• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:34
Mail: Klarna flex stijgt van 1,75 naar 1,85.

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Impuls-1 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 13:51:
[...]

Ik heb bij de vorige actie een willekeurig bedrag hoger dan 5K opgenomen. Enkele dagen later een ander willekeurig bedrag hoger dan 5K teruggestort en dat werkte toen, ik kreeg gewoon de hogere rente.
Interessant. En dat bedrag hoger dan 5k heb je ruim na de verlengaanbodmail opgenomen en dan voor einde van het het maand weer erop gestort?

xileS in "Het spaartopic - Deel 4"
dus dan is het situatie 1. Als meer mensen dat kunnen bevestigen dan durf ik het ook aan. Of anders dan ga ik voor de zekerheid voor optie 2.

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 10:55
Impuls-1 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 13:51:
[...]

Ik heb bij de vorige actie een willekeurig bedrag hoger dan 5K opgenomen. Enkele dagen later een ander willekeurig bedrag hoger dan 5K teruggestort en dat werkte toen, ik kreeg gewoon de hogere rente.
Had je die >5K eraf gehaald vóórdat je het spaaraktieaanbod kreeg en die >5K gestort daarna, en voor de 1ste van de maand?
Zo ja, dan heb je je aan de voorwaarde gehouden.

Zo nee, was je storting voor de 1ste van de maand meer dan 5K groter dan je opname die na het spaaraanbod had gedaan?
Zo ja, dan heb je je aan de voorwaarde gehouden.

Of had je >5K heen en weer overgemaakt, na het aanbod en vóór de 1e van de maand?
Dat zou me verbazen als dat ook werkt.

Preciezere informatie zou dus wel gewenst zijn.

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:37
Hier een actie van 3% (3,05%) t/m 31 maart. Dit was al een 4 maands actie, van november vorig jaar
En nu dus voor diezelfde rekening 3,1% (3,14%) voor weer 4 maanden t/m juni. (wel van de vrouw)

Ik had dit pas ergens rond 8 maart verwacht, meestal krijg ik rond die datum nieuw aanbod, als ik in de laatste maand van de actie zat.

Mijn belegging die vandaag vrijviel, was al beschikbaar (sneller dan normaal) dus kan dinsdag gelijk al die extra storting van 5k doen.

Zal eens kijken wat de rente in maart is/word. Hopelijk ook 3,1% dan kan ik er weer een op mijn naam openen voor spreiding. (nu meer dan 100k op de Advanzia van de vrouw)

Je zal de nieuwe rente pas zien op het statement van Maart.
Wat je ook kan doen is de actie mail forwarden, met de vraag of je inderdaad 3,1% krijgt vanaf maart

Vertrouwen is goed, controle nog beter

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 14:34
Zojuist email van Klarna ontvangen:

De rente op flex rekening verandert

Hoi ***,
we willen je informeren dat de rente voor je flex rekening verandert.

Huidige rente 1,75%
Nieuwe rente (vanaf vandaag)* 1,85%

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 10:57
-knip- geen persoonlijke updates

[ Voor 87% gewijzigd door ZieMaar! op 21-02-2026 08:40 ]

• siveiro
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 25-02 23:33
Juan schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 20:06:
Hier een actie van 3% (3,05%) t/m 31 maart. Dit was al een 4 maands actie, van november vorig jaar
En nu dus voor diezelfde rekening 3,1% (3,14%) voor weer 4 maanden t/m juni. (wel van de vrouw)

Ik had dit pas ergens rond 8 maart verwacht, meestal krijg ik rond die datum nieuw aanbod, als ik in de laatste maand van de actie zat.

Mijn belegging die vandaag vrijviel, was al beschikbaar (sneller dan normaal) dus kan dinsdag gelijk al die extra storting van 5k doen.

Zal eens kijken wat de rente in maart is/word. Hopelijk ook 3,1% dan kan ik er weer een op mijn naam openen voor spreiding. (nu meer dan 100k op de Advanzia van de vrouw)

Je zal de nieuwe rente pas zien op het statement van Maart.
Wat je ook kan doen is de actie mail forwarden, met de vraag of je inderdaad 3,1% krijgt vanaf maart
Kan je ook als nieuwe klant aan die 3,1% komen? Op hun site staat 2,84% voor nieuwe klanten

• Juan
Eind van de maand komt de nieuwe actie. En die is wellicht ook 3,1%

• W1ck1e
Op
Kan je ook als nieuwe klant aan die 3,1% komen? Op hun site staat 2,84% voor nieuwe klanten
was dit jouw reactie:
Juan schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 09:29:
Eind van de maand komt de nieuwe actie. En die is wellicht ook 3,1%
Die eerste zin is heel erg stellig. Is de rente voor nieuwe (advanzia) klanten altijd gelijk geweest aan die van het verlengaanbod voor hen die dat hebben gekregen ?

De rente voor nieuwe klanten is niet altijd gelijk aan die van een verlengaanbod.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m6kpxpHI2Z1rZi5NGmYF7zVg4Ws=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/WZupn2l3vrl9kksQMSnGbJn2.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OrDs1t-GvznC08cmv-bQ8FcIxW4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QfUnjrsQKicdqKHbBTE8T4pL.png?f=fotoalbum_large

Stel !: Ik heb mijn rekening nu al geopend en er staat al een enkele euro op. En ik wacht tot begin volgende maand met het storten van minnimaal 5000 euro.

Geldt voor mij dan de rente die er nu staat, of de rente van de nieuwe actie ?

[ Voor 42% gewijzigd door W1ck1e op 21-02-2026 09:56 ]

• Juan
Nee zeker niet altijd... sterker nog.. ik kreeg die 3,0% actie.. de maand erna was het voor nieuwe klanten 3,05%.. maar voor dat hele kleine verschil ging ik geen rekening op mijn naam openen.

Had ondertussen ook 3% via Umwelt en Qurion. Was voldoende voor spreiding. (nu afgelopen en alles op Advanzia)

Misschien doen ze wel 3,15% voor nieuwe klanten, ook net iets meer.
Je weet het niet bij Advanzia het is lukraak wat ze doen.

Ik had tevens ook geen verlaging verwacht naar 2,8% destijds.. We weten het volgende week vrijdag misschien donderdag.

Hmmm.. je hebt de post aangepast.. maar vind nog hetzelfde

Maar volgensmij is het wel zo, als de nieuwe actie 3,2% zou zijn bv.. en je hebt nog niet gestort, dat je die 3,2% krijgt, zolang je niet gestort hebt. Daar was iemand volgensmij uit dit forum eens achtergekomen geloof ik.

[ Voor 20% gewijzigd door Juan op 21-02-2026 10:42 ]

• W1ck1e
Juan schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 10:35:
... Hmmm.. je hebt de post aangepast.. maar vind nog hetzelfde
Indien je begint met een quote heb je altijd de versie van dat moment.
Maar volgensmij is het wel zo, als de nieuwe actie 3,2% zou zijn bv.. en je hebt nog niet gestort, dat je die 3,2% krijgt, zolang je niet gestort hebt. Daar was iemand volgensmij uit dit forum eens achtergekomen geloof ik.
Bedoel je hier ook al een kleine test storting of het bereiken van het saldo van 5000 of meer ?

[ Voor 41% gewijzigd door W1ck1e op 21-02-2026 10:54 ]

• Juan
Ik geloof dat het echt een situatie was van 0,0 gestort, ook geen teststorting.. maar dan wacht je toch ff tot de 1e week van Maart.. kan mij niet voorstellen dat het ineens 2,7% word. Zou denken gelijk of hoger

• W1ck1e
Juan schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 11:17:
Ik geloof dat het echt een situatie was van 0,0 gestort, ook geen teststorting.. maar dan wacht je toch ff tot de 1e week van Maart.. kan mij niet voorstellen dat het ineens 2,7% word. Zou denken gelijk of hoger
2,7 is al mooi, Ik ga het zien.

• Coffeeroam
W1ck1e schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 11:19:
[...]

2,7 is al mooi, Ik ga het zien.
Op hun site staat dat de aktierente "gilt für 3 Monate ab dem Zeitpunkt, ab welchem Sie die Mindesteinlage von 5.000 Euro eingezahlt haben.", dus vanaf het tijdstip dat je de 5000 euro hebt bereikt.
Ze doen dan de op dat tijdstip geldige aktierente, dus als die dan 3.14% is dan krijg je die. Op dit moment is die 2.84% trouwens. Dus het lijkt gunstig om nog een paar dagen te wachten met die €5000, maar we weten niet welke actierente er vanaf 1 maart zal komen te staan. Die kan een beetje anders zijn dan de verlengingsaanbieding die sommige bestaande klanten hebben gehad.

[ Voor 7% gewijzigd door Coffeeroam op 21-02-2026 12:19 ]

• W1ck1e
Coffeeroam schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 12:19:
[...]

Op hun site staat dat de aktierente "gilt für 3 Monate ab dem Zeitpunkt, ab welchem Sie die Mindesteinlage von 5.000 Euro eingezahlt haben.", dus vanaf het tijdstip dat je de 5000 euro hebt bereikt.
Ze doen dan de op dat tijdstip geldige aktierente, dus als die dan 3.14% is dan krijg je die. Op dit moment is die 2.84% trouwens. Dus het lijkt gunstig om nog een paar dagen te wachten met die €5000, maar we weten niet welke actierente er vanaf 1 maart zal komen te staan. Die kan een beetje anders zijn dan de verlengingsaanbieding die sommige bestaande klanten hebben gehad.
Ik was sowieso van plan met die 5000 te wachten tot begin maart, dan heb ik bijna 4 maanden, in plaats van nu 3 maanden en een week. Maar er is wel al een test bedrag aangekomen. En ik ga ook weer test opnames doen (naar 2 banken). De rente is naar verwachting wel veel meer dan die bij andere banken. Ik ga het zien.

• Coffeeroam
Ayvens komt met een "lekker overzichtelijk" jaaroverzicht 2025. Er staan alle deposito's op die je in een grijs verleden gehad hebt (ook uit de Leaseplanbank periode). Bij mij staan op pagina 1 alleen al 22 deposito's met 0 euro op 1 jan en 1 dec 2025. Pas op pagina 2 komt er pas iets dat ik feitelijk heb in 2025. Ben benieuwd hoe de vooraf ingevulde gegevens bij de belastingdienst eruit komen te zien........

• W1ck1e
Coffeeroam schreef op zondag 22 februari 2026 @ 10:46:
Ayvens komt met een "lekker overzichtelijk" jaaroverzicht 2025. Er staan alle deposito's op die je in een grijs verleden gehad hebt (ook uit de Leaseplanbank periode). Bij mij staan op pagina 1 alleen al 22 deposito's met 0 euro op 1 jan en 1 dec 2025. Pas op pagina 2 komt er pas iets dat ik feitelijk heb in 2025. Ben benieuwd hoe de vooraf ingevulde gegevens bij de belastingdienst eruit komen te zien........
Bij mij valt het mee, 1 pagina, 5 deposito's op nul. Die 5 deposito's liepen tot in 2023.
2 die nu nog lopen

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
Volgens mij skipt de vooringevulde aangifte rekeningen met €0 automatisch. Dus daar heeft het dan geen invloed op. (Uiteraard wel lastiger terugzoeken tussen de vooringevulde aangifte en het jaaroverzicht).

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:30
Herkenbaar. Mocht het bij de vooraf ingevulde gegevens staan dan verwijder ik alle 0 rekeningen.

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:22

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Dat valt mee. Deze fout maken ze sinds het jaaroverzicht van 2022, toen heette het nog Leaseplanbank. Ik kreeg toen al een jaaroverzicht van 3 A4'tjes van ze, maar kan me niet herinneren dat ik sindsdien iets moest weghalen op de vooringevulde aangifte.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

• empowerfreedom
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 23-02 18:35
Ondanks de titel doet vermoeden, hoef je niets met crypto te doen. En ze hebben nu ook een Europese bankvergunning. 5% zonder deposito is volgens mij wel het hoogste wat ik tot nu toe tegen ben gekomen?

https://www.crypto-inside...5-in-plaats-van-15-rente/

• W1ck1e
empowerfreedom schreef op zondag 22 februari 2026 @ 14:35:
Ondanks de titel doet vermoeden, hoef je niets met crypto te doen. En ze hebben nu ook een Europese bankvergunning. 5% zonder deposito is volgens mij wel het hoogste wat ik tot nu toe tegen ben gekomen?

De taalfouten zijn al zodanig aanwezig dat ik niet verder kijk. Volgens mij is het geen sparen.

• empowerfreedom
W1ck1e schreef op zondag 22 februari 2026 @ 14:53:
[...]

De taalfouten zijn al zodanig aanwezig dat ik niet verder kijk. Volgens mij is het geen sparen.
Het is net als bij Trade Republic. Het ongebruikte geld wat op je rekening staat krijg je 5% over. Dus het is officieel geen spaarrekening, maar je krijgt dus wel rente en telt niet als belegging.

• W1ck1e
empowerfreedom schreef op zondag 22 februari 2026 @ 15:07:
[...]

Het is net als bij Trade Republic. Het ongebruikte geld wat op je rekening staat krijg je 5% over. Dus het is officieel geen spaarrekening, maar je krijgt dus wel rente en telt niet als belegging.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6TTXIfif8btJja3dwZDyIYBH7QU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/boOxqEN52vGljUgM0QsiMEeU.png?f=user_large

Er staat niet dat je die 5% vaker dan 1 keer krijgt. Als dat wel zo zou zijn dan zou het er bij staan. Dus ik ga er vanuit dat het eenmalig is.

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
W1ck1e schreef op zondag 22 februari 2026 @ 15:12:
[...]

[Afbeelding]

Er staat niet dat je die 5% vaker dan 1 keer krijgt. Als dat wel zo zou zijn dan zou het er bij staan. Dus ik ga er vanuit dat het eenmalig is.
Die 5% krijg je tot een maximum van $50.000 (geen Euro al kan je dat wel storten) en het is niet gegarandeerd want het is een promotie actie met maximaal $135.000 in de pot.

Maar lijkt me voor de belastingdienst niet onder sparen vallen.

• W1ck1e
Novax schreef op zondag 22 februari 2026 @ 15:19:
[...]

Die 5% krijg je tot een maximum van $50.000 (geen Euro al kan je dat wel storten) en het is niet gegarandeerd want het is een promotie actie met maximaal $135.000 in de pot.

Maar lijkt me voor de belastingdienst niet onder sparen vallen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E_JXulCtmlxuYm16bnAE-ADEYoQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zB80311LZB8K1xIbU6nh4xT2.png?f=fotoalbum_large

En door.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:21
Ze doen / vallen ook niet onder het depositogarantiestelsel, dus dan moet je het wat mij betreft al niet willen. Zoals hierboven al is gezegd, en door..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Coffeeroam
empowerfreedom schreef op zondag 22 februari 2026 @ 14:35:

Dit is geen spaarrekening. Het is een scam. Je geld wordt omgezet in Tether (een stablecoin gelinked aan de dollar). Je móet het geld laten staan voor x tijd, je loopt een serieus koersrisico. En daarnaast krijg je waarschijnlijk je bonus niet in geld, maar in vouchers (zoals @W1ck1e zei.

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Coffeeroam schreef op zondag 22 februari 2026 @ 17:49:
Dit is geen spaarrekening. Het is een scam. Je geld wordt omgezet in Tether (een stablecoin gelinked aan de dollar). Je móet het geld laten staan voor x tijd, je loopt een serieus koersrisico. En daarnaast krijg je waarschijnlijk je bonus niet in geld, maar in vouchers (zoals @W1ck1e zei.
En die site probeert aan referrals geld te verdienen. Veel taalfouten in die advertentie die pretendeert een artikel te zijn.

Trap er niet in. Gratis geld bestaat niet. Als iets eruit ziet alsof het te mooi is om waar te zijn, is het dat heel waarschijnlijk ook.

• Novax
  • Niet online
Coffeeroam schreef op zondag 22 februari 2026 @ 17:49:
Wel reëel blijven, het is zeker geen spaarrekening maar een scam is het ook niet. Een scam is dit nieuws: Scamsite vraagt 50 euro per persoon voor schadeclaim bij Odido-datalek

Dit is gewoon een promotiecampagne van een (vrij grote) Crypto exchange. Dat koersrisico is er niet voor je gestorte geld en je hoeft het niet te laten staan. Maar verder dus off-topic hier.

• W1ck1e
Novax schreef op zondag 22 februari 2026 @ 18:36:
[...]

Wel reëel blijven, het is zeker geen spaarrekening maar een scam is het ook niet. Een scam is dit nieuws: Scamsite vraagt 50 euro per persoon voor schadeclaim bij Odido-datalek

Dit is gewoon een promotiecampagne van een (vrij grote) Crypto exchange. Dat koersrisico is er niet voor je gestorte geld en je hoeft het niet te laten staan. Maar verder dus off-topic hier.
Alleen als je het 6 maanden laat staan krijg je in totaal 5%. Anders niet.
Met 54 klanten van 50k is de bonuspot leeg. En op=op.

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 22-02-2026 18:43 ]

• Novax
  • Niet online
W1ck1e schreef op zondag 22 februari 2026 @ 18:40:
Alleen als je het 6 maanden laat staan krijg je in totaal 5%. Anders niet.
Ik bedoel dat je geld niet vast staat voor 6 maanden. (Overigens ontvang je elke twee weken 1/12e van je totale beloning.)

• W1ck1e
Novax schreef op zondag 22 februari 2026 @ 18:47:
[...]

Ik bedoel dat je geld niet vast staat voor 6 maanden. (Overigens ontvang je elke twee weken 1/12e van je totale beloning.)
Klopt, na 24 weken heb je die in totaal 5%.

• Coffeeroam
Novax schreef op zondag 22 februari 2026 @ 18:47:
[...]

Ik bedoel dus dat je je geld 6 maanden moet laten staan om die 5% te krijgen.
Met koersrisico bedoel ik dat je euros zullen worden omgezet in USD of USDT.
Wil je je euros weer opnemen als euros dan zullen ze op dat moment weer terug moeten worden gewisseld. Dat betekent een koersrisico.
Met scam bedoel ik dat ze net doen alsof het gewoon rente is op een spaarrekening, maar dat is het niet.

• Novax
  • Niet online
Coffeeroam schreef op maandag 23 februari 2026 @ 09:06:
Met koersrisico bedoel ik dat je euros zullen worden omgezet in USD of USDT.
Wil je je euros weer opnemen als euros dan zullen ze op dat moment weer terug moeten worden gewisseld. Dat betekent een koersrisico.
Dat klopt dus niet, dezelfde Euros die je stort kan je ook weer opnemen, er is dus geen serieus koersrisico. Alleen de waarde van de bonus is gebaseerd op dollars.
Met scam bedoel ik dat ze net doen alsof het gewoon rente is op een spaarrekening, maar dat is het niet.
De website van de link doet dat, niet de originele campagne website van de exchange zelf. Als mensen linken kunnen ze beter naar de bron linken. Nu is het een verkapte affiliate link.

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
Het is geen 5% rente maar 5% bonus afhankelijk van een hoop factoren.

Het is ook geen bank:
Dit beloningsprogramma wordt aangeboden door OKX Europe Limited, een in Malta geregistreerd bedrijf met een licentie als Crypto-Asset Service Provider (CASP).
Je weet niet of je de 5% wel krijgt:
Beloningen worden toegekend op basis van wie het eerst komt, het eerst maalt, en zijn alleen beschikbaar zolang de voorraad strekt. De totale beschikbare prijzenpot is 135.000 USDC. Eenmaal bereikt, worden er geen beloningen meer uitgekeerd.
En deze regel is helemaal bijzonder:
OKX kan naar eigen goeddunken beloningen omzetten in platformvouchers of cryptocurrency met een vergelijkbare waarde
Nee, dit heeft helemaal niks met sparen te maken.......

• Novax
  • Niet online
DjoeC schreef op maandag 23 februari 2026 @ 10:03:
Nee, dit heeft helemaal niks met sparen te maken.......
Dat klopt, ik neem ook aan dat de moderator dit allemaal gaat verwijderen.

• W1ck1e
Novax schreef op maandag 23 februari 2026 @ 10:08:
[...]

Dat klopt, ik neem ook aan dat de moderator dit allemaal gaat verwijderen.
Ik hoop niet alles, want dan kan weer opnieuw iemand de aanbieding ontdekken en melden

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 23-02-2026 10:11 ]

• xileS
  • Niet online
xileS schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 18:48:
[...]

Interessant. En dat bedrag hoger dan 5k heb je ruim na de verlengaanbodmail opgenomen en dan voor einde van het het maand weer erop gestort?

xileS in "Het spaartopic - Deel 4"
dus dan is het situatie 1. Als meer mensen dat kunnen bevestigen dan durf ik het ook aan. Of anders dan ga ik voor de zekerheid voor optie 2.
@Impuls-1 had jij (of iemand anders) toevallig hier nog een antwoord op?

Met deze info kan het namelijk nog 1 (bv nu 5k+ opnemen en dan voor 28 feb 5k+ terug storten) en 2 (saldo na mail "5k+ extra storten" dan na 1 maart weer eventueel 5k+ eraf kunnen halen) zijn.

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:20

sanook

_/-\o_

W1ck1e schreef op maandag 23 februari 2026 @ 10:11:
[...]

Ik hoop niet alles, want dan kan weer opnieuw iemand de aanbieding ontdekken en melden
Maakt niet uit hoor, veel postings hier zijn herhalingen en genoeg mensen die met alle plezier nog een keer antwoorden.

• RobertMe
sanook schreef op maandag 23 februari 2026 @ 11:21:
[...]

Maakt niet uit hoor, veel postings hier zijn herhalingen en genoeg mensen die met alle plezier nog een keer antwoorden.
Maar dit topic heeft volgens mij sowieso 90% ruis en 10% dat iets toevoegt. Is echt extreem hard afgegleden naar een van de meest waardeloze topics die ik volg.

Incl een aantal posters die vooral op elke post willen reageren met heel vaak een "ik/bij mij..." perspectief dat totaal niks toevoegt i.p.v. iets feitelijks te antwoorden (of gewoon niet te antwoorden).

Edit:
Nu de "maar het is geen sparen" => "sure, maar we kunnen toch lekker nog pagina's vol er over posten want een mod ruimt het toch wel op" is ook zwaar waardeloos. Die mod zit er ook niet op te wachten om weer tientallen offtopic posts door te spitten. Laat staan alle gebruikers die dit topic volgen en steeds zien dat er nieuwe posts zijn die weer niks toevoegen omdat ze over een "njet spaarrekening" gaan.

[ Voor 25% gewijzigd door RobertMe op 23-02-2026 11:39 ]

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:20

sanook

_/-\o_

RobertMe schreef op maandag 23 februari 2026 @ 11:37:
[...]

Maar dit topic heeft volgens mij sowieso 90% ruis en 10% dat iets toevoegt. Is echt extreem hard afgegleden naar een van de meest waardeloze topics die ik volg.

Incl een aantal posters die vooral op elke post willen reageren met heel vaak een "ik/bij mij..." perspectief dat totaal niks toevoegt i.p.v. iets feitelijks te antwoorden (of gewoon niet te antwoorden).
Dat is precies wat ik met mijn bericht wilde aangeven. Moderators vinden het blijkbaar prima want er wordt niet/nauwelijks ingegrepen.

• RobertMe
sanook schreef op maandag 23 februari 2026 @ 11:40:
[...]

Dat is precies wat ik met mijn bericht wilde aangeven. Moderators vinden het blijkbaar prima want er wordt niet/nauwelijks ingegrepen.
offtopic:
Mods zijn natuurlijk ook vrijwilligers (met bv gewoon een fulltime baan). En enerzijds moeten die het dus van reports hebben omdat ze niet alles lezen en anderzijds kan ik mij indenken dat die echt geen zin hebben om elke dag (na een dag werken/...) weer dit hele topic op te ruimen en uit te mesten wat wel en niet "goed" / "wenselijk" is.

[ Voor 3% gewijzigd door RobertMe op 23-02-2026 11:46 ]

• xileS
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 23 februari 2026 @ 11:45:
[...]
offtopic:
Mods zijn natuurlijk ook vrijwilligers (met bv gewoon een fulltime baan). En enerzijds moeten die het dus van reports hebben omdat ze niet alles lezen en anderzijds kan ik mij indenken dat die echt geen zin hebben om elke dag (na een dag werken/...) weer dit hele topic op te ruimen en uit te mesten wat wel en niet "goed" / "wenselijk" is.
offtopic:
Klopt en ik weet dat anderhalf jaar geleden dat de PFSL moderators al bezig waren met hun team uit te breiden. Ze verwachten een actieve bijdrage van een MOD maar het is wel op vrijwillige basis.

Als men interesse heeft, denk ik dat ze vast nog op zoek zijn naar meer vrijwilligers.

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:59
Ik heb ook de hernieuwde aanbieding gekregen van Advanzia (3,14% bij een extra storting van 5K).

Als ik nou niet die extra 5K (kan) stort(en), naar welk rentepercentage val je dan per 1 maart terug?

• Coffeeroam
Roncom schreef op maandag 23 februari 2026 @ 17:23:
Ik heb ook de hernieuwde aanbieding gekregen van Advanzia (3,14% bij een extra storting van 5K).

Als ik nou niet die extra 5K (kan) stort(en), naar welk rentepercentage val je dan per 1 maart terug?
1,51% effectief.

• xileS
  • Niet online
Roncom schreef op maandag 23 februari 2026 @ 17:23:

Wellicht helpt dus 5k+ opnemen en weer 5k+ opnieuw storten, maar ik wacht ook nog op iemands ervaring hiermee.

Anders leen ik ff tijdelijk 5k elders voor een dag of 2 om aan deze voorwaarde te voldoen.

• Coffeeroam
xileS schreef op maandag 23 februari 2026 @ 17:27:
[...]

Wellicht helpt dus 5k+ opnemen en weer 5k+ opnieuw storten, maar ik wacht ook nog op iemands ervaring hiermee.

Anders leen ik ff tijdelijk 5k elders voor een dag of 2 om aan deze voorwaarde te voldoen.
Ik heb het niet geprobeerd, maar ik verwacht dat 5k opnemen en vervolgens weer storten niet gaat werken. De bank zou wel gek zijn als ze zo'n manoeuvre als 5k "extra" geld gaan zien.
Dan maar even van iemand lenen over het weekend heen, zou ik zeggen. Het aanbod is te mooi om het risico te nemen dat het op die manier niet werkt. Let wel op: op zaterdag 28 feb worden geen transacties uitgevoerd.

• empowerfreedom
1.51% is wel erg karig. Wisselen jullie dan ook steeds actief per bank?
Is er ook een bank die meer dan 2,5% rente als standaard heeft? Zonder extra bonusrentes

• RobertMe
empowerfreedom schreef op maandag 23 februari 2026 @ 18:35:
Verschillende in dit topic wel. Maar niet iedereen. Verschilt van persoon tot persoon. Zelf ben ik niet zo extreem van het bank hoppen, alhoewel ik er intussen wel een aantal heb "verzameld" (met/door actierentes).
Is er ook een bank die meer dan 2,5% rente als standaard heeft? Zonder extra bonusrentes
De ECB rente ligt ergens rond de 2%, 2,5% is dus gewoon veel. Dus nee, die banken zijn er AFAIK niet. Zonder acties zul je ergens rond die 2% zitten. Santander Consumer Bank heeft die 2,00% echt al heel lang (misschien wel een jaar) en lijkt in zoverre "hoog" te zitten en gewoon stabiel. Andere banken die ooit hoog waren / leken staan nu lager. Recentelijk bv nog Klarna die bij de daling gelijk liepen met anderen zoals SCB, maar uiteindelijk is gezakt tot 1,75 en nu net naar 1,85 is gegaan. En toen in 2022 de rentes op begonnen te lopen liep bv Renault / RCI nogal eens voorop, maar die zijn toen op een gegeven moment afgehaakt en met de daling liepen ze ook weer voorop bij wijze van spreken :+

• Rogers
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 24-02 11:39
Heb ook een verlengaanbod van Advanzia, van 2.9% naar 3.14%. Moet €5000 bijstorten. Weet iemand hoe lang je dat moet laten staan want daardoor kom ik boven de 100k (depositogarantiestelsel).

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zelf wissel ik redelijk vaak van actietarief naar actietarief, maar soms is het wel een puzzel. Het vereist een actieve planning en een account openen gaat niet bij elke bank soepeltjes en snel (Consors :X). Enkele dagen niet opletten en je belandt in het lage rentetarief. Vrijval en overboeking vlak voor het weekend is ook zo'n leermoment.
Een bank die nog het dichtst in de buurt komt van een redelijk hoge 'standaard' rente (in ieder geval tot eind juni) is de Maltese FCM Bank. Die biedt 2,48% op de Top Saver Pro, maar ook hier zit een beperking op in die zin dat het maar tot € 10.000 gaat. Daarboven gaat het tot € 25.000 dan om 2,08%. Nog niet verkeerd, maar ook de FCM Bank heeft zo zijn nukken. Inloggen met SMS ligt vaak in storing en mocht de rente na 30 juni gaan zakken, dan is het jammer als je er meerdere weken niet bij kunt komen.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-02 19:03

Barrycade

Through the...

Wil je echt een lopende spaarrekening dan is het allemaal onder de 2%. Anders dus deposito ladder optuigen. Ik heb een ladder en komt iedere maand plukje vrij en dan weer vastzetten tegen de hoogste (stabiele) aanbieder op dat moment (via Raisin). Dan zit je rond de 2,4% p/j momenteel.

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:20
Barrycade schreef op maandag 23 februari 2026 @ 23:19:
[...]

Wil je echt een lopende spaarrekening dan is het allemaal onder de 2%. Anders dus deposito ladder optuigen. Ik heb een ladder en komt iedere maand plukje vrij en dan weer vastzetten tegen de hoogste (stabiele) aanbieder op dat moment (via Raisin). Dan zit je rond de 2,4% p/j momenteel.
Trade Republic bied standaard de ECB rente aan (2% op dit moment) en het voordeel is ook dat het een NL IBAN heeft en je het zelfs als gewone betaalrekening kan gebruiken (en nog eens 1% saveback krijgt op je uitgaven tot max 15 eur/maand). Mocht je niet constant willen hoppen dat is dat een mooi alternatief.

• H.W.R
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 14:58
empowerfreedom schreef op maandag 23 februari 2026 @ 18:35: .. Is er ook een bank die meer dan 2,5% rente als standaard heeft? ..
Zoals aangegeven FCM Bank Top Saver Pro 2,48% tot 10k. Voor 1 jaar vast is Yapi Kredi een prima optie: 2,55% icm code BLOEI20.

• Coffeeroam
Rogers schreef op maandag 23 februari 2026 @ 20:41:
Heb ook een verlengaanbod van Advanzia, van 2.9% naar 3.14%. Moet €5000 bijstorten. Weet iemand hoe lang je dat moet laten staan want daardoor kom ik boven de 100k (depositogarantiestelsel).
Sommigen hier hebben bericht dat je het na de 1ste van de maand weer eraf kunt halen. Dat lijkt mij wel logisch want het is een vrij opneembare spaarrekening en Advanzia stelt zelf verder geen voorwaarde over hoe lang het moet blijven staan.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Heb jij aanwijzingen dat de Advanziabank op omvallen staat?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• RobertMe
fsfikke schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 09:06:
[...]

De discussie om wel of niet boven het DGS te sparen lijkt mij nogal heel erg persoonlijk en dus niet echt iets voor over te discussiëren? En daarnaast hier nogal offtopic gezien er DGS topic is.
offtopic:
Zelf zou ik het ook alleen voor korte tijd en een klein bedrag (dus klein verlies als...) doen. Ook omdat het vaak toch wel onverwacht is dat een bank omvalt en je dan niet je geld eraf wilt halen als juist iedereen dat wilt doen.

• Coffeeroam
Oh, by the way, het gaat niet slecht met Advanzia. De winst is groeiend en het klantenbestand (credit cards) neemt ook nog steeds toe.

• Coffeeroam
Misschien is het volgende nog interessant voor degenen die bij BFOR zitten (of zaten).

Na ruim 2 maanden bakkeleien hebben ze uiteindelijk de rente volgens voorwaarden 2025 volledig uitbetaald. Dat wil zeggen, die 4.00%, óók over halvemaandsperiodes waarin er geld werd opgenomen tot het einde van de betreffende halvemaand. Eerst probeerden ze lang om daaronderuit te komen, maar ze zagen het toch niet zitten om de Franse ombudsman op hun nek te krijgen.

Let wel, ze hebben de - inderdaad voorheen nogal gunstige - voorwaarden over rente veranderd met ingang van 2026. Nu krijg je inderdaad geen rente meer over opgenomen bedragen met terugwerkende kracht tot de eerste dag van de betreffende halve maand. Dat is minder leuk.

Nu nog proberen de rekening opgezegd te krijgen...

• ColeJ
Hier hetzelfde maar dat risico neem ik maar even :).

• Juan
fsfikke schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 09:06:
[...]

Deze partij bood 6% in 2008, tijdens kredietcrisis.. en ze leven nog steeds.
Speel op safe, niet meer dan 100k als je daar bang voor bent.

Tegenwoordig moet je je poen binnen 7 dagen terug krijgen.
Dat was met IceSave destijds wel anders...

• DjoeC
  • Nu online
Juan schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 13:59:
[...]

Deze partij bood 6% in 2008, tijdens kredietcrisis.. en ze leven nog steeds.
Speel op safe, niet meer dan 100k als je daar bang voor bent.

Ja, maar bij teruggaaf kreeg je bij IceSave wel de hoge rente tot de dag van terugbetaling...

• RobertMe
Juan schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 13:59:
Werkdagen, en dat is na inwerking treden van het DGS, wat pas zal gebeuren als alles officiël is (failliet verklaard door rechter / ...). Het kan dus best dat je tegen die tijd al weken niet aan je geld kunt (en dan nog eens max 7 werkdagen moet wachten).

• Juan
klopt, maar wel sneller dan in 2008 iig.

Maar zie dat niet zo snel gebeuren met Advanzia.. ze hebben creditcards, en spaarrekening, geen hypotheken of zo

• ColeJ
Juan schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 15:41:
klopt, maar wel sneller dan in 2008 iig.

Maar zie dat niet zo snel gebeuren met Advanzia.. ze hebben creditcards, en spaarrekening, geen hypotheken of zo
Dat zegt per saldo niets. Ik weet niet in hoeverre zij kapitaalbuffers op orde hebben etc. Het is vrij complexe materie met Basel 1 2 3 wetgeving. Dat ze (veel) meer rente geven dan andere banken zou opzich al een verhoogd risico kunnen zijn.

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:28
Consors geeft per vandaag 3,40% (+0,30%) rente tijdens hun nieuwe klantenaanbieding, nog steeds voor 3 maanden. De vervolgrente blijft 0,80%.

Stond vanmorgen al bij Sparkonto, maar zie net dat de website nu ook aangepast is.

[ Voor 31% gewijzigd door GroteVoet459 op 24-02-2026 17:01 ]

• mrmrmr
  • Niet online
GroteVoet459 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 16:58:
Consors geeft per vandaag 3,40% (+0,30%) rente tijdens hun nieuwe klantenaanbieding, nog steeds voor 3 maanden. De vervolgrente blijft 0,80%.
Ze zouden beter eens hun ID controlemechanisme kunnen fixen, dan hebben ze zo meer klanten zonder meer rente te hoeven betalen. Voor Nederlanders met alleen een Nederlands paspoort is het enige dat zou kunnen werken de handmatige online verificatie, maar dat kan falen op een Android variant (bv. geen remote video). Veel klachten over slechte verstaanbaarheid van medewerkers. PostIdent bij een filiaal accepteert geen Nederlands paspoort, waarschijnlijk omdat er geen adres op staat. eID hebben we in dit land niet.

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:40

Stond vanmorgen al bij Sparkonto, maar zie net dat de website nu ook aangepast is.
Dat is niet verkeerd, begrijp alleen dat ik wel snel een week (of meer) doorlooptijd mag rekenen voordat ik ook een rekening geopend heb? en dat terugboeken van grotere bedragen aan limieten gebonden is (ook als je denkt dat je ze hebt verhoogt)? Ook mogelijk wat gedoe met verkrijgen van vrijstelling van de belasting? Niet onoverkomelijk maar wel wat lastiger dan 'gemiddeld'.

Hoewel de meeste deposito rentes wat lijken te zakken, lijkt het alsof de actie rentes wat omhoog gaan (of ik volg ze nog te kort :+ ).

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
@mrmrmr "PostIdent bij een filiaal accepteert geen Nederlands paspoort, waarschijnlijk omdat er geen adres op staat" - Dit is niet waar. 2 weken terug dit gedaan (voor Consors) bij een filiaal (over de grens).

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Harbo schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 17:53:
@mrmrmr "PostIdent bij een filiaal accepteert geen Nederlands paspoort, waarschijnlijk omdat er geen adres op staat" - Dit is niet waar. 2 weken terug dit gedaan (voor Consors) bij een filiaal (over de grens).
Klopt, op een Duits paspoort staat ook geen adres, enkel op een ID-kaart.

• mrmrmr
  • Niet online
Harbo schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 17:53:
Welk PostIdent filiaal accepteert wel een Nederlands paspoort (en een Nederlandse woonplaats)?

Zowel op een nieuw paspoort als op een 2021 Nederlandse ID kaart staat overigens geen adres (specimen).

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

mrmrmr schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 18:22:
[...]

Welk PostIdent filiaal accepteert wel een Nederlands paspoort (en een Nederlandse woonplaats)?
Elke, het is primair een identificatie. De medewerker zal je dan vragen om je adres en dat doorgeven aan de bank. Het is aan de bank of ze hier genoegen mee nemen.
Zowel op een nieuw paspoort als op een 2021 Nederlandse ID kaart staat overigens geen adres (specimen).
Je zwemdiploma staat er ook niet op, dat beweert ook niemand :?

[ Voor 16% gewijzigd door fsfikke op 24-02-2026 18:43 ]

• mrmrmr
  • Niet online
Dat is helaas in de recente praktijk niet zo.

De vraag is dan welk filiaal wel jouw paspoort heeft geaccepteerd en wanneer. Dezelfde vraag voor iedereen die dat voor elkaar heeft gekregen. Ik hoor het graag. Ook van belang is of er werd gevraagd naar een woonplaats of adres. Omdat ik daar niet woonde zou het niet kunnen volgens de man achter de balie.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

mrmrmr schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 18:51:
[...]

De vraag is dan welk filiaal wel jouw paspoort heeft geaccepteerd en wanneer. Dezelfde vraag voor iedereen die dat voor elkaar heeft gekregen. Ik hoor het graag. Ook van belang is of er werd gevraagd naar een woonplaats of adres. Omdat ik daar niet woonde zou het niet kunnen volgens de man achter de balie.
Why, omdat jij een keertje ergens in een krantenwinkeltje iemand tegen bent gekomen die de regels niet goed kent :?
Welche Ausweisdokumente werden akzeptiert?
Zulässig sind
Ausländische, dem deutschen Personalausweis entsprechende amtliche Identitätskarten und Reisepässe. Die Dokumente müssen u.a. ein Lichtbild und eine maschinenlesbare Zone (MRZ) enthalten.

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Schweino schreef op maandag 23 februari 2026 @ 23:47:
[...]

Trade Republic bied standaard de ECB rente aan (2% op dit moment) en het voordeel is ook dat het een NL IBAN heeft en je het zelfs als gewone betaalrekening kan gebruiken (en nog eens 1% saveback krijgt op je uitgaven tot max 15 eur/maand). Mocht je niet constant willen hoppen dat is dat een mooi alternatief.
Nou voor die paar euro ga ik niet weer nog meer rekeningen optuigen en zeker niet bij dit soort clubs.

Belastingaangifte komt er weer aan en ik denk dat het invullen van alle rekeningen en de nummers en de bedragen ondertussen het langst duurt van de hele aangifte.

Denk dat we als gezin ondertussen rond de 50 rekeningen zitten die ik in moet geven. Waarvan een aantal voor ingevoerd zijn maar zeker niet allemaal.

• Harbo
  • Niet online
mrmrmr schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 18:51:
[...]

Postfiliale 614
Lederwaren Heemann
Am Markt 22
49843 Uelsen

Begin Februari 2026 (voor Consors)

https://www.deutschepost.de/de/s/standorte.html

Postbank Filiale 605
Lookenstr. 22
49808 Lingen (Ems)

Mei 2025 (voor Volkswagenbank)

• Coffeeroam

Je moet wel minstens zes maanden geen klant meer geweest zijn om in aanmerking te komen voor deze rente.

• Juan
Dat geeft potentie voor de hoogtes van andere acties.. ;)

• GroteVoet459
Juan schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 09:57:
Dat geeft potentie voor de hoogtes van andere acties.. ;)
Nou, verwacht maar niet te veel.

Per vandaag gaat de Nieuwe Klanten Aanbieding bij VWFS / Volkswagen Bank van naar 2,75% (-0,15%). De duur blijft wel 6 maanden en de vervolgrente onveranderd op 1,00%.

En aan iedereen die nu wil reageren met allerlei al eerder gemelde informatie over deze bank: maak een bewaartopic aan, dan hoef je niet steeds in herhaling te vervallen en blijft het topic een stuk leesbaarder.

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:52
Coffeeroam schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 09:33:
[...]

Je moet wel minstens zes maanden geen klant meer geweest zijn om in aanmerking te komen voor deze rente.
Oh dat is goed om te weten, ik dacht dat het langer was in het verleden. 3,4% Is de mooiste aanbieding tot nu toe :)

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:29

Mijn aanvraag bij Consors liep al sinds 31 december 2025. Vandaag heb ik 4(!) enveloppen in de bus gekregen dat mijn rekening is geopend. Bij mijn aanvraag was de rente nog 3,1%. 8)7

De aanvraag heeft zo lang geduurd door de aanvraag van een woonplaatsverklaring van de Belastingdienst en de fysieke post vanuit Duitsland. Vanavond ga ik eens kijken of de rente op mijn rekening niet toch naar 3,4% is gegaan. En, o ja, in één van de enveloppen zit (nog) een formulier, waarmee ik - ondertekend - wederom mijn woonplaats dien te bevestigen. Het kan per post of fax worden teruggestuurd. Ik probeer het eerst maar 'gewoon' via e-mail. :+
Gelukkig geeft dit formulier geen verdere vertraging op het openen van de rekening. Eind goed, al goed.

Update: Helaas is mijn rente bij 3,1% gebleven.

• GroteVoet459
[...]
[...]
Tekst over Advanzia aangepast - die 2,84% was op de 21e al gemeld, deze aanpassing duurt idd blijkbaar maar één week ...

[ Voor 53% gewijzigd door GroteVoet459 op 25-02-2026 14:24 ]

• xileS
  • Niet online
FreshM schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 13:59:
[...]

Mijn aanvraag bij Consors liep al sinds 31 december 2025. Vandaag heb ik 4(!) enveloppen in de bus gekregen dat mijn rekening is geopend. Bij mijn aanvraag was de rente nog 3,1%. 8)7

De aanvraag heeft zo lang geduurd door de aanvraag van een woonplaatsverklaring van de Belastingdienst en de fysieke post vanuit Duitsland. Vanavond ga ik eens kijken of de rente op mijn rekening niet toch naar 3,4% is gegaan. En, o ja, in één van de enveloppen zit (nog) een formulier, waarmee ik - ondertekend - wederom mijn woonplaats dien te bevestigen. Het kan per post of fax worden teruggestuurd. Ik probeer het eerst maar 'gewoon' via e-mail. :+
Gelukkig geeft dit formulier geen verdere vertraging op het openen van de rekening. Eind goed, al goed.
Wauw, alleen al vanwege de posts die ik lees over Consors, heb ik daar al geen zin meer in.

Fax.. Je hebt volgens mij nog wel sites, waarmee je gratis een fax kan sturen. Wellicht is dat nog een optie voor je, lijkt me sneller en goedkoper dan post.

• ColeJ
[...]

Laat maar, die slaan we dus over :)

• Juan
GroteVoet459 schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 14:12:

[...]

Tekst over Advanzia aangepast - die 2,84% was op de 21e al gemeld, deze aanpassing duurt idd blijkbaar maar één week ...
de looptijd van de 3,14% actie staat nog op 31 mei in je pinnen post, terwijl er ook aanbiedingen zijn t/m 30 juni

• GroteVoet459
Juan schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 15:28:
[...]

de looptijd van de 3,14% actie staat nog op 31 mei in je pinnen post, terwijl er ook aanbiedingen zijn t/m 30 juni
Het lijkt er op dat je gewoon 3 maanden extra krijgt aan het einde van je huidige looptijd.
Mijne loopt 28-Feb af en ik krijg tot 31-Mei.
Één van jou loopt op 31-Mrt af en is verlengd tot 30-Jun.

Zal nog wel ff nadenken over hoe wat dat nu weer gaan verwoorden.

• Barrycade

Barrycade

Through the...

xileS schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 14:21:
[...]

Wauw, alleen al vanwege de posts die ik lees over Consors, heb ik daar al geen zin meer in.

Fax.. Je hebt volgens mij nog wel sites, waarmee je gratis een fax kan sturen. Wellicht is dat nog een optie voor je, lijkt me sneller en goedkoper dan post.
Uhh gratis site om een fax te sturen met informatie voor een Bank? Jij hebt denk ik ook de rest van je persoonlijk info ook even op Reddit geplempt omdat je geen Odido abbo had? :F

• xileS
  • Niet online
Barrycade schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 15:55:
[...]

Uhh gratis site om een fax te sturen met informatie voor een Bank? Jij hebt denk ik ook de rest van je persoonlijk info ook even op Reddit geplempt omdat je geen Odido abbo had? :F
Bij nader inzien toch niet zo'n goed idee, als het om gevoelige info gaat :P . Wat dat betreft is post ook erg onbetrouwbaar geworden de laatste jaren. Mijn post wordt vaker op het verkeerde adres bezorgd, dan op juiste adres.

• Harbo
  • Niet online
Fax kan ook via HP app gestuurd worden. Log bestand word aangemaakt als fax ontvangen is.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

[...]

De aanvraag heeft zo lang geduurd door de aanvraag van een woonplaatsverklaring van de Belastingdienst en de fysieke post vanuit Duitsland.
Ehhh... bij mij duurde het welgeteld ruim een week, vorig jaar, om klant te worden bij Consorsbank.

En ja, ze vragen formeel wel om zo'n woonplaatsverklaring. Maar ik ga echt geen extra kosten maken om zoiets te regelen. Nog afgezien van het feit hoeveel tijd dat kost.
Dus ik heb een kopietje van een recente IB-aangifte genomen (uiteraard bedragen zwart gemaakt), en dat als PDFje teruggestuurd.
Ook al de andere papierzooi, digitaal teruggestuurd. En na de online video-Postident sessie, was alles oké.
Het kan dus wel, maar je moet wel ff 'slim' zijn en geduld hebben. ;)

Oh ja, en op het laatst wilden ze toch nog iets per post hebben. Dat heb ik ze gestuurd, maar nog voordat die snailmail ooit aangekomen kan zijn, was de rekening al actief.

[ Voor 9% gewijzigd door ehtweak op 26-02-2026 09:21 ]

Mooie Plaatjes   

• GroteVoet459
Weer een aantal dalingen bij banken die je via het Raisin platform kunt vinden:

Vrij opneembaar:
Collector gaat per 27-Feb naar 1,80% (-0,06%)
TFBank gaat per 03-Mrt naar 1,75% (-0,05%)

En voor wat betreft de deposito's:

27-Feb
BFjord
3-maands - 1,90% (-0,10%)
6-maands - 2,25% (-0,10%)
9-maands - 2,25% (-0,10%)
1-jaars - 2,35% (-0,10%)
1,5-jaars - 2,45% (-0,05%)
2-jaars - 2,45% (-0,05%)

smeBank
1-jaars - 2,30% (-0,05%)

02-Mrt
Aareal
7-jaars - 3,00% (-0,05%)

• Coffeeroam
ehtweak schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 08:37:
[...]

Ehhh... bij mij duurde het welgeteld ruim een week, vorig jaar, om klant te worden bij Consorsbank.

En ja, ze vragen formeel wel om zo'n woonplaatsverklaring. Maar ik ga echt geen extra kosten maken om zoiets te regelen. Nog afgezien van het feit hoeveel tijd dat kost.
Dus ik heb een kopietje van een recente IB-aangifte genomen (uiteraard bedragen zwart gemaakt), en dat als PDFje teruggestuurd.
Ook al de andere papierzooi, digitaal teruggestuurd. En na de online video-Postident sessie, was alles oké.
Het kan dus wel, maar je moet wel ff 'slim' zijn en geduld hebben. ;)

Oh ja, en op het laatst wilden ze toch nog iets per post hebben. Dat heb ik ze gestuurd, maar nog voordat die snailmail ooit aangekomen kan zijn, was de rekening al actief.
Correctie. Een woonplaatsverklaring van de belastingdienst is gratis.
Maar je hebt gelijk; ze accepteren ook andere documenten, zoals je b.v. WOZ aanslag of de eerste pagina van je belastingaanslag..

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:29
ehtweak schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 08:37:
[...]

... En ja, ze vragen formeel wel om zo'n woonplaatsverklaring. Maar ik ga echt geen extra kosten maken om zoiets te regelen. Nog afgezien van het feit hoeveel tijd dat kost. ...
Aanvragen van een woonplaatsverklaring bij de Belastingdienst t.b.v. buitenlandse banken is gratis.
De belastingdienst handelt de aanvraag binnen maximaal 11 weken af. Bij mij was het binnen die termijn. De verklaring blijft gelukkig het hele jaar bruikbaar.

• Villager
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:54
Shodan schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:22:
Heeft er iemand hier ook issues met biometrics inloggen via Raisin app? Geeft continue error. resetten biometrics helpt niet.
Yep. Kan biometric inloggen niet gebruiken sinds ik m'n OnePlus12 hebt. Ik heb contact gehad met de klantenservice van Raisin en ondanks dat ik aangeeft dat het probleem zich alleen voordoet in de app van Raisin geven ze aan dat het alleen maar kan liggen aan de telefoon. In essentie zou dat kunnen in het geval de Raisin app voorwaarden stelt aan de biometrie waar mijn Oneplus12 niet aan voldoet. Vandaag nog getest, maar ik kan het nog steeds niet gebruiken.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Maar ik ga niet (max) 11 weken wachten voordat zo'n papiertje binnen is. Dan is de betreffende renteactie van zo'n bank ook al weer voorbij. ;)

Terwijl het dus ook anders kan/kon.

Mooie Plaatjes   

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:03
FreshM schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 11:52:
[...]

Aanvragen van een woonplaatsverklaring bij de Belastingdienst t.b.v. buitenlandse banken is gratis.
De belastingdienst handelt de aanvraag binnen maximaal 11 weken af. Bij mij was het binnen die termijn. De verklaring blijft gelukkig het hele jaar bruikbaar.
Dat is volgens mij niet helemaal waar. In mijn herinnering verlangen sommige landen/banken maximaal 6 maanden oud o.i.d.. Daartegenover bij andere bank juist weer langer geldig(5 jaar).
(Maar mogelijk voor Duitsland/Consors inderdaad jaar, geen ervaring.)

Internet Budget Thuis 100/29Mbps; Modem Draytek Vigor 2765 Telefoon Siemens C470IP via Fritz!box 7260; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cheapbuzzer.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

• DjoeC
  • Nu online
FreshM schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 11:52:
[...]

Ik blijf het bijzonder vinden dat je je BSN nummer in een onbeveiligde mail moet opsturen.......

• DjoeC
  • Nu online
ehtweak schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 13:02:
Maar ik ga niet (max) 11 weken wachten voordat zo'n papiertje binnen is. Dan is de betreffende renteactie van zo'n bank ook al weer voorbij. ;)

Terwijl het dus ook anders kan/kon.
In dat geval kun je actieve spaarder natuurlijk op voorhand al verklaringen aanvragen voor de landen waarvoor je denkt mogelijk misschien te gaan sparen zodat je goed voorbereid bent....

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:47

LGU

Ter info & preventie. Ik heb zojuist een e-mail ontvangen op een mail adres dat ik niet gebruik voor bankzaken voor het verifiëren van account bij Advanzia. Mail is in het Duits opgesteld.
Advanzia Bank

Verifikation Ihrer Schutzmaßnahmen notwendig

Zum Schutz Ihrer persönlichen Kontoinformationen haben wir unsere Sicherheitsmechanismen weiterentwickelt und zusätzliche Schutzfunktionen aktiviert. Diese Maßnahmen sollen unerlaubte Zugriffe zuverlässig unterbinden.

Wir bitten Sie, die aktualisierten Sicherheitsoptionen innerhalb von 24 Stunden zu überprüfen und zu bestätigen, damit Sie Ihr Konto weiterhin uneingeschränkt verwenden können.

Sollte innerhalb dieses Zeitraums keine Bestätigung erfolgen, wird Ihre Karte vorsorglich für Zahlungsvorgänge deaktiviert.

Sicherheitsoptionen jetzt prüfen und freigeben
Pagina: 1 ... 185 186 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling