• corsat
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:38
Gisteren heb ik bij CB een spaarrekening geopend om gebruik te maken van de 3 maanden de 3% actie. Als snel een rekeningnummer ontvangen en ik heb gelijk 500€ overgemaakt en dacht dat het ip was maar tot op heden staat het bedrag niet op de rekening, ben ik te ongeduldig? En heeft cb tijd nodig om mijn rekening nog te activeren.

Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v153 BMS 215 combination CT003 v117 app v1.6.47

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
corsat schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 07:51:
Gisteren heb ik bij CB een spaarrekening geopend om gebruik te maken van de 3 maanden de 3% actie. Als snel een rekeningnummer ontvangen en ik heb gelijk 500€ overgemaakt en dacht dat het ip was maar tot op heden staat het bedrag niet op de rekening, ben ik te ongeduldig? En heeft cb tijd nodig om mijn rekening nog te activeren.
Waarschijnlijk verwerken ze het op dinsdag. CB heeft geen IP.

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
user109731 schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 08:11:
[...]

Waarschijnlijk verwerken ze het op dinsdag. CB heeft geen IP.
Hier idem. Donderdag 1 euro overgemaakt om te testen, maar die is nog niet verwerkt. Ik heb ook ergens een melding gekregen van CB dat alles vrijdag tm maandag pas erna verwerkt wordt.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Bij CB op de pagina met saldo/... staat dat overboekingen normaliter de volgende werkdag zijn bijgeschreven. Dat leest dus zeer zeker niet alsof het IP is.
* RobertMe heeft gistermorgen een opname bij Santander gedaan. Ik ging er vanuit dat die gisteravond wel aangekomen zou zijn. Dat was niet het geval. Nog eens bij Santander gekeken, en wat dan wel "netjes" is is dat de transactie zichtbaar is met datum + valuta datum 7-4. Wel zo duidelijk in dat de transactie pas dinsdag uitgevoerd zal worden en de rente ook tot dan wordt opgebouwd.
V.w.b. IP zijn in ieder geval Yapi Kredi en DHB Bank hier super in. Yapi Kredi is "bewezen" IP in beide richtingen. DHB beschrijft ook dat er IP in beide richtingen is (maar de euro die ik gisteren heb over gemaakt heb ik niet opgenomen dus of uitboeken ook IP is weet ik niet zeker).
En daarnaast is er dan nog Ayvens die, al veel langer, IP in beide richtingen doet (maar dat was, en mogelijk is, maximaal 10k per transactie, maar X keer 10k achter elkaar werkt ook nog steeds via IP).
Verder zijn er denk ik alleen verschillende NL spaarbanken die sinds een jaartje inkomend IP doen maar uitgaand niet (Nexent, Garanti).
Maar dus ook nog steeds spaarbanken zonder IP zoals Centraal Beheer. (En buitenlanders Raisin en Santander zonder IP).

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:38
Jullie vergeten allemaal dat het gisteren Goede Vrijdag was. ;)

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:16
@RobertMe
Tegenwoordig al een tijd 25k IP bij Ayvens

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XURd7FovblRaEt5hZEP1oYoBnYU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TzwJrsFGblHvKmfz7g2Ggiuh.jpg?f=fotoalbum_large

Vertrouwen is goed, controle nog beter

• corsat
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:38
ik dacht dat cb ip had maar dat is dus niet zo en ivm pasen staat het pas dinsdag op de rekening. Was al bang dat ik een foutje had gemaakt. De actie is 3 maanden dus die paar dagen maakt niet uit.
Goed lezen is ook een vak ;)

Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v153 BMS 215 combination CT003 v117 app v1.6.47

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

@corsat

Ik denk dat het eerst geactiveerd moet worden. Binnen 2 werkdagen als ik het me goed herinner.

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
Bij CB gelden tijdstippen (bloktijden) voor wat betreft het verwerken van ontvangsten en betalingen. Ze besparen op hun eigen energie als het ware.

• RobertMe
  • Nu online
mrmrmr schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 10:32:
@corsat

Ik denk dat het eerst geactiveerd moet worden. Binnen 2 werkdagen als ik het me goed herinner.
@corsat geeft aan dat het al geopend is.
Bij mijzelf idemdito. Gistermorgen rond half 10 aangevraagd en rond 10 uur had ik toegang tot de rekening. Niks 2 dagen dus, maar een half uur. (Of nouja, ze geven idd aan dat het 2 werkdagen kan duren, maar het kan dus ook veeeel sneller).

DHB Bank geeft ook 1 werkdag aan. Maandag aangevraagd. Dinsdag rond 5 uur bericht dat foto ID kaart niet goed was, 's avonds nieuwe aangeleverd (woensdag overdag bevestiging dat ze document gedownload hadden) en vervolgens was het pas gisteren dat ik bevestiging van openen kreeg. Daar duurde het dus weer (veel) langer dan 1 werkdag.

• mrmrmr
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

RobertMe schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 13:48:
[...]

@corsat geeft aan dat het al geopend is.
Bij mijzelf idemdito. Gistermorgen rond half 10 aangevraagd en rond 10 uur had ik toegang tot de rekening. Niks 2 dagen dus, maar een half uur. (Of nouja, ze geven idd aan dat het 2 werkdagen kan duren, maar het kan dus ook veeeel sneller).
Het gaat hier over kunnen zien of het overgemaakte geld bijgeboekt is, niet over het toegang hebben. Ik kon ook bij de rekening en mijn testovermaking kwam vrijdag en tot nu toe iig ook niet binnen. Er moet kennelijk worden gewacht totdat iemand akkoord geeft.

• RobertMe
  • Nu online
mrmrmr schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 16:53:
[...]

Het gaat hier over kunnen zien of het overgemaakte geld bijgeboekt is, niet over het toegang hebben. Ik kon ook bij de rekening en mijn testovermaking kwam vrijdag en tot nu toe iig ook niet binnen. Er moet kennelijk worden gewacht totdat iemand akkoord geeft.
Dat iemand akkoord moet geven voor de transactie is natuurlijk een aanname, die incorrect is. Zie de post van @DutchCommando, gisteren was goede vrijdag, en dat is een bankdag oftewel géén SEPA betalingsverkeer. Heeft dus niks met de bank te maken of dat iemand akkoord moet geven of .... Er is geen SEPA betalingsverkeer en that's it. Ondersteunde, bv Centraal Beheer dan, wel Instant Payments kwam de transactie wel "door", maar nu dus niet.

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:17
DutchCommando schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 09:22:
Jullie vergeten allemaal dat het gisteren Goede Vrijdag was. ;)
Ik denk dat feestdagen ook de reden is. Ik heb vorige week ook naar CB overgemaakt en volgens mij was dat er direct(in ieder geval dezelfde dag nog naar deposito, tijdstip niet gecontroleerd).

Internet Budget Thuis 100/29Mbps; Modem Draytek Vigor 2765 Telefoon Siemens C470IP via Fritz!box 7260; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cheapbuzzer.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-04 22:33
Vandaag mijn maandoverzicht binnen gekregen vanuit Advanzia.
26 maart een bedrag boven de 5000 euro overgemaakt terwijl er op deze dag van storten een percentage van 3,14% stond op hun website.
In het overzicht staat er dat er 3,40% toegepast is.

Dus voor diegenen die voor 31 maart hadden overgemaakt vermoed ik dan dat het toch 3,4% is geworden 😊. Kan ook 26 maart zijn natuurlijk, ox 27 maart.
Check je portaal zou ik zeggen.

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Dubbel post, oops

[ Voor 96% gewijzigd door W1ck1e op 04-04-2026 17:44 ]

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
hoihoi66 schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 17:30:
Vandaag mijn maandoverzicht binnen gekregen vanuit Advanzia.
26 maart een bedrag boven de 5000 euro overgemaakt terwijl er op deze dag van storten een percentage van 3,14% stond op hun website.
In het overzicht staat er dat er 3,40% toegepast is.

Dus voor diegenen die voor 31 maart hadden overgemaakt vermoed ik dan dat het toch 3,4% is geworden 😊. Kan ook 26 maart zijn natuurlijk, ox 27 maart.
Check je portaal zou ik zeggen.
Dit zonder een email van Advanzia om bedrag over te maken?

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
CB heeft geen IP maar, buiten de eerste storting en speciale dagen zoals deze paasperiode, als je het in de ochtend overmaakt is het diezelfde middag al binnen.

• hoihoi66
Harbo schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 21:38:
[...]

Dit zonder een email van Advanzia om bedrag over te maken?
Kan mij geen email herinneren om geld over te maken. Eerste teststorting was op 23 maart. Toen stond op de website dat ik minimaal 5k moest storten
26 maart geld overgemaakt en het geld stond toen ook al bij advanzia.

Op de 26e stond ook dat de rente 3,14 was geworden.
Ben misschien net op tijd geweest.

• Harry720A
  • Niet online
Novax schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 21:58:
CB heeft geen IP maar, buiten de eerste storting en speciale dagen zoals deze paasperiode, als je het in de ochtend overmaakt is het diezelfde middag al binnen.
Nogmaals: Bij CB gelden tijdstippen (bloktijden) voor wat betreft het verwerken van ontvangsten en betalingen. Dus, met bepaalde (verwerkings-)tijdstippen rekening houden. De tijdstippen zijn wel te vinden. Vrolijke Paashaas

[ Voor 14% gewijzigd door Harry720A op 04-04-2026 22:17 ]

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
Ik heb 't nog niet zien langskomen en dus:

Banca Progetto verlaagt de rente op alle deposito looptijden per 8 april met 0.05% en lijkt daarmee duidelijk tegen de huidige trend van kleine stijgingen in te gaan.

• Novax
  • Niet online
RobertMe schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 08:26:
Bij CB op de pagina met saldo/... staat dat overboekingen normaliter de volgende werkdag zijn bijgeschreven. Dat leest dus zeer zeker niet alsof het IP is.
Dat staat inderdaad op die pagina, hier staat wat meer informatie: https://www.centraalbehee...Rentepl%C3%BAs%20Rekening
Komt jouw overschrijving voor 17.30 uur bij ons binnen? Dan staat het geld nog dezelfde werkdag op je RentePlús Rekening. Als je overschrijving later binnenkomt, staat het geld de volgende werkdag op je RentePlús Rekening. Overschrijvingen die je in het weekend doet, zie je op maandag terug in je rekeningoverzicht van de app en Mijn Centraal Beheer.
Harry720A schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 22:12:
Nogmaals: Bij CB gelden tijdstippen (bloktijden) voor wat betreft het verwerken van ontvangsten en betalingen. Dus, met bepaalde (verwerkings-)tijdstippen rekening houden. De tijdstippen zijn wel te vinden. Vrolijke Paashaas
Dat kan, het was een voorbeeld hoe dat in de praktijk werkt.

• Harry720A
  • Niet online

• Novax
  • Niet online
Ja, lijkt me logisch dat elke bank zonder IP dat zo doet. Maar heb je dan wellicht ook een link naar die exacte tijdstippen? Kan dat zo niet vinden.

• Harry720A
  • Niet online
Novax schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 23:12:
[...]Ja, lijkt me logisch dat elke bank zonder IP dat zo doet. Maar heb je dan wellicht ook een link naar die exacte tijdstippen? Kan dat zo niet vinden.
Ik wel: https://www.centraalbehee...-rekening/meer-informatie

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19:04
DjoeC schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 22:26:
Ik heb 't nog niet zien langskomen en dus:

Banca Progetto verlaagt de rente op alle deposito looptijden per 8 april met 0.05% en lijkt daarmee duidelijk tegen de huidige trend van kleine stijgingen in te gaan.
Banca Progetto verlaagt die rentes tot 0,05%.

• DjoeC
  • Nu online
rechtsherstel schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 23:25:
[...]
Banca Progetto verlaagt die rentes tot 0,05%.
Huh? Dat zal toch niet waar zijn.... Er is wel nieuws van donderdag 2 april:
Banca Monte dei Paschi di Siena, Banco BPM, BPER Banca, Intesa Sanpaolo en UniCredit (de "Vijf Banken"), samen met het Interbank Deposit Protection Fund ("FITD"), en Banca Progetto hebben voor laatstgenoemde een herstructureringstransactie afgerond, die leidde tot de beëindiging van het buitengewone bewind waarin de bank in maart 2025 was geplaatst.

De transactie maakte de herkapitalisatie van Banca Progetto mogelijk door middel van een kapitaalverhoging van € 750 miljoen, volledig onderschreven door de FITD, en de toetreding tot het kapitaal van BP Holding S.p.A.

Na deze transactie is de bank nu voor circa 90% in handen van BP Holding S.p.A. en voor minder dan 10% van de FITD.
Het lijkt erop dat de bank wordt/is overgenomen. Nahja, dan maar vertrekken daar.

• RobertMe
  • Nu online
*knip* geen commentaar op andermans postgedrag aub, daar zijn TR’s voor

Dat is dus exact dezelfde link als wat @Novax zelf postte en schrijft dus niks nieuws. Daarnaast staat daar alleen dat als het geld voor 17:30 bij CB binnen komt het nog diezelfde dag wordt bijgeschreven. Dat is naar mijn idee meer een statement naar "nog dezelfde dag bijgeschreven" dan naar dat ergens rond/na 17:30 absoluut de enige keer is dát ze de verwerking doen. Er staat IMO alleen dat ze om/na 17:30 de laatste verwerking van de dag doen.

Nog los van "als voor X het geld binnen is". Je mag toch hopen dat als op tijdstip X het geld binnen is dat het ook meteen wordt bijgeschreven. Volgens mij spreken andere banken dat omgekeerd uit "als je voor tijdstip X geld over maakt is het om tijdstip Y bijgeschreven". Immers heb je als klant geen invloed op wanneer geld bij CB "binnen komt", je hebt alleen invloed op wanneer je de transactie bij de andere bank invoert.

[ Voor 4% gewijzigd door ZieMaar! op 06-04-2026 17:58 ]

• Spacman
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 12:21
DjoeC schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 23:44:
[...]

Huh? Dat zal toch niet waar zijn.... Er is wel nieuws van donderdag 2 april:

[...]

Het lijkt erop dat de bank wordt/is overgenomen. Nahja, dan maar vertrekken daar.
Bank was inderdaad in de problemen en er is ingegrepen door een aantal partijen. Dit heeft Raisin ook enige tijd aangegeven als waarschuwing bij het afsluiten van een nieuw spaarprodukt maar helaas nooit aan bestaande depositohouders of spaarders doorgegeven. Nu is het bijzonder beheer opgeheven maar, met het afronden van de overname en de recente kapitaalinjectie, hebben ze wellicht voldoende liquide middelen waardoor ze nu geen serieuze deposito's meer aanbieden. Zie voor alle persberichten: https://www.bancaprogetto.it/it/media

• W1ck1e
  • Nu online
RobertMe schreef op zondag 5 april 2026 @ 05:05:
[...]

...
Er staat IMO alleen dat ze om/na 17:30 de laatste verwerking van de dag doen.

Nog los van "als voor X het geld binnen is". Je mag toch hopen dat als op tijdstip X het geld binnen is dat het ook meteen wordt bijgeschreven. Volgens mij spreken andere banken dat omgekeerd uit "als je voor tijdstip X geld over maakt is het om tijdstip Y bijgeschreven". Immers heb je als klant geen invloed op wanneer geld bij CB "binnen komt", je hebt alleen invloed op wanneer je de transactie bij de andere bank invoert.
Bij mijn stortingen vanaf ING vorige week, steeds in de ochtend, waren de bijschrijvingen binnen 2 of 3 uur zichtbaar op de Centraal Beheer rekening, Dus er zijn inderdaad meer verwerkingsmomenten op een dag.

• Harry720A
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 5 april 2026 @ 05:05:
[...]

Reageer eens niet zo belerend en alsof je alles beter weet man...

Dat is dus exact dezelfde link als wat @Novax zelf postte en schrijft dus niks nieuws. Daarnaast staat daar alleen dat als het geld voor 17:30 bij CB binnen komt het nog diezelfde dag wordt bijgeschreven. Dat is naar mijn idee meer een statement naar "nog dezelfde dag bijgeschreven" dan naar dat ergens rond/na 17:30 absoluut de enige keer is dát ze de verwerking doen. Er staat IMO alleen dat ze om/na 17:30 de laatste verwerking van de dag doen.

En niet te vergeten als je geld wilt opnemen /overboeken naar tegenrekening, dat voor 12:00 uur moet regelen bij CB. Na 12:00 uur doe je die dag niet meer mee. Evenals in het weekend en feestdagen. Is ook te lezen in de link.

• Novax
  • Niet online
Nee die niet, die heb ik nota bene in de post daarvoor al gelinkt en geciteerd. Ik vroeg om de exacte tijdstippen van de blokken waar je naar refereerde, zoals ook het praktijkvoorbeeld van W1ck1e: W1ck1e in "Het spaartopic - Deel 4"

• Harry720A
  • Niet online
Novax schreef op zondag 5 april 2026 @ 15:20:
[...]Nee die niet, die heb ik nota bene in de post daarvoor al gelinkt en geciteerd. Ik vroeg om de exacte tijdstippen van de blokken waar je naar refereerde, zoals ook het praktijkvoorbeeld van W1ck1e: W1ck1e in "Het spaartopic - Deel 4"
Het leven kan heel simpel zijn. Na 17:30 uur en in weekenden, of feestdagen, hoeft men geen bijschrijvingen van het saldo aan de kant van CB meer te verwachten. Geld overmaken vanaf CB na 12:00 uur? Dan ben je volgende dag aan de beurt, mits het geen weekend of feestdag is.
Van variabele spaarrekening naar een deposito gaat per direct. Verder ben ik niet zo neurotisch dat ik iedere minuut of ieder uur saldo's van een zwik rekeningen check. Dat laat ik graag aan anderen over.

[ Voor 7% gewijzigd door Harry720A op 06-04-2026 13:27 ]

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:04
Vorig jaar heb ik in oktober een Gouden Internet Rekening geopend bij Garantiebank, nu valt het mij op dat als ik inlog ik 1.55% als rentepercentage zie staan, ik had verwacht dat ik hier de rente van de spaarder actie zou zien staan.

Weet iemand hoe dit zit?
https://garantibank.nl/actuele-rentes

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c72sJfbIkpwIbJmzgTAwQP6j7YY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/OxcXK9fsNMVRkFvIr7ysyzOo.jpg?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door Strider op 06-04-2026 13:49 ]

BlaBlaBla

• TvanW
  • Niet online
Strider schreef op maandag 6 april 2026 @ 13:46:
Vorig jaar heb ik in oktober een Gouden Internet Rekening geopend bij Garantiebank, nu valt het mij op dat als ik inlog ik 1.55% als rentepercentage zie staan, ik had verwacht dat ik hier de rente van de spaarder actie zou zien staan.

Weet iemand hoe dit zit?

[Afbeelding]
Het is nu april, dus 6 of bijna 6 maanden later. Deze acties lopen meestal 3 of 6 maanden.
Is even bellen geen optie?

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:04
TvanW schreef op maandag 6 april 2026 @ 13:49:
[...]

Het is nu april, dus 6 of bijna 6 maanden later. Deze acties lopen meestal 3 of 6 maanden.
Is even bellen geen optie?
Mja ik denk dat 6 maanden actie bij mij is afgelopen.

Ik heb vorig jaar in november mijn Openbank rekening opgezegd. Stel ik open weer een nieuwe rekening bij Openbank, gaan ze mij dan weer zien als een nieuwe klant? :). Ik kan dit niet in de voorwaarden terugvinden.

[ Voor 26% gewijzigd door Strider op 06-04-2026 14:04 ]

BlaBlaBla

• DjoeC
  • Nu online
Strider schreef op maandag 6 april 2026 @ 13:53:
[...]

Mja ik denk dat 6 maanden actie bij mij is afgelopen.

Ik heb vorig jaar in november mijn Openbank rekening opgezegd. Stel ik open weer een nieuwe rekening bij Openbank, gaan ze mij dan weer zien als een nieuwe klant? :). Ik kan dit niet in de voorwaarden terugvinden.
't Beste even in Openbank.NL nazoeken. Maar algemeen: Bij actierentes en deposito's altijd de einddatum zo'n week tevoren in je agenda zetten....

[ Voor 10% gewijzigd door DjoeC op 06-04-2026 14:24 ]

• W1ck1e
  • Nu online

Weet iemand hoe dit zit?

[Afbeelding]
Als het goed is kan je het controleren door na te rekenen met excel ofzo.
per dag krijg je (percentage_als_vermenigvuldigingsfactor * saldo / 365) aan rente.

• JantjeO
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-04 17:52
Zojuist bij Scalable Capital (2,5% sparen zonder voorwaarden) een Broker account aangemaakt via mobiel (Apple/iOS) m.b.v. paspoort. Ging heel soepel. Je moest ook selfie maken en 2FA instellen. Kon heel even niet verder toen ik Nationaliteit moest invullen, kreeg telkens dat ie Nederland(s)(e) niet kon vinden maar ik moest Dutch invullen :)
Ook aan het einde van de ID verificatie net na selfie leek ie eruit geklapt te zijn, maar het bleek toch succesvol voltooid te zijn ondanks dat de UI niet leek geupdate te zijn. Als je even paar minuten geduld hebt dan is alles gelukt en dan zal je ook je Duitse IBAN zien (anders even de app killen en opnieuw opstarten).
Via Rabobank instant verificatie payment gedaan van E1,- wat ook echt instant is. Het was sneller overgemaakt dan dat ik van app kon wisselen :)
Daarna kan je in de Scalable Capital app linksboven een product (Overnight account) toevoegen.
Totaal alle stappen 10min werk!
Overigens kan je naast instant payment naar je Broker account ook instant payment naar je Sparen account (=andere DE rek.) doen. Werkt ook perfect.
Dus je hebt voor elk product een eigen DE rekeningnummer.

Heb ook na storten meteen het geld teruggeboekt naar Rabobank. App gaf aan binnen 1-2 werkdagen. Ik zal dit bericht updaten als ik het binnen heb. Update: dag na terugboeking binnen.

[ Voor 16% gewijzigd door JantjeO op 07-04-2026 17:13 ]

• OttiglioM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18:14
DjoeC schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 23:44:
Zo lees ik het niet. 5 grotere Italiaanse banken hebben zich bereid getoond 750 miljoen risicodragend kapitaal in te brengen. Per saldo verhoogd dit de solvabiliteit van Banca Progetto. Zodat het bijzondere bewind kan worden beëindigd. En de kans op deconfiture/insolvabiliteit is hiermee aanzienlijk verkleind. Wat dat betreft eerder een reden om te blijven dan te vertrekken.

Een andere reden om te vertrekken kan zijn dat de aangeboden rente, voor een Italiaanse bank, niet meer de meest interessante zal zijn. Bij Raisin op dit moment 2,2% op jaarbasis. CF+ doet 2,45%.

Voor de NL markt off topic: En ehh, voor diegenen die (fiscaal) inwoner zijn van Italië biedt Banco Progetto nog 2,75% op jaarbasis. Ze moeten wel, om concurrerend te blijven op die markt. De koppositie wordt hier ingenomen door.... roffel roffel.... ING. 4% op jaar basis. Niet geheel zonder voorwaarden. Elke maand 1000 euro overmaken. Het is in principe een vrij opneembare rentedragende betaal- en/of spaarrekening. Ik ga het een jaartje proberen :) Daarna is de actie afgelopen en de rente nog veel armetieriger dan in NL wordt aangeboden....

• JantjeO
OttiglioM schreef op maandag 6 april 2026 @ 17:48:
[...]

Voor de NL markt off topic: En ehh, voor diegenen die (fiscaal) inwoner zijn van Italië biedt Banco Progetto nog 2,75% op jaarbasis. Ze moeten wel, om concurrerend te blijven op die markt. De koppositie wordt hier ingenomen door.... roffel roffel.... ING. 4% op jaar basis. Niet geheel zonder voorwaarden. Elke maand 1000 euro overmaken. Het is in principe een vrij opneembare rentedragende betaal- en/of spaarrekening. Ik ga het een jaartje proberen :) Daarna is de actie afgelopen en de rente nog veel armetieriger dan in NL wordt aangeboden....
Waar vinden we dat? Ik kan het op de ING site niet zo snel vinden.

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:22
JantjeO schreef op maandag 6 april 2026 @ 17:52:
[...]

https://www.ing.it
Con Conto Corrente Arancio
e Conto Arancio
dai spazio ai tuoi desideri.

Scopri di più
Fino al 18/04
4%

• JantjeO
Btw ik had al eerder een Trade Republic (2% sparen zonder voorwaarden) spaar rekening waar ik erg tevreden over ben. Tijdje terug kreeg ik een `NLxx TRBK xyx` rekeningnummer ipv `DExx xyx`. Zojuist ook een instant payment van E1,- gedaan vanaf Rabobank naar TradeRepublic. Binnen 1 seconde.
Ook weer meteen kunnen terugstorten via instant payment in 1 seconde.

[ Voor 10% gewijzigd door JantjeO op 06-04-2026 18:02 ]

• W1ck1e
  • Nu online
JantjeO schreef op maandag 6 april 2026 @ 17:58:
Btw ik had al eerder een Trade Republic (2% sparen zonder voorwaarden) spaar rekening waar ik erg tevreden over ben. Tijdje terug kreeg ik een `NLxx TRBK xyx` rekeningnummer ipv `DExx xyx`. Zojuist ook een instant payment van E1,- gedaan vanaf Rabobank naar TradeRepublic. Binnen 1 seconde.
TR heeft een eigen topic waar je heel veel informatie kunt vinden.

• mrmrmr
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

JantjeO schreef op maandag 6 april 2026 @ 17:52:
ing.it, eisen voor openen:

• Documento d'identità in corso di validità rilasciato in Italia
(Patente, Carta di identità o Passaporto)
• Residenza in Italia
• Tessera sanitaria se non utilizzi una carta d'identità elettronica
• Un numero di cellulare italiano
• Un indirizzo email valido
• Uno smartphone per l'identificazione

ING Duitsland (ing.de) zit ook veel hoger met de rente. Maar je kunt er niet als buitenlander een rekening openen.

De rente van ING Nederland is 1,25% voor de eerste € 10.000, daarna natuurlijk een kwart minder, want 1,25% is wel erg veel vinden ze hier. Hetzelfde bij andere Nederlandse grootbanken. Er is geen groter bewijs van de stelling dat concurrentie op de Nederlandse markt niet werkt. Misschien is er een klokkenluider nodig om iets bloot te leggen zoals bij de bouwfraude een kwart eeuw geleden. Maar dan moeten we wel eerst fatsoenlijk omgaan met klokkenluiders en ze belonen in plaats van straffen, zoals dat wel in de VS kan. Er is denk ik nul komma nul kans dat het huidige kabinet daartoe het initiatief gaat nemen met 2 partijen die een historie hebben van zich niet houden aan fatsoensregels. De huidige EU wetgeving is slap.

[ Voor 3% gewijzigd door mrmrmr op 06-04-2026 18:27 ]

• fissa
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19:03
Iemand ervaring hoe lang het ongeveer duurt om een en/of rekening te openen bij DHB?
M’n garanti verloopt volgende week; dus ga dan alles verhuizen naar een nieuwe actie spaarrekening. Hoe doen jullie dat met sluiten van rekeningen e.d. inzake de belastingaangifte? Het rekeningnummer en saldo’s 1-1 en 31-12 goed vastleggen in de eigen administratie?

• waalkachel2
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 21:37

Weet iemand hoe dit zit?

[Afbeelding]
Bij mij staat nog keurig 2,55 en bij mijn partner 2,8. Waarschijnlijk heb je hem de eerste week van oktober afgesloten. En dus nu afgelopen.
Ik kan via jouw screenshot ongeveer zien hoeveel geld er op je rekening staat, was dat de bedoeling?

• RobertMe
  • Nu online
fissa schreef op maandag 6 april 2026 @ 18:45:
Iemand ervaring hoe lang het ongeveer duurt om een en/of rekening te openen bij DHB?
M’n garanti verloopt volgende week; dus ga dan alles verhuizen naar een nieuwe actie spaarrekening.
Zie mijn eerdere post:
Vorige week maandag aangevraagd. Dinsdag ~17u bericht dat de kopie ID kaart niet goed was (wie plaatst nu ook één uploadveld voor "ID kaart" als je een voor- en achterkant wilt. Waardoor de prospect dus maar zelf een afbeelding / PDF moet maken met de twee samengevoegde foto's. Ik had dus alleen foto van voorkant geupload en uiteraard moesten ze ook de achterkant hebben). Hierbij verwezen ze naar een secure file upload op de eigen website waar ik dinsdagavond een foto van de voor- en achterkant heb geupload (hier mocht je wel meerdere bestanden uploaden :)). Woensdag in de middag bericht dat de bestanden waren gedownload. Maar pas vrijdag bericht dat de rekening geopend was. Doe je alles in een keer goed zal het dus wel iets sneller gaan. Maar IIRC geven ze ergens aan "een werkdag", en dat betwijfel ik of in mijn geval zo geweest zou zijn. (Omdat er al één werkdag voorbij was voordat ik bericht kreeg dat het "niet goed" was. En vervolgens nog eens ~2 werkdagen / richting de 48 uur tussen "document is gedownload" en "rekening is geopend").

• Sander12
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 20:51
Bigbank heeft op maandag 06.04.2026 de rentepercetages voor depositocontracten verhoogd!

Profiteer nu van één van de hoogste rentepercentages op de Nederlandse markt met een termijndeposito bij Bigbank.

Profiteer van onze verhoogde termijndepositorentes:

2,70% rente voor looptijden van 12 maanden (bij verlengingen plus 0,10%)
2,80% rente voor looptijden van 24 maanden (bij verlengingen plus 0,10%)
2,85% rente voor looptijden van 36 maanden of langer (bij verlengingen plus 0,10%)

• DutchCommando
  • Laatst online: 21:38
M.b.t. ASN waren enkelen in dit topic er al achter dat er iets geks gebeurd. Ik had daarover zojuist het volgende chatgesprek.
Ik:
Ik zie dat de rente op het deposito is bijgeschreven. Maar het geld is nog niet naar m'n spaarrekening overgeboekt. Ik zou graag over het geld beschikken.
ASN:
Goedemorgen! Dat is niet meer dan logisch. Je hebt door een deposito het lange tijd niet kunnen opnemen.. Is de deposito termijn voorbij, wil je ook graag het saldo kunnen gebruiken natuurlijk. Ik ga op onderzoek uit voor je!

Ik zie dat je deposito rekening per vandaag afloopt. Dit betekent dat morgen het saldo vanuit de deposito rekening, wordt overgeboekt naar de ASN Sparen rekening.
Ik:
Ik begrijp niet waarom dat pas morgen is. De deposito liep tot vandaag. Niet tot en met vandaag. De rente is ook al bijgeboekt op het deposito. De rente tot en met 6 april.
ASN:
De einddatum van de deposito rekening is 7 april. Dat betekent dat het morgen overboekt wordt naar de reguliere spaarrekening.
Ik:
Waarom ontvang ik dan slechts rente tot en met gisteren? Dat is niet logisch. Bij iedere andere bank is de einddatum van een deposito de dag waarop je over het geld kan beschikken.
ASN:
De rente is gebaseerd op drie volledige kalendermaanden.. Waarbij het naar de jaarrente naar rato is berekend.
Ik:
Ik ontvang rente t/m 6 april. Ik krijg mijn geld terug op 8 april. Dat klopt niet. Eenvoudiger kan ik het niet uitleggen.
ASN:
De einddatum van je deposito rekening is 7 april. Tot deze datum staat het saldo vast, daarna wordt het overboekt naar je reguliere spaarrekening. Eenvoudiger kan ik het niet uitleggen ;).
Ik:
Dus we zijn het erover eens dat er 1 dag aan rente mist?
ASN:
Nee. Maar mocht je dat wel vermoeden, kan je hierover uiteraard een klacht indienen. Dan wordt dat vanuit onze klachtenafdeling voor je onderzocht. https://www.asnbank.nl/se...-en-contact/klachten.html
Volgens mij begrijpt men het verschil tussen tot en tot en met niet.

• rechtsherstel
DutchCommando schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 11:40:
M.b.t. ASN waren enkelen in dit topic er al achter dat er iets geks gebeurd. Ik had daarover zojuist het volgende chatgesprek.

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Deposito wordt vandaag nog op je spaarrekening bijgeschreven. Rond 23.30 uur. Ja heel laat, maar wel vandaag.

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:34
Top 15 Vrij Opneembaar op dit moment (inclusief aangekondigde wijzigingen):
Consorsbank (3 mnd) — 3,40% / 0,80% ==
Advanzia (3 mnd, min €5K) — 3.14% / 1,51% ==
Umweltbank (3 mnd) — 3,00% tot €50K / 1,50% (ECB-0,50%) 4e t/m 6e maand / 0,60% ==
Raisin Renteboost (3 mnd) - 2,85% tot €50K / 0,00% - Na actieperiode ander produkt kiezen ==
OpenBank Welkom (6 mnd (+3) — 2,80% / 1,80% ==
Garanti Nieuwe Spaarder (6 mnd) — 2.80% / 1,55% ==
VWFS / Volkswagen Bank (6 mnd) — 2.75% / 1,00% ==
nexent bank (3 mnd) — 2.75% / 1,25% ==
DHB Bank Welkomstactie (6 mnd) (+2) — 2,55% tot €50K ++
Scalable Capital — 2,50% (+0,50%) over hele saldo, DGS tot €100K Nieuw
Bfor+ (12 mnd) — 2,50% (+0,20%) tot €300K (+€200K) / 1,00% - diverse opties voor extra bonussen.++
Santander Consumer Bank — 2,50% (6 mnd) (+0,50%) / 2,00% Nieuw
Scalable Capital (PRIME+) — 2,50% (+0,50%) over hele saldo, DGS tot 5 x €100K (abo kost €4,99/mnd !) Nieuw
Revolut Ultra — 2.50% (abo kost €60/mnd !) ==
FCM Top Saver Pro — 2.48% tot €10K (2,08% tot €25K, 1,58% daarboven) ==

Op-/Neer/Nieuw-indicaties zijn t.o.v. de vorige Top 15-posting.
Er zitten een aantal banken op gelijke rentes. Ik sorteer die op eerste verhoging, laatste verlaging, en wel/geen voorwaarden aan bijv minimale inleg.

Wijzigingen (zolang het kan): n.v.t.

• W1ck1e
  • Nu online
@DutchCommando Ik heb mogelijk iets vergelijkbaars bij de deposito's van Centraal Beheer. De in het vooruitzicht gestelde rente lijkt op basis van een periode die 1 dag korter is dan verwacht. Het depo dat ik vandaag heb geopend loopt af op 7 juli. Ik kom dan op 91 dagen (24 in april, 31 in mei, 30 in juni, 6 in juli). De beloofde rente is echter 1 dag minder. Als het geld echter 6 juli al op de lopende rekening staat klopt het wel weer (maar dan loopt het depo dus niet op 7 juli af) Rente van 1 dag is voor mij niet genoeg om te communiceren met de bank. Wellicht toch.

En ik denk dat @rechtsherstel het goed ziet.

[ Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 07-04-2026 15:01 ]

• W1ck1e
  • Nu online
@GroteVoet459 Rente bij Scalable is over het hele saldo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/10jB1UdUH6KvTcsKKj6KRC02lrE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/0N3mTpiun7F4T5GgqsgxWeIp.png?f=user_large

Prime+ zorgt voor meer zekerheid.

• GroteVoet459
W1ck1e schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 12:21:
@GroteVoet459 Rente bij Scalable is over het hele saldo.
[...]
Prime+ zorgt voor meer zekerheid.
Heb de tekst iets aangepast.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
GroteVoet459 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 12:35:
[...]

Heb de tekst iets aangepast.
De gratis variant gebruikt geldmarkt fondsen, dat is dus eigenlijk geen sparen en geen DGS zekerheid.

• W1ck1e
  • Nu online
dutchgio schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 12:38:
[...]

De gratis variant gebruikt geldmarkt fondsen, dat is dus eigenlijk geen sparen en geen DGS zekerheid.
Ik heb nu nog gratis. Waar het geld staat wisselt regelmatig. Vandaag geldmarkt, gisteren bank.

• DjoeC
  • Nu online
*knip* daar zijn de duimpjes voor :)

[ Voor 97% gewijzigd door ZieMaar! op 07-04-2026 15:23 ]

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13:48
DutchCommando schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 11:40:

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Precies mijn ervaring ook. Je kunt hoog of laag springen, je krijgt je saldo niet op de dag van vrijval.

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:37
RobertMe schreef op maandag 6 april 2026 @ 19:31:
[...]

Zie mijn eerdere post:
Vorige week maandag aangevraagd. Dinsdag ~17u bericht dat de kopie ID kaart niet goed was (wie plaatst nu ook één uploadveld voor "ID kaart" als je een voor- en achterkant wilt. Waardoor de prospect dus maar zelf een afbeelding / PDF moet maken met de twee samengevoegde foto's. Ik had dus alleen foto van voorkant geupload en uiteraard moesten ze ook de achterkant hebben). Hierbij verwezen ze naar een secure file upload op de eigen website waar ik dinsdagavond een foto van de voor- en achterkant heb geupload (hier mocht je wel meerdere bestanden uploaden :)). Woensdag in de middag bericht dat de bestanden waren gedownload. Maar pas vrijdag bericht dat de rekening geopend was. Doe je alles in een keer goed zal het dus wel iets sneller gaan. Maar IIRC geven ze ergens aan "een werkdag", en dat betwijfel ik of in mijn geval zo geweest zou zijn. (Omdat er al één werkdag voorbij was voordat ik bericht kreeg dat het "niet goed" was. En vervolgens nog eens ~2 werkdagen / richting de 48 uur tussen "document is gedownload" en "rekening is geopend").
Als je de KopieID app gebruikt wordt er een PDF gegenereerd met voor en achterkant. Deze app voorziet de kopie van een watermerk zodat misbruik moeilijker is. Ik gebruik deze app altijd als ik een kopie van mijn ID moet geven.

• Ceas
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 08-04 17:19

Weet iemand hoe dit zit?
Je kunt zien wat je rente is van de 6 maanden.
Verder kun je je hoofdbedrag en eventueel met de ontvangen rente vast zetten voor 2,25% voor 3 maanden.
En kun je in Juli ergens voor een hoge rente gaan. Want dat gaat gebeuren !!

• Ceas
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 08-04 17:19
OttiglioM schreef op maandag 6 april 2026 @ 17:48:
[...]
Een andere reden om te vertrekken kan zijn dat de aangeboden rente, voor een Italiaanse bank, niet meer de meest interessante zal zijn. Bij Raisin op dit moment 2,2% op jaarbasis. CF+ doet 2,45%.
Bij Raisin 1,90 % op jaar basis.
Verder doen ze niets meer. Hoe gaat dat met die klanten die er nog geld in deposito hebben staan.??

• W1ck1e
  • Nu online
Ceas schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 14:04:
...
Verder kun je je hoofdbedrag en eventueel met de ontvangen rente vast zetten voor 2,25% voor 3 maanden.
...
@Strider Of je opent een rekening bij Centraal Beheer en vervolgens een deposito daar van 3 maanden tegen 3% op jaarbasis.

• DjoeC
  • Nu online
Inmiddels is Banco Progetto uit de lijst van Raisin banken (alle looptijden) verdwenen.

• RobertMe
  • Nu online
Ceas schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 14:36:
Hoe gaat dat met die klanten die er nog geld in deposito hebben staan.??
Die zullen gewoon doorlopen. En zo niet zal dit in de voorwaarden staan.

Tijd terug is dit bij Orange Bank gebeurt. Dat die overgenomen was bekend, voorwaarden gaven aan dat bij een vroegtijdige beëindiging door de bank de volledige rente uitgekeerd zou worden. Verschillende Tweakers alhier die toen een gokje hebben gewaagd en een deposito hebben afgesloten (voor sowieso een prima rente was dat). En uiteindelijk zijn er geweest die "geluk" hadden en waarbij het deposito vroegtijdig beëindigd is.

• GroteVoet459
DjoeC schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:17:
Inmiddels is Banco Progetto uit de lijst van Raisin banken (alle looptijden) verdwenen.
Banca Progetto verdwijnt wel vaker uit de overzichten bij Raisin.

Bijvoorbeeld:
11 t/m 15-Dec-2023: ProGamerIII in "Het spaartopic - Deel 4"
3 t/m 5-Sep-2024: Frankenstein in "Het spaartopic - Deel 4"
28-okt t/m 01-Nov-2025: rechtsherstel in "Het spaartopic - Deel 4"

En al minimaal net zo lang lopen de discussies over de situatie bij die bank en dat mensen er niets meer neer zouden zetten.

• mrmrmr
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

RobertMe schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 17:03:
Dat iemand akkoord moet geven voor de transactie is natuurlijk een aanname, die incorrect is. Zie de post van @DutchCommando, gisteren was goede vrijdag, en dat is een bankdag oftewel géén SEPA betalingsverkeer. Heeft dus niks met de bank te maken of dat iemand akkoord moet geven of .... Er is geen SEPA betalingsverkeer en that's it. Ondersteunde, bv Centraal Beheer dan, wel Instant Payments kwam de transactie wel "door", maar nu dus niet.
Het ging over akkoord voor het openen en vervolgens gebruiken van de rekening. Maar ik kon nog inloggen met mijn oude account na het openen van de spaarrekening. In ieder geval is de overmaking vandaag aangekomen. Naast vrijdag had men kennelijk op 2e paasdag ook een vrije dag bij deze verzekeraar.

Centraal Beheer lijkt de rekening wel direct te openen op basis van identificatie bij een andere bank (iDIN). Dat is wel bijzonder, ik ken geen andere (spaar)bank die dat toestaat voor spaarrekeningen. Als dit mag van toezichthouders Wwft, vraag ik me wel af waarom niet meer banken het zo aanpakken.

• DjoeC
  • Nu online
GroteVoet459 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 16:45:
[...]

Banca Progetto verdwijnt wel vaker uit de overzichten bij Raisin.

Bijvoorbeeld:
11 t/m 15-Dec-2023: ProGamerIII in "Het spaartopic - Deel 4"
3 t/m 5-Sep-2024: Frankenstein in "Het spaartopic - Deel 4"
28-okt t/m 01-Nov-2025: rechtsherstel in "Het spaartopic - Deel 4"

En al minimaal net zo lang lopen de discussies over de situatie bij die bank en dat mensen er niets meer neer zouden zetten.
Ik ben ze altijd blijven gebruiken ;) Maar er lijkt nu een wezenlijke verandering bij de bank te zijn op operationeel niveau. Ik verwacht dus dat ze (wat) langer buiten beeld gaan blijven. Het is/was wel lang de bank die zonder bronbelasting de beste rente gaf.

• Cindy79
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 16:32
Goedemorgen,

Mensen die de actie vd aan hebben gedaan, hebben jullie die 50 euro erbij gekregen.

Spaaractie en 2 deposito s zijn vanmorgen naar de spaar van asn gezet

• DjMark
  • Laatst online: 20:23
Cindy79 schreef op woensdag 8 april 2026 @ 07:15:
Goedemorgen,

Mensen die de actie vd aan hebben gedaan, hebben jullie die 50 euro erbij gekregen.

Spaaractie en 2 deposito s zijn vanmorgen naar de spaar van asn gezet
Ik heb gisteren een mail van ASN ontvangen, daarin geven ze aan dat ik rond de 15e de 50 euro gestort krijg (in de mail kon ik ook nog kiezen de 50 euro te doneren).
Dus ik ga er van uit dat dat goed komt.

• Cindy79
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 16:32
Ik had net antwoord via de chat, en gaven aan 15 mei

• Novax
  • Niet online
DjoeC schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 17:21:
[...]

Ik ben ze altijd blijven gebruiken ;) Maar er lijkt nu een wezenlijke verandering bij de bank te zijn op operationeel niveau. Ik verwacht dus dat ze (wat) langer buiten beeld gaan blijven. Het is/was wel lang de bank die zonder bronbelasting de beste rente gaf.
Banca Progetto staat bij Raisin nog steeds bij de partnerbanken met een spaarrekening met voorwaarden, zie https://www.raisin.com/nl-nl/banken/banca-progetto/

• Novax
  • Niet online
mrmrmr schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 17:20:
Centraal Beheer lijkt de rekening wel direct te openen op basis van identificatie bij een andere bank (iDIN). Dat is wel bijzonder, ik ken geen andere (spaar)bank die dat toestaat voor spaarrekeningen. Als dit mag van toezichthouders Wwft, vraag ik me wel af waarom niet meer banken het zo aanpakken.
Dit vond ik ook prettig, volgens iDIN zelf zijn ze "Wwft compliant", uitleg hier: https://www.idin.nl/over-idin/regelgeving-compliance/ en hier https://www.signicat.com/...sverificatie#voldoet-iDIN

iDIN wordt wel overgenomen door het Belgische itsme.

• Novax
  • Niet online
Het heeft maar twee weken geduurd maar bij Raisin is Resurs met de variabele spaarrekening gezakt van 1,93% naar 1,91% en is daardoor niet meer de hoogste daar, dat is de Duitse BW bank met 1,92% (die de rente alleen aan het begin van een maand wijzigt).

• Coffeeroam
Cindy79 schreef op woensdag 8 april 2026 @ 08:44:
Ik had net antwoord via de chat, en gaven aan 15 mei
Dat moet 15 april zijn. ASN stuurde mij ook zo'n mail. Daarin moet je aangeven hoe je de €50 wil hebben.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Coffeeroam schreef op woensdag 8 april 2026 @ 09:18:
[...]

Dat moet 15 april zijn. ASN stuurde mij ook zo'n mail. Daarin moet je aangeven hoe je de €50 wil hebben.
Het is 15 april of 15 mei, afhankelijk van wanneer je het bedrag gestort hebt. Uit de voorwaarden:
Voldoe je aan de voorwaarden? Dan storten we €
50 op je ASN Sparen op 15 april of 15 mei 2026. De
exacte datum hangt af van het moment waarop je
het geld hebt gestort. Hef je ASN Sparen dus niet op,
anders kunnen we de € 50 niet storten.
https://www.asnbank.nl/do...orwaarden-asn-sparen.html

• rechtsherstel
[...]

Als je het deposito voor 1 januari hebt geopend. Heb je het deposito na 1 januari geopend wordt het 15 mei.

• Magreet1
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
[...]

Je kon voor eind december of eind januari het geld op de rekening zetten. Afhankelijk daarvan is de datum van uitbetaling.

• Coffeeroam
dutchgio schreef op woensdag 8 april 2026 @ 09:32:
[...]

Het is 15 april of 15 mei, afhankelijk van wanneer je het bedrag gestort hebt. Uit de voorwaarden:

[...]

https://www.asnbank.nl/do...orwaarden-asn-sparen.html
Duidelijk.

• Jerra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09:29

Jerra

Beunhaas in wording

Pinned/Bewaarpost: Nationale Nederlanden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fDjzbqeVyeivvgQXalPk_IUU-5s=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/jHacs8G2JwmOlXWSkOK6t5I7.webp?f=user_large

Website: https://www.nn.nl/Particulier/Sparen.htm
Rating: n.v.t. (https://thebanks.eu/banks/16595)

Actuele rente:
Vrij opneembaar: (6 maanden bonus actie +1,00 procentpunt tot € 50.000)
1,30% bij € 0,- t/m € 25.000,-
1,20% bij € 25.000,- t/m € 100.000,-
1,10% Boven € 100.000,-
Deposito's:
1 jaar - 1,70% per jaar
2 jaar - 2,00% per jaar
3 jaar - 2,15% per jaar
4 jaar - 2,30% per jaar
5 jaar - 2,40% per jaar
6 jaar - 2,45% per jaar
7 jaar - 2,50% per jaar
8 jaar - 2,55% per jaar
9 jaar - 2,60% per jaar
10 jaar - 2,90% per jaar

Rentebetaling: Jaarlijks.
Kosten: Geen.
Type: Vrij opneembaar, deposito.

DGS: Nederlands tot € 100.000.
Bronbelasting: Nee.
Erfbelasting: Nee.

En/Of: Ja.
App: Ja.
Wordt opgebouwde rente getoond: Ja.
Snelheid van overboeken:
- ASN naar NN is Instant, terug duurt meestal 1 werkdag.
- Instant iDEAL overboeking is ook een mogelijkheid.
Beperkingen opnemen/overboeken: Nee.

Moment van jaaropgaaf (voor IB): uiterlijk 1 maart
Andere diensten: Verzekeringen, Beleggingen, Leningen, Betaalrekening, Hypotheken, Pensioensparen/Pensioenbeleggen.

Doorlooptijd openen rekening: 1 werkdagen. (Persoonlijke ervaring: Binnen 30 minuten geregeld.)
Identificatie: Identificatie via app-scan.

Bijzonderheden:
Snelle en overzichtelijke app, 9 spaardoelen mogelijk, automatische incasso optie voor automatisch sparen.
Minpunt: niet automatisch over te schrijven naar spaardoelen.
Zeer prettige website, zeer overzichtelijk voor zowel mobiel als desktop gebruik.
Minpunt: Inloggen verloopt via alleen middels de app wanneer MFA aanstaat (geen SMS fallback).

Gerelateerd nieuws:
15-05-2025: https://www.nn.nl/nieuws/...-toe-aan-productenaanbod/

Rente-aanpassingen:
01-Apr-2026: 2,30%

• riwi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:47
Gelden die Saldo klasses bij NN inclusief eventuele deposito's die je hebt lopen?

Bv. Stel je hebt een deposito van 25k€ die staat nog vast (loopt 2 jaar, voor 2.5% tot ergens in 2027)
Je zet dan voor 1 juni 25k€ op de internetspaar rekening. Krijg je dan 1.2% + 1% extra of krijg je 1.3% + 1% extra rente over die vrij opneembare 25k€

Ik las ook dat je die 'extra' rente uiterlijk 31 Jan 2027 gestort krijgt dus evt pas 2 maanden na aflopen van de periode 1 juni - 30 november.

Als ik in de web GUI van nn kijk zie ik dat het Deposito _onder_ "internet Sparen" valt, maar ik weet niet of het deposito meetelt voor de saldo klasses

PC specs

• W1ck1e
  • Nu online
riwi schreef op woensdag 8 april 2026 @ 19:33:
Gelden die Saldo klasses bij NN inclusief eventuele deposito's die je hebt lopen?

Bv. Stel je hebt een deposito van 25k€ die staat nog vast (loopt 2 jaar, voor 2.5% tot ergens in 2027)
Je zet dan voor 1 juni 25k€ op de internetspaar rekening. Krijg je dan 1.2% + 1% extra of krijg je 1.3% + 1% extra rente over die vrij opneembare 25k€

Ik las ook dat je die 'extra' rente uiterlijk 31 Jan 2027 gestort krijgt dus evt pas 2 maanden na aflopen van de periode 1 juni - 30 november.

Als ik in de web GUI van nn kijk zie ik dat het Deposito _onder_ "internet Sparen" valt, maar ik weet niet of het deposito meetelt voor de saldo klasses
Deposito's hebben een vaste rente, en saldo
Ze zullen niet mee tellen voor de saldo klassen bij de vrij opneembre rekeningen.

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:24

sanook

_/-\o_

Novax schreef op woensdag 8 april 2026 @ 08:48:
[...]

Banca Progetto staat bij Raisin nog steeds bij de partnerbanken met een spaarrekening met voorwaarden, zie https://www.raisin.com/nl-nl/banken/banca-progetto/
Een van mijn deposito's bij Banca Progetto verloopt in mei en ik heb van Raisin een bericht ontvangen over verlenging hiervan. Maar als ik het deposito bekijk staat er 'verlenging uitgeschakeld' en als ik dan klik op wijzigen kom ik weer in het algemene 'deposito' scherm. Dus het lijkt er een beetje op dat verlengen niet meer mogelijk is via Banca Progetto.
Zou ook kunnen zijn dat er iets niet (goed) werkt op de website want vanmiddag kon ik de deposito's niet eens specifiek bekijken en kwam ik niet verder dan het algemene 'sparen' scherm.

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:29
Ik heb 9 weken geleden een Litouwse tax form voor bronbelasting verlagen naar de belastingdienst in Heerlen gestuurd om te laten stempelen maar heb het form nog niet terug ontvangen. Is er een manier om de voortgang te controleren? Deposito loopt in juli af dus dan moet hij in Litouwen zijn. Het leek zo simpel, formuliertje opsturen en klaar maar het lijkt nu helemaal buiten mijn controle te liggen.

• RobertMe
  • Nu online
sanook schreef op woensdag 8 april 2026 @ 19:53:
[...]

Een van mijn deposito's bij Banca Progetto verloopt in mei en ik heb van Raisin een bericht ontvangen over verlenging hiervan. Maar als ik het deposito bekijk staat er 'verlenging uitgeschakeld' en als ik dan klik op wijzigen kom ik weer in het algemene 'deposito' scherm. Dus het lijkt er een beetje op dat verlengen niet meer mogelijk is via Banca Progetto.
Zou ook kunnen zijn dat er iets niet (goed) werkt op de website want vanmiddag kon ik de deposito's niet eens specifiek bekijken en kwam ik niet verder dan het algemene 'sparen' scherm.
Zou het niet zo zijn dat ze "eenmalig" per bank de mail opstellen? Waarbij in het template van Progetto dus staat dat je kunt verlengen. Maar doordat de deposito's nu, zoals wel vaker, niet beschikbaar zijn het mail template dus (tijdelijk) niet klopt? Dus gewoon gebaseerd op dat nu geen deposito's beschikbaar zijn ook automatisch de opties tot verlengen verdwijnen, maar de teksten, in bv de mail dan, daar geen rekening mee houden.

• Novax
  • Niet online
sanook schreef op woensdag 8 april 2026 @ 19:53:
[...]

Even deze week afwachten, het zou zo maar kunnen dat de deposito's weer terugkomen.

• sanook

sanook

_/-\o_

RobertMe schreef op woensdag 8 april 2026 @ 20:45:
[...]

Zou het niet zo zijn dat ze "eenmalig" per bank de mail opstellen? Waarbij in het template van Progetto dus staat dat je kunt verlengen. Maar doordat de deposito's nu, zoals wel vaker, niet beschikbaar zijn het mail template dus (tijdelijk) niet klopt? Dus gewoon gebaseerd op dat nu geen deposito's beschikbaar zijn ook automatisch de opties tot verlengen verdwijnen, maar de teksten, in bv de mail dan, daar geen rekening mee houden.
Dat is dan optie 3 :)

• hoihoi66
3% voor 3 maanden en je behoud je geld in NL.
Wel vrij bijzonder.

https://www.centraalbeheer.nl/sparen/rentevast-rekening

Als het niet eerder vermeld is :)

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
hoihoi66 schreef op woensdag 8 april 2026 @ 22:33:
Wel vrij bijzonder.

Justie in "Het spaartopic - Deel 4"

• VidaR-9
  • Nu online
Wel vrij bijzonder.

Was inderdaad al genoemd. Maar ik weet niet of er ook mensen zijn die al daadwerkelijk een groot bedrag hebben overgemaakt?

Ik heb wel een rekening geopend, maar ik ben beetje huiverig door de expliciete melding van CB dat ze om aanvullende stukken kunnen vragen ter onderbouwing ivm de wwft. Daar heb ik dus echt geen zin in, hoop gedoe voor een paar euro extra.

• W1ck1e
  • Nu online
VidaR-9 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 07:18:

Was inderdaad al genoemd. Maar ik weet niet of er ook mensen zijn die al daadwerkelijk een groot bedrag hebben overgemaakt?

Ik heb wel een rekening geopend, maar ik ben beetje huiverig door de expliciete melding van CB dat ze om aanvullende stukken kunnen vragen ter onderbouwing ivm de wwft. Daar heb ik dus echt geen zin in, hoop gedoe voor een paar euro extra.
Elke bank is verplicht dat eventueel te doen. Als de bron legaal is hoef je je geen zorgen te maken. Als het bij jou om een "paar euro extra" gaat al helemaal niet. ;)

• VidaR-9
  • Nu online
W1ck1e schreef op donderdag 9 april 2026 @ 07:29:
[...]
Elke bank is verplicht dat eventueel te doen. Als de bron legaal is hoef je je geen zorgen te maken. Als het bij jou om een "paar euro extra" gaat al helemaal niet. ;)
I know. Maar alle banken waar ik bankier “kennen” mij inmiddels en zien blijkbaar niets vreemds aan 10-duizenden euro’s heen en weer boeken, want heb nog nooit vragen gehad. Maar een nieuwe bank..?

Uiteraard is de bron legaal, daar maak ik me ook geen zorgen om. Maar ten eerste heb ik geen zin en tijd om alles te gaan bewijzen en ten tweede is het ook gewoon privacygevoelig om aangiftes, loonstroken of whatever te delen.

• W1ck1e
  • Nu online
VidaR-9 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 08:08:

I know. Maar alle banken waar ik bankier “kennen” mij inmiddels en zien blijkbaar niets vreemds aan 10-duizenden euro’s heen en weer boeken, want heb nog nooit vragen gehad. Maar een nieuwe bank..?

Uiteraard is de bron legaal, daar maak ik me ook geen zorgen om. Maar ten eerste heb ik geen zin en tijd om alles te gaan bewijzen en ten tweede is het ook gewoon privacygevoelig om aangiftes, loonstroken of whatever te delen.
Ik heb een paar dikke depo's geopend. Geen vragen of oponthoud gehad. Ik heb wel eens bij andere banken vragen gehad. Ik hoefde niks te bewijzen alleen aannemelijk te maken. N=1

Bij elke bank waar ik serieus ben gaan sparen was ik ooit een nieuwe klant. De meeste banken stelden mij geen vragen.

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 20:54
Wel vrij bijzonder.

Bedankt voor de tip. Wilde weer over naar Advanzia maar krijg het gebruikersaccount niet ge(re)activeerd en verzoeken richting de klantenservice worden niet opgevolgd. Prima alternatief voor nu.

Fallout | TES | CIV | Lego | PS5 | Switch

• Coffeeroam
Slappyjoez schreef op donderdag 9 april 2026 @ 08:22:
[...]

Bedankt voor de tip. Wilde weer over naar Advanzia maar krijg het gebruikersaccount niet ge(re)activeerd en verzoeken richting de klantenservice worden niet opgevolgd. Prima alternatief voor nu.
Bij CB staat het dan wel vast; bij Advanzia niet.

• Coffeeroam
[...]

In mijn beleving maakt het niet uit of de bank je al "kent". Ze vragen op onverwachte momenten naar de herkomst van geld, waarschijnlijk ook steekproefsgewijs.
Ze vragen het ook wel eens herhaaldelijk, dus als ze je al lang en breed weten gewoon nog een keer.

• RobertMe
  • Nu online
[...]

Ik heb één keer vragen van een bank gehad, en dat was jaren terug ("pre corona") bij Knab. En daar kwam zelfs gewoon het salaris binnen. Daarnaast heeft mijn grootbank één keer de rekening geblokkeerd op een transactie, maar na een belletje was dat opgelost (tegen de tijd dat ik ophing was het geld door de andere bank al ontvangen). En dat was puur op basis van dat ik belde, via de app, met als enige opmerking van de bank "ik zie ook dat het naaeen rekening oo dezelfde naam is", vervolgens heeft ze even overlegd met de fraude afdeling en toen was het in orde (de enige vraag/vragen kwamen daarna om mij te "identificeren", en dat was ook iets in de categorie van geboortedatum of postcode of zo).

En dat terwijl ik intussen toch al voldoende banken heb (gehad), 10+ of zo (en dan tel ik Raisin maar even als 1 en niet de losse banken). Waaronder sinds een paar dagen ook Centraal Beheer waar ik intussen deposito's heb geopend. En CB heeft ook (nog) nergens naar gevraagd.

Dat banken dat in de voorwaarden zetten zal ook puur "indekken" zijn. Dat je niet als klant kunt zeggen "mogen jullie niet vragen".
En last but not least: de "Algemene Bankvoorwaarden" is als ik het intussen goed heb één document dat álle Nederlandse banken hanteren. Toen ik die van DHB gelezen had en een paar dagen later die van CB opende kwam die mij qua tekst heel bekend voor. En nog eens aandachtig de "intro" las staat het er ook vrij letterlijk. Dat deze Algemene Bankvoorwaarden door de Nederlandse banken samen zijn opgesteld (in samenspraak met de Consumentenbond).

• Novax
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 9 april 2026 @ 10:12:
En dat terwijl ik intussen toch al voldoende banken heb (gehad), 10+ of zo (en dan tel ik Raisin maar even als 1 en niet de losse banken). Waaronder sinds een paar dagen ook Centraal Beheer waar ik intussen deposito's heb geopend. En CB heeft ook (nog) nergens naar gevraagd.
Bij Raisin is het wel zo dat je bij elke aanvraag al moet invullen waar je geld vandaan komt (voor iedere bank anders, de één vraagt wat meer dan de andere).

• RobertMe
  • Nu online
Novax schreef op donderdag 9 april 2026 @ 10:17:
[...]

Bij Raisin is het wel zo dat je bij elke aanvraag al moet invullen waar je geld vandaan komt (voor iedere bank anders, de één vraagt wat meer dan de andere).
Dat is idd waar. Maar andere banken doen dat ook wel eens in het registratie proces. En dat is ook maar een simpele multiple-choice vraag.

Een bank die echt vraagt naar opheldering heb ik buiten Knab nog niet gehad. Laat staan vragen naar echt bewijs (waar @VidaR-9 zich zorgen over maakt).

• VidaR-9
  • Nu online
Dank allen d:)b

Blijkbaar wordt de soep niet zo heet gegeten…

• sanook

sanook

_/-\o_

Slappyjoez schreef op donderdag 9 april 2026 @ 08:22:
[...]

Even bellen dan wordt het direct geregeld
Pagina: 1 ... 190 191 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling