• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:01
Coffeeroam schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 19:28:
[...]

Het is vandaag in Spanje een banking holiday. De meeste bedrijven en instanties zijn gesloten ter ere van de Driekoningen, vandaar.
Ja maar dit is toch de Nederlandse tak en niet bijvoorbeeld Openbank die echt in Spanje opereert? Of is dit te makkelijk?

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
dutchnltweaker schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 20:33:
[...]

Ja maar dit is toch de Nederlandse tak en niet bijvoorbeeld Openbank die echt in Spanje opereert? Of is dit te makkelijk?
Het ging over Santander Consumer Bank toch? En niet OpenBank.

En SCB opereert alleen in Nederland. De vestiging zit in België, en ook dat is maar een bijkantoor van het hoofdkantoor in Spanje. En ik denk dat bijkantoor ook wel aangeeft "dat de bank er niet zit" en dus "transacties door het hoofdkantoor worden verwerkt".

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 20:33:
[...]

Het is de Belgische tak.

Kan je in de limieten zien of er wat is afgeschreven?

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:19
@dutchnltweaker Helaas is dit standaard bij de Santander Consumer Bank. Volgens mij is het al bij een bedrag van meer dan €2500 dat het zo traag gaat.

Het lijkt alsof er niets gebeurd, maar op de achtergrond staat je transactie in de wacht om goedgekeurd te worden door hen. Je kan bellen met de helpdesk. Zij kunnen in ieder geval bevestigen of de opdracht ontvangen is.

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-01 20:54

Barca

In Search Of Sunrise

Slasher schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 10:56:
Ik ga alles bij Santander weghalen, voor die 0,15% die het nu scheelt is het bijna de moeite niet, Santander heeft ook geen IP dus geld weghalen gaat ook super traag.
Mag ik vragen waar je dan heen gaat? Ik ga juist naar Banco Santander. Instant payments komt er nog wel aan. Maar dat is bij Bigbank (kan wel 3 dagen duren) en bij Lloyds Bank (alleen dezelfde dag als je vroeg op de dag overmaakt) ook niet en die hebben dan weer geen plannen om dat mogelijk te maken.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Barca schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 21:31:
[...]

Mag ik vragen waar je dan heen gaat? Ik ga juist naar Banco Santander. Instant payments komt er nog wel aan. Maar dat is bij Bigbank (kan wel 3 dagen duren) en bij Lloyds Bank (alleen dezelfde dag als je vroeg op de dag overmaakt) ook niet en die hebben dan weer geen plannen om dat mogelijk te maken.
Ik heb ook nog een rekening bij Ayvens (voorheen Leaseplanbank) 1,85% rente maar wel IP.

Elect a clown, expect a circus.

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:30
GroteVoet459 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 18:06:
[...]

Prima idee, alleen wordt die posting zo steeds groter en iemand moet die administratie bij houden.
En aangezien niemand zich aanmeldt om een Pinned/Bewaar-post bij te houden kijkt iedereen waarschijnlijk naar mij - maar ik ga dat er niet ook bij pakken.
Snap ik. En ik zou misschien wel willen maar niet nu, teveel andere projecten die dit jaar af moeten......

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:52
Barca schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 21:31:
[...]

Bigbank is volgens mij wel instant. Maar spaarrekening heeft opzegtermijn van 3 dagen.

Internet Budget Thuis 100/29Mbps; Modem Draytek Vigor 2765 Telefoon Siemens C470IP via Fritz!box 7260; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cheapbuzzer.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-01 20:54

Barca

In Search Of Sunrise

sipjohn schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 23:14:
Bigbank is volgens mij wel instant. Maar spaarrekening heeft opzegtermijn van 3 dagen.
Qua storten is Bigbank instant, maar bij opnemen kan het tot 3 werkdagen duren. Ik zit zelf bij Bigbank en sinds kort dus ook bij Banco Santander.

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:52
Ik probeer mijn spaargeld van Consors bank op te nemen ivm einde actieperiode.

Nu lijkt dit niet mogelijk te zijn via instant payment (Echtzeit Überweisung) met grote bedragen.

Het is me gelukt met 5000 en 15000 euro maar bedragen daarboven niet, terwijl ik de maximale limiet voor instant payments heb ingesteld (49.000) in de consors app.

Heeft iemand tips hoe het wel kan?

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19:34
W1ck1e schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 19:55:
[...]

Een maand geleden had ik mijn eerste renteuitbetaling en handmatige opname. Die opname was instant als ik mij niet vergis. Dat zag er toen ook een beetje raar uit. Maar toen was er ook een Spaanse feestdag in het geding.
Ja, dat was 8 december, dan viert Spanje de nationale feestdag Maria Onbevlekte Ontvangenis (La Inmaculada Concepción).

• DjoeC
Ik zie dat Garantibank keurig per 1/1 de rentebijschrijving heeft uitgevoerd, maar iit tot wat ze doen bij opnames/bijschrijvingen zie ik geen nieuw rekeningoverzicht. Om te voorkomen "nee, ik zie het ook niet": Heeft iemand dat afschrift al WEL onder documenten?

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:15
DjoeC schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:10:
Ik zie dat Garantibank keurig per 1/1 de rentebijschrijving heeft uitgevoerd, maar iit tot wat ze doen bij opnames/bijschrijvingen zie ik geen nieuw rekeningoverzicht. Om te voorkomen "nee, ik zie het ook niet": Heeft iemand dat afschrift al WEL onder documenten?
Neen, ik heb het ook niet. Maar wel via

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hq7gjysAlejVVk9q-N3Jpd7uvo8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/4uvhdoUYA3j5e7A76IF2pPOf.png?f=user_large

"Rente-opbouw overzicht" de momenten in 2025 (bovenste download kiezen) waar bij saldo (groter dan 0) of rente percentage wijzigde.

• Gerwin486741
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-01 11:41
Harbo schreef op maandag 5 januari 2026 @ 16:00:
M.b.t. nexent bank : Hoe lang is de "wachtijd "in maanden tussen sluiten van een rekening en opnieuw aanmelden?
Nagevraagd en zelf getest. Zes maanden houden ze aan.

• DjoeC
W1ck1e schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:21:
[...]

Neen, ik heb het ook niet. Maar wel via

[Afbeelding]

"Rente-opbouw overzicht" de momenten in 2025 (bovenste download kiezen) waar bij saldo (groter dan 0) of rente percentage wijzigde.
Ja, laatste datum is half december bij mij, ook daar staat de 1 januari mutatie nog niet in verwerkt. Ik zal straks eens een eurootje bijstorten en morgen weer kijken ;)

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:44
Gerwin486741 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:27:
[...]

Nagevraagd en zelf getest. Zes maanden houden ze aan.
Vreemd: Flexion1 in "Het spaartopic - Deel 4" mocht na 11 maanden nog een extra maandje wachten ...

• W1ck1e
DjoeC schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:28:
[...]

Ja, laatste datum is half december bij mij, ook daar staat de 1 januari mutatie nog niet in verwerkt. Ik zal straks eens een eurootje bijstorten en morgen weer kijken ;)
Maar de rente uitkering klopt met het lijstje en met mijn berekeningen. Meer hoef ik niet te weten. Wat mis jij nog ?

• Gerwin486741
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-01 11:41
GroteVoet459 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:40:
[...]

Vreemd: Flexion1 in "Het spaartopic - Deel 4" mocht na 11 maanden nog een extra maandje wachten ...
Ja vreemd. Verschilt dan misschien wie je treft als medewerker. Het bericht dat ik ontving:

Beste ,

Het is meer dan 6 maanden geleden dat uw rekening is gesloten.

U kunt wederom een rekening bij ons openen.

Met vriendelijke groet
Jouw Nexent Bank Team

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Schweino schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 09:18:
Ik probeer mijn spaargeld van Consors bank op te nemen ivm einde actieperiode.

Nu lijkt dit niet mogelijk te zijn via instant payment (Echtzeit Überweisung) met grote bedragen.

Het is me gelukt met 5000 en 15000 euro maar bedragen daarboven niet, terwijl ik de maximale limiet voor instant payments heb ingesteld (49.000) in de consors app.

Heeft iemand tips hoe het wel kan?
Hetzelfde alhier.

Ik had ook een max IP correct ingesteld, inclusief de daglimiet. En na nogmaals bevestigen met de AppPIN werd 'ie niet uitgevoerd.
Vervolgens de daglimiet (van gewone betaling) maar verhoogd. En daar een payment ingeschoten van een bedrag tegen de limiet aan. En die werd wel verwerkt en gelijk afgeboekt.
Nu nog ff afwachten hoe snel dat in NL bij ABNAMRO binnen is.
Vorig jaar duurde de omgekeerde route zoiets van 12 uur...

Mooie Plaatjes   

• DjoeC
W1ck1e schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:48:
[...]

Maar de rente uitkering klopt met het lijstje en met mijn berekeningen. Meer hoef ik niet te weten. Wat mis jij nog ?
"Normaliter" verschijnt er bij een rekeningmutatie een nieuw afschrift. Da's dus iets anders als de (nog niet door jou ontvangen) opbouw van rente. Concreet "mis" ik dus dat afschrift onder documenten terwijl de bijschrijving wel als transactie op het rekeningoverzicht staat. Ik weet, pietluttig - maar ik denk nou eenmaal zo ;)

O ja, net zelf een storting naar GB gedaan, die was er al voordat ik op refresh kon drukken - IP bij een klein bedrag gaat uitstekend!

[ Voor 10% gewijzigd door DjoeC op 07-01-2026 11:55 ]

• Kal-Ell
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 00:00
Rediem capital verlaagd het deposito sparen voor 2 jaar vanaf 9 januari van 2,72 naar 2,65 procent.
Volgens mij geven zij een van de hoogste rentes.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Kal-Ell schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:56:
Rediem capital verlaagd het deposito sparen voor 2 jaar vanaf 9 januari van 2,72 naar 2,65 procent.
Volgens mij geven zij een van de hoogste rentes.
Bigbank heeft 2.70% en 2.80 bij verlenging.

maar idd wel lekker hoog bij Rediem

A wise man's life is based around fuck you

• DjoeC
Zwelgje schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:57:
[...]

Bigbank heeft 2.70% en 2.80 bij verlenging.

maar idd wel lekker hoog bij Rediem
Met voor de kortere termijn wat stijgende rentes vind ik de rente voor 2 jaar vast niet hoog tov bijvoorbeeld actierentes op kortere looptijden van 3-6 maanden. 0.25% lager op een ton is toch 250,- per jaar.....

• dutchnltweaker
Coffeeroam schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 19:28:
[...]

Het is vandaag in Spanje een banking holiday. De meeste bedrijven en instanties zijn gesloten ter ere van de Driekoningen, vandaar.
Even gebeld, daar lag het niet aan. Blijkbaar is 1 tot 3 werkdagen overschrijven bij santander consumerbank normaal. Nou doe ik niet elke week geld opnemen, maar vind het toch een beetje lang. Is er eventueel een goed alternatief?

• Flexion1
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 13-01 18:42
Gerwin486741 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:52:
[...]

Ja vreemd. Verschilt dan misschien wie je treft als medewerker. Het bericht dat ik ontving:

Beste ,

U kunt wederom een rekening bij ons openen.

Met vriendelijke groet
Jouw Nexent Bank Team
Dat is apart dan idd. Geen idee maar waarschijnlijk net wie je treft of hoe vaak je het al opnieuw geopend hebt?

Zou voor mij 3e keer worden. Nou ja, iig voor anderen dus poging waard om het na 6 maanden te proberen

• Coffeeroam
dutchnltweaker schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:13:
[...]

Even gebeld, daar lag het niet aan. Blijkbaar is 1 tot 3 werkdagen overschrijven bij santander consumerbank normaal. Nou doe ik niet elke week geld opnemen, maar vind het toch een beetje lang. Is er eventueel een goed alternatief?
Dat is gewoon het standaard antwoord, om te zorgen dat klanten niet elke keer opnieuw vragen stellen.

• Coffeeroam
Gerwin486741 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:52:
[...]

Beste ,

U kunt wederom een rekening bij ons openen.....

Met vriendelijke groet
Jouw Nexent Bank Team
Ik zie in jouw e-mail van de bank niet staan dat je de actierente dan krijgt.
Natuurlijk kan je altijd een nieuwe rekening openen.

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:52
ehtweak schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:52:
[...]

Hetzelfde alhier.

Ik had ook een max IP correct ingesteld, inclusief de daglimiet. En na nogmaals bevestigen met de AppPIN werd 'ie niet uitgevoerd.
Vervolgens de daglimiet (van gewone betaling) maar verhoogd. En daar een payment ingeschoten van een bedrag tegen de limiet aan. En die werd wel verwerkt en gelijk afgeboekt.
Nu nog ff afwachten hoe snel dat in NL bij ABNAMRO binnen is.
Vorig jaar duurde de omgekeerde route zoiets van 12 uur...
De niet instant route duurde vorige week hier 48 uur (naar een Revolut rekening).

De Consors website zegt zelf het volgende:

SEPA-standaardoverboekingen die vóór 16:30 uur online worden ingediend, worden door ons dezelfde dag nog verwerkt. Het geld wordt doorgaans de volgende werkdag op de rekening van de ontvanger bijgeschreven.

Werkdagen zijn van maandag tot en met vrijdag, met uitzondering van de volgende officiële feestdagen:

Nieuwjaarsdag (1 januari)
Driekoningen (6 januari)
Goede Vrijdag
Paasmaandag
Dag van de Arbeid (1 mei)
Pinkstermaandag
Hemelvaart van Christus
Corpus Christi
Maria Hemelvaart (15.08.)
Dag van de Duitse Eenheid (3 oktober)
Allerheiligen (1 november)
Kerstavond (24 december)
Eerste Kerstdag (25 december)
Tweede Kerstdag (26 december)
Oudjaarsavond (31 december)

[ Voor 36% gewijzigd door Schweino op 07-01-2026 13:01 ]

• W1ck1e
[...]

Bij de spaarrekeningen die ik aanhoud probeer ik rekening te houden met valutering & renteberekening en te meten hoelang geld onderweg is (n=1). Dit vanwege het voorkomen van renteloze dagen en beschikbaarheid van saldo. Mijn handelingen probeer ik zo te plannen dat het voor mij het beste uitkomt.

Nieuwe ervaringen heb ik met Raisin/Renteboost & Openbank/Welkom rekening.
Renteboost: het duurt 1 dag voordat geld aankomt. bij stortingen kost mij dat 1 dag aan rente. bij opnames wordt het pas later afgeboekt (geen rente verlies)
Welkom: is bij instant (of dezelfde dag) (als ik de juiste keuzes maak) bij opnames en stortingen. Transacties zijn later zichtbaar maar wel met de goede valutadatum. Openbank heeft een eigen draadje.

Kan je hier wat mee ?

[ Voor 12% gewijzigd door W1ck1e op 07-01-2026 13:17 ]

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
[...]

Aan dat antwoord heb je niet veel, 1 werkdag is niet lang, 3 werkdagen wel. Ik heb afgelopen maandag nog geld overschreven van SCB en stond dezelfde dag rond 16:00 al op mijn rekening. Dat ging om een klein bedrag onder de €1.000. Bij grotere bedragen zijn er wellicht nog extra controles.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Als vervolg hierop:
ehtweak in "Het spaartopic - Deel 4"

Vanmiddag, even na 16:00h stond het hele bedrag weer terug op m'n Nederlands rekening.
Dus geen IP, maar AIP. (Almost Instant Payment). ;)

Mooie Plaatjes   

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Roncom schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 13:54:
[...]

Is het opzeggen bij jou gelukt? Ik heb 11 december een e-mail verstuurd naar dit adres met een opzegformulier. Heb nog geen bevestiging hiervan gekregen, wel is er €2,- in rekening gebracht (van mijn saldo afgehaald) voor het niet gebruiken van de Bfor betaalpas.
Zover ben ik nog niet. Het opzegformulier voor Bfor heb ik vandaag ontvangen en moet inderdaad ingevuld geretourneerd worden. Ik begrijp overigens nog niet helemaal wat met 'Voeg een ondertekende kopie van uw bankgegevens (RIB) bij uw brief' wordt bedoeld, maar probeer wel wat vanuit mijn tegenrekening toe te voegen. Ik begreep dat het daarna wel even kan duren.

Update: in het opzegformulier wordt een sluitingstermijn van max. 30 dagen vermeld.

[ Voor 5% gewijzigd door Bar_en_boos op 07-01-2026 22:45 ]

• dutchnltweaker
LongBowNL schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 20:44:
@dutchnltweaker Helaas is dit standaard bij de Santander Consumer Bank. Volgens mij is het al bij een bedrag van meer dan €2500 dat het zo traag gaat.

Het lijkt alsof er niets gebeurd, maar op de achtergrond staat je transactie in de wacht om goedgekeurd te worden door hen. Je kan bellen met de helpdesk. Zij kunnen in ieder geval bevestigen of de opdracht ontvangen is.
Gisteren ochtend gedaan, staat inderdaad om goedgekeurd te worden. Ze zouden het aan de afdeling laten weten om het zo snel mogelijk goed te laten keuren. Dit is nu dag 2 dat ik wacht op mijn geld dat ik nodig heb. Ik denk dat ik het geld op een andere spaarbank moet zetten denk ik. Ik verwacht echt niet dat ik het in 1 minuut heb, maar ik wacht nu al 2 dagen. Vind ik toch wel iets te veel van het goede.

• dutchnltweaker
W1ck1e schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:59:
[...]

Bij de spaarrekeningen die ik aanhoud probeer ik rekening te houden met valutering & renteberekening en te meten hoelang geld onderweg is (n=1). Dit vanwege het voorkomen van renteloze dagen en beschikbaarheid van saldo. Mijn handelingen probeer ik zo te plannen dat het voor mij het beste uitkomt.

Nieuwe ervaringen heb ik met Raisin/Renteboost & Openbank/Welkom rekening.
Renteboost: het duurt 1 dag voordat geld aankomt. bij stortingen kost mij dat 1 dag aan rente. bij opnames wordt het pas later afgeboekt (geen rente verlies)
Welkom: is bij instant (of dezelfde dag) (als ik de juiste keuzes maak) bij opnames en stortingen. Transacties zijn later zichtbaar maar wel met de goede valutadatum. Openbank heeft een eigen draadje.

Kan je hier wat mee ?
Tnx, maar Openbank heb ik al een hele poos. Nog zelfs met gratis travel plus maar dat terzijden. Volgens mij is de huidige percentage ook niet hoog en bij Santander hoger. Hoe zit het met bigbank bijvoorbeeld?

• W1ck1e
dutchnltweaker schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 08:13:
[...]

Tnx, maar Openbank heb ik al een hele poos. Nog zelfs met gratis travel plus maar dat terzijden. Volgens mij is de huidige percentage ook niet hoog en bij Santander hoger. Hoe zit het met bigbank bijvoorbeeld?
Geen idee welke rente jij nu krijgt. Ik zit nog in de hoge rente fase bij Raisin/Renteboost (2,85%) & Openbank/Welkom (3%). Daarom zit ik daar nu.
Daarnaast heb ik TR voor geld dat ik binnen dezelfde dag nodig heb. Dat is voor 2,0% op vrij opneembaar (vaak instant)

Geen ervaring met Bigbank

Je moet inschatten hoeveel geld je "instant" / dezelfde dag nodig hebt. Dat zet je op een rekening waarbij dat kan met de hoogste rente voor jou. De rest zet je op een rekening met meer rente met eventueel opname/stort doorlooptijden.

• sipjohn
W1ck1e schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 08:19:
[...]

Geen idee welke rente jij nu krijgt. Ik zit nog in de hoge rente fase bij Raisin/Renteboost (2,85%) & Openbank/Welkom (3%). Daarom zit ik daar nu.
Daarnaast heb ik TR voor geld dat ik binnen dezelfde dag nodig heb. Dat is voor 2,0% op vrij opneembaar (vaak instant)

Geen ervaring met Bigbank
Bij Bigbank betreft het een soort opzegtermijn van 2 of 3 dagen, maar je krijgt wel rente tot dag van overschrijving, maar op die 3e dag wel instant, zie: (links Bigbank, rechts Rabobank, uur verschil is tijdverschil tussen Estland en NL):Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1-aGvRuKGi320fop9QNnd7MtbNA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nuVCgmhRsaslZthH5byWvheQ.jpg?f=fotoalbum_large
Nadeel blijft wel dat je 2/3 dagen van tevoren moet inplannen, maar geen renteverlies.

Internet Budget Thuis 100/29Mbps; Modem Draytek Vigor 2765 Telefoon Siemens C470IP via Fritz!box 7260; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cheapbuzzer.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

• W1ck1e
sipjohn schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 13:47:
[...]

Bij Bigbank betreft het een soort opzegtermijn van 2 of 3 dagen, maar je krijgt wel rente tot dag van overschrijving, maar op die 3e dag wel instant, zie: (links Bigbank, rechts Rabobank, uur verschil is tijdverschil tussen Estland en NL):[Afbeelding]
Nadeel blijft wel dat je 2/3 dagen van tevoren moet inplannen, maar geen renteverlies.
En wat is dan het rentepercentage ?
Qua aanpak is het dan te vergelijken met Renteboost van Raisin, geld komt morgen pas, maar ook dan pas van de rekening af.

[ Voor 8% gewijzigd door W1ck1e op 08-01-2026 13:56 ]

• irongalaxy
  • Registratie: Februari 2024
dutchnltweaker schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 08:13:
[...]

Bij Openbank kun je een gepersonaliseerde spaarrekening vragen met momenteel 2% rente. Boekingen zijn instant als je dit aanpast bij de boeking instellingen.

• Coffeeroam
irongalaxy schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 17:10:
[...]

Bij Openbank kun je een gepersonaliseerde spaarrekening vragen met momenteel 2% rente. Boekingen zijn instant als je dit aanpast bij de boeking instellingen.
Dank voor dit bericht. Maar hoe vraag je het precies aan?

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22:06
Coffeeroam schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 19:18:
[...]

Dank voor dit bericht. Maar hoe vraag je het precies aan?
Bellen.

• sipjohn
W1ck1e schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 13:53:
[...]

En wat is dan het rentepercentage ?
Qua aanpak is het dan te vergelijken met Renteboost van Raisin, geld komt morgen pas, maar ook dan pas van de rekening af.
2,1%, volgens mij ook nog één van de hogere(kortdurende acties voor nieuwe klanten bij andere banken buiten beschouwing gelaten) voor direct(ok 2 of 3 dagen) opvraagbaar.
(vanwege depositos 90k (en naast Poetinland) maak ik er nu overigens nu geen gebruik van, de opname van 610 betreft rente over 2025)
(Maar tot nu toe niet ontevreden over Bigbank, bovendien geen bronheffing in Estland, wat gedoe met woonplaatsverklaringen bespaart.)

[ Voor 10% gewijzigd door sipjohn op 08-01-2026 21:00 ]

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:42
Had iemand deze al geprobeerd?

https://konto.distingoban...LandingMA/frmProductGroup

3,2% voor 3 maanden.
Ik mijn NL gegevens invullen (naw/land/mobiel nr) maar ben nog niet verder gegaan. maar lijk vast te lopen op Duits belasting, wat je blijkbaar verplicht moet vullen

Vertrouwen is goed, controle nog beter

• Coffeeroam
Juan schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 06:57:
Had iemand deze al geprobeerd?

https://konto.distingoban...LandingMA/frmProductGroup

3,2% voor 3 maanden.
Ik mijn NL gegevens invullen (naw/land/mobiel nr) maar ben nog niet verder gegaan. maar lijk vast te lopen op Duits belasting, wat je blijkbaar verplicht moet vullen
Deze gaat niet als je niet in Duitsland belastingplichtig (fiscaal ingezetene) bent ("Sie sind in Deutschland steuerlich ansässig")

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13-01 16:33
Nordax Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verhogen van 1,86% p.j. naar 1,88% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 09.01.2026.

Met vriendelijke groet,
Uw Raisin team

• Kal-Ell
  • Laatst online: 00:00
snip: We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

[ Voor 79% gewijzigd door We Are Borg op 09-01-2026 12:32 ]

• ImperiumDC
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-01 21:26
Klopt het dat je na het sluiten van je Advanzia rekening na een paar dagen gelijk weer een nieuwe rekening kunt openen en gebruik kunt maken van de bonusrente?

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-01 17:20

ocn

Beste Tweaker 2025 ⭐⭐⭐⭐⭐

ImperiumDC schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 15:46:
Klopt het dat je na het sluiten van je Advanzia rekening na een paar dagen gelijk weer een nieuwe rekening kunt openen en gebruik kunt maken van de bonusrente?
Heyy, dat klopt inderdaad, en is de voornaamste bestaansreden van dit topic. De meeste mensen hier gebruiken dit topic vooral om te klagen als het sluiten en openen van Advanzia-rekeningen niet helemaal soepel verloopt.

• W1ck1e
Daar lijkt het wel op. Zoek even in dit draadje om het een beetje handig aan te vliegen.

• Coffeeroam
De laatste stand is: de volgende dag kan het.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Iemand dit al eens meegemaakt?

Ik probeer een rekening te openen bij openbank.
Alle invulexercities doorlopen, paspoort naast je gezicht houden, etc, etc.
Afijn, ik krijg een berichtje dat alles doorlopen is en dat ik binnenkort meer zou horen.

Halve dag later:

We staan op het punt om je rekening te activeren, maar we hebben je identiteit niet kunnen verifiëren. Dit kan snel worden opgelost!
Doorloop de laatste stappen opnieuw en houd er rekening mee dat je aan deze voorwaarden moet voldoen:

Ik log weer opnieuw in, mijn id wordt geaccepteerd en ik schijn de videoselfie procedure opnieuw te moeten doorlopen.
Laten we je rekening openen

Ga door met stap 3 van 7, de identificatie.

Afijn, gestart, en toen... werd het stil en kreeg ik alleen maar een foutmelding.
Ik heb het met twee verschillende browsers geprobeerd.

Chrome geeft deze error:
xpressid-web.eu.veri-das.com sent an invalid response.

En FF geeft een iets uitgebeider verhaal:

Secure Connection Failed

An error occurred during a connection to xpressid-web.eu.veri-das.com. Peer received a valid certificate, but access was denied.

Error code: SSL_ERROR_ACCESS_DENIED_ALERT

The page you are trying to view cannot be shown because the authenticity of the received data could not be verified.
Please contact the web site owners to inform them of this problem.

Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?

Mooie Plaatjes   

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19:55
In het nieuwe jaar heb ik mijn vrij opneembare spaargeld herverdeeld:
1. Garantibank leeggehaald
2. Groot deel naar Advanzia
3. Deel terug naar een geldmarktfonds (kort voor elk 4e kwartaal verkoop ik deze posities om hoge VRH te vermijden)
4. Klein deel naar Volkswagenbank

Inmiddels zie ik ruimte voor een deposito van 5 jaar, maar de rente is niet geweldig. Enkele Zweedse banken verlaagden onlangs nog op 5 jaar, net als Bank B (ex CKV). Waarbij CKV me niet aanstaat omdat de rentebijschrijving einde looptijd is. Ik overweeg inleg op 10 jaar bij Nationale Nederlanden 2,9%. Daar kun je soms kosteloos eerder opnemen, zoals hier te lezen:
https://www.nn.nl/Particu...n/Deposito-beeindigen.htm

[ Voor 6% gewijzigd door Frankenstein op 11-01-2026 22:12 ]

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
@ehtweak Die bank staat op mijn blacklist wegens procedurele en security problemen.

Wat betreft de TSL problemen, deze server ondersteunt een subset van de gebruikelijke TLS 1.2 en 1.3 suites.
ECDHE-RSA-AES128-GCM-SHA256
ECDHE-RSA-AES256-GCM-SHA384
Zie: https://cryptcheck.fr/https/xpressid-web.eu.veri-das.com

Immuniweb ziet er nog een meer bij TLS 1.2:
https://www.immuniweb.com...eu.veri-das.com/UY0xg1oD/

Dat is op zich goed (cf. NCSC), maar als je per ongeluk net wat anders hebt geconfigureerd in je browser kunnen er problemen optreden.

De website is niet zo goed geconfigureerd want het forward HTTP niet naar HTTPS. Wat je ziet aan foutmeldingen lijkt op een serverprobleem - niet de juiste certificaten en/of configuratie. Onwaarschijnlijk is dat er root certificaten ontbreken op jouw computer. De server ondersteunt geen client renegotiation. Iets anders: is er misschien antivirus actief die webverbindingen onderschept?

• rechtsherstel

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
W1ck1e schreef op maandag 12 januari 2026 @ 07:35:
[...]

Dat is voor zakelijke klanten.

[Afbeelding]
Wellicht moeten ze die beschrijving nog bijwerken, de app wordt ook op de consumentenpagina vermeld:
https://garantibank.nl/gbi-sparen-app

• W1ck1e
dutchgio schreef op maandag 12 januari 2026 @ 07:58:
[...]

Wellicht moeten ze die beschrijving nog bijwerken, de app wordt ook op de consumentenpagina vermeld:
https://garantibank.nl/gbi-sparen-app
Ik hoop dat ik met de website kan blijven bankieren, nadat de app voor consumenten wordt aangekondigd in een mail of melding.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

mrmrmr schreef op zondag 11 januari 2026 @ 23:09:
@ehtweak Die bank staat op mijn blacklist wegens procedurele en security problemen.
Want?
Zijn ze zoveel erger dan andere banken? ;)

Wel jammer, want op dit moment is die 3% rente wel aantrekkelijk.
Vorige jaar gebruikt gemaakt van die Consorsbank 3,1% actie. Dus nu was ik op zoek naar iets soortgelijks.
Iets anders: is er misschien antivirus actief die webverbindingen onderschept?
Dat was 'm!
'Banking protection', zolang die aanstaat werkt het niet... (F-Secure)

Mooie Plaatjes   

• Frankenstein
ehtweak schreef op maandag 12 januari 2026 @ 08:15:
Wel jammer, want op dit moment is die 3% rente wel aantrekkelijk.
Dat wel, maar bij Advanzia krijg je dat ook in een AAA land en bijna 4 maanden, met kans op verlenging en eenvoudiger openen en opzeggen. ;-) én je hoeft geen jaar te wachten om opnieuw nieuwe klant te zijn...

• rechtsherstel
W1ck1e schreef op maandag 12 januari 2026 @ 07:35:
[...]

Dat is voor zakelijke klanten.

[Afbeelding]
Werkt ook voor particulieren. Probeer het maar.

• W1ck1e
rechtsherstel schreef op maandag 12 januari 2026 @ 08:35:
[...]
Werkt ook voor particulieren. Probeer het maar.
Ik geloof je meteen. ;)

• W1ck1e
Onderhoud over 6 dagen (aanstaande zondag dus) bij Yapi Kredi, weliswaar maar een uurtje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VGLYngFfp9GsZ-6DKghlNu19vw4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8tTWO7NWmCdYarrzr3BjULsD.png?f=fotoalbum_large

Dan kan je er alvast rekening mee houden.

En de rente op een 1-maands deposito is 2%. Dat kan je alleen zien wanneer je genoeg saldo hebt, het staat namelijk niet in het rentelijstje van de bank.

En ik kan bevestigen dat opnames naar ING binnen kantooruren snel zijn, waarschijnkijk instant, maar ik heb niet meteen gekeken want pas na 30 minuten.

[ Voor 12% gewijzigd door W1ck1e op 12-01-2026 09:39 ]

• Coffeeroam
Frankenstein schreef op maandag 12 januari 2026 @ 08:28:
[...]

Dat wel, maar bij Advanzia krijg je dat ook in een AAA land en bijna 4 maanden, met kans op verlenging en eenvoudiger openen en opzeggen. ;-) én je hoeft geen jaar te wachten om opnieuw nieuwe klant te zijn...
Het is dan wel een AAA land, maar de bank zelf heeft Baa3 rating volgens Moody's. Maar dat is ook goed genoeg voor mij.

• Sander12
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 20:06
Verhoging depositorente Garanti bank 1 tm 5 jaar naar 2,50% tot 3%

Looptijd
3 maanden
6 maanden
9 maanden
1 jaar
2 jaar
3 jaar
4 jaar
5 jaar
Huidig tarief
2,25%
2,05%
2,05%
2,15%
2,15%
2,20%
2,25%
2,25%
Nieuw tarief
2,25%
2,05%
2,05%
2,50%
2,50%
2,60%
2,65%
3,00%

[ Voor 66% gewijzigd door Sander12 op 12-01-2026 10:54 ]

• W1ck1e
Sander12 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 10:48:
Verhoging depositorente Garanti bank 1 tm 5 jaar naar 2,50%
Dat is weer goed nieuws via de mail. Echter niets over vrij opneembaar

• Impuls-1
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21:03
W1ck1e schreef op maandag 12 januari 2026 @ 10:49:
[...]

Dat is weer goed nieuws via de mail. Echter niets over vrij opneembaar
Klopt niet helemaal.
1 jaar 2,5%
2 jaar 2,5%
3 jaar 2,6%
4 jaar 2,65%
5 jaar 3,0%

• Cindy79
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 13-01 10:14
Garantibank heeft idd ook een app.
Ik heb het gister gedownload, en werkt ook ipv inloggen op de site zelf

• W1ck1e
Impuls-1 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 10:58:
[...]

Klopt niet helemaal.
1 jaar 2,5%
2 jaar 2,5%
3 jaar 2,6%
4 jaar 2,65%
3 jaar 3,0%
Ik zie in mijn mail niets over de rente op vrijopneembare rekening. Wat klopt er niet of bedoel jij ?

• Coffeeroam
Impuls-1 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 10:58:
[...]

Klopt niet helemaal.
1 jaar 2,5%
2 jaar 2,5%
3 jaar 2,6%
4 jaar 2,65%
3 jaar 3,0%
Dit gaat toch over Garantibank? Waar staat dat dan, 3 jaar 3.0%? Niet hier:
https://garantibank.nl/actuele-rentes

• W1ck1e
Coffeeroam schreef op maandag 12 januari 2026 @ 11:23:
[...]

Iemand (@Impuls-1) heeft waarschijnlijjk een tikfoutje gemaakt, waardoor 3 jaar 2 keer genoemd wordt.
Ik schrijf alleen maar dat ik er een mail over ontvangen heb en dat er niets in de mail over vrijopneembaar stond.

• Impuls-1
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21:03
[...]

.

[ Voor 13% gewijzigd door Impuls-1 op 12-01-2026 12:58 ]

• Frankenstein
5 jaar 3% bij Garantibank vind ik interessant, maar 2,9% 10 jaar bij NN ook, waarbij je bij NN desgewenst kosteloos eerder kan beschikken over het spaargeld (als de tzt actuele rente op de resterende looptijd hooguit gelijk is aan de lopende rente). Wellicht bij allebei een tranche inleggen maar? ... of toch alles bij NN onderbrengen. Dan kan Garanti ingezet worden om herhaaldelijk hogere actierente op vrij opneembaar te krijgen :-)

3% is nog altijd niet echt hoog...

[ Voor 215% gewijzigd door Frankenstein op 12-01-2026 14:29 ]

• Frankenstein
[...]

Ik vraag me eerder af waar jij dit gelezen hebt... :)

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Heeft iemand trouwens recent (vanaf 14 nov) een rekening geopend bij Consorsbank en de €100 bonus al ontvangen?
bis zu 100 Euro Prämie bei 100.000 Euro Geldeingang sichern
2 December is mijn rekening geopend en ik voldoe aan de eisen, maar heb nog niets gezien of gehoord.

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 12-01-2026 14:09 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• GroteVoet459
fsfikke schreef op maandag 12 januari 2026 @ 14:08:
Heeft iemand trouwens recent (vanaf 14 nov) een rekening geopend bij Consorsbank en de €100 bonus al ontvangen?

[...]

2 December is mijn rekening geopend en ik voldoe aan de eisen, maar heb nog niets gezien of gehoord.
Denk niet dat er veel mensen een ton gestort hebben voor die actie.
Maar misschien wat meer €50K voor die €50? Al was je dan bij ASN beter af (stuk minder inleg)

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:04
W1ck1e over Yapi-Kredi
En de rente op een 1-maands deposito is 2%. Dat kan je alleen zien wanneer je genoeg saldo hebt, het staat namelijk niet in het rentelijstje van de bank.
Hmmm, inderdaad en de rente is hoger dan die gekke producten van DHB-Combi en Rabo Tijdslot.en saldo ook nog sneller beschikbaar. Staat ook nergens in de lijstjes van vergelijkingssites, dus die zie je over het hoofd.

[ Voor 11% gewijzigd door TanteBeth op 12-01-2026 16:47 ]

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
fsfikke schreef op maandag 12 januari 2026 @ 14:08:

[...].

"Wenn Sie die Bedingung in den ersten 4 Wochen nach Kontoeröffnung erfüllt haben, zahlen wir Ihnen die Prämie in den nächsten 4 Wochen auf Ihr neues Verrechnungskonto und informieren Sie per E-Mail über die Prämiengutschrift. "

Het is een kwestie hoe jij dit leest. Teller begint op 2 December 2025 (4 weken) om geld daar te storten. Dan zeggen ze over uitbetaling in de volgende 4 weken. De vraag is dan wanneer deze teller begint te lopen. Is dat 4 wekene nadat je geld gestort heb of is dat 4 weken nadat de eerste teller afgelopen is. Ik denk de laatste. Maar als ik jou was zou ik deze vraag aan Consors (kundenbetreuung@consorsbank.de) vragen en niet aan deze forum (want hier krijg jij zeker geen bonus uitbetaald ;) ).

• W1ck1e
TanteBeth schreef op maandag 12 januari 2026 @ 16:46:
[...]

Hmmm, inderdaad en de rente is hoger dan die gekke producten van DHB-Combi en Rabo Tijdslot.en saldo ook nog sneller beschikbaar. Staat ook nergens in de lijstjes van vergelijkingssites, dus die zie je over het hoofd.
Als je geld over hebt wat je pas na 1 maand misschien nodig hebt, dan verdeel je dat in 3 delen waarmee je elke 10 of 11 dagen een deposito opent (of 4 delen, elke 7 of 8 dagen). Dan heb je "maandelijks rente" op "vrij" opneembaar. Voor het deel dat je in dit schema kan missen (voor een maand). Ik zou dan wel kiezen voor som + rente uitkeren (en niet laten doorrolllen) zodat je het goed in de gaten kan houden.

• Flexion1
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 13-01 18:42
Frankenstein schreef op maandag 12 januari 2026 @ 14:05:
5 jaar 3% bij Garantibank vind ik interessant, maar 2,9% 10 jaar bij NN ook, waarbij je bij NN desgewenst kosteloos eerder kan beschikken over het spaargeld (als de tzt actuele rente op de resterende looptijd hooguit gelijk is aan de lopende rente). Wellicht bij allebei een tranche inleggen maar? ... of toch alles bij NN onderbrengen. Dan kan Garanti ingezet worden om herhaaldelijk hogere actierente op vrij opneembaar te krijgen :-)

3% is nog altijd niet echt hoog...
Met oplopende inflatie komende jaren zou ik het zeker niet 5-10 jaar vastzetten. Dan gaat het je serieus geld kosten en is die 3% nooit genoeg. Kan je beter kortere termijnen kiezen en als je beetje shopt dan haal je die 3% nog bijna op flexibele rekeningen

• Frankenstein
Flexion1 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 17:03:
[...]

Met oplopende inflatie komende jaren zou ik het zeker niet 5-10 jaar vastzetten. Dan gaat het je serieus geld kosten en is die 3% nooit genoeg. Kan je beter kortere termijnen kiezen en als je beetje shopt dan haal je die 3% nog bijna op flexibele rekeningen
Waar heb jij jouw glazen bol vandaan? >:)

Bij Rabo en NN heb ik 10 tot 20 jaar vast. Die kan ik nu allemaal kostenloos opbreken als ik zou willen, omdat de rente gedaald is. Voelt goed. De rentes op die looptijden lijken weer wat omhoog te gaan. Maar eer ze weer boven de 3,25% zitten?

Zou de markt echt meer omhoog gaan, dan kan dat dus alsnog.

Dat shoppen op korte (actie-) rente doe ik graag, maar om dat met mijn hele hebben en houwen te doen?

[ Voor 3% gewijzigd door Frankenstein op 12-01-2026 17:12 ]

• W1ck1e
Frankenstein schreef op maandag 12 januari 2026 @ 17:11:
...
Bij Rabo en NN heb ik 10 tot 20 jaar vast. Die kan ik nu allemaal kostenloos opbreken als ik zou willen, omdat de rente gedaald is.
...
Daar werkt de bank graag aan mee.

• Frankenstein
W1ck1e schreef op maandag 12 januari 2026 @ 17:12:
[...]

Daar werkt de bank graag aan mee.
Mooi toch? Ik ervaar meer gemak door voor een lange looptijd te kiezen en die niet helemaal uit te zitten, dan elk jaar weer zoveel nieuwe jaardeposito's te openen. Met de rompslomp en het mislopen van rente omdat je een aflopend deposito bent vergeten wat daarbij komt...

• W1ck1e
Frankenstein schreef op maandag 12 januari 2026 @ 17:14:

Mooi toch? Ik ervaar meer gemak door voor een lange looptijd te kiezen en die niet helemaal uit te zitten, dan elk jaar weer zoveel nieuwe jaardeposito's te openen. Met de rompslomp en het mislopen van rente omdat je een aflopend deposito bent vergeten wat daarbij komt...
Het is niet dat de bank lief voor je is. Ik kijk eerder naar banken met hogere rentes bij gelijke looptijden. En dan los van of het eerder boetevrij is op te nemen. Rabo en NN vallen dan vaak af. Ik spaar niet bij de Rabo

Misschien moet ik het toch eens gaan bekijken. Maar de lange rentes zijn nu niet zodanig hoog dat ik het interessant vind. Ik hoop dat (ook) de korte rentes (12 maanden, 2, 3 jaar) gaan stijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door W1ck1e op 12-01-2026 17:28 ]

• Coffeeroam
Frankenstein schreef op maandag 12 januari 2026 @ 14:07:
[...]

Nou, hier:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oGbTlPf2ZIQvvP_FPE81mWvYbgY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o26Tt1gcA6USfElLNkxBoeAB.png?f=fotoalbum_large

• W1ck1e
Frankenstein schreef op maandag 12 januari 2026 @ 14:07:

@Coffeeroam en ik hebben hier een eerdere versie van het bericht van @Impuls-1 geciteerd. Daarna is dat bericht aangepast zonder dat te zien is met zoiets als hieronder staat ;)

[ Voor 48% gewijzigd door W1ck1e op 12-01-2026 17:58 ]

• MarcelNH
  • Laatst online: 13-01 06:37
Frankenstein schreef op maandag 12 januari 2026 @ 17:11:
[...]

Bij Rabo en NN heb ik 10 tot 20 jaar vast. Die kan ik nu allemaal kostenloos opbreken als ik zou willen, omdat de rente gedaald is.
Bij de Rabo is dat opbreken heel eenvoudig, maar bij NN volgens mij veel omslachtiger?

• Frankenstein
MarcelNH schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 03:50:
[...]

Bij de Rabo is dat opbreken heel eenvoudig, maar bij NN volgens mij veel omslachtiger?
De wijze van opzeggen klinkt eenvoudig: stuur ons een e-mail of ondertekende brief met een paar gegevens en accepteer binnen 1 dag de opgaven van NN van kosten, als die er zijn.

Bedoel je dat deze procedure omslachtig is, of dat de afhandeling door NN stroef zou verlopen?

Heb dit bij Bigbank wel eens gedaan. Daar ging het snel en gemakkelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Frankenstein op 13-01-2026 06:39 ]

• Coffeeroam
MarcelNH schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 03:50:
[...]

Is heel eenvoudig bij NN. Ik heb het ook verschillende keren al gedaan. Een mailtje met de benodigde gevens naar internetsparen@nn.nl is voldoende.
Of het iets kost, hangt af van de actuele rente op het moment van opzeggen. Als de actuele rente van een nieuw deposito voor de duur van de nog resterende looptijd lager is dan jouw rente, dan heb je geen kosten.

• waalkachel2
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 20:13
Frankenstein schreef op maandag 12 januari 2026 @ 08:28:
[...]

Dat wel, maar bij Advanzia krijg je dat ook in een AAA land en bijna 4 maanden
Dus in de praktijk langer dan de 3 maanden die hogere rente?

• W1ck1e
waalkachel2 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:46:

Dus in de praktijk langer dan de 3 maanden die hogere rente?
In principe de rest van de maand waarin je het minimum bedrag van 5k haalt, vanaf de betreffende dag en dan 3 maanden daarna.

• waalkachel2
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 20:13
W1ck1e schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:48:
[...]

In principe de rest van de maand waarin je het minimum bedrag van 5k haalt, vanaf de betreffende dag en dan 3 maanden daarna.
Dus als ik het goed begrijp, bij voorkeur rekening openen aan het begin van de maand.

• W1ck1e
waalkachel2 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 16:49:

Dus als ik het goed begrijp, bij voorkeur rekening openen aan het begin van de maand.
Of aan het eind van een maand, en dan in het begin van de nieuwe maand die 5000 euro er op zetten.
Moment van openen bepaalt de rente die je gaat krijgen. (de dan geldige) en de maanden tellen vanaf het moment dat je er die 5000 of meer op hebt staan. Tenminste, zo was het bij mij (mei/juni 2025, dikke rente t/m september)

Dat openen aan het eind van de maand kan je mooi gebruiken om stortingen en opnames (ook belangrijk) te testen. Alleen doen met kleine bedragen (je krijgt volgens mij geen rente bij een saldo lager dan 5000 euro)

[ Voor 16% gewijzigd door W1ck1e op 13-01-2026 16:55 ]

• GroteVoet459
W1ck1e schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 16:53:
[...]
Of aan het eind van een maand, en dan in het begin van de nieuwe maand die 5000 euro er op zetten.
...
Je moet dan wel een eerste kleine overboeking doen voor het eind v/d maand om de huidige bonus-rente "vast te zetten", maar niet al direct die €5K.

Of je hoopt op een verdere renteverhoging, maar dan gaan we richting het Gokken-topic.

• W1ck1e
GroteVoet459 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 17:20:
[...]

Je moet dan wel een eerste kleine overboeking doen voor het eind v/d maand om de huidige bonus-rente "vast te zetten", maar niet al direct die €5K.

Of je hoopt op een verdere renteverhoging, maar dan gaan we richting het Gokken-topic.
Dank voor deze toevoeging, dat wist ik niet. Maar bij testen met storten en opnames (zonder dat saldo weer nul wordt) lijk je mij daar aan te voldoen.

• wann0wfhc
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:15
Hmm ik krijg geen SMS van Yapi waardoor ik niet in kan loggen. Meer mensen hier last van of moet ik het tijdens kantoor uren proberen?

• W1ck1e
wann0wfhc schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 20:24:
Hmm ik krijg geen SMS van Yapi waardoor ik niet in kan loggen. Meer mensen hier last van of moet ik het tijdens kantoor uren proberen?
Lijkt er wel een sms verzonden te worden ?

• wann0wfhc
W1ck1e schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 20:27:
[...]

Lijkt er wel een sms verzonden te worden ?
Ja ik kom wel in het scherm waarbij staat van vul de 6 cijfers in behorende bij dit 4 letterig referentienummer. En het ref nummer is elke keer anders.

Yapi staat ook gewoon in mijn sms lijst met de vorige inlogcodes er nog in.

Ik zal het morgen nog maar eens proberen maar het is wel vervelend dat je er niet in kunt komen en bij je rekening kunt ten alle tijden.

[ Voor 3% gewijzigd door wann0wfhc op 13-01-2026 20:39 ]

• W1ck1e
wann0wfhc schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 20:38:

Ja ik kom wel in het scherm waarbij staat van vul de 6 cijfers in behorende bij dit 4 letterig referentienummer. En het ref nummer is elke keer anders.

Yapi staat ook gewoon in mijn sms lijst met de vorige inlogcodes er nog in.

Ik zal het morgen nog maar eens proberen maar het is wel vervelend dat je er niet in kunt komen en bij je rekening kunt ten alle tijden.
Ik had ook een keer een probleem met het ontvangen van sms-jes. Volgens mij was toen een oplossing om de telefoon uit te zetten, sim te verwijderen, telefoon aan te zetten. dan weer uit, dan de sim weer terug plaatsen en de telefoon weer aan te zetten. Dat triggert dat de telefoon zich weer aanmeldt op het netwerk en de routering van de smsjes weer wordt ingesteld. Speelde bij mij toen met simpel-06.

• Jelle Steenbergen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:59
De inflatie (CPI jaarmutatie) in Nederland over 2025 is uitgekomen op 3,3%.
https://www.cbs.nl/nl-nl/...latie-3-3-procent-in-2025
https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/83131NED

Ook gaan de cijfers weer iets anders berekend worden vanaf 2026.
https://www.cbs.nl/nl-nl/...ntenprijsindex-vanaf-2026

• wann0wfhc
W1ck1e schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 20:47:
[...]

Ik had ook een keer een probleem met het ontvangen van sms-jes. Volgens mij was toen een oplossing om de telefoon uit te zetten, sim te verwijderen, telefoon aan te zetten. dan weer uit, dan de sim weer terug plaatsen en de telefoon weer aan te zetten. Dat triggert dat de telefoon zich weer aanmeldt op het netwerk en de routering van de smsjes weer wordt ingesteld. Speelde bij mij toen met simpel-06.
Nou deze methode werkt inderdaad! Hij doet het weer 🤝 thx.

Volgende keer dus eerst “have you tried turning it off and on again”

[ Voor 44% gewijzigd door wann0wfhc op 13-01-2026 21:11 ]

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Nexent Bank (voormalige CreditEurope Bank) past zijn rente uitkering aan. I.p.v. één keer per jaar (op 1 januari) gaan ze de rente per kwartaal uitkeren (1-1, 1-4, 1-7, 1-10). Daarnaast gaan ze, tenzij anders gecommuniceerd, actierentes aan het eind van de actieperiode uitkeren.
Pagina: 1 ... 177 178 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling