Resurs Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verhogen van 1,94% p.j. naar 2,00% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 09.06.2026.
Anadolu bank heeft een leuke actie voor nieuwe klanten, 6 maanden 3,0% rente.
https://www.anadolubank.nl
let op: niet voor 15 juni 2026 klant zijn of worden.kbus schreef op maandag 8 juni 2026 @ 20:12:
En deposito rentes zijn ook gewijzigd. (bron: spaarinformatie.nl)
[ Voor 13% gewijzigd door W1ck1e op 08-06-2026 20:23 ]
via Raisin!Sander12 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 19:19:
Resurs Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verhogen van 1,94% p.j. naar 2,00% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 09.06.2026.
Wel een (voor mij beperkende) voorwaarde:kbus schreef op maandag 8 juni 2026 @ 20:12:
De rekening dient te worden geopend via de AnadoluBank Mobiele App.
nibc
Al meer dan 50.000 exemplaren verkocht
Al meer dan 50.000 exemplaren verkocht
Stort €7.500 en word dé BBQ koning(in)!
Stort tussen 8 juni en 30 juni 2026- Stort minimaal €7.500 → ontvang het BBQ‑boek cadeau.
- Stort €10.000 of meer → ontvang het boek én maak kans op één van de vijf Smokey Goodness BBQ‑workshops voor twee personen.
- Laat het bedrag staan tot en met 31 augustus 2026.
Heb slechte ervaring met BW via Raisin, ongelooflijk traag met overschrijvingen (twee dagen). Zie dat ook in Duitse reviews terugkomen.
Advanzia stuurt mij soms een e-mail na een storting maar meestal niet? Helaas ben ik te vroeg begonnen om de rente van 3,51 te ontvangen.
Dank je wel voor de waarschuwing. Is dat bij stortingen of bij opnames ?brabosnol1 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 06:40:
[...]
Ik heb slechte ervaring met BW via Raisin, ongelooflijk traag met overschrijvingen (twee dagen). Ik zie dat ook in Duitse reviews terugkomen.
...
De rekening heb ik nog niet gebruikt. Het was mijn keuze als vervolgrekening vanwege de renteboost.
Even rekenen, het boek vertegenwoordigt een waarde van € 30 (Hema) of 35 € regulier.Sander12 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 23:54:
nibc
Al meer dan 50.000 exemplaren verkochtStort €7.500 en word dé BBQ koning(in)!
Stort tussen 8 juni en 30 juni 2026Wees er snel bij, want op = op.
- Stort minimaal €7.500 → ontvang het BBQ‑boek cadeau.
- Stort €10.000 of meer → ontvang het boek én maak kans op één van de vijf Smokey Goodness BBQ‑workshops voor twee personen.
- Laat het bedrag staan tot en met 31 augustus 2026.
Als het bedrag de laatste dag wordt gestort en de minimale periode laat staan, hebben we het over 180€ of 210 € op jaarbasis. Dan zou je het over 2,4 procent of 2,8 procent op jaarbasis kunnen beschouwen. Buiten hun reguliere 1,45 procent rente, wat ongeveer de rente van de standaard grootbanken bedraagt. Wil je zeker zijn van het boek dan stort je nu en daalt het percentage naar 1,6 of 1.87 procent. Ach het is een leuk extraatje, moet je wel van barbecueën houden en het boek ook lezen
En dan kan je nog steeds te laat zijn, want dan inmiddels "op = op".pep_82 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 11:05:
[...]
Even rekenen, het boek vertegenwoordigt een waarde van € 30 (Hema) of 35 € regulier.
Als het bedrag de laatste dag wordt gestort en de minimale periode laat staan, hebben we het over 180€ of 210 € op jaarbasis. Dan zou je het over 2,4 procent of 2,8 procent op jaarbasis kunnen beschouwen. Buiten hun reguliere 1,45 procent rente, wat ongeveer de rente van de standaard grootbanken bedraagt. Wil je zeker zijn van het boek dan stort je nu en daalt het percentage naar 1,6 of 1.87 procent. Ach het is een leuk extraatje, moet je wel van barbecueën houden en het boek ook lezen.
In ieder geval het openen van de rekening. En ik heb heb een hekel aan apps van organisaties - maar misschien maak ik me druk om niets en is het toch de moeite waard: "The developer says that this app doesn't collect or share any user data". 3% bij een NL-DGS bank is geen kattenpis.JHFR schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 08:53:
[...]
Bedoel je dat alles via de mobiel moet ipv laptop/pc?
Ik ben in ongeveer 2006 serieus gaan sparen bij andere dan de grootbanken. Anadolu was er toen ook al een van. Sinds een paar jaar maak ik ook gebruik van banken en rekeningen die alleen of deels via apps gaan. Ik heb geen negatieve gevolgen ervaren van het gebruik en vereisen van apps. Geen rare mails of andere zaken. Maar misschien ben ik naief.DjoeC schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 12:17:
[...]
In ieder geval het openen van de rekening. En ik heb heb een hekel aan apps van organisaties - maar misschien maak ik me druk om niets en is het toch de moeite waard: "The developer says that this app doesn't collect or share any user data". 3% bij een NL-DGS bank is geen kattenpis.
Kan je uitleggen waarom dat een beperkende voorwaarde is?
Ikzelf wil deze maand ook een nieuwe lopende rekening openen bij een bank die valt onder Nederlandse depositogarantie, minimaal 4x per jaar de rente uitbetaald, liefst een zo hoog mogelijke basisrente heeft en niet van die <6 maanden lokkertjes, instant payment, directe opname, etc.
Bunq valt af, die hebben een rare voor mij ongunstige constructie met 2 threshold data waardoor het over een jaar uitgesmeerd niet de voorgestelde 2,05% rente wordt.
Weet nog even niet wat nu de meest interessante keuze is (voor 1+jr aanhouden).
In dit specifieke geval is het een (vermoedelijk) onterecht gevoel want "The developer says that this app doesn't collect or share any user data". In het algemeen wil ik niet gevolgd worden door Google of wie dan ook. Locatiegegevens delen, toegang tot contacten, microfoon, camera - daar houdt ik niet van. Daar kun je maatregelen tegen treffen maar sommige dingen willen dan gewoon niet werken.Allewijn schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 12:31:
[...]
Kan je uitleggen waarom dat een beperkende voorwaarde is?
Ikzelf wil deze maand ook een nieuwe lopende rekening openen bij een bank die valt onder Nederlandse depositogarantie, minimaal 4x per jaar de rente uitbetaald, liefst een zo hoog mogelijke basisrente heeft en niet van die <6 maanden lokkertjes, instant payment, directe opname, etc.
Bunq valt af, die hebben een rare voor mij ongunstige constructie met 2 threshold data waardoor het over een jaar uitgesmeerd niet de voorgestelde 2,05% rente wordt.
Weet nog even niet wat nu de meest interessante keuze is (voor 1+jr aanhouden).
Maar, ik ga gewoon eens kijken. Geld (rente) laten liggen is ook niet mijn stijl.
Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling