xileS schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 16:22:
[...]
Als ik zijn bericht lees, dan schijnt dit dus niet meer het geval te zijn. Hij heeft vrijdag rond 7 uur ochtend geld overgemaakt en niet meer op vrijdag ontvangen en dit gaat waarschijnlijk dus pas maandag aankomen. Voorheen zou je dus wel dezelfde dag ontvangen als je het vroeg in de ochtend overmaakt (naar mijn weten was 7 uur wel vroeg genoeg).
De vraag is wat @
Coffeeroam bedoelt met 'niet aankomen'. Dat kan drie dingen betekenen:
- Transactie was vrijdag niet te zien op mein.advanziakonto.com
- Vrijdag geen bevestigingsmail ontvangen
- Rentedatum van maandag
Hij zal een van die eerste twee bedoelen, maar die zijn volslagen irrelevant (en kan je niet "niet aankomen" noemen). Het gaat er om wanneer Advanzia zegt dat ze het geld ontvangen hebben (rentedatum). Of ze dat nou pas een week later in hun overzicht laten zien is onhandig, maar kost je geen rente.
Dat is dus precies zoals in de post waar ik naar linkte (dus geen plotselinge verandering):
SanookH schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 20:46:
[...]
Ik had vrijdagochtend geld overgemaakt en pas maandagochtend/nacht de gebruikelijke bevestigingsmail van Advanzia, maar de rentedatum was wel van vrijdag. Dus gewoon rustig de bevestiging afwachten, op de dag zelf zal je saldo niet (online) bijgewerkt worden denk ik.
Vandaar mijn vraag naar het nut van de hele dag F5'en om te kijken of het geld al zichtbaar is. Welke invloed heb jij er er op en wat als je het een paar dagen nog niet ziet? Zijn er gevallen bekend waarbij geld nooit aangekomen is? Moet je dan meteen Advanzia gaan bellen? En gaan die dan ook niet als eerste zeggen 'nou, wacht maar een paar dagen."?
[
Voor 12% gewijzigd door
fsfikke op 11-07-2026 16:42
]