Nee hoor, ook voor inactieve.
https://www.raisin.com/nl-nl/banken/raisin-rente-boost/
@Bar_en_boos Hij staat onder spaarrekening op de raisin site.
https://www.raisin.com/nl-nl/spaarrekening/
Op beide plekken staat dat het voor nieuwe klanten is.irongalaxy schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 21:51:
[...]
/f/image/2QXtuX89ToLaOxwiinlfLb2N.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 39% gewijzigd door W1ck1e op 28-01-2026 22:07 ]
We hebben idd een en/of rekening en ik wilde een rekening openen voor zowel mijn vrouw als mij. Beiden van dezelfde en/of rekening.Bar_en_boos schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 21:13:
[...]
Ik had dit ook en dat was volgens mij te wijten aan een en/of tegenrekening, terwijl ik de yapi kredi alleen op mijn naam had geopend. Het moet met elkaar overeenkomen. Kan het zijn dat dat bij jou ook het geval is?
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192
Nog niet opgelost, omdat ik het op dat moment even teveel gedoe vond en voorlopig gebruik maak van het actietarief van de Volkswagenbank. Mocht ik dat in de toekomst wel doen, dan open ik bij yapi kredi een spaarrekening op beide namen.groxgrox schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 22:08:
[...]
We hebben idd een en/of rekening en ik wilde een rekening openen voor zowel mijn vrouw als mij. Beiden van dezelfde en/of rekening.
Hoe had jij dit opgelost?
Op de website staat ook:W1ck1e schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 22:01:
[...]
Op beide plekken staat dat het voor nieuwe klanten is.
Die link achter de renteboost rekening verwijst naar het openen van een volledig nieuwe Raisin rekening en volgens mij niet naar de renteboost rekening.irongalaxy schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 21:51:
[...]
En als je inlogt is die Renteboost ook niet zichtbaar onder spaarrekeningen?Bar_en_boos schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 22:46:
[...]
Die link achter de renteboost rekening verwijst naar het openen van een volledig nieuwe Raisin rekening en volgens mij niet naar de renteboost rekening.
Als je bijW1ck1e schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 22:01:
[...]
Op beide plekken staat dat het voor nieuwe klanten is.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Qua voormalige klanten: dat denk ik wel, Je mag nu geen raisin klant zijn, geen huidige klant. Wel klant alleen maar in het verleden, of nog niet.irongalaxy schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 08:09:
[...]
Als je bij
Op de button ' Details' klikt staat er:
"Bestemd voor
Alleen beschikbaar voor nieuwe klanten en voormalige klanten die in de afgelopen 12 maanden geen actieve spaar- of beleggingsproducten via Raisin hadden."
Of bedoelen ze hiermee dat je Raisin hebt opgezegd?
Nee, na inloggen is ie niet zichtbaar, dus ik denk inderdaad dat je hem alleen kunt openen als je Raisin eerder hebt opgezegd. Ik heb hen in ieder geval de vraag gesteld om hier duidelijkheid over te geven.irongalaxy schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 08:05:
[...]
En als je inlogt is die Renteboost ook niet zichtbaar onder spaarrekeningen?
Ik lees hier: Geen rekening of een rekening met saldo 0 op of via Raisin rekeningen de voorbije 12 maanden.irongalaxy schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 08:09:
[...]
Als je bij
Op de button ' Details' klikt staat er:
"Bestemd voor
Alleen beschikbaar voor nieuwe klanten en voormalige klanten die in de afgelopen 12 maanden geen actieve spaar- of beleggingsproducten via Raisin hadden."
Of bedoelen ze hiermee dat je Raisin hebt opgezegd?
Tja, ik lees toch echt dat geen transacties en saldo bij Raisin in de afgelopen 12 maanden icm met geen transacties en saldo bij aangesloten banken geldt als nieuwe klant. Anders hoeven ze nl het woordje "actieve" niet te gebruiken.dutchgio schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 13:24:
Een rekening met saldo 0 is natuurlijk wel actief.
Dan had je dus alle rekeningen bij Raisin op moeten zeggen.
Ik wil wel een poging doen:mpandroid schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 11:14:
Ik zit te brainstormen over bronbelasting en of het interessant is GEEN verzoek om vermindering aan te vragen i.r.t. onze VRH.
Ik probeer een formule te bedenken waarmee ik dit kan berekenen maar dat lukt niet omdat ik teveel variabelen kan bedenken.
Stel de bronbelasting is 15% en het deposito is 25.000 en de rente is 2,8% plus in Nederland is VRH box 3 voor sparen verschuldigd.
Bereken je dan 36% * 25.000 * 1,36% (geldend VRH tarief) - 25.000 * 2,8% * 15%. Bij negatief resultaat is het dan voordeliger?
Bij vermindering zou de bronbelasting 10% zijn.
Dit staat in dit topic bij Advanzia. Wat bedoelen jullie precies met "een volgnummer in de naam" ? En hoe zou je daar profijt van kunnen hebben?Na het bevestigen van het emailadres via een link in de email kun je een account aanmaken.
Diverse mensen op dit forum gebruiken een volgnummer in de naam om na sluiten direct een nieuwe aanvraag te kunnen doen die geen extra activiteiten vereist.
Daarmee wordt bedoeld. Als je voorheen gebruikersnaam Pietje1 had, dan kies je nu Pietje2, enz.Dir123 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 19:13:
[...]
Dit staat in dit topic bij Advanzia. Wat bedoelen jullie precies met "een volgnummer in de naam" ? En hoe zou je daar profijt van kunnen hebben?
Het is een beetje abracadabra voor mij
Je aanlognaam mag nog niet bestaan, door een naam + volgnummer te gebruiken, omzeil je datDir123 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 19:13:
[...]
Dit staat in dit topic bij Advanzia. Wat bedoelen jullie precies met "een volgnummer in de naam" ? En hoe zou je daar profijt van kunnen hebben?
Het is een beetje abracadabra voor mij
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192
Dat wil zeggen, de aktierente. Maar is nog steeds een heel behoorlijke aktierente.groxgrox schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 19:22:
Advanzia heeft de rente verlaagd naar 2,84% zag ik net. Dat was 3,09%
[ Voor 164% gewijzigd door W1ck1e op 31-01-2026 08:27 ]
Op 2 februari gaat die naar 2,25% dus ik ben nu net te laat denk ikNovax schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 13:25:
Bij Raisin heeft het Italiaanse Banca Sistema nu een 6 maanden deposito met een rente van 2,50% (geen bronbelasting). Nu het hoogste voor die looptijd bij Raisin, anderen zijn onlangs juist naar beneden gegaan met de rente.
Ach, die verschillen zijn bij normale saldi verwaarloosbaar eerlijk gezegd. 250 euro op een ton.Reinier schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 10:04:
[...]
Op 2 februari gaat die naar 2,25% dus ik ben nu net te laat denk ik
Je moet m.i. niet kijken naar het verschil in euro's maar het procentuele verschil tussen de rentes. Van 2,5% naar 2,25% is toch 10% minder. Als je werkgever zegt dat je salaris volgende maand 10% omlaag gaat zeg jij niet zomaar "okee"R_Zwart schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 12:52:
Ach, die verschillen zijn bij normale saldi verwaarloosbaar eerlijk gezegd. 250 euro op een ton.
Klopt en ik laat 250 euro niet liggen als ik het op straat vindR_Zwart schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 12:52:
[...]
Ach, die verschillen zijn bij normale saldi verwaarloosbaar eerlijk gezegd. 250 euro op een ton.
[ Voor 74% gewijzigd door Zr40 op 01-02-2026 12:51 ]
Nou ja, dan hebben we altijd Nexent nog, en Openbank en Raisin.GroteVoet459 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 13:57:
Het lijtk er op dat de nieuwe klanten actie van Yapi Kredi van 3,00% voor 90 dagen dit weekend is afgelopen.
Momenteel staan er geen acties meer op de acties-pagina en wordt alleen nog de standaard rente van 1,80% genoemd.
[ Voor 4% gewijzigd door Coffeeroam op 01-02-2026 14:13 ]
Of garanti met 6 maanden 2,8%Coffeeroam schreef op zondag 1 februari 2026 @ 14:10:
[...]
Nou ja, dan hebben we altijd Nexent nog met 2.75% aktie.
Die zie ik niet meer staan bij Garantibank.
Ik wel nog, net gekeken. Nieuwe klanten. Zit op tablet, kan geen link makenCoffeeroam schreef op zondag 1 februari 2026 @ 14:14:
[...]
https://garantibank.nl/nieuwespaarderactie_particulierCoffeeroam schreef op zondag 1 februari 2026 @ 14:14:
[...]
[ Voor 11% gewijzigd door GroteVoet459 op 01-02-2026 14:20 ]
Merkwaardig. Hier niet:GroteVoet459 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 14:19:
[...]
https://garantibank.nl/nieuwespaarderactie_particulier
Staat ook gewoon nog op de starpagina van die bank-site
Ik vind dit de meest logische start.Coffeeroam schreef op zondag 1 februari 2026 @ 14:26:
[...]
Merkwaardig. Hier niet:
https://garantibank.nl/producten
Het maakt dus uit hoe je de site benadert. Maar inderdaad, op die plek is hij wel zichtbaar.
[ Voor 20% gewijzigd door W1ck1e op 01-02-2026 14:33 ]
Wat voor de een logisch is, is dat niet voor een ander. Ik zou diep teleurgesteld zijn als ik in de etalage een goedgeprijst product zie staan dat ze, eenmaal binnen, niet in de schappen hebben liggen.W1ck1e schreef op zondag 1 februari 2026 @ 14:31:
[...]
Ik vind dit de meest logische start.
tada :
[Afbeelding]
Als ik een winkel in ga gebruik ik de ingang. Niet een teleporter.Coffeeroam schreef op zondag 1 februari 2026 @ 18:39:
[...]
Wat voor de een logisch is, is dat niet voor een ander. Ik zou diep teleurgesteld zijn als ik in de etalage een goedgeprijst product zie staan dat ze, eenmaal binnen, niet in de schappen hebben liggen.
Ik denk dat de spaarders hier dat niet weten.Roesttt schreef op zondag 1 februari 2026 @ 21:50:
Heeft iemand een idee hoelang de renteboost actie loopt? Ik wil graag meedoen, maar ik wacht nog tot mijn deposito van NIBC vrij komt.
Dat is niet bekend of je moet een e-mail sturen naar Raisin en het vragen. Zou er niet te druk om maken, Raisin is nog groeiende (zijn net sponsor geworden van een wielerploeg). Als deze actie afloopt komt er wel weer een nieuwe. Volgens mij is het totale rendement niet veel anders dan eerdere acties waarbij je een bonus kreeg bij aanmelding.Roesttt schreef op zondag 1 februari 2026 @ 21:50:
Heeft iemand een idee hoelang de renteboost actie loopt? Ik wil graag meedoen, maar ik wacht nog tot mijn deposito van NIBC vrij komt.
Dus je depo loopt nog 6 weken (dat is nog lang, ik zou niet zolang wachten)Roesttt schreef op maandag 2 februari 2026 @ 12:30:
Ik heb nog wel €50.000 bij Open bank staan, die ik kan storten. Alleen dan heb ik voor een periode van 6 weken maar €10.000 die niet vast staat.
Raisin staat ook niet vast, dus als er echt opeens groots kapot is dan kan ik erbij. Maar dat vind ik dan toch wel zonde van de rente om tussentijds geld eraf te halen.
Luxeprobleem, ik weet het.
[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 02-02-2026 12:54 ]
Bij €50.000 moet je sowieso opletten als je na een maand rente krijgt want dan overschrijdt je het maximumRoesttt schreef op maandag 2 februari 2026 @ 12:30:
Ik heb nog wel €50.000 bij Open bank staan, die ik kan storten. Alleen dan heb ik voor een periode van 6 weken maar €10.000 die niet vast staat.
Raisin staat ook niet vast, dus als er echt opeens groots kapot is dan kan ik erbij. Maar dat vind ik dan toch wel zonde van de rente om tussentijds geld eraf te halen.
Al weet ik niet hoe Raisin hier in de praktijk precies mee omgaat.Indien het saldo het maximum overschrijdt, of indien het maximum wordt overschreden als gevolg van een bepaalde transactie, wordt de transactie geweigerd of teruggedraaid in overeenstemming met de vastgestelde productcriteria. U ontvangt te zijner tijd bericht hierover. Er wordt geen rente betaald over bedragen waarmee het Maximale Tegoed wordt overschreden
[ Voor 9% gewijzigd door Novax op 02-02-2026 14:13 ]
Bij een aankoop van iets groots van meer dan €10.000 lijkt me dat je ook niet het hele bedrag direct hoeft te betalen en een factuur met betalingstermijn krijgt of afspreekt.Roesttt schreef op maandag 2 februari 2026 @ 12:30:
Raisin staat ook niet vast, dus als er echt opeens groots kapot is dan kan ik erbij.
Hmm er staat. "Rente wordt maandelijks uitgekeerd op de Raisin-rekening". Ik las dat als je kan max 50k op de spaarrekening zetten, rente betalen ze maandelijks uit op de Raisin tussenrekening. Zelf (nog) geen praktijkervaring.Novax schreef op maandag 2 februari 2026 @ 13:01:
[...]
Bij €50.000 moet je sowieso opletten als je na een maand rente krijgt want dan overschrijdt je het maximum
[...]
Al weet ik niet hoe Raisin hier in de praktijk precies mee omgaat.
1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Zonneplan, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh
Ik heb ook geen praktijkervaring met deze specifieke rekening, misschien dat @W1ck1e dat kan verduidelijken, er staat ook:Mirabis schreef op maandag 2 februari 2026 @ 13:17:
[...]
Hmm er staat. "Rente wordt maandelijks uitgekeerd op de Raisin-rekening". Ik las dat als je kan max 50k op de spaarrekening zetten, rente betalen ze maandelijks uit op de Raisin tussenrekening. Zelf (nog) geen praktijkervaring.
Edit: dat gaat over overboekenZodra het Maximale Tegoed is bereikt, worden overboekingen niet langer automatisch doorgestuurd naar de spaarrekening (d.w.z. blijven zonder rente op de Raisin-rekening staan).
[ Voor 4% gewijzigd door Novax op 02-02-2026 13:23 ]
Kan je hier iets mee ?Novax schreef op maandag 2 februari 2026 @ 13:21:
[...]
Ik heb ook geen praktijkervaring met deze specifieke rekening, misschien dat @W1ck1e dat kan verduidelijken, er staat ook:
[...]
Edit: dat gaat over overboeken
/f/image/IeohA6biuCY2qsyvDLU1clWr.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door W1ck1e op 02-02-2026 13:32 ]
Als financieel adviseur moet je inderdaad een vergunning hebben.W1ck1e schreef op maandag 2 februari 2026 @ 12:52:
[...]dit is geen advies.
Als ik het Productinformatie blad lees denk ik dat @Mirabis gelijk heeft en dat het op je Raisin tussenrekening komt. Wel een beetje raar want volgens mij heb je dan geen effectief rentetarief van 2,89% tenzij je het zelf weer naar de RenteBoost rekening boekt en onder de €50.000 blijft.W1ck1e schreef op maandag 2 februari 2026 @ 13:26:
[...]
Kan je hier iets mee ?
[Afbeelding]
De 2 onderste wormpjes verhullen hetzelfde bedrag, de bijschrijving positief, de uitkering negatief. Ik weet nog niet waar het landt.
Max rente 92 dagen (3 aaneengesloten maanden), 50k is 359,18 euroNovax schreef op maandag 2 februari 2026 @ 13:32:
[...]
Als ik het Productinformatie blad lees denk ik dat @Mirabis gelijk heeft en dat het op je Raisin tussenrekening komt. Wel een beetje raar want volgens mij heb je dan geen effectief rentetarief van 2,89% tenzij je het zelf weer naar de RenteBoost rekening boekt en onder de €50.000 blijft.
Nee, maar @Roesttt heeft wel de intentie om er €50.000 op te zetten, dan moet je dus rekening houden dat je de uitgekeerde rente van € ~118 ergens anders moet stallen om daar nog rente op te krijgen, die kan dan niet naar de RenteBoost rekening.W1ck1e schreef op maandag 2 februari 2026 @ 13:45:
[...]
Max rente 92 dagen (3 aaneengesloten maanden), 50k is 359,18 euro
50k - 359,18 = 49640,82 euro. Als je zelf beneden dat saldo blijft (veel spaarders hoeven daar geen moeite voor te doen) en maandelijks meteen de rente terugstort naar de renteboost rekening zal de effectiev rente toch behoorlijk in de buurt van die 2,89% komen. Je loopt volgens mij max 2,57 euro mis als je het terugstorten vergeet. Lijkt mij geen probleem waarover je een melding zou moeten maken bij raisin.
Als @Roesttt deze berichten leest dan zal hij/zij daar wel op letten.Novax schreef op maandag 2 februari 2026 @ 14:06:
[...]
Nee, maar @Roesttt heeft wel de intentie om er €50.000 op te zetten, dan moet je dus rekening houden dat je de uitgekeerde rente van € ~118 ergens anders moet stallen om daar nog rente op te krijgen, die kan dan niet naar de RenteBoost rekening.
Even voor de zoek-functie in dit forum:
Ja ik lees mee! Misschien zet ik er dan wel 49.500 op. Beetje marge aanhouden.W1ck1e schreef op maandag 2 februari 2026 @ 14:09:
[...]
Als @Roesttt deze berichten leest dan zal hij/zij daar wel op letten.
Bij 49950 krijg je nu 3,90 euro per dag. En dan na de rente uitkering de rente door naar een andere bank.Roesttt schreef op maandag 2 februari 2026 @ 18:40:
[...]
Ja ik lees mee! Misschien zet ik er dan wel 49.500 op. Beetje marge aanhouden.
Interessant deze easisave van FIMBank. Malta heft geen bronbelasting. Met het DPG zit het ook wel snor.
Klopt, TIN = BSN. Geen idee hoe het formulier er nu uitziet, maar in het veld van het Tax ID Number 1 heb ik toentertijd het BSN ingevuld. In het veld TIN Remarks verder niets.FreshM schreef op maandag 2 februari 2026 @ 20:40:
[...]
Een van die verklaringen is een 'Personal Tax Declaration'. Daarin wordt gevraagd om een TIN (Tax Identification Number), en als je dat niet hebt wordt gevraagd naar de reden daarvan. Is dat voor Nederlanders hetzelfde als het BSN, of liever melden dat je geen TIN hebt?
En per vandaag zijn ze bij Imprebanca (via Raisin) weer 0,05% omhoog gegaan, naar 1,95%.GroteVoet459 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 10:46:
Imprebanca (via Raisin), de spaarrekening met 4 dagen notificatie voor opnemen, is per vandaag van 1,90% naar 1,85% gegaan (-0,05%).
[...]
[ Voor 52% gewijzigd door Andrehj op 03-02-2026 13:48 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Dat is de vervolg- of standaard-rente die je krijgt na de actie-periode.Andrehj schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:47:
@GroteVoet459 Wat betekent het cijfer achter de / ?
Welkom bij de Duitse basis-renteIk kan me niet voorstellen dat dat de rente na de actieperiode is, want 0.60% is zo ongeveer niks...
[ Voor 25% gewijzigd door GroteVoet459 op 03-02-2026 13:49 ]
Als je nu al je electronische handtekening (8 cijfers) bent vergeten zie ik het probleem niet.DjoeC schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:30:
Vanwege aflopen actierente Garantibank een rekening geopend bij Openbank (verstandig? Hmm...) vanwege 3 maanden 3%.
Wat me opvalt is dat je wachtwoord 4 cijfers is en je login je documentID. Valt dat eigenlijk wel onder voldoende zorgplicht vanuit een bank?
Ze willen gewoon meer winst. Het is een bedrijf. Het staat ze vrij meer of minder rente te gunnen dan de ECB rente. Ik vind dit enkele feit niet vedracht.mrmrmr schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 14:09:
Ik vraag me af waar al dat aangetrokken korte geld (3 mnd) voor wordt gebruikt. Waarom zijn spaarbanken ineens bereid om zoveel meer rente te bieden? Wat zit daar achter? Het lijkt een beetje alsof er een herfinancieringsvraag is vanuit een financial die dringend reserves moet aanvullen.
Het zou de uitgifte van EU bonds kunnen zijn, maar dat verklaart niet de korte termijn.
Plotselinge renteverhogingen zonder verhoging vanuit de ECB zijn verdacht, naar mijn mening.
Je vergist je dat het iets nieuws is, of gerelateerd aan recente ontwikkelingen - bijv:mrmrmr schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 14:09:
[...]
Waarom zijn spaarbanken ineens bereid om zoveel meer rente te bieden?
[...]
Ja, dat is de crux, dit scenario heeft zich eerder afgespeeld. Kredietcrisis/bankencrisis 2008. Icesave 2008.GroteVoet459 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 14:27:
[...]
Je vergist je dat het iets nieuws is, of gerelateerd aan recente ontwikkelingen - bijv:
ING & Postbank:
2007: Qwerty-273 in "Lage spaarrente, alternatieven?"
2008: Verwijderd in "Lage spaarrente, alternatieven?"
Ohra:
2008: Speed24 in "Lage spaarrente, alternatieven?"
Bij IceSave was in 2008 wel iets anders aan de hand dan nu speelt. IceSave is een goede bangmaker om mensen te laten terugdeinsen als ze overwegen te sparen buiten de grootbanken. "Ja maar IceSave" doet het goed bij hen die zich er niet in verdiept hebben. Maar tip van Jip: als jij iets niet vertrouwt moet je er niet gaan sparen.mrmrmr schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 14:39:
[...]
Ja, dat is de crux, dit scenario heeft zich eerder afgespeeld. Kredietcrisis/bankencrisis 2008. Icesave 2008.
Het zou deze keer kunnen liggen aan opgeschroefde eisen van centrale banken, maar daar heb ik geen aanwijzing voor.
Ja klopt. En voor kleine overboekingen moet degene die heeft ingebroken op je rekening ook jouw mobieltje hebben om een bevestigingscode te ontvangen. Dat is ook een veiligheidje.W1ck1e schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:57:
[...]
Als je nu al je electronische handtekening (8 cijfers) bent vergeten zie ik het probleem niet.
Die heb je nodig bij grote opnames. Hier is een openbank.nl topic.
Op een andere pc, heeft die persoon wel jouw mobieltje nodig om de eerste keer aan te kunnen loggen, vanwege die bevestigings code. Als ik mij niet vergis. Voordat je kan rondkijken.Coffeeroam schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 15:01:
[...]
Ja klopt. En voor kleine overboekingen moet degene die heeft ingebroken op je rekening ook jouw mobieltje hebben om een bevestigingscode te ontvangen. Dat is ook een veiligheidje.
Maar het is wel zo, dat iemand met jouw paspoortnummer en slechts 4 cijfers uitgebreid kan gaan rondkijken hoeveel je op je rekening hebt staan en welk betalingsverkeer er heeft plaatsgevonden..
Het idee is dat je de einddatum vergeet en blijft hangen.....Andrehj schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:47:
@GroteVoet459 Wat betekent het percentage achter de / ?
Ik kan me niet voorstellen dat dat de rente na de actieperiode is, want 0.60% is zo ongeveer niks...
Nee, gelukkig niet. En weer een ander topic om te volgen..... Vooruit, ze krijgern m'n geld maar voor 3 maanden......W1ck1e schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:57:
[...]
Als je nu al je electronische handtekening (8 cijfers) bent vergeten zie ik het probleem niet.
Die heb je nodig bij grote opnames. Hier is een openbank.nl topic.
Tja, ik werk altijd op dezelfde pc maar zonder koekies en dus altijd "nieuw". Maar, ik blijf t vreemd en niet van deze tijd vinden. Ongeacht die 2FA.W1ck1e schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 15:10:
[...]
Op een andere pc, heeft die persoon wel jouw mobieltje nodig om de eerste keer aan te kunnen loggen, vanwege die bevestigings code. Als ik mij niet vergis. Voordat je kan rondkijken.
Dan toch maar niet die 4 cijfers en dat documentnummer tatoeeren op de lichaam. Of die gegevens aan iedereen doorgeven.
Oké, ik kon me niet meer herinneren dat er de eerste keer op de webpagina zo'n extra code werd benodigd. Gelukkig maar dat dat zo is geweest.W1ck1e schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 15:10:
[...]
Op een andere pc, heeft die persoon wel jouw mobieltje nodig om de eerste keer aan te kunnen loggen, vanwege die bevestigings code. Als ik mij niet vergis. Voordat je kan rondkijken.
Dan toch maar niet die 4 cijfers en dat documentnummer tatoeeren op de lichaam. Of die gegevens aan iedereen doorgeven.
Eerlijk gezegd weet ik het ook niet zeker. Binnenkort is het 3 maanden geleden. Het waren 3 mooie maanden, en dan is mijn geld weer weg. Die spaanse erfbelasting vond ik nog het meest spannend. Ik ga wel de betaalrekening aanhouden, dat kan wel eens handig zijn.Coffeeroam schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 15:48:
[...]
Oké, ik kon me niet meer herinneren dat er de eerste keer op de webpagina zo'n extra code werd benodigd. Gelukkig maar dat dat zo is geweest.
Dit blijf ik toch ook wel vreemd vinden. Het is immers minder veilig als van de twee inloggegevens (gebruikersnaam en pincode) er al één vastligt.DjoeC schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 15:22:
[...]
Tja, ik werk altijd op dezelfde pc maar zonder koekies en dus altijd "nieuw". Maar, ik blijf t vreemd en niet van deze tijd vinden. Ongeacht die 2FA.
Een bewuste keuze om bunq er niet in te zetten, 2,01% onder voorwaarden?GroteVoet459 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:45:
Top 15 Vrij Opneembaar op dit moment (inclusief aangekondigde wijzigingen):
Consorsbank (3 mnd) — 3,10% / 0,80% ==
OpenBank Welkom (3 mnd (-1)) — 3.00% / 1,90% ==
Umweltbank (3 mnd) — 3,00% tot €50K / 0,60% ==
VWFS / Volkswagen Bank (6 mnd) — 2.90% (+0,40%) / 1,00% ==
Raisin Renteboost (3 mnd) - 2,85% tot €50K / 0,00% - Na actieperiode ander produkt kiezen ==
Advanzia (3 mnd, min €5K) — 2.84% (-0,25%) / 1,51% - actie tot 28-Feb -
Garanti Nieuwe Spaarder (6 mnd) — 2.80% / 1,55% ==
nexent bank (3 mnd) — 2.75% / 1,25% ==
Revolut Ultra — 2.50% (abo kost €60/mnd !) ==
FCM Top Saver Pro — 2.48% tot €10K (2,08% tot €25K, 1,58% daarboven) ==
Bfor+ (12 mnd) — 2,30% (+0,10%) tot €100K (+€30K) / 1,00% - diverse opties voor extra bonussen.+
Klarna Max — 2,25% (abo kost €44,99/mnd !) ==
BigBank — 2.10% (-0,70%, einde actie) - tot €250K -
FCM Bank — 2.03% indien meer dan €50K, anders 1,33% ==
Santander Consumer Bank - 2,00% ==.
"Vrij opneembaar" is de weggeverwaalkachel2 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 16:12:
[...]
Een bewuste keuze om bunq er niet in te zetten, 2,01% onder voorwaarden?
Ja.waalkachel2 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 16:12:
[...]
Een bewuste keuze om bunq er niet in te zetten, 2,01% onder voorwaarden?
Ik was er destijds (de kredietcrisis) bij, en ik weet er voldoende van. Ik was dan ook niet getroffen door het omvallen van Icesave (IJsland is een dwergstaat met te weinig mensen om garant te kunnen staan) of de kredietcrisis. De kredietcrisis zorgde voor hoge rentes zonder dat de rente vanuit de ECB werd verhoogd, en dat zien we nu ook, nog in beperkte mate. Banken vertrouwde elkaar op den duur destijds niet meer (subprime hypotheken in de VS), er kwam vraag naar geld op de spaarmarkt en diverse banken (ook in Nederland) vielen uiteindelijk om. Sommige mensen rekende daar ook op. De overheid (lees: wij allemaal) moesten bij diverse banken bijspringen om ze te redden. Er zijn sindsdien maatregelen genomen om herhaling te voorkomen.W1ck1e schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 14:45:
Bij IceSave was in 2008 wel iets anders aan de hand dan nu speelt. IceSave is een goede bangmaker om mensen te laten terugdeinsen als ze overwegen te sparen buiten de grootbanken. "Ja maar IceSave" doet het goed bij hen die zich er niet in verdiept hebben. Maar tip van Jip: als jij iets niet vertrouwt moet je er niet gaan sparen.
Wat dacht je van mensen die een PL of een doorlopend krediet nemen? En zelfs hypotheekgevers, bedrjven, noem maar op. Vooral doordat banken die ene spaareuro meerdere keren kunnen wegzetten (hefboom vanwege lage kapitaalseisen) wordt er nog steeds flink op spaargeld verdiend.mrmrmr schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 16:40:
[...]
Dus wie is er bereid die hoge marge te betalen en waarom? Dat is de vraag.
Ik ook, ik was klant (40 euro saldo). Verlies was max 1 postzegel. Het dgs : tot een bedrag bij IJsland, daarboven een deel NL. Daarboven niets. Eerste deel was 90% gegarandeerd. Of zoiets.mrmrmr schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 16:40:
Ik was er destijds (de kredietcrisis) bij, en ik weet er voldoende van. Ik was dan ook niet getroffen door het omvallen van Icesave ....
Spaarbanken zijn geen liefdadige instellingen. Die moeten het kunnen wegzetten tegen een marge. Dus wie is er bereid die hoge marge te betalen en waarom? Dat is de vraag.
[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 03-02-2026 16:52 ]
Campagnebudget komt ook uit de opbrengst......W1ck1e schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 16:51:
[...]
Ik ook, ik was klant (40 euro saldo). Verlies was max 1 postzegel. Het dgs : tot een bedrag bij IJsland, daarboven een deel NL. Daarboven niets. Eerste deel was 90% gegarandeerd. Of zoiets.
Verdienmodel is gebaseerd op ingedutte spaarders die blijven bij lage rente. Vermoed ik. Kosten worden betaald uit campagne budget. Denk ik.
Btw: er zijn banken uit die tijd met toen hoge rentes die nog steeds bestaan. Al dan niet onder een andere naam.
Daar had ik mij ook op verkeken.. bij Umwelt is de rente na de actie van 3%, toch nog 2% en IPGroteVoet459 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:48:
[...]
Dat is de vervolg- of standaard-rente die je krijgt na de actie-periode.
[...]
Welkom bij de Duitse basis-rente
Vertrouwen is goed, controle nog beter
Estland ligt tegen Rusland is hier een vaak gelezen klacht.hoihoi66 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 19:38:
Ik zit nu een paar jaar bij Raisin naar alle tevredenheid.
Ik wil nu voor zes maanden vastzetten en ik zie dat Banca Progretto 2,4% geeft. Niet verkeerd zou je zeggen.
Alleen staat deze bank nog altijd onder toezicht.
De eerstvolgende is Coop Bank uit Estland. Nog bijzonderheden hiermee?
Scheelt maar 0,05% dus ga denk ik voor Coop dan.
Overal wat dusRobertMe schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 19:40:
[...]
Estland ligt tegen Rusland is hier een vaak gelezen klacht.
* RobertMe heeft relatief recentelijk nog deposito's bij Progetto geopend / verlengd, en "ooit" een deposito bij Coop gehad. Beide zijn gewoon prima.
Tsja, onder de huidige situatie natuurlijk echt lastig in te adviseren. Ik heb er sinds ik bij Raisin begonnen ben semi altijd deposito's gehad. Een keer wat gedoe gehad met openen dat "bleef hangen" en uiteindelijk geannuleerd werd door Raisin. Verder nooit klachten gehad. Deposito's worden snel geopend en weer uitgekeerd, rente wordt uitgekeerd (ik heb het nooit nagetekend, ga er vanuit dat het klopt). Heb er ook eens zo'n spaarrekening onder voorwaarden gehad, ging ook prima met sluiten (netjes na 4 dagen uitgekeerd wat dus de "voorwaarde" is). En recentelijk (dit jaar) ook nog gewoon het geld van een aflopend deposito ontvangen. Ditmaal niet verlengd en gestald buiten Raisin met een actierente.hoihoi66 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 19:42:
[...]
Overal wat dus
Is Progetto dan betrouwbaarder?
Thnx, lees dat er recent ontwikkelingen zijn rondom een reddingsplan.RobertMe schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 19:49:
[...]
Tsja, onder de huidige situatie natuurlijk echt lastig in te adviseren. Ik heb er sinds ik bij Raisin begonnen ben semi altijd deposito's gehad. Een keer wat gedoe gehad met openen dat "bleef hangen" en uiteindelijk geannuleerd werd door Raisin. Verder nooit klachten gehad. Deposito's worden snel geopend en weer uitgekeerd, rente wordt uitgekeerd (ik heb het nooit nagetekend, ga er vanuit dat het klopt). Heb er ook eens zo'n spaarrekening onder voorwaarden gehad, ging ook prima met sluiten (netjes na 4 dagen uitgekeerd wat dus de "voorwaarde" is). En recentelijk (dit jaar) ook nog gewoon het geld van een aflopend deposito ontvangen. Ditmaal niet verlengd en gestald buiten Raisin met een actierente.
Ze zijn dus niet notoire onbetrouwbaar of zo. Verder is het natuurlijk altijd een vertrouwen ding en moet je vooral doen waar je je zelf prettig bij voelt.
Lekker verwarrend - bij https://www.umweltbank.de/sparen/tagesgeld/Juan schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 18:52:
[...]
... bij Umwelt is de rente na de actie van 3%, toch nog 2% en IP
Die 0,6% is voor het saldo boven de 50k
Bij https://www.umweltbank.de/lp/tagesgeld/Verzinsung
variabel, quartalsweise Zinsabrechnung
Zinsen gültig ab 07.08.2025
bis 100.000 €: 0,60 % p. a.
über 100.000 €: 0,30 % p. a.
Maar verderop op die pagina weer:Sie erhalten 3 % Zinsen p. a. für die ersten 3 Monate ab Kontoeröffnung (bis 50.000 Euro Anlagebetrag). Anschließend wird Ihr Guthaben gilt für weitere 3 Monate mit dem dann aktuellen EZB-Leitzins minus 0,5 % verzinst: derzeit 2 % - 0,5 % = 1,5 % Zinsen p. a.
Heb er in de Top 15 een 2-traps van gemaakt.Tagesgeldkonto
3 % Zinsen p. a.
Zinsen gültig bis 50.000 € für 3 Monate ab Eröffnung
Über 50.000 €: 0,60 % Zinsen p. a.
Über 100.000 €: 0,30 % Zinsen p. a.
Prima tot aan het DGS bedrag (minus verwachte rente). Bij omvallen hoor je binnen 14 dagen je geld terug te krijgen. Ik heb er ook al een hele tijd deposito's en vernieuw nog steeds.hoihoi66 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 19:42:
[...]
Overal wat dus
Is Progetto dan betrouwbaarder?
14 dagen is oud en foutDjoeC schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 22:45:
[...]
Prima tot aan het DGS bedrag (minus verwachte rente). Bij omvallen hoor je binnen 14 dagen je geld terug te krijgen. Ik heb er ook al een hele tijd deposito's en vernieuw nog steeds.
Dat geld zou je dan krijgen van de FITD maar die zijn nu dus al de hele tijd bezig met het reddingsplan om Banca Progetto overeind te houden. Als Banca Progetto alsnog om zou vallen dan moet het wel heel erg mis zijn in Italië en dan zou het zo maar kunnen dat de FITD ook niet kan bijspringen.DjoeC schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 22:45:
[...]
Prima tot aan het DGS bedrag (minus verwachte rente). Bij omvallen hoor je binnen 14 dagen je geld terug te krijgen. Ik heb er ook al een hele tijd deposito's en vernieuw nog steeds.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq