WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:42
Pinned/Bewaarpost: Advanzia

//
In tegenstelling tot het grote spaartopic, lees / hoor ik graag de persoonlijke ervaringen. (mits binnen de regels van dit forum)

Op/aanmerkingen graag vermelden via PB (indien je denkt dat het relevant is om toe te voegen)

Met name ervaringen iz de AML (witwas vragen), en gebruikte aanbiedingen algorithmes (als men denkt deze doorgrond te hebben)
Ook spel of type fouten, onjuiste info graag vermelden
//

Met dank aan @GroteVoet459

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xNKYKYVrdzzW9IzdNV06VkQuAZA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Do1qj1f6eeDryGKr8lHU6YEF.jpg?f=user_large

Website: https://www.advanziakonto.com/
Klantenportal: https://id.advanziakonto.com/
Rating: Lower medium (https://thebanks.eu/banks/16191)
Account vragen: Stel ze via de online portal, na het inloggen (lijkt een betere koppeling te zijn)

Actuele rente: Voor nieuwe klanten voor 3 maanden 3,51% effektief (3,45% nominaal), daarna 1,51%% effektief. Minimale inleg is € 5.000, maximaal € 1.000.000.

Rentebetaling: Maandelijks, op de eerste werkdag van de volgende maand
Kosten: Geen
Type: Vrij opneembaar

DGS: Luxemburg, tot € 100.000 - www.fgdl.lu.
Bronbelasting: Alleen voor inwoners van Luxemburg.
Erfbelasting: Alleen voor inwoners van Luxemburg.

En/Of: Nee
App: Nee
Wordt opgebouwde rente getoond: Nee

Je kunt maandelijks een nieuw afschrift downloaden in PDF formaat, met daarop ook het actuele rentetarief. Het maandelijkse afschrift wordt tevens per email toegezonden (rond de 5e van de maand).
Let op: je naam en adres staat niet op dit afschrift en dat kan problemen opleveren als je het nodig hebt als bewijs, bijvoorbeeld bij een hypotheekaanvraag
Snelheid van overboeken: Stortingen en opnames in de ochtend worden meestal dezelfde dag verwerkt.
Beperkingen opnemen/overboeken? Overboeken naar Advanzia vanuit elke rekening met dezelfde naam, terugboeken vanuit Advanzia alleen naar rekeningen waar geld vanaf gestort is.
Moment van jaaropgaaf (voor IB): Eind Maart (2026)
Andere diensten: niet voor NL of BE
Bijzonderheden: Nederland valt officieel niet onder de markten waar deze bank zich op richt en contact is dan ook in het Duits, Engels of Frans. De duitstalige site is het meest compleet.

Het actietarief voor nieuwe klanten is voor 3 maanden, maar ervaring leert dat hier met 3 hele maanden gerekend wordt, dus bij storten van de €5K (minimum voor de actie) aan het begin van een maand is de lopende maand "bonus". Maar je moet wel storten voor het einde van de actieperiode.

Je kunt je herhaald als nieuwe klant opgeven voor de actierente. Na de bevestiging van opzeggen (per email naar advanziakonto@advanzia.com) kun je je bijna direct (de voilgende dag?) weer aanmelden als nieuwe klant (hele procedure opnieuw doorlopen, inclusief scannen ID en gezicht) en de dan op dat moment lopende aanbieding krijgen.

Let op; De bank is vrij strikt bij het verlopen van de gebruikte ID. Zodra je een nieuwe ID ontvangen hebt van je gemeente, stuur die dan direct door. Als je een email hebt ontvangen dat ze gezien hebben dat je ID verlopen is wordt de toegang tot je rekening geblokkeerd tot een geldige ID is ontvangen!

Doorlooptijd openen rekening: 1 werkdag.
Identificatie:
  • Vul de verplichte velden van het aanmeldformulier in (Titel (als deze vermeld is in je ID), Voornaam, Achternaam, Mobiel#, Email, Adres, Nationalitiet(en), Geboortedatum en -plaats)
  • Op de tweede pagina geef je aan in welk land je belasting betaald.
  • TIN (Tax Identification Number) is je BSN
  • Pas op: Je bent bij openen verplicht om akkoord te gaan dat jouw data en live foto gebruikt worden voor een AI learning machine. Je kunt dit na het openen tegengaan door een email te sturen naar dpo@advanzia.com. Advies hierbij is om een bevestiging van verwijdering te vragen.
  • Benodige ID wordt gefilmd/gefotografeerd - dat kan op een PC of via een mobiel. Controle hiervan duurt ongeveer 5 minuten
  • Teken de documentatie digitaal met bevestiging via een SMS
  • Na enkele minuten volgt een bevestiging op het scherm en een email.
  • Ga naar het loginscherm en kies "Noch nicht registriert". Gebruik daar het Kontonummer uit de meest recente email.
  • Na het bevestigen van het emailadres via een link in de email kun je een account aanmaken.
    Diverse mensen op dit forum gebruiken een volgnummer in de naam om na sluiten direct een nieuwe aanvraag te kunnen doen die geen extra activiteiten vereist.
Rentewijzigingen (effektieve rente):

1-Jun-2026: 3,51% (+0,37%)
28-Mei-2026: Aanbieding voor (sommige) bestaande klanten: 3,14% voor aanvullende 3 maanden (en 3,4% bij mensen die in die korte 2 weken, geopend hadden met 3,4% t/m 30.09.2026)
24-Mrt-2026: 3,14% (-0,26%)
11-Mrt-2026: 3,40% (+0,26%)
27-Feb-2026: 3,14% (+0,30%)
20-Feb-2026: Aanbieding voor (sommige) bestaande klanten: 3,14% voor 3 maanden (tot eind v/d hele maand) bij €5K extra storting.
31-Jan-2026: 2,84% (-0,25%)
18-Dec-2025: 3,09% (+0,15), eerst tot 31-Dec, verlengd tot 31-Jan
20-Nov-2025: Aanbieding voor (sommige) bestaande klanten: 3,04% tot 31-Mrt bij €5K extra storting
06-Nov-2025: 2,94% (+0,21), eerst tot 30-Nov, verlengd tot 31-Dec
01-Nov-2025: 2,73% (+0,33)
01-Aug-2025: vervolgrente naar 1,51% (-0,24)
20-Jun-2025: 2,40% (-0,33)
02-Jun-2025: Vervolgrente naar 1,75% (-0,25)
20-Mrt-2025: 2,73% (-0,21)
24-Feb-2025: 2,94% (-0,45)
01-Nov-2024: 3,40% (-0,16)
24-Feb-2025: 2,94% (-0,46) voor 3 maanden
01-Sep-2024: 3,56% (-0,20) voor 4 maanden
01-Mei-2024: 3,76% (-0,21)
01-Apr-2024: 2,12% (+0,51) vervolgrente (na 3 maanden actieperiode)
01-Feb-2024: 3,97% (-0,16)
01-Jan-2024: 4,13% (+0,26)
01-Nov-2023: 3,87% (+0,07) - Klanten op 3,40% kregen deze nieuwe rente ook voor de rest van hun actieperiode.
01-Okt-2023: 3,80% (+0,14) - Maar actietarief nog maar voor 3 maanden (i.p.v. 6)
31-Jul-2023: 3,66% (+0,26)
30-Jun-2023: 3,40% (+0,15) - Na actieperiode: 1,61%
29 Mei 2023: 3,25% (+0,25)
06-Apr-2023: 3,00% (+0,80)
Xx-Feb-2022: 2,20% (+0,20)
Xx-Jan-2023: 2,00% (+0,40)
Xx-Okt-2022: 1,60% (+0,50)
Xx-Okt-2022: 1,10% (+0,45)
Xx-Sep-2022: 0,65% (+0,40)
Xx-Sep-2022: 0,25% (-0,25)
Xx-Aug-2022: 0,50% (+0,20)
Xx-Jul-2022: 0,30%

Dank aan: mrmrmr voor de initiële opzet

[ Voor 4% gewijzigd door Juan op 05-06-2026 11:57 ]

Vertrouwen is goed, controle nog beter

• Justie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:26
Dank je Juan voor het openen van dit Advanzia forum.

Meteen een tip voor de mensen met een Advanzia rekening: als je een rekening hebt en je ziet dat je ID (binnenkort) verloopt. Stuur zo snel mogelijk dan een email naar Advanzia met een kopie van je nieuwe ID, want anders blokkeert Advanzia zonder enig bericht (!) je rekening.

Voor de mensen die mijn Advanzia verhaal gevolgd hebben (account geblokkeerd), vele emails en telefoontjes verder is nu eindelijk mijn account weer actief. Advanzia gooit het op een technisch defect. Tip: heb je hetzelfde probleem? meldt dit telefonisch en zeg dat meer mensen hier last van hebben gehad en vraag specifiek of het backoffice dit wil oppakken. Gewone klantenservice doet niks voor je (behalve bericht sturen naar AML en die doen vervolgens niks).

Mijn verhaal wordt helemaal bizar. Ik heb geld misgelopen door de blokkade ivm lage rente na actie periode. Bovendien veel geld kwijt door al die telefoontjes. Ik stuur klacht naar complaints@advanzia.com. Ik krijg reply terug in het duits dat mijn email niet in hun systeem voorkomt en dat ze daarom mijn klacht niet in behandeling nemen. Wat? bizar. Ik gebruik absoluut hetzelfde emailadres. Ik weer reply teruggestuurd en tevens gevraagd of ze in het engels kunnen antwoorden. Ik stuur screenshot mee met mijn account waarin duidelijk mijn emailadres staat. Krijg ik reply..weer in het duits...dat mijn creditcard nu wel werkt. Wat? Wat een bizar antwoord. Het slaat helemaal nergens op. Ik zit weer helemaal vast. Echt krankzinnig dit. Wat een bank.

• Juan
Ja, over dat Creditcard gebeuren, heb ik mij ook eens verbaasd, er is ooit eens geclaimd dat ze geen bankrekening (spaarrekening) hadden, en alleen creditcards, refereren naar Advanziakonto,com bood geen uitkomst, kwam nooit een reactie op.

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
@Justie Het lijkt er op dat de beleving en ervaring van de klanten afhankelijk is van welke medewerker (ik heb geen namen) je ticket/mail/bericht behandelt. Dat mag eigenlijk niet zo zijn.

• Justie
Van de denk ik 6 telefoontjes (in menu voor Engels gekozen) die ik gepleegd heb naar Advanzia kreeg ik 5x dezelfde persoon aan de lijn (Simon heet hij geloof ik). Hij probeerde mij te helpen maar deed niet echt veel moeite. Hij had beloofd mij terug te bellen, doet hij niet. Hij beloofd berichtje te sturen naar AML, maar daarna is er van zijn kant geen enkele follow up. Hij zet mij on hold en dan ineens is de verbinding verbroken. Hij belt dan niet terug (en ja dat kan hij wel). 1x keer kreeg ik iemand anders aan de lijn en ik gaf aan dat ik net Simon aan de lijn had gehad....Simon wie?...die kende de persoon niet. Het leek erop alsof de mensen van klantenservice niet op 1 afdeling zitten of hij deed net alsof hij Simon niet kende.

• Juan
En kan je gewoon Engels praten met die mensen.?

Toevallig een kennis die bij ASN (Regiobank) werkt, en het AML verhaal besproken.

Dit hoort een EU bank, aan de voorkant af te kaarten, voor een rekening actief word

- Waar komt het geld vandaan (erfenis, loon, uitkering, vrijvallen polis, loterij etc..)
- Hoeveel denk je te gaan storten (mag je vanaf wijken, maar zodra het bv 3x zoveel is, kan je erop wachten)
- Wat is je inkomen per jaar?

Anders kan het gevraagd worden op het moment dat een transactie opvalt, met als gevolg blokkades.
Ik vermoed dus bij nieuwe rekeningen (zelf 3,51% geopend afgelopen maandag) dat KYC dan op orde is.
Als jij vaak schuift met grote bedragen (ivm acties) dan zou het iig aan de NL bank zijde (in mijn geval Rabobank) niet snel een probleem zijn, want dat past dan in "jou patroon" dus elke 3 maanden bv met 200k
Al verstouw je 1 mio per jaar, met bv 50k inkomen, dan valt het in jou patroon, want dat heb je dan aan het begin verklaard. Schuiven (dan wel in stukjes, of geheel) zou dan dus geen probleem moeten zijn. De ontvangende partij,(Advanzia) zou dat ook zonder problemen moeten verwerken (mits ze dus voldoende hebben gevraagd tijdens het openen)

Mocht het wel zo zijn, communiceer hierover via de online portal (zelfs dat stuk heeft een eigen sectie)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/250YKH6Mp2eDanF6rIN2uSskzCQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ftE7w5ZjIlpkDDNVB7DyhbAB.png?f=fotoalbum_large

Als ze dan nog beweren, geen antwoord te hebben gehad, dan weet ik het niet meer

• Justie
Als je belt naar Advanzia (tel nr 00352 263 87575) dan krijg je een menu te horen. Hier kun je kiezen voor Frans, Duits, of Engels. Daarna vragen ze in het menu of je al een account hebt of niet en daarna of ze het telefoongesprek mogen opnemen. Je kunt kiezen voor nee, dat wil ik niet. Daarna krijg je een medewerker aan de lijn. Heb je voor Engels gekozen dan kun je ook in het Engels met de persoon spreken.

• waalkachel2
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 12:55
Juan schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 10:16:
Pinned/Bewaarpost: Advanzia
[...]
Allereerst super bedankt voor deze nieuwe duidelijke opzet.

Gelijk een vraagje

Deze week test storting gedaan om 8.45, kwam de zelfde dag aan

Volgende dag om 10.45 een grote storting gedaan, kwam pas de volgende dag aan

Weet iemand of er een tijdstip van verzenden is waar stortingen nog dezelfde dag aankomen of is dit vrij random?

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
waalkachel2 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 12:54:
[...]

Allereerst super bedankt voor deze nieuwe duidelijke opzet.

Gelijk een vraagje

Deze week test storting gedaan om 8.45, kwam de zelfde dag aan

Volgende dag om 10.45 een grote storting gedaan, kwam pas de volgende dag aan

Weet iemand of er een tijdstip van verzenden is waar stortingen nog dezelfde dag aankomen of is dit vrij random?
Een storting gedaan woensdag na 15:00 uur kwam bij mij ook pas gisteren aan.
Het enige dat ik weet is hoe eerder op de dag des te groter de kans dat het dezelfde dag nog aankomt.
Pagina: 1