• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Coffeeroam schreef op maandag 15 juni 2026 @ 15:15:
[...]

Misschien is het zo dat je na 4 verlengingen van de aktierente (mijn geval) door nog wat extra hoepels moet springen om opnieuw mee te mogen doen aan zo'n aktierente. Maar vooralsnog hebben ze niet "nee" gezegd.
Ik had ook 4 verlengingen, voordat ik afgelopen week mijn oude rekening had opgezegd en een nieuwe had aangevraagd.

Als ik de ervaringen goed gevolgd had, is dat ook nooit een probleem geweest.

  • W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:58
Batilan schreef op maandag 15 juni 2026 @ 14:55:
... Als de actierente op 1-7 nog zo blijft dan zou je bij begin JULI afsluiten bijna 4 maanden deze hoge rente vangen? Maar dan loop ik nog 2 weken hoge rente mis en loop kans op een verlaging, dus wellicht toch maar direct afsluiten en hopen op een paar verlengingen met actierente?
Prima vraag,
zo midden in de maand vind ik lastig. In de laatste week zou ik wachten. net geen 4 maanden of dik 3 maanden: dan moet de rente wel veel dalen wil je met wachten minder aan rente in euro's krijgen.

  • SanookH
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-06 11:52

SanookH

_/-\o_

Batilan schreef op maandag 15 juni 2026 @ 14:55:
Hoe gaat het nu precies met aankondigingen van rentewijzigingen bij Advanzia. Als ik een stukje historie bekijk op het algemene spaartopic dan lijkt het dat Advanzia meestal zo tegen het eind van de maand de nieuwe rente aankondigt voor de komende maanden (actieperiode loopt meestal 3 maanden + restant van de huidige maand?).

Ik begrijp ook dat je daarna vaak een verlengingsaanbod krijgt met (de dan actuele) actierente (max 3x?), maar soms ook niet. Dit lijkt voor sommigen wat random te zijn?

De huidige 3.4/3.52% is natuurlijk prima, het lijkt er nu toch echt op dat er een bestand gaat komen tussen de VS en Iran, dus op korte termijn verwacht ik niet direct nog sterkere verhogingen (ja ik weet dat er veel meer andere factoren zijn en dat Trump onberekenbaar blijft, dus mijn verwachting mag je geheel negeren, is bovendien off-topic maar voor mij wel een overweging). Als de actierente op 1-7 nog zo blijft dan zou je bij begin juni afsluiten bijna 4 maanden deze hoge rente vangen? Maar dan loop ik nog 2 weken hoge rente mis en loop kans op een verlaging, dus wellicht toch maar direct afsluiten en hopen op een paar verlengingen met actierente?
Het is sparen hè, geen beleggen. Niet zo druk maken.

  • Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
SanookH schreef op maandag 15 juni 2026 @ 18:05:
[...]

Het is sparen hè, geen beleggen. Niet zo druk maken.
Haha, ik maak me niet echt druk hoor, als ik zie hoe druk sommigen zich op het algemene spaartopic maken om 1 dag renteverlies. Ik denk dan: reken het verlies eens uit, dan slaap je weer een stuk beter.valt niet mee om daar meer dan een tientje op te verliezen.

Heb overigens besloten om maar direct te storten. Heb net een vrijgekomen deposito.

  • Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:42
Over het aantal verlengingen. Ik denk niet dat er een cap op zit. Mijn eerste Advanzia rekening was uit 2013, en daar tot (2023 toe geloof ik) aanbiedingen gehad, maar wel opgezegd destijds omdat die aanbiedingen gestopt waren. Sindsdien openen-> opzeggen -> openen->… etc. En de aanbiedingen komen weer. Zowel voor mij, als de vrouw

Vertrouwen is goed, controle nog beter


  • Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:38
Juan schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 04:24:
Over het aantal verlengingen. Ik denk niet dat er een cap op zit. Mijn eerste Advanzia rekening was uit 2013, en daar tot (2023 toe geloof ik) aanbiedingen gehad, maar wel opgezegd destijds omdat die aanbiedingen gestopt waren. Sindsdien openen-> opzeggen -> openen->… etc. En de aanbiedingen komen weer. Zowel voor mij, als de vrouw
Nou ja. Verder met mijn vervolgverhaal. Hun IT systeem gunt mij gewoon niet de beloofde 'welkom' email. Inmiddels ben ik 6 telefoontjes verder, en heb ik ze 3 verschillende e-mail adressen gegeven, bij 2 verschillende providers (omdat ze op een gegeven moment mijn gmail/google gingen verdenken van het wegfilteren van hun mails). Bij géén van de 3 mailadressen kwam het aan, hoewel de registratie was gelukt en ik heb in principe al een IBAN (volgens hun systeem), alleen kunnen ze het niet versturen. Of ja, ze zeggen van wel, de mails bouncen niet, maar ik ontvang ze niet. De IBAN (hij ziet het op zijn scherm) willen ze mij niet mondeling geven. Dit geval gaat opnieuw naar IT (voor de derde keer!). Morgen of overmorgen hoor ik meer (dat is mij al 3x verteld).

  • PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:41
Het aanvragen/openen van een rekening gaat niet helemaal zoals de stappen in TS. De eerste stappen zijn gelukt, als laatste, tot nu toe, kreeg ik een mail om bewijs van adres naar ze mailen (naar advanziakonto@advanzia.com), waarbij ze het volgende aangeven in hun e-mail:
Please send one of the following documents via email to advanziakonto@advanzia.com:
• A current registration certificate
• A recent phone or electricity bill

Please note:
• The proof of address must not be older than 3 months.
• We cannot accept documents that have already been used for identification in your application (e.g., your ID card).
Ik heb de rekening van 'Ben' gestuurd, zou voldoende moeten zijn. Hierna bleef het stil. Aangezien sommigen hier binnen een dag een reactie hebben, is dit bij mij inmiddels net wat langer (maandag laatste mail van ze ontvangen).
Ben benieuwd, anders volgende week maar eens mailen hoe het ervoor staat.

EDIT: rekening is geopend!

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler


  • Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:42
Het woonplaats verhaal is niet geheel consequent ..

Ben er ook niet achter wanneer je dat bewijs nu wel of niet moet aanleveren.

Misschien postcode afhankelijk, zoals bij verzekeringen?

[ Voor 19% gewijzigd door Juan op 17-06-2026 16:06 ]

Vertrouwen is goed, controle nog beter


  • GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:07
Per vandaag is de aanbiedings-rente bij Advanzia weer gestegen. Het is nu 3,90% (+0,45%), oftewel 3,97% effektief (+0,46%).

  • xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Coffeeroam schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 12:09:
[...]

Nou ja. Verder met mijn vervolgverhaal. Hun IT systeem gunt mij gewoon niet de beloofde 'welkom' email. Inmiddels ben ik 6 telefoontjes verder, en heb ik ze 3 verschillende e-mail adressen gegeven, bij 2 verschillende providers (omdat ze op een gegeven moment mijn gmail/google gingen verdenken van het wegfilteren van hun mails). Bij géén van de 3 mailadressen kwam het aan, hoewel de registratie was gelukt en ik heb in principe al een IBAN (volgens hun systeem), alleen kunnen ze het niet versturen. Of ja, ze zeggen van wel, de mails bouncen niet, maar ik ontvang ze niet. De IBAN (hij ziet het op zijn scherm) willen ze mij niet mondeling geven. Dit geval gaat opnieuw naar IT (voor de derde keer!). Morgen of overmorgen hoor ik meer (dat is mij al 3x verteld).
nou je geluk is dat rente nu 3,97% is ;p.

klinkt dus als een probleem met hun e-mail system, wat ook in lijn is met de mailtjes die ik niet meer ontving bij mijn vorige rekening. Sinds afgelopen weken komen de mailtjes wel weer ineens aan, dus ik dacht dat ze het opgelost hadden.

Ze kunnen ook je IBAN nr ook niet per SMS of post sturen ofzo? gek dat ze het mondeling niet willen geven.

  • Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:42
Dat zal wel weer een korte periode zijn van 3,97%
Beginpost aangepast

Kijken of er aanbieding met 5k bijstorten gaat komen bij mensen met 3,14% of 3,51%
Dat is overigens voor 99% bij ons altijd tussen de 8e en 15e in maand.

[ Voor 4% gewijzigd door Juan op 17-06-2026 18:58 ]

Vertrouwen is goed, controle nog beter


  • xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Juan schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 18:58:

Kijken of er aanbieding met 5k bijstorten gaat komen bij mensen met 3,14% of 3,51%
Dat is overigens voor 99% bij ons altijd tussen de 8e en 15e in maand.
Dat heb ik geloof ik nog nooit meegemaakt als je nog in eerste maanden zit. Hooguit als verlening aanbod.

3,97% maakt het zelfs eventueel interessant om huidige advanzia rekening op te zeggen en opnieuw aan te vragen. Werkt dat ook als je 3 maanden nog lang niet verlopen zijn? Ik heb bv net een week een nieuwe rekening bij ze. Het liefst zie ik natuurlijk een andere mogelijkheid ipv weer opzeggen en openen :').

  • Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:42
Aanbieding in de eerste maand niet nee. Il heb nu 3,51%.

Echter account van de vrouw van 3,14%, daar zou het kunnen. Die rekening hebben we al een tijd

Vertrouwen is goed, controle nog beter


  • W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:58
Juan schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 18:58:
...
Kijken of er aanbieding met 5k bijstorten gaat komen bij mensen met 3,14% of 3,51%
....
Hoe lang moet je die 5k dan laten staan ?

  • Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:38
xileS schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 18:12:
[...]

nou je geluk is dat rente nu 3,97% is ;p.

klinkt dus als een probleem met hun e-mail system, wat ook in lijn is met de mailtjes die ik niet meer ontving bij mijn vorige rekening. Sinds afgelopen weken komen de mailtjes wel weer ineens aan, dus ik dacht dat ze het opgelost hadden.

Ze kunnen ook je IBAN nr ook niet per SMS of post sturen ofzo? gek dat ze het mondeling niet willen geven.
Elk nadeel heb z'n voordeel :*)

Eens kijken of die IT van Advanzia het sturen van een IBAN nu binnen deze maand juni voor elkaar krijgt...

  • Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Hoe zit het nu eigenlijk met de mensen die al een actierente hebben lopen, gaan die ook mee met het nieuwe rentetarief, of heb je dan pech, en moet je hopen dat na de 3 maanden (+deel 1e maand) er nog steeds een hogere rente is?

  • utilman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-06 07:47
Nog nooit Advanzia gehad, maar morgen valt een deposito bij Raisin vrij, en die maar eens daarheen verschuiven. Was met 3,51% al om, maar nu met 3,97% helemaal. De gebruiker-bestaat-al-BUG zal ik geen last van hebben denk ik (voor zover die niet al is opgelost). Ben benieuwd hoe de registratie verder verloopt. Beter naar ik lees. En ben ook benieuwd of ze vaak met de WWTF vragen komen.

  • W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:58
Batilan schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 08:08:
Hoe zit het nu eigenlijk met de mensen die al een actierente hebben lopen, gaan die ook mee met het nieuwe rentetarief, of heb je dan pech, en moet je hopen dat na de 3 maanden (+deel 1e maand) er nog steeds een hogere rente is?
Noem het maar pech, een rente waar je bij veel andere banken alleen maar kan dromen ;)
Ik probeer mij te beperken tot de aanbiedingen waar Advanzia mee komt. Herhaaldelijk vragen of veel moeite doen om daar een nog betere rente te krijgen doe ik dan ook niet. Ik zou het namelijk ook niet aan een fysieke medewerker van de bank bij een lokale vestiging (durven te) vragen.
Ik hoop dat deze rente bij de concurrentie leidt tot rente verhogingen aldaar. Daar hebben meer spaarders wat aan.

  • PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:41
Gisteravond 1 euro overgemaakt ter test, maar staat er nog niet op :(

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler


  • budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:23
PASware schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 11:59:
Gisteravond 1 euro overgemaakt ter test, maar staat er nog niet op :(
In de e-mail met je IBAN staat duidelijk vermeld dat een eerste storting 2 tot 3 werkdagen kan duren voordat je die in je online account ziet.

  • PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:41
budjepaul schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 12:03:
[...]

In de e-mail met je IBAN staat duidelijk vermeld dat een eerste storting 2 tot 3 werkdagen kan duren voordat je die in je online account ziet.
Lijkt niet de eerste storting te zijn:
Each time you make a deposit, you automatically create a reference account in our systems. Kindly be advised that deposits may require 2–3 business days to appear in your customer portal after being processed.
Overigens is de eerste euro inmiddels zichtbaar. Ben Instant Payments gewend denk ik

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler


  • Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:38
Coffeeroam schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 07:25:
[...]

Elk nadeel heb z'n voordeel :*)

Eens kijken of die IT van Advanzia het sturen van een IBAN nu binnen deze maand juni voor elkaar krijgt...
Update: Hoera! - ik kreeg 5 (!) welkom mails, op 3 e-mail adressen tegelijk. Duidelijk een IT-hickup bij Advanzia. Na 2 weken was het uiteindelijk opgelost.

Ze kennen zichzelf inmiddels: je moet 48 uur wachten voor je gaat inloggen.

  • Remigius
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-06 08:10
Ik heb even gezocht, maar het in zowel dit topic als het spaartopic niet kunnen vinden. Maar hebben meer mensen moeite met de video identificatie? Ik denk dat ik het inmiddels 7 keer geprobeerd heb in verschillende ruimtes met verschillend licht, etc. Maar blijf maar falen. Hij geeft aan dat een medewerker het gaat controleren, maar naar een paar minuten moet ik hem opnieuw doen.

  • Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:38
Remigius schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 15:52:
Ik heb even gezocht, maar het in zowel dit topic als het spaartopic niet kunnen vinden. Maar hebben meer mensen moeite met de video identificatie? Ik denk dat ik het inmiddels 7 keer geprobeerd heb in verschillende ruimtes met verschillend licht, etc. Maar blijf maar falen. Hij geeft aan dat een medewerker het gaat controleren, maar naar een paar minuten moet ik hem opnieuw doen.
Geen probleem, identificatie in één keer geslaagd. Het is volgens mij geen video meer bij Advanzia. Wel misschien de tip hierbij dat je voor je gevoel de camera vrij dichtbij moet brengen voor je selfie.

  • utilman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-06 07:47
En in een ruimte met genoeg licht. Ga voor een raam staan ofzo. Ging hier ook in 1x goed
Gisteren voor eerst afgesloten ergens in de morgen. Energierekening daarna gestuurd.
In de middag een bevestiging gekregen. Denk dat maandag de email met IBAN enzo wel zal komen

  • Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:42
Video identificatie ging bij mij ook in een keer, en dat was de eerste keer bij openen, dat het op deze manier ging voor ons.

Vertrouwen is goed, controle nog beter


  • Remigius
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-06 08:10
Bedankt allen voor jullie feedback. Bizar, ik ben inmiddels door mijn 3e set heen. Na invullen gegevens mag je 4 of 5 keer identificeren en hierna moet je je gegevens opnieuw invullen. Ik heb gevoelsmatig alles geprobeerd, veel kamers, veel licht, dicht bij, ver weg, etc. Rare is ook dat de identificatie zelf aangeeft dat de beelden van het paspoort en het gezicht goed zijn, maar dat hij faalt op 'controle medewerker'. Enige wat ik kan bedenken is nog een keer met een andere telefoon doen.

  • erikjansen91
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 01:20
Ik heb hetzelfde probleem, zowel op telefoon als laptop...

  • utilman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-06 07:47
Misschien een te groot verschil tussen foto paspoort en live?

  • A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:19
Het wordt nu wel erg interessant om over te stappen van Garanti naar Advanzia, dus zojuist maar een aanvraag gedaan. Helaas pakt de scanner van mijn paspoort op de één of andere manier de achternaam van mijn vrouw, en klopt dus mijn achternaam niet (in mijn paspoort staat mijn achternaam en daaronder e/v en dan de naam van mijn vrouw).

Ik neem aan dat ik het proces zo niet kan afronden.....

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber


  • Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:38
A3-D schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 10:19:
Het wordt nu wel erg interessant om over te stappen van Garanti naar Advanzia, dus zojuist maar een aanvraag gedaan. Helaas pakt de scanner van mijn paspoort op de één of andere manier de achternaam van mijn vrouw, en klopt dus mijn achternaam niet (in mijn paspoort staat mijn achternaam en daaronder e/v en dan de naam van mijn vrouw).

Ik neem aan dat ik het proces zo niet kan afronden.....
Dat zal vrees ik niet lukken, gezien het feit dat er bij het minste of geringste een blokkade van de identificatie onstaat. Maar wat vreemd, waarom staat er in het paspoort "echtgenoot van"? Dat is toch al heel lang niet meer zo?

  • Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Wat is de doorlooptijd als ik Advanzia nu opzeg en dat ik opnieuw kan aanmelden (rekening weer actief)?

  • SanookH
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-06 11:52

SanookH

_/-\o_

Harbo schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 20:17:
Wat is de doorlooptijd als ik Advanzia nu opzeg en dat ik opnieuw kan aanmelden (rekening weer actief)?
Iets langer dan het zelf zoeken naar posts hierover in dit topic of het algemene spaartopic.

  • Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:38
Harbo schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 20:17:
Wat is de doorlooptijd als ik Advanzia nu opzeg en dat ik opnieuw kan aanmelden (rekening weer actief)?
Ik zou aanraden: 2 hele werkdagen na ontvangst van de opzegbevestiging en de laatste rente. Anders ga je krijgen dat je oude rekening in de weg zit van je nieuwe rekening. Het is vervelend als dat dan alleen kan worden hersteld door te gaan bellen en doordringen tot hun IT afdeling.

  • A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:19
Coffeeroam schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 12:39:
[...]

Dat zal vrees ik niet lukken, gezien het feit dat er bij het minste of geringste een blokkade van de identificatie onstaat. Maar wat vreemd, waarom staat er in het paspoort "echtgenoot van"? Dat is toch al heel lang niet meer zo?
Toch wel, mijn paspoort is van 2024 en geldig t/m 2034. Ik heb overigens gewoon doorgeklikt en in de bevestiging staat wel mijn achternaam correct vermeld. Het zal allemaal wel loslopen hoop ik....

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber


  • Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:38
A3-D schreef op zondag 21 juni 2026 @ 11:22:
[...]

Toch wel, mijn paspoort is van 2024 en geldig t/m 2034. Ik heb overigens gewoon doorgeklikt en in de bevestiging staat wel mijn achternaam correct vermeld. Het zal allemaal wel loslopen hoop ik....
Oh ja, het is iets optioneels, dat "echtgenoot van". Het hóeft er niet in te staan. Maar gelukkig gaat het machinaal lezen dus wel goed.

  • Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-06 12:31
Zijn hier nog forumleden die Advanzia na aangemeld te hebben voor de 3,51% actie nu hebben opgezegd en opnieuw aangemeld om gebruik te maken van de 3,97% actie? Het voelt ergens een beetje krom en omslachtig, maar aan de andere kant als je de hoogste rentes nastreeft dan is dit toch wel een renteverschil om wat moeite voor te willen doen.

  • xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Coffeeroam schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 12:39:
[...]

Dat zal vrees ik niet lukken, gezien het feit dat er bij het minste of geringste een blokkade van de identificatie onstaat. Maar wat vreemd, waarom staat er in het paspoort "echtgenoot van"? Dat is toch al heel lang niet meer zo?
Ik heb dit dus ook en volgens mij is dit juist nieuw. Toen ik in 2024 een nieuwe paspoort ging aanvragen, kreeg ik de vraag of naam van mijn vrouw erop mocht. Ik vroeg of er hier nadelen aan zaten en volgens haar waren die er niet (behalve als je getrouwd was met dezelfde geslacht, wat in sommige landen eventueel voor problemen kan zorgen).

Achteraf weet ik ook niet of dit wel handig is geweest, want op mijn ABN pas staat nu "voorletter. naamvrouw-mijnnaam". Dus een ABN medewerker heeft mijn naam denk ik ook verkeerd overgenomen, want zo heb ik mijn complete naam nog nooit ergens correct zien staan :').

Maar bij aanvraag van Advanzia heb ik gelukkig hiermee geen problemen ondervonden, dus het kan wel gewoon.

  • Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:38
Roncom schreef op zondag 21 juni 2026 @ 12:09:
Zijn hier nog forumleden die Advanzia na aangemeld te hebben voor de 3,51% actie nu hebben opgezegd en opnieuw aangemeld om gebruik te maken van de 3,97% actie? Het voelt ergens een beetje krom en omslachtig, maar aan de andere kant als je de hoogste rentes nastreeft dan is dit toch wel een renteverschil om wat moeite voor te willen doen.
Dat is gewoon hoe Advanzia het kennelijk zelf graag wil organiseren, door je niet op verzoek te "upgraden", maar wel toe te staan dat je binnen enkele dagen "nieuwe" klant bent. Dus wat let je? Is nog niet eerder gebeurd (0,4% verschil), maar voor 0.4% zou ik het wel doen.

  • fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Roncom schreef op zondag 21 juni 2026 @ 12:09:
Zijn hier nog forumleden die Advanzia na aangemeld te hebben voor de 3,51% actie nu hebben opgezegd en opnieuw aangemeld om gebruik te maken van de 3,97% actie? Het voelt ergens een beetje krom en omslachtig, maar aan de andere kant als je de hoogste rentes nastreeft dan is dit toch wel een renteverschil om wat moeite voor te willen doen.
Hier gisteren twee maal de Kündigung uitgestuurd. 3,97% is op dit moment gewoon heel goed. Enkel een paar German-only banken bieden dat tot nu toe aan, maar die houden itt Advanzia belasting in.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl


  • xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Coffeeroam schreef op zondag 21 juni 2026 @ 13:18:
[...]

Dat is gewoon hoe Advanzia het kennelijk zelf graag wil organiseren, door je niet op verzoek te "upgraden", maar wel toe te staan dat je binnen enkele dagen "nieuwe" klant bent. Dus wat let je? Is nog niet eerder gebeurd (0,4% verschil), maar voor 0.4% zou ik het wel doen.
Maar je kan binnen je 3 actie-maanden ook al opzeggen en gelijk (2 werkdagen) een nieuwe openen tegen 3,97%?

  • fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

xileS schreef op zondag 21 juni 2026 @ 13:33:
[...]

Maar je kan binnen je 3 actie-maanden ook al opzeggen en gelijk (2 werkdagen) een nieuwe openen tegen 3,97%?
In de voorwaarden staat dat Advanzia jou drie maanden die actierente moet geven, nergens staat dat jij verplicht minimaal 3 maanden klant moet blijven.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl


  • xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
fsfikke schreef op zondag 21 juni 2026 @ 13:45:
[...]

In de voorwaarden staat dat Advanzia jou drie maanden die actierente moet geven, nergens staat dat jij verplicht minimaal 3 maanden klant moet blijven.
Ik heb wel vaker opgezegd en een nieuwe aangevraagd, maar allemaal na de 3 maanden.

Als iemand het nu gelukt is om op te zeggen en een nieuwe aan te vragen voor 3,97% dan hoor ik dat graag! Dat is denk ik wel de moeite ipv 3,51% dat ik nu heb.

  • 4WardNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:22
Tijdens registratie wordt gevraagd of je toestemming geeft voor het ontvangen van marketingcommunicatie. Weet iemand hier of dit een vereiste is voor het ontvangen van een verlengaanbod? Met andere woorden: wordt een verlengingsaanbod als marketingcommunicatie gezien?

Een verlengaanbod is natuurlijk altijd welkom, maar verdere marketingmail heb ik weinig behoefte aan.

  • A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:19
Coffeeroam schreef op zondag 21 juni 2026 @ 11:27:
[...]

Oh ja, het is iets optioneels, dat "echtgenoot van". Het hóeft er niet in te staan. Maar gelukkig gaat het machinaal lezen dus wel goed.
Zojuist ook een rekening op naam van mijn vrouw aangevraagd en daar ook hetzelfde verhaal, maar dan met mijn achternaam :+

Aanmeldproces verliep verder vlekkeloos, rekeningen zijn aangemaakt en morgen gelijk maar storten dan! _/-\o_

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber


  • Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:38
xileS schreef op zondag 21 juni 2026 @ 14:04:
[...]

Ik heb wel vaker opgezegd en een nieuwe aangevraagd, maar allemaal na de 3 maanden.

Als iemand het nu gelukt is om op te zeggen en een nieuwe aan te vragen voor 3,97% dan hoor ik dat graag! Dat is denk ik wel de moeite ipv 3,51% dat ik nu heb.
Zoals Advanzia schrijft in de voorwaarden: "Der Vertrag läuft auf unbestimmten Zeit, es besteht keine Mindestlaufzeit, .."

Dus ja, je kan het Konto dus elk moment weer sluiten. @fsfikke heeft het al gedaan, binnen de actieperiode.

  • xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Coffeeroam schreef op zondag 21 juni 2026 @ 16:36:
[...]

Zoals Advanzia schrijft in de voorwaarden: "Der Vertrag läuft auf unbestimmten Zeit, es besteht keine Mindestlaufzeit, .."

Dus ja, je kan het Konto dus elk moment weer sluiten. @fsfikke heeft het al gedaan, binnen de actieperiode.
Goed om te horen dat het gewoon kan. Het is wel omslachtig, maar het kan de moeite nu wel waard zijn als je niet te lang zonder rente zit.

Ik had liever een optie gezien dat je als bestaande klant alsnog 3,97% kan krijgen door bijv 5k bij te storten, maar die optie lijkt nu niet te komen.

  • Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

xileS schreef op zondag 21 juni 2026 @ 14:04:
[...]

Ik heb wel vaker opgezegd en een nieuwe aangevraagd, maar allemaal na de 3 maanden.

Als iemand het nu gelukt is om op te zeggen en een nieuwe aan te vragen voor 3,97% dan hoor ik dat graag! Dat is denk ik wel de moeite ipv 3,51% dat ik nu heb.
Begin juni aangevraagd voor 3,51% en krijg zojuist de volgende mail:
Good news for you!

We have increased the interest rate for new customers to 3.97% p.a. effective (3.90% p.a. nominal)!

If you deposit at least EUR 5,000 into your existing savings account by 30 June 2026, you will secure this attractive interest rate until 30/09/2026 – applicable to your entire balance.

If you have already deposited the minimum amount of EUR 5,000, this attractive interest rate will of course apply retroactively from the date of deposit.

Take advantage of this opportunity today and make your savings work harder for you!

As usual, you will see the interest rate on your next account statement.
Zoals ik ‘m lees maken ze er dus 3,97% van - zelfs zonder extra storting van €5000, als je die al eerder hebt gedaan in juni.

  • rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:28
Hier idem dito 😀

Sehr geehrter Herr Wxxxxx,

gute Neuigkeiten für Sie!

 

Wir haben den Zinssatz für Neukunden auf 3,97% eff. p.a. (3,90% nom. p.a.) erhöht!

 

Wenn Sie bis zum 30.06.2026 mindestens 5.000 EUR auf Ihr bestehendes Tagesgeldkonto einzahlen, sichern Sie sich diesen attraktiven Zinssatz bis einschließlich 30/09/2026 – und zwar auf Ihr gesamtes Guthaben.

 

Selbstverständlich gilt dieser Zinssatz auch rückwirkend ab dem Tag der Einzahlung, sofern Sie den Mindestbetrag von 5.000 EUR bereits eingezahlt haben.

 

Nutzen Sie noch heute die Gelegenheit, Ihr Geld attraktiv zu verzinsen!

 

Den Zinssatz finden Sie wie gewohnt auf Ihrem nächsten Kontoauszug.

 

Es gelten unsere AGB.

Advanzia Bank S.A.

14, rue Gabriel Lippmann

L-5365 Munsbach

  • Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-06 12:31
Vanochtend in het portaal van Advanzia bericht om mijn rekening te sluiten (zodat ik deze opnieuw kon openen tegen de gunstigere voorwaarden). Zojuist weer bericht via het portaal gestuurd dat mijn eerdere bericht van vanochtend kan worden ingetrokken, mits de rente van 3,97% ook wordt toegepast op bestaande klanten zoals Advanzia zojuist heeft bericht. Ben benieuwd of dit nog goedkomt.. Wellicht hebben ze meerdere opzeggingen gekregen en besloten om het ook voor bestaande klanten door te voeren(?).

  • Rogers
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-06 01:05
Ben 2 weken terug opnieuw lid geworden en krijg nu ook die mail van 3.97%. (Mooie rente overigens).

Als ik het goed begrijp word dit dus toegepast op mijn account?

Wat zou het toch handig zijn als ze het rentepercentage gewoon in het account vermelden. Zou hun ook een hoop vragen besparen.

  • Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:42
Hier ook de aanbieding naar 3,97% t/m 30 september op mijn account, ik had deze verwacht op het account van de vrouw.

Vertrouwen is goed, controle nog beter


  • Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:42
En mailtje erachteraan gestuurd, of mijn eerdere storting van begin juni al voldoende is voor 3,97%

Vertrouwen is goed, controle nog beter


  • xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Uniciteit schreef op maandag 22 juni 2026 @ 16:29:
[...]

Begin juni aangevraagd voor 3,51% en krijg zojuist de volgende mail:


[...]


Zoals ik ‘m lees maken ze er dus 3,97% van - zelfs zonder extra storting van €5000, als je die al eerder hebt gedaan in juni.
Hier ook om 16:27 ontvangen! Afgelopen nacht toevallig 4k eraf gehaald en even getwijfeld om alles eraf te halen. Ik had ff geen zin om op te zeggen en straks tegen eventuele problemen aan te lopen bij opnieuw aanvragen, dus dacht nog even wafwachten.

Maar het is mij idd niet helemaal duidelijk of ik vanaf vandaag 16:27 nog 5k moet overmaken of als ik eerder in juni al 5k overgemaakt heb ook al voldoet.. Maar ik denk dat je idd gelijk hebt dat het hier niet om extra 5k gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door xileS op 22-06-2026 17:57 ]


  • Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:42
Vandaag en morgen niets doen , morgen “Koningsdag” in luxembourg, dus banken dicht!

Vertrouwen is goed, controle nog beter


  • Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:38
Hier bij mij het vervelende verschijnsel dat ik niet de keuze krijg om een nieuwe gebruikersnaam te kiezen. Ik krijg na de aanmelding op de website (mail en inlogcode werken wel prima) met mijn nieuwe rekeningnummer een melding met een super oude gebruikersnaam van mij uit 2023 dat deze al bestaat. En kom dus niet verder. Heel raar dat ik die oude gebruikersnaam te zien krijg - zelf was ik al 3 gebruikersnamen verder. Hoe is het mogelijk!

En dan kan er morgen ook al niet getelefoneerd worden?

  • Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:42
Alles dicht

//

Bitte beachten Sie, dass unser telefonischer Kundenservice am 23. Juni 2026 vorübergehend nicht erreichbar ist.

//

Vertrouwen is goed, controle nog beter


  • mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

Coffeeroam schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:23:
Hier bij mij het vervelende verschijnsel dat ik niet de keuze krijg om een nieuwe gebruikersnaam te kiezen. Ik krijg na de aanmelding op de website (mail en inlogcode werken wel prima) met mijn nieuwe rekeningnummer een melding met een super oude gebruikersnaam van mij uit 2023 dat deze al bestaat. En kom dus niet verder. Heel raar dat ik die oude gebruikersnaam te zien krijg - zelf was ik al 3 gebruikersnamen verder. Hoe is het mogelijk!

En dan kan er morgen ook al niet getelefoneerd worden?
Dat is precies het probleem dat ik ook had. Mailen hielp niet (kreeg onzinnige antwoorden terug), bellen wel: laat die oude verwijzing weghalen en/of een andere naam kiezen. Degene die ik aan de lijn kreeg begreep het probleem helemaal. Dat is inmiddels al weer 3 maanden geleden.

Dat het nog steeds gebeurt zegt me dat de developer waarschijnlijk niet beschikbaar is voor follow up acties.

  • rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:28
Juan schreef op maandag 22 juni 2026 @ 18:35:
Vandaag en morgen niets doen , morgen “Koningsdag” in luxembourg, dus banken dicht!
Ook niet storten dus. Eigenlijk idioot anno 2026, hè.... Als ik nu zou storten wordt het vannacht overgeboekt en komt het daar ook binnen. Ze krijgen dat in digitaal formaat aangeleverd en hun systeem kan feilloos bepalen wat het rentegevende moment is geweest. Of dat nou een zaterdag, een zondag of een feestdag was. Bij Nederlandse banken tellen toch wel alle dagen in een jaar mee?

  • W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:58
rowicom schreef op maandag 22 juni 2026 @ 22:26:
...
Bij Nederlandse banken tellen toch wel alle dagen in een jaar mee?
Niet alle Nederlandse banken. Dan heb je iets te kiezen. Zodra je het weet kan je er rekening mee houden.

  • Jerra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 00:17

Jerra

Beunhaas in wording

Hah oeps, toevallig vandaag mijn eerste advanzia rekening gegevens ontvangen, en dus geld overgemaakt.

Wat me opviel was dat ASN het wel heel lang "in behandeling" had staan, maar dat zal vast ongerelateerd zijn.

  • brabosnol1
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 24-06 15:36
Jammer dat ze die feest-email niet aan alle bestaande klanten sturen. Wellicht zoals boven genoemd iets met marketingspam weigeren? Kan natuurlijk proberen 5.000 bij te storten en dan 1/7 te kijken welke rente ze gehanteerd hebben bij de berekening.

  • Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:28
Mijn deposito valt op 2 juli vrij, kan ik vast een rekening maken en dan pas begin juli de 5000 euro storten? Zie dat de actierente tot 30 Jun loopt maar die zal vast verlengd worden

  • W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:58
brabosnol1 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 06:47:
... Kan natuurlijk proberen 5.000 bij te storten en dan 1/7 te kijken welke rente ze gehanteerd hebben bij de berekening.
Wil je dat testen ?
En het resultaat hier even melden. Helaas n=1, want het is wel Advanzia.

  • Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:38
brabosnol1 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 06:47:
Jammer dat ze die feest-email niet aan alle bestaande klanten sturen. Wellicht zoals boven genoemd iets met marketingspam weigeren? Kan natuurlijk proberen 5.000 bij te storten en dan 1/7 te kijken welke rente ze gehanteerd hebben bij de berekening.
Tja, dat hebben we wel vaker gezien! Er wordt een groep bestaande klanten geselecteerd, en op basis waarvan, dat weet niemand. De rest heeft pech, maar die kunnen proberen snel hun rekening op te heffen en een nieuwe rekening te openen. Mits er geen IT glitches zijn...

  • Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:33
Hm alweer 23 juni middag en heb dit keer geen aanbieding ontvangen. Ik begrijp dat ze er gisterochtend meer begonnen zijn. Zal niet meer komen dan verwacht ik.

Marketing vinkjes allemaal aangevinkt overigens tijdens aanmelden. Misschien omdat ze me al een keer verlengd hebben. Even wachten of ze nog mails uitsturen en anders ook maar opzeggen en opnieuw aanmelden.

  • Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
@Trishul Ik heb gisteren per email dit gevraagd. Vandaag antwoord met antwoord Nee. Dan meteen opgezegd. Dus jij hoeft niet te wachten op hun email, vragen mag je zelf doen.

  • rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:28
Maar goed, voor degenen die de 3,97 mail wel ontvangen hebben, is het wachten op het antwoord op de vraag: 'geldt de verhoogde rente alleen als je na ontvangst van de mail een bedrag van 5k bijstort of geldt ie ook als je al 5k of meer had staan.' Zeg ik dat zo goed?

  • Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

rowicom schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 16:08:
Maar goed, voor degenen die de 3,97 mail wel ontvangen hebben, is het wachten op het antwoord op de vraag: 'geldt de verhoogde rente alleen als je na ontvangst van de mail een bedrag van 5k bijstort of geldt ie ook als je al 5k of meer had staan.' Zeg ik dat zo goed?
Geldt ook als je al 5000 euro had gestort:
If you have already deposited the minimum amount of EUR 5,000, this attractive interest rate will of course apply retroactively from the date of deposit.

  • Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-06 21:51
Uniciteit schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 18:29:
[...]

Geldt ook als je al 5000 euro had gestort:


[...]
… maar alleen door 5k te storten blijf je tot 30-09 met je hele saldo van deze rente profiteren, want:
If you deposit at least EUR 5,000 into your existing savings account by 30 June 2026, you will secure this attractive interest rate until 30/09/2026 – applicable to your entire balance.

  • rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:28
Drogo schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 23:07:
[...]

… maar alleen door 5k te storten blijf je tot 30-09 met je hele saldo van deze rente profiteren, want:


[...]
Huh? En als je niet bijstort, maar al wel >5k had staan? Tot hoe lang krijg je dan de verhoogde rente? Onduidelijkheid troef zeg.

  • Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:38
We schrijven vandaag dag 16 sinds mijn rekeningaanvraag. De laatste loodjes......

Er moest nog een oude gebruikersnaam van 3 jaar geleden worden verwijderd (bekend probleem, waarom wissen ze niet meteen alle oude accounts als ze een nieuwe uitdelen?!). Nu blijk ik nog niet terug te kunnen boeken naar tegenrekening (hoewel ik al 2 keer een bedrag heb ingelegd). Dus is de rekening nog steeds niet helemaal operationeel.

  • W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:58
Coffeeroam schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 11:56:
We schrijven vandaag dag 16 sinds mijn rekeningaanvraag. De laatste loodjes......

Er moest nog een oude gebruikersnaam van 3 jaar geleden worden verwijderd (bekend probleem, waarom wissen ze niet meteen alle oude accounts als ze een nieuwe uitdelen?!). Nu blijk ik nog niet terug te kunnen boeken naar tegenrekening (hoewel ik al 2 keer een bedrag heb ingelegd). Dus is de rekening nog steeds niet helemaal operationeel.
Ik neem even aan dat je sowieso even wacht tot begin juli voordat je de 5000 euro saldo hebt en de dan bijna 4 maanden van de rente starten.

  • Divine Chlorine
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17:12
W1ck1e schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 12:08:
[...]

Ik neem even aan dat je sowieso even wacht tot begin juli voordat je de 5000 euro saldo hebt en de dan bijna 4 maanden van de rente starten.
Maar...geldt het huidige rentetarief van Advanzia van 3.9 % ook nog vanaf 1 juli ? Zij melden zelf dat het actietarief van 3.9 % tot 30 juni loopt. Ik overweeg ook weer een rekening voor mijn vrouw te openen: wachten tot 1 juli is aantrekkelijk (want dan bijna 4 maanden lang actierente), maar wat wordt de nieuwe actierente ? Ik verwachten dat het in ieder geval niet heel veel lager wordt. Wat denken jullie ?

  • W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:58
Divine Chlorine schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 13:28:
[...]

Maar...geldt het huidige rentetarief van Advanzia van 3.9 % ook nog vanaf 1 juli ? Zij melden zelf dat het actietarief van 3.9 % tot 30 juni loopt. ...
Reken even uit hoeveel de rente moet zakken voordat bijna 4 maanden minder oplevert dan dik 3 maanden. Verwacht je zo'n daling ?

  • Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:38
W1ck1e schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 13:32:
[...]

Reken even uit hoeveel de rente moet zakken voordat bijna 4 maanden minder oplevert dan dik 3 maanden. Verwacht je zo'n daling ?
Even grofweg: de rente moet na 1 juli lager zijn dan 3% wil die 4 maanden minder opleveren dan die 3 maanden die je nú kunt pakken.

Alleen, misschien kun je na die 3 maanden tegen 3.97% ergens anders nog > 3% scoren? Dan verandert het plaatje.

En, het kan zomaar zijn dat Advanzia ineens helemaal géén aktierente uitdeelt na 1 juli.... Is nog nooit gebeurd, maar het kan zomaar. Bijvoorbeeld omdat juni al zó succesvol was met veel nieuwe klanten.

  • Dir123
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 00:29
Twee vraagjes:

Gaat het openen puur digitaal. Dus zonder contact per post? Bij Consors kon ik nl. alleen een fout veranderen door een brief terug te sturen...toen heb ik de aanvraag maar geannuleerd.

Wanneer is de rekening officieel geopend? Bij de eerste storting? Of direct al vanaf het moment van aanvraag? Of...?

  • Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 24-06 21:12
Ter info voor al die nieuwe klanten bij Advanzia: overboekingen zijn niet via Instant Payment. Gebeurt over en weer binnen 1 werkdag verwerking. Dit bijvoorbeeld als je vrijdag om 18.00 uur denkt over te boeken, dan zie je pas in de loop van de maandag op je (tegen) rekening terug.

[ Voor 5% gewijzigd door Datisraar op 24-06-2026 15:14 ]


  • Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:27
Gisteravond het digitale aanmeldproces doorlopen. Binnen 15 minuten had ik de mail met mijn rekeningnummer binnen. Vanochtend een proefstorting gedaan, die ook in de ochtend nog aankwam. Tot zover smooth sailing!

  • A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:19
Dir123 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 14:07:
Twee vraagjes:

Gaat het openen puur digitaal. Dus zonder contact per post? Bij Consors kon ik nl. alleen een fout veranderen door een brief terug te sturen...toen heb ik de aanvraag maar geannuleerd.

Wanneer is de rekening officieel geopend? Bij de eerste storting? Of direct al vanaf het moment van aanvraag? Of...?
Openen gaat inderdaad volledig digitaal en is echt maar 10 minuutjes werk. Direct na de aanvraag ontvang je een mail met je rekeningnummer en de tenaamstelling en kan je dus overmaken.

Je ontvangt vervolgens een keurige mail dat de storting op je rekening is bijgeschreven (meestal een dag later).

Wij hebben op zondag twee rekeningen aangevraagd en vandaag de bevestigingen ontvangen van de stortingen die we gisteren gedaan hebben.

Tot nu toe alleen maar positief en met een prachtige rente! _/-\o_

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber


  • Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

rowicom schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 11:22:
[...]

Huh? En als je niet bijstort, maar al wel >5k had staan? Tot hoe lang krijg je dan de verhoogde rente? Onduidelijkheid troef zeg.
Jawel, als je al €5000 had gestort is het goed. Letterlijk de hele quote:
We have increased the interest rate for new customers to 3.97% p.a. effective (3.90% p.a. nominal)!

If you deposit at least EUR 5,000 into your existing savings account by 30 June 2026, you will secure this attractive interest rate until 30/09/2026 – applicable to your entire balance.

If you have already deposited the minimum amount of EUR 5,000, this attractive interest rate will of course apply retroactively from the date of deposit.
Oftewel: de actierente voor nieuwe klanten is verhoogd naar 3,97%, je kan er van profiteren als je 5000 euro stort. “Already deposited” (=al eerder gestort)? Dan krijg je die 3,97% al met terugwerkende kracht vanaf moment van storten.

  • rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:28
Uniciteit schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 19:17:
[...]

Jawel, als je al €5000 had gestort is het goed. Letterlijk de hele quote:


[...]


Oftewel: de actierente voor nieuwe klanten is verhoogd naar 3,97%, je kan er van profiteren als je 5000 euro stort. “Already deposited” (=al eerder gestort)? Dan krijg je die 3,97% al met terugwerkende kracht vanaf moment van storten.
Dit is helder! Dankjewel.

  • Dir123
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 00:29
Ik had A3-D al een duimpje gegeven, maar echt onder de indruk van hoe gemakkelijk dit ging.

Zijn er nog ervaringen met hoe groot de bedragen mogen zijn om probleemloos over te kunnen maken?

5000? 10.000? Meer?

  • stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:18
Gaargod schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 15:01:
Gisteravond het digitale aanmeldproces doorlopen. Binnen 15 minuten had ik de mail met mijn rekeningnummer binnen. Vanochtend een proefstorting gedaan, die ook in de ochtend nog aankwam. Tot zover smooth sailing!
Ook gisteren rekening aangemaakt, ging snel en probleemloos. Vanmorgen rond 11 uur een fors bedrag gestort maar die is nog steeds niet binnen...

  • fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

stefxx schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 20:08:
[...]


Ook gisteren rekening aangemaakt, ging snel en probleemloos. Vanmorgen rond 11 uur een fors bedrag gestort maar die is nog steeds niet binnen...
Een paar posts terug is nog vermeld dat ze geen Instant Payment hebben:
Datisraar schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 14:58:
Ter info voor al die nieuwe klanten bij Advanzia: overboekingen zijn niet via Instant Payment. Gebeurt over en weer binnen 1 werkdag verwerking. Dit bijvoorbeeld als je vrijdag om 18.00 uur denkt over te boeken, dan zie je pas in de loop van de maandag op je (tegen) rekening terug.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl


  • fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dir123 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 20:02:
Ik had A3-D al een duimpje gegeven, maar echt onder de indruk van hoe gemakkelijk dit ging.

Zijn er nog ervaringen met hoe groot de bedragen mogen zijn om probleemloos over te kunnen maken?

5000? 10.000? Meer?
Daar zit geen limiet aan, meerdere tonnen gaat ook. Maar je kan wel vragen gaan krijgen over de oorsprong van dat geld.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl


  • stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:18
fsfikke schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 20:27:
[...]

Een paar posts terug is nog vermeld dat ze geen Instant Payment hebben:

[...]
Dat weet ik, maar ik reageer op iemand die zegt dat het dezelfde ochtend nog aankwam. Dat is dus niet altijd zo. Verder maak ik me er geen zorgen over hoor, het komt vast goed morgen.

  • SanookH
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-06 11:52

SanookH

_/-\o_

stefxx schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 20:08:
[...]


Ook gisteren rekening aangemaakt, ging snel en probleemloos. Vanmorgen rond 11 uur een fors bedrag gestort maar die is nog steeds niet binnen...
Ik had vrijdagochtend geld overgemaakt en pas maandagochtend/nacht de gebruikelijke bevestigingsmail van Advanzia, maar de rentedatum was wel van vrijdag. Dus gewoon rustig de bevestiging afwachten, op de dag zelf zal je saldo niet (online) bijgewerkt worden denk ik.

  • Dir123
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 00:29
fsfikke schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 20:30:
[...]

Daar zit geen limiet aan, meerdere tonnen gaat ook. Maar je kan wel vragen gaan krijgen over de oorsprong van dat geld.
Dat bedoel ik ook. Wanneer begonnen mensen bijv. die vragen te krijgen?

  • Divine Chlorine
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17:12
Dir123 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 20:47:
[...]

Dat bedoel ik ook. Wanneer begonnen mensen bijv. die vragen te krijgen?
Op 11 juni een (nieuwe) rekening geopend en geld gestort (DGS), op 23 juni een e-mail gekregen met de vraag over de herkomst van het geld. Dezelfde dag een antwoord gestuurd waar het geld vandaan kwam (spaargeld) en dezelfde dag antwoord gekregen dat ze bedankten voor het antwoord en dit in hun adminstratie verwerkt hadden. Je hoeft niets aan te tonen, geen bijlages te sturen, alleen een e-mail terug te sturen met de herkomst van het geld dat je op de Advanzia rekening hebt gezet. In het afgelopen jaar meerdere keren ontvangen, voor mijzelf of mijn vrouw, altijd een e-mail terug gestuurd, altijd antwoord ontvangen met bevestiging/dank en nooit verdere vragen gehad over de herkomst van het geld.

[ Voor 24% gewijzigd door Divine Chlorine op 24-06-2026 21:26 ]


  • Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:27
@stefxx volgens mij werd er eerder in dit topic (of in het algemene spaar topic) al gepost over het vermoeden dat overschrijvingen tot zo'n beetje 09u op dezelfde dag verwerkt worden. Dat komt overeen met mijn ervaring, ik deed mijn transactie even voor 9u vanochtend. Kreeg het mailtje dat het binnen was om 10u27.

Ik heb inmiddels ook een groter bedrag onderweg, ben benieuwd wanneer dat aankomt.

  • Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:42
Over de doorlooptijd van overboekingen.

Zo vroeg mogelijk overmaken, dan staat het dezelfde (werk)dag er nog op. Mijn ervaring is tot ongeveer 10 uur in de ochtend. Combi Rabo-> Advanzia. Geen idee hoe het zit met andere banken. Ook vandaag een ingeplande overboeking gedaan (2:48 uitgevoerd)

Ik zal eens kijken hoe laat ik de ontvangst mail krijg

Vertrouwen is goed, controle nog beter


  • Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:38
stefxx schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 20:08:
[...]


Ook gisteren rekening aangemaakt, ging snel en probleemloos. Vanmorgen rond 11 uur een fors bedrag gestort maar die is nog steeds niet binnen...
Dan heb ik wat meer pech. Ik zit nu inmiddels op dag 16 sinds de aanvraag van een rekening. Eerst kreeg ik geen welkom mail. Tien dagen later, zes telefoontjes en 3 opgegeven e-mail adressen verder kreeg ik ze allemaal tegelijk binnen. Vervolgens kreeg ik het bekende "gebruikersnaam bestaat al" probleem. Vijf dagen en drie pogingen verder kon ik eindelijk een gebruikersnaam aamaken. En nu heb ik het probleem dat ik niet kan terugboeken. Ik heb 3 keer een bedrag ingelegd vanaf 2 verschillende rekeningen. Dat is aangekomen aldaar (de volgende dag). Je kunt overigens niet zien van welke rekening iets is binnengekomen (truc: alleen door de bedragen verschillend te kiezen). Volgende probleem is dat ik kan nog steeds niets kan terugboeken. Ze doen net alsof ze géén tegenrekening van mij kennen, terwijl ze wel de bedragen hebben geaccepteerd.

  • fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Juan schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 06:29:
Over de doorlooptijd van overboekingen.

Zo vroeg mogelijk overmaken, dan staat het dezelfde (werk)dag er nog op. Mijn ervaring is tot ongeveer 10 uur in de ochtend. Combi Rabo-> Advanzia. Geen idee hoe het zit met andere banken. Ook vandaag een ingeplande overboeking gedaan (2:48 uitgevoerd)

Ik zal eens kijken hoe laat ik de ontvangst mail krijg
Waarbij de datum waarop je het mailtje krijgt verder heel weinig waarde heeft. Het gaat er om de rentedatum.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl


  • rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:28
stefxx schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 20:37:
[...]


Dat weet ik, maar ik reageer op iemand die zegt dat het dezelfde ochtend nog aankwam. Dat is dus niet altijd zo. Verder maak ik me er geen zorgen over hoor, het komt vast goed morgen.
Ik doe het altijd met een uitgestelde betaling naar de volgende dag. Dan wordt het kort na middernacht door ING verwerkt en heb je zeker rond 11.00 uur die morgen bericht van A. dat het bijgeschreven is.

  • Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:42
Af bij Rabo om 1:48, bijschrijving (email Advanzia) om 11:53

Vertrouwen is goed, controle nog beter


  • Dir123
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 00:29
rowicom schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:39:
[...]

Ik doe het altijd met een uitgestelde betaling naar de volgende dag. Dan wordt het kort na middernacht door ING verwerkt en heb je zeker rond 11.00 uur die morgen bericht van A. dat het bijgeschreven is.
Je bedoelt dat je bijv. nu in de app een overschrijving uitvoert, maar i.p.v. direct dan 26 juni kiest?

Doet ING het dan altijd vlak na middernacht? Of heb je een specifiekere manier?

  • rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:28
Dir123 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 22:06:
[...]

Je bedoelt dat je bijv. nu in de app een overschrijving uitvoert, maar i.p.v. direct dan 26 juni kiest?

Doet ING het dan altijd vlak na middernacht? Of heb je een specifiekere manier?
Inderdaad, op die manier ja.

Hoe laat ING de transactie doet weet ik niet precies 😁 maar heb dan altijd wel de 'zekerheid' dat ik in de ochtend van A. bericht krijg.

  • Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:41
Juan schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 06:29:
Over de doorlooptijd van overboekingen.

Zo vroeg mogelijk overmaken, dan staat het dezelfde (werk)dag er nog op. Mijn ervaring is tot ongeveer 10 uur in de ochtend. Combi Rabo-> Advanzia. Geen idee hoe het zit met andere banken. Ook vandaag een ingeplande overboeking gedaan (2:48 uitgevoerd)

Ik zal eens kijken hoe laat ik de ontvangst mail krijg
Ik heb een vergelijkbare ervaring: overgemaakt om 8 uur in de ochtend en om 14.00 was het bijgeschreven (overgemaakt vanaf Revolut)

  • fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

rowicom schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 22:38:
[...]


Inderdaad, op die manier ja.

Hoe laat ING de transactie doet weet ik niet precies 😁 maar heb dan altijd wel de 'zekerheid' dat ik in de ochtend van A. bericht krijg.
En als je het direct overmaakt duurt het langer :?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Pagina: 1 2 Laatste