Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Over Advanzia: kontoauszug oktober in de mail. Inclusief compensatie storting. Helaas geen verlenging aanbieding.

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Hier ook kontoauszug en geen verlenging. Opgezegd en ga ik mij weer aanmelden.

"Als ik 5k extra stort wordt dat 3,04% over totale saldo" - Ik ben benieuwd tot welke saldo bieden ze extra storting van 5k voor extra rente?

[ Voor 47% gewijzigd door Harbo op 07-11-2025 18:23 ]

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-11 19:32
Dory: 'Geen persoonlijke updates, geen persoonlijke updates, tralala, wel persoonlijke updates!'

• Justie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-11 19:43
Advanzia: dit is toch bizar. een totale willekeur aan rente/verlengingsaanbod wel/niet etc. Erg raar. Zijn misschien de mensen die een verleningsaanbod krijgen al vaker klant geweest, zodat Advanzia weet dat deze mensen hun rekening gaan opzeggen en weer openen?

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08:55
xileS schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 18:14:
[...]

Ik kom net hetzelfde melden ;p

[...]

Weet ik ook gelijk waar mijn geld van deposito die volgende week vrijkomt, heen moet :).

Alleen weet ik niet 30 november enige check moment is van je saldo.
Er staat: " from the day of the additional payment until February 28, 2026, on your entire balance.".
Dus: je krijgt die 3.04% vanaf de dag dat je 5000 euro bij stort. En dat dan over het gehele saldo.

• Coffeeroam
Harbo schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 18:19:
Hier ook kontoauszug en geen verlenging. Opgezegd en ga ik mij weer aanmelden.

"Als ik 5k extra stort wordt dat 3,04% over totale saldo" - Ik ben benieuwd tot welke saldo bieden ze extra storting van 5k voor extra rente?
Over het gehele saldo.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:51
Interessant, dus als nieuwe klant krijg je 2,94% bij Advanzia en een selectie bestaande klanten 3,04% als ze 5k erbij storten?
Is dit misschien een voorbode dat ze ook voor nieuwe klanten binnenkort die 3,04% willen aanbieden?

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:58
Verwacht per dec 3% voor iedereen (nieuwe klant) vraag dan weer nieuw account aan.

Vertrouwen is goed, controle nog beter

• InterestED
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 09-11 00:55
Ik spaar via Raisin en het DGS wordt door hen te beknopt uitgelegd. Zo rept men over "tot € 100.000 per rekeninghouder per bank" en wijst men er NIET op dat het per bankvergunning is en dat diverse banken onder 1 vergunning kunnen vallen !

Nu vraag ik mij af:

1) Is er een website per land waarop te zien is welke banken onder 1 vergunning vallen?
(In 1e instantie had ik de landen Zweden, Duitsland en Frankrijk in gedachten)

2) Klopt mijn interpretatie dat indien bijv in Zweden Hoistspar en Brocc elk een aparte vergunning hebben, ik bij elk afzonderlijk dan ben gedekt voor het volledige DGS bedrag van momenteel SEK 1.050.000 dus in totaal voor SEK 2.100.000 ?

3) Hebben jullie bepaalde redenen om, ook als zou het antwoord op vraag 2) ja zijn, toch per land slechts 1x het maximale DGS als bovengrens te hanteren?

• InterestED
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 09-11 00:55
Bij Raisin zie je wel de credit Rating per land maar ik ben ook geïnteresseerd in de credit rating van de banken zelf die ze aanbieden op hun website.

Is er een website die ik daarvoor kan raadplegen?

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
InterestED schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 20:09:
Ik spaar via Raisin en het DGS wordt door hen te beknopt uitgelegd. Zo rept men over "tot € 100.000 per rekeninghouder per bank" en wijst men er NIET op dat het per bankvergunning is en dat diverse banken onder 1 vergunning kunnen vallen !
Raisin noemt het wel tussen haakjes bij Depositiegarantie: "(houd dit laatste in het achterhoofd, mocht u buiten Raisin nog tegoeden aanhouden bij de betreffende bank).". Maar als het goed zijn er bij Raisin geen banken die onder dezelfde vergunning vallen. Ik neem aan dat ze dat ook wel expliciet zouden benoemen mocht dit bij een partner bank voorkomen
Nu vraag ik mij af:

1) Is er een website per land waarop te zien is welke banken onder 1 vergunning vallen?
(In 1e instantie had ik de landen Zweden, Duitsland en Frankrijk in gedachten)
Je kan meestal bij de website van de DGS beheerder kijken of de banken een aparte bankvergunning hebben, in het geval van Zweden is dat https://www.riksgalden.se...-for-member-institutions/
2) Klopt mijn interpretatie dat indien bijv in Zweden Hoistspar en Brocc elk een aparte vergunning hebben, ik bij elk afzonderlijk dan ben gedekt voor het volledige DGS bedrag van momenteel SEK 1.050.000 dus in totaal voor SEK 2.100.000 ?
Ja, maar je hebt nog wel het risico dat het DGS de middelen niet heeft (zeker als meerdere banken tegelijk omvallen.)
3) Hebben jullie bepaalde redenen om, ook als zou het antwoord op vraag 2) ja zijn, toch per land slechts 1x het maximale DGS als bovengrens te hanteren?
Nee. Al is het met zulke bedragen wellicht beter om eerst te spreiden over verschillende landen.

[ Voor 6% gewijzigd door Novax op 08-11-2025 21:23 ]

• Novax
  • Niet online
InterestED schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 20:13:
Bij Raisin zie je wel de credit Rating per land maar ik ben ook geïnteresseerd in de credit rating van de banken zelf die ze aanbieden op hun website.

Bij https://thebanks.eu kan je dit opzoeken, maar niet iedere bank heeft een (recente) credit rating. Zie ook https://thebanks.eu/top-rated-banks

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:55
Er is hier op tweakers ook een - niet heel actief - DGS topic: Het Deposito Garantie Stelsel Topic

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 23:12
InterestED schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 20:13:

https://www.kritische-anleger.de/banken-ratings/

• rubenjanse
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 11-11 02:20
Zo te zien is er ook een 'cashback' tot 70 euro mogelijk bij het openen van een rekening bij BforBank (bovenop de 80 euro premie), maar hiervoor moet je Woolsocks account de Franse of Duitse regio hebben. Als alternatief zijn er wat andere Franse of Duitse cashbacksites die je als Nederlander ook kan gebruiken voor zo ver ik weet, die bieden echter minder (ongeveer 42 euro).

Is die 50 euro actie ook nog geldig momenteel of was dat tot september o.i.d.?

• DjoeC
FYI ~2.000,- van Garantibank naar ING is GEEN instant payment - of beter: Na een aantal uur nog niet bij ING op de rekening. Bij Garantibank is er ook geen IP vinkje te zetten - alleen de datum (vandaag dus) - maar is het al wel afgeschreven....

• W1ck1e
  • Nu online
DjoeC schreef op maandag 10 november 2025 @ 14:49:
FYI ~2.000,- van Garantibank naar ING is GEEN instant payment - of beter: Na een aantal uur nog niet bij ING op de rekening. Bij Garantibank is er ook geen IP vinkje te zetten - alleen de datum (vandaag dus) - maar is het al wel afgeschreven....
Bij mij duurt zo'n opname ongeveer 3 uur. Als ik het op tijd doe is het voor mij snel genoeg (om door te storten naar een andere rekening)

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08:29
Ongetwijfeld hier gepost en ik heb het niet gezien, maar het is een verademing dat de diverse banken nu Instant Payments aan het invoeren zijn. YapiKredi viel het mij op en nu bij OpenBank kan ik er blijkbaar ook voor kiezen (al hebben ze dat heel sluw een beetje verstopt, het zal wel duurder zijn). Maar dat is echt een grote vooruitgang, niet meer een dag hoeven wachten op je geld is echt top.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:35
Drardollan schreef op maandag 10 november 2025 @ 15:50:
Ongetwijfeld hier gepost en ik heb het niet gezien, maar het is een verademing dat de diverse banken nu Instant Payments aan het invoeren zijn. YapiKredi viel het mij op en nu bij OpenBank kan ik er blijkbaar ook voor kiezen (al hebben ze dat heel sluw een beetje verstopt, het zal wel duurder zijn). Maar dat is echt een grote vooruitgang, niet meer een dag hoeven wachten op je geld is echt top.
Waar in de Openbank staat dat dan verstopt?

• gratiz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:06
Wren schreef op maandag 10 november 2025 @ 16:30:
[...]

Bij mij werkte het vandaag. Eerst over boeken naar de betaalrekening van Openbank. En dan een overboeking vanaf de Openbank betaalrekening. De instant optie was niet te missen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pMCTzl0qbKflenEudg-J-QjARsA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fK7CaNe8PCURj6We8eAiEh9l.png?f=fotoalbum_large

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

• Drardollan
Wren schreef op maandag 10 november 2025 @ 16:30:
[...]

In de App hebben ze een nieuw blokje eronder gezet, deze valt redelijk ver buiten beeld. Je moet dus bewust verder naar beneden scrollen om het te te zien en te gebruiken. Terwijl ze het natuurlijk ook gewoon bovenaan of als standaard hadden kunnen zetten.

Niet echt verstopt, ik noem het bewust ook een beetje. Het staat bewust onder de voor hen goedkoopste oplossing (standaard overboeking).

Geeft niet, het is alleen jammer dat ik het te laat zag en nu een dag moet wachten op mijn centen. Maar ik ben vooral blij dat er nu steeds meer banken dit geregeld hebben. Weliswaar onder druk, maar dat mag de pret niet drukken :)

• Drardollan
gratiz schreef op maandag 10 november 2025 @ 16:36:
[...]

Bij mij werkte het vandaag. Eerst over boeken naar de betaalrekening van Openbank. En dan een overboeking vanaf de Openbank betaalrekening. De instant optie was niet te missen.
[Afbeelding]
Dit is via de website, bij de app staat het blokje eronder.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:35
Drardollan schreef op maandag 10 november 2025 @ 16:43:
[...]

In de App hebben ze een nieuw blokje eronder gezet, deze valt redelijk ver buiten beeld. Je moet dus bewust verder naar beneden scrollen om het te te zien en te gebruiken. Terwijl ze het natuurlijk ook gewoon bovenaan of als standaard hadden kunnen zetten.

Niet echt verstopt, ik noem het bewust ook een beetje. Het staat bewust onder de voor hen goedkoopste oplossing (standaard overboeking).

Geeft niet, het is alleen jammer dat ik het te laat zag en nu een dag moet wachten op mijn centen. Maar ik ben vooral blij dat er nu steeds meer banken dit geregeld hebben. Weliswaar onder druk, maar dat mag de pret niet drukken :)
ven geprobeerd en idd, instant. Fijne toevoeging :)

• W1ck1e
  • Nu online
Ook Openbank.NL heeft een eigen topic.

• Juan
Drardollan schreef op maandag 10 november 2025 @ 15:50:
Ervaringen met Qurion, (o.a. IP)
Is er iemand die ook Quirion heeft afgesloten?
Er zijn toch wel wat vreemde verschijnselen bij deze bank

En ook tegen onderstaande dingen aanloopt?

Afwijkingen iz betaalverkeer
- Bij de eerste keer overboeken, kwam het bedrag terug, met de melding ongeldig IBAN, of iets dergelijks
- Dat gaat nu prima
- Volgens betaalvereniging Nederland heeft Quirion (via QUIRIN PRIVATBANK AG) een IP connectie, Quirion is digitale dochter.
- Bij overboekingen (Rabo naar Quirion) krijg ik netjes de melding xx:xx bij ontvanger
- Dit is echter niet gelijk zichtbaar in online omgeving, maar word een dag later wel als dusdanig verwerkt (Echtzeit Zahlung)
- Dit werkt bij mij, maar bij iemand anders die ook Rabo heeft met Quirion worden de betalingen niet als IP (inkomend verwerkt)
- Support onkent IP aan te bieden, lijkt in iemand anders zijn ervaring te kloppen.

Afwijkingen iz voorwaardes
- Op de website staat 3% tot 50k
- In de PDF van de voorwaardes staat weer tot 100k
- Support heeft aan iemand anders 100k bevestigd, ook de PDF zegt dus 100k, alleen de website met ZINS25 actie zegt 50k

Afwijkingen iz Online banking
- In de APP 'lijk' je 2 rekeningen te hebben
- Eentje met 0%, een eentje met 3%, beide hebben altijd hetzelfde saldo, alleen lijkt de een 0% te geven, en de andere 3%
- Die van 3% fluctueert, soms staat er na het inloggen 1%, en bij het verversen komt de 3% weer naarboven
- De online omgeving in de browser, laat maar 1 rekening zien
- Bij afboekingen fluctueert het saldo
- Een test afboeking was bij de Rabo al binnengekomen, maar nog niet verwerkt in het online bank systeem, waardoor het saldo dus fluctueert tussen het saldo met de afschrijving, en zonder de afschrijving
- 3% is door support bevestigd, en advies is om online omgeving te gebruiken ipv app.

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-11 16:52
W1ck1e schreef op maandag 10 november 2025 @ 14:58:
[...]

Bij mij duurt zo'n opname ongeveer 3 uur. Als ik het op tijd doe is het voor mij snel genoeg (om door te storten naar een andere rekening)
Klopt, Geen IP vanuit Garanti - vaak is 's ochtends vroeg overgeboekt, in de middag op de rekening. Heen (bv vanuit ING>Garanti) is wel IP mits gekozen wordt voor direct bij ING en niet "binnen 1 werkdag".
Hierover ook eens gechat met ING of dit niet aangepast kan worden (m.a.w. standaard direct ipv 1 werkdag).
Dit was niet mogelijk, maar ze zouden dit als 'klacht' registreren :')

http://specs.tweak.to/5253

• Hendriks1
  • Laatst online: 08:42
Beste allen,

Ik heb een account aangevraagd en deze is reeds geactiveerd (incl gebr naam en rek. nr)bij Garanti. Alleen het tijdelijke ww zou in een aparte mail moeten komen. Iemand ervaring mee hoelang en wanneer dat ww komt?

[ Voor 11% gewijzigd door Hendriks1 op 11-11-2025 13:42 ]

• DjoeC
Hendriks1 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 13:41:
Beste allen,

Ik heb een account aangevraagd en deze is reeds geactiveerd bij Garanti. Alleen het tijdelijke ww zou in een aparte mail moeten komen. Iemand ervaring mee hoelang dit duurt?
Als ik me goed herinner was het bij mij "morgenochtend".

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:50
Hendriks1 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 13:41:
Beste allen,

Ik heb een account aangevraagd en deze is reeds geactiveerd (incl gebr naam en rek. nr)bij Garanti. Alleen het tijdelijke ww zou in een aparte mail moeten komen. Iemand ervaring mee hoelang en wanneer dat ww komt?
Toen ik een paar weken terug voor mijn ouders een rekening heb geopend kwamen die mails volgens mij "samen" (/minuten er tussen). 's avonds rond een uur of 6 aangevraagd en om 8 of 9 uur 2 mails met gebruikersnaam en wachtwoord.

• Wazzim
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:30
Ja de duur voordat ik het geld gestort krijg op mijn betaalrekening kan veel verschillen. Soms dezelfde dag, soms een dag later. Enkele keer zelfs langer.

• W1ck1e
  • Nu online
Wazzim schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 15:55:
[...]

Ja de duur voordat ik het geld gestort krijg op mijn betaalrekening kan veel verschillen. Soms dezelfde dag, soms een dag later. Enkele keer zelfs langer.
is het verschil niet te verklaren door vroeg genoeg op de dag de opname te doen, of te laat op de dag of dan ook nog voorafgaand aan een niet werkdag ?

• Harbo
  • Niet online
Juan schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 05:47:
[...]

Ervaringen met Qurion, (o.a. IP)
Is er iemand die ook Quirion heeft afgesloten?
Er zijn toch wel wat vreemde verschijnselen bij deze bank

En ook tegen onderstaande dingen aanloopt?

Afwijkingen iz betaalverkeer
- Bij de eerste keer overboeken, kwam het bedrag terug, met de melding ongeldig IBAN, of iets dergelijks
- Dat gaat nu prima
- Volgens betaalvereniging Nederland heeft Quirion (via QUIRIN PRIVATBANK AG) een IP connectie, Quirion is digitale dochter.
- Bij overboekingen (Rabo naar Quirion) krijg ik netjes de melding xx:xx bij ontvanger
- Dit is echter niet gelijk zichtbaar in online omgeving, maar word een dag later wel als dusdanig verwerkt (Echtzeit Zahlung)
- Dit werkt bij mij, maar bij iemand anders die ook Rabo heeft met Quirion worden de betalingen niet als IP (inkomend verwerkt)
- Support onkent IP aan te bieden, lijkt in iemand anders zijn ervaring te kloppen.

Afwijkingen iz voorwaardes
- Op de website staat 3% tot 50k
- In de PDF van de voorwaardes staat weer tot 100k
- Support heeft aan iemand anders 100k bevestigd, ook de PDF zegt dus 100k, alleen de website met ZINS25 actie zegt 50k

Afwijkingen iz Online banking
- In de APP 'lijk' je 2 rekeningen te hebben
- Eentje met 0%, een eentje met 3%, beide hebben altijd hetzelfde saldo, alleen lijkt de een 0% te geven, en de andere 3%
- Die van 3% fluctueert, soms staat er na het inloggen 1%, en bij het verversen komt de 3% weer naarboven
- De online omgeving in de browser, laat maar 1 rekening zien
- Bij afboekingen fluctueert het saldo
- Een test afboeking was bij de Rabo al binnengekomen, maar nog niet verwerkt in het online bank systeem, waardoor het saldo dus fluctueert tussen het saldo met de afschrijving, en zonder de afschrijving
- 3% is door support bevestigd, en advies is om online omgeving te gebruiken ipv app.
Veel vragen hier zo te zien. >:)

Lang verhaal kort.

-Jij hebt daar een rekening nml. Verrechnungskonto PLUS. Op deze rekening krijg jij 3% zoals daar (op moment van het schrijven) ook vermeld is. Ik gebruik de app niet maar ben ik ingelogd via het portaal.

- Rabobank probeert eerst IP overboeking te doen. Dat lukt hier niet, bedrag wordt meteen teruggestort en daarna automatisch wordt een SEPA overboeking uitgevoerd. Dit is mij bevestigd door de Rabobank. Aan andere kant overschriven via Revolut wordt gezien als Echtzeit Zahlung bij Quirion. Echter beide bedragen zie jij pas daar de volgende dag. Hieronder uitleg van Quirion : "Bitte beachten Sie zudem, dass wir ein langfristiger Vermögensverwalter sind und somit keine Ad-Hoc-Transaktionen ausführen, keine Echtzeitdaten anzeigen und Aufträge gebündelt an die Börse weitergeben, um unseren Kunden Transaktionskosten zu ersparen. Eine längere Bearbeitungs- und Aktualisierungszeit ist daher standardmäßig. "

- M.b.t. 50k of 100k - "Da Sie vor dem 08.11.2025 bei uns registriert waren, gilt für Sie weiterhin der Maximalbetrag von 100.000,- Euro" Op hun website staat idd 50k maar ook de datum erbij. "Bitte beachte, dass seit dem 08.11.2025 neue Teilnahmebedingungen gelten und die Maximalanlage damit auf 50.000 Euro beschränkt ist. Alle Informationen zur Aktion findest du in den Teilnahmebedingungen." Wat voor jij (en mij) relevant is wat in deze pdf staat : Teilnahmebedingungen-Neukundenaktion-ZINS25.pdf.

- Over het fluctueren van saldo heb ik niets gemerkt. Wel komt bedrag van hun naar Rabobank de zelfde dag.

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
ASN verlaagt de rente met 0,1 procent voor saldi tussen 25k en 100k per 18 nov.

https://www.asnbank.nl/sparen/spaarrente.html

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06:01
ABN Amro neemt hypotheekbank NIBC over, grootste overname sinds 2008

Dit voorspelt niet veel goeds voor de concurrentie en de spaarrente. Misschien dat er zelfs helemaal gestopt wordt met het spaarproduct, net als bij MoneYou destijds.

Terwijl NIBC onlangs nog een wielerkoers sponsorde, en een spaaractie had waarbij je een electrische fiets kon winnen. Dat zal er ook wel bij in schieten, want ABN AMRO doet dat soort frivoliteiten niet.

[ Voor 3% gewijzigd door jack2 op 12-11-2025 08:00 ]

• Coffeeroam
jack2 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 07:58:

Dit voorspelt niet veel goeds voor de concurrentie en de spaarrente. Misschien dat er zelfs helemaal gestopt wordt met het spaarproduct, net als bij MoneYou destijds.

Terwijl NIBC onlangs nog een wielerkoers sponsorde, en een spaaractie had waarbij je een electrische fiets kon winnen. Dat zal er ook wel bij in schieten, want ABN AMRO doet dat soort frivoliteiten niet.
Van de positieve kant: wellicht kan ik dan, vanwege die overname door een andere bank, wel van een paar zeer laag renderende deposito's af.

• Bandita
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 15-11 06:44
jack2 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 07:58:

Zit nog tot april vast aan NIBC met een deposito. Ik wil niet naar ABN-AMRO heb ze een appje gestuurd. Ben benieuwd. Was best tevreden dat ik daar wat spaargeld kon vastzetten. Iemand een idee hoe deze dingen gaan als je er een spaarrekening hebt? Hopelijk wordt het pas na april afgerond heb ik mijn spaarrente kan ik alles naar een bank van mijn keuze overmaken en gaat het niet naar ABN-AMRO.

[ Voor 9% gewijzigd door Bandita op 12-11-2025 09:10 ]

• DjoeC
Bandita schreef op woensdag 12 november 2025 @ 09:04:
[...]

Zit nog tot april vast aan NIBC met een deposito. Ik wil niet naar ABN-AMRO heb ze een appje gestuurd. Ben benieuwd. Wil nu zsm weg bij NIBC, was best tevreden dat ik daar wat spaargeld kon vastzetten. Iemand een idee hoe deze dingen gaan als je er een spaarrekening hebt?
Zo'n overname kost doorlooptijd. Deposito=contract, daar kun je niet zomaar vanaf, behalve zoals beschreven in de voorwaarden. Daar ben je mee akkoord gegaan. Ik verwacht ook niet dat ze toeschietelijk zullen zijn als de huidige rente hoger is dan jouw rente.

• Novax
  • Niet online
Er is al een FAQ voor de overname bij NIBC:

https://nibc.nl/particuli...en/overnamen-abn-amro#faq

• Novax
  • Niet online
Bandita schreef op woensdag 12 november 2025 @ 09:04:
[...]

Zit nog tot april vast aan NIBC met een deposito. Ik wil niet naar ABN-AMRO heb ze een appje gestuurd. Ben benieuwd. Was best tevreden dat ik daar wat spaargeld kon vastzetten. Iemand een idee hoe deze dingen gaan als je er een spaarrekening hebt? Hopelijk wordt het pas na april afgerond heb ik mijn spaarrente kan ik alles naar een bank van mijn keuze overmaken en gaat het niet naar ABN-AMRO.
Volgens de bovenstaande FAQ verandert er niets tot de tweede helft van 2026.

• HappyPinguin
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02:34
Ter info, de Revolut Ultra rekening kost tegenwoordig €60/maand.

Edit: als je per jaar betaalt is het €600, dus kom je wel uit op €50/maand.

[ Voor 12% gewijzigd door HappyPinguin op 12-11-2025 09:56 ]

• Appeltjeeitje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:29
NL DGS blijft van toepassing staat er. Vraag is natuurlijk of deze onder ABN gaat vallen want mogelijk overschrijd je dan de 100K....

• Coffeeroam
DjoeC schreef op woensdag 12 november 2025 @ 09:08:
[...]

Zo'n overname kost doorlooptijd. Deposito=contract, daar kun je niet zomaar vanaf, behalve zoals beschreven in de voorwaarden. Daar ben je mee akkoord gegaan. Ik verwacht ook niet dat ze toeschietelijk zullen zijn als de huidige rente hoger is dan jouw rente.
Meestal kun je van je deposito's af bij een bankovername (omdat je bv. geen klant wil worden bij die andere bank). Dit is echter pas aan de orde bij de werkelijke overgang, dus inderdaad ergens tweede helft van 2026.

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Het is een overname, geen fusie. Dus je blijft gewoon klant bij NIBC.

• Coffeeroam
Coffeeroam schreef op woensdag 12 november 2025 @ 09:55:
[...]

Meestal kun je van je deposito's af bij een bankovername (omdat je bv. geen klant wil worden bij die andere bank). Dit is echter pas aan de orde bij de werkelijke overgang, dus inderdaad ergens tweede helft van 2026.
Correctie: soms kan het wel, maar NIBC heeft zich vooraf daartegen ingedekt inderdaad, in de Algemene Voorwaarden.
Artikel 36 – Contractsoverneming
Uw contracten met ons kunnen mee overgaan als wij onze onderneming overdragen.
Wij kunnen onze onderneming (deels) overdragen aan een ander. Wij kunnen daarbij mee
overdragen de rechtsverhouding die wij met u hebben uit een overeenkomst met u. U geeft nu
alvast uw medewerking hieraan. Deze overdracht van de overeenkomst met u noemen wij ook wel
contractsoverneming. Uiteraard krijgt u van die contractsoverneming bericht.
Helaas.

• W1ck1e
  • Nu online
Appeltjeeitje schreef op woensdag 12 november 2025 @ 09:54:

NL DGS blijft van toepassing staat er. Vraag is natuurlijk of deze onder ABN gaat vallen want mogelijk overschrijd je dan de 100K....
Ik denk dat weinigen hier bij NIBC & Abnamro samen boven die ton zitten. ;) Zo hoog is de Nibc rente nu ook weer niet, en over die van Abnamro zullen we maar niet beginnen.

• Bandita
DjoeC schreef op woensdag 12 november 2025 @ 09:08:
[...]

Ik ben tevreden met NIBC. Vanmorgen een mail ontvangen en ook een app van klantenservice. Het lijkt erop dat ik gewoon mijn rente krijg en dan van bank kan veranderen voordat de overname afgerond is.

• Coffeeroam
Bandita schreef op woensdag 12 november 2025 @ 11:11:
[...]

Ik ben tevreden met NIBC. Vanmorgen een mail ontvangen en ook een app van klantenservice. Het lijkt erop dat ik gewoon mijn rente krijg en dan van bank kan veranderen voordat de overname afgerond is.
We hadden het over deposito's en of je die vervroegd mag opzeggen vanwege de overname.
Rekeningen zonder vaste looptijd en direct opneembaar, kun je natuurlijk altijd opzeggen.

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Coffeeroam schreef op woensdag 12 november 2025 @ 09:55:
[...]

Als ABN-AMRO je deposito's tegen dezelfde voorwaarden voortzet dan heb je geen mogelijkheid om je deposito's op te zeggen.

Mijn ervaringen uit het verleden:

Bij het opheffen van de AK Bank zijn mijn deposito's uitbetaald. Pas nadat de consumentenbond er zich mee heeft bemoeid is er een compensatie gekomen voor misgelopen rente.

Na het overnemen van de activiteiten van Zwitserleven door SNS is mijn deposito ondergebracht bij SNS.
Datzelfde deposito komt nu, na het opgaan van SNS in ASN per 1 december vervroegd vrij. Met een vergoeding van de rente tot de oorspronkelijke datum van de vrijval in 2027. Dat mogen ze vaker doen. :)

• DjoeC
devriesjande schreef op woensdag 12 november 2025 @ 13:53:

Na het overnemen van de activiteiten van Zwitserleven door SNS is mijn deposito ondergebracht bij SNS.
Datzelfde deposito komt nu, na het opgaan van SNS in ASN per 1 december vervroegd vrij. Met een vergoeding van de rente tot de oorspronkelijke datum van de vrijval in 2027. Dat mogen ze vaker doen. :)
Een jaar extra rente? Da's inderdaad netjes want je kunt in dat jaar weer vastzetten......

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:50
DjoeC schreef op woensdag 12 november 2025 @ 13:55:
[...]

Een jaar extra rente? Da's inderdaad netjes want je kunt in dat jaar weer vastzetten......
Dat was in ieder geval ook zo bij Orange Bank (op Raisin). Daar stond het ook expliciet in de voorwaarden dat in het geval van vervroegd opzeggen door de bank de rente voor de originele looptijd uitbetaald zou worden. Dat in combinatie met de geruchten over? / op handen zijnde? overname hebben er in dit topic toen volgens mij zelfs over gespeculeerd en daadwerkelijk een deposito afgesloten in de hoop dat het vervroegd opgezegd zou worden. Wat uiteindelijk ook door een enkeling hier uiteindelijk gemeld is. Dat Orange Bank (/de nieuwe eigenaar) de deposito's (een bepaalde periode na de overname) deed opzeggen en ze dus "extra" rente kregen (voor een paar maanden langer, tot de originele einddatum).

• Bandita
Coffeeroam schreef op woensdag 12 november 2025 @ 13:22:
[...]

We hadden het over deposito's en of je die vervroegd mag opzeggen vanwege de overname.
Rekeningen zonder vaste looptijd en direct opneembaar, kun je natuurlijk altijd opzeggen.
Ik heb een deposito die in April afloopt. April is voor tweede helft van het. Dus hoeft niet vervroegd opgezegd te worden wat mij betreft.

• smily01
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-11 21:45
Heeft iedereen al de 50 euro en de 80 euro ontvangen die de Bfor bank zou geven wanneer je aan alle voorwaarden zou voldoen?

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15-11 08:32
smily01 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 20:46:
Heeft iedereen al de 50 euro en de 80 euro ontvangen die de Bfor bank zou geven wanneer je aan alle voorwaarden zou voldoen?
Nee. Mijn account is op 21 augustus geopend en ik heb de 50 (en 80) nog niet ontvangen. Sinds 21 augustus staat er 300+ op de rekening. Afgelopen maandag heb ik dit voorgelegd aan Bfor via de chat, de medewerker meende ook dat ik aan de voorwaarden had voldaan en heeft mijn opmerking doorgezet naar de juiste afdeling.

Maar weet je, als ik het niet krijg, dan is het maar zo. Nog 8 dagen krijg ik bij Bfor lekker 4% rente :)

• Coffeeroam
smily01 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 20:46:
Hetzelfde hier. Niet ontvangen.
25 augustus geopend. De vereiste €300 binnen 7 dagen op de renteloze betaalrekening gezet en laten staan.

De bonus zou binnen maximaal 2 maanden worden uitbetaald, maar dat is niet gebeurd.
Ook gechat met ze, maar toen moest ik nog wachten, vonden ze.
Zal het nog eens vragen.

**UPDATE**

Vervelende bank, dat BFOR! Ze beweren dat de allereerste storting €300 moest zijn.
Ik had eerst een proefstorting gedaan van €10,- en toen dat goed gegaan was, die €300, en wel binnen de 7 dagen. Maar nu geldt daarom de bonus van €50,- niet voor mij, beweren ze.

Hoe zit dat bij jullie?

[ Voor 22% gewijzigd door Coffeeroam op 13-11-2025 10:05 ]

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-11 19:29
Imprebanca (via Raisin), de spaarrekening met 4 dagen notificatie voor opnemen, is per vandaag van 1,90% naar 1,85% gegaan (-0,05%).

Daar waar je op de SNS-site als nieuwe klant wordt doorverwezen naar die van de ASN Bank, is de site van de Regiobank nog wel zelfstandig. Nieuwe klanten krijgen daar per eergisteren (11-Nov) nog maar 1,20% (-0,10%) op het spaargeld tussen de €25K en €100K. Voor bestaande klanten gaat die nieuwe rente in per 18-Nov.

Rediem Capital is een Zweedse bank die ook direct diensten aanbiedt in Duitsland. Met een 1-jaars deposito van 2,76% leek dit interessant. Als je de site leest en het aanmeld-formulier volgt lijkt het erop dat je ook als niet-Duitser klant kunt worden. Maar bij navraag er is toch echt een Duitse woonplaats vereist.

[ Voor 26% gewijzigd door GroteVoet459 op 13-11-2025 11:28 ]

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Coffeeroam schreef op donderdag 13 november 2025 @ 09:12:
[...]

**UPDATE**

Vervelende bank, dat BFOR! Ze beweren dat de allereerste storting €300 moest zijn.
Ik had eerst een proefstorting gedaan van €10,- en toen dat goed gegaan was, die €300, en wel binnen de 7 dagen. Maar nu geldt daarom de bonus van €50,- niet voor mij, beweren ze.

Hoe zit dat bij jullie?
Da's flauw! Mijn storting was 500 euro geloof ik en heb die premie ook ontvangen zie ik. Ik kan de voorwaarden van destijds niet meer terugvinden, daarin ligt het antwoord. Staat mij niet bij dat er stond 'je allereerste storting', maar '300 euro binnen 7 dagen'.

[ Voor 45% gewijzigd door wibblemoo op 13-11-2025 11:11 ]

• Coffeeroam
wibblemoo schreef op donderdag 13 november 2025 @ 11:05:
[...]

Da's flauw! Mijn storting was 500 euro geloof ik en heb die premie ook ontvangen zie ik. Ik kan de voorwaarden van destijds niet meer terugvinden, daarin ligt het antwoord. Staat mij niet bij dat er stond 'je allereerste storting', maar '300 euro binnen 7 dagen'.
Dank voor je reactie. Dat was ook mijn herinnering, 300 euro storten binnen 7 dagen.
Ik heb geen afdruk gemaakt van die webpagina in Augustus. Wel van Google Translate, maar ja, dat is natuurlijk weer geen juridisch geldige vertaling.
De vertaling luidde "... op voorwaarde dat er binnen maximaal 7 dagen na de definitieve opening van de bankrekening een storting van € 300,- is uitgevoerd."
Dus "een" storting, en niet "de allereerste storting", maar de Franstalige versie heb ik niet opgeslagen.

Was jou 500 euro overigens wel de eerste storting of ook de tweede?

• DarkSEDA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:54
@Coffeeroam Je hebt eerder in het topic de Franse regel uit de voorwaarden hier gepost. Daar wordt inderdaad vermeld de eerste storting moet minimaal 300 Euro zijn.

Coffeeroam in "Het spaartopic - Deel 4"

• Coffeeroam
DarkSEDA schreef op donderdag 13 november 2025 @ 11:35:
@Coffeeroam Je hebt eerder in het topic de Franse regel uit de voorwaarden hier gepost. Daar wordt inderdaad vermeld de eerste storting moet minimaal 300 Euro zijn.

Coffeeroam in "Het spaartopic - Deel 4"
Dank voor de verwijzing naar nota bene mijn eigen post. Inderdaad:
Effectuer un premier versement d’un montant minimum de 300€ réalisé dans un délai maximum de 7 jours à compter de l’ouverture effective du compte ;
Misschien haarkloverij maar daar staat "een" eerste storting (un premier versement) van minimaal €300, er staat niet "de" eerste storting. In het Frans zou dat zijn geweest “le” premier dépôt (of versement).

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Coffeeroam schreef op donderdag 13 november 2025 @ 11:47:
[...]

Dank voor de verwijzing naar nota bene mijn eigen post. Inderdaad:

[...]

Misschien haarkloverij maar daar staat "een" eerste storting (un premier versement) van minimaal €300, er staat niet "de" eerste storting. In het Frans zou dat zijn geweest “le” premier dépôt (of versement).
Kom op. Pak je verlies....

• Coffeeroam
Ik houd er ook over op, zeker. Ik zie ook het voordeel dat ik nu niet de rekening een jaar hoef aan te houden, vanaf 16 november stapsgewijs leegmaken en op 2 december opzeggen. Helemaal prima.

• W1ck1e
  • Nu online
...

Als er bedoeld wordt "een eerste storting" dan is "eerste" een overbodig woord. Dan is het namelijk "een storting" binnen een aantal dagen.

In het algemeen vertaal ik niet eenduidige formuleringen naar een voor mij zo weinig mogelijk voordelige uitleg.

• GroteVoet459
[...]
Misschien haarkloverij maar daar staat "een" eerste storting (un premier versement) van minimaal €300, ...
Aan de andere kant is er maar één eerste storting ...

• W1ck1e
  • Nu online
GroteVoet459 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 12:04:
[...]

Eens, en ik vind 300 euro toch wel wat veel voor een test storting.

• Coffeeroam
GroteVoet459 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 12:04:
[...]

Er is ook maar één "eerstestortingvan€300". Als ik de voorwaarden had geschreven als BFOR dan had ik geschreven: "voorwaarde dat de (aller)eerste storting op de rekening minimaal €300 bedraagt".

Dank voor het meedenken hier maar nu zal ik er echt niet meer over zeuren.

• DVI_NL
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 09:15
Coffeeroam schreef op donderdag 13 november 2025 @ 12:09:
[...]

Er is ook maar één "eerstestortingvan€300". Als ik de voorwaarden had geschreven als BFOR dan had ik geschreven: "voorwaarde dat de (aller)eerste storting op de rekening minimaal €300 bedraagt".

Dank voor het meedenken hier maar nu zal ik er echt niet meer over zeuren.
Mijn eerste storting was 10 euro, eind augustus. Zelfde 10 euro doorgezet naar spaarrekening met actierente en terug (om te testen) en dag later een groter bedrag (>300) en toen direct de 50 euro bonus gekregen. Dus consistent is het allemaal niet.

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 23:55
Even mijn ervaring met afhandeling spaarrekening Garanti bank. De opheffing kan via internet bankieren en omdat m’n speciale spaarrente tarief afliep. De gehele rente is dezelfde dag nog overgeboekt. Netjes !

• Hansi55
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 14-11 14:44
Heb precies dezelfde positieve ervaring bij Garanti gehad toen ik de rekening op mijn naam met 2.55% rente met 3 maanden vast opzegde na openen van een nieuwe rekening bij Garanti op naam van mijn vrouw met 2.8% rente en 6 maanden vast.

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:25
Datisraar schreef op donderdag 13 november 2025 @ 14:00:
Even mijn ervaring met afhandeling spaarrekening Garanti bank. De opheffing kan via internet bankieren en omdat m’n speciale spaarrente tarief afliep. De gehele rente is dezelfde dag nog overgeboekt. Netjes !
Ik stond ook versteld dat dit zo vlot liep

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Over de Garantibank, ik heb daar een rekening geopend en ik zou "binnen enkele dagen" mijn rekeningnummer krijgen om een eerste storting te doen (kon niet via iDeal omdat mijn tegenrekeningbank geen iDeal heeft). Maar ik ben nu 8 dagen verder.

Hoe lang heeft het bij jullie geduurd?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Hans Denhaag
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 15-11 19:59
anandus schreef op donderdag 13 november 2025 @ 16:14:
Over de Garantibank, ik heb daar een rekening geopend en ik zou "binnen enkele dagen" mijn rekeningnummer krijgen om een eerste storting te doen (kon niet via iDeal omdat mijn tegenrekeningbank geen iDeal heeft). Maar ik ben nu 8 dagen verder.

Als ik mij goed herinner binnen een dag. Prima bank.
Spam folder ?

Wiskunde is de taal van de natuur.

• Coffeeroam
anandus schreef op donderdag 13 november 2025 @ 16:14:

Binnen 24 uur.

• anandus
  • Niet online
Hans Denhaag schreef op donderdag 13 november 2025 @ 16:22:
[...]

Als ik mij goed herinner binnen een dag. Prima bank.
Spam folder ?
Nope
Okee, ik gooi een mailtje naar de helpdesk.

• irongalaxy
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 09:09
Datisraar schreef op donderdag 13 november 2025 @ 14:00:
Ik heb van de week ook mijn spaarrekening opgezegd. Ik had eerst een bericht in de Garanti omgeving gestuurd met de vraag voor opheffing van de rekening.
Ik kreeg toen een opheffing formulier gemaild. Maar ik ging nog eens in de online omgeving kijken, daar zag ik ook een online optie voor opheffen bij de spaarrekening zelf. Dus dat gedaan. De rente stond erg snel op mijn tegenrekening!

Na hoeveel dagen word je als nieuwe klant gezien, als je een nieuwe spaarrekening opent?

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:51
Wellicht een beetje offtopic, maar ik vind het een beetje stom dat je nu niet meer je actuele rentepercentage kan zien in de Garantibank omgeving.
Je ziet nu slechts renteopbouw, en een link naar 'actuele rente' waarna je uitkomt op de webpagina met de 2,8% rente. Dat klopt natuurlijk niet.

• W1ck1e
  • Nu online
@Trishul Aan de hand van de opgebouwde rente op 2 verschillende dagen kan je het rentepercentage uitrekenen.

• Harbo
  • Niet online
irongalaxy schreef op donderdag 13 november 2025 @ 17:30:
[...]

Ik heb van de week ook mijn spaarrekening opgezegd. Ik had eerst een bericht in de Garanti omgeving gestuurd met de vraag voor opheffing van de rekening.
Ik kreeg toen een opheffing formulier gemaild. Maar ik ging nog eens in de online omgeving kijken, daar zag ik ook een online optie voor opheffen bij de spaarrekening zelf. Dus dat gedaan. De rente stond erg snel op mijn tegenrekening!

Na hoeveel dagen word je als nieuwe klant gezien, als je een nieuwe spaarrekening opent?
Alleen geldig voor nieuwe klanten vanaf 22 oktober 2025 die in de afgelopen 12 maanden geen spaarrekening hadden bij Garanti BBVA International

• Hans Denhaag
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 15-11 19:59
Trishul schreef op donderdag 13 november 2025 @ 18:12:
Wellicht een beetje offtopic, maar ik vind het een beetje stom dat je nu niet meer je actuele rentepercentage kan zien in de Garantibank omgeving.
Je ziet nu slechts renteopbouw, en een link naar 'actuele rente' waarna je uitkomt op de webpagina met de 2,8% rente. Dat klopt natuurlijk niet.
Bij mij staat ergens 1,55 %

Wiskunde is de taal van de natuur.

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:53

sanook

_/-\o_

Harbo schreef op donderdag 13 november 2025 @ 18:46:
[...]

Alleen geldig voor nieuwe klanten vanaf 22 oktober 2025 die in de afgelopen 12 maanden geen spaarrekening hadden bij Garanti BBVA International
Dat is de theorie maar de praktijk wijst uit dat ze dat niet zo nauw nemen, Bij mij zat er ca 3 maanden tussen het opzeggen en weer openen (mét aktierente) , bij mijn vrouw 4 maanden (geopend 1 week voor de verhoging naar 2,8% en anderhalve week later óók 2,8% gekregen!)

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
Kan je de bfor app ook in het nl zetten? Of Engels?

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

• Coffeeroam
groxgrox schreef op donderdag 13 november 2025 @ 21:01:
Kan je de bfor app ook in het nl zetten? Of Engels?
In de instellingen voor de app op je smartphone kun je uitsluitend Duits en Frans instellen.

• groxgrox
Coffeeroam schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 09:21:
[...]

In de instellingen voor de app op je smartphone kun je uitsluitend Duits en Frans instellen.
Duits is ook top, waar kan dat precies? Ik kan dit niet vinden.

• Coffeeroam
groxgrox schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 12:07:
[...]

Duits is ook top, waar kan dat precies? Ik kan dit niet vinden.
Niet in de app zelf, maar in de app-instellingen (taal) bij instellingen op je telefoon.

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:05
Coffeeroam schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 09:21:
[...]

Maar dan nog veranderd de taal in de app gedurende registratie naar het frans.

• Coffeeroam
Wingie schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 14:06:
[...]

Maar dan nog veranderd de taal in de app gedurende registratie naar het frans.
Ja, soms tref je nog Franse dingen aan, bv. als de app naar web overgaat of in de documenten.

• groxgrox
Coffeeroam schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 12:09:
[...]

Niet in de app zelf, maar in de app-instellingen (taal) bij instellingen op je telefoon.
Ik heb hyper OS, heb de app instellingen nagekeken maar deze optie zie ik niet...

De rekening is nu geopend bij bfor, ik zie een iban staan. Is het nu simpelweg het bedrag overmaken en pakt ie dan direct de 3,5% of zijn meer stappen nodig?

• Coffeeroam
groxgrox schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 06:43:
[...]

Ik heb hyper OS, heb de app instellingen nagekeken maar deze optie zie ik niet...

De rekening is nu geopend bij bfor, ik zie een iban staan. Is het nu simpelweg het bedrag overmaken en pakt ie dan direct de 3,5% of zijn meer stappen nodig?
Ik weet niet hoe jouw specifieke telefoon werkt, dus daar zou ik niet bij kunnen helpen. Op een iPhone gaat het in ieder geval wel.

Voor de actierente moet je waarschijnljk nog de BFOR+ spaarrekening openen. Die heeft een andere IBAN.
Dat kan binnen de app.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-11 17:44
50,- nieuwjaarsbonus bij NIBC:
€50 nieuwjaarsbonus
Open vóór 7 december een NIBC Spaarrekening of NIBC Kwartaalspaarrekening, stort minimaal €500 en ontvang in januari een feestelijke nieuwjaarsbonus van €50.
https://nibc.nl/particulieren/sparen/nieuwjaarsbonus

• GroteVoet459
https://nibc.nl/particuli...arsbonus/actievoorwaarden
De Actie loopt van 10 november 2025...
[...]
Let op: Er is een beperkt aantal bonussen beschikbaar. Op = op. Wanneer het maximum aantal bonussen is bereikt, vervalt het recht op deelname, ook bij tijdige storting.

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Leuke actie!
Zojuist binnen 1 uur een rekening kunnen openen en identificatie is ook al afgerond. Dat gaat voor een zaterdag verbazend snel.

Juist

• Juan
Ook aangemeld, maar zal niet zo’n vaart lopen. 1,45% is niet echt overstap waardig. Wel makkelijk verdiend

• Coffeeroam
Juan schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 16:38:
Ook aangemeld, maar zal niet zo’n vaart lopen. 1,45% is niet echt overstap waardig. Wel makkelijk verdiend
Nee maar als je €500 stort voor 3 maanden (hoeft niet eens) heb je toch 40% rente op jaarbasis gehad.

• Juan
Dat dus ja, makkelijk verdiend

• anandus
  • Niet online
Ben benieuwd. Het staat ook op Pepper, dus ze zullen wel een miljoen nieuwe klanten hebben vandaag :P

• Juan
Hier ook afgerond, lekker snel ja, maar ga nog niet storten, er lijkt geen IP te zijn.

Zijn er meer van dit soort acties (andere NL banken?)

• Coffeeroam
Juan schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 17:50:
Hier ook afgerond, lekker snel ja, maar ga nog niet storten, er lijkt geen IP te zijn.

Zijn er meer van dit soort acties (andere NL banken?)
€125 euro bij een ABNAMRO betaalrekening+spaarrekening?
https://www.abnamro.nl/nl...kening-openen/abn125.html

• GroteVoet459
https://www.abnamro.nl/nl...ievoorwaarden-abn125.html
1) Open een rekening, activeer de app en je betaalpas en betaal 50 keer met je nieuwe pas: je ontvangt de eerste € 75
2) Open een Direct Sparen rekening: je ontvangt weer € 25
3) Spaar in de eerste 3 maanden na het openen van je betaalrekening € 150 of meer: je ontvangt € 25
Tip: Als je 50 keer één cent overmaakt, telt dat natuurlijk niet als 50 betalingen. Doe 50 echte betalingen met je (digitale) betaalpas en je krijgt je eerste cadeau.

Let op: Je hebt voor deze 3 stappen in totaal dus 3 kalendermaanden de tijd, gerekend vanaf de dag dat je de betaalrekening opende. Cadeau 2 en 3 krijg je alleen als je 50 betalingen hebt gedaan.
Je bent dus eerst 50 betalingen verder - misschien geen probleem.
In die 3 maanden betaal je natuurlijk wel €3,75/maand pakketkosten.

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 23:55
Bij ABN zit ik al, maar zo te lezen heeft half spaar tweakers nu al een NIBC spaarrekening geopend 😅. Ik net ook bij NIBC . Inderdaad binnen 1 uur alles al rond. En ze hebben ook een app, prima.
Zo levert het hier nog wat op door hier regelmatig wat lezen met diverse banken acties.

[ Voor 8% gewijzigd door Datisraar op 15-11-2025 23:55 ]

• Coffeeroam
Datisraar schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 23:34:
Bij ABN zit ik al, maar zo te lezen heeft half spaar tweakers nu al een NIBC spaarrekening geopend 😅. Ik net ook bij NIBC . Inderdaad binnen 1 uur alles al rond. En ze hebben ook een app, prima.
Zo levert het hier nog wat op door hier regelmatig wat lezen met diverse banken acties.
Ben benieuwd of ook iedereen de bonus ook krijgt bij NIBC.
Let op: Er is een beperkt aantal bonussen beschikbaar. Op = op. Wanneer het maximum aantal bonussen is bereikt, vervalt het recht op deelname, ook bij tijdige storting.

• groxgrox
Zou het wel netjes vinden wanneer ze even berichten wanneer de beperkte bonussen 'op' zijn

Pagina: 1 ... 169 170 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling