Ff goed lezenJuan schreef op woensdag 11 december 2024 @ 18:34:
[...]
Ff goed tellen (vanaf 28 augustus tm 31 december)
Iig minimaal 4 maanden plus een paar dagen. Was 28 of 29 augustus. Was alleen om ff aan te geven dat het minimaal 4 maanden was
29 augustus dus
:strip_exif()/f/image/9OgFFNzULsL7zlgCYtldvAOc.jpg?f=fotoalbum_large)
De discussie over hoeveel maanden is vaker geweest in deze thread omdat mensen niet goed tellen.
Bij Advanzia is het altijd dezelfde (werk)dag bijgeschreven
29 augustus dus
:strip_exif()/f/image/9OgFFNzULsL7zlgCYtldvAOc.jpg?f=fotoalbum_large)
De discussie over hoeveel maanden is vaker geweest in deze thread omdat mensen niet goed tellen.
Bij Advanzia is het altijd dezelfde (werk)dag bijgeschreven
Vertrouwen is goed, controle nog beter
Ontspoorde discussies hier hebben eerder slecht lezen of schrijven als oorzaak. Terwijl dat laatste makkelijk te voorkomen is door een berichtje goed te controleren voor plaatsing. Maar dat lukt mij ook niet altijd.
Het is ook meer een tip. Je kan de termijn dus oprekken tot minimaal 4 maanden. Of het moet een foutje zijn. (Staat 3,76% op het statement) en vanaf januari dan 3,35%
Moet nog wel kunnen schat ik zo. 't Is pas woensdag ;-) Helaas heb ik zelf pas weer op de 23e een mogelijkheid.wibblemoo schreef op woensdag 11 december 2024 @ 18:20:
[...]
Per 16 december al, dat wordt krap als je nog geld naar Raisin moet overboeken.
Zo wordt het verschil tussen deposito en kortlopend wel klein, en bieden 1-jaar depositos mijns inziens weinig meerwaarde op dit moment.
Ja, niet dusCoffeeroam schreef op woensdag 11 december 2024 @ 17:13:
Über eventuelle, für Sie in Frage kommende Kampagnen werden Sie automatisch per E-Mail benachrichtigt.
Overigens CEB opnieuw openen hier ook gelukt, da's mooi. Thanks voor die tip allen!
Bedoel je dat je voor de 2e keer een CEB rekening hebt aangevraagd met de actie rente?Cyclonist schreef op woensdag 11 december 2024 @ 20:11:
[...]
Ja, niet dus![]()
Overigens CEB opnieuw openen hier ook gelukt, da's mooi. Thanks voor die tip allen!
Ja, nu 3,55% voor 3 maanden.Nougat schreef op woensdag 11 december 2024 @ 23:25:
[...]
Bedoel je dat je voor de 2e keer een CEB rekening hebt aangevraagd met de actie rente?
Vind het wel listig... stel ze komen er na 2-3 maanden achter, dan krijg je voor die maanden de lage rente...
Zat er zelf ook aan te denken om het opnieuw aan te vragen, maar dit heeft mij tegen gehouden.
[ Voor 15% gewijzigd door Nougat op 12-12-2024 00:32 ]
Was inderdaad al bekend maar kennelijk niet bij iedereen.
https://www.vanspaarbankv...e-voor-bestaande-klanten/
Bij Bigbank is dit inderdaad 0,1% bij verlenging op de dan geldende verlengingsvoorstel (behalve bij 3 maands, dan niet)
Misschien zijn er meer met ervaringen?
Bij Bigbank is dit inderdaad 0,1% bij verlenging op de dan geldende verlengingsvoorstel (behalve bij 3 maands, dan niet)
Misschien zijn er meer met ervaringen?
[ Voor 41% gewijzigd door Moke11 op 12-12-2024 01:49 ]
Hoi allen, ik heb net een aanvraag ingediend voor het openen van een Ayvens rekening, denken jullie dat ik voor vrijdag 13 december het 5 jaars termijndeposito kan openen ? Ik weet niet hoelang dit proces zal duren namelijk. Ik wil namelijk graag de 5 jaars rente van 2,95% ontvangen
Vooropgesteld ik heb geen ervaring met Ayvens.justinsaver168 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 02:03:
Hoi allen, ik heb net een aanvraag ingediend voor het openen van een Ayvens rekening, denken jullie dat ik voor vrijdag 13 december het 5 jaars termijndeposito kan openen ? Ik weet niet hoelang dit proces zal duren namelijk. Ik wil namelijk graag de 5 jaars rente van 2,95% ontvangen
E.e.a ligt eraan of het identificeren goed is verlopen en of ze dat doorgekregen hebben bijvoorbeeld.
en hoe snel men is met identificatie/accepteren van persoonlijke gegevens en een akkoord doorstuurt aan jou. Verder hoe lang het duurt voordat een proef overboeking aankomt en daarna storten van het gewenste bedrag. Doorgaans gaat dat vrij snel normaal. Daarna een deposito openen.
Soms kan het supersnel gaan, in tijd van een paar uur, maar het kan ook dagen of meer dan een week in beslag nemen als men heel traag werkt of er gaat iets mis met identificatie en men moet weer opnieuw beginnen. Normaal is mijn ervaring dat het ongeveer 2 dagen duurt, alles bij mekaar. Maar het kan dus varieren.
[ Voor 4% gewijzigd door Moke11 op 12-12-2024 03:07 ]
Gisteravond email van Raisin ontvangen:
Geachte *,
CKV Spaarbank heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verlagen van 2,85% p.j. naar 2,60% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 17.12.2024.
Met vriendelijke groet,
Uw Raisin team
Geachte *,
CKV Spaarbank heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verlagen van 2,85% p.j. naar 2,60% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 17.12.2024.
Met vriendelijke groet,
Uw Raisin team
Je zo verwachten dat de rente langzaamaan weer gaat stijgen net trump aanstaande en Syrië nu in betere handen etc.
Bij mij reageren ze niet eens, dus mijn geld is inmiddels terug in NL en gaat vandaag op transport naar Estland. Geen Advanzia meer voor mij..Coffeeroam schreef op woensdag 11 december 2024 @ 17:13:
[...]
Da's boffen!
Ik krijg alleen maar dit:
[...]
Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack
Advanzia: opzeggen en opnieuw aanmelden is het devies voor mij. Dat vinden ze fijn, daar in Luxemburg.Fanta schreef op donderdag 12 december 2024 @ 08:34:
[...]
Bij mij reageren ze niet eens, dus mijn geld is inmiddels terug in NL en gaat vandaag op transport naar Estland. Geen Advanzia meer voor mij..
Volgens mij had Advanzia eind augustus de 4 maanden aktie, dus is het logisch dat je tot eind december aktie rente had.Juan schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:08:
Net erachter gekomen dat je ruim 4 maanden kan profiteren van het Advanzia 3 maands aanbod.
De vrouw had ingeschreven in augustus (laatste keer) op 29 augustus de eerste 5k betaald.
Eind november alles leeg getrokken, en nu geven ze aan dat haar rente nog t/m 31 december loopt.
Dus in Augustus 3,7%, september 3,7%, oktober 3,7%, november 3,7% en december 3,7%
Als reactie op de mail van 3,3% t/m maart
//
Vielen Dank für Ihre Nachfrage.
Der Zinssatz auf Ihrem Tagesgeldkonto beträgt bis zum 31. Dezember 2024 derzeit 3,76% effektiv.
//
Dus voor max profiteren, laatste dagen van de maand pas storten.. (bij nieuwe rekening opnemen)
From September 1, 2024, you will benefit from an attractive interest rate for a further 4 months, which is far above our standard interest rate. We guarantee you our special interest rate of 3.56% eff. p.a. (3.50% nom. p.a.) up to and including December 31, 2024.
This means that your entire balance will earn interest at the new rate from September 1,2024.
Is this interest rate not yet attractive enough for you? Then transfer at least an additional amount of € 5,000 into your Advanzia Deposit account by August 30,2024, and we will grant you our special interest rate of 3.97% p.a. effective from the day of the additional payment until December 31, 2024, on your entire balance.
The new interest rate will be reflected on your next statement.
Bij degenen die wel bij Advanzia zitten is de 'verrassing' vooral aan het eind van de maand merkbaar aan de uitgekeerde rente want hogere rente (vrij opneembaar) is moeilijk te vinden, en door hun verlengingen ook voor lange termijn!W1ck1e schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:23:
[...]
Ik ben blij dat de spaarproducten die ik gebruik toch wat minder verrassingen opleveren.
Want? De verwachting is juist de de rente nog een flink stuk gaat dalen (100 basispunten) het komend jaar. De inflatie geeft daar aanleiding toe. Ook in de VS is de verwachting dat de rente nog verder gaat dalen.Maxwp schreef op donderdag 12 december 2024 @ 08:29:
Je zo verwachten dat de rente langzaamaan weer gaat stijgen net trump aanstaande en Syrië nu in betere handen etc.
Nee, die van 4 maanden, was de verlengingsactie voor bestaande klanten.sanook schreef op donderdag 12 december 2024 @ 09:36:
[...]
Volgens mij had Advanzia eind augustus de 4 maanden aktie, dus is het logisch dat je tot eind december aktie rente had.
[...]
[...]
Nee, die 4 maanden, was de verlengingsactie voor bestaande klanten.
VOor nieuwe klanten was de rente hoger, maar ook voor 3 ma
Bij degenen die wel bij Advanzia zitten is de 'verrassing' vooral aan het eind van de maand merkbaar aan de uitgekeerde rente want hogere rente (vrij opneembaar) is moeilijk te vinden, en door hun verlengingen ook voor lange termijn!
Voor nieuwe klanten was de rente hoger, maar dan voor 3 maanden.
Deze tekst stond eind juli op hun webpagina.
* Der effektive Sonderzinssatz von aktuell 3,76% p.a. (nominaler Zinssatz 3,70% p.a.) gilt ab dem Zeitpunkt der ersten Einzahlung für 3 Monate.
En toch 4 maanden 3,7% dus.. ze hebben het zwart op wit gezegd.. dus ik stort volgende week 5k voor de zekerheid. Dan heb ik vanaf februari iig nog 2 maanden 3,35% (dan pomp ik het weer over van mijn account naar haar account, na afloop van mijn 3,7% op 1-2-25)
Bij mij werkt Ayvens beiden kanten op wel met instant payment dus als de rekening is geopend kan het snel gaan verder.justinsaver168 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 02:03:
Zojuist van ING naar CEB was instant. (joepie)W1ck1e schreef op woensdag 11 december 2024 @ 10:37:
Van AbnAmro naar CEB duurde zojuist minder dan een paar minuten. (n=1)
Maar dat is niet de richting die je vroeg. Oops.
Terug nog niet meteen. Ik verwacht dat dat aan ING ligt want van Bunq naar ING duurde dik 2 uur.
inmiddels (4 uur later) aangekomen bij ING
[ Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 12-12-2024 15:36 ]
Nou trump gaat in Amerika tarieven invoeren die zijn eigen volk gaat raken, hij gaat de schuld nog verder opvoeren en dus moet dataveld ergens vandaan komenPolarBear schreef op donderdag 12 december 2024 @ 10:10:
[...]
Want? De verwachting is juist de de rente nog een flink stuk gaat dalen (100 basispunten) het komend jaar. De inflatie geeft daar aanleiding toe. Ook in de VS is de verwachting dat de rente nog verder gaat dalen.
Syrië gat opbouwen en heeft ook geld nodig.
Moet allemaal geleend worden
Verder zal het presidentschap van trump financieel niet veel goeds doen.
Ik had al een flexibele spaarrekening bij Ayvens, stond alleen geen geld op. Vandaag eerst een nieuw paspoort geüpload, omdat de vorige was verlopen en meteen een 5 jaar deposito aangevraagd. Overboeking vanaf Rabobank was direct zichtbaar en het deposito is dus afgesloten. Dus als je wilt, heb je alles binnen een paar minuten geregeld.Ninatje schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:32:
[...]
Bij mij werkt Ayvens beiden kanten op wel met instant payment dus als de rekening is geopend kan het snel gaan verder.
Ik was even een tijdje niet met sparen en dit topic bezig... maar heb het nu weer opgepakt :-)
Mijn rekening bij Bunq stond door omstandigheden leeg, maar wil ik ivm het toch redelijk gunstige rentetarief aanvullen. Zie ik nu goed dat ik dit beter ná 31 december kan doen ivm die drempelbedragen en hoger rentepercentage van 3,36%? Iemand hier ervaring mee of ook me bezig?
Hun tekst:
Voor 🇪🇺 EER-ingezetenen die zich vóór 1 juli 2024 bij bunq hebben aangemeld
Het hoogste spaarsaldo dat u tussen 1 januari 2024 en 30 juni 2024 heeft bereikt, bepaalt uw drempelbedrag. Tussen 1 juli 2024 en 31 december 2024:
Mijn rekening bij Bunq stond door omstandigheden leeg, maar wil ik ivm het toch redelijk gunstige rentetarief aanvullen. Zie ik nu goed dat ik dit beter ná 31 december kan doen ivm die drempelbedragen en hoger rentepercentage van 3,36%? Iemand hier ervaring mee of ook me bezig?
Hun tekst:
Voor 🇪🇺 EER-ingezetenen die zich vóór 1 juli 2024 bij bunq hebben aangemeld
Het hoogste spaarsaldo dat u tussen 1 januari 2024 en 30 juni 2024 heeft bereikt, bepaalt uw drempelbedrag. Tussen 1 juli 2024 en 31 december 2024:
- U ontvangt een jaarlijkse variabele basisrente van 2,01%* tot aan uw drempelbedrag
- U ontvangt een jaarlijkse variabele bonusrente (momenteel 3,36%*) op alle extra stortingen die u tussen 1 juli 2024 en 31 december 2024 doet en die boven uw drempelbedrag liggen.
Is de afgelopen dagen meerdere keren besproken.efpee schreef op donderdag 12 december 2024 @ 12:08:
Ja, je moet het geld op 01-Jan of erna bij bunq (geen hoofdletter B ...) neerzetten en dan voor 01-jul weer weghalen (reminder in je agenda op maandag 30-Jun zetten). Dan het peilsaldo voor de 2e helft van het jaar weer nul.
Zolang ze deze constructie aanhouden rinse-n-repeat elk half jaar.
bUNQ
Ik vind het trouwens erger wanneer iemand "ABN" schrijft en "ABNAMRO" bedoelt. Maar daar heb ik jou niet op kunnen betrappen
Top goed om te weten, ik wacht nog even af tot mijn rekening is geopend, en dan kan ik in principe gelijk het geld storten, hoop dat dit nog lukt voor de verlaging. De storting is iig verwerkt en de identificatie stap is uitgevoerd.efpee schreef op donderdag 12 december 2024 @ 12:04:
[...]
Ik had al een flexibele spaarrekening bij Ayvens, stond alleen geen geld op. Vandaag eerst een nieuw paspoort geüpload, omdat de vorige was verlopen en meteen een 5 jaar deposito aangevraagd. Overboeking vanaf Rabobank was direct zichtbaar en het deposito is dus afgesloten. Dus als je wilt, heb je alles binnen een paar minuten geregeld.
Bij mij is tussen bunq en ing van beiden kanten op instant. Al meerdere keren geld erop gezet en de rente eraf gehaald (ik houd van ronde getallen)W1ck1e schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:49:
[...]
Zojuist van ING naar CEB was instant. (joepie)
Terug nog niet meteen. Ik verwacht dat dat aan ING ligt want van Bunq naar ING duurde dik 2 uur.
Aangezien ik per maand maar 2 opnames mag doen bij bunq, spendeer ik die niet aan het opnemen van de rente. Ik heb dus Easy Savings (gratis) bij bunq en een ING betaal rekening met korting. Zit daar misschien een verschil ?Ninatje schreef op donderdag 12 december 2024 @ 13:47:
Bij mij is tussen bunq en ing van beiden kanten op instant. Al meerdere keren geld erop gezet en de rente eraf gehaald (ik houd van ronde getallen)
Ik heb ook het gratis account. Ik haal er verder niets vanaf zolang de sctierente loopt behalve dus de rente om het saldo rond te maken. ING heb ik denk ik een gewone betaalrekening. Niet met korting.W1ck1e schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:12:
[...]
Aangezien ik per maand maar 2 opnames mag doen bij bunq, spendeer ik die niet aan het opnemen van de rente. Ik heb dus Easy Savings (gratis) bij bunq en een ING betaal rekening met korting. Zit daar misschien een verschil ?
Raar. Willekeur ? Discriminatie ?Ninatje schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:25:
Ik heb ook het gratis account. Ik haal er verder niets vanaf zolang de sctierente loopt behalve dus de rente om het saldo rond te maken. ING heb ik denk ik een gewone betaalrekening. Niet met korting.
Oud pdfje
Wie doet het met wie ?
Ik heb een rek# nog uit de postbank tijd: 0005abcdef.
[ Voor 25% gewijzigd door W1ck1e op 12-12-2024 14:42 ]
Zoals verwacht:
ECB verlaagt rente voor vierde keer op rij en dat raakt spaargeld en hypotheken (NU.nl)
Van 3,25% to 3,00% (-0,25%)
Officiële mededeling (ook aan TS toegevoegd):
https://www.ecb.europa.eu...241212~2acab6e51e.nl.html
ECB verlaagt rente voor vierde keer op rij en dat raakt spaargeld en hypotheken (NU.nl)
Officiële mededeling (ook aan TS toegevoegd):
https://www.ecb.europa.eu...241212~2acab6e51e.nl.html
[ Voor 19% gewijzigd door GroteVoet459 op 12-12-2024 17:48 ]
En 3,0% wordt dan ook de nieuwe rente bij Trade Republic vanaf 18 december (te zien in de app)GroteVoet459 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:49:
Zoals verwacht:
Eigenlijk best bijzonder met de nog steeds "ruime" inflatie.GroteVoet459 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:49:
Zoals verwacht:
Minder spaarrente in onze regio, minder rente op schulden in het warmere en zuidelijker deel van Europa speelt misschien mee?DjoeC schreef op donderdag 12 december 2024 @ 15:43:
[...]
Eigenlijk best bijzonder met de nog steeds "ruime" inflatie.
Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5
sparen is een vies woord. Kopen, kopen, kopen zul jeMeubelmaker schreef op donderdag 12 december 2024 @ 15:47:
[...]
Minder spaarrente in onze regio, minder rente op schulden in het warmere en zuidelijker deel van Europa speelt misschien mee?
Frankrijk mag je ook meerekenen tegenwoordig.Meubelmaker schreef op donderdag 12 december 2024 @ 15:47:
[...]
Minder spaarrente in onze regio, minder rente op schulden in het warmere en zuidelijker deel van Europa speelt misschien mee?
Minder, minder. Maar volle kracht door met de consumptiemaatschappij, Het lijkt wel alsof geld uitgeven een doel op zich is. Ik heb daar wel moeite mee en houdt liever een buffer aan. Of moet dit het makkelijker maken als de banken komend jaar komen met hun advies hoeveel spaargeld je in die ouwe sok moet stoppen?Meubelmaker schreef op donderdag 12 december 2024 @ 15:47:
[...]
O ja, en ondertussen contant geld moeilijk verkrijgbaar maken want witwassen.
[ Voor 6% gewijzigd door DjoeC op 12-12-2024 16:09 ]
Heb er ook moeite mee maar binnen het kapitalisme gaat het juist om zoveel mogelijk consumeren en uitgevene zeker voor de ritch fewDjoeC schreef op donderdag 12 december 2024 @ 16:07:
[...]
Minder, minder. Maar volle kracht door met de consumptiemaatschappij, Het lijkt wel alsof geld uitgeven een doel op zich is. Ik heb daar wel moeite mee en houdt liever een buffer aan. Of moet dit het makkelijker maken als de banken komend jaar komen met hun advies hoeveel spaargeld je in die ouwe sok moet stoppen?
O ja, en ondertussen contant geld moeilijk verkrijgbaar maken want witwassen.
DHB
Per 1 januari 2025 veranderen een aantal voorwaarden van de DHB S@veOnlinerekening en de DHB CombiSpaarrekening. U kunt de nieuwe voorwaarden bekijken en downloaden via onze website: dhbbank.nl/downloads.
De belangrijkste verandering is dat de rente die u opbouwt, voortaan elke maand op uw DHB S@veOnlinerekening wordt bijgeschreven in plaats van één keer per jaar. Heeft u ook een DHB CombiSpaarekening? Ook dan wordt de rente maandelijks bijgeschreven op uw DHB S@veOnlinerekening. Hierdoor profiteert u van rente-op-rente, wat betekent dat uw spaargeld sneller groeit. Vooral als u regelmatig een extra bedrag kunt storten.
Per 1 januari 2025 veranderen een aantal voorwaarden van de DHB S@veOnlinerekening en de DHB CombiSpaarrekening. U kunt de nieuwe voorwaarden bekijken en downloaden via onze website: dhbbank.nl/downloads.
De belangrijkste verandering is dat de rente die u opbouwt, voortaan elke maand op uw DHB S@veOnlinerekening wordt bijgeschreven in plaats van één keer per jaar. Heeft u ook een DHB CombiSpaarekening? Ook dan wordt de rente maandelijks bijgeschreven op uw DHB S@veOnlinerekening. Hierdoor profiteert u van rente-op-rente, wat betekent dat uw spaargeld sneller groeit. Vooral als u regelmatig een extra bedrag kunt storten.
Dat is wel erg snel weer, nog geen maand later... er zijn niet echt alternatieve meer om een goede rente te krijgen..W1ck1e schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:53:
[...]
En 3,0% wordt dan ook de nieuwe rente bij Trade Republic vanaf 18 december (te zien in de app)
Helaas is de rente niet erg hoog. Daarom op onze gezamenlijke rekening maar een laag saldo. Indien nodig maken we geld over van de eigen rekening. Maar maandelijks rente is wel leuk, ook al is het niet veel.Sander12 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 19:55:
DHB
Klagen moet je bij de ecbdutchnltweaker schreef op donderdag 12 december 2024 @ 20:10:
[...]
Dat is wel erg snel weer, nog geen maand later... er zijn niet echt alternatieven meer om een goede rente te krijgen..
Wat mij betreft helpt een hoge rente tegen een deel van de inflatie. Sparen moet meer lonen en lenen mag meer kosten. Dan daalt de vraag en daarmee de prijs.
[ Voor 22% gewijzigd door W1ck1e op 13-12-2024 08:17 ]
Zal toch geen verrassing zijn? Trade Republic geeft duidelijk aan dat ze de ECB-rente volgen (met een kleine week vertraging) en hoe de ECB erover denkt kun je in bijna elke krant lezen. Die -0,25% viel mee - er was door velen op -0,50% gerekend.dutchnltweaker schreef op donderdag 12 december 2024 @ 20:10:
[...]
Dat is wel erg snel weer, nog geen maand later... er zijn niet echt alternatieve meer om een goede rente te krijgen..
De algehele daling is al meer dan een maand aan de gang - genoeg postings hier als je zoekt op "verlagen". Pak de nieuwe-klanten aanbiedingen met gegarandeerde rente voor beperkte tijd die je nog kunt doen mee, of zet het vast in een deposito.
Zou er ook niet op rekenen dat bunq die 3,36% voor Mass Interest gaat aanhouden per komende 1 januari.
Maar je hoeft het i.i.g. nog niet voor een percentage onder de inflatie te stallen ...
Dat is geen kleine week vertraging bij TR, De ECB gaat een week na de bekendmaking pas omlaag.GroteVoet459 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 20:24:
[...]
Zal toch geen verrassing zijn? Trade Republic geeft duidelijk aan dat ze de ECB-rente volgen (met een kleine week vertraging) en hoe de ECB erover denkt kun je in bijna elke krant lezen. Die -0,25% viel mee - er was door velen op -0,50% gerekend.
De algehele daling is al meer dan een maand aan de gang - genoeg postings hier als je zoekt op "verlagen". Pak de nieuwe-klanten aanbiedingen met gegarandeerde rente voor beperkte tijd die je nog kunt doen mee, of zet het vast in een deposito.
Zou er ook niet op rekenen dat bunq die 3,36% voor Mass Interest gaat aanhouden per komende 1 januari.
Maar je hoeft het i.i.g. nog niet voor een percentage onder de inflatie te stallen ...
Ga ik kijken om een rekening te openen bij bigbank 6 maanden 3,15% bonusrente. Ik denk op dit moment de beste optie is. Raisin is al helemaal niet meer interessant. Als je bij verschillende deposito sparen kijkt zie je dat verschillende banken al van 16.12 met 0,20% verlagen en al rond de 2,8% zitten. Helaas niet in de positie om geld langer dan een jaar vast te zetten.GroteVoet459 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 20:24:
[...]
Zal toch geen verrassing zijn? Trade Republic geeft duidelijk aan dat ze de ECB-rente volgen (met een kleine week vertraging) en hoe de ECB erover denkt kun je in bijna elke krant lezen. Die -0,25% viel mee - er was door velen op -0,50% gerekend.
[ Voor 11% gewijzigd door dutchnltweaker op 12-12-2024 22:20 ]
Die hebben een KPI op ‘nieuw aangemaakte accounts’Coffeeroam schreef op donderdag 12 december 2024 @ 09:30:
[...]
Advanzia: opzeggen en opnieuw aanmelden is het devies voor mij. Dat vinden ze fijn, daar in Luxemburg.

Welk deel van het spaargeld is verhoudingsgewijs redelijk om voor een jaar vast te zetten? Vier/vijfde, bijna alles, de helft? Benieuwd naar. Fijne dag iedereen.
Hoe moeten wij dat voor jou bepalen dan?Jeff5 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 08:23:
Welk deel van het spaargeld is verhoudingsgewijs redelijk om voor een jaar vast te zetten? Vier/vijfde, bijna alles, de helft? Benieuwd naar. Fijne dag iedereen.
Die vraag kan alleen jij beantwoorden. Jij weet om hoeveel geld het gaat, jij weet hoeveel je nodig hebt en op welke termijn, jij weet wat jouw spaardoel is, etc. Allemaal persoonlijke vragen die wij niet voor je kunnen beantwoorden..Jeff5 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 08:23:
Persoonlijk heb ik vrijwel alles op flexibele spaarrekeningen staat, alles vrij opneembaar. Je weet nooit wat er gebeurt, en dan wil ik gewoon bij mijn geld kunnen. Ongeveer 10% heb ik in kortlopende deposito's staan.
Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack
Wat doe je dan met de rest, alleen vrij opneembaar, of ook nog andere deposito's ?Jeff5 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 08:23:
En het ligt ook aan om welke bedragen het gaat.
Misschien moet je meer kijken hoeveel geld je vrij beschikbaar moet hebben tot het eind van dat deposito, ook in het geval van "onvoorziene omstandigheden". Denk aan versleten witgoed, groot onderhoud auto, maar ook een paar maanden geen inkomsten.
[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 13-12-2024 08:49 ]
Vraag verplaatst naar het Financiële onafhankelijkheid topic.
[ Voor 90% gewijzigd door _Teq_ op 13-12-2024 09:05 ]
Misschien wel daar maar niet hier. Jouw vraag gaat over beleggingen en dit is het spaartopic_Teq_ schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 08:42:
Ik weet niet of deze vraag in dit topic hoort, of in het Financiële onafhankelijkheid topic hoort, maar hier goes:
...
Off-topic maar check ook eens Brand new day of bright pensioen (laatste heeft geen winst oogmerk)._Teq_ schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 08:42:
Vraag verplaatst naar het Financiële onafhankelijkheid topic.
Hier is ook gelukt (weer) een rekening te openen bij CEB tegen 3,55% (3x maanden). Rekening was daarvoor opgezegd in Januari 2024.
Wat het beste is voor jou weet ik niet.Jeff5 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 08:23:
Wel kan ik zeggen wat voor mij goed werkt. Splits het geld in stukjes en neem verschillende deposito's van 3 mnd, 6 mnd, 1 jaar, 2 jaar 3 jaar etc. Dan hoef je niet zoveel meer vrij opneembaar te houden en valt er geregeld wat vrij, waarna je opnieuw bekijkt hoe de vlag erbij hangt.
als je snel bij je geld wilt is dat een begrijpelijke keuze.Fanta schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 08:28:
[...]
Persoonlijk heb ik vrijwel alles op flexibele spaarrekeningen staat, alles vrij opneembaar. Je weet nooit wat er gebeurt, en dan wil ik gewoon bij mijn geld kunnen. Ongeveer 10% heb ik in kortlopende deposito's staan.
Echter doe je het om in het geval van problemen bij "banken" in ruime zin, moet je je afvragen in hoevere je eigen bank nog toegankelijk is. Dat is namelijk een zwakke schakel. Je kunt nog zoveel spaarrekeningen en/of deposito's hebben, het is altijd gekoppeld aan die ene betaalrekening. E.e.a is misschien te ondervangen door nog een betaalrekening bij een andere bank te pakken maar dan heb je ook weer extra kosten bij zo'n bank voor dat pakket.
Ook zit je vaak met overboekingsrestricties in geval met overboeken van grote bedragen. Blijft een lastig iets. "When shit hits the fan", denk ik dat je je bijna niet meer echt kunt ontrekken aan: "the shit".
depositoladder inderdaad.Coffeeroam schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:13:
[...]
Wat het beste is voor jou weet ik niet.
Wel kan ik zeggen wat voor mij goed werkt. Splits het geld in stukjes en neem verschillende deposito's van 3 mnd, 6 mnd, 1 jaar, 2 jaar 3 jaar etc. Dan hoef je niet zoveel meer vrij opneembaar te houden en valt er geregeld wat vrij, waarna je opnieuw bekijkt hoe de vlag erbij hangt.
Risico's inschatten is altijd raadzaam, maar soms moet je het ook loslaten. Want wat is in Nederland of Europa nou het risico dat je je geld kwijt raakt door grote problemen bij een bank. Zeker als je zelf geen risicovolle producten koopt en gewoon een spaarrekening hebt. Ze zeggen niet voor niets "Men lijdt het meest door het lijden dat men vreest".Ook zit je vaak met overboekingsrestricties in geval met overboeken van grote bedragen. Blijft een lastig iets. "When shit hits the fan", denk ik dat je je bijna niet meer echt kunt ontrekken aan: "the shit".
Of je bezoekt het Het Grote Gratis Bankentopic Deel 2.Moke11 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 11:34:
[...]
E.e.a is misschien te ondervangen door nog een betaalrekening bij een andere bank te pakken maar dan heb je ook weer extra kosten bij zo'n bank voor dat pakket.
OpenBank biedt een redelijke spaarrente en een betaalrekening - gratis.
Trade Republic geeft een goede rente over €50K en een virtuele betaalkaart tegen die spaarrekening - gratis.
Het is net als met die paniek om cash in huis te hebben - gewoon slim om allang voor elkaar te hebben ...
Het probleem zit niet in het kwijtraken van het geld, maar het (tijdelijk) kwijtraken van de toegang naar het geld.efpee schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 11:59:
[...]
Want wat is in Nederland of Europa nou het risico dat je je geld kwijt raakt door grote problemen bij een bank.
Problemen bij een bank (storing, blokkering, wachten op DGS-uitbetaling) omzeil je met het hebben van een andere bank.
Problemen met geld dat vast staat (belegd, deposito) omzeil je met het hebben van een normale buffer.
Als je weet dat je op termijn veel geld moet gaan uitgeven, dan moet je het niet langer dan die termijn vastzetten.
[ Voor 4% gewijzigd door GroteVoet459 op 13-12-2024 12:07 ]
dankjewel voor je tip. Ik ga me er eens in verdiepen.GroteVoet459 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 12:01:
[...]
Of je bezoekt het Het Grote Gratis Bankentopic Deel 2Het Grote Gratis Bankentopic
Het is net als met die paniek om cash in huis te hebben - gewoon slim om allang voor elkaar te hebben ...
Ehm, waarom meteen zo dystopisch? Het kan toch ook zijn dat Skalaar gewoon doelt op zaken in de persoonlijke sfeer, zoals de wasmachine die stuk gaat, een auto die het begeeft, wellicht werkloosheid of noem maar op. En zich er prettig bij voelt om als de nood aan de man is, snel bij het geld te kunnen.Moke11 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 11:34:
[...]
als je snel bij je geld wilt is dat een begrijpelijke keuze.
Echter doe je het om in het geval van problemen bij "banken" in ruime zin, moet je je afvragen in hoevere je eigen bank nog toegankelijk is. Dat is namelijk een zwakke schakel. Je kunt nog zoveel spaarrekeningen en/of deposito's hebben, het is altijd gekoppeld aan die ene betaalrekening. E.e.a is misschien te ondervangen door nog een betaalrekening bij een andere bank te pakken maar dan heb je ook weer extra kosten bij zo'n bank voor dat pakket.
Ook zit je vaak met overboekingsrestricties in geval met overboeken van grote bedragen. Blijft een lastig iets. "When shit hits the fan", denk ik dat je je bijna niet meer echt kunt ontrekken aan: "the shit".
Zo begreep ik de vraag van @Jeff5 ! ook.Rubbergrover1 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 12:27:
[...]
Ehm, waarom meteen zo dystopisch? Het kan toch ook zijn dat Skalaar gewoon doelt op zaken in de persoonlijke sfeer, zoals de wasmachine die stuk gaat, een auto die het begeeft, wellicht werkloosheid of noem maar op. En zich er prettig bij voelt om als de nood aan de man is, snel bij het geld te kunnen.
volgens mij zeg ik dat al in de eerste zin...Rubbergrover1 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 12:27:
[...]
Ehm, waarom meteen zo dystopisch? Het kan toch ook zijn dat Skalaar gewoon doelt op zaken in de persoonlijke sfeer, zoals de wasmachine die stuk gaat, een auto die het begeeft, wellicht werkloosheid of noem maar op. En zich er prettig bij voelt om als de nood aan de man is, snel bij het geld te kunnen.
Maar eens een extra vraag/situatie schetsen kan geen kwaad. We zitten hier ook om van elkaar te leren, toch
Er zijn voldoende gratis banken. Waarbij mijn persoonlijke voorkeur in dit geval uit zou gaan naar Revolut. Spaarrente is relatief laag met 2,00% (wel nog steeds meer dan NL grootbanken). Maar, door de NL IBAN waarschijnlijk wel veel makkelijker te gebruiken met een spaarbank (die meestal een NL IBAN als tegenrekening vereisen). Daarnaast ondersteuning voor iDeal, wat wel handig kan zijn als je bankzaken wilt doen (OpenBank bv ondersteund dit niet). En door Instant Payments is het ook geen probleem om geld door te sluizen (als je geld van een spaarrekening gekoppeld aan Revolut naar de primaire bank wilt overhevelen bv kost dat geen tijd. Bij OpenBank duren uitgaande overboekingen een werkdag). Virtuele betaalkaarten zijn gratis en daarmee gratis betalen via Apple Pay / Google Pay / ..., en als je een ysiekeypas wilt hebben kost dat "eenmalig" €10 (meen ik) aan "verzendkosten" (neem aan dat je wel steeds betaalt voor een nieuwe pas bii vervangen als die stuk / gestolten / verlopen is). Bij OpenBank is de pas dan weer gratis, maar doordat overboeken vanaf die rekening traag is, en ze geen iDeal ondersteunen vind ik die "minder".Moke11 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 11:34:
E.e.a is misschien te ondervangen door nog een betaalrekening bij een andere bank te pakken maar dan heb je ook weer extra kosten bij zo'n bank voor dat pakket.
Krijg net bericht dat de rente bij Revolut naar 1.5% gaat, gaat 13 januari in.
Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793
Wat is het nu ?tipex schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 15:37:
Voor degenen die deposito's overwegen: De verwachting is dat de ECB de komende 2x de rente weer met elk 0.25% gaat verlagen, er wordt zelf gesproken over 1 van die keren 0,50% en uiteindelijk naar een voorlopig doel van 2% streeft. Misschien is "langer" (1 jaar plus) vastzetten in dat geval wel interessant. De EU economie draait slecht, vrijwel overal is de inflatie lager dan in Nederland.
Bovenstaande is de "markt" verwachting, komt niet persee overeen met hoe ik het zelf zie - maar ik heb er dan ook weinig verstand van
Bovenstaande is de "markt" verwachting, komt niet persee overeen met hoe ik het zelf zie - maar ik heb er dan ook weinig verstand van
Zo te zien voor nieuwe klanten per direct:tipex schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 15:37:
https://www.revolut.com/nl-NL/our-pricing-plans/
Ik heb gister een Ayvens deposito afgesloten voor 5 jaar met een rente van 2,95%. Inmiddels zijn zij de koploper niet meer. 2,75% voor 5 jaar is nu de hoogste in de nederlandse markt. Ik vind het relatief laag voor 5 jaar maar weet ook niet goed hoeveel de markt nog zal zakken. Op raisin krijg je ook geen effectieve rente meer boven 3% voor 5 jaars depositos. Ik denk dat het verstandig is om nu nog een paar grote deposito’s af te sluiten en daarna verder te sparen op vrij opneembaar tot de rentes weer stijgenDjoeC schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 16:09:
Voor degenen die deposito's overwegen: De verwachting is dat de ECB de komende 2x de rente weer met elk 0.25% gaat verlagen, er wordt zelf gesproken over 1 van die keren 0,50% en uiteindelijk naar een voorlopig doel van 2% streeft. Misschien is "langer" (1 jaar plus) vastzetten in dat geval wel interessant. De EU economie draait slecht, vrijwel overal is de inflatie lager dan in Nederland.
Dank jullie wel voor de reacties op mijn vraag welk deel vrij opneembaar moet zijn. Zoals opgemerkt is het zeker afhankelijk van de eigen situatie en moeilijk door een ander in te schatten. Een depositoladder heb ik ht afgelopen jaar al opgezet en dat werkt nu goed. Omdat de rente dalende is, kom ik in de verleiding nog meer vast te zetten dan ik al doe. Een buffer aanhouden voor (on)verwachte uitgaven is logisch, maar de vraag was eigenlijk of het dan verantwoord is om dan alles vast te zetten voor bv. een jaar of dat het verstandig is meer dan een buffer vrij opneembaar te hebben. Jullie input helpt me weer verder. Nogmaals dank voor het meedenken.
In totaliteit is het natuurlijk allemaal breder. Het is niet dat je het geld buiten de buffer vast moet zetten in een deposito. Als je het geld echt kunt missen (en evt. zelfs "kwijt raken") zal beleggen, in aandelen, weer een hoger rendement geven dan sparen, ook als dat in deposito's is. En bij beleggen staat het geld niet vast en kun je het altijd opnemen. Alleen... kun je het mogelijk wel met verlies verkopen.Jeff5 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 19:12:
Dank jullie wel voor de reacties op mijn vraag welk deel vrij opneembaar moet zijn. Zoals opgemerkt is het zeker afhankelijk van de eigen situatie en moeilijk door een ander in te schatten. Een depositoladder heb ik ht afgelopen jaar al opgezet en dat werkt nu goed. Omdat de rente dalende is, kom ik in de verleiding nog meer vast te zetten dan ik al doe. Een buffer aanhouden voor (on)verwachte uitgaven is logisch, maar de vraag was eigenlijk of het dan verantwoord is om dan alles vast te zetten voor bv. een jaar of dat het verstandig is meer dan een buffer vrij opneembaar te hebben. Jullie input helpt me weer verder. Nogmaals dank voor het meedenken.
En uiteraard, verder is beleggen hier offtopic. Voor meer info / vragen kun je terecht in: Passief beleggen met indexfondsen - Deel 1
Er zijn er weer een paar toegevoegd:user109731 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:04:
Op deze website is een PDF te vinden genaamd "SCT Inst Register of Participants" wat te maken heeft met instant payments. In de laatste versie zijn een aantal Nederlandse spaarbanken toegevoegd met de volgende 'Readiness Date':
Anadolubank: 2025-01-06
Credit Europe Bank: 2024-12-02
GarantiBank: 2025-01-06
Zou dus goed kunnen dat instant payment er binnenkort is voor deze banken.
DHB: 2025-01-06
Yapi Kredi: 2025-01-06
De banken met Turkse roots zijn er maar druk mee.
Het zal mij benieuwen hoe snel het dan gaat met respectievelijk ING & AbnAmro.user109731 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 08:35:
[...]
Er zijn er weer een paar toegevoegd:
DHB: 2025-01-06
Yapi Kredi: 2025-01-06
De banken met Turkse roots zijn er maar druk mee.
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 20:15
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Even over instant payments.
In pagina link hieronder kun je een lijst downloaden met de banken in Europa die met instant payments werken of dit nog zouden moeten gaan doen:
https://www.europeanpayme...ants-sepa-payment-schemes
Dit is wel echter EEN kant op heb ik gemerkt. Zo staat bijvoorbeeld het Belgische Argenta in de lijst, vanaf: 2018-11-18. Het klopt dat het snel OP de spaarrekening staat maar er afhalen
kan lang duren. Ze zeggen zelf ook op hun site dat ze NIET aangesloten zijn bij instant payments:
Bij veel gestelde vragen:
Boek je op een werkdag voor 14.30 uur geld over naar jouw tegenrekening, of naar jouw spaarrekening? Dan wordt de overboeking dezelfde dag verwerkt. Na deze tijden wordt de overboeking de eerstvolgende werkdag verwerkt. Houd er rekening mee dat jouw bank deze overboeking ook moet verwerken.
Overboekingen tussen Argenta rekeningen vinden wel altijd direct plaats.
Instant Payment.
Argenta neemt nog geen deel aan Instant
Payment
. Overboekingen van en naar andere banken worden ‘s nachts, in het weekend of op officiële feestdagen niet direct doorgevoerd. Hierbij gelden ook de officiële Belgische feestdagen. We sturen je vooraf een mail.
Zelfde bijvoorbeeld voor het Estlandse Bigbank, volgens de lijst sinds 2023-03-06.
Het klopt, het staat er snel op. Maar eraf halen is een ander verhaal, zijn ze ook open over op hun site:
Uw opgenomen bedragen worden na een verwerkingsperiode van 2 werkdagen uitbetaald. Indien de uitbetalingsdatum in het weekend of op een feestdag valt, zal het bedrag de eerstvolgende werkdag worden uitbetaald. Tijdens de verwerkingsperiode zult u wel nog rente verdienen over het gereserveerde bedrag.
De reden voor deze verwerkingsperiode is als een preventieve maatregel tegen het witwassen van geld.
In pagina link hieronder kun je een lijst downloaden met de banken in Europa die met instant payments werken of dit nog zouden moeten gaan doen:
https://www.europeanpayme...ants-sepa-payment-schemes
Dit is wel echter EEN kant op heb ik gemerkt. Zo staat bijvoorbeeld het Belgische Argenta in de lijst, vanaf: 2018-11-18. Het klopt dat het snel OP de spaarrekening staat maar er afhalen
kan lang duren. Ze zeggen zelf ook op hun site dat ze NIET aangesloten zijn bij instant payments:
Bij veel gestelde vragen:
Boek je op een werkdag voor 14.30 uur geld over naar jouw tegenrekening, of naar jouw spaarrekening? Dan wordt de overboeking dezelfde dag verwerkt. Na deze tijden wordt de overboeking de eerstvolgende werkdag verwerkt. Houd er rekening mee dat jouw bank deze overboeking ook moet verwerken.
Overboekingen tussen Argenta rekeningen vinden wel altijd direct plaats.
Instant Payment.
Argenta neemt nog geen deel aan Instant
Payment
. Overboekingen van en naar andere banken worden ‘s nachts, in het weekend of op officiële feestdagen niet direct doorgevoerd. Hierbij gelden ook de officiële Belgische feestdagen. We sturen je vooraf een mail.
Zelfde bijvoorbeeld voor het Estlandse Bigbank, volgens de lijst sinds 2023-03-06.
Het klopt, het staat er snel op. Maar eraf halen is een ander verhaal, zijn ze ook open over op hun site:
Uw opgenomen bedragen worden na een verwerkingsperiode van 2 werkdagen uitbetaald. Indien de uitbetalingsdatum in het weekend of op een feestdag valt, zal het bedrag de eerstvolgende werkdag worden uitbetaald. Tijdens de verwerkingsperiode zult u wel nog rente verdienen over het gereserveerde bedrag.
De reden voor deze verwerkingsperiode is als een preventieve maatregel tegen het witwassen van geld.
Vraag: moeten banken rente uitkeren bij het opzeggen van een spaardeposito binnen de bedenktermijn van 14 dagen?
Weet iemand dat?
En als de bank het geld ná het opzeggen nog een hele week bij zich houdt?
Weet iemand dat?
Omdat je geen specifieke bank noemt: Dat schrijven de banken vast wel in de voorwaarden van het deposito die je hebt gelezen en goedgekeurd bij het openen van je deposito. Dat kan per bank & deposito verschillenCoffeeroam schreef op maandag 16 december 2024 @ 09:50:
Vraag: moeten banken rente uitkeren bij het opzeggen van een spaardeposito binnen de bedenktermijn van 14 dagen?
Weet iemand dat?
Volksbank gaat verder als ASN en stopt met SNS en RegioBank.
En deze verlagingen zijn vandaag ingegaan:In 2025 begint het overgangsproces, dat naar verwachting drie jaar duurt. Wat er gaat veranderen aan de producten voor de huidige drie miljoen klanten is nog niet bekend.
TNThomas schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 19:48:
Nog een renteverlaging: spaarrekening Hoist Sparen naar 1,81 % p.j.
sander36 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 18:14:
Renault Bank heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verlagen van 2,90% p.j. naar 2,70% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 16.12.2024.
Verder nog verlagingen tussen de 0,05% en 0,50% op de nodige deposito's via Raisin.DjoeC schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:31:
Banca Progetto gaat de deposito rente voor alle looptijden behalve 3, 4 &5 jaar met 0.2% verlagen. 3 jaar wordt met 0.1% verlaagd. Weer een aderlating want eind volgende week is het opnieuw tijd voor een deposito.
[ Voor 60% gewijzigd door GroteVoet459 op 16-12-2024 10:28 ]
Van de link
:strip_exif()/f/image/pvftl2bhaMlE8BYvdgKjOyAg.png?f=user_large)
Het lijkt wel een boos persoon met een enkele wenkbrauw.
Ik vind het trouwens prima, ik was klant van sns en nu van asn. Ik hoop alleen voor de huidige klanten van de regiobank dat ze genoeg filialen in de buurt van iedereen houden. Niet iedereen heeft voldoende aan internetbankieren.
Volgens hun eigen site is dat wel de intentie. Wel minder vestigingen (ongeveer gehalveerd), maar wel een landelijke dekking. De verlaging van het aantal filialen komt voor een belangrijk deel door het schrappen van kantoren met een 'overlappend' doelgebiedW1ck1e schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:25:
Ik vind het trouwens prima, ik was klant van sns en nu van asn. Ik hoop alleen voor de huidige klanten van de regiobank dat ze genoeg filialen in de buurt van iedereen houden. Niet iedereen heeft voldoende aan internetbankieren.
https://newsroom.devolksb...-van-landelijke-dekking/#
Het gaat om ING. In de voorwaarden (die ik inderdaad had gelezen en akkoord bevonden bij het openenW1ck1e schreef op maandag 16 december 2024 @ 09:56:
[...]
Omdat je geen specifieke bank noemt: Dat schrijven de banken vast wel in de voorwaarden van het deposito die je hebt gelezen en goedgekeurd bij het openen van je deposito. Dat kan per bank & deposito verschillen
Dan geldt er dus iets algemeners, daarom was mijn vraag ook zo algemeen.
De ING "kennende" verwacht ik dat je geen rente krijgt. Vanuit het principe "indien niet beschreven: ga uit van voordeel voor het bedrijf en nadeel voor jou". Dat is mijn "iets algemeners geldt"Coffeeroam schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:37:
Het gaat om ING. In de voorwaarden (die ik inderdaad had gelezen en akkoord bevonden bij het openen) staat daar niets over (niet dat je het wel krijgt en ook niet dat je het niet krijgt).
Maar dat is onder de aanname dat er niet met een wet iets is vastgelegd.
[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 16-12-2024 10:48 ]
Tenzij ze het elders hebben geschreven voor je:Coffeeroam schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:37:
[...]
Het gaat om ING. In de voorwaarden (die ik inderdaad had gelezen en akkoord bevonden bij het openen) staat daar niets over (niet dat je het wel krijgt en ook niet dat je het niet krijgt).
https://www.ing.nl/partic...ning-vaste-rente-opzeggen
https://www.ing.nl/partic...ijdseopname-spaardeposito
Geen idee in hoeverre hier het kopen-op-afstand recht (die 14 dagen) van toepassing is in dit geval.
Dank je. De links gaan over tussentijds opzeggen buiten de bedenktermijn. Het kopen-op-afstand recht is van toepassing. Maar er staat nergens of je dan rente krijgt.GroteVoet459 schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:47:
[...]
Tenzij ze het elders hebben geschreven voor je:
https://www.ing.nl/partic...ning-vaste-rente-opzeggen
https://www.ing.nl/partic...ijdseopname-spaardeposito
Geen idee in hoeverre hier het kopen-op-afstand recht (die 14 dagen) van toepassing is in dit geval.
Het zou nog kunnen dat bij ontbinding ook de renteovereenkomst is ontbonden.. Echter, als ze het na die ontbinding nog eens 7 dagen vasthouden, wat dan?
Ik zou het vergelijken met binnen de bedenktermijn terugsturen van een (online) gekocht fysiek product. Dan krijg je volgens mij ook geen rente over het uitstaande bedrag.Coffeeroam schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:58:
Dank je. De links gaan over tussentijds opzeggen buiten de bedenktermijn. Het kopen-op-afstand recht is van toepassing. Maar er staat nergens of je dan rente krijgt.
Het zou nog kunnen dat bij ontbinding ook de renteovereenkomst is ontbonden.. Echter, als ze het na die ontbinding nog eens 7 dagen vasthouden, wat dan?
Je moet ING toch bellen om het op te zeggen - vraag het ze gewoon:Coffeeroam schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:58:
[...]
...
Het kopen-op-afstand recht is van toepassing. Maar er staat nergens of je dan rente krijgt.
Beëindigen
• U mag de spaardeposito-overeenkomst binnen
14 kalenderdagen zonder kosten ontbinden. Dit kunt u ons
telefonisch laten weten. De ontbindingstermijn gaat in op
het moment dat u de ING Spaardeposito heeft afgesloten
Dit doet mij vermoeden dat het depo reeds opgezegd is (oddly specific) :GroteVoet459 schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:04:
Je moet ING toch bellen om het op te zeggen - vraag het ze gewoon:
Tja, met 1 kantoor heb je ook "landelijke dekking". Die term zegt zo verrekte weinig. Als je hier uit de polder naar de "grote stad" moet als 80 jarige moet je al met de taxi want de "landelijke dekking" van het OV reikt ook niet tot hier lokaal. Laat staan de aansluitingen.Rubbergrover1 schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:34:
[...]
Volgens hun eigen site is dat wel de intentie. Wel minder vestigingen (ongeveer gehalveerd), maar wel een landelijke dekking. De verlaging van het aantal filialen komt voor een belangrijk deel door het schrappen van kantoren met een 'overlappend' doelgebied
https://newsroom.devolksb...-van-landelijke-dekking/#
Veel mensen zijn hier blij met de Regiobanken.
Begrijp ik, Dat zullen ze waarschijnlijk ook zo veel mogelijk zo willen houden. Maar dat zal vast niet overal lukken.DjoeC schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:32:
[...]
Tja, met 1 kantoor heb je ook "landelijke dekking". Die term zegt zo verrekte weinig. Als je hier uit de polder naar de "grote stad" moet als 80 jarige moet je al met de taxi want de "landelijke dekking" van het OV reikt ook niet tot hier lokaal. Laat staan de aansluitingen.
Veel mensen zijn hier blij met de Regiobanken.
Ik begrijp wel dat ze vooral filialen die overlappende gebieden bedienen willen sluiten. Wat dus wel een iets anders situatie is dan een bank die krimpt met als doel om een groter gebied per locatie te krijgen. Maar daarnaast zal het er ongetwijfeld ook toe leiden dat sommige klanten erop achteruit gaan.
[ Voor 7% gewijzigd door Rubbergrover1 op 16-12-2024 11:47 ]
Hiermee wordt SNS/ASN/Volksbank wel de eerste bank die hun reklame slogan waarmaken: "Groot geworden door klein te blijven"
Ik heb vandaag mijn vrij opneembare saldo van bunq vast gezet bij Yapi credi voor 1 jaar tegen 3%. De laatste Nederlandse bank die nog 3% heeft voor een jaar. Ben bang dat het niet lang duurt voordat deze ook zakt dus ik wilde niet wachten tot net voor 1-1. Dan wilde ik bunq toch al leeg halen.
Zelf ook op zoek naar een rekening om bunq leeg te halen voor 1-1.
Is de CEB snel met het uitkeren van de rente na het opzeggen van de rekening? Of duurt dit een jaar..
Is de CEB snel met het uitkeren van de rente na het opzeggen van de rekening? Of duurt dit een jaar..
Had je al die prachtige Zoek-functie hier op dit forum gezien ... ?Grijpstuiver schreef op maandag 16 december 2024 @ 13:40:
Zelf ook op zoek naar een rekening om bunq leeg te halen voor 1-1.
Bijvoorbeeld:
e91 in "Het spaartopic - Deel 4"
mpsyn in "Het spaartopic - Deel 4"
even nagevraagd bij CE Bank hoe hun Instant Payments werkt.Antwoord:
" Het werkt alleen bij inkomende bedragen en er is geen limiet.
Met vriendelijke groet,
Het Credit Europe Bank Team "
" Het werkt alleen bij inkomende bedragen en er is geen limiet.
Met vriendelijke groet,
Het Credit Europe Bank Team "
Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling