Na diverse zaken rondom de manier waarop de vermogensrendementsheffing tot stand kwam, zie https://www.hogeraad.nl/actueel/nieuwsoverzicht/2024/juni/hoge-raad-box-3-heffing-steeds-discriminerend/, is de tweede kamer bezig met een nieuwe manier van belasting heffen op het rendement van vermogen.
Er is nu keuze tussen het opgeven van werkelijk rendement, of een heffing op basis van fictief rendement. Zie ook https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/box-3/box-3
In dit topic kan verder over de box 3 belasting gesproken worden. Mocht iemand dit topic willen aanvullen, stuur me dan een DM!
Er is nu keuze tussen het opgeven van werkelijk rendement, of een heffing op basis van fictief rendement. Zie ook https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/box-3/box-3
In dit topic kan verder over de box 3 belasting gesproken worden. Mocht iemand dit topic willen aanvullen, stuur me dan een DM!