• Justie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-07 18:52
hier ook weer last van bewijs van adres toesturen. Het ene familie lid wel, de ander niet. Bewijs opgestuurd, maar na een week nog geen reactie...zucht...Advanzia.... Maar weer opnieuw een account openen en hopen dat er deze keer niet om adres wordt gevraagd. Wat ze met de oude aanvraag doen.....geen idee.

Het valt me ook op dat ik een email heb gestuurd naar dpo om aan te geven dat ik niet wil dat mijn gegevens voor AI trainings doeleinden worden gebruikt....vroeger kreeg je bevestiging dat ze dat niet gaan doen, nu blijft zo'n email ook achterwege....

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:30
Daar gaan we weer..

WftW

//

Sehr geehrter Herr,

wir wenden uns an Sie wegen der Einzahlungen, die auf Ihr Advanzia-Konto vorgenommen wurden.

Als luxemburgische Bank sind wir gesetzlich verpflichtet, Informationen über die Herkunft der Gelder unserer Kunden anzufordern, insbesondere bei hohen Beträgen.

Da die Einhaltung der geltenden Rechtsvorschriften für uns von zentraler Bedeutung ist, möchten wir Sie darum bitten, uns die Herkunft der gesamten auf Ihrem Konto befindlichen Gelder mitzuteilen. Die Herkunft der Geldmittel kann beispielsweise aus Ersparnissen, Immobilien oder Finanzanlagen, einer Erbschaft usw. stammen.

Bitte senden Sie uns die angeforderten Informationen als Antwort auf diese E-Mail innerhalb von 10 Geschäftstagen.

Sollten Sie weitere Fragen haben, zögern Sie bitte nicht, uns zu kontaktieren. Wir stehen Ihnen gerne für alle notwendigen Erklärungen zur Verfügung.

//

Vertrouwen is goed, controle nog beter

• Juan
En erbij verzocht, dat ze moeten bevestigen of de uitleg voldoende is, en geen reminders/dreigementen sturen voor ze het antwoord op die vragen verwerkt hebben.

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
@Juan Doe je vaak (grote) opnames en/stortingen ? Ik beperk mij tot maandelijks 1 opname. En ik heb deze ronde nog geen vragen gehad.

• Juan
Ja, grote stortingen natuurlijk, het is steeds het ene account leeg trekken, om de volgende te vullen. Dus ik had deze wel verwacht, en heb expres via de mail, en via mijn account, bij Origin of Funds ook dezelfde verklaring gestuurd. Het zal wel goed komen, maar steeds die dreigmails met blokkeren (omdat ze zelf niet bij zijn) dat is nogal vervelend. Je wil geen blokkade omdat ze achterlopen met hun mailverwerking.

• Justie
Juan, ik heb dit hele proces meegemaakt tot aan dreigement, tot zelfs de blokkade. Klantenservice kan niks doen tegen de blokkade en helpen je niet. Pas op. Misschien in de portal aangeven dat je het hebt opgestuurd incl ref nr?

• Juan
nou het kan blijkbaar toch goed gaan in 1 keer

//

Dear Mr

thank you for the information about the origin of the funds. 

We have noticed this accordingly in our system. 

In case of questions please do not hesitate to contact us. 

Kind regards, 

Your Advanzia Bank Customer service

//

• Justie
Juan, ik hoop het voor je. Ik kreeg ook zo'n email, dat alles in orde was. ...en toch.....ze hadden de informatie aan mijn vorige account gekoppeld. Zodra je dus over een paar weken nog een email krijgt dat ze de info nog niet hebben ontvangen....dan moet je op je hoede zijn.

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:50
Ik heb die email al diverse keren ontvangen na stortingen. Altijd uitgelegd, een enkele keer incl. onderliggende stukken gestuurd wanneer relevant. Verder nooit een probleem geweest.

• Juan
Heb die mail ook vaker gehad (denk wel 5x keer totaal, diverse accounts van mij en vrouw) maar pas 1x dreigementen met blokkades, terwijl ik al 3x antwoord gegeven had.

Tevens mogen ze sinds 1 juli, een transactie ook gewoon een week vasthouden als ze het niet vertrouwen, en omdat Advanzia in dit soort ingewikkelde dingen erg traag/slecht reageert, zullen mensen ook nog wel in die situatie teruchtkomen.

Van bankgeheimland naar, elke eurocent moeten verklaren...😬 en schuldig aan witwassen tot je je onschuld bewezen hebt, het word steeds zotter.
De lokale pillenboer kan nog wel zijn zwart geld showen.. zonder dat ze dat kwijt raken..😂

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Juan schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 14:11:
Daar gaan we weer..

WftW

//

Sehr geehrter Herr,

wir wenden uns an Sie wegen der Einzahlungen, die auf Ihr Advanzia-Konto vorgenommen wurden.

Als luxemburgische Bank sind wir gesetzlich verpflichtet, Informationen über die Herkunft der Gelder unserer Kunden anzufordern, insbesondere bei hohen Beträgen.

Da die Einhaltung der geltenden Rechtsvorschriften für uns von zentraler Bedeutung ist, möchten wir Sie darum bitten, uns die Herkunft der gesamten auf Ihrem Konto befindlichen Gelder mitzuteilen. Die Herkunft der Geldmittel kann beispielsweise aus Ersparnissen, Immobilien oder Finanzanlagen, einer Erbschaft usw. stammen.

Bitte senden Sie uns die angeforderten Informationen als Antwort auf diese E-Mail innerhalb von 10 Geschäftstagen.

Sollten Sie weitere Fragen haben, zögern Sie bitte nicht, uns zu kontaktieren. Wir stehen Ihnen gerne für alle notwendigen Erklärungen zur Verfügung.

//
Is toch niets nieuws dat ze af en toe vragen naar de herkomst van de gelden? Laten we hier niet weer een grote persoonlijke update topic maken door elke mail conversatie met Advanzia te posten :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Juan
Ik heb dit topic aangemaakt, juist ook om dit soort ervaringen te delen, dus iemand mag deze gerust uiten. (Ik en anderen)

Het is zeker niets nieuws, maar je moet steeds meer verklaren. Mensen kunnen ook gewoon financieel goed bezig zijn, zonder een top salaris van tonnen.

• W1ck1e
  • Nu online
Juan schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 06:44:
Ik heb dit topic aangemaakt, juist ook om dit soort ervaringen te delen, dus iemand mag deze gerust uiten. (Ik en anderen)

Het is zeker niets nieuws, maar je moet steeds meer verklaren. ...
Iets (waarschijnlijk willekeur & algoritme van de bank, misschien gedrag, eigenschappen van klant) triggert deze vragen. Ik denk dat het grootste deel van de klanten de vragen niet krijgt.

[ Voor 8% gewijzigd door W1ck1e op 16-07-2026 07:03 ]

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:38
Juan schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 14:35:
Ja, grote stortingen natuurlijk, het is steeds het ene account leeg trekken, om de volgende te vullen. Dus ik had deze wel verwacht, en heb expres via de mail, en via mijn account, bij Origin of Funds ook dezelfde verklaring gestuurd. Het zal wel goed komen, maar steeds die dreigmails met blokkeren (omdat ze zelf niet bij zijn) dat is nogal vervelend. Je wil geen blokkade omdat ze achterlopen met hun mailverwerking.
Ik heb deze vraag nog nooit gehad en heb al veel accounts gehad bij ze, sinds kort heeft ook mijn vriendin een account daar en ik wil toch graag dat zij nooit issues krijgt. Mag ik vragen wat je precies naar ze hebt toegestuurd wat zo snel werd goedgekeurd? Ik kan ook die Origin of Funds niet terugvinden onder mijn account dus als je dat iets meer toe kan lichten graag :)

RTX4090+7800X3D

• W1ck1e
  • Nu online
Team-RiNo schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 09:51:
... Ik kan ook die Origin of Funds niet terugvinden onder mijn account dus als je dat iets meer toe kan lichten graag :)
Aanloggen en dan de 3 pijlen van boven naar beneden volgen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ry1EU7pKqY6j3gnGXmWWpHUd4Yk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/w8uW4oY4etihtxahH5O7l2gw.png?f=fotoalbum_large

En na een korte uitleg als message op "Send" klikken.

• Juan
Idd bovenstaand, en deze tekst

@Team-RiNo

//
This money, comes from income from me and my wife, investments, and interest accumulated over decades. (20+ years)

Please confirm this awnser is sufficient

I will provide also this answer the portal through "Origin of Funds"

///

[ Voor 4% gewijzigd door Juan op 16-07-2026 14:08 ]

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-08 16:02
Tot dusver heb ik steeds naar elke bank die daarom vroeg, mijn jaaropgave van werk toegestuurd. Werd altijd meteen geaccepteerd.

• Juan
Dat zou ik zelf niet zomaar doen, ze moeten de (niet onderbouwde) verklaring maar geloven.

Dan gaan ze al vanuit dat het zwart geld is, erg slecht.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-08 16:02
Juan schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 09:45:
Dat zou ik zelf niet zomaar doen, ze moeten de (niet onderbouwde) verklaring maar geloven.

Dan gaan ze al vanuit dat het zwart geld is, erg slecht.
Het probleem is dat we zitten met regels die interpretabel zijn en daarnaast ook nog medewerkers met ego's. Je wil geen Wwft medewerker met grote ego tegenkomen, die zijn absoluut niet gediend van weerwoord.

En dan na blokkade je rekening/geld vrij zien te krijgen is ook een hele rompslomp. Ik spreek hierin niet uit eigen ervaring overigens, maar heb dit meegemaakt in mn omgeving met de Rabobank.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Trishul schreef op zondag 19 juli 2026 @ 12:34:
[...]

Het probleem is dat we zitten met regels die interpretabel zijn en daarnaast ook nog medewerkers met ego's. Je wil geen Wwft medewerker met grote ego tegenkomen, die zijn absoluut niet gediend van weerwoord klanten met ego’s.
Fixed that :+

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:25
brabosnol1 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 06:21:
Helaas hielp bijstorten van min 5.000 niet om de hogere rente te krijgen, ik zal dus moeten sluiten en heropenen om 3,97 te gaan ontvangen.
Ik heb vorige week een rekening geopend bij Adv., maar ben zo slim geweest eerst kleine bedragen (1, 1000, 4000) te storten, na 3x zat ik op 5000.
Dit betekent dan dat ik de 3.97% niet ga krijgen? Ik heb ook geen mail gehad hierover.

• SanookH
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:14

SanookH

_/-\o_

JeyJey schreef op maandag 20 juli 2026 @ 09:34:
[...]

Ik heb vorige week een rekening geopend bij Adv., maar ben zo slim geweest eerst kleine bedragen (1, 1000, 4000) te storten, na 3x zat ik op 5000.
Dit betekent dan dat ik de 3.97% niet ga krijgen? Ik heb ook geen mail gehad hierover.
Op je maandoverzicht (wat je begin augustus krijgt) zul je je rentepercentage zien. Normaal gesproken wordt de aktierente toegekend zodra je 5000 saldo hebt.

• W1ck1e
  • Nu online
[...]

Eerst kleine bedragen is echt wel slim, dan kan je zien of alles werkt (stortingen heb je nu getest, misschien ook nog even een opname doen van 1 euro). Vanaf en zolang je een saldo hebt van 5000 euro of meer ben je verzekerd van 3 & een beetje maanden de hoge rente.

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12:59
[...]

Bij een enkele bank moet je in één keer het startbedrag storten, zoals destijds bij BFOR, maar gelukkig doet Advanzia zoiets niet. Het moment waarop je door de €5000 heen gaat telt voor de actierente die je krijgt.

• JeyJey
Dank allen hierboven, dan ben ik weer wat gerustgesteld :). Ik wacht het maandoverzicht wel af.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Bevestiging vanuit Advanzia met betrekking tot de missende mails:
Unfortunately we are facing some technical issues with the delivery of automatically generated e-mails, like the confirmation of transfers to and from the deposit account.

The problem has partly been solved, but there are still some customers, who doesn't receive it.

We apologize because of the inconvenience.

Kind regards,

Your Advanzia Bank Customer service

• Coffeeroam
dutchgio schreef op maandag 20 juli 2026 @ 11:40:
Bevestiging vanuit Advanzia met betrekking tot de missende mails:

[...]
Ik kreeg ook een reactie van Advanzia over de missing mails. Ze vroegen welke mails ik precies niet gekregen had. Ze gingen het "onderzoeken".

• Divine Chlorine
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12:50
@dutchgio en @Coffeeroam: hebben jullie bij Advanzia specifiek aangegeven of geklaagd dat bepaalde e-mails niet aankomen?
  1. Telefonisch geklaagd?
  2. Via e-mail geklaagd?
  3. Via het webportaal geklaagd?
Ik heb de indruk dat Advanzia wel altijd reageert op meldingen die via het webportaal worden ingediend. Geen idee of er vervolgens ook daadwerkelijk iets gebeurt, maar hoe meer mensen erover klagen, des te groter de kans dat ze geneigd zijn er iets aan te doen, dus dan ga ik dat ook maar doen (omdat mails bij mij ook niet aankomen).

• dutchgio
  • Niet online
Divine Chlorine schreef op maandag 20 juli 2026 @ 15:58:
@dutchgio en @Coffeeroam: hebben jullie bij Advanzia specifiek aangegeven of geklaagd dat bepaalde e-mails niet aankomen?
  1. Telefonisch geklaagd?
  2. Via e-mail geklaagd?
Ik heb de indruk dat Advanzia wel altijd reageert op meldingen die via het webportaal worden ingediend. Geen idee of er vervolgens ook daadwerkelijk iets gebeurt, maar hoe meer mensen erover klagen, des te groter de kans dat ze geneigd zijn er iets aan te doen, dus dan ga ik dat ook maar doen (omdat mails bij mij ook niet aankomen).
Via het webportal.

Aan de mail te zien ook netjes een ticketnummer dus dat lijkt wel te werken, ook al krijg je er bij het indienen geen bevestiging van.

• xileS
  • Niet online
Ik weet niet of we allemaal op updates/veranderingen betref Advanzia mailtjes zitten te wachten, maar ik zag bij de laatste paar keren (vanochtend iets na 9 uur was laatste keer) geld opnemen vanaf Advanzia wel gewoon een mailtje verschijnen.

Het bedrag zelf was ook 2 uur later al op mijn ING rekening ontvangen.

• Coffeeroam
Divine Chlorine schreef op maandag 20 juli 2026 @ 15:58:
  1. Telefonisch geklaagd?
  2. Via e-mail geklaagd?
Via het webportaal. Het duurde wel > 1 week voordat er reactie kwam, maar er kwam tenminste reactie.

• SanookH

SanookH

_/-\o_

Ik krijg deze error bij inloggen:
Something went wrong. Please try again later.
Meer mensen last van?

• Coffeeroam
Ja, hetzelfde hier. Kan vanmorgen ineens niet meer inloggen!
Something went wrong. Please try again later.

[ Voor 10% gewijzigd door Coffeeroam op 21-07-2026 08:01 ]

• W1ck1e
  • Nu online
SanookH schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 08:00:
Ik krijg deze error bij inloggen:
[...]
Meer mensen last van?
Geen foutmelding bij het aanloggen. Werkt hier dus gewoon.

edit: waarmee ik dus niet bedoel dat een bericht overbodig is.

[ Voor 15% gewijzigd door W1ck1e op 21-07-2026 08:11 ]

• SanookH

SanookH

_/-\o_

W1ck1e schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 08:08:
[...]

Geen foutmelding bij het aanloggen. Werkt dus gewoon.
Werkt dus gewoon weer...
Want toen ik het postte werkte het niet. Nu inderdaad wel weer.

• RichardQG
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05-08 01:33
Ik heb vrijdag 10 juli een rekening geopend bij Advanzia en kreeg toen de mail om bewijs van mijn woonadres te sturen. Dat heb ik diezelfde avond gedaan, maar ik heb nog steeds geen reactie. Duurt dit altijd zo lang? Een weekje lijkt me oke, maar we zijn nu al weer even verder

• ericje627
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:55
RichardQG schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 12:29:
[..] Duurt dit altijd zo lang? Een weekje lijkt me oke, maar we zijn nu al weer even verder
Ik heb afgelopen vrijdag (17 juli) een rekening geopend en toen kreeg ik via de mail ook de vraag om een bewijs van adres te sturen. Ik heb op die mail gereageerd met een telefoonrekening en dat is dezelfde avond (vrijdagavond(!)) nog goedgekeurd. Vond ik heel snel gaan. Ik heb niet eerder een rekening gehad bij ze, dus ik ben wat dat betreft echt een nieuwe klant.

Na het lezen hier en in het spaartopic ben ik toch benieuwd geworden naar Advanzia. De eerste storting is onderweg, ben benieuwd wanneer ik dan de bevestiging krijg van de (actie)rente. Die zou als ik het goed heb gelezen vanaf 1 augustus gaan gelden en dan drie maanden lopen. De resterende dagen in juli zijn dan bonus.

• xileS
  • Niet online
ericje627 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 12:43:
[...]

De eerste storting is onderweg, ben benieuwd wanneer ik dan de bevestiging krijg van de (actie)rente. Die zou als ik het goed heb gelezen vanaf 1 augustus gaan gelden en dan drie maanden lopen. De resterende dagen in juli zijn dan bonus.
Je krijgt geen bevestiging. Je krijgt gewoon de geldende actie rente op het moment je 5k op je Advanzia rekening hebt.

Wel zie je idd op maand afschrift staan wat de geldende rente is. De 3 maanden gaat het idd om hele maanden en is juli als goed is een aantal weken bonus als je al 5k deze maand erop hebt staan.

• Divine Chlorine
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12:50
Ik heb vrijdag 10 juli een rekening geopend bij Advanzia en kreeg toen de mail om bewijs van mijn woonadres te sturen. Dat heb ik diezelfde avond gedaan, maar ik heb nog steeds geen reactie. Duurt dit altijd zo lang? Een weekje lijkt me oke, maar we zijn nu al weer even verder
Normaliter duurt dit niet zo lang (vaak dezelfde dag een reactie/e-mail).

Hier heb jij nu niets meer aan, maar in het algemeen: ik heb sterk de indruk dat als je zaken probeert te regelen zoals het openen van een (spaar) rekening buiten kantooruren en vlak voor het weekend, dat het dan vaak mis gaat en veel langer duurt. Als je een nieuwe rekening wilt openen kan je dat het beste van maandag tot donderdag doen, vanaf 09.00 uur tot 12.00 uur. Dit geldt niet specifiek alleen voor Advanzia, maar voor alle banken. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen waarbij het wel goed gaat.

• Pinguin321
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 25-07 00:02
Dat duurt echt veel te lang.
Ik had dit ook (overigens gewoon op een donderdag) en heb gebeld. Dan halen ze je mail met je bewijs erbij en wordt het direct geregeld.

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Hoe krijgen jullie contact met de klantenservice in het Engels? In het keuzemenu krijg ik te horen dat ik op 3 moet drukken voor engels maar wanneer ik dat doe lijkt het niet te registreren. Ik krijg de keuzes dan nog een keer te horen en daarna hangt het op.

• Coffeeroam
Divine Chlorine schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 19:54:
[...]

Hier heb jij nu niets meer aan, maar in het algemeen: ik heb sterk de indruk dat als je zaken probeert te regelen zoals het openen van een (spaar) rekening buiten kantooruren en vlak voor het weekend, dat het dan vaak mis gaat en veel langer duurt. Als je een nieuwe rekening wilt openen kan je dat het beste van maandag tot donderdag doen, vanaf 09.00 uur tot 12.00 uur. Dit geldt niet specifiek alleen voor Advanzia, maar voor alle banken. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen waarbij het wel goed gaat.
Nou dat is dus niet in het algemeen zo. Ik had juist speciaal gewacht tot na het weekend en op een maandagochtend een nieuwe rekening aangevraagd (om 11:30). Vervolgens duurde het 17 dagen (en waren er 6 telefoongesprekken voor nodig) om die rekening daadwerkelijk geopend te krijgen.

• RichardQG
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05-08 01:33
Divine Chlorine schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 19:54:
[...]

Ik stuurde gisteren nog een mail naar de klantenservice en kreeg vanochtend direct antwoord en alles staat klaar!

Het enige wat ik me nu afvraag is of ik nog deze maand het geld erop moet zetten of moet wachten tot begin augustus. De kans is natuurlijk aanwezig dat de actierente van 3,9% volgende maand lager is, maar tegelijkertijd heb je er dan een maandje langer profijt van.

• JeyJey
Nou ik heb zojuist ook een mail gekregen met de vraag naar herkomst van de gelden. Is dit standaard bij Advanzia?

Staat het geld hiermee nu ook vast totdat ze het vrijgeven oid?

• W1ck1e
  • Nu online
JeyJey schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 10:44:
Nou ik heb zojuist ook een mail gekregen met de vraag naar herkomst van de gelden. Is dit standaard bij Advanzia?

Staat het geld hiermee nu ook vast totdat ze het vrijgeven oid?
Hier kan je zien waar je die informatie kunt geven. Ik verwacht dat, als je globaal aangeeft waar je saldo vandaan komt, het wel los zal lopen. Denk aan kreten als "salaris", "spaargeld", "verkoop huis", "erfenis". Wel even vertalen. Je hoeft het niet te bewijzen, alleen aannemelijk te maken.

Ik heb geen idee of je rekening meteen geblokkeerd wordt tot je antwoord geeft, en of het standaard is.

• brabosnol1
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 05-08 16:55
JeyJey schreef op maandag 20 juli 2026 @ 11:14:
Dank allen hierboven, dan ben ik weer wat gerustgesteld :). Ik wacht het maandoverzicht wel af.
Je krijgt wel 3,97 omdat je hebt geopend in juli.

• JeyJey
al snel reactie gekregen:

Sehr geehrter Herr …,

vielen Dank für die Auskunft über die Herkunft der Gelder.

Wir haben dies entsprechend in unserem System vermerkt.

Mit freundlichen Grüßen

Ihre Advanzia Bank Kundenbetreuung

blijkbaar zijn winsten t.g.v. drugs en wapenhandel op de zwarte markt geen probleem

:P

[ Voor 18% gewijzigd door JeyJey op 24-07-2026 12:27 ]

• Coffeeroam
brabosnol1 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 12:11:
[...]

Je krijgt wel 3,97 omdat je hebt geopend in juli.
Nee, dit klopt niet. Je krijgt de actierente die geldt op het moment dat je saldo de €5000 overschrijft. Het is niet het moment van openen dat telt.

• W1ck1e
  • Nu online
Coffeeroam schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 15:02:
[...]

Nee, dit klopt niet. Je krijgt de actierente die geldt op het moment dat je saldo de €5000 overschrijft. Het is niet het moment van openen dat telt.
Dat dacht ik indertijd ook. Maar toch na dat 5k-moment de nog mooiere actierente gekregen.
Ik denk dat willekeur van de bank een rol speelt.

• Coffeeroam
W1ck1e schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 15:11:
[...]

Dat dacht ik indertijd ook. Maar toch na dat 5k-moment de nog mooiere actierente gekregen.
Ik denk dat willekeur van de bank een rol speelt.
Ja dan heb je mazzel. Het is niet zoals ze het zelf hebben opgeschreven. Maar misschien zoiets dat als het minder dan x dagen geleden is dat je mag meeliften met de nieuwe rente, zoals sommige andere banken doen. Maar het is geen regel:

"Maßgeblich und geltend für 3 Monate ist der jeweils gültige und auf www.advanziakonto.com ausgewiesene Sonderzinssatz zum Zeitpunkt der ersten Einzahlung."

• empowerfreedom
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 04-08 11:29
Zijn er ook nog mooie cashback, verwijzing of kortingscodes actief bij het openen van een rekening hier? (nee dit is geen vraag/aanbod voor referral codes, ik vraag alleen of ze bestaan)

En tot wanneer loopt die 3,97% actie? Is het slimmer om even te wachten tot 1 augustus met afsluiten (ik kan de 5k pas 10-8 storten) of is nu afsluiten beter en dan 10-8 storten?

[ Voor 33% gewijzigd door empowerfreedom op 27-07-2026 14:41 ]

• xileS
  • Niet online
empowerfreedom schreef op maandag 27 juli 2026 @ 14:36:
Zijn er ook nog mooie cashback, verwijzing of kortingscodes actief bij het openen van een rekening hier? (nee dit is geen vraag/aanbod voor referral codes, ik vraag alleen of ze bestaan)
nooit gezien.
En tot wanneer loopt die 3,97% actie? Is het slimmer om even te wachten tot 1 augustus met afsluiten (ik kan de 5k pas 10-8 storten) of is nu afsluiten beter en dan 10-8 storten?
* The special effective interest rate of 3.97% p.a. (nominal interest rate 3.90% p.a.) applies from the moment you have deposited the minimum amount of EUR 5 000 and is valid for a period of 3 months. The special interest rate is only available to new customers and customers who have not yet made a deposit. The campaign ends on 31/07/2026.
Na 31/07 is het denk ik alleen gissen. Je zou alvast nu een rekening kunnen open en kijken of je soepel geopend krijgt, maar actierente gaat dus pas in na 5k inleg.

• empowerfreedom
xileS schreef op maandag 27 juli 2026 @ 14:55:
[...]

nooit gezien.

[...]
* The special effective interest rate of 3.97% p.a. (nominal interest rate 3.90% p.a.) applies from the moment you have deposited the minimum amount of EUR 5 000 and is valid for a period of 3 months. The special interest rate is only available to new customers and customers who have not yet made a deposit. The campaign ends on 31/07/2026.
Na 31/07 is het denk ik alleen gissen. Je zou alvast nu een rekening kunnen open en kijken of je soepel geopend krijgt, maar actierente gaat dus pas in na 5k inleg.
Maar je mag dus wel 27-7 openen zonder wat te storten, 10-8 5k inleggen en dan krijg je aug, sept, okt en nov alsnog die 3,96%?

• W1ck1e
  • Nu online
empowerfreedom schreef op maandag 27 juli 2026 @ 15:19:
[...]

Maar je mag dus wel 27-7 openen zonder wat te storten, 10-8 5k inleggen en dan krijg je aug, sept, okt en nov alsnog die 3,96%?
Je mag zeker storten en opnemen om te testen of dat goed gaat. Je krijgt in principe de rente die ze noemen op de dag dat je de 5k haalt. Voor aug t/m nov. Beneden de 5k krijg je geen rente.

• empowerfreedom
W1ck1e schreef op maandag 27 juli 2026 @ 15:25:
[...]

Je mag zeker storten en opnemen om te testen of dat goed gaat. Je krijgt in principe de rente die ze noemen op de dag dat je de 5k haalt. Voor aug t/m nov. Beneden de 5k krijg je geen rente.
Nee bedoel niet dat ze dan 10-8 als ik 5k stort zeggen 'ha lol,de actie duurde tot 31-7 en toen had je nog geen 5k gestort dus je krijgt die rente niet''

• W1ck1e
  • Nu online
empowerfreedom schreef op maandag 27 juli 2026 @ 15:29:
[...]

Nee bedoel niet dat ze dan 10-8 als ik 5k stort zeggen 'ha lol,de actie duurde tot 31-7 en toen had je nog geen 5k gestort dus je krijgt die rente niet''
Helaas, banken kunnen altijd een actie beeindigen.

• empowerfreedom
W1ck1e schreef op maandag 27 juli 2026 @ 15:33:
[...]

Helaas, banken kunnen altijd een actie beeindigen.
Dus je moet wel voor 31-7 al die 5k gestort hebben om van de actie te profiteren?

• Coffeeroam
empowerfreedom schreef op maandag 27 juli 2026 @ 15:35:
[...]

Dus je moet wel voor 31-7 al die 5k gestort hebben om van de actie te profiteren?
Als je het 100% zeker wil hebben wel, ja.

In theorie zou er na 31/7 helemaal geen actie kunnen zijn. Maar dat heb ik bij Advanzia nog niet mee gemaakt, dat er geen actie is.

• empowerfreedom
Coffeeroam schreef op maandag 27 juli 2026 @ 15:45:
[...]

Als je het 100% zeker wil hebben wel, ja.

In theorie zou er na 31/7 helemaal geen actie kunnen zijn. Maar dat heb ik bij Advanzia nog niet mee gemaakt, dat er geen actie is.
En als ik nu 5k stort (dan heb ik 3,96%), het er ook meteen weer afhaal (dat kan als het goed is want het is gewoon een lopende rekening en geen deposito) dan krijg ik wel nog steeds de rente toch? Dan hoef ik alleen maar iemand te vinden van wie ik 1 dag 5k kan lenen (nee geen vraag op het forum ik heb gewoon ouders haha)

• W1ck1e
  • Nu online
Vandaag voor 7 uur 's ochtends een beetje geld opgenomen, zojuist binnen gekomen op mijn ASN rekening. Misschien iets langzamer dan in het verleden, maar voor mij vandaag snel genoeg.

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:50
empowerfreedom schreef op maandag 27 juli 2026 @ 15:54:
[...]
...het er ook meteen weer afhaal.....dan krijg ik wel nog steeds de rente toch?
Wat heb je aan een hoog rentepercentage als er niets meer op staat?
Zelfs bij 5K gaat het maar om 50 euro over 3 maanden.

[ Voor 3% gewijzigd door rube op 27-07-2026 16:13 ]

• empowerfreedom
rube schreef op maandag 27 juli 2026 @ 16:12:
[...]

Wat heb je aan een hoog rentepercentage als er niets meer op staat?
Zelfs bij 5K gaat het maar om 50 euro over 3 maanden.
Zodat ik wel zeker ben van de 3,97% en dan vanaf 10 augustus mn geld stort

• xileS
  • Niet online
vanaf 1 augustus kan ook opeens een hogere actierente zijn. Het kan per maand verschillen, maar meestal scheelt het niet opeens gigantisch veel ofzo.

• Coffeeroam
empowerfreedom schreef op maandag 27 juli 2026 @ 16:20:
[...]

Zodat ik wel zeker ben van de 3,97% en dan vanaf 10 augustus mn geld stort
Dan weet je het wel zeker, ja.

Maar anderzijds, mijn schatting is dat er wel een actierente zal zijn na 1 augustus, en dat hij tussen de 3,5% en de 4,1% zit. Maar nogmaals: de bank kan ook per 31/7 met de actie stoppen en daarna geen nieuwe actie beginnen. Dat is aan de bank.

• dutchgio
  • Niet online
Dan zet ik in op dat ze die 3,97% voor nu gelijk houden.

Nee eigenlijk maakt het niet zoveel uit, je kunt de rekening na die 3 maanden ook weer sluiten en opnieuw openen tegen het actietarief van dan.

• Hunter76
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 03-08 12:39
dutchgio schreef op maandag 27 juli 2026 @ 20:11:
Dan zet ik in op dat ze die 3,97% voor nu gelijk houden.

Nee eigenlijk maakt het niet zoveel uit, je kunt de rekening na die 3 maanden ook weer sluiten en opnieuw openen tegen het actietarief van dan.
Het sluiten van een rekening is wel een gedoe. In het klantportaal zie ik hier geen mogelijkheid voor en per mail reageert Advanzia na een week nog niet...

• Coffeeroam
Hunter76 schreef op maandag 27 juli 2026 @ 22:18:
[...]

Het sluiten van een rekening is wel een gedoe. In het klantportaal zie ik hier geen mogelijkheid voor en per mail reageert Advanzia na een week nog niet...
Het sluiten van een rekening is juist erg makkelijk. Ga in het klantportaal naar "help". kies "schrijf een bericht" , kies als onderwerp "opzeggen", en zeg op. Werkt altijd.

• W1ck1e
  • Nu online
Coffeeroam schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 07:43:
[...]

Het sluiten van een rekening is juist erg makkelijk. Ga in het klantportaal naar "help". kies "schrijf een bericht" , kies als onderwerp "opzeggen", en zeg op. Werkt altijd.
Heb jij een nieuwere versie van de website ?
Ik zie het alleen maar in Duits en Engels.

Oh, je zult wel de vertaalfunctie van de browser gebruiken.

• empowerfreedom
Coffeeroam schreef op maandag 27 juli 2026 @ 16:47:
[...]

Dan weet je het wel zeker, ja.

Maar anderzijds, mijn schatting is dat er wel een actierente zal zijn na 1 augustus, en dat hij tussen de 3,5% en de 4,1% zit. Maar nogmaals: de bank kan ook per 31/7 met de actie stoppen en daarna geen nieuwe actie beginnen. Dat is aan de bank.
Ja maar als je voor 31-07 stort dan stoppen ze de actie toch niet? Dan heb je hem gegardandeerd 3 maanden

• W1ck1e
  • Nu online
empowerfreedom schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 09:12:
[...]

Ja maar als je voor 31-07 stort dan stoppen ze de actie toch niet? Dan heb je hem gegarandeerd 3 maanden
Ze kunnen zeker de actie stoppen, maar als jij voor 31-07 de 5000 gestort hebt (of misschien zelfs maar de rekening geopend) dan heb jij wel de actie rente. Voor 3 maanden en een beetje.

• Coffeeroam
W1ck1e schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 07:55:
[...]

Heb jij een nieuwere versie van de website ?
Ik zie het alleen maar in Duits en Engels.

Oh, je zult wel de vertaalfunctie van de browser gebruiken.
Omdat ik niet weet of @Hunter76 de duits- of engelstalige versie gebruikt, had ik maar een eigen soort van vertaling gebruikt in mijn uitleg.

[ Voor 5% gewijzigd door Coffeeroam op 28-07-2026 10:54 ]

• demonk
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:08
In de loop van Augustus (het eerste gedeeldte van Augustus) overweeg ik wat geld te parkeren bij Advanzia. Ik heb het (intro etc) forum  bekeken. En ik hoop dat  ik niet iets  vraag  wat  al  duidelijk  gemeld is, maar ben wat onzeker over het volgende:

Wanneer ik deze week de rekening open en 1 augustus daar minimaal 5000 euro op stort of dit doe op 10 augustus, dan geldt in beide gevallen, dat  de maand augustus niet wordt meegeteld (en dus bonus is). Dus in deze 2 gevallen gaat de bonus-periode van 3 maanden in op 1 september.

De datum van het openen van de rekening is dus niet leidend voor de start van de welkoms-rente, maar de datum waarop minimaal 5000 euro wordt gestort. En wanneer dit op de 1e of later in de maand wordt gedaan, geldt die maand als bonus. Klopt mijn begrip?

Ik lees net dat de actie periode  31-07-2026 afloopt. Dus ik neem aan dat het daarom juist verstandig is dit deze week de rekening te openen. Of zal er binnenkort na 1 augustus weer een nieuwe welkoms-rente komen, die wellicht hoger is? Waarschijnlijk weet niemand dit....:-)
En kun  je de rekening online ook 's-avonds openen of is er een beperking?

Kun je als tegenrekening een "en/of" rekening opgeven? De tenaamstelling is dan anders dan de rekening bij Advanzia die op 1 naam staat.

Hopelijk heb ik niet al te domme vragen gesteld.

[ Voor 5% gewijzigd door demonk op 28-07-2026 13:54 ]

• SanookH

SanookH

_/-\o_

empowerfreedom schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 09:12:
[...]

Ja maar als je voor 31-07 stort dan stoppen ze de actie toch niet? Dan heb je hem gegardandeerd 3 maanden
Ik zou me geen zorgen maken, als de rente omlaag (of omhoog!) gaat na 1 aug zal dat niet veel zijn, en dan kun je wel bijna 4 maanden profiteren van die rente in plaats van 3 maanden (voor misschien iets meer rente). Dus ik zou niet voor 1 aug storten als ik joou was.

• Coffeeroam
demonk schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 13:39:

Kun je als tegenrekening een "en/of" rekening opgeven? De tenaamstelling is dan anders dan de rekening bij Advanzia die op 1 naam staat.

Hopelijk heb ik niet al te domme vragen gesteld.
Ja, je kunt een en/of rekening opgeven. Er is wel een kans dat het opnemen van bedragen (om die reden) niet gaat. Dat kan worden rechtgezet met een telefoontje naar Advanzia. Dan kun je de dag daarna gewoon opnemen.

Voor de volledigheid: in theorie mag de bank na 31 juli gewoon helemaal stoppen met actierentes. Maar gezien de ervaringen uit het verleden is het niet waarschijnlijk dat ze dat doen.

• demonk
Coffeeroam schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 14:56:
[...]

Ja, je kunt een en/of rekening opgeven. Er is wel een kans dat het opnemen van bedragen (om die reden) niet gaat. Dat kan worden rechtgezet met een telefoontje naar Advanzia. Dan kun je de dag daarna gewoon opnemen.

Voor de volledigheid: in theorie mag de bank na 31 juli gewoon helemaal stoppen met actierentes. Maar gezien de ervaringen uit het verleden is het niet waarschijnlijk dat ze dat doen.
@Coffeeroam Dank je zeer voor je antwoord.
Ik bel niet graag naar het buitenland wanneer ik het kan voorkomen, ook vanwege het hoge tarief (0,23 cent) dat ik betaal.
Misschien toch overwegen om een andere rekening te gebruiken op 1 naam, wellicht Trade als tegenrekening. Nadeel die ondersteunen niet echt Instant-overboekingen, zoals mijn nederlandse grootbank. En ik mis dan ook weer 1 dag rente, omdat ik dan vd grootbank, naar Trade moet en dan naar Advanzia. Ik las dat Advanzia geen instant-payments ondersteund...dus wat dat betreft lijkt me dit nadeel van Trade dan geen punt.

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:43

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Hier ging het terugboeken direct goed naar onze en/or-rekening. Opdracht gegeven en binnen paar minuten reactie dat ze het zouden overboeken. Paar uur daarvoor had ik de storting vanaf de en/of-rekening gedaan. Geen probleem en/of vragen vanuit Advanzia.

[ Voor 28% gewijzigd door Lolhozer op 28-07-2026 15:22 ]

Waarom? Omdat het kan!!

• Coffeeroam
Lolhozer schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 15:21:
Hier ging het terugboeken direct goed naar onze en/or-rekening. Opdracht gegeven en binnen paar minuten reactie dat ze het zouden overboeken. Paar uur daarvoor had ik de storting vanaf de en/of-rekening gedaan. Geen probleem en/of vragen vanuit Advanzia.
Bij mij dus niet. Dat betekent dus dat het niet altijd goed gaat. Telefonisch zeiden ze ook dat het lag aan de tenaamstelling.

• Coffeeroam
demonk schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 15:15:
[...]

Ik bel niet graag naar het buitenland wanneer ik het kan voorkomen, ook vanwege het hoge tarief (0,23 cent) dat ik betaal.
Misschien toch overwegen om een andere rekening te gebruiken op 1 naam, wellicht Trade als tegenrekening. Nadeel die ondersteunen niet echt Instant-overboekingen, zoals mijn nederlandse grootbank. En ik mis dan ook weer 1 dag rente, omdat ik dan vd grootbank, naar Trade moet en dan naar Advanzia. Ik las dat Advanzia geen instant-payments ondersteund...dus wat dat betreft lijkt me dit nadeel van Trade dan geen punt.
Nog een tip: je kunt bij Advanzia meerdere tegenrekeningen hebben. In principe wordt elke rekening vanaf welke je inlegt (mits jouw naam daarop staat) geaccepteerd en kun je daarnaar dan ook terugboeken. Dus je kunt even € 1,00 inleggen vanaf (al) je bankrekeningen. Als je de volgende dag niet kunt terugboeken naar één van deze rekeningen, kun je altijd nog terugboeken naar de andere.

Overigens, Advanzia is nooit "instant", beide richtingen niet. Dus het maakt niet uit of je tegenrekening wel instant is. Je mist in de regel geen rentedagen als je vroeg op de dag overschrijft.

• xileS
  • Niet online
demonk schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 15:15:
[...]

Naar mijn ervaring heeft TR juist wel IP en precies daarvoor gebruik ik mijn TR rekening omdat Advanzia dit idd niet heeft.

• demonk
Oke...wat mijn begrip is, dat beide kanten IP moeten accepteren/ondersteunen. Dus wanneer Advanzia het niet ondersteund en ik open een rekening bij Advanzia, dan maakt het weinig uit of de tegenrekening wel of geen IP ondersteund. En ik meen ook dat de IP vanaf de rekening bij Trade alleen werkt voor de kleinere bedragen.

Voor wat betreft de problemen met overboeking naar een en/of rekening vanuit Advanzia. In sommige gevallen wel en in andere niet. Heeft dit wellicht te maken dat de grootbanken in nederland de voorletter gebruikt in plaats van de volledige naam? Ook iets wat met wellicht beter kan standardiseren binnen europa.

• xileS
  • Niet online
demonk schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 19:28:
Oke...wat mijn begrip is, dat beide kanten IP moeten accepteren/ondersteunen. Dus wanneer Advanzia het niet ondersteund en ik open een rekening bij Advanzia, dan maakt het weinig uit of de tegenrekening wel of geen IP ondersteund.
Klopt, maar je had over IP vergeleken met NL grootbanken.
En ik meen ook dat de IP vanaf de rekening bij Trade alleen werkt voor de kleinere bedragen.
Max 10k.

• W1ck1e
  • Nu online
demonk schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 19:28:
Oke...wat mijn begrip is, dat beide kanten IP moeten accepteren/ondersteunen. Dus wanneer Advanzia het niet ondersteund en ik open een rekening bij Advanzia, dan maakt het weinig uit of de tegenrekening wel of geen IP ondersteund. En ik meen ook dat de IP vanaf de rekening bij Trade alleen werkt voor de kleinere bedragen.
...
Bij TR grotere bedragen opnemen door achter elkaar een aantal kleinere te doen is een workaround. Denk aan delen van minder dan 10k

[ Voor 22% gewijzigd door W1ck1e op 28-07-2026 22:04 ]

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:24

Trebbors

Failure is no option!

Gisteren de rekening geopend, althans tot de adressnachweises. Direct een telefoonrekening als pdf ingeschoten maar tot op heden blijft het stil. Hoe is jullie ervaring daarmee?

• W1ck1e
  • Nu online
Trebbors schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 23:17:
Gisteren de rekening geopend, althans tot de adressnachweises. Direct een telefoonrekening als pdf ingeschoten maar tot op heden blijft het stil. Hoe is jullie ervaring daarmee?
Gisteren/vandaag. Gun ze even wat meer tijd ;)

• SanookH

SanookH

_/-\o_

Bij mij was alles binnen anderhalf uur up and running, maar lijkt niet bij iedereen zo te gaan.

• swimfreak
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 02-08 14:28
Iemand die hier ervaring mee heeft? Heb het hier nog niet eerder voorbij zien komen

Ik krijg rond 21.30 een email met drie vragen:
1. Kopie ID opsturen
2. Woonplaatsverklaring opsturen (die ik ook al 2x eerder naar een ander emailadres heb gestuurd
3. TAX formulier invullen en opsturen

p.s. de mail lijkt echt en legitiem.

###########
On 01/07/2026 you applied for an Advanzia Account.

In order to complete your account opening we kindly ask you to send us a copy of your passport or national identity card by e-mail to id@advanzia.com or by regular post to Advanzia Bank S.A., 14, rue Gabriel Lippmann, L-5365 Munsbach.

We also require a proof of residency in case your current address is not mentioned on the identity document. This can be in the form of a registration document, or a copy of a phone or energy bill. Please note that the proof must not be older than 3 months.

Furthermore we kindly ask you to fill in and sign the attached self-declaration form.
##########

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Vroeger moest je altijd zo’n formulier invullen en ondertekenen bij het openen van een rekening. Maar dat is volgens mij al ongeveer een jaar niet meer nodig geweest.

• Coffeeroam
swimfreak schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 07:25:
Iemand die hier ervaring mee heeft? Heb het hier nog niet eerder voorbij zien komen

Ik krijg rond 21.30 een email met drie vragen:
1. Kopie ID opsturen
2. Woonplaatsverklaring opsturen (die ik ook al 2x eerder naar een ander emailadres heb gestuurd
3. TAX formulier invullen en opsturen

p.s. de mail lijkt echt en legitiem.

###########
On 01/07/2026 you applied for an Advanzia Account.

In order to complete your account opening we kindly ask you to send us a copy of your passport or national identity card by e-mail to id@advanzia.com or by regular post to Advanzia Bank S.A., 14, rue Gabriel Lippmann, L-5365 Munsbach.

We also require a proof of residency in case your current address is not mentioned on the identity document. This can be in the form of a registration document, or a copy of a phone or energy bill. Please note that the proof must not be older than 3 months.

Furthermore we kindly ask you to fill in and sign the attached self-declaration form.
##########
Dat is heel vreemd, dat je een kopie van je paspoort zou moeten mailen (of per post sturen). Is bij jou misschien de elektronische identificatie niet goed gegaan?

• Snaak123
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:16
Coffeeroam schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 08:00:
Ja, hetzelfde hier. Kan vanmorgen ineens niet meer inloggen!

[...]
Ik kom in een soort loop terecht bij het aanvragen van een username. Meer mensen last van of zie ik iets over het hoofd?
edit:
Ah my bad zag toch iets over het hoofd.. Moest letterlijk terug gaan naar het eerdere scherm anders wil het niet

[ Voor 19% gewijzigd door Snaak123 op 29-07-2026 13:01 ]

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:24

Trebbors

Failure is no option!

W1ck1e schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 23:19:
[...]

Gisteren/vandaag. Gun ze even wat meer tijd ;)
SanookH schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 23:40:
[...]
Bij mij was alles binnen anderhalf uur up and running, maar lijkt niet bij iedereen zo te gaan.
Zojuist een reminder om de documenten in te sturen. Dubieus, wellicht zie ik iets over het hoofd. Ik heb nu nogmaals een factuur ingestuurd als reply op het eerste verzoek. Er komen telkens wel ticketnr's retour. Dien ik nog een uniek ID mee te geven, zodat ze weten bij wie het behoort?

• ingrid74
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 02-08 11:51
Trebbors schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 15:18:
[...]

[...]

Zojuist een reminder om de documenten in te sturen. Dubieus, wellicht zie ik iets over het hoofd. Ik heb nu nogmaals een factuur ingestuurd als reply op het eerste verzoek. Er komen telkens wel ticketnr's retour. Dien ik nog een uniek ID mee te geven, zodat ze weten bij wie het behoort?
Ik heb hetzelfde. Maandag aangevraagd en adresbewijs aangeleverd en ook vandaag een reminder gekregen. Deze weer doorgestuurd naar het opgegeven emailadres incl weer adresbewijs in bijlage en het ticketnr vermeld. Toch kreeg ik weer een nieuw ticketnr toegewezen. Automatische reply...Dus weer afwachten

• RonaldABC
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-08 19:54
Komt mij bekend voor. Heb ruim een week geleden een account aangemaakt en direct ook een document opgestuurd voor adres validatie. Vervolgens geen reactie ontvangen. Alleen inmiddels 3 reminders ontvangen om een document voor adres validatie per mail op te sturen. Heb nogmaals aan voldaan en ook aangegeven dat ik het document had aangeboden. En krijg vervolgens weer een reminder. Vandaag geprobeerd telefonisch contact te krijgen, maar heb de verbinding verbroken na 10 minuten gewacht te hebben. En maar weer een mail gestuurd naar het adres advanziakonto@advanzia.com. Dus heb al meerdere tickets, want die komen netjes terug, maar een inhoudelijke reactie cq een opening van een rekening daar wacht ik op. Uniek ID, zoals? Een ander emailadres is dit een optie? Zo ja, welke?

• Coffeeroam
RonaldABC schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 16:30:
Komt mij bekend voor. Heb ruim een week geleden een account aangemaakt en direct ook een document opgestuurd voor adres validatie. Vervolgens geen reactie ontvangen. Alleen inmiddels 3 reminders ontvangen om een document voor adres validatie per mail op te sturen. Heb nogmaals aan voldaan en ook aangegeven dat ik het document had aangeboden. En krijg vervolgens weer een reminder. Vandaag geprobeerd telefonisch contact te krijgen, maar heb de verbinding verbroken na 10 minuten gewacht te hebben. En maar weer een mail gestuurd naar het adres advanziakonto@advanzia.com. Dus heb al meerdere tickets, want die komen netjes terug, maar een inhoudelijke reactie cq een opening van een rekening daar wacht ik op. Uniek ID, zoals? Een ander emailadres is dit een optie? Zo ja, welke?
Zij hebben daar echt regelmatig een IT probleem.

• Justie
Het is zoals gebruikelijk weer een zooitje bij Advanzia. Het lijkt wel of de IT afdeling daar niks kan. Hier zijn we al meerdere weken bezig....het blijft hangen op bewijs van adres. Al meerdere keren gestuurd.
edit:
ik krijg net van iemand te horen dat hij email van bevestiging adres heeft gekregen. Ze zijn er dus wel mee bezig.

[ Voor 23% gewijzigd door Justie op 29-07-2026 18:52 ]

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-08 22:32

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Tot nu toe is het allemaal vrij random bij mij. Aanmelden ging goed, adres verificatie binnen een uur gedaan maar overmaken van geld zit soms vertraging in. Mails van deposits komen soms niet of te laat, vind het prima zolang m'n geld aankomt en ik de genoemde rente krijg :P

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

• swimfreak
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 02-08 14:28
Coffeeroam schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 09:54:
[...]

Dat is heel vreemd, dat je een kopie van je paspoort zou moeten mailen (of per post sturen). Is bij jou misschien de elektronische identificatie niet goed gegaan?
Ik heb een bericht gestuurd via mijn account of het nodig is om deze drie dingen aan te leveren, aangezien ik dit al aangeleverd heb.

1. identificatie en verificatie online, via online tool
2. tax vragen ook online
3. Woonplaats verklaring, al twee keer eerder een telefoonrekening doorgestuurd.

• demonk
Aanvraag rekening gisteren gedaan.Het ging heel soepeltjes en best snel. Bevestiging van IBAN ontvangen meteen na aanvraag/id en ondertekening documenten.Ik heb geen vraag om een "bewijs van adres" aan te leveren. Ik had zoiets verwacht voordat de rekening geopend werd. Of kan dit ook na het openen gemailed worden?

Verder even kijken wanneer ik de eerste 5k+ ga storten. In augustus of nog in juli. Ben benieuwd of ze actie verlengen die 31 juli afloopt.

Verder hoop ik dat alles soepel gaat lopen en dat ik geen supportdesk nodig heb...dat schijnt wat minder te zijn bij deze bank, tenminste wanneer trustpilot moet geloven. Ze melden op hun website dat ze bereikbaar zijn met een duits 0800-nummer en een gewoon internationaal nummer. Daar betaal ik vermoedelijk 0,23 cent per minuut voor. En wanneer je dan lang in de rij staat, wordt het wat minder.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Email zou ook een optie zijn. Maar ik weet niet hoe snel men reageert? Ik kan ook gewoon hopen dat alles vlekkeloos gaat..maar ja...ik ben liever voorbereid.

• dutchgio
  • Niet online
demonk schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 21:47:
Aanvraag rekening gisteren gedaan.Het ging heel soepeltjes en best snel. Bevestiging van IBAN ontvangen meteen na aanvraag/id en ondertekening documenten.Ik heb geen vraag om een "bewijs van adres" aan te leveren. Ik had zoiets verwacht voordat de rekening geopend werd. Of kan dit ook na het openen gemailed worden?

Verder even kijken wanneer ik de eerste 5k+ ga storten. In augustus of nog in juli. Ben benieuwd of ze actie verlengen die 31 juli afloopt.

Verder hoop ik dat alles soepel gaat lopen en dat ik geen supportdesk nodig heb...dat schijnt wat minder te zijn bij deze bank, tenminste wanneer trustpilot moet geloven. Ze melden op hun website dat ze bereikbaar zijn met een duits 0800-nummer en een gewoon internationaal nummer. Daar betaal ik vermoedelijk 0,23 cent per minuut voor. En wanneer je dan lang in de rij staat, wordt het wat minder.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Email zou ook een optie zijn. Maar ik weet niet hoe snel men reageert? Ik kan ook gewoon hopen dat alles vlekkeloos gaat..maar ja...ik ben liever voorbereid.
In juli zou ik nu niet meer doen, dan loop je bijna een maand mis. Als je begin augustus stort heb je na augustus nog 3 maanden hoge rente en er dus bijna 4.

Telefonisch gaat vrij snel, je zit niet lang in de wacht.

Email was eerder een probleem mee maar met formulier invullen zou moeten werken.

• WebExpert
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-08 17:36
Exact hetzelfde hier. Ook afgelopen maandag een rekening geopend (tot de adressnachweises) en een telefoonrekening als pdf opgestuurd. Inmiddels ook een mail ontvangen met een herinnering. Dus ik heb mijn mailtje maar opnieuw verstuurd. Ik heb liever 3 maanden de garantie op 3.96% ipv 4 maanden een onbekend rentepercentage dus ik hoop dat alles vòòr morgen gelukt is..

• ingrid74
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 02-08 11:51
ingrid74 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 16:29:
[...]

Ik heb hetzelfde. Maandag aangevraagd en adresbewijs aangeleverd en ook vandaag een reminder gekregen. Deze weer doorgestuurd naar het opgegeven emailadres incl weer adresbewijs in bijlage en het ticketnr vermeld. Toch kreeg ik weer een nieuw ticketnr toegewezen. Automatische reply...Dus weer afwachten
Ik heb zojuist de welkomsmail ontvangen en de rekening kunnen openen
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste