• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Pinned/Bewaarpost: Advanzia

//
In tegenstelling tot het grote spaartopic, lees / hoor ik graag de persoonlijke ervaringen. (mits binnen de regels van dit forum)

Op/aanmerkingen graag vermelden via PB (indien je denkt dat het relevant is om toe te voegen)

Met name ervaringen iz de AML (witwas vragen), en gebruikte aanbiedingen algorithmes (als men denkt deze doorgrond te hebben)
Ook spel of type fouten, onjuiste info graag vermelden
//

Met dank aan @GroteVoet459

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xNKYKYVrdzzW9IzdNV06VkQuAZA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Do1qj1f6eeDryGKr8lHU6YEF.jpg?f=user_large

Website: https://www.advanziakonto.com/
Klantenportal: https://id.advanziakonto.com/
Rating: Lower medium (https://thebanks.eu/banks/16191)
Account vragen: Stel ze via de online portal, na het inloggen (lijkt een betere koppeling te zijn)

Actuele rente: Voor nieuwe klanten voor 3 maanden 3,51% effektief (3,45% nominaal), daarna 1,51%% effektief. Minimale inleg is € 5.000, maximaal € 1.000.000.

Rentebetaling: Maandelijks, op de eerste werkdag van de volgende maand
Kosten: Geen
Type: Vrij opneembaar

DGS: Luxemburg, tot € 100.000 - www.fgdl.lu.
Bronbelasting: Alleen voor inwoners van Luxemburg.
Erfbelasting: Alleen voor inwoners van Luxemburg.

En/Of: Nee
App: Nee
Wordt opgebouwde rente getoond: Nee

Je kunt maandelijks een nieuw afschrift downloaden in PDF formaat, met daarop ook het actuele rentetarief. Het maandelijkse afschrift wordt tevens per email toegezonden (rond de 5e van de maand).
Let op: je naam en adres staat niet op dit afschrift en dat kan problemen opleveren als je het nodig hebt als bewijs, bijvoorbeeld bij een hypotheekaanvraag
Snelheid van overboeken: Stortingen en opnames in de ochtend worden meestal dezelfde dag verwerkt.
Beperkingen opnemen/overboeken? Overboeken naar Advanzia vanuit elke rekening met dezelfde naam, terugboeken vanuit Advanzia alleen naar rekeningen waar geld vanaf gestort is.
Moment van jaaropgaaf (voor IB): Eind Maart (2026)
Andere diensten: niet voor NL of BE
Bijzonderheden: Nederland valt officieel niet onder de markten waar deze bank zich op richt en contact is dan ook in het Duits, Engels of Frans. De duitstalige site is het meest compleet.

Het actietarief voor nieuwe klanten is voor 3 maanden, maar ervaring leert dat hier met 3 hele maanden gerekend wordt, dus bij storten van de €5K (minimum voor de actie) aan het begin van een maand is de lopende maand "bonus". Maar je moet wel storten voor het einde van de actieperiode.

Je kunt je herhaald als nieuwe klant opgeven voor de actierente. Na de bevestiging van opzeggen (per email naar advanziakonto@advanzia.com) kun je je bijna direct (de voilgende dag?) weer aanmelden als nieuwe klant (hele procedure opnieuw doorlopen, inclusief scannen ID en gezicht) en de dan op dat moment lopende aanbieding krijgen.

Let op; De bank is vrij strikt bij het verlopen van de gebruikte ID. Zodra je een nieuwe ID ontvangen hebt van je gemeente, stuur die dan direct door. Als je een email hebt ontvangen dat ze gezien hebben dat je ID verlopen is wordt de toegang tot je rekening geblokkeerd tot een geldige ID is ontvangen!

Doorlooptijd openen rekening: 1 werkdag.
Identificatie:
  • Vul de verplichte velden van het aanmeldformulier in (Titel (als deze vermeld is in je ID), Voornaam, Achternaam, Mobiel#, Email, Adres, Nationalitiet(en), Geboortedatum en -plaats)
  • Op de tweede pagina geef je aan in welk land je belasting betaald.
  • TIN (Tax Identification Number) is je BSN
  • Pas op: Je bent bij openen verplicht om akkoord te gaan dat jouw data en live foto gebruikt worden voor een AI learning machine. Je kunt dit na het openen tegengaan door een email te sturen naar dpo@advanzia.com. Advies hierbij is om een bevestiging van verwijdering te vragen.
  • Benodige ID wordt gefilmd/gefotografeerd - dat kan op een PC of via een mobiel. Controle hiervan duurt ongeveer 5 minuten
  • Teken de documentatie digitaal met bevestiging via een SMS
  • Na enkele minuten volgt een bevestiging op het scherm en een email.
  • Ga naar het loginscherm en kies "Noch nicht registriert". Gebruik daar het Kontonummer uit de meest recente email.
  • Na het bevestigen van het emailadres via een link in de email kun je een account aanmaken.
    Diverse mensen op dit forum gebruiken een volgnummer in de naam om na sluiten direct een nieuwe aanvraag te kunnen doen die geen extra activiteiten vereist.
Rentewijzigingen (effektieve rente):

22-Jun-2026: Aanbieding voor (sommige) 3,51% klanten: 3,97% voor 3 maanden (tot eind v/d hele maand) bij €5K storting, indien nog niet gestort, met terugwerkende kracht.
17-Jun-2026: 3,97% (+0,46%)
01-Jun-2026: 3,51% (+0,37%)
28-Mei-2026: Aanbieding voor (sommige) bestaande klanten: 3,14% voor aanvullende 3 maanden (en 3,4% bij mensen die in die korte 2 weken, geopend hadden met 3,4% t/m 30.09.2026)
24-Mrt-2026: 3,14% (-0,26%)
11-Mrt-2026: 3,40% (+0,26%)
27-Feb-2026: 3,14% (+0,30%)
20-Feb-2026: Aanbieding voor (sommige) bestaande klanten: 3,14% voor 3 maanden (tot eind v/d hele maand) bij €5K extra storting.
31-Jan-2026: 2,84% (-0,25%)
18-Dec-2025: 3,09% (+0,15), eerst tot 31-Dec, verlengd tot 31-Jan
20-Nov-2025: Aanbieding voor (sommige) bestaande klanten: 3,04% tot 31-Mrt bij €5K extra storting
06-Nov-2025: 2,94% (+0,21), eerst tot 30-Nov, verlengd tot 31-Dec
01-Nov-2025: 2,73% (+0,33)
01-Aug-2025: vervolgrente naar 1,51% (-0,24)
20-Jun-2025: 2,40% (-0,33)
02-Jun-2025: Vervolgrente naar 1,75% (-0,25)
20-Mrt-2025: 2,73% (-0,21)
24-Feb-2025: 2,94% (-0,45)
01-Nov-2024: 3,40% (-0,16)
24-Feb-2025: 2,94% (-0,46) voor 3 maanden
01-Sep-2024: 3,56% (-0,20) voor 4 maanden
01-Mei-2024: 3,76% (-0,21)
01-Apr-2024: 2,12% (+0,51) vervolgrente (na 3 maanden actieperiode)
01-Feb-2024: 3,97% (-0,16)
01-Jan-2024: 4,13% (+0,26)
01-Nov-2023: 3,87% (+0,07) - Klanten op 3,40% kregen deze nieuwe rente ook voor de rest van hun actieperiode.
01-Okt-2023: 3,80% (+0,14) - Maar actietarief nog maar voor 3 maanden (i.p.v. 6)
31-Jul-2023: 3,66% (+0,26)
30-Jun-2023: 3,40% (+0,15) - Na actieperiode: 1,61%
29 Mei 2023: 3,25% (+0,25)
06-Apr-2023: 3,00% (+0,80)
Xx-Feb-2022: 2,20% (+0,20)
Xx-Jan-2023: 2,00% (+0,40)
Xx-Okt-2022: 1,60% (+0,50)
Xx-Okt-2022: 1,10% (+0,45)
Xx-Sep-2022: 0,65% (+0,40)
Xx-Sep-2022: 0,25% (-0,25)
Xx-Aug-2022: 0,50% (+0,20)
Xx-Jul-2022: 0,30%

Dank aan: mrmrmr voor de initiële opzet

[ Voor 5% gewijzigd door Juan op 22-06-2026 21:26 ]

Vertrouwen is goed, controle nog beter


  • Justie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-06 14:38
Dank je Juan voor het openen van dit Advanzia forum.

Meteen een tip voor de mensen met een Advanzia rekening: als je een rekening hebt en je ziet dat je ID (binnenkort) verloopt. Stuur zo snel mogelijk dan een email naar Advanzia met een kopie van je nieuwe ID, want anders blokkeert Advanzia zonder enig bericht (!) je rekening.

Voor de mensen die mijn Advanzia verhaal gevolgd hebben (account geblokkeerd), vele emails en telefoontjes verder is nu eindelijk mijn account weer actief. Advanzia gooit het op een technisch defect. Tip: heb je hetzelfde probleem? meldt dit telefonisch en zeg dat meer mensen hier last van hebben gehad en vraag specifiek of het backoffice dit wil oppakken. Gewone klantenservice doet niks voor je (behalve bericht sturen naar AML en die doen vervolgens niks).

Mijn verhaal wordt helemaal bizar. Ik heb geld misgelopen door de blokkade ivm lage rente na actie periode. Bovendien veel geld kwijt door al die telefoontjes. Ik stuur klacht naar complaints@advanzia.com. Ik krijg reply terug in het duits dat mijn email niet in hun systeem voorkomt en dat ze daarom mijn klacht niet in behandeling nemen. Wat? bizar. Ik gebruik absoluut hetzelfde emailadres. Ik weer reply teruggestuurd en tevens gevraagd of ze in het engels kunnen antwoorden. Ik stuur screenshot mee met mijn account waarin duidelijk mijn emailadres staat. Krijg ik reply..weer in het duits...dat mijn creditcard nu wel werkt. Wat? Wat een bizar antwoord. Het slaat helemaal nergens op. Ik zit weer helemaal vast. Echt krankzinnig dit. Wat een bank.

  • Juan
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Ja, over dat Creditcard gebeuren, heb ik mij ook eens verbaasd, er is ooit eens geclaimd dat ze geen bankrekening (spaarrekening) hadden, en alleen creditcards, refereren naar Advanziakonto,com bood geen uitkomst, kwam nooit een reactie op.

Vertrouwen is goed, controle nog beter


  • W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:53
@Justie Het lijkt er op dat de beleving en ervaring van de klanten afhankelijk is van welke medewerker (ik heb geen namen) je ticket/mail/bericht behandelt. Dat mag eigenlijk niet zo zijn.

  • Justie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-06 14:38
Van de denk ik 6 telefoontjes (in menu voor Engels gekozen) die ik gepleegd heb naar Advanzia kreeg ik 5x dezelfde persoon aan de lijn (Simon heet hij geloof ik). Hij probeerde mij te helpen maar deed niet echt veel moeite. Hij had beloofd mij terug te bellen, doet hij niet. Hij beloofd berichtje te sturen naar AML, maar daarna is er van zijn kant geen enkele follow up. Hij zet mij on hold en dan ineens is de verbinding verbroken. Hij belt dan niet terug (en ja dat kan hij wel). 1x keer kreeg ik iemand anders aan de lijn en ik gaf aan dat ik net Simon aan de lijn had gehad....Simon wie?...die kende de persoon niet. Het leek erop alsof de mensen van klantenservice niet op 1 afdeling zitten of hij deed net alsof hij Simon niet kende.

  • Juan
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
En kan je gewoon Engels praten met die mensen.?


Toevallig een kennis die bij ASN (Regiobank) werkt, en het AML verhaal besproken.

Dit hoort een EU bank, aan de voorkant af te kaarten, voor een rekening actief word

- Waar komt het geld vandaan (erfenis, loon, uitkering, vrijvallen polis, loterij etc..)
- Hoeveel denk je te gaan storten (mag je vanaf wijken, maar zodra het bv 3x zoveel is, kan je erop wachten)
- Wat is je inkomen per jaar?

Anders kan het gevraagd worden op het moment dat een transactie opvalt, met als gevolg blokkades.
Ik vermoed dus bij nieuwe rekeningen (zelf 3,51% geopend afgelopen maandag) dat KYC dan op orde is.
Als jij vaak schuift met grote bedragen (ivm acties) dan zou het iig aan de NL bank zijde (in mijn geval Rabobank) niet snel een probleem zijn, want dat past dan in "jou patroon" dus elke 3 maanden bv met 200k
Al verstouw je 1 mio per jaar, met bv 50k inkomen, dan valt het in jou patroon, want dat heb je dan aan het begin verklaard. Schuiven (dan wel in stukjes, of geheel) zou dan dus geen probleem moeten zijn. De ontvangende partij,(Advanzia) zou dat ook zonder problemen moeten verwerken (mits ze dus voldoende hebben gevraagd tijdens het openen)

Mocht het wel zo zijn, communiceer hierover via de online portal (zelfs dat stuk heeft een eigen sectie)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/250YKH6Mp2eDanF6rIN2uSskzCQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ftE7w5ZjIlpkDDNVB7DyhbAB.png?f=fotoalbum_large

Als ze dan nog beweren, geen antwoord te hebben gehad, dan weet ik het niet meer

Vertrouwen is goed, controle nog beter


  • Justie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-06 14:38
Als je belt naar Advanzia (tel nr 00352 263 87575) dan krijg je een menu te horen. Hier kun je kiezen voor Frans, Duits, of Engels. Daarna vragen ze in het menu of je al een account hebt of niet en daarna of ze het telefoongesprek mogen opnemen. Je kunt kiezen voor nee, dat wil ik niet. Daarna krijg je een medewerker aan de lijn. Heb je voor Engels gekozen dan kun je ook in het Engels met de persoon spreken.

  • waalkachel2
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 21-06 21:58
Juan schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 10:16:
Pinned/Bewaarpost: Advanzia
[...]
Allereerst super bedankt voor deze nieuwe duidelijke opzet.

Gelijk een vraagje

Deze week test storting gedaan om 8.45, kwam de zelfde dag aan

Volgende dag om 10.45 een grote storting gedaan, kwam pas de volgende dag aan

Weet iemand of er een tijdstip van verzenden is waar stortingen nog dezelfde dag aankomen of is dit vrij random?

  • W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:53
waalkachel2 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 12:54:
[...]

Allereerst super bedankt voor deze nieuwe duidelijke opzet.

Gelijk een vraagje

Deze week test storting gedaan om 8.45, kwam de zelfde dag aan

Volgende dag om 10.45 een grote storting gedaan, kwam pas de volgende dag aan

Weet iemand of er een tijdstip van verzenden is waar stortingen nog dezelfde dag aankomen of is dit vrij random?
Een storting gedaan woensdag na 15:00 uur kwam bij mij ook pas gisteren aan.
Het enige dat ik weet is hoe eerder op de dag des te groter de kans dat het dezelfde dag nog aankomt.

  • Rogers
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 01:05
Opnieuw klant worden ging vrij makkelijk en snel.

Opzeggen via het formulier in het account, binnen 2 dagen verwerkt en automatisch resterende rente uitbetaald.

2 dagen later nieuw account aangemaakt, koste ±15 min. Deze werdt gekoppeld aan mijn oude gebruikersnaam, met een telefoontje werdt dit meteen opgelost.

Nu hopen dat ik ook de nieuwe hoge rente krijg.

  • Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Hier ook opnieuw klant geworden. Stuk makkelijker dan dat het een paar jaar geleden ging! Ging heel soepel. Het hele aanmeldproces kun je eigenlijk in één door keer doorlopen. Enige echte 'handmatige' stap is dat je daarna via de mail een bewijs van je adres moet opsturen (recente factuur van je energierekening of telefoonrekening). Vervolgens binnen een half uur een mail met de gegevens zoals je IBAN.

Daarna kun je ook een account aanmaken. Bij mij was de oude username al 'bezet' zoals vaker gemeld in dit topic. Heb ervoor gekozen om gewoon een nieuwe username te kiezen. Die is verder wel weer gekoppeld aan hetzelfde mailadres en telefoonnummer als de oude username. Werkt prima, kan inloggen, 2FA SMS codes komen aan, etc.

  • Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:58
Opzeggen bij Advanzia ging bij mij vandaag wel extra flitsend:
  • 11:00 ge"kündigt" (cancellation) in mein.advanziakonto
  • 11:38 e-mail bevestiging
  • 11:42 afschrift per e-mail van restant bedrag
  • 11:54 kan al niet meer inloggen.
  • ~14:00 restant bedrag al op mijn tegenrekening
Rekening opgeheven binnen 1 uur; restantbedrag binnen 3 uur (hoewel de bevestigingsmail het had over 3 werkdagen...).

Kijken of ik maandag nieuwe rekening kan openen.

  • rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:00
Uniciteit schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 14:29:
Enige echte 'handmatige' stap is dat je daarna via de mail een bewijs van je adres moet opsturen (recente factuur van je energierekening of telefoonrekening). Vervolgens binnen een half uur een mail met de gegevens zoals je IBAN.
Deze week mijn vrouw klant gemaakt van Advanzia, maar de vraag om een woonadres te bewijzen heb ik niet gekregen. Ikzelf wel in het verleden. Komt die vraag niet altijd?

  • Juan
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
@Uniciteit

Wanneer heb je een factuur of zo moeten mailen? Dat verzoek heb ik niet (en nooit) eerder gehad

Vertrouwen is goed, controle nog beter


  • Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:15
Juan schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 22:20:
@Uniciteit

Wanneer heb je een factuur of zo moeten mailen? Dat verzoek heb ik niet (en nooit) eerder gehad
Vandaag (ehh gisteren inmiddels) mailtje ontvangen met de volgende tekst:
To successfully complete the final opening of your account, we kindly ask you to provide a valid proof of address.

Please send one of the following documents via email to advanziakonto@advanzia.com:
• A current registration certificate
• A recent phone or electricity bill

Please note:
• The proof of address must not be older than 3 months.
• We cannot accept documents that have already been used for identification in your application (e.g., your ID card).

Thank you for your cooperation and support in completing this final step!

Yours sincerely
Your Advanzia Bank Customer Service

  • Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06 14:07
Batilan schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 00:55:
[...]

Vandaag (ehh gisteren inmiddels) mailtje ontvangen met de volgende tekst:


[...]
Hier ook (eergisteren) en de 2x daarvoor dat ik een rekening bij Advanzia opende ook overigens. Een kopie van mijn internetfactuur werd in alle gevallen geaccepteerd.

  • wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:47
-knip- dit voegt niets toe

[ Voor 88% gewijzigd door ZieMaar! op 08-06-2026 16:42 ]


  • waalkachel2
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 21-06 21:58
W1ck1e schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 13:07:
[...]

Een storting gedaan woensdag na 15:00 uur kwam bij mij ook pas gisteren aan.
Het enige dat ik weet is hoe eerder op de dag des te groter de kans dat het dezelfde dag nog aankomt.
Bedankt voor je reactie. Dat geld kwam van garantibank. Dus dat is altijd even afwachten. Zelf heb ik nu een idee dat voor 9.00 dezelfde dag aankomt. Daarom was ik benieuwd naar ervaringen van anderen. Maar komt geld in de toekomst weer pas later op de dag binnen, misschien beter om geld even te stallen bij een IP bank.

  • W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:53
waalkachel2 schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 10:48:
[...]

Bedankt voor je reactie. Dat geld kwam van garantibank. Dus dat is altijd even afwachten. Zelf heb ik nu een idee dat voor 9.00 dezelfde dag aankomt. Daarom was ik benieuwd naar ervaringen van anderen. Maar komt geld in de toekomst weer pas later op de dag binnen, misschien beter om geld even te stallen bij een IP bank.
Parkeren doe ik dan bij TR. Maar dat ligt een beetje aan het bedrag.

[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 06-06-2026 11:12 ]


  • irongalaxy
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 17-06 16:07
Ik ontvang vandaag geen verificatie sms (OTP) bij inloggen. Iemand hier ook last van? Of waarbij het wel lukt?


Ik heb wifi al uitgezet en andere browsers geprobeerd (via mobiel en laptop), maar zonder succes.

[ Voor 31% gewijzigd door irongalaxy op 08-06-2026 15:11 ]


  • SanookH
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:35

SanookH

_/-\o_

irongalaxy schreef op maandag 8 juni 2026 @ 15:09:
Ik ontvang vandaag geen verificatie sms (OTP) bij inloggen. Iemand hier ook last van? Of waarbij het wel lukt?


Ik heb wifi al uitgezet en andere browsers geprobeerd (via mobiel en laptop), maar zonder succes.
Bij mij komt de sms zojuist direct binnen (KPN)

  • TweakerMarco
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:19
irongalaxy schreef op maandag 8 juni 2026 @ 15:09:
Ik ontvang vandaag geen verificatie sms (OTP) bij inloggen. Iemand hier ook last van? Of waarbij het wel lukt?


Ik heb wifi al uitgezet en andere browsers geprobeerd (via mobiel en laptop), maar zonder succes.
Hier krijg ik de sms sporadisch de afgelopen dagen. Als ik geluk heb, kan ik na een dag of 2 inloggen.

  • W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:53
TweakerMarco schreef op maandag 8 juni 2026 @ 17:57:
[...]

Hier krijg ik de sms sporadisch de afgelopen dagen. Als ik geluk heb, kan ik na een dag of 2 inloggen.
Heb je hier iets aan ?
Tijdelijk mobiele data aanzetten.

  • Juan
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
De OTP werkt niet altijd goed, maar een paar keer proberen helpt wel, in mijn ervaring, telefoon een keer herstarten ook

Vertrouwen is goed, controle nog beter


  • xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Juan schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 10:16:
Pinned/Bewaarpost: Advanzia
Na het bevestigen van het emailadres via een link in de email kun je een account aanmaken.
Diverse mensen op dit forum gebruiken een volgnummer in de naam om na sluiten direct een nieuwe aanvraag te kunnen doen die geen extra activiteiten vereist.
Zojuist weer opnieuw een rekening aangevraagd (ergens vorige week 1 beëindigd na ongeveer 5 kwartalen), maar ik heb zo'n optie helemaal niet gezien of mis ik iets? Ik kreeg weer automatisch een nieuwe username toegewezen, wat ook terug komt in mijn nieuwe IBAN.

Helaas weer een "Username 1333377777777 already exists" melding, waarbij ze mijn vorige username laten zien. Jammer dat ze dit nog steeds niet opgelost hebben. Een andere email en 06 als vorige account heeft wederom ook niet geholpen.

Het zal na een belletje vast weer opgelost zijn, maar irritant is het wel ;p. Aanvragen verloopt iig nu wel sneller nu alles digitaal gaat.

  • XxdutchXx
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-06 22:34
Hoe weten jullie t/m welke dag de actierente geldig is? Zie geen rentepercentage in mijn account staat. Stel het geld komt vandaag aan, is dan de laatste dag voor de actierente 8 september 2026?

  • W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:53
XxdutchXx schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:09:
Hoe weten jullie t/m welke dag de actierente geldig is? Zie geen rentepercentage in mijn account staat. Stel het geld komt vandaag aan, is dan de laatste dag voor de actierente 8 september 2026?
Ervaring ;)
Vanaf het moment dat er minstens 5000 op de rekening staat heb je die maand tot het eind van die maand en vervolgens nog 3 maanden de rente.
Het is niet zo dat je bij elke storting 3 maanden de rente krijgt voor het dan gestorte bedrag.
Begin van de maand krijg je een overzichtje met daarop het rente percentage. Pas dan weet je het zeker.

  • xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Juan schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 10:16:
Pinned/Bewaarpost: Advanzia
Na het bevestigen van het emailadres via een link in de email kun je een account aanmaken.
Diverse mensen op dit forum gebruiken een volgnummer in de naam om na sluiten direct een nieuwe aanvraag te kunnen doen die geen extra activiteiten vereist.
xileS schreef op maandag 8 juni 2026 @ 21:21:
[...]
Zojuist weer opnieuw een rekening aangevraagd (ergens vorige week 1 beëindigd na ongeveer 5 kwartalen), maar ik heb zo'n optie helemaal niet gezien of mis ik iets? Ik kreeg weer automatisch een nieuwe username toegewezen, wat ook terug komt in mijn nieuwe IBAN.
Ah zojuist na het bellen om mijn oude account compleet te laten verwijderen, zag ik pas de optie om een username te kiezen. Ik heb gewoon mijn nieuwe accountnummer ingevuld en de vorige keer was het ook gewoon mijn accountnummer, dus elke keer een andere. Dat lijkt bij mij ook geen verschil uit te maken.

  • xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
W1ck1e schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:15:
[...]

Ervaring ;)
Vanaf het moment dat er minstens 5000 op de rekening staat heb je die maand tot het eind van die maand en vervolgens nog 3 maanden de rente.
Het is niet zo dat je bij elke storting 3 maanden de rente krijgt voor het dan gestorte bedrag.
Begin van de maand krijg je een overzichtje met daarop het rente percentage. Pas dan weet je het zeker.
Ik las ook weleens tegenstrijdige berichten, maar naar mijn ervaring is het idd huidige maand + 3 maanden.

Dus vanaf vandaag 09-06-26 €5000 op de rekening dan heb je t/m 30-09-2026 3,51%. Wellicht handig om in de TS te vermelden @Juan ?

/edit
Excuus, staat er blijkbaar al. Had er overheen gelezen.

[ Voor 4% gewijzigd door xileS op 09-06-2026 15:12 ]


  • W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:53
xileS schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 15:06:
[...]

Ik las ook weleens tegenstrijdige berichten, maar naar mijn ervaring is het idd huidige maand + 3 maanden.

Dus vanaf vandaag 09-06-26 €5000 op de rekening dan heb je t/m 30-09-2026 3,51%. Wellicht handig om in de TS te vermelden @Juan ?
Zoiets staat er al in.

  • Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:58
xileS schreef op maandag 8 juni 2026 @ 21:21:
[...]


Zojuist weer opnieuw een rekening aangevraagd (ergens vorige week 1 beëindigd na ongeveer 5 kwartalen), maar ik heb zo'n optie helemaal niet gezien of mis ik iets? Ik kreeg weer automatisch een nieuwe username toegewezen, wat ook terug komt in mijn nieuwe IBAN.

Helaas weer een "Username 1333377777777 already exists" melding, waarbij ze mijn vorige username laten zien. Jammer dat ze dit nog steeds niet opgelost hebben. Een andere email en 06 als vorige account heeft wederom ook niet geholpen.

Het zal na een belletje vast weer opgelost zijn, maar irritant is het wel ;p. Aanvragen verloopt iig nu wel sneller nu alles digitaal gaat.
Hoeveel tijd zat er bij jou tussen "Ihr Advanzia Tagesgeldkonto wurde erfolgriech eröffnet" en de ontvangst van de email met het IBAN nummer?

  • xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Coffeeroam schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 16:23:
[...]

Hoeveel tijd zat er bij jou tussen "Ihr Advanzia Tagesgeldkonto wurde erfolgriech eröffnet" en de ontvangst van de email met het IBAN nummer?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZkQ0f7No1vInaymxKQkR-ilzwCM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/AXtTb142Tu2s8Ddw97QgwGIv.png?f=user_large
Ik heb alleen Engelstalige mails ontvangen. Bovenste mail staat mijn nieuwe IBAN in. Het ging vrij vlot en was zo goed als onmiddelijk geopend na mijn ID verificatie. Vannacht 1 euro als test overgemaakt en zoals vanouds weer een mail dat het op mijn rekening ontvangen is, maar ik kon alleen helaas niet inloggen vanwege de bekende (niet goed verwijderde account) bug.

Vannacht rest van mijn TR saldo naar Advanzia verplaatsen.

Werkt renteberekeningen bij elke bank eigenlijk hetzelfde? Tot welk tijdstip moet je het erop laten staan om rente te ontvangen? Ik dacht eigenlijk altijd tot 0:00, maar wellicht zit ik er al jaren naast.

  • Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:58
xileS schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 16:50:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb alleen Engelstalige mails ontvangen. Bovenste mail staat mijn nieuwe IBAN in. Het ging vrij vlot en was zo goed als onmiddelijk geopend na mijn ID verificatie. Vannacht 1 euro als test overgemaakt en zoals vanouds weer een mail dat het op mijn rekening ontvangen is, maar ik kon alleen helaas niet inloggen vanwege de bekende (niet goed verwijderde account) bug.

Vannacht rest van mijn TR saldo naar Advanzia verplaatsen.

Werkt renteberekeningen bij elke bank eigenlijk hetzelfde? Tot welk tijdstip moet je het erop laten staan om rente te ontvangen? Ik dacht eigenlijk altijd tot 0:00, maar wellicht zit ik er al jaren naast.
Dank voor deze info. Ik wacht al meer dan 24 uur op de Welkom e-mail.. Toch was alles succesvol verlopen tot en met de laatste stap. Ergens dus een hickup.


Jouw vraag hoelang je het erop moet laten staan om rente te ontvangen......... begrijp ik niet helemaal. Je kunt dagelijks geld opnemen en inleggen. De rente over het opgenomen bedrag loopt tot en met de dag vóór afboeking.

  • Juan
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Dat is heel apart, bij mij zijn de mails in het Duits, heb niets hoeven tekenen, na ontvangst van de mails.

Ik heb tijdens het openen, wel wat moeten "tekenen" was iets aanvinken geloof ik, 2x
Vaag dat het proces niet bij iedereen het zelfde is.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MbqKdA0v-WCef2s3Ni1YNgE6Dkg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UX1IE2FLKVLIywnkwxNrTGaJ.png?f=fotoalbum_large

Het onderwerp van die 2e mail, doet wel wat anders vermoeden, maar die mail bevat een "identificeren" knop. Maar dat heb ik niet hoeven doen, omdat dat al gedaan was tijdens het aanvragen.

Vertrouwen is goed, controle nog beter


  • W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:53
@xileS @Coffeeroam Volgens mij is het saldo om middernacht basis voor de rente berekening. Zoals volgens mij bij de meeste banken (die ik gebruik).

Van TR naar Advanzia zou ik in de ochtend starten. Niet in de nacht.

[ Voor 27% gewijzigd door W1ck1e op 09-06-2026 17:09 ]


  • Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:58
Juan schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 17:00:
Dat is heel apart, bij mij zijn de mails in het Duits, heb niets hoeven tekenen, na ontvangst van de mails.

Ik heb tijdens het openen, wel wat moeten "tekenen" was iets aanvinken geloof ik, 2x
Vaag dat het proces niet bij iedereen het zelfde is.[Afbeelding]

Het onderwerp van die 2e mail, doet wel wat anders vermoeden, maar die mail bevat een "identificeren" knop. Maar dat heb ik niet hoeven doen, omdat dat al gedaan was tijdens het aanvragen.
Vreemd ja. Er was identificering (succesvol) en er was elektronische ondertekening van de aanvraag (succesvol). Daarna niks meer. Geen "Wilkommen"........

  • xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Coffeeroam schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 16:58:
[...]

Dank voor deze info. Ik wacht al meer dan 24 uur op de Welkom e-mail.. Toch was alles succesvol verlopen tot en met de laatste stap. Ergens dus een hickup.
Ah, dus jouw IBAN en accountnummer is dus niet bekend? Denk dat je ze dan even moet bellen, als het al zo "lang" duurt. Als je eerder een account bij ze hebt gehad, kan je wellicht je oude accountnummer eerst opzoeken om die dan door te geven. Ze vroegen telefonisch namelijk wel naar mijn accountnummer en ik gaf mijn nieuwe nr en ze weten gelijk welke oude nummer ze moeten verwijderen.
Jouw vraag hoelang je het erop moet laten staan om rente te ontvangen......... begrijp ik niet helemaal. Je kunt dagelijks geld opnemen en inleggen. De rente over het opgenomen bedrag loopt tot en met de dag vóór afboeking.
Ik bedoel bv als ik zeker wil zijn dat ik de rente van vandaag 09-06-2026 wil ontvangen van de bank, tot welk tijdstip moet ik het erop laten staan vandaag. Ik dacht zodra het 10-06-2026 is, dus na 00.00 altijd wel OK was.

  • xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Juan schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 17:00:
Dat is heel apart, bij mij zijn de mails in het Duits, heb niets hoeven tekenen, na ontvangst van de mails.
Misschien had jij je aanvraag op de Duitstalige (eventueel met auto translate) website gedaan? Ik had namelijk eerst op Engels gezet.

  • xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
W1ck1e schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 17:01:
@xileS @Coffeeroam Volgens mij is het saldo om middernacht basis voor de rente berekening. Zoals volgens mij bij de meeste banken (die ik gebruik).
Weet je toevallig welk tijdstip middernacht?
Van TR naar Advanzia zou ik in de ochtend starten. Niet in de nacht.
Hmm, mja dat kan idd ook, aangezien TR toch instant is naar mijn hoofdrekening. En alles wat in ochtend naar Advanzia gaat, staat vaak dezelfde dag erop.

Als ik het nu bv al zou overmaken, dan mis ik een hele dag rente van vandaag 09-06-26, aangezien het pas morgenochtend op Advanzia staat. Toch een beetje zonde..

  • W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:53
xileS schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 17:49:
[...]

Weet je toevallig welk tijdstip middernacht?
...
Voor mij is middernacht gelijk aan 00:00

[ Voor 44% gewijzigd door W1ck1e op 09-06-2026 17:52 ]


  • Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:58
xileS schreef op maandag 8 juni 2026 @ 21:21:
[...]


Zojuist weer opnieuw een rekening aangevraagd (ergens vorige week 1 beëindigd na ongeveer 5 kwartalen), maar ik heb zo'n optie helemaal niet gezien of mis ik iets? Ik kreeg weer automatisch een nieuwe username toegewezen, wat ook terug komt in mijn nieuwe IBAN.

Helaas weer een "Username 1333377777777 already exists" melding, waarbij ze mijn vorige username laten zien. Jammer dat ze dit nog steeds niet opgelost hebben. Een andere email en 06 als vorige account heeft wederom ook niet geholpen.

Het zal na een belletje vast weer opgelost zijn, maar irritant is het wel ;p. Aanvragen verloopt iig nu wel sneller nu alles digitaal gaat.
Hier ook problemen bij de (her)aanvraag. Na succesvolle identificatie en registratie, géén welkom mail met IBAN. Na 3 dagen wachten zeiden ze telefonisch dat ze bij de IT-afdeling nog een dingetje recht moesten zetten......

Jammer, want ik was wel positief over de nieuwe wijze van aanmelden. Alles "erfolgreich", maar eigenlijk toch niet.

  • xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
W1ck1e schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 17:51:
[...]

Voor mij is middernacht gelijk aan 00:00
W1ck1e schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 17:01:
@xileS @Coffeeroam Volgens mij is het saldo om middernacht basis voor de rente berekening. Zoals volgens mij bij de meeste banken (die ik gebruik).

Van TR naar Advanzia zou ik in de ochtend starten. Niet in de nacht.
Dan kan ik prima om 00:01 geld van TR afhalen om naar Advanzia te storten toch ipv wachten tot in de ochtend (en dan weer vergeten).

Afgelopen 2 dagen trouwens gedaan, waarbij 1e keer van TR halen ik niet rekening mee gehouden had dat er een limiet zit aan IP, dus het kwam te laat aan op mijn hoofdrekening om het dezelfde dag op Advanzia te krijgen. Dus toch maar terug gestort naar TR en vanacht pas weer naar Advanzia ;p. Hopelijk hierdoor geen dagen zonder rente gezeten.

  • xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Coffeeroam schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 11:23:
[...]

Hier ook problemen bij de (her)aanvraag. Na succesvolle identificatie en registratie, géén welkom mail met IBAN. Na 3 dagen wachten zeiden ze telefonisch dat ze bij de IT-afdeling nog een dingetje recht moesten zetten......

Jammer, want ik was wel positief over de nieuwe wijze van aanmelden. Alles "erfolgreich", maar eigenlijk toch niet.
Bij jou lijkt echt wel meer aan de hand als je geen IBAN hebt gekregen en ze jou telefonisch niet gelijk konden helpen.

Bij mij was het binnen 4 min. opgelost. Ik zei gewoon dat ik de Username already exists melding had en hij wist eigenlijk al genoeg. Hij ging de oude account even verwijderen, daarna kon ik mijn credentials aanmaken.

Zonder oude account eerst te verwijderen deed mijn nieuwe IBAN het trouwens ook al. Bedragen en mailtjes van stortingen kwamen gewoon aan.

  • W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:53
xileS schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 11:46:
...
Dan kan ik prima om 00:01 geld van TR afhalen om naar Advanzia te storten toch ipv wachten tot in de ochtend (en dan weer vergeten).

Afgelopen 2 dagen trouwens gedaan, waarbij 1e keer van TR halen ik niet rekening mee gehouden had dat er een limiet zit aan IP, dus het kwam te laat aan op mijn hoofdrekening om het dezelfde dag op Advanzia te krijgen. Dus toch maar terug gestort naar TR en vanacht pas weer naar Advanzia ;p. Hopelijk hierdoor geen dagen zonder rente gezeten.
Ik merk dat bij Scalable een opname voor 2 uur 's nachts de voorgaande dag als valutadatum krijgt. Daarom doe bepaalde opnames liever meteen als ik op sta.

  • Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:58
xileS schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 11:50:
[...]

Bij jou lijkt echt wel meer aan de hand als je geen IBAN hebt gekregen en ze jou telefonisch niet gelijk konden helpen.

Bij mij was het binnen 4 min. opgelost. Ik zei gewoon dat ik de Username already exists melding had en hij wist eigenlijk al genoeg. Hij ging de oude account even verwijderen, daarna kon ik mijn credentials aanmaken.

Zonder oude account eerst te verwijderen deed mijn nieuwe IBAN het trouwens ook al. Bedragen en mailtjes van stortingen kwamen gewoon aan.
Ja, vreemd. Toch beweerden ze dat ik morgen of overmorgen (zaterdag?- lijkt me stug) mijn "welkom" mail zou moeten ontvangen. De "username already exists" problemen zullen daarna nog wel komen......

  • W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:53
Coffeeroam schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 13:11:
[...]

Ja, vreemd. Toch beweerden ze dat ik morgen of overmorgen (zaterdag?- lijkt me stug) mijn "welkom" mail zou moeten ontvangen. De "username already exists" problemen zullen daarna nog wel komen......
Ik ben blij dat mij een verlenging is gegund.
Wellicht komen ze bij Advanzia nog wel tot het inzicht dat ze Nederlanders automatisch een verlenging geven omdat wij toch wel moeite doen om een hogere rente te krijgen. Scheelt een hoop werk aan beide kanten.

  • Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:58
W1ck1e schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 13:16:
[...]

Ik ben blij dat mij een verlenging is gegund.
Wellicht komen ze bij Advanzia nog wel tot het inzicht dat ze Nederlanders automatisch een verlenging geven omdat wij toch wel moeite doen om een hogere rente te krijgen. Scheelt een hoop werk aan beide kanten.
Wel 3 verlengingen achter elkaar gehad. Dat schijnt de max te zijn.

  • xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Coffeeroam schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 13:11:
[...]

Ja, vreemd. Toch beweerden ze dat ik morgen of overmorgen (zaterdag?- lijkt me stug) mijn "welkom" mail zou moeten ontvangen. De "username already exists" problemen zullen daarna nog wel komen......
En als je de identification opnieuw start vanuit de mail, dan krijg je wel de melding "Your Advanzia savings account has been successfully opened"?

  • Divine Chlorine
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14:31
Coffeeroam schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 13:26:
[...]

Wel 3 verlengingen achter elkaar gehad. Dat schijnt de max te zijn.
Ik heb in februari 2025 een rekening geopend bij Advanzia en 4 x een verlenging gekregen (waarvan 2 x met de 5000 euro bijstorten). Dus 4 x verlenging is toch blijkbaar ook mogelijk....

Afgelopen maandag sluiting rekening aangevraagd (via een bericht in het webportal). Dinsdag bevestiging ontvangen van sluiting. Vandaag opnieuw aangemeld en identificatie/herkenning doorlopen (die bleef 20 minuten "vast" zitten, waarna ik opnieuw moest identificeren en dat ging goed binnen 5 minuten). Er is een foto van je paspoort nodig en een selfie. Een e-mail ontvangen met verzoek om woonplaatsverificatie, direct KPN factuur terug gemaild. Na ca. 1 uur een bevestigingsmail dat mijn konto geopend was (kontonummer en IBAN nummer). Via het webportal "noch nicht registriert" aangeklikt, kontonummer en geboortedatum ingevuld, daarna een nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord gekozen en ingevuld en als laatste wordt er dan nog een keer een e-mail naar je adres gestuurd die je dan moet accepteren/goedkeuren. Telefoonnummer en e-mail adres heb ik niet gewijzigd, gebruikersnaam en wachtwoord wel. 09.15 gestart, 13.15 alles afgerond. De servicedesk niet hoeven te bellen.

  • xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Divine Chlorine schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 13:49:
[...]

Ik heb in februari 2025 een rekening geopend bij Advanzia en 4 x een verlenging gekregen (waarvan 2 x met de 5000 euro bijstorten). Dus 4 x verlenging is toch blijkbaar ook mogelijk....
Hier volgens mij ook 4x een verlening gehad
Afgelopen maandag sluiting rekening aangevraagd (via een bericht in het webportal). Dinsdag bevestiging ontvangen van sluiting. Vandaag opnieuw aangemeld en identificatie/herkenning doorlopen (die bleef 20 minuten "vast" zitten, waarna ik opnieuw moest identificeren en dat ging goed binnen 5 minuten). Er is een foto van je paspoort nodig en een selfie. Een e-mail ontvangen met verzoek om woonplaatsverificatie, direct KPN factuur terug gemaild. Na ca. 1 uur een bevestigingsmail dat mijn konto geopend was (kontonummer en IBAN nummer). Via het webportal "nog nicht registriert" aangeklikt, kontonummer en geboortedatum ingevuld, daarna een nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord gekozen en ingevuld en als laatste wordt er dan nog een keer een e-mail naar je adres die je dan moet accepteren/goedkeuren. Telefoonnummer en e-mail adres heb ik niet gewijzigd, gebruikersnaam en wachtwoord wel. 09.15 gestart, 13.15 alles afgerond. De servicedesk niet hoeven te bellen.
woonplaatsverificatie heb ik niet gehad. En ik heb juist expres een andere tel en mail adres ingevuld als de rekening die ik vorig week had opgezegd, maar wel dezelfde die ik een aantal jaar geleden had opgegeven. Ik moest wel bellen voor die bekende username bug, dus misschien juist beter niet van mail en tel nr veranderen? Vorig keer deed ik namelijk hetzelfde en toen moest ik ook bellen..

  • W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:53
Divine Chlorine schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 13:49:
[...]

Ik heb in februari 2025 een rekening geopend bij Advanzia en 4 x een verlenging gekregen (waarvan 2 x met de 5000 euro bijstorten). Dus 4 x verlenging is toch blijkbaar ook mogelijk....

Afgelopen maandag sluiting rekening aangevraagd (via een bericht in het webportal). Dinsdag bevestiging ontvangen van sluiting. Vandaag opnieuw aangemeld en identificatie/herkenning doorlopen (die bleef 20 minuten "vast" zitten, waarna ik opnieuw moest identificeren en dat ging goed binnen 5 minuten). Er is een foto van je paspoort nodig en een selfie. Een e-mail ontvangen met verzoek om woonplaatsverificatie, direct KPN factuur terug gemaild. Na ca. 1 uur een bevestigingsmail dat mijn konto geopend was (kontonummer en IBAN nummer). Via het webportal "nog nicht registriert" aangeklikt, kontonummer en geboortedatum ingevuld, daarna een nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord gekozen en ingevuld en als laatste wordt er dan nog een keer een e-mail naar je adres gestuurd die je dan moet accepteren/goedkeuren. Telefoonnummer en e-mail adres heb ik niet gewijzigd, gebruikersnaam en wachtwoord wel. 09.15 gestart, 13.15 alles afgerond. De servicedesk niet hoeven te bellen.
Heb je nog cookies verwijderd ?
En expliciet gevraagd voor het verwijderen van je account ?

  • Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:58
xileS schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 13:43:
[...]

En als je de identification opnieuw start vanuit de mail, dan krijg je wel de melding "Your Advanzia savings account has been successfully opened"?
Ja, in het Duits dan, mooie melding gehad "Ihr Advanzia Tagesgeldkonto wurde erfolgreich eröffnet". - Niet dus!

  • Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:58
Divine Chlorine schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 13:49:
[...]

Ik heb in februari 2025 een rekening geopend bij Advanzia en 4 x een verlenging gekregen (waarvan 2 x met de 5000 euro bijstorten). Dus 4 x verlenging is toch blijkbaar ook mogelijk....

Afgelopen maandag sluiting rekening aangevraagd (via een bericht in het webportal). Dinsdag bevestiging ontvangen van sluiting. Vandaag opnieuw aangemeld en identificatie/herkenning doorlopen (die bleef 20 minuten "vast" zitten, waarna ik opnieuw moest identificeren en dat ging goed binnen 5 minuten). Er is een foto van je paspoort nodig en een selfie. Een e-mail ontvangen met verzoek om woonplaatsverificatie, direct KPN factuur terug gemaild. Na ca. 1 uur een bevestigingsmail dat mijn konto geopend was (kontonummer en IBAN nummer). Via het webportal "nog nicht registriert" aangeklikt, kontonummer en geboortedatum ingevuld, daarna een nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord gekozen en ingevuld en als laatste wordt er dan nog een keer een e-mail naar je adres gestuurd die je dan moet accepteren/goedkeuren. Telefoonnummer en e-mail adres heb ik niet gewijzigd, gebruikersnaam en wachtwoord wel. 09.15 gestart, 13.15 alles afgerond. De servicedesk niet hoeven te bellen.
Ja, klopt ik had verkeerd geteld. Ik heb ook precies 4 verlengingen gehad na de eerste aktieperiode. Dan zal het wel max 4 verlengingen zijn (meerdere gevallen hier).

Mijn aanmelding ging daarentegen zonder hapering t/m de web-bevestiging dat het succesvol was. Geen e-mail gehad over woonplaatsverificatie, en ook geen mail met IBAN. Dat gaan ze nu rechtzetten, zeggen ze.

  • Divine Chlorine
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14:31
W1ck1e schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 14:23:
[...]

Heb je nog cookies verwijderd ?
En expliciet gevraagd voor het verwijderen van je account ?
Ik gebruik voor dit soort dingen (aanmelden) altijd een aparte browser die ik normaliter nooit gebruik (Edge) die volledig standaard is en zonder historie, zonder extensies en met alle historie, cache, wachtwoorden, formulieren, gebufferde bestanden, opgeslagen websites, cookies etc. volledig gewist. Want inderdaad kunnen al deze zaken de boel in de war laten lopen en oude gegevens opnieuw invullen (of dit achter de schermen (niet zichtbaar) toch doen)

Nee, ik heb niet expliciet gevraagd voor het verwijderen van mijn account, maar op dinsdag (nadat ik bericht had gekregen dat mijn konto gesloten was) wel gecontroleerd of ik nog kon inloggen met mijn gegevens en dat was niet meer mogelijk. Dan ga ik er van uit dat mijn account gesloten is

Inderdaad is het bij een aantal banken (bijv. NIBC) zo dat het opzeggen van je rekening, niet automatisch betekent dat je account ook gesloten wordt. Je kan dan nog wel inloggen, je hebt alleen geen rekening meer. Als er dan een actie is waarbij je voor een bepaalde tijd geen klant mag zijn geweest, dan vis je naast het net als je je account niet opgezegd hebt in het verleden.

  • Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06 14:07
Divine Chlorine schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 14:48:
[...]

Ik gebruik voor dit soort dingen (aanmelden) altijd een aparte browser die ik normaliter nooit gebruik (Edge) die volledig standaard is en zonder historie, zonder extensies en met alle historie, cache, wachtwoorden, formulieren, gebufferde bestanden, opgeslagen websites, cookies etc. volledig gewist. Want inderdaad kunnen al deze zaken de boel in de war laten lopen en oude gegevens opnieuw invullen (of dit achter de schermen (niet zichtbaar) toch doen)

Nee, ik heb niet expliciet gevraagd voor het verwijderen van mijn account, maar op dinsdag (nadat ik bericht had gekregen dat mijn konto gesloten was) wel gecontroleerd of ik nog kon inloggen met mijn gegevens en dat was niet meer mogelijk. Dan ga ik er van uit dat mijn account gesloten is

Inderdaad is het bij een aantal banken (bijv. NIBC) zo dat het opzeggen van je rekening, niet automatisch betekent dat je account ook gesloten wordt. Je kan dan nog wel inloggen, je hebt alleen geen rekening meer. Als er dan een actie is waarbij je voor een bepaalde tijd geen klant mag zijn geweest, dan vis je naast het net als je je account niet opgezegd hebt in het verleden.
Account gesloten is bij Advanzia niet hetzelfde als account verwijderd/gewist. Ook al kan je niet meer inloggen, je account blijft bestaan in de systemen van Advanzia waardoor je bij een nieuwe aanmelding vastloopt bij gebruik van hetzelfde e-mailadres.

Ik heb dit nu 2x gehad, maar met een telefoontje was het opgelost. Daarna kreeg ik wel de activatiemail en kon ik met mijn oude gebruikersnaam inloggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Schweino op 11-06-2026 23:53 ]


  • xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Schweino schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 23:49:
[...]
waardoor je bij een nieuwe aanmelding vastloopt bij gebruik van hetzelfde e-mailadres.
Ik heb laatste 2x dus steeds een andere email adres gebruikt, dan laatst gebruikte. En nog steeds moest ik bellen. Terwijl ik hier juist ervaring las van iemand die juist dezelde mail en tel had gebruikt en niet te maken kreeg met deze bug. Kan natuurlijk ook toeval zijn.

  • Pinguin321
  • Registratie: Juni 2026
  • Nu online
xileS schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 00:23:
[...]

Ik heb laatste 2x dus steeds een andere email adres gebruikt, dan laatst gebruikte. En nog steeds moest ik bellen. Terwijl ik hier juist ervaring las van iemand die juist dezelde mail en tel had gebruikt en niet te maken kreeg met deze bug. Kan natuurlijk ook toeval zijn.
Bij mij is de voorlaatste keer telefonisch bevestigd dat dit inderdaad is veroorzaakt door het andere emailadres. De laatste keer, met hetzelfde emailadres, ging het dan ook 1 keer goed.

  • xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Pinguin321 schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 12:43:
[...]

Bij mij is de voorlaatste keer telefonisch bevestigd dat dit inderdaad is veroorzaakt door het andere emailadres. De laatste keer, met hetzelfde emailadres, ging het dan ook 1 keer goed.
Maw werken wij meerdere Tweakers onzelf tegen door een andere mailadres te gebruiken :').

  • Juan
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Bij de laatste opening heb ik zelf geen last gehad met username issues etc. Maar dat had ik nooit. Maar om het voor te blijven had ik wel, een nieuw email adres, en ander telefoonnr gebruikt.

Dit heb ik wel vaker gedaan, en nadat alles werkend is, het nr, en email aangepast naar gewenste gegevens.

Vertrouwen is goed, controle nog beter


  • Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:58
Coffeeroam schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 14:35:
[...]

Ja, in het Duits dan, mooie melding gehad "Ihr Advanzia Tagesgeldkonto wurde erfolgreich eröffnet". - Niet dus!
Dit verhaal krijgt een vervolg. Drie dagen na de zg. " succesvolle" aanmelding gebeld waar mijn IBAN nummer bleef. De "IT afdeling zou het in orde maken". Nu, een week later, nog niks. Maar weer gebeld. Er is alleen een wachtmuziekje, ook geen mededeling over wat mijn plaats in de wachtrij is. Na 15 min maar weer opgehangen. Irritant wachtmuziekje, trouwens. Op mijn mails komt helemáál geen antwoord... Nog tips wat te doen? Gewoon opnieuw aanvragen? (met het risico dat hun IT helemaal op hol slaat).

  • xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Coffeeroam schreef op maandag 15 juni 2026 @ 11:21:
[...]

Dit verhaal krijgt een vervolg. Drie dagen na de zg. " succesvolle" aanmelding gebeld waar mijn IBAN nummer bleef. De "IT afdeling zou het in orde maken". Nu, een week later, nog niks. Maar weer gebeld. Er is alleen een wachtmuziekje, ook geen mededeling over wat mijn plaats in de wachtrij is. Na 15 min maar weer opgehangen. Irritant wachtmuziekje, trouwens. Op mijn mails komt helemáál geen antwoord... Nog tips wat te doen? Gewoon opnieuw aanvragen? (met het risico dat hun IT helemaal op hol slaat).
Denk dat bellen toch je beste optie is. Je zou een ander moment kunnen proberen om te bellen, want toen ik belde werd ik redelijk snel geholpen en heeft heel gesprek niet langer dan 4 minuten geduurd.

  • Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:58
xileS schreef op maandag 15 juni 2026 @ 14:28:
[...]

Denk dat bellen toch je beste optie is. Je zou een ander moment kunnen proberen om te bellen, want toen ik belde werd ik redelijk snel geholpen en heeft heel gesprek niet langer dan 4 minuten geduurd.
Nog eens gebeld. Nu kwam ik wél aan de beurt. Echter precies hetzelfde antwoord. De aanvraag is geslaagd, maar de IT afdeling "moet nog iets doen". Kunt u dat niet meteen doen? Nee, want de aanvraag was geslaagd, en "dus" moet de IT afdeling iets doen. "Morgen of overmorgen komt het goed". Dat was ook al zo vorige week donderdag.

  • Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:15
Hoe gaat het nu precies met aankondigingen van rentewijzigingen bij Advanzia. Als ik een stukje historie bekijk op het algemene spaartopic dan lijkt het dat Advanzia meestal zo tegen het eind van de maand de nieuwe rente aankondigt voor de komende maanden (actieperiode loopt meestal 3 maanden + restant van de huidige maand?).

Ik begrijp ook dat je daarna vaak een verlengingsaanbod krijgt met (de dan actuele) actierente (max 3x?), maar soms ook niet. Dit lijkt voor sommigen wat random te zijn?

De huidige 3.4/3.52% is natuurlijk prima, het lijkt er nu toch echt op dat er een bestand gaat komen tussen de VS en Iran, dus op korte termijn verwacht ik niet direct nog sterkere verhogingen (ja ik weet dat er veel meer andere factoren zijn en dat Trump onberekenbaar blijft, dus mijn verwachting mag je geheel negeren, is bovendien off-topic maar voor mij wel een overweging). Als de actierente op 1-7 nog zo blijft dan zou je bij begin juli afsluiten bijna 4 maanden deze hoge rente vangen? Maar dan loop ik nog 2 weken hoge rente mis en loop kans op een verlaging, dus wellicht toch maar direct afsluiten en hopen op een paar verlengingen met actierente?

  • xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Coffeeroam schreef op maandag 15 juni 2026 @ 14:54:
[...]

Nog eens gebeld. Nu kwam ik wél aan de beurt. Echter precies hetzelfde antwoord. De aanvraag is geslaagd, maar de IT afdeling "moet nog iets doen". Kunt u dat niet meteen doen? Nee, want de aanvraag was geslaagd, en "dus" moet de IT afdeling iets doen. "Morgen of overmorgen komt het goed". Dat was ook al zo vorige week donderdag.
Dat is mooi kl*te, daar zou ik ook niet op vertrouwen dat het automatisch goed komt. En IT heeft geen eigen mailadres ofzo waar ze wel op reageren? En idd wat jij eerder zei, opnieuw een rekening aanvragen, gaat dat wellicht nog iets veranderen?

  • Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:58
xileS schreef op maandag 15 juni 2026 @ 14:57:
[...]

Dat is mooi kl*te, daar zou ik ook niet op vertrouwen dat het automatisch goed komt. En IT heeft geen eigen mailadres ofzo waar ze wel op reageren? En idd wat jij eerder zei, opnieuw een rekening aanvragen, gaat dat wellicht nog iets veranderen?
Misschien is het zo dat je na 4 verlengingen van de aktierente (mijn geval) door nog wat extra hoepels moet springen om opnieuw mee te mogen doen aan zo'n aktierente. Maar vooralsnog hebben ze niet "nee" gezegd.

  • xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Coffeeroam schreef op maandag 15 juni 2026 @ 15:15:
[...]

Misschien is het zo dat je na 4 verlengingen van de aktierente (mijn geval) door nog wat extra hoepels moet springen om opnieuw mee te mogen doen aan zo'n aktierente. Maar vooralsnog hebben ze niet "nee" gezegd.
Ik had ook 4 verlengingen, voordat ik afgelopen week mijn oude rekening had opgezegd en een nieuwe had aangevraagd.

Als ik de ervaringen goed gevolgd had, is dat ook nooit een probleem geweest.

  • W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:53
Batilan schreef op maandag 15 juni 2026 @ 14:55:
... Als de actierente op 1-7 nog zo blijft dan zou je bij begin JULI afsluiten bijna 4 maanden deze hoge rente vangen? Maar dan loop ik nog 2 weken hoge rente mis en loop kans op een verlaging, dus wellicht toch maar direct afsluiten en hopen op een paar verlengingen met actierente?
Prima vraag,
zo midden in de maand vind ik lastig. In de laatste week zou ik wachten. net geen 4 maanden of dik 3 maanden: dan moet de rente wel veel dalen wil je met wachten minder aan rente in euro's krijgen.

  • SanookH
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:35

SanookH

_/-\o_

Batilan schreef op maandag 15 juni 2026 @ 14:55:
Hoe gaat het nu precies met aankondigingen van rentewijzigingen bij Advanzia. Als ik een stukje historie bekijk op het algemene spaartopic dan lijkt het dat Advanzia meestal zo tegen het eind van de maand de nieuwe rente aankondigt voor de komende maanden (actieperiode loopt meestal 3 maanden + restant van de huidige maand?).

Ik begrijp ook dat je daarna vaak een verlengingsaanbod krijgt met (de dan actuele) actierente (max 3x?), maar soms ook niet. Dit lijkt voor sommigen wat random te zijn?

De huidige 3.4/3.52% is natuurlijk prima, het lijkt er nu toch echt op dat er een bestand gaat komen tussen de VS en Iran, dus op korte termijn verwacht ik niet direct nog sterkere verhogingen (ja ik weet dat er veel meer andere factoren zijn en dat Trump onberekenbaar blijft, dus mijn verwachting mag je geheel negeren, is bovendien off-topic maar voor mij wel een overweging). Als de actierente op 1-7 nog zo blijft dan zou je bij begin juni afsluiten bijna 4 maanden deze hoge rente vangen? Maar dan loop ik nog 2 weken hoge rente mis en loop kans op een verlaging, dus wellicht toch maar direct afsluiten en hopen op een paar verlengingen met actierente?
Het is sparen hè, geen beleggen. Niet zo druk maken.

  • Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:15
SanookH schreef op maandag 15 juni 2026 @ 18:05:
[...]

Het is sparen hè, geen beleggen. Niet zo druk maken.
Haha, ik maak me niet echt druk hoor, als ik zie hoe druk sommigen zich op het algemene spaartopic maken om 1 dag renteverlies. Ik denk dan: reken het verlies eens uit, dan slaap je weer een stuk beter.valt niet mee om daar meer dan een tientje op te verliezen.

Heb overigens besloten om maar direct te storten. Heb net een vrijgekomen deposito.

  • Juan
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Over het aantal verlengingen. Ik denk niet dat er een cap op zit. Mijn eerste Advanzia rekening was uit 2013, en daar tot (2023 toe geloof ik) aanbiedingen gehad, maar wel opgezegd destijds omdat die aanbiedingen gestopt waren. Sindsdien openen-> opzeggen -> openen->… etc. En de aanbiedingen komen weer. Zowel voor mij, als de vrouw

Vertrouwen is goed, controle nog beter


  • Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:58
Juan schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 04:24:
Over het aantal verlengingen. Ik denk niet dat er een cap op zit. Mijn eerste Advanzia rekening was uit 2013, en daar tot (2023 toe geloof ik) aanbiedingen gehad, maar wel opgezegd destijds omdat die aanbiedingen gestopt waren. Sindsdien openen-> opzeggen -> openen->… etc. En de aanbiedingen komen weer. Zowel voor mij, als de vrouw
Nou ja. Verder met mijn vervolgverhaal. Hun IT systeem gunt mij gewoon niet de beloofde 'welkom' email. Inmiddels ben ik 6 telefoontjes verder, en heb ik ze 3 verschillende e-mail adressen gegeven, bij 2 verschillende providers (omdat ze op een gegeven moment mijn gmail/google gingen verdenken van het wegfilteren van hun mails). Bij géén van de 3 mailadressen kwam het aan, hoewel de registratie was gelukt en ik heb in principe al een IBAN (volgens hun systeem), alleen kunnen ze het niet versturen. Of ja, ze zeggen van wel, de mails bouncen niet, maar ik ontvang ze niet. De IBAN (hij ziet het op zijn scherm) willen ze mij niet mondeling geven. Dit geval gaat opnieuw naar IT (voor de derde keer!). Morgen of overmorgen hoor ik meer (dat is mij al 3x verteld).

  • PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:42
Het aanvragen/openen van een rekening gaat niet helemaal zoals de stappen in TS. De eerste stappen zijn gelukt, als laatste, tot nu toe, kreeg ik een mail om bewijs van adres naar ze mailen (naar advanziakonto@advanzia.com), waarbij ze het volgende aangeven in hun e-mail:
Please send one of the following documents via email to advanziakonto@advanzia.com:
• A current registration certificate
• A recent phone or electricity bill

Please note:
• The proof of address must not be older than 3 months.
• We cannot accept documents that have already been used for identification in your application (e.g., your ID card).
Ik heb de rekening van 'Ben' gestuurd, zou voldoende moeten zijn. Hierna bleef het stil. Aangezien sommigen hier binnen een dag een reactie hebben, is dit bij mij inmiddels net wat langer (maandag laatste mail van ze ontvangen).
Ben benieuwd, anders volgende week maar eens mailen hoe het ervoor staat.

EDIT: rekening is geopend!

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler


  • Juan
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Het woonplaats verhaal is niet geheel consequent ..

Ben er ook niet achter wanneer je dat bewijs nu wel of niet moet aanleveren.

Misschien postcode afhankelijk, zoals bij verzekeringen?

[ Voor 19% gewijzigd door Juan op 17-06-2026 16:06 ]

Vertrouwen is goed, controle nog beter


  • GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:04
Per vandaag is de aanbiedings-rente bij Advanzia weer gestegen. Het is nu 3,90% (+0,45%), oftewel 3,97% effektief (+0,46%).

  • xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Coffeeroam schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 12:09:
[...]

Nou ja. Verder met mijn vervolgverhaal. Hun IT systeem gunt mij gewoon niet de beloofde 'welkom' email. Inmiddels ben ik 6 telefoontjes verder, en heb ik ze 3 verschillende e-mail adressen gegeven, bij 2 verschillende providers (omdat ze op een gegeven moment mijn gmail/google gingen verdenken van het wegfilteren van hun mails). Bij géén van de 3 mailadressen kwam het aan, hoewel de registratie was gelukt en ik heb in principe al een IBAN (volgens hun systeem), alleen kunnen ze het niet versturen. Of ja, ze zeggen van wel, de mails bouncen niet, maar ik ontvang ze niet. De IBAN (hij ziet het op zijn scherm) willen ze mij niet mondeling geven. Dit geval gaat opnieuw naar IT (voor de derde keer!). Morgen of overmorgen hoor ik meer (dat is mij al 3x verteld).
nou je geluk is dat rente nu 3,97% is ;p.

klinkt dus als een probleem met hun e-mail system, wat ook in lijn is met de mailtjes die ik niet meer ontving bij mijn vorige rekening. Sinds afgelopen weken komen de mailtjes wel weer ineens aan, dus ik dacht dat ze het opgelost hadden.

Ze kunnen ook je IBAN nr ook niet per SMS of post sturen ofzo? gek dat ze het mondeling niet willen geven.

  • Juan
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Dat zal wel weer een korte periode zijn van 3,97%
Beginpost aangepast

Kijken of er aanbieding met 5k bijstorten gaat komen bij mensen met 3,14% of 3,51%
Dat is overigens voor 99% bij ons altijd tussen de 8e en 15e in maand.

[ Voor 4% gewijzigd door Juan op 17-06-2026 18:58 ]

Vertrouwen is goed, controle nog beter


  • xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Juan schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 18:58:

Kijken of er aanbieding met 5k bijstorten gaat komen bij mensen met 3,14% of 3,51%
Dat is overigens voor 99% bij ons altijd tussen de 8e en 15e in maand.
Dat heb ik geloof ik nog nooit meegemaakt als je nog in eerste maanden zit. Hooguit als verlening aanbod.

3,97% maakt het zelfs eventueel interessant om huidige advanzia rekening op te zeggen en opnieuw aan te vragen. Werkt dat ook als je 3 maanden nog lang niet verlopen zijn? Ik heb bv net een week een nieuwe rekening bij ze. Het liefst zie ik natuurlijk een andere mogelijkheid ipv weer opzeggen en openen :').

  • Juan
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Aanbieding in de eerste maand niet nee. Il heb nu 3,51%.

Echter account van de vrouw van 3,14%, daar zou het kunnen. Die rekening hebben we al een tijd

Vertrouwen is goed, controle nog beter


  • W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:53
Juan schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 18:58:
...
Kijken of er aanbieding met 5k bijstorten gaat komen bij mensen met 3,14% of 3,51%
....
Hoe lang moet je die 5k dan laten staan ?

  • Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:58
xileS schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 18:12:
[...]

nou je geluk is dat rente nu 3,97% is ;p.

klinkt dus als een probleem met hun e-mail system, wat ook in lijn is met de mailtjes die ik niet meer ontving bij mijn vorige rekening. Sinds afgelopen weken komen de mailtjes wel weer ineens aan, dus ik dacht dat ze het opgelost hadden.

Ze kunnen ook je IBAN nr ook niet per SMS of post sturen ofzo? gek dat ze het mondeling niet willen geven.
Elk nadeel heb z'n voordeel :*)

Eens kijken of die IT van Advanzia het sturen van een IBAN nu binnen deze maand juni voor elkaar krijgt...

  • Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:15
Hoe zit het nu eigenlijk met de mensen die al een actierente hebben lopen, gaan die ook mee met het nieuwe rentetarief, of heb je dan pech, en moet je hopen dat na de 3 maanden (+deel 1e maand) er nog steeds een hogere rente is?

  • utilman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:46
Nog nooit Advanzia gehad, maar morgen valt een deposito bij Raisin vrij, en die maar eens daarheen verschuiven. Was met 3,51% al om, maar nu met 3,97% helemaal. De gebruiker-bestaat-al-BUG zal ik geen last van hebben denk ik (voor zover die niet al is opgelost). Ben benieuwd hoe de registratie verder verloopt. Beter naar ik lees. En ben ook benieuwd of ze vaak met de WWTF vragen komen.

  • W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:53
Batilan schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 08:08:
Hoe zit het nu eigenlijk met de mensen die al een actierente hebben lopen, gaan die ook mee met het nieuwe rentetarief, of heb je dan pech, en moet je hopen dat na de 3 maanden (+deel 1e maand) er nog steeds een hogere rente is?
Noem het maar pech, een rente waar je bij veel andere banken alleen maar kan dromen ;)
Ik probeer mij te beperken tot de aanbiedingen waar Advanzia mee komt. Herhaaldelijk vragen of veel moeite doen om daar een nog betere rente te krijgen doe ik dan ook niet. Ik zou het namelijk ook niet aan een fysieke medewerker van de bank bij een lokale vestiging (durven te) vragen.
Ik hoop dat deze rente bij de concurrentie leidt tot rente verhogingen aldaar. Daar hebben meer spaarders wat aan.

  • PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:42
Gisteravond 1 euro overgemaakt ter test, maar staat er nog niet op :(

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler


  • budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:38
PASware schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 11:59:
Gisteravond 1 euro overgemaakt ter test, maar staat er nog niet op :(
In de e-mail met je IBAN staat duidelijk vermeld dat een eerste storting 2 tot 3 werkdagen kan duren voordat je die in je online account ziet.

  • PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:42
budjepaul schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 12:03:
[...]

In de e-mail met je IBAN staat duidelijk vermeld dat een eerste storting 2 tot 3 werkdagen kan duren voordat je die in je online account ziet.
Lijkt niet de eerste storting te zijn:
Each time you make a deposit, you automatically create a reference account in our systems. Kindly be advised that deposits may require 2–3 business days to appear in your customer portal after being processed.
Overigens is de eerste euro inmiddels zichtbaar. Ben Instant Payments gewend denk ik

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler


  • Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:58
Coffeeroam schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 07:25:
[...]

Elk nadeel heb z'n voordeel :*)

Eens kijken of die IT van Advanzia het sturen van een IBAN nu binnen deze maand juni voor elkaar krijgt...
Update: Hoera! - ik kreeg 5 (!) welkom mails, op 3 e-mail adressen tegelijk. Duidelijk een IT-hickup bij Advanzia. Na 2 weken was het uiteindelijk opgelost.

Ze kennen zichzelf inmiddels: je moet 48 uur wachten voor je gaat inloggen.

  • Remigius
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:43
Ik heb even gezocht, maar het in zowel dit topic als het spaartopic niet kunnen vinden. Maar hebben meer mensen moeite met de video identificatie? Ik denk dat ik het inmiddels 7 keer geprobeerd heb in verschillende ruimtes met verschillend licht, etc. Maar blijf maar falen. Hij geeft aan dat een medewerker het gaat controleren, maar naar een paar minuten moet ik hem opnieuw doen.

  • Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:58
Remigius schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 15:52:
Ik heb even gezocht, maar het in zowel dit topic als het spaartopic niet kunnen vinden. Maar hebben meer mensen moeite met de video identificatie? Ik denk dat ik het inmiddels 7 keer geprobeerd heb in verschillende ruimtes met verschillend licht, etc. Maar blijf maar falen. Hij geeft aan dat een medewerker het gaat controleren, maar naar een paar minuten moet ik hem opnieuw doen.
Geen probleem, identificatie in één keer geslaagd. Het is volgens mij geen video meer bij Advanzia. Wel misschien de tip hierbij dat je voor je gevoel de camera vrij dichtbij moet brengen voor je selfie.

  • utilman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:46
En in een ruimte met genoeg licht. Ga voor een raam staan ofzo. Ging hier ook in 1x goed
Gisteren voor eerst afgesloten ergens in de morgen. Energierekening daarna gestuurd.
In de middag een bevestiging gekregen. Denk dat maandag de email met IBAN enzo wel zal komen

  • Juan
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Video identificatie ging bij mij ook in een keer, en dat was de eerste keer bij openen, dat het op deze manier ging voor ons.

Vertrouwen is goed, controle nog beter


  • Remigius
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:43
Bedankt allen voor jullie feedback. Bizar, ik ben inmiddels door mijn 3e set heen. Na invullen gegevens mag je 4 of 5 keer identificeren en hierna moet je je gegevens opnieuw invullen. Ik heb gevoelsmatig alles geprobeerd, veel kamers, veel licht, dicht bij, ver weg, etc. Rare is ook dat de identificatie zelf aangeeft dat de beelden van het paspoort en het gezicht goed zijn, maar dat hij faalt op 'controle medewerker'. Enige wat ik kan bedenken is nog een keer met een andere telefoon doen.

  • erikjansen91
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19:56
Ik heb hetzelfde probleem, zowel op telefoon als laptop...

  • utilman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:46
Misschien een te groot verschil tussen foto paspoort en live?

  • A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:46
Het wordt nu wel erg interessant om over te stappen van Garanti naar Advanzia, dus zojuist maar een aanvraag gedaan. Helaas pakt de scanner van mijn paspoort op de één of andere manier de achternaam van mijn vrouw, en klopt dus mijn achternaam niet (in mijn paspoort staat mijn achternaam en daaronder e/v en dan de naam van mijn vrouw).

Ik neem aan dat ik het proces zo niet kan afronden.....

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber


  • Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:58
A3-D schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 10:19:
Het wordt nu wel erg interessant om over te stappen van Garanti naar Advanzia, dus zojuist maar een aanvraag gedaan. Helaas pakt de scanner van mijn paspoort op de één of andere manier de achternaam van mijn vrouw, en klopt dus mijn achternaam niet (in mijn paspoort staat mijn achternaam en daaronder e/v en dan de naam van mijn vrouw).

Ik neem aan dat ik het proces zo niet kan afronden.....
Dat zal vrees ik niet lukken, gezien het feit dat er bij het minste of geringste een blokkade van de identificatie onstaat. Maar wat vreemd, waarom staat er in het paspoort "echtgenoot van"? Dat is toch al heel lang niet meer zo?

  • Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Wat is de doorlooptijd als ik Advanzia nu opzeg en dat ik opnieuw kan aanmelden (rekening weer actief)?

  • SanookH
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:35

SanookH

_/-\o_

Harbo schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 20:17:
Wat is de doorlooptijd als ik Advanzia nu opzeg en dat ik opnieuw kan aanmelden (rekening weer actief)?
Iets langer dan het zelf zoeken naar posts hierover in dit topic of het algemene spaartopic.

  • Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:58
Harbo schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 20:17:
Wat is de doorlooptijd als ik Advanzia nu opzeg en dat ik opnieuw kan aanmelden (rekening weer actief)?
Ik zou aanraden: 2 hele werkdagen na ontvangst van de opzegbevestiging en de laatste rente. Anders ga je krijgen dat je oude rekening in de weg zit van je nieuwe rekening. Het is vervelend als dat dan alleen kan worden hersteld door te gaan bellen en doordringen tot hun IT afdeling.

  • A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:46
Coffeeroam schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 12:39:
[...]

Dat zal vrees ik niet lukken, gezien het feit dat er bij het minste of geringste een blokkade van de identificatie onstaat. Maar wat vreemd, waarom staat er in het paspoort "echtgenoot van"? Dat is toch al heel lang niet meer zo?
Toch wel, mijn paspoort is van 2024 en geldig t/m 2034. Ik heb overigens gewoon doorgeklikt en in de bevestiging staat wel mijn achternaam correct vermeld. Het zal allemaal wel loslopen hoop ik....

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Pagina: 1 2 Laatste