• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
elmerblues schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 08:20:
[...]

De TR rekening is gewoon een spaarrekening. Je geld komt bij een buitenlandse bank te staan. Je hebt ook inzage waar het komt te staan, bij mij stond het eerst bij Credit Agricole en nu bij Natixis, beide zijn banken. ...
Aangezien het geld bij TR niet bij een vaste bank staat kan het samen met eventueel saldo bij Scalable Capital bij een enkele bank boven de 100k dgs grens uit stijgen. Er is overlap.

@Valorian Meer informatie over TR kan je vinden in het TR draadje.

[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 16-05-2026 09:12 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:09

The Third Man

The Third Jellyfish

elmerblues schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 08:20:
[...]

De TR rekening is gewoon een spaarrekening. Je geld komt bij een buitenlandse bank te staan. Je hebt ook inzage waar het komt te staan, bij mij stond het eerst bij Credit Agricole en nu bij Natixis, beide zijn banken. Bij mij is het in mijn aangifte gewoon als spaargeld opgenomen.
Denk dat het wel belangrijk is om de nuance toe te voegen dat TR een beleggingsplatform is dat rente geeft op hun cashrekening. Veel andere beleggingsbrokers doen of deden dat ook, echter is het bij TR significant hoger. Dat kan je als spaarrekening gebruiken, maar dat maakt het nog niet “gewoon” een spaarrekening. Ook dat men partnerbanken gebruikt om het te stallen onderstreept dat het wezenlijk anders is dan een rekening bij de Santander of Garanti en dergelijke instellingen. Dat je iets effectief als iets anders kan gebruiken maakt het nog niet intern hetzelfde.

Daarnaast classificeert de belastingdienst niet iets als “spaargeld”, het classificeert enkel of het wel of niet belegd is. Immers als je 50k op je normale bankrekening hebt, dus niet op iets wat op sparen gericht is, is telt dat exact hetzelfde voor box3 dan of het bij Santander staat bijvoorbeeld. Dus ook bij TR wordt het simpelweg als niet-belegd vermogen gezien, zonder dat labeltje “spaar”. Dat is iets wat in de volksmond erop geplakt wordt als mensen het willen classificeren als opzijgezet-maar-niet-belegd of iets dergelijks.

[ Voor 21% gewijzigd door The Third Man op 16-05-2026 09:41 ]

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:04
Ik bedoelde het ook meer vanuit het perspectief vanuit de belastingdienst, dat was ook oorspronkelijk de vraag. Laat ik mijn opmerking 'De TR rekening is gewoon een spaarrekening' dan veranderen in 'de belastingdienst ziet niet belegd geld op TR gewoon als spaargeld'.

Dat het uiteindelijk bij partnerbanken wordt gestald en daardoor anders moet worden gezien (?) is in mijn ogen niet zo heel relevant. Feitelijk doet Raisin dat ook en daar bekijk je je gestalde geld dan ook niet vanuit een ander perspectief.

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Pagina: 1 ... 195 196 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling