• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14:24
JantjeO schreef op maandag 29 juni 2026 @ 20:28:
[...]

ik wacht dan even tot 1 juli dan pak ik bijna 4mnd die actie rente of wellicht iets lager, dat is slimmer tenzij de nieuwe actierente (flink) wijzigt per 1 juli naar minder dan <3%
ik verwacht wel eerlijk gezegd een nieuwe lagere actierente naar +- 3,5%
Tja dat is koffiedik kijken. Ik verwacht zoiets wel overigens.

Maar je kunt ook zomaar hebben dat straks in september de mensen die in juni zijn gestart hun actierente verlengd krijgen en dat er straks in oktober niet zo'n soort verlenging wordt gedaan. Dat hebben we wel eerder gezien. Dan heb je alsnog minder maanden met hoge rente.

• JantjeO
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:36
swimfreak schreef op maandag 29 juni 2026 @ 20:36:
[...]

bij mij ook request for documents... woonplaats verificatie. Aanvraag loopt sinds zondag, dus nog niet zo lang.

Anders wordt het voor mij ook meedoen met de rente van juli
als de actierente niet verder zakt dan 3% in juli is het gunstiger om 3mnd + bijna 1 extra mnd tegen die lagere rente te sparen dan nu nog 3mnd tegen 3,9% .

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Coffeeroam schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 07:55:
[...]

Ondertussen zit ik nu 22 dagen na opening van de rekening, en deze is nog steeds niet volledig functioneel. Ik kan geen geld terugboeken van OP de rekening waarvandaan ik heb ingelegd. Het zal wel komen omdat het een rekening op 2 namen is en de tenaamstelling dus niet hetzelfde is. Maar wel gek dat ze dan wel inkomende bedragen accepteren, wel drie keer! Enfin, opnieuw gebeld met Luxemburg (dat was het 8ste telefoontje al). Ze zouden het in orde maken.....
Heb je niet ook een rekening waarvan de tenaamstelling wel overeenkomt ? Zodat je die wel kan gebruiken voor opnames nadat je eerst een storting daarvandaan hebt gedaan ?

• Coffeeroam
W1ck1e schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 08:00:
[...]

Heb je niet ook een rekening waarvan de tenaamstelling wel overeenkomt ? Zodat je die wel kan gebruiken voor opnames nadat je eerst een storting daarvandaan hebt gedaan ?
Dat is ook een optie die ik heb inderdaad. Maar het is handiger als het op je gangbare betaalrekening terug kan komen (en overigens vind ik dat als ze stortingen accepteren vanaf een bepaalde rekening, dat die dan ook per definitie en automatisch geschikt moet zijn voor opnames).

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Coffeeroam schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 10:40:
[...]

Dat is ook een optie die ik heb inderdaad. Maar het is handiger als het op je gangbare betaalrekening terug kan komen (en overigens vind ik dat als ze stortingen accepteren vanaf een bepaalde rekening, dat die dan ook per definitie en automatisch geschikt moet zijn voor opnames).
Met dat laatste ben ik het wel eens, maar als ik een tegenrekening heb waar ik opnames kan laten landen zou ik niet langer wachten dan nodig met het inleggen van de 5000 euro. Maar goed dat wil je toch pas in juli doen, denk ik.

• Pinguin321
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 13:38
Ik ben begonnen met het in delen opnemen van het saldo om daarna de rekening op te zeggen.

Gisteren lukte het niet om meer dan 2 Auszahlungen te doen. Vandaag stopt het bij 1.

Zit hier misschien een max per dag op?

(Ik weet dat ik tussendoor 5 minuten moet wachten)

[ Voor 10% gewijzigd door Pinguin321 op 30-06-2026 10:47 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Pinguin321 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 10:46:
Ik ben begonnen met het in delen opnemen van het saldo om daarna de rekening op te zeggen.

Gisteren lukte het niet om meer dan 2 Auszahlungen te doen. Vandaag stopt het bij 1.

Zit hier misschien een max per dag op?

(Ik weet dat ik tussendoor 5 minuten moet wachten)
Waarom in delen? Sowieso doet Advanzia het ook voor je bij opzeggen en gaat dat naar mijn ervaring ook heel snel (opzegginsmailtje en geld op tegenrekening binnen een paar uur).

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Pinguin321
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 13:38
fsfikke schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 10:58:
[...]

Waarom in delen? Sowieso doet Advanzia het ook voor je bij opzeggen en gaat dat naar mijn ervaring ook heel snel (opzegginsmailtje en geld op tegenrekening binnen een paar uur).
Ik doe het in delen vanwege een limiet op mijn betaalrekening. Wat er nu nog staat ga ik in 1 keer opzeggen. Bedankt voor deze tip.

• Coffeeroam
W1ck1e schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 10:44:
[...]

Met dat laatste ben ik het wel eens, maar als ik een tegenrekening heb waar ik opnames kan laten landen zou ik niet langer wachten dan nodig met het inleggen van de 5000 euro. Maar goed dat wil je toch pas in juli doen, denk ik.
Ik heb de €5000 maar wel gestort. Dan weet je dat je de 3.97% hebt. Over drie maanden zien we wel weer.

• swimfreak
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 14:29
JantjeO schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 07:59:
[...]

als de actierente niet verder zakt dan 3% in juli is het gunstiger om 3mnd + bijna 1 extra mnd tegen die lagere rente te sparen dan nu nog 3mnd tegen 3,9% .
Ik heb een herinneringsmail gekregen mbt bewijs van het woonadres. Blijkbaar is de eerder door mij verzonden mail nog niet verwerkt.

Wordt dus voor mij meegaan met de hopelijk mooie actierente van juli! Want 1 juli ga ik zo niet meer halen

[ Voor 6% gewijzigd door swimfreak op 30-06-2026 12:41 ]

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ik heb geen probleem met tennaamstelling want ik gebruik de zelfde rekening wat ik ook eerder bij de Advaniza gebruikt heb. Gistren gebeld en gevraagd naar status en krijg ik te horen dat nog niet behandeld is. Nu een email met hun 2 tag nummers gestuurd met de vraag of ze nog iets van mij verwachten. Mijn gevoel is dat ik ergens op een "uitvallijst" terechtgekomen ben en dat ze nu geen haast hebben om deze te behandelen.

• Coffeeroam
Harbo schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 13:44:
Ik heb geen probleem met tennaamstelling want ik gebruik de zelfde rekening wat ik ook eerder bij de Advaniza gebruikt heb. Gistren gebeld en gevraagd naar status en krijg ik te horen dat nog niet behandeld is. Nu een email met hun 2 tag nummers gestuurd met de vraag of ze nog iets van mij verwachten. Mijn gevoel is dat ik ergens op een "uitvallijst" terechtgekomen ben en dat ze nu geen haast hebben om deze te behandelen.
Dat gevoel had ik ook de afgelopen 3 weken! Maar over de tenaamstelling: ik heb al 4x dezelfde tegenrekening gebruikt, hier nooit iets aan veranderd, maar nu ineens is het een probleem. Dan zullen de eisen dus recent zijn aangescherpt, moet ik concluderen (of hun IT systeem anders is ingericht).

• Coffeeroam
swimfreak schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 12:14:
[...]

Ik heb een herinneringsmail gekregen mbt bewijs van het woonadres. Blijkbaar is de eerder door mij verzonden mail nog niet verwerkt.

Wordt dus voor mij meegaan met de hopelijk mooie actierente van juli! Want 1 juli ga ik zo niet meer halen
Volgens mij hoef je niet eerst een woonplaatsbewijs te sturen voordat je je rekening kunt gebruiken. Dat bewijs bepaalt toch slechts of je wel/niet bronbelasting betaalt? - dat kun je ook nog wel begin juli bewijzen.

• swimfreak
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 14:29
Coffeeroam schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 13:50:
[...]

Volgens mij hoef je niet eerst een woonplaatsbewijs te sturen voordat je je rekening kunt gebruiken. Dat bewijs bepaalt toch slechts of je wel/niet bronbelasting betaalt? - dat kun je ook nog wel begin juli bewijzen.
Ik heb nog geen mail gehad met rekeningnummer/ Kontonummer etc

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

Kennelijk is een verzoek tot opheffen niet genoeg:
Thank you very much for your notice of termination.

Unfortunately, you have not confirmed the reference account to which your funds can be transferred.
Uiteraard is de reference account (de tegenrekening bedoelen ze) geldig, de rekening bestaat pas 3 maanden en het geld komt van die rekening.

Dus geef bij opzeggen meteen aan dat het geld op de bekende rekening teruggestort kan worden.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

mrmrmr schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 14:37:
Kennelijk is een verzoek tot opheffen niet genoeg:

[...]

Uiteraard is de reference account (de tegenrekening bedoelen ze) geldig, de rekening bestaat pas 3 maanden en het geld komt van die rekening.

Dus geef bij opzeggen meteen aan dat het geld op de bekende rekening teruggestort kan worden.
Zoals hier al tig keer gemeld moet je bij opzeggen aangeven op welke rekening je het geld gestort wilt hebben. Alleen dat jij een tegenrekening hebt waarvan het geld ooit gestort is, is logischerwijs niet genoeg. Voor hetzelfde geld bestaat die rekening helemaal niet meer.

[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 30-06-2026 15:37 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ik zie dat ze 3,97% hebben verlengd tot 31/07/2026. Dat is mooi want na bellen (tijdens het bellen) was mijn rekeningnummer aangemaakt. Storten na morgen is ook een extra maand mee. Dat hoor ik net aan de lijn. Nog niet geprobeerd te registreren omdat de man zei dat ik niet eerder dan vanavond moet proberen omdat de rekening is net aangemaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door Harbo op 30-06-2026 15:39 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste