• kbus
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 23-07 21:36
Mapuck schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 14:04:
[...]

Je gelooft de klantenservice niet? En je gaat er wel sparen?
Ik heb er een rekening, ik vind het wel veilig, bij een overboeking moet je een code invullen. Maar je kunt het ook alleen naar je eigen tegenrekening overboeken. Dus dat kan niet mis gaan.

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-07 10:25
Eix schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 20:07:
[...]

Je kan natuurlijk ook een deposito nemen als je voor langere tijd een vaste rente wilt en tussentijds niet opneemt. ;)
Ja klopt maar ik neem juist een spaarrekening voor een beetje geld waar je wel altijd bij moet kunnen voor als er iets is. De rest beleg ik liever. Alhoewel je beleggingen tegenwoordig ook wel heel snel liquide krijgt.

Facts don't care about your feelings

• kbus
Heeft iemand hier persoonlijk ervaring hoe lang je geen klant meer mag zijn voordat je opnieuw een DHB rekening kan openen met de aktierente?

• Sander12
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 19:16
kbus schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 20:15:
[...]

Heeft iemand hier persoonlijk ervaring hoe lang je geen klant meer mag zijn voordat je opnieuw een DHB rekening kan openen met de aktierente?
Klik eens. Op de link ....
  • Exclusief: speciaal voor nieuwe klanten die de laatste 2 jaar geen klant zijn geweest van DHB Bank.

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:06
YoshiBignose schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 19:42:
Begrijp ik nou goed dat je eigenlijk iedere 6 maanden saldo van je spaarrekeningen moet wisselen? Ik zat altijd bij Bunq maar krijg nu stukken minder tenzij ik bijstort. Als ik switch naar DHB voor 6 maanden pak ik daar 3% en dan is je saldo op Bunq weer gereset en kan ik daar weer 6 maanden tegen 3% rente zitten.

Ik wilde eerst naar Bigbank maar DHB lijkt me dan veiliger en sneller aangezien het NL is.
Peildatum is 1 juli en het gaat per 6 maanden. Je huidige saldo geldt dus vanaf 1 januari wederom als drempel. Als je nu alles weghaalt krijg je pas weer actierente op 1 juli 2027.

• kbus
Sander12 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 20:18:
[...]

Klik eens. Op de link ....
  • Exclusief: speciaal voor nieuwe klanten die de laatste 2 jaar geen klant zijn geweest van DHB Bank.
Heel veel banken zeggen dat je minimaal een jaar of langer geen klant mag zijn geweest. Maar dan blijkt uit ervaringen hier op het forum dat het soms toch niet zo strikt is. Ik ben benieuwd of iemand het ook “sneller” bij DHB heeft geprobeerd.

• tudeurnus
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 23:03
IKB Deutsche Industriebank verhoogt bij Raisin de rente flink naar 2,30% morgen

• Jerra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 23:09

Jerra

Beunhaas in wording

Het is denk ik druk bij DHB met de nieuwe actie. Na heel wat pogingen nog geen verificatie code ontvangen, dus geen geld over kunnen maken.

Op "geen code ontvangen" loopt de app vast.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:42

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:De posts over het emigreren naar Spanje heb ik even afgesplitst naar een eigen topic Emigratie naar Spanje.

[ Voor 17% gewijzigd door ZieMaar! op 15-07-2026 17:50 ]

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:46
tudeurnus schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 21:18:
IKB Deutsche Industriebank verhoogt bij Raisin de rente flink naar 2,30% morgen
Interessante optie. Vergeleken met Scalable (2,5% met prime+ voor 5 euro per maand) is IKB tot een saldo van 30k voordeliger. (60 euro delen door 0,2%)

• Novax
  • Niet online
De rentes van de deposito's van het Franse Younited bij Raisin gaan vanaf 16 juli flink naar beneden. Bij 1 jaar zijn ze nu nog (samen met Klarna en Banca Sistema) het hoogste zonder bronbelasting, maar die gaat morgen dus van 2,90% naar 2,20%. Voor langere looptijden gaat het ook naar beneden maar daar zijn nog andere opties die een hogere rente hebben.

Edit: Nu Raisin Instant Payments voor stortingen heeft is het een stuk sneller om een deposito aan te vragen.

[ Voor 13% gewijzigd door Novax op 15-07-2026 10:03 ]

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-07 10:25
Maurice- schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 20:44:
[...]

Peildatum is 1 juli en het gaat per 6 maanden. Je huidige saldo geldt dus vanaf 1 januari wederom als drempel. Als je nu alles weghaalt krijg je pas weer actierente op 1 juli 2027.
Shit, dus dan moet ik ook nog even 6 maanden naar de Bigbank :'( >:)

Facts don't care about your feelings

• Novax
  • Niet online
Bij IKB en andere Duitse banken (BW-bank en OLB) moet je bij Raisin een heridentificatie doen als de vorige identificatie al langer dan twee jaar geleden is gedaan. Weet iemand wat tegenwoordig de procedure is bij Raisin voor heridentificatie? Voorheen voldeed een kopie van je ID opsturen.

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:18
-knip- Tnx en nu wel. Stuur volgende keer ff een dm rapporteer die post aub :)

[ Voor 87% gewijzigd door ZieMaar! op 15-07-2026 17:51 ]

• W1ck1e
Maxwp schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 09:57:
[...]

Jammer dat de link naar dat topic er niet bij staat. ?
Deze ?

• Maxwp
weet iemand of er nadelen hangen aan anadolubank

zoals beperkt opnemen e.d. zaken die niet direct duidelijk zijn in het begin

ik zie bij de DHB bank dat de app op je telefoon de ontwikkelaars modus permanent blokkeerd wat ik nogal een probleem vind

beide hebben nu 6 maanden 3% voor nieuwe klanten

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:08
@Maxwp
Ik spaar al jaren bij de AnadoluBank.
Is een prima bank. Een nadeel is dat je wel erg vaak je password moet vernieuwen.
En ze hebben geen app. Maar die zou ik toch niet gebruiken.

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 23:49
Je kunt van elke webpagina een app maken. Heb ik ook gedaan met het inlogscherm van Anadolubank.

[ Voor 40% gewijzigd door rechtsherstel op 15-07-2026 16:00 ]

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:05
rechtsherstel schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 15:57:
Je kunt van elke webpagina een app maken. Heb ik ook gedaan met het inlogscherm van Anadolubank.
De actie zegt juist dit:
Dit aanbod is uitsluitend bedoeld voor nieuwe particuliere klanten die:
  • vanaf 15 juni 2026 via de AnadoluBank Mobiele App een Slimmer Sparen Spaarrekening openen"
Dus ze lijken inmiddels wel een app te hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Kartmans1 op 15-07-2026 21:51 ]

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Kartmans1 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 21:49:
[...]

De actie zegt juist dit:

[...]

Dus ze lijken inmiddels wel een app te hebben.
De app is alleen om de rekening te openen, de rekening beheren gaat via de website.

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:05
dutchgio schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 21:59:
[...]

De app is alleen om de rekening te openen, de rekening beheren gaat via de website.
Oh bijzonder. Waarom dan zo'n app zou je zeggen. Puur voor de identificatie dan.

[ Voor 7% gewijzigd door Kartmans1 op 15-07-2026 22:05 ]

• brabosnol1
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 00:47
Bij DHB dien ik mijn paspoort te scannen. Bedoelen ze met een nfc chip in de telefoon? Die heb ik niet. Er staat ook dat je identiteit vastgesteld wordt met IDIN, waarom dan nog de chip scannen? Dubbel?

Heeft iemand een rekening geopend bij DHB en lukt dat zonder supermoderne telefoon?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kreeg weer een verzoek van scalable capital over herkomst middelen. In mei ook al deze vraag gehad toen formulier ingevuld en documenten aangeleverd middels een upload link.
Aangezien er inmiddels meerdere opties zijn voor hogere rentes geld er maar afgehaald.

• W1ck1e
Viper® schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 23:13:
Kreeg weer een verzoek van scalable capital over herkomst middelen. In mei ook al deze vraag gehad toen formulier ingevuld en documenten aangeleverd middels een upload link.
Aangezien er inmiddels meerdere opties zijn voor hogere rentes geld er maar afgehaald.
Ik heb een paar maanden Scalable nodig gehad om veel geld te stallen. Volgens mij geen vragen over gehad. Ik heb sinds een paar jaar een rekening. En nu dus zo'n "overnight account". Ik denk dat die vragen aan jou weer terugkomen als je weer geld gaat storten. Dus ik zou die vragen gewoon nogmaals beantwoorden. Aanvullend op en verwijzend naar de vorige reactie.

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Tijdje terug een rekening geopend bij Santander.

Wanneer ik 1 euro van die spaarrekening naar onze betaalrekening boek, dan is dit direct zichtbaar in de Santander app (1 euro afgeboekt). Wanneer ik 699 euro van die spaarrekening wil afboeken, dan gebeurt er niks.

Anderen met deze ervaring?

[ Voor 4% gewijzigd door stok op 16-07-2026 07:00 ]

• tgv2
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22-07 10:32
Maxwp schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 15:24:
weet iemand of er nadelen hangen aan anadolubank

zoals beperkt opnemen e.d. zaken die niet direct duidelijk zijn in het begin
Storten gaat via IP maar opnames niet.

• Maxwp
tgv2 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 10:21:
[...]

Storten gaat via IP maar opnames niet.
Via ip ?

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07 09:45
Instant Payments.

• Maxwp
Ok maar 1 a 2 dagen of wat is de norm.?

• riwi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-07 18:30
Lees de FAQ van santander :
https://www.santanderconsumerbank.nl/nl/veelgestelde-vragen

Hoe lang duurt het voor een betaling wordt uitgevoerd?

Santander Consumer Bank ondersteunt momenteel geen instant payments. Bij elke betaling valideert u zelf de opdracht via een SMS-code. Na deze bevestiging verschijnt een melding op uw scherm waarin staat dat de transactie correct is geregistreerd. Dit proces is standaard voor al onze klanten en vormt een essentieel onderdeel van onze beveiligingsprocedures. Daarnaast ondergaan zowel bepaalde transacties als de bijbehorende communicatie  interne controles om de veiligheid en betrouwbaarheid van onze dienstverlening te waarborgen. Hierdoor kan de verwerking in sommige gevallen tot 1 à 3 werkdagen duren.

[ Voor 8% gewijzigd door riwi op 16-07-2026 15:30 ]

PC specs

• Magreet1
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:39
Ik heb opnieuw, ongeveer een half jaar na afloop van de Nieuwe Spaardersactie een rekening bij garantibank geopend. Dit is weer gelukt. Doe er je voordeel mee.

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18:41
Vandaag maar weer een keer Anadolu via hun K-app geprobeerd. Ben tot de selfie gekomen maar ja, ik ben helaas niet zo scheel dat ik altijd kan lezen wat ze nou weer willen. Bij de zoveelste poging werd het scherm compleet zwart. Laat maar, mijn spaargeld gaat wel naar elders......

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ligt het aan mij of zijn er helemaal geen interessante deposito's meer op Raisin?

Er komt bij bij binnenkort een deposito van 3,6% vrij, maar zie eigenlijk niks interessants. Zo te zien kan ik beter voor (nog) een Top 15 Vrij Opneembaar spaarrekening met een actierente gaan.

• DjoeC
xileS schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 19:04:
Ligt het aan mij of zijn er helemaal geen interessante deposito's meer op Raisin?

Er komt bij bij binnenkort een deposito van 3,6% vrij, maar zie eigenlijk niks interessants. Zo te zien kan ik beter voor (nog) een Top 15 Vrij Opneembaar spaarrekening met een actierente gaan.
Nee & ja ;) Maar, natuurlijk hangt het ook af van je verwachtingen. Korte deposito's zijn niet heel interessant bij Raisin hoewel je op 1 jaar 2.95% kunt krijgen. Actierentes zijn meestal maar voor max 6 maanden dus "bijna" dezelfde rente voor een langere periode. 3.6% of daar in de buurt kun je gewoon weg vergeten. 10 jaar met 3.46% - maar ja, wil je je voor 10 jaar binden? 't Leven kan zo maar anders gaan dan je verwacht.....

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-07 10:49
Zijn hier meer mensen met ervaring met fysieke identificatie door de AMP groep? In mijn geval voor Centraal Beheer.

Vandaag hebben ze mij voor de tweede keer voor Jan l*l laten wachten in het verzorgingshuis van mijn vader. Later ontdekte ik dat de medewerker eind van de middag wel is geweest, want hij had een foto van de voordeur gemaakt, maar aanbellen of een telefoontje was blijkbaar teveel moeite met dit warme weer. Het zal wel een zzp-er op stukloon zijn geweest die betaald krijgt voor de foto van de voordeur en vervolgens beweert dat er niemand thuis was. (Er is daar 24/7 verzorging aanwezig die direct openmaken als je gewoon aanbelt en ze hadden mijn 06-nummer)

Ik vond het netjes dat Centraal Beheer via deze route de identificatie wilde regelen van mijn vader en mij omdat ik zijn bewindvoerder ben. Helaas is dit alleen op papier netjes. In de praktijk komt de AMP groep dus tot twee keer toe niet opdagen.

Was dit een incident? of hebben meer mensen negatieve ervaringen met de AMP groep?
edit:
Ik zie op Google reviews en Trustpilot dat dit dus geen incident is. Het gebeurt structureel. Kortom:
Bezint voor u aan AMP identificatie begint.

[ Voor 7% gewijzigd door wlmpie op 17-07-2026 23:07 . Reden: Reviews bekeken en daardoor aanvullende informatie ]

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-07 08:35
wlmpie schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 20:30:
Zijn hier meer mensen met ervaring met fysieke identificatie door de AMP groep? In mijn geval voor Centraal Beheer.
...
Bij mij was het voor Bigbank. Afspraak eind v/d middag, volgens mij 16u.
Om kwart voor zeven 's avonds naar een afspraak gegaan.
Om half 8 stond de medewerker voor de deur.
Geen enkel bericht over vertraging o.i.d.

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:22
riwi schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 13:29:
[...]

Santander Consumer Bank ondersteunt momenteel geen instant payments. Bij elke betaling valideert u zelf de opdracht via een SMS-code. Na deze bevestiging verschijnt een melding op uw scherm waarin staat dat de transactie correct is geregistreerd. Dit proces is standaard voor al onze klanten en vormt een essentieel onderdeel van onze beveiligingsprocedures. Daarnaast ondergaan zowel bepaalde transacties als de bijbehorende communicatie  interne controles om de veiligheid en betrouwbaarheid van onze dienstverlening te waarborgen. Hierdoor kan de verwerking in sommige gevallen tot 1 à 3 werkdagen duren.
Mijn ervaring is dat het er de volgende dag is

• kbus
riwi schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 13:29:
[...]

Ik heb van de week een paar keer een overboeking gedaan vroeg in de ochtend Santander naar ING, in beide gevallen stond het er nog dezelfde dag op aan het einde van de ochtend.

• DeBassie
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:54
tl;dr : Configureer geen tegenrekening (referenzkonto) bij de Consorsbank!
DeBassie schreef op woensdag 29 april 2026 @ 19:50:
<...> bij terugboeken krijg ik: "Der Kunde hat keine Rechte diese Transaktion durchzuführen"... <...>
Ter info: Na bovenstaande heb ik 2½ maand lang, elke 2 á 3 dagen contact gehad met de Consorsbank. Telefonisch en per mail. Totaal géén oplossing. Korte samenvatting:
  • Support desk krijgt -als ze het voor mij proberen over te boeken- dezelfde melding als ik.
  • Als ze er een 'case' van maken kan iemand anders (2de-lijn met meer rechten, blijkbaar) het wel overboeken. Dus ik kan, met een dag vertraging wel bij mijn geld.
  • Mogelijk heeft het te maken met Nederlandse tegenrekening.
  • Echter, ik kan de tegenrekening niet aanpassing (andere foutmelding).
  • Ik heb meedere malen verzocht (gesmeekt zelfs) of er een ticket gelogd kon worden opdat iemand bij de 2de-lijn mijn "referenzkonto" zou verwijderen, maar dat is in 7 weken tijd niemand bij Consorsbank gelukt.
  • Wat wel lukte is de rekening opheffen.Op de 4de werkdag mijn geld terug.
Al met al een frustrerende ervaring, die mij veel tijd gekost heeft. Ondermaatse service. Er is geen 3de-lijn support, of -als die er wél is- die is zo onkundig dat ze een eenvoudig probleem niet kunnen oplossen.

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
DjoeC schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 19:44:
[...]

Nee & ja ;) Maar, natuurlijk hangt het ook af van je verwachtingen. Korte deposito's zijn niet heel interessant bij Raisin hoewel je op 1 jaar 2.95% kunt krijgen. Actierentes zijn meestal maar voor max 6 maanden dus "bijna" dezelfde rente voor een langere periode. 3.6% of daar in de buurt kun je gewoon weg vergeten. 10 jaar met 3.46% - maar ja, wil je je voor 10 jaar binden? 't Leven kan zo maar anders gaan dan je verwacht.....
Nee idd ben ik niet van plan om 10 jaar vast te zetten, aangezien je nooit weet hoe het loopt idd. Het zal in praktijk prima kunnen om een deel vast te zetten, maar dacht zelf eerder aan max 3 jaar ofzo.

Betreft actie rentes, lijkt het mij op te vallen dat die structureel altijd wel beter zijn dan de deposito's die ik zie. Wel iets meer gedoe als je elke 6 maanden moet/wilt overstappen.

• Novax
  • Niet online

3,6% doet vermoeden dat dat een deposito is van 2 of 3 jaar geleden? Dan heb je vorig jaar waarschijnlijk overgeslagen want toen waren de rentes nog lager, ze zijn juist weer gestegen de afgelopen maanden. Heeft niet zozeer specifiek met Raisin te maken maar met de algehele trend van de spaarrente en wat de ECB doet.

• Hugo50
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-07 12:56
wlmpie schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 20:30:
Zijn hier meer mensen met ervaring met fysieke identificatie door de AMP groep?
Bezint voor u aan AMP identificatie begint.
Geen problemen met AMP identificatie.

Alleen wat teleurstellend dat ik 5 werkdagen moest wachten

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

Persoonlijke identificatie is de beste manier van identificeren. De digitale methode met opnamen is biometrische verwerking en dat mag alleen met (vrije) toestemming. Er dient dus een minder zwaar belastend alternatief te zijn. Daar houden veel banken in binnen- en buitenland zich niet aan.

Je weet niet wat ze verder met je gegevens allemaal doen. Nogal wat bedrijven denken dat ze onder het mom van gerechtvaardigd belang overal mee weg kunnen komen. Als het in een AI systeem terecht komt en/of als het gedeeld worden met andere partijen is dat zeer kwalijk.

Dat afspraken niet goed lopen is natuurlijk niet een reden om de methode af te keuren.

Wat wel een inhoudelijke reden voor afwijzen zou kunnen zijn is als er bij persoonlijke identificatie opnamen zouden worden gemaakt van jou als mens. Daar zou ik op tegen zijn. De persoonlijke identificatie is immers wettelijk voldoende en afdoende. Daar hoeft niet nog eens additionele biometrie voor worden vastgelegd. Een scan of kopie van de ID kaart of paspoort is wel een wettelijke vereiste voor banken, dus die zal gemaakt moeten worden.

• W1ck1e
@DeBassie Dankjewel voor jouw bericht.
W1ck1e schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 15:48:
[...]

Voordeel is dat de accounthouder en anderen geen geld kunnen overmaken naar derden. Wel zo veilig.
Maar zijn er ook nadelen ?
Ik kon mij indertijd wel herinneren dat er iets speelde, maar jouw bericht niet vinden.

[ Voor 24% gewijzigd door W1ck1e op 17-07-2026 07:07 ]

• Sander12
Opnames van scalable duren wel erg lang zit al twee dagen te wachten. Heeft er iemand ervaring qua tijdstippen opnames en aankomsten ?

• W1ck1e
Sander12 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 09:37:
Opnames van scalable duren wel erg lang zit al twee dagen te wachten. Heeft er iemand ervaring qua tijdstippen opnames en aankomsten ?
Ik. Indien ik opnames in de vroege ochtend doe, voor een uur of 6/7 komt het dezelfde dag nog aan op mijn asn rekening. Niet doen voor 02:00 uur, want dan ziet scalable het als een opname op de voorgaande dag. Later dan 6/7 uur weet ik even niet, dat zou je kunnen testen. Wanneer ik te laat was had ik het wel de volgende werkdag. Afgelopen maandag, opname in de zeer vroege ochtend, kwam het geld binnen voor 14:00 uur.

[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 17-07-2026 10:23 ]

• DjoeC
xileS schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 23:11:
[...]

Nee idd ben ik niet van plan om 10 jaar vast te zetten, aangezien je nooit weet hoe het loopt idd. Het zal in praktijk prima kunnen om een deel vast te zetten, maar dacht zelf eerder aan max 3 jaar ofzo.

Betreft actie rentes, lijkt het mij op te vallen dat die structureel altijd wel beter zijn dan de deposito's die ik zie. Wel iets meer gedoe als je elke 6 maanden moet/wilt overstappen.
Actierentes lijken samen te vallen met het door de banken (kort) willen aantrekken van meer geld in een tijd dat de rente stijgt. Daarna val je altijd een heel stuk terug als je niet ZELF actie onderneemt en dus niet blijft hangen. De bank geeft je meestal ook geen seintje "je actierente is voorbij, we zetten je terug naar <laag percentage>. Elke dag dat je na afloop blijft hangen levert de bank dus geld op en wordt jouw effctieve rente dus lager.
De afloop van een deposito wordt altijd vermeld, ofwel actief door een push melding, ofwel passief doordat het geld naar een lopende rekening wordt teruggeboekt en er dus een echte transactie plaatsvind waar je van op de hoogte bent/zou kunnen zijn.

6 maands actierente past wel bij mij omdat ik ook met deposito's (meestal) aan die looptijd zit ;) Alleen zijn de actierentes nu hoger dan de depositorentes en dus iets extra moeite waard. Het scheelt ~0.5%, ~25,- per 10K per 6 maanden.

• W1ck1e
DjoeC schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 10:39:
[...]

Actierentes lijken samen te vallen met het door de banken (kort) willen aantrekken van meer geld in een tijd dat de rente stijgt. Daarna val je altijd een heel stuk terug als je niet ZELF actie onderneemt en dus niet blijft hangen. De bank geeft je meestal ook geen seintje "je actierente is voorbij, we zetten je terug naar <laag percentage>. Elke dag dat je na afloop blijft hangen levert de bank dus geld op en wordt jouw effctieve rente dus lager.
...
Ik denk dat zolang de actierente-actie openstaat ook dan de bank nog verdient aan de gegunde rente. Zodra dat niet meer zo is kunnen ze de actie sluiten.
Volgens mij: nieuwe spaarders zullen best in staat zijn te onthouden wanneer de actie rente verloopt. Mensen die actief sparen hebben dat in hun systeem, voor anderen is het iets uitzonderlijks en om die reden "makkelijk" te onthouden.

• DjoeC
W1ck1e schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 10:52:
[...]
Volgens mij: nieuwe spaarders zullen best in staat zijn te onthouden wanneer de actie rente verloopt. Mensen die actief sparen hebben dat in hun systeem, voor anderen is het iets uitzonderlijks en om die reden "makkelijk" te onthouden.
Correct. En toch is er vermoedelijk een grote groep die er niet mee bezig is. Actierentes worden geadverteerd en komen dus ook bij niet-actieve spaarders terecht. Of bijvoorbeeld bij de eis "nieuw spaargeld" komt het van elders maar blijft het daarna ook gewoon bij een huisbank staan. Het echt op (blijven) letten is maar een subgroep van alle spaarders.

• W1ck1e
DjoeC schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 10:56:
[...]

Correct. En toch is er vermoedelijk een grote groep die er niet mee bezig is. Actierentes worden geadverteerd en komen dus ook bij niet-actieve spaarders terecht. Of bijvoorbeeld bij de eis "nieuw spaargeld" komt het van elders maar blijft het daarna ook gewoon bij een huisbank staan. Het echt op (blijven) letten is maar een subgroep van alle spaarders.
Klopt, wij zijn maar een fractie. Anderen hebben al dan niet goede redenen om elders te sparen. Mensen in mijn directe omgeving wil ik nog wel eens wijzen op de mogelijkheden bij de meer gulle banken. Maar dat houdt ook een keer op, dus ik probeer ze niet tegen hun zin in te overtuigen. Wellicht hebben ze gelijk in hun situatie.

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 17-07-2026 11:07 ]

• Jelle Steenbergen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-07 15:31
addictive_rhymz schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 19:10:
50 euries cadeautje bij het openen van een NN rekening die dan ook het eerste jaar gratuit is.

edit google search link aangepast:

https://www.nn.nl/Particulier/Betalen/Rekening-openen.htm
Deze Nationale Nederlanden betaalrekening actie is nadat het afliep op 16 juli aangepast en verlengd t/m 31 augustus.

https://www.nn.nl/Particulier/Betalen/Tarieven/Actievoorwaarden-Betalen-6-maanden-en-100-euro.htm
Nu 6 ipv 12 maanden gratis, groter cadeau, maar ook een minimum storting,
Deel van de nieuwe voorwaarden:
Je komt in aanmerking voor het ontvangen van het cadeau van € 100,- als je voldoet aan alle onderstaande voorwaarden:
• Het cadeau wordt alleen uitbetaald als je de NN Betaalrekening of NN Gezamenlijke Rekening waarmee je deelneemt aan de Actie op het moment van uitbetaling nog aanhoudt.
• In zes volle kalendermaanden zijn er minimaal 50 betalingen van je betaalrekening aan anderen gedaan. Daarvan doe je 25 betalingen in de eerste drie volle kalendermaanden. Alleen geld dat je aan anderen betaalt telt mee. Overboekingen tussen betaalrekeningen of andere bankrekeningen die (mede) op jouw naam staan en contante opnames tellen niet mee.
• In zes volle kalendermaanden stort je minimaal €1.500,- op je betaalrekening. Minimaal € 750 stort je in de eerste 3 volle kalendermaanden.
• De maand waarin je de betaalrekening opent, telt niet mee als volle kalendermaand. De eerste volle kalendermaand is de eerstvolgende kalendermaand.

[...]

Uitbetaling van het cadeau
• Het cadeau van € 100,- wordt in twee delen uitbetaald en automatisch bijgeschreven op de betaalrekening waarmee je deelneemt aan de Actie.
• Je ontvangt de € 25,- in de eerste kalendermaand nadat je 3 volle kalendermaanden deze betaalrekening hebt aangehouden.
• Je ontvangt € 75,- in de eerste kalendermaand nadat je 6 volle kalendermaanden deze betaalrekening hebt aangehouden.

• DjoeC
Jelle Steenbergen schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 13:14:
[...]

Deze Nationale Nederlanden betaalrekening actie is nadat het afliep op 16 juli aangepast en verlengd t/m 31 augustus.

https://www.nn.nl/Particulier/Betalen/Tarieven/Actievoorwaarden-Betalen-6-maanden-en-100-euro.htm

[...]
Hmm, alle voorwaarden wijzen op "volle kalendermaanden", specifiek minus de maand van opening. 75,- ontvang je NA 6 volle kalendermaanden, praktisch dus kalendermaand 8....., dus nadat de actie voorbij is. Verbazingwekkend hoe men elke keer weer in staat is om krankzinnige constructies te bedenken.

Verder wel interessant - misschien wil mijn broertje ook wel 100,- verdienen, we hoeven alleen maar 50 keer geld "naar elkaar" over te maken om 100,- op 1.500 te krijgen - zelfs over 8 maanden is dat nog een redelijk percentage (op jaarbasis).

• brabosnol1
Hoeveel maandelijkse kosten betaal je dan? Eind juli openen, na uitbetaling begin februari sluiten.

En bedoelen ze 50 UNIEKE anderen?

DHB loopt na identificatie in de app vast tijdens of na IDIN via mijn bank, ik kom niet terug in de app?

• Divine Chlorine
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19:36
brabosnol1 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 17:12:
Hoeveel maandelijkse kosten betaal je dan? Eind juli openen, na uitbetaling begin februari sluiten.

En bedoelen ze 50 UNIEKE anderen?

DHB loopt na identificatie in de app vast tijdens of na IDIN via mijn bank, ik kom niet terug in de app?
Met de maandelijkse kosten die je bij NN moet betalen na 6 maanden bedoelen ze de kosten van de betaalrekening (= € 3.05 per maand voor een enkele rekening, € 4.40 per maand voor en gezamenlijke rekening). De 50 transacties die je moet doen: hiermee wordt niet bedoeld naar 50 verschillende (unieke) rekeningen, maar gewoon, 50 x een betaling doen van je rekening, bijv. de boodschappen bij de AH. Geldopnames en overschrijvingen van/naar een andere rekening met jouw naam gelden niet als overschrijving. Ik neem aan dat ook 50x een overschrijving naar een familielid gezien wordt als (een vermoeden van) misbruik, fraude of oneigenlijk gebruik van de actie (dit staat zodanig vemeld in de voorwaarden).

ABN-AMRO had vorig jaar ook een dergelijke actie, waarbij je 50 x een betaling moest doen + geld op een spaarrekening zetten voor € 125 bonus. Daar gingen dan wel de maandelijkse kosten voor de betaalrekening vanaf.

Dus gewoon binnen 3 maanden tenminste 25 x iets betalen (voor tenminste € 750, of in ieder geval dit bedrag op de rekening zetten) en de volgende 3 maanden nog een keer (weer voor tenminste € 750). En inderdaad: als de gratis 100 euro binnen is niet vergeten om daarna de rekening meteen op te zeggen.

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 23-07 09:46
Divine Chlorine schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 18:51:
[...]

Met de maandelijkse kosten die je bij NN moet betalen na 6 maanden bedoelen ze de kosten van de betaalrekening (= € 3.05 per maand voor een enkele rekening, € 4.40 per maand voor en gezamenlijke rekening). De 50 transacties die je moet doen: hiermee wordt niet bedoeld naar 50 verschillende (unieke) rekeningen, maar gewoon, 50 x een betaling doen van je rekening, bijv. de boodschappen bij de AH. Geldopnames en overschrijvingen van/naar een andere rekening met jouw naam gelden niet als overschrijving. Ik neem aan dat ook 50x een overschrijving naar een familielid gezien wordt als (een vermoeden van) misbruik, fraude of oneigenlijk gebruik van de actie (dit staat zodanig vemeld in de voorwaarden).

ABN-AMRO had vorig jaar ook een dergelijke actie, waarbij je 50 x een betaling moest doen + geld op een spaarrekening zetten voor € 125 bonus. Daar gingen dan wel de maandelijkse kosten voor de betaalrekening vanaf.

Dus gewoon binnen 3 maanden tenminste 25 x iets betalen (voor tenminste € 750, of in ieder geval dit bedrag op de rekening zetten) en de volgende 3 maanden nog een keer (weer voor tenminste € 750). En inderdaad: als de gratis 100 euro binnen is niet vergeten om daarna de rekening meteen op te zeggen.
Heb ook net een rekening geopend. Die 750€ is steeds per maand of tegelijk voor een heel kwartaal?

• Datisraar
Jelle Steenbergen schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 13:14:
[...]

[...]
En daarnaast een spaarrekening voor 2,3% voor 6 maanden bij NN.

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-07 20:48
brabosnol1 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 17:12:

Zonder IDIN kan het ook, even proberen.

Vandaag liep mijn 3% CB deposito af en omdat raisin nog steeds niks interessants heeft heb ik een spaarrekening geopend bij DHB bank. De bekende 3% voor 6 maanden actie.

Het aanmeld/verificatie proces verliep overigens moeizaam. Als tegenrekening kon een Trade Republic bankrekeningnummer niet (ik loop continue tegen dat probleem aan) dus toen maar de rabo en/of als tegenrekeningnummer. Toen moest niet alleen ik maar ook mijn vrouw zich verificeren (bij CB hoefde dat gek genoeg niet). Na de nodige paspoort, foto en wel/niet lachen frustratie bijna opgegeven, wat een ellende. Geen IDIN gedaan idd (DHB app geinstalleerd op tablet waar geen rabo app op staat).

Uiteindelijk wel gelukt. Die melding van dat de android ontwikkelaarsmodus wordt uitgezet door de DHB app klopt niet (in mijn geval), die op mijn tablet staat nog gewoon aan.

Afijn, nu weer 3% voor 6 maanden en vrij opneembaar, dus was wel even de moeite. En maandelijks uitgekeerd. Jammer dat de 3% maar tot 50k gaat. Alles daarboven 1.85%.

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

• SanookH
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:26

SanookH

_/-\o_

[...]
gewoon, 50 x een betaling doen van je rekening, bijv. de boodschappen bij de AH.
Google Pay werkt niet bij NN, dat is wel een serieus nadeel. Moet je altijd je pasje bij je hebben.

• Datisraar
SanookH schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 22:19:
[...]

Google Pay werkt niet bij NN, dat is wel een serieus nadeel. Moet je altijd je pasje bij je hebben.
Het vreemde is wel dat je in de NN app bij Android telefoon, ook een digitale pas kunt aanmaken; maar hoe dat te gebruiken……(Google Pay inderdaad niet mogelijk )

• brabosnol1
[...]

Overschrijving naar familielid is oneigenlijk? Feit is dat misbruik, fraude of oneigenlijk gebruik niet wordt gedefinieerd in de voorwaarden, dus...

En kun je inderdaad 750 storten en dan na een dag overmaken naar een NN spaarrekening vraag ik me af? Dan loop je maar weinig rente mis. Ik zie dat er niets staat over een minimumsaldo op de betaalrekening aanhouden.

[ Voor 7% gewijzigd door brabosnol1 op 18-07-2026 00:52 ]

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:07
brabosnol1 schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 00:40:
[...]

Overschrijving naar familielid is oneigenlijk? Feit is dat misbruik, fraude of oneigenlijk gebruik niet wordt gedefinieerd in de voorwaarden, dus...
Het is niet ongebruikelijk dat (vermoeden van) misbruik van actievoorwaarden e.d. niet wordt gedefinieerd in actievoorwaarden. Het geeft de beide partijen de ruimte, ook voor scenario’s die niet van te voren bedacht zijn. Elk mogelijk scenario in de voorwaarden opnemen is ook niet echt te doen.

• SanookH
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:26

SanookH

_/-\o_

brabosnol1 schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 00:40:
[...]

En kun je inderdaad 750 storten en dan na een dag overmaken naar een NN spaarrekening vraag ik me af? Dan loop je maar weinig rente mis. Ik zie dat er niets staat over een minimumsaldo op de betaalrekening aanhouden.
Als je praktisch denkt gebruik je die 750 gewoon om de (verplichte) betalingen mee te doen, en mocht er aan het eind nog wat overblijven dan stort je dat weer terug naar je gewone rekening.

• Eleanor4
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 24-07 12:44
W1ck1e schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 14:12:
[...]

Er worden wel vaker berichten gepost over dat de toezeggingen van klantenservices niet overeenkomen met de werkelijkheid. Niet zo zeer bij Anadolu als wel andere diensten (bijv. Internet providers). Als bevestiging hier @Eleanor4 voldoende vertrouwen geeft is dat volgens mij prima.
Mijn twijfel komt denk ik ook deels doordat ik jarenlang alleen bij een bekende grootbank heb gezeten. Ik wist eigenlijk niet anders. Dan voelt een kleinere bank met andere processen en een andere manier van werken al snel onbekend. Ik merk nu dat onbekendheid soms bijna hetzelfde gevoel geeft als onbetrouwbaarheid, terwijl dat natuurlijk niet hetzelfde hoeft te zijn.

• Nuutje
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23-07 10:37
Eleanor4 schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 10:22:
[...]

Mijn twijfel komt denk ik ook deels doordat ik jarenlang alleen bij een bekende grootbank heb gezeten. Ik wist eigenlijk niet anders. Dan voelt een kleinere bank met andere processen en een andere manier van werken al snel onbekend. Ik merk nu dat onbekendheid soms bijna hetzelfde gevoel geeft als onbetrouwbaarheid, terwijl dat natuurlijk niet hetzelfde hoeft te zijn.
Het is ook een beetje van je van thuis uit mee krijgt. Mijn ouders hebben altijd grootbanken vertrouwd en andere banken gewantrouwd. Waarom geen idee. Ook aandelen en andere zaken nooit gestimuleerd. Met de komst van het internet is het opzoeken van informatie over een bank, vergelijken en openen van rekeningen natuurlijk wel gemakkelijker dan dat zij het hadden in die tijd.

• Song
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:09
Het openen van een rekening bij DHB loopt na identificatie in de app vast bij mijn tegenrekening, Revolut wordt niet geaccepteerd. Alleen abn, ing, Rabobank, Bunq, Triodos, van Lanschot en aan. Is dat niet een beetje vreemd?

[ Voor 7% gewijzigd door Song op 19-07-2026 20:29 ]

• W1ck1e
Song schreef op zondag 19 juli 2026 @ 20:27:
Het openen van een rekening bij DHB loopt na identificatie in de app vast bij mijn tegenrekening, Revolut wordt niet geaccepteerd. Alleen abn, ing, Rabobank, Bunq, Triodos, van Lanschot en aan. Is dat niet een beetje vreemd?
NL iban ?

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:41
Song schreef op zondag 19 juli 2026 @ 20:27:
Niet perse. Toen Revolut hun NL IBAN introduceerde waren er ook wat klachten dat bepaalde spaarbanken deze IBAN niet accepteren. Ten minste één Tweaker heeft dat toen voorgelegd bij... DNB? En hun antwoord was dat dit mag, en ook niet valt onder IBAN discriminatie (dat dan weer verboden is). Omdat het hier om een spaarrekening gaat is de bank vrij om eisen te stellen aan (bv) de IBAN van de tegenrekening.

• Song
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:09
Ja, Nederlandse iban. Ze noemen specifiek de banken die zijn toegestaan, dus geen Revolut. Jammer...

• RobertMe
Song schreef op zondag 19 juli 2026 @ 21:14:
[...]

Ja, Nederlandse iban. Ze noemen specifiek de banken die zijn toegestaan, dus geen Revolut. Jammer...
Je kunt natuurlijk altijd even contact opnemen met DHB. Maar als ze hoeven er niet in mee te gaan. Maar het kan ook zo simpel zijn als dat het lijstje met banken nooit is bijgewerkt.

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
..

[ Voor 98% gewijzigd door Harbo op 20-07-2026 18:07 ]

• Jelle Steenbergen
  • Laatst online: 22-07 15:31
Datisraar schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 19:35:
[...]
Heb ook net een rekening geopend. Die 750€ is steeds per maand of tegelijk voor een heel kwartaal?
Gezien de woordkeuze vergeleken met die van de minimaal aantal betalingen, neem ik aan min. €750 in ieder van de 2 kwartalen.
Wel zou ik pas storten in de eerste volle kalendermaand, dus niet direct na opening. Niet helemaal duidelijk of je anders naast grijpt, maar zo staat het er.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:21

Barrycade

Through the...

Song schreef op zondag 19 juli 2026 @ 21:14:
[...]

Aan Revolut hangt een reputatie helaas. Dus zal zoiets wel achter zitten.

(Ik gebruik Revolut zelf als backup dus puur als achtergrond info)

• Datisraar
Jelle Steenbergen schreef op maandag 20 juli 2026 @ 18:19:
[...]

Gezien de woordkeuze vergeleken met die van de minimaal aantal betalingen, neem ik aan min. €750 in ieder van de 2 kwartalen.
Wel zou ik pas storten in de eerste volle kalendermaand, dus niet direct na opening. Niet helemaal duidelijk of je anders naast grijpt, maar zo staat het er.
Dank! Dan doe ik dat inderdaad na 1 augustus a.s. En 25 pin betalingen per kwartaal.

Nb en je kunt nog steeds daarbij een spaarrekening openen tot 31 juli met een half jaar rente voor 2,3%.

[ Voor 3% gewijzigd door Datisraar op 21-07-2026 12:41 ]

• slaay
  • Laatst online: 18:59

slaay

Natuurbeleven.com

Vandaag bericht van Raisin:
Storten alleen vanaf gekoppelde tegenrekening

Raisin klantenservice

Geachte klant,

Dit najaar scherpen wij onze systemen aan: vanaf dat moment accepteren wij uitsluitend nog stortingen vanaf tegenrekeningen die aan uw Raisin-account zijn gekoppeld.

Overboekingen vanaf andere rekeningen worden vanaf dan automatisch teruggestort naar de rekening van herkomst.

Wij voeren deze wijziging door om uw spaargeld nog beter te beschermen en te voldoen aan de strengste internationale veiligheidsrichtlijnen.

Wat betekent dit voor u?

Boekt u altijd al geld over vanaf een gekoppelde tegenrekening? Dan hoeft u niets te doen. Uw stortingen blijven soepel en veilig verlopen.

Gebruikt u wel eens een andere bankrekening? Zorg ervoor dat u deze rekeningen koppelt aan uw account (u kunt er in totaal 5 koppelen). Zo voorkomt u dat uw stortingen straks mislukken. Meer informatie over het beheer en de criteria voor een geldige tegenrekening vindt u hier.

Zodra de exacte ingangsdatum in het najaar bekend is, informeren wij u hier uiteraard direct over. Dank voor uw medewerking aan een nóg veiliger platform.

Met vriendelijke groet,

Uw Raisin team

Dich bis echt unne foëzen haas

• DjoeC
slaay schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 14:36:
Vandaag bericht van Raisin:

[...]
KYC.... Op deze manier hoeven zij waarschijnlijk geen extra herkomstcontroles (meer) uit te voeren en laten ze dat over aan de gekoppelde bank.... Hmm, op die manier kan natuurlijk "huisbank" ook als intermediair gaan optreden. Dan kunnen ze aan 2 kanten gaan verdienen ;) De kosten voor controle maken ze sowieso terwijl nu het geld wegvloeit. Als ze zelf intermediair worden kunnen ze aan de andere kant provisie krijgen. Zeg maar een concurrent voor Raisin.

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20:02
Nordax Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verhogen van 2,07% p.j. naar 2,10% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 22.07.2026.

• Moossiee
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-07 21:18

Bigbank 3% 1 jaar. Ik vind het wel fijn werken daar en heb beetje afkeer van Raisin met altijd maar dagen wachten en die tussenrekening die je moet gebruiken.

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 20:33

De depositorentes dalen momenteel niet. Kies daarom voor Advanzia 3,97% vrij opneembaar actie. Misschien gaan ze wel dalen (per 1 augustus); BigBank Duitsland is gisteren van 4% naar 3,25% actierente gegaan (voor Duitse spaarders dus), maar Ayvens Duitsland heeft de actierente vandaag naar 3,5% gezet. Omhoog dus. Maar dan wel echt en niet zoals die bankjes van de Duitse spaarmakelaar dat altijd doen. Centjes uitdelen en dan spreken van verhogingen... Wij willen flappen!!!

[ Voor 11% gewijzigd door Frankenstein op 21-07-2026 22:19 ]

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:30
Moossiee schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 21:10:
[...]

Bigbank 3% 1 jaar. Ik vind het wel fijn werken daar en heb beetje afkeer van Raisin met altijd maar dagen wachten en die tussenrekening die je moet gebruiken.
Om diezelfde reden bij Bigbank op 3 aug. aflopend deposito ook maar weer verlengd bij Bigbank. Bij verlenging ook nog 0,1% extra.

Internet Budget Thuis 100/29Mbps; Modem Draytek Vigor 2765 Telefoon Siemens C470IP via Fritz!box 7260; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cheapbuzzer.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

• Justie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:12
Ik probeer opnieuw een rekening te openen bij Garantibank (via website). Op de eerste pagina van de aanvraag moet je je naam, tel.nr, en email geven. Daarna krijg je een code per email om verder te gaan. Ik krijg die code maar niet. Gisteravond meerdere pogingen gedaan, niet gelukt. Ook vandaag lukt het mij niet, geen code.. Na 2 minuten kun je nieuwe code aanvragen, en ook dan geen code in email. Ik zie nu wel ineens staan: Session does not have a validated Captcha.

Heeft iemand dit probleem ook gehad? Is er een oplossing voor?

(Ik ga Garanti niet bellen omdat het nog niet zo lang geleden is dat ik er een rekening had)
edit:
incognito venster werkt ook niet

[ Voor 5% gewijzigd door Justie op 22-07-2026 10:43 ]

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kleine waarschuwing voor Spaanse spaarders
https://www.reddit.com/r/geldzaken/s/jMYMCljLdQ

• RobertMe
Gaat dus waarschijnlijk alleen om OpenBank. Alleen daar ben je klant van de Spaanse bank. Bij Santander ben je klant van de Belgische vestiging waardoor de Belgische wetgeving van toepassing is. (Hetzelfde als dat Duitsers die klant zijn van de Duitse ING niks te maken zullen hebben met het Nederlandse hoofdkantoor).

• Novax
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 11:08:
[...]

Gaat dus waarschijnlijk alleen om OpenBank. Alleen daar ben je klant van de Spaanse bank. Bij Santander ben je klant van de Belgische vestiging waardoor de Belgische wetgeving van toepassing is. (Hetzelfde als dat Duitsers die klant zijn van de Duitse ING niks te maken zullen hebben met het Nederlandse hoofdkantoor).
Er is wel de fusie dus dit kan in de toekomst veranderen, in positieve en negatieve zin.

• Novax
  • Niet online
Zo beginnen de Algemene Voorwaarden nu van Santander Consumerbank:
Open Bank, S.A. is een kredietinstelling naar Spaans recht, ingeschreven bij de Banco de España, C/ Alcalá 48 te 28014 Madrid, met maatschappelijke zetel in de Avenida de Cantabria s/n te 28660 Boadilla del Monte, Madrid, en ingeschreven op de lijst, bijgehouden door de Nationale Bank van België, Berlaimontlaan 14 te 1000 Brussel, van de kredietinstellingen die vallen onder het recht van een andere lidstaat van de Europese Economische Ruimte met een bijkantoor in België.

Het bijkantoor in België van Open Bank, S.A. heet “Open Bank, S.A. - bijkantoor in België”. Open Bank, S.A. - bijkantoor in België is actief in Nederland onder de volgende handelsnaam: Santander Consumer Bank.

De handelingen van Open Bank, S.A. - bijkantoor in België, zijn rechtstreeks bindend voor Open Bank, S.A.

• Hugo50
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-07 12:56

Bij mij ging het zeldzaam vlot.

Alleen de tenaamstelling van die rekening was buitengewoon bizonder

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-07 12:50
En hoe zit dat als je bv de rekening beheerd, en de rekening leeg haalt, en overboekt naar de bijbehorende tegenrekening? Dan is het 0% erfbelasting? Kan mij niet voorstellen dat iemand overlijd om 11:53, dat ze de boel in Spanje al om 11:54 blokkeren.

Als je de rekening beheerd, mag dit ook gewoon doen toch?

Vertrouwen is goed, controle nog beter

• DjoeC
Juan schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 11:37:
En hoe zit dat als je bv de rekening beheerd, en de rekening leeg haalt, en overboekt naar de bijbehorende tegenrekening? Dan is het 0% erfbelasting? Kan mij niet voorstellen dat iemand overlijd om 11:53, dat ze de boel in Spanje al om 11:54 blokkeren.

Als je de rekening beheerd, mag dit ook gewoon doen toch?
Tja, "beheerder" is niet eigenaar. "gemachtigde" is na overlijden niet langer geldig. Dat gezegd hebbend: Wat niet weet wat niet deert: Alle buitenlandse saldi naar het land halen waar de erfenis moet worden afgewikkeld (hier: meestal Nederland). Met de rekening van een Spaanse Pensionado die in Marbella een woning heeft zou ik dat overigens niet doen...

Ik heb t met NL spaarrekeningen van mijn moeder bij de ING ook zo opgelost: Geld weg, daarna rekening online opgezegd. Niks over gehoord.

• Harbo
  • Niet online
Justie schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 10:38:
Ik probeer opnieuw een rekening te openen bij Garantibank (via website). Op de eerste pagina van de aanvraag moet je je naam, tel.nr, en email geven. Daarna krijg je een code per email om verder te gaan. Ik krijg die code maar niet. Gisteravond meerdere pogingen gedaan, niet gelukt. Ook vandaag lukt het mij niet, geen code.. Na 2 minuten kun je nieuwe code aanvragen, en ook dan geen code in email. Ik zie nu wel ineens staan: Session does not have a validated Captcha.

(Ik ga Garanti niet bellen omdat het nog niet zo lang geleden is dat ik er een rekening had)
edit:
incognito venster werkt ook niet
Gebruik jij dezelfde email als voorheen toen jij de klant was?

• Justie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:12
Harbo schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 12:38:
[...]

Gebruik jij dezelfde email als voorheen toen jij de klant was?
Nee, ander emailadres. Ik heb het nu geprobeerd met verschillende browsers...maar helaas. Op tablet werkt het ook niet. Ik krijg gewoon de email code niet. Ik neem aan dat het niet aan mijn naam ligt. Dat ze zien dat ik al binnen de 12 maanden weer een rekening probeer te openen. Anderen is het namelijk ook gelukt.

• Sander12
Resurs Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verhogen van 2,06% p.j. naar 2,10% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 23.07.2026.

• Vodgen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:51
Ik heb t met NL spaarrekeningen van mijn moeder bij de ING ook zo opgelost: Geld weg, daarna rekening online opgezegd. Niks over gehoord.
Dan heb je geluk. Mijn ouders hadden zo'n 5 ton op de ING bank staan. Maar dat krijg je na overlijden niet ongezien naar je eigen rekening gesluisd zonder dat de belastingdienst het ziet om onder de erfbelasting uit te komen.

[ Voor 6% gewijzigd door Vodgen op 22-07-2026 20:13 ]

• Nuutje
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23-07 10:37
Vodgen schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 20:12:
[...]

Dan heb je geluk. Mijn ouders hadden zo'n 5 ton op de ING bank staan. Maar dat krijg je na overlijden niet ongezien naar je eigen rekening gesluisd zonder dat de belastingdienst het ziet om onder de erfbelasting uit te komen.
Dat is ook wel een groot bedrag in een keer. Overigens ga ik er vanuit dat je ouders (hopelijk) niet tegelijk zijn overleden. Dit zijn wel serieuze zaken om vóór het overlijden bij stil te staan (als je ouders als op leeftijd zijn). Geld naar de belastingdienst zien gaan is nooit leuk, alsmede het gedoe dat erbij komt kijken.

• DjoeC
Vodgen schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 20:12:
[...]

Het ging niet over de erfbelasting, dat speelde niet, het meeste spaargeld was al uitgekeerd - Het ging over snel en soepel afhandelen, maar da's OT hier.

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:53
Rentes bij Santander van 2.0% naar 2.1% en actierente naar 3.01% voor de eerste 6 maanden.

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Santander Consumer Bank past vanaf 23 juli de rente aan van 2,00% naar 2,10%

Juist

• Milo12
  • Laatst online: 23:47
Openbank:

Nadat ik steeds een foutmelding kreeg en de opname niet lukte. Nieuwe klanten hebben een daglimiet voor overboekingen van 3.000 €, na 4 maanden wordt het 50.000 €.

• Harbo
  • Niet online
Milo12 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 14:59:
Openbank:

Nadat ik steeds een foutmelding kreeg en de opname niet lukte. Nieuwe klanten hebben een daglimiet voor overboekingen van 3.000 €, na 4 maanden wordt het 50.000 €.
Jij moet dan bellen en ze doen dat voor je.

• DjoeC
Milo12 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 14:59:
Openbank:

Als je belt (kantooruren ) regelt een medewerk(st)er dat meteen en staat het op je rekening voordat je het gesprek hebt afgerond.

• Harbo
  • Niet online
DjoeC schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 18:40:
[...]

Als je belt (kantooruren ) regelt een medewerk(st)er dat meteen en staat het op je rekening voordat je het gesprek hebt afgerond.
Jij moet wel vragen voor IP. Bij mijn vrouw dat niet expliciet gezegd, was een vrijdag en geld kwam pas op dinsdag binnen.
Pagina: 1 ... 205 206 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic. Politieke achtergrond kan hier: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2338904

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of Vermogensrendementheffing 2.0 deel 2 terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling