• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

hoihoi66 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 08:16:
[...]

Hoe zit het bij Advanzia? Bij geld versturen een controle richt hen of wanneer het geld wordt afgeboekt en richting NL komt?

Heb er niks over gelezen en zit er nog een maand.
Bij inboeken richting Advanzia (of elke andere bank) kan je vragen krijgen. Maar dat is ook niet altijd zo hoor. Of misschien onthouden ze die gegevens ook na opzeggen en opnieuw aanmelden.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

brabosnol1 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 06:27:
Helaas heeft de telefoon geen NFC (chip) en iemand langs de deur heb ik geen zin in.

Waarom wil ASN de chip op je identiteitsbewijs uitlezen? Ik heb helemaal geen chip op mijn identiteitsbewijs...

Vond dit nog:

https://www.johannakoopman.nl/id-check-bank/
Zoals gezegd, die chip heeft iedereen op zijn ID, het bevat de persoonsgegevens die ook op de ID staan afgedrukt. Dat is nog geen reden dat een chip ok is, maar het is niet helemaal slecht. Het meest slechte eraan is dat kwaadwillenden de RF chip ook op afstand kunnen uitlezen. Je moet dus je paspoort of ID kaart beschermen tegen dat soort aanvallen.

Johanna Koopman is er inmiddels ook achter dat ASN doet wat de wetgever verlangt: controleren en opslaan van persoonsgegevens. Die staan op die chip. Dat is vooral handig ter controle van de gegevens. Afgezien van de te nemen gegevensbeschermingmaatregelen is dat niet bezwaarlijk.

De GDPR/AVG staat dit gebruik toe want wetgeving is een van grondslagen voor het verwerken van persoonsgegevens. Sommige soorten wetgeving kun je wel ter discussie stellen, want bijvoorbeeld Wwft is naar mijn mening buitenproportioneel en schaadt de privacy van mensen. Het voldoet niet aan de Europese rechten van de mens.

Wat echt schadelijk kan zijn is het vastleggen van beelden (biometrische gegevens). Dat vinden sommige slechte banken een gerechtvaardigd belang. Daar ben ik het niet mee eens. Niet alleen omdat uitvoerende partijen zich een gerechtvaardigd belang toekennen die de privacy van mensen forse schade kan toebrengen. Bijvoorbeeld gebruik voor ontwikkel-, AI doeleinden of delen met overheden, waardoor het gebruikt kan worden voor (publieke) gezichtsherkenning.

Dat is waar je met goede reden bezwaar tegen zou moeten hebben of maken. Met persoonlijke identificatie is weinig mis, dus ASN doet het wat dat betreft goed.

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11:21
Deze maand loopt mijn verlengingsactie bij Advanzia af. Nog geen bericht gehad, is er nog kans dat er een verlenging in zit zo in de laatste paar dagen, of hebben anderen al wel een aanbod gehad?

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
brabosnol1 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 06:27:Wilde bij ASN gaan sparen, je krijgt een bonus van 25,-
Helaas heeft de telefoon geen NFC (chip) en iemand langs de deur heb ik geen zin in.
Je kunt ook in persoon langs gaan bij een filiaal.
https://newsroom.asnbank....erk-na-ombouw-regiobank/#
Paspoort meenemen.

[ Voor 13% gewijzigd door Harry720A op 27-05-2026 11:28 ]

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
budjepaul schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:32:
Deze maand loopt mijn verlengingsactie bij Advanzia af. Nog geen bericht gehad, is er nog kans dat er een verlenging in zit zo in de laatste paar dagen, of hebben anderen al wel een aanbod gehad?
Bij mij ook. Een verlengactie komt altijd laat, maar nu nog met een paar dagen te gaan lijkt het mij wel te "laat".

Een ander probleem is dat ik al maanden geen mailtjes ontvang van Advanzia, dus er is denk ik zelfs een kleine kans dat ze wel een verlengactie hebben, maar dat ik helemaal geen bericht erover krijg 8)7 .
Pagina: 1 ... 196 197 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling