• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08:01
JantjeO schreef op maandag 29 juni 2026 @ 20:28:
[...]

ik wacht dan even tot 1 juli dan pak ik bijna 4mnd die actie rente of wellicht iets lager, dat is slimmer tenzij de nieuwe actierente (flink) wijzigt per 1 juli naar minder dan <3%
ik verwacht wel eerlijk gezegd een nieuwe lagere actierente naar +- 3,5%
Tja dat is koffiedik kijken. Ik verwacht zoiets wel overigens.

Maar je kunt ook zomaar hebben dat straks in september de mensen die in juni zijn gestart hun actierente verlengd krijgen en dat er straks in oktober niet zo'n soort verlenging wordt gedaan. Dat hebben we wel eerder gezien. Dan heb je alsnog minder maanden met hoge rente.

• JantjeO
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-07 20:21
swimfreak schreef op maandag 29 juni 2026 @ 20:36:
[...]

bij mij ook request for documents... woonplaats verificatie. Aanvraag loopt sinds zondag, dus nog niet zo lang.

Anders wordt het voor mij ook meedoen met de rente van juli
als de actierente niet verder zakt dan 3% in juli is het gunstiger om 3mnd + bijna 1 extra mnd tegen die lagere rente te sparen dan nu nog 3mnd tegen 3,9% .

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Coffeeroam schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 07:55:
[...]

Ondertussen zit ik nu 22 dagen na opening van de rekening, en deze is nog steeds niet volledig functioneel. Ik kan geen geld terugboeken van OP de rekening waarvandaan ik heb ingelegd. Het zal wel komen omdat het een rekening op 2 namen is en de tenaamstelling dus niet hetzelfde is. Maar wel gek dat ze dan wel inkomende bedragen accepteren, wel drie keer! Enfin, opnieuw gebeld met Luxemburg (dat was het 8ste telefoontje al). Ze zouden het in orde maken.....
Heb je niet ook een rekening waarvan de tenaamstelling wel overeenkomt ? Zodat je die wel kan gebruiken voor opnames nadat je eerst een storting daarvandaan hebt gedaan ?

• Coffeeroam
W1ck1e schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 08:00:
[...]

Heb je niet ook een rekening waarvan de tenaamstelling wel overeenkomt ? Zodat je die wel kan gebruiken voor opnames nadat je eerst een storting daarvandaan hebt gedaan ?
Dat is ook een optie die ik heb inderdaad. Maar het is handiger als het op je gangbare betaalrekening terug kan komen (en overigens vind ik dat als ze stortingen accepteren vanaf een bepaalde rekening, dat die dan ook per definitie en automatisch geschikt moet zijn voor opnames).

• W1ck1e
  • Nu online
Coffeeroam schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 10:40:
[...]

Dat is ook een optie die ik heb inderdaad. Maar het is handiger als het op je gangbare betaalrekening terug kan komen (en overigens vind ik dat als ze stortingen accepteren vanaf een bepaalde rekening, dat die dan ook per definitie en automatisch geschikt moet zijn voor opnames).
Met dat laatste ben ik het wel eens, maar als ik een tegenrekening heb waar ik opnames kan laten landen zou ik niet langer wachten dan nodig met het inleggen van de 5000 euro. Maar goed dat wil je toch pas in juli doen, denk ik.

• Pinguin321
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 08:38
Ik ben begonnen met het in delen opnemen van het saldo om daarna de rekening op te zeggen.

Gisteren lukte het niet om meer dan 2 Auszahlungen te doen. Vandaag stopt het bij 1.

Zit hier misschien een max per dag op?

(Ik weet dat ik tussendoor 5 minuten moet wachten)

[ Voor 10% gewijzigd door Pinguin321 op 30-06-2026 10:47 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Pinguin321 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 10:46:
Ik ben begonnen met het in delen opnemen van het saldo om daarna de rekening op te zeggen.

Gisteren lukte het niet om meer dan 2 Auszahlungen te doen. Vandaag stopt het bij 1.

Zit hier misschien een max per dag op?

(Ik weet dat ik tussendoor 5 minuten moet wachten)
Waarom in delen? Sowieso doet Advanzia het ook voor je bij opzeggen en gaat dat naar mijn ervaring ook heel snel (opzegginsmailtje en geld op tegenrekening binnen een paar uur).

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Pinguin321
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 08:38
fsfikke schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 10:58:
[...]

Waarom in delen? Sowieso doet Advanzia het ook voor je bij opzeggen en gaat dat naar mijn ervaring ook heel snel (opzegginsmailtje en geld op tegenrekening binnen een paar uur).
Ik doe het in delen vanwege een limiet op mijn betaalrekening. Wat er nu nog staat ga ik in 1 keer opzeggen. Bedankt voor deze tip.

• Coffeeroam
W1ck1e schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 10:44:
[...]

Met dat laatste ben ik het wel eens, maar als ik een tegenrekening heb waar ik opnames kan laten landen zou ik niet langer wachten dan nodig met het inleggen van de 5000 euro. Maar goed dat wil je toch pas in juli doen, denk ik.
Ik heb de €5000 maar wel gestort. Dan weet je dat je de 3.97% hebt. Over drie maanden zien we wel weer.

• swimfreak
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 18-07 18:57
JantjeO schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 07:59:
[...]

als de actierente niet verder zakt dan 3% in juli is het gunstiger om 3mnd + bijna 1 extra mnd tegen die lagere rente te sparen dan nu nog 3mnd tegen 3,9% .
Ik heb een herinneringsmail gekregen mbt bewijs van het woonadres. Blijkbaar is de eerder door mij verzonden mail nog niet verwerkt.

Wordt dus voor mij meegaan met de hopelijk mooie actierente van juli! Want 1 juli ga ik zo niet meer halen

[ Voor 6% gewijzigd door swimfreak op 30-06-2026 12:41 ]

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ik heb geen probleem met tennaamstelling want ik gebruik de zelfde rekening wat ik ook eerder bij de Advaniza gebruikt heb. Gistren gebeld en gevraagd naar status en krijg ik te horen dat nog niet behandeld is. Nu een email met hun 2 tag nummers gestuurd met de vraag of ze nog iets van mij verwachten. Mijn gevoel is dat ik ergens op een "uitvallijst" terechtgekomen ben en dat ze nu geen haast hebben om deze te behandelen.

• Coffeeroam
Harbo schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 13:44:
Ik heb geen probleem met tennaamstelling want ik gebruik de zelfde rekening wat ik ook eerder bij de Advaniza gebruikt heb. Gistren gebeld en gevraagd naar status en krijg ik te horen dat nog niet behandeld is. Nu een email met hun 2 tag nummers gestuurd met de vraag of ze nog iets van mij verwachten. Mijn gevoel is dat ik ergens op een "uitvallijst" terechtgekomen ben en dat ze nu geen haast hebben om deze te behandelen.
Dat gevoel had ik ook de afgelopen 3 weken! Maar over de tenaamstelling: ik heb al 4x dezelfde tegenrekening gebruikt, hier nooit iets aan veranderd, maar nu ineens is het een probleem. Dan zullen de eisen dus recent zijn aangescherpt, moet ik concluderen (of hun IT systeem anders is ingericht).

• Coffeeroam
swimfreak schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 12:14:
[...]

Ik heb een herinneringsmail gekregen mbt bewijs van het woonadres. Blijkbaar is de eerder door mij verzonden mail nog niet verwerkt.

Wordt dus voor mij meegaan met de hopelijk mooie actierente van juli! Want 1 juli ga ik zo niet meer halen
Volgens mij hoef je niet eerst een woonplaatsbewijs te sturen voordat je je rekening kunt gebruiken. Dat bewijs bepaalt toch slechts of je wel/niet bronbelasting betaalt? - dat kun je ook nog wel begin juli bewijzen.

• swimfreak
Coffeeroam schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 13:50:
[...]

Volgens mij hoef je niet eerst een woonplaatsbewijs te sturen voordat je je rekening kunt gebruiken. Dat bewijs bepaalt toch slechts of je wel/niet bronbelasting betaalt? - dat kun je ook nog wel begin juli bewijzen.
Ik heb nog geen mail gehad met rekeningnummer/ Kontonummer etc

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

Kennelijk is een verzoek tot opheffen niet genoeg:
Thank you very much for your notice of termination.

Unfortunately, you have not confirmed the reference account to which your funds can be transferred.
Uiteraard is de reference account (de tegenrekening bedoelen ze) geldig, de rekening bestaat pas 3 maanden en het geld komt van die rekening.

Dus geef bij opzeggen meteen aan dat het geld op de bekende rekening teruggestort kan worden.

@fsfikke Wat zijn we vriendelijk...

[ Voor 4% gewijzigd door mrmrmr op 30-06-2026 19:27 ]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

mrmrmr schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 14:37:
Kennelijk is een verzoek tot opheffen niet genoeg:

[...]

Uiteraard is de reference account (de tegenrekening bedoelen ze) geldig, de rekening bestaat pas 3 maanden en het geld komt van die rekening.

Dus geef bij opzeggen meteen aan dat het geld op de bekende rekening teruggestort kan worden.
Zoals hier al tig keer gemeld moet je bij opzeggen aangeven op welke rekening je het geld gestort wilt hebben. Alleen dat jij een tegenrekening hebt waarvan het geld ooit gestort is, is logischerwijs niet genoeg. Voor hetzelfde geld bestaat die rekening helemaal niet meer.

[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 30-06-2026 15:37 ]

• Harbo
  • Niet online
Ik zie dat ze 3,97% hebben verlengd tot 31/07/2026. Dat is mooi want na bellen (tijdens het bellen) was mijn rekeningnummer aangemaakt. Storten na morgen is ook een extra maand mee. Dat hoor ik net aan de lijn. Nog niet geprobeerd te registreren omdat de man zei dat ik niet eerder dan vanavond moet proberen omdat de rekening is net aangemaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door Harbo op 30-06-2026 15:39 ]

• JantjeO
Voor degene die twijfelen of ze NU voor vlak einde maand of morgen (om zo een extra mnd mee te pakken bovenop de 3mnd) moeten storten en zo ja hoeveel hier een handig rekensheetje met scenarios.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PvYIlS5C9-b7VTToRV9xTKqVAfc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yO36fJf7jYSHOOnD302KMUBX.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door JantjeO op 30-06-2026 16:22 ]

• rubenjanse
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 04:13
Ik ben eind april ingestapt bij Advanzia dus krijg nu zo'n 3,1%. Ik heb helaas niet het aanbod van 3,9 gekregen, dus ben aan het afwachten of ik in juli moet sluiten en heropenen. Met mijn spaargeld zou dat honderden euro's extra opleveren.

• patrickmooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-07 09:41
Harbo schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 15:38:
Ik zie dat ze 3,97% hebben verlengd tot 31/07/2026. Dat is mooi want na bellen (tijdens het bellen) was mijn rekeningnummer aangemaakt. Storten na morgen is ook een extra maand mee. Dat hoor ik net aan de lijn. Nog niet geprobeerd te registreren omdat de man zei dat ik niet eerder dan vanavond moet proberen omdat de rekening is net aangemaakt.
Wat bedoel je precies met "na morgen"? Je kunt morgen (dinsdag 1 juli) toch al storten voor de extra maand, als ik het goed begrijp? Of moet je echt wachten tot woensdag 2 juli?

• patrickmooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-07 09:41
JantjeO schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 16:20:
Voor degene die twijfelen of ze NU voor vlak einde maand of morgen (om zo een extra mnd mee te pakken bovenop de 3mnd) moeten storten en zo ja hoeveel hier een handig rekensheetje met scenarios.

[Afbeelding]
Zou iemand het overzicht misschien kunnen toelichten aan de hand van de huidige situatie nu de rente van 3,97% is verlengd tot en met 31 juli? Ik begrijp niet goed wat nu de meest optimale keuze is. Ook is het mij niet duidelijk waar de genoemde 2,94% vandaan komt...

• Harbo
  • Niet online
patrickmooij schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 21:15:
[...]

Wat bedoel je precies met "na morgen"? Je kunt morgen (dinsdag 1 juli) toch al storten voor de extra maand, als ik het goed begrijp? Of moet je echt wachten tot woensdag 2 juli?
Ja, vanaf morgen (1 Juli). Sorry.

• Harbo
  • Niet online
rubenjanse schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 20:51:
Ik ben eind april ingestapt bij Advanzia dus krijg nu zo'n 3,1%. Ik heb helaas niet het aanbod van 3,9 gekregen, dus ben aan het afwachten of ik in juli moet sluiten en heropenen. Met mijn spaargeld zou dat honderden euro's extra opleveren.
Ik had ook 3,14% tot 30.09. Afgelopen week dinsdag opgezegd, alles afgehaald. Zaterdag opnieuw aangemeld en vandaag een rekening met 3,97%. Ik moet wel 2 keer bellen om het identificatie proces voor elkaar te krijgen (werd niet opgepakt).

• Harbo
  • Niet online
patrickmooij schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 21:22:
[...]

Zou iemand het overzicht misschien kunnen toelichten aan de hand van de huidige situatie nu de rente van 3,97% is verlengd tot en met 31 juli? Ik begrijp niet goed wat nu de meest optimale keuze is. Ook is het mij niet duidelijk waar de genoemde 2,94% vandaan komt...
Hij wil toelichten dat jij soms gelijk of beter bent met wat lagere rente omdat in de bepaalde scenario's van 3 of 4 maanden gewoon meer rentedragende dagen hebt. Persoonlijk zou ik altijd voor 3,97% gaan omdat deze sowieso hoger is en heb jij kans op de verlenging. 2,94% is een oude rente (geen idee of iemand dat nog heeft) en wordt niet zeker naar een hogere percentage verlengd.

• JantjeO
Nee die 2,94% is het breakeven point, zie ook de opmerkingen onderaan de screenshot.
Maar het probleem van wachten of meteen instappen hebben we niet meer (of deze komende maand) omdat blijkbaar juli ook 3,97% is.

Maar goed 1 juli instappen ipv nu 30 juni is dus slimmer als ik de FAQ/startbericht Advanzia mag geloven, want dan krijg je bijna 4mnd die hoge rente. Dat is wat ik ga doen iig.

[ Voor 65% gewijzigd door JantjeO op 30-06-2026 23:18 ]

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:43
Voor de nieuwe actie van 3,97% heb ik in juni een account aangemaakt en vorige week > € 10.000,- op gezet.
Ik zie alleen nergens in de web interface welke rente ik krijg.
Is het ergens terug te vinden?

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:00
fonias schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 08:04:
Voor de nieuwe actie van 3,97% heb ik in juni een account aangemaakt en vorige week > € 10.000,- op gezet.
Ik zie alleen nergens in de web interface welke rente ik krijg.
Is het ergens terug te vinden?
Kan je enkel zien in het maandelijks overzicht dat naar je toegezonden wordt. Zie ook de OP:
Wordt opgebouwde rente getoond: Nee

Je kunt maandelijks een nieuw afschrift downloaden in PDF formaat, met daarop ook het actuele rentetarief. Het maandelijkse afschrift wordt tevens per email toegezonden (rond de 5e van de maand).

http://specs.tweak.to/5253

• swimfreak
swimfreak schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 14:29:
[...]

Ik heb nog geen mail gehad met rekeningnummer/ Kontonummer etc
best wel soepel, zondag 28ste in de namiddag aanvraag voor een rekening gedaan. Woonplaats verklaring opgestuurd en woensdag 1 juli rond 13.00 de rekening actief

• brabosnol1
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19-07 01:57
Helaas hielp bijstorten van min 5.000 niet om de hogere rente te krijgen, ik zal dus moeten sluiten en heropenen om 3,97 te gaan ontvangen.

• Coffeeroam
brabosnol1 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 06:21:
Helaas hielp bijstorten van min 5.000 niet om de hogere rente te krijgen, ik zal dus moeten sluiten en heropenen om 3,97 te gaan ontvangen.
OK, dan concluderen we dat je zo'n feest e-mail gehad moet hebben, anders is er geen extra rente. Lijkt me ook logisch.

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:52
Hoe lang duurt het voordat ik de eerste mail ontvang voor verificatie? Heb gisteravond alle gegevens om een account aan te maken ingevuld en zou via mail informatie krijgen over het vervolg maar heb nu een dag later nog niets ontvangen.

• swimfreak
Janpietertje89 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 21:25:
Hoe lang duurt het voordat ik de eerste mail ontvang voor verificatie? Heb gisteravond alle gegevens om een account aan te maken ingevuld en zou via mail informatie krijgen over het vervolg maar heb nu een dag later nog niets ontvangen.
toen ik mijn account opende had ik die binnen een paar minuten., Heb je in je ongewenste email gekeken?

• Janpietertje89
swimfreak schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 23:10:
[...]

toen ik mijn account opende had ik die binnen een paar minuten., Heb je in je ongewenste email gekeken?
Natuurlijk

• swimfreak
Dan weet ik het ook niet. Misschien kun je nog bellen met de klantenservice om te checken of alles goed is gegaan met het eerste deel vd aanvraag.

• Janpietertje89
swimfreak schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 10:34:
[...]

Dan weet ik het ook niet. Misschien kun je nog bellen met de klantenservice om te checken of alles goed is gegaan met het eerste deel vd aanvraag.
Heb de aanvraag uiteindelijk gewoon een 2e keer gedaan. Toen ontving ik wel alles direct. Zojuist m'n energie factuur opgestuurd ter verificatie adres dus zal nu wel goedkomen.

• Coffeeroam
Janpietertje89 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 11:21:
[...]

Heb de aanvraag uiteindelijk gewoon een 2e keer gedaan. Toen ontving ik wel alles direct. Zojuist m'n energie factuur opgestuurd ter verificatie adres dus zal nu wel goedkomen.
Dat is bij mij ook gebeurd. Toen ik een week geen mail had gehad heb ik gebeld. Heb toen geopperd dat ik gewoon opnieuw kan beginnen met de aanvraag; dat hebben ze afgeraden want dan zou het systeem in de war komen. Ben benieuwd dan of het toch gaat werken bij jou.

Zelf heb ik 5 telefoontjes en 3 e-mailadressen verder, uiteindelijk die mails (alle 3!) ontvangen.

• SanookH
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

SanookH

_/-\o_

Zojuist een (zoveelste) nieuwe account aangemaakt voor mijn vrouw, binnen een uur up and running!
Binnenkort lopen wat deposito's af en die kunnen dan even bij Advanzia wachten op hogere rente's voor nieuwe deposito's.

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 00:50
Wat is de beste aanpak om zo weinig mogelijk rente te verliezen als je nu al klant bent en een nieuwe rekening wilt openen vanwege de hogere rente?

1) Zelf alles naar je tegenrekening overboeken, mailen dat je de rekening opzegt en wachten tot je bericht hebt dat de rekening gesloten is en vervolgens een nieuwe rekening openen.

2) Mailen dat je de rekening opzegt en hen alles laten overboeken naar je tegenrekening.

• mrmrmr
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

@Reintje Ik vermoed 2. Was meteen beschikbaar op doelrekening.

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-07 12:10
Reintje schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 21:02:
Wat is de beste aanpak om zo weinig mogelijk rente te verliezen als je nu al klant bent en een nieuwe rekening wilt openen vanwege de hogere rente?

1) Zelf alles naar je tegenrekening overboeken, mailen dat je de rekening opzegt en wachten tot je bericht hebt dat de rekening gesloten is en vervolgens een nieuwe rekening openen.

2) Mailen dat je de rekening opzegt en hen alles laten overboeken naar je tegenrekening.
In je account de optie 'Kündigung (beëindiging) gebruiken. Is sneller is mijn ervaring.

• xileS
  • Niet online
Reintje schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 21:02:

Opzeggen gaat vrij snel en nieuwe aanvragen kan ook snel gaan als je niet tegen wat problemen aan loopt. Je zou het in de tussentijd alles even op trade republic kunnen zetten tegen 3%, mocht je daar niet al een rekening hebben. Opnames tm 10k zijn daar instant.

• mrmrmr
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

Dit krijg ik nu te zien na identificatie:
You made it
Your Advanzia savings account has been successfully opened.

Your savings account is now available to you. You will receive all the details about your account, including your personal IBAN, separately by email.

You can now make deposits into your account and start benefiting from attractive interest rates immediately.

To access your account, simply log in to your customer portal at https://mein.advanziakonto.com/.
Helaas komt er geen email van het openen van de rekening met Kontonummer. Ze hebben de vorige rekening donderdag gesloten. Het emailadres is nieuw aangemaakt. De eerste 2 emails (Advanzia Deposit Account - Your application, Your Advanzia Deposit Account - Sign contract) werden gewoon ontvangen, en er is verder geen email aanboden door Advanzia zie ik in de logs.

[ Voor 3% gewijzigd door mrmrmr op 05-07-2026 01:34 ]

• SanookH
  • Nu online

SanookH

_/-\o_

mrmrmr schreef op zondag 5 juli 2026 @ 01:26:

[...]

Helaas komt er geen email van het openen van de rekening met Kontonummer. Ze hebben de vorige rekening donderdag gesloten. Het emailadres is nieuw aangemaakt. De eerste 2 emails (Advanzia Deposit Account - Your application, Your Advanzia Deposit Account - Sign contract) werden gewoon ontvangen, en er is verder geen email aanboden door Advanzia zie ik in de logs.
ZIjn dat misschien manuele handelingen die door personeel gedaan/gecontroleerd moeten worden (en die alleen op werkdagen beschikbaar zijn)? ID/verify doen ze volgens mij niet automatisch.

• Coffeeroam

[...]

Precies hetzelfde probleem gehad. Dat had niets te maken met weekend of feestdagen, maar de uitgaande e-mail vanuit Advanzia was heel lang geblokkeerd, om de een of andere reden.

• zephur
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-07 20:28
rowicom schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 21:17:
[...]

In je account de optie 'Kündigung (beëindiging) gebruiken. Is sneller is mijn ervaring.
Miss kijk ik er overheen , maar waar staat die 'Kündigung' in je account?

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Nu online
zephur schreef op zondag 5 juli 2026 @ 13:22:
[...]

Miss kijk ik er overheen , maar waar staat die 'Kündigung' in je account?
Dit staat in het contactformulier in het account, daar kun je dit als onderwerp selecteren.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Ik heb mijn account na +- een jaar opnieuw aangemaakt. Ik had eerst nog de terugkerende username maar dat is door de klantenservice opgelost.

Nu heb ik een bedrag overgemaakt en dat is op het portal bij saldo te zien, maar ik kan het niet opnemen. Daar staat dan nog de melding dat je geld moet overmaken van een rekening op je eigen naam.

Eerder kreeg ik volgens mij ook een mail als het geld binnen was maar nu ook niet.

Hebben jullie dit ook gehad?

• Coffeeroam
dutchgio schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 12:21:
Ik heb mijn account na +- een jaar opnieuw aangemaakt. Ik had eerst nog de terugkerende username maar dat is door de klantenservice opgelost.

Nu heb ik een bedrag overgemaakt en dat is op het portal bij saldo te zien, maar ik kan het niet opnemen. Daar staat dan nog de melding dat je geld moet overmaken van een rekening op je eigen naam.

Eerder kreeg ik volgens mij ook een mail als het geld binnen was maar nu ook niet.

Dit heb ik ook gehad. Ik kon niet terugboeken naar de rekening waarmee ik wel heen kon boeken. Dit moest telefonisch rechtgezet worden. De dag erna kon ik wel weer terugboeken.

Ik krijg ook sinds vrijdag helemaal geen e-mail meer van bevestiging van stortingen of opname. Daar heb ik een bericht over gestuurd via de help in mijn bankomgeving. Het valt me ook op dat de overboekingen er langer over doen dan voorheen: voor 07:00 ingelegd, verschijnt pas na 16:30. Eerder was dat meer een kwestie van een paar uur.

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:38
zojuist ook een account aangemaakt, voor het eerst. Ging heel soepel. Hoef alleen niet mijn adres te bewijzen, heb al wel een IBAN en kan inloggen via SMS code + password. Morgenochtend maar eens een deel van spaargeld verhuizen.

• W1ck1e
  • Nu online
PolderPloer! schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 11:48:
zojuist ook een account aangemaakt, voor het eerst. Ging heel soepel. Hoef alleen niet mijn adres te bewijzen, heb al wel een IBAN en kan inloggen via SMS code + password. Morgenochtend maar eens een deel van spaargeld verhuizen.
Tip: eerst (vandaag) met een klein bedrag testen of je saldo kan storten maar ook weer kan opnemen. En dan pas grotere bedragen doen.

• mrmrmr
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

[...]

Maandag werd de accountnummermail alsnog verstuurd. Daarna bleek het oude probleem van het niet mogen kiezen voor een nieuw loginnaam de kop op te steken, het systeem gebruikte automatische de vorige usernaam. Daardoor was inloggen onmogelijk want het oude wachtwoord werkt dan niet en er komt geen wachtwoordresetmail aan. Ik heb gevraagd of deze situatie te voorkomen is, maar daar kwam een min of meer ontkennend antwoord op. Het probleem ligt bij de IT afdeling.

Verder blijkt dat bellen werkt om het op te laten lossen. Ik had de indruk dat ik dezelfde man aan de lijn had als de vorige keer (ik had Engels gekozen als taal). Op een email van 2 dagen eerder was niet gereageerd.

• xileS
  • Niet online

Vorige week kreeg ik die nog, maar deze week ook ineens niet meer. Dit "probleem" is eerder bij mij voorgekomen. Gaat toch iets mis met hun IT denk ik.

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:12
Hier ook geen mail gehad van de storting van vandaag (is wel netjes binnen)

De storting van gisteren werd wel bevestigd op mail

Vertrouwen is goed, controle nog beter

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-07 21:44

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Zelfde problemen als hierboven gehad met de mails, ook twee keer de identificatie moeten doen, ging allemaal behoorlijk brak. Mailtje gekregen dat ik ook de achterkant van mijn paspoort moet scannen terwijl dit niet mogelijk is en twee minuten later was m'n identificatie ineens gelukt.

App is ook niet beschikbaar in Nederland in de Google Play store zag ik.

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

• SanookH
  • Nu online

SanookH

_/-\o_

BroWohsEdis schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 22:33:
Zelfde problemen als hierboven gehad met de mails, ook twee keer de identificatie moeten doen, ging allemaal behoorlijk brak. Mailtje gekregen dat ik ook de achterkant van mijn paspoort moet scannen terwijl dit niet mogelijk is en twee minuten later was m'n identificatie ineens gelukt.

App is ook niet beschikbaar in Nederland in de Google Play store zag ik.
Welke app?

• A_ve_D
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 14:06
Ik wil geld storten vanaf een gezamenlijke rekening, gaat dat geen problemen opleveren met het eventueel terugstorten aangezien ik de rekening alleen op mijn naam open.

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-07 12:10
A_ve_D schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 12:46:
Ik wil geld storten vanaf een gezamenlijke rekening, gaat dat geen problemen opleveren met het eventueel terugstorten aangezien ik de rekening alleen op mijn naam open.
Ik heb al een paar jaar dezelfde situatie als jij bij Advanzia. En heeft nog nooit problemen gegeven.

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:38
W1ck1e schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 12:16:
[...]

Tip: eerst (vandaag) met een klein bedrag testen of je saldo kan storten maar ook weer kan opnemen. En dan pas grotere bedragen doen.
Thx, vanochtend 10 euro gestort, maar nog niet binnen. Ff geduld dus

• Coffeeroam
A_ve_D schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 12:46:
Ik had ook al jaren die situatie bij Advanzia, nooit een probleem, maar onlangs ineens wel. Met een telefoontje naar Luxemburg kon de terugstort route pas worden opengezet.

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

• Coffeeroam
Dat is dus de app voor creditcardhouders. Het is geen spaar-app (die is er niet).

• Divine Chlorine
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11:47
Juan schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 19:22:
Hier ook geen mail gehad van de storting van vandaag (is wel netjes binnen)

De storting van gisteren werd wel bevestigd op mail
Ik merk ook dat er geen e-mails meer komen van Advanzia sinds 6 juli bij het opnemen of storten van geld. Dit zowel bij mijn eigen rekening als die van mijn vrouw. Nu vind ik dit op zich niet zo erg, de transacties worden wel goed uitgevoerd en ook het maandelijkse renteoverzicht is niet zo belangrijk (je kan de ontvangen rente op je account zien), maar wat als er een e-mail gestuurd wordt met bijv. de vraag over de herkomst van het geld ? Die wordt regelmatig gesteld, maar als je die mail niet ontvangt (en een eventuele herinnering ook niet) dan ben ik bezorgd dat de rekening geblokkeerd wordt. En als er weer een verlenging wordt aangekondigd waarbij je 5000 euro extra moet storten om die verlenging te krijgen, dan ga je ook de boot in als je die e-mail niet krijgt. Mijn enige ervaring met het euvel van niet ontvangen e-mails is dat een wijziging van je e-mail adres niet helpt en dat je moet hopen dat het probleem plotseling weer opgelost is. Iemand anders nog tips om het niet ontvangen van e-mails op te lossen ?

NB: zo lang dit probleem niet is opgelost ben ik van plan om dan maar pro-actief een e-mail te sturen met de herkomst van het geld en hopelijk lees ik via dit forum dan wel een bericht over een eventuele verlengingsactie waarbij je 5000 euro extra moet storten (en dan doe ik dat ook pro-actief net voordat de huidige periode afloopt)

• Justie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-07 20:16
@ Divine ik vraag me af of pro actief een bericht sturen zinvol is. Emails verstuurd naar advanziakonto@advanzia.com doen ze niks mee (naar het lijkt).

Mijn situatie is eindelijk, eindelijk achter de rug. (account geblokkeerd, klacht indienen etc etc). Klacht indienen , krijg ik bizar antwoord terug, dat niks te maken heeft met mijn klacht. pas nadat ik gedreigd had (in 3de email naar complaints) om naar het CSSF te stappen (Luxemburgse variant van de AFM) toen ineens gingen ze reageren. Bizar toch. Ik moest een aantal vragen beantwoorden.....en vervolgens weer geen enkele reactie terug. Weer klacht ingediend op dezelfde manier en toen uiteindelijk compensatie gekregen. Ik heb mijn account gesloten. maar ja, die 3,97% is wel aanlokkelijk....

• brabosnol1
Ook geen consequente ervaringen wat e-mails betreft. Eerste paar keer storten niets, later wel elke storting bevestigd. Omschrijving moest volgens Advanzia "Tagesgeld" zijn, later was de instructie "Tagesgeld plus rekeningnummer".

• Coffeeroam
Valt het jullie ook op dat de verwerkingstijd van stortingen steeds langer wordt? Afgelopen week elke werkdag iets overgemaakt om 7:00 uur. Maandag duurde het tot 14:30, dinsdag tot 17:30, woensdag tot 17:00, donderdag kwam het helemáál niet meer dezelfde dag (bedrag wel aangetroffen om 6:45 de volgende dag, met valutadatum van donderdag), vrijdag kwam het ook niet meer aan dezelfde dag - en was er zaterdag (vanochtend) ook niks. Vrees dat dit pas maandag gaat worden.

Ik zal eens proberen met Tagesgeld en accountnr. in de mededelingen, maar denk niet dat dat wat uitmaakt. Ook niet voor de mails die je al dan niet krijgt.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Coffeeroam schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 09:05:
Valt het jullie ook op dat de verwerkingstijd van stortingen steeds langer wordt? Afgelopen week elke werkdag iets overgemaakt om 7:00 uur. Maandag duurde het tot 14:30, dinsdag tot 17:30, woensdag tot 17:00, donderdag kwam het helemáál niet meer dezelfde dag (bedrag wel aangetroffen om 6:45 de volgende dag, met valutadatum van donderdag), vrijdag kwam het ook niet meer aan dezelfde dag - en was er zaterdag (vanochtend) ook niks. Vrees dat dit pas maandag gaat worden.

Ik zal eens proberen met Tagesgeld en accountnr. in de mededelingen, maar denk niet dat dat wat uitmaakt. Ook niet voor de mails die je al dan niet krijgt.
Wat is dan precies het probleem :? Zijn er gevallen bekend waarbij een overboeking naar je Advanziarekening in een zwart gat verdwenen zijn?

Gewoon fire and forget werkt misschien beter voor de zenuwen dan de hele dag je rekeningsoverzicht te F5'en ;)

[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 11-07-2026 15:54 ]

• W1ck1e
  • Nu online
fsfikke schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 15:50:
[...]

Wat is dan precies het probleem :? Zijn er gevallen bekend waarbij een overboeking naar je Advanziarekening in een zwart gat verdwenen zijn?

Gewoon fire and forget werkt misschien beter voor de zenuwen dan de hele dag je rekeningsoverzicht te F5'en ;)
@Coffeeroam is waarschijnlijk alleen maar aan het meten hoe lang een overschrijving duurt, terwijl hij wat geld wil verplaatsen. Om een gevoel te krijgen over hoe lang het duurt. En vraagt of anderen het herkennen. Het is dat ik al enige tijd geen geld gestort heb anders had ik wel een reactie.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

W1ck1e schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 16:11:
[...]

@Coffeeroam is waarschijnlijk alleen maar aan het meten hoe lang een overschrijving duurt, terwijl hij wat geld wil verplaatsen. Om een gevoel te krijgen over hoe lang het duurt. En vraagt of anderen het herkennen. Het is dat ik al enige tijd geen geld gestort heb anders had ik wel een reactie.
Dus de conclusie van zijn verhaal is een bevestiging van wat al eerder bekend was: vroeg op de dag geld overmaken en het staat er nog dezelfde dag op, ook al zie je dat soms pas een (werk)dag later in je overzicht verschijnen.

[ Voor 17% gewijzigd door fsfikke op 11-07-2026 16:19 ]

• xileS
  • Niet online
fsfikke schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 16:16:
[...]

Dus de conclusie van zijn verhaal is een bevestiging van wat al eerder bekend was: vroeg op de dag geld overmaken en het staat er nog dezelfde dag op, ook al zie je dat soms pas een (werk)dag later in je overzicht verschijnen.
Als ik zijn bericht lees, dan schijnt dit dus niet meer het geval te zijn. Hij heeft vrijdag rond 7 uur ochtend geld overgemaakt en niet meer op vrijdag ontvangen en dit gaat waarschijnlijk dus pas maandag aankomen. Voorheen zou je dus wel dezelfde dag ontvangen als je het vroeg in de ochtend overmaakt (naar mijn weten was 7 uur wel vroeg genoeg).

• W1ck1e
  • Nu online
xileS schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 16:22:
...
Voorheen zou je dus wel dezelfde dag ontvangen als je het vroeg in de ochtend overmaakt (naar mijn weten was 7 uur wel vroeg genoeg).
En duurde het niet zoveel uren voordat je het zag.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Als ik zijn bericht lees, dan schijnt dit dus niet meer het geval te zijn. Hij heeft vrijdag rond 7 uur ochtend geld overgemaakt en niet meer op vrijdag ontvangen en dit gaat waarschijnlijk dus pas maandag aankomen. Voorheen zou je dus wel dezelfde dag ontvangen als je het vroeg in de ochtend overmaakt (naar mijn weten was 7 uur wel vroeg genoeg).
De vraag is wat @Coffeeroam bedoelt met 'niet aankomen'. Dat kan drie dingen betekenen:
  • Transactie was vrijdag niet te zien op mein.advanziakonto.com
  • Vrijdag geen bevestigingsmail ontvangen
  • Rentedatum van maandag
Hij zal een van die eerste twee bedoelen, maar die zijn volslagen irrelevant (en kan je niet "niet aankomen" noemen). Het gaat er om wanneer Advanzia zegt dat ze het geld ontvangen hebben (rentedatum). Of ze dat nou pas een week later in hun overzicht laten zien is onhandig, maar kost je geen rente.

Dat is dus precies zoals in de post waar ik naar linkte (dus geen plotselinge verandering):
SanookH schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 20:46:
[...]

Ik had vrijdagochtend geld overgemaakt en pas maandagochtend/nacht de gebruikelijke bevestigingsmail van Advanzia, maar de rentedatum was wel van vrijdag. Dus gewoon rustig de bevestiging afwachten, op de dag zelf zal je saldo niet (online) bijgewerkt worden denk ik.
Vandaar mijn vraag naar het nut van de hele dag F5'en om te kijken of het geld al zichtbaar is. Welke invloed heb jij er er op en wat als je het een paar dagen nog niet ziet? Zijn er gevallen bekend waarbij geld nooit aangekomen is? Moet je dan meteen Advanzia gaan bellen? En gaan die dan ook niet als eerste zeggen 'nou, wacht maar een paar dagen."?

[ Voor 12% gewijzigd door fsfikke op 11-07-2026 16:42 ]

• Coffeeroam
[...]

Dat is de juiste conclusie uit mijn verhaal. Dat het ze kennelijk niet meer lukt om dezelfde dag een bedrag in je rekeningoverzicht te plaatsen, in tegenstelling tot eerder. Dat vind ik niet heel positief. Het gaat niet (alleen) om (mogelijk) renteverlies. Het is gewoon vervelend als je geld lang onzichtbaar blijft en nergens op een rekening terug te vinden is.

• xileS
  • Niet online
Dus maw je wilt geld opnemen van advanzia vroeg in de ochtend, maar je krijgt het bedrag niet meer dezelfde dag op je NL tegenrekening.

Ik neem vaak net iets na 0.00 uur geld op en tot nu toe heb ik het wel dezelfde dag binnen.

Alleen zie ik dat ik 1 bedrag niet heb ontvangen, maar zie het ook niet terug in mijn Advanzia. Dus misschien ben ik vergeten op send te klikken ofzo.

• W1ck1e
  • Nu online
xileS schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 20:08:
Dus maw je wilt geld opnemen van advanzia vroeg in de ochtend, maar je krijgt het bedrag niet meer dezelfde dag op je NL tegenrekening.

Ik neem vaak net iets na 0.00 uur geld op en tot nu toe heb ik het wel dezelfde dag binnen.

Alleen zie ik dat ik 1 bedrag niet heb ontvangen, maar zie het ook niet terug in mijn Advanzia. Dus misschien ben ik vergeten op send te klikken ofzo.
Het gaat in de laatste berichten over stortingen naar Advanzia, maar opnames die lang duren kunnen natuurlijk ook voorkomen.

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Coffeeroam schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 09:05:

Ik heb gisteren (vrijdag) om 10:17 geld overgemaakt naar Advanzia en het is nog steeds niet binnen. Donderdag ochtend ook in de ochtend overgemaakt en dit kwam vrijdag binnen.

Dat bedragen zoals hierboven aangegeven dezelfde dag op de rekening aankomen is zeker niet het geval.

[ Voor 5% gewijzigd door BroWohsEdis op 11-07-2026 20:49 ]

• W1ck1e
  • Nu online
BroWohsEdis schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 20:46:
[...]

Ik heb gisteren (vrijdag) om 10:17 geld overgemaakt naar Advanzia en het is nog steeds niet binnen. Donderdag ochtend ook in de ochtend overgemaakt en dit kwam vrijdag binnen.

Dat bedragen zoals hierboven aangegeven dezelfde dag op de rekening aankomen is zeker niet het geval.
Als het donderdag overgemaakte bedrag wel nog donderdag als valuta datum gekregen heeft dan heb je geen rente misgelopen. Dat zou ook nog kunnen gebeuren met het op vrijdag overgemaakte bedrag. Dan is het leed deels bezworen.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

En ook jij bedoelt met “het is nog steeds niet binnen“ eigenlijk te zeggen “de ontvangstbevestiging is nog niet binnen”. Maar goed, dat onderscheid schijnt erg lastig te zijn :p

• SanookH
  • Nu online

SanookH

_/-\o_

[...]

Log in de loop van maandag nog eens in in je account en kijk of het bijgeschreven is en welke rentedatum er bij staat.

• Coffeeroam
SanookH schreef op zondag 12 juli 2026 @ 09:15:
[...]

Log in de loop van maandag nog eens in in je account en kijk of het bijgeschreven is en welke rentedatum er bij staat.
Ja dat gaan we ook doen, maar het punt is dat je je transactie in je transacties wil zien staan en niet daar drie dagen op wil wachten. Technisch kan dat natuurlijk. Ik begrijp niet waarom ze niet vaker de bestanden updaten. In ieder geval is het op dit punt achteruitgegaan.

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

W1ck1e schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 21:39:
[...]

Als het donderdag overgemaakte bedrag wel nog donderdag als valuta datum gekregen heeft dan heb je geen rente misgelopen. Dat zou ook nog kunnen gebeuren met het op vrijdag overgemaakte bedrag. Dan is het leed deels bezworen.
Het heeft een dag later als datum gekregen dus je loopt bij overmaken wel rente mis.
fsfikke schreef op zondag 12 juli 2026 @ 06:45:
[...]

En ook jij bedoelt met “het is nog steeds niet binnen“ eigenlijk te zeggen “de ontvangstbevestiging is nog niet binnen”. Maar goed, dat onderscheid schijnt erg lastig te zijn :p
Ik heb geen ontvangstbevestiging gehad en maandag zal er als rentedatum 13-07 verschijnen, ik heb het geld dus niet binnen.

• W1ck1e
  • Nu online
BroWohsEdis schreef op zondag 12 juli 2026 @ 15:56:
[...]

Het heeft een dag later als datum gekregen dus je loopt bij overmaken wel rente mis
....
In dit geval jij wel. Normaal ging het sneller. Mijn ervaring.

• A_ve_D
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 14:06
rowicom schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 12:58:
[...]

Ik heb al een paar jaar dezelfde situatie als jij bij Advanzia. En heeft nog nooit problemen gegeven.
Het geld wat ik heb overgemaakt is niet aangekomen en weer teruggestuurd naar onze rekening, zonder ook maar 1 bericht..

• Coffeeroam
En inderdaad. Het bedrag dat ik gestort heb op vrijdag 7:00 is op maandag (pas) zichtbaar bij Advanzia, maar wel met valutadatum van vrijdag. Dus dat is OK.

Geld overboeken met in de mededeling "Tagesgeld+rekeningnummer" lijkt tot snellere verwerking bij Advanzie te leiden (n=1). 7:00 overboeken; om 15:30 zichtbaar.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

W1ck1e schreef op zondag 12 juli 2026 @ 16:15:
[...]

In dit geval jij wel. Normaal ging het sneller. Mijn ervaring.
Het devies was altijd dat vroeg in de ochtend geld overmaken nog dezelfde dag aankwam. Half 11 ‘s ochtends is dus blijkbaar niet vroeg genoeg.

• W1ck1e
  • Nu online
fsfikke schreef op maandag 13 juli 2026 @ 16:17:
[...]

Het devies was altijd dat vroeg in de ochtend geld overmaken nog dezelfde dag aankwam. Half 11 ‘s ochtends is dus blijkbaar niet vroeg genoeg.
Dat, of is blijkbaar nu niet vroeg genoeg meer.

• Juan
Tot op heden nog steeds in de nacht overboeken (ingepland) rond 10 a 11 uur binnen bij Advanzia

Rabobank

• brabosnol1
fsfikke schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 16:16:
[...]

Precies. De valutadatum (zoals die in je maandelijkse afschrift staat) telt.

• brabosnol1
Coffeeroam schreef op zondag 12 juli 2026 @ 10:00:
[...]

Ja dat gaan we ook doen, maar het punt is dat je je transactie in je transacties wil zien staan en niet daar drie dagen op wil wachten. Technisch kan dat natuurlijk. Ik begrijp niet waarom ze niet vaker de bestanden updaten. In ieder geval is het op dit punt achteruitgegaan.
Het is voor de bank goedkoper en jij krijgt een hogere rente.

• SanookH
  • Nu online

SanookH

_/-\o_

Gisteren vlak voor 15u nog geld overgemaakt naar Advanzia, geen email oid gekregen maar geld staat vandaag in de online omgeving met rentedatum van gisteren.
Dus ik begrijp al die heisa niet. Mijn geld komt van ABN.

edit: kleine correctie, ik zie dat ik wél een email heb gekregen over de bijschrijving (04:34u vannacht), dus nóg minder heisa!

[ Voor 23% gewijzigd door SanookH op 14-07-2026 10:01 ]

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:24

mb1

Afgelopen zaterdag stap 1 op de site gedaan om een rekening te openen. Stap 2 zou een e-mail zijn van Advanzia, die heb ik echter nog steeds niet ontvangen.

Hoe lang duurt zoiets normaal?

• SanookH
  • Nu online

SanookH

_/-\o_

mb1 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 09:08:
Afgelopen zaterdag stap 1 op de site gedaan om een rekening te openen. Stap 2 zou een e-mail zijn van Advanzia, die heb ik echter nog steeds niet ontvangen.

Onlangs Advanzia rekening voor mijn vrouw geopend, dit was op een werkdag en binnen 1,5 uur was de hele rekening up and running.

• zephur
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-07 20:28
Mij ervaring met overboekingen afgelopen week:

Opname van Advanzia om 09:55 = 13:16 bij Rabo

Storting van Rabo om 14:42 = dezelfde dag bij Advanzia (volgende dag inzichtbaar)

• Coffeeroam
SanookH schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 08:50:
Gisteren vlak voor 15u nog geld overgemaakt naar Advanzia, geen email oid gekregen maar geld staat vandaag in de online omgeving met rentedatum van gisteren.
Dus ik begrijp al die heisa niet. Mijn geld komt van ABN.

edit: kleine correctie, ik zie dat ik wél een email heb gekregen over de bijschrijving (04:34u vannacht), dus nóg minder heisa!
Toelichting: de "heisa" is dat het verschijnen van je geld in de online omgeving langer duurt dan voorheen, en dat is jammer.

• Coffeeroam
xileS schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 14:59:
[...]

Vorige week kreeg ik die nog, maar deze week ook ineens niet meer. Dit "probleem" is eerder bij mij voorgekomen. Gaat toch iets mis met hun IT denk ik.
Voor degenen die (net als ik) geen mails meer kregen van in- en uitgaande boekingen, bij mij heeft het geholpen om in de online bankomgeving een andere e-mail adres op te geven. Er komt dan op dat adres een check code om te controleren dat het jouw adres is. Sindsdien krijg ik wel weer de oude vertrouwde mailtjes van in- en uitgaande boekingen.

• SanookH
  • Nu online

SanookH

_/-\o_

Coffeeroam schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 15:41:
[...]

Toelichting: de "heisa" is dat het verschijnen van je geld in de online omgeving langer duurt dan voorheen, en dat is jammer.
Leg eens uit dan, ik heb gisteren om 14:50u overgemaakt. Ja ik heb online gekeken rond 22u toen stond het er niet op. Vanochtend stond het er wel op (met datum gisteren) en ik heb vannacht een email gehad.
Wat is dan het probleem? Wil je persé om 22u in de avond kunnen zien dat je geld is aangekomen? Dat vind ik inderdaad een heisa.

• Coffeeroam
SanookH schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 15:48:
[...]

Leg eens uit dan, ik heb gisteren om 14:50u overgemaakt. Ja ik heb online gekeken rond 22u toen stond het er niet op. Vanochtend stond het er wel op (met datum gisteren) en ik heb vannacht een email gehad.
Wat is dan het probleem? Wil je persé om 22u in de avond kunnen zien dat je geld is aangekomen? Dat vind ik inderdaad een heisa.
Het is wel zo dat voorheen je storting dezelfde dag gewoon aankwam en ook te zien was in je account. Nu gebeurt het vaker dat dat niet zo is. Dat is een achteruitgang in de service en dat is jammer.

• SanookH
  • Nu online

SanookH

_/-\o_

Coffeeroam schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 16:07:
[...]

Het is wel zo dat voorheen je storting dezelfde dag gewoon aankwam en ook te zien was in je account. Nu gebeurt het vaker dat dat niet zo is. Dat is een achteruitgang in de service en dat is jammer.
😮‍💨

• Juan
Sinds ik altijdzo vroeg mogelijk transacties doe is het altijd dezelfde (werk) dag zichtbaar

Uitgaand (zodra ik op sta, je kan niets plannen bij Advanzia ) tussen 5 en 7 uur in de ochtend.

Inkomend (altijd ingepland bij de Rabo) verwerking tussen 1 en 4 uur in de nacht

Maar vandaag een afboeking van Advanzia naar Rabo om 5:56, binnen om 13:59 bij de Rabo. Is nette tijd moet ik zeggen

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online

Probleem met het opnemen is opgelost, inderdaad bellen naar de klantenservice en een dag later vanaf 15:00 werkte het weer.

Mail van storting komt vandaag ook weer binnen

Ik had het gemeld in het portal maar daar geen respons op gehad.

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:24

mb1

mb1 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 09:08:

Vanmiddag maar eens een mailtje er aan gewaagd.

Binnen een half uur werd het in behandeling genomen, rekening is inmiddels geopend.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste