Ik heb niet veel ervaring erin, maar is dit niet target audiences?mrmrmr schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 17:49:
[...]
Het is een Google online spreadsheet. Die kent niet veel andere soorten dan wel of geen toegang. Als je toegang hebt kun je ook formules veranderen, de opmaak aanpassen en dergelijke.
Je zult toch een vergaande mate van toegang moeten hebben als je iedereen rijen wil laten toevoegen en formules bewerken.
Tuut tuut, dat is snel!frapex schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 14:33:
Medio februari heb ik een woonplaatsverklaring aangevraagd en recent ontvangen.
Ter informatie: de totale doorlooptijd, van aanvraag tot ontvangst, bedroeg 9 weken.
De dagtekening op de documenten was 12 dagen eerder.
Ga dus bij het aanvragen van een woonplaatsverklaring uit van de maximale verwerkingstijd van 11 weken.
Ik heb 25 februari aangevraagd; nog steeds niets gehad.
Ik vraag nu preventief elke 12 weken een nieuwe (dat komt ervan!).
En stuur je dan je BSN via onversleutelde email?Coffeeroam schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 16:05:
[...]
Tuut tuut, dat is snel!![]()
Ik heb 25 februari aangevraagd; nog steeds niets gehad.
Ik vraag nu preventief elke 12 weken een nieuwe (dat komt ervan!).
Voor de spaarders hier die als bestaande klant van Nexent gebruik hebben gemaakt van de rente van 2,75% (vergelijkbaar met de aanbieding van de welkom spaarrekening) link
:strip_exif()/f/image/FlBdp3ZsQYooz6AA3yc3LiiN.png?f=user_large)
Mijn rente is onlangs uitgekeerd en op de avond van diezelfde dag was de rente bij mijn account 1,25%. Precies 92 dagen na de eerste dag met de rente van 2,75%
Opnames naar ING duren een paar uur.
:strip_exif()/f/image/FlBdp3ZsQYooz6AA3yc3LiiN.png?f=user_large)
Mijn rente is onlangs uitgekeerd en op de avond van diezelfde dag was de rente bij mijn account 1,25%. Precies 92 dagen na de eerste dag met de rente van 2,75%
Opnames naar ING duren een paar uur.
-knip- wat offtopic slowchat verwijderd.
Hier hetzelfde aanbod. Ik twijfel nu om bij Garantibank een nieuwe rekening op naam van partner te openen of opnieuw bij Advanzia. Advanzia biedt 3,17% voor 3 maanden. Garantibank 2,8% maar dan wel voor 6 maanden.Fanta schreef op maandag 20 april 2026 @ 09:29:
[...]
Mijn actieperiode loopt eerdaags af, maar het verlengingsaanbod is nu een stuk minder interessant: 2,20% voor nog eens 2 maanden.
Ik zou altijd voor Advanzia gaan (hogere rente), want je weet maar nooit of ze de actierente bij jou verlengen na 3 maanden. Dit forum laat zien dat de redenen om iemand een verlengingsaanbod te doen bij Advanzia ondoorgrondelijk zijn, maar nee heb je, ja kan je krijgen (ik ben bij Advanzia gestart in feb. 2025, heb nog steeds dezelfde rekening met steeds verlengingen, mijn vrouw is er 1 keer tussenuit gegooid). Mocht je geen verlenging krijgen, dan kan je daarna alsnog naar Garantibank, want het is niet de verwachting dat de actierente daar binnen nu en 3 maanden drastisch verlaagd zal worden.Impuls-1 schreef op woensdag 22 april 2026 @ 11:37:
[...]
Hier hetzelfde aanbod. Ik twijfel nu om bij Garantibank een nieuwe rekening op naam van partner te openen of opnieuw bij Advanzia. Advanzia biedt 3,17% voor 3 maanden. Garantibank 2,8% maar dan wel voor 6 maanden.
Mailtje van nibc over een actie met een 10 euro bol.com kadobon bij openen van een deposito binnen 7 dagen na ontvangst van de mail. max 1 bon per huishouden.
Voor de bonnen geldt: op=op
-knip- gebruik daar aub de TR voor
[ Voor 115% gewijzigd door ZieMaar! op 23-04-2026 09:21 ]
-knip- ook dit had een TR mogen zijn :)
[ Voor 107% gewijzigd door ZieMaar! op 23-04-2026 09:22 ]
Ik verwacht dat mijn partner of ik hem binnenkort ook krijg, geldt dit ook voor een deposito van 3 maanden en minimaal €250?W1ck1e schreef op woensdag 22 april 2026 @ 15:48:
Mailtje van nibc over een actie met een 10 euro bol.com kadobon bij openen van een deposito binnen 7 dagen na ontvangst van de mail. max 1 bon per huishouden.
Ik zie geen andere voorwaarden. Dan binnen 7 dagen na de mail.waalkachel2 schreef op woensdag 22 april 2026 @ 19:00:
[...]
Ik verwacht dat mijn partner of ik hem binnenkort ook krijg, geldt dit ook voor een deposito van 3 maanden en minimaal €250?
Toch mooi 4% 'bonusrente'!waalkachel2 schreef op woensdag 22 april 2026 @ 19:00:
[...]
Ik verwacht dat mijn partner of ik hem binnenkort ook krijg, geldt dit ook voor een deposito van 3 maanden en minimaal €250?
Ik zie diverse aanbiedingen voor deposito's langskomen bij banken.
Zit er een renteverhoging aan te komen dat ze graag willen dat we het nog snel even vastzetten tegen aan lagere rente?
Zit er een renteverhoging aan te komen dat ze graag willen dat we het nog snel even vastzetten tegen aan lagere rente?
Kareem Abdul-Jabbar
Dat zal meer te maken hebben met vakantiegeld. Situatie in Iran hoeft zeker niet hogere rentes te betekenen. Recessie hangt namelijk ook in de lucht als de productie kosten hoog zijn en de vraag blijft achter.Kareem schreef op woensdag 22 april 2026 @ 23:23:
Verwachtingen en verwachtingen-management. Op korte en lange termijnKareem schreef op woensdag 22 april 2026 @ 23:23:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 23-04-2026 08:00 ]
Van vastgoedmarkt.nl: Renteverwachtingen maken sterke draai, recessie serieus scenario. Is te lezen met een gratis account (max 2 artikelen per maand).
Lang verhaal kort: verwachting is de korte termijn rentes omhoog (vanwege inflatie als gevolg van Iran oorlog), lange termijn rentes omlaag (vanwege grotere kans op recessie).
Let op: ik doe geen uitspraken over mijn persoonlijke verwachtingen t.a.v. renteontwikkelingen
Lang verhaal kort: verwachting is de korte termijn rentes omhoog (vanwege inflatie als gevolg van Iran oorlog), lange termijn rentes omlaag (vanwege grotere kans op recessie).
Let op: ik doe geen uitspraken over mijn persoonlijke verwachtingen t.a.v. renteontwikkelingen
Weet iemand dit?
Kan je in de praktijk bij een ASN spaarrekening (geopend bij ASN) in het weekend direct geld overmaken naar de tegenrekening bij een andere grote bank?
edit: in de nacht is er instant payment vanaf ASN.
De FAQ's van de bank en de weergave van overmakingslimiet laat te wensen over:De werkelijke limiet is blijkbaar € 50.000 (Toegangsnaam en wachtwoord + Naar tegenrekening andere bank)
Dat kan allemaal technisch wel kloppen, maar dit is geen goede voorlichting voor klanten van wat je op een spaarrekening met tegenrekening kan overmaken. Dat is immers de belangrijkste ter zake doende limiet, overmaken naar een andere rekening kan sowieso niet, dus waarom klanten verwarren met nul bedragen?
Kan je in de praktijk bij een ASN spaarrekening (geopend bij ASN) in het weekend direct geld overmaken naar de tegenrekening bij een andere grote bank?
edit: in de nacht is er instant payment vanaf ASN.
De FAQ's van de bank en de weergave van overmakingslimiet laat te wensen over:
Hoeveel kun je vandaag nog overboeken naar een ander?
Dit verschilt per inlogmiddel. In totaal kun je maximaal € 0,00 overboeken per dag.
Je hebt vandaag al € 0,00 overgeboekt.
Hierdoor kun je vandaag nog € 0,00 overboeken.
Naar je eigen rekeningen kun je standaard meer overboeken.Naar eigen rekeningen Ondertekenen met Naar tegenrekening andere bank Naar eigen rekening bij ASN ASN Digipas - € 50.000.000 Toegangsnaam en wachtwoord € 50.000 € 250.000
Dat kan allemaal technisch wel kloppen, maar dit is geen goede voorlichting voor klanten van wat je op een spaarrekening met tegenrekening kan overmaken. Dat is immers de belangrijkste ter zake doende limiet, overmaken naar een andere rekening kan sowieso niet, dus waarom klanten verwarren met nul bedragen?
Dat kan. Maar alleen als je aan de ASN spaarrekening een tegenrekening hebt gekoppeld bij die andere bank (limiet 50.000). Dus je kan niet een naar een willekeurige rekening op je eigen naam over maken, dan geldt de normale daglimiet.mrmrmr schreef op donderdag 23 april 2026 @ 10:27:
Weet iemand dit?
De FAQ's van de bank en de weergave van overmakingslimiet laat te wensen over:Hoeveel kun je vandaag nog overboeken naar een ander? Dit verschilt per inlogmiddel. In totaal kun je maximaal € 0,00 overboeken per dag. Je hebt vandaag al € 0,00 overgeboekt. Hierdoor kun je vandaag nog € 0,00 overboeken. Naar je eigen rekeningen kun je standaard meer overboeken.De werkelijke limiet is blijkbaar € 50.000 (Toegangsnaam en wachtwoord + Naar tegenrekening andere bank)Naar eigen rekeningen Ondertekenen met Naar tegenrekening andere bank Naar eigen rekening bij ASN ASN Digipas - € 50.000.000 Toegangsnaam en wachtwoord € 50.000 € 250.000
Dag- en permanent limiet zijn op te hogen. Wachttijd 4 uur. De uren tussen 20.00 uur en 05.00 uur tellen niet mee.mrmrmr schreef op donderdag 23 april 2026 @ 10:27:
Weet iemand dit?
https://www.asnbank.nl/as...ieten-bij-overboeken.html
[ Voor 29% gewijzigd door Harry720A op 23-04-2026 13:21 ]
Bedankt voor de reacties! Voor de goede orde, mijn vraag is om praktijkervaring bij overmaken in het weekend, hoe lang het duurt voordat het geld op de tegenrekening staat. Dat zou ik graag willen weten.
Het deel onder de dubbele lijn is een ter info opmerking over de moeilijk te interpreteren informatievoorziening over hoeveel je per dag over mag maken.
Die limiet voor een spaarrekening met externe tegenrekening is niet te wijzigen, die is altijd € 50.000 per dag. Dat was voor de helpdesk ook niet meteen duidelijk, maar zij zien op hun systemen wel wat de limiet is voor de betreffende spaarrekening.
Het deel onder de dubbele lijn is een ter info opmerking over de moeilijk te interpreteren informatievoorziening over hoeveel je per dag over mag maken.
Die limiet voor een spaarrekening met externe tegenrekening is niet te wijzigen, die is altijd € 50.000 per dag. Dat was voor de helpdesk ook niet meteen duidelijk, maar zij zien op hun systemen wel wat de limiet is voor de betreffende spaarrekening.
In de avond rond 23.30 uur is in ieder geval instant.
Linkje ?Kareem schreef op woensdag 22 april 2026 @ 23:23:
Kleine verhoging deposito's bij Dhb bank op 24 april.
Zie de site van dhb.
Zie de site van dhb.
Als ik het mij goed herinner dan is het vrijwel direct. ASN ondersteunt instant payments.mrmrmr schreef op donderdag 23 april 2026 @ 16:06:
Bedankt voor de reacties! Voor de goede orde, mijn vraag is om praktijkervaring bij overmaken in het weekend, hoe lang het duurt voordat het geld op de tegenrekening staat. Dat zou ik graag willen weten.
Voor degenen die overwegen (opnieuw) een Consorsbank Tagesgeld (actierente 3.4%) te openen:
Als bewijs van woonplaats accepteerden ze deze keer de digitale "aangiftebrief" van de belastingdienst. Dat ljjkt me een makkelijke en veilige methode, er staat niets in die brief behalve eigenlijk je adres.
Verder niet wachten op allerlei brieven en codes per post als je nog een "slapende" inlog had (in dit geval 6 maanden + 1 dag na opzegging).
Ook plezierig: in beide richtingen instant overboeken (ING <--> Consors).
Als bewijs van woonplaats accepteerden ze deze keer de digitale "aangiftebrief" van de belastingdienst. Dat ljjkt me een makkelijke en veilige methode, er staat niets in die brief behalve eigenlijk je adres.
Verder niet wachten op allerlei brieven en codes per post als je nog een "slapende" inlog had (in dit geval 6 maanden + 1 dag na opzegging).
Aan de reviews te zien heb ik niet de indruk dat de moeite waard is.Coffeeroam schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 10:40:
Voor degenen die overwegen (opnieuw) een Consorsbank Tagesgeld (actierente 3.4%) te openen:
https://nl.trustpilot.com/review/www.cortalconsors.de
Mijn rekening bij advanzia is bijna 3 maanden 'live' en hierdoor stopt de actie rente. Ik lees dat sommigen een verlengvoorstel ontvangen hebben per mail.
Hoe lang voordat de actie voorbij was kregen jullie dit voorstel? En was dit dan weer voor 3 maanden?
Ik heb er nu zelf via de mail ook even naar gevraagd.
Hoe lang voordat de actie voorbij was kregen jullie dit voorstel? En was dit dan weer voor 3 maanden?
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192
Zo dan, dat is niet echt positief!Sander12 schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 23:22:
[...]
Aan de reviews te zien heb ik niet de indruk dat de moeite waard is.
https://nl.trustpilot.com/review/www.cortalconsors.de
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
@Sander12 Volgens mij zijn de reviews op trustpilot zeer vaak negatief. Ik heb het idee dat mensen met klachten veel eerder daar iets schrijven dan mensen met neutrale of positieve ervaringen. Ik zou er niet te veel waarde aan hechten.
Dat klopt wel in z'n algemeenheid. Echter, het aangehaalde gemiddelde van Consors Bank bij Trustpilot is wel bijzonder laag: 1.4/5 uit 996.W1ck1e schreef op zondag 26 april 2026 @ 12:23:
[...]
@Sander12 Volgens mij zijn de reviews op trustpilot zeer vaak negatief. Ik heb het idee dat mensen met klachten veel eerder daar iets schrijven dan mensen met neutrale of positieve ervaringen. Ik zou er niet te veel waarde aan hechten.
Echter, uit een ander Trustpilot overzicht van Consors Finanz wordt 4.0/5 gehaald uit 15717 reviews. Een goede score.
M.a.w.: welke conclusies mag/moet je hieruit trekken. Iemand die het weet mag het zeggen.
Ehhm, gaan die reviews over het inleggen in en opnemen van een spaarrekening? Als ze dat kunnen (en ik zie IP genoemd), heb je dan na opening ooit klantenservice nodig? Zolang het spaargeld veilig staat en weer terugkomt is het toch allemaal prima? Mijn interesse: Een keuze tussen deze bank en VW bank om geld 6 maanden te stallen, Consors staat 1 op mijn keuze lijstje vanwege de 3.4%Hansi55 schreef op zondag 26 april 2026 @ 12:41:
[...]
Dat klopt wel in z'n algemeenheid. Echter, het aangehaalde gemiddelde van Consors Bank bij Trustpilot is wel bijzonder laag: 1.4/5 uit 996.
Echter, uit een ander Trustpilot overzicht van Consors Finanz wordt 4.0/5 gehaald uit 15717 reviews. Een goede score.
M.a.w.: welke conclusies mag/moet je hieruit trekken. Iemand die het weet mag het zeggen.![]()
[ Voor 8% gewijzigd door DjoeC op 26-04-2026 13:11 ]
Klopt. Zelf heb ik geen klachten; ik heb dan ook alleen spaarrekening bij Consors. Nog nooit klantenservice nodig gehad. Alles loopt gesmeerd, behalve dat het openen van een rekening nogal omslachtig is. De klachten op trustpilot gaan zo te zien vaak over beleggingsproblemen en inderdaad over de onbereikbaarheid van de klantenservice. Zolang je niet belegt kom je weinig problemen tegen.DjoeC schreef op zondag 26 april 2026 @ 13:09:
[...]
Ehhm, gaan die reviews over het inleggen in en opnemen van een spaarrekening? Als ze dat kunnen (en ik zie IP genoemd), heb je dan na opening ooit klantenservice nodig? Zolang het spaargeld veilig staat en weer terugkomt is het toch allemaal prima? Mijn interesse: Een keuze tussen deze bank en VW bank om geld 6 maanden te stallen, Consors staat 1 op mijn keuze lijstje vanwege de 3.4%
Ervaring met Centraal Beheer: vandaag (feestdag Koningsdag) voerde men toch een storting uit van zaterdag. De helpdesk is vandaag niet bereikbaar. Volgens de CAO is bankpersoneel vrij, dat betekent vermoedelijk dat de overmakingsvertraging geautomatiseerd en dus artificeel is.
Door de extra weekenddagen vertraging hebben ze geld met lage rente (1,25% >10k).
De depositoperiode loopt ook een dag langer dan nodig, net als bij ASN Bank. ASN Bank doet ook alsof een maand 30 dagen is. Dat scheelt 5-6 dagen op jaarbasis.
Centraal Beheer rekent rente wel per dag. Vermoedelijk duurt het nog 1 dag langer voordat je er bij kan. Ze houden dezelfde dag aan, bijvoorbeeld 27-4 en 27-7. Ik weet nog niet of het dan 27-7 of 28-7 beschikbaar is.
Naar mijn mening is er anno 2026 geen excuus om dit soort praktijken nog toe te passen. Alles is geautomatiseerd. Er hoeft niemand meer met de hand te rekenen. Geld gijzelen is onethisch.
@GroteVoet459 Misschien renterekenmethoden en gijzeldagen verwerkingstijden en valutadagen ook meenemen in de lijstjes?
Door de extra weekenddagen vertraging hebben ze geld met lage rente (1,25% >10k).
De depositoperiode loopt ook een dag langer dan nodig, net als bij ASN Bank. ASN Bank doet ook alsof een maand 30 dagen is. Dat scheelt 5-6 dagen op jaarbasis.
Centraal Beheer rekent rente wel per dag. Vermoedelijk duurt het nog 1 dag langer voordat je er bij kan. Ze houden dezelfde dag aan, bijvoorbeeld 27-4 en 27-7. Ik weet nog niet of het dan 27-7 of 28-7 beschikbaar is.
Naar mijn mening is er anno 2026 geen excuus om dit soort praktijken nog toe te passen. Alles is geautomatiseerd. Er hoeft niemand meer met de hand te rekenen. Geld gijzelen is onethisch.
@GroteVoet459 Misschien renterekenmethoden en gijzeldagen verwerkingstijden en valutadagen ook meenemen in de lijstjes?
[ Voor 8% gewijzigd door mrmrmr op 27-04-2026 15:59 ]
Genoeg over te vinden in dit topic, geen duidelijk patroon of je een voorstel krijgt. Bij mij komt het voorstel altijd voordat het actietarief afgelopen is.groxgrox schreef op zondag 26 april 2026 @ 11:58:
Mijn rekening bij advanzia is bijna 3 maanden 'live' en hierdoor stopt de actie rente. Ik lees dat sommigen een verlengvoorstel ontvangen hebben per mail.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Dat is toch gewoon hoe SEPA werkt? Daar zat echt geen persoon aan te pas komen. Maar SEPA betaalverkeer is er niet in het weekend en bepaalde feestdagen. En dat ligt dan weer voor geheel SEPA vast. Dus koningsdag is voor SEPA geen feestdag. Maar goede vrijdag bv weer wel. Terwijl op goede vrijdag er zeer waarschijnlijk wel gewoon gewerkt werd bij CB (want ik en een aantal anderen hebben die dag een rekening kunnen openen. Maar stortingen op die vrijdag kwamen pas op dinsdag aan. Want geen SEPA betalingsverkeer op goede vrijdag + weekend + paasmaandag).mrmrmr schreef op maandag 27 april 2026 @ 15:27:
Ervaring met Centraal Beheer: vandaag (feestdag Koningsdag) voerde men toch een storting uit van zaterdag. De helpdesk is vandaag niet bereikbaar. Volgens de CAO is bankpersoneel vrij, dat betekent vermoedelijk dat de overmakingsvertraging geautomatiseerd en dus artificeel is.
Ik heb er nog nooit een gehad. Misschien lag het aan de tijdstippen waarop ze werden geopend of aan de hoogte van het bedrag of hoe lang ik af en aan klant was. Geen aanbieding betekent dat ik het geld verplaats.groxgrox schreef op zondag 26 april 2026 @ 11:58:
Ik kreeg ook geen antwoord op mijn vragen of ze de verlenging wilden aanbieden.
Mijn 3maands deposito's hebben verschillende looptijden,mrmrmr schreef op maandag 27 april 2026 @ 15:27:
Ervaring met Centraal Beheer: ...
De depositoperiode loopt ook een dag langer dan nodig , net als bij ASN Bank. ASN Bank doet ook alsof een maand 30 dagen is. Dat scheelt 5-6 dagen op jaarbasis.
...
maar steeds met ingangs- & einddatum resp dd-mm & dd-mm+3.
Een in maart geopend deposito duurt dan 1 dag langer dan een deposito in april geopend, namelijk 92 dagen ipv 91 (precies 13 weken) dagen. Op de ingangsdatum stort je het geld op het deposito, op de einddatum komt het beschikbaar. Behoudens weekend. Er wordt geen geld gegijzeld.
over de 3%
[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 27-04-2026 15:53 ]
Centraal Beheer 3 maanden doet 13 weken en rekenen met kalenderdagen voor rente, ze geven aan 27-4 en einddatum 27-7. De einddatum zou geen "t/m" moeten zijn maar "tot". Ik weet niet of het op de einddatum beschikbaar komt of een dag later.W1ck1e schreef op maandag 27 april 2026 @ 15:49:
Mijn 3maands deposito's hebben verschillende looptijden,
maar steeds met ingangs- & einddatum resp dd-mm & dd-mm+3.
Een in maart geopend deposito duurt dan 1 dag langer dan een deposito in april geopend, namelijk 92 dagen ipv 91 (precies 13 weken) dagen. Op de ingangsdatum stort je het geld op het deposito, op de einddatum komt het beschikbaar. Behoudens weekend. Er wordt geen geld gegijzeld.
over de 3%
De vermelde depositorente 3mnd 3% is feitelijk te hoog inderdaad, er is renteuitkering per maand. Bij Advanzia doen ze dat ook (en zij vermelden helemaal geen geldende rentepercentage in het account). Ik vind dat ze beter (ook) het echte rentepercentage kunnen vermelden bij kortdurende looptijden.
De effectieve jaarrente bij Centraal Beheer 3 mnd deposito krijgt niemand omdat 3 mnd deposito's stoppen.
Betaalrekeningbanken gebruiken (soms/altijd?) verkeerde tijdstippen voor het einde en begin van de dag. Men gebruikt vaak UTC in plaats van UTC +0200 (zomertijd) of UTC +0100 (wintertijd). Dus momenteel begint de volgende dag pas om 2 uur 's nachts in plaats van 12 uur middernacht.
Mijn depo's geopend in april duren precies 13 weken. Dat van maart duurt 13 weken plus 1 dag. Als ik mij goed herinner uit het telefoongesprek komt het geld op de einddatum beschikbaar.mrmrmr schreef op maandag 27 april 2026 @ 16:27:
[...]
Centraal Beheer 3 maanden doet 13 weken en rekenen met kalenderdagen voor rente, ze geven aan 27-4 en einddatum 27-7. De einddatum zou geen "t/m" moeten zijn maar "tot". Ik weet niet of het op de einddatum beschikbaar komt of een dag later.
...
Zoals vaker gezged - prima dat iemand van alles en nog wat in lijstjes wil hebben, maar ik ga het niet bijhouden. Dus voel je vrij om de discussie over gedeelde Google/MS sheets na te lezen en er iets om heen te bouwen met de anderen - dan link ik het wel.mrmrmr schreef op maandag 27 april 2026 @ 15:27:
[...]
Ik heb die discussie zelf gevoerd en ik heb mijn conclusie daaruit al een paar keer toegelicht (lees even terug). Om kort te zijn: online spreadsheets met publieke toegang vormen geen oplossing, die zijn gegarandeerd voortdurend kapot.GroteVoet459 schreef op maandag 27 april 2026 @ 16:37:
Zoals vaker gezged - prima dat iemand van alles en nog wat in lijstjes wil hebben, maar ik ga het niet bijhouden. Dus voel je vrij om de discussie over gedeelde Google/MS sheets na te lezen en er iets om heen te bouwen met de anderen - dan link ik het wel.
Aangezien het om tamelijk statische data gaat valt er weinig bij te houden.
Wat ik kan doen is een bericht maken die gepinde post kan worden. Dat hoeft niet persoonlijk te zijn, het is mogelijk dat iemand de data kopieert, aanpast en opnieuw post, en dat jij die vervolgens "pinned". Dat zie ik wel als een haalbare optie. Aangezien je de enige TS bent moet je wel zorgen voor het pinnen.
Nog een ervaringsfeit: bij Advanzia ernaar vragen heeft in ieder geval geen zin. Er komt een aanbod of het komt niet, daar moet je het mee doen.groxgrox schreef op zondag 26 april 2026 @ 11:58:
Het aanbod - als het komt - komt vrij laat, net voor het einde van je actieperiode.
Krijgt nog iemand van Advanzia email "Überprüfung Ihrer Kundendaten erforderlich" en dan meer dan 1 keer?
Ja, wel maar 1x gehad. Als je alles bij aanmelding goed hebt doorgegeven en er is sindsdien niks veranderd, hoef je niks te doen.Harbo schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 15:51:
Krijgt nog iemand van Advanzia email "Überprüfung Ihrer Kundendaten erforderlich" en dan meer dan 1 keer?
Volgens mij heb ik er 1 per (ooit geopende en weer gesloten) rekening gekregenHarbo schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 15:51:
Dat is juist wat ik ook denk omdat ik 4 dezelfde emails krijg.Cyclonist schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 22:12:
[...]
Volgens mij heb ik er 1 per (ooit geopende en weer gesloten) rekening gekregen
Zijn er meer mensen die nog steeds geen jaaroverzichten 2025 hebben gekregen van reeds gesloten accounts bij Advanzia?
Ik heb wel meldingen gezien dat het eind maart zou komen, later was dat eind april maar ik heb nog steeds niets ontvangen. Enkele weken geleden een bericht gestuurd maar geen reactie. Ga maar eens bellen vandaag.
Ik heb wel meldingen gezien dat het eind maart zou komen, later was dat eind april maar ik heb nog steeds niets ontvangen. Enkele weken geleden een bericht gestuurd maar geen reactie. Ga maar eens bellen vandaag.
Toevallig net een mail naar ze gestuurd hierover. Vorig jaar waren ze sneller meen ik, ook voor de al gesloten accounts.sanook schreef op woensdag 29 april 2026 @ 08:38:
Zijn er meer mensen die nog steeds geen jaaroverzichten 2025 hebben gekregen van reeds gesloten accounts bij Advanzia?
Ik heb al lang geleden per email uitgelegd dat die in Nederland nodig zijn, ze kwamen toch niet. Je moet zelf maar alle gegevens downloaden voordat je sluit.sanook schreef op woensdag 29 april 2026 @ 08:38:
Mensen die de telefoon aannemen lijken tegenwoordig veel beter in staat problemen op te lossen dan de mailende mensen. Daar kon je voorheen nog een probleem aan voorleggen, maar tegenwoordig is het niveau herhalen van de FAQ.
Degene die ik aan de lijn kreeg begreep wel redelijk snel waarom ik niet in kon loggen. Er was achter de schermen een koppeling gelegd met een niet voortgezette openingspoging op basis van identiteit (paspoort naam oid), van lang geleden. Daardoor kon ik geen nieuwe loginnaam kiezen, er werd automatisch een oude loginnaam gebruikt. Inloggen, zelfs met het oude loginnaam en wachtwoord, was onmogelijk. Een oplossing is in de nieuwe account een loginnaam te laten veranderen.
Het systeem onthoud ook een eerdere aanvraag op basis van email en telefoonnummer en gaat dan niet verder als je probeert te openen. Het zorgt dus ook voor een blokkade. Dan kun je ook het beste bellen.
De jaaropgave van Advanzia heb ik wel tijdig gekregen (bestaande rekening), maar je hebt er alsnog niet veel aan. Het saldo aan het einde van 2025 (en de in 2025 ontvangen rente) staat er op, maar niet het saldo aan het begin van het jaar. Die heb je juist nodig voor de belastingaangifte 2025. Daarvoor moet je het jaaroverzicht 2024 dus hebben.mrmrmr schreef op woensdag 29 april 2026 @ 10:27:
[...]
Ik heb al lang geleden per email uitgelegd dat die in Nederland nodig zijn, ze kwamen toch niet. Je moet zelf maar alle gegevens downloaden voordat je sluit.
Mensen die de telefoon aannemen lijken tegenwoordig veel beter in staat problemen op te lossen dan de mailende mensen. Daar kon je voorheen nog een probleem aan voorleggen, maar tegenwoordig is het niveau herhalen van de FAQ.
Degene die ik aan de lijn kreeg begreep wel redelijk snel waarom ik niet in kon loggen. Er was achter de schermen een koppeling gelegd met een niet voortgezette openingspoging op basis van identiteit (paspoort naam oid), van lang geleden. Daardoor kon ik geen nieuwe loginnaam kiezen, er werd automatisch een oude loginnaam gebruikt. Inloggen, zelfs met het oude loginnaam en wachtwoord, was onmogelijk. Een oplossing is in de nieuwe account een loginnaam te laten veranderen.
Het systeem onthoud ook een eerdere aanvraag op basis van email en telefoonnummer en gaat dan niet verder als je probeert te openen. Het zorgt dus ook voor een blokkade. Dan kun je ook het beste bellen.
De belastingdienst weet (bijna) alles al. Kan je bekijken in 'Vooraf Ingevulde Aangifte' (VIA) of in eigen administratie.Coffeeroam schreef op woensdag 29 april 2026 @ 12:10:
[...]Die heb je juist nodig voor de belastingaangifte 2025. Daarvoor moet je het jaaroverzicht 2024 dus hebben.
Meer dan 60% van mijn spaarrekeningen moest ik zelf aanvullen / opvoeren ...Harry720A schreef op woensdag 29 april 2026 @ 12:28:
[...]
De belastingdienst weet (bijna) alles al. Kan je bekijken in 'Vooraf Ingevulde Aangifte' (VIA) of in eigen administratie.
Of wijzigen omdat bedragen en/of rekeningnummers totaal niet kloppen...Harbo schreef op woensdag 29 april 2026 @ 13:05:
[...]
Meer dan 60% van mijn spaarrekeningen moest ik zelf aanvullen / opvoeren ...
Gelukkig had je kennelijk je eigen administratie nog. Hoef je niet wakker te liggen van een opgave van een bank.Harbo schreef op woensdag 29 april 2026 @ 13:05:
[...]Meer dan 60% van mijn spaarrekeningen moest ik zelf aanvullen / opvoeren ...
[ Voor 10% gewijzigd door Harry720A op 29-04-2026 13:27 ]
Tsja, waar zou de oorzaak van het 'probleem' zitten?Harbo schreef op woensdag 29 april 2026 @ 13:05:
[...]
Meer dan 60% van mijn spaarrekeningen moest ik zelf aanvullen / opvoeren ...
Probleem is naar mijn mening dat de BD ervanuit gaat dat de bepaalde rekeningen (deposito's) nog steeds bestaan / doorlopen die in voorafgaande jaren bij hun bekend waren. Dan vullen ze die rekeningen gewoon in (met bedrag 0) terwijl deposito al niet meer bestaat. Bij Advanzia doen ze ook een gok, maar die heb ik al 4 keer opgezegd en opnieuw aangemaakt. NL rekeningen zijn geen probleen. Ik heb gelukkig eigen spreadsheet waarin alles ingevuld staat. Ook is de pdf van Raisin handig ter controle. Ze houden ermee rekening met 1 Januari en 31 December datums. Dus aanvullen naar de waarheid en rustig slapen.ocn schreef op woensdag 29 april 2026 @ 13:46:
[...]
Tsja, waar zou de oorzaak van het 'probleem' zitten?
Tsja, je bent er dus inmiddels bekend mee dat buitenlandse rekeningen niet goed worden aangeleverd door jouw banken.Harbo schreef op woensdag 29 april 2026 @ 13:53:
[...]
Probleem is naar mijn mening dat de BD ervanuit gaat dat de bepaalde rekeningen (deposito's) nog steeds bestaan / doorlopen die in voorafgaande jaren bij hun bekend waren. Dan vullen ze die rekeningen gewoon in (met bedrag 0) terwijl deposito al niet meer bestaat. Bij Advanzia doen ze ook een gok, maar die heb ik al 4 keer opgezegd en opnieuw aangemaakt. NL rekeningen zijn geen probleen. Ik heb gelukkig eigen spreadsheet waarin alles ingevuld staat. Ook is de pdf van Raisin handig ter controle. Ze houden ermee rekening met 1 Januari en 31 December datums. Dus aanvullen naar de waarheid en rustig slapen.
Het gaat hier om de BD en mij / jou. Niet tussen de buitenlandse banken en de BD. Verantwoordelijk ben jij zelf.ocn schreef op woensdag 29 april 2026 @ 13:55:
[...]
Tsja, je bent er dus inmiddels bekend mee dat buitenlandse rekeningen niet goed worden aangeleverd door jouw banken.
Met de mail (over : Ihr Advanzia Tagesgeldkonto – Überprüfung Ihrer Kundendaten erforderlich) van Advanzia, die veel mensen hebben gehad, lijkt het erop, dat die communicatie nu beter zou moeten gaan?
Bij de aangifte van volgend jaar, zou men dan het juiste begin/eind saldo van 2026 moeten zien in de aangifte.
Omdat Advanzia specifiek wijst om uitwisseling van de gegevens (die je moet controleren in je online account bij Advanzia)
Bij de aangifte van volgend jaar, zou men dan het juiste begin/eind saldo van 2026 moeten zien in de aangifte.
Omdat Advanzia specifiek wijst om uitwisseling van de gegevens (die je moet controleren in je online account bij Advanzia)
Vertrouwen is goed, controle nog beter
Bijna goed. Bij de aangifte volgend jaar, dus over 2026, moet je het beginsaldo 2026 hebben. Dat weet je nu al. En als je dit jaar je ontvangen rente zelf nog ergens opschrijft dan heb je geen jaaropgave nodig.Juan schreef op woensdag 29 april 2026 @ 14:13:
Bij de aangifte van volgend jaar, zou men dan het juiste eind saldo van 2026 moeten zien in de aangifte.
Ja, maar juíst van Advanzia blijken ze niks te weten. Ook van de overige buitenlandse banken niet. Er staat niets vooraf ingevuld.Harry720A schreef op woensdag 29 april 2026 @ 12:28:
[...]
De belastingdienst weet (bijna) alles al. Kan je bekijken in 'Vooraf Ingevulde Aangifte' (VIA) of in eigen administratie.
Oh, dan begrijp ik je klacht niet.Harbo schreef op woensdag 29 april 2026 @ 14:03:
[...]
Het gaat hier om de BD en mij / jou. Niet tussen de buitenlandse banken en de BD. Verantwoordelijk ben jij zelf.
Oh, geeft Advanzia dat dan niet door?Coffeeroam schreef op woensdag 29 april 2026 @ 15:57:
[...]
Ja, maar juíst van Advanzia blijken ze niks te weten. Ook van de overige buitenlandse banken niet. Er staat niets vooraf ingevuld.
Dan zou je geen zaken mee moeten doen.Coffeeroam schreef op woensdag 29 april 2026 @ 15:57:
[...]Ja, maar juíst van Advanzia blijken ze niks te weten. Ook van de overige buitenlandse banken niet. Er staat niets vooraf ingevuld.
Probeer ik al jaren, kom er niet af, tips?
Everything is better with Bluetooth
Emigreren? Krijg je te maken met een neef van de belastingdienst
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 14:17
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ter info:
Recent een TagesgeldKonto bij ConsorsBank geopend. Dat ging gemakkelijk zoals CoffeeRoam al schreef.
Overboeken van mijn ING ging fluks.
Echter, bij terugboeken krijg ik: "Der Kunde hat keine Rechte diese Transaktion durchzuführen"... en kom ik dus niet verder. Zelfde gedrag op de website, als in de app. Bedrag was laag (€1) en het tegoed was voldoende.
De Chat-medewerker wist het 1-2-3 ook niet. Er wordt naar gekeken.
Voor de zekerheid ook maar een mail gestuurd.
Side info: Ik had eerder vandaag een tegenrekening gekoppeld (dus alleen naar die rekening over te boeken). Lijkt me niet dat dat er iets mee te maken heeft, maar goed.
Als iemand dit ook ooit had, ben ik benieuwd hoe dat opgelost is.
Recent een TagesgeldKonto bij ConsorsBank geopend. Dat ging gemakkelijk zoals CoffeeRoam al schreef.
Echter, bij terugboeken krijg ik: "Der Kunde hat keine Rechte diese Transaktion durchzuführen"... en kom ik dus niet verder. Zelfde gedrag op de website, als in de app. Bedrag was laag (€1) en het tegoed was voldoende.
Side info: Ik had eerder vandaag een tegenrekening gekoppeld (dus alleen naar die rekening over te boeken). Lijkt me niet dat dat er iets mee te maken heeft, maar goed.
Dat kan er iets mee te maken hebben, soms worden wijzigingen batchgewijs (asynchroon dus) uitgevoerd. Dat is de methode die van oudsher voor mainframes wordt toegepast. Misschien vind er een controle plaats. Bij Nederlandse rekeningen kan je controleren of de naam bij de IBAN past.DeBassie schreef op woensdag 29 april 2026 @ 19:50:
Dat kan natuurlijk ook (near) realtime gebeuren/
Duitsers zijn vaak van de regeltjes, er kan iets anders in de weg zitten. Overigens knap dat het je lukte een rekening te openen, mij lukte het niet (Postident falen). Ze waren ook bepaald niet behulpzaam door naar elkaar te verwijzen. Dat gebeurt iets te vaak bij Duitse bedrijven om toeval te zijn. Het is niet alleen de bureaucratie maar ook gewoon onwil en een handig excuus.
Heeft iemand hier ervaring met Scalable Prime+? Wordt spaargeld echt verspreidt over meerdere banken? Wat is de ervaring met de helpdesk? Kan men op willekeurige moment terug naar een free account?
Hoe kun je een vaste tegenrekening koppelen? Dat had ik niet gedaan, maar dus ook niet deze problemen gehad.DeBassie schreef op woensdag 29 april 2026 @ 19:50:
Ter info:
reminder:
morgen is 1 mei, dag van de arbeid, dus in een aantal landen zijn de banken gesloten.
onder andere in Duitsland en Luxemburg (advanzia)
:strip_exif()/f/image/6R2DwT03YmMYAhmFsQ7jyBd7.png?f=user_large)
Dit kan van invloed zijn op verwerkingstijden van transacties. Zo vlak voor het weekend kan het je een paar dagen rente kosten.
morgen is 1 mei, dag van de arbeid, dus in een aantal landen zijn de banken gesloten.
:strip_exif()/f/image/6R2DwT03YmMYAhmFsQ7jyBd7.png?f=user_large)
Dit kan van invloed zijn op verwerkingstijden van transacties. Zo vlak voor het weekend kan het je een paar dagen rente kosten.
Dank voor deze reminder. Ik heb een Duitse bankrekening (Giro Konto) en zal een automatische afschrijving maandag 4 mei as plaats vinden. Ik heb zojuist voor alle zekerheid een instant overboeking gedaan nu en staat er alvast gelijk op. Apart dat Instant Payment dan niet werkt morgen…..dat is toch ‘de nooduitgang’ in Europa die het altijd, 24/7 zou moeten doen.W1ck1e schreef op donderdag 30 april 2026 @ 08:17:
reminder:
[Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door Datisraar op 30-04-2026 09:24 ]
Instant payments werken juist wel dacht ik, ook op 1 mei in Duitsland. Maar bij Advanzia dus niet (want die doet geen instant payments).Datisraar schreef op donderdag 30 april 2026 @ 09:20:
[...]
Dank voor deze reminder. Ik heb een Duitse bankrekening (Giro Konto) en zal een automatische afschrijving maandag 4 mei as plaats vinden. Ik heb zojuist voor alle zekerheid een instant overboeking gedaan nu en staat er alvast gelijk op. Apart dat Instant Payment dan niet werkt morgen…..dat is toch ‘de nooduitgang’ in Europa die het altijd, 24/7 zou moeten doen.
Ik raak door de hoeveelheid posts en tijdelijke acties die dan weer wel ,dan weer niet geldig zijn een beetje de draad kwijt.
Wat is nu de bank met de hoogste normale rente? Niet voor 3 maanden en dan weer moeten schuiven. Op welk percentage staat dat dan?
Wat is nu de bank met de hoogste normale rente? Niet voor 3 maanden en dan weer moeten schuiven. Op welk percentage staat dat dan?
Scalable Capital; 2,5% als ik de gepinde post van @GroteVoet459 goed lees.Drag0nizer schreef op donderdag 30 april 2026 @ 12:45:
Ik raak door de hoeveelheid posts en tijdelijke acties die dan weer wel ,dan weer niet geldig zijn een beetje de draad kwijt.
Kijk anders even op spaarinformatie welke rente je laat liggen als je geen tijdelijke aanbieding wilt nemen. btw: vrij opneembaar zonder actie is volgens mij altijd variabel dus niet gegarandeerd.
[ Voor 33% gewijzigd door W1ck1e op 30-04-2026 13:00 ]
Ik zag daarna je edit nog. De hoogste rente onder die link is 1.9%. Bij Trade Republic heb ik nu 2% dus dan zou geen van die lijst een voordeel opleveren helaas. Maar Scalable klinkt wel interresant!W1ck1e schreef op donderdag 30 april 2026 @ 12:51:
[...]
Scalable Capital; 2,5% als ik de gepinde post van @GroteVoet459 goed lees.
Kijk anders even op spaarinformatie welke rente je laat liggen als je geen tijdelijke aanbieding wilt nemen. btw: vrij opneembaar zonder actie is volgens mij altijd variabel dus niet gegarandeerd.
Bij free is de dekking dus eigenlijk maar 20k en geen 100k?dutchgio schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 12:38:
[...]
De gratis variant gebruikt geldmarkt fondsen, dat is dus eigenlijk geen sparen en geen DGS zekerheid.
Op hun site staat:
Wettelijke depositogarantie tot € 100.000 per klant bij Scalable en partnerbanken. Voor gekwalificeerde geldmarktfondsen gelden de Europese regels voor beleggersbescherming (UCITS), ongeacht het investeringsbedrag.
Die 5 euro kosten per maand om wel in het DGS te zitten heb je bij een saldo van 12k gecompenseerd als je het wil vergelijken met TR.Drag0nizer schreef op donderdag 30 april 2026 @ 13:12:
[...]
Ik zag daarna je edit nog. De hoogste rente onder die link is 1.9%. Bij Trade Republic heb ik nu 2% dus dan zou geen van die lijst een voordeel opleveren helaas. Maar Scalable klinkt wel interresant!
Vraag mbt Bigbank:
Ik heb gelezen dat Bigbank voor verlengingen een hogere rente aanbied. Mijn vraag: hoe kan gebruik gemaakt worden van een verlenging met een hoger rentepercentage? Is dit te allen tijde een vrijkomend deposito kan alleen weer vastgezet worden met het vrijkomende bedrag tegen dezelfde periode met 0,1% hogere rente? Of kan een kortlopend deposito voor het minimum bedrag opgevolgd worden door een nieuw deposito met hoger bedrag en langere looptijd. Voorbeeld: eerste deposito 1 maand € 1000,- tegen 2,15% gevolgd door een deposito met hoger bedrag van 1 jaar met 3,!%?
Ik heb gelezen dat Bigbank voor verlengingen een hogere rente aanbied. Mijn vraag: hoe kan gebruik gemaakt worden van een verlenging met een hoger rentepercentage? Is dit te allen tijde een vrijkomend deposito kan alleen weer vastgezet worden met het vrijkomende bedrag tegen dezelfde periode met 0,1% hogere rente? Of kan een kortlopend deposito voor het minimum bedrag opgevolgd worden door een nieuw deposito met hoger bedrag en langere looptijd. Voorbeeld: eerste deposito 1 maand € 1000,- tegen 2,15% gevolgd door een deposito met hoger bedrag van 1 jaar met 3,!%?
Je bent flexibel. Je kunt een deposito van een maand ook verlengen voor een hoger bedrag en langere looptijd. Zelf al 'n paar keer zo gedaan met deposito's van een maand/EUR 1.000.RonaldABC schreef op donderdag 30 april 2026 @ 16:53:
Vraag mbt Bigbank:
Misschien voorzichtig zijn met het vastzetten van je geld voor langere tijd, aangezien de financiële markten inprijzen dat er dit jaar in 2 stappen van 0,25% per keer de ecb depositorente verhoogd zal worden. Uiteraard geen garanties. Maar lager dan 2% wat het nu is, zal het niet zomaar worden. Je ziet dan dat trade republic iig direct acteert wss door naar 2,25 te gaan, die verlagingen voerden ze voorheen ook een dag later direct door. Juni verwachten ze de eerste verhoging. Ik zet nu nog wel geld op een 6 maands deposito van ASN vast en de centraal beheer 3mnds, maar langer dan dat nog niet. https://fd.nl/financiele-...tie-en-economie-zwelt-aan
Deposito's bij Santander staan per xx april* op:
6 maanden 2,20%
1 jaar 2,50%
2 jaar 2,55%
3 jaar 2,60%
4 jaar 2,60%
*ik zie het zonet op de website, nog geen mail over ontvangen.
6 maanden 2,20%
1 jaar 2,50%
2 jaar 2,55%
3 jaar 2,60%
4 jaar 2,60%
Weet iemand hoeveel tijd er tussen het sluiten van een rekening en het weer openen van een nieuwe rekening met actie tarief moet zitten bij Consors bank?
6 maanden en 1 dag.Schweino schreef op donderdag 30 april 2026 @ 22:34:
Weet iemand hoeveel tijd er tussen het sluiten van een rekening en het weer openen van een nieuwe rekening met actie tarief moet zitten bij Consors bank?
en dan kan je mits je inlog nog werkt, via de app / online omgeving aanvragen, en heb je binnen 1 (werk) dag een nieuw account
Vertrouwen is goed, controle nog beter
Hoe heb je dit gedaan, want ik krijg bij het inloggen in de Consorsbank app de melding dat ik niet kan inloggen omdat er “geen contractuele relatie” is. Eerder dit jaar heb ik de spaarrekening opgezegd. Of heb je de oude Secureplus app hier nog voor gebruikt?Juan schreef op donderdag 30 april 2026 @ 22:41:
[...]
6 maanden en 1 dag.
en dan kan je mits je inlog nog werkt, via de app / online omgeving aanvragen, en heb je binnen 1 (werk) dag een nieuw account
Volgens de mail die ik na opzegging kreeg heb je idd de app nodig.budjepaul schreef op donderdag 30 april 2026 @ 23:28:
[...]
Hoe heb je dit gedaan, want ik krijg bij het inloggen in de Consorsbank app de melding dat ik niet kan inloggen omdat er “geen contractuele relatie” is. Eerder dit jaar heb ik de spaarrekening opgezegd. Of heb je de oude Secureplus app hier nog voor gebruikt?
Vertaalde mail:
We hebben uw account nu verwijderd.
Ook na verwijdering behoudt u 18 maanden lang toegang tot uw online archief. Dit betekent dat u gedurende die 18 maanden al uw bonnen zelf kunt afdrukken of archiveren. Zo bespaart u onze kosten van € 9,95 per bon. Het is belangrijk dat u de Consorsbank-app of de SecurePlus-app niet verwijdert.
Het is belangrijk om te weten dat u uw inloggegevens nog steeds nodig hebt om toegang te krijgen tot het online archief.
Dat geldt niet voor iedereen. De actie krijg je wel weer na 6 maanden+1 dag, maar ik moest wel opnieuw identificeren en mijn woonplaats bewijzen. Het duurde bij mij 3 werkdagen.Juan schreef op donderdag 30 april 2026 @ 22:41:
[...]
6 maanden en 1 dag.
Daarna kreeg ik nog 4 brieven(!) waarvan 2 over activatie van de consorsbank app. Vreemd, want die brieven had ik helemaal niet nodig. App werkte immers nog en mijn nieuwe rekening staat er gewoon al in en had ik al een week gewoon in gebruik.
[ Voor 21% gewijzigd door Coffeeroam op 01-05-2026 07:59 ]
De SecurePlus-app is al een tijd geleden afgeschaft door Consors.Schweino schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 01:09:
[...]
Volgens de mail die ik na opzegging kreeg heb je idd de app nodig.
Vertaalde mail:
We hebben uw account nu verwijderd.
Ook na verwijdering behoudt u 18 maanden lang toegang tot uw online archief. Dit betekent dat u gedurende die 18 maanden al uw bonnen zelf kunt afdrukken of archiveren. Zo bespaart u onze kosten van € 9,95 per bon. Het is belangrijk dat u de Consorsbank-app of de SecurePlus-app niet verwijdert.
Het is belangrijk om te weten dat u uw inloggegevens nog steeds nodig hebt om toegang te krijgen tot het online archief.
Zijn dat verhogingen of verlagingen?antidote schreef op donderdag 30 april 2026 @ 21:54:
Deposito's bij Santander staan per xx april* op:
6 maanden 2,20%
1 jaar 2,50%
2 jaar 2,55%
3 jaar 2,60%
4 jaar 2,60%
Ik zag hem hier nog niet, bij centraal beheer kan je een 3 maanden durend deposito afsluiten met 3% vaste rente. Het het daar "rentevast". Je moet eerst een renteplus rekening openen, daar minimaal 500 euro op overmaken dan kan je de rentevast rekening openen.
https://www.centraalbeheer.nl/sparen/rentevast-rekening
[ Voor 9% gewijzigd door pauldaytona op 01-05-2026 12:38 ]
Een dikke maand geleden.pauldaytona schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 12:37:
Ik zag hem hier nog niet, bij centraal beheer kan je een 3 maanden durend deposito afsluiten met 3% vaste rente. Het het daar "rentevast". Je moet eerst een renteplus rekening openen, daar minimaal 500 euro op overmaken dan kan je de rentevast rekening openen.
Vervolgens zijn er wel een aantal berichtjes aan gewijd
Bij toeval stuitte ik op onderstaande website met o.a. een overzicht van actie rentes. Ik heb geen controle op volledigheid en juistheid gedaan. Heb deze bij mijn weten nog nooit voorbij zien komen.
Doe je voordeel ermee.
https://www.spaarrentesvergelijken.net/actierentes-2026/
Doe je voordeel ermee.
Kijk hier eens: de openingspostmpandroid schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 12:50:
Bij toeval stuitte ik op onderstaande website met o.a. een overzicht van actie rentes. Ik heb geen controle op volledigheid en juistheid gedaan. Heb deze bij mijn weten nog nooit voorbij zien komen.
Doe je voordeel ermee.
Dank - de site zelf stond i.d.d. al in de OP, maar deze specifieke pagina zit nu erbij in het vragenlijstje dat je zou kunnen nalopen als je anders/beter wilt gaan sparen.mpandroid schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 12:50:
Doe je voordeel ermee.
Heb trouwens ook de aankomende (later deze maand?) overname van een aantal sites door Raisin erbij verwerkt.
Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling