• QAI
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:30

QAI

Zullen we het in de spaartopic weer even over sparen hebben in plaats van over wachtwoordlengtes?

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:33
QAI schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 17:15:
Zullen we het in de spaartopic weer even over sparen hebben in plaats van over wachtwoordlengtes?
Dan zal jij wel een kort(e) hebben. ;)

• siveiro
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:55
siveiro schreef op maandag 4 mei 2026 @ 22:48:
[...]

Ik heb toch even de stoute schoenen aangetrokken en
Nog weinig reacties hierop...Ben benieuwd

[ Voor 35% gewijzigd door siveiro op 06-05-2026 19:23 ]

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:00
QAI schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 17:15:
In deze context is deze discussie wel degelijk relevant!

• Roesttt
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 21:28
ING heeft mijn overboeking naar CB geweigerd. Zou dat kunnen omdat ik mijn eigen rekening heb gebruikt in plaats van de gezamenlijke ? De gezamenlijke is wel de officiele tegenrekening, maar ik had gedacht dat dat alleen zou uitmaken als je terug zou boeken.

Nu moet ik weer 4 uur wachten tot mijn nieuwe limiet weer ingaat. Ik snap dat dat moet ivm veiligheid, maar ik vind deze regel soms zo irritant.

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:56
Roesttt schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 18:52:
ING heeft mijn overboeking naar CB geweigerd. Zou dat kunnen omdat ik mijn eigen rekening heb gebruikt in plaats van de gezamenlijke ? De gezamenlijke is wel de officiele tegenrekening, maar ik had gedacht dat dat alleen zou uitmaken als je terug zou boeken.

Nu moet ik weer 4 uur wachten tot mijn nieuwe limiet weer ingaat. Ik snap dat dat moet ivm veiligheid, maar ik vind deze regel soms zo irritant.
Wat bedoel je met 'heeft mijn overboeking geweigerd' ? Kon je deze überhaupt niet uitvoeren, of is hij wel uitgevoerd maar daarna weer teruggestort? Het lijkt nu alsof ING dit heeft gedaan. Aannemelijk heeft CB gezien dat het niet van de gekoppelde tegenrekening komt, en het daardoor weer teruggestort.

(de reden dat CB (en ook andere banken) ook stortingen van 1 tegenrekening willen zien is vooral in het kader van WWFT. Als je van verschillende rekeningnummers aan het inleggen bent verzwaard dat weer de controle taak.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Roesttt schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 18:52:

Ook storten kan vaak alleen maar vanaf de tegenrekening die gekoppeld is en op de juiste naam staat.

Valt mij overigens op dat enorm veel banken werken met een sms code en geen 2FA authenticator ondersteunen.

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

sverzijl schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 16:45:
[...]

Lekker consistent, had dan ook afgekapt op 16 bij het inloggen (but whyyyy ? De meeste pwd generators geven standaard al 32 tekens tegenwoordig)
Het aantal amateurs prutsers in login security is schrikbarend hoog. Het komt vrij vaak voor dat er verschillende sets van toegestande tekens worden gebruikt in client side aanmaak checks en die van de login client checks.

Probeer maar eens ' te gebruiken bij de aanmaak om er vervolgens achter te komen dat die niet geaccepteerd wordt tijdens de login. Dat soort elementaire fouten voorspelt weinig goeds voor de kwaliteit van beveiliging in het algemeen.

• mrmrmr
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

siveiro schreef op maandag 4 mei 2026 @ 22:48:
Ik heb toch even de stoute schoenen aangetrokken en een bestand gemaakt. Deze heb ik verrecht. Willen jullie hem eens testen? En suggesties zijn welkom. :)
Hierbij de link:
Het is al getest, helaas. Er staat niets meer op behalve wat vakjes die een gekleurde omlijning hebben. Sommige mensen denken dat ze leuk zijn of zo. Ik heb nog wel een backup:
code: Spaartopic_rentelijst.csv
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Bank,Type,Rente (%),Looptijd (in maanden),Startdatum actie,Einddatum actie,Voorwaarden,,,(¸) siveiro
Consorsbank,Spaarrekening,"3,4",3 Maanden,01-04-2026,01-07-2026,geen,,,
Advanzia,Spaarrekening,"3,14",3 Maanden,01-04-2026,nnb,min. € 5.000,,,
Centraal Beheer,Termijndeposito,3,3 Maanden,26-03-2026,01-07-2026,nieuw geld,,,
Bigbank,Termijndeposito,3,12 Maanden,15-04-2026,nnb,min. € 1.000,,,
Garantibank,Spaarrekening,"2,8",6 Maanden,22-10-2025,6 maanden later,12 maanden geen spaarrekening,,,
Nexent Bank Welkom Spaarrekening,Spaarrekening,"2,75",3 Maanden,29-08-2025,nnb,uitsluitend voor nieuwe klanten,,,
Bigbank,Spaarrekening,"2,6",6 Maanden,09-04-2026,6 maanden later,nieuw geld,,,
Trade Republic ,Spaarrekening,2,Variabel,01-03-2026,nnb,geen,,,
BankTypeRente (%)Looptijd (in maanden)Startdatum actieEinddatum actieVoorwaarden
ConsorsbankSpaarrekening3,43 Maanden01-04-202601-07-2026geen
AdvanziaSpaarrekening3,143 Maanden01-04-2026nnbmin. € 5.000
Centraal BeheerTermijndeposito3,03 Maanden26-03-202601-07-2026nieuw geld
BigbankTermijndeposito3,012 Maanden15-04-2026nnbmin. € 1.000
GarantibankSpaarrekening2,86 Maanden22-10-20256 maanden later12 maanden geen spaarrekening
Nexent Bank Welkom SpaarrekeningSpaarrekening2,753 Maanden29-08-2025nnbuitsluitend voor nieuwe klanten
BigbankSpaarrekening2,66 Maanden09-04-20266 maanden laternieuw geld
Trade Republic Spaarrekening2,0Variabel01-03-2026nnbgeen

• mrmrmr
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

Umwelt Bank doet nog steeds 3 maanden 3,0% voor nieuwe klanten op een inleg van maximaal 50.000.
https://www.umweltbank.de/sparen/tagesgeld/

Je kan als Nederlander registreren en er zijn tweakers die al eens een rekening hebben kunnen openen.

• Roesttt
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 21:28
Wally2002 schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 19:21:
[...]

Wat bedoel je met 'heeft mijn overboeking geweigerd' ? Kon je deze überhaupt niet uitvoeren, of is hij wel uitgevoerd maar daarna weer teruggestort? Het lijkt nu alsof ING dit heeft gedaan. Aannemelijk heeft CB gezien dat het niet van de gekoppelde tegenrekening komt, en het daardoor weer teruggestort.

(de reden dat CB (en ook andere banken) ook stortingen van 1 tegenrekening willen zien is vooral in het kader van WWFT. Als je van verschillende rekeningnummers aan het inleggen bent verzwaard dat weer de controle taak.

Ik denk inderdaad dat CB het weer heeft teruggestort. Goede leer voor de volgende keer; eerst checken wat de tegenrekening is.

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:58

sanook

_/-\o_

Roesttt schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 21:28:
Ik denk inderdaad dat CB het weer heeft teruggestort. Goede leer voor de volgende keer; eerst checken wat de tegenrekening is.
Check dan meteen even waar de quote eindigt :)

[ Voor 28% gewijzigd door sanook op 06-05-2026 22:43 ]

Pagina: 1 ... 194 195 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling