Dank voor je reactie man. Dit voegt nog meer toe dan mijn vraag..Sander12 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 12:29:
[...]
Ja ja kan blijven rapporteren, maar volgens mij is de moderator op vakantie. Topic glijdt ver af.
Ik kan dit bevestigen. Is een standaard brief en gaat bij de poster dus over het fiscale jaar 2025.Coffeeroam schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 07:52:
[...]
Die heb ik ook gehad. Het lijkt alsof je elk jaar opnieuw moet verklaren dat je belastingingezetene bent in Nederland. Erg overdreven, maar heb het toch maar gedaan.
De spaarrente bij Volkswagenbank na de actieperiode is niet indrukwekkend, to say the least.
De zg. Sparbrief is wel interessant: 1 jaar 3.0%, 2 jaar 3.1%.
https://www.volkswagenban...age-sparen/sparbrief.html
Het is mij niet duidelijk of dit fiscaal gezien sparen is of toch een soort obligatie?
(ze praten over het afwezig zijn van koersbewegingen). Als het een gewoon spaardeposito is staan ze daarmee wel aan kop.
Ik heb ze ook gekregen (inmiddels niet meer omdat ik nu in Duitsland woon) en mijn moeder krijgt ze ook nog steeds.
Overdreven? Misschien, maar het heeft zijn redenen. En ja, Duitsland is wat dat betreft natuurlijk ook nog vrij bureacratisch. Maar gewoon doen, kan geen kwaad (tenzij je wat te verbergen hebt
Vandaag 4 (!) brieven ontvangen van Consorsbank. Activeren van de app/rekening is gelukt, zelfs geld overboeken ging instant. Al met al dus veel soepeler en sneller dan ruim een jaar geleden.
Het formulier 'Erklärung Bezüglich Steuerkonformität', kan dit ook gemaild worden en zo ja naar welk mailadres kan ik dit het beste sturen? Op het formulier staat weliswaar per post en fax, maar elders in dit topic werd vermeld dat het ook gemaild kon worden maar werd hierbij geen mailadres vermeld. Vandaar mijn vraag
Het formulier 'Erklärung Bezüglich Steuerkonformität', kan dit ook gemaild worden en zo ja naar welk mailadres kan ik dit het beste sturen? Op het formulier staat weliswaar per post en fax, maar elders in dit topic werd vermeld dat het ook gemaild kon worden maar werd hierbij geen mailadres vermeld. Vandaar mijn vraag
Is dat het formulier over Amerikaanse belastingen op aandelen etc? Dat kan je ook negeren als je geen (Amerikaanse) aandelen gaat kopen via Consors.Roncom schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 14:34:
Vandaag 4 (!) brieven ontvangen van Consorsbank. Activeren van de app/rekening is gelukt, zelfs geld overboeken ging instant. Al met al dus veel soepeler en sneller dan ruim een jaar geleden.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Ze moeten eigenlijk niet op 1 dag binnen komen.Roncom schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 14:34:
Ik heb het verstuurd met de post. 2 euro 11. Volgens mij wordt een mail niet geaccepteerd. Post en fax hebben een bepaalde status.
@fsfikke Het gaat over de verklaring dat je in Nederland woont (er staat geen adres op je ID card)
Ik geloof inderdaad ook dat ze het per se ondertekend willen hebben. Dan kan het alleen per post of fax in het bureaucratische Duitsland.W1ck1e schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 15:10:
[...]
Ze moeten eigenlijk niet op 1 dag binnen komen.
Ik heb het verstuurd met de post. 2 euro 11. Volgens mij wordt een mail niet geaccepteerd. Post en fax hebben een bepaalde status.
@fsfikke Het gaat over de verklaring dat je in Nederland woont (er staat geen adres op je ID card)
ik weet het...weer Advanzia, maar dit keer een tip: als je ID (paspoort, rijbewijs etc) is verlopen dan blokkeert Advanzia zonder enige mededeling je account!! Houd het dus in de gaten.
(update: mijn geblokkeerde account. Na vele emails en telefoontjes kwam ik geen stap verder. Klantenservice beloofde mij om mij terug te bellen. Doen ze niet. Het blijkt dat de AML afdeling van Advanzia (anti-money laundering) volledig losstaat van de klantenservice van Advanzia. Klantenservice mag geen contact met ze zoeken, anders dan hen een bericht sturen. AML reageert daar niet op. Je krijgt dus ook geen info waarom je account geblokkeerd is. Stuur een officiele klacht naar complaints@advanzia.com of vraag klantenservice dat ze het probleem naar het back office sturen. Na vele weken kan ik nu eindelijk weer in mijn account. Ik ga compensatie vragen.
Ik heb navraag gedaan waarom de ene klant wel verlenging met hoge rente krijgt en de ander niet. Dit gebeurt niet random maar volgens een soort algoritme waarin verschillende factoren worden meegenomen. Krijg je geen verlenging dan account opzeggen. 2 dagen wachten, en opnieuw openen (dit zijn de woorden van de klantenservice). Ik ben benieuwd naar degene die al 3of 4x verlenging hebben gekregen. Storten jullie geregeld kleine bedragen? in 1x groot bedrag? verdeel je stortingen over de maand?
(update: mijn geblokkeerde account. Na vele emails en telefoontjes kwam ik geen stap verder. Klantenservice beloofde mij om mij terug te bellen. Doen ze niet. Het blijkt dat de AML afdeling van Advanzia (anti-money laundering) volledig losstaat van de klantenservice van Advanzia. Klantenservice mag geen contact met ze zoeken, anders dan hen een bericht sturen. AML reageert daar niet op. Je krijgt dus ook geen info waarom je account geblokkeerd is. Stuur een officiele klacht naar complaints@advanzia.com of vraag klantenservice dat ze het probleem naar het back office sturen. Na vele weken kan ik nu eindelijk weer in mijn account. Ik ga compensatie vragen.
Ik heb navraag gedaan waarom de ene klant wel verlenging met hoge rente krijgt en de ander niet. Dit gebeurt niet random maar volgens een soort algoritme waarin verschillende factoren worden meegenomen. Krijg je geen verlenging dan account opzeggen. 2 dagen wachten, en opnieuw openen (dit zijn de woorden van de klantenservice). Ik ben benieuwd naar degene die al 3of 4x verlenging hebben gekregen. Storten jullie geregeld kleine bedragen? in 1x groot bedrag? verdeel je stortingen over de maand?
Als we het toch over Advanzia hebben. De gebruikelijke mailtjes bij een transactie en maandoverzicht komen ineens weer binnen. Dat lijkt inmiddels opgelost te zijn. En op mijn opzegging heb ik ook binnen 1 dag een bevestiging gekregen.
We proberen hier al jááren om het algoritme te ontcijferen, maar wetmatigheden zijn moeilijk te ontdekken. Heb inmiddels 4 verlengingen gehad en 3x geen verlengingen.Justie schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 15:28:
ik weet het...weer Advanzia, maar dit keer een tip: als je ID (paspoort, rijbewijs etc) is verlopen dan blokkeert Advanzia zonder enige mededeling je account!! Houd het dus in de gaten.
Het valt mij wel op dat de kans op verlenging groter is als het saldo zeer dicht tegen het DGS maximum zit. Die keren dat het er flink onder zat kwam er telkens geen verlenging.
Hier 4 x verlenging, waarvan 2 x met 5000 euro extra storten, en nu per 1 juni geen verlenging. Mijn vrouw 2x verlenging en toen niet meer, opnieuw rekening geopend en daarna weer 2 x verlenging en nu ook weer niet meer. Maximale DGS bedragen. Een algoritme kan ook met een dobbelsteen gooien zijn en bij >3 = verlenging, anders niet. Dit is een consequente methode volgens een vaste bepaalde systematiek , heel erg robuust (maar niet logisch)Coffeeroam schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 15:52:
[...]
We proberen hier al jááren om het algoritme te ontcijferen, maar wetmatigheden zijn moeilijk te ontdekken. Heb inmiddels 4 verlengingen gehad en 3x geen verlengingen.
Het valt mij wel op dat de kans op verlenging groter is als het saldo zeer dicht tegen het DGS maximum zit. Die keren dat het er flink onder zat kwam er telkens geen verlenging.
Mijn eerste run kreeg ik geen verlenging, deze 2de run wel. In beide gevallen was mijn saldo op het randje. Wellicht getriggerd door mijn opname van 5k om ruimte te maken. Maar dan kan ook toeval zijn.Coffeeroam schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 15:52:
[...]
We proberen hier al jááren om het algoritme te ontcijferen, maar wetmatigheden zijn moeilijk te ontdekken. Heb inmiddels 4 verlengingen gehad en 3x geen verlengingen.
Bedoel je als die verloopt terwijl je rekening actief is of als je een verlopen paspoort gebruikt bij aanmelden? Dat eerste zou nogal problematisch zijn.Justie schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 15:28:
M.b.t. verlengen, ik heb het 1x gekregen toen ik net onder het DGS limiet zat, en niet meer toen ik er net boven zat. Maar lijkt dat veel tweakers deze maand geen verlenging hebben gekregen.
Ik kreeg toevallig ook geen verlenging meer nadat ik de extra 5k er weer af had gehaald een maand na storten.W1ck1e schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 16:08:
[...]
Mijn eerste run kreeg ik geen verlenging, deze 2de run wel. In beide gevallen was mijn saldo op het randje. Wellicht getriggerd door mijn opname van 5k om ruimte te maken. Maar dan kan ook toeval zijn.
Als ze ons nou gewoon vertellen wat het algoritme is dan bespaart dat ons en hun veel werk
[ Voor 10% gewijzigd door Rogers op 03-06-2026 16:14 ]
Nou hallelujah, toevallig net reactie op mijn mailtjes, dus ik ben weer aan boord..mrmrmr schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 11:25:
[...]
Email wordt erg slecht gelezen en vragen worden genegeerd of niet goed geinterpreteerd. Ze kunnen alleen reageren met ingeblikte reacties. Er volgt zelden of nooit een actie in mijn ervaring. De enige werkende optie was voor mij te bellen.offtopic:
Ik heb onlangs een IP telefoon aangeschaft voor iemand die slecht horend en slecht ziend is. Daarbij kun je kiezen voor een zeer goede codec (helderder geluid) met de VOIP provider en ook het volume kan omhoog worden gezet. Ook is handsfree bellen met goede kwaliteit mogelijk.
Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
M.I.A.T.A. Is Always The Answer
Ervaring met Prime+ van Scalable Capital: op 1 juni (de gratis maand) geactiveerd, maar dat blijkt geen garantie te zijn dat het saldo van je Overnight-account bij een bank met een depositogarantiestelsel ondergebracht wordt. Gehele saldo van > 100.000 euro staat gisteren en vandaag bij een geldmarktfonds.
Dat is niet mijn ervaring. Vanaf het moment dat ik betaald heb voor prime+ stond mijn geld de volgende dag bij een combinatie van banken. Wisselde wel regelmatig. Ik ben nu het saldo aan het afbouwen want elders krijg ik meer rente. En dan zet prime+ weer uit, totdat het weer interessant wordt.budjepaul schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 16:43:
Ervaring met Prime+ van Scalable Capital: op 1 juni (de gratis maand) geactiveerd, maar dat blijkt geen garantie te zijn dat het saldo van je Overnight-account bij een bank met een depositogarantiestelsel ondergebracht wordt. Gehele saldo van > 100.000 euro staat gisteren en vandaag bij een geldmarktfonds.
Precies dat eerste, maar gelukkig staat dat al tijden in rood gemarkeerd in de Pinned Post.Rogers schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 16:10:
[...]
Bedoel je als die verloopt terwijl je rekening actief is of als je een verlopen paspoort gebruikt bij aanmelden? Dat eerste zou nogal problematisch zijn.
Aangifte van diefstal doen.Justie schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 15:28:
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 21:50
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling