• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

Het is erg slecht dat sommige van die aanmeldapps vragen om in te loggen bij een andere bank voor iDIN via die app. Dat kun je hoe dan ook beter laten verlopen via een link/browser.

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Juan schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 22:41:
Had ik ook, oplossing , mijn Revolut rekening gebruikt, die alleen op mijn naam staat. Beide kanten op IP. Alleen extra stap. Maar Rabobank Revolut is ook IP beide kanten op
Revolut hoor ik wat wisselende geluiden over. In eerste instantie sla ik Yapi Kredi maar even over en ben voor Anadolu gegaan. Die doet (via Idin) niet moeilijk over een en/of tegenrekening. Biedt wel een wat lagere actierente maar compenseert dat weer door een langere actieduur van 6 maanden.

De identificatie met id-pas was wel wat wazig. Rfid (pas tegen achterkant houden) leek te mislukken, maar ging vervolgens wel verder naar succesvolle afronding en opening. En inderdaad, de functie van de app beperkt zich alleen maar tot het aanmeldingsproces. Daarna kan ie volgens mij gewoon weer verwijderd worden.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:47
mrmrmr schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 09:41:
Het is erg slecht dat sommige van die aanmeldapps vragen om in te loggen bij een andere bank voor iDIN via die app. Dat kun je hoe dan ook beter laten verlopen via een link/browser.
Grote kans dat het ook een web/browser link is? Waarbij apps links registreren die ze kunnen openen, waarna het OS vraagt of je in de browser of in de app wilt openen. Waarbij er dus geen browser aan te pas komt als je de app geïnstalleerd hebt (en kiest), ondanks dat het wel een web link is.

Hard linken naar de app is voor een derde partij juist dom. Aangezien de manier waarop de app geopend moet worden kan veranderen (lees: welke activity geopend moet worden in het geval van Android). Terwijl links juist al universeel zijn en ook makkelijk te delen / uit te leggen.

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

RobertMe schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 10:09:
[...]

Grote kans dat het ook een web/browser link is?
Bij een aanmeldapp die ik laatst gebruikte vraagt die rechtstreeks in die aanmeldapp om user ID en wachtwoord voor de andere bank. Ik denk dat het de al eerder besproken Anadolubank app was.

Dat is echt niet ok, dat is onethisch en onveilig. Er was een goed verstopt alternatief en daaronder was er de optie waarbij gekozen kan worden een link te openen met een bepaalde browser. De Anadolubank app heeft overigens Google Play Services nodig om überhaupt verder te gaan na opstarten na het tonen van het icoon. Google is een privacy vijand, daarom is deze afhankelijkheid inbouwen niet ok. Aan foutmeldingen weergeven doet deze app kennelijk niet.

• Sander12
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 11:23
Per 07 augustus 2026 zal de reguliere rente op de Flexibel Sparen rekening bij Bigbank wijzigen van 2,10% naar 2,00%. De rente wordt berekend over bedragen tot en met 250.000 euro.

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:46
Sander12 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 13:04:
Per 07 augustus 2026 zal de reguliere rente op de Flexibel Sparen rekening bij Bigbank wijzigen van 2,10% naar 2,00%. De rente wordt berekend over bedragen tot en met 250.000 euro.
Dalende rente, dat is ook wel interessant in de huidige markt.

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:41
@Janpietertje89 misschien willen ze klanten lokken naar hun deposito's.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• SanookH
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-08 21:39

SanookH

_/-\o_

Janpietertje89 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 13:40:
[...]

Dalende rente, dat is ook wel interessant in de huidige markt.
Misschien hadden ze gegokt op een verhoging van de ECB rente, die dus niet kwam.

• Sander12
Nordax Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verhogen van 2,13% p.j. naar 2,15% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 07.08.2026.

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Bij de Estse Inbank is de rente gestegen van 2,11% naar 2,16% (2,18% effectief). Is daarmee bij Raisin na IKB met 2,30% en Distingo met 2,17% de hoogste rente voor de normale vrij opneembare spaarrekeningen.

• ocn
  • Laatst online: 09:28

ocn

Beste Tweaker 2025 ⭐⭐⭐⭐⭐

Van 3 banken geld overgemaakt naar Bigbank: Openbank en Trade Republic waren instant, vanaf ING niet... Typisch.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ocn schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 11:42:
Van 3 banken geld overgemaakt naar Bigbank: Openbank en Trade Republic waren instant, vanaf ING niet... Typisch.
Kon je gemakkelijk geld overmaken vanaf Trade Republic of tot een bepaald bedrag?

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line

• ocn
  • Laatst online: 09:28

ocn

Beste Tweaker 2025 ⭐⭐⭐⭐⭐

THE_BASE schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 12:35:
[...]

Kon je gemakkelijk geld overmaken vanaf Trade Republic of tot een bepaald bedrag?
Ik moest allemaal disclaimers goedkeuren, en mijn gezicht werd gescand om de transactie te valideren. Ik vond het wel gebruiksvriendelijk en veilig.

• THE_BASE
  • Niet online
ocn schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 14:53:
[...]

Ik moest allemaal disclaimers goedkeuren, en mijn gezicht werd gescand om de transactie te valideren. Ik vond het wel gebruiksvriendelijk en veilig.
Thanks, dan doe ik dat maandag. Zo voor het weekend vind ik niet prettig als het toch blijft hangen.

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line

• THE_BASE
  • Niet online
Sinds 7 augustus is de actierente bij Bigbank verlaagt naar 2,75% voor de eerste 6 maanden, daarna ook verlaagd naar 2,00%.

Rente op deposito's is op dit moment nog gelijk.

• Jeff5
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 13-08 23:25
Goedemorgen, Na jaren gespaard te hebben bij de ING, CB, NN, wil ik eens een stapje in het voor mij diepere water zetten. Ik wil een bedrag voor een jaar vastzetten bij de Yapi bank. Zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden, waar ik extra op moet letten? Dank.

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:36
Jeff5 schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 10:57:
Goedemorgen, Na jaren gespaard te hebben bij de ING, CB, NN, wil ik eens een stapje in het voor mij diepere water zetten. Ik wil een bedrag voor een jaar vastzetten bij de Yapi bank. Zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden, waar ik extra op moet letten? Dank.
Aangezien Yapi Kredi op het moment de hoogste rente heeft in het lijstje van spaarinformatie.nl (site die voornamelijk nederlandse banken vergelijkt) lijkt mij dat een prima keuze.
Na openen van een rekening bij YK en storten van het bedrag kan je er een deposito openen. Ik ben al heel lang klant. Indertijd moest ik wel een aantal zaken instellen zodat ik zelf kon bankieren zoals ik dat wilde. Iets met jezelf autoriseren. Mocht je daar tegenaan lopen dan kan je altijd nog bellen met de bank. Ook voor het openen van een deposito. De helpdesk is Nederlandstalig en vriendelijk. Bij voorkeur bellen gedurende hun tijden.

Als je nu nog geen klant bij hen bent raad ik je aan om eerst de 3 maanden 3,3% op de vrijopneembare rekening te pakken. En daarna dat beoogde deposito.

disclaimer: de rente voor het 12 maands deposito kan dan wel inmiddels gedaald zijn (het is nu 3,10%). Maar je kan nu ook beide doen: vrijopneembaar naast deposito.

Succes

[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 10-08-2026 11:17 ]

• THE_BASE
  • Niet online
W1ck1e schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 11:10:
[...]

Als je nu nog geen klant bij hen bent raad ik je aan om eerst de 3 maanden 3,3% op de vrijopneembare rekening te pakken. En daarna dat beoogde deposito.
Je zegt het zelf al, maar wel het risico dat de depositorente gaat dalen.

Bij Bigbank kies ik voor een 1-jarig deposito en over 6 maanden weer. De rest zet ik op de 6 maanden flexibele rekening tegen 3,1% rente en een plukje bij Trade Republic voor de hogere rente, Apple Pay en Instant Payments.

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 12:16
IKB Raisin ( 2,3%) staat niet meer in de spaarrentevergelijking bij Raisin en is ook verdwenen bij de partnerbanken. Komt wel vaker voor bij Raisin dat een bank zomaar verdwijnt en even later weer terugkeert maar toch.

• W1ck1e
THE_BASE schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 11:25:
[...]

Je zegt het zelf al, maar wel het risico dat de depositorente gaat dalen.

Bij Bigbank kies ik voor een 1-jarig deposito en over 6 maanden weer. De rest zet ik op de 6 maanden flexibele rekening tegen 3,1% rente en een plukje bij Trade Republic voor de hogere rente, Apple Pay en Instant Payments.
Naast dat @Jeff5 aan Yapi Kredi denkt heeft die bank een hogere rente dan Bigbank voor een deposito voor 12 maanden. Ik heb het idee dat hij YapiKredi al spannend genoeg vind.

Maar ik begrijp zojuist dat het geen tip is richting @Jeff5 ;)

[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 10-08-2026 11:49 ]

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
Jeff5 schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 10:57:
Paar dingen (en dat geldt niet alleen voor Japie:
- blijf per banklicentie onder het DGS bedrag. In de EU is dan 100.000 euro, het beste is dat je daar zodanig onder blijft dat op te bouwen rente er ook binnenvalt. Bij 3% rente per jaar dus grofweg maximaal 97.000,- bij 1 banklicentie.
- Zet geen geld vast langer dan je horizon. Zorg dat je gedurende de termijn dat je geld vaststaat voldoende liquide middelen beschikbaar houd om "onvoorziene" uitgaven op te vangen. 10K-25K is een redelijk bedrag om "vrij" te houden.
- Deposito's staan ook echt "vast", soms kun je er bij komen om een huis te kopen of bij specifieke andere sotuaties - lees de voorwaarden!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Bij Raisin gaan een aantal deposito's met de hoogste rente zonder bronbelasting naar beneden op 13 augustus:

1 jaar: Coop Pank (Estland) van 3,02% naar 2,25%
2 jaar: RiverBank (Luxemburg) van 3,08% naar 3,01%
3 jaar: RiverBank van 3,17% naar 3,10%

• W1ck1e
DjoeC schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 11:57:
[...]

Paar dingen (en dat geldt niet alleen voor Yapi Kredi):
- blijf per banklicentie onder het DGS bedrag. In de EU is dan 100.000 euro, het beste is dat je daar zodanig onder blijft dat op te bouwen rente er ook binnenvalt. Bij 3% rente per jaar dus grofweg maximaal 97.000,- bij 1 banklicentie.
- Zet geen geld vast langer dan je horizon. Zorg dat je gedurende de termijn dat je geld vaststaat voldoende liquide middelen beschikbaar houd om "onvoorziene" uitgaven op te vangen. ....
- Deposito's staan ook echt "vast", soms kun je er bij komen om een huis te kopen of bij specifieke andere sotuaties - lees de voorwaarden!
@Jeff5 In plaats van een groot deposito kan je ook meerdere kleinere openen. Mocht je dan toch (tegen alle verwachtingen in) tussentijds geld nodig hebben dan beeindig je (als dat kan) slechts een kleiner deposito. De andere lopen dan door en je hebt minder kosten of boete (indien van toepassing)

[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 10-08-2026 12:07 ]

• Jeff5
Dank jullie hartelijk voor het meedenken en de adviezen. Ja, ik vind Yapibank al "spannend" genoeg. Eerst dus maar eens een paar tenen in dat diepere water. Zijn er ook goede ervaringen met en/of rekeningen? Makkelijk af te sluiten en kun je bv. via één app een en/of rekening afsluiten? Of beter eerst maar eens een deposito openen op één naam?

• DjoeC
  • Nu online
W1ck1e schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 12:06:
[...]

@Jeff5 In plaats van een groot deposito kan je ook meerdere kleinere openen. Mocht je dan toch (tegen alle verwachtingen in) tussentijds geld nodig hebben dan beeindig je (als dat kan) slechts een kleiner deposito.
@Jeff5 Bovenstaande is exact de reden waarom ik niet 1 groot deposito voor 1 jaar wegzet maar meerdere kleinere in de tijd verspreid.

Zo zou je nu kunnen beginnen met 4 deposito's: 3, 6, 9, 12 maanden. Als je behoefte blijft houden aan 1 jaar vast breng je het gelkd van de "korte" deposito na afloop onder in nieuwe 1 jaars deposito's. Op die manier valt een deel elke 3 maanden vrij. Uiteraard kun je dit ook per maand of enig andere periode regelen.

Uitgangspunt voor tussentijdse opname blijft "het contract" onder de voorwaarden van de bank waar je je geld stalt en waar jij voor tekent - dat geldt overigens ook bij de Nederlandse grootbanken.
Jeff5 schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 12:11:
Dank jullie hartelijk voor het meedenken en de adviezen. Ja, ik vind Yapibank al "spannend" genoeg. Eerst dus maar eens een paar tenen in dat diepere water. Zijn er ook goede ervaringen met en/of rekeningen? Makkelijk af te sluiten en kun je bv. via één app een en/of rekening afsluiten? Of beter eerst maar eens een deposito openen op één naam?
Je kunt YapiKredi bank gewoon als een Nederlandse bank beschouwen, daar is niks spannends aan. Ze moeten aan dezelfde regels voldoen als de ING en vallen onder dezelfde garatieregelingen en toezicht.

[ Voor 25% gewijzigd door DjoeC op 10-08-2026 12:14 ]

• Jeff5
Het onderbrengen van kleine porties brengt het praktische nadeel met zich mee, dat ik nu dus maar een deel kan onderbrengen bij Yapi voor 3,1%. Drievierde deel, als ik het in vier porties zou verdelen, brengt dan echt veel minder op aan rente en dan heb ik mijn doel nog niet bereikt.

• W1ck1e
DjoeC schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 12:12:
[...]

@Jeff5 Bovenstaande is exact de reden waarom ik niet 1 groot deposito voor 1 jaar wegzet maar meerdere kleinere in de tijd verspreid.

...
@Jeff5
Ik bedoel het openen van meerdere deposito's tegen dezelfde voorwaarden bij dezelfde bank op 1 dag. Of binnen een paar dagen. Spreiden in de tijd doe ik ook, maar vanwege rente-wijzigingen-in-de-tijd risico.

Concreet en om niet te veel af te wijken van de je oorspronkelijk plan. Open de rekening bij Yapi Kredi, stort het bedrag dat je in de deposito's wil plaatsen. Open meerdere deposito's op korte termijn of op dezelfde dag. De grootste stap heb je in het verleden al gedaan: elders sparen dan bij de grootbanken.

[ Voor 25% gewijzigd door W1ck1e op 10-08-2026 12:27 ]

• DjoeC
  • Nu online
Jeff5 schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 12:14:
Het onderbrengen van kleine porties brengt het praktische nadeel met zich mee, dat ik nu dus maar een deel kan onderbrengen bij Yapi voor 3,1%. Drievierde deel, als ik het in vier porties zou verdelen, brengt dan echt veel minder op aan rente en dan heb ik mijn doel nog niet bereikt.
Keuze's......

Begin met Yapi 1/4 op 1 jaar deposito. 3.1%
Zet 1/4 op de Yapi europlus spaarrekening 3 maanden 3.3%
Zet 1/4 of 1/2 bij Anadolubank (ook NL vergunning etc) 6 maanden 3.0%

Er is "altijd wel ergens" een aktie rente.

Wees creatief! Overigens: Voor het "gemak" (1 ingang) doe ik veel via Raisin ook al scheet dat soms een paar tienden.

[ Voor 3% gewijzigd door DjoeC op 10-08-2026 12:22 ]

• Jeff5
Dank jullie nogmaals voor de adviezen en de geboden mogelijkheden. Ik denk dat mijn keuze gemaakt is en dat Yapi er een klant bij heeft. Ik wens jullie een fijne dag!

• SanookH

SanookH

_/-\o_

Morrow Bank (via Raisin) gaat de variabele rente op de spaarrekening verhogen van 2,06% p.j. naar 2,15% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 11.08.2026.

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:13
Ik begreep van een aantal posts, dat Raisin nu IP heeft in en uitgaand, maar is het ook IP van Raisin naar bv, je Renault bank rekening?

Vertrouwen is goed, controle nog beter

• QAI
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:39

QAI

Juan schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 18:43:
Ik begreep van een aantal posts, dat Raisin nu IP heeft in en uitgaand, maar is het ook IP van Raisin naar bv, je Renault bank rekening?
Naar Nordax in ieder geval wel, het geld stond er vrijwel direct op.

• RobertMe
Renault niet getest, laatst wel geld over gemaakt naar Distingo, en incl. plancode was het letterlijk instant bij Raisin en zichtbaar als "pending" transactie bij Distingo, en binnen een uur (wellicht zelfs half uur) stond het bij Distingo incl. bevestiging per mail en/of push message (weet ik even niet meer).

Was overigens wel tijdens kantooruren. Geen idee of dit ook (zo) werkt in de avond en weekend.

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Gisteren een vrijgekomen deposito van mijn Raisin rekening opgenomen naar mijn ING rekening. Dat was geloof ik niet instant, maar stond wel dezelde dag erop. Of ik heb niet goed opgelet.

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11:07
xileS schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 06:41:
[...]

Gisteren een vrijgekomen deposito van mijn Raisin rekening opgenomen naar mijn ING rekening. Dat was geloof ik niet instant, maar stond wel dezelde dag erop. Of ik heb niet goed opgelet.
Niet goed opgelet? Heb je de ING app niet? Dan kun je instellen dat er telkens een signaal komt als er geld binnen is gekomen. Bij IP is dat dan direct anders later op de dag een keer.

• xileS
  • Niet online
TanteBeth schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 07:48:
[...]

Niet goed opgelet? Heb je de ING app niet? Dan kun je instellen dat er telkens een signaal komt als er geld binnen is gekomen. Bij IP is dat dan direct anders later op de dag een keer.
Jawel, en er is mij dus niet direct een melding opgevallen. Ik zag de melding pas later, maar ik sluit niet uit dat het wellicht wel direct binnen was. Ik ben op vakantie en ben niet heletijd alle meldingen checken. En soms staat telefoon in een bespaarstand, waardoor meldingen ook eventueel een vertraging kan oplopen wellicht.

• W1ck1e
xileS schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 09:41:
[...]

Jawel, en er is mij dus niet direct een melding opgevallen. Ik zag de melding pas later, maar ik sluit niet uit dat het wellicht wel direct binnen was. Ik ben op vakantie en ben niet heletijd alle meldingen checken. En soms staat telefoon in een bespaarstand, waardoor meldingen ook eventueel een vertraging kan oplopen wellicht.
In de app van ASN kan ik het tijdstip van de transactie zien. De app van ING heb & gebruik ik niet.

• Sander12
Over IP bij Raisin.

Overschrijvingen van Raisin naar ING en ASN is niet IP.

Overschrijvingen binnen Raisin zijn niet IP. Maar bij sommige banken wel snel, binnen 5 minuten (getest bij Distingo, Avarda, Nordax)

IKB Industriebank hebben ze als partnerbank weggehaald omdat die teveel aanvragen kregen voor nieuwe rekeningen (volgens de KS medewerker die ik zojuist sprak).

Een overschrijving van de Raisin omgeving naar een bestaande IKB rekening is nu al een dag 'pending'. Dus waarschijnlijk een overwerkte Duitse klerk.

• xileS
  • Niet online
W1ck1e schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 09:54:
[...]

In de app van ASN kan ik het tijdstip van de transactie zien. De app van ING heb & gebruik ik niet.
Heb ik idd nog proberen te checken, maar in de ING app staat geen tijdstip bij. In android bij historie van meldingen, helaas ook geen tijdstip.

Wist vrijwel zeker dat het niet instant was, maar het was wel best snel binnen (paar uurtjes naar wat ik herinner).

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

mwoe schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 16:07:
Geprobeerd een rekening te openen bij YapiKredi.

App vervolgens geinstalleerd en geprobeerd een account aan te maken 'Nieuwe klant? Rekening opnenen'.

Krijg gelijk de melding "Thank you for you rinterest. We are unable to process your application at this time. Please contact us for assistance. D003.

Meer mensen dit gehad?
Hier dezelfde melding.

• Stellar
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:13
Ik heb gisterenavond een rekening geopend. Geen foutmeldingen gehad, ging probleemloos. Wel kan ik niet inloggen via de app, het venster blijft blanco. Ik vermoed dat dat aan mijn Fairphone met e/os ligt. Inloggen via de website lukt wel gewoon. Ik heb vandaag een restbedrag overgeboekt. Dat stond er direct op, en de actierente van 3,3℅ is ook actief.

Hier heb jij natuurlijk niets aan :+ maar blijf proberen, het kan dus wel.

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Stellar schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 13:40:
[...]

Ik heb gisterenavond een rekening geopend. Geen foutmeldingen gehad, ging probleemloos. Wel kan ik niet inloggen via de app, het venster blijft blanco. Ik vermoed dat dat aan mijn Fairphone met e/os ligt. Inloggen via de website lukt wel gewoon. Ik heb vandaag een restbedrag overgeboekt. Dat stond er direct op, en de actierente van 3,3℅ is ook actief.

Hier heb jij natuurlijk niets aan :+ maar blijf proberen, het kan dus wel.
Ja maar je hebt de app nodig om een rekening aan te maken..

Ik ga niet met formlieren in de weer, dan ga ik wel naar een ander

• Stellar
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:13
FreakNL schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 14:01:
[...]

Ja maar je hebt de app nodig om een rekening aan te maken..

Ik ga niet met formlieren in de weer, dan ga ik wel naar een ander
Begrijp ik. Mijn punt is dat het aanmaken van een nieuwe rekening via de app gewoon werkte, dus wellicht op een ander moment nog eens proberen.

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13-08 16:58
xileS schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 13:28:
[...]

Heb ik idd nog proberen te checken, maar in de ING app staat geen tijdstip bij. In android bij historie van meldingen, helaas ook geen tijdstip.

Wist vrijwel zeker dat het niet instant was, maar het was wel best snel binnen (paar uurtjes naar wat ik herinner).
ING meldingen bij mij wel mét tijdstip (iPhone). Maar als ik de melding eenmaal geopend heb, is de melding weg (en ook het tijdstip niet meer vindbaar).

• AreVeeDee
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 09:38
Misschien al bekend, maar het valt mij vandaag op dat de opgebouwde rente (uitbetaald en niet uitbetaald) wordt getoond in Raisin app. Dit was eerder niet het geval.

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Stellar schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 14:05:
[...]

Begrijp ik. Mijn punt is dat het aanmaken van een nieuwe rekening via de app gewoon werkte, dus wellicht op een ander moment nog eens proberen.
Ik blijf dezelfde melding houden…

raar

• Hugo50
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:20
Hier ook, volgens helpdesk, was het door gebruik van een locale vpn voor adblocking. Maar uitgeschakeld en opnieuw opgestart, bleef het probleem

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:44

Richard

Kuru Kuru Kururin

NIBC, 1-jaars deposito tegen 2,66pct + E25 Cashback via CBXL. Minimale inleg E250.

Effectief dan 12,66pct

20*350ZO45°

• W1ck1e
Richard schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 09:26:
NIBC, 1-jaars deposito tegen 2,66pct + E25 Cashback via CBXL. Minimale inleg E250.

Effectief dan 12,66pct
Die 2,66% is maar tot en met 14 augustus te krijgen.

• karakedi
  • Nu online
Richard schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 09:26:

Effectief dan 12,66pct
Je krijgt de cashback ook bij normale spaarrekening. Gratis 25 euro :D. Enige wat het je kost is tijd voor aanvragen en eventueel opzeggen

• SanookH

SanookH

_/-\o_

karakedi schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 10:04:
[...]

Je krijgt de cashback ook bij normale spaarrekening. Gratis 25 euro :D. Enige wat het je kost is tijd voor aanvragen en eventueel opzeggen
Beetje verduidelijking is wel op zijn plaats. Je kunt 25 euro cashback krijgen via cashbackXL als je een spaarrekening opent óf een deposito. Dus maar 1 keer 25 euro: https://www.cashbackxl.nl/webshops/nibc-nl

• brabosnol1
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-08 22:43
SanookH schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 10:40:
[...]

Beetje verduidelijking is wel op zijn plaats. Je kunt 25 euro cashback krijgen via cashbackXL als je een spaarrekening opent óf een deposito. Dus maar 1 keer 25 euro: https://www.cashbackxl.nl/webshops/nibc-nl
Kan dat rechtstreeks via nibc? Ik ga geen data geven aan een cashbackxl(?)

• SanookH

SanookH

_/-\o_

brabosnol1 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 12:58:
[...]

Je moet via de website van cashbackXL naar de website van NIBC om zo je cashback te kunnen claimen. Je opent de rekening dus direct bij NIBC maar via een linkje van cashbackXL.

• THE_BASE
  • Niet online
brabosnol1 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 12:58:
[...]

Je geeft altijd data aan CashbackXL in ruil voor de cashback, dat is hoe het werkt.

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-08 21:18

LGU

Nu mijn einde van de 3% in zicht is bij TR heb ik Consors geopend. De 'proef overboeking' vanochtend is succesvol aangekomen waardoor ik graag asap TR volledig overzet naar Consors.

In mijn geval TR -> ING - Consors. Is het haalbaar, mits ik dit morgen voor 9.00 uur uitvoer om het voor het weekend op Consors te hebben staan? Het betreft een substantieel bedrag richting de DGS limiet. Indien het verstandig is te 'knippen' in kleinere bedragen dan graag jullie advies welk (indicatieve) bedragen wel snel / haalbaar zijn voor het weekend.

• W1ck1e
LGU schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 13:49:
Nu mijn einde van de 3% in zicht is bij TR heb ik Consors geopend. De 'proef overboeking' vanochtend is succesvol aangekomen waardoor ik graag asap TR volledig overzet naar Consors.

In mijn geval TR -> ING - Consors. Is het haalbaar, mits ik dit morgen voor 9.00 uur uitvoer om het voor het weekend op Consors te hebben staan? Het betreft een substantieel bedrag richting de DGS limiet. Indien het verstandig is te 'knippen' in kleinere bedragen dan graag jullie advies welk (indicatieve) bedragen wel snel / haalbaar zijn voor het weekend.
Wanneer ik 9999 wil overmaken naar ASN staat in het schermpje : meteen/direct, vanaf 10k niet meer. N=1. Maar ik zou dus zeggen splitsen in delen van 9999. en ING live in de gaten houden. Houd rekening met de 50k dag limiet bij ING. Op tijd verhogen
ING en ASN zijn volgens mij instant heen en weer met consorsbank.

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 12-08-2026 14:55 ]

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13-08 16:58

Waarom doe je niet rechtstreeks TR --> Consors?

• W1ck1e
Coffeeroam schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 14:59:
[...]

@LGU
Als de twee stappen via ING bekend en getest zijn zou ik het niet rechtstreeks doen. Als het goed is gaat het allemaal instant.

[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 12-08-2026 15:13 ]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Waarom heb je niet ook een 'proef-'overboeking gedaan van TR naar Consors? Consors heeft 3.4% dus waarom zou je geld nog langer op TR houden dan nodig?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• LGU

LGU

Dank @Coffeeroam & @fsfikke , ik heb er helemaal niet aan gedacht dat het rechtstreeks kan. Zo gewend om alles te verplaatsen via de ING. Gaan we morgenochtend gelijk even proberen met een euro om te zien of het idd. instant is.

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Yapi Kredi lukt nog steeds niet bij mij..

Ben er wel ff klaar mee, heb mijn pluk van Garanti nu bij DHB gezet (nieuwe klanten actie 3%, 6 maanden).

Bij Garanti ook de rekening gesloten. TZT proberen of ik daar weer in aanmerking kom voor nieuwe klanten actie..

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

De spaarrente bij NIBC is per vandaag verhoogd van 1,45% naar… 1,55% :D

Juist

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:00
Jeldert schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 11:11:
De spaarrente bij NIBC is per vandaag verhoogd van 1,45% naar… 1,55% :D
En die op de Kwartaalspaarekening van 1.50% naar 1,60%
https://nibc.nl/particulieren/sparen/spaarrentes

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
SanookH schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 10:40:
[...]

Wanneer wordt na het openen E 25 door NIBC overgemaakt?

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:44

Richard

Kuru Kuru Kururin

Harbo schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 12:08:
[...]

Wanneer wordt na het openen E 25 door NIBC overgemaakt?
Er wordt geen geld door NIBC overgemaakt. Cashback wordt verkregen middels een AffiliateLink van CBXL; en als die goed is gekeurd:
Bevestiging 10 minuten
Goedkeuring 2 maanden
komt het in je profiel zichtbaar en kun je kiezen voor uitkering ervan.

20*350ZO45°

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Richard schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 12:33:
[...]

Er wordt geen geld door NIBC overgemaakt. Cashback wordt verkregen middels een AffiliateLink van CBXL; en als die goed is gekeurd:

[...]

komt het in je profiel zichtbaar en kun je kiezen voor uitkering ervan.
"Zojuist hebben wij een bedrag van € 2,50 in jouw account gezet.

Referentie: Aanmeldbonus"

Enige wat ik door hun gekregen heb is E 2,50 Aanmeldbonus.

• LGU

LGU

Coffeeroam schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 14:59:
[...]

Vanochtend geprobeerd en dit is niet IP. Visueel is het ook zichtbaar doordat bij TR wordt aangegeven dat het 1 - 3 dagen 'kan' duren. Ander aandachtspunt is dat naar de 'huisbank' ING geen limiet lijkt te zijn terwijl ik voor het overmaken naar Consors gevraagd wordt de daglimiet te verhogen inclusief 4 uur wachten i.v.m. veiligheid.

Vooralsnog dus gekozen voor de route via ING wat zo goed als instant is doordat de route ING - Consors eventjes duurt (in ieder geval voordat het visueel zichtbaar is).

• W1ck1e
LGU schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 12:59:
[...]

Vanochtend geprobeerd en dit is niet IP. Visueel is het ook zichtbaar doordat bij TR wordt aangegeven dat het 1 - 3 dagen 'kan' duren. Ander aandachtspunt is dat naar de 'huisbank' ING geen limiet lijkt te zijn terwijl ik voor het overmaken naar Consors gevraagd wordt de daglimiet te verhogen inclusief 4 uur wachten i.v.m. veiligheid.

Vooralsnog dus gekozen voor de route via ING wat zo goed als instant is doordat de route ING - Consors eventjes duurt (in ieder geval voordat het visueel zichtbaar is).
Dus van TR naar ING kon in 1 keer en hoefde je niet te splitsen in kleinere delen ?

• LGU

LGU

W1ck1e schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 13:03:
[...]

Dus van TR naar ING kon in 1 keer en hoefde je niet te splitsen in kleinere delen ?
Technisch wel, in ieder geval zonder melding. Ik heb het echter wel gesplit omdat ik bij 10k. de zekerheid had dat het instant was. Ik heb zonder problemen meerdere keren kunnen overmaken terwijl bij de overboeking (als eerste!) naar Consors wel de beschermingsmelding in beeld kwam.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

LGU schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 12:59:
[...]

Apart:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VvjsT0IuOv6qaIb81argxpFNuMI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/w9MJ2QoDSNmt5PJxOLc7fUH0.png?f=user_large
Kwam ook direct aan. Terwijl ik nog niet eerder tussen deze twee rekeningen geld heb overgemaakt. Matcht de tenaamstelling van de twee rekeningen bij jou 100%?

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 13-08-2026 15:08 ]

• W1ck1e
fsfikke schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 15:02:
[...]

Apart:
[Afbeelding]
Kwam ook direct aan. Terwijl ik nog niet eerder tussen deze twee rekeningen geld heb overgemaakt. Matcht de tenaamstelling van de twee rekeningen bij jou 100%?
Goed om te weten dat het eventueel wel kan. Maar ik heb 2 tegenrekeningen die ik gebruik met de verschillende banken die ik gebruik om te sparen. Bij geen van die spaarbanken heb ik andere dan die 2 tegenrekeningen gebruikt, dus zij kennen niet mijn relatie met die andere spaarbanken. Ze hoeven niet meer te weten dan nodig. Dat vind ik wel zo veilig. En aangezien tegenwoordig veel instant gaat heb ik niet de behoefte om het rechtstreeks te doen, als ik bijvoorbeeld geld van TR naar Consorbank zou willen verplaatsen.

• Jeff5
Vanochtend Bij DHB een spaarrekening geopend. Na wat weigeringen van gebruikersnaam en wachtwoord uiteindelijk gelukt om via de laptop in te loggen. Met de app heb ik de rekening geopend, maar inloggen via de app lukt nu niet. Iemand ook wel eens met dit euvel te maken gehad?

• LGU

LGU

fsfikke schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 15:02:
[...]

Apart:
[Afbeelding]
Ja, alles was correct ingevuld met volledige naam etc. Geen idee waarom het bij mij dan 1 tot 3 dagen duurt?

Overigens: Consors is verhoogd naar 3,6% voor 5 maanden. Iemand ervaring of het zin heeft om, binnen 1 week, na opening te vragen of ik in aanmerking kan komen voor het verhoogde rentepercentage?

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

LGU schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 16:40:
[...]

Ja, alles was correct ingevuld met volledige naam etc. Geen idee waarom het bij mij dan 1 tot 3 dagen duurt?

Overigens: Consors is verhoogd naar 3,6% voor 5 maanden. Iemand ervaring of het zin heeft om, binnen 1 week, na opening te vragen of ik in aanmerking kan komen voor het verhoogde rentepercentage?
Mijn ervaring is dat ze weinig flexibel zijn. Iig na afloop van de actierente, telefonisch niet gelukt om een verlenging te krijgen. Ondanks 'dreigen' met opzeggen en meerdere dgs'en aan saldo.

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11:01
Consorsbank per vandaag naar 3,6% voor nieuwe klanten (5 maanden) (+0,20%).

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12:00
Frankenstein schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 17:28:
Consorsbank per vandaag naar 3,6% voor nieuwe klanten (5 maanden) (+0,20%).
Lukt mij alleen niet om te verifieren met paspoort. De Postident app scant de NFC chip steeds niet in mijn paspoort..

• Seafarer
  • Registratie: November 2012
  • Nu online

Seafarer

XXX

ColeJ schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 20:36:
[...]

Lukt mij alleen niet om te verifieren met paspoort. De Postident app scant de NFC chip steeds niet in mijn paspoort..
Je betaald wel met NFC?

Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler. :) Debiet is vermogen en niet de temperatuur.

• brabosnol1
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-08 22:43
Jeff5 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 16:30:
Vanochtend Bij DHB een spaarrekening geopend. Na wat weigeringen van gebruikersnaam en wachtwoord uiteindelijk gelukt om via de laptop in te loggen. Met de app heb ik de rekening geopend, maar inloggen via de app lukt nu niet. Iemand ook wel eens met dit euvel te maken gehad?
Nee, gebruik de browser. Net zo snel.

• Jeff5
Inmiddels gelukt na veel verwijderen en opnieuw installeren van de app. Maar je hebt gelijk, eigenlijk zonder app net zo makkelijk. Dank voor de reactie.

• PurplePinguin
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-08 23:40
Ik probeer een account aan te maken bij Condors, maar hiervoor moet je je legitimeren. Nu probeerde ik dit te doen via de Auweisapp, maar deze pakt natuurlijk geen Nederlandse paspoort… Hebben jullie dit gedaan met een Europese ID of via een video chat?

• PurplePinguin
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-08 23:40
ColeJ schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 20:36:
[...]

Dit is bij mij ook het geval helaas

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

PurplePinguin schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 23:40:
[...]

Dit is bij mij ook het geval helaas
En identificeren middels nfc is de enige optie :? Of is bellen met een echte persoon eng :p

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Jeff5 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 23:25:
Inmiddels gelukt na veel verwijderen en opnieuw installeren van de app. Maar je hebt gelijk, eigenlijk zonder app net zo makkelijk. Dank voor de reactie.
Bij mij logged de app hele tijd uit en moet ik hem weer activeren…

oh well, kijk over 6 maanden wel weer verder ;)

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:01
PurplePinguin schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 23:38:
Ik probeer een account aan te maken bij Condors, maar hiervoor moet je je legitimeren. Nu probeerde ik dit te doen via de Auweisapp, maar deze pakt natuurlijk geen Nederlandse paspoort… Hebben jullie dit gedaan met een Europese ID of via een video chat?
Die app wilde inderdaad niet werken, dus ik heb vandaag een videochat gehad. Wel een beetje gedoe om m'n paspoort naar wens in beeld te brengen. Ze wilden de hologrammen controleren en dat viel niet mee met het licht. Op een geven moment begon de op zich vriendelijke mevrouw een beetje haar geduld te verliezen en vroeg ze of ik niet gewoon naar een Duits postkantoor kon gaan (nou, nee). Uiteindelijk alles doorlopen. Alles bij elkaar (incl. wachttijd) iets van een kwartier bezig geweest.

^ Wat hij zegt.

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 02:06
Voorheen gebruikte ik Rabobank Tijdslotsparen, maar de rente bleef daar aan de lage kant (ondanks een recente verhoging van 0,10%). Daarom heb ik mijn spaargeld een halfjaar geleden overgezet naar Bigbank, (Flexibel Sparen vrije opname) waar ik als nieuwe klant 3,10% rente kreeg voor de eerste 6 maanden.

Het aanmeldproces bij Bigbank verliep erg soepel: de legitimatiecontrole aan huis werd snel geregeld en zodra het account was goedgekeurd, heb ik meteen het volledige bedrag overgemaakt. Het geld stond er dezelfde dag nog op. Wel zag ik een paar dagen geleden dat de rente na afloop van die actieperiode van 6 maanden niet is gedaald naar de verwachte 2,10%, maar naar 2,00%.

Inmiddels kijk ik naar Santander Consumer Bank. (Vrij opneembaar) Voor nieuwe klanten bieden zij momenteel 3,01% actierente over de eerste 6 maanden, waarna de basisrente naar 2,10% gaat. Het grote voordeel daar is dat Santander de rente maandelijks uitkeert. Door dit rente-op-rente effect (compound interest) groeit het saldo gedurende het jaar net wat sneller, wat het extra interessant maakt.
BankPeriode 1 (6 mnd)Periode 2 (6 mnd)RentetypeEff. JaarrenteBruto Opbrengst (€50k)
Santander3,01%2,10%Maandelijks (compound)2,59%€ 1.294,90
Bigbank3,10%2,00%Jaarlijks (lineair)2,55%€ 1.275,00
Mijn plan is dan ook om na die eerste 6 maanden (zodra de actierente afloopt) simpelweg weer te 'renteshoppen' en het geld door te sluizen naar de volgende bank met een goede actie of een kortlopend deposito via Raisin. Zo pak je steevast de hoogste rente mee zonder dat je vermogen jarenlang vastzit.

[ Voor 76% gewijzigd door Snake_Eye op 14-08-2026 02:06 ]

• rylan
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 03:10
Rabobank €75 welkomstbonus via mijn uitnodigingslink

Hoi allemaal,

Voor wie toch van plan is om een nieuwe betaalrekening te openen: via mijn Rabobank-uitnodigingslink krijgen we volgens de actie allebei €75.

👉 https://www.rabobank.nl/rekening-openen-vriend?referralCode=58d7791a-fec2-4d3c-9ede-c1354f3f7855

Heb je al een Rabobank-rekening of ben je niet geïnteresseerd? Dan kun je dit bericht uiteraard gewoon negeren.

Let op: check vóór het openen even de actuele actievoorwaarden van Rabobank om te zien of je in aanmerking komt.

Ik deel dit omdat ik zelf gebruikmaak van de referralactie; het is dus geen onafhankelijke aanbieding.

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:00
rylan schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 03:08:
Lees de laatste regel van Topic-warning even - referels zijn niet toegestaan in dit topic

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12:00
fsfikke schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 23:52:
[...]

En identificeren middels nfc is de enige optie :? Of is bellen met een echte persoon eng :p
Haha nee is niet eng maar ik vind het vanaf de luie stoel voor de TV altijd wel relaxt :+

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11:01
Snake_Eye schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 01:17:
Zo pak je steevast de hoogste rente mee zonder dat je vermogen jarenlang vastzit.
Kijk, jij snapt het!

Tot mijn 30e had ik alles bij Rabo staan: vrij opneembaar internetsparen. Typische passieve spaarder, zoals driekwart van de burgers. Nu ga ik richting de 50 en al die jaren doe ik het voor een deel zoals jij: hoog vrij opneembaar of hoog kort.

Maar heb wel voldoende om een deel lang vast te zetten. Dat doe ik wel, maar alleen als de lange rentes een nieuwe piek bereiken - een plafond. Ik ben geen expert, maar dat plafond is er nog niet. De ECB gaat de rente naar verwachting verhogen 1e helft september.

Heb nog het een en ander op 3,25% tot 4% middellang vast, en nog 3,25% Rabobank doelsparen lang vast. Die laatste houdt ik in de gaten. Als de rente van doelsparen nog eens omhoog gaat, kijk ik weer of ik die nog aanhoud, of kostenloos uitstap. Want dat mag dan nog, en dat is prettig.

Vrij opneembaar staat nu bij Advanzia 3,97% effectief. Mijn eerste alternatief is nu Consorsbank 3,6%. Maar die aanvragen duurt vrij lang. Jouw banken hebben wel Nederlandstalige dienstverlening. Da's ook fijn. Bigbank heb ik ook gehad, maar meer of alleen voor deposito's. Maar vooral gezien de geopolitieke situatie in dat deel van Europa, ben ik daar vertrokken. Mijn reserves staan uit in Luxemburg, Frankrijk en Nederland.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

PurplePinguin schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 23:38:
Videochat, ging vrij snel en eenvoudig.

• THE_BASE
  • Niet online
Voorheen gebruikte ik Rabobank Tijdslotsparen, maar de rente bleef daar aan de lage kant (ondanks een recente verhoging van 0,10%). Daarom heb ik mijn spaargeld een halfjaar geleden overgezet naar Bigbank, (Flexibel Sparen vrije opname) waar ik als nieuwe klant 3,10% rente kreeg voor de eerste 6 maanden.

Het aanmeldproces bij Bigbank verliep erg soepel: de legitimatiecontrole aan huis werd snel geregeld en zodra het account was goedgekeurd, heb ik meteen het volledige bedrag overgemaakt. Het geld stond er dezelfde dag nog op. Wel zag ik een paar dagen geleden dat de rente na afloop van die actieperiode van 6 maanden niet is gedaald naar de verwachte 2,10%, maar naar 2,00%.

Inmiddels kijk ik naar Santander Consumer Bank. (Vrij opneembaar) Voor nieuwe klanten bieden zij momenteel 3,01% actierente over de eerste 6 maanden, waarna de basisrente naar 2,10% gaat. Het grote voordeel daar is dat Santander de rente maandelijks uitkeert. Door dit rente-op-rente effect (compound interest) groeit het saldo gedurende het jaar net wat sneller, wat het extra interessant maakt.
BankPeriode 1 (6 mnd)Periode 2 (6 mnd)RentetypeEff. JaarrenteBruto Opbrengst (€50k)
Santander3,01%2,10%Maandelijks (compound)2,59%€ 1.294,90
Bigbank3,10%2,00%Jaarlijks (lineair)2,55%€ 1.275,00
Mijn plan is dan ook om na die eerste 6 maanden (zodra de actierente afloopt) simpelweg weer te 'renteshoppen' en het geld door te sluizen naar de volgende bank met een goede actie of een kortlopend deposito via Raisin. Zo pak je steevast de hoogste rente mee zonder dat je vermogen jarenlang vastzit.
Het scheelt natuurlijk wel iets, maar zelf vond ik Santander geen prettige bank. Destijds was er geen IP (geen idee of dat er nu wel is) en de website was drama in mijn ogen. Voor die 24 euro laat ik het lekker staan bij Bigbank de aankomende 6 maanden.

• RobertMe
GroteVoet459 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 07:13:
[...]

Lees de laatste regel van Topic-warning even - referels zijn niet toegestaan in dit topic
* nergens op Tweakers (toegestaan).

Maar vergeef hem. Als je een account aanmaakt om een referral te posten ga je natuurlijk niet lezen of je wel referrals mag posten.

• THE_BASE
  • Niet online
rylan schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 03:08:

Hoi allemaal,

Voor wie toch van plan is om een nieuwe betaalrekening te openen: via mijn Rabobank-uitnodigingslink krijgen we volgens de actie allebei €75.

👉 https://www.rabobank.nl/rekening-openen-vriend?referralCode=58d7791a-fec2-4d3c-9ede-c1354f3f7855

Heb je al een Rabobank-rekening of ben je niet geïnteresseerd? Dan kun je dit bericht uiteraard gewoon negeren.

Let op: check vóór het openen even de actuele actievoorwaarden van Rabobank om te zien of je in aanmerking komt.

Ik deel dit omdat ik zelf gebruikmaak van de referralactie; het is dus geen onafhankelijke aanbieding.
Een accountje aanmaken om een referral te delen en niet eens de regeltjes doornemen:

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling

• W1ck1e
@THE_BASE @RobertMe @GroteVoet459 De referral post heb ik rond 4 uur vanmorgen gerapporteerd. Dus dat zal vast goed komen

• Bar_en_boos
  • Niet online

Ook ik spring van actie naar actie, maar het vereist wel een goede administratie en een actieve spaarhouding. Vooral als het om wat meer spaarvermogen gaat. Wanneer lopen acties/termijnen af, waar zijn nieuwe actiemogelijkheden, hoe hevel ik bedragen zo snel mogelijk over via tegenrekeningen, ophogen van overboekingslimieten, etc. Daar moet je maar net aardigheid aan hebben.

Houdt ook vooral in de gaten wanneer je bij de goede actiebanken weer opnieuw als 'nieuwe' klant kunt deelnemen. Voor Advanzia kan dat vrijwel direct na afloop, maar bij anderen is dat pas na een jaar oid. Al is mijn ervaring dat dat vaak ook al eerder kan (Nexent/Garanti Bank). Gewoon proberen.

Bekijk daarnaast goed wat je spaarhorizon is mbt lang lopende deposito's (Nexent Bank 3,65%/10 jaar is overigens een interessante). Mocht je bijvoorbeeld een aflossingsvrije hypotheek hebben die op een gegeven moment moet worden afgelost, dan is het niet handig om op dat moment niet bij je geld te kunnen. Check in dat opzicht ook welke voorwaarden er binnen deposito's zijn om het eventueel te kunnen openbreken mocht je in de toekomst een (duurdere) woning willen kopen.

• love-nijntje
  • Laatst online: 10:36
THE_BASE schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 08:26:
[...]

Het scheelt natuurlijk wel iets, maar zelf vond ik Santander geen prettige bank. Destijds was er geen IP (geen idee of dat er nu wel is) en de website was drama in mijn ogen. Voor die 24 euro laat ik het lekker staan bij Bigbank de aankomende 6 maanden.
Nog steeds geen IP bij Santander inderdaad, maar wij zitten er nu ruim 2 jaar zonder problemen. Vanwege gebrek aan IP heb ik een klein deel spaargeld ergens anders staan, want ik vind het toch prettig om er direct bij te kunnen als het nodig is.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:01
Vandaag een mail van Consors dat ze nog niet tevreden zijn, omdat er op Nederlandse identiteitsbewijzen geen adres staat. Ik moet dus aantonen wat mijn belastingadres is, maar in het Duits, Engels, Frans of Spaans. Iemand een tip hoe ik vanuit Nederland aan een passend document kom? Er is woonplaatsverklaring@belastingdienst.nl, wat me overdreven lijkt (en weken kan duren...).

[ Voor 5% gewijzigd door Z-Dragon op 14-08-2026 11:14 ]

^ Wat hij zegt.

• W1ck1e
link naar rentewijzigingen bij Yapi Kredi per aanstaande maandag
Als ik het even snel vergelijk met de informatie op spaarinformatie.nl, alleen wijzigingen bij de langere looptijden. Jammer dat de bank zelf niet nog even de huidige rentes noemt.

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 14-08-2026 11:50 ]

• Bar_en_boos
  • Niet online
Z-Dragon schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 11:13:
Vandaag een mail van Consors dat ze nog niet tevreden zijn, omdat er op Nederlandse identiteitsbewijzen geen adres staat. Ik moet dus aantonen wat mijn belastingadres is, maar in het Duits, Engels, Frans of Spaans. Iemand een tip hoe ik vanuit Nederland aan een passend document kom? Er is woonplaatsverklaring@belastingdienst.nl, wat me overdreven lijkt (en weken kan duren...).
Een kopie van het kopblad van de belastingaangifte zou een alternatief kunnen zijn, maar die is uiteraard wel in het Nederlands. Je aangehaalde woonplaatsverklaring vanuit de Belastingdienst werkt ook, maar neemt inderdaad weken in beslag. Bij mij werd het ook een aantal keren geweigerd, maar nadat ik een formele klacht had ingediend (over dat ik werkelijk alle mogelijke bewijzen had toegezonden) werd de rekening opeens geopend. Volgens mij lijkt het willekeur te zijn wat wordt geaccepteerd en wat niet.

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:38
Z-Dragon schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 11:13:
bij mij werkte een telefoonrekening (KPN) wat betreft het adres én een brief van de Belastingdienst die ik nog had liggen, met de vaststelling van de belastingplicht. Hierop stond ook mijn BSN. Wellicht werkt het ook met een kopie van je aangifte, of één pagina daaruit met hierop je adres en BSN.
Pagina: 1 ... 208 209 Laatste

Let op:
[norml]We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Politieke achtergrond kan hier: Het Nederlandse belastingstelsel

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of Vermogensrendementheffing 2.0 deel 2 terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic, net als Advanzia Het Grote Advanzia Topic

We willen hier geen persoonlijke updates zien ( a la 'ik ook', 'bevestiging gehad'), dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling