• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

hoihoi66 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 08:16:
[...]

Hoe zit het bij Advanzia? Bij geld versturen een controle richt hen of wanneer het geld wordt afgeboekt en richting NL komt?

Heb er niks over gelezen en zit er nog een maand.
Bij inboeken richting Advanzia (of elke andere bank) kan je vragen krijgen. Maar dat is ook niet altijd zo hoor. Of misschien onthouden ze die gegevens ook na opzeggen en opnieuw aanmelden.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

brabosnol1 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 06:27:
Helaas heeft de telefoon geen NFC (chip) en iemand langs de deur heb ik geen zin in.

Waarom wil ASN de chip op je identiteitsbewijs uitlezen? Ik heb helemaal geen chip op mijn identiteitsbewijs...

Vond dit nog:

https://www.johannakoopman.nl/id-check-bank/
Zoals gezegd, die chip heeft iedereen op zijn ID, het bevat de persoonsgegevens die ook op de ID staan afgedrukt. Dat is nog geen reden dat een chip ok is, maar het is niet helemaal slecht. Het meest slechte eraan is dat kwaadwillenden de RF chip ook op afstand kunnen uitlezen. Je moet dus je paspoort of ID kaart beschermen tegen dat soort aanvallen.

Johanna Koopman is er inmiddels ook achter dat ASN doet wat de wetgever verlangt: controleren en opslaan van persoonsgegevens. Die staan op die chip. Dat is vooral handig ter controle van de gegevens. Afgezien van de te nemen gegevensbeschermingmaatregelen is dat niet bezwaarlijk.

De GDPR/AVG staat dit gebruik toe want wetgeving is een van grondslagen voor het verwerken van persoonsgegevens. Sommige soorten wetgeving kun je wel ter discussie stellen, want bijvoorbeeld Wwft is naar mijn mening buitenproportioneel en schaadt de privacy van mensen. Het voldoet niet aan de Europese rechten van de mens.

Wat echt schadelijk kan zijn is het vastleggen van beelden (biometrische gegevens). Dat vinden sommige slechte banken een gerechtvaardigd belang. Daar ben ik het niet mee eens. Niet alleen omdat uitvoerende partijen zich een gerechtvaardigd belang toekennen die de privacy van mensen forse schade kan toebrengen. Bijvoorbeeld gebruik voor ontwikkel-, AI doeleinden of delen met overheden, waardoor het gebruikt kan worden voor (publieke) gezichtsherkenning.

Dat is waar je met goede reden bezwaar tegen zou moeten hebben of maken. Met persoonlijke identificatie is weinig mis, dus ASN doet het wat dat betreft goed.

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:47
Deze maand loopt mijn verlengingsactie bij Advanzia af. Nog geen bericht gehad, is er nog kans dat er een verlenging in zit zo in de laatste paar dagen, of hebben anderen al wel een aanbod gehad?

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
brabosnol1 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 06:27:Wilde bij ASN gaan sparen, je krijgt een bonus van 25,-
Helaas heeft de telefoon geen NFC (chip) en iemand langs de deur heb ik geen zin in.
Je kunt ook in persoon langs gaan bij een filiaal.
https://newsroom.asnbank....erk-na-ombouw-regiobank/#
Paspoort meenemen.

[ Voor 13% gewijzigd door Harry720A op 27-05-2026 11:28 ]

• xileS
  • Niet online
budjepaul schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:32:
Deze maand loopt mijn verlengingsactie bij Advanzia af. Nog geen bericht gehad, is er nog kans dat er een verlenging in zit zo in de laatste paar dagen, of hebben anderen al wel een aanbod gehad?
Bij mij ook. Een verlengactie komt altijd laat, maar nu nog met een paar dagen te gaan lijkt het mij wel te "laat".

Een ander probleem is dat ik al maanden geen mailtjes ontvang van Advanzia, dus er is denk ik zelfs een kleine kans dat ze wel een verlengactie hebben, maar dat ik helemaal geen bericht erover krijg 8)7 .

• mujentas
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-08 09:10
Ik heb een brief gehad van Centraal Beheer waar gevraagd wordt over de herkomst van mijn spaargeld. In de brief verwijzen ze naar deze pagina:

https://www.centraalbeheer.nl/financiele-diensten/opvallend

Ze vragen mij om documenten aan te leveren. Op die pagina zie ik een heleboel bronnen van herkomst staan, maar ik zie er geen spaargeld tussen staan en welke documenten daar voor nodig zijn.

Iemand een idee welke documenten benodigd zijn?

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:13
De bron van spaargeld kan niet spaargeld zijn. Het is ooit aangegroeid vanuit inkomen vanuit werk, erfenis, verkoop woning et cetera.

• mujentas
wibblemoo schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 13:22:
De bron van spaargeld kan niet spaargeld zijn. Het is ooit aangegroeid vanuit inkomen vanuit werk, erfenis, verkoop woning et cetera.
Dat snap ik, de bron is dan ook salaris. Maar wat moet ik dan aanleveren? Ik kan jaaropgaven en belastingaangiftes opsturen, maar tot hoe ver terug moet dat?

• wibblemoo
mujentas schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 13:25:
[...]

Dat snap ik, de bron is dan ook salaris. Maar wat moet ik dan aanleveren? Ik kan jaaropgaven en belastingaangiftes opsturen, maar tot hoe ver terug moet dat?
Bij inkomen uit werk ontvangen we graag bewijs waaruit je inkomen blijkt:
  • loonstroken van de laatste 3 maanden met daarop het inkomen en de naam en het adres van je werkgever, of
  • de laatste jaaropgave van je inkomen

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:51
mujentas schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 13:25:
[...]

Dat staat op die pagina ;)
3 loonstroken of 1 jaaropgave (in beide gevallen uiteraard de meest recente en niet van 2015 :+)

• mujentas
Ik had inderdaad gezien over de laatste 3 loonstroken. Misschien denk ik te moeilijk, maar wat hebben ze aan alleen de laatste 3 loonstroken als het spaargeld door de jaren heen is opgebouwd? Dat is niet aan te tonen op basis van maar 3 loonstroken?

• wibblemoo
mujentas schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 13:29:
Ik had inderdaad gezien over de laatste 3 loonstroken. Misschien denk ik te moeilijk, maar wat hebben ze aan alleen de laatste 3 loonstroken als het spaargeld door de jaren heen is opgebouwd? Dat is niet aan te tonen op basis van maar 3 loonstroken?
Het idee is om te bepalen of je inkomen strookt met de hoeveelheid spaargeld. Iemand met bijstand en 100k spaargeld geeft een red flag bijvoorbeeld.

Valt een hoop op af te dingen, maar het is een controle zullen we maar zeggen.

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:58
wibblemoo schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 13:30:
[...]

Het idee is om te bepalen of je inkomen strookt met de hoeveelheid spaargeld. Iemand met bijstand en 100k spaargeld geeft een red flag bijvoorbeeld.

Valt een hoop op af te dingen, maar het is een controle zullen we maar zeggen.
Bij zo'n vermogen behoud je geen bijstand.
Ze willen richting de overheid kunnen zeggen dat ze moeite hebben gedaan ihkv de Wwft.

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19:17
xileS schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:22:
[...]

Bij mij ook. Een verlengactie komt altijd laat, maar nu nog met een paar dagen te gaan lijkt het mij wel te "laat".

Een ander probleem is dat ik al maanden geen mailtjes ontvang van Advanzia, dus er is denk ik zelfs een kleine kans dat ze wel een verlengactie hebben, maar dat ik helemaal geen bericht erover krijg 8)7 .
Kennelijk weet Advanzia nog steeds niet wat ze na 31 mei 2026 willen gaan doen. De huidige campagne loopt dan af ("Die Kampagne endet am 31.05.2026"). Normaal is het wel al eerder bekend wat de volgende actie zal inhouden.

Renteverlengingsaanbod komt normaal ook eerder Deze keer (nog) niks. Ik had ze één keer al op de 7e van de maand, maar meestal rond de 20e (de 19e, de 20e, de 22e), en één keer pas op de 26e van de maand. Dat was toen wel ook een meimaand in 2025. Dus wie weet...

• W1ck1e
Coffeeroam schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 13:34:
[...]

Kennelijk weet Advanzia nog steeds niet wat ze na 31 mei 2026 willen gaan doen. De huidige campagne loopt dan af ("Die Kampagne endet am 31.05.2026"). Normaal is het wel al eerder bekend wat de volgende actie zal inhouden.

Renteverlengingsaanbod komt normaal ook eerder Deze keer (nog) niks. Ik had ze één keer al op de 7e van de maand, maar meestal rond de 20e (de 19e, de 20e, de 22e), en één keer pas op de 26e van de maand. Dat was toen wel ook een meimaand in 2025. Dus wie weet...
Kan het helpen om ruimte te maken voor een bijstorting van 5000 euro ?

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

W1ck1e schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 13:36:
[...]

Sinds wanneer geldt er een maximum saldo op Advanzia rekeningen?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• W1ck1e
fsfikke schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 13:40:
[...]

Sinds wanneer geldt er een maximum saldo op Advanzia rekeningen?
Voor mij wel. Bijvoorbeeld indien ik elders geen 5000 meer heb om te storten op Advanzia

[ Voor 16% gewijzigd door W1ck1e op 27-05-2026 13:59 ]

• Coffeeroam
W1ck1e schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 13:36:
[...]

Voor een Advanzia verlengingsaanbod is er soms de voorwaarde dat je €5000 moet bijstorten, maar soms niet, en krijg je het "zomaar". Áls ze nu eind mei nog een voorwaardelijk aanbod doen, ja, dan moet je die €5000 maar beter hebben klaarstaan, want je hebt dan maar 2 dagen tijd om te storten.

• W1ck1e
Coffeeroam schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 14:57:
[...]

Voor een Advanzia verlengingsaanbod is er soms de voorwaarde dat je €5000 moet bijstorten, maar soms niet, en krijg je het "zomaar". Áls ze nu eind mei nog een voorwaardelijk aanbod doen, ja, dan moet je die €5000 maar beter hebben klaarstaan, want je hebt dan maar 2 dagen tijd om te storten.
Mijn periode loopt eind juni af. Ik maak deze maand nog ruimte. Dan maar iets minder rente voor die 5k

• Rogers
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 31-08 01:32
Helaas geen verlengaanbod dit keer voor Advanzia, maar 1 keer gekregen. Erg jammer.

• Rogers
xileS schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:22:
[...]

Heb ook al maanden tijdje geen account statement meer ontvangen.

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-08 21:53
Hier na een aantal verlengingen ook geen verlengingsaanbod van Advanzia gekregen. Ik vermoed dat deze ook niet meer gaat komen en heb me vandaag aangemeld bij Consorsbank. Ruim een jaar geleden ook geprobeerd, maar toen de registratie niet afgemaakt omdat er allerlei formulieren moesten worden opgevraagd waar tijd overheen ging en ik uiteindelijk bij Advanzia belandde. Hopelijk gaat het aanmeldproces bij Consorsbank nu wel wat gemakkelijker. 3,4% voor 5 maanden is geen slechte deal voor dit moment.

• Coffeeroam
Roncom schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 16:46:
Hier na een aantal verlengingen ook geen verlengingsaanbod van Advanzia gekregen. Ik vermoed dat deze ook niet meer gaat komen en heb me vandaag aangemeld bij Consorsbank. Ruim een jaar geleden ook geprobeerd, maar toen de registratie niet afgemaakt omdat er allerlei formulieren moesten worden opgevraagd waar tijd overheen ging en ik uiteindelijk bij Advanzia belandde. Hopelijk gaat het aanmeldproces bij Consorsbank nu wel wat gemakkelijker. 3,4% voor 5 maanden is geen slechte deal voor dit moment.
Het gaat bij Consors wel wat soepeler dan een jaar geleden. De POSTIDENT gaat vlotjes. Maandag aangevraagd, vrijdag rekening open. Een week later krijg je nog 2 brieven, waarvan 1 een formulier is dat je moet terugsturen om je belastingwoonplaats te registreren.

• Rogers
Consors was echt een ramp hoeveel informatie en formulieren die willen. Heeft iets van 2 maanden gekost toen. Nooit meer. Bleek ook nog dat de rente periode al weken eerder was gaan lopen voordat ik de rekening pas had.

[ Voor 6% gewijzigd door Rogers op 27-05-2026 17:11 ]

• Roncom
Coffeeroam schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 17:08:
[...]

Het gaat bij Consors wel wat soepeler dan een jaar geleden. De POSTIDENT gaat vlotjes. Maandag aangevraagd, vrijdag rekening open. Een week later krijg je nog 2 brieven, waarvan 1 een formulier is dat je moet terugsturen om je belastingwoonplaats te registreren.
Hmm ja die belastingwoonplaats was toen omslachtig. Heb eerst moeten wachten tot ik daarvan een officiële brief van de overheid kreeg en daarna diende die nog opgestuurd te worden. Intussen was ik al met Advanzia in zee gegaan. Moet je wederom een belastingwoonplaats verzoek indienen en deze per post opsturen of voldoet een ander document en kan digitaal versturen ook?

• wibblemoo
W1ck1e schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 13:34:
[...]

Bij zo'n vermogen behoud je geen bijstand.
Ze willen richting de overheid kunnen zeggen dat ze moeite hebben gedaan ihkv de Wwft.
No shit. Het is een voorbeeld.

• W1ck1e
wibblemoo schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 17:43:
[...]

No shit. Het is een voorbeeld.
Vervang "bijstand" door een willekeurige andere uitkering. Is het dan ook een rode vlag ?
Of gaat het meer om de regelmaat van het inkomen, of de bron ?

[ Voor 11% gewijzigd door W1ck1e op 27-05-2026 17:57 ]

• wibblemoo
Dan is het een ander voorbeeld.

• W1ck1e
wibblemoo schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 17:57:
Dan is het een ander voorbeeld.
Het verschil is dat iemand met WW wel een ton mag en kan hebben en behouden.

• wibblemoo
Het gaat erom dat iemand met een laag inkomen, die opgeeft spaargeld uit werk heeft verkregen, wenkbrauwen doet fronsen en waarschijnlijk vervolgvragen krijgt.

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:45
Over een maand loopt bij mij Advanzia af, dan heb ik mijn 3 maanden achter de rug. Misschien dat ik een verlengingsaanbod krijg.

Maar als ik zo lees geeft Consorsbank 3,4% voor 5 maanden. Wat houdt mij dan tegen om niet over te stappen naar Consorsbank als Advanziabank met een aanbod komt met bijv. 2,3%?

mis ik iets?

• W1ck1e
hoihoi66 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 20:27:
Over een maand loopt bij mij Advanzia af, dan heb ik mijn 3 maanden achter de rug. Misschien dat ik een verlengingsaanbod krijg.

Maar als ik zo lees geeft Consorsbank 3,4% voor 5 maanden. Wat houdt mij dan tegen om niet over te stappen naar Consorsbank als Advanziabank met een aanbod komt met bijv. 2,3%?

mis ik iets?
Wellicht Consorsbank zelf. Account openen lukt niet iedereen.

• hoihoi66
W1ck1e schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 20:32:
[...]

Wellicht Consorsbank zelf. Account openen lukt niet iedereen.
Waar lopen mensen tegenaan? Na het openen is het geen probleem neem ik aan?

• Harry720A
  • Niet online
wibblemoo schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 18:11:
Het gaat erom dat iemand met een laag inkomen, die opgeeft spaargeld uit werk heeft verkregen, wenkbrauwen doet fronsen en waarschijnlijk vervolgvragen krijgt.
Het zou fijn zijn dat o.a. CB binnen 14 dagen na opening lastige/intieme vragen stelt over de herkomst van geld.
Heeft de klant nog de gelegenheid het saldo daar kosteloos weg te trekken / deposito te herroepen.
https://www.centraalbehee...g/rekening-eerder-stoppen

[ Voor 8% gewijzigd door Harry720A op 27-05-2026 20:41 ]

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

Harry720A schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 20:40:
[...]
Het zou fijn zijn dat o.a. CB binnen 14 dagen na opening lastige/intieme vragen stelt over de herkomst van geld.
Heeft de klant nog de gelegenheid het saldo daar kosteloos weg te trekken / deposito te herroepen.
Als je geld weghaalt is dat op zich geen reden voor de bank om geen gegevens in het kader van Wwft te verzamelen. Daarentegen gaan die vragen soms veel te ver en zijn ze a priori al onzinnig, want gebaseerd op incorrecte aannames of situaties die niet van toepassing zijn.

• Harry720A
  • Niet online
mrmrmr schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 20:49:
[...]Als je geld weghaalt is dat op zich geen reden voor de bank om geen gegevens in het kader van Wwft te verzamelen.
Banken dreigen meestal je saldo onbereikbaar te maken (diefstal). Weg is dan maar weg daar.
Daarnaast dreigen ze een melding te doen aan één of ander boevenregister. Nooit meer iets van gehoord of gezien. Geen ME in de straat.

• Spacman
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 31-08 13:55
Volkswagenbank biedt tot 3,1% (2- en 3 jaar) rente op hun "Plus Sparbrief" waarbij de jaarlijkse rente gekapitaliseerd (dus bij de hoofdsom opgeteld) wordt. Maar... is dit nu een deposito of een obligatie? M.a.w. is de Duitse variant van het DGS en het Nederlandse belastingtarief voor spaargeld van toepassing of moet ik dit als een belegging zien. Iemand die hierover kennis en/of ervaring heeft? Bron: Sparbrief: feste Zinsen & freie Laufzeit

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22:35
Spacman schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 21:39:
Volkswagenbank biedt tot 3,1% (2- en 3 jaar) rente op hun "Plus Sparbrief" waarbij de jaarlijkse rente gekapitaliseerd (dus bij de hoofdsom opgeteld) wordt. Maar... is dit nu een deposito of een obligatie? M.a.w. is de Duitse variant van het DGS en het Nederlandse belastingtarief voor spaargeld van toepassing of moet ik dit als een belegging zien. Iemand die hierover kennis en/of ervaring heeft? Bron: Sparbrief: feste Zinsen & freie Laufzeit
Als je de voorwaarden leest zie je dat de inleg tot 100k gedekt is door het Duits DGS. Dat impliceert een gewoon termijndeposito. Google AI geeft een vergelijkbaar resultaat. De aangeboden interest is courant voor termijndeposito's. Goed gevonden ook.

• Coffeeroam
Roncom schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 17:24:
[...]

Hmm ja die belastingwoonplaats was toen omslachtig. Heb eerst moeten wachten tot ik daarvan een officiële brief van de overheid kreeg en daarna diende die nog opgestuurd te worden. Intussen was ik al met Advanzia in zee gegaan. Moet je wederom een belastingwoonplaats verzoek indienen en deze per post opsturen of voldoet een ander document en kan digitaal versturen ook?
Ik hoefde niet eens een bewijs van woonplaats te leveren, maar dat kwam misschien omdat ik al eerder een rekening had gehad. Het formulier met de "eigen verklaring" kan per fax (zoals men dat in de vorige eeuw deed) en per post. Heb het maar per post gedaan dus.

• Coffeeroam
Harry720A schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 20:40:
[...]
Je kunt gewoon binnen 14 dagen het deposito herroepen.

• Sander12
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 22:43
Avarda Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verhogen van 1,95% p.j. naar 2,00% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 28.05.2026.

• zing
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Bij NIBC een kleine actie maar toch de moeite waard?
Vakantiegeld actie: ontvang €25 extra
Open vóór 5 juni een NIBC Spaarrekening of NIBC Kwartaalspaarrekening
Stort minimaal €500
Ontvang in juni het extraatje van €25 voor bijvoorbeeld je vakantie, ontspanning of spaardoelen
https://nibc.nl/particulieren/sparen/vakantiegeld

[ Voor 8% gewijzigd door zing op 28-05-2026 12:39 ]

• Impuls-1
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 30-08 00:42
Frankenstein schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 22:51:
[...]

Als je de voorwaarden leest zie je dat de inleg tot 100k gedekt is door het Duits DGS. Dat impliceert een gewoon termijndeposito. Google AI geeft een vergelijkbaar resultaat. De aangeboden interest is courant voor termijndeposito's. Goed gevonden ook.
Aan AI vragen? Misschien wel het grootste risico bij geldzaken. Ik ben bij AI al tegen zoveel fouten aangelopen. AI zoekt ook voornamelijk op internet, en daar staat heel veel onzin.

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:24
wibblemoo schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 18:11:
Mijn inkomen is benedengemiddeld, maar mijn spaargeld bovengemiddeld. (dat laatste doordat gedurende vele jaren uitgaven zelfs nog lager dan lage loon :-( )

Dus gefronste wenkbrouwen en blokkering?

Internet Budget Thuis 100/29Mbps; Modem Draytek Vigor 2765 Telefoon Siemens C470IP via Fritz!box 7260; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cheapbuzzer.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:52
Gekke redenatie eigenlijk inderdaad :P

Iemand met een flink inkomen en flinke schulden is niet zo opmerkelijk, want >> meer uitgegeven dan er binnen kwam cq boven zijn/haar stand geleefd en/of pech gehad.

De andere kant op, weinig inkomen, altijd zuinig geweest, gespaard en misschien wat gunstig belegt. Daarmee geen geen schulden en juist wat vermogen is dan ineens opmerkelijk :P

• wibblemoo
sipjohn schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 13:06:
[...]

Mijn inkomen is benedengemiddeld, maar mijn spaargeld bovengemiddeld. (dat laatste doordat gedurende vele jaren uitgaven zelfs nog lager dan lage loon :-( )

Dus gefronste wenkbrouwen en blokkering?
Nee wenkbrauwen en vervolgvragen mogelijkerwijs.

• Harry720A
  • Niet online
B-Real schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 13:11:
Gekke redenatie eigenlijk inderdaad :P

Iemand met een flink inkomen en flinke schulden is niet zo opmerkelijk, want >> meer uitgegeven dan er binnen kwam cq boven zijn/haar stand geleefd en/of pech gehad.

De andere kant op, weinig inkomen, altijd zuinig geweest, gespaard en misschien wat gunstig belegt. Daarmee geen geen schulden en juist wat vermogen is dan ineens opmerkelijk :P
Dus ..rentenieren is in eerste instantie verdacht.
Overigens, een administratie is men niet verplicht te bewaren.
Bijv. een paar jaar geleden een vette erfenis gekregen? Hoeft men niet te bewijzen.
Geen bewaarplicht voor particulieren
Particulieren hoeven hun administratieve gegevens (zoals bankafschriften en loonstrookjes) niet verplicht te bewaren.
https://www.rijksoverheid...ele-administratie-bewaren

[ Voor 29% gewijzigd door Harry720A op 28-05-2026 13:26 ]

• wibblemoo
Moeten we echt overal 'ja maar' reacties op plaatsen?

Feit is dat KYC/AML onderzoeken bestaan en banken en financiële instellingen zich hieraan hebben te houden. Kun je onzinnig vinden maar doet niets af aan het bestaan van deze verplichting. Dus je zult er mee geconfronteerd worden vroeg of laat.

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Mail van DHB over rente aanpassingen vanaf vandaag : https://www.dhbbank.nl/rentetarieven

• Harry720A
  • Niet online
wibblemoo schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 13:46:
Moeten we echt overal 'ja maar' reacties op plaatsen?
Feit is dat KYC/AML onderzoeken bestaan, banken en financiële instellingen zich hieraan hebben te houden. Kun je onzinnig vinden maar doet niets af aan het bestaan van deze verplichting. Dus je zult er mee geconfronteerd worden vroeg of laat.
Banken proberen gewoon zoveel mogelijk informatie (€€€) te verzamelen met zelfbedachte regels en een hoop boe-geroep.
Als je goed gelezen hebt hoeft een particulier geen financiële administratie te bewaren. Dan hoeft of kan het ook niet overlegd worden. Sowieso niet aan een particuliere onderneming..

• W1ck1e
Weet iemand hier of bij de Consorsbank Tagesgeld rekening (die met die mooie rente) stortingen en opnames ook in het weekend verwerkt worden ?

edit: En waar ik de opgebouwde rente kan zien ?

[ Voor 15% gewijzigd door W1ck1e op 28-05-2026 17:14 ]

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:01
Harbo schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 13:51:
Mail van DHB over rente aanpassingen vanaf vandaag : https://www.dhbbank.nl/rentetarieven
Ik ben op die link geweest maar wat is nu de wijziging? Alleen een link droppen is niet zo informatief.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:11
Mensen, zojuist heb ik dan weer eens de bekende Advanzia verlenging van 3 maanden gekregen, 3,14 % nu tot eind september.

Dit is voor mij de tweede keer achter elkaar. Ze zijn dus mails aan het uitsturen nu.

• wibblemoo
Good news for you!

Starting July 1, 2026, we are extending the attractive special interest rate for an additional 3 months.

This means that your entire balance will continue to earn the profitable special interest rate of 3.40% effective p.a. (3.35 % nominal p.a.) until and including September 30, 2026.

As usual, you will see the interest rate on your next account statement.
Volgens mij liep mijn initiële periode tot 30 juni, dus ze zijn ruim op tijd dit keer.

[ Voor 9% gewijzigd door wibblemoo op 28-05-2026 15:30 ]

• Rene85
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ter info: zojuist een mail van Advanzia dat de actierente a 3.4% met 3 maanden verlengd is. Hij zou eind juni aflopen, maar nu t/m september ("until and including September 30").

Account 3 maanden terug geopend, direct erna geld gestort en daarna geen stortingen en onttrekkingen meer.

• Pythoon1977
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:33
hoihoi66 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 20:27:

mis ik iets?
Bij mij zou eind juni de actieperiode van Advanzia aflopen, maar ik krijg zojuist al een verlengingsaanbod voor 3,4% tot 30 september. Het is de eerste verlenging, maar wel ruim op tijd aangekondigd/aangboden in mijn geval. En een nette rente, dus ik laat het nog maar een paar maanden staan.

• wibblemoo
Harry720A schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 13:52:
[...]
Banken proberen gewoon zoveel mogelijk informatie (€€€) te verzamelen met zelfbedachte regels en een hoop boe-geroep.
Als je goed gelezen hebt hoeft een particulier geen financiële administratie te bewaren. Dan hoeft of kan het ook niet overlegd worden. Sowieso niet aan een particuliere onderneming..
Die regels zijn niet zelf bedacht, kost ze alleen maar geld. Maar keep fightin’ windmills.

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:24
Rogers schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 16:35:
[...]

Heb ook al maanden tijdje geen account statement meer ontvangen.
sorry zie dat ewr nog een aantal voor mij zijn, met dezelfde email

[ Voor 54% gewijzigd door sipjohn op 28-05-2026 15:36 ]

Internet Budget Thuis 100/29Mbps; Modem Draytek Vigor 2765 Telefoon Siemens C470IP via Fritz!box 7260; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cheapbuzzer.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
DjoeC schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 14:36:
[...]

Ik ben op die link geweest maar wat is nu de wijziging? Alleen een link droppen is niet zo informatief.
Geldig vanaf 28-05-2026 niet gezien?

• W1ck1e
Harbo schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 16:28:
[...]

Dat staat er inderdaad bij, maar niet wat die rente gisteren nog was. Kan jij niet zoveel aan doen, maar is een omissie van DHB.

• RobertMe
Harbo schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 16:28:
[...]

En wat was geldig tot 27-5? ;) Ik had de mail zelf ook. En heb me ook afgevraagd "wat was het oude dan?" (en ja, de "Geldig vanaf" kolom heb ik gezien, maar dat gaat dus alleen over nu en niet over tot vandaag / hoeveel ze verhoogd hebben).

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-08 09:34
wibblemoo schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 15:29:
[...]

Volgens mij liep mijn initiële periode tot 30 juni, dus ze zijn ruim op tijd dit keer.
Ah, ik kreeg ook een 3,10% verlenging t/m eind september - maar ik had natuurlijk liever die van 3,35% gehad :+

• xileS
  • Niet online
wibblemoo schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 15:29:
[...]

En @Rene85 @Pythoon1977

Valt mij op dat jullie vorige periode allemaal t/m 30 juni is. Die van mij is t/m 31 mei en ik heb geen mail ontvangen.

Ik heb even in mijn mailbox terug gekeken en volgens mij is het bij mij 4x verlengd geweest. Wellicht is dit de max?

Verder ontvang ik al een tijdje geen mails meer van Advanzia (zoals eerder gemeld, geen maandelijkse overzichten en ook geen storting en onttrekkingen mails). Jullie niet ook toevallig last van?

Iig als ik morgen geen mail heb, dan ga ik er maar vanuit dat ik saldo na een jaar toch maar weer ga verplaatsen.

• Rene85
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
@xileS ben pas sinds begin maart bij Advanzia, dus net pas mijn eerste verlenging. Hiervoor ook geen eerdere accounts daar gehad. Heb 'gewoon' 2x mijn maandelijkse account statement ontvangen, dus mails komen binnen.

4x verlenging is best netjes, jammer wanneer het eindigt, maar je hebt grofweg een jaar een zeer goede rente gehad moet je maar denken

• Coffeeroam
xileS schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 17:20:
[...]

En @Rene85 @Pythoon1977

Valt mij op dat jullie vorige periode allemaal t/m 30 juni is. Die van mij is t/m 31 mei en ik heb geen mail ontvangen.

Ik heb even in mijn mailbox terug gekeken en volgens mij is het bij mij 4x verlengd geweest. Wellicht is dit de max?

Verder ontvang ik al een tijdje geen mails meer van Advanzia (zoals eerder gemeld, geen maandelijkse overzichten en ook geen storting en onttrekkingen mails). Jullie niet ook toevallig last van?

Iig als ik morgen geen mail heb, dan ga ik er maar vanuit dat ik saldo na een jaar toch maar weer ga verplaatsen.
4x lijkt inderdaad het maximaal aantal verlengingen. Heb ook geen verlenging meer gekregen nu. Dan gaan we maar weer opzeggen!

Die 4 verlengingen waren inderdaad wel goed voor 1 jaar en 3 maanden mooie rente.

• Coffeeroam
W1ck1e schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 13:57:
Weet iemand hier of bij de Consorsbank Tagesgeld rekening (die met die mooie rente) stortingen en opnames ook in het weekend verwerkt worden ?

edit: En waar ik de opgebouwde rente kan zien ?
Consors doet inkomende en uitgaande overboekingen instant (zet wel je instant-limiet hoog genoeg bij opnames!). Ze deden dat zelfs op 1 mei, dus ik denk ook in de weekenden. Let wel: als je niet oplet is het SEPA, dus goed kijken voordat je klikt.

De opgebouwde rente kan je niet zien (maar ik weet dat je dat zelf altijd goed bijhoudt :) ). Op je afschrift in Juni kun je de rente zien (in Euro's, niet in procenten).

[ Voor 3% gewijzigd door Coffeeroam op 28-05-2026 17:38 ]

• W1ck1e
Coffeeroam schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 17:35:
[...]

Consors doet inkomende en uitgaande overboekingen instant (zet wel je instant-limiet hoog genoeg bij opnames!). Ze deden dat zelfs op 1 mei, dus ik denk ook in de weekenden. Let wel: als je niet oplet is het SEPA, dus goed kijken voordat je klikt.
...
Vandaag getest met ASN & ING: asn is WEL instant heen en weer, ing heen en weer NIET instant.
De volgende dag zijn de transacties wel instant. Waarschijnlijk wilde ING eerst even snuffelen aan de nieuwe rekening.
En op zaterdag is het ook instant heen en weer van/naar beide banken. Mooie rente voor een rekeningen met instant opnames en stortingen.

De eerste indruk na succesvol openen van de Consorsbank rekening een positief beeld van de bank.

Wel moet ik nog even een "Erklarung bezuglich Steuerkonformitat" invullen, ondertekenen en fax-en of posten. Post kost 2,11 euro. Dat moet dan maar.

[ Voor 35% gewijzigd door W1ck1e op 30-05-2026 12:03 ]

• Tukkie
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 30-08 12:49
Coffeeroam schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 17:31:
[...]

4x lijkt inderdaad het maximaal aantal verlengingen. Heb ook geen verlenging meer gekregen nu. Dan gaan we maar weer opzeggen
En dat opzeggen kan dat ergens in de app? Ik zie daarover niks staan. Hoe zeggen jullie op bij advanzia?

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:47
Coffeeroam schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 17:31:
[...]

4x lijkt inderdaad het maximaal aantal verlengingen. Heb ook geen verlenging meer gekregen nu. Dan gaan we maar weer opzeggen!

Die 4 verlengingen waren inderdaad wel goed voor 1 jaar en 3 maanden mooie rente.
Ik heb meer het idee dat ze nu niemand met eindmaand mei een verlenging geven, niet zozeer gebaseerd op het aantal (eerdere) verlengingen. Mijn rente-tarief is 1x verlengd (dus 2x 3 maanden gehad) en loopt tot eind deze maand, en ik heb ook geen bericht gehad nu.

• Divine Chlorine
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:13
Tukkie schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 17:59:
[...]

En dat opzeggen kan dat ergens in de app? Ik zie daarover niks staan. Hoe zeggen jullie op bij advanzia?
Voor zover ik weet heeft Advanzia geen app voor het spaarkonto. Opzeggen kan via hun webportaal via de PC: kies voor "Help" aan de linkerkant van je menu en dan kan je een bericht sturen met het topic "Cancellation". Schrijf dat je de rekening wil opzeggen en geef voor de zekerheid je konto nummer, naam en adres etc. door in het bericht. Als het goed is krijg je dan een e-mail met een bevestiging van opzeggen. Zorg vantevoren dat je al je geld er van af hebt gehaald.

• hoihoi66
Pythoon1977 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 15:31:
[...]

Bij mij zou eind juni de actieperiode van Advanzia aflopen, maar ik krijg zojuist al een verlengingsaanbod voor 3,4% tot 30 september. Het is de eerste verlenging, maar wel ruim op tijd aangekondigd/aangboden in mijn geval. En een nette rente, dus ik laat het nog maar een paar maanden staan.
Ik vandaag dezelfde mail, dus laat het lekker nog 3 maanden staan toppie!

• Harry720A
  • Niet online
wibblemoo schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 15:31:
[...]Die regels zijn niet zelf bedacht, kost ze alleen maar geld. Maar keep fightin’ windmills.
Wel zelf bedacht. Filiaalhouder heeft dat vorige week nog beaamt. :Y Verder heb ik een prima RechtsBijstandverzekering. 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Harry720A op 28-05-2026 21:49 ]

• wibblemoo
Harry720A schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 21:45:
[...]
Wel zelf bedacht. Filiaalhouder heeft dat vorige week nog beaamt. :Y Verder heb ik een prima RechtsBijstandverzekering. 8)
Beaamd.

De WFT en AML richtlijnen zijn gewoon wetgeving.

• RobertMe
wibblemoo schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 22:48:
[...]

Beaamd.

De WFT en AML richtlijnen zijn gewoon wetgeving.
En niet alleen dat. Maar alle (groot)banken hebben al forse boetes gehad voor het niet correct naleven ervan. Daarom dat ze steeds meer en meer gegevens zijn gaan opvragen. Als de toezichthouder zegt "jullie doen er te weinig aan" gaan ze gewoon veel meer data verzamelen zodat het lijkt alsof ze wel voldoende doen.

• wibblemoo
RobertMe schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 22:54:
[...]

En niet alleen dat. Maar alle (groot)banken hebben al forse boetes gehad voor het niet correct naleven ervan. Daarom dat ze steeds meer en meer gegevens zijn gaan opvragen. Als de toezichthouder zegt "jullie doen er te weinig aan" gaan ze gewoon veel meer data verzamelen zodat het lijkt alsof ze wel voldoende doen.
Je moet wel onderscheiden tussen de KYC onderzoeken voor zakelijke en private banking klanten met bijvoorbeeld vage eigendomsstructuren en een spaarder met z’n tonnetje. Bij die laatste is de hoeveelheid informatie die gevraagd wordt in de regel echt beperkt.

• Harry720A
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 22:54:
[...]En niet alleen dat. Maar alle (groot)banken hebben al forse boetes gehad voor het niet correct naleven ervan. Daarom dat ze steeds meer en meer gegevens zijn gaan opvragen. Als de toezichthouder zegt "jullie doen er te weinig aan" gaan ze gewoon veel meer data verzamelen zodat het lijkt alsof ze wel voldoende doen.
En de klant is de pineut door die zelfbedachte regels. Dat wil nog niet zeggen dat je er in mee hoeft gaan. Helaas zijn er bosjes klanten die spoorslags op hun rug gaan liggen.
Gelukkig gaan de financiële grenzen naar het buitenland inmiddels steeds verder open. Daar zijn ze over het algemeen een stuk hoffelijker.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:44

Barrycade

Through the...

Harry720A schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 23:23:
[...]
En de klant is de pineut door die zelfbedachte regels. Dat wil nog niet zeggen dat je er in mee hoeft gaan. Helaas zijn er bosjes klanten die spoorslags op hun rug gaan liggen.
Gelukkig gaan de grenzen naar het buitenland inmiddels steeds verder open. Daar zijn ze over het algemeen een stuk hoffelijker.
Denk dat je niet te overtuigen bent, maar als je postcode "verkeerd" is en je even 25k stalt bij CB kan dat een CAPTCHA triggeren. Denk dat veel tweakers even vergeten dat de gemiddelde veel reagerder hier royaal boven de mediaan en wellicht het gemiddelde valt van het spaargeld dat gebruikelijk is in NL. https://www.bank.nl/kennisbank/sparen-per-maand/ Maar het kan ook zijn dat de melder hier toevallig uit de steekproef is gekomen.

Ik heb zelf hier nog niet gelezen dat Raisin gebruikers of andere buitenlandse bank gebruikers hier tegenaan gelopen zijn. Maar wellicht zijn die er wel.

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 01:03
Ik o.a. bij Openbank, Santander en Trade Republic.

• W1ck1e
Mailtje van Raisin:
De variabele rente op de spaarrekening van BW-Bank bedraagt vanaf 01.06.2026 tot het einde van de kalendermaand 1,96% p.j. De huidige rente bedraagt 1,92% p.j.

Opmerking: zoals overeengekomen ontvangt u altijd minstens 10% van de ECB-depositorente. Voor het einde van iedere kalendermaand wordt u opnieuw geïnformeerd over de rente.

Let op: als de ECB-depositorente wijzigt, kan BW-Bank ook tussentijds de rente op de spaarrekening aanpassen. In dat geval wordt u daar tijdig over geïnformeerd.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:02

Richard

Kuru Kuru Kururin

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 198% gewijzigd door Richard op 29-05-2026 07:29 ]

20*350ZO45°

• Coffeeroam
Het is beter om helemaal niets bij de opmerkingen te schrijven als je bedragen naar je eigen rekening elders overboekt en terug. Dan komen er ook geen/minder vragen.

• W1ck1e
Coffeeroam schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 07:48:
[...]

Het is beter om helemaal niets bij de opmerkingen te schrijven als je bedragen naar je eigen rekening elders overboekt en terug. Dan komen er ook geen/minder vragen.
Dat kan, maar volgens mij heb ik nooit problemen gehad met omschrijvingen als "spaargeld", "depo", "komt van gar". Die omschrijvingen zijn voor mij soms wel handig.

• Coffeeroam
Tukkie schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 17:59:
[...]

Opzeggen doe je via een bericht in je eigen webomgeving van Advanzia. Klik op "Help" in het rechterpanel (Engelse versie), kies als onderwerp "cancallation" of iets als "Kündigung" en schrijf dat je je rekening wil "kündigen".

• W1ck1e
Coffeeroam schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 07:53:
[...]

Opzeggen doe je via een bericht in je eigen webomgeving van Advanzia. Klik op "Help" in het rechterpanel (Engelse versie), kies als onderwerp "cancallation" of iets als "Kündigung" en schrijf dat je je rekening wil "kündigen".
Moet je niet ook nog expliciet de username laten verwijderen, om later opnieuw klant worden mogelijk te maken met dezelfde username ?

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:01
Coffeeroam schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 07:48:
[...]

Ik gebruik eigenlijk alleen maar (naast blanco) "van spaarrekening" of "naar spaarrekening". Vooral om af/bijschrijvingen op mijn hoofdrekeing te kunnen filteren.

• namliam_eht
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 31-08 15:27
Ik mis bij (heel veel) van de spaar rekeningen een mogelijkheid om gepland geld over te boeken van de spaarrekening naar mijn betaal rekening.

Nog meer mis ik de mogelijkheid om maandelijks/wekelijks geld over te boeken van mijn spaarrekening.

• Sander12
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 22:43
Klarna

we willen je informeren dat de rente voor je flex rekening verandert.
Huidige rente1,85%

Nieuwe rente (vanaf vandaag)*1,95%

• Coffeeroam
W1ck1e schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 07:57:
[...]

Moet je niet ook nog expliciet de username laten verwijderen, om later opnieuw klant worden mogelijk te maken met dezelfde username ?
Dat is bij mij nog nooit nodig geweest. Ik heb tot nu toe 3 opeenvolgende usernames gebruikt zonder de oude te verwijderen. Behalve dat ik cookies weggooi, dat is altijd handig.

• Justie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-07 18:52
Coffeeroam schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 11:17:
[...]

Dat is bij mij nog nooit nodig geweest. Ik heb tot nu toe 3 opeenvolgende usernames gebruikt zonder de oude te verwijderen. Behalve dat ik cookies weggooi, dat is altijd handig.
Dat is raar....bij mij vult het systeem automatisch al een usernaam in, en die kan ik niet wijzigen. Ik maak dan een nieuw password aan, maar dan komt het probleem van "username already exists" melding.

(update blokkade Advanzia: nog steeds geblokkeerd, weer geen antwoord op mijn email. Ik heb ze vanochtend weer gebeld. Ik kreeg dezelfde man van de klantenservice aan de lijn. Hij vond het schokkend dat er nog steeds niks gebeurd was. Hij begrijpt er niks van. Weer excuses. Hij gaat weer een bericht sturen naar de afdeling die over blokkades gaat. Ik heb geëist dat hij het daar niet bij laat en zelf volgende week kijkt of het probleem verholpen is. Hij belt mij nu dinsdag met een update....wordt vervolgd ).

• Roncom
Vandaag onderstaand bericht gekregen, vooralsnog verloopt het aanmeldproces vrij vlotjes bij Consorsbank:
wir haben gute Nachrichten: Ihr Tagesgeldkonto mit Wertpapierdepot zur Vorgangsnummer Qxxxxxx ist eröffnet.
Sie sind neu bei der Consorsbank?
Dann erhalten Sie in den nächsten Tagen Ihren persönlichen Willkommensbrief und getrennt davon Ihre Zugangsdaten per Post.

• Coffeeroam
Justie schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 12:14:
[...]

Dat is raar....bij mij vult het systeem automatisch al een usernaam in, en die kan ik niet wijzigen. Ik maak dan een nieuw password aan, maar dan komt het probleem van "username already exists" melding.

(update blokkade Advanzia: nog steeds geblokkeerd, weer geen antwoord op mijn email. Ik heb ze vanochtend weer gebeld. Ik kreeg dezelfde man van de klantenservice aan de lijn. Hij vond het schokkend dat er nog steeds niks gebeurd was. Hij begrijpt er niks van. Weer excuses. Hij gaat weer een bericht sturen naar de afdeling die over blokkades gaat. Ik heb geëist dat hij het daar niet bij laat en zelf volgende week kijkt of het probleem verholpen is. Hij belt mij nu dinsdag met een update....wordt vervolgd ).
Had je vóór het invullen van de nieuwe aanvraag wel alle cookies van Advanziabank verwijderd?

Ja, ik heb wel eens dat mijn browser een oude gebruikersnaam automatisch invult, maar die kan ik gewoon overschrijven.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:44

Barrycade

Through the...

namliam_eht schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 10:03:
Ik mis bij (heel veel) van de spaar rekeningen een mogelijkheid om gepland geld over te boeken van de spaarrekening naar mijn betaal rekening.

Nog meer mis ik de mogelijkheid om maandelijks/wekelijks geld over te boeken van mijn spaarrekening.
Denk dat je wel snapt waarom een spaarbank daar niet echt tijd in willen steken? De bedoeling is je geld te gebruiken, niet dat je er iedere week van alles af haalt.

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Nou, mbt Advanzia maak ik gewoon na bevestiging en toekenning van het bankrekeningnummer het spaarbedrag over. Een paar dagen voordat de actierente verloopt stuur ik een email dat ik mijn rekening wil opheffen en dat werkt tot nu toe prima. Tussentijds hoef ik niet in te loggen, dus ik maak niet eens een account voor de online omgeving aan.

• Rogers
Iemand al eens geprobeerd om Advanzia voor een verlenging te vragen?

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:48

Oekol

waka waka hey hey

Rogers schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 19:02:
Ik zoek de zoek functie eens gebruiken als ik jou was ;)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• TvanW
  • Niet online
Is de 1e keer dat ik deze vraag zie :+

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:48

Oekol

waka waka hey hey

TvanW schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 19:49:
[...]

Is de 1e keer dat ik deze vraag zie :+
Alleen al de combinatie 'Advanzia verlengen' geeft al 9 pagina's. :X

Verkeerde gequote @Rogers

[ Voor 6% gewijzigd door Oekol op 30-05-2026 19:52 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Rogers
Oekol schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 19:12:
[...]

Ik zoek de zoek functie eens gebruiken als ik jou was ;)
Als je Advanzia zoekt krijg je 75 pagina's. Waarvan ik tientallen ooit al eens gelezen heb en niet kan herinneren dat ik dat heb gezien, al geloof ik best dat het er ergens staat.

En dan is recent ook nog relevant want beleid kan veranderen (en lijkt het nu mbt automatisch verlengen).

[ Voor 30% gewijzigd door Rogers op 30-05-2026 20:03 ]

• xileS
  • Niet online
Opzeggen en opnieuw aanvragen is makkelijker.

Laatste x dat ik hierover las, kan je na opzeggen al gelijk opnieuw een rekening openen tegen de geldende actie tarief. Weet niet of dat nog steeds zo is.

Iig ik heb een TR rekening geopend tegen 3%. Als het genoeg scheelt, maak ik weer een nieuwe Advanzia account aan.

TR vervangt dan lekker mijn leaseplan/Ayvens rekening, merk dat het ook beschikt over instant payment. Handig voor als spaarrekening.

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-08 21:33
W1ck1e schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 07:57:
[...]

Ik heb mijn oude username laten verwijderen. Daartoe had ik eerder vanavond een mail naar de klantenservice gestuurd. Geloof het of niet, ik heb deze zelfde zaterdagavond nog een mail ontvangen met stappen om een nieuwe gebruikersnaam aan te maken. De oude hadden ze gewist.
Eerdere pogingen om mijn vorige gebruikersnaam opnieuw te gebruiken lukten namelijk niet.
Nu hopen op de 3,14% voor 'Neukunden'.

Update: In de mail staat klip en klaar: "Sie gelten als Neukunde.", ik geld als nieuwe klant, dus krijg de actierente. :)

[ Voor 9% gewijzigd door FreshM op 30-05-2026 21:45 ]

Pagina: 1 ... 197 ... 211 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Politieke achtergrond kan hier: Het Nederlandse belastingstelsel

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of Vermogensrendementheffing 2.0 deel 2 terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic, net als Advanzia Het Grote Advanzia Topic

We willen hier geen persoonlijke updates zien ( a la 'ik ook', 'bevestiging gehad'), dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling