Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:03
Advanzia heeft troubles. Een afboeking van Advanzia naar Rabo gisteravond is nog steeds niet binnen, en dan hebben ze ook nog met de rente zitten kloten😕

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:48
Mailtje van Garantibank: vernieuwd internetbankieren. En een app. Vanwege dit is er onderhoud in het weekend van 11 oktober. En daardoor is dan internetbankieren niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 00:00
Justie schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:47:
Helaas, ik heb niks van Advanzia vernomen. Vandaag hoge rente verlopen. Dit was pas de eerste keer dat ik een rekening bij hen heb. Ik wil het geld eraf halen, maar ik kan al urenlang niet inloggen. Ik blijf de melding krijgen: something went wrong. Please try again later. Grrrr.....

Begrijp ik het nu goed uit alle berichten dat ik het geld van mijn Advanzia kan afhalen, rekening opheffen en na bevestiging meteen weer rekening kan openen en de hogere rente kan krijgen?
Ik kreeg die melding voorheen ook weleens. Kreeg toen de tip van Avanzia om de cookies te wissen voor iedere nieuwe sessie.
En je gaat naar https://mein.advanziakonto.com ?
Misschien een oplossing voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:21

sanook

_/-\o_

W1ck1e schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 17:13:
[...]

Er zijn een aantal recente berichten van klanten waar een opname niet dezelfde dag binnen was.
Tja, ik ga voorlopig nog even uit van een incident, want 2 weken eerder was de overboeking wel dezelfde dag op de tegenrekening (zelfde tijdstip geinitialiseerd).
Ik heb eerder deze week 2 tickets hierover geopend bij de helpdesk, en ik kreeg vandaag 2 bevestigingen van mijn meldingen. Dus nog geen steek verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Sinds vorige week had ik bij de FCM Bank een SMS-probleem. De SMSjes die je ter verificatie ontvangt kwamen niet aan, dus daarmee had je geen toegang tot je bankaccount. Nogal vervelend, maar gelukkig kun je als alternatief het nodige via de email of telefoon regelen met je financiële contactpersoon. Op zich is dat onderdeel dus goed geregeld bij de FCM Bank.
Sinds vandaag werkt SMS echter weer. Geen idee waar de fout zat, maar goed om te zien dat de Top Saver Pro rekening (2.48% tot max. 10k) via de email correct is geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moke11
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 17:36
Je kunt nu ook beleggen via Raisin zie ik nu.
Vind ik toch wel een stap, tot nu toe kon je er alleen spaargeld stallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-10 20:35
Reintje schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 17:58:
[...]

Ik kreeg die melding voorheen ook weleens. Kreeg toen de tip van Avanzia om de cookies te wissen voor iedere nieuwe sessie.
En je gaat naar https://mein.advanziakonto.com ?
Misschien een oplossing voor je.
Dank voor de tip, maar helaas......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Moke11 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 19:12:
Bij de Duitse versie van Raisin kon dit al langer dus ze hebben er al ervaring mee, op de pagina staan de resultaten sinds 2018 (met natuurlijk: resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Als 80% van de Nederlanders sparen buiten de grootbanken al eng vindt, hoe veel zullen er dan beleggen eng vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
Justie schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 19:14:
[...]

Dank voor de tip, maar helaas......
Mail sturen dat je de rekening per direct wilt opzeggen. De laatste keer dat ik dat deed, duurde het een paar dagen voor ik het geld op de tegenrekening had staan.
Zie het als backup, mocht je echt niet meer bij je rekening kunnen komen om welke reden dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-10 20:48
Volgens raisin:
Je betaalt alleen jaarlijkse fondskosten en een jaarlijkse beheervergoeding die lager wordt naarmate je meer belegt.
Tsja....lijkt mij niet zo voordelig...volgens de site dan weer geen transactiekosten.

De ellende met die jaarlijkse kosten is dat als je nou een tijdje verplicht in de aandelen blijft zitten omdat alles op verlies staat, je evengoed die kosten moet ophoesten. Kan aardig oplopen. Ik beleg daarom niet meer bij dergelijke brokers.

Maar dit terzijde, het is tenslotte een spaar topic.

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20:58
W1ck1e schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:50:
[...]

Dank je wel voor de tip. Bij aanloggen kreeg ik geen melding (in juni dit jaar wel, het was toen voor 3 maanden 2,25%). Iets meer rente dan voor 6 maanden bij NIBC (2,30%)

Let op : wel weer bij ING die rare eis dat het nieuw geld moet zijn (vergeleken met het saldo van 30 september)
Maar daar is volgens mij een mouw aan te passen (als je elders geld hebt) : geld storten van een externe rekening, depo openen met dat nieuwe geld, geld terug storten op externe rekening.
En uit de voorwaarden "NL_Voorwaarden-POTD.pdf"
[...]
Dus de aktie loopt niet gegarandeerd t/m 15 oktober.
Volgens mij hadden ze deze voorwaarden een half jaar geleden ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
sanook schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 21:24:
[...]

Als 80% van de Nederlanders sparen buiten de grootbanken al eng vindt, hoe veel zullen er dan beleggen eng vinden?
Het gaat er niet om wat 80% van de Nederlanders vindt. Het gaat er om wat de doelgroep van Raisin vindt. En dat is de groep die ook voor sparen juist al wél buiten de grootbanken kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• namliam_eht
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 06-10 12:26
DjoeC schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:14:
[...]

Zakelijk spaargeld (pensioenreserve) kan nauwelijks ergens gestald worden tegen een "aantrekkelijke" rente. En bij het overstappen van bank moet je weer door alle (zakelijke) Wwft hoepels.
Zakelijk, zelfs VVE geld kan nergens tegen "aantrekkelijke" rente worden weggezet

En wat pensioen fondsen "rendement" durven noemen is gewoonweg huiuiuiuilen !
En maar op hun borst kloppen dat ze het zo goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Rubbergrover1 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 08:41:

Volgens mij hadden ze deze voorwaarden een half jaar geleden ook.
Bij de actie van juni in ieder geval wel, vandaar
wel weer bij ING
De actie van 6 maanden geleden heb ik gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23:06
W1ck1e schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:17:
[...]

Zojuist merkte ik dat mijn opname van Yapi Kredi naar ING instant was, in ieder geval binnen een paar minuten.
Het klopt, wel alleen tijdens kantooruren (Yapi naar Abn). Maar wel top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Hendriks1 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:08:

Het klopt, wel alleen tijdens kantooruren. Maar wel top!
Voor mij is dat voldoende bij een spaarrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justie
Reintje schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 21:39:
[...]

Mail sturen dat je de rekening per direct wilt opzeggen. De laatste keer dat ik dat deed, duurde het een paar dagen voor ik het geld op de tegenrekening had staan.
Zie het als backup, mocht je echt niet meer bij je rekening kunnen komen om welke reden dan ook.
Dank voor je bericht.
Vandaag kan ik weer inloggen. Ik zie bij het overzicht dat ik iets minder rente heb gekregen dan de maand ervoor. Erg raar. Ik heb niks aan de rekening veranderd. Je verwacht juist een iets hoger rentebedrag omdat je van de maand ervoor rente hebt gekregen. Helaas is het maandelijks overzicht (september) nog niet aangemaakt.

Edit: ik neem aan dat Advanzia zonder bericht niet de hoge rente blijft geven. Ik trek dan de rekening leeg.

[ Voor 7% gewijzigd door Justie op 02-10-2025 10:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Justie schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:44:

Dank voor je bericht.
Vandaag kan ik weer inloggen. Ik zie bij het overzicht dat ik iets minder rente heb gekregen dan de maand ervoor. Erg raar. Ik heb niks aan de rekening veranderd. Je verwacht juist een iets hoger rentebedrag omdat je van de maand ervoor rente hebt gekregen. Helaas is het maandelijks overzicht (september) nog niet aangemaakt.
Ik heb zo'n vermoeden dat je ongeveer 97% van de verwachtte rente hebt gekregen.
Dat is omdat september 30 dagen heeft en augustus 31.

edit: de rente over de reeds uitgekeerde rente is in dit kader verwaarloosbaar. Een halve euro bij een ton saldo.

[ Voor 8% gewijzigd door W1ck1e op 02-10-2025 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
Justie schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:44:
[...]

Dank voor je bericht.

Edit: ik neem aan dat Advanzia zonder bericht niet de hoge rente blijft geven. Ik trek dan de rekening leeg.
Mijn ervaring is dat een verlenging aangekondigd wordt aan het begin van de laatste maand van het actietarief. Tijd om te verhuizen 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justie
Bigbank jubileumaanbieding ivm 33 jarig bestaan: 10 maanden lang vast tegen 2,5%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Justie schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 11:51:
Bigbank jubileumaanbieding ivm 33 jarig bestaan: 10 maanden lang vast tegen 2,5%
Linkje? Op Bigbank.nl zie ik zo gauw (nog) niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:46
sanook schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 11:58:
[...]

Linkje? Op Bigbank.nl zie ik zo gauw (nog) niks.
Staat "gewoon" in het deposito lijstje:

1-3 maanden 2,15%
4-6 maanden 2,20%
7-9 maanden 2,30%
10 maanden 2,50%
11 maanden 2,35%
1 jaar 2.35%
2 jaar 2.40%
3 jaar 2.40%
4 jaar 2.40%
5 jaar 2.40%
6 jaar 2.40%
7 jaar 2.40%
10 jaar 2.40%

[ Voor 33% gewijzigd door DjoeC op 02-10-2025 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

DjoeC schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 12:06:
[...]

Staat "gewoon" in het deposito lijstje:

1-3 maanden 2,15%
4-6 maanden 2,20%
7-9 maanden 2,30%
10 maanden 2,50%
11 maanden 2,35%
1 jaar 2.35%
2 jaar 2.40%
3 jaar 2.40%
4 jaar 2.40%
5 jaar 2.40%
6 jaar 2.40%
7 jaar 2.40%
10 jaar 2.40%
ok, dacht dat het om vrij opneembare aktie rente ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magreet1
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:01
Justie schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 11:51:
Kan je zie tot wanneer deze geopend kan worden? Bij verlenging krijg je namelijk 2,65 % zie ik op de site. Ik heb een deposito die eind oktober afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justie
Magreet1 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 13:55:
[...]

Kan je zie tot wanneer deze geopend kan worden? Bij verlenging krijg je namelijk 2,65 % zie ik op de site. Ik heb een deposito die eind oktober afloopt.
Nee, ik heb geen idee. Ze hebben het erover dat ze deze maand hun verjaardag vieren, dus mogelijk tot eind oktober, maar dat is puur gissen. Ik heb er helaas niks aan, pas begin november komt mijn geld weer vrij bij Bigbank...wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magreet1
Justie schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 14:23:
[...]

Nee, ik heb geen idee. Ze hebben het erover dat ze deze maand hun verjaardag vieren, dus mogelijk tot eind oktober, maar dat is puur gissen. Ik heb er helaas niks aan, pas begin november komt mijn geld weer vrij bij Bigbank...wel jammer.
Dank! Als het tot eind oktober is, helpt het misschien dat je in de twee weken daarvoor je deposito vast in gang kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Magreet1 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 14:37:
[...]

Dank! Als het tot eind oktober is, helpt het misschien dat je in de twee weken daarvoor je deposito vast in gang kan zetten?
Meestal geldt bij een deposito de datum van storting van het geld als de ingangsdatum. Ik zit zelf in hetzelfde schuitje, heb een deposito bij Raisin die op 29 oktober afloopt en vraag me af of het me zou lukken om dit voor 1 november bij BigBank te krijgen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moke11
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 17:36
Als ik de tekst bovenaan de Bigbank site lees, dan interpreteer ik dat vanaf 9 Oktober bijna alle banken in de EU een soort van instant payment krijgen? Of lees ik dat verkeerd? Ik weet dat Bigbank daar wel mee bezig is, dat zou een enorme verbetering zijn ipv de huidige situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justie
In de voorwaarden van Bigbank staat dat je 9 kalenderdagen de tijd hebt na het bevestiging van het deposito om het geld erop te storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:25
Moke11 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 14:44:
Als ik de tekst bovenaan de Bigbank site lees, dan interpreteer ik dat vanaf 9 Oktober bijna alle banken in de EU een soort van instant payment krijgen? Of lees ik dat verkeerd? Ik weet dat Bigbank daar wel mee bezig is, dat zou een enorme verbetering zijn ipv de huidige situatie.
Zo leest het inderdaad wel. Bericht in kwestie:
Vanaf 9 oktober 2025 worden betalingen in Europa sneller en veiliger. Alle banken in het eurogebied zullen directe betalingen aanbieden en controleren of de naam van de begunstigde overeenkomt met het rekeningnummer. Om u te helpen het meeste uit deze veranderingen te halen, vatten wij de twee belangrijkste wijzigingen hieronder samen.

1. Verificatie van de naam en het rekeningnummer van de begunstigde
Deze nieuwe functie helpt fouten en fraude te voorkomen door te controleren of de ingevoerde naam overeenkomt met het rekeningnummer.

Wanneer u een betaling naar Bigbank doet, kunt u de volgende meldingen zien:

“Komt overeen” – de naam komt overeen met het rekeningnummer.
“Vergelijkbare overeenkomst” – de naam lijkt erg veel; de juiste naam wordt weergegeven en u kunt op “Vervangen” klikken om deze te gebruiken.
“Komt niet overeen” – de naam komt niet overeen met het rekeningnummer; dit kan gebeuren, ook als de gegevens correct zijn. Controleer het rekeningnummer opnieuw.
“Verificatie niet mogelijk” – de verificatie kon niet worden uitgevoerd (bijvoorbeeld als de andere bank deze functie niet ondersteunt). Controleer het rekeningnummer opnieuw; als dit correct is, kunt u doorgaan met de betaling.
Wanneer u een betaling doet van een andere bank naar Bigbank, kunt u de melding “Komt niet overeen” of “Verificatie niet mogelijk” zien, maar maakt u zich geen zorgen – als de betaalgegevens overeenkomen met de gegevens die wij hebben verstrekt, zal de betaling correct aankomen. U vindt de betaalgegevens in uw persoonlijke gedeelte van onze website, onder het betreffende contract. Gebruik voor de betaling uitsluitend de daar vermelde gegevens.

Belangrijk: Omdat de dienst in de hele EU wordt ingevoerd, kan het zijn dat u in de eerste dagen vaker de melding “Verificatie niet mogelijk” ziet.

2. Updates met betrekking tot directe betalingen

Overschrijvingen tot €100.000 komen binnen enkele seconden aan (als de andere bank directe betalingen ondersteunt).
Bedragen boven dit bedrag worden verstuurd als een standaard Europese betaling.
Wanneer u geld naar Bigbank overmaakt, kunt u kiezen of u een directe betaling (binnen enkele seconden) of een Europese betaling (meestal dezelfde of de volgende bankwerkdag) wilt doen.

Veilig betalen
Deze hulpmiddelen bieden extra bescherming, maar de belangrijkste beveiligingsmaatregelen liggen nog steeds in uw eigen handen:

Controleer altijd het rekeningnummer en de naam van de begunstigde voordat u bevestigt.
Deel uw inlog- of verificatiegegevens nooit.
Als er iets verdacht lijkt, stop dan onmiddellijk en neem contact op met de begunstigde.
https://www.bigbank.nl/blog/nieuwe-beveiligingsfuncties/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magreet1
sanook schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 14:41:
[...]

Meestal geldt bij een deposito de datum van storting van het geld als de ingangsdatum. Ik zit zelf in hetzelfde schuitje, heb een deposito bij Raisin die op 29 oktober afloopt en vraag me af of het me zou lukken om dit voor 1 november bij BigBank te krijgen dan.
Klopt, maar geldt die datum bij verlenging ook? Of wisselt dat per bank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Lekker die gasten bij Advanzia.

Ze hebben dus een nieuw systeem, waardoor het langer duurt.
Mijn betaling vanaf Advanzia is nu al 2 dagen onderweg.

Na een belletje zou het max 3 dagen duren, maar zijn systeem liep vast, en zou mailen

WTF 6 dagen.. het was altijd 1 dag max of zo (buiten weekend)
//
Thank you for your message.

The payment was debited from the deposit savings account on 1 October 2025. It should be credited to your reference account by 6 October 2025 at the latest. If this is not the case, please send us a screenshot of your account statement showing that the deposit has not yet been credited to your reference account.

//

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
Dank je wel voor de update.
Juan schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 15:13:
...
5 september schreef je nog dit
Blijven toffe gasten die Advanzia
Het kan verkeren ;)

Mijn opname van gisteren is ook nog niet aangekomen, gelukkig een klein bedrag, maar ik ga voorlopig niet op een vrijdag geld opnemen.

Controle of het nu wel is aangekomen, kan even niet, want problemen bij ASN.

[ Voor 11% gewijzigd door W1ck1e op 02-10-2025 15:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
Juan schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 15:13:
Je zult wel geen nagels om op te bijten meer over hebben. Banken moeten jou toch maar steeds hebben lijkt het. Andere hobby zoeken? Rustgevend vissen of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
W1ck1e schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 15:21:
Dank je wel voor de update.

[...]

5 september schreef je nog dit

[...]

Het kan verkeren ;)

Mijn opname van gisteren is ook nog niet aangekomen, gelukkig een klein bedrag, maar ik ga voorlopig niet op een vrijdag geld opnemen.

Controle of het nu wel is aangekomen, kan even niet, want problemen bij ASN.
Klopt maar dat was ivm rente.
Het nieuwe systeem is geen verbetering.. maar nog steeds niet aangekomen.
Wel ruk dit, was 6k.. laatste op een oude rekening van hun (die liep af)
Rente op de nieuwe rekening hebben ze nu wel gecorrigeerd, alleen klopt dat ook niet. helemaal.
Lijkt alsof er maar 2,6% rente gehanteerd is ipv 2,7% daar moet ik ook nog achteraan als het statement binnen is. Maar was eerst 1,5% gehanteerd. Dus we komen er langzaam

[ Voor 3% gewijzigd door Juan op 02-10-2025 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Juan schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 16:03:
[...]

Klopt maar dat was ivm rente.
Samengevat ben je dus niet tevreden maar ook niet ontevreden. Je zit op t hek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBX
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-10 19:08

JBX

Heeft iemand ervaring bij Nexent (Credit Europe) met het weer openen van een nieuwe spaarrekening nadat de vorige gesloten is? Bij advanzia is dit doorgaans geen issue. De voorwaarden zeggen geven geen termijn aan
De actie geldt niet voor klanten die al een of meerdere rekeningen bij Nexent Bank hebben.

Voor wie en hoelang geldt het welkomsttarief?
De welkomstrente geldt voor klanten die hun eerste rekening openen bij de Nexent Bank. Na 3 maanden wordt de spaarrekening tegen de dan geldende variabele spaarrente vergoed.
Krijg ik het welkomsttarief als ik mijn rekening sluit en een nieuwe open?
Nee, want het welkomsttarief geldt uitsluitend voor nieuwe klanten (klanten die nog geen rekening bij ons hebben gehad).

[ Voor 45% gewijzigd door JBX op 03-10-2025 11:36 ]

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:14
Top 15 Vrij Opneembaar op dit moment (inclusief aangekondigde wijzigingen):
Bfor+ (3 mnd) — 3,00% tot €30K / 1,20% - diverse opties voor extra bonussen.
Consorsbank (3 mnd) — 2,80% / 0,80%
nexent bank (3 mnd) — 2.75% / 1,25%
Garanti Nieuwe Spaarder (6 mnd) — 2.55% / 1,55%
Revolut Ultra — 2.50% (abo kost €50/mnd !)
FCM Top Saver Pro — 2.48% tot €10K (2,08% tot €25K, 1,58% daarboven)
Advanzia (3 mnd) — 2.43% / 1,51%
OpenBank Welkom (6 mnd) — 2.40% / 1,90%
VWFS / Volkswagen Bank (6 mnd) — 2.30% / 1,00%
BigBank — 2.10%
FCM Bank — 2.01% indien meer dan €50K, anders 1,33%
Santander Consumer Bank — 2,00%
Scalable Capital — 2,00% (Tot €100K, met PRIME+ á €4,99/mnd geen maximum)
Trade Republic — 2,00%
bunq Mass Interest — 2,01% voor geld boven saldo het hoogste saldo in de voorgaande halfjaarlijkse periode (van jan t/m jun), anders 1,51%.

FCM lijkt hogere rentes te bieden via hun tsjechische website, maar nederlanders kunnen daar (voorheen?) niet terecht.

Er zitten een aantal banken op gelijke rentes. Ik sorteer die op eerste verhoging, laatste verlaging, en wel/geen voorwaarden aan bijv minimale inleg.

Wijzigingen (zolang het kan): n.n.b.

[ Voor 28% gewijzigd door GroteVoet459 op 03-10-2025 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
@GroteVoet459 Is de FCM aanbieding in Tsjechie niet in Tsjechische kronen? En die is het afgelopen jaar al een paar procent in waarde gedaald. Samen met een complex politiek landschap zou ik daar ver van blijven.
Stort uw vrije bedrijfsgeld op een spaarrekening in CZK of EUR met aantrekkelijke voorwaarden en een rente die tot de hoogste op de financiële markt behoort.
Als ik even verder kijk:
Spaar uw vrije bedrijfsgelden op een spaarrekening met aantrekkelijke voorwaarden en een rente tot 3,05% per jaar voor stortingen in kronen.
Spaar uw vrije bedrijfsgelden op een spaarrekening met aantrekkelijke voorwaarden en een rente tot 1,58% p.j. voor eurostortingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerwin486741
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-10 18:55
JBX schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:29:
Heeft iemand ervaring bij Nexent (Credit Europe) met het weer openen van een nieuwe spaarrekening nadat de vorige gesloten is? Bij advanzia is dit doorgaans geen issue. De voorwaarden zeggen geven geen termijn aan

[...]
Ja, ik had de actierente bij Credit Europe. Na zes maanden (minimale termijn) weer nieuwe klant bij Nexent en de actierente gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Blijkbaar is er een groot probleem bij Advanzia met het nieuwe systeem.
Nog steeds mijn overboeking niet ontvangen .

Na wederom een telefoontje (30 minuten in de wacht) ze worden platgebeld hierover zeggen ze.
Gaven ze aan dat het vandaag wel zou komen, maar nog niets.
Heb aangegeven dat compensatie wel op zijn plaats is, zodra het bedrag alsnog binnen valt.
Een test overboeking van vandaag (account van de vrouw) 1 ct, is ook niet aangekomen.

Kreeg deze update zojuist binnen (het probleem word wel gedownplayed)
//
We would like to apologize for the delay in your payout. Due to the migration to our new system on October 1st, some payouts have unfortunately not yet reached the recipient.

Please rest assured that we are working diligently to ensure that all payments are processed as quickly as possible and credited to your account.

We sincerely thank you for your patience and understanding.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
@Juan Bij mij gaat het om een fractie van jouw bedrag, rente is nog geen 2 cent per dag. 2 dagen en counting. Ik heb wel een bericht ingeschoten. Er is ook nog geen overzicht van september te zien.

Over het downplayen: soms is het wat het is ;)

[ Voor 11% gewijzigd door W1ck1e op 03-10-2025 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
hier 6k wat onderweg is, tegen 2,7% (want daar ging het naar toe) is niet veel (zo'n 3 eur op het moment), maar wil ook graag mijn belkosten terug.. 5 eur verbeld aan luxembourg, als het systeem werkte had ik niet hoeven bellen.

Ze vertelden aan de telefoon dat het systeem sneller moest worden ipv langerzamer (toch instant de bedoeling?) normaal max 24 uur, en dat klopt wat het normaal altijd is.

Het geld zou "in between" zijn, ben toch benieuwd wie het nu heeft dan (Advaniza niet, maar de Rabo ook niet)
Is het een Equens die nu rente pakt van mijn geld?
En wellicht tig andere mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Juan schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 17:15:
hier 6k wat onderweg is, tegen 2,7% (want daar ging het naar toe) is niet veel (zo'n 3 eur op het moment), maar wil ook graag mijn belkosten terug.. 5 eur verbeld aan luxembourg, als het systeem werkte had ik niet hoeven bellen.

Ze vertelden aan de telefoon dat het systeem sneller moest worden ipv langerzamer (toch instant de bedoeling?) normaal max 24 uur, en dat klopt wat het normaal altijd is.

Het geld zou "in between" zijn, ben toch benieuwd wie het nu heeft dan (Advaniza niet, maar de Rabo ook niet)
Bellen lijkt mij jouw keuze. Bericht achterlaten is gratis qua tijd en kosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juan
Volgens de PSD2 richtlijn, zijn ze verplicht compensatie te geven als ze te lang doen over een SEPA betaling.
Daar zal ik dus op gaan wijzen zodra het geld alsnog binnen is.

//
Compensatieplicht bank
• In de EU-betaalrichtlijn (PSD2) is vastgelegd dat banken verplicht zijn om betalingen correct en tijdig uit te voeren.
• Als dat niet gebeurt, moet de uitvoerende bank (hier: Advanzia in Luxemburg) het bedrag herstellen of de klant compenseren voor schade die is ontstaan door de vertraging.
• Het gaat dan niet automatisch om een “boete” of vaste vergoeding, maar om een schadevergoeding (bijv. renteverlies of kosten omdat een betaling te laat bijgeschreven is).

//

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Morgen is er onderhoud volgens een melding bij het aanlog scherm bij Advanzia. Geen toegang.

[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 03-10-2025 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:18
Xc

[ Voor 99% gewijzigd door brownyster op 04-10-2025 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:18
W1ck1e schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:50:
[...]

Dank je wel voor de tip. Bij aanloggen kreeg ik geen melding (in juni dit jaar wel, het was toen voor 3 maanden 2,25%). Iets meer rente dan voor 6 maanden bij NIBC (2,30%)

Let op : wel weer bij ING die rare eis dat het nieuw geld moet zijn (vergeleken met het saldo van 30 september)
Maar daar is volgens mij een mouw aan te passen (als je elders geld hebt) : geld storten van een externe rekening, depo openen met dat nieuwe geld, geld terug storten op externe rekening.
En uit de voorwaarden "NL_Voorwaarden-POTD.pdf"
[...]
Dus de aktie loopt niet gegarandeerd t/m 15 oktober.

Eventueel interessant indien Advanzia geen mooi nieuw aanbod voor mij heeft..
Hallo,

Ik heb rekenin geopend bij nibc maar als ik nu inlog blijft hij maar verwerken op app als op site. Zetten ze het in het weekend uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
brownyster schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 09:27:
[...]

Hallo,

Ik heb rekening geopend bij nibc maar als ik nu inlog blijft hij maar verwerken zowel op de app als op de site. Zetten ze het in het weekend uit?
Nee, het is een beetje kapot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vGLEGMskpakzWDM5knXU3IXIdDk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t2msU9KvavTVbHViJR6yRTeE.png?f=fotoalbum_large

Ik krijg wel een tancode maar dan verschijnt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_tts4fTnr4S29ZRkzECoiaK8OCQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/6ipoJVHOphAJwCn579UeaZts.png?f=user_large

[ Voor 15% gewijzigd door W1ck1e op 04-10-2025 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Iemand ervaring met het openen van een Tagesgeldkonto bij Consors Bank (op dit moment 2,8%)?

Tien dagen geleden alles ingevuld en kreeg toen een link om via Deutsche Post een Indentifizierung te doen (ook gelukt, na drie pogingen).
Vervolgens kreeg ik nog een vraag voor een bewijs van mijn huisadres (b.v. kopietje IB brief o.i.d.)
Want op een Nederlands paspoort of rijbewijs staat geen huisadres.
Ook dat gedaan en werd bevestigd dat het ontvangen is.

En toen was het laatste bericht:

Vielen Dank für das Einreichen Ihrer Unterlagen. Diese haben wir entsprechend zur Bearbeitung weitergeleitet. Sobald wir Informationen für Sie haben, melden wir uns bei Ihnen. Bitte geben Sie uns etwas Zeit.
Wir wünschen Ihnen eine schöne Woche.
Freundliche Grüße

Maar hoe lang het nog gaat duren... geen idee. :?
Iemand ervaring mee?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justie
Mijn geld zit dus nu ook vast in het Advanzia systeem. Ik kreeg een email van ze dat het geld naar mijn tegenrekening was gestort. Dit is waarschijnlijk een automatische gegenereerde email want in werkelijkheid is dit dus niet gebeurd.

Ik heb ze een email gestuurd met o.a. de vraag of klanten gecompenseerd gaan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:24
Krijg nou wat: bij ING staat nu ‘direct’ bij overkomstduur naar Bigbank, N26, Openbank. Hoe is het toch mogelijk …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Justie schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 12:18:
Mijn geld zit dus nu ook vast in het Advanzia systeem. Ik kreeg een email van ze dat het geld naar mijn tegenrekening was gestort. Dit is waarschijnlijk een automatische gegenereerde email want in werkelijkheid is dit dus niet gebeurd.

Ik heb ze een email gestuurd met o.a. de vraag of klanten gecompenseerd gaan worden.
Een grote teringbende daar in luxembourg

Vandaag onderstaande melding op het account van de vrouw
Ze zijn aan het overwerken op zaterdag
// verklaring niet kloppende rente
wir möchten Sie darüber informieren, dass sich die Zustellung Ihrer Kontoauszüge, die Sie üblicherweise am Anfang eines jeden Monats erhalten, aufgrund von einem Problem bei der Zinsberechnung verzögert.

Derzeit führen wir eine umfassende Überprüfung der betroffenen Kontoauszüge durch, um sicherzustellen, dass alle Korrekturen ordnungsgemäß vorgenommen werden. Sie werden den Kontoauszug in der kommenden Woche erhalten.

Bitte beachten Sie, dass die in Ihrem Kundenportal zum Datum 01.10.2025 ausgewiesenen Zinsen möglicherweise ebenfalls korrigiert werden müssen. Falls Sie eine Zinsauszahlung vornehmen möchten, empfehlen wir Ihnen, diese erst nach Erhalt des korrigierten Kontoauszugs zu veranlassen, um eventuelle Unstimmigkeiten zu vermeiden.

Wir entschuldigen uns für die entstandenen Unannehmlichkeiten und danken Ihnen für Ihr Verständnis

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e

Aangezien ik maar een kleine opname heb gedaan, is het renteverlies daar maar een paar centen.
Verlies aan rente omdat ik nu (waarschijnlijk) minder rente opbouw dan voorheen of elders is wat meer.

Als compensatie zou ik een mooi verlengingsaanbod wel accepteren, De huidige actierente (2,43%) is mooi genoeg.

edit: al mijn opnames waren binnen een dag, stortingen alleen in het begin even niet (als ik mij niet vergis)

[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 04-10-2025 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:24

Mij werd gezegd dat Sepa er 1 tot 3 werkdagen over kan doen … Ietwat geïrriteerd: ‘Het zijn niet van die direct boekingen’. Op mijn vraag of hun nieuwe provider het altijd langzamer gaat doen was het antwoord ‘nee’. Ik had gewoon geluk dat het tot nu altijd binnen 1 dag was geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
rindertb schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 12:28:
Krijg nou wat: bij ING staat nu ‘direct’ bij overkomstduur naar Bigbank, N26, Openbank. Hoe is het toch mogelijk …
Klopt idd, naar OpenBank staat nu direct op de rekening. OpenBank terug naar ING niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:06
ehtweak schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 11:25:
Iemand ervaring met het openen van een Tagesgeldkonto bij Consors Bank (op dit moment 2,8%)?

Tien dagen geleden alles ingevuld en kreeg toen een link om via Deutsche Post een Indentifizierung te doen (ook gelukt, na drie pogingen).
Vervolgens kreeg ik nog een vraag voor een bewijs van mijn huisadres (b.v. kopietje IB brief o.i.d.)
Want op een Nederlands paspoort of rijbewijs staat geen huisadres.
Ook dat gedaan en werd bevestigd dat het ontvangen is.

En toen was het laatste bericht:

Vielen Dank für das Einreichen Ihrer Unterlagen. Diese haben wir entsprechend zur Bearbeitung weitergeleitet. Sobald wir Informationen für Sie haben, melden wir uns bei Ihnen. Bitte geben Sie uns etwas Zeit.
Wir wünschen Ihnen eine schöne Woche.
Freundliche Grüße

Maar hoe lang het nog gaat duren... geen idee. :?
Iemand ervaring mee?
Er is hier al veel gezegd over Consors. Als je even zoekt - daar is een prachtig zoekvenster voor hier op tweakers - dan zie je dat het ergens tussen een week en een maand kan duren. Je krijgt dan 2 à 3 mooie brieven van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
geenstijl schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 12:43:
[...]
Klopt idd, naar OpenBank staat nu direct op de rekening. OpenBank terug naar ING niet.
De vraag is dan bij terug naar ING: Aan welke kant van de schutting blijft het hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19:32
[...]
En valutadatum vandaag. Netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justie
Ik heb een grote opname gedaan dus elke dag kost mij een paar euro. Het rare is dat bij mijn partner het wel binnen een dag op de tegenrekening stond. Het blijven 'hangen' in hun systeem geldt dus niet voor iedereen.

en het bericht over het maandoverzicht in het Engels:

We would like to inform you that the delivery of your account statements, which you usually receive at the beginning of each month, is delayed due to an issue with the interest calculation.

We are currently conducting a thorough review of the affected statements to ensure that all corrections are properly applied. You will receive your account statement during next week.

Please note that the interest amounts displayed in your client portal as of 01.10.2025 may also need to be corrected. If you wish to make an interest payment, we recommend doing so only after receiving the corrected account statement, to avoid any discrepancies.

We apologize for the inconvenience and thank you for your understanding.
Kind regards,
Advanzia Bank Customer Service

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:36
[...]
Is ING nu ook in 2022 aanbeland? :+

Toen ik voorjaar 2022 een rekening bij OpenBank opende was er al IP van mijn grootbank naar OpenBank. Andersom niet, maar dat ligt uiteraard aan OpenBank (die IP als betaalde optie geven bij de transactie, maar ook dan werkt het niet / van lezen alleen in Spanje).

Uiteraard hoort er onder de IP regelgeving ook vanuit de kant van OpenBank verandering in te komen. In ieder geval als het een overboeking vanaf de betaalrekening is. Wat dus betekent altijd IP doen indien beschikbaar en tegen dezelfde kosten als een traditionele SEPA transactie wat bij OpenBank dus gratis is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17:58
rindertb schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 12:28:
Ja, eindelijk. Het is dat ING zo’n beetje als laatste bank in Nederland, dat ook verplicht is; rond 9 oktober as moeten alle Europese betaalrekeningen daar aan mee werken om Instant uit te boeken naar andere Europese banken.

[ Voor 11% gewijzigd door Datisraar op 04-10-2025 17:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rechtsherstel
Persoonlijke lijst van banken die doen aan naam nummer controle vanaf ING:
Anadolubank*
Argenta
Ayvens*
bunq*
Centraal Beheer
Lloyds Bank
Nationale Nederlanden Bank*
Nexent*
NIBC

* = instant payments

[ Voor 7% gewijzigd door rechtsherstel op 04-10-2025 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weert14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:29
Taatort schreef op maandag 15 september 2025 @ 11:42:
Ik wil een spaarrekening openen bij Nexent Bank (voorheen Credit Europe) vanwege de aantrekkelijke rente van 2,75%.
De iOS App gedownload (iPhone 12 Pro op laatste iOS versie). Na alle gegevens te hebben gevuld, blijf ik steken in de laatste stap: identificatie -> selfie.
Gebeld met de klantenservice, maar de medewerker komt met tips die ik al had uitgezocht/ uitgevoerd (telefoon aan/uit; app opnieuw installeren etc). Verder kunnen ze me niet helpen….
Iemand soortelijke ervaringen met de Nexent iOS app/ klantenservice?
Hier precies hetzelfde. Ook een iphone 12pro laatste ios, selfie lukt niet.
Is het jou ondertussen al gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:51
Kwam er vrijdag ook achter dat oa N26 nu instant zijn vanaf mijn ING. Was voorheen niet zo. Toentertijd nog wel eens in de chat gehangen omdat IP niet werkte, terwijl het via de omweg IP > Revolut > IP N26 was, maar daar werd ik ook niet veel wijzer van (of de medewerker/ster wist het technisch niet).
Ik zie ook dat Klarna IP nu is (wat ook eerder niet het geval was).

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

[...]
Bij mij nog niet. Deed gisteren van ING (Nederland) 1 euro'tje overboeken naar m'n Openbank.NL spaarrekening, en het staat er niet op.

Ik heb het via de website gedaan, en daar stond gewoon dit bij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vmMUC4czdq6xmbsYu0M5dRM4ers=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/dJBz8Ku3a7sJv4ZnVD3O0uYl.png?f=user_large

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Sjowhan schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 11:39:
Kwam er vrijdag ook achter dat oa N26 nu instant zijn vanaf mijn ING. Was voorheen niet zo. Toentertijd nog wel eens in de chat gehangen omdat IP niet werkte, terwijl het via de omweg IP > Revolut > IP N26 was, maar daar werd ik ook niet veel wijzer van (of de medewerker/ster wist het technisch niet).
Ik zie ook dat Klarna IP nu is (wat ook eerder niet het geval was).
viel mij ook op, beide kanten op is volgens mij nu instant. Was eerst geloof ik alleen 1 kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
RaZ schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 11:48:
[...]

Bij mij nog niet. Deed gisteren van ING (Nederland) 1 euro'tje overboeken naar m'n Openbank.NL spaarrekening, en het staat er niet op.

[Afbeelding]
Klopt. Via de website nog niet. Via de app wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Vraag over Bfor : In berichten zie ik een verslag van September echter deze bevat alleen transactieoverzicht en niet de opgebouwde rente. Dit doen ze onder bepaald bedrag niet of mis ik wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:29
Op je afschrift staat de opgebouwde rente niet: dit kun je alleen zie in de app of de website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
Harbo schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 13:59:
Vraag over Bfor : In berichten zie ik een verslag van September echter deze bevat alleen transactieoverzicht en niet de opgebouwde rente. Dit doen ze onder bepaald bedrag niet of mis ik wat?
In de BFOR app, op de "..." klikken en dan op rente klikken, daar staat de opgebouwde rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBX
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-10 19:08

JBX

RaZ schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 11:48:
[...]

[Afbeelding]
Geplande overboekingen gaan inderdaad niet instant. (Dat is bij bijv. ASN ook het geval)
Het lijkt er op dat overboekingen via de site ook onder ‘Inplannen’ vallen gezien de titel op je screenshot.

[ Voor 9% gewijzigd door JBX op 05-10-2025 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

JBX schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 14:45:
[...]

Geplande overboekingen gaan inderdaad niet instant. (Dat is bij bijv. ASN ook het geval)
Het lijkt er op dat overboekingen via de site ook onder ‘Inplannen’ vallen gezien de titel op je screenshot.
Er is geen andere methode om geld over te boeken dan kiezen tussen vandaag, of een andere datum via de website. En dat screenshot is natuurlijk flink gecropped, want niemand hoeft m'n naam en m'n iban's te weten ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Ondertussen kan ik nog steeds niet inloggen bij Advanzia, terwijl er alleen gisteren onderhoud zou zijn.
Ik vrees dat we morgen nog steeds ons geld niet ontvangen op je tegen rekening.

De aanbieding voor November zal wel flink omlaag gaan, als ze iedereen een schadevergoeding moeten gaan betalen voor al die hangende betalingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Juan schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 20:34:
Ondertussen kan ik nog steeds niet inloggen bij Advanzia, terwijl er alleen gisteren onderhoud zou zijn.
Ik vrees dat we morgen nog steeds ons geld niet ontvangen op je tegen rekening.

De aanbieding voor November zal wel flink omlaag gaan, als ze iedereen een schadevergoeding moeten gaan betalen voor al die hangende betalingen.
Je loopt op de zaken vooruit.
Edit: ik kon zojuist aanloggen. Geen aanpassingen, geen september overzicht.

[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 05-10-2025 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Kan nu ook weer inloggen, maar idd geen statement. Misschien dat ze alles terugboeken, met valutadatum 1-10. En dan opnieuw over schrijven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Juan schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 21:32:
Kan nu ook weer inloggen, maar idd geen statement. Misschien dat ze alles terugboeken, met valutadatum 1-10. En dan opnieuw over schrijven
Alleen maar speculaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Vooralsnog niet super interessant wat betreft rente maar Distingo bij Raisin heeft nu voor het eerst ook een deposito bij Raisin van 1 jaar met 2,20% rente. Het is wel hoger dan op hun eigen website, daar is het 2,15%.

Hoogste bij Raisin voor 1 jaar met bronbelasting is BluOr Bank met 2,67%, hoogste zonder bronbelasting is Banca Progetto met 2,40%. Overigens staat Younited als mede Franse bank er ook nog boven met 2,22%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
De Belastingdienst heeft een standpunt gepubliceerd over hoe zij omgaat met de lokkertjes van banken waaraan verplichtingen vastzitten.
In het kort, als jij een rekening opent waarbij jij iets extra krijgt (hogere rente / welkomstbonus) én er zitten verplichtingen aan het ontvangen (bijv. het geld x maanden laten staan, of minimaal x bedrag storten). Dan telt het 'extra' als 'rente' (en rente wordt gezien als "vergoeding voor het gedurende de looptijd van de geldlening ter beschikking stellen van de hoofdsom") en is dat belastbaar in box 3.
De banken moeten dus de waarde van het welkomstgeschenk doorgeven aan de Belastingdienst.

Zo bericht het FD in elk geval (bron: https://fd.nl/bedrijfslev...komstgeschenk-van-de-bank).
Ik kan het 'standpunt' van de Belastingdienst waarover gesproken wordt niet terugvinden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16:37
Juan schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 17:15:

Mijn hemel zeg wat kun jij een tijd besteden aan een paar grijpstuivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexion1
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21:16
Tehh schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 08:43:
De Belastingdienst heeft een standpunt gepubliceerd over hoe zij omgaat met de lokkertjes van banken waaraan verplichtingen vastzitten.
In het kort, als jij een rekening opent waarbij jij iets extra krijgt (hogere rente / welkomstbonus) én er zitten verplichtingen aan het ontvangen (bijv. het geld x maanden laten staan, of minimaal x bedrag storten). Dan telt het 'extra' als 'rente' (en rente wordt gezien als "vergoeding voor het gedurende de looptijd van de geldlening ter beschikking stellen van de hoofdsom") en is dat belastbaar in box 3.
De banken moeten dus de waarde van het welkomstgeschenk doorgeven aan de Belastingdienst.

Zo bericht het FD in elk geval (bron: https://fd.nl/bedrijfslev...komstgeschenk-van-de-bank).
Ik kan het 'standpunt' van de Belastingdienst waarover gesproken wordt niet terugvinden.
Kan het artikel niet lezen want achter betaalmuur, maar is toch logisch dat het in box 3 valt? Dat is toch met al je vermogen, dus waarom niet een extra bonus?
Of is dit van invloed als je kiest voor werkelijk rendement oid? Uiteindelijk gaat het sowieso ws maar om paar cent extra belasting toch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
Tuurlijk is het logisch: anders zou elke bank een 'welkomsbonus' uitkeren thv het rendement wat je anders als rente zou ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC

Die snap ik niet.... Extra rente is toch ook rente?

Dat de gratis walkman als box3 "rente" wordt gezien, tja.... Maar dan wel tegen marktwaarde hoop ik en niet tegen "adviesprijs".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Flexion1 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:43:
[...]

Kan het artikel niet lezen want achter betaalmuur, maar is toch logisch dat het in box 3 valt? Dat is toch met al je vermogen, dus waarom niet een extra bonus?
Of is dit van invloed als je kiest voor werkelijk rendement oid? Uiteindelijk gaat het sowieso ws maar om paar cent extra belasting toch
Ik denk dat het ook om de meer principiële definitie van wat te doen met welkomstbonussen. Dat ook als je bijvoorbeeld een Coolblue bon of een boekenbon krijgt, je de waarde hiervan moet meetellen bij het werkelijke rendement.

Het wordt dan trouwens wel wat lastig bij zoiets als de ING punten. Als je zulke punten krijgt bij het hebben van een spaarrekening, zou je de waarde hiervan ook moeten meenemen. Maar wat is de waarde hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam

Ik kan het ook niet openen, maar ik begrijp niet waarom hierover een standpunt van de belastingdienst nodig zou zijn. De rente en welkomrente op een spaarrekening zijn nu eenmaal gewoon rendement op het vermogen.
Hier is dat standpunt van de belastingdienst.
https://kennisgroepen.bel...nseigneringsverplichting/
Oorspronkelijke bronnen voor informatie zijn te prefereren.
Er staat hier o.a.
Wanneer geen voorwaarden aan het (welkomst)geschenk zijn verbonden die verband houden met de looptijd van het ter beschikking stellen van de hoofdsom, dan valt de verstrekking niet onder rente als bedoeld in artikel 22, vierde lid, UBIB 2001 en hoeft de waarde van het (welkomst)geschenk niet te worden gerenseigneerd. Te denken valt aan een cadeau dat wordt verkregen bij het openen van een rekening en waaraan verder geen voorwaarden zijn verbonden met betrekking tot de looptijd van de rekening. Dit laat onverlet dat een dergelijk cadeau voor de toepassing van de tegenbewijsregeling in box 3 wel wordt gezien als een regulier voordeel als bedoeld in artikel 5.27, eerste lid, Wet IB 2001.
Ik lees hierin dat als je een welkomstrente krijgt en als je daar niks voor hoeft te doen (er zijn geen voorwaarden, je kunt de rekening de volgende dag bij wijze van spreken weer sluiten) dan is het geen rendement dat de bank moet doorgeven. Maar daar heb je niks aan, want als je de tegenbewijsregeling gebruikt moet je die welkomstrente toch zelf wel opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Het gaat hier niet om (actie)rente, maar specifiek de 'krijg 50 euro welkomsbonus' acties. In andere landen (Spanje) wordt dit al als zodanig belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
wibblemoo schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 11:39:
Het gaat hier niet om (actie)rente, maar specifiek de 'krijg 50 euro welkomsbonus' acties. In andere landen (Spanje) wordt dit al als zodanig belast.
Ik vind het vooral opvallend dat je zo'n welkomstgeschenk blijkbaar normaal, als dit zonder verdere voorwaarden wordt gegeven, niet hoeft mee te tellen bij de berekening van het werkelijke rendement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans4545
  • Laatst online: 13:56
ColeJ schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 09:30:
[...]

Mijn hemel zeg wat kun jij een tijd besteden aan een paar grijpstuivers.
Ja maar dat geldt voor veel mensen hier. ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:11
Denk dat het vooral te maken heeft als je je box 3 berekend op basis van werkelijk rendement ipv forfaitair rendement. Bij forfaitair werk je met fictief rendement, dan is een bonus niet van belang. Als je het op basis van werkelijkheid rendement invult, zulllen mensen geneigd zijn om een vast bonus, niet als rendement op te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Rubbergrover1 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 12:28:
[...]

Ik vind het vooral opvallend dat je zo'n welkomstgeschenk blijkbaar normaal, als dit zonder verdere voorwaarden wordt gegeven, niet hoeft mee te tellen bij de berekening van het werkelijke rendement.
Dat moet juist wél, dat staat er ook "Dit laat onverlet dat een dergelijk cadeau voor de toepassing van de tegenbewijsregeling in box 3 wel wordt gezien als een regulier voordeel als bedoeld in artikel 5.27, eerste lid, Wet IB 2001."

En als je het forfaitair laat, dan maakt het niet uit hoeveel rente of kadootjes je gehad hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Coffeeroam schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 15:20:
[...]

Dat moet juist wél, dat staat er ook "Dit laat onverlet dat een dergelijk cadeau voor de toepassing van de tegenbewijsregeling in box 3 wel wordt gezien als een regulier voordeel als bedoeld in artikel 5.27, eerste lid, Wet IB 2001."

En als je het forfaitair laat, dan maakt het niet uit hoeveel rente of kadootjes je gehad hebt.
Ah, dat is dan weer logischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Coffeeroam schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 12:43:
[...]

Er is hier al veel gezegd over Consors. Als je even zoekt - daar is een prachtig zoekvenster voor hier op tweakers - dan zie je dat het ergens tussen een week en een maand kan duren. Je krijgt dan 2 à 3 mooie brieven van ze.
Toch nog sneller dan verwacht, dit kreeg ik vandaag binnen:

Ihr Tagesgeldkonto mit Wertpapierdepot zur Vorgangsnummer [xxxxxx] ist eröffnet.

Sie sind neu bei der Consorsbank?
Dann erhalten Sie in den nächsten Tagen Ihren persönlichen Willkommensbrief per Post. In diesem Paket finden Sie auch Ihre Zugangsdaten.

Nu nog even de snail mail afwachten...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
ehtweak schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 15:33:
[...]

Toch nog sneller dan verwacht, dit kreeg ik vandaag binnen:

Ihr Tagesgeldkonto mit Wertpapierdepot zur Vorgangsnummer [xxxxxx] ist eröffnet.

Sie sind neu bei der Consorsbank?
Dann erhalten Sie in den nächsten Tagen Ihren persönlichen Willkommensbrief per Post. In diesem Paket finden Sie auch Ihre Zugangsdaten.

Nu nog even de snail mail afwachten...
Dat valt mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Heeft iemand zijn hangende betaling vanuit Advanzia al ontvangen?
Ze zijn wel druk bezig met corrigeren van de rente.

Het bedrag word wel steeds hoger (van 73 naar 127 naar 135, naar 139 eur)
Alleen de betreffende rente transactie staat er nog niet in.

Maar heb er weinig aan als overboekingen maar niet uitgevoerd worden
Dit geintje duurt nu al een week. :(

Een test overboeking van afgelopen vrijdag is ook al niet aangekomen afgelopen vrijdag, en vandaag ook niet.
Volgens de PSD 2 wetgeving zijn ze echt in gebreke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Juan schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 20:48:
....
Ze zijn wel druk bezig met corrigeren van de rente.

Het bedrag word wel steeds hoger (van 73 naar 127 naar 135, naar 139 eur)
Alleen de betreffende rente transactie staat er nog niet in.
....
Hoe zie je dan die rente ?
En hoe zie je dat die groeit ?

NB mij rente klopt wel (niet precies, paar cent teveel)
En is ook bijgeschreven.

Opname nog niet ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Hi, ik zie dat aan het Saldo, dat groeit zonder bijboeking. Mag ik vragen welke bank je hebt? RABO, ING, ABN…

Misschien is het een combinatie probleem
Sommige mensen hebben wel binnen 1 dag hun overboeking ontvangen.

Ook is het bij ons een Rabobank en/of rekening, terwijl Advanzia geen en/of rekeningen zijn.

Aan de telefoon beweerde ze vorige week dat dat geen probleem zou moeten zijn

Iz de test overboeking, krijg ik de standaard melding dat SEPA er 3 werkdagen over mag doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
@Juan ASN, geen bijschrijving tot nu toe van een opname op 1 oktober

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Ah.. dacht ff dat het aan de combinatie toch kon liggen..
Wel vaag dat ze geen update geven iz dat probleem.. maar ben wel blij dat ik niet de enige ben.

Als het een incidenteel probleem is bij 1 iemand, dan is er natuurlijk niet zoveel aandacht voor als nu.

Laten we hopen dat deze week wel opgelost is/word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
Juan schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 21:37:
Laten we hopen dat deze week wel opgelost is/word.
Je lijdt het meest van het lijden dat je vreest.
Pagina: 1 ... 162 163 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling