• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:46
Hoe lang duurt het voordat ik de eerste mail ontvang voor verificatie? Heb gisteravond alle gegevens om een account aan te maken ingevuld en zou via mail informatie krijgen over het vervolg maar heb nu een dag later nog niets ontvangen.

• swimfreak
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 18-07 18:57
Janpietertje89 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 21:25:
Hoe lang duurt het voordat ik de eerste mail ontvang voor verificatie? Heb gisteravond alle gegevens om een account aan te maken ingevuld en zou via mail informatie krijgen over het vervolg maar heb nu een dag later nog niets ontvangen.
toen ik mijn account opende had ik die binnen een paar minuten., Heb je in je ongewenste email gekeken?

• Janpietertje89
swimfreak schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 23:10:
[...]

toen ik mijn account opende had ik die binnen een paar minuten., Heb je in je ongewenste email gekeken?
Natuurlijk

• swimfreak
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 18-07 18:57
Dan weet ik het ook niet. Misschien kun je nog bellen met de klantenservice om te checken of alles goed is gegaan met het eerste deel vd aanvraag.

• Janpietertje89
swimfreak schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 10:34:
[...]

Dan weet ik het ook niet. Misschien kun je nog bellen met de klantenservice om te checken of alles goed is gegaan met het eerste deel vd aanvraag.
Heb de aanvraag uiteindelijk gewoon een 2e keer gedaan. Toen ontving ik wel alles direct. Zojuist m'n energie factuur opgestuurd ter verificatie adres dus zal nu wel goedkomen.

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-07 12:50
Janpietertje89 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 11:21:
[...]

Heb de aanvraag uiteindelijk gewoon een 2e keer gedaan. Toen ontving ik wel alles direct. Zojuist m'n energie factuur opgestuurd ter verificatie adres dus zal nu wel goedkomen.
Dat is bij mij ook gebeurd. Toen ik een week geen mail had gehad heb ik gebeld. Heb toen geopperd dat ik gewoon opnieuw kan beginnen met de aanvraag; dat hebben ze afgeraden want dan zou het systeem in de war komen. Ben benieuwd dan of het toch gaat werken bij jou.

Zelf heb ik 5 telefoontjes en 3 e-mailadressen verder, uiteindelijk die mails (alle 3!) ontvangen.

• SanookH
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:32

SanookH

_/-\o_

Zojuist een (zoveelste) nieuwe account aangemaakt voor mijn vrouw, binnen een uur up and running!
Binnenkort lopen wat deposito's af en die kunnen dan even bij Advanzia wachten op hogere rente's voor nieuwe deposito's.

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 00:50
Wat is de beste aanpak om zo weinig mogelijk rente te verliezen als je nu al klant bent en een nieuwe rekening wilt openen vanwege de hogere rente?

1) Zelf alles naar je tegenrekening overboeken, mailen dat je de rekening opzegt en wachten tot je bericht hebt dat de rekening gesloten is en vervolgens een nieuwe rekening openen.

2) Mailen dat je de rekening opzegt en hen alles laten overboeken naar je tegenrekening.

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

@Reintje Ik vermoed 2. Was meteen beschikbaar op doelrekening.

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-07 12:10
Reintje schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 21:02:
Wat is de beste aanpak om zo weinig mogelijk rente te verliezen als je nu al klant bent en een nieuwe rekening wilt openen vanwege de hogere rente?

1) Zelf alles naar je tegenrekening overboeken, mailen dat je de rekening opzegt en wachten tot je bericht hebt dat de rekening gesloten is en vervolgens een nieuwe rekening openen.

2) Mailen dat je de rekening opzegt en hen alles laten overboeken naar je tegenrekening.
In je account de optie 'Kündigung (beëindiging) gebruiken. Is sneller is mijn ervaring.

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Reintje schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 21:02:

Opzeggen gaat vrij snel en nieuwe aanvragen kan ook snel gaan als je niet tegen wat problemen aan loopt. Je zou het in de tussentijd alles even op trade republic kunnen zetten tegen 3%, mocht je daar niet al een rekening hebben. Opnames tm 10k zijn daar instant.

• mrmrmr
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

Dit krijg ik nu te zien na identificatie:
You made it
Your Advanzia savings account has been successfully opened.

Your savings account is now available to you. You will receive all the details about your account, including your personal IBAN, separately by email.

You can now make deposits into your account and start benefiting from attractive interest rates immediately.

To access your account, simply log in to your customer portal at https://mein.advanziakonto.com/.
Helaas komt er geen email van het openen van de rekening met Kontonummer. Ze hebben de vorige rekening donderdag gesloten. Het emailadres is nieuw aangemaakt. De eerste 2 emails (Advanzia Deposit Account - Your application, Your Advanzia Deposit Account - Sign contract) werden gewoon ontvangen, en er is verder geen email aanboden door Advanzia zie ik in de logs.

[ Voor 3% gewijzigd door mrmrmr op 05-07-2026 01:34 ]

• SanookH

SanookH

_/-\o_

mrmrmr schreef op zondag 5 juli 2026 @ 01:26:

[...]

Helaas komt er geen email van het openen van de rekening met Kontonummer. Ze hebben de vorige rekening donderdag gesloten. Het emailadres is nieuw aangemaakt. De eerste 2 emails (Advanzia Deposit Account - Your application, Your Advanzia Deposit Account - Sign contract) werden gewoon ontvangen, en er is verder geen email aanboden door Advanzia zie ik in de logs.
ZIjn dat misschien manuele handelingen die door personeel gedaan/gecontroleerd moeten worden (en die alleen op werkdagen beschikbaar zijn)? ID/verify doen ze volgens mij niet automatisch.

• Coffeeroam

[...]

Precies hetzelfde probleem gehad. Dat had niets te maken met weekend of feestdagen, maar de uitgaande e-mail vanuit Advanzia was heel lang geblokkeerd, om de een of andere reden.

• zephur
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-07 20:28
rowicom schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 21:17:
[...]

In je account de optie 'Kündigung (beëindiging) gebruiken. Is sneller is mijn ervaring.
Miss kijk ik er overheen , maar waar staat die 'Kündigung' in je account?

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:36
zephur schreef op zondag 5 juli 2026 @ 13:22:
[...]

Miss kijk ik er overheen , maar waar staat die 'Kündigung' in je account?
Dit staat in het contactformulier in het account, daar kun je dit als onderwerp selecteren.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Ik heb mijn account na +- een jaar opnieuw aangemaakt. Ik had eerst nog de terugkerende username maar dat is door de klantenservice opgelost.

Nu heb ik een bedrag overgemaakt en dat is op het portal bij saldo te zien, maar ik kan het niet opnemen. Daar staat dan nog de melding dat je geld moet overmaken van een rekening op je eigen naam.

Eerder kreeg ik volgens mij ook een mail als het geld binnen was maar nu ook niet.

Hebben jullie dit ook gehad?

• Coffeeroam
dutchgio schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 12:21:
Ik heb mijn account na +- een jaar opnieuw aangemaakt. Ik had eerst nog de terugkerende username maar dat is door de klantenservice opgelost.

Nu heb ik een bedrag overgemaakt en dat is op het portal bij saldo te zien, maar ik kan het niet opnemen. Daar staat dan nog de melding dat je geld moet overmaken van een rekening op je eigen naam.

Eerder kreeg ik volgens mij ook een mail als het geld binnen was maar nu ook niet.

Dit heb ik ook gehad. Ik kon niet terugboeken naar de rekening waarmee ik wel heen kon boeken. Dit moest telefonisch rechtgezet worden. De dag erna kon ik wel weer terugboeken.

Ik krijg ook sinds vrijdag helemaal geen e-mail meer van bevestiging van stortingen of opname. Daar heb ik een bericht over gestuurd via de help in mijn bankomgeving. Het valt me ook op dat de overboekingen er langer over doen dan voorheen: voor 07:00 ingelegd, verschijnt pas na 16:30. Eerder was dat meer een kwestie van een paar uur.

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:42
zojuist ook een account aangemaakt, voor het eerst. Ging heel soepel. Hoef alleen niet mijn adres te bewijzen, heb al wel een IBAN en kan inloggen via SMS code + password. Morgenochtend maar eens een deel van spaargeld verhuizen.

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:04
PolderPloer! schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 11:48:
zojuist ook een account aangemaakt, voor het eerst. Ging heel soepel. Hoef alleen niet mijn adres te bewijzen, heb al wel een IBAN en kan inloggen via SMS code + password. Morgenochtend maar eens een deel van spaargeld verhuizen.
Tip: eerst (vandaag) met een klein bedrag testen of je saldo kan storten maar ook weer kan opnemen. En dan pas grotere bedragen doen.

• mrmrmr
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

[...]

Maandag werd de accountnummermail alsnog verstuurd. Daarna bleek het oude probleem van het niet mogen kiezen voor een nieuw loginnaam de kop op te steken, het systeem gebruikte automatische de vorige usernaam. Daardoor was inloggen onmogelijk want het oude wachtwoord werkt dan niet en er komt geen wachtwoordresetmail aan. Ik heb gevraagd of deze situatie te voorkomen is, maar daar kwam een min of meer ontkennend antwoord op. Het probleem ligt bij de IT afdeling.

Verder blijkt dat bellen werkt om het op te laten lossen. Ik had de indruk dat ik dezelfde man aan de lijn had als de vorige keer (ik had Engels gekozen als taal). Op een email van 2 dagen eerder was niet gereageerd.

• xileS
  • Niet online

Vorige week kreeg ik die nog, maar deze week ook ineens niet meer. Dit "probleem" is eerder bij mij voorgekomen. Gaat toch iets mis met hun IT denk ik.

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:05
Hier ook geen mail gehad van de storting van vandaag (is wel netjes binnen)

De storting van gisteren werd wel bevestigd op mail

Vertrouwen is goed, controle nog beter

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:44

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Zelfde problemen als hierboven gehad met de mails, ook twee keer de identificatie moeten doen, ging allemaal behoorlijk brak. Mailtje gekregen dat ik ook de achterkant van mijn paspoort moet scannen terwijl dit niet mogelijk is en twee minuten later was m'n identificatie ineens gelukt.

App is ook niet beschikbaar in Nederland in de Google Play store zag ik.

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

• SanookH

SanookH

_/-\o_

BroWohsEdis schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 22:33:
Zelfde problemen als hierboven gehad met de mails, ook twee keer de identificatie moeten doen, ging allemaal behoorlijk brak. Mailtje gekregen dat ik ook de achterkant van mijn paspoort moet scannen terwijl dit niet mogelijk is en twee minuten later was m'n identificatie ineens gelukt.

App is ook niet beschikbaar in Nederland in de Google Play store zag ik.
Welke app?

• A_ve_D
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 16:25
Ik wil geld storten vanaf een gezamenlijke rekening, gaat dat geen problemen opleveren met het eventueel terugstorten aangezien ik de rekening alleen op mijn naam open.

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-07 12:10
A_ve_D schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 12:46:
Ik wil geld storten vanaf een gezamenlijke rekening, gaat dat geen problemen opleveren met het eventueel terugstorten aangezien ik de rekening alleen op mijn naam open.
Ik heb al een paar jaar dezelfde situatie als jij bij Advanzia. En heeft nog nooit problemen gegeven.

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:42
W1ck1e schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 12:16:
[...]

Tip: eerst (vandaag) met een klein bedrag testen of je saldo kan storten maar ook weer kan opnemen. En dan pas grotere bedragen doen.
Thx, vanochtend 10 euro gestort, maar nog niet binnen. Ff geduld dus

• Coffeeroam
A_ve_D schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 12:46:
Ik had ook al jaren die situatie bij Advanzia, nooit een probleem, maar onlangs ineens wel. Met een telefoontje naar Luxemburg kon de terugstort route pas worden opengezet.

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

• Coffeeroam
Dat is dus de app voor creditcardhouders. Het is geen spaar-app (die is er niet).

• Divine Chlorine
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18:34
Juan schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 19:22:
Hier ook geen mail gehad van de storting van vandaag (is wel netjes binnen)

De storting van gisteren werd wel bevestigd op mail
Ik merk ook dat er geen e-mails meer komen van Advanzia sinds 6 juli bij het opnemen of storten van geld. Dit zowel bij mijn eigen rekening als die van mijn vrouw. Nu vind ik dit op zich niet zo erg, de transacties worden wel goed uitgevoerd en ook het maandelijkse renteoverzicht is niet zo belangrijk (je kan de ontvangen rente op je account zien), maar wat als er een e-mail gestuurd wordt met bijv. de vraag over de herkomst van het geld ? Die wordt regelmatig gesteld, maar als je die mail niet ontvangt (en een eventuele herinnering ook niet) dan ben ik bezorgd dat de rekening geblokkeerd wordt. En als er weer een verlenging wordt aangekondigd waarbij je 5000 euro extra moet storten om die verlenging te krijgen, dan ga je ook de boot in als je die e-mail niet krijgt. Mijn enige ervaring met het euvel van niet ontvangen e-mails is dat een wijziging van je e-mail adres niet helpt en dat je moet hopen dat het probleem plotseling weer opgelost is. Iemand anders nog tips om het niet ontvangen van e-mails op te lossen ?

NB: zo lang dit probleem niet is opgelost ben ik van plan om dan maar pro-actief een e-mail te sturen met de herkomst van het geld en hopelijk lees ik via dit forum dan wel een bericht over een eventuele verlengingsactie waarbij je 5000 euro extra moet storten (en dan doe ik dat ook pro-actief net voordat de huidige periode afloopt)

• Justie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-07 20:16
@ Divine ik vraag me af of pro actief een bericht sturen zinvol is. Emails verstuurd naar advanziakonto@advanzia.com doen ze niks mee (naar het lijkt).

Mijn situatie is eindelijk, eindelijk achter de rug. (account geblokkeerd, klacht indienen etc etc). Klacht indienen , krijg ik bizar antwoord terug, dat niks te maken heeft met mijn klacht. pas nadat ik gedreigd had (in 3de email naar complaints) om naar het CSSF te stappen (Luxemburgse variant van de AFM) toen ineens gingen ze reageren. Bizar toch. Ik moest een aantal vragen beantwoorden.....en vervolgens weer geen enkele reactie terug. Weer klacht ingediend op dezelfde manier en toen uiteindelijk compensatie gekregen. Ik heb mijn account gesloten. maar ja, die 3,97% is wel aanlokkelijk....

• brabosnol1
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19-07 01:57
Ook geen consequente ervaringen wat e-mails betreft. Eerste paar keer storten niets, later wel elke storting bevestigd. Omschrijving moest volgens Advanzia "Tagesgeld" zijn, later was de instructie "Tagesgeld plus rekeningnummer".

• Coffeeroam
Valt het jullie ook op dat de verwerkingstijd van stortingen steeds langer wordt? Afgelopen week elke werkdag iets overgemaakt om 7:00 uur. Maandag duurde het tot 14:30, dinsdag tot 17:30, woensdag tot 17:00, donderdag kwam het helemáál niet meer dezelfde dag (bedrag wel aangetroffen om 6:45 de volgende dag, met valutadatum van donderdag), vrijdag kwam het ook niet meer aan dezelfde dag - en was er zaterdag (vanochtend) ook niks. Vrees dat dit pas maandag gaat worden.

Ik zal eens proberen met Tagesgeld en accountnr. in de mededelingen, maar denk niet dat dat wat uitmaakt. Ook niet voor de mails die je al dan niet krijgt.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Coffeeroam schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 09:05:
Valt het jullie ook op dat de verwerkingstijd van stortingen steeds langer wordt? Afgelopen week elke werkdag iets overgemaakt om 7:00 uur. Maandag duurde het tot 14:30, dinsdag tot 17:30, woensdag tot 17:00, donderdag kwam het helemáál niet meer dezelfde dag (bedrag wel aangetroffen om 6:45 de volgende dag, met valutadatum van donderdag), vrijdag kwam het ook niet meer aan dezelfde dag - en was er zaterdag (vanochtend) ook niks. Vrees dat dit pas maandag gaat worden.

Ik zal eens proberen met Tagesgeld en accountnr. in de mededelingen, maar denk niet dat dat wat uitmaakt. Ook niet voor de mails die je al dan niet krijgt.
Wat is dan precies het probleem :? Zijn er gevallen bekend waarbij een overboeking naar je Advanziarekening in een zwart gat verdwenen zijn?

Gewoon fire and forget werkt misschien beter voor de zenuwen dan de hele dag je rekeningsoverzicht te F5'en ;)

[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 11-07-2026 15:54 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• W1ck1e
fsfikke schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 15:50:
[...]

Wat is dan precies het probleem :? Zijn er gevallen bekend waarbij een overboeking naar je Advanziarekening in een zwart gat verdwenen zijn?

Gewoon fire and forget werkt misschien beter voor de zenuwen dan de hele dag je rekeningsoverzicht te F5'en ;)
@Coffeeroam is waarschijnlijk alleen maar aan het meten hoe lang een overschrijving duurt, terwijl hij wat geld wil verplaatsen. Om een gevoel te krijgen over hoe lang het duurt. En vraagt of anderen het herkennen. Het is dat ik al enige tijd geen geld gestort heb anders had ik wel een reactie.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

W1ck1e schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 16:11:
[...]

@Coffeeroam is waarschijnlijk alleen maar aan het meten hoe lang een overschrijving duurt, terwijl hij wat geld wil verplaatsen. Om een gevoel te krijgen over hoe lang het duurt. En vraagt of anderen het herkennen. Het is dat ik al enige tijd geen geld gestort heb anders had ik wel een reactie.
Dus de conclusie van zijn verhaal is een bevestiging van wat al eerder bekend was: vroeg op de dag geld overmaken en het staat er nog dezelfde dag op, ook al zie je dat soms pas een (werk)dag later in je overzicht verschijnen.

[ Voor 17% gewijzigd door fsfikke op 11-07-2026 16:19 ]

• xileS
  • Niet online
fsfikke schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 16:16:
[...]

Dus de conclusie van zijn verhaal is een bevestiging van wat al eerder bekend was: vroeg op de dag geld overmaken en het staat er nog dezelfde dag op, ook al zie je dat soms pas een (werk)dag later in je overzicht verschijnen.
Als ik zijn bericht lees, dan schijnt dit dus niet meer het geval te zijn. Hij heeft vrijdag rond 7 uur ochtend geld overgemaakt en niet meer op vrijdag ontvangen en dit gaat waarschijnlijk dus pas maandag aankomen. Voorheen zou je dus wel dezelfde dag ontvangen als je het vroeg in de ochtend overmaakt (naar mijn weten was 7 uur wel vroeg genoeg).

• W1ck1e
xileS schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 16:22:
...
Voorheen zou je dus wel dezelfde dag ontvangen als je het vroeg in de ochtend overmaakt (naar mijn weten was 7 uur wel vroeg genoeg).
En duurde het niet zoveel uren voordat je het zag.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Als ik zijn bericht lees, dan schijnt dit dus niet meer het geval te zijn. Hij heeft vrijdag rond 7 uur ochtend geld overgemaakt en niet meer op vrijdag ontvangen en dit gaat waarschijnlijk dus pas maandag aankomen. Voorheen zou je dus wel dezelfde dag ontvangen als je het vroeg in de ochtend overmaakt (naar mijn weten was 7 uur wel vroeg genoeg).
De vraag is wat @Coffeeroam bedoelt met 'niet aankomen'. Dat kan drie dingen betekenen:
  • Transactie was vrijdag niet te zien op mein.advanziakonto.com
  • Vrijdag geen bevestigingsmail ontvangen
  • Rentedatum van maandag
Hij zal een van die eerste twee bedoelen, maar die zijn volslagen irrelevant (en kan je niet "niet aankomen" noemen). Het gaat er om wanneer Advanzia zegt dat ze het geld ontvangen hebben (rentedatum). Of ze dat nou pas een week later in hun overzicht laten zien is onhandig, maar kost je geen rente.

Dat is dus precies zoals in de post waar ik naar linkte (dus geen plotselinge verandering):
SanookH schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 20:46:
[...]

Ik had vrijdagochtend geld overgemaakt en pas maandagochtend/nacht de gebruikelijke bevestigingsmail van Advanzia, maar de rentedatum was wel van vrijdag. Dus gewoon rustig de bevestiging afwachten, op de dag zelf zal je saldo niet (online) bijgewerkt worden denk ik.
Vandaar mijn vraag naar het nut van de hele dag F5'en om te kijken of het geld al zichtbaar is. Welke invloed heb jij er er op en wat als je het een paar dagen nog niet ziet? Zijn er gevallen bekend waarbij geld nooit aangekomen is? Moet je dan meteen Advanzia gaan bellen? En gaan die dan ook niet als eerste zeggen 'nou, wacht maar een paar dagen."?

[ Voor 12% gewijzigd door fsfikke op 11-07-2026 16:42 ]

• Coffeeroam
[...]

Dat is de juiste conclusie uit mijn verhaal. Dat het ze kennelijk niet meer lukt om dezelfde dag een bedrag in je rekeningoverzicht te plaatsen, in tegenstelling tot eerder. Dat vind ik niet heel positief. Het gaat niet (alleen) om (mogelijk) renteverlies. Het is gewoon vervelend als je geld lang onzichtbaar blijft en nergens op een rekening terug te vinden is.

• xileS
  • Niet online
Dus maw je wilt geld opnemen van advanzia vroeg in de ochtend, maar je krijgt het bedrag niet meer dezelfde dag op je NL tegenrekening.

Ik neem vaak net iets na 0.00 uur geld op en tot nu toe heb ik het wel dezelfde dag binnen.

Alleen zie ik dat ik 1 bedrag niet heb ontvangen, maar zie het ook niet terug in mijn Advanzia. Dus misschien ben ik vergeten op send te klikken ofzo.

• W1ck1e
xileS schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 20:08:
Dus maw je wilt geld opnemen van advanzia vroeg in de ochtend, maar je krijgt het bedrag niet meer dezelfde dag op je NL tegenrekening.

Ik neem vaak net iets na 0.00 uur geld op en tot nu toe heb ik het wel dezelfde dag binnen.

Alleen zie ik dat ik 1 bedrag niet heb ontvangen, maar zie het ook niet terug in mijn Advanzia. Dus misschien ben ik vergeten op send te klikken ofzo.
Het gaat in de laatste berichten over stortingen naar Advanzia, maar opnames die lang duren kunnen natuurlijk ook voorkomen.

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Coffeeroam schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 09:05:

Ik heb gisteren (vrijdag) om 10:17 geld overgemaakt naar Advanzia en het is nog steeds niet binnen. Donderdag ochtend ook in de ochtend overgemaakt en dit kwam vrijdag binnen.

Dat bedragen zoals hierboven aangegeven dezelfde dag op de rekening aankomen is zeker niet het geval.

[ Voor 5% gewijzigd door BroWohsEdis op 11-07-2026 20:49 ]

• W1ck1e
BroWohsEdis schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 20:46:
[...]

Ik heb gisteren (vrijdag) om 10:17 geld overgemaakt naar Advanzia en het is nog steeds niet binnen. Donderdag ochtend ook in de ochtend overgemaakt en dit kwam vrijdag binnen.

Dat bedragen zoals hierboven aangegeven dezelfde dag op de rekening aankomen is zeker niet het geval.
Als het donderdag overgemaakte bedrag wel nog donderdag als valuta datum gekregen heeft dan heb je geen rente misgelopen. Dat zou ook nog kunnen gebeuren met het op vrijdag overgemaakte bedrag. Dan is het leed deels bezworen.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

En ook jij bedoelt met “het is nog steeds niet binnen“ eigenlijk te zeggen “de ontvangstbevestiging is nog niet binnen”. Maar goed, dat onderscheid schijnt erg lastig te zijn :p

• SanookH

SanookH

_/-\o_

[...]

Log in de loop van maandag nog eens in in je account en kijk of het bijgeschreven is en welke rentedatum er bij staat.

• Coffeeroam
SanookH schreef op zondag 12 juli 2026 @ 09:15:
[...]

Log in de loop van maandag nog eens in in je account en kijk of het bijgeschreven is en welke rentedatum er bij staat.
Ja dat gaan we ook doen, maar het punt is dat je je transactie in je transacties wil zien staan en niet daar drie dagen op wil wachten. Technisch kan dat natuurlijk. Ik begrijp niet waarom ze niet vaker de bestanden updaten. In ieder geval is het op dit punt achteruitgegaan.

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

W1ck1e schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 21:39:
[...]

Als het donderdag overgemaakte bedrag wel nog donderdag als valuta datum gekregen heeft dan heb je geen rente misgelopen. Dat zou ook nog kunnen gebeuren met het op vrijdag overgemaakte bedrag. Dan is het leed deels bezworen.
Het heeft een dag later als datum gekregen dus je loopt bij overmaken wel rente mis.
fsfikke schreef op zondag 12 juli 2026 @ 06:45:
[...]

En ook jij bedoelt met “het is nog steeds niet binnen“ eigenlijk te zeggen “de ontvangstbevestiging is nog niet binnen”. Maar goed, dat onderscheid schijnt erg lastig te zijn :p
Ik heb geen ontvangstbevestiging gehad en maandag zal er als rentedatum 13-07 verschijnen, ik heb het geld dus niet binnen.

• W1ck1e
BroWohsEdis schreef op zondag 12 juli 2026 @ 15:56:
[...]

Het heeft een dag later als datum gekregen dus je loopt bij overmaken wel rente mis
....
In dit geval jij wel. Normaal ging het sneller. Mijn ervaring.

• A_ve_D
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 16:25
rowicom schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 12:58:
[...]

Ik heb al een paar jaar dezelfde situatie als jij bij Advanzia. En heeft nog nooit problemen gegeven.
Het geld wat ik heb overgemaakt is niet aangekomen en weer teruggestuurd naar onze rekening, zonder ook maar 1 bericht..

• Coffeeroam
En inderdaad. Het bedrag dat ik gestort heb op vrijdag 7:00 is op maandag (pas) zichtbaar bij Advanzia, maar wel met valutadatum van vrijdag. Dus dat is OK.

Geld overboeken met in de mededeling "Tagesgeld+rekeningnummer" lijkt tot snellere verwerking bij Advanzie te leiden (n=1). 7:00 overboeken; om 15:30 zichtbaar.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

W1ck1e schreef op zondag 12 juli 2026 @ 16:15:
[...]

In dit geval jij wel. Normaal ging het sneller. Mijn ervaring.
Het devies was altijd dat vroeg in de ochtend geld overmaken nog dezelfde dag aankwam. Half 11 ‘s ochtends is dus blijkbaar niet vroeg genoeg.

• W1ck1e
fsfikke schreef op maandag 13 juli 2026 @ 16:17:
[...]

Het devies was altijd dat vroeg in de ochtend geld overmaken nog dezelfde dag aankwam. Half 11 ‘s ochtends is dus blijkbaar niet vroeg genoeg.
Dat, of is blijkbaar nu niet vroeg genoeg meer.

• Juan
Tot op heden nog steeds in de nacht overboeken (ingepland) rond 10 a 11 uur binnen bij Advanzia

Rabobank

• brabosnol1
fsfikke schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 16:16:
[...]

Precies. De valutadatum (zoals die in je maandelijkse afschrift staat) telt.

• brabosnol1
Coffeeroam schreef op zondag 12 juli 2026 @ 10:00:
[...]

Ja dat gaan we ook doen, maar het punt is dat je je transactie in je transacties wil zien staan en niet daar drie dagen op wil wachten. Technisch kan dat natuurlijk. Ik begrijp niet waarom ze niet vaker de bestanden updaten. In ieder geval is het op dit punt achteruitgegaan.
Het is voor de bank goedkoper en jij krijgt een hogere rente.

• SanookH

SanookH

_/-\o_

Gisteren vlak voor 15u nog geld overgemaakt naar Advanzia, geen email oid gekregen maar geld staat vandaag in de online omgeving met rentedatum van gisteren.
Dus ik begrijp al die heisa niet. Mijn geld komt van ABN.

edit: kleine correctie, ik zie dat ik wél een email heb gekregen over de bijschrijving (04:34u vannacht), dus nóg minder heisa!

[ Voor 23% gewijzigd door SanookH op 14-07-2026 10:01 ]

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:29

mb1

Afgelopen zaterdag stap 1 op de site gedaan om een rekening te openen. Stap 2 zou een e-mail zijn van Advanzia, die heb ik echter nog steeds niet ontvangen.

Hoe lang duurt zoiets normaal?

• SanookH

SanookH

_/-\o_

mb1 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 09:08:
Afgelopen zaterdag stap 1 op de site gedaan om een rekening te openen. Stap 2 zou een e-mail zijn van Advanzia, die heb ik echter nog steeds niet ontvangen.

Onlangs Advanzia rekening voor mijn vrouw geopend, dit was op een werkdag en binnen 1,5 uur was de hele rekening up and running.

• zephur
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-07 20:28
Mij ervaring met overboekingen afgelopen week:

Opname van Advanzia om 09:55 = 13:16 bij Rabo

Storting van Rabo om 14:42 = dezelfde dag bij Advanzia (volgende dag inzichtbaar)

• Coffeeroam
SanookH schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 08:50:
Gisteren vlak voor 15u nog geld overgemaakt naar Advanzia, geen email oid gekregen maar geld staat vandaag in de online omgeving met rentedatum van gisteren.
Dus ik begrijp al die heisa niet. Mijn geld komt van ABN.

edit: kleine correctie, ik zie dat ik wél een email heb gekregen over de bijschrijving (04:34u vannacht), dus nóg minder heisa!
Toelichting: de "heisa" is dat het verschijnen van je geld in de online omgeving langer duurt dan voorheen, en dat is jammer.

• Coffeeroam
xileS schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 14:59:
[...]

Vorige week kreeg ik die nog, maar deze week ook ineens niet meer. Dit "probleem" is eerder bij mij voorgekomen. Gaat toch iets mis met hun IT denk ik.
Voor degenen die (net als ik) geen mails meer kregen van in- en uitgaande boekingen, bij mij heeft het geholpen om in de online bankomgeving een andere e-mail adres op te geven. Er komt dan op dat adres een check code om te controleren dat het jouw adres is. Sindsdien krijg ik wel weer de oude vertrouwde mailtjes van in- en uitgaande boekingen.

• SanookH

SanookH

_/-\o_

Coffeeroam schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 15:41:
[...]

Toelichting: de "heisa" is dat het verschijnen van je geld in de online omgeving langer duurt dan voorheen, en dat is jammer.
Leg eens uit dan, ik heb gisteren om 14:50u overgemaakt. Ja ik heb online gekeken rond 22u toen stond het er niet op. Vanochtend stond het er wel op (met datum gisteren) en ik heb vannacht een email gehad.
Wat is dan het probleem? Wil je persé om 22u in de avond kunnen zien dat je geld is aangekomen? Dat vind ik inderdaad een heisa.

• Coffeeroam
SanookH schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 15:48:
[...]

Leg eens uit dan, ik heb gisteren om 14:50u overgemaakt. Ja ik heb online gekeken rond 22u toen stond het er niet op. Vanochtend stond het er wel op (met datum gisteren) en ik heb vannacht een email gehad.
Wat is dan het probleem? Wil je persé om 22u in de avond kunnen zien dat je geld is aangekomen? Dat vind ik inderdaad een heisa.
Het is wel zo dat voorheen je storting dezelfde dag gewoon aankwam en ook te zien was in je account. Nu gebeurt het vaker dat dat niet zo is. Dat is een achteruitgang in de service en dat is jammer.

• SanookH

SanookH

_/-\o_

Coffeeroam schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 16:07:
[...]

Het is wel zo dat voorheen je storting dezelfde dag gewoon aankwam en ook te zien was in je account. Nu gebeurt het vaker dat dat niet zo is. Dat is een achteruitgang in de service en dat is jammer.
😮‍💨

• Juan
Sinds ik altijdzo vroeg mogelijk transacties doe is het altijd dezelfde (werk) dag zichtbaar

Uitgaand (zodra ik op sta, je kan niets plannen bij Advanzia ) tussen 5 en 7 uur in de ochtend.

Inkomend (altijd ingepland bij de Rabo) verwerking tussen 1 en 4 uur in de nacht

Maar vandaag een afboeking van Advanzia naar Rabo om 5:56, binnen om 13:59 bij de Rabo. Is nette tijd moet ik zeggen

• dutchgio
  • Niet online

Probleem met het opnemen is opgelost, inderdaad bellen naar de klantenservice en een dag later vanaf 15:00 werkte het weer.

Mail van storting komt vandaag ook weer binnen

Ik had het gemeld in het portal maar daar geen respons op gehad.

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:29

mb1

mb1 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 09:08:

Vanmiddag maar eens een mailtje er aan gewaagd.

Binnen een half uur werd het in behandeling genomen, rekening is inmiddels geopend.

• Justie
hier ook weer last van bewijs van adres toesturen. Het ene familie lid wel, de ander niet. Bewijs opgestuurd, maar na een week nog geen reactie...zucht...Advanzia.... Maar weer opnieuw een account openen en hopen dat er deze keer niet om adres wordt gevraagd. Wat ze met de oude aanvraag doen.....geen idee.

Het valt me ook op dat ik een email heb gestuurd naar dpo om aan te geven dat ik niet wil dat mijn gegevens voor AI trainings doeleinden worden gebruikt....vroeger kreeg je bevestiging dat ze dat niet gaan doen, nu blijft zo'n email ook achterwege....

• Juan
Daar gaan we weer..

WftW

//

Sehr geehrter Herr,

wir wenden uns an Sie wegen der Einzahlungen, die auf Ihr Advanzia-Konto vorgenommen wurden.

Als luxemburgische Bank sind wir gesetzlich verpflichtet, Informationen über die Herkunft der Gelder unserer Kunden anzufordern, insbesondere bei hohen Beträgen.

Da die Einhaltung der geltenden Rechtsvorschriften für uns von zentraler Bedeutung ist, möchten wir Sie darum bitten, uns die Herkunft der gesamten auf Ihrem Konto befindlichen Gelder mitzuteilen. Die Herkunft der Geldmittel kann beispielsweise aus Ersparnissen, Immobilien oder Finanzanlagen, einer Erbschaft usw. stammen.

Bitte senden Sie uns die angeforderten Informationen als Antwort auf diese E-Mail innerhalb von 10 Geschäftstagen.

Sollten Sie weitere Fragen haben, zögern Sie bitte nicht, uns zu kontaktieren. Wir stehen Ihnen gerne für alle notwendigen Erklärungen zur Verfügung.

//

• Juan
En erbij verzocht, dat ze moeten bevestigen of de uitleg voldoende is, en geen reminders/dreigementen sturen voor ze het antwoord op die vragen verwerkt hebben.

• W1ck1e
@Juan Doe je vaak (grote) opnames en/stortingen ? Ik beperk mij tot maandelijks 1 opname. En ik heb deze ronde nog geen vragen gehad.

• Juan
Ja, grote stortingen natuurlijk, het is steeds het ene account leeg trekken, om de volgende te vullen. Dus ik had deze wel verwacht, en heb expres via de mail, en via mijn account, bij Origin of Funds ook dezelfde verklaring gestuurd. Het zal wel goed komen, maar steeds die dreigmails met blokkeren (omdat ze zelf niet bij zijn) dat is nogal vervelend. Je wil geen blokkade omdat ze achterlopen met hun mailverwerking.

• Justie
Juan, ik heb dit hele proces meegemaakt tot aan dreigement, tot zelfs de blokkade. Klantenservice kan niks doen tegen de blokkade en helpen je niet. Pas op. Misschien in de portal aangeven dat je het hebt opgestuurd incl ref nr?

• Juan
nou het kan blijkbaar toch goed gaan in 1 keer

//

Dear Mr

thank you for the information about the origin of the funds. 

We have noticed this accordingly in our system. 

In case of questions please do not hesitate to contact us. 

Kind regards, 

Your Advanzia Bank Customer service

//

• Justie
Juan, ik hoop het voor je. Ik kreeg ook zo'n email, dat alles in orde was. ...en toch.....ze hadden de informatie aan mijn vorige account gekoppeld. Zodra je dus over een paar weken nog een email krijgt dat ze de info nog niet hebben ontvangen....dan moet je op je hoede zijn.

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:52
Ik heb die email al diverse keren ontvangen na stortingen. Altijd uitgelegd, een enkele keer incl. onderliggende stukken gestuurd wanneer relevant. Verder nooit een probleem geweest.

• Juan
Heb die mail ook vaker gehad (denk wel 5x keer totaal, diverse accounts van mij en vrouw) maar pas 1x dreigementen met blokkades, terwijl ik al 3x antwoord gegeven had.

Tevens mogen ze sinds 1 juli, een transactie ook gewoon een week vasthouden als ze het niet vertrouwen, en omdat Advanzia in dit soort ingewikkelde dingen erg traag/slecht reageert, zullen mensen ook nog wel in die situatie teruchtkomen.

Van bankgeheimland naar, elke eurocent moeten verklaren...😬 en schuldig aan witwassen tot je je onschuld bewezen hebt, het word steeds zotter.
De lokale pillenboer kan nog wel zijn zwart geld showen.. zonder dat ze dat kwijt raken..😂

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Juan schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 14:11:
Daar gaan we weer..

WftW

//

Sehr geehrter Herr,

wir wenden uns an Sie wegen der Einzahlungen, die auf Ihr Advanzia-Konto vorgenommen wurden.

Als luxemburgische Bank sind wir gesetzlich verpflichtet, Informationen über die Herkunft der Gelder unserer Kunden anzufordern, insbesondere bei hohen Beträgen.

Da die Einhaltung der geltenden Rechtsvorschriften für uns von zentraler Bedeutung ist, möchten wir Sie darum bitten, uns die Herkunft der gesamten auf Ihrem Konto befindlichen Gelder mitzuteilen. Die Herkunft der Geldmittel kann beispielsweise aus Ersparnissen, Immobilien oder Finanzanlagen, einer Erbschaft usw. stammen.

Bitte senden Sie uns die angeforderten Informationen als Antwort auf diese E-Mail innerhalb von 10 Geschäftstagen.

Sollten Sie weitere Fragen haben, zögern Sie bitte nicht, uns zu kontaktieren. Wir stehen Ihnen gerne für alle notwendigen Erklärungen zur Verfügung.

//
Is toch niets nieuws dat ze af en toe vragen naar de herkomst van de gelden? Laten we hier niet weer een grote persoonlijke update topic maken door elke mail conversatie met Advanzia te posten :)

• Juan
Ik heb dit topic aangemaakt, juist ook om dit soort ervaringen te delen, dus iemand mag deze gerust uiten. (Ik en anderen)

Het is zeker niets nieuws, maar je moet steeds meer verklaren. Mensen kunnen ook gewoon financieel goed bezig zijn, zonder een top salaris van tonnen.

• W1ck1e
Juan schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 06:44:
Ik heb dit topic aangemaakt, juist ook om dit soort ervaringen te delen, dus iemand mag deze gerust uiten. (Ik en anderen)

Het is zeker niets nieuws, maar je moet steeds meer verklaren. ...
Iets (waarschijnlijk willekeur & algoritme van de bank, misschien gedrag, eigenschappen van klant) triggert deze vragen. Ik denk dat het grootste deel van de klanten de vragen niet krijgt.

[ Voor 8% gewijzigd door W1ck1e op 16-07-2026 07:03 ]

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07 14:49
Juan schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 14:35:
Ja, grote stortingen natuurlijk, het is steeds het ene account leeg trekken, om de volgende te vullen. Dus ik had deze wel verwacht, en heb expres via de mail, en via mijn account, bij Origin of Funds ook dezelfde verklaring gestuurd. Het zal wel goed komen, maar steeds die dreigmails met blokkeren (omdat ze zelf niet bij zijn) dat is nogal vervelend. Je wil geen blokkade omdat ze achterlopen met hun mailverwerking.
Ik heb deze vraag nog nooit gehad en heb al veel accounts gehad bij ze, sinds kort heeft ook mijn vriendin een account daar en ik wil toch graag dat zij nooit issues krijgt. Mag ik vragen wat je precies naar ze hebt toegestuurd wat zo snel werd goedgekeurd? Ik kan ook die Origin of Funds niet terugvinden onder mijn account dus als je dat iets meer toe kan lichten graag :)

RTX4090+7800X3D

• W1ck1e
Team-RiNo schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 09:51:
... Ik kan ook die Origin of Funds niet terugvinden onder mijn account dus als je dat iets meer toe kan lichten graag :)
Aanloggen en dan de 3 pijlen van boven naar beneden volgen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ry1EU7pKqY6j3gnGXmWWpHUd4Yk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/w8uW4oY4etihtxahH5O7l2gw.png?f=fotoalbum_large

En na een korte uitleg als message op "Send" klikken.

• Juan
Idd bovenstaand, en deze tekst

@Team-RiNo

//
This money, comes from income from me and my wife, investments, and interest accumulated over decades. (20+ years)

Please confirm this awnser is sufficient

I will provide also this answer the portal through "Origin of Funds"

///

[ Voor 4% gewijzigd door Juan op 16-07-2026 14:08 ]

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:17
Tot dusver heb ik steeds naar elke bank die daarom vroeg, mijn jaaropgave van werk toegestuurd. Werd altijd meteen geaccepteerd.

• Juan
Dat zou ik zelf niet zomaar doen, ze moeten de (niet onderbouwde) verklaring maar geloven.

Dan gaan ze al vanuit dat het zwart geld is, erg slecht.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:17
Juan schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 09:45:
Dat zou ik zelf niet zomaar doen, ze moeten de (niet onderbouwde) verklaring maar geloven.

Dan gaan ze al vanuit dat het zwart geld is, erg slecht.
Het probleem is dat we zitten met regels die interpretabel zijn en daarnaast ook nog medewerkers met ego's. Je wil geen Wwft medewerker met grote ego tegenkomen, die zijn absoluut niet gediend van weerwoord.

En dan na blokkade je rekening/geld vrij zien te krijgen is ook een hele rompslomp. Ik spreek hierin niet uit eigen ervaring overigens, maar heb dit meegemaakt in mn omgeving met de Rabobank.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Trishul schreef op zondag 19 juli 2026 @ 12:34:
[...]

Het probleem is dat we zitten met regels die interpretabel zijn en daarnaast ook nog medewerkers met ego's. Je wil geen Wwft medewerker met grote ego tegenkomen, die zijn absoluut niet gediend van weerwoord klanten met ego’s.
Fixed that :+

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-07 15:06
brabosnol1 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 06:21:
Helaas hielp bijstorten van min 5.000 niet om de hogere rente te krijgen, ik zal dus moeten sluiten en heropenen om 3,97 te gaan ontvangen.
Ik heb vorige week een rekening geopend bij Adv., maar ben zo slim geweest eerst kleine bedragen (1, 1000, 4000) te storten, na 3x zat ik op 5000.
Dit betekent dan dat ik de 3.97% niet ga krijgen? Ik heb ook geen mail gehad hierover.

• SanookH

SanookH

_/-\o_

JeyJey schreef op maandag 20 juli 2026 @ 09:34:
[...]

Ik heb vorige week een rekening geopend bij Adv., maar ben zo slim geweest eerst kleine bedragen (1, 1000, 4000) te storten, na 3x zat ik op 5000.
Dit betekent dan dat ik de 3.97% niet ga krijgen? Ik heb ook geen mail gehad hierover.
Op je maandoverzicht (wat je begin augustus krijgt) zul je je rentepercentage zien. Normaal gesproken wordt de aktierente toegekend zodra je 5000 saldo hebt.

• W1ck1e
[...]

Eerst kleine bedragen is echt wel slim, dan kan je zien of alles werkt (stortingen heb je nu getest, misschien ook nog even een opname doen van 1 euro). Vanaf en zolang je een saldo hebt van 5000 euro of meer ben je verzekerd van 3 & een beetje maanden de hoge rente.

• Coffeeroam
[...]

Bij een enkele bank moet je in één keer het startbedrag storten, zoals destijds bij BFOR, maar gelukkig doet Advanzia zoiets niet. Het moment waarop je door de €5000 heen gaat telt voor de actierente die je krijgt.

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-07 15:06
Dank allen hierboven, dan ben ik weer wat gerustgesteld :). Ik wacht het maandoverzicht wel af.

• dutchgio
  • Niet online
Bevestiging vanuit Advanzia met betrekking tot de missende mails:
Unfortunately we are facing some technical issues with the delivery of automatically generated e-mails, like the confirmation of transfers to and from the deposit account.

The problem has partly been solved, but there are still some customers, who doesn't receive it.

We apologize because of the inconvenience.

Kind regards,

Your Advanzia Bank Customer service

• Coffeeroam
dutchgio schreef op maandag 20 juli 2026 @ 11:40:
Bevestiging vanuit Advanzia met betrekking tot de missende mails:

[...]
Ik kreeg ook een reactie van Advanzia over de missing mails. Ze vroegen welke mails ik precies niet gekregen had. Ze gingen het "onderzoeken".

• Divine Chlorine
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18:34
@dutchgio en @Coffeeroam: hebben jullie bij Advanzia specifiek aangegeven of geklaagd dat bepaalde e-mails niet aankomen?
  1. Telefonisch geklaagd?
  2. Via e-mail geklaagd?
  3. Via het webportaal geklaagd?
Ik heb de indruk dat Advanzia wel altijd reageert op meldingen die via het webportaal worden ingediend. Geen idee of er vervolgens ook daadwerkelijk iets gebeurt, maar hoe meer mensen erover klagen, des te groter de kans dat ze geneigd zijn er iets aan te doen, dus dan ga ik dat ook maar doen (omdat mails bij mij ook niet aankomen).

• dutchgio
  • Niet online
Divine Chlorine schreef op maandag 20 juli 2026 @ 15:58:
@dutchgio en @Coffeeroam: hebben jullie bij Advanzia specifiek aangegeven of geklaagd dat bepaalde e-mails niet aankomen?
  1. Telefonisch geklaagd?
  2. Via e-mail geklaagd?
  3. Via het webportaal geklaagd?
Ik heb de indruk dat Advanzia wel altijd reageert op meldingen die via het webportaal worden ingediend. Geen idee of er vervolgens ook daadwerkelijk iets gebeurt, maar hoe meer mensen erover klagen, des te groter de kans dat ze geneigd zijn er iets aan te doen, dus dan ga ik dat ook maar doen (omdat mails bij mij ook niet aankomen).
Via het webportal.

Aan de mail te zien ook netjes een ticketnummer dus dat lijkt wel te werken, ook al krijg je er bij het indienen geen bevestiging van.

• xileS
  • Niet online
Ik weet niet of we allemaal op updates/veranderingen betref Advanzia mailtjes zitten te wachten, maar ik zag bij de laatste paar keren (vanochtend iets na 9 uur was laatste keer) geld opnemen vanaf Advanzia wel gewoon een mailtje verschijnen.

Het bedrag zelf was ook 2 uur later al op mijn ING rekening ontvangen.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste