• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:34
ehtweak schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 08:24:
[...]

Blijkbaar is het afgelopen week niet 'normaal' dan.

Heb zowel een Consorsbank rekening opgezegd (via hun app en alle vinkjes gezet), alsmede een Advanzia rekening via hun kale online omgeving opgezegd. Nu een weekje geleden.

Maar bij beiden, geen enkele (re)actie. :-(

Als ik vervolgens inlog bij Consorsbank en Advanzia is ook het hele saldo nog aanwezig. :?
Als ik een rekening ophef dan haal ik eerst mijn saldo weg, dan kan ik dat zelf timen. De rente komt wel met de opheffing. Bij elkaar is dat veel minder spannend.

• mvrtwkrs
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 00:20
net een mailtje van Santander over een "spaarpplan" rekening, 2,75%.
is dit nu een heel ander product dan hun normale spaarrekening, of is het een rente alleen voor nieuwe klanten?

snap 'm ff niet :)

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
mvrtwkrs schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 16:53:
net een mailtje van Santander over een "spaarpplan" rekening, 2,75%.
is dit nu een heel ander product dan hun normale spaarrekening, of is het een rente alleen voor nieuwe klanten?

snap 'm ff niet :)
Die is een beetje raar want maximum €500 per maand storten, is hier al eerder besproken, zie Sander12 in "Het spaartopic - Deel 4"

• Sander12
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 18:02
Voor de spaarders inzake box3. Verdere info in andere fiscale topics.

Vandaag heeft de Advocaat-Generaal (A-G) bij de Hoge Raad advies uitgebracht over de ‘massaal bezwaar plus-procedure’. In dit advies stelt de A-G dat u geen recht hebt op rechtsherstel (en compensatie) als u in de jaren 2017 tot en met 2020 niet tijdig en individueel bezwaar hebt aangetekend tegen de box 3-heffing in uw belastingaanslag.

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Sander12 schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 20:19:
Voor de spaarders inzake box3. Verdere info in andere fiscale topics.

Vandaag heeft de Advocaat-Generaal (A-G) bij de Hoge Raad advies uitgebracht over de ‘massaal bezwaar plus-procedure’. In dit advies stelt de A-G dat u geen recht hebt op rechtsherstel (en compensatie) als u in de jaren 2017 tot en met 2020 niet tijdig en individueel bezwaar hebt aangetekend tegen de box 3-heffing in uw belastingaanslag.
Even off topic, Ik heb wel bezwaar gemaakt, wat moet je nu nog hiervoor doen en geldt dat ook de opvolgende jaren?

Everything is better with Bluetooth

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Jazco2nd schreef op zondag 3 mei 2026 @ 11:28:
Zijn hier ook al ervaringen met Scalable? https://nl.scalable.capital/overnight-account

Zijn overboekingen van en naar ING bijvoorbeeld instant?

Ik zit al tijdje heel tevreden bij TradeRepublic. Heerlijk eenvoudige app. Geen overbodige stappen om je saldo te zien en geld over te boeken. Netjes een maandelijkse notificatie van de bijgeschreven rente en ook notificaties van af/bijschrijvingen (tenminste op Android), die ook altijd instant zijn..

Al dat gemak vind ik wel belangrijk..
Wat ervaringen m.b.t. Scalable Capital:

Stortingen binnen 1 dag.
Geld versturen: Beschikbaar op jouw betaalrekening binnen 1-2 werkdagen.

Je kan bij je Overnight account zien waar je geld toegewezen is. Ik zie echter maar 4 partner banken terug daar, waarbij de rest bij Deutsche Bank AG terecht lijkt te komen.
  • Scalable Capital Bank GmbH
  • Münchener Hypothekenbank eG
  • HSBC Continental Europe S.A.
  • Deutsche Bank AG
Dus DGS dekking lijkt maar tot 400k, niet 5x 100k zoals vermeld.
Verder overzicht van maandelijke rente, verwachte rente, via de website of app.

• W1ck1e
Viper® schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 10:38:
[...]

Wat ervaringen m.b.t. Scalable Capital:

Stortingen binnen 1 dag.
Geld versturen: Beschikbaar op jouw betaalrekening binnen 1-2 werkdagen.

Je kan bij je Overnight account zien waar je geld toegewezen is. Ik zie echter maar 4 partner banken terug daar, waarbij de rest bij Deutsche Bank AG terecht lijkt te komen.
  • Scalable Capital Bank GmbH
  • Münchener Hypothekenbank eG
  • HSBC Continental Europe S.A.
  • Deutsche Bank AG
Dus DGS dekking lijkt maar tot 400k, niet 5x 100k zoals vermeld.
Verder overzicht van maandelijke rente, verwachte rente, via de website of app.
Een tijdje terug was er nog een 4de (5de) waar je geld kon staan. De "Norddeutsche Landesbank Girozentrale". Ik heb daar helaas geen plaatje van.
Dus die 500k is inderdaad maar "400k". Ik blijf ruim onder beide bedragen. Soms staat er een deel van mijn geld bij de Deutsche Bank. Die is er dus niet alleen voor de "rest". De verdeling kan dagelijks wisselen. Het geld wordt volgens mij wel verdeeld over zo weinig mogelijk banken.

Opnames kunnen binnen dezelfde werkdag. Door in de vroege ochtend rond een uur of 7 of 8 de opname te doen. Als je het te vroeg doet gaat het geld er "per gisteren" af. Dus de dag ervoor waardoor je toch rente misloopt. Gelukig was het toen geen groot bedrag.

Mijn stortingen zijn zeer vaak instant.

edit: 4 of 5 banken is afhankelijk van waar de klant woont:

Duitsers hebben er 5,
Nederlanders (en de andere) hebben er 4.

Klik op het wereldbolletje en kies om de verschillen te zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qTeYEnxr9a8M2lIdQi95QWOyYas=/800x/filters:strip_exif()/f/image/S9c6zAWRE9GztLeLoV06HHyk.png?f=fotoalbum_large

Ik denk dat de deal met de "Norddeutsche Landesbank Girozentrale" is dat die alleen geld van Duitsers wil. Om wat voor reden dan ook. (Wellicht om een klein icesave probleem te voorkomen, te veel geld op de rekeningen voor de grootte van de bank)

Niet netjes van Scalable dat dit verschil niet terugkomt op elke plek waar die 5 x 100.000 genoemd wordt. Maar je komt het wel tegen als je alles doorneemt. Ansich is dit natuurlijk een luxe probleem. Je zult maar meer dan 4 ton op een rekenng willen hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door W1ck1e op 09-05-2026 11:28 ]

• Sander12
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 18:02
Argenta spaarrekening naar 1,8% van 1,6% per 12 mei 26.

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22:54
Sander12 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 11:25:
Verkeerd gelezen

[ Voor 27% gewijzigd door mpandroid op 11-05-2026 11:43 ]

• W1ck1e
Even over de actie van Centraal Beheer met het 3 maandsdeposito tegen 3%.
Waar in eerdere berichtgeving nog een einddatum (30 juni/1 juli) werdt genoemd, kan ik dat nu niet meer terugvinden. Hier in dit document (laatste wijziging 7 mei jongstleden) wordt er geen einddatum meer genoemd. Dat kan van alles betekenen, onder andere: de actie stopt eerder of later. En dat de precieze datum nog niet bekend is. Dus mocht je nog gebruik willen maken van de actie, niet te lang wachten. Een verlenging zou ik zelf wel interessant vinden.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

fsfikke schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 14:22:
[...]

Volgende werkdag normaalgesroken.
Het lijkt wel alsof ze meelezen alhier. ;)

Een dag later was het hele bedrag teruggeboekt.

Helaas zonder een aanbod om te verlengen met die aantrekkelijke actierente. Dan maar overstappen naar Centraal Beheer. :+

Mooie Plaatjes   

• SanookH
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-05 11:18

SanookH

_/-\o_

Sander12 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 11:25:
En als je een Argenta hypotheek hebt krijg je vanaf 12 mei 2,1%

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
W1ck1e schreef op maandag 11 mei 2026 @ 11:51:
Waar in eerdere berichtgeving nog een einddatum (30 juni/1 juli) werdt genoemd, kan ik dat nu niet meer terugvinden. Hier in dit document (laatste wijziging 7 mei jongstleden) wordt er geen einddatum meer genoemd. Dat kan van alles betekenen, onder andere: de actie stopt eerder of later. En dat de precieze datum nog niet bekend is. Dus mocht je nog gebruik willen maken van de actie, niet te lang wachten. Een verlenging zou ik zelf wel interessant vinden.
Heb net met de CB gebeld. Actie wordt eerder gestopt (eerder dan 30 Juni 2026). Ze kon mij niet vertellen op welke datum.

• W1ck1e
Harbo schreef op maandag 11 mei 2026 @ 14:03:
[...]

Heb net met de CB gebeld. Actie wordt eerder gestopt (eerder dan 30 Juni 2026). Ze kon mij niet vertellen op welke datum.
@ehtweak Lees je mee ?

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:15
[...]

Dat is wel crap dan. Als je voor 1 april had afgesloten kon je anders voor 1 juli nog eens nieuwe aanvragen net voor het eind van de actie.

Maar ze zullen wel "genoeg geld hebben opgehaald" dan.

• Harbo
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 11 mei 2026 @ 14:42:
[...]

Dat is wel crap dan. Als je voor 1 april had afgesloten kon je anders voor 1 juli nog eens nieuwe aanvragen net voor het eind van de actie.

Maar ze zullen wel "genoeg geld hebben opgehaald" dan.
Dit was mijn plan ook (nog een keer aanvragen) omdat ik deposito's geopend heb ergens in Maart. Maar nog een keer verlengen haal ik denk ik niet.

• JHFR
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18-05 16:22
Kan iemand bevestigen dat als ik morgen de CB open 12-5 ik 3 maanden lang 3 % rente krijg dus tot en met 12-8 of werkt dit zo niet?

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:17
JHFR schreef op maandag 11 mei 2026 @ 14:55:
Kan iemand bevestigen dat als ik morgen de CB open 12-5 ik 3 maanden lang 3 % rente krijg dus tot en met 12-8 of werkt dit zo niet?
Je zou 3% moeten krijgen als dat bij opening vermeld staat. Anders kun je binnen 2 weken de zaak terug draaien.

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21-05 12:03
Ja, maar bij wijze van spreken kan morgen de actie al voorbij zijn. Laten we hopen van niet.

• Harbo
  • Niet online
Waarom bel je CB en vraag ze dit? Niemand hier is in dienst bij de CB denk ik.

• Coffeeroam
Harbo schreef op maandag 11 mei 2026 @ 15:05:
[...]

Waarom bel je CB en vraag ze dit? Niemand hier is in dienst bij de CB denk ik.
Jij had toch zelf al gebeld en uitgevonden dat ze niet weten wanneer de actie afloopt?

• Harbo
  • Niet online
Coffeeroam schreef op maandag 11 mei 2026 @ 15:07:
[...]

Jij had toch zelf al gebeld en uitgevonden dat ze niet weten wanneer de actie afloopt?
Dat klopt. Zijn / haar vraag of de actie nog morgen geldig is. Dat kunnen ze vast vertellen (voor 1 dag).

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
[...]Heb net met de CB gebeld. Actie wordt eerder gestopt (eerder dan 30 Juni 2026). Ze kon mij niet vertellen op welke datum.
Jammer, de rente van een deposito wordt iedere maand bijgeschreven op de deposito zelf.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ja, ja, dank voor de hint! ;)

BTW: ik wist dat er minimaal 500 euro op die CB RentePlus rekening moest staan om die 3% van die RenteVast rekening te kunnen gebruiken.

Ik wist echter niet dat je op het moment van het openen van die RenteVast rekening alleen maar het bedrag wat op de RentePlus rekening al staat, kunt inleggen.

M.a.w. ik moet eerst nog extra geld naar die CB RP rekening overmaken, voordat ik een CB RV met een substantieel bedrag kunt openen.

Afijn, weer een werkdag wachten tot het geld daar is... :|

Mooie Plaatjes   

• W1ck1e
@ehtweak Ja, zo werken deposito's, vaste inleg, vaste rente. Als je het geld vandaag al, of anders morgenochtend overmaakt ben je waarschijnlijk wel op tijd.

[ Voor 8% gewijzigd door W1ck1e op 11-05-2026 17:07 ]

• Coffeeroam
Het is DHB kennelijk niet gelukt om dit vandaag in te voeren. Ik krijg gewoon de oude inlogomgeving en de oude methode.
Morgen, op dinsdag 12 mei, stappen we over naar onze nieuwe online bankomgeving Mijn DHB.

Vanaf die dag logt u eenvoudig in via de knop “Mijn DHB” op dhbbank.nl. Inloggen via de oude omgeving (DHB Net Banking) is dan niet meer mogelijk.

• Harbo
  • Niet online
Coffeeroam schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 12:57:
Het is DHB kennelijk niet gelukt om dit vandaag in te voeren. Ik krijg gewoon de oude inlogomgeving en de oude methode.

[...]
Het werkt nu wel.

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:14
Bij trade republic is rente voor nieuwe klanten 3%. Bestaande klanten komen in aanmerking als ze referal delen en de referal 300 euro stort op rekening.

• W1ck1e
karakedi schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:44:
Bij trade republic is rente voor nieuwe klanten 3%. Bestaande klanten komen in aanmerking als ze referal delen en de referal 300 euro stort op rekening.
TR heeft een eigen topic. En hier specifiek over de 3%

• Coffeeroam
wat gek, bij mij niet. Ik kom nog steeds (website inlog) uit bij https://netbanking.dhbbank.com/ en dat werkt op de oude manier. Zonder 2FA.

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Coffeeroam schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 17:14:
[...]

wat gek, bij mij niet. Ik kom nog steeds (website inlog) uit bij https://netbanking.dhbbank.com/ en dat werkt op de oude manier. Zonder 2FA.
Heb gebelt, ze hebben problemen. Suggestie gedaan dat op de site te zetten.

• Harbo
  • Niet online
Coffeeroam schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 17:14:
[...]

Probeer deze link

Net ingelogd.

• Coffeeroam
Harbo schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 17:40:
[...]

Probeer deze link

Net ingelogd.
Kennelijk gaat het batchgewijs. Nu kom ik ook op de juist inlogpagina.

De nieuwe Mijn DHB ziet er wel "strak" uit. Overboeklimiet staat standaard op 25k (in plaats van 30k, wat het in de oude netbanking was)

• Trishul
  • Registratie: December 2008
karakedi schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:44:
Interessant. Wel stom dat het onduidelijk is voor hoelang die 3% rente geldt voor nieuwe klanten.

Ik dacht dat TR altijd de Europese rente volgt, en die 3% is een stuk hoger dan die rente.

• Harry720A
  • Niet online
Centraal Beheer in de bocht:
Werk aan de winkel
Want het kan altijd nóg beter
Op dit moment verbeteren wij onze website en app. En zijn we even niet bereikbaar. Sorry daarvoor.
Edit: Weer bereikbaar en de 3% voor 3 maanden is nog beschikbaar.

[ Voor 14% gewijzigd door Harry720A op 12-05-2026 23:16 ]

• Novax
  • Niet online
"Spaaractie" spel van Revolut tot 31 mei: https://help.revolut.com/...estion-savings-challenge/

Hoop tekst maar het komt er op neer dat je een jaar lang €10 tot €50 per week per week (automatisch) moet overmaken naar een Smart Saver Challenge-spaarrekening waarbij elke €1 een deelname is voor een prijstrekking van €100 per maand en een jaarlijkse prijs van €3,000.

[ Voor 4% gewijzigd door Novax op 13-05-2026 11:45 ]

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:31
Trishul schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 20:26:
[...]

Interessant. Wel stom dat het onduidelijk is voor hoelang die 3% rente geldt voor nieuwe klanten.

Ik dacht dat TR altijd de Europese rente volgt, en die 3% is een stuk hoger dan die rente.
Inderdaad interessant. Op TR zie ik geen voorwaarden, maar elders vind ik informatie die suggereert dat er voor nieuwe klanten 'geen tijdlimiet' is (ik lees dat als 'blijvend 3% rente, maar kan mij bijna niet voorstellen dat ze dat bedoelen?) en dat er voor bestaande klanten nog een optie is om via referrals ook rente van 3% (tijdelijk) te krijgen:

https://youngtrader.nl/blog/sparen/3-procent-rente-bij-trade-republic/

• DjoeC
Novax schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 08:39:
"Spaaractie" van Revolut tot 31 mei: https://help.revolut.com/...estion-savings-challenge/

Hoop tekst maar het komt er op neer dat je een jaar lang minimaal €10 per week (automatisch) moet overmaken naar een Smart Saver Challenge-spaarrekening waarbij elke €1 een deelname is voor een prijstrekking van €100 per maand en een jaarlijkse prijs van €3,000.
Kansspelbelasting?

• Novax
  • Niet online
Voor die €100 hoef je geen kansspelbelasting te betalen, voor die €3000 betaalt Revolut het, https://www.revolut.com/n...s_Gamification_Challenge/

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:04
Valorian schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 08:47:
[...]

Inderdaad interessant. Op TR zie ik geen voorwaarden, maar elders vind ik informatie die suggereert dat er voor nieuwe klanten 'geen tijdlimiet' is (ik lees dat als 'blijvend 3% rente, maar kan mij bijna niet voorstellen dat ze dat bedoelen?) en dat er voor bestaande klanten nog een optie is om via referrals ook rente van 3% (tijdelijk) te krijgen:

https://youngtrader.nl/blog/sparen/3-procent-rente-bij-trade-republic/
Net een rekening geopend. Easy ! Net daglimiet bij ING verhoogd ( duurt 4 uur... ).

Maar nu de vraag wat kost het wederom opnemen ( overboeken ) naar diezelfde ING rekening ?

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
WiLLoW_TieN schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 11:59:
[...]

Net een rekening geopend. Easy ! Net daglimiet bij ING verhoogd ( duurt 4 uur... ).

Maar nu de vraag wat kost het wederom opnemen ( overboeken ) naar diezelfde ING rekening ?
Overboekingen van TR zijn jnstant tot een bedrag van 5k per transactie. Bij bedragen boven 5k kun je beter meerdere boekingen onder 5k doen.

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:31
WiLLoW_TieN schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 11:59:
[...]

Ik heb geen ervaring met TR, maar begrijp dat het eigenlijk een bank is waar je je geld heenzet om mee te beleggen. Wordt de rekening door de belastingdienst wel beschouwd als "Spaarrekening" (er even vanuitgaande dat je er dus spaargeld stalt, en er niet mee belegt)?

• Ceas
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 20-05 18:24
Garanti heeft haar rentes verhoogd.
Verhoogde Rentes klik

• tudeurnus
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01:02
Distingo wil bovenaan in Raisin staan en verhoogt per 15-5 spaarrente van 1,94% naar 1,96%

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:38
GroteVoet459 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 10:29:
Email van Santander - fusie met Openbank:

[...]

Dus even opletten als je bij zowel SCB als bij Openbank zit en de gezamelijke saldi over de €100K gaan ...
Zojuist mail gekregen over deze fusie.
Beste klant,   

Wij willen u graag informeren over een belangrijke ontwikkeling met betrekking tot uw bank.

Santander Consumer Finance S.A. en Open Bank, S.A. – beide volledig eigendom van Banco Santander, S.A. – worden samengevoegd tot één juridische entiteit. De overnemende vennootschap, Santander Consumer Finance S.A., neemt daarbij de naam over van Open Bank, S.A. Om die reden zal Santander Consumer Finance S.A. – Bijkantoor in België, zodra alles officieel is geregistreerd en gepubliceerd in België, verdergaan onder de naam Open Bank, S.A. – Bijkantoor in België.

Wat betekent dit concreet voor u?
Eigenlijk verandert er voor u niets:
  • Uw rekeningen en contracten blijven volledig hetzelfde.
  • Uw voorwaarden wijzigen niet.
  • Uw geld en persoonsgegevens blijven even goed beschermd.
  • U kunt blijven rekenen op dezelfde klantendienst en vertrouwde contactpunten. 
Ook de bescherming van uw spaargeld blijft ongewijzigd. Uw tegoeden blijven gegarandeerd tot €100.000 per persoon, per entiteit, volgens de wettelijke regeling.

Kortom: u blijft genieten van dezelfde dienstverlening en zekerheid zoals u die vandaag kent.

Mocht er in de toekomst nog iets veranderen, dan brengen wij u uiteraard tijdig op de hoogte.

Wilt u meer details bekijken? U kunt de algemene voorwaarden raadplegen (met de aangepaste naam) via onderstaande link

Met vriendelijke groet,
Uw  Santander Consumer Bank team

• Novax
  • Niet online
LongBowNL schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 19:08:
[...]

Zojuist mail gekregen over deze fusie.

[...]
Vreemd dat ze daar niet bij vertellen dat als je bij beide banken geld hebt dat de bescherming nu samen maximaal €100.000 totaal is.

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Novax schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 19:17:
[...]

Vreemd dat ze daar niet bij vertellen dat als je bij beide banken geld hebt dat de bescherming nu samen maximaal €100.000 totaal is.
Dit is niet het eerste mailtje wat gestuurd is. Er is (maand geleden ofzo) al mail gestuurd naar klanten die bij beide banken ingeschreven staan en daar is de gezamenlijke 100k wel genoemd.

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
Weet iemand hoe/waar je in de Openbank app kunt zien hoeveel rente je al opgebouwd hebt?

• W1ck1e
In een berichtje bij aanlog: onderhoud volgende week bij Yapi Kredi.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XeoqZsuA44bMmByCpUwcVYtBfQU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/b0PKEEBXukQn9FRlJ7fxZUOY.png?f=fotoalbum_large

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:56
Nougat schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 21:05:
Weet iemand hoe/waar je in de Openbank app kunt zien hoeveel rente je al opgebouwd hebt?

Die mogeliijkheid is er volgens mij niet. Vraag het eens in het Open Bank topic.

• Coffeeroam
Nougat schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 21:05:
Opgebouwde rente is niet zichtbaar in de app. Wel krijg je maandelijks je rente en een statement. Daar kun je het aan zien.

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:19
Heeft iemand ooit een accountoverzicht kunnen krijgen van Advanzia met naam en adres van rekeninghouder? Het is me echt een raadsel waarom zij dit als enige bank niet standaard zo vertrekken elke maand.

• Coffeeroam
Cyclonist schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 12:43:
Heeft iemand ooit een accountoverzicht kunnen krijgen van Advanzia met naam en adres van rekeninghouder? Het is me echt een raadsel waarom zij dit als enige bank niet standaard zo vertrekken elke maand.
Nee, maar je kunt wel in je webpagina naar je profiel gaan en kijken of je adres correct is.

Je kunt ook de Jahreszinsbescheinigung downloaden en op pagina 1 van dat document staat je adres, bovendien staat je adres óók op de pagina van de Kontostand op 31.12.2025.

Dat lijkt mij goed genoeg voor veel van de doeleinden waarvoor je het adres hetzelfde document als je rekeningnummer wil hebben.

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
W1ck1e schreef op maandag 11 mei 2026 @ 11:51:
Actie lijkt nu voorbij te zijn. 3 maanden wordt hier niet meer vermeld.

Iemand met voldoende saldo voor een nieuw deposito die kan zien of dit via de website/app nog wel mogelijk is?

• Hans Denhaag
  • Laatst online: 21:22
MartijnS72 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 10:54:
[...]

Iemand met voldoende saldo voor een nieuw deposito die kan zien of dit via de website/app nog wel mogelijk is?
Is nog mogelijk in de app.

Wiskunde is de taal van de natuur.

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:16
MartijnS72 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 10:54:
[...]

Klopt, online is het niet meer te zien maar via de app kan ie (nu nog) gekozen worden. Zojuist zelf afgesloten voor 3 maanden tegen 3%

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

• SanookH

SanookH

_/-\o_

Banca Sistema, met op dit moment de hoogste 1 jaars deposito zonder bronbelasting bij Raisin, verlaagt per 19 mei de rente voor 1 jaars deposito van 2,56% naar 2,51%.

Ik zoek nog iets voor een deposito die eind mei afloopt bij Raisin. Banco Progetto verlengen is niet meer mogelijk.

• W1ck1e
SanookH schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 13:32:
Banca Sistema, met op dit moment de hoogste 1 jaars deposito zonder bronbelasting bij Raisin, verlaagt per 19 mei de rente voor 1 jaars deposito van 2,56% naar 2,51%.

Ik zoek nog iets voor een deposito die eind mei afloopt bij Raisin. Banco Progetto verlengen is niet meer mogelijk.
2,11 nibc
2,45 ayvens
2,50 nexent
2,60 anadolu
2,65 yapi kredi
2,70 garanti

• RonaldABC
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:01
@SanookH De vraag is niet geheel duidelijk (binnen of buiten Raisin?). In ieder geval buiten Raisin geeft Bigbank op 1 jaar deposito 3%.

• SanookH

SanookH

_/-\o_

RonaldABC schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 14:12:
@SanookH De vraag is niet geheel duidelijk (binnen of buiten Raisin?). In ieder geval buiten Raisin geeft Bigbank op 1 jaar deposito 3%.
Niet perse binnen Raisin, maar 'probleem' is dat we net bij aflopen van deposito met vakantie zijn en ik er niet veel tijd aan wil besteden. Bigbank valt dan sowieso af omdat die aan de deur komen voor ID.

Garantibank zitten we al bij dus valt af. Dan blijft er 0,13% verschil over tussen Yapi Kredi en Raisin en Raisin is dan wel erg makkelijk te regelen.

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:44
SanookH schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 14:53:
[...]

Bigbank valt dan sowieso af omdat die aan de deur komen voor ID.
Wat is daar het probleem van? Proces is super eenvoudig

• W1ck1e
jan390 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 15:29:
[...]

Ik neem aan dat ze thuis langs komen, niet op het vakantieadres ;)

• jan390
W1ck1e schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 15:32:
[...]

Ik neem aan dat ze thuis langs komen, niet op het vakantieadres ;)
Dat zou dan wel weer een geweldige service zijn als ze dat zouden doen

• W1ck1e
jan390 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 15:39:
[...]

Dat zou dan wel weer een geweldige service zijn als ze dat zouden doen
Maar zinloos, want het gaat volgens mij ook het vaststellen van het woonadres.

• DjoeC
W1ck1e schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 15:44:
[...]

Hmm, aanwezig staat niet gelijk aan woonachtig.....

• SanookH

SanookH

_/-\o_

jan390 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 15:29:
[...]

Van mij mogen ze hoor! Porto in Portugal. :D

• jan390
[...]

Goh.

Als hij deze week nog niet op vakantie is, dan kan hij het deze week nog geregeld hebben bij Bigbank. Zoniet, dan inderdaad een andere bank of je schrijft het over na de vakantie.

• SanookH

SanookH

_/-\o_

jan390 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 15:55:
[...]

Goh.

Als hij deze week nog niet op vakantie is, dan kan hij het deze week nog geregeld hebben bij Bigbank. Zoniet, dan inderdaad een andere bank of je schrijft het over na de vakantie.
Situatie is wat complexer als het lijkt maar komt er op neer dat Bigbank regelen vóór mijn vakantie geen optie meer is en ik het niet 2 weken renteloos wil laten staan want dan is het rentevoordeel vergeleken met Raisin alweer verdwenen.

Dus kies ik voor het gemak om ergens 1 week voor het verlopen een nieuwe deposito bij raisin te openen dan heb ik er geen omkijken meer naar.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
[...]

Nee, daar gaat het niet om. BigBank geeft zelfs aan dat je kunt afspreken waar je maar wilt, dus ook op bv het werk.
Waar het om gaat is de ID controle. Daar waar andere banken een foto / video + selfie willen komt bij BigBank iemand langs die je fysiek identificeert. That's all.

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-05 10:04
Valorian schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 12:39:
[...]

Ik heb geen ervaring met TR, maar begrijp dat het eigenlijk een bank is waar je je geld heenzet om mee te beleggen. Wordt de rekening door de belastingdienst wel beschouwd als "Spaarrekening" (er even vanuitgaande dat je er dus spaargeld stalt, en er niet mee belegt)?
De TR rekening is gewoon een spaarrekening. Je geld komt bij een buitenlandse bank te staan. Je hebt ook inzage waar het komt te staan, bij mij stond het eerst bij Credit Agricole en nu bij Natixis, beide zijn banken. Bij mij is het in mijn aangifte gewoon als spaargeld opgenomen.

Boven een bepaald bedrag (100k?)komt het in een geldfonds en dan zou het een ander verhaal kunnen worden qua fiscaliteit maar ik heb dat nog niet meegemaakt.

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

• W1ck1e
elmerblues schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 08:20:
[...]

De TR rekening is gewoon een spaarrekening. Je geld komt bij een buitenlandse bank te staan. Je hebt ook inzage waar het komt te staan, bij mij stond het eerst bij Credit Agricole en nu bij Natixis, beide zijn banken. ...
Aangezien het geld bij TR niet bij een vaste bank staat kan het samen met eventueel saldo bij Scalable Capital bij een enkele bank boven de 100k dgs grens uit stijgen. Er is overlap.

@Valorian Meer informatie over TR kan je vinden in het TR draadje.

[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 16-05-2026 09:12 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:03

The Third Man

The Third Jellyfish

elmerblues schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 08:20:
[...]

De TR rekening is gewoon een spaarrekening. Je geld komt bij een buitenlandse bank te staan. Je hebt ook inzage waar het komt te staan, bij mij stond het eerst bij Credit Agricole en nu bij Natixis, beide zijn banken. Bij mij is het in mijn aangifte gewoon als spaargeld opgenomen.
Denk dat het wel belangrijk is om de nuance toe te voegen dat TR een beleggingsplatform is dat rente geeft op hun cashrekening. Veel andere beleggingsbrokers doen of deden dat ook, echter is het bij TR significant hoger. Dat kan je als spaarrekening gebruiken, maar dat maakt het nog niet “gewoon” een spaarrekening. Ook dat men partnerbanken gebruikt om het te stallen onderstreept dat het wezenlijk anders is dan een rekening bij de Santander of Garanti en dergelijke instellingen. Dat je iets effectief als iets anders kan gebruiken maakt het nog niet intern hetzelfde.

Daarnaast classificeert de belastingdienst niet iets als “spaargeld”, het classificeert enkel of het wel of niet belegd is. Immers als je 50k op je normale bankrekening hebt, dus niet op iets wat op sparen gericht is, is telt dat exact hetzelfde voor box3 dan of het bij Santander staat bijvoorbeeld. Dus ook bij TR wordt het simpelweg als niet-belegd vermogen gezien, zonder dat labeltje “spaar”. Dat is iets wat in de volksmond erop geplakt wordt als mensen het willen classificeren als opzijgezet-maar-niet-belegd of iets dergelijks.

[ Voor 21% gewijzigd door The Third Man op 16-05-2026 09:41 ]

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-05 10:04
Ik bedoelde het ook meer vanuit het perspectief vanuit de belastingdienst, dat was ook oorspronkelijk de vraag. Laat ik mijn opmerking 'De TR rekening is gewoon een spaarrekening' dan veranderen in 'de belastingdienst ziet niet belegd geld op TR gewoon als spaargeld'.

Dat het uiteindelijk bij partnerbanken wordt gestald en daardoor anders moet worden gezien (?) is in mijn ogen niet zo heel relevant. Feitelijk doet Raisin dat ook en daar bekijk je je gestalde geld dan ook niet vanuit een ander perspectief.

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:03

The Third Man

The Third Jellyfish

@elmerblues maar dat is het punt juist, vanuit het perspectief van de belastingdienst is er geen categorie “spaargeld”, zij kennen slechts dan wel belegd, dan wel niet belegd vermogen. Of dat op een betaalrekening staat, spaarrekening of wat dan ook is voor hen irrelevant.

De TR rekening is gewoon een geldrekening, meer niet. Sparen is wat je er kan doen, het is het niet. Er is ook gewoon een grote groep TR gebruikers die er beleggen en wat buffer in de geldrekening houden.

• Timberly2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-05 06:19
W1ck1e schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 13:59:
[...]

2,11 nibc
2,45 ayvens
2,50 nexent
2,60 anadolu
2,65 yapi kredi
2,70 garanti
Argenta 2,5% voor 1 jaar.

Klarna 2,60%. Maar Argenta meest degelijke van het hele rijtje.

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:56
Timberly2 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 08:26:
[...]

Waarom? Alle genoemde banken, behalve Argenta, vallen onder het Nederlandse garantiestelsel.

[ Voor 16% gewijzigd door devriesjande op 17-05-2026 08:54 ]

• W1ck1e
Timberly2 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 08:26:
[...]

Ik spaar al 18 jaar bij garanti, en andere. Waarom zijn die minder degelijk dan Argenta ?

• Timberly2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-05 06:19
W1ck1e schreef op zondag 17 mei 2026 @ 08:56:
[...]

Ik spaar al 18 jaar bij garanti, en andere. Waarom zijn die minder degelijk dan Argenta ?
Argenta heeft een CET1 eigen vermogen solvabiliteitsratio van 32,1%. Garantibank heeft 23-24% de Nederlandse NV. En dat is ook nog zeer degelijk. Ik trek mijn opmerking terug, mbt garantibank. Yapi kredi kan ik slecht vinden, maar lijkt 10% of lager. Aantal scoren echt lager dan de degelijke banken, en als je boven de dgs zit dan is dat wel degelijk relevant of ze hoog scoren op eigen vermogen versus vreemd (wat cet1 eigenlijk is) en of het systeemrelevante banken zijn, wat Argenta wel weer is in België en de andere uit dit lijstje niet (Klarna natuurlijk ook.niet).

• W1ck1e
Timberly2 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:01:
[...]

Argenta heeft een CET1 eigen vermogen solvabiliteitsratio van 32,1%. Garantibank heeft 23-24% de Nederlandse NV. En dat is ook nog zeer degelijk. Ik trek mijn opmerking terug, mbt garantibank. Yapi kredi kan ik slecht vinden, maar lijkt 10% of lager. Aantal scoren echt lager dan de degelijke banken, en als je boven de dgs zit dan is dat wel degelijk relevant of ze hoog scoren op eigen vermogen versus vreemd (wat cet1 eigenlijk is) en of het systeemrelevante banken zijn, wat Argenta wel weer is in België en de andere uit dit lijstje niet (Klarna natuurlijk ook.niet).
Bij alle banken let ik er op dat ik binnen het DGS bedrag blijf met saldo & toekomstige opgebouwde rente. Geen enkel rente verschil is voor mij reden om hier van af te wijken. Ik ga mij niet verdiepen in de degelijkheid van de banken, ik kom toch niet alles te weten. Ik spaar sinds 2006 bij kleine Nederlandse banken. Nog steeds naar alle tevredenheid.

• demonk
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-05 12:33
Toch maar even reageren ivm Santander....wellicht helpend voor iemand die dezelfde error krijgt.

2x een rekening geopend bij Santander. De eerste keer geen probleem.
De tweede keer een foutmelding, bij een poging het contract te onderteken. Dit is een vereiste om de rekening te openen.
Na het indrukken van de knop "ondertekenen", kreeg ik de volgende error, in mijn webbrowser:
Er is een fout opgetreden. Probeer het later nog eens. (Code: icr)/
Latere pogingen zijn ook zonder succes.

De helpdesk meldt dat dit een bekend probleem is, maar nog niet opgelost is door de technische afdeling.
Oplossing 1: Contract uitprinten en opsturen.
Oplossing 2 Aanvraag laten verwijderen (cancelen) en opnieuw een aanvraag tot opening ve rekening doen.

Voor oplossing 2 gekozen en de helpdesk verzocht de aanvraag te verwijderen. Dit kan even duren. Bij mij duurde het niet lang...10 minuten ofzo. Je krijgt een bevestigings-mail: "De opening van uw spaarrekening werd geannuleerd". Hierna kun je opnieuw de aanvraag doen (inclusief video-id)
Het ondertekenen lukt nu wel. Vervolgens kun je inloggen en zie je de status van het aanvraag-proces.
Step1. Was bij mij groen en met een vinkje gemarkeerd. Step2. Was nog rood en betrof het ondertekenen. Step3 betreft het activeren (feitelijk een klein bedrag overboeken).

gezien mijn eerdere ervaring in de IT-uitvoering, en in de wetenschap dat de ondertekening wel was gelukt, vermoede ik, dat de status van step2 wat achterliep op de werkelijkheid. En dat klopt...na wat uurtjes wachten, werd de status van step2 ook groen en melde dat het contract was ondertekend.
Bij stap3 (bij mijn eerdere ervaring), na het activeren van de rekening door een kleine overboeking, werd het rente-percentage 2% vermeld. (het normale rente percentage). Ook daar...even geduld hebben...even later wordt het aangepast naar 2,8%.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
demonk schreef op maandag 18 mei 2026 @ 20:47:
Toch maar even reageren ivm Santander....wellicht helpend voor iemand die dezelfde error krijgt.

2x een rekening geopend bij Santander. De eerste keer geen probleem.
De tweede keer een foutmelding, bij een poging het contract te onderteken. Dit is een vereiste om de rekening te openen.
Na het indrukken van de knop "ondertekenen", kreeg ik de volgende error, in mijn webbrowser:
Er is een fout opgetreden. Probeer het later nog eens. (Code: icr)/
Latere pogingen zijn ook zonder succes.

De helpdesk meldt dat dit een bekend probleem is, maar nog niet opgelost is door de technische afdeling.
Oplossing 1: Contract uitprinten en opsturen.
Oplossing 2 Aanvraag laten verwijderen (cancelen) en opnieuw een aanvraag tot opening ve rekening doen.

Voor oplossing 2 gekozen en de helpdesk verzocht de aanvraag te verwijderen. Dit kan even duren. Bij mij duurde het niet lang...10 minuten ofzo. Je krijgt een bevestigings-mail: "De opening van uw spaarrekening werd geannuleerd". Hierna kun je opnieuw de aanvraag doen (inclusief video-id)
Het ondertekenen lukt nu wel. Vervolgens kun je inloggen en zie je de status van het aanvraag-proces.
Step1. Was bij mij groen en met een vinkje gemarkeerd. Step2. Was nog rood en betrof het ondertekenen. Step3 betreft het activeren (feitelijk een klein bedrag overboeken).

gezien mijn eerdere ervaring in de IT-uitvoering, en in de wetenschap dat de ondertekening wel was gelukt, vermoede ik, dat de status van step2 wat achterliep op de werkelijkheid. En dat klopt...na wat uurtjes wachten, werd de status van step2 ook groen en melde dat het contract was ondertekend.
Bij stap3 (bij mijn eerdere ervaring), na het activeren van de rekening door een kleine overboeking, werd het rente-percentage 2% vermeld. (het normale rente percentage). Ook daar...even geduld hebben...even later wordt het aangepast naar 2,8%.
Ik had destijds ook problemen, code crr volgens mij. Uiteindelijk na een paar dagen nogmaals geprobeerd toen ging het wel goed.

• Hubanl
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21-05 13:04
Centraal beheer 3mnd deposito tegen 3% is nog steeds af te sluiten via de app, ook al is deze uit dit lijstje verwijderd Depositorente - RenteVast Rekening - Sparen bij Centraal Beheer - Centraal Beheer

• waalkachel2
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 20-05 08:39
Hubanl schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 11:24:
Centraal beheer 3mnd deposito tegen 3% is nog steeds af te sluiten via de app, ook al is deze uit dit lijstje verwijderd Depositorente - RenteVast Rekening - Sparen bij Centraal Beheer - Centraal Beheer
Is er ook een manier om dit te zien zonder dat je minimaal €500 op je rente plus rekening hebt staan?

• W1ck1e
waalkachel2 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 12:56:
[...]

Is er ook een manier om dit te zien zonder dat je minimaal €500 op je rente plus rekening hebt staan?
Ik vind het erger dat het alleen via de app mogelijk is, lijkt het. @Hubanl

• Novax
  • Niet online
W1ck1e schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 13:00:
Ik vind het erger dat het alleen via de app mogelijk is, lijkt het. @Hubanl
Gisteren nog kunnen afsluiten via de website. Maar het lijkt er op dat ze het op elk moment kunnen verwijderen (zowel app als website).

• Novax
  • Niet online
Hier staat overigens dat de 3% actie is afgelopen: https://www.centraalbehee...ening/voorwaarden-en-meer
*Deze actie is afgelopen. Je kunt niet meer kiezen voor een actiedeposito met een looptijd van 3 maanden.

• Hendriks1
  • Laatst online: 00:40
Rond 1700 uur kon het via de app nog. Geen idee hoe het nu is, aangezien je dat alleen kan zien als je saldo op de flexibele rekening boven de 500 euro is (en ik heb het uiteraard op de deposito staan)

Mvg

Hendriks

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ja ja, alweer een vraag over Advanzia. Recent heb ik opnieuw een Advanzia rekening geopend. Omdat dat nogal lang duurde heb ik ondertussen van een actietarief bij een andere bank gebruik gemaakt. De Advanzia rekening is daarmee een beetje overbodig geworden en vraag me af hoe dat zit met de geldigheidsduur van het actietarief.

De actierente voor nieuwe klanten gaat pas in op het moment dat ik minimaal 5k stort. Het liefst aan het begin van een maand. Is dat ook mogelijk als ik de keuze maak pas over 2 maanden (of later) die >5k te storten? Dus tegen het dan geldende actietarief van Advanzia en bijna 4 maanden rente? Of heffen ze het account automatisch op als ik daar een paar maanden niets mee doe? Heeft iemand hier ervaring mee?

[ Voor 3% gewijzigd door Bar_en_boos op 20-05-2026 12:05 ]

• Hubanl
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21-05 13:04
Centraal beheer 3mnd tegen 3% is nu helaas niet meer af te sluiten via de app.

• hherrie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:16
Vanmorgen deed ik nog een poging, maar helaas: het is niet meer mogelijk om in de app van Centraal Beheer een deposito af te sluiten voor 3 maanden tegen 3%.

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:40
NIBC gaat weer sleutelen aan de voorwaarden:
Op 20 juni 2026 passen wij de Voorwaarden Sparen aan. Hieronder leest u de belangrijkste aanpassingen.

Wat hebben wij aangepast?
In de inleiding wordt toegelicht welke spaarproducten onder de Voorwaarden Sparen vallen (spaarrekening, kwartaalspaarrekening en termijndeposito) en wat de aard is van de dienstverlening van NIBC. Daarnaast zijn de contactgegevens van de toezichthouders De Nederlandsche Bank (DNB) en de Autoriteit Financiële Markten (AFM) opgenomen.

Artikel 1.1 – Een spaarrekening openen
In dit artikel is nu opgenomen dat het openen van een spaarrekening kosteloos is en dat uw tegenrekening een Nederlands IBAN moet hebben.

Artikel 1.9 – Machtigen
Wij hebben toegevoegd dat NIBC een verzoek tot machtiging mag weigeren.

Artikel 1.11 – Uw spaarrekening beëindigen
Het beëindigen van een spaarrekening was altijd al gratis. Dit hebben wij nu ook opgenomen in de voorwaarden. Daarnaast hebben we toegevoegd dat NIBC een spaarrekening zelf kan beëindigen en daarbij op verzoek toelichting kan geven.

Artikel 4 – Risico’s en het depositogarantiestelsel
Sparen kent een (beperkt) risico, dat vermelden we nu in de voorwaarden. Ook hebben wij toegevoegd dat NIBC geen advies geeft en niet beoordeelt of een spaarproduct aansluit bij uw persoonlijke situatie.

Artikel 2.2 – Bedenktijd van 14 dagen en ontbindingsfunctie
De uitleg over de bedenktijd van 14 dagen is aangevuld met informatie over hoe u een termijndeposito binnen deze periode kunt beëindigen.

Artikel 9 – Slotbepalingen
In de voorwaarden is opgenomen dat NIBC met klanten communiceert in de Nederlandse taal. Ook is toegevoegd welk recht van toepassing is en welke rechter bevoegd is bij eventuele geschillen.

Overig
Een aantal tekstverbeteringen.
Bron: https://nibc.nl/media/z4knypan/voorwaarden-sparen-juni-2026.pdf

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:40
Inmiddels is dit de werkende FAQ over de overname van NIBC door ABNAMRO: https://nibc.nl/particuli.../sparen/overname-abn-amro

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 00:11
GroteVoet459 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 12:12:
Top 15 Vrij Opneembaar op dit moment (inclusief aangekondigde wijzigingen):
Consorsbank (3 mnd) — 3,40% / 0,80% ==
Consorsbank is beter geworden. De garantie geldt inmiddels voor 5 maanden.

https://www.consorsbank.de/web/Sparen-Anlegen/Sparen/Tagesgeld?icid=WEB-1296

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:36

FreakNL

Well do ya punk?

hherrie schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 12:07:
Vanmorgen deed ik nog een poging, maar helaas: het is niet meer mogelijk om in de app van Centraal Beheer een deposito af te sluiten voor 3 maanden tegen 3%.
Zat er toch wel in he.

Die van mij loopt nog 10 juli. Garanti heb ik ook een pluk staan tegen 2.8% (nieuwe klanten actie). Maar dat loopt 19 augustus af.

Ik ga tegen die tijd wel weer verder kijken. Doel is om het toch wel ( kortlopend ) ergens te hebben staan tegen +- 3%.

Heb uiteraard ook nog een pluk bij twee systeembanken staan maar het meerendeel schuif ik alle kanten op voor de rente haha …

Beleg ook en crypto ook maar deze pluk staat daar los van.

• W1ck1e
FreakNL schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 18:48:
[...]

Zat er toch wel in he.

Die van mij loopt nog 10 juli. Garanti heb ik ook een pluk staan tegen 2.8% (nieuwe klanten actie). Maar dat loopt 19 augustus af.

Ik ga tegen die tijd wel weer verder kijken. Doel is om het toch wel ( kortlopend ) ergens te hebben staan tegen +- 3%.

Heb uiteraard ook nog een pluk bij twee systeembanken staan maar het meerendeel schuif ik alle kanten op voor de rente haha …

Beleg ook en crypto ook maar deze pluk staat daar los van.
Wellicht is TR iets voor je. 3% vrij opneembaar. Kijk in het TR draadje.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:36

FreakNL

Well do ya punk?

Daar ben ik al klant dus dat werkt niet haha

• Coffeeroam
Ter info: helaas wil Consors een nog lopende aktierente niet verlengen van 3 naar 5 maanden. Als je nét eentje geopend hebt dan heb je dus pech en het blijft bij 3 maanden. Heb het gevraagd, maar nee dus. Alleen voor nu geopende nieuwe Tagesgeld rekeningen.

• Coffeeroam
.

[ Voor 99% gewijzigd door Coffeeroam op 21-05-2026 12:03 ]

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:29
hherrie schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 12:07:
Nu menigeen zijn vakantie geld krijgt azen diverse banken op het spaargeld. ASN heeft nu weer een actie dat je dit keer 25€ kunt verdienen als je daar een spaarrekening opent en 1500€ drie maanden laat staan.

Ook bij NIBC kun je 25€ verdienen door een spaarrekening te openen en 500€ te storten.

[ Voor 8% gewijzigd door Datisraar op 21-05-2026 16:30 ]

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22:54
Zojuist een email van NIBC ontvangen: NIBC verhoogd per vandaag de rente voor haar termijndepositos.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uqaRL1vOd2klQMVb8KJWuzjBLhI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FNFpNZTmBlc3uE4qkJlNjx4s.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 195 196 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling