Je bent er van op de hoogte dat ze onder bewind van de Bank van Italie staan? Naar aanleiding van wat shady zaken met de maffia (witwassen voor de maffia). Niet perse een reden om er geen deposito te openen. Maar ik zou het met die actuele situatie geen "prima bank" noemen. Levert bij mij gewoon een kruisje op, en dan moet de rente toch wel aantrekkelijk zijn om er nu iets af te sluiten. En volgens mij is dat die momenteel niet (Klarna heeft momenteel ook 2,6x% zelfs meen ik? En volgens mij zat Progetto rond de 2,5%?)
[smal]Was overigens voor mij niet de reden om de spaarrekening onder voorwaarden op te nemen, dat heb ik al veel eerder gedaan.[/small]
Hoe was het voor jou om daar de deposito vast te zetten? Prima te doen?
Als je al Raisin klant bent is het prima te doen. Maar ook daarbij, als je nog Raisin klant moet worden is het meer werk terwijl je waarschijnlijk ergens anders een net zo goede als niet betere rente krijgt. En bij Raisin is de kans altijd groot dat je (meerdere dagen) aan rente verliest doordat het geld op de rekening moet staan, dat al een normale "trage" overboeking is, en vervolgens het openen ook nog eens een dag vertraging kan opleveren, en het uitkeren ook weer een dag vertraging kan opleveren, en je dan weer het geld van de Raisin rekening moet opnemen.
Terwijl bij Klarna het openen van het deposito met "2x" klikken gebeurd is en het storten en opnemen van de rekening allemaal via instant payments kan.
Ik wil je dus niet afraden om naar Progetto te kijken. Maar ik zou je wel aanraden om wat verder te kijken. Zeker als je nog geen Raisin klant bent dus en je potentieel verder dus niks er mee gaat doen (voor 1 deposito is het gewoon redelijk wat werk en ben je zomaar meerdere dagen met het hele aanmelden + aanvragen van deposito bezig).
En nee, Klarna is ook zeker niet heilig (Zweedse DGS met implicaties op maximale vergoeding).