• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-12 23:20
Zijn er al die de Garanti 'GBI Sparen' app gebruiken? Zo ja, werkt deze dan naar behoren? Garanti zelf zegt mij dat dit het geval zou moeten zijn en dat het wachten alleen is op een officieel akkoord van hogerhand.

• Divine Chlorine
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16:53
rindertb schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 12:39:
Zijn er al die de Garanti 'GBI Sparen' app gebruiken? Zo ja, werkt deze dan naar behoren? Garanti zelf zegt mij dat dit het geval zou moeten zijn en dat het wachten alleen is op een officieel akkoord van hogerhand.
Ik heb zojuist deze app geinstaleerd (iPhone). Wist niet dat die "GBI sparen" heette. Ik heb mijzelf ingelogd met mijn accountnaam en wachtwoord. Daarna moet je wat zaken accepteren en je moet een inlogpincode verzinnen. Daarna kan je biometrische gegevens (face-id) gebruiken om in te loggen. Dit werkt allemaal naar behoren en de app ziet er goed uit. Dus voorlopig lijkt dit gewoon te werken zoals het hoort.

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:20
rindertb schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 12:39:
Divine Chlorine schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 13:06:
[...]

Ik heb zojuist deze app geinstaleerd (iPhone). Wist niet dat die "GBI sparen" heette. Ik heb mijzelf ingelogd met mijn accountnaam en wachtwoord. Daarna moet je wat zaken accepteren en je moet een inlogpincode verzinnen. Daarna kan je biometrische gegevens (face-id) gebruiken om in te loggen. Dit werkt allemaal naar behoren en de app ziet er goed uit. Dus voorlopig lijkt dit gewoon te werken zoals het hoort.
Was me ook niet bewust van het bestaan van deze app maar via Android dezelfde ervaring, het laden is niet heel snel maar verder werkt het prima tot nu toe. Dank voor het melden dat de app bestaat :).

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Bij mij is de actierente van de Bfor Bank recent gestopt, dus tijd om alles over te hevelen en de rekeningen (lopende en spaar) af te sluiten. Heeft iemand ervaring met dat proces? Kan dat echt alleen maar via een fysieke brief richting Frankrijk of heeft iemand ervaring met opzeggen via de email? Ik zie in de app zelf verder zo snel geen optie.

• Divine Chlorine
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16:53
Bar_en_boos schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 14:35:
Bij mij is de actierente van de Bfor Bank recent gestopt, dus tijd om alles over te hevelen en de rekeningen (lopende en spaar) af te sluiten. Heeft iemand ervaring met dat proces? Kan dat echt alleen maar via een fysieke brief richting Frankrijk of heeft iemand ervaring met opzeggen via de email? Ik zie in de app zelf verder zo snel geen optie.
Hier zijn al eerder vragen over gesteld (inclusief mijzelf):
- Geld dat op de spaarrekening (Bfor+) staat overmaken naar de gewone BFor rekening
- Daarna geld vanaf de gewone Bfor rekening overschrijven naar je tegenrekening. Bij grote bedragen (niet duidelijk vanaf welk bedrag, maar bij mij > 30K) kan je de overschrijving in de Bfor app wel doen, maar die blijft dan in hun systeem hangen (zogenaamd (?) ter beveiliging). Je moet dan contact opnemen met Bfor om die overschrijving alsnog te laten autoriseren. Een mooie gelegenheid om je kennis van de Franse taal bij te spijkeren !
- Zodra je geld eraf is, via de app je Bfor+ spaarrekening opheffen. Binnen 1 a 2 werkdagen wordt de rente die je tegoed hebt op je gewone Bfor rekening gestort. Daarna dit geld ook weer overschrijven naar je tegenrekening (een bedrag van max. 500 euro gaat instant, ik heb voor de zekerheid de overschrijving in 2 delen gedaan, kan direct na elkaar en is instant)
- Formulier downloaden van de app waarmee je de gewone Bfor rekening kan sluiten, formulier invullen en via e-mail opsturen naar het genoemde adres.
- Als het goed is krijg je een bevestiging van Bfor dat ze de aanvraag ontvangen hebben (die heb ik ontvangen)
- Wachten…..

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 21-12 14:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-mCu74XOvA9l5yQVV8opxCukqCo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5H0ceQ5Wc4vHmyyDbdpw1huP.png?f=fotoalbum_large

Raisin lijkt een nieuwe optie te hebben?

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:17
Wel handig om erbij te zetten:
Alleen beschikbaar voor nieuwe klanten en voormalige klanten die in de afgelopen 12 maanden geen actieve spaar- of beleggingsproducten via Raisin hadden.
En dat is hier vemoedelijk niet zo'n grote groep.

Overigens gezien de voorwaarde "nieuwe klant" wel bijzonder dat hele verhaal over "bestaande account"....

[ Voor 12% gewijzigd door DjoeC op 19-12-2025 16:27 ]

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
@AMD and INTEL & @DjoeC Welke frequentie van het uitkeren van de rente verwachten jullie ?

• DjoeC
W1ck1e schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 16:43:
@AMD and INTEL & @DjoeC Welke frequentie van het uitkeren van de rente verwachten jullie ?
Het is de eerste rekening in het sparen overzicht.

Effectief rentetarief
2,89% p.j.
Rentebijschrijving
Rente wordt maandelijks uitgekeerd op de Raisin-rekening
Rentetype
Vast − het rentetarief staat vast voor de gehele looptijd
Depositogarantie
Tot € 100.000,00 per rekeninghouder per bank − uitbetaling in Euro
Valuta
EUR
Min./max. bedrag
€ 1,00 - € 50.000,00
Kosten
Geen

[ Voor 4% gewijzigd door DjoeC op 19-12-2025 16:57 ]

• W1ck1e
  • Nu online
@DjoeC blijkbaar niet goed gezocht/gekeken/gezien. Dank
Nu wel gevonden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tidk6iDXyWn5sbzaC_by6ol1sDk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iwcMDbCxCqGgTIeAg8Zt8vEG.png?f=fotoalbum_large

Maximum saldo = 50k Beetje grieperig, niet alles gelezen.

[ Voor 81% gewijzigd door W1ck1e op 20-12-2025 09:29 ]

• Sander12
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 22-12 23:58
Beleggers die in 2021 en 2022 te veel belasting hebben betaald in box 3 en dit geld terugkrijgen, lopen de rentevergoeding over deze teruggave mis.

FD.

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:37
Heeft iemand de voorwaardes van de 50 EUR actie van NIBC toevallig opgeslagen?

Het gehele bestaan van de actie is nergens meer op hun site te vinden.
Ook de link naar de voorwaardes bestaat niet meer.

Vertrouwen is goed, controle nog beter

• H.W.R
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 16:27
Dit heb ik nog:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B78oTwvBRbuXnZlsbH6nSK3AAQE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pvcVCxGapMUGX8Q0fdLJlTrB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hWec_2WtLA93WHHRiwurO5j_V5U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5rEkz2m9vk47WsQPO6tW98Hs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XdOnJG-o6YidsaYjay1t4tgQ_A8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xvCAEpQe8ugA7h2gp6oryTkn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MdPfV2zBYAjM9MaWZovzIWRxS8w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S0nVa0kjve3JTmFfPJoBFGoZ.jpg?f=fotoalbum_large

• 0xtw3
  • Registratie: December 2018
  • Niet online
Ik heb bijna 3 weken geleden een Advanzia account geopend. Mijn vorige account van vorig jaar is al 3 maanden geleden verwijderd.
Daar heb ik de confirmatie email nog van.
Bij het aanmaken van het wachtwoord stond er "username already exists", en ik las hier dat dit vaker gebeurt bij het openen van een nieuw account na verwijdering.
Een email zou dit op moeten kunnen lossen. Ik heb gelijk een email gestuurd, en een email gehad dat het ticket is aangemaakt. Dat is nu bijna 3 weken geleden, en ik heb nog steeds geen antwoord gekregen. Ondertussen is het account wel "actief" en loopt de rente dus door(?), en ik heb er ook geld op gezet via het IBAN dat ik kreeg bij de voltooiing van het aanmaakproces.
Is het echt normaal dat dit zo lang duurt? Ik heb een paar dagen geleden een reactie op het ticket gestuurd dat ik het te lang vind duren en graag mijn geld terug wil omdat ik wel naar een andere bank ga, maar ook daar heb ik geen antwoord op ontvangen.

• Remko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:41
0xtw3 schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 12:26:
Ik heb bijna 3 weken geleden een Advanzia account geopend. Mijn vorige account van vorig jaar is al 3 maanden geleden verwijderd.
Bij het aanmaken van het wachtwoord stond er "username already exists", en ik las hier dat dit vaker gebeurt bij het openen van een nieuw account na verwijdering.
Een email zou dit op moeten kunnen lossen. Ik heb gelijk een email gestuurd, en een email gehad dat het ticket is aangemaakt. Dat is nu bijna 3 weken geleden, en ik heb nog steeds geen antwoord gekregen. Ondertussen is het account wel "actief" en loopt de rente dus door(?), en ik heb er ook geld op gezet via het IBAN dat ik kreeg bij de voltooiing van het aanmaakproces.
Is het echt normaal dat dit zo lang duurt? Ik heb een paar dagen geleden een reactie op het ticket gestuurd dat ik het te lang vind duren en graag mijn geld terug wil omdat ik wel naar een andere bank ga, maar ook daar heb ik geen antwoord op ontvangen.
Ik heb gisteren na jaren ook weer een account aangemaakt en zit nu ook met "username already exists". Mail verzonden, maar ik ga pas geld erop zetten als ik ook toegang heb tot de online omgeving.

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Nu online
0xtw3 schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 12:26:
Zelfde euvel gehad.
Op mails reageren ze inderdaad soms heel erg traag. Iedere week een nieuwe mail sturen, heeft bij mij geholpen. Duurde uiteindelijk zo’n kleine 2 weken voor ik een reactIe had.
Je kunt ook bellen als je op hete kolen zit.

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
@Remko ""username already exists"." - Gewoon bellen. Mederwerkers van de 1ste lijn kunnen dit nu ook meteen oplossen.

• W1ck1e
  • Nu online
Harbo schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 17:01:
@Remko ""username already exists"." - Gewoon bellen. Mederwerkers van de 1ste lijn kunnen dit nu ook meteen oplossen.
Gaat het fout wanneer je zelf meteen een andere usernaam kiest. Met hetzelfde mailadres en andere gegevens als bij de eerdere aanmeldingen bij Advanzia ? Zo belangrijk lijkt mij die username ook nu weer niet.

[ Voor 8% gewijzigd door W1ck1e op 20-12-2025 17:06 ]

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:34
Hebben meer mensen er last van dat inloggen in de Raisin app alleen nog maar lukt met username/wachtwoord en niet meer via de vingerafdruk (op Android, in mijn geval een Pixel 8a)?

Paar dagen geleden heb ik gezichtsherkenning aangezet en bij de meeste apps die biometrisch inloggen ondersteunen moet je dan weer eenmalig opnieuw inloggen met username/wachtwoord (net als na het toevoegen van een extra vingerafdruk). BIj alle apps werkt dat prima en kun je daarna ook met gezichtsherkenning inloggen, behalve bij Raisin. Die blijft maar roepen dat inloggen mislukt, zelfs als ik toch de vingerafdruk gebruik.
Maar het gekke is: ook na het uitzetten van gezichtsherkenning voor het inloggen in apps, blijft de Raisin app mijn vingerafdruk weigeren. Inloggen lukt dus alleen met username/wachtwoord. Ik krijg op geen enkele manier nu inloggen met vingerafdruk werkend, terwijl dat tot voor kort prima functioneerde.
Iemand een idee? Alvast bedankt.

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12:25
W1ck1e schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 17:04:
[...]

Gaat het fout wanneer je zelf meteen een andere usernaam kiest. Met hetzelfde mailadres en andere gegevens als bij de eerdere aanmeldingen bij Advanzia ? Zo belangrijk lijkt mij die username ook nu weer niet.
Ik heb telkens mijn username laten eindigen in een getal, respectievelijk 1, 2, 3, .. .
Dan is het steeds een andere username. Nog nooit problemen hiermee gehad. Wordt gezien als een nieuwe username. Het e-mail adres is steeds hetzelfde.

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20-12 21:51
Als mijn vrouw wilt inloggen bij Advanzia komt de foutmelding “something went wrong please try again later”. Ik kan wel inloggen in mijn account. Meer mensen hier last van?

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Nu online
ColeJ schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 21:31:
Als mijn vrouw wilt inloggen bij Advanzia komt de foutmelding “something went wrong please try again later”. Ik kan wel inloggen in mijn account. Meer mensen hier last van?
In het verleden dergelijke problemen gehad dat verholpen kon worden door de cookies te wissen.
Doe ik tegenwoordig standaard. Dus wellicht een poging waard.

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:32

sanook

_/-\o_

ColeJ schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 21:31:
Ja ik heb er ook last van dat ik wel kan inloggen in mijn account.

Beetje rare vraagstellling, Net als in:
"Wilt u koffie of thee?"
"Ja"
"wat ja?"
"Ja meneer"

:)

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-12 22:59
sanook schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 23:05:
[...]

Ja ik heb er ook last van dat ik wel kan inloggen in mijn account.

Beetje rare vraagstellling, Net als in:
"Wilt u koffie of thee?"
"Ja"
"wat ja?"
"Ja meneer"

:)
Neuh, ik heb geen vrouw! ;-)

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:37
Je kan bij Advanzia gewoon hetzelfde mailadres gebruiken, en idd zoals aangegeven gewoon doornummeren met je gebruikersnaam, doe ik ook al tijden.

Ze geven zelf aan als je hogere rente wilt, opzeggen en opnieuw aanvragen.
Dat is dus wat ik januari of februari ga doen, nu is het maar 0,05 % hoger, dan wat ik t/m maart krijg.

Wellicht nog wat hoger in Februari, kan je mooi aansluitend daarop verder gaan.

De genoemde error heb ik vaker.. denk dat dit de bewuste "500" error is, die soms bij het oude portaal voorkwam.

Dagje wachten dan werkt het wel weer, tenminste dat was bij ons altijd (als 1 van de 2 niet werkte)

Vertrouwen is goed, controle nog beter

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:44
Volgens de Telegraaf biedt ASN Bank vanaf vandaag een losse spaarrekening aan, zonder gekoppelde betaalrekening.

"Spaarders die de komende weken een rekening openen bij ASN en minimaal 2500 euro inleggen, krijgen 50 euro cadeau. Zij kunnen deze bonus houden of doneren aan de ASN Foundation, die projecten steunt op het gebied van duurzaamheid, wonen en financieel welzijn. De bank lanceert ook tijdelijk een spaardeposito van drie maanden met een extra hoge rente van 2,5 procent op jaarbasis." (bron: Telegraaf)

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Nu online
De vraag is of de bank (ASN) het zelf ook weet....

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12:17
Bar_en_boos schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 14:35:
Waarom eigenlijk liever een spaarrekening op te zeggen dan hem gewoon te laten bestaan?

• Coffeeroam
brambello schreef op maandag 22 december 2025 @ 08:45:
[...]

Waarom eigenlijk liever een spaarrekening op te zeggen dan hem gewoon te laten bestaan?
Bijvoorbeeld,
1. om later weer mee te kunnen doen aan een nieuwe-klanten actie
2. omdat je de rente graag meteen wil ontvangen in plaats van 1 januari a.s.

• jaguarxj16
  • Laatst online: 16:42
Daar lees ik niet iets over de tijdelijke deposito van 3 maanden. Of ik kijk er overheen…

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
grun93 schreef op maandag 22 december 2025 @ 05:47:
Volgens de Telegraaf biedt ASN Bank vanaf vandaag een losse spaarrekening aan, zonder gekoppelde betaalrekening.
Interessant!
Dat is eigenlijk net als vroeger toen de ASN dat ook had. Wat jaren geleden zijn ze daarmee gestopt, maar nu kan het dus weer.

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
jaguarxj16 schreef op maandag 22 december 2025 @ 09:32:
[...]

Daar lees ik niet iets over de tijdelijke deposito van 3 maanden. Of ik kijk er overheen…
Zowel de reguliere spaarrekening als de 3-maands deposito staan hier:

https://www.asnbank.nl/sparen.html

• Coffeeroam
Franciesco schreef op maandag 22 december 2025 @ 09:32:
[...]

Interessant!
Dat is eigenlijk net als vroeger toen de ASN dat ook had. Wat jaren geleden zijn ze daarmee gestopt, maar nu kan het dus weer.
Ja, kennelijk zijn er teveel mensen weggelopen toen je in 2022 ineens moest gaan betalen voor de toenmalige sparen "Ideaalrekening".

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:03

Maduth

Probeersel

ASN gebeld (lokaal), je kan nu per direct een kosteloos spaarrekening openen zonder tegenrekening.

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:21
Addertje: over 3 maanden loopt deposito automatisch af en kan je een nieuwe openen. Tegen welke voorwaarden en looptijd staat er dan weer niet bij, als je kijkt naar de huidige deposito's zie je hele lage rentes tegen lang vastzetten.. Maar het lijkt mij veel moeite om 3 maanden 2,5% rente op jaarbasis te krijgen. Dan is het basisproduct waar je nu 50 euro bonus op krijgt wellicht aantrekkelijker, afhankelijk van wat je inlegt natuurlijk.

[ Voor 16% gewijzigd door Deezers op 22-12-2025 10:13 ]

• Coffeeroam
Deezers schreef op maandag 22 december 2025 @ 10:09:
Addertje: over 3 maanden loopt deposito automatisch af en kan je een nieuwe openen. Tegen welke voorwaarden en looptijd staat er dan weer niet bij, als je kijkt naar de huidige deposito's zie je hele lage rentes tegen lang vastzetten.. Maar het lijkt mij veel moeite om 3 maanden 2,5% rente op jaarbasis te krijgen. Dan is het basisproduct waar je nu 50 euro bonus op krijgt wellicht aantrekkelijker, afhankelijk van wat je inlegt natuurlijk.
Blijkt niet veel moeite te zijn als je al een beleggingsrekening en dus al de inlog op je ASN app hebt. Een paar keer klikken binnen de app.
En je hoeft geen nieuwe klant te zijn om €50 euro te ontvangen.

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:21
Coffeeroam schreef op maandag 22 december 2025 @ 10:17:
[...]

Blijkt niet veel moeite te zijn als je al een beleggingsrekening en dus al de inlog op je ASN app hebt. Een paar keer klikken binnen de app.
En je hoeft geen nieuwe klant te zijn om €50 euro te ontvangen.
Je nieuwe spaarsaldo moet komen van een andere bank, dus niet ASN. En eerst overmaken naar een andere bank en later vanuit die bank weer terugstorten telt niet. Het is een leuke actie maar ze doen net alsof je elke keer 3 maanden deposito kan verlengen maar dat is het niet. Het is een leuke introductie en na 3 maanden ben je vrij om je geld weer elders te storten of een nieuw deposito te openen als de voorwaarden je bevallen. En je moet het vergelijken met wat je nu elders krijgt. In mijn geval levert het 0,5% rente op 3 maanden lang. Is dat het waard om je geld weer over te zetten naar een andere bank? Ik ben benieuwd of er een tegenreactie komt dan hoef je wellicht helemaal niet tijdelijk over te stappen ;)

• Coffeeroam
Deezers schreef op maandag 22 december 2025 @ 10:21:
[...]

Je nieuwe spaarsaldo moet komen van een andere bank, dus niet ASN. En eerst overmaken naar een andere bank en later vanuit die bank weer terugstorten telt niet. Het is een leuke actie maar ze doen net alsof je elke keer 3 maanden deposito kan verlengen maar dat is het niet. Het is een leuke introductie en na 3 maanden ben je vrij om je geld weer elders te storten of een nieuw deposito te openen als de voorwaarden je bevallen. En je moet het vergelijken met wat je nu elders krijgt. In mijn geval levert het 0,5% rente op 3 maanden lang. Is dat het waard om je geld weer over te zetten naar een andere bank? Ik ben benieuwd of er een tegenreactie komt dan hoef je wellicht helemaal niet tijdelijk over te stappen ;)
Ik kom op 9.3% rente op jaarbasis op de spaarrekening, met toch wel betrekkelijk weinig moeite.
€50 over €2500 is 2% - op jaarbasis 8%.
Daarnaast ook de standaard 1.3% rente.
Samen 9.3%.

Op het driemaandsdeposito is het 2.5% op jaarbasis. Lijkt me niet zo slecht. Dat is op het moment het hoogste 3-maands deposito op spaarinformatie.nl (buitenlandse banken daargelatetn).
Ja, daarna haal je het weer weg natuurlijk... tenzij ze iets nieuws aanbieden.

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 13:36
grun93 schreef op maandag 22 december 2025 @ 05:47:

"Spaarders die de komende weken een rekening openen bij ASN en minimaal 2500 euro inleggen, krijgen 50 euro cadeau. Zij kunnen deze bonus houden of doneren aan de ASN Foundation, die projecten steunt op het gebied van duurzaamheid, wonen en financieel welzijn. De bank lanceert ook tijdelijk een spaardeposito van drie maanden met een extra hoge rente van 2,5 procent op jaarbasis." (bron: Telegraaf)
De gemiddelde tweaker hier heeft het maar druk met alle spaaracties. Heeft half spaar tweakers hieronlangs bij NIBC een spaarrekening geopend voor de 50€ bonus, kunnen we bij Asn een deel gaan oversluizen.
Maar gaat de gemiddelde spaarder - waar bij menigeen het spaargeld tegen de plinten klotst - bij de grootbanken in Nederland dit doen? Nau, zal niet massaal nu bij ASN gespaard gaan worden (zoals bekend houdt de Nederlander niet van extra rekeningen openen, te veel moeite).

• Zonnegeer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 15:54
Lijkt leuk die aanbieding bij Garanti van 2,8% gedurende 6 maanden, maar dat is op jaarbasis.
Laat je het saldo na die eerste 6 maanden staan (tegen de huidige1,55%) dan vang je dus na 12 maanden over die hele periode 2,175%. Neem je het saldo na die eerste 6 maanden op dan vang je dus 1,4% ...............

Klinkt ineens toch iets minder leuk, of zie ik iets over het hoofd?
Goed beschouwd heeft het in praktische zin iets weg van een verkapte deposito.

[ Voor 9% gewijzigd door Zonnegeer op 22-12-2025 13:20 ]

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:16
Zonnegeer schreef op maandag 22 december 2025 @ 13:17:
Lijkt leuk die aanbieding bij Garanti van 2,8% gedurende 6 maanden,
...
Neem je het saldo na die eerste 6 maanden op dan vang je dus 1,4% ...............
Het wordt alleen 1,4% als je het daarna op je renteloze betaalrekening zet.
Maar als je zo'n spaarder bent zit je in het verkeerde topic.

• Zonnegeer
GroteVoet459 schreef op maandag 22 december 2025 @ 13:31:
[...]

Het wordt alleen 1,4% als je het daarna op je renteloze betaalrekening zet.
Maar als je zo'n spaarder bent zit je in het verkeerde topic.
Die vat ik niet helemaal! Als ik het geld er na die eerste 6 maanden vanaf haal, dan wordt er 1,4% rente uitgekeerd (los van de vraag wat ik vervolgens met dat saldo ga doen). Had ik hetzelfde bedrag diezelfde periode van 6 maanden bij pak 'm beet Santander gestald, dan had het 2% opgeleverd.

Prima dat ik hier wellicht verkeerd zit (in jouw ogen), maar waar sla ik dan de plank mis?

• sanook

sanook

_/-\o_

Zonnegeer schreef op maandag 22 december 2025 @ 13:39:
[...]

Die vat ik niet helemaal! Als ik het geld er na die eerste 6 maanden vanaf haal, dan wordt er 1,4% rente uitgekeerd (los van de vraag wat ik vervolgens met dat saldo ga doen). Had ik hetzelfde bedrag diezelfde periode van 6 maanden bij pak 'm beet Santander gestald, dan had het 2% opgeleverd.

Prima dat ik hier wellicht verkeerd zit (in jouw ogen), maar waar sla ik dan de plank mis?
Je maakt beginnersfouten!
Rentepercentages zijn altijd op jaarbasis. Als jij zegt dat je bij Santander in 6 maanden 2% rente ophaalt dan zou dat 4% zijn op jaarbasis. Maar je krijgt maar 2% op jaarbasis.

• DjoeC
Zonnegeer schreef op maandag 22 december 2025 @ 13:17:
Lijkt leuk die aanbieding bij Garanti van 2,8% gedurende 6 maanden, maar dat is op jaarbasis.
Laat je het saldo na die eerste 6 maanden staan (tegen de huidige1,55%) dan vang je dus na 12 maanden over die hele periode 2,175%. Neem je het saldo na die eerste 6 maanden op dan vang je dus 1,4% ...............

Klinkt ineens toch iets minder leuk, of zie ik iets over het hoofd?
Goed beschouwd heeft het in praktische zin iets weg van een verkapte deposito.
Huh? Hoe reken jij dan?

Effectief krijg je 2.8% op jaarbasis, voor een half jaar dus ongeveer 1.4% van je inleg. Op maand 6+ 1 daag ga je met je 101.4% naar een rekening die dan het hoogste is, bijvoorbeeld opniew 2.8%. Dan heb je na 1 jaar toch echt zo'n 2.8% verdiend..... Maar, je moet wel bij de (kalender)les blijven en blijven zoeken naar maximaal resultaat.

• Zonnegeer
sanook schreef op maandag 22 december 2025 @ 13:46:
[...]

Je maakt beginnersfouten!
Rentepercentages zijn altijd op jaarbasis. Als jij zegt dat je bij Santander in 6 maanden 2% rente ophaalt dan zou dat 4% zijn op jaarbasis. Maar je krijgt maar 2% op jaarbasis.
Oef, da's nogal aanmatigend.
Laat mij dan maar fijn een beginner zijn, maar bij Santander krijg je over een saldo van bijv. € 1.000 dat een kalendermaand gestaan heeft, wel degelijk € 1,66 aan rente daadwerkelijk uitbetaald (saldo x 2%/12). Niks 2% op jaarbasis dus.

• Zonnegeer
DjoeC schreef op maandag 22 december 2025 @ 13:47:
[...]

Huh? Hoe reken jij dan?

Effectief krijg je 2.8% op jaarbasis, voor een half jaar dus ongeveer 1.4% van je inleg. Op maand 6+ 1 daag ga je met je 101.4% naar een rekening die dan het hoogste is, bijvoorbeeld opniew 2.8%. Dan heb je na 1 jaar toch echt zo'n 2.8% verdiend..... Maar, je moet wel bij de (kalender)les blijven en blijven zoeken naar maximaal resultaat.
Dat is toch kwa systematiek exact wat ik om 13:17 uur zei????? Alleen de percentages wijken in onze voorbeelden van elkaar af. Lees het nog eens rustig door.
Ennuhhhhh dat van bij de les blijven: doe ik.

• DjoeC
Zonnegeer schreef op maandag 22 december 2025 @ 14:20:
[...]

Laat mij dan maar fijn een beginner zijn, maar bij Santander krijg je over een saldo van bijv. € 1.000 dat een kalendermaand gestaan heeft, wel degelijk € 1,66 aan rente daadwerkelijk uitbetaald (saldo x 2%/12). Niks 2% op jaarbasis dus.
Op-nieuw: 1,66 op 1.000 in 1 maand lijkt neer te komen op 1.9% per jaar, het is "maar" 0,166% per maand.

• Zonnegeer
Begin ik waarachtig nu te twijfelen .................

• DjoeC
Zonnegeer schreef op maandag 22 december 2025 @ 14:30:
Begin ik waarachtig nu te twijfelen .................
Terechte twijfel! ;)

• Zonnegeer
Sorry guys ...........ik vrees dat jullie gelijk hebben.
Bij Santander krijg ik na die 6 maanden € 10 rente (+ rente op rente ;))
Bij Garanti € 14.

Zo goed?

• W1ck1e
  • Nu online
Zonnegeer schreef op maandag 22 december 2025 @ 14:33:
Sorry guys ...........ik vrees dat jullie gelijk hebben.
Bij Santander krijg ik na die 6 maanden € 10 rente (+ rente op rente ;))
Bij Garanti € 14.

Zo goed?
Helemaal correct. Vrees niet, omarm dat je iets geleerd hebt. Laat je niet afleiden door de toon in bepaalde berichtjes. ;)

• SpaarXL
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 15:26
Ik dacht even snel een nieuwe ASN rekening aan te vragen, maar de identificatie (telefooncamera) lukt niet, de app geeft dan ook redelijk snel op en stelt voor iemand van het bedrijf "AMP groep" langs te sturen. Dat is nieuw voor mij, weten anderen hier meer van? Lijkt me een duur grapje voor ASN als die kris-kras door het land moeten rijden. Wel interessant, daar niet van...

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
SpaarXL schreef op maandag 22 december 2025 @ 14:38:
Ik dacht even snel een nieuwe ASN rekening aan te vragen, maar de identificatie (telefooncamera) lukt niet, de app geeft dan ook redelijk snel op en stelt voor iemand van het bedrijf "AMP groep" langs te sturen. Dat is nieuw voor mij, weten anderen hier meer van? Lijkt me een duur grapje voor ASN als die kris-kras door het land moeten rijden. Wel interessant, daar niet van...
AMP groep is volgens mij wel een bekend bedrijf wat dit soort identificaties in person op locatie uitvoert. Gaat best efficiënt heb het al meerder keren gedaan.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is dat niet ook dezelfde die Big Bank gebruikt?

Heb ik ook aan de deur gehad, gaat vlot.

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 22-12-2025 14:40 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• GroteVoet459
[...]
Of je kijkt nog even naar de reacties en ziet wat je fout doet.

Als je het 6 maanden bij Garantie tegen de huidige aanbieding neer zet, krijg je inderdaad "maar" 1,40%.
Als je het diezelfde 6 maanden bij Santander neer zet voor het huidige rentepercentage krijg je maar 1,00%.
Zelfs als je voor Santander rente-op-rente gaat rekenen en aanneemt dat Garantie dat niet doet is Garanti nog steeds beter.

Wat je na die 6 maanden met het geld is ook belangrijk. Laat je het staan bij dezelfde bank, dan zal Garantie met 1,55% inderdaad niet de beste keuze zijn.

Als je intentie is om het langer te laten staan, moet je misschien helemaal niet naar die nieuwe-klanten aanbiedingen.
Maar als je beter rendement met je spaargeld wilt halen moet je het steeds een rondje langs de diverse aanbiedingen laten maken en telkens een nieuwe rekening openen bij die bank die de hoogste aanbieding heeft en waar je al weer terecht mag. En dan levert het momenteel meer op dan 1-jaars deposito's en je kunt er op elk moment vrij over beschikken.

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:58
Kun je met een oud SNS account ook gebruik maken van die ASN actie? SNS en ASN is nu toch 1 bedrijf? Iemand een idee?

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Als je telefoon NFC ondersteunt dan hoef AMP groep niet bij jou langskomen.

• SpaarXL
  • Laatst online: 15:26
Klopt, alles leek goed te gaan, maar toch gaf die app meteen op (geen mogelijkheid om opnieuw te proberen). Ik ben geen beginner op dit gebied (laatste tijd alles OK bij nieuwe YKB, Garanti, etc), maar dit vond ik toch wel bijzonder. Zoals ik al zei, dit moet een dure grap voor ASN zijn als dit vaker zo gaat.
Alvast dank voor de reacties, ik denk dat ik ze dan toch maar langs laat komen (kan dan meteen voor twee personen).

• Zonnegeer
GroteVoet459 schreef op maandag 22 december 2025 @ 14:42:
[...]

Of je kijkt nog even naar de reacties en ziet wat je fout doet.

Als je het 6 maanden bij Garantie tegen de huidige aanbieding neer zet, krijg je inderdaad "maar" 1,40%.
Als je het diezelfde 6 maanden bij Santander neer zet voor het huidige rentepercentage krijg je maar 1,00%.
Zelfs als je voor Santander rente-op-rente gaat rekenen en aanneemt dat Garantie dat niet doet is Garanti nog steeds beter.

Wat je na die 6 maanden met het geld is ook belangrijk. Laat je het staan bij dezelfde bank, dan zal Garantie met 1,55% inderdaad niet de beste keuze zijn.

Als je intentie is om het langer te laten staan, moet je misschien helemaal niet naar die nieuwe-klanten aanbiedingen.
Maar als je beter rendement met je spaargeld wilt halen moet je het steeds een rondje langs de diverse aanbiedingen laten maken en telkens een nieuwe rekening openen bij die bank die de hoogste aanbieding heeft en waar je al weer terecht mag. En dan levert het momenteel meer op dan 1-jaars deposito's en je kunt er op elk moment vrij over beschikken.
Je hebt gelijk, ik heb het inmiddels (in)gezien. Dank voor je uitleg.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:52
(saldo x 2%/12). Niks 2% op jaarbasis dus.
Nu ben ik wel benieuwd waarom je die /12 doet.

"Wij" zouden dat doen omdat de rente 2% op jaarbasis is maar je het voor 1 maand, dus ~1/12e jaar, wilt weten. Maar jij krijgt (toen je dit postte) 2% op maandbasis.

/12 is dus nog steeds niet 100% correct. De rente wordt per dag berekend. En dan heb je nog zaken als ACT/ACT, ACT/365, 360/365, ... en god weet welke varianten van "met rente op jaarbasis bedoelen we X dagen (of actual / daadwerkelijke aantal dagen in het jaar)" en "je krijgt rente over Y dagen in het jaar". Dus effectief is het bv 2% / 360 * (aantal gepasseerde dagen, met een maximum van 360 per jaar)" bij bv 360/360.

• DjoeC
RobertMe schreef op maandag 22 december 2025 @ 16:07:
[...]

Nu ben ik wel benieuwd waarom je die /12 doet.

"Wij" zouden dat doen omdat de rente 2% op jaarbasis is maar je het voor 1 maand, dus ~1/12e jaar, wilt weten. Maar jij krijgt (toen je dit postte) 2% op maandbasis.

/12 is dus nog steeds niet 100% correct. De rente wordt per dag berekend. En dan heb je nog zaken als ACT/ACT, ACT/365, 360/365, ... en god weet welke varianten van "met rente op jaarbasis bedoelen we X dagen (of actual / daadwerkelijke aantal dagen in het jaar)" en "je krijgt rente over Y dagen in het jaar". Dus effectief is het bv 2% / 360 * (aantal gepasseerde dagen, met een maximum van 360 per jaar)" bij bv 360/360.
Maak het nou niet meteen te moeilijk ;) Voor je het weet moeten we ook nog de kosten van de rente aftrekken. Ik denk dan aan: Tijd om aanbiedingen te zoeken a €225,-/uur (want financieel dus hoog uurloon), tijd om rekeningen te openen en te sluiten, porto om woonlandverklaringen op te sturen, etc, etc.

Ik kijk er als volgt naar: @Zonnegeer is in dit topic aangekomen en leest inmiddels mee. Kennis doe je op door er mee aan de gang te gaan. Dus @Zonnegeer : Welkom, lees mee, stel je vragen, geneer je niet en absorbeer alle nuttige en onnuttige kennis die je tegenkomt. Ooit komt het van pas!

[ Voor 12% gewijzigd door DjoeC op 22-12-2025 16:48 ]

• GroteVoet459
Ik heb gisteren een account geopend bij Advanzia, als nieuwe plek voor het geld dat over een paar dagen bij Garanti weg moet (einde van de verlengde aanbieding).

De bewaarpost voor Advanzia heeft nu een kleine make-over gehad. Mogelijk volgen er nog wat aanpassingen de komende dagen na 1e storting, 1e afschrift, etc.

• bdekok
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:27
GroteVoet459 schreef op maandag 22 december 2025 @ 17:06:
Ik heb gisteren een account geopend bij Advanzia, als nieuwe plek voor het geld dat over een paar dagen bij Garanti weg moet (einde van de verlengde aanbieding).

De bewaarpost voor Advanzia heeft nu een kleine make-over gehad. Mogelijk volgen er nog wat aanpassingen de komende dagen na 1e storting, 1e afschrift, etc.
Snelheid van overboeken: Meerdere werkdagen

Mijn praktijkervaring (N=10) dat overboeking op een werkdag rond 08:00 dat het geld dan vóór 12:00 zichtbaar wordt op de tegenrekening (ING). Uiteraard geen garantie hiervoor vanuit Advanzia... ;)
N.B. Bij introductie van de nieuwe website duurde een overboeking ruim 24 uur :-(

[ Voor 5% gewijzigd door bdekok op 22-12-2025 17:28 ]

• DjoeC
GroteVoet459 schreef op maandag 22 december 2025 @ 17:06:

Je zegt in de bewaarpost: bezwaar maken tegen AI opnamegegevens, ik neem aan dat je dat doet na de opening van de rekening en het afronden van de idenficatie?

• GroteVoet459
DjoeC schreef op maandag 22 december 2025 @ 17:29:
[...]

Je zegt in de bewaarpost: bezwaar maken tegen AI opnamegegevens, ik neem aan dat je dat doet na de opening van de rekening en het afronden van de idenficatie?
Ja, want het accepteren is een verplichte stap in het openings-proces.
Heb de tekst iets aangepast.

• GroteVoet459
bdekok schreef op maandag 22 december 2025 @ 17:24:
[...]

Snelheid van overboeken: Meerdere werkdagen

Mijn praktijkervaring (N=10) dat overboeking op een werkdag rond 08:00 dat het geld dan vóór 12:00 zichtbaar wordt op de tegenrekening (ING). Uiteraard geen garantie hiervoor vanuit Advanzia... ;)
N.B. Bij introductie van de nieuwe website duurde een overboeking ruim 24 uur :-(
We gaan zien of we de komende dagen die N een beetje kunnen oprekken en dan de tekst aanpassen.
De basis is nog gerelateerd aan de oude website en de input die ik voor de eerdere versie heb gekregen.

• W1ck1e
  • Nu online
GroteVoet459 schreef op maandag 22 december 2025 @ 17:36:
[...]

We gaan zien of we de komende dagen die N een beetje kunnen oprekken en dan de tekst aanpassen.
De basis is nog gerelateerd aan de oude website en de input die ik voor de eerdere versie heb gekregen.
Rente opnemen, binnen de dag bij ASN (of instant)

• thsk
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:53
Hoelang duurde het bij jullie bij het openen van een nieuwe Consors rekening?

• FemaleFox
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09:30
De ASN heeft tot 31 januari een deposito rekening van 2,5% op jaarbasis voor 3 maanden https://www.asnbank.nl/sp...oorwaarden-overzicht.html

Edit: excuses, is al eerder gemeld

[ Voor 11% gewijzigd door FemaleFox op 22-12-2025 18:54 ]

• TanteBeth
  • Nu online
Als ik het goed begrijp is bij ASN de depositorekening onderdeel van ASN Sparen. Je kunt immers geen deposito openen zonder ASN Sparen. Kun je dan de beide acties combineren? 2500 euro op ASN Sparen en dat (of een deel daarvan) inzetten als deposito voor 3 maanden onder ASN Sparen....

• grun93
TanteBeth schreef op maandag 22 december 2025 @ 19:08:
Als ik het goed begrijp is bij ASN de depositorekening onderdeel van ASN Sparen. Je kunt immers geen deposito openen zonder ASN Sparen. Kun je dan de beide acties combineren? 2500 euro op ASN Sparen en dat (of een deel daarvan) inzetten als deposito voor 3 maanden onder ASN Sparen....
Hier staan de voorwaarden.
Zoals ik het lees, zijn het twee verschillende producten: het ene zet je vast en het andere is vrij opneembaar. Als je een deel van het vrij opneembare bedrag wilt gebruiken voor depositosparen, kom je onder de verplichte minimumgrens van 2500 euro en krijg je de 50 euro bonus niet.

De minimumgrens voor depositosparen is 500 euro, je zult eerst 3000 euro moeten storten op sparen en dan 500 euro daarvan gebruiken voor depositosparen.

• Coffeeroam
Gisteren een nieuwe ASN sparen aangevraagd. Kreeg binnen 2 uur het IBAN nummer.
Echter tot op heden kan ik er geen geld 'van buiten' op zetten (voor de ASN actie), want ING zegt "dit rekening nummer is niet in gebruik". Toch niet zo soepel dan :-( Hebben anderen dit ook?

• FemaleFox
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09:30
ASN deposito rekeningen zijn een apart iets met eigen rekening nummers. Als je een deposito opent dan geef je in het aanmaken aan hoeveel je op die rekening wil zetten en van welke asn spaarrekening af gehaald moet worden.

Dus je zal sowieso eerst het geld op een spaarrekening moeten zetten

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:57
Coffeeroam schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 09:28:
Echter tot op heden kan ik er geen geld 'van buiten' op zetten (voor de ASN actie), want ING zegt "dit rekening nummer is niet in gebruik". Toch niet zo soepel dan :-( Hebben anderen dit ook?
Heb gisteravond een rekening geopend, maar nog geen IBAN gekregen, wel een bevestigingsmail met de modelovereenkomst.

• Coffeeroam
FemaleFox schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 09:30:
ASN deposito rekeningen zijn een apart iets met eigen rekening nummers. Als je een deposito opent dan geef je in het aanmaken aan hoeveel je op die rekening wil zetten en van welke asn spaarrekening af gehaald moet worden.

Dus je zal sowieso eerst het geld op een spaarrekening moeten zetten
Dat laatste was ik dus aan het doen. Maar dus door ASN uitgedeelde IBAN is "niet in gebruik". Heb eerst nog tot de volgende dag gewacht, maar helaas nog niet. Heb de vraag uitgezet bij ASN.

• TanteBeth
  • Nu online
@Coffeeroam Er is niets aan de hand. De vers uitgereikte IBAN werkt wel. Het geld is zelfs direct aanwezig op de ASN Spaarrekening na overboeken vanaf de tegenrekening bij ING. Dat het nog niet bekend is in de Naam-nummer controle database doet verder niet ter zake, dat komt binnen een paar dagen in orde.

Edit: zelfs vanaf een andere rekening zoals Trade Republic komt het geld direct binnen bij ASN. Ook TR geeft een melding dat het nummer nog niet bekend is in de database, maar je kunt evengoed overmaken.

[ Voor 25% gewijzigd door TanteBeth op 23-12-2025 10:34 ]

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:15
Heb ik het goed gelezen dat Consorsbank na de 3 maanden actieperiode een lopende rente hanteert van 0.8% per jaar?
Dat is echt bizar weinig.

BlaBlaBla

• W1ck1e
  • Nu online
Strider schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 10:28:
Heb ik het goed gelezen dat Consorsbank na de 3 maanden actieperiode een lopende rente hanteert van 0.8% per jaar?
Dat is echt bizar weinig.
Dat kan zo maar kloppen.
Genoeg opties om je geld elders te stallen, tegen een hogere rente.
Zo werkt het nu eenmaal vaak met actierentes, op vrij opneembaar.

• Coffeeroam
TanteBeth schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 10:27:
@Coffeeroam Er is niets aan de hand. De vers uitgereikte IBAN werkt wel. Het geld is zelfs direct aanwezig op de ASN Spaarrekening na overboeken vanaf de tegenrekening bij ING. Dat het nog niet bekend is in de Naam-nummer controle database doet verder niet ter zake, dat komt binnen een paar dagen in orde.

Edit: zelfs vanaf een andere rekening zoals Trade Republic komt het geld direct binnen bij ASN. Ook TR geeft een melding dat het nummer nog niet bekend is in de database, maar je kunt evengoed overmaken.
Dank voor deze reactie. De melding zag er heel anders uit dan een waarschuwing met betrekking tot naam-nummer controle, vandaar dat ik het niet helemaal vertrouwde. Er stond "Dit rekeningnummer is niet in gebruik" en die had ik nog niet eerder gezien als de naam-nummer controle niet klopte. Enfin, het lukt inderdaad toch gewoon wel, en ook netjes instant.

• TanteBeth
  • Nu online
In de voorwaarden van de ASN 50 euro actie staat o.a.
Stort uiterlijk 31 januari minimaal € 2.500 op je nieuwe spaarrekening vanaf een andere bank.

Vanaf een andere bank betekent geen Volksbank rekening. Stel dus dat je alleen een SNS betaalrekening of zo hebt, kun je daar in principe geen gebruik van maken. Maar als je nou 2500 overmaakt naar iemand met een Rabo/ABN/ING rekening en die stort het dan op jouw nieuwe ASN spaarrekening, dan lukt het wel denk ik.
Dan is dit toch een onzinbepaling in de voorwaarden, of zie ik dat verkeerd?

• W1ck1e
  • Nu online
TanteBeth schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 11:18:
In de voorwaarden van de ASN 50 euro actie staat o.a.
Stort uiterlijk 31 januari minimaal € 2.500 op je nieuwe spaarrekening vanaf een andere bank.

Vanaf een andere bank betekent geen Volksbank rekening. Stel dus dat je alleen een SNS betaalrekening of zo hebt, kun je daar in principe geen gebruik van maken. Maar als je nou 2500 overmaakt naar iemand met een Rabo/ABN/ING rekening en die stort het dan op jouw nieuwe ASN spaarrekening, dan lukt het wel denk ik.
Dan is dit toch een onzinbepaling in de voorwaarden, of zie ik dat verkeerd?
Formeel ben jij het dan niet die het bedrag op jouw rekening stort. Er staat niet expliciet dat jij die storting moet doen (als in van een rekening elders ook op jouw naam), maar zo lees ik het wel. Dus het bijschrijven van mijn inkomen zou ook niet mee tellen.

• TanteBeth
  • Nu online
@W1ck1e Nee, ik zie nergens staan dat het afkomstig moet zijn van een rekening bij een andere bank die ook op jouw naam staat. Dus als een werkgever zo gek is om je salaris op je ASN spaarrekening te storten zou dat wel moeten tellen dunkt me.
Ik zie trouwens wel iets staan over fraude in de voorwaarden, maar dit is toch geen fraude lijkt me...

• W1ck1e
  • Nu online
TanteBeth schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 11:29:
@W1ck1e Nee, ik zie nergens staan dat het afkomstig moet zijn van een rekening bij een andere bank die ook op jouw naam staat. ...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eOnQvJW-QWppIi34SLvaFmuMR6Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ukC9OuEvwlX2EoiHvtJXsd7Z.png?f=fotoalbum_large

Volgens mij gaan de 3 eerste vinkjes over stappen die JIJ moet doen (gebiedende wijs). Om te voldoen aan de voorwaarden.

• TanteBeth
  • Nu online
@W1ck1e Nou ja, je werkgevervoorbeeld is een beetje raar maar stel jij doet de administratie van het huishouden en jij en je partner hebben 2 betaalrekeningen ieder op eigen naam. Jij boekt geld over van de Raborekening van je partner naar je ASN-rekening. Andere naam, Jij doet het. Of misschien is het de rekening van je minderjarig kind. Hier lijkt mij niets verkeerd aan.

• Coffeeroam
Allemaal slimme suggesties hier om het te doen met je geld dat al bij ASN staat. Ik denk dat het toch wel (net zoiets als bij ING acties) om "nieuw geld" moet gaan. Dus je saldo moet €2500 hoger zijn dan wat er was bij heel ASN vanaf de opening rekening. Ze zeggen dat niet expliciet, maar waarom zouden ze anders zo'n actie doen?

• TanteBeth
  • Nu online
@Coffeeroam Het geldt dus ook voor betaalrekeningen van Regiobank en SNS, Die worden niet als andere bank beschouwd. Bovendien als het om het totaal van alle rekeningen van Volksbank gaat wordt het wel heel raar en ingewikkeld met al die betaalrekeningen waar constant salaris, uitkeringen op gestort wordt en weer allerlei vaste lasten vanaf gaan. Zo zal het echt niet zijn.

• W1ck1e
  • Nu online
Coffeeroam schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 11:59:
Allemaal slimme suggesties hier om het te doen met je geld dat al bij ASN staat. Ik denk dat het toch wel (net zoiets als bij ING acties) om "nieuw geld" moet gaan. Dus je saldo moet €2500 hoger zijn dan wat er was bij heel ASN vanaf de opening rekening. Ze zeggen dat niet expliciet, maar waarom zouden ze anders zo'n actie doen?
Inderdaad, een kreet als saldotoename (vergeleken met een bepaalde peildatum) zou duidelijker zijn.

• Coffeeroam
TanteBeth schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 12:09:
@Coffeeroam Het geldt dus ook voor betaalrekeningen van Regiobank en SNS, Die worden niet als andere bank beschouwd. Bovendien als het om het totaal van alle rekeningen van Volksbank gaat wordt het wel heel raar en ingewikkeld met al die betaalrekeningen waar constant salaris, uitkeringen op gestort wordt en weer allerlei vaste lasten vanaf gaan. Zo zal het echt niet zijn.
Is toch niet moeilijk? Ze hoeven alleen naar het totale saldo Y te kijken op datum X (datum van opening spaarrekening). Op het moment dat er €2500 op de spaarrekening verschijnt moet het totale saldo Y+2500 zijn. Ik weet niet of ze het zo doen bij ASN, maar zo zouden ze het bijvoorbeeld kunnen uitvoeren. Uiteindelijk zullen we wel zien hoe het uitpakt. Ze calculeren al in dat het mis kan gaan: als je niet je €50 krijgt mag je contact opnemen via www.asnbank.nl/service/service-en-contact.html

• jomas
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:58
....

[ Voor 98% gewijzigd door jomas op 23-12-2025 14:23 ]

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:31
Heeft iemand kunnen achterhalen of ASN bij hun actie met een bonus van €50 ook nog rente over het saldo betaalt? Ik zou verwachten dat als dit een reguliere spaarrekening is, ASN rente betaalt.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:59
jomas schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 13:21:
Let bij ASN sparen ook op deze 'verborgen' voorwaarde.
Open binnen enkele minuten

[...]
Dat is geen voorwaarde. Dat hoort bij het stappenplan. Als jij graag 10 minuten wil gebruiken om dat deposito te openen is het ook goed hoor.

De actievoorwaarden staan hier https://www.asnbank.nl/sp...oorwaarden-overzicht.html
ASN Depositosparen (3 maanden) moet binnen de
actieperiode geopend zijn om mee te kunnen doen
aan de actie.
Je moet het deposito openen voor 1 februari 2026

• jomas
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:58
.....

[ Voor 99% gewijzigd door jomas op 23-12-2025 14:22 ]

• TanteBeth
  • Nu online
jomas schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 13:53:
[...]

Het punt is dat je na het overmaken van geld van een andere rekening naar je asn spaarrekening, je binnen enkele minuten het deposito van 3 maanden moet openen.
Je kan dus niet geld over (laten) maken op de spaarrekening en een dag later het depositio openen.

Ik heb hierover gesproken met de klantenservice en zij bevestigen dit.
Dit is onzin. Het staat ook niet in de actievoorwaarden. Het staat enkel in de Algemene vragen over de actie.en wordt alleen zo geformuleerd om te tonen hoe eenvoudig het openen is.
Stel dat ik het geld overmaak vanaf een bank die geen Instant Pay doet, je kunt toch niet de hele dag controleren of het geld binnen is. Je kunt wel op de autosnelweg zitten....
Die medewerker is vast een uitzendkracht voor de feestdagen en vandaag aan de eerste werkdag begonnen.

• grun93
Coffeeroam schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 09:28:
Ja, hier ook. Maar de naam/iban controle klopte wel, de rekening bestaat dus. Er staat alleen (nog) geen geld op. Je neemt de rekening in gebruik door geld te storten met de eerste transactie.
Ik moest wel eerst de daglimiet ophogen en 4 uur wachten.

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Niet ASN, maar SNS had er vroeger een handje van om met een hogere variabele rente te lokken en meteen daarna de rente weer te laten zakken ver onder de concurrentie. In de hoop dat je niet oplet.

• DjoeC
mrmrmr schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 14:56:
Niet ASN, maar SNS had er vroeger een handje van om met een hogere variabele rente te lokken en meteen daarna de rente weer te laten zakken ver onder de concurrentie. In de hoop dat je niet oplet.
Mensen die hier zitten letten over t algemeen goed op, danwel er zijn anderen die hier waarschuwen als het weer zover is ;) Het is 1 van de goede dingen in dit topic, chapeau allemaal!

• sanook

sanook

_/-\o_

DjoeC schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 14:58:
[...]

Mensen die hier zitten letten over t algemeen goed op, danwel er zijn anderen die hier waarschuwen als het weer zover is ;) Het is 1 van de goede dingen in dit topic, chapeau allemaal!
Mensen hier letten zo goed op dat er pagina's vol berichten gepost worden als 1 bank een aktie start!

• Harry720A
  • Niet online
sanook schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 15:04:
[...]Mensen hier letten zo goed op dat er pagina's vol berichten gepost worden als 1 bank een aktie start!
Best logisch. ASN komt met een schimmige actie en voorwaarden waaraan bijna niemand kan voldoen. Leuk om in de belangstelling komen, maar meer is het ook niet. Kortom, een beetje knollen voor citroenen, zoals wel vaker bij banken het geval is.

• TanteBeth
  • Nu online
Harry720A schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 15:11:
[...]
Best logisch. ASN komt met een schimmige actie en voorwaarden waaraan bijna niemand kan voldoen. Leuk om in de belangstelling komen, maar meer is het ook niet. Kortom, een beetje knollen voor citroenen, zoals wel vaker bij banken het geval is.
Je zou haast denken dat ASN een overheidsbank is....
Pagina: 1 ... 174 175 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling