Ok, ik dacht dat het even specifiek over de huidige verlenging ging.wibblemoo schreef op maandag 9 december 2024 @ 19:53:
[...]
Ik meen dat in september(?) er mensen waren die 3.90% voor 3 maanden kregen, en anderen voor 4 maanden.
@Juan bedoelt dat omdat er '3M' in het onderwerp staat van de email, het kan betekenen dat er ook een 4-maands aanbod circuleert, zoals in september.sanook schreef op maandag 9 december 2024 @ 20:03:
[...]
Ok, ik dacht dat het even specifiek over de huidige verlenging ging.
[ Voor 3% gewijzigd door wibblemoo op 09-12-2024 20:06 ]
Het is alleen beetje onduidelijk of de rente van de vrouw echt afgelopen is. (3,76%)
Die is zover wij zien in Augustus gestart (29 aug 1e storting) echter op het statement van 1 december staat nog steeds 3,76%.
Dus lijkt alsof de rente van 3,76% t/m dec gold (mailtje ff gestuurd voor bevestiging)
Dan zouden we dus 4 maanden 3,76% gekregen hebben.
Nu wil ik rond 27-12 nog ff snel 5 erop zetten, zonder al te veel renteverlies. (want ga van 2,12% uit voor dec, en dan in januari 3,35%)
Die is zover wij zien in Augustus gestart (29 aug 1e storting) echter op het statement van 1 december staat nog steeds 3,76%.
Dus lijkt alsof de rente van 3,76% t/m dec gold (mailtje ff gestuurd voor bevestiging)
Dan zouden we dus 4 maanden 3,76% gekregen hebben.
Nu wil ik rond 27-12 nog ff snel 5 erop zetten, zonder al te veel renteverlies. (want ga van 2,12% uit voor dec, en dan in januari 3,35%)
Vertrouwen is goed, controle nog beter
Opnieuw? Hoe lang zat er tussen opzeggen CEB en opnieuw openen?xileS schreef op maandag 9 december 2024 @ 19:58:
Wanneer komt zo'n verlengaanbod precies (als die komt)? Mijn actierente was op 1 december verlopen en ik heb op 7 december maar een opzegmail gestuurd (nog geen reactie). En nu heb ik al opnieuw een Credit Europe actierente van 3,55.
xileS in "Het spaartopic - Deel 4"Reintje schreef op maandag 9 december 2024 @ 20:30:
[...]
Opnieuw? Hoe lang zat er tussen opzeggen CEB en opnieuw openen?
Mijn ervaring met opnieuw rekenung openen bij CEB :
September 2023 geopend (3x maanden actie rente)
Begin Januari 2024 opgezegd
Begin April 2024 opnieuw geopend. Daarna een email ontvangen met :
"Het spijt ons, helaas is het openen van je rekening niet gelukt!
Je lijkt al een bekende van ons te zijn."
Tussen opzeggen en opnieuw succesvol openen bij de CEB zat bij mij ongeveer 8 maanden.Harbo schreef op maandag 9 december 2024 @ 21:33:
Mijn ervaring met opnieuw rekenung openen bij CEB :
Wat doen jullie allemaal toch op de een of andere manier waardoor jullie die actieverlengingsaanbiedingen krijgen?
Ik heb er nog nooit een gehad.
Ook naar gevraagd bij Advanzia, maar dan wordt dat afgewezen.
Wellicht ligt het aan het saldo? Als je precies 5001 euro hebt staan of 50.000?
Ik heb er ruim 50K op staan en heb ook nog geen aanbod ontvangen. Tegenrekening bij de Rabobank.Barrycade schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 08:27:
Wellicht ligt het aan het saldo? Als je precies 5001 euro hebt staan of 50.000?
[ Voor 5% gewijzigd door Fanta op 10-12-2024 08:30 ]
Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack
Ik krijg vanaf het begin (+/- anderhalf jaar) het aanbod, tegenrekening bij Rabobank, saldo begon hoog, inmiddels onder 20k.Fanta schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 08:28:
[...]
Ik heb er ruim 50K op staan en heb ook nog geen aanbod ontvangen. Tegenrekening bij de Rabobank.
Zouden ze misschien meer info over jullie hebben dan je zelf weet?Fanta schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 08:28:
[...]
Ik heb er ruim 50K op staan en heb ook nog geen aanbod ontvangen. Tegenrekening bij de Rabobank.
Of bijvoorbeeld dat ze de gegevens van de vragenlijst 'ter voorkoming van witwassen' gebruiken voor commerciële doeleinden?
Nog geen algoritme kunnen herleiden. Uit deze 2 gevallen lijkt de tegenrekening (bv. Rabo) geen criterium te zijn.marktweakt schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 09:08:
[...]
Zouden ze misschien meer info over jullie hebben dan je zelf weet?
Of bijvoorbeeld dat ze de gegevens van de vragenlijst 'ter voorkoming van witwassen' gebruiken voor commerciële doeleinden?
Er is wel eens gesuggereerd dat het aantal keren inloggen een criterium is (actief/niet actief), waarbij inactiviteit juist een verlengingsaanbod triggert?
Een aantal maanden geleden zijn 'we' erachter gekomen dat:Coffeeroam schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 09:19:
[...]
Nog geen algoritme kunnen herleiden. Uit deze 2 gevallen lijkt de tegenrekening (bv. Rabo) geen criterium te zijn ...
1. tijdens het aanmeld proces het niet uitmaakt of je 'een vinkje' zet bij de vraag of je op de hoogte wilt worden gehouden van acties/promoties, dat soort dingen; zowel mensen met als zonder 'vinkje' kregen wel/geen verlengingsaanbod voor een hoger rente percentage.
2. het saldo niet uitmaakt: ik met saldo en iemand anders zonder saldo kregen beide een verleningsaanbod.
3. Nu weten we ook dat de bank waar de tegenrekening loopt niet uitmaakt (Rabo hier, gisteren verlengingsaanbod gekregen.
Ik log elke 4 to 6 weken een keer in, sinds afgelopen januari telkens verlengingsaanbod gekregen.Coffeeroam schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 09:19:
[...]
... Er is wel eens gesuggereerd dat het aantal keren inloggen een criterium is (actief/niet actief), waarbij inactiviteit juist een verlengingsaanbod triggert?
...
Iets anders (ik heb gisteren dit topic even 'bijgelezen'), een paar pagina's terug werd er gesproken over dat sommige 'nieuwe' banken nu ook IP aanbieden. Meer specifiek, naar CEB vanaf een grootbank ging IP, terug niet.
Ik meen 'zeker te weten', meen me te herinneren, dat de (nieuwe) Europese IP wetgeving gaat over transacties tussen betaalrekeningen, niet tussen spaarrekeningen, dus dat zou dan logisch zijn.
Nee, dat is niet logisch, want het is een transactie tussen een betaalrekening en een spaarrekening. De wetgeving die van toepassing is op verkeer tussen twee betaalrekeningen heeft hier dus geen betrekking op. Dus jou redenatie klopt niet.mpsyn schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:02:
Iets anders (ik heb gisteren dit topic even 'bijgelezen'), een paar pagina's terug werd er gesproken over dat sommige 'nieuwe' banken nu ook IP aanbieden. Meer specifiek, naar CEB vanaf een grootbank ging IP, terug niet.
Ik meen 'zeker te weten', meen me te herinneren, dat de (nieuwe) Europese IP wetgeving gaat over transacties tussen betaalrekeningen, niet tussen spaarrekeningen, dus dat zou dan logisch zijn.
Verder natuurlijk wel prima dat het nu werkt, al is het maar een richting op. En IIRC is het ook alleen besproken op de dag dat IP (mogelijk) ondersteund zou worden en werkte het niet voor iedereen. Intussen zijn we een paar dagen verder en zou best kunnen dat het nu wel beide richtingen op werkt.
Of ik het bij het juiste eind heb weet ik niet, mijn redenatie is de volgende:
IP verkeer moet volgens Europese regels worden ingevoerd voor betaalrekeningen (een gegeven, en ik doe de aanname dat ik me dat goed herinner).
(Groot)bank betaalrekening ---> CEB ---> IP, want (straks) verplicht voor betaalrekeningen.
CEB spaarrekening ---> (groot)bank betaalrekening ---> niet IP, want niet verplicht voor spaarrekeningen.
IP verkeer moet volgens Europese regels worden ingevoerd voor betaalrekeningen (een gegeven, en ik doe de aanname dat ik me dat goed herinner).
(Groot)bank betaalrekening ---> CEB ---> IP, want (straks) verplicht voor betaalrekeningen.
CEB spaarrekening ---> (groot)bank betaalrekening ---> niet IP, want niet verplicht voor spaarrekeningen.
Nee, alleen tussen betaalrekeningen, en niet tussen betaal en spaar.mpsyn schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:33:
Of ik het bij het juiste eind heb weet ik niet, mijn redenatie is de volgende:
Valt onder dezelfde regels als de IBAN discriminatie. En spaarbanken mogen prima uitmaken welke rekeningummers ze accepteren om geld van te ontvangen. Dat mag dus zelfs niet eens alle binnenlandse banken zijn.
En voor CEB en die andere spaarbanken is er dus ook geen verplichting om zich uberhaupt aan te sluiten bij het IP gebeuren. En CEB heeft dat intussen blijkbaar wel gedaan (en Yapi stond op het lijstje per januari, net als nog 1 of 2 banken). En zolang de ontvangende bank niet is aangesloten zal de verzendende bank sowieso geen IP kunnen doen. Dus je kunt moeilijk verplichtinen dat ING/ABN/Rabo IP doen naar CEB terwijl CEB helemaal niet is aangesloten op IP en dat ook niet hoeft te zijn.
Ik log bijna nooit in en krijg ook telkens een verleningdaanbod, dus denk ik dat wel of niet frequent inloggen ook niet de reden voor het aanbod is.mpsyn schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:02:
[...]
Ik log elke 4 to 6 weken een keer in, sinds afgelopen januari telkens verlengingsaanbod gekregen.
Misschien zijn de stortingen c.q. opnames een criterium? Zelf is mijn saldo statisch op de rente bijschrijving na.
[ Voor 13% gewijzigd door mpandroid op 10-12-2024 13:42 ]
Eerste rekening bij advanzia kreeg een paar keer een verlenging tot dit plots ophield. Rekening toen opgezegd en opnieuw geopend met 1/3 minder aan vermogen.Coffeeroam schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 08:20:
[...]
Wat doen jullie allemaal toch op de een of andere manier waardoor jullie die actieverlengingsaanbiedingen krijgen?
Ik heb er nog nooit een gehad.
Ook naar gevraagd bij Advanzia, maar dan wordt dat afgewezen.
Geen enkele verlenging gekregen.
Wederom opgezegd.
En het aparte is dag ze haast nooit binnen een week reageren op een mail, maar m’n mail met het verzoek de rekening te sluiten is binnen 12u afgehandeld!
Nu kan het wel, snel reageren?
Ze houden zichzelf daar graag bezig in Munsbach, kunnen binnenkort weer een nieuwe aanvraag verwachtenReintje schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 14:47:
[...]
En het aparte is dag ze haast nooit binnen een week reageren op een mail, maar m’n mail met het verzoek de rekening te sluiten is binnen 12u afgehandeld!
Nu kan het wel, snel reageren?
Zojuist een mail ontvangen over deze Deposito spaaractie. De actie wordt per vandaag beeindigd. Openen kan vandaag wel nog. Na vandaag ben je te laat.
Renault Bank heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verlagen van 2,90% p.j. naar 2,70% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 16.12.2024.
En nog eentje van Raisin:
Banca Progetto heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening met voorwaarden gaat verlagen van 3,15% p.j. naar 3,00% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 18.12.2024.
Banca Progetto heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening met voorwaarden gaat verlagen van 3,15% p.j. naar 3,00% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 18.12.2024.
Er beginnen zich hier en daar wat serieuze dalingen voor te doen, helaas. Al denk ik ook dat sommige banken al wat vooruitlopen op de vermoedelijke daling van de ECB.
Ja het gaat hard, ik kreeg binnen een half uur 2 mailtjes met dalingen.Moke11 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 18:25:
Er beginnen zich hier en daar wat serieuze dalingen voor te doen, helaas. Al denk ik ook dat sommige banken al wat vooruitlopen op de vermoedelijke daling van de ECB.
Elect a clown, expect a circus.
Goud / zilver kopen als hedge tegen rentedalingen ? Het geld gaat toch ergens naartoe. Communicerende vaten, zeg maar.
Wiskunde is de taal van de natuur.
Storting en opnames lijkt me dus ook geen criterium. Ik log vaak in en schrijf fanatiek af en bij. Maar nog nooit een verlengingsaanbod gehad. Ze weten ook al van mij dat ik dan ga opzeggen, maar kennelijk vinden ze het erg leuk om alle administratie voor eerdere klanten nog eens from scratch over te doen in plaats van gewoon even de rente tijdelijk omhoog te zetten.mpandroid schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:41:
[...]
Ik log bijna nooit in en krijg ook telkens een verleningdaanbod, dus denk ik dat wel of niet frequent inloggen ook niet de reden voor het aanbod is.
Misschien zijn de stortingen c.q. opnames een criterium? Zelf is mijn saldo statisch op de rente bijschrijving na.
Ik heb ook al Engelstalig en Duitstalig geprobeerd, maar dat maakt ook geen verschil.
Misschien gaat het op achternaam? Van A t/m K wel, en van L t/m Z niet?
Binnen 9 (negen) uur al antwoord van Advanzia, nog nooit zo snel geweest.
vielen Dank für Ihre Nachricht.
Ihrer Nachfrage einer Zinsanpassung können wir bedauerlicherweise nicht nachkommen.
Über eventuelle, für Sie in Frage kommende Kampagnen werden Sie automatisch per E-Mail benachrichtigt.
Für weitere Fragen stehen wir Ihnen gerne zur Verfügung.
Mit freundlichen Grüßen
Ihre Advanzia Bank Kundenbetreuung
Ayvens ook omlaag
Rentewijziging voor Flexibel Sparen
De variabele spaarrente wordt vanaf vrijdag 13 december 2024 2,10% nominaal op jaarbasis. De spaarrente daalt daarmee met 0,10%.
2,10%
Nou wanneer volgen de grootbanken..
De variabele spaarrente wordt vanaf vrijdag 13 december 2024 2,10% nominaal op jaarbasis. De spaarrente daalt daarmee met 0,10%.
2,10%
Ja die heb ik ook. Ga waarschijnlijk mijn rekening opzeggen. Hoe zit het met opgebouwde rente? De termijn van 3 maanden is nog niet voorbij voor mij.TNThomas schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 19:48:
Nog een renteverlaging: spaarrekening Hoist Sparen naar 1,80 % p.j.
0,10% stelt niks voor. Helaas bedoelen ze 0,10%-punt.Juan schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 19:57:
Ayvens ook omlaag
2,10%
Die ben je kwijtShodan schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:09:
[...]
Ja die heb ik ook. Ga waarschijnlijk mijn rekening opzeggen. Hoe zit het met opgebouwde rente? De termijn van 3 maanden is nog niet voorbij voor mij.
Okay, en als je gewoon je geld eraf haalt?dan wordt er na de 3 maanden wel de rente gestort lijkt mij?
InBank (via Raisin) per 13-Dec van 2,82% naar 2,75%
Alisa (via Raisin) per 13-Dec van 2,72% naar 2,68% (pas 1 week na de vorige daling)
Alisa (via Raisin) per 13-Dec van 2,72% naar 2,68% (pas 1 week na de vorige daling)
Staat allemaal bij punt 7. "Sluiten van de rekening" van het productinformatiebladShodan schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:18:
[...]
Okay, en als je gewoon je geld eraf haalt?dan wordt er na de 3 maanden wel de rente gestort lijkt mij?
Die is per 16-Dec.TNThomas schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 19:48:
Nog een renteverlaging: spaarrekening Hoist Sparen naar 1,80 % p.j.
Dan zitten ze op Volksbank-niveau (SNS, Regiobank)
[ Voor 11% gewijzigd door GroteVoet459 op 10-12-2024 20:26 ]
Nee dat gaat over sluiten, niet over geld eraf halen.Novax schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:22:
[...]
Staat allemaal bij punt 7. "Sluiten van de rekening" van het productinformatieblad
Ik vind het niet duidelijk. Er staat het volgende:
Bij sluiting wordt het creditsaldo van de dagelijks opvraagbare spaarrekening
tezamen met de aangegroeide rente overgeboekt naar de Raisin-rekening
Dat zou dus inhouden dat WEL de rente wordt uitbetaald. Er staat niks over de 3 maanden termijn. In tegenspraak van wat @arj1o1 zegt dus.
bij sluiten krijg je de rente binnen 7 dagen op je raisin, bij leegtrekken na 1 januari.Shodan schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:31:
[...]
Nee dat gaat over sluiten, niet over geld eraf halen.
Dat zou dus inhouden dat WEL de rente wordt uitbetaald. Er staat niks over de 3 maanden termijn. In tegenspraak van wat @arj1o1 zegt dus.
Wat zeggen ze over hoe de rente wordt bepaald? Vaak staat er in de kleine lettertjes iets over dat bijvoorbeeld de rente per dag wordt berekend.Shodan schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:31:
[...]
Waar komt die 3 maanden vandaan? Het gaat toch over een verlaging op een spaarrekening? Dan ben je ook niet gebonden aan een termijn. Doel je niet toevallig op een deposito? Dan staat het geld vast (en kun je het er niet af halen) en/maar staat de rente ook vast (en geldt die renteverlaging dus niet voor jouw, je hebt immers een contract afgesloten dat jij het geld 3 maanden laat staan en zij je daarvoor x% rente geven).Shodan schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:09:
[...]
Ja die heb ik ook. Ga waarschijnlijk mijn rekening opzeggen. Hoe zit het met opgebouwde rente? De termijn van 3 maanden is nog niet voorbij voor mij.
Ik heb al een paar keer een spaarrekening opgeheven voor de rente was uitgekeerd. Je krijgt het saldo plus tot dat moment opgebouwde rente op je Raisin rekening uitbetaald.Shodan schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:09:
[...]
Geheel tegen de algemene golf in heeft Scalable Capital vandaag hun rente verhoogd, naar 3,25%.
Zowel voor de gratis (tot €50K) en PRIME+ (€4,99/mnd) abo's.
Ze bewegen mee met de ECB-rente, per begin van de eerstvolgende maand.
Maar daar zit een adder onder het gras: ze geven aan dat het geld bij partnerbanken (Baader en ??) én in geldmarktfondsen wordt geplaatst. Kan niet zo 1-2-3 vinden of je daar als klant zelf iets aan kunt aanpassen.
Het Terms & Conditions-documentje is ook maar 108 pagina's ...
Maar daar zit een adder onder het gras: ze geven aan dat het geld bij partnerbanken (Baader en ??) én in geldmarktfondsen wordt geplaatst. Kan niet zo 1-2-3 vinden of je daar als klant zelf iets aan kunt aanpassen.
[ Voor 6% gewijzigd door GroteVoet459 op 10-12-2024 20:58 ]
Dank je wel voor deze info, ik ben klant, toen de hoge rente verdween ben ik overgegaan naar een gratis account . Ik ga mij er in verdiepen of het weer voldoet aan mijn wensen.GroteVoet459 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:57:
Geheel tegen de algemene golf in heeft Scalable Capital vandaag hun rente verhoogd, naar 3,25%.
@arj1o1 maakt een geintje, zie emoji. Als je opzegt krijg je je geld + opgebouwde rente direct bij sluiting. Als je je geld eraf haalt krijg je de rente uitkering per 1 januari.Shodan schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:31:
[...]
Nee dat gaat over sluiten, niet over geld eraf halen.
Ook ik haal mijn geld weg bij Hoist (gezien de renteverlaging in mijn vorige bericht). Kan ik een rekening, bij Hoist in dit geval, wel openhouden via Raisin met €0 erop?
UiteraardTNThomas schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 22:08:
Ook ik haal mijn geld weg bij Hoist (gezien de renteverlaging in mijn vorige bericht). Kan ik een rekening, bij Hoist in dit geval, wel openhouden via Raisin met €0 erop?
Bij Hoist Sparen staat toevallig een minimum bedrag van €0, bij vele anderen is het €1.TNThomas schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 22:08:
Klarna heeft vandaag de rente op de vrij opneembare spaarrekening verhoogd naar 3% (was 2,90%)
Ik wacht inmiddels 2 dagen op een reactie. Als ze niet snel reageren ben ik weg, ongeacht het aanbod wat ze doen.Coffeeroam schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 19:13:
Binnen 9 (negen) uur al antwoord van Advanzia, nog nooit zo snel geweest.
[...]
Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack
Ik heb in april een Credit Europe welkom rekening gesloten waar ik toen een aktie rente op had. Het is me nu gelukt om weer een aktie rekening te openen met 3,55% voor 3 maanden. Hier zit ongeveer 7 maanden tussen. Goed nieuws voor degene die dit ook overwegen in een tijd van overwegend dalende rentes.
Zou de minimale tussenperiode 6 maanden zijn?kbus schreef op woensdag 11 december 2024 @ 09:19:
Ik heb in april een Credit Europe welkom rekening gesloten waar ik toen een aktie rente op had. Het is me nu gelukt om weer een aktie rekening te openen met 3,55% voor 3 maanden. Hier zit ongeveer 7 maanden tussen. Goed nieuws voor degene die dit ook overwegen in een tijd van overwegend dalende rentes.
Ik heb mijn CEB rekening eind juni opgezegd.
[ Voor 4% gewijzigd door irongalaxy op 11-12-2024 09:28 ]
Als je niet volledig automatisch een aanbod hebt gehad, gaan ze dat op verzoek niet alsnog doen, is de ervaring.Fanta schreef op woensdag 11 december 2024 @ 09:11:
[...]
Ik wacht inmiddels 2 dagen op een reactie. Als ze niet snel reageren ben ik weg, ongeacht het aanbod wat ze doen.
Ik heb nog maar eens gevraagd wat ik volgens het algoritme had moeten doen om dat aanbod wél te krijgen, maar ik verwacht daarop geen antwoord....
Ik zou het gewoon proberen om weer een rekening te openen daar. Je ziet/hoort het vanzelf of ze wel of niet akkoord gaan.irongalaxy schreef op woensdag 11 december 2024 @ 09:28:
[...]
Zou de minimale tussenperiode 6 maanden zijn?
Hoe lang duurt momenteel een overschrijving terug naar de grootbank van CEB ongeveer?user109731 schreef op maandag 2 december 2024 @ 17:50:
[...]
Naar CEB toe werkt dit nu inderdaadIk heb net een paar euro overgemaakt als test en het stond er vrijwel direct op met "instant sepa bijschrijving" onder transacties. Terug naar de grootbank helaas (nog) niet instant.
Vaak de 2e werkdag alkbus schreef op woensdag 11 december 2024 @ 09:43:
[...]
Hoe lang duurt momenteel een overschrijving terug naar de grootbank van CEB ongeveer?
Van AbnAmro naar CEB duurde zojuist minder dan een paar minuten. (n=1)kbus schreef op woensdag 11 december 2024 @ 09:43:
Hoe lang duurt momenteel een overschrijving terug naar de grootbank van CEB ongeveer?
Maar dat is niet de richting die je vroeg. Oops.
[ Voor 8% gewijzigd door W1ck1e op 11-12-2024 10:38 ]
Dat is al vaker gemeld en bewezen IP aan de ABN kant.W1ck1e schreef op woensdag 11 december 2024 @ 10:37:
[...]
Van AbnAmro naar CEB duurde zojuist minder dan een paar minuten. (n=1)
Eigenlijk altijd (n=1) dezelfde dag nog, indien in de ochtend vroeg genoeg gedaan.
Zoals je kunt zien had ik de vraag fout gelezen. Maar internet staat vol met herhalingen. Dus deze kon er ook nog wel bijsjorsjuhmaniac schreef op woensdag 11 december 2024 @ 10:38:
[...]
Dat is al vaker gemeld en bewezen IP aan de ABN kant.
Klara (direct) heeft de spaarrente verhoogt van 2.9 naar 3.0% per vandaag.
Excuseer mij als ik deze vraag in de verkeerde topic stuur, maar ik ben benieuwd hoe Tweakers voor hun kinderen sparen. Gewoon met een kinderrekening bij de traditionele bank, of....?
Ik zie geen voordelen om een aparte rekening te openen voor je kind. Het geld wat op die rekening staat valt onder jouw vermogen. Ik zou gewoon een aparte spaarrekening openen op je eigen naam en dat geld reserveren voor je kind.Adrenaline0182 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:25:
Excuseer mij als ik deze vraag in de verkeerde topic stuur, maar ik ben benieuwd hoe Tweakers voor hun kinderen sparen. Gewoon met een kinderrekening bij de traditionele bank, of....?
Van ING naar CEB is nu ook direct.W1ck1e schreef op woensdag 11 december 2024 @ 10:37:
[...]
Van AbnAmro naar CEB duurde zojuist minder dan een paar minuten. (n=1)
Het voordeel van een rekening op naam van je kind is dat je later geen schenkbelasting hoeft te betalen (als het geld naar het kind gaat)GioStyle schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:30:
[...]
Ik zie geen voordelen om een aparte rekening te openen voor je kind. Het geld wat op die rekening staat valt onder jouw vermogen. Ik zou gewoon een aparte spaarrekening openen op je eigen naam en dat geld reserveren voor je kind.
Probleem is echter dat er niet makkelijk een goede spaarrekening te vinden is voor jonge spaarders.
Vorige week bij mij nog niet. Ik ga het morgen weer ervaren.rechtsherstel schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:33:
[...]
Van ING naar CEB is nu ook direct.
Daar valt prima om heen te werken met jaarlijkse schenkingen plus een eenmalige verhoogde schenking.W1ck1e schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:33:
[...]
Het voordeel van een rekening op naam van je kind is dat je later geen schenkbelasting hoeft te betalen als het geld naar het kind gaat. Probleem is echter dat er niet makkelijk een goede spaarrekening te vinden is voor jonge spaarders.
Een ander nadeel van een (spaar)rekening op naam van je kind vind ik dat je kind vanaf zijn/haar 18e gelijk de volledige beschikking heeft over het geld.
Je kind moet toch een rekening hebben waar die schenkingen moet landen, of niet ?GioStyle schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:38:
Daar valt prima om heen te werken met jaarlijkse schenkingen plus een eenmalige verhoogde schenking.
Een ander nadeel van een (spaar)rekening op naam van je kind vind ik dat je kind vanaf zijn/haar 18e gelijk de volledige beschikking heeft over het geld.
Die volledige beschikking lijkt mij geen probleem bij de juiste opvoeding.
Gratis kinderspaarrekening bij Bunq. Nu 3,36% rente.Adrenaline0182 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:25:
Niet nu dit jaar alsnog openen (tenzij je er nog niks op zet). Die 3,36% is de bonus rente voor nieuw geld. En geldt tot 1 januari. En dan komt er een nieuwe bonus rente. Meer info in het Bunq draadje.mikeyfire643 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:41:
Gratis kinderspaarrekening bij Bunq. Nu 3,36% rente.
[ Voor 12% gewijzigd door W1ck1e op 11-12-2024 11:45 ]
Een schenking hoeft niet direct gepaard te gaan met een overboeking. Het kan ook een belofte zijn dat de ontvanger (het kind) op een later moment het geld of de bezitting zal ontvangen. Dat heet een schenking op papier. Zie ook: https://www.belastingdien...wat-is-schenken-op-papierW1ck1e schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:41:
[...]
Je kind moet toch een rekening hebben waar die schenkingen moet landen, of niet ?
[ Voor 5% gewijzigd door Zr40 op 11-12-2024 11:57 ]
Dat is wel een dure grappenmakerij want je moet elke keer dat je dit doet naar de notaris. (zie je eigen link)Zr40 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:56:
[...]
Een schenking hoeft niet direct gepaard te gaan met een overboeking. Het kan ook een belofte zijn dat de ontvanger (het kind) op een later moment het geld of de bezitting zal ontvangen. Dat heet een schenking op papier. Zie ook: https://www.belastingdien...wat-is-schenken-op-papier
Wat bedoel je hier precies mee? Mijn vrouw en ik sparen via Bunq met wekelijkse uitbetaling met de rente die jij noemt. Waarom zou ik die niet nu ook voor mijn dochter openen?W1ck1e schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:43:
[...]
Niet nu dit jaar alsnog openen (tenzij je er nog niks op zet). Die 3,36% is de bonus rente voor nieuw geld. En geldt tot 1 januari. En dan komt er een nieuwe bonus rente. Meer info in het Bunq draadje.
Raisin is wel snel zeg. Vandaag liep een deposito van 1 jr af (4,16%
)
Vanochtend een Klarna spaarrekening aangemaakt, zojuist bericht dat het depositobedrag vrij is gegeven en direct bericht dat het al op de net geopende Klarna rekening staat. Top!
Vanochtend een Klarna spaarrekening aangemaakt, zojuist bericht dat het depositobedrag vrij is gegeven en direct bericht dat het al op de net geopende Klarna rekening staat. Top!
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Het is dan vaak ook bedoeld als alternatief op de erfbelasting en meestal gaat het dan om grotere bedragen dan de jaarlijkse vrijstelling. Je schenkt per jaar een hoeveelheid die binnen het 10% tarief valt, en dat is minder dan de anders verschuldigde erfbelasting. Het bespaart meer dan de kosten van de notaris.TvanW schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:59:
[...]
Dat is wel een dure grappenmakerij want je moet elke keer dat je dit doet naar de notaris. (zie je eigen link)
Maar dat was het punt niet. Het punt was dat het niet per se noodzakelijk is voor het kind om een eigen rekening te hebben om formeel een schenking te kunnen ontvangen.
Aan de andere kant is er ook geen reden om géén eigen rekening voor ze te regelen
Die snelheid van Raisin hangt ook erg af van de snelheid van partnerbanken.LuPo schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:12:
Raisin is wel snel zeg. Vandaag liep een deposito van 1 jr af (4,16%)
Er gebeurt niets als je onder die 1 euro gaat bij opnames bijv bij alisa, morrow.Novax schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 22:12:
[...]
Bij Hoist Sparen staat toevallig een minimum bedrag van €0, bij vele anderen is het €1.
Even heel kort (staat genoeg in de bunq draad): ik spaar er ook, saldo is hoog. ik haal de rekening voor eind van dit jaar leeg. dan half jaar op nul, om vanaf juli 2025 weer maximaal gebruik te maken van de dan geldende bonus rente, voor het saldo dat dan meer is dan het hoogste punt van januari t/m juni 2025.Adrenaline0182 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:12:
Wat bedoel je hier precies mee? Mijn vrouw en ik sparen via Bunq met wekelijkse uitbetaling met de rente die jij noemt. Waarom zou ik die niet nu ook voor mijn dochter openen?
edit: een laag saldo op de rekening van je kind is in deze context echter geen probleem. Misschien kan je kind even dat geld namens jullie vast houden. maar niet voor oud & nieuw
[ Voor 12% gewijzigd door W1ck1e op 11-12-2024 12:30 ]
Dat zal (Morrow heeft ook €0 als minimum, Alisa €1), maar het punt is dat het niet vanzelfsprekend is dat je alles zo maar van de rekening af kan halen en het op €0 kan laten. Het hangt van de partnerbank en de voorwaarden af, bij CKV is het minimum bijvoorbeeld € 1000.sander36 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:22:
Er gebeurt niets als je onder die 1 euro gaat bij opnames bijv bij alisa, morrow.
Zoals Gio ook zegt, ik zie het nut niet.Adrenaline0182 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:25:
Hangt er natuurlijk vanaf hoe rijk je bent en hoeveel je per maand aan je kind wil geven.
Je mag in 2024 aan je kind meer dan 6k schenken.
Als ik over 18 jaar mijn kind wat wil schenken zal dat bedrag waarschijnlijk nog hoger liggen.
Hoeveel ga je per maand overmaken naar je kind spaarrekening? Als het 50 euro per maand is is het als je kind 18 is rond de 10k excl rente.
Dat kan je ook vanaf je kind zijn 17e in 3 jaar tijd schenken. Waarom zou je dat dan nu al helemaal vastleggen?
Hierdoor kan je er flexibeler mee omgaan, bv ipv in een spaarrekening stoppen kan je het in een index fonds stoppen of gebruiken voor een grote uitgave voor je kind wat al voor zijn 18e gebeurt (rijbewijs ofzo weet ik veel).
Kortom: hangt er compleet vanaf hoe rijk je bent en hoeveel je dus wil gaan schenken.
Omdat je dus per jaar 6000 mag schenken is het nuttig als je per maand meer dan 500 euro in de spaarrekening van je kind wil storten. Elke maand. Voor 18 jaar. Anders kan je het nog altijd inhalen in latere jaren.
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Bij Renault is het minimum bedrag ook 1k meen ik. Toch heb ik al 3/4-jaar, als niet langer, maar een tientje er op staan.Novax schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:57:
[...]
Dat zal (Morrow heeft ook €0 als minimum, Alisa €1), maar het punt is dat het niet vanzelfsprekend is dat je alles zo maar van de rekening af kan halen en het op €0 kan laten. Het hangt van de partnerbank en de voorwaarden af, bij CKV is het minimum bijvoorbeeld € 1000.
Maar zegt uiteraard niks over andere banken. En/of het minimumbedrag geldt alleen bij openen en niet na opnemen.
Bij Renault staat het minimum bedrag ook op €0. Volgens de voorwaarden van CKV kan je niet zoveel opnemen dat het bedrag onder het minimum komt. De banken die het minimum op €1 hebben zullen er wel wat flexibeler mee omgaan. Lijkt me niet dat als je onder €1 komt dat ze dan gelijk de rekening sluiten.RobertMe schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:05:
[...]
Bij Renault is het minimum bedrag ook 1k meen ik. Toch heb ik al 3/4-jaar, als niet langer, maar een tientje er op staan.
Maar zegt uiteraard niks over andere banken. En/of het minimumbedrag geldt alleen bij openen en niet na opnemen.
irongalaxy schreef op woensdag 11 december 2024 @ 09:28:
[...]
Zou de minimale tussenperiode 6 maanden zijn?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ik ga ervan uit dat je KlarNa bedoelt.Sander12 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:04:
Klara (direct) heeft de spaarrente verhoogt van 2.9 naar 3.0% per vandaag.
Bij Raisin staat (nog?) niets over een eventuele gelijke verhoging.
Randzaken: https://www.nu.nl/economi...le-op-crimineel-geld.html
Verklaard misschien meteen waarom ze hun spaarrente verhogen. Weglopers moeten gecompenseerd worden. Of zoiets
Als je geluk hebt wel ja, als je pech hebt niet. Zijn genoeg verhalen over te vinden, hoe goed je opvoeding ook is geweest.W1ck1e schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:41:
[...]
Die volledige beschikking lijkt mij geen probleem bij de juiste opvoeding.
Ik zie ook echt geen reden om te sparen op naam van mijn kinderen. Of ik moet echt zo vermogend gaan zijn dat ik er erf/schenkbelasting mee bespaar. Het rijbewijs, studie etc straks gewoon op mijn naam aftikken kraait ook geen hond naar.
Ik dacht dat de bedoeling was dat de kinderen spaartegoed zouden opbouwen.ColeJ schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:58:
[...]
Als je geluk hebt wel ja, als je pech hebt niet. Zijn genoeg verhalen over te vinden, hoe goed je opvoeding ook is geweest.
Ik zie ook echt geen reden om te sparen op naam van mijn kinderen. Of ik moet echt zo vermogend gaan zijn dat ik er erf/schenkbelasting mee bespaar. Het rijbewijs, studie etc straks gewoon op mijn naam aftikken kraait ook geen hond naar.
Misschien heb ik dat niet goed begrepen. Ik heb ook alleen maar vissen, geen kinderenExcuseer mij als ik deze vraag in de verkeerde topic stuur, maar ik ben benieuwd hoe Tweakers voor hun kinderen sparen. Gewoon met een kinderrekening bij de traditionele bank, of....?
Volgens mij moet je wel aantoonbaar rente betalen over het geld dat je bij een papieren schenking in feite van je kind terugleent. En daar zal je kind toch een rekening voor moeten hebbenZr40 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:17:
[...]
Maar dat was het punt niet. Het punt was dat het niet per se noodzakelijk is voor het kind om een eigen rekening te hebben om formeel een schenking te kunnen ontvangen.
Net erachter gekomen dat je ruim 4 maanden kan profiteren van het Advanzia 3 maands aanbod.
De vrouw had ingeschreven in augustus (laatste keer) op 29 augustus de eerste 5k betaald.
Eind november alles leeg getrokken, en nu geven ze aan dat haar rente nog t/m 31 december loopt.
Dus in Augustus 3,7%, september 3,7%, oktober 3,7%, november 3,7% en december 3,7%
Als reactie op de mail van 3,3% t/m maart
//
Vielen Dank für Ihre Nachfrage.
Der Zinssatz auf Ihrem Tagesgeldkonto beträgt bis zum 31. Dezember 2024 derzeit 3,76% effektiv.
//
Dus voor max profiteren, laatste dagen van de maand pas storten.. (bij nieuwe rekening opnemen)
De vrouw had ingeschreven in augustus (laatste keer) op 29 augustus de eerste 5k betaald.
Eind november alles leeg getrokken, en nu geven ze aan dat haar rente nog t/m 31 december loopt.
Dus in Augustus 3,7%, september 3,7%, oktober 3,7%, november 3,7% en december 3,7%
//
Der Zinssatz auf Ihrem Tagesgeldkonto beträgt bis zum 31. Dezember 2024 derzeit 3,76% effektiv.
//
Dus voor max profiteren, laatste dagen van de maand pas storten.. (bij nieuwe rekening opnemen)
[ Voor 9% gewijzigd door Juan op 11-12-2024 16:20 ]
Beleggingsrekening op naam van de kinderen bij BrandNewDay (waar ik zelf ook mijn eigen pensioenbeleggingen heb als zzp’er). Hierbij maak je dan nu al gebruik van jaarlijkse schenking waar je tot 6633 euro/jaar geen schenkbelasting over betaalt.Adrenaline0182 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:25:
En nog een deposito bij Raisin, maar die dan niet op hun naam (kan ook niet bij Raisin volgens mij)
Ik ben blij dat de spaarproducten die ik gebruik toch wat minder verrassingen opleveren.Juan schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:08:
Net erachter gekomen dat je ruim 4 maanden kan profiteren van het Advanzia 3 maands aanbod.
...
[ Voor 27% gewijzigd door W1ck1e op 11-12-2024 16:24 ]
Banca Progetto gaat de deposito rente voor alle looptijden behalve 3, 4 &5 jaar met 0.2% verlagen. 3 jaar wordt met 0.1% verlaagd. Weer een aderlating want eind volgende week is het opnieuw tijd voor een deposito.
Da's boffen!Juan schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:08:
//
//
Ik krijg alleen maar dit:
Ihrer Nachfrage einer Zinsanpassung können wir bedauerlicherweise nicht nachkommen.
Über eventuelle, für Sie in Frage kommende Kampagnen werden Sie automatisch per E-Mail benachrichtigt.
Ik spaar niet bij Advanzia en vind de post van @Juan niet perse een verrassing. Dat het is "3 volledige maanden + de maand waarin je stort" (en effectief dus (bijna) 4 maanden als het op de 1e / 2e / ... wordt bijgeschreven) is hier toch bekend? En met eind van de maand over maken zal het wel pas zijn bijgeschreven / verwerkt op de 1e of zo.W1ck1e schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:23:
[...]
Ik ben blij dat de spaarproducten die ik gebruik toch wat minder verrassingen opleveren.
Het leek mij dat @Juan verrast was.RobertMe schreef op woensdag 11 december 2024 @ 17:50:
[...]
Ik spaar niet bij Advanzia en vind de post van @Juan niet perse een verrassing. Dat het is "3 volledige maanden + de maand waarin je stort" (en effectief dus (bijna) 4 maanden als het op de 1e / 2e / ... wordt bijgeschreven) is hier toch bekend? En met eind van de maand over maken zal het wel pas zijn bijgeschreven / verwerkt op de 1e of zo.
Per 16 december al, dat wordt krap als je nog geld naar Raisin moet overboeken.DjoeC schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:31:
Banca Progetto gaat de deposito rente voor alle looptijden behalve 3, 4 &5 jaar met 0.2% verlagen. 3 jaar wordt met 0.1% verlaagd. Weer een aderlating want eind volgende week is het opnieuw tijd voor een deposito.
Zo wordt het verschil tussen deposito en kortlopend wel klein, en bieden 1-jaar depositos mijns inziens weinig meerwaarde op dit moment.
Ff goed tellen (vanaf 28 augustus tm 31 december)RobertMe schreef op woensdag 11 december 2024 @ 17:50:
[...]
Ik spaar niet bij Advanzia en vind de post van @Juan niet perse een verrassing. Dat het is "3 volledige maanden + de maand waarin je stort" (en effectief dus (bijna) 4 maanden als het op de 1e / 2e / ... wordt bijgeschreven) is hier toch bekend? En met eind van de maand over maken zal het wel pas zijn bijgeschreven / verwerkt op de 1e of zo.
2 dagen augustus
30 dagen september (volle maand 1)
31 dagen oktober (volle maand 2)
30 dagen november (volle maand 3)
31 dagen december (volle maand 4)
Dus 4 maanden + 2 dagen
Was toch echt een 3 maands actie
Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling