Oh ja, het is iets optioneels, dat "echtgenoot van". Het hóeft er niet in te staan. Maar gelukkig gaat het machinaal lezen dus wel goed.A3-D schreef op zondag 21 juni 2026 @ 11:22:
[...]
Toch wel, mijn paspoort is van 2024 en geldig t/m 2034. Ik heb overigens gewoon doorgeklikt en in de bevestiging staat wel mijn achternaam correct vermeld. Het zal allemaal wel loslopen hoop ik....
Zijn hier nog forumleden die Advanzia na aangemeld te hebben voor de 3,51% actie nu hebben opgezegd en opnieuw aangemeld om gebruik te maken van de 3,97% actie? Het voelt ergens een beetje krom en omslachtig, maar aan de andere kant als je de hoogste rentes nastreeft dan is dit toch wel een renteverschil om wat moeite voor te willen doen.
Ik heb dit dus ook en volgens mij is dit juist nieuw. Toen ik in 2024 een nieuwe paspoort ging aanvragen, kreeg ik de vraag of naam van mijn vrouw erop mocht. Ik vroeg of er hier nadelen aan zaten en volgens haar waren die er niet (behalve als je getrouwd was met dezelfde geslacht, wat in sommige landen eventueel voor problemen kan zorgen).Coffeeroam schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 12:39:
[...]
Dat zal vrees ik niet lukken, gezien het feit dat er bij het minste of geringste een blokkade van de identificatie onstaat. Maar wat vreemd, waarom staat er in het paspoort "echtgenoot van"? Dat is toch al heel lang niet meer zo?
Achteraf weet ik ook niet of dit wel handig is geweest, want op mijn ABN pas staat nu "voorletter. naamvrouw-mijnnaam". Dus een ABN medewerker heeft mijn naam denk ik ook verkeerd overgenomen, want zo heb ik mijn complete naam nog nooit ergens correct zien staan
Maar bij aanvraag van Advanzia heb ik gelukkig hiermee geen problemen ondervonden, dus het kan wel gewoon.
Dat is gewoon hoe Advanzia het kennelijk zelf graag wil organiseren, door je niet op verzoek te "upgraden", maar wel toe te staan dat je binnen enkele dagen "nieuwe" klant bent. Dus wat let je? Is nog niet eerder gebeurd (0,4% verschil), maar voor 0.4% zou ik het wel doen.Roncom schreef op zondag 21 juni 2026 @ 12:09:
Zijn hier nog forumleden die Advanzia na aangemeld te hebben voor de 3,51% actie nu hebben opgezegd en opnieuw aangemeld om gebruik te maken van de 3,97% actie? Het voelt ergens een beetje krom en omslachtig, maar aan de andere kant als je de hoogste rentes nastreeft dan is dit toch wel een renteverschil om wat moeite voor te willen doen.
Hier gisteren twee maal de Kündigung uitgestuurd. 3,97% is op dit moment gewoon heel goed. Enkel een paar German-only banken bieden dat tot nu toe aan, maar die houden itt Advanzia belasting in.Roncom schreef op zondag 21 juni 2026 @ 12:09:
Zijn hier nog forumleden die Advanzia na aangemeld te hebben voor de 3,51% actie nu hebben opgezegd en opnieuw aangemeld om gebruik te maken van de 3,97% actie? Het voelt ergens een beetje krom en omslachtig, maar aan de andere kant als je de hoogste rentes nastreeft dan is dit toch wel een renteverschil om wat moeite voor te willen doen.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Maar je kan binnen je 3 actie-maanden ook al opzeggen en gelijk (2 werkdagen) een nieuwe openen tegen 3,97%?Coffeeroam schreef op zondag 21 juni 2026 @ 13:18:
[...]
Dat is gewoon hoe Advanzia het kennelijk zelf graag wil organiseren, door je niet op verzoek te "upgraden", maar wel toe te staan dat je binnen enkele dagen "nieuwe" klant bent. Dus wat let je? Is nog niet eerder gebeurd (0,4% verschil), maar voor 0.4% zou ik het wel doen.
In de voorwaarden staat dat Advanzia jou drie maanden die actierente moet geven, nergens staat dat jij verplicht minimaal 3 maanden klant moet blijven.xileS schreef op zondag 21 juni 2026 @ 13:33:
[...]
Maar je kan binnen je 3 actie-maanden ook al opzeggen en gelijk (2 werkdagen) een nieuwe openen tegen 3,97%?
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Ik heb wel vaker opgezegd en een nieuwe aangevraagd, maar allemaal na de 3 maanden.fsfikke schreef op zondag 21 juni 2026 @ 13:45:
[...]
In de voorwaarden staat dat Advanzia jou drie maanden die actierente moet geven, nergens staat dat jij verplicht minimaal 3 maanden klant moet blijven.
Als iemand het nu gelukt is om op te zeggen en een nieuwe aan te vragen voor 3,97% dan hoor ik dat graag! Dat is denk ik wel de moeite ipv 3,51% dat ik nu heb.
Tijdens registratie wordt gevraagd of je toestemming geeft voor het ontvangen van marketingcommunicatie. Weet iemand hier of dit een vereiste is voor het ontvangen van een verlengaanbod? Met andere woorden: wordt een verlengingsaanbod als marketingcommunicatie gezien?
Een verlengaanbod is natuurlijk altijd welkom, maar verdere marketingmail heb ik weinig behoefte aan.
Een verlengaanbod is natuurlijk altijd welkom, maar verdere marketingmail heb ik weinig behoefte aan.
Zojuist ook een rekening op naam van mijn vrouw aangevraagd en daar ook hetzelfde verhaal, maar dan met mijn achternaamCoffeeroam schreef op zondag 21 juni 2026 @ 11:27:
[...]
Oh ja, het is iets optioneels, dat "echtgenoot van". Het hóeft er niet in te staan. Maar gelukkig gaat het machinaal lezen dus wel goed.
Aanmeldproces verliep verder vlekkeloos, rekeningen zijn aangemaakt en morgen gelijk maar storten dan!
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Zoals Advanzia schrijft in de voorwaarden: "Der Vertrag läuft auf unbestimmten Zeit, es besteht keine Mindestlaufzeit, .."xileS schreef op zondag 21 juni 2026 @ 14:04:
[...]
Ik heb wel vaker opgezegd en een nieuwe aangevraagd, maar allemaal na de 3 maanden.
Als iemand het nu gelukt is om op te zeggen en een nieuwe aan te vragen voor 3,97% dan hoor ik dat graag! Dat is denk ik wel de moeite ipv 3,51% dat ik nu heb.
Dus ja, je kan het Konto dus elk moment weer sluiten. @fsfikke heeft het al gedaan, binnen de actieperiode.
Goed om te horen dat het gewoon kan. Het is wel omslachtig, maar het kan de moeite nu wel waard zijn als je niet te lang zonder rente zit.Coffeeroam schreef op zondag 21 juni 2026 @ 16:36:
[...]
Zoals Advanzia schrijft in de voorwaarden: "Der Vertrag läuft auf unbestimmten Zeit, es besteht keine Mindestlaufzeit, .."
Dus ja, je kan het Konto dus elk moment weer sluiten. @fsfikke heeft het al gedaan, binnen de actieperiode.
Ik had liever een optie gezien dat je als bestaande klant alsnog 3,97% kan krijgen door bijv 5k bij te storten, maar die optie lijkt nu niet te komen.
Begin juni aangevraagd voor 3,51% en krijg zojuist de volgende mail:xileS schreef op zondag 21 juni 2026 @ 14:04:
[...]
Ik heb wel vaker opgezegd en een nieuwe aangevraagd, maar allemaal na de 3 maanden.
Als iemand het nu gelukt is om op te zeggen en een nieuwe aan te vragen voor 3,97% dan hoor ik dat graag! Dat is denk ik wel de moeite ipv 3,51% dat ik nu heb.
Zoals ik ‘m lees maken ze er dus 3,97% van - zelfs zonder extra storting van €5000, als je die al eerder hebt gedaan in juni.Good news for you!
We have increased the interest rate for new customers to 3.97% p.a. effective (3.90% p.a. nominal)!
If you deposit at least EUR 5,000 into your existing savings account by 30 June 2026, you will secure this attractive interest rate until 30/09/2026 – applicable to your entire balance.
If you have already deposited the minimum amount of EUR 5,000, this attractive interest rate will of course apply retroactively from the date of deposit.
Take advantage of this opportunity today and make your savings work harder for you!
As usual, you will see the interest rate on your next account statement.
Hier idem dito 😀
Sehr geehrter Herr Wxxxxx,
gute Neuigkeiten für Sie!
Wir haben den Zinssatz für Neukunden auf 3,97% eff. p.a. (3,90% nom. p.a.) erhöht!
Wenn Sie bis zum 30.06.2026 mindestens 5.000 EUR auf Ihr bestehendes Tagesgeldkonto einzahlen, sichern Sie sich diesen attraktiven Zinssatz bis einschließlich 30/09/2026 – und zwar auf Ihr gesamtes Guthaben.
Selbstverständlich gilt dieser Zinssatz auch rückwirkend ab dem Tag der Einzahlung, sofern Sie den Mindestbetrag von 5.000 EUR bereits eingezahlt haben.
Nutzen Sie noch heute die Gelegenheit, Ihr Geld attraktiv zu verzinsen!
Den Zinssatz finden Sie wie gewohnt auf Ihrem nächsten Kontoauszug.
Es gelten unsere AGB.
Advanzia Bank S.A.
14, rue Gabriel Lippmann
L-5365 Munsbach
Sehr geehrter Herr Wxxxxx,
gute Neuigkeiten für Sie!
Wir haben den Zinssatz für Neukunden auf 3,97% eff. p.a. (3,90% nom. p.a.) erhöht!
Wenn Sie bis zum 30.06.2026 mindestens 5.000 EUR auf Ihr bestehendes Tagesgeldkonto einzahlen, sichern Sie sich diesen attraktiven Zinssatz bis einschließlich 30/09/2026 – und zwar auf Ihr gesamtes Guthaben.
Selbstverständlich gilt dieser Zinssatz auch rückwirkend ab dem Tag der Einzahlung, sofern Sie den Mindestbetrag von 5.000 EUR bereits eingezahlt haben.
Nutzen Sie noch heute die Gelegenheit, Ihr Geld attraktiv zu verzinsen!
Den Zinssatz finden Sie wie gewohnt auf Ihrem nächsten Kontoauszug.
Es gelten unsere AGB.
Advanzia Bank S.A.
14, rue Gabriel Lippmann
L-5365 Munsbach
Vanochtend in het portaal van Advanzia bericht om mijn rekening te sluiten (zodat ik deze opnieuw kon openen tegen de gunstigere voorwaarden). Zojuist weer bericht via het portaal gestuurd dat mijn eerdere bericht van vanochtend kan worden ingetrokken, mits de rente van 3,97% ook wordt toegepast op bestaande klanten zoals Advanzia zojuist heeft bericht. Ben benieuwd of dit nog goedkomt.. Wellicht hebben ze meerdere opzeggingen gekregen en besloten om het ook voor bestaande klanten door te voeren(?).
Ben 2 weken terug opnieuw lid geworden en krijg nu ook die mail van 3.97%. (Mooie rente overigens).
Als ik het goed begrijp word dit dus toegepast op mijn account?
Wat zou het toch handig zijn als ze het rentepercentage gewoon in het account vermelden. Zou hun ook een hoop vragen besparen.
Als ik het goed begrijp word dit dus toegepast op mijn account?
Wat zou het toch handig zijn als ze het rentepercentage gewoon in het account vermelden. Zou hun ook een hoop vragen besparen.
Hier ook de aanbieding naar 3,97% t/m 30 september op mijn account, ik had deze verwacht op het account van de vrouw.
Vertrouwen is goed, controle nog beter
Hier ook om 16:27 ontvangen! Afgelopen nacht toevallig 4k eraf gehaald en even getwijfeld om alles eraf te halen. Ik had ff geen zin om op te zeggen en straks tegen eventuele problemen aan te lopen bij opnieuw aanvragen, dus dacht nog even wafwachten.Uniciteit schreef op maandag 22 juni 2026 @ 16:29:
[...]
Begin juni aangevraagd voor 3,51% en krijg zojuist de volgende mail:
[...]
Zoals ik ‘m lees maken ze er dus 3,97% van - zelfs zonder extra storting van €5000, als je die al eerder hebt gedaan in juni.
Maar het is mij idd niet helemaal duidelijk of ik vanaf vandaag 16:27 nog 5k moet overmaken of als ik eerder in juni al 5k overgemaakt heb ook al voldoet.. Maar ik denk dat je idd gelijk hebt dat het hier niet om extra 5k gaat.
[ Voor 4% gewijzigd door xileS op 22-06-2026 17:57 ]
Vandaag en morgen niets doen , morgen “Koningsdag” in luxembourg, dus banken dicht!
Vertrouwen is goed, controle nog beter
Hier bij mij het vervelende verschijnsel dat ik niet de keuze krijg om een nieuwe gebruikersnaam te kiezen. Ik krijg na de aanmelding op de website (mail en inlogcode werken wel prima) met mijn nieuwe rekeningnummer een melding met een super oude gebruikersnaam van mij uit 2023 dat deze al bestaat. En kom dus niet verder. Heel raar dat ik die oude gebruikersnaam te zien krijg - zelf was ik al 3 gebruikersnamen verder. Hoe is het mogelijk!
En dan kan er morgen ook al niet getelefoneerd worden?
En dan kan er morgen ook al niet getelefoneerd worden?
Alles dicht
//
Bitte beachten Sie, dass unser telefonischer Kundenservice am 23. Juni 2026 vorübergehend nicht erreichbar ist.
//
//
Bitte beachten Sie, dass unser telefonischer Kundenservice am 23. Juni 2026 vorübergehend nicht erreichbar ist.
//
Vertrouwen is goed, controle nog beter
Dat is precies het probleem dat ik ook had. Mailen hielp niet (kreeg onzinnige antwoorden terug), bellen wel: laat die oude verwijzing weghalen en/of een andere naam kiezen. Degene die ik aan de lijn kreeg begreep het probleem helemaal. Dat is inmiddels al weer 3 maanden geleden.Coffeeroam schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:23:
Hier bij mij het vervelende verschijnsel dat ik niet de keuze krijg om een nieuwe gebruikersnaam te kiezen. Ik krijg na de aanmelding op de website (mail en inlogcode werken wel prima) met mijn nieuwe rekeningnummer een melding met een super oude gebruikersnaam van mij uit 2023 dat deze al bestaat. En kom dus niet verder. Heel raar dat ik die oude gebruikersnaam te zien krijg - zelf was ik al 3 gebruikersnamen verder. Hoe is het mogelijk!
En dan kan er morgen ook al niet getelefoneerd worden?
Dat het nog steeds gebeurt zegt me dat de developer waarschijnlijk niet beschikbaar is voor follow up acties.
Ook niet storten dus. Eigenlijk idioot anno 2026, hè.... Als ik nu zou storten wordt het vannacht overgeboekt en komt het daar ook binnen. Ze krijgen dat in digitaal formaat aangeleverd en hun systeem kan feilloos bepalen wat het rentegevende moment is geweest. Of dat nou een zaterdag, een zondag of een feestdag was. Bij Nederlandse banken tellen toch wel alle dagen in een jaar mee?Juan schreef op maandag 22 juni 2026 @ 18:35:
Vandaag en morgen niets doen , morgen “Koningsdag” in luxembourg, dus banken dicht!
Niet alle Nederlandse banken. Dan heb je iets te kiezen. Zodra je het weet kan je er rekening mee houden.rowicom schreef op maandag 22 juni 2026 @ 22:26:
...
Bij Nederlandse banken tellen toch wel alle dagen in een jaar mee?
Hah oeps, toevallig vandaag mijn eerste advanzia rekening gegevens ontvangen, en dus geld overgemaakt.
Wat me opviel was dat ASN het wel heel lang "in behandeling" had staan, maar dat zal vast ongerelateerd zijn.
Wat me opviel was dat ASN het wel heel lang "in behandeling" had staan, maar dat zal vast ongerelateerd zijn.
Jammer dat ze die feest-email niet aan alle bestaande klanten sturen. Wellicht zoals boven genoemd iets met marketingspam weigeren? Kan natuurlijk proberen 5.000 bij te storten en dan 1/7 te kijken welke rente ze gehanteerd hebben bij de berekening.
Mijn deposito valt op 2 juli vrij, kan ik vast een rekening maken en dan pas begin juli de 5000 euro storten? Zie dat de actierente tot 30 Jun loopt maar die zal vast verlengd worden
Wil je dat testen ?brabosnol1 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 06:47:
... Kan natuurlijk proberen 5.000 bij te storten en dan 1/7 te kijken welke rente ze gehanteerd hebben bij de berekening.
En het resultaat hier even melden. Helaas n=1, want het is wel Advanzia.
Tja, dat hebben we wel vaker gezien! Er wordt een groep bestaande klanten geselecteerd, en op basis waarvan, dat weet niemand. De rest heeft pech, maar die kunnen proberen snel hun rekening op te heffen en een nieuwe rekening te openen. Mits er geen IT glitches zijn...brabosnol1 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 06:47:
Jammer dat ze die feest-email niet aan alle bestaande klanten sturen. Wellicht zoals boven genoemd iets met marketingspam weigeren? Kan natuurlijk proberen 5.000 bij te storten en dan 1/7 te kijken welke rente ze gehanteerd hebben bij de berekening.
Hm alweer 23 juni middag en heb dit keer geen aanbieding ontvangen. Ik begrijp dat ze er gisterochtend meer begonnen zijn. Zal niet meer komen dan verwacht ik.
Marketing vinkjes allemaal aangevinkt overigens tijdens aanmelden. Misschien omdat ze me al een keer verlengd hebben. Even wachten of ze nog mails uitsturen en anders ook maar opzeggen en opnieuw aanmelden.
Marketing vinkjes allemaal aangevinkt overigens tijdens aanmelden. Misschien omdat ze me al een keer verlengd hebben. Even wachten of ze nog mails uitsturen en anders ook maar opzeggen en opnieuw aanmelden.
@Trishul Ik heb gisteren per email dit gevraagd. Vandaag antwoord met antwoord Nee. Dan meteen opgezegd. Dus jij hoeft niet te wachten op hun email, vragen mag je zelf doen.
Maar goed, voor degenen die de 3,97 mail wel ontvangen hebben, is het wachten op het antwoord op de vraag: 'geldt de verhoogde rente alleen als je na ontvangst van de mail een bedrag van 5k bijstort of geldt ie ook als je al 5k of meer had staan.' Zeg ik dat zo goed?