• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
demonk schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 15:56:
Ik heb een rekening geopend on 27 juli en geld (5k+) gestort op 3 august.
Klopt het dat ik dan augustus als bonus heb en dat de welkomsrente (3,7) dan tot 30 november uitgekeerd wordt?
Ik verwacht het wel. Mijn 5k+ storting was op 2 maart, rekening geopend in februari. En ik had de rente t/m juni. En is nu verlengd t/m september.

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 11-08-2026 16:19 ]

• Tothier
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 31-08 00:16
Snaak123 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 12:32:
[...]

Ik kom in een soort loop terecht bij het aanvragen van een username. Meer mensen last van of zie ik iets over het hoofd?
edit:
Ah my bad zag toch iets over het hoofd.. Moest letterlijk terug gaan naar het eerdere scherm anders wil het niet
Hoe heb jij dat gedaan, ik snap het niet dat je terug moet naar eerder scherm. E-Mail bevestigd, username is dat account nummer? Als ik nieuw wachtwoord aanvraag krijg ik niks. Kun jij me de stappen uitleggen?

• Drag0nizer
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 15-08 15:15
Is er nog een manier om een andere 2FA in te stellen dan SMS? Dat is me toch een partij onveilig. Ze lijken een authenticator apps of een eigen app te ondersteunen, is dat er niet en is SMS echt de enige beveiligingslaag?

• Snaak123
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:12
Tothier schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 20:29:
[...]

Hoe heb jij dat gedaan, ik snap het niet dat je terug moet naar eerder scherm. E-Mail bevestigd, username is dat account nummer? Als ik nieuw wachtwoord aanvraag krijg ik niks. Kun jij me de stappen uitleggen?
Je krijgt dus die mail waarin je je e-mail moet 'bestätigen'. Je klikt op die link. Dat opent een nieuw venster in je browser. Daarna moet je echter teruggaan naar dat vorige venster in je browser waarmee je ervoor zorgde dat je die email kreeg als je begrijpt wat ik bedoel. Zo zat het uit mijn hoofd. Het is heel apart en heb dat nog nooit eerder gehad zo. Succes!

[ Voor 4% gewijzigd door Snaak123 op 12-08-2026 08:53 ]

• SanookH
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:18

SanookH

_/-\o_

Drag0nizer schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 08:24:
Is er nog een manier om een andere 2FA in te stellen dan SMS? Dat is me toch een partij onveilig. Ze lijken een authenticator apps of een eigen app te ondersteunen, is dat er niet en is SMS echt de enige beveiligingslaag?
Je kunt toch alleen maar overboeken naar je eigen tegenrekening.

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
xileS schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 07:23:
Meer mensen die geen sms ontvangen van Advanzia om in te loggen?

Ik zit wel in het buitenland, maar van Raisin kwam sms ook gewoon binnen.
Vals alarm trouwens.

Na van alles geprobeerd te hebben, kwam ik later pas achter dat ik bij mijn nieuwe Advanzia rekening mijn 2e Sim tel nr heb opgegeven (had gehoopt dat een andere mail & tel niet de bekende oude account problemen gaf). En deze was uitgeschakeld omdat ik momenteel een esim als 2e sim heb ingesteld voor data in het buitenland. Helaas kunnen er maar 2 Sims tegelijk actief zijn.

• Tothier
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 31-08 00:16
Snaak123 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 08:52:
[...]

Je krijgt dus die mail waarin je je e-mail moet 'bestätigen'. Je klikt op die link. Dat opent een nieuw venster in je browser. Daarna moet je echter teruggaan naar dat vorige venster in je browser waarmee je ervoor zorgde dat je die email kreeg als je begrijpt wat ik bedoel. Zo zat het uit mijn hoofd. Het is heel apart en heb dat nog nooit eerder gehad zo. Succes!
Dankjewel, geen idee hoe, maar het is nu wel gelukt. Dank.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Snaak123 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 08:52:
[...]

Ik zit nu ook in zo'n loop vast. :-(

Konto is geopend.
Ik heb het rekeningnummer ontvangen. Vul bij Advanzia m'n # in + geboortedatum. Vervolgens krijg ik een SMS code toegestuurd. Die vul ik in.
En dan... dan blijkt dat mijn usernaam al bestaat (van een jaar geleden blijkbaar en die is toen ook leeggehaald en opgezegd) als ik dan vervolgens om een reset van het password vraag (want het oude pw werkt niet meer), wordt het akelig stil.
Krijg geen nieuwe link om een nieuw pw in te vullen o.i.d.

Iemand enig idee hoe je hier uit komt? :?

Mooie Plaatjes   

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

ehtweak schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 14:23:
[...]

Ik zit nu ook in zo'n loop vast. :-(

Konto is geopend.
Ik heb het rekeningnummer ontvangen. Vul bij Advanzia m'n # in + geboortedatum. Vervolgens krijg ik een SMS code toegestuurd. Die vul ik in.
En dan... dan blijkt dat mijn usernaam al bestaat (van een jaar geleden blijkbaar en die is toen ook leeggehaald en opgezegd) als ik dan vervolgens om een reset van het password vraag (want het oude pw werkt niet meer), wordt het akelig stil.
Krijg geen nieuwe link om een nieuw pw in te vullen o.i.d.

Iemand enig idee hoe je hier uit komt? :?
Ja, dit scenario staat al ongeveer honderd keer beschreven in dit en in het grote spaartopic.

Zoeken naar 'gebruikersnaam' in Het Grote Advanzia Topic

[ Voor 8% gewijzigd door fsfikke op 14-08-2026 14:24 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• W1ck1e
  • Nu online
fsfikke schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 14:23:
[...]

Ja, dit scenario staat al ongeveer honderd keer beschreven in dit en in het grote spaartopic.
@ehtweak 101 : vragen om die user te laten verwijderen. Succes.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Danku @W1ck1e . d:)b
Blijkbaar had ik dat over het hoofd gezien...

Wat is jullie ervaring? Wat is sneller bellen of email?

[ Voor 29% gewijzigd door ehtweak op 14-08-2026 14:29 ]

Mooie Plaatjes   

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:18
ehtweak schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 14:28:

Ik had exact hetzelfde, met 1 belletje opgelost (10 min). Een dag voor het bellen had ik ook gemaild z geen reactie tot nu toe.

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

• W1ck1e
  • Nu online
ehtweak schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 14:28:

Ik heb gemaild. Binnen 23 minuten was het geregeld.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ben nu aan het bellen... Al twee keer is de verbinding verbroken... "your call cannot be completed at this time" :-(

Zowel Duits als Engels. :?

[toevoeging]
uiteindelijk maar een email gestuurd. ben benieuwd hoe lang dat gaat duren...

[ Voor 40% gewijzigd door ehtweak op 14-08-2026 21:34 ]

Mooie Plaatjes   

• EkkeHH
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-08 10:47
Weet iemand waar (in het portaal) ik mijn actieve rentepercentage en opgebouwde rente kan inzien?

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

EkkeHH schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 20:05:
Weet iemand waar (in het portaal) ik mijn actieve rentepercentage en opgebouwde rente kan inzien?
In je maandelijkse statements.

[ Voor 1% gewijzigd door We Are Borg op 20-08-2026 22:52 . Reden: Wat vriendelijker ]

• EkkeHH
fsfikke schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 20:10:
[...]

In je maandelijkse statements.
Die heb ik nog niet, want rekening is net geopend. Is toch raar dat ik pas achteraf kan zien wat mijn rentepercentage was.

[ Voor 1% gewijzigd door We Are Borg op 20-08-2026 22:53 ]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

EkkeHH schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 20:12:
[...]

Die heb ik nog niet, want rekening is net geopend. Is toch raar dat ik pas achteraf kan zien wat mijn rentepercentage was.
Op de homepage van Advanzia staat het rentepercentage. Dat heb je bij het aanmelden waarschijnlijk gezien.

• EkkeHH
snip: dit helpt niet

[ Voor 85% gewijzigd door We Are Borg op 20-08-2026 22:54 ]

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

EkkeHH schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 20:12:
Vind ik ook, dat was in de vorige interface niet zo. Het percentage moet volgens Nederlandse (en vermoedelijk ook EU richtlijnen) duidelijk aangegeven worden. Dat soort dingen achterwege laten is in ieder geval niet volgens de geldende regels voor consumenten.

Het huidige percentage op de aanbiedingspagina zegt niets over het percentage dat je kreeg toen je de rekening opende en er minstens 5k op stortte.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

snip: reactie op verwijderd bericht

[ Voor 82% gewijzigd door We Are Borg op 20-08-2026 22:55 ]

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Je kan het niet zien. Je kan contact opnemen met de klantenservice of wachten op je statement. Ongewoon? Ja. Maar het is nou eenmaal zo. Dat is een beetje de prijs van een rente van bijna 4% tegenover een rente van rond de 1,x% bij de grootbanken.

Als je de 5000 euro hebt gestort, dan kan je er vanuit gaan dat je de actierente ontvangt. Ik heb het in dit topic nog 0x gezien dat het bij iemand fout is gegaan en de actierente niet actief is.

[ Voor 30% gewijzigd door We Are Borg op 20-08-2026 22:56 . Reden: Quote verwijderd ]

• EkkeHH
snip: reactie op verwijderde reactie

[ Voor 88% gewijzigd door We Are Borg op 20-08-2026 22:57 ]

• W1ck1e
  • Nu online
@EkkeHH Ik heb wel eens in een mail gevraagd naar mijn rente. Ik kreeg toen een keurig antwoord.

• SanookH
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:18

SanookH

_/-\o_

Misschien kan @Juan in de openingspost iets vermelden dat je het rentepercentage pas ziet op je 1e maandafschrift, dat scheelt een hoop postings die geïrriteerde reacties opleveren.

• W1ck1e
  • Nu online
SanookH schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 07:59:
Misschien kan @Juan in de openingspost iets vermelden dat je het rentepercentage pas ziet op je 1e maandafschrift, dat scheelt een hoop postings die geïrriteerde reacties opleveren.
Je bedoelt expliciet bij dit fragment ?
Wordt opgebouwde rente getoond: Nee

Je kunt maandelijks een nieuw afschrift downloaden in PDF formaat, met daarop ook het actuele rentetarief.

[ Voor 12% gewijzigd door W1ck1e op 15-08-2026 08:39 ]

• W1ck1e
  • Nu online
EkkeHH schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 15:43:
[...]

Nee, want in het verleden is hier ook al gepost m.b.t. verschillen tussen gecommuniceerde rentes en daadwerkelijke rentes, en ondeduidelijkheden m.b.t. wel/niet actieve (actie)rentes bij Advanzia.

~[Afbeelding]

Daarnaast is het geen antwoord op de vraag die ik stelde, welke bovendien al beantwoord is.
Je begrijpt toch wel dat toen de daadwerkelijke rente hoger uitviel dan de aangekondigde ik niet ben gaan klagen bij de bank.

Ik stel voor dat je mailt met de bank, dan heb je wellicht een ondergrens van het rentepercentage om op terug te vallen indien het afwijkt in jouw nadeel.

[ Voor 10% gewijzigd door W1ck1e op 15-08-2026 15:49 ]

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

[update]
ehtweak in "Het Grote Advanzia Topic"

Vandaag kreeg ik idd bericht:

Der Grund, warum Sie Ihr Konto beim Kundenportal nicht registrieren konnten, ist Ihr altes gekündigtes und aufgelöstes Konto, da die Registrierung desgleichen im System “hängen geblieben ist”. Wir haben diese Registrierung jetzt gelöscht und Sie können nun Ihr bestehendes Tagesgeldkonto online registrieren.

En even later heb ik een nieuwe userid kunnen aanmaken. d:)b

Mooie Plaatjes   

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:43
De zoekbalk werkt helaas niet maar in OP staat:

"Let op: je naam en adres staat niet op dit afschrift en dat kan problemen opleveren als je het nodig hebt als bewijs, bijvoorbeeld bij een hypotheekaanvraag"

Ik ben dus bezig met een hypotheekaanvraag en krijg dus inderdaad een verzoek om een bewijs te laten zien. Heb Advanzia gevraagd of ze mij een afschrift kunnen geven met naam.

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:24
Ruben0s schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:19:
De zoekbalk werkt helaas niet maar in OP staat:

"Let op: je naam en adres staat niet op dit afschrift en dat kan problemen opleveren als je het nodig hebt als bewijs, bijvoorbeeld bij een hypotheekaanvraag"

Ik ben dus bezig met een hypotheekaanvraag en krijg dus inderdaad een verzoek om een bewijs te laten zien. Heb Advanzia gevraagd of ze mij een afschrift kunnen geven met naam.
anders tijdelijk ergens anders stallen ....

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 18:10
Onze oosterburen hebben een nieuwe nummer 1, Revolut, 4,25% 4 maanden vrij opneembaar.
Advanzia zakt naar 6.

https://www.kritische-anleger.de/tagesgeld/vergleich/

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8TAt5sZ.png

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Modbreak:Houden we het een beetje gezellig hier :) ? Als je reageert met een ondertoon kan je er ook voor kiezen om niet te reageren: dat helpt om de sfeer goed te houden :). Ook als je vindt dat iemand zelf meer had kunnen uitzoeken: als je niet vriendelijk kan reageren kies er dan voor om niet op die verstuur knop te klikken.

Vanaf hier kunnen we hopelijk weer ontopic en gezellig verder :)

• sbuter
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 18:18

sbuter

...dus...

Frankenstein schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 19:13:
Onze oosterburen hebben een nieuwe nummer 1, Revolut, 4,25% 4 maanden vrij opneembaar.
Advanzia zakt naar 6.

[Afbeelding]
Volgens mij is Advanzia nog wel de hoogste in die lijst die je met een nederlandse woonplaats kunt openen, toch?

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:55
sbuter schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 09:03:
[...]

Volgens mij is Advanzia nog wel de hoogste in die lijst die je met een nederlandse woonplaats kunt openen, toch?
Goede vraag, ben ik ook beniewd naar. Revolut in NL is standaard 2% op jaarbasis tot 2500 EUR.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Advanzia zakt naar 6.

[Afbeelding]
Meer iets voor het algemene topic?

Daarnaast waarschijnlijk niet bruikbaar voor mensen die (al) een Nederlands Revolut account hebben, en gelimiteerd op €25k:
The 4.25% promotional rate applies to a maximum combined balance of €25,000 across all your personal Instant Access Savings accounts. Any balance exceeding €25,000 will earn interest at the rate applicable to your plan (as set out in the Instant Access Savings Information Sheet), and interest across your total balance will be combined into a single, blended daily payout.
Zoals gedacht:
Eligibility Criteria:
  • have a valid tax residency in Germany;
  • not have or have previously held a Revolut Personal account with any Revolut group entity

[ Voor 13% gewijzigd door fsfikke op 21-08-2026 10:40 ]

• Frankenstein
Klopt helemaal. Advanzia is de hoogste en verder kun je volgens mij alleen bij Consors terecht. Of bij de Nederlandse tak van bvb ING en Ayvens.

Het is altijd goed voor wat druk op de ketel.

Ik weet ook niet waar ik moet schrijven... in het grote topic staan al zo veel meldingen van 0,1% verhoging op niet concurrerende tarieven... ;-)

Voel me hier wat meer thuis.

25k is niet veel inderdaad, maar het kan net helpen met spreiden. Ik heb niet perse 2 banken nodig, maar een kleinere som bij een andere bank is wel verstandig. Dus dan is 25k ook prima, en die paar tientjes extra mooi meegenomen.

• Ruben0s
Ted038 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 12:34:
[...]

anders tijdelijk ergens anders stallen ....
Heb dit uiteindelijk ook gedaan.

Maar heb ook een e-mail gehad van Advanzia. Het is wel mogelijk, moest hun dan expliciet toestemming geven (d.m.v. een handtekening) om mijn persoonsgegevens erop te zetten.

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:05
Zondagavond geld gestort op de Advanzia rekening en, dinsdagmiddag laat, nog geen mail ontvangen. Vind ik wel gek.

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:24
rowicom schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 15:37:
Zondagavond geld gestort op de Advanzia rekening en, dinsdagmiddag laat, nog geen mail ontvangen. Vind ik wel gek.
Afschrijf datum volgens versturende bank ? Vermoed dat deze dat pas maandag heeft verwerkt ....

Zou er nog niet vanuit gaan dat je t kwijt bent ;)

• rowicom
Ted038 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 15:56:
[...]

Afschrijf datum volgens versturende bank ? Vermoed dat deze dat pas maandag heeft verwerkt ....

Zou er nog niet vanuit gaan dat je t kwijt bent ;)
ING heeft het zondag direct verwerlt, neem aan dat het toen ook overgemaakt is.

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:02
rowicom schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 15:59:
[...]

ING heeft het zondag direct verwerlt, neem aan dat het toen ook overgemaakt is.
Als het geld zo lang "onderweg" is ben je waarschijnlijk het slachtoffer van een random check op een overboeking. Banken kunnen zomaar steeksproefsgewijs de overboeking uitvoeriger gaan checken, ook al is het gewoon van je vaste tegenrekening en ook al is het bv. maar een klein bedrag.

Je schreef overigens dat je geen mail had gehad. Daar had ik ook een periode last van, maar de overboekingen vonden wel plaats. Om de een of andere manier kwam er geen mail meer door. Dat kwam weer op gang toen ik in de webomgeving een alternatief e-mail adres had opgegeven.

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:54
Vandaag een storting gedaan van Rabo naar Adv, was binnen paar uur binnen, maar de mail idd niet ontvangen. Het lijkt mij belangrijker dat het geld er is, dan de mail

Vertrouwen is goed, controle nog beter

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:21

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Ik krijg de mail pas als het geld daadwerkelijk binnen is op de tegenrekening. Geld overmaken lijkt gewoon lang te duren van Advanzia naar ING.

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

• Coffeeroam
BroWohsEdis schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 17:27:
Ik krijg de mail pas als het geld daadwerkelijk binnen is op de tegenrekening. Geld overmaken lijkt gewoon lang te duren van Advanzia naar ING.
Bij overboeking van Advanzia naar ING krijg ik vrijwel direct (na 5-15 minuten) de mail van Advanzia van de afboeking. Bij ING komt het dan aan een uurtje of 5 later (mits ik 's ochtends de overboeking doe). Ook wel eens een uurtje of 3 later.

[ Voor 4% gewijzigd door Coffeeroam op 26-08-2026 11:26 ]

• jopieteams
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13:17

jopieteams

Lets make it a habit!

Over mijn afgelopen 2 stortingen, vrijdag & zaterdag, heb ik geen mail ontvangen. Het geld staat inmiddels braaf op de Advanzia rekening. _/-\o_

It's the hottest fire that makes the hardest steel

• Coffeeroam
jopieteams schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 10:43:
Over mijn afgelopen 2 stortingen, vrijdag & zaterdag, heb ik geen mail ontvangen. Het geld staat inmiddels braaf op de Advanzia rekening. _/-\o_
Ik krijg inderdaad ook al een tijdje (sinds 4 augustus) geen mails meer van stortingen en opnames.

• W1ck1e
  • Nu online
En waarschijnlijk ook met de juiste valuta data.

• rowicom
Bij mij idem dito. Zondag overgemaakt naar A. en tot op heden geen mail. In de portal zie ik het wel bijgeschreven staan.

• Sensai
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:04
Wat fijn is bij Advanzia is dat als je er geld naar overmaakt en het is dezelfde dagnog niet zichtbaar dat het de volgende dag erop staat met de rentedatum van de dag dat het overgemaakt is!

Wat zou het fijn zijn als je alles precies zou kunnen uitrekenen!

• Ruben0s
Bij mij is de rente van 3,97% verlengd naar 30-11-2026.

• rowicom
Zojuist ontvangen:

Sehr geehrte [naam]

gute Neuigkeiten für Sie!

Ab dem 01.10.2026 verlängern wir den attraktiven Sonderzinssatz für weitere 2 Monate.

Das bedeutet, dass Ihr gesamtes Guthaben noch bis einschließlich 30.11.2026 mit dem profitablen Sonderzinssatz von 3,97 % eff. p.a. (3,90 % nom. p.a.) verzinst wird.

Den Zinssatz finden Sie wie gewohnt auf Ihrem nächsten Kontoauszug.

• Rogers
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 31-08 01:32
Hier juist een rente verlenging (3.97%) binnen tot eind november. Dit keer zonder bijstorten. Top :)

Edit: ben zo te zien niet de enige die meteen na de mail post

[ Voor 50% gewijzigd door Rogers op 26-08-2026 13:20 ]

• Coffeeroam
Ja, ik kreeg ook zomaar 2 maanden verlenging van 3.97% in de mail, terwijl mijn huidige periode pas op 1 oktober afloopt.

• rowicom
Rogers schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 13:17:
Hier juist een rente verlenging binnen tot oktober, top :)
Vanaf oktober, bedoel je? Oktober en november voor mij.

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ze zijn er op tijd bij, want de actierente liep nog tot en met eind september.

Maar mooi, zeker met 3,97% rente.

Zou me niet verbazen als de rente voor nieuwe klanten per 1 september ook weer omhoog gaat naar 3,97%, aangezien ze nu dus ook verlengen voor dat percentage.

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 23:34
En hier ook. Dit is mijn 4e rekening bij Advanzia en voorheen geen verlengingsaanbod ontvangen. Maar nu dus wel, mooi!

Voorheen parkeerde ik een bedrag op de rekening en keek er niet meer naar om. Deze keer heb ik een paar keer wat heen en weer geschoven (geld er af gehaald en het er later weer bijgestort).

Ik denk niet dat het relevant is maar je weet maar nooit....

• Juan
Vandaag "aanbieding" ontvangen op het account van de vrouw..

3,1% voor 4 maanden (t/m 31-1-27)

En ik nog eens 2 maanden 3,97% (tm 30-11-26)

[ Voor 12% gewijzigd door Juan op 26-08-2026 13:38 ]

• Rogers
rowicom schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 13:18:
[...]

Klopt, aangepast

• W1ck1e
  • Nu online
rowicom schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 13:18:
[...]

Even overtoepen. mijn 2de verlenging (ruim 1 maand voor het aflopen) is t/m 31/12/2026, maar dan wel met mijn huidige rente van 3,4% effectief, Ook mooi genoeg. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 26-08-2026 13:22 ]

• Rogers
Advanzia zakt naar 6.

[Afbeelding]
Toch triest dat ING in Duitsland 3.75% doet terwijl we in Nederland maar 1% krijgen.

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:14

Fanta

FordPerformance™️

Hier ook 2 maanden extra voor 3,97%. Het mooiste is eigenlijk nog dat ik de rekening heb geopend vóór de 3,97% actieperiode. Na de eerste rentebetaling (ik meen 3,14%) heeft Advanzia op eigen initiatief de reeds gestorte rente gecorrigeerd naar 3,97%. En nu dus ook nog 2 maanden extra. Geen idee waarom ze nu wel met dit aanbod komen, feit is wel dat ik het dubbele heb gestort van wat ik er voorheen had staan. Ben ik nu wel interessant genoeg voor ze? :)

Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
Hobby car | '07 Mazda MX-5 2.0 Sportive

• Rogers
Fanta schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 13:26:
Hier ook 2 maanden extra voor 3,97%. Het mooiste is eigenlijk nog dat ik de rekening heb geopend vóór de 3,97% actieperiode. Na de eerste rentebetaling (ik meen 3,14%) heeft Advanzia op eigen initiatief de reeds gestorte rente gecorrigeerd naar 3,97%. En nu dus ook nog 2 maanden extra. Geen idee waarom ze nu wel met dit aanbod komen, feit is wel dat ik het dubbele heb gestort van wat ik er voorheen had staan. Ben ik nu wel interessant genoeg voor ze? :)
Ik had ook verhoging + 1 maand verlenging + nu ±3 maanden. Maar daar voor heb ik mijn rekening moeten sluiten en opnieuw openen terwijl hetzelfde bedrag er op stond. Geen touw aan vast te knopen dat algoritme.

[ Voor 3% gewijzigd door Rogers op 26-08-2026 14:10 ]

• dvdmerkhof
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13:47
Interesting, ik zit nog op 3.14%, verlengd voor 4 maanden, until and including January 31, 2027.

• mrmrmr
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

Advanzia zet geld weg voor 19 tot ruimt 24 procent rente op gratis creditcards, na 7 weken start de rente. En ze groeien hard. Daarom willen ze spaarders aan zich binden.

Nog nooit een verlenging gehad (lopend t/m okt) en nu ook niet. Mijn tamelijk streng beveiligde mail server toont geen duidelijke afleverpoging. Ik ben benieuwd van welke server (IP adres) ze deze emails sturen en eventuele TLS informatie in received headers. Zijn er DKIM/DMARC/SPF headers?

In andere transactionele berichten zie ik deze received header geplaatst door mijn MX server:
code:
1
2
3
4
5
Received: from mg03.advanzia.com ([80.92.70.171])
    by y.z with esmtps (TLS1.2:ECDHE_SECP256R1__ECDSA_SHA512__AES_256_GCM:256)
    (envelope-from <bcd_deposit_stmt[x]advanzia.com>)
    for x@y.z;
    Mon, 03 Aug 2026 xx:xx:xx +0000
SPF record
code:
1
2
        "v=spf1 mx ip4:80.92.70.160/27 ip4:149.72.132.11 ip4:149.72.208.47 ip4:149.72.237.97 ip4:149.72.160.209 ip4:149.72.243.228 ip4:149.72.196.112 ip4:149.72.243.228 ip4:185.3.46.107 ip4:185.3.46.108 ip4:54.240.11.184 include:spf.protection.outlook.com include:"
        "spf.mandrillapp.com include:spf.mailjet.com -all"
Ze gebruiken een Ironport mail scanner en het bericht wordt gemaakt d.m.v. JavaMail.

• Coffeeroam
mrmrmr schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 16:57:
Advanzia zet geld weg voor 19 tot ruimt 24 procent rente op gratis creditcards, na 7 weken start de rente. En ze groeien hard. Daarom willen ze spaarders aan zich binden.

Nog nooit een verlenging gehad (lopend t/m okt) en nu ook niet. Mijn tamelijk streng beveiligde mail server toont geen duidelijke afleverpoging. Ik ben benieuwd van welke server (IP adres) ze deze emails sturen en eventuele TLS informatie in received headers. Zijn er DKIM/DMARC/SPF headers?

In andere transactionele berichten zie ik deze received header geplaatst door mijn MX server:
code:
1
2
3
4
5
Received: from mg03.advanzia.com ([80.92.70.171])
    by y.z with esmtps (TLS1.2:ECDHE_SECP256R1__ECDSA_SHA512__AES_256_GCM:256)
    (envelope-from <bcd_deposit_stmt[x]advanzia.com>)
    for x@y.z;
    Mon, 03 Aug 2026 xx:xx:xx +0000
SPF record
code:
1
2
        "v=spf1 mx ip4:80.92.70.160/27 ip4:149.72.132.11 ip4:149.72.208.47 ip4:149.72.237.97 ip4:149.72.160.209 ip4:149.72.243.228 ip4:149.72.196.112 ip4:149.72.243.228 ip4:185.3.46.107 ip4:185.3.46.108 ip4:54.240.11.184 include:spf.protection.outlook.com include:"
        "spf.mandrillapp.com include:spf.mailjet.com -all"
Ze gebruiken een Ironport mail scanner en het bericht wordt gemaakt d.m.v. JavaMail.
Zo te zien is het afkomstig van IP 80.92.70.171 bij mij.

Wat TLS betreft zie ik dit: version=TLS1_2 cipher=ECDHE-ECDSA-AES128-GCM-SHA256 bits=128/128

Wat zegt dat?

• demonk
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 31-08 19:10
Ik weet even niet meer of ik de tegenrekening heb opgegeven bij het starten vd rekening?
Ik vermoed van wel. Ik zie online 1 tegenrekening.
Ik zie geen optie staan om zelf een tegenrekening op te geven of meerdere op te geven.

wanneer ik geld naar een tegenrekening stort, wat de beste tijd is. Ik denk aan even na 00:00.
Werkt dit bij Advanzia ook. Zodat de afgelopen dag nog meetelt voor de rente-bepaling.
Ik wil graag pogen geld over te boeken naar tegenrekening en vervolgens naar een andere rekening en dat alles binnen 1 dag, als dat lukt

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

demonk schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 17:49:
Ik weet even niet meer of ik de tegenrekening heb opgegeven bij het starten vd rekening?
Ik vermoed van wel. Ik zie online 1 tegenrekening.
Ik zie geen optie staan om zelf een tegenrekening op te geven of meerdere op te geven.

wanneer ik geld naar een tegenrekening stort, wat de beste tijd is. Ik denk aan even na 00:00.
Werkt dit bij Advanzia ook. Zodat de afgelopen dag nog meetelt voor de rente-bepaling.
Ik wil graag pogen geld over te boeken naar tegenrekening en vervolgens naar een andere rekening en dat alles binnen 1 dag, als dat lukt
Zodra jij geld vanaf een rekening die op jouw naam staat overmaakt naar Advanzia, zal die als tegenrekening worden toegevoegd. Je kan dus meerdere hebben.

• mrmrmr
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

@Coffeeroam
Bedankt, dat zegt me dat het waarschijnlijk niet aan mijn mailserver ligt dat ik die berichten niet ontvang.

Deze .171 mail server is verantwoordelijk voor transportencryptie van verzendende mailserver naar ontvangende mailserver. Mijn beveiligde mailserver weigert onversleutelde email aan te nemen en stelt daarnaast moderne eisen aan de mate van beveiliging, maar aangezien andere berichten vanaf deze mailserver wel aankomen kan het niet ontvangen van een verlengingsbericht geen technisch probleem zijn. Er is dus geen verlengingsaanbod.

Verder kun je er uit afleiden dat de mailserver van Advanzia niet helemaal bij de tijd is (TLS 1.2 prefereren boven TLS 1.3) maar dat is geen praktisch probleem voor de gemiddelde rekeninghouder. Waarschijnlijk gaat het om een oudere versie van mail scanner IronPort die langer geleden geconfigureerd is volgens de toenmalige eisen.

• Frankenstein
rowicom schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 13:17:
Zojuist ontvangen:

Sehr geehrte [naam]

gute Neuigkeiten für Sie!

Ab dem 01.10.2026 verlängern wir den attraktiven Sonderzinssatz für weitere 2 Monate.

Das bedeutet, dass Ihr gesamtes Guthaben noch bis einschließlich 30.11.2026 mit dem profitablen Sonderzinssatz von 3,97 % eff. p.a. (3,90 % nom. p.a.) verzinst wird.

Den Zinssatz finden Sie wie gewohnt auf Ihrem nächsten Kontoauszug.
Ook gekregen. Goh, ben ik al begin juni begonnen bij Advanzia?

Prima rente. Wachtend op betere depositorentetijden... die gaan maar langzaam omhoog en zijn te laag...

• brabosnol1
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:59
Coffeeroam schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 11:28:
[...]

Ik krijg inderdaad ook al een tijdje (sinds 4 augustus) geen mails meer van stortingen en opnames.
Dat. En geen verlengingsaanbod.

• utilman
  • Laatst online: 31-08 12:46
Ook vandaag een email gehad dat ze 2 maanden willen verlengen tegen zelfde 3,97% tot 30-11

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:21
Mocht je een hotmail email adres gebruiken, daar hebben ze problemen mee met mailen.

Tijd van werken, tijd van rusten

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09:40
Coffeeroam schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 11:28:
[...]

Ik ook niet. Maar wel van het verlengingsaanbod vandaag.

• W1ck1e
  • Nu online
@Juan Geopend eind februari, 5k in maart (3,35%/3,4%), t/m juni.
in mei verlengd t/m september,
in augustus verlengd t/m december

• Coffeeroam
W1ck1e schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 11:36:
@Juan Geopend eind februari, 5k in maart (3,35%/3,4%), t/m juni.
in mei verlengd t/m september,
in augustus verlengd t/m december
Je had ook kunnen opzeggen+aanvragen in mei/juni, dan had je nu 3.97% effectief gehad tot eind november.

Zo te zien behoudt iedereen (die een verlenging heeft gehad) de rente die hij op dit moment heeft.

• W1ck1e
  • Nu online
Coffeeroam schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 14:01:
[...]

Je had ook kunnen opzeggen+aanvragen in mei/juni, dan had je nu 3.97% effectief gehad tot eind november.
...
Dat klopt waarschijnlijk, maar dat vond ik te veel moeite.

• 9-3
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 31-08 22:27

9-3

Helaas geen verlengingsvoorstel op de accounts van mijn vrouw en mijzelf. Op een bericht via de portal werd snel geantwoord vandaag: helaas geen verlenging. 1,51% wordt de nieuwe rente...

• Remko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-08 20:19
9-3 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 15:27:
Helaas geen verlengingsvoorstel op de accounts van mijn vrouw en mijzelf. Op een bericht via de portal werd snel geantwoord vandaag: helaas geen verlenging. 1,51% wordt de nieuwe rente...
Anders opzeggen?
Ging verrassend snel, gisteravond via portal aangevraagd, vandaag al terugstorting.
Nu dan maar 1 september nieuwe rekening openen.

• swimfreak
  • Laatst online: 18:03
is er willekeur in de verlengingsvoorstellen? of sturen ze een verleningsvoorstel vanaf een bepaald spaarsaldo?

Overigens staat mijn rente nog vast tot eind oktober 2026.

[ Voor 10% gewijzigd door swimfreak op 28-08-2026 17:36 ]

• 9-3
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 31-08 22:27

9-3

Remko schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 16:19:
[...]

Anders opzeggen?
Ging verrassend snel, gisteravond via portal aangevraagd, vandaag al terugstorting.
Nu dan maar 1 september nieuwe rekening openen.
Ja dat ga ik inderdaad doen😉 Opzegging reeds verzonden.

• Juan
swimfreak schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 17:26:
is er willekeur in de verlengingsvoorstellen? of sturen ze een verleningsvoorstel vanaf een bepaald spaarsaldo?

Overigens staat mijn rente nog vast tot eind oktober 2026.
Kom daar maar eens achter.
Lijkt totale willekeur te zijn (gelukkig zitten wij voor 90% in verlenging aanbieding vakje)

• Frankenstein
De actierente van Advanzia is nu 3,76% eff.

Wat verwachting jullie dat dit wordt per 1 september. Ik ben eens benieuwd.

In de Duitse Tagesgeld Top 10 (de markt waar Advanzia zijn rentevoet op baseert) zijn deze week twee nieuwe binnenkomers en 1 stijger. Over twee weken komt er weer een ECB rentebesluit.

Daarom zou Advanzia best terug naar 3,97% eff kunnen gaan. En anders blijft het 3,76%.

[ Voor 21% gewijzigd door Frankenstein op 28-08-2026 22:45 ]

• Tano
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-08 15:10
Als ik het goed zie, zijn ze nu naar 3.45% voor nieuwe klanten. Jammer, had gehoopt terug naar 3.97%.

• W1ck1e
  • Nu online
Tano schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 15:09:
Als ik het goed zie, zijn ze nu naar 3.45% voor nieuwe klanten. Jammer, had gehoopt terug naar 3.97%.
Ik vroeg vorige week of mijn lopende spaarrekening naar 3,76% kon. Helaas niet. Maar met 3,45% is het verschil voor mij weer verwaarloosbaar.

• Juan
Het zal wel een tactiek zijn.

Nu 3,45% donderdag ECB verhoging (0,25%?) hebben ze reden om weer naar 3,97% te gaan.
Hebben ze meer marge met dezelfde spaarrente (ECB is totaal dan 0,5% verhoogd, en spaarrente hetzelfde gebleven)

Het is net als bij bv Deo aanbieding 1+1 gratis bij de AH, dan kost 1 bus bv 2 eur per stuk, buiten aanbieding betaal je 4,80 per stuk. Dus de mensen die Advanzia afsluiten op dip momenten (zoals nu) betalen de verhoging van de mensen die straks 3,97% krijgen. :X

Net als bij de deo aanbieding bij de AH (in dat geval nooit buiten aanbiedingen kopen)

• Frankenstein
Ja, of Advanzia heeft simpelweg genoeg spaargeld aangetrokken met 3,97%. Zou kunnen, toch?

Maar... dat maakt het dan vreemd dat ze bestaande klanten met 3,97% een verlenging geven.

[ Voor 33% gewijzigd door Frankenstein op 31-08-2026 20:56 ]

• W1ck1e
  • Nu online
Frankenstein schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 20:56:
Ja, of Advanzia heeft simpelweg genoeg spaargeld aangetrokken met 3,97%. Zou kunnen, toch?

Maar... dat maakt het dan vreemd dat ze bestaande klanten met 3,97% een verlenging geven.
Van bestaande klanten hebben ze wel een beeld hoeveel spaargeld die hebben. Van nieuwe klanten weten ze dat niet. Dus gaan ze niet maximaal als ze meer geld willen.

• Seafarer
  • Registratie: November 2012
  • Nu online

Seafarer

XXX

Ik denk dat dit communicatie is. ;) Gewoon een foutje intern bedoel ik dan.

Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler. :) Debiet is vermogen en niet de temperatuur.

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ook ik heb voor 1 van de 2 rekeningen een verlengingsaanbod gekregen tot eind november voor 3.97%. Terwijl dat mijn oorspronkelijke rentepercentage in mei niet eens was (was 3,4% ofzo en is vanuit Advanzia spontaan verhoogd).

De actieperiode van de 2e rekening liep vandaag af en heb ik afgelopen vrijdag via de email opgezegd. Vandaag ontving ik daarover de bevestiging en is het volledige bedrag op de tegenrekening teruggestort. Het kan dus wel snel, daar bij Advanzia. En je hoeft niet eens perse een online bankaccount aan te maken. Gewoon digitaal de rekening aanmaken, geld storten en via een mail opzeggen als je geen verlengingsaanbod ontvangt. Nadeel is dan wel dat je door het ontbreken van je online bankomgeving tussentijds niets kan terugstorten naar je tegenrekening.

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:36
Anderen die ook niet kunnen inloggen bij Advanzia?
edit:
inmiddels weer wel :)

[ Voor 40% gewijzigd door JeyJey op 01-09-2026 08:53 ]

• W1ck1e
  • Nu online
JeyJey schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 07:54:
Anderen die ook niet kunnen inloggen bij Advanzia?
Ik niet, ik kon om 06:45 uur gewoon inloggen.

• Noom
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14:05
De rente helaas per vandaag voor nieuwe klanten naar 3,45%. Ik denk dat de mensen die een verlenging tegen 3,97% geluk hebben gehad.

• Coffeeroam

Dit is inderdaad een van de zeer zeldzame gevallen waarin bestaande klanten meer voordelen krijgen dan nieuwe klanten.

• Tukkie
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 14:14
Krijg net een mail van Advanzia dat ik 200 euro zou hebben opgenomen van mijn rekening en dat het naar mijn tegenrekening zou zijn overgemaakt. Ik heb niks opgenomen en die opname is gelukkig ook niet te zien. Meer mensen bij wie dit aan de hand is?

• empowerfreedom
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 11:55
Is het normaal dat je bijna een maand na een storting hier mail over krijgt? Ik schrok me de tering omdat ik mails kreeg dat er geld was gestort (5 euro, 10 euro etc.). Maar dit is allemaal uit de periode 6 tot 9 augustus?

• Tukkie
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 14:14
Ik begrijp het nu ook. Ik krijg nu pas mails van opnames die ik eerder had gedaan en waarvan ik toen geen mail had ontvangen. Ook ik schrok.

• xileS
  • Niet online
Ik verwachte 1 of 2 mails, omdat ik afgelopen nacht een opname had gedaan. En eventueel weer een maandoverzicht. Deze beide mails niet ontvangen.

Wel 3 mails van oude transacties in augustus.. Er lijkt dus nog steeds iets aan de hand te zijn met hun mail systeem.

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:32
Ik had van mijn stortingen in vorige maand nooit een email ontvangen. Deze zijn nu allemaal achter elkaar binnengekomen. Kennelijk een vastgelopen mailbox weer tot leven gewekt.

• Coffeeroam
Kennelijk was er een stuwmeer aan mails ontstaan over stortingen en opnames, die in de queue bleven hangen. De mailserver is weer wakker geschud en de hele stroom mails is in een keer uitgegaan.

• brabosnol1
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:59
Hopelijk komt er daarnaast alsnog een gunstig verlengingsaanbod binnen...
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste