Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 16-05 14:47
Hoe zit het eigenlijk met bronbelasting bij Concorsbank?
Kun je daar vrijstelling bij de bank voor vragen of doen ze dat vanzelf al op grond van je woonplaats/ID?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:58
Coffeeroam schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:18:
Kun je daar vrijstelling bij de bank voor vragen of doen ze dat vanzelf al op grond van je woonplaats/ID?
Zoek anders zelf even op Consorsbank ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
W1ck1e schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:22:
[...]

Zoek anders zelf even op Consorsbank ;)
Daar had ik natuurlijk dus eerst naar gezocht op hun website en kon ik natuurlijk niets over vinden, anders had ik de vraag hier niet gesteld.

Hoop alsnog dat iemand met een Concorsbank rekening gaat antwoorden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
W1ck1e schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:22:
[...]Zoek anders zelf even op Consorsbank ;)
Jammer dat dit forum geen duimpje naar beneden heeft,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans Denhaag
  • Laatst online: 20:52
Je kunt op dit forum naar consorsbank zoeken.
Bovenin zit een zoekvak.

[ Voor 15% gewijzigd door Hans Denhaag op 12-05-2025 13:24 ]

Wiskunde is de taal van de natuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
@Coffeeroam @Harry720A
Dan moet je de naam van de bank wel goed schrijven.
Dus zo: conSorsbank Of op "consors" zonder bank. Dank @GroteVoet459

[ Voor 12% gewijzigd door W1ck1e op 12-05-2025 13:48 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:33
Coffeeroam schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:18:
Weet dat dit een dooddoener is, maar zoeken in dit forum naar "consors bronbelasting" levert binnen 1 minuut het antwoord dat je wilt, bij voorbeeld: Hansi55 in "Het spaartopic - Deel 4"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GroteVoet459
Harry720A schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:22:
[...]
Jammer dat dit forum geen duimpje naar beneden heeft,
Die kunnen we dan ook gebruiken voor vragen die steeds weer terug komen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
GroteVoet459 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:45:
[...]Die kunnen we dan ook gebruiken voor vragen die steeds weer terug komen :+
Je kunt dan ook gewoon een link of aanwijzing leveren aan degene die hulp zoekt. Dat is sneller en gastvrijer dan een beetje verveeld te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Harry720A schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:52:
[...]
Je kunt dan ook gewoon een link of aanwijzing leveren aan degene die hulp zoekt. Dat is sneller en gastvrijer dan een beetje verveeld te doen.
"Zoek anders zelf even op Consorsbank ;)" is volgens mij een aanwijzing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
5 inzendingen verder.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jerra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07:09

Jerra

Beunhaas in wording

Jammer dat het je niet aan staat Harry, maar het zijn nou eenmaal hele normale forum regels om te volgen. Eerst zoeken en dan pas (na)vragen, anders loopt simpelweg alle kennis en geïnteresseerden continu weg.

Dit is echt niet alleen zo op een tweakers forum, of specifiek dit topic.

Hoekwoning (130m2, geïsoleerde zolder en HR++) '73 gasloos sinds 12-2024; Adlar Aurora II 6kW, Hewalex PCWU met 300L vat, 4200wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Harry720A schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:09:
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel.
Lijkt me weinig doms aan om iemand helpen het zelf te ontdekken. Give a man a fish, and you feed him for a day. Teach a man to fish, and you feed him for a lifetime. Als je vis voor je gepresenteerd wilt hebben kan je dat tegen betaling bij de visboer krijgen, daar zit de kneep waarom 'geef gewoon een link en doe niet verveeld' niet op z'n plaats is op een gratis forum.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coffeeroam
W1ck1e schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:28:
@Coffeeroam @Harry720A
Dan moet je de naam van de bank wel goed schrijven.
Dus zo: conSorsbank Of op "consors" zonder bank. Dank @GroteVoet459
Dank je, dat hielp, ik had een spelfout gemaakt. Ik had op het forum gezocht naar concorsbank. Vond ook heel wat vermeldingen en daardoor kom je niet op het idee dat het fout gespeld was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 13-05 21:09
Her blijft wel opletten in Nederland spaarland. Prima al die rente verlagingen mededelingen hier, maar de rente acties verdienen wat meer aandacht. Heb ik net tijdelijk rente bij dhb bank voor 2,15%, kunnen we alles weer verplaatsen naar ‘Garantie bank’ voor 3 maanden 2,80%. We hebben er bijna een dagtaak aan om alles bij te houden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
GroteVoet459 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:44:
[...]

Weet dat dit een dooddoener is, maar zoeken in dit forum naar "consors bronbelasting" levert binnen 1 minuut het antwoord dat je wilt, bij voorbeeld: Hansi55 in "Het spaartopic - Deel 4"
Dank je, dat hielp ook. Helaas was deze post niet opgekomen met de zoekterm "Consorsbank".
Er blijkt zoveel mee aan de hand dat een pinned post over deze bank geen overbodige luxe zou zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
Datisraar schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:16:
Her blijft wel opletten in Nederland spaarland. Prima al die rente verlagingen mededelingen hier, maar de rente acties verdienen wat meer aandacht. Heb ik net tijdelijk rente bij dhb bank voor 2,15%, kunnen we alles weer verplaatsen naar ‘Garantie bank’ voor 3 maanden 2,80%. We hebben er bijna een dagtaak aan om alles bij te houden .
Waarbij je natuurlijk "Garantibank" bedoelt. ;)
The devil is in the details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
W1ck1e schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:21:
[...]

Waarbij je natuurlijk "Garantibank" bedoelt. ;)
The devil is in the details
Daarom tussen haakjes 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Datisraar schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:16:
Die DHB Welkom is pas 2,15% sinds 23-Apr (was daarvoor 2,30%). Deze bank staat bijna nooit in de top qua rente.
De huidige Garanti Nieuwe Spaarder is al sinds 04-Apr 2,80% (was daarvoor 3,05%). Staat bijna continu in de top. Maar uiteraard niet voor iedereen beschikbaar (om het jaar weer ...).

Je moet even kijken op het moment van openen wat de beste optie is - zowel hier als op de diverse vergelijkingssites (zie TS).

En dan nog - soms heb je de dag na het afsluiten van een deposito een beter optie en dan valt er weinig te verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
GroteVoet459 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:33:
...
De huidige Garanti Nieuwe Spaarder is al sinds 04-Apr 2,80% (was daarvoor 3,05%). Staat bijna continu in de top. Maar uiteraard niet voor iedereen beschikbaar (om het jaar weer ...).
...
Garantibank heeft wel ook acties voor spaarders die niet de moeite nemen om de rekening op te zeggen en later weer te openen.

Als ik mij niet vergis is soms een belletje genoeg. En, wel zeker, hebben ze ook acties gehad gebaseerd op extra saldo vergeleken met dat van een eerdere datum.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:25
Zojuist een Klarna Flex account geopend.
Ik las in dit topic dat je niet rechtstreeks naar dat account kon storten, dat kan nu in elk geval wel, dit account heeft een eigen IBAN. Terugstorten moet wel via je Klarna Wallet.
Daarnaast: van Revolut naar Klarna ging instant, zoals hier al eerder vermeld. Van Klarna terug naar Revolut ging echter ook instant, in tegenstelling tot de eerdere ervaringen hier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1ck1e
Raymon89 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:04:
Zojuist een Klarna Flex account geopend.
Ik las in dit topic dat je niet rechtstreeks naar dat account kon storten, dat kan nu in elk geval wel, dit account heeft een eigen IBAN.
...
Je kon in dit topic ook al lezen dat het wel kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20:46
Zojuist email van Raisin ontvangen voor een tijdelijke refer a friend actie:

Geachte spaarder,

Een gedeelde vreugde is een dubbele vreugde: beveel Raisin nu aan en ontvang tijdelijk een bonus tot wel € 200! De succesvol doorverwezen klant ontvangt een bonus van gelijke hoogte.

Wacht niet te lang – deze actie loopt nog t/m 30 juni 2025!

Met vriendelijke groet,

Uw Raisin team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsLuke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-05 19:35
mpandroid schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 18:28:

Geachte spaarder,

Een gedeelde vreugde is een dubbele vreugde: beveel Raisin nu aan en ontvang tijdelijk een bonus tot wel € 200! De succesvol doorverwezen klant ontvangt een bonus van gelijke hoogte.

Met vriendelijke groet,

Uw Raisin team
Tot wel......wat is het addertje? Minimaal een bepaalde inleg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waalkachel2
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 16-05 15:04
Raymon89 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:04:
Van Klarna terug naar Revolut ging echter ook instant, in tegenstelling tot de eerdere ervaringen hier.
Lukt dat bij jou ook na kantooruren, bij mij via ING, blijft het elke keer hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:37
ThijsLuke schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 19:35:
[...]

Tot wel......wat is het addertje? Minimaal een bepaalde inleg?
50 euro bij een inleg tussen 5 en 25k
100 euro tussen 25k en 50k
200 euro bij 50k of meer.

Allen voor minimaal 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
waalkachel2 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 20:06:
[...]

Lukt dat bij jou ook na kantooruren, bij mij via ING, blijft het elke keer hangen.
Ligt aan ING. Klarna geeft Zweedse ibans uit, en is ING een van de weinige banken in Nederland die nog niet aan Instant Payment doet naar buitenlandse banken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:33
Ik was blij dat eindelijk mijn Advanzia rekening geopend was... Maar toen ik dan in die online banking omgeving kwam had ik geen zin meer om mijn geld erheen te verhuizen. Ik weet niet hoe dat komt. Heel gek. Toen ik ingelogd was en wat aan het klikken was schoot me binnen, ik heb ook nog Bunq met 2,51% rente met wel een goede app en ook nog in NL.
Natuurlijk, Advanzia is nog hoger met 2,72% maar de trage transacties en geen app geven me niet zo'n fijn gevoel. Ik mis een beetje een soort 'transparantie'.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• wibblemoo
Geestig dat je dan naar Bunq uitwijkt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-05 17:06
Trishul schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 22:46:
Ik was blij dat eindelijk mijn Advanzia rekening geopend was... Maar toen ik dan in die online banking omgeving kwam had ik geen zin meer om mijn geld erheen te verhuizen.
Ah je had het vorige bankportaal van Advanzia eens moeten zien.. :+ Ben blij dat ik daar nooit zwaar aan heb getild, want dan was ik aardig wat rente misgelopen. Ik zou het nog eens heroverwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20:48
.

[ Voor 99% gewijzigd door Rubbergrover1 op 14-05-2025 06:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niefnief
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-05 13:06
wibblemoo schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 20:43:
[...]

50 euro bij een inleg tussen 5 en 25k
100 euro tussen 25k en 50k
200 euro bij 50k of meer.

Allen voor minimaal 6 maanden.
Dat klinkt interessant voor mij: Ik heb 50K staan bij Distingo via Raisin. Dus als ik mijn vrouw aanmeldt via de link (met een apart/ander tegenrekeningnummer voor de zekerheid), de 50K weghaal van mijn Distingo "account" en dat bedrag via mijn vrouw bij Distingo neerzet (voor minimaal 6 maanden), dan kijgen we allebei 200 euro (400 in totaal) ? Mijn vrouw heeft nog nooit een Raisin account gehad. Dan mis ik weliswaar een aantal dagen rente op de Distingo rekening, maar dat weegt zeker niet op tegen die 400 euro. Klinkt bijna te mooi om waar te zijn, maar ik kan verder geen voorwaarden ontdekken dat dit niet is toegestaan. Of ziet iemand anders hier nog zaken die ik over het hoofd zie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Volgens mij moet dat werken. Er zijn geloof ik meer mensen die met hun partner op hetzelfde adres van de referral actie gebruik hebben gemaakt. Als je toch 6 maanden doet, zou ik voor een vast deposito gaan en geen flexibele spaarrekening, overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Nu online
mpandroid schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 18:28:

Geachte spaarder,

Met vriendelijke groet,

Uw Raisin team
Leuk zo'n promotionele mail (die ik overigens niet heb gehad). Ik krijg alleen maar dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VQLmhC9t2ODRg1gCOVRzHNpyTqM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/P22p6ClZ1PxYAQfIlAxR7LTS.png?f=fotoalbum_large

:P

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
niefnief schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 08:57:
[...]

Dat klinkt interessant voor mij: Ik heb 50K staan bij Distingo via Raisin. Dus als ik mijn vrouw aanmeldt via de link (met een apart/ander tegenrekeningnummer voor de zekerheid), de 50K weghaal van mijn Distingo "account" en dat bedrag via mijn vrouw bij Distingo neerzet (voor minimaal 6 maanden), dan kijgen we allebei 200 euro (400 in totaal) ? Mijn vrouw heeft nog nooit een Raisin account gehad. Dan mis ik weliswaar een aantal dagen rente op de Distingo rekening, maar dat weegt zeker niet op tegen die 400 euro. Klinkt bijna te mooi om waar te zijn, maar ik kan verder geen voorwaarden ontdekken dat dit niet is toegestaan. Of ziet iemand anders hier nog zaken die ik over het hoofd zie ?
Deze actie heeft Raisin al een paar keer gehad. Ik heb er zelf ook gebruik van gemaakt (niet op jouw manier maar ik zie verder geen voorwaarden dat wat jij wilt niet zou mogen). Ik heb toen wel een 6 maanden deposito genomen want dan heb je een hogere rente en de bonus wordt al binnen 14 dagen uitgekeerd. Je mag sowieso al niet onder de 50.000 komen in die 6 maanden. Enige voordeel van een variabele rekening is dat je het geld nog weg kan halen als je het (in noodgevallen) echt nodig hebt maar dan vervalt uiteraard de bonus.

Zorg er wel voor dat je vrouw eerst registreert via jouw link zonder al direct een spaarproduct te openen en dat ze eerst een e-mail krijgt met zoiets als "Succesvol geregistreerd via verwijslink". En ga je toch voor een variabele rekening open die dan direct met 50k als openingsbedrag en zet het er niet in stapjes op want dan vervalt de bonus omdat je onder de 50k bent gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luccia
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 16-05 11:12
Slappyjoez schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:40:
[...]

Leuk zo'n promotionele mail (die ik overigens niet heb gehad). Ik krijg alleen maar dit:
[Afbeelding]

:P
Dan heb je je waarschijnlijk niet aangemeld voor de nieuwsbrief, maar alleen service updates aan staan. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gGQq2w893m_s5MNUbQjc_z7fcbc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fNELIoN8vHZX6rFW5AYjxUnY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cindy79
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 14-05 13:40
Even een check.

Ik heb tot 22 mei een deposito lopen van Klarna voor een half jaar 5000€.
Dat was mijn 1e proef met Raisin.

Nu krijg ik steeds of ik wil verlengen,
Geen idee hoe de rente staat.

Maar als ik niks doe dan word het op mn rekening gestort incl de bonus van 50 euro,( was aanmeldbonus ) en de rente

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Cindy79 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:41:
Even een check.

Maar als ik niks doe dan word het op mn rekening gestort incl de bonus van 50 euro,( was aanmeldbonus ) en de rente

Alvast bedankt
Dat staat gewoon op de website: https://www.klarna.com/nl/vaste-rekening/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
De bonus zou al bijgeschreven moeten zijn als het een 6 maand deposito is, en je je hebt aangemeld via een referral link. Zo niet, zou ik even een mailtje wagen en vragen naar de status. Als je niets doet, moet je even checken of 'automatisch verlengen' uit staat voor dit deposito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cindy79
Dankje wel voor je bericht.

Ik moest het doorgeven of ik wilde verlengen, maar heb nog niks gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cindy79
Ik heb even gebeld, en de zodra ik niet wil verlengen, word het naar mn tegen rekening geboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:12

Fanta

FordPerformance™️

Cindy79 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:41:
Even een check.

Alvast bedankt
Wat is je vraag?

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Inmiddels beantwoord. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Trishul schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 22:46:
Ik was blij dat eindelijk mijn Advanzia rekening geopend was... Maar toen ik dan in die online banking omgeving kwam had ik geen zin meer om mijn geld erheen te verhuizen. Ik weet niet hoe dat komt. Heel gek. Toen ik ingelogd was en wat aan het klikken was schoot me binnen, ik heb ook nog Bunq met 2,51% rente met wel een goede app en ook nog in NL.
Natuurlijk, Advanzia is nog hoger met 2,72% maar de trage transacties en geen app geven me niet zo'n fijn gevoel. Ik mis een beetje een soort 'transparantie'.
Bunq transparant?? Vergeet niet dat Bunq elk moment die 2.51% kan verlagen en dat je bij Advanzia wél met zekerheid de rente 2.73% houdt gedurende tenminste 3 maanden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 05:57
Bunq: Vanwege recente veranderingen op de markt en renteverlagingen door de Europese Centrale Bank (ECB), passen we onze rentetarieven aan.

Vanaf 20 mei 2025, zijn de nieuwe rentetarieven als volgt:
MassInterest basisrente: 1,51%
MassInterest bonusrente: 2,26%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
rechtsherstel schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 14:14:
Bunq: Vanwege recente veranderingen op de markt en renteverlagingen door de Europese Centrale Bank (ECB), passen we onze rentetarieven aan.

Vanaf 20 mei 2025, zijn de nieuwe rentetarieven als volgt:
MassInterest basisrente: 1,51%
MassInterest bonusrente: 2,26%
Dat bedoel ik dus. En dat kan ook zomaar nog een keer gebeuren tijdens de actieperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Coffeeroam schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 14:11:
[...]

Bunq transparant?? Vergeet niet dat Bunq elk moment die 2.51% kan verlagen en dat je bij Advanzia wél met zekerheid de rente 2.73% houdt gedurende tenminste 3 maanden.
Ik zeg niet dat Bunq transparant is natuurlijk...
Overigens ontving ik zojuist ook een email van Bunq over die verlaging, dus die is ondertussen minder interessant geworden.

Even kijken wat ik ga doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-05 18:31
GroteVoet459 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:06:
[...]

Normaliter is het inderdaad 1 á 2 werkdagen, dus vanaf woensdag is redelijk lang.
Voor mij gevoel doet Raisin alles rond het middaguur, dus misschien later vandaag nog binnen, of morgen.

Aangekondigde dalingen bij Raisin (via de site) op de spaarrekeningen:

13-Mei
Morrow Bank naar 2,00% (-0,10%)

14-Mei
TF Bank naar 2,18% (-0,07%)
Banca CF (wekelijks) naar 2,20% (-0,05%)

15-Mei
Imprebanca (4 dagen) naar 2,00% (-0,20%)

16-Mei
Banca Progetto (4 dagen) naar 2,35% (-0,05%)
Nog steeds niks binnen. Nu maar een ticket aangemaakt bij Raisin.

Ben benieuwd wat er gebeurd kan zijn..

Edit: lol het is binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:24
Trishul schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 15:05:
[...]

Overigens ontving ik zojuist ook een email van Bunq over die verlaging, dus die is ondertussen minder interessant geworden.

Kies gewoon een bank met een goed track record, zowel qua rente als "ervaring" en zet het daar. Als je Bunq gisteren prima vond is het dat nu ook nog. Ja, de rente gaat omlaag, maar dat geldt voor ze allemaal en dan blijf je bezig.

Heb je Klarna en Santander Consumer Bank ook al overwogen? Ervaringen daarmee zijn in dit topic gewoon prima en de rente van SBC is al meer dan een jaar redelijk bovenas te vinden (maar niet perse de hoogste) en Klarna is relatief nieuw en volgt tot nu tor de ECB rente (momenteel zelfs hoger dan dat). En zeker Klarna open je binnen 10 minuten of zo en met instant payments in en uit heb je het geld er zo op staan en ook weer er af gehaald als dat nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:38

sanook

_/-\o_

Trishul schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 15:05:
[...]

Niks mis met Advanzia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
RobertMe schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 15:26:
[...]

Kies gewoon een bank met een goed track record, zowel qua rente als "ervaring" en zet het daar. Als je Bunq gisteren prima vond is het dat nu ook nog. Ja, de rente gaat omlaag, maar dat geldt voor ze allemaal en dan blijf je bezig.

Heb je Klarna en Santander Consumer Bank ook al overwogen? Ervaringen daarmee zijn in dit topic gewoon prima en de rente van SBC is al meer dan een jaar redelijk bovenas te vinden (maar niet perse de hoogste) en Klarna is relatief nieuw en volgt tot nu tor de ECB rente (momenteel zelfs hoger dan dat). En zeker Klarna open je binnen 10 minuten of zo en met instant payments in en uit heb je het geld er zo op staan en ook weer er af gehaald als dat nodig is.
Klarna kijk ik zeker ook naar! Is die zojuist verlaagd naar 2,4%? Ik keek vanmorgen en toen stond er nog 2,5%.

https://www.klarna.com/nl/flex-rekening/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerra

Jerra

Beunhaas in wording

Nee hoor
Rente-aanpassingen:
23-04-2025: 2,40%

Hoekwoning (130m2, geïsoleerde zolder en HR++) '73 gasloos sinds 12-2024; Adlar Aurora II 6kW, Hewalex PCWU met 300L vat, 4200wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Jerra schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 15:48:
Nee hoor
Rente-aanpassingen:
23-04-2025: 2,40%
Ah, ik weet al waar de verwarring vandaan komt. Ze hebben de getallen niet overal op hun website ge-update: https://www.klarna.com/nl/vaste-rekening/
Hier zie ik nog 2,5% staan bij Klarna Flex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerra

Jerra

Beunhaas in wording

Ah snel gevonden, slordigheidje van ze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smily01
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-05 19:04
Ik heb vorige maand een e-mail ontvangen van Raisin, zoals hier eerder in dit forum genoemd dat deposito' s van de Orange Bank eerder worden uitgekeerd. Heeft iemand al het bedrag ontvangen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 05:57
En opnieuw verlagingen bij Raisin: per 21-5 Distingo van 2,21% naar 2,11% en per 20-5 Collector van 2,20 naar 2,15%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
  • Laatst online: 15-05 18:48
Ik probeer in te loggen bij Anadolubank, maar ik kom er niet in. Krijg steeds een code die afgewezen wordt. Nu zegt het systeem dat ik wachtwoord vergeten moet kiezen, maar dan krijg ik een rood kruis! Iemand ook problemen hier. Ik kan pas morgenochtend bellen 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
kbus schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 22:43:
Ik probeer in te loggen bij Anadolubank, maar ik kom er niet in. Krijg steeds een code die afgewezen wordt. Nu zegt het systeem dat ik wachtwoord vergeten moet kiezen, maar dan krijg ik een rood kruis! Iemand ook problemen hier. Ik kan pas morgenochtend bellen 🤔
Ik kon zojuist wel inloggen. Moest wel een nieuw wachtwoord kiezen, want het oude was weer oud genoeg. Niet alles werkte zoals het hoort (dus er is wel een storing), maar in een overzicht stond wel mijn saldo vrij opneembaar en dat van deposito's. En dat klopte allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
W1ck1e schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 22:57:
[...]

Ik kon zojuist wel inloggen. Moest wel een nieuw wachtwoord kiezen, want het oude was weer oud genoeg. Niet alles werkte zoals het hoort (dus er is wel een storing), maar in een overzicht stond wel mijn saldo vrij opneembaar en dat van deposito's. En dat klopte allemaal.
Het is me gelukt om met wachtwoord reset er nu weer in te komen. Maar nu zie ik geen saldo meer. Er staat een foutmelding op die plek 🤔 “Er is een **fout** opgetreden tijdens het laden…..”. Dit vind ik niet leuk, er staat best een flink bedrag! :?

[ Voor 10% gewijzigd door kbus op 14-05-2025 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
smily01 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 19:04:
Ik heb vorige maand een e-mail ontvangen van Raisin, zoals hier eerder in dit forum genoemd dat deposito' s van de Orange Bank eerder worden uitgekeerd. Heeft iemand al het bedrag ontvangen?
volledige rente van orange deposito is hier wel bijgeboekt, maar deposito zelf is nog niet beëindigd. Kan het totaalsaldo nog niet inzetten voor een ander deposito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
kbus schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 23:21:

Het is me gelukt om met wachtwoord reset er nu weer in te komen. Maar nu zie ik geen saldo meer. Er staat een foutmelding op die plek 🤔 “Er is een **fout** opgetreden tijdens het laden…..”. Dit vind ik niet leuk, er staat best een flink bedrag! :?
Dat had ik dus ook (en is er nog steeds om 08:00 uur)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tm7qd7rCWCTptoqUhFHSLh3NkXY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/QURZCGN2SZahcihwhKUJXv1d.png?f=user_large

maar in het overzicht (Rekeningen/Details van de rekening)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O_x2w5imYStBZZBmYykK-y4XUPY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GWOYaEdQL3Qz9JqkvBRDtOsx.png?f=fotoalbum_large

stond het dus wel. Zeer waarschijnlijk heb je jouw geld nog.

[ Voor 38% gewijzigd door W1ck1e op 15-05-2025 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moke11
  • Laatst online: 21:50
@kbus: en opgelost?

Ik ondervind geen problemen. Gisteren ook niet, duurde iets langer voordat sms code binnen kwam dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Moke11 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 12:00:

Ik ondervind geen problemen. Gisteren ook niet, duurde iets langer voordat sms code binnen kwam dan normaal.
Bij mij wel, en ik denk bij @kbus ook. Geen foutmelding meer, en geen geld zoek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bf6aRcUTbolVyU7V1qteLN9q7og=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/wZZh9OzhESazdRy7aS3SNy5q.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moke11
Als ik een tip mag geven: maak altijd een screenshot van een deposito, dan heb je altijd het nummer waaronder een deposito opgeslagen staat. Ook spaarrekening nummer noteren of screenshot.

Even wat werk administratief maar geeft wel meer geruststelling

[ Voor 15% gewijzigd door Moke11 op 15-05-2025 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Moke11 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 12:20:
Als ik een tip mag geven: maak altijd een screenshot van een deposito, dan heb je altijd het nummer waaronder een deposito opgeslagen staat. Ook spaarrekening nummer noteren of screenshot.

Inderdaad een goede tip. Echter heb ik dit nauwelijks gedaan bij mijn deposito's (en dat zijn er best een boel in de loop der tijd en bij verschillende banken), maar gelukkig tot nu toe nog nooit nodig gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Denk je nou echt dat je geld zomaar verdwenen kan zijn?
Altijd die paniek reacties als er een storing is met een website.

[ Voor 7% gewijzigd door sanook op 15-05-2025 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moke11
sanook schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:37:
[...]

Nee natuurlijk niet. Vertrouwen is goed, controlle is beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16-05 13:31
Maar wat voor controle geeft een printscreen dan? Ze zijn niet rechtsgeldig en je kunt er niets mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459

Wat is er mis met de vast heel ouderwetse manier van het simpelweg bewaren van je contract en je bankafschriften?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moke11
ColeJ schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:54:
Maar wat voor controle geeft een printscreen dan? Ze zijn niet rechtsgeldig en je kunt er niets mee.
je kunt dan een nummer opgeven waaronder een deposito staat, dat is wat ik bedoel. Kunt het ook gewoon opschrijven, hoeft geen print screen te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Moke11 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:59:
[...]
je kunt dan een nummer opgeven waaronder een deposito staat, dat is wat ik bedoel. Kunt het ook gewoon opschrijven, hoeft geen print screen te zijn.
En dan zegt de bank dat ze dat nummer niet herkennen?

Enige dat dan werkt is, bij een deposito, het contract bewaren. Dan mag de bank bewijzen dat het deposito voor de einddatum beëindigd is. Dat is het enige waarbij je echt iets op papier hebt staan vanuit de bank dat er een bepaald bedrag op een rekening (/deposito) staat op bekende periode. (Want je kunt niet bijstorten of opnemen, en de einddatum staat op het contract).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Moke11 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:44:
[...]

Nee natuurlijk niet. Vertrouwen is goed, controlle is beter.
Ik bewaar ook voor elk spaar / deposito rekening die ik heb een document van de opening / saldo in mijn administratie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Novax schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 12:07:
[...]

Izola met voorwaarden is nu helemaal verdwenen. (wellicht tijdelijk?)
Het is de 15e en Izola is weer terug met 2,15%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Zojuist bonus van E 40 van Consors ontvangen. :)

"jetzt dürfen Sie sich freuen! Ihre 40-Euro-Prämie ist da."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-05 18:07
Heeft iemand ervaring met Progetto korte termijn deposito (4 WERKdagen opzegtermijn)? Snelheid van inleggen en opnemen? Is het geld inderdaad op de 5e dag na opzeggen terug?

Mijn variabele reserve zit nu vooral bij Distingo maar het verschil wordt nu 0.3% en dat is "best flink". Het nadeel dat ik zie: altijd een vast bedrag (vanaf 10K) en geen bijstoringen/deel opnames waardoor het dus eigenlijk een automatisch voortschrijdend termijn deposito van 1 week is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
DjoeC schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 17:44:
Heeft iemand ervaring met Progetto korte termijn deposito (4 WERKdagen opzegtermijn)? Snelheid van inleggen en opnemen? Is het geld inderdaad op de 5e dag na opzeggen terug?

Mijn variabele reserve zit nu vooral bij Distingo maar het verschil wordt nu 0.3% en dat is "best flink". Het nadeel dat ik zie: altijd een vast bedrag (vanaf 10K) en geen bijstoringen/deel opnames waardoor het dus eigenlijk een automatisch voortschrijdend termijn deposito van 1 week is.
Ik heb het gehad. Verder geen idee meer van, maar geen klachten dus.

V.w.b. dat laatste kun je wel meerdere rekeningen aanmaken. Dus als je bv meerdere rekeningen met 10k maakt kun je die ook apart open breken en als je weer 10k gespaard hebt een nieuwe openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexxus93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-05 22:13
Tweakers,

Ik ben benieuwd waar jullie zitten voor wat betreft deposito's. Ik heb wat spaargeld over en wil dat ergens 1 jaar vast zetten. Waar zitten jullie/raden jullie aan vanuit jullie ervaringen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
lexxus93 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 18:40:
Tweakers,

Ik ben benieuwd waar jullie zitten voor wat betreft deposito's. Ik heb wat spaargeld over en wil dat ergens 1 jaar vast zetten. Waar zitten jullie/raden jullie aan vanuit jullie ervaringen?

Alvast bedankt!
GarantiBank
Klarna
Banca Progetto
LHV
Nordax

En als nog wat anderen reageren heb je dadelijk alle banken gehad en ben je nog niks verder :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kbus
Moke11 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 12:00:

Vanmorgen rond 10:30 uur weer ingelogd en toen was het probleem denk ik weer opgelost. Ik kon alles weer zien gelukkig! 🍀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
W1ck1e schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 12:17:
[...]

Bij mij wel, en ik denk bij @kbus ook. Geen foutmelding meer, en geen geld zoek.

[Afbeelding]
Bij jou ook weer opgelost zo te zien. Ze zullen inderdaad wel storing gehad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
sanook schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:37:
[...]

Ik denk ook niet dat het geld zomaar kan verdwijnen, maar het maakt me toch altijd even zenuwachtig als het lijkt alsof mijn rekening er niet meer is. Dat ligt aan mij hoor denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
Tweakers,

Alvast bedankt!
Ik heb via Raisin verschillende deposito’s gehad en bij YapiKredi.
Via Raisin ook bij Banca Progetto, die zou ik nu even niet meer doen vanwege het onderzoek wat er naar die bank loopt. Maar dat is uiteraard persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexxus93
RobertMe schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 18:42:
[...]

GarantiBank
Klarna
Banca Progetto
LHV
Nordax

En als nog wat anderen reageren heb je dadelijk alle banken gehad en ben je nog niks verder :+
Ik zat zelf ook naar Banca progetto te kijken. Lijkt mij een prima bank. Hoe was het voor jou om daar de deposito vast te zetten? Prima te doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
lexxus93 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 18:49:
[...]

Ik zat zelf ook naar Banca progetto te kijken. Lijkt mij een prima bank.
Je bent er van op de hoogte dat ze onder bewind van de Bank van Italie staan? Naar aanleiding van wat shady zaken met de maffia (witwassen voor de maffia). Niet perse een reden om er geen deposito te openen. Maar ik zou het met die actuele situatie geen "prima bank" noemen. Levert bij mij gewoon een kruisje op, en dan moet de rente toch wel aantrekkelijk zijn om er nu iets af te sluiten. En volgens mij is dat die momenteel niet (Klarna heeft momenteel ook 2,6x% zelfs meen ik? En volgens mij zat Progetto rond de 2,5%?)
[smal]Was overigens voor mij niet de reden om de spaarrekening onder voorwaarden op te nemen, dat heb ik al veel eerder gedaan.[/small]
Hoe was het voor jou om daar de deposito vast te zetten? Prima te doen?
Als je al Raisin klant bent is het prima te doen. Maar ook daarbij, als je nog Raisin klant moet worden is het meer werk terwijl je waarschijnlijk ergens anders een net zo goede als niet betere rente krijgt. En bij Raisin is de kans altijd groot dat je (meerdere dagen) aan rente verliest doordat het geld op de rekening moet staan, dat al een normale "trage" overboeking is, en vervolgens het openen ook nog eens een dag vertraging kan opleveren, en het uitkeren ook weer een dag vertraging kan opleveren, en je dan weer het geld van de Raisin rekening moet opnemen. Terwijl bij Klarna het openen van het deposito met "2x" klikken gebeurd is en het storten en opnemen van de rekening allemaal via instant payments kan.

Ik wil je dus niet afraden om naar Progetto te kijken. Maar ik zou je wel aanraden om wat verder te kijken. Zeker als je nog geen Raisin klant bent dus en je potentieel verder dus niks er mee gaat doen (voor 1 deposito is het gewoon redelijk wat werk en ben je zomaar meerdere dagen met het hele aanmelden + aanvragen van deposito bezig).
En nee, Klarna is ook zeker niet heilig (Zweedse DGS met implicaties op maximale vergoeding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Tweakers,

Alvast bedankt!
Binnen een bepaalde subset van banken (NL DGS) waar je gebruik van kan maken is op dit moment (max tot 20 mei) nummer 1 met 2,45% indien je beoogd deposito saldo 2000 euro of meer is. Er is een actie (die eerder kan worden beeindigd) met een code "BLOEI2025" waardoor je die rente krijgt. Ik ben al jaren klant en tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexxus93
W1ck1e schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 19:29:
[...]

Binnen een bepaalde subset van banken (NL DGS) waar je gebruik van kan maken is op dit moment (max tot 20 mei) nummer 1 met 2,45% indien je beoogd deposito saldo 2000 euro of meer is. Er is een actie (die eerder kan worden beeindigd) met een code "BLOEI2025" waardoor je die rente krijgt. Ik ben al jaren klant en tevreden.
En welke bank zit je dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
lexxus93 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 19:31:

En welke bank zit je dan precies?
Scherp, (jij wel, maar ik even niet)
Ik heb het hier over Yapi Kredi.
Ik "heb" er meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexxus93
Hebben jullie wel eens maar Revolut gekeken? Hun betalen rente dagelijks uit waardoor je rente op rente effect krijgt.

Ziet er ook goed uit, wat denken jullie van Revolut

Openbank trouwens ook een mooie lijkt het. 1e 6 maanden 2,75% en daarna 1,9%. Prima om 1 jaar te doen. Gemiddeld dan 2.32% voor 1 jaar.

[ Voor 28% gewijzigd door lexxus93 op 15-05-2025 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
lexxus93 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:09:
Hebben jullie wel eens maar Revolut gekeken? Hun betalen rente dagelijks uit waardoor je rente op rente effect krijgt.

Je zat net nog naar deposito's te kijken? En bij mijn weten biedt Revolut helemaal geen deposito's aan. En daarnaast is de rente bij Revolut meen ik nogal laag? Zelfs maar 1% of iets dergelijks op het gratis pakket. En voor de hoogste rente moet je ook fors betalen voor het duurste pakket waardoor de netto rente natuurlijk lager is (tenzij je van alle andere voordelen gebruik maakt).
Openbank trouwens ook een mooie lijkt het. 1e 6 maanden 2,75% en daarna 1,9%. Prima om 1 jaar te doen. Gemiddeld dan 2.32% voor 1 jaar.
Ook dat is een gewone spaarrekening. En die 1,9% "daarna" is niet gegarandeerd. Tegen de tijd dat de 6 maanden actierente om is (die is wel gegarandeerd) kan de rente net zo goed 0,5% zijn (of 4% :+).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
[...]

Revolut is weinig interessant door de kosten - die 2,50% krijg je alleen bij een abo van €50/mnd. Als je daar de perks niet van gebruikt is dat weggegooid geld.

Je eerste vraag was over deposito's - nu kom je met de OpenBank Welkom rekening - da's een gewone spaarrekening met een gegarandeerde hoge rente voor de eerste 6 maanden. Als je daar naar kijkt zijn er nog wel meer. En je hoeft geen jaar uit te zitten; je kunt naar de volgende actie hoppen aan het eind van de periode.

Lees de TS, bezoek de vergelijkings-sites die daar genoemd worden en kijk in mijn meest recente Pinned post met de Top 15 (zoals per begin van de maand) voor een idee van die andere opties met "gewone" spaarrekeningen (dus niet-deposito's).

[ Voor 5% gewijzigd door GroteVoet459 op 15-05-2025 20:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

RobertMe schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 19:07:
[...]
En nee, Klarna is ook zeker niet heilig (Zweedse DGS met implicaties op maximale vergoeding).
Ook vermeldenswaardig is dat er meerdere mensen zijn die etische bezwaren hebben tegen Klarna vanwege hun 'verdienmodel'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

RobertMe schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 19:07:
[...]

Je bent er van op de hoogte dat ze onder bewind van de Bank van Italie staan? Naar aanleiding van wat shady zaken met de maffia (witwassen voor de maffia). Niet perse een reden om er geen deposito te openen. Maar ik zou het met die actuele situatie geen "prima bank" noemen. Levert bij mij gewoon een kruisje op, en dan moet de rente toch wel aantrekkelijk zijn om er nu iets af te sluiten. En volgens mij is dat die momenteel niet (Klarna heeft momenteel ook 2,6x% zelfs meen ik? En volgens mij zat Progetto rond de 2,5%?)
Banca Progetto zit nu op 2,65 voor 1 jaar deposito, bij Raisin op dit moment de een na hoogste voor 1 jaar (na Litouwse SME bank (mét bronbelasting) voor 2,7)

"Wij" (de facto mijn vrouw) gaat haar 6 maanden deposito bij Banca Progetto gewoon verlengen volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexxus93
GroteVoet459 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:43:
[...]

Revolut is weinig interessant door de kosten - die 2,50% krijg je alleen bij een abo van €50/mnd. Als je daar de perks niet van gebruikt is dat weggegooid geld.

Je eerste vraag was over deposito's - nu kom je met de OpenBank Welkom rekening - da's een gewone spaarrekening met een gegarandeerde hoge rente voor de eerste 6 maanden. Als je daar naar kijkt zijn er nog wel meer. En je hoeft geen jaar uit te zitten; je kunt naar de volgende actie hoppen aan het eind van de periode.

Lees de TS, bezoek de vergelijkings-sites die daar genoemd worden en kijk in mijn meest recente Pinned post met de Top 15 (zoals per begin van de maand) voor een idee van die andere opties met "gewone" spaarrekeningen (dus niet-deposito's).
Dat heb je goed gelezen dat dat mijn 1e vraag was. 😉
Het is voor mij duidelijk. Bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-05 18:07
Tweakers,

Alvast bedankt!
Ik heb momenteel meerdere 6 maands deposito's bij BProgetto met automatische verlenging en nog wat bij CF+ bank. Zijn keuzes, vandaag zouden ze mogelijk anders zijn.

Ik blijf binnen de euro zone en wil geen bronbelasting gezeur. Ik blijf ook binnen Raisin vanwege t gemak van openen en sluiten rekeningen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Mocht je geen problemen met een Maltese bank hebben, dan is voor een 1-jaars deposito ook Easisave van de FIM Bank nog een optie. Die geeft momenteel 2.75% voor 1 jaar vast. Het openen van een account gaat ietwat omslachtig, maar daarna loopt alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:45
Tweakers,

Alvast bedankt!
Raisin is naar mijn mening interessant, omdat je daar eenmalig registreert voor vervolgens behoorlijk veel keuze, vooral in deposito's.
De 'gewone' spaarrekeningen bij Raisin zijn dan weer niet zo interessant als de 'actie-spaarrekeningen' elders, maarja die kosten ook weer meer gedoe van aanvragen en opzeggen.
Overigens, als je voor Raisin gaat, vergeet je niet door een mede-Tweaker te laten doorverwijzen, want dat kan een leuke bonus opleveren als je je geld voor minimaal 6 maanden stalt.

Beveel Raisin aan en ontvang tijdelijk tot wel € 200 bonus! Succesvol doorverwezen klanten ontvangen een bonus van gelijke hoogte. De hoogte van de bonus is afhankelijk van de saldoklasse waarin het kernsaldo valt. Het kernsaldo is het laagste saldo op het eerste spaarproduct van de nieuw doorverwezen klant in de eerste 6 maanden na opening: v.a. € 5.000 ontvangt u € 50 bonus; v.a. € 25.000 ontvangt u € 100 bonus en v.a. € 50.000 ontvangt u € 200 bonus.*

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-05 19:29
smily01 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 19:04:
Bij mij stond het hele depositobedrag én de rente over de volledige looptijd gisteren op de Raisin rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:34
Bij Raisin momenteel weer een 'verwijs een vriend en krijg tot 200 euro bonus'. Goed moment om mijn vrouw ook maar een account te laten aanmaken voor 400 euro bonus in totaal (bij inleg 50K)

[edit] Oh was hierboven ook al gezegd zie ik nu. nvm

[ Voor 13% gewijzigd door sverzijl op 16-05-2025 13:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

sverzijl schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 13:32:

[edit] Oh was hierboven ook al gezegd zie ik nu. nvm
Zonder herhalingen bestaat dit topic niet :)
Pagina: 1 ... 141 142 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling