Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 26-10 17:27
W1ck1e schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 10:36:
[...]

Geen linkje, staat in een mailtje.

edit: deze stijgingen geven toch weer hoop.
De Euribor 3mnd is ook al lange tijd rond de 2.000%, misschien is er een bodempje bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:42
Frankrijk zit in de problemen, afgelopen weekend is de kredietrating verlaagd door S&P, de rentes daar stijgen, wij gaan daar waarschijnlijk ook wel iets van merken - iig op rentes zuid van NL... Maar meer dan een paar tienden op spaargeld verwacht ik niet - en al helemaal niet bij de grootbanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
DjoeC schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 12:07:
Frankrijk zit in de problemen, afgelopen weekend is de kredietrating verlaagd door S&P, de rentes daar stijgen, wij gaan daar waarschijnlijk ook wel iets van merken - iig op rentes zuid van NL... Maar meer dan een paar tienden op spaargeld verwacht ik niet - en al helemaal niet bij de grootbanken.
Misschien dan extra leuke acties bij BFOR...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wally2002 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 07:30:
[...]

Hier kreeg ik ook de vraag van het huisadres. Men geeft aan dat dit alleen in het Duits, Frans, Engels of Spaans kan. Welk document heb jij gebruikt hiervoor?
Ik heb gewoon blz 1 van m'n recente IB-aangifte gescand, bedragen e.d. digitaal weggepoetst en als PDFje opgestuurd. Was blijkbaar oké. (gewoon de standaard nederlandse brief van de BD).
Kreeg nog wel bij de hele papieren zooi, die per post kwam, een invulformulier of ik nogmaals met de hand m'n NAW gegevens wilde invullen. En die moest ik, of per post, of per fax (!?!) terugsturen.
Heb ik nog gedaan (in een envelop met de post), maar in de tussentijd was m'n Tagesgeldkonto al actief.

En daar staat nu braaf een redelijk bedrag wat rente te vergaren de komende maanden.

wir haben tolle Neuigkeiten für Sie! Die Zinsen auf Ihrem Tagesgeldkonto steigen von 2,80 % p. a. auf 3,10 % p. a. Diesen Zinssatz bekommen Sie ab dem 07. Oktober 2025 bis zum Ende Ihres Aktionszeitraums.

Ihr neuer Zinssatz gilt automatisch.
Sie müssen dafür nichts tun.
Den neuen Zinssatz sehen Sie in voraussichtlich vier Wochen auch in Ihren Kontodetails.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:20
Sander12 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 10:30:
Ayvens Bank verhoogt Flexibel op 24 okt van 1,55% naar 1,65%.
Ook deposito verhoging
Looptijd Huidige rente Wijziging Nieuwe rente

1 jaar 2,05% +0,05% 2,10%
2 jaar 2,10% +0,05% 2,15%
3 jaar 2,15% +0,10% 2,25%
4 jaar 2,10% +0,20% 2,30%
5 jaar 2,15% +0,20% 2,35%

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04:59
ehtweak schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 13:17:
[...]

Ik heb gewoon blz 1 van m'n recente IB-aangifte gescand, bedragen e.d. digitaal weggepoetst en als PDFje opgestuurd. Was blijkbaar oké. (gewoon de standaard nederlandse brief van de BD).
Hier gisteren de gecombineerde aanslag van gemeentelijke en waterschapbelastingen toegestuurd als PDF. Dit per e-mail. Gewoon in het Nederlands maar er wordt wel naar een uitlegpagina online in het Engels verwezen.
Kreeg een automatische ontvangstbevestiging, verder nog geen reactie. ff afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naranya
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:15
Novax schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 00:14:
Nieuwe Zweedse bank Brocc Finance bij Raisin: https://www.raisin.nl/banken/brocc-finance/

Voorlopig alleen 1 en 3 maand deposito's met respectievelijk 2,15% en 2,20% rente. Niet super hoog maar wel de hoogste bij Raisin voor die looptijden. Minimum € 1.000 en Zweden dus geen bronbelasting.

[...]
Iemand wellicht al ervaring met het openen van een deposito bij Brocc via Raisin?
Ze bieden nu ook 1 2 t/m 5 jaar looptijd deposito's aan met op dit moment een van de hoogste rentes.

[ Voor 1% gewijzigd door Naranya op 22-10-2025 20:51 . Reden: had nog een oude overzichtspagina in cache blijkbaar bieden ze 1 jaar momenteel niet meer aan? ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:26

sanook

_/-\o_

Naranya schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 20:40:
[...]

Iemand wellicht al ervaring met het openen van een deposito bij Brocc via Raisin?
Ze bieden nu ook 1 2 t/m 5 jaar looptijd deposito's aan met op dit moment een van de hoogste rentes.
Hoe spannend kan het openen van een deposito zijn?
De 1- en 3-maands deposito's zijn flink gezakt in renbte bij ze en bij de meerjarige deposito's zie ik Hoist er nog bovenstaan (als hoogste 'geen bronbelasting' bank).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
[...]

Ja, is niet veel anders dan de andere Zweedse banken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05:43
https://garantibank.nl/nieuwespaarderactie_particulier

Renteverhoging van 2,55 naar 2,8% bij garanti bank.
Ik zit er vanaf augustus, kan helaas niet overstappen. Wel jammer dat ze de huidige spaarders daar niet in meenemen. Of kan je ze contacten hiervoor? Iemand hier ervaring mee? Kan je überhaupt een actie verlengen na een half jaar of moet je dan eerst de rekening opheffen?

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:44
@groxgrox 2 maal ja, 2 x ja/nee
Zoek in dit draadje. Deze vragen zijn volgens mij genoeg gesteld en beantwoord.

[ Voor 49% gewijzigd door W1ck1e op 23-10-2025 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
groxgrox schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 23:20:
https://garantibank.nl/nieuwespaarderactie_particulier

Renteverhoging van 2,55 naar 2,8% bij garanti bank.
Ik zit er vanaf augustus, kan helaas niet overstappen. Wel jammer dat ze de huidige spaarders daar niet in meenemen. Of kan je ze contacten hiervoor? Iemand hier ervaring mee? Kan je überhaupt een actie verlengen na een half jaar of moet je dan eerst de rekening opheffen?
Uiteraard heb ik ook hier maar even een mailtje aan Garantibank aan gewijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S91
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 26-10 18:14

S91

S91 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 14:10:
Inmiddels wel. Ik heb een spaarrekening in Britse ponden geopend bij Skipton International. Hier ter info een overzichtje van mijn ervaringen en overige gedachten. Ik hoop dat ik niks belangrijks vergeten ben.

Introductie
Op zoek naar hogere spaarrentes kwam ik deze kleine bank op het spoor, gevestigd op Guernsey. Ik heb hiervoor gekozen vanwege de verleidelijke spaarrentes, en omdat wij regelmatig op vakantie gaan in de UK.

Guernsey is een Brits kroondomein en geen lid van de EU. Dit heeft een aantal consequenties. Onder andere dat de Europese regels voor depositogarantie niet gelden. Guernsey heeft zijn eigen depositogarantiestelsel, met dekking tot £50000. Garantie is garantie, al valt er te discussieren over de waarde hiervan bij een ministaat als Guernsey.
De spaarrekeningen zijn in ponden. Dit betekent dat je rekening moet houden met de wisselkoers, die kan fluctueren. Het daadwerkelijke inwisselen van euro's voor ponden en vice versa komt ook werk bij kijken.
De belastingdienst ziet spaargeld in andere valuta gewoon als spaargeld.

Spaarproducten
Skipton International biedt de volgende spaarproducten aan:
  • een 'gewone' spaarrekening in ponden (minimaal saldo £10.000, openingssaldo £25.000)
  • een aantal notice accounts in ponden, dit zijn spaarrekeningen met opnamevertraging (minimaal saldo £10.000, openingssaldo £25.000)
  • deposito's in ponden (minimaal £10.000, nieuwe klanten moeten starten met minimaal £50.000)
  • spaarrekingen en notice accounts in dollars (laat ik hier verder buiten beschouwing)
Ik heb de 'Personal Saver 120' geopend, oftewel een spaarrekening met 120 dagen opnamevertraging. Op dit moment een mooie 4.65% rente.

Rekening openen
Registreren is tijdrovend en bureaucratisch. Daar tegenover staat dan weer een keurige telefonische klantenservice die gewoon zonder wachtmuziekje of keuzemenu de telefoon opneemt. Via de mail ben ik ook prima geholpen, al moest ik steeds wel 24 tot 48 uur wachten op reactie.
Om te registreren stuur je
  • het registratieformulier
  • een paspoortkopie d.m.v. het waarmerkingsformulier
  • een bankafschrift o.i.d. van je tegenrekening, inclusief bron (bijv. screenshot van de online bankomgeving)
  • een 'proof of address', bijvoorbeeld een gasrekening, inclusief bron (bijv. het mailtje waar de rekening als bijlage bij zat)

Paspoortwaarmerking
Dit is het meest bijzondere stukje. In plaats van een selfie of een videogesprek vraagt Skipton om een derde partij erbij te halen, die tekent voor de authenticiteit van je paspoort. Dit mag bijvoorbeeld een accountant, advocaat, of een manager in de (semi-)overheid zijn. Ik heb een bevriende teamleider op een middelbare school gevraagd. Hij keek wel een beetje gek :) Tot mijn verrassing heeft Skipton hem vervolgens ook daadwerkelijk gemaild ter controle.

Opnemen
De tegenrekening (om geld op te nemen) moet een rekening in ponden zijn, volgens het Britse systeem (dus een 8-cijferig rekeningnummer en een 6-cijferige sort code). Onder andere bij Revolut kun je een gratis pondenrekening openen die hieraan voldoet. Die rekenen dan wel weer 0.0015% transactiekosten over een uitgaande transactie (dit kost dus zo'n 12 dagen aan spaarrente). Dit is op zich te overzien. Ik heb naast mijn Revolut pondenrekening ook een portal van Atlantic Money opgegeven als tegenrekening, in de hoop de transactiekosten van Revolut te kunnen omzeilen. Ik heb dit echter nog niet getest en weet niet zeker of Atlantic Money een inkomende betaling van Skipton International accepteert, aangezien je geen persoonlijke IBAN van Skipton krijgt.
Minimale opnamebedrag is £1000.

Storten
Storten moet in ponden, en gaat op de algemene bedrijfsrekening van Skipton International bij een grote Britse bank, met als mededeling je persoonlijke Skipton nummer en achternaam. In mijn ervaring betekent 's ochtends vroeg storten dat het bedrag rond de middag zichtbaar wordt in internetbankieren.

Wisselen
Euro's omzetten in ponden kan volgens mij het beste via Atlantic Money, die zijn het goedkoopst. Het meest voor de hand liggend is om rechtstreeks vanaf een eurorekening euro's naar Atlantic Money te sturen, die dan weer ponden naar Skipton stuurt. Als alternatief kun je de ponden natuurlijk ook vanaf Atlantic Money eerst op een pondenbetaalrekening (bijv. bij Revolut) parkeren en later naar Skipton sturen - dan zit je dus wel met die 0.0015% fee van Revolut. Ik heb beide manieren getest, met een schuin oog op de wisselkoers.
De wisselkoers is sowieso iets om in de gaten te houden. Een piekje of dipje van 1% betekent €300 erbij of eraf 8)

Internetbankieren
Ik moest telefonisch bij de klantenservice van Skipton een username aanvragen. Ze stelden een paar controlevragen en binnen een minuut was het geregeld. Via de mail had ik dan weer een activatiecode gekregen, en 2FA gaat met de HID Approve app. De bankieromgeving is basic maar functioneel en duidelijk.

Bottomline
En nu staat m'n spaargeld lekker 4.65% te trekken op de kanaaleilanden. Niet gek. Ik wil in de zomer weer wat gaan opnemen en zal dan nog wel even een update toevoegen.
Kleine follow up over mijn Skipton International avontuur. Heb drie keer wat geld opgenomen en het saldo zit nu dus tussen de £10000 en £25000. Rente is netjes uitbetaald in augustus. Klantenservice via telefoon en e-mail is prima.
Een Atlantic Money portal als tegenrekening gebruiken werkt niet. Atlantic Money geeft aan dat ze geen geld uit Guernsey accepteren.
Een Revolut GBP-account werkt wel. En vanaf Revolut kunnen de ponden alsnog naar Atlantic Money voor omwisselen.
De rente is intussen gezakt van 4.65% naar 3.9% wat nog steeds heel netjes is.

De eur-gbp koers is wel 3% opgeschoven in de verkeerde richting, sinds ik de rekening heb geopend. Dus m'n effectieve rente in euro's zou maar ±1% zijn als ik nu zou terugwisselen...
We sparen rustig door en hopen dat dat nog weer es terugschuift.

Ik ben stiekem wel nieuwsgierig of ik hier (nog steeds) de enige ben met een spaarrekening bij Skipton International.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-10 14:27
GroteVoet459 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 18:39:
Morgen (24-Sep) liep mijn nieuwe klanten aanbieding bij Garanti af (2,55% voor 3 maanden).
Was begonnen met het geld er weg te halen en had een bericht gestuurd dat ik gezien had dat sommige mensen een verlenging hadden gekregen op eerdere acties en of ik daar ook voor in aanmerking kwam.
Zojuist de bevestiging ontvangen dat ik ook 3 maanden extra die 2,55% ontvang, tot 23-Dec.
Ook maar eens een mail gestuurd. Ben sinds Dec '23 klant bij ze en toentertijd een 6 maanden actie gehad. Toen de periode afliep mijn geld daar weggehaald maar nooit de rekening gesloten. Eens zien of ze toehappen en anders ga ik de rekening opzeggen.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:10
Heb natuurlijk net twee weken terug Garanti opnieuw geopend tegen 2,55.
Had niet verwacht dat er voorlopig een verhoging in zou zitten, maar dat is wel een erg mooie optie zo voor wie er nog geen gebruik van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:02
Zelf heb ik een week of drie terug Garanti een bericht gestuurd of ik nog een keer de actierente kon krijgen. Vervolgens een telefoontje gekregen van een onbekend nummer, dat later Garanti bleek te zijn, en verder niks van gehoord (hebben geen bericht / mail gestuurd noch een tweede keer proberen te bellen). Dus eigenlijk geen idee of ik nu een andere rente heb, maar lijkt me niet.

Met/voor ouders afgelopen dinsdag een rekening geopend. Daarvoor dan ook maar eens contact opnemen. 1 dag later ee verhoging is dan toch "jammer". Hetzelfde hadden ze ook al 2 jaar terug met CreditEurope (/nu Nexent). Geopend op naam van vader, omzetten naar en/of moest op papier. En tegen de tijd dat alle post heen en weer was was ook daar de actierente verhoogd. Mailtje gestuurd en werd meteen aangepast. (En zelf had ik ook gevraagd of ik de actierente kon krijgen als bestaande klant en was geen probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05:43
Coffeeroam schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 07:47:
[...]

Ben benieuwd wat hieruit komt. Laat je hier weten?

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
S91 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 08:03:
[...]

Kleine follow up over mijn Skipton International avontuur. Heb drie keer wat geld opgenomen en het saldo zit nu dus tussen de £10000 en £25000. Rente is netjes uitbetaald in augustus. Klantenservice via telefoon en e-mail is prima.
Een Atlantic Money portal als tegenrekening gebruiken werkt niet. Atlantic Money geeft aan dat ze geen geld uit Guernsey accepteren.
Een Revolut GBP-account werkt wel. En vanaf Revolut kunnen de ponden alsnog naar Atlantic Money voor omwisselen.
De rente is intussen gezakt van 4.65% naar 3.9% wat nog steeds heel netjes is.

De eur-gbp koers is wel 3% opgeschoven in de verkeerde richting, sinds ik de rekening heb geopend. Dus m'n effectieve rente in euro's zou maar ±1% zijn als ik nu zou terugwisselen...
We sparen rustig door en hopen dat dat nog weer es terugschuift.

Ik ben stiekem wel nieuwsgierig of ik hier (nog steeds) de enige ben met een spaarrekening bij Skipton International.
Mij lijkt het depositogarantiestelsel van Guernsey niet duidelijk. Ze zeggen iets van " 'qualifying deposits' up to £50,000" die vallen onder het "Guernsey Banking Deposit Compensation Scheme", maar ja, hoe gegarandeerd is dat dan? Ze zeggen niet welke deposits 'qualifying' zijn. Het is ook niet heel erg vertrouwenwekkend dat ze zélf 'qualifying deposits' tussen quotemarks zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pythoon1977
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:30
[...]

Ik heb er eentje van 3 maanden lopen, die nu net iets over de helft is. Een rente van 2,2% voor deze korte periode vond ik niet verkeerd anderhalve maand geleden.
Verder geen opmerking of problemen. Loopt zoals andere deposito's bij Raisin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-10 22:50
Coffeeroam schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 07:47:
[...]

Ik kreeg begin van de maand niet de 2,55%(wel aanbod van 0,2% extra op 6 maandssdeposito, niet gedaan).
(Moet ik wel erbij zeggen: andere situatie dan jullie. Op dat moment lopende spaarrekening zonder saldo en 2 deposto's(waarvan dus 1 toen afliep, dus gevraagd om 2,55%, maar dat kon niet). I.v.m. nog lopend deposito opheffen van rekening ook nog niet mogelijk.)

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
sipjohn schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 13:08:
[...]

Ik kreeg begin van de maand niet de 2,55%(wel aanbod van 0,2% extra op 6 maandssdeposito, niet gedaan).
(Moet ik wel erbij zeggen: andere situatie dan jullie. Op dat moment lopende spaarrekening zonder saldo en 2 deposto's(waarvan dus 1 toen afliep, dus gevraagd om 2,55%, maar dat kon niet). I.v.m. nog lopend deposito opheffen van rekening ook nog niet mogelijk.)
Ik neem genoegen met een bonus rente voor extra saldo vergeleken met het saldo op een datum in het verleden. Dat is wel eerder gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Geld stallen in Guernsey in ponden = beleggen (of speculeren) vanwege de wisselkoers verschillen. en hoort hier naar mijn idee niet thuis.... Het "DGS" van Guernsey is begin dit jaar al in dit topic aan de orde geweest, gewoon even zoeken op Guernsey (flink wat beperkingen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Ha, vandaag bijna een verdubbeling van de spaarrente.
Helaas is het bij de ASN bank, alleen over het saldo boven de ton. Die rente gaat van 0,55% naar 1,00%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
W1ck1e schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 16:52:
Ha, vandaag bijna een verdubbeling van de spaarrente.
Helaas is het bij de ASN bank, alleen over het saldo boven de ton. Die rente gaat van 0,55% naar 1,00%
Whoepie!!! Dan moet je wel erg veel spaargeld hebben om dat te halen. Er zijn toch zeker 10 plekken waar je met een tonnetje al meer kunt krijgen ofwel: je doet dat vast niet als je minder dan 1 miljoen vrij opneembaar hebt - en dan heb je vast een huisbankier die je betere condities geeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
DjoeC schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 16:55:
[...]

Whoepie!!! Dan moet je wel erg veel spaargeld hebben om dat te halen. Er zijn toch zeker 10 plekken waar je met een tonnetje al meer kunt krijgen ofwel: je doet dat vast niet als je minder dan 1 miljoen vrij opneembaar hebt - en dan heb je vast een huisbankier die je betere condities geeft ;)
Ik heb de ASN als spaarbank niet nodig, maar ik zou ook daar beneden de ton blijven, qua DGS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Laatst online: 22:03
DjoeC schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 16:55:
[...]

Tenzij de hoogste rente niet je prioriteit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
W1ck1e schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 16:59:
[...]

Ik heb de ASN als spaarbank niet nodig, maar ik zou ook daar beneden de ton blijven, qua DGS.
Ik ook - maar ik zit niet met een dilemma van zoveel geld dat het ooit een probleem gaat worden ;) Dat gezegd hebbend hoop ik natuurlijk nog een keer ergens een hoofdprijs te winnen die verder gaat dan een vleespakket van de lokale slager......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Rubbergrover1 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 17:01:
[...]

Tenzij de hoogste rente niet je prioriteit heeft.
Hmm, ja - dat kan ook. Maar welke andere overwegingen zijn er dan om geld ongedekt bij een bank met een niet zo hoge rente te stallen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 26-10 17:36
Voordat er discussie ontstaat over Instant Payments: er is een storing bij Worldline.

https://www.nu.nl/economi...betalingen-vertraagd.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-10 17:22
Hmm.. altijd rond de tijd dat je moet beuren.. gelukkig hier Rabo -> Rabo.. dat gaat buiten die partijen om, en word intrabank verwerkt

[ Voor 11% gewijzigd door Juan op 23-10-2025 17:29 ]

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Laatst online: 22:03
DjoeC schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 17:05:
[...]

Hmm, ja - dat kan ook. Maar welke andere overwegingen zijn er dan om geld ongedekt bij een bank met een niet zo hoge rente te stallen?
Hoeft niet ongedekt te zijn, als je een en/of rekening hebt.

Er kunnen een hoop redenen zijn waarom je bij een bepaalde bank wil sparen. Of juist bij bepaalde banken niet wil sparen. De rente kan daarbij een reden zijn, maar hoeft niet de enige, of doorslaggevende, reden te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S91

S91

DjoeC schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 13:42:
Geld stallen in Guernsey in ponden = beleggen (of speculeren) vanwege de wisselkoers verschillen. en hoort hier naar mijn idee niet thuis.... Het "DGS" van Guernsey is begin dit jaar al in dit topic aan de orde geweest, gewoon even zoeken op Guernsey (flink wat beperkingen).
Disagree. Ik kwam toen met een bierviltjesberekening op een verhoudingsgewijs 7x zo riante cap van Guernsey z'n DGS dan die van Nederland. Correct me if I'm wrong. En het belangrijkste is m.i. dat de Belastingdienst het als spaargeld ziet en niet als belegging. Het is evengoed geld op een spaarrekening en of je überhaupt nadeel/voordeel hebt van koersverschillen hangt van je persoonlijke gewoonten en situatie af.
Uiteraard is het een buitenbeentje in dit topic maar volgens mij voegt het nog altijd meer toe dan de zoveelste storing bij Advanzia :+ maar ik zal er nu weer over ophouden hoor.

Coffeeroam schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 11:30:
[...]

Mij lijkt het depositogarantiestelsel van Guernsey niet duidelijk. Ze zeggen iets van " 'qualifying deposits' up to £50,000" die vallen onder het "Guernsey Banking Deposit Compensation Scheme", maar ja, hoe gegarandeerd is dat dan? Ze zeggen niet welke deposits 'qualifying' zijn. Het is ook niet heel erg vertrouwenwekkend dat ze zélf 'qualifying deposits' tussen quotemarks zetten.
Die schrijfwijze is overgenomen van het DGS zelf. Het verwijst naar het feit dat het niet van toepassing is op zakelijke rekeningen. Zie hier het hele verhaal. Wat mij betreft vertrouwenwekkend genoeg. Guernsey's credit rating is A+.

[ Voor 28% gewijzigd door S91 op 23-10-2025 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3mi3
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:01
Ik ben dit topic al een tijdje aan het volgen en zie veel bruikbare tips.
Nu heb ik een rekening bij de garantibank met de startersrente en dat bevalt goed. Echter, was ik ook naar deposito rekeningen aan het kijken voor erbij. In de voorwaarden staat dat als het vast staat je het niet tussentijds mag opnemen, wat wel logisch lijkt.

Weten jullie misschien alternatieve banken (liefst nederlands/EU), waarbij je minder rente (aftrek) of een boete krijgt als je het vroegtijdig opneemt? Of is dit niet mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
r3mi3 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 22:32:
Nu heb ik een rekening bij de garantibank met de startersrente en dat bevalt goed. Echter, was ik ook naar deposito rekeningen aan het kijken voor erbij. In de voorwaarden staat dat als het vast staat je het niet tussentijds mag opnemen, wat wel logisch lijkt.

Weten jullie misschien alternatieve banken (liefst nederlands/EU), waarbij je minder rente (aftrek) of een boete krijgt als je het vroegtijdig opneemt? Of is dit niet mogelijk?
Ik heb een deposito gehad bij CreditEurope (nu Nexent), dat kon je afkopen voor ik meen 1% per resterend jaar (of 0,25% per kwartaal of iets in die richting. Het exacte percentage en of het per jaar of per kwartaal of ... was weet ik niet meer).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moke11
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 18:52

jazeker kan dat ;)

Meest interessante banken zijn:
Rabobank, Abn Amro, Nationale Nederlanden en ik meen ook Centraal beheer(niet helemaal zeker).
Daar kun je, uiteraard wel tegen een boete maar (en dit is een belangrijke) ZONDER tussenkomst van managment opzeggen.

Er zijn meerdere Nederlandse banken waar je voortijdig kunt opzeggen (met boete)maar dat gaat via het managment maw: die moeten toestemming geven: dat is zo bij oa: Nexent, Anadolubank, Argenta.

Yapi Kredi en Garantibank zijn in mijn optiek de slechtste banken om een langjarig deposito te stallen omdat ze bijna geen uitzonderingsgronden hebben.
Lees ALTIJD goed de kleine lettertjes, hun voorwaardes of bel en vraag ernaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eix
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:50

Eix

Moke11 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 22:52:
[...]
Meest interessante banken zijn:
Rabobank, Abn Amro, Nationale Nederlanden en ik meen ook Centraal beheer(niet helemaal zeker).
Daar kun je, uiteraard wel tegen een boete maar (en dit is een belangrijke) ZONDER tussenkomst van managment opzeggen.
In reactie op ‘uiteraard wel tegen een boete’: Bij in ieder geval Rabobank Doelsparen en Nationale Nederlanden Depositosparen is de boete afhankelijk van de actuele rentestand. Een boete is hierdoor niet altijd verschuldigd.

Hierdoor was eind 2024 een prima moment om in te stappen met een meerjarig deposito. Dit gegeven het vooruitzicht van dalende rentestanden. Op dit moment vind ik het lastig in te schatten wat de rentes gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzim
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-10 00:39
Ik heb twee dagen geleden een overboeking geïnitieerd van Garanti naar mijn Revolut. Ik snap nu dat er een storing was gisteren maar dan zou het vandaag wel moeten aankomen. Heb vanochtend geld naar Garanti overgemaakt en dat is wel in één keer aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 26-10 17:40
Wazzim schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 10:37:
Ik heb twee dagen geleden een overboeking geïnitieerd van Garanti naar mijn Revolut. Ik snap nu dat er een storing was gisteren maar dan zou het vandaag wel moeten aankomen. Heb vanochtend geld naar Garanti overgemaakt en dat is wel in één keer aangekomen.
Er is een storing geweest bij banken, klopt. Echter normaal uitboeken van Garanti is binnen 1 werkdag.

Andersom overboeken naar Garanti is altijd Instant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
S91 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 20:24:
[...]
Disagree. Ik kwam toen met een bierviltjesberekening op een verhoudingsgewijs 7x zo riante cap van Guernsey z'n DGS dan die van Nederland. Correct me if I'm wrong.
[...]
Heb je ook deze regel meegenomen in je bierviltjes berekening:
Total Scheme compensation in any five year period is limited to £100 million

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coffeeroam
S91 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 20:24:
[...]

Disagree. Ik kwam toen met een bierviltjesberekening op een verhoudingsgewijs 7x zo riante cap van Guernsey z'n DGS dan die van Nederland. Correct me if I'm wrong. En het belangrijkste is m.i. dat de Belastingdienst het als spaargeld ziet en niet als belegging. Het is evengoed geld op een spaarrekening en of je überhaupt nadeel/voordeel hebt van koersverschillen hangt van je persoonlijke gewoonten en situatie af.
Uiteraard is het een buitenbeentje in dit topic maar volgens mij voegt het nog altijd meer toe dan de zoveelste storing bij Advanzia :+ maar ik zal er nu weer over ophouden hoor.

[...]

Die schrijfwijze is overgenomen van het DGS zelf. Het verwijst naar het feit dat het niet van toepassing is op zakelijke rekeningen. Zie hier het hele verhaal. Wat mij betreft vertrouwenwekkend genoeg. Guernsey's credit rating is A+.
Je moet dus in Guernsey zélf uitvinden of je bank failliet is gegaan, dan moet je zélf een claim indienen, zelf uitzoeken hoe dat moet, en vervolgens ook nog 3 maanden wachten op je geld.
Dan vind ik het Nederlandse EU DGS toch wel handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Coffeeroam schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 13:14:
[...]

Je moet dus in Guernsey zélf uitvinden of je bank failliet is gegaan, dan moet je zélf een claim indienen, zelf uitzoeken hoe dat moet, en vervolgens ook nog 3 maanden wachten op je geld.
Dan vind ik het Nederlandse DGS toch wel handiger.
Maak van NL maar EU, alle banken/garantiesystemen in de EU moeten de boel binnen - ik meen - 7 dagen geregeld hebben zonder dat jij iets hoeft te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• irongalaxy
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19:33

Consumentenbond heeft een overzicht van voorwaarden van vervroegde opname deposito per bank:
https://www.consumentenbo...jdse-opname-bij-depositos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Gisteren een deposito van 6 maanden bij Banca profilo tegen 2,4% aangevraagd. Aan alle voorwaarden op dat moment voldaan. De deposito was vandaag geopend maar tegen de lagere rente 2,25% die is vandaag ingegaan. Ik wist wel van deze wijziging en heb daarvoor dit nog gisteren aangevraagd. Volgens de Raisin behandelt elke bank dit op zijn eigen manier. Ik heb dus mijn opdracht geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Laatst online: 21:12

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

irongalaxy schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:12:
[...]

Consumentenbond heeft een overzicht van voorwaarden van vervroegde opname deposito per bank:
https://www.consumentenbo...jdse-opname-bij-depositos
Allemaal niet bijzonder interessant, degenen waar je makkelijk vervroegd kan opnemen hebben over het algemeen gelijke of lagere rentes dan de actuele ECB rente, dus dan kan je net zo goed je geld vrij opneembaar bij Trade Republic neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Harbo schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:20:
Ik heb dus mijn opdracht geannuleerd.
Waarbij je het geld waarschijnlijk dus pas na het weekend terug krijgt en heb je al die dagen 0% rente er over gekregen. Waarschijnlijk was die 0,15% minder (op jaarbasis, dus effectief maar 0,075%) nog steeds voordeliger dan deze paar dagen geen rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fissa
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 26-10 16:59
Nieuwe spaardersactie Garanti (6 maanden) verhoogd van 2,55 naar 2,8. Staat ook al op hun site.
Heb ze gevraagd of deze rente ook op mij van toepassing is (2 weken geleden een rekening geopend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
W1ck1e schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 10:36:
[...]

Geen linkje, staat in een mailtje.

edit: deze stijgingen geven toch weer hoop.
https://www.ayvensbank.nl...ntewijziging-oktober-2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
fissa schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 15:00:
Nieuwe spaardersactie Garanti (6 maanden) verhoogd van 2,55 naar 2,8. Staat ook al op hun site.
Heb ze gevraagd of deze rente ook op mij van toepassing is (2 weken geleden een rekening geopend).
Laat je even weten of dat lukt? - ik heb op dezelfde vraag nog geen antwoord van Garanti.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:49:
[...]

Waarbij je het geld waarschijnlijk dus pas na het weekend terug krijgt en heb je al die dagen 0% rente er over gekregen. Waarschijnlijk was die 0,15% minder (op jaarbasis, dus effectief maar 0,075%) nog steeds voordeliger dan deze paar dagen geen rente.
Het is nu een kwestie van principe geworden, niet van geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephur
  • Laatst online: 25-10 13:43
Coffeeroam schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 08:52:
[...]

Nagevraagd. Saldo verhogen naar €75000 voor bestaande klanten heeft geen zin. De rente boven de 50k is de basisrente. Je moet dus echt een nieuwe klant zijn.
Bij mij staat nu in mijn Bfor+ account (website) 3,5% rente. Als je op de i klikt: "3,5% gegarandeerd gedurende 6 maanden voor een maximum bedrag van € 75.000". Dus zal het dan toch gelden 3,5% voor 75k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:38
Die verhoging was woensdagavond al in dit topic gemeld.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
zephur schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 15:18:
[...]

Bij mij staat nu in mijn Bfor+ account (website) 3,5% rente. Als je op de i klikt: "3,5% gegarandeerd gedurende 6 maanden voor een maximum bedrag van € 75.000". Dus zal het dan toch gelden 3,5% voor 75k?
Dan ben je misschien een nieuwe klant?
Ik heb nog 4% voor 3 maanden, maar met maximum bedrag tot € 50.000. Ik zou die wel willen omzetten naar 3.5% voor 6 maanden tot € 75.000, maar dat vonden ze niet goed.

Overigens zie ik dat de actie 3.5% nu nog maar voor 3 maanden is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fissa
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 26-10 16:59
Coffeeroam schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 15:08:
[...]

Laat je even weten of dat lukt? - ik heb op dezelfde vraag nog geen antwoord van Garanti.
Helaas. Antwoord is dat ze de nieuwe spaarder van deze week nog tegemoetkomen. Ik 2 weken heb pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
fissa schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 16:02:
[...]

Helaas. Antwoord is dat ze de nieuwe spaarder van deze week nog tegemoetkomen. Ik 2 weken heb pech.
Toch gek eigenlijk, dat die banken bestaande spaarders laten gaan en dan steeds maar proberen nieuwe spaarders te vinden in plaats daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:11
Coffeeroam schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 16:04:
[...]

Toch gek eigenlijk, dat die banken bestaande spaarders laten gaan en dan steeds maar proberen nieuwe spaarders te vinden in plaats daarvan.
bestaande klanten blijven toch wel, nieuwe klanten moet je over de streep trekken om te komen en om geld aan te verdienen.

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
Zwelgje schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 16:06:
[...]

bestaande klanten blijven toch wel, nieuwe klanten moet je over de streep trekken om te komen en om geld aan te verdienen.
Ja, wij hier zijn natuurlijk geen typische bestaande klanten. Maar ook als je aankondigt dat je vertrekt, dan doen ze liever de moeite om een nieuwe klant aan te trekken.
Het circus bij Advanzia is nog gekker, je kunt binnen enkele dagen terugkomen als nieuwe klant. Dat is toch best bewerkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephur
Coffeeroam schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 15:55:
[...]

Dan ben je misschien een nieuwe klant?
Ik heb nog 4% voor 3 maanden, maar met maximum bedrag tot € 50.000. Ik zou die wel willen omzetten naar 3.5% voor 6 maanden tot € 75.000, maar dat vonden ze niet goed.

Overigens zie ik dat de actie 3.5% nu nog maar voor 3 maanden is.
Sinds 16 september klant a 3% voor 30k , dus niet echt nieuwe klant..
Waar zie je dat het voor 3 maanden geldt? En wat staat er bij jou als je op de "i" klikt?

[ Voor 4% gewijzigd door zephur op 24-10-2025 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impuls-1
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 19:37
.

[ Voor 100% gewijzigd door Impuls-1 op 25-10-2025 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-10 17:39
fissa schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 15:00:
Ik zie twee verschillende rekeningen. Iemand enig idee wat nou precies het verschil is tussen de Gouden Internet Rekening en de Gouden Klaver Rekening? Ze lijken toch vrijwel hetzelfde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
laredo schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 20:18:

Ik zie twee verschillende rekeningen. Iemand enig idee wat nou precies het verschil is tussen de Gouden Internet Rekening en de Gouden Klaver Rekening? Ze lijken toch vrijwel hetzelfde?
Klaver is zonder internetbankieren.
Bellen, of mailen voor opnames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:09
fissa schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 16:02:
[...]
Dankje, ik had net de dag ervoor een spaarrekening aangemaakt, dus dat zullen ze dan nog wel honoreren. Ik heb er een mailtje achteraan gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S91

S91

DjoeC schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 13:09:
Heb je ook deze regel meegenomen in je bierviltjes berekening:

Total Scheme compensation in any five year period is limited to £100 million
£100 miljoen op een geschat totaal aan privaat spaargeld van ±£10 miljard op Guernsey is een vergelijkbare dekkingsgraad als de Nederlandse €5 miljard op totaal €600 miljard.
Verder zijn er inderdaad wel wat verschillen, niet iets wat mij direct alarmeert. Maar daar maken we natuurlijk niet allemaal dezelfde afweging in.

[ Voor 6% gewijzigd door S91 op 24-10-2025 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
zephur schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 16:24:
[...]

Sinds 16 september klant a 3% voor 30k , dus niet echt nieuwe klant..
Waar zie je dat het voor 3 maanden geldt? En wat staat er bij jou als je op de "i" klikt?
Er staat een einddatum.
Dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dQqPsqgPuaugBxBNb4nVDvOjdHA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/lJVlz6Pu0MFz3MOHmlWEcX8H.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephur
Okey. Het lijkt erop dat de website andere rente info geeft dan de app. Bij iemand ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Da's wel handig, dan kun je zo rond 26 november vragen of je in een nieuwe actie kunt meeliften voordat je je geld daar weg haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
zephur schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 13:43:
[...]

Okey. Het lijkt erop dat de website andere rente info geeft dan de app. Bij iemand ook?
Heb even op de website ingelogd, en inderdaad, daar staat dat dezelfde rekening 3.5% heeft gedurende 6 maanden, en niets over de datum waarop dat afloopt. In de app is het 4% gedurende 3 maanden.
Dat moet wel een foutje zijn. We kunnen het per 1 november wel aan het rentebedrag zien wat werkelijk geldig is.
Ze hebben dan ook nog maar net de web applicatie opgebouwd. 2 weken geleden kon je er veel minder op bekijken dan nu het geval is. Alleen dus foutief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
DjoeC schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 13:53:
[...]

Da's wel handig, dan kun je zo rond 26 november vragen of je in een nieuwe actie kunt meeliften voordat je je geld daar weg haalt.
Ik had het al gevraagd omdat ik eigenlijk direct wilde overstappen op de nieuwe actie, maar dat gingen ze niet doen zeiden ze, "alleen nieuwe klanten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Coffeeroam schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 13:56:
[...]

Ik had het al gevraagd omdat ik eigenlijk direct wilde overstappen op de nieuwe actie, maar dat gingen ze niet doen zeiden ze, "alleen nieuwe klanten".
Tja, da's ook wel "erg vroeg".... Tegen t einde van de maand ben je het alweer vergeten en blijft je geld gewoon staan...

Tegen het einde: Mijn actierente loopt af, ik ga m'n rekening opheffen of kan ik misschien nog meedraaien in jullie huidige/nieuwe actie???? Vriendelijk dreigen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
DjoeC schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 14:04:
[...]

Tja, da's ook wel "erg vroeg".... Tegen t einde van de maand ben je het alweer vergeten en blijft je geld gewoon staan...

Tegen het einde: Mijn actierente loopt af, ik ga m'n rekening opheffen of kan ik misschien nog meedraaien in jullie huidige/nieuwe actie???? Vriendelijk dreigen ;)
Zoiets werkt soms wel eens, ja. Hangt misschien af van wat je saldo is....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
Coffeeroam schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 14:51:
[...]

Zoiets werkt soms wel eens, ja. Hangt misschien af van wat je saldo is....
Ja, bij een ton aan saldo ben je misschien wel "te duur" ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
DjoeC schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 14:54:
[...]

Ja, bij een ton aan saldo ben je misschien wel "te duur" ;)
Het kan beide kanten op werken. Je kunt ook juist daardoor "de moeite waard" zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delia
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-10 23:45
Harbo schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:20:
Gisteren een deposito van 6 maanden bij Banca profilo tegen 2,4% aangevraagd. Aan alle voorwaarden op dat moment voldaan. De deposito was vandaag geopend maar tegen de lagere rente 2,25% die is vandaag ingegaan. Ik wist wel van deze wijziging en heb daarvoor dit nog gisteren aangevraagd. Volgens de Raisin behandelt elke bank dit op zijn eigen manier. Ik heb dus mijn opdracht geannuleerd.
Ik had op 23 oktober de aanvraag gedaan toen het aanbod nog 2,51% was. Een dag later idd 2,4% en nog een dag later toen eindelijk het bedrag er op stond dat nodig was om formeel in behandeling te worden genomen zelfs naar 2,25%.

Behoorlijk matige werkwijze van zowel profilo als Raisin.
Bij Raisin gaat geld overmaken zo ontzettend traag dat je dus rente mis kan lopen omdat er een paar dagen kunnen zitten tussen de aanvraag en het daadwerkelijk op de rekening krijgen.
Ik hoop dat ze daar eens iets aan gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:11
Coffeeroam schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 14:58:
[...]

Het kan beide kanten op werken. Je kunt ook juist daardoor "de moeite waard" zijn.
Banken willen niet teveel geld hebben, overtollig geld moeten ze stallen bij de ECB en dat kost ze dan geld (bij negatieve rente op hoge bedragen) geld ipv dat het wat oplevert

dat zal ook de reden zijn dat ze niet teveel geld van je willen hebben

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Zwelgje schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 15:29:
[...]

Banken willen niet teveel geld hebben, overtollig geld moeten ze stallen bij de ECB en dat kost ze dan geld (bij negatieve rente op hoge bedragen) geld ipv dat het wat oplevert

Waarom willen zij dan de hele tijd nieuwe klanten? Dat betekent toch ook alleen maar meer geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Zwelgje schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 15:29:
...
Ik denk niet dat de banken met zo'n spaaractie met hoge rente voor een gegarandeerde tijd verwachten dat ze er verlies op kunnen maken. Ze weten namelijk niet hoe "dik de spaarder is" die zo'n rekening opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:08
Het idee is natuurlijk dat nieuwe klanten ook andere diensten afnemen. De spaarrente is dan een lokkertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
wibblemoo schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 15:35:
Het idee is natuurlijk dat nieuwe klanten ook andere diensten afnemen. De spaarrente is dan een lokkertje.
Als ik mij niet vergis betreffen de laatste berichtjes een rekening bij BFOR. Nu spaar ik daar niet, en ik heb geen idee wat hun andere diensten zijn voor Nederlandse klanten. Maar ik spaar wel bij andere banken, die volgens mij alleen maar een spaardienst hebben (anadolu, nexent, garanti). Actie spaarrente is daar dan alleen maar een lokkertje als je vergeet het geld weg te halen zodra de actie rente voorbij is. Niet vanwege andere diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
W1ck1e schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 15:41:
[...]

Als ik mij niet vergis betreffen de laatste berichtjes een rekening bij BFOR. Nu spaar ik daar niet, en ik heb geen idee wat hun andere diensten zijn voor Nederlandse klanten. Maar ik spaar wel bij andere banken, die volgens mij alleen maar een spaardienst hebben (anadolu, nexent, garanti). Actie spaarrente is daar dan alleen maar een lokkertje als je vergeet het geld weg te halen zodra de actie rente voorbij is. Niet vanwege andere diensten.
De wondere wereld van de actierentes.
Je ziet ook nog wel eens dat ze gunstige deposito's aanbieden die een klein stukje over de jaargrens gaan. Blijkbaar is er ook een reden waarom ze op 1 januari veel saldo willen hebben staan (om een fraaie balanspositie te kunnen laten zien).

[ Voor 3% gewijzigd door Coffeeroam op 25-10-2025 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Coffeeroam schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 15:48:
[...]

De wondere wereld van de actierentes.
Je ziet ook nog wel eens dat ze gunstige deposito's aanbieden die een klein stukje over de jaargrens gaan. Blijkbaar is er ook een reden waarom ze op 1 januari veel saldo willen hebben staan.
Dat geeft weer hoop op een positieve reactie van Garantibank op mijn verzoek voor een hogere rente als bestaande klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
W1ck1e schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 15:51:
[...]

Dat geeft weer hoop op een positieve reactie van Garantibank op mijn verzoek voor een hogere rente als bestaande klant.
Ligt er dus aan of ze nog op zoek zijn naar een nóg fraaiere balanspositie op 31 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:02
W1ck1e schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 15:41:
[...]

Alle 3 banken met een Turkse oorsprong. Die hebben een geheel ander businessmodel. In Turkije is er hoge inflatie en rente, die kijken niet op een 0,25% meer of minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Coffeeroam schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 15:52:
[...]

Ligt er dus aan of ze nog op zoek zijn naar een nóg fraaiere balanspositie op 31 december.
Ik zal binnen 2 weken het geld van een deposito wegboeken, maar of je dat bedrag op de balans ziet betwijfel ik. Mocht er een goed aanbod komen dan is het snel genoeg weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Sempy schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 15:55:

Alle 3 banken met een Turkse oorsprong. Die hebben een geheel ander businessmodel. In Turkije is er hoge inflatie en rente, die kijken niet op een 0,25% meer of minder.
Maar die hebben voor mij geen andere diensten, waar ze mij naar toe willen lokken, of zie ik iets over het hoofd ?

[ Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 25-10-2025 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:02
W1ck1e schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 15:57:
[...]

Maar die hebben voor mij geen andere diensten, waar ze mij naar toe willen lokken, of zie ik iets over het hoofd ?
In NL niet, maar in Turkije wel. Kwestie van hier relatief laag kapitaal aantrekken en daar tegen een veel hoger % wegzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Sempy schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 16:01:

In NL niet, maar in Turkije wel. Kwestie van hier relatief laag kapitaal aantrekken en daar tegen een veel hoger % wegzetten.
@wibblemoo schreef
Een klant lokken die zelf andere diensten gaat afnemen. Dat is dus bij de Nederlandse tak niet aan de hand.
Dat ze mogelijk met Nederlands geld winst maken in het land van oorsprong is iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Laatst online: 22:26

sanook

_/-\o_

Sempy schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 16:01:
[...]

Ik ben geen expert, maar is zoiets wel toegestaan? Geld wat onder een NL banklicentie binnen komt (incl NL DGS) verpatsen in Turkije?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
sanook schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 16:34:
[...]

Ik ben geen expert, maar is zoiets wel toegestaan? Geld wat onder een NL banklicentie binnen komt (incl NL DGS) verpatsen in Turkije?
Volgens mij is dat het belangrijkste businessmodel van Anadolu, Garanti, DHB, etc.
Ik neem aan dat ING dat ook doet met onze spaarcentjes in de VS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rindertb
  • Laatst online: 18:28
DjoeC schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 14:04:
[...] … ik ga m'n rekening opheffen …
Volgens mij is een voorwaarde dat je de BforBankrekening minimaal 1 jaar moet aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:21

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

[...]

Ik gok erop dat een "zusterbank" dit als klant bij de NL bank opneemt tegen "familietarief" en het zo legaal in TR wegzet. In de praktijk zullen het waarschijnlijk dezelfde personen zijn, maar dat is natuurlijk iets dat ik niet zeker weet.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
rindertb schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 16:49:
[...]
Volgens mij is een voorwaarde dat je de BforBankrekening minimaal 1 jaar moet aanhouden.
Ik dacht het niet:
La convention de compte est un contrat conclu à durée indéterminée.
Comment pouvez-vous clôturer votre compte et quelles sont les conséquences ?
Vous pouvez clôturer votre compte à tout moment sans préavis et sans raison en effectuant
la demande :
- via l’App
- par courrier simple adressé à BFORBANK – LIBRE REPONSE 23908 – 92889 NANTERRE
CEDEX 9.

[ Voor 33% gewijzigd door Coffeeroam op 25-10-2025 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Daar zit geen woord spaans bij, maar dan kan ik het nog steeds niet lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
50 euro bij 300 inleg en alleen de rekening een jaar aanhouden? Da's 15% cadeau... Hmmmm, zo'n bank kan toch niet in business blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
DjoeC schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 18:51:
[...]

50 euro bij 300 inleg en alleen de rekening een jaar aanhouden? Da's 15% cadeau... Hmmmm, zo'n bank kan toch niet in business blijven?
Tevens heb ik de 80 € al ontvangen door de BforZen kaart te bestellen. Vanwege de kosten ervan is het de bedoeling binnenkort op te zeggen. Vind het wel wat l**ig. Waar deze draad wel niet toe aanzet …

[ Voor 7% gewijzigd door rindertb op 25-10-2025 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Bedankt voor deze tekst van BFOR.

Concluderend: je mag de rekening altijd opzeggen want dat staat in het contract, maar voor de €50 bonus moet je hem wel een jaar aanhouden.

Vraag is wel wat er gebeurt als je de €50 (die komt binnen maximaal 2 maanden) hebt ontvangen, verplaatst naar een andere bank en je zegt dan op. Zouden ze dan zeggen "nee we laten geen opzegging toe?", of "eerst die €50 terugbetalen"? - ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Coffeeroam schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 09:10:
[...]

Bedankt voor deze tekst van BFOR.

Concluderend: je mag de rekening altijd opzeggen want dat staat in het contract, maar voor de €50 bonus moet je hem wel een jaar aanhouden.

Vraag is wel wat er gebeurt als je de €50 (die komt binnen maximaal 2 maanden) hebt ontvangen, verplaatst naar een andere bank en je zegt dan op. Zouden ze dan zeggen "nee we laten geen opzegging toe?", of "eerst die €50 terugbetalen"? - ik ben benieuwd.
Je komt waarschijnlijk op de zwarte nieuwe klanten lijst terecht..... Eens maar nooit weer..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-10 17:13
Coffeeroam schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 09:10:
[...]
Ze boeken die €50 af, jij staat rood en dan kan de rekening niet gesloten worden.
Dan rekenen ze de roodstand-boeterente van 10+% tot je het saldo aangevud hebt.
Dat ga je echt niet van ze winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
GroteVoet459 schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 13:12:
[...]

Ze boeken die €50 af, jij staat rood en dan kan de rekening niet gesloten worden.
Dan rekenen ze de roodstand-boeterente van 10+% tot je het saldo aangevud hebt.
Dat ga je echt niet van ze winnen.
Klinkt alsof je dat hebt meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 23:29

Jerra

Beunhaas in wording

Vind je? Denk het niet eigenlijk maar vind het wel een heel logisch beeld om te schetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04:59
[...]

Geld van klanten investeren is toch het hele businessmodel van alle banken? Uiteraard is het geen carte blanche om het zomaar overal zonder due dillegence in te investeren.
Pagina: 1 ... 165 166 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling