• Hendriks1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03:08
Even een vraag betreffende Garantibank. Na opzeggen bij Garanti kan je schijnbaar pas weer 12 mnd later een nieuwe rekening openen. Iemand ervaring hiermee, en/of dat het wellicht ook al sneller kan om weer gebruik te maken van de nieuwe spaardersaktie.

Dank voor uw antwoord

Groet,

Hendriks

• SpaarXL
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 30-08 16:30
Hendriks,

Garanti is bij mij altijd heel erg schappelijk geweest, in het verleden kon ik bij bepaalde bonusacties een email schrijven of ik als bestaande klant toch ook die extra rente kon krijgen, en dat is meerdere keren gelukt. Afgelopen december wilde ik in aanmerking komen voor de 2,8% rente en heb toen opnieuw een email gestuurd. Waarschijnlijk door de drukte kreeg ik daar geen (snel) antwoord op. Puur uit interesse heb ik toen de rekening opgezegd (via online omgeving) en dezelfde dag weer een nieuwe rekening aangevraagd. Tot mijn verbazing ging dat (bijna helemaal) goed, en kreeg ik "gewoon" de 2,8%. Vorige week, na opnieuw 6 maanden heb ik dit kunstje opnieuw uitgevoerd. Ik ben natuurlijk blij met de rente, maar voor mij had dit ook via een email gekund, in plaats van steeds opzeggen en opnieuw openen. Toch loont het voor mij, half uurtje werk voor veel meer rente.

Enige minpuntje: Niet op al mijn apparaten kan ik bij zo'n nieuwe rekening goed inloggen, er staat dan bij Garanti ergens iets niet goed ingesteld, maar in dit geval is de klantenservice wel snel bereid dit te corrigeren ("we hebben onze IT afdeling opdracht gegeven de oude inloggegevens te verwijderen").

Al met al ben ik zeer tevreden over Garanti, een aanrader wat mij betreft.

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19:17
Rogers schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 19:02:
Iemand al eens geprobeerd om Advanzia voor een verlenging te vragen?
Als je het aan ze vraagt krijg je óf geen antwoord, óf een antwoord dat ongeveer zo gaat:
Ihrer Nachfrage einer Zinsanpassung können wir bedauerlicherweise nicht nachkommen.

Über eventuelle, für Sie in Frage kommende Kampagnen werden Sie automatisch per E-Mail benachrichtigt.

• Impuls-1
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 30-08 00:42
FreshM schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 21:29:
[...]

Ik heb mijn oude username laten verwijderen. Daartoe had ik eerder vanavond een mail naar de klantenservice gestuurd. Geloof het of niet, ik heb deze zelfde zaterdagavond nog een mail ontvangen met stappen om een nieuwe gebruikersnaam aan te maken. De oude hadden ze gewist.
Eerdere pogingen om mijn vorige gebruikersnaam opnieuw te gebruiken lukten namelijk niet.
Nu hopen op de 3,14% voor 'Neukunden'.

Update: In de mail staat klip en klaar: "Sie gelten als Neukunde.", ik geld als nieuwe klant, dus krijg de actierente. :)
Ik lees hierboven berichten dat advanzia een verlenging tegen 3,4% aanbied. Als dat klopt zou je mogen verwachten dat ze de rente gaan verhogen. Dan zou ik nu nog even geen rekening openen maar even wachten op die 3,4%

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:58
Impuls-1 schreef op zondag 31 mei 2026 @ 11:56:
[...]

Ik lees hierboven berichten dat advanzia een verlenging tegen 3,4% aanbied. Als dat klopt zou je mogen verwachten dat ze de rente gaan verhogen. Dan zou ik nu nog even geen rekening openen maar even wachten op die 3,4%
@FreshM
Volgens mij krijgen de klanten met een verlenging dezelfde rente als ze bij openen hebben gekregen. De aanbieding wordt verlengd, niet verhoogd in rente. Er was een korte periode waarbij de rente die 3,35%/3,4% was. Daarvoor en daarna was het die 3,14%. De huidige rente voor nieuwe klanten is daar aan gelijk.
Ik vind het wel opvallend dat Advanzia mijn contract heeft verlengd terwijl ik nog niet in de laatste maand zit.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-08 16:11
W1ck1e schreef op zondag 31 mei 2026 @ 12:02:
[...]

@FreshM
Volgens mij krijgen de klanten met een verlenging dezelfde rente als ze bij openen hebben gekregen. De aanbieding wordt verlengd, niet verhoogd in rente. Er was een korte periode waarbij de rente die 3,35%/3,4% was. Daarvoor en daarna was het die 3,14%. De huidige rente voor nieuwe klanten is daar aan gelijk.
Ik vind het wel opvallend dat Advanzia mijn contract heeft verlengd terwijl ik nog niet in de laatste maand zit.
Dat laatste bij mij ook het geval. Maar goed, mag niet klagen.

Juni wordt een interessante maand voor spaarrekeningen, de ECB zal naar verwachting de rente verhogen.

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-08 21:33
Impuls-1 schreef op zondag 31 mei 2026 @ 11:56:
[...]

Vorig jaar kreeg ik geen verlenging, daarom heb ik toen mijn rekening opgezegd. De huidige actie loopt tot 31 mei 2026 (vandaag). Er komt vast een nieuwe actie voor nieuwe klanten. Wellicht een betere. Even afwachten.

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-08 21:33
W1ck1e schreef op zondag 31 mei 2026 @ 12:02:
[...]

@FreshM
Het lijkt wel of Advanzia per klant beslist of ze een verlenging toepassen. Dat ze zoiets ongevraagd doen verbaast me wel. Hoe kwam je daar eigenlijk achter? Ik herinner me dat het geldende rentepercentage pas achteraf op het afschrift staat. Het lijkt me niets voor jou om zoiets aan het toeval over te laten. ;)

• W1ck1e
FreshM schreef op zondag 31 mei 2026 @ 13:41:
[...]

Het lijkt wel of Advanzia per klant beslist of ze een verlenging toepassen. Dat ze zoiets ongevraagd doen verbaast me wel. Hoe kwam je daar eigenlijk achter? Ik herinner me dat het geldende rentepercentage pas achteraf op het afschrift staat. Het lijkt me niets voor jou om zoiets aan het toeval over te laten. ;)
Rente en nieuwe einddatum staan in de mail die ik ontving. Dan vertrouw ik er op dat het klopt.

• zing
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Bij Bunq nu:
Laat je vakantiegeld sneller groeien met een speciale jaarlijkse rente van 2,51%. Open tussen 22 mei en 14 juni 2026 een bunq Termijndeposito van 6 maanden om van deze hoge rente te profiteren.
2,51% vaste jaarlijkse rente voor 6 maanden. Minimale inleg €1.000 en maximale inleg €10.000. Rente wordt na de looptijd uitbetaald.
https://www.bunq.com/nl-nl/lp/grow-holiday-allowance

• W1ck1e
Als de mass interest rente voor de 2de helft van dit jaar rond die 2,5% zit vind ik dat interessant. Dit echter niet, 6 maanden deposito levert namelijk bij Garanti 2,55% op jaarbasis op. Wel een ondergrens van 2k, maar geen bovengrens.

[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 31-05-2026 15:44 ]

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 31-08 16:01
Je moet wel eerst een "gewone" bunq rekening/gewoon bunq plan (al dan niet betaald) hebben.

• W1ck1e
DjoeC schreef op zondag 31 mei 2026 @ 16:22:
[...]

Je moet wel eerst een "gewone" bunq rekening/gewoon bunq plan (al dan niet betaald) hebben.
Het is toch eigenlijk bijna altijd zo dat je een spaarrekening moet hebben bij een bank voordat je er een deposito kan openen. Bij bunq kan dat prima ook gratis.

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:36

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik zit al een tijd met de spaarrekeningen bij Ayvens bank, al toen het Leaseplan was. Inmiddels lopen ze ver achter met hoge rente en vind ik de app soms wat onoverzichtelijk, en ben ik aan het kijken naar een alternatief.

Wat ik belangrijk vind:
  • Als ik geld overmaak van de spaarrekening naar mijn ING betaalrekening, dat het er direct opstaat. (Dat is nu bij Ayvens wel)
  • Dat ik altijd geld op kan nemen
  • Dat ik verschillende potjes / spaardoelen kan aanmaken en hier ook bedragen tussen kan wisselen.
De voorkeur heeft ook een bank die onder het Nederlandse garantiestelsel valt.

Ik kwam zelf al Nationale Nederlanden tegen. De seinen leken op groen te staan, totdat ik zag dat overboekingen naar betaalrekening 1 a 2 werkdagen te duren? Is dat echt zo, of dekken ze zichzelf in en staat het (ook in het weekend) altijd direct op de tegenrekening (in mijn geval dus ING)?

Iemand eventueel nog andere tips? Weet niet of Raisin bijvoorbeeld gelijk het geld op de tegenrekening zet?

[ Voor 3% gewijzigd door Steeffoon op 31-05-2026 22:54 ]

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Oppo Find X9 Ultra, Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Steeffoon schreef op zondag 31 mei 2026 @ 22:43:
Ik zit al een tijd met de spaarrekeningen bij Ayvens bank, al toen het Leaseplan was. Inmiddels lopen ze ver achter met hoge rente en vind ik de app soms wat onoverzichtelijk, en ben ik aan het kijken naar een alternatief.

Wat ik belangrijk vind:
  • Als ik geld overmaak van de spaarrekening naar mijn ING betaalrekening, dat het er direct opstaat. (Dat is nu bij Ayvens wel)
  • Dat ik verschillende potjes / spaardoelen kan aanmaken en hier ook bedragen tussen kan wisselen.

Ik kwam zelf al Nationale Nederlanden tegen. De seinen leken op groen te staan, totdat ik zag dat overboekingen naar betaalrekening 1 a 2 werkdagen te duren? Is dat echt zo, of dekken ze zichzelf in en staat het (ook in het weekend) altijd direct op de tegenrekening (in mijn geval dus ING)?

Iemand eventueel nog andere tips?
Trade Republic voldoet aan veel, maar niet alles wat je noemt geloof ik. Voor nieuwe klanten is het iig 3% rente.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:44

Barrycade

Through the...

xileS schreef op zondag 31 mei 2026 @ 22:51:
[...]

Trade Republic voldoet aan veel, maar niet alles wat je noemt geloof ik. Voor nieuwe klanten is het iig 3% rente.
Er is nog Bunq maar als je de Ayvens app al ingewikkeld vind dan zal dat niet beter worden bij Bunq. Ayvens heeft als Nederlandse bank weinig competitie in het veld van je eisen. Rest heeft wat lokkertjes van 6 maanden, zoals Garanti. Als je hogere rente wil moet je naar het buitenland (eventueel via Raisin) maar OpenBank / Santander heeft iets betere rente.

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Dank voor jullie tips.

Zag inderdaad ook Bunq, maar mag je naar 2x per maand geld naar je tegenrekening sturen blijkbaar. Dat schiet niet op.

Volgens Gemini ondersteunt Nationale Nederlanden geen Instant Payments. Dus ben bang dat het dan toch bij Ayvens blijft..Trade Republic zou dit ook niet ondersteunen. Ook potjes niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Steeffoon op 31-05-2026 23:01 ]

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Oppo Find X9 Ultra, Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:51

Wat ik belangrijk vind:

Iemand eventueel nog andere tips? Weet niet of Raisin bijvoorbeeld gelijk het geld op de tegenrekening zet?
Yapi Kredi doet IP in beide richtingen (Nederlands DGS, 1,80% rente), en Klarna ook (Zweeds DGS, 1,95% rente).

Spaarpotjes zou ik niet naar kijken. Desnoods houd je het in een spreadsheet bij. En er is vast ook wel dedicated software om bv spaardoelen in te zetten en mee te "rekenen".

• dZinee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-06 17:50
Heb nu meermaals een verlenging aanbod gekregen van advanzia voor redelijke rente. Geheel voelt beetje verdacht aan, maar als ik het hier zie maakt niemand zich er zorgen over ? Najagen van hoogste rente, maar wel gek dat zij meerdere keren op rij de hoogste rente geven.

Of gewoon geen zorgen maken en beetje extra rente pakken.

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

@dZinee

Ik vind het niet vreemd aangezien ze een duidelijk businessmodel hebben: geld uitlenen via credit cards en geld binnenhalen via spaarrekeningen. Het gespaarde geld wordt deels uitgeleend, dat is wat een bank van oudsher doet. Deze werkwijze is traditioneel bancair.

De rente die ze vragen voor credit cards (18,36%) is vele malen hoger dan de uit te betalen rente, vanuit dat oogpunt is er geen probleem. Je kan je natuurlijk wel afvragen of hoge rente vragen aan mensen die het kennelijk nodig hebben wel een goed plan is, maar tegenwoordig doen alle banken dat, zelfs als de rente zeer laag staat vragen ze een hoog percentage (ING: 9,1 - 12,5% "kostenpercentage" voor persoonlijk lening en 12% credit card rente plus kosten tot 24,8%). Het sterke verband dat er vroeger was tussen een lage leningsrente en spaarrente is er bijna niet meer.

Er zijn ook "banken" die voor hun eigen business geld lenen, denk aan leasemaatschappijen, autobouwers. Ik vind dat die weer veel te weinig betalen voor het risico. Dat zouden gewoon obligaties met het hogere rendementen moeten zijn en geen spaarrekeningen. Ik zie niet waarom DGS ervoor op zou moeten draaien als het misgaat. Toch worden ze geaccrediteerd als banken door de nationale centrale banken.
offtopic:
DGS is hier eigenlijk off topic, maar toch even een waarschuwing dat in landen met een beperkte rijkdom voldoende in de pocket moet hebben om omvallende banken te verzekeren. Advanzia is een Luxemburgse bank. De Luxemburgse FGDL heeft 1 miljard in kas.

• Harry720A
  • Niet online
mrmrmr schreef op maandag 1 juni 2026 @ 00:58:
@dZinee Ik vind het niet vreemd aangezien ze een duidelijk businessmodel hebben: geld uitlenen via credit cards en geld binnenhalen via spaarrekeningen. Het gespaarde geld wordt deels uitgeleend, dat is wat een bank van oudsher doet.
Wat een bank ook doet is voor iedere binnengekomen euro deze meermaals uitlenen. Best wel een duister spelletje. Zie o.a.
YouTube: Money as Debt (Nederlands ondertiteld) deel 1
Onderwerp komt op ongeveer 5 minuten ter sprake.
Kijk en huiver.

• mrmrmr
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

@Harry720A
Waar je opdoelt is nieuw geld maken via de centrale bank. Dat gebeurt via leningen, in Nederland voor een groot deel via hypotheken. De centrale bank kan de kraan dichtdraaien met hogere rente en verder opendraaien met een lagere rente.

De loan-to-deposit ratio van ING is 1.0, die van Advanzia 1.5. Dat is denk ik waarom ze hogere rente bieden. ING hoeft er kennelijk geen moeite voor te doen, 53% van het geld komt van personen (spaargeld/saldo).

Advanzia heeft 2,6 miljard aan spaargeld en leent 3,9 miljard uit. De liquidity coverage ratio LCR van Advanzia is 149%. In Nederland is dat gemiddeld 158%.

LCR volgens ECB:
Afbeeldingslocatie: https://www.bankingsupervision.europa.eu/press/pr/date/2026/html/pr260318/ssm.pr260318.en_img8.png?6b4aa4c25048d99d3c9acdce32aef602

LDR volgens ECB:
Afbeeldingslocatie: https://www.bankingsupervision.europa.eu/press/pr/date/2026/html/pr260318/ssm.pr260318.en_img9.png?b3b60eedf859af6de04d5f3ddcd77c31

• W1ck1e

Wat ik belangrijk vind:

Als ik jou was zou ik niet zoeken naar een alternatief maar naar een extra spaarrekening ernaast zodat je jouw spaargeld kan spreiden. Het deel dat je direct wilt kunnen opnemen (instant pay) laat je op Ayvens staan.

Een ander deel zet je op de nieuwe rekening. Waarbij je opnames vaak dezelfde dag nog aankomen (punt 2)

Spaardoelpotjes aanhouden zou je moeten proberen niet nodig te hebben. Dat beperkt je keuzemogelijkheid waardoor je rente misloopt. Houd het bij in een excel sheet.

1 a 2 werkdagen kan betekenen dezelde dag, de volgende werkdag en de 2de werkdag na de huidige dag. Vaak is het dezelfde dag. Het ligt eventueel aan het moment van de handeling.

Op je rekening bij ING houd je genoeg geld voor de dagelijkse boodschappen, deels in de ing spaarpot (met iets van rente). Instant opneembaar saldo bij Ayvens hoeft niet hoger te zijn dan het bedrag dat je okee vindt om op een dag uit te geven terwijl je 's ochtends nog geen plannen daarvoor had. Dat saldo kan je dagelijks aanvullen met saldo van een tragere rekening (waar je meer rente krijgt). Naast vrij opneembaar geld kan je ook nog deposito's aanhouden voor bedragen die je zeker een bepaalde tijd niet nodig hebt. Op dit moment zijn korte deposito's echter niet conccurrerend met bepaalde vrij opneembare rentes.

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:47
Nieuwe rente-actie van Advanzia: 3,51% per jaar (3,45% nominaal).

[ Voor 16% gewijzigd door budjepaul op 01-06-2026 08:10 ]

• Tdem
  • Niet online
budjepaul schreef op maandag 1 juni 2026 @ 08:09:
Nieuwe rente-actie van Advanzia: 3,51% per jaar (3,45% nominaal).
"3.51% per year on your savings

Make more of your money by investing it safely and profitably: Currently, you earn 3.51% per year* effective (3.45% per year nominal) for the first 3 months, and after that, the applicable standard interest rate."

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

W1ck1e schreef op maandag 1 juni 2026 @ 07:33:
[...]

Als ik jou was zou ik niet zoeken naar een alternatief maar naar een extra spaarrekening ernaast zodat je jouw spaargeld kan spreiden. Het deel dat je direct wilt kunnen opnemen (instant pay) laat je op Ayvens staan.

Een ander deel zet je op de nieuwe rekening. Waarbij je opnames vaak dezelfde dag nog aankomen (punt 2)

Spaardoelpotjes aanhouden zou je moeten proberen niet nodig te hebben. Dat beperkt je keuzemogelijkheid waardoor je rente misloopt. Houd het bij in een excel sheet.

1 a 2 werkdagen kan betekenen dezelde dag, de volgende werkdag en de 2de werkdag na de huidige dag. Vaak is het dezelfde dag. Het ligt eventueel aan het moment van de handeling.

Op je rekening bij ING houd je genoeg geld voor de dagelijkse boodschappen, deels in de ing spaarpot (met iets van rente). Instant opneembaar saldo bij Ayvens hoeft niet hoger te zijn dan het bedrag dat je okee vindt om op een dag uit te geven terwijl je 's ochtends nog geen plannen daarvoor had. Dat saldo kan je dagelijks aanvullen met saldo van een tragere rekening (waar je meer rente krijgt). Naast vrij opneembaar geld kan je ook nog deposito's aanhouden voor bedragen die je zeker een bepaalde tijd niet nodig hebt. Op dit moment zijn korte deposito's echter niet conccurrerend met bepaalde vrij opneembare rentes.
Thanks, goeie tip! Ga ik even naar kijken!

• Impuls-1
Tdem schreef op maandag 1 juni 2026 @ 08:15:
[...]

"3.51% per year on your savings

Make more of your money by investing it safely and profitably: Currently, you earn 3.51% per year* effective (3.45% per year nominal) for the first 3 months, and after that, the applicable standard interest rate."
Bedankt voor de tip!

Ik wil overstappen vanwege einde actierente bij andere bank. Als ik dat nu meteen doe heb ik toch bijna 4 maanden te pakken? Ik meen dat ze 3 volle kalendermaanden tellen, de eerste "gebroken" maand niet. Of vergis ik mij?

• W1ck1e
Impuls-1 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 09:47:
[...]

Bedankt voor de tip!

Ik wil overstappen vanwege einde actierente bij andere bank. Als ik dat nu meteen doe heb ik toch bijna 4 maanden te pakken? Ik meen dat ze 3 volle kalendermaanden tellen, de eerste "gebroken" maand niet. Of vergis ik mij?
Tot nu toe heeft dat volgens mij altijd zo gewerkt. Ervaringen in het verleden....

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22:35
Impuls-1 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 09:47:
[...]

Bedankt voor de tip!

Klopt al jaren helemaal - als maar voor precies 90 kalenderdagen was zou je het niet doen...? ;)

• W1ck1e
Frankenstein schreef op maandag 1 juni 2026 @ 09:55:
[...]

Klopt al jaren helemaal - als maar voor precies 90 kalenderdagen was zou je het niet doen...? ;)
Het punt is natuurlijk dat begin van de maand openen (of de 5k passeren) bijna 1 maand meer die hoge rente oplevert dan eind van de maand. Dus dan liever wachten tot de nieuwe maand begonnen is.

• Harbo
  • Niet online
Ik zit na te denken om Advanzia op te zeggen (nu 3,14%) en opnieuw zich laten aanmelden om 3,45 % te pakken alleen weet niet hoe snel zal dit gaan.

• Harry720A
  • Niet online
mrmrmr schreef op maandag 1 juni 2026 @ 02:28:
@Harry720A
Waar je opdoelt is nieuw geld maken via de centrale bank. Dat gebeurt via leningen, in Nederland voor een groot deel via hypotheken.
Nee, hierop: https://www.queester.nl/w...-balans-25-keer-uitlenen/
of bijv.
https://verhuisjegeld.nl/...en-keer-je-spaargeld-uit/

[ Voor 12% gewijzigd door Harry720A op 01-06-2026 12:11 ]

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-08 16:11
Harbo schreef op maandag 1 juni 2026 @ 11:26:
Ik zit na te denken om Advanzia op te zeggen (nu 3,14%) en opnieuw zich laten aanmelden om 3,45 % te pakken alleen weet niet hoe snel zal dit gaan.
Binnen een week wel geregeld als het goed is. Advanzia is best snel met openen van rekeningen.

Ik heb ook die 3,14% tot eind september. Ik zat er ook aan te denken, rekening opheffen en dan weer openen voor de nieuwe rente. Winst is dan ongeveer €30 per maand tot september hier. Maar ook weer gedoe al dat geld heen en weer schuiven.

• W1ck1e
Trishul schreef op maandag 1 juni 2026 @ 12:04:
[...]

Binnen een week wel geregeld als het goed is. Advanzia is best snel met openen van rekeningen.

Ik heb ook die 3,14% tot eind september. Ik zat er ook aan te denken, rekening opheffen en dan weer openen voor de nieuwe rente. Winst is dan ongeveer €30 per maand tot september hier. Maar ook weer gedoe al dat geld heen en weer schuiven.
Trek van de winst even de rente die je misloopt zolang je saldo niet op de rekening staat af. Volgens mij ongeveer 10 euro per dag.

• Hugo50
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:56
Trade Republic geeft nieuwe klanten 3% en oude 2%. Ik dacht toen, dan maar 2,5 % bij Scalable overnight. Maar TR weigert het iban van Scalable overnight. Ok dan maar via een omweg. Maar mag een iban geweigerd worden?

• W1ck1e
Hugo50 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 12:20:
Trade Republic geeft nieuwe klanten 3% en oude 2%. Ik dacht toen, dan maar 2,5 % bij Scalable overnight. ...
Let er op dat je niet teveel geld spreidt over beide rekeningen. In verband met beneden de DGS limiet blijven. De banken die door Scalable worden gebruikt overlappen met die van TR. Die bij TR staat redelijk vast maar die van Scalable kunnen elke dag wisselen.

• RobertMe
Hugo50 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 12:20:
Maar mag een iban geweigerd worden?
Nee als het om 2 betaalrekeningen gaat. Ja als een van beiden geen betaalrekening is.

Alleen is de definitie van een betaalrekening dat je geld naar elke rekening kunt overmaken en van elke rekening kunt ontvangen. Het omgekeerde dus. Maar ook daaruit blijkt dat er prima restricties kunnen zijn.

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-08 21:53
Rogers schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 19:02:
Iemand al eens geprobeerd om Advanzia voor een verlenging te vragen?
Ik heb dit eind vorige week gevraagd en kreeg vrij snel de volgende reactie: "vielen Dank für Ihre Nachricht.
Ihrer Nachfrage einer Zinsanpassung können wir bedauerlicherweise nicht nachkommen."

Ik heb mijn account vandaag opgezegd en ga (na bevestiging hiervan) een nieuwe openen met de huidige actievoorwaarden (3 maanden 3,51%).

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:55
Ik heb afgelopen zaterdag, 30 mei, een rekening geopend bij Advanzia. Rente 3,14% bij 5k storting zag ik toen staan. Heb er nog niets op gestort. Maar als ik vandaag >5k erin stort, wordt het dan wel die nieuwe 3,45%? Of beter mijn vrouw een nieuwe rekening laten openen?

• Harbo
  • Niet online
rowicom schreef op maandag 1 juni 2026 @ 15:20:
Ik heb afgelopen zaterdag, 30 mei, een rekening geopend bij Advanzia. Rente 3,14% bij 5k storting zag ik toen staan. Heb er nog niets op gestort. Maar als ik vandaag >5k erin stort, wordt het dan wel die nieuwe 3,45%? Of beter mijn vrouw een nieuwe rekening laten openen?
3,14% zoals het bij opening aangegeven is.

• Coffeeroam
Volgens mij geldt voor jou die 3,45%, omdat de actie pas ingaat zodra je €5000 hebt gestort.
Der effektive Sonderzinssatz von aktuell 3,51% p.a. (nominaler Zinssatz 3,45% p.a.) gilt für Monate ab dem Zeitpunkt, ab welchem Sie die Mindesteinlage von 5000 Euro eingezahlt haben
Dus: vanaf het tijdstip dat je die 5000 euro hebt ingelegd, geldt de dán geldende actierente.

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:26
Is het niet de rente die op het moment van storten dat telt? Als dat vandaag of morgen binnenkomt, krijgt men dan niet de dan geldende actierente?

Vertrouwen is goed, controle nog beter

• W1ck1e
W1ck1e schreef op woensdag 1 april 2026 @ 17:56:
[...]

Bij mij iets soortgelijks. Ondanks 3 mails dat het 3,14% zou zijn is het toch 3,4%
Ik passeerde de 5000 euro toen het 3,14% was. Ik vind het lief ;)
@rowicom
Geen chocola van te maken. Maar dit was dus rond begin maart.

• Coffeeroam
W1ck1e schreef op maandag 1 juni 2026 @ 17:01:
[...]

@rowicom
Geen chocola van te maken. Maar dit was dus rond begin maart.
Dus zoals gezegd, het moment dat je de €5000 overschrijdt is bepalend. Dus ook als je er op 31 mei €4999 op had staan en je stort op 1 juni €1 bij, dan heb je de actierente van 1 juni.
En dan ook nog eens tot eind september.

• rowicom
Op de homepage (helemaal onderaan) van advanziakonto.com staat:

Der Sonderzinssatz gilt nur für Neukunden sowie für Kunden, die noch keine Einzahlung getätigt haben. Die Kampagne endet am 30.06.2026 Zinsen werden nur ab einer Mindesteinlage in Höhe von 5.000 Euro vergütet. Maßgeblich und geltend für 3 Monate ist der jeweils gültige und auf www.advanziakonto.com ausgewiesene Sonderzinssatz zum Zeitpunkt der ersten Einzahlung.

Google vertaling: Het effectieve speciale rentetarief van momenteel 3,51% per jaar (nominale rente 3,45% p.j.) geldt gedurende 3 maanden vanaf het moment dat u de minimale storting van 5.000 euro heeft betaald. Het speciale rentetarief geldt alleen voor nieuwe klanten en voor klanten die nog geen storting hebben gedaan. De campagne eindigt op 30 juni 2026. Er wordt alleen rente betaald bij een minimale storting van 5.000 euro. Het toepasselijke speciale rentetarief op het moment van de eerste storting is relevant en geldt voor 3 maanden.

Ik vind meerdere statements voor meerdere uitleg vatbaar ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door rowicom op 01-06-2026 17:24 ]

• W1ck1e
Coffeeroam schreef op maandag 1 juni 2026 @ 17:18:
[...]

Dus zoals gezegd, het moment dat je de €5000 overschrijdt is bepalend. Dus ook als je er op 31 mei €4999 op had staan en je stort op 1 juni €1 bij, dan heb je de actierente van 1 juni.
En dan ook nog eens tot eind september.
Neen, indertijd & n=1:
rekening geopend toen de rente nog 2,84% was. 5000 gepasseerd op 2 maart. Op dat moment was de rente 3,14% Daarna was hij volgens mij pas 3,35/3,4%, voor een korte periode. Ondanks mails dat ik 3,14 zou krijgen (blij mee) is het toch die 3,35%/3,4% geworden (niet voor gevraagd).

• Rogers
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 31-08 01:32
Ik had een vergelijkbare situatie en kreeg de nieuwe rente.

• Sander12
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 22:43
Na 3 pagina's slow chat en persoonlijke updates over het wel of niet ontvangen van emails van Advanzia .......

Renault Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verhogen van 1,95% p.j. naar 2,00% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 02.06.2026.

• W1ck1e
Sander12 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 19:03:
...
Renault Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verhogen van 1,95% p.j. naar 2,00% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 02.06.2026.
En bij Ayvens depo's 4 & 5 jaar ook iets meer rente.
Met respectievelijk 0,15 & 0,3 naar respectievelijk 2,8% & 3,0%
Volgens een mail

[ Voor 18% gewijzigd door W1ck1e op 01-06-2026 19:30 ]

• xileS
  • Niet online
Steeffoon schreef op zondag 31 mei 2026 @ 23:00:
Dank voor jullie tips.

Zag inderdaad ook Bunq, maar mag je naar 2x per maand geld naar je tegenrekening sturen blijkbaar. Dat schiet niet op.

Volgens Gemini ondersteunt Nationale Nederlanden geen Instant Payments. Dus ben bang dat het dan toch bij Ayvens blijft..Trade Republic zou dit ook niet ondersteunen. Ook potjes niet.
Jawel hoor, al mijn Advanzia saldo staat sinds vandaag op TR. TR heen en weer naar ING gaat iig instant, ook hoge bedragen.

Voor mij is dit een verbetering tegenover Ayvens. Veel hogere rente en van de spaarpotjes heb ik nooit gebruik gemaakt, verder ook geen behoefte naar. Kan je vast ook wel op andere manieren regelen, mocht je dat echt inzichtelijk willen.

[ Voor 17% gewijzigd door xileS op 01-06-2026 20:32 ]

• mcmd
  • Laatst online: 22:01
Coffeeroam schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 17:41:
[...]

Helaas alleen voor eenmanszaken en B.V.'s, niet voor verenigingen zoals VvE's.
Waar kun je dan terecht voor je deposito's voor een kleine vereniging?

• devriesjande
  • Laatst online: 23:18
mcmd schreef op maandag 1 juni 2026 @ 21:04:
[...]

Probeer eerst maar eens een bankrekening te openen voor je vereniging. Dat is al lastig genoeg. ING heeft wel mogelijkheden.

Zie:hier

• Coffeeroam
mcmd schreef op maandag 1 juni 2026 @ 21:04:
[...]

Ik vond deze site wel handig ter vergelijking.

• mcmd
  • Laatst online: 22:01
devriesjande schreef op maandag 1 juni 2026 @ 22:12:
[...]

Probeer eerst maar eens een bankrekening te openen voor je vereniging. Dat is al lastig genoeg. ING heeft wel mogelijkheden.

Zie:hier
De bankrekening is er wel, RABO, het gaat om het wegzetten van geld naar deposito’s. Bij Garanti hebben ze wel aardige mogelijkheden (met 3, 6, 9, 12, …. maanden deposito’s en redelijke rente), maar bij RABO (en ook ING) zijn de mogelijkheden beperkter en de rente vergoeding om te :'(

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 00:11
Begin Advanzia een beetje zat te worden... Heb me inmiddels 5 keer geprobeerd aan te melden maar telkens word het afgewezen. Alles is goed in gevuld en de beelden zijn ook scherp en goed :(

• Sensai
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:26
Het is mij wel gelukt me aan te melden bij advanzia , ging niet heel soepel , moest heen en weer tussen computer en mobiel.

En dat invullen en ondertekenen van formulieren was erg vreemd...

Ik heb nu 10€ overgemaakt van Revolut, benieud hoe lang het gaat duren tot het aankomt.

Kan alleen nog niet vinden hoeveel rente ik ga krijgen

Wat zou het fijn zijn als je alles precies zou kunnen uitrekenen!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-08 13:17
Sensai schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 11:09:
...
Ik heb nu 10€ overgemaakt van Revolut, benieud hoe lang het gaat duren tot het aankomt.

Dat ligt er aan welk plan je gekozen hebt.
Vergelijk Revolut-plannen | Revolut Nederland

Rente per plan staat bijna onderaan in de tabel.

• W1ck1e
GroteVoet459 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 11:30:
[...]

Dat ligt er aan welk plan je gekozen hebt.
Vergelijk Revolut-plannen | Revolut Nederland

Rente per plan staat bijna onderaan in de tabel.
Het gaat @Sensai om de rente bij Advanzia

• Coffeeroam
Het is mij wel gelukt me aan te melden bij advanzia , ging niet heel soepel , moest heen en weer tussen computer en mobiel.

De rente bij Advanzia vind je op je maandafschrift aan het einde van de maand (niet eerder).

• Impuls-1
Nougat schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 10:37:
Begin Advanzia een beetje zat te worden... Heb me inmiddels 5 keer geprobeerd aan te melden maar telkens word het afgewezen. Alles is goed in gevuld en de beelden zijn ook scherp en goed :(
Dat is vreemd. Ik melde mij gisteren zonder enig probleem aan. Hierna adresbewijs gemaild en binnen een half uur was de rekening geopend. Ik kon alleen geen account aanmaken omdat er nog een oude inlognaam verscheen. Ik heb ze vandaag even gebeld en terwijl ik aan de telefoon was werden de oude gegevens verwijderd. Hierna zonder probleem een inlog account aangemaakt

• Rogers
Impuls-1 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 12:54:
[...]

Dat is vreemd. Ik melde mij gisteren zonder enig probleem aan. Hierna adresbewijs gemaild en binnen een half uur was de rekening geopend. Ik kon alleen geen account aanmaken omdat er nog een oude inlognaam verscheen. Ik heb ze vandaag even gebeld en terwijl ik aan de telefoon was werden de oude gegevens verwijderd. Hierna zonder probleem een inlog account aangemaakt
Is dat meteen na opzeggen?

Heb net opzegging aangevraagd. Ze hebben veruit de hoogste rente dus wil meteen weer terug als het kan.

• Roncom
Rogers schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 14:34:
[...]

Is dat meteen na opzeggen?

Heb net opzegging aangevraagd. Ze hebben veruit de hoogste rente dus wil meteen weer terug als het kan.
Zojuist contact gehad met Advanzia. Tussen het moment van opzeggen (bevestiging per mail) en het opnieuw kunnen aanmaken van een account zit 24 uur. Daarna zou het mogelijk moeten zijn om een nieuw account aan te maken met hetzelfde telefoonnummer/emailadres (en mogelijk username).

• Rogers
Roncom schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 14:44:
[...]

Zojuist contact gehad met Advanzia. Tussen het moment van opzeggen (bevestiging per mail) en het opnieuw kunnen aanmaken van een account zit 24 uur. Daarna zou het mogelijk moeten zijn om een nieuw account aan te maken met hetzelfde telefoonnummer/emailadres (en mogelijk username).
Mooi gaan we dat proberen. Hopelijk krijgen we dan ook die nieuwe rente.

Omslachtig voor beide partijen dat ze niet gewoon verlengen.

• Coffeeroam
[...]

Dat is nuttige informatie!

• Nougat
Vandaag ook ineens geen IP meer bij TradeRepublic...

• W1ck1e
Nougat schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 16:15:
Vandaag ook ineens geen IP meer bij TradeRepublic...
Mijn stortingen vanaf asn kwamen echter meteen aan. Soms duurt het wat langer, vandaag niet.

• Nougat
W1ck1e schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 16:18:
[...]

Mijn stortingen vanaf asn kwamen echter meteen aan. Soms duurt het wat langer, vandaag niet.
Helaas van TR naar Rabo 1-3 dagen

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:24
Nougat schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 16:34:
[...]

Helaas van TR naar Rabo 1-3 dagen
Volgens mij hangt het van het bedrag af.
Een groter bedrag kwam ook pas in de loop van de dag, volgens mij soms ook pas volgende dag.

Maar laatst had ik door rekenfout 300 te veel gestort naar TR en besloot ik die direct weer terug te storten naar Rabo betaal en die was er direct.

Internet Budget Thuis 100/29Mbps; Modem Draytek Vigor 2765 Telefoon Siemens C470IP via Fritz!box 7260; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cheapbuzzer.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:03

Voor de actie rente bij Advanzia moet je wel tenminste 5.000 euro storten.

• W1ck1e
Wally2002 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 18:24:
[...]

Voor de actie rente bij Advanzia moet je wel tenminste 5.000 euro storten.
Erger nog, beneden de 5000 krijg je geen rente. Dacht ik.

• Wally2002
W1ck1e schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 18:25:
[...]

Erger nog, beneden de 5000 krijg je geen rente. Dacht ik.
Oei, dat is een goede. Hier ook een rekening geopend en 5.001 euro gestort . Dat ging allemaal zonder problemen overigens.
Ik wilde daarvan een deel weer opnemen, maar heb dus ff over de bepaling heen gelezen dat je <5.000 geen rente krijgt. ….

Ik begrijp ook dat ik nergens kan zien of de juiste rente nu gehanteerd wordt en het maandagafsxhrift moet afwachten. Niet heel erg handig.

• W1ck1e
Wally2002 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 18:32:
[...]

Oei, dat is een goede. Hier ook een rekening geopend en 5.001 euro gestort . Dat ging allemaal zonder problemen overigens.
Ik wilde daarvan een deel weer opnemen, maar heb dus ff over de bepaling heen gelezen dat je <5.000 geen rente krijgt. ….

Ik begrijp ook dat ik nergens kan zien of de juiste rente nu gehanteerd wordt en het maandagafsxhrift moet afwachten. Niet heel erg handig.
Volgens mij zijn er geen berichten hier dat spaarders te weinig kregen.

• rowicom
W1ck1e schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 18:53:
[...]

Volgens mij zijn er geen berichten hier dat spaarders te weinig kregen.
Je krijgt dan de reguliere rente van dat moment. Nu 1,5%

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 01:03
De spaarrente bij Distingo gaat overmorgen naar 2,01% ( effectief 2,03%)

• W1ck1e
rowicom schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 19:03:
[...]

Je krijgt dan de reguliere rente van dat moment. Nu 1,5%
Dan lees ik dit daar verkeerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XQilt62FVMYSqawjm8oUQWeHTRw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/kHIYc3l86iX1KnEhPv05aQf1.png?f=user_large

wat dan volgens mij een beetje in strijd is met
* Der effektive Sonderzinssatz von aktuell 3,51% p.a. (nominaler Zinssatz 3,45% p.a.) gilt für 3 Monate ab dem Zeitpunkt, ab welchem Sie die Mindesteinlage von 5.000 Euro eingezahlt haben. Der Sonderzinssatz gilt nur für Neukunden sowie für Kunden, die noch keine Einzahlung getätigt haben. Die Kampagne endet am 30.06.2026 Zinsen werden nur ab einer Mindesteinlage in Höhe von 5.000 Euro vergütet. Maßgeblich und geltend für 3 Monate ist der jeweils gültige und auf www.advanziakonto.com ausgewiesene Sonderzinssatz zum Zeitpunkt der ersten Einzahlung. Änderungen des Sonderzinssatzes sind möglich. Für Bestandskunden sowie im Anschluss an den Aktionszeitraum gilt der jeweils gültige Standardzinssatz von derzeit 1,51% p.a. effektiv (nominaler Zinssatz 1,50% p.a.). Im Übrigen gelten die Allgemeinen Geschäftsbedingungen.
Maar hoeveel klanten zullen zoveel moeite doen als spaarders hier voor de rente op een saldo van minder dan 5000 euro.

[ Voor 55% gewijzigd door W1ck1e op 02-06-2026 19:11 ]

• RobertMe
rechtsherstel schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 19:04:
De spaarrente bij Distingo gaat overmorgen naar 2,01% ( effectief 2,03%)
Ze moeten natuurlijk wel voor blijven op concurrent Renault die een dezer dagen naar 2,00% gaat / is gegaan :Y)

• Harbo
  • Niet online
Vandaag krijg ik van Volkswagenbank een brief : Meldung gem. $ 8 des Gesetzes zum "Automatischem Austausch von Informationen uber Finanzkonten in Steuersachen (FKAustG)".

In deze brief staat dat ze naar mij "Erklarung zur Steuerpflicht" hebben gestuurt en dat ik bepaalde indicatie niet weergelegd heb.

Ik heb van hun niets ontvagen en eerlijk gezegd heb ik geen idee waar dit over gaat. Ik heb rekening bij hun gesloten nog in November 2025. Nu 8 maanden na het sluiten zou ik een verklaring moeten invullen terwijl ik bij het openen mijn NL BSN nummer vermeld heb,

Heeft iemand dit ook ontvangen?

• Wally2002
@W1ck1e @rowicom zoals ik het bij Advanzia lees zijn het twee losse punten:

- De actierente gaat in op het moment dat je rekening een saldo van 5.000 euro of meer bereikt. (mijn interpretatie is dat je dit ook door meerdere kleinere stortingen kan bereiken). Dit moment moet wel binnen de genoemde actieperiode bereikt worden.
- je bouwt pas rente op, als je saldo tenminste 5.000 euro is. Je krijgt de rente dan wel over je hele saldo, niet alleen over het deel boven de 5.000 euro.

• Rogers
Wally2002 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 18:32:
[...]

Waarom zoveel moeite doen als je zo weinig er op wilt zetten?

• Wally2002
Rogers schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 20:52:
[...]

Waarom zoveel moeite doen als je zo weinig er op wilt zetten?
Het is dus bijna geen moeite; het openen van deze spaarrekening was bij mij echt zo voor elkaar. Zelfs het wisselen tussen website en smartphone voor de foto van ID en selfie te maken ging zonder problemen, en ook geen app nodig.
Sterker nog ik denk dat dit 1 van de makkelijkste en snelste aanvragen was sinds lange tijd, zelfs in vergelijking met fintechs zoals Vivid, N26 en Revolut.

• xileS
  • Niet online
W1ck1e schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 07:57:
[...]

Moet je niet ook nog expliciet de username laten verwijderen, om later opnieuw klant worden mogelijk te maken met dezelfde username ?
Ik lees hier vaker berichten over username bij Advanzia, maar ik zie in mijn account gewoon hetzelfde username als mijn account number.

Wellicht is dit recent veranderd ofzo? Iig heb ik zojuist via de website ook een verzoek ingediend om op te zeggen.

• Nougat
sipjohn schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 18:16:
[...]

Volgens mij hangt het van het bedrag af.
Een groter bedrag kwam ook pas in de loop van de dag, volgens mij soms ook pas volgende dag.

Maar laatst had ik door rekenfout 300 te veel gestort naar TR en besloot ik die direct weer terug te storten naar Rabo betaal en die was er direct.
Had verschillende bedragen geprobeerd en nu werkt het wel weer IP, alleen de bedragen die eerder waren over geboekt staan nog in behandeling.

• Coffeeroam
Harbo schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 20:19:
Vandaag krijg ik van Volkswagenbank een brief : Meldung gem. $ 8 des Gesetzes zum "Automatischem Austausch von Informationen uber Finanzkonten in Steuersachen (FKAustG)".

In deze brief staat dat ze naar mij "Erklarung zur Steuerpflicht" hebben gestuurt en dat ik bepaalde indicatie niet weergelegd heb.

Ik heb van hun niets ontvagen en eerlijk gezegd heb ik geen idee waar dit over gaat. Ik heb rekening bij hun gesloten nog in November 2025. Nu 8 maanden na het sluiten zou ik een verklaring moeten invullen terwijl ik bij het openen mijn NL BSN nummer vermeld heb,

Die heb ik ook gehad. Het lijkt alsof je elk jaar opnieuw moet verklaren dat je belastingingezetene bent in Nederland. Erg overdreven, maar heb het toch maar gedaan.

De spaarrente bij Volkswagenbank na de actieperiode is niet indrukwekkend, to say the least.
De zg. Sparbrief is wel interessant: 1 jaar 3.0%, 2 jaar 3.1%.
https://www.volkswagenban...age-sparen/sparbrief.html

Het is mij niet duidelijk of dit fiscaal gezien sparen is of toch een soort obligatie?
(ze praten over het afwezig zijn van koersbewegingen). Als het een gewoon spaardeposito is staan ze daarmee wel aan kop.

• Divine Chlorine
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:13
Harbo schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 20:19:

Hier dezelfde situatie en brief: rekening gesloten in Oktober 2025 en geen saldo meer aanwezig. Deze brief is een standaardbrief die gestuurd wordt door Duitse banken. Er staat in dat je gegevens en saldo wordt doorgegeven aan de Duitse Belastingdienst (die dit weer doorgeeft aan de Nederlandse Belastingdienst), in het kader van de internationale samenwerking tegen belastingontduiking. Omdat het saldo op 1.1.2026 0 Euro is, maakt het verder niets uit en hoef je niets te doen. Waarschijnlijk komt Volkswagenbank bij de volgende aanslag inkomstenbelasting (over 2026) automatisch in je lijst met bankrekeningen te staan (zoals bij veel tweakers hier het geval is), maar die kan je dan zelf verwijderen bij een saldo van 0 Euro. Deze brief is hét voorbeeld van een ambtelijk opgestelde brief die voor een normaal mens niet te begrijpen is, maar AI to the rescue...

• Harbo
  • Niet online
@Coffeeroam M.b.t. Sparbrief : Als ik dit goed lees, Spaarbrief is hetzelfde vorm als een deposito alleen voor periodes langer dan 1 jaar.

Dit is ook wat ik op internet vond : "Een Sparbrief is de Duitse term voor een bankspaarproduct (in Nederland vaak een deposito of spaarbrief genoemd). Het is sparen, geen obligatie. Hoewel je jouw geld voor een vaste periode vastzet en er een rentevergoeding voor krijgt, is het geen belegging zoals een obligatie."

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:48

Fanta

FordPerformance™️

xileS schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 21:48:
[...]

Ik lees hier vaker berichten over username bij Advanzia, maar ik zie in mijn account gewoon hetzelfde username als mijn account number.

Wellicht is dit recent veranderd ofzo? Iig heb ik zojuist via de website ook een verzoek ingediend om op te zeggen.
Ik ben al weken bezig om dat voor elkaar te krijgen, maar Advanzia reageert op geen enkele mail die ik stuur (3 stuks in de afgelopen 2 weken, nee, niet naar het noreply adres). Ze hebben op mijn verzoek wel mijn account verwijderd, maar als ik een nieuwe account probeer te openen met hetzelfde e-mailadres, linkt de portal die aan mijn oude username en kan ik er niet mee inloggen. De wachtwoord vergeten mail die ik vervolgens opvraag komt niet aan. Schiet mij maar lek, ik ben wel een beetje klaar met die bank. Reageer gewoon op je mail.

Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
Hobby car | '07 Mazda MX-5 2.0 Sportive

• Roncom
[...]

Vandaag geprobeerd, helaas werkt het nog niet. Opnieuw gebeld met Advanzia en een andere medewerker wist mij te vertellen dat het 2 werkdagen i.p.v. 24 uur duurt.. Morgen maar opnieuw proberen of het dan wel lukt.

• Impuls-1
Fanta schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 09:50:
[...]

Ik ben al weken bezig om dat voor elkaar te krijgen, maar Advanzia reageert op geen enkele mail die ik stuur (3 stuks in de afgelopen 2 weken, nee, niet naar het noreply adres). Ze hebben op mijn verzoek wel mijn account verwijderd, maar als ik een nieuwe account probeer te openen met hetzelfde e-mailadres, linkt de portal die aan mijn oude username en kan ik er niet mee inloggen. De wachtwoord vergeten mail die ik vervolgens opvraag komt niet aan. Schiet mij maar lek, ik ben wel een beetje klaar met die bank. Reageer gewoon op je mail.
Zoals al vele keren hier vermeld, ook nog door mij gisteren: Ik had precies ditzelfde. Even Advanzia bellen en dan worden direct terwijl je telefonisch contact hebt al je oude gegevens gewist. Daarmee zijn alle problemen verholpen. Kost je maar een paar minuten.

• SanookH
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:59

SanookH

_/-\o_

[...]

Gewoon even bellen dan wordt het direct geregeld. Is al vaker vermeld in dit forum.

• xileS
  • Niet online
[...]

En wat als je bij het aanvragen een andere emailadres gebruikt dan vorige account?

Volgens mij hielp dit namelijk vorige x bij mij ook niet en moest alsnog bellen..

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:48

Fanta

FordPerformance™️

xileS schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 10:56:
[...]

En wat als je bij het aanvragen een andere emailadres gebruikt dan vorige account?

Volgens mij hielp dit namelijk vorige x bij mij ook niet en moest alsnog bellen..
Ik heb 2 e-mailadressen in gebruik, ik ga niet nog een e-mailadres aanmaken alleen voor een tijdelijke actierente bij een bank.

Bedankt voor de adviezen om 'even te bellen', maar ik heb een goede reden (heeft met mijn gehoor te maken) om bellen tot een minimum te beperken, dus ik doe vrijwel alles liever per mail. Misschien gebruik ik niet het juiste adres? Ik mail naar advanziakonto@advanzia.com.

Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
Hobby car | '07 Mazda MX-5 2.0 Sportive

• mrmrmr
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

[...]

Dat werkt inderdaad niet, ook niet met ander telefoonnummer. Beter is meteen te bellen om oude afgemaakte of niet afgemaakte accounts te laten verwijderen. Anders kun je niet inloggen.

• mrmrmr
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

Fanta schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 11:12:
Bedankt voor de adviezen om 'even te bellen', maar ik heb een goede reden (heeft met mijn gehoor te maken) om bellen tot een minimum te beperken, dus ik doe vrijwel alles liever per mail. Misschien gebruik ik niet het juiste adres? Ik mail naar advanziakonto@advanzia.com.
Email wordt erg slecht gelezen en vragen worden genegeerd of niet goed geinterpreteerd. Ze kunnen alleen reageren met ingeblikte reacties. Er volgt zelden of nooit een actie in mijn ervaring. De enige werkende optie was voor mij te bellen.
offtopic:
Ik heb onlangs een IP telefoon aangeschaft voor iemand die slecht horend en slecht ziend is. Daarbij kun je kiezen voor een zeer goede codec (helderder geluid) met de VOIP provider en ook het volume kan omhoog worden gezet. Ook is handsfree bellen met goede kwaliteit mogelijk.

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:22
[...]

Ik kan nergens een telefoonnummer vinden van Customer Service, lekker vaag. Welk nummer zou ik moeten bellen, waar kan ik die vinden?

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

-Muncky- schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 11:41:
[...]

Ik kan nergens een telefoonnummer vinden van Customer Service, lekker vaag. Welk nummer zou ik moeten bellen, waar kan ik die vinden?
Het wordt langzaam wel het “de 5 standaard vragen over advanzia op repeat” topic… Kijk anders even in elk mailtje wat je van ze gehad hebt.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• devriesjande
  • Laatst online: 23:18
fsfikke schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 12:14:
[...]

Het wordt langzaam wel het “de 5 standaard vragen over advanzia op repeat” topic… Kijk anders even in elk mailtje wat je van ze gehad hebt.
En het telefoonnummer staat gewoon op de site.

• Harbo
  • Niet online
-Muncky- schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 11:41:
[...]

https://mein.advanziakonto.com/public#/contact

• Sander12
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 22:43
fsfikke schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 12:14:
[...]

Ja ja kan blijven rapporteren, maar volgens mij is de moderator op vakantie. Topic glijdt ver af.

• Impuls-1
Sander12 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 12:29:
[...]

Ja ja kan blijven rapporteren, maar volgens mij is de moderator op vakantie. Topic glijdt ver af.
Wat een onzin. Meestal speelt er iets bij een bepaalde bank, extra hoge rente of problemen, en dan gaat het daar veel over. Advanzia heeft nu de rente flink verhoogd, dus nu is die even aan de beurt. Over een tijdje weer een andere bank, kun je daar weer over gaan zeuren
Pagina: 1 ... 198 ... 211 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Politieke achtergrond kan hier: Het Nederlandse belastingstelsel

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of Vermogensrendementheffing 2.0 deel 2 terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic, net als Advanzia Het Grote Advanzia Topic

We willen hier geen persoonlijke updates zien ( a la 'ik ook', 'bevestiging gehad'), dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling