:13
BasvanS schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 16:39:
[...]

Als Carlos volgende week zondag weer terug is, dan gaat Bearman 1e of 2e worden in de Power rankings dit jaar!
Waarschijnlijk zal hij dan samen met Stroll strijden om de 9e plek.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
DeKaerften schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 16:48:
Deze week schortte er nogal wat aan natuurlijk: niet alle rondes aan de leiding gelegen, niet de fastest lap, niet eerste in alle sessies... Het is een wonder, dat hij überhaupt > 9 heeft gekregen.

/s
Voor Bahrein kreeg Max een 9.6. Daar had hij pole position, alle ronden aan de leiding, snelste ronde (grand slam). Voor Jeddah heeft hij ook een 9.6 gekregen, had daarbij nog wel pole position maar was niet alle ronden aan de leiding en had ook niet de snelste ronde. Dus ergens klopt het niet maar dat kun je verwachten bij een subjectief puntensysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 23:13
Chocoball schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 19:24:
[...]

Voor Bahrein kreeg Max een 9.6. Daar had hij pole position, alle ronden aan de leiding, snelste ronde (grand slam). Voor Jeddah heeft hij ook een 9.6 gekregen, had daarbij nog wel pole position maar was niet alle ronden aan de leiding en had ook niet de snelste ronde. Dus ergens klopt het niet maar dat kun je verwachten bij een subjectief puntensysteem.
Snelste ronde in Jeddah was niet te doen met het treintje voor hem.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
treative schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 19:32:
[...]

Snelste ronde in Jeddah was niet te doen met het treintje voor hem.
Volgens mij had hij wel de snelste ronde gepakt, in de laatste ronde. Alleen kwam Leclerc later over de finish, en die was 1 tiende sneller, dus weer "meteen" kwijt geraakt.

Dus Verstappen had weldegelijk alsnog een poging gedaan. Maar volgens eigen zeggen waren de banden te ver afgekoeld door het inhalen. En dat treintje viel in de laatste ronde wel mee. Ik meen nog alleen Albon & Magnussen. De rest had die al ingehaald (maar uiteraard wel al nadeel van gehad door dus bv de afkoelende banden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:03

BM

Moderator Spielerij
Chocoball schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 18:50:
Voor de statistiek woensdag, Verstappen is weer ergens een plekje gestegen.

[Afbeelding]

Met nog 22 races te gaan en gemiddeld genomen 50 ronden per race moet de 3e plek dit seizoen haalbaar zijn maar eigenlijk is het aantal niet te vergelijken met vrroegere periodes (Schumacher, Vettel, Senna, Prost) toen er minder races per seizoen waren.
Als iemand zo vriendelijk is om het aantal ronden aan de leiding te delen door het aantal races komt daar vanzelf een representatief staatje uit :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
BM schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 20:47:
[...]

Als iemand zo vriendelijk is om het aantal ronden aan de leiding te delen door het aantal races komt daar vanzelf een representatief staatje uit :)
Speciaal voor jou even gegoogled en gerekend:

Hamilton 334 races, 5455 laps led = 5455 / 334 = 16,33233532934132 rondjes per race
Verstappen 186, 2960 laps led = 2960 / 186 = 15,91397849462366 rondjes per race

Verstappen moet nog even aan de bak, maar dat gaat wel goed de komende tijd :P

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Beerkeeper schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 21:13:
[...]

Speciaal voor jou even gegoogled en gerekend:

Hamilton 334 races, 5455 laps led = 5455 / 334 = 16,33233532934132 rondjes per race
Verstappen 186, 2960 laps led = 2960 / 186 = 15,91397849462366 rondjes per race

Verstappen moet nog even aan de bak, maar dat gaat wel goed de komende tijd :P
En afgerond zijn ze hetzelfde toch? :p.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Chocoball
Geen AMuS Neuigkeiten dit keer maar wel alvast nieuws over de start van de 2025 kalender.
  • Na de geannuleerde 2020 Australian grand prix door corona heeft Melbourne haar plekje als seizoenopener op de Formule 1 kalender verloren aan Bahrein.
  • In 2022 verlengde de raceorganisator haar contract met de FOM tot 2035 en later zelfs tot 2037. In het contract is o.a. afgesproken dat Melbourne gedurende het contract minimaal 5 keer het Formule 1 seizoen opent. De eerste keer sinds de contractverlenging zou in 2024 zijn maar het liep dit jaar weer eens anders..
  • Vanwege Ramadan (10 maart - 9 april) dit jaar moesten er aanpassingen gedaan worden aan de kalender en werden de eerste 2 grand prix races van dit jaar op een zaterdag verreden. Ramadan valt volgend jaar tussen 27 februari en 29 maart. Zou Bahrein het 2025 seizoen weer openen dan moet de race een week eerder en de week daarvoor moet dan nog de testweek plaatsvinden. Voor de teams is dat geen werkbare optie zo aan het begin van het jaar met ontwikkelen, produceren en opbouwen.
  • Voor volgend jaar zal de testweek wel weer in het Midden-Oosten plaatsvinden maar daarna vertrekt het F1 circus richting Melbourne waar het Formule 1 raceseizoen wordt geopend. Door de Ramadam trekt Formule 1 eerst Azié in richting China mogelijk gevolgd door Japan. Japan zou eventueel ook weer verplaatst kunnen worden naar de oude plek in oktober voor de 2e ronde in Azië. Na China en Japen zal tegen die tijd Ramadan voorbij zijn en trekt het circus door naar het Midden-Oosten mogelijk gevolgd door Miami voordat de Europese tour begint.
https://speedcafe.com/why...-will-start-in-australia/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:55
RobertMe schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 19:59:
[...]

Volgens mij had hij wel de snelste ronde gepakt, in de laatste ronde. Alleen kwam Leclerc later over de finish, en die was 1 tiende sneller, dus weer "meteen" kwijt geraakt.

Dus Verstappen had weldegelijk alsnog een poging gedaan. Maar volgens eigen zeggen waren de banden te ver afgekoeld door het inhalen. En dat treintje viel in de laatste ronde wel mee. Ik meen nog alleen Albon & Magnussen. De rest had die al ingehaald (maar uiteraard wel al nadeel van gehad door dus bv de afkoelende banden).
Het klopt dat Verstappen een poging heeft gedaan. Alleen zijn tijd was net iets langzamer dan de tijd van Lewis Hamilton op dat moment. Dus snelste raceronde zou hij zo wie zo niet hebben gepakt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

This time nine years ago, F1 gained a couple of impressive talents 🤩
Can you believe Carlos and Max have nearly been racing with us for a decade?
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr8-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/431456497_693254939686068_1772487791921337575_n.jpg?stp=dst-jpg_p180x540&_nc_cat=111&ccb=1-7&_nc_sid=5f2048&_nc_ohc=R8Vgfd8gT58AX9qn4am&_nc_ht=scontent-lhr8-1.xx&oh=00_AfDqN9RNdAjCERUVCbBSiClg8zVx4SbYKKXJKQd0f0pzWA&oe=65F97906

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GItQLfDWUAE8pX0?format=jpg&name=medium
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GItQL-2WoAAhXtK?format=jpg&name=medium

bandjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Zachte banden in AUS. Voordeel voor Max toch, omdat ie met de RB20 lief is voor de banden en deze makkelijker opwarmt dan de hardere types.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Formula 1 is set to stick with an 18-inch tyre size when the new technical regulations come into force in 2026 after a possible switch to 16 inches was rejected.
Kleinere velgen voor 2026 in de ijskast:
https://www.motorsport.co...-tyres-for-2026/10587723/

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Binnenkort eindelijk weer China. Ik vind dat altijd wel een mooie baan layout.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
YakuzA schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 15:34:
[...]

Binnenkort eindelijk weer China. Ik vind dat altijd wel een mooie baan layout.
Maar wel weinig creatief. Volgens mij is het gebaseerd op een Chinese letter / teken?

Maar inderdaad een leuk circuit met altijd wel goede races naar mijn idee. Goed dat die na 5 jaar eidelijk weer terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RobertMe schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 15:41:
[...]

Maar wel weinig creatief. Volgens mij is het gebaseerd op een Chinese letter / teken?

Maar inderdaad een leuk circuit met altijd wel goede races naar mijn idee. Goed dat die na 5 jaar eidelijk weer terug is.
Hmm grappig. Dat wist ik niet.
Wikipedia: Shanghai International Circuit
Die ‘slakkenhuis’ bochten (vooral T1) vind ik daar altijd wel mooi.

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 16-03-2024 15:45 ]

PSN

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Chocoball
De F1 Opening Titles hebben een kleine opfrisbeurt gekregen.:)
[Streamable: The F1 Academy 2024 Opening Titles]
https://streamable.com/7dxpic

[ Voor 10% gewijzigd door Chocoball op 17-03-2024 22:16 ]

Pagina: 1 ... 20 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Topicreeks voor de racetopics:
Topicreeks racetopics 2024