Acties:
  • +3Henk 'm!

Anoniem: 886251

Topicstarter
Zoals velen weten heeft Revolut sinds enkele dagen een eigen IBAN nummer (Litouws maar goed).

Ook zijn hun premium kaarten al verzonden en worden deze week thuisgeleverd voor de NL
Gebruikers (muv Rose Gold die is vertraagd). Deze passen zijn door Wirecard uitgegeven en hebben andere BINS.

Verder lijkt het me handig om deze topic puur voor de discussies en ervaringen van Revolut te gebruiken en de overige topics algemeen houden.

Acties:
  • +15Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Sorry, ik heb even iets gemist denk ik... Uit een snelle googlesearch bleek dat Revolut kennelijk een bank is maar daar houdt het voor mij dan ook mee op. Zou je in de OP nog wat meer duiding kunnen geven?

☀️ 18 Panelen | 🔋 5,8 kWp | ⚡ SolarEdge SE6K

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-03 08:33
Het is een fintech bedrijf.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +10Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15:23
Revolut is een Britse financiële instelling. Dit zijn de kenmerken van hun 'basic'-betaalproduct:
+ app voor Android en iPhone
+ gratis account met IBAN bankrekeningnummer (EUR)
+ zonder extra kosten UK salaris ontvangen en rekeningen betalen via je eigen GBP current account
+ betaalkaart: gratis fysieke debitcard (wel verzendkosten) of virtuele debitcard (1e 'free')
+ keuze uit Maestro, Mastercard en VISA debitcards
+ geld omwisselen in de app: van EUR naar 28 andere munteenheden tegen interbancaire koers
+ geen koersopslag op card betalingen en geldopnamen vreemde valuta
+ geld naar account overmaken (top up) d.m.v. creditcard (VISA, Mastercard) en sommige debitcards

- wel koersopslag bij card transacties vreemde valuta in het weekeinde (0.5-1.5%)
- kosten verzending fysieke card (Standard Delivery £5 or currency equivalent)
- beperkt geld opnemen zonder kosten (200 EUR per maand)
- geen iDeal
- geen incasso (direct debit) mogelijk
- alleen via app te openen
- Revolut is (nog) geen bank en valt niet onder het garantiestelsel
- geen website, app of klantenservice in het Nederlands
- klantenservice is vooral via chat bereikbaar, niet telefonisch

Verder is er nog een Premium en Business product:
- https://revolut.com/premium
- https://revolut.com/business

website: www.revolut.com
video tutorial: https://vimeo.com/135368941

voorwaarden: https://www.revolut.com/legal/terms
kosten: https://www.revolut.com/our-pricing-plans
fair usage: https://www.revolut.com/fair-usage-policy
help: https://www.revolut.com/help
koersopslag weekeinde: https://www.revolut.com/h...-cash-withdrawal-is-wrong

reviews Trustpilot: https://nl.trustpilot.com...revolut.com?languages=all
review Consumentenbond: https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/revolut
review Business Insider: https://www.businessinsid...eus-voor-moeten-oppassen/

[Voor 41% gewijzigd door U123456 op 20-02-2019 14:04]

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-03 19:02
Wat ik me afvraag: Heeft Revolut een eigen banklicentie in litouwen of maken ze gebruik van diensten van een bestaande litouwse bank?
Uiteraard valt Revolut niet onder het Nederlandse garantiestelsel, maar dat stelsel is toch in alle eu-landen gelijk?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• U123456
Revolut heeft geen eigen vergunning, maar maakt gebruik van Wirecard:
1.3 The card is issued by Wirecard Card Solutions Limited (the "Revolut Card Issuer") being a company incorporated in England & Wales, with company number 07875693, whose registered office is at Third Floor, Grainger Chambers, 3-5 Hood Street, Newcastle-upon-Tyne, NE1 6JQ. Wirecard Card Solutions Limited is also authorised by the Financial Conduct Authority as an Electronic Money Institution under the Electronic Money Regulations 2011 for the issuing of electronic money. Wirecard Card Solutions Limited is included in the FCA's Register of Electronic Money Institution firms (Form Reference Number 900051) which can be found on the FCA website.

1.4 The card is an e-money product, and as such it is not covered by the Financial Services Compensation Scheme. In the unlikely event that Wirecard Card Solutions Ltd becomes insolvent, your funds may become valueless and unusable, and as a result you may lose your money.
Bron: https://revolut.com/cardholder-terms

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:13
U123456 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:59:
Revolut heeft geen eigen vergunning, maar maakt gebruik van Wirecard:
[...]The card is an e-money product, and as such it is not covered by the Financial Services Compensation Scheme. [...]
Bron: https://revolut.com/cardholder-terms
Aandachtspuntje voor mensen die eventueel erover dachten de rekening als primaire rekening aan te houden. Geen bankgarantie!

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Topicstarter
Brent schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 11:05:
[...]

Aandachtspuntje voor mensen die eventueel erover dachten de rekening als primaire rekening aan te houden. Geen bankgarantie!
Hier word aan gewerkt!

Ook is het momenteel meer een debit creditcard (voor premium) voor goedkope betalingen in het buitenland in een andere muntsoort.

Voor op vakantie erg handig

• dicksterk
De kaarten zijn van wirecard dat weet ik. Maar geld dat ook voor de iban-nummers? Dat zou mij namelijk een beetje verbazen: voor n26 een eigen bankvergunning had gebruikten ze ook de diensten van wirecard, inclusief rekeningnummers maar die waren gevestigd in Duitsland. Het zou me en beetje verbazen als wirecard zowel een bankvergunning bezit in duitsland als in Litouwen, want zonder bankvergunning kan een partij toch geen iban nummers uitgeven? In duitsland viel n26, ook toen ze nog via wirecard werken, overigens wel onder het garantiestelsel. Beetje vaag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-03 11:15
Vandaag een Revolut aangemaakt, identiteitscontrole was in een paar minuten geregeld waarna ik een IBAN heb aangevraagd.
Via overboeking van N26 naar Revolut een overboeking gedaan om 11:09 en dit stond om 14:57 al op de Revolut bankrekening. Overboeking via de N26 debit MasterKarte gaat per direct en is kosteloos.

Virtuele MasterCard aangevraagd (kosteloos), nog niet gebruikt voor transacties.

4x Solar Frontier SF150 | Steca 500 | zuid-west & 4x ZnShine Solar ZXM5-96-260ms | Goodwe GW1000-NS | zuid

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brent
Misschien dat het IBANs zijn, maar juridisch gezien niet op jouw naam maar die van Revolut? Dan is het dus geen persoonlijke bankrekening, maar toevallig een IBAN nummer dat aan je kaart is gekoppeld. Ofzo.

N26 is wel een echte bankrekening.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:55

rob_erwt

What does this button do?

Even uit nieuwsgierigheid: waarom zou ik bij Revolut een rekening openen? Voor zover ik op hun website zie, bieden ze niets wat mijn eigen bank niet ook gewoon biedt?

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• U123456
Geen enkele 'gewone' bank heeft:
geen koersopslag op Mastercard betalingen en geldopnamen vreemde valuta
Meestal rekenen banken zo'n 1,5 tot 2,5% koersopslag op Visa en Mastercard betalingen.

[Voor 26% gewijzigd door U123456 op 18-07-2017 20:12]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rob_erwt

rob_erwt

U123456 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:07:
Geen enkele 'gewone' bank heeft:
[...]
Meestal rekenen banken zo'n 1,5 tot 2,5% koersopslag op Visa en Mastercard betalingen.
Ah ok, dat was me nooit zo opgevallen. Ik betaal of pin slechts sporadisch in vreemde valuta eigenlijk. :)

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:15
rob_erwt schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:01:
Even uit nieuwsgierigheid: waarom zou ik bij Revolut een rekening openen? Voor zover ik op hun website zie, bieden ze niets wat mijn eigen bank niet ook gewoon biedt?
Welke bank heb je dan? DKB in Duitsland biedt vergelijkbare of betere voorwaarden, maar verder is er geen enkele Nederlandse bankkaart zonder koersopslagen en transactiekosten voor betaling- en opname van vreemde valuta.

Lekker!

• rob_erwt

rob_erwt

Napsju schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 21:51:
[...]

Welke bank heb je dan? DKB in Duitsland biedt vergelijkbare of betere voorwaarden, maar verder is er geen enkele Nederlandse bankkaart zonder koersopslagen en transactiekosten voor betaling- en opname van vreemde valuta.
Rabobank. En die rekenen inderdaad toeslag zag ik net. Maar zoals ik zei doe ik zo weinig met buitenlandse valuta dat het me nooit echt opgevallen was. Ik denk dan ook dat ik niet perse de doelgroep ben voor Revolut. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-03 09:41

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Is het mogelijk dit te koppelen aan paypal? Geld opnemen is niet nodig, wat wel belangrijk
is dat er geld ontvangen kan worden en er gewoon kan worden betaald met de paypal 'rekening'.

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Sinner schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 22:42:
Is het mogelijk dit te koppelen aan paypal? Geld opnemen is niet nodig, wat wel belangrijk
is dat er geld ontvangen kan worden en er gewoon kan worden betaald met de paypal 'rekening'.
Ook benieuwd naar.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Facepalm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:17
Geprobeerd maar is niet mogelijk helaas.

• Sinner

Sinner

Jammer. Bedankt voor het testen/melden, Pajaras! :)

Topicstarter
Zolang het BIC probleem niet verholpen is bij Revolut zal Paypal voorlopig niet werken nee.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-02 00:27
Waarom zou iemand dit gebruiken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dicksterk
Je hoeft je paypal accoutn toch niet aan je iban-nummer te koppelen? Je kan je paypalrekening aan de revolut mastercard koppelen

• Sinner

Sinner

dicksterk schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 23:19:
Je hoeft je paypal accoutn toch niet aan je iban-nummer te koppelen? Je kan je paypalrekening aan de revolut mastercard koppelen
Dat bedoelde ik ook eigenlijk.
Geld ermee opnemen zal toch nooit nodig zijn, het is puur om paypal betalingen te ontvangen en te verrichten.

• Facepalm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:17
Ohh ik dacht dat je het IBAN-nummer bedoelde. Ja hoor, je kaart koppelen werkt gewoon! Wel opletten dat PayPal het bedrag niet voor je omrekent naar andere valuta.

[Voor 6% gewijzigd door Facepalm op 18-07-2017 23:37]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• U123456
Pajaras schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 23:36:
Ohh ik dacht dat je het IBAN-nummer bedoelde. Ja hoor, je kaart koppelen werkt gewoon! Wel opletten dat PayPal het bedrag niet voor je omrekent naar andere valuta.
Uitleg daarover staat in deze forum posts.

Zorg er ook even voor dat er tegoed staat op je Revolut account. Anders werkt het niet.Ter controle word er namelijk een klein bedrag afgeboekt, krijg je later vanzelf weer terug.

[Voor 15% gewijzigd door U123456 op 19-07-2017 09:22]

• MichielFRL
Anoniem: 886251 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 23:03:
Zolang het BIC probleem niet verholpen is bij Revolut zal Paypal voorlopig niet werken nee.
BIC probleem is bij je eigen bank of PayPal.
De BIC bestaat en is daarmee bruikbaar. Dat je eigen bank de boel nog niet ge-update heeft is gewoon laks. Was met Knab en N26 in het begin ook.
Handmatig de juiste BIC opgeven bij Knab en de overboeking naar N26 werd gewoon uitgevoerd.

4x Solar Frontier SF150 | Steca 500 | zuid-west & 4x ZnShine Solar ZXM5-96-260ms | Goodwe GW1000-NS | zuid

Topicstarter
MichielFRL schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:06:
[...]

BIC probleem is bij je eigen bank of PayPal.
De BIC bestaat en is daarmee bruikbaar. Dat je eigen bank de boel nog niet ge-update heeft is gewoon laks. Was met Knab en N26 in het begin ook.
Handmatig de juiste BIC opgeven bij Knab en de overboeking naar N26 werd gewoon uitgevoerd.
Probleem is dat een Litouwense IBAN werkt op een Engelse BIC.

Dat is beetje het probleem, zeker de banken moeten hier wat aan doen maar denk dat Revolut met een oplossing zal komen.

• Brent
Ook de IBAN zelf heeft info over de issuing bank, als dat niet strookt met de IBAN is dat een fout, die info in met opzet redundant. Als iemand een IBAN heeft, gooi em es hierin en zie of de BIC hetzelfde is: https://www.ibancalculator.com/

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:35
Een interessant artikel over deze bank: Betaal-app Revolut heeft een foefje waar ABN Amro, ING en Rabobank serieus voor moeten oppassen

Ik vind deze bank erg interessant maar durf het vooralsnog nog niet aan het te gaan gebruiken. Wel even kudo's voor hun app, betaalpassen en website.

• Brent
Foefje? Als in een IBAN nummer maar geen formele bankrekening? Dat zou ik geen voordeel noemen :+ Weet niet of dat ooit nog anders wordt (en je dan dus ook onder bankgarantie zou gaan vallen), maar N26 heeft dan toch voorlopig een groot voordeel op Revolut, en zeker op bunq/Knab waar je voor de passen mag dokken.

• MichielFRL
Brent schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:20:
Ook de IBAN zelf heeft info over de issuing bank, als dat niet strookt met de IBAN is dat een fout, die info in met opzet redundant. Als iemand een IBAN heeft, gooi em es hierin en zie of de BIC hetzelfde is: https://www.ibancalculator.com/
BIC = REVOGB21XXX
Klopt dus helemaal. Ik had ook niet anders verwacht eerlijk gezegd.

• U123456
Hier nog iets over IBAN en BIC:
Can the country code in the BIC and the IBAN be different?
Yes. Often financial institutions with residence in country X open accounts (hence IBANs) in country Y to participate in country Y's clearing and settlement system. For example, Deutsche Bank AG, Frankfurt, has a Swiss account with a CH IBAN pre-fix and participates in the SIC system.
Bron: Swift

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:02

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

U123456 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:32:
Hier nog iets over IBAN en BIC:
[...]
Bron: Swift
In theorie zal dit mogelijk zijn, de praktijk is echter anders. Zeker als er gebruik wordt gemaakt van een "IBAN Only" service en dus de BIC uit de IBAN gehaald moet worden. Dan wordt er bijvoorbeeld gekeken of er voor landcode LT een bank bekend staan in de vorm ABCD en/of dat er een sortcode, bankleitzahl en dergelijke geregistreerd staat in combinatie met die IBAN.

Deze info moet van Swift komen of van partijen zoals Acquity die database info leveren aan de banken. En dat gaat niet altijd goed...

Specs https://www.gatheringofkoks.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:15
ICBC had ook moeite met de LT IBAN. Vanmorgen kreeg ik een mail van ICBC of ik de BIC nog wilde nasturen. Ben benieuwd.

Edit: een dag later stond het geld op Revolut.

[Voor 17% gewijzigd door Napsju op 23-07-2017 02:46]

Lekker!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Knab herkent m ook niet

Ouderwets overboeken op de GB rekening met reference number.

Wel kan ik de LT Iban ontvangen maar niet naar versturen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MichielFRL
Ook niet via de webbrowser?
Dan krijg je als het goed is de mogelijkheid om de BIC in te voeren.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:50
Revolut gebruik ik al een jaar of 2 en vooral voor online aankopen in vreemde valuta.
Top-up via bankoverschrijving duurde altijd enkele dagen. Later is daar de top-up via creditcard bij gekomen (1% fee).

De fysieke kaart heb ik alleen in Zweden gebruikt. Dat ging prima, wel is een aandachtspunt dat sommige betaalautomaten in winkels naar een fysieke, op de chip opgeslagen pincode kijken ipv online verificatie. Die pincode staat default niet op de chip (want online in te stellen) en betalingen mislukken daardoor. Zorg dat je met de kaart eerst een geldopname bij een ATM doet, deze zorgt dat de code automatisch op de chip geschreven.

M.b.t. de nieuwe IBAN heb ik vorig weekend (zaterdag) twee test-overschrijvingen van 0,01 euro gedaan, vanaf N26 en ASN. Beide overschrijvingen heb ik met dezelfde omschrijving gedaan. Beide zijn volgens deze banken verwerkt en staan als 'afgeschreven' te boek.

Maandag tegen 10u op de nieuwe IBAN van Revolut echter maar 1 bijschrijving ontvangen.
Doordat de Revolut app geen IBAN-nr laat zien bij de overschrijving kan ik niet herleiden welke van de twee doorgekomen is. Ook zou het kunnen zijn dat ze beiden doorgekomen zijn en Revolut er een puinhoop van maakt.
Contact opgenomen met Revolut, via de in-app support. Contact verliep prima, maar de support kon mij niet vertellen van welke bank/IBAN de overschrijving was die wel was doorgekomen. Die info hebben ze niet werd gemeld. Ik werd gevraagd om bij de verzendende bank een confirmation of settlement te vragen en daarna weer contact op te nemen.
Nu dus maar vraag gesteld richting ASN en N26.

Het is dus nog niet duidelijk waar het precies mis gaat, sowieso vind ik het wel een nadeel dat Revolut niet de IBAN laat zien bij de transactie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• U123456
Als je het EUR IBAN-nummer serieus zou willen gebruiken voor inkomende bedragen, dan lijkt mij dit toch duidelijk een dealbreaker. Maar goed, dan maar topup by card blijven gebruiken vanaf N26 (debit Mastercard).

Zou het rekeningnummer ook niet zichtbaar zijn bij het GBP current account?
Wie zonder extra omwisselkosten zijn UK salaris wil ontvangen en rekeningen in de UK wil kunnen betalen kan bij Revolut namelijk ook een eigen GBP current account openen in de app.

[Voor 112% gewijzigd door U123456 op 24-07-2017 07:30]

• Brent
Wally2002 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 18:52:

M.b.t. de nieuwe IBAN heb ik vorig weekend (zaterdag) twee test-overschrijvingen van 0,01 euro gedaan, vanaf N26 en ASN. Beide overschrijvingen heb ik met dezelfde omschrijving gedaan. Beide zijn volgens deze banken verwerkt en staan als 'afgeschreven' te boek.

Maandag tegen 10u op de nieuwe IBAN van Revolut echter maar 1 bijschrijving ontvangen.
Dit is niet zo vreemd: de wet schrijft voor dat een overschrijving in de SEPA-zone binnen 24u op werkdagen overgemaakt moet zijn. En dan interpreteren sommige banken ook nog dat een opdracht een aparte invoer en effectueringsmoment kunnen hebben (heb een bank gehad waar je altijd opdrachten voor 11u de volgende ochtend kon inplannen, of spoed). In NL is dat niet zo heel gebruikelijk (bij mijn weten is alleen Knab van vrijdag 23:59 tot maandag 0:01 buiten bedrijf, dus zaterdag invoeren is maandag uitvoeren en dan dinsdag op de andere rekening erbij). Zulke 'fratsen' die de rand van de wet opzoeken (levert weer een (halve) dag rente op!) zie je wel vaker hoor.

Als het er morgen nog niet bij is, zijn ze pas in overtreding. En toko's als Revolut verdienen hun geld natuurlijk door de kantjes eraf te lopen, maar dat lijkt mij ook duidelijk.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:03
Brent schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:05:
[...]

Dit is niet zo vreemd: de wet schrijft voor dat een overschrijving in de SEPA-zone binnen 24u op werkdagen overgemaakt moet zijn. En dan interpreteren sommige banken ook nog dat een opdracht een aparte invoer en effectueringsmoment kunnen hebben (heb een bank gehad waar je altijd opdrachten voor 11u de volgende ochtend kon inplannen, of spoed). In NL is dat niet zo heel gebruikelijk (bij mijn weten is alleen Knab van vrijdag 23:59 tot maandag 0:01 buiten bedrijf, dus zaterdag invoeren is maandag uitvoeren en dan dinsdag op de andere rekening erbij). Zulke 'fratsen' die de rand van de wet opzoeken (levert weer een (halve) dag rente op!) zie je wel vaker hoor.

Als het er morgen nog niet bij is, zijn ze pas in overtreding. En toko's als Revolut verdienen hun geld natuurlijk door de kantjes eraf te lopen, maar dat lijkt mij ook duidelijk.
Tegenwoordig is een halve dag extra rente negatief en kost het de banken dus geld. Vandaar dat er dus sinds kort ook pas actie is ondernomen om het geld sneller te gaan overboeken tussen andere banken.

• Brent
SgtElPotato schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:11:
[...]

Tegenwoordig is een halve dag extra rente negatief en kost het de banken dus geld. Vandaar dat er dus sinds kort ook pas actie is ondernomen om het geld sneller te gaan overboeken tussen andere banken.
Nouja, rente is het verkeerde woord: consumentenbanken verdienen (doorgaans) geld door jouw geld te beleggen, waar ze meer dan de ECB rente mee vangen. Elke seconde telt dus ;)

Topicstarter
MichielFRL schreef op zondag 23 juli 2017 @ 07:10:
[...]

Ook niet via de webbrowser?
Dan krijg je als het goed is de mogelijkheid om de BIC in te voeren.
Word gewoon teruggestort

• MichielFRL
Zojuist om 14:25 geprobeerd. Overboeking via de Knab app naar Revolut IBAN wil niet, via de browser wel.
Ben benieuwd of het vandaag nog bijgeschreven wordt of dat het teruggestort wordt zoals jij aangeeft.

• Brent
MichielFRL schreef op maandag 24 juli 2017 @ 14:29:
[...]

Zojuist om 14:25 geprobeerd. Overboeking via de Knab app naar Revolut IBAN wil niet, via de browser wel.
Ben benieuwd of het vandaag nog bijgeschreven wordt of dat het teruggestort wordt zoals jij aangeeft.
Bij knab duurt het altijd 24u. Morgen dus pas.

Topicstarter
Brent schreef op maandag 24 juli 2017 @ 14:38:
[...]

Vanmorgen geld overgeboekt is rind 14:00 teruggestort

• Brent
Hmm, dan gaat dat een stuk sneller, had een half jaar geleden ook zulk BIC gedoe met een euro-rekening in Polen, en dat duurde altijd een dag.

• MichielFRL
Brent schreef op maandag 24 juli 2017 @ 14:38:
[...]

Geld wat ik overgeboekt had is alweer bijgeschreven op de Knab bankrekening met de melding “Onuitvoerbare overschrijving”.

Slecht van Knab!!

• dicksterk
Misschien dan even allebei klagen bij knab, 2 klachten binnen korte tijd worden misschein serieuzer genomen dan 1.

• Wally2002
@Brent De twee overboekingen had ik het weekend ervoor (dus za 15 juli) gedaan, dat 1 van de 2 er maandag de 17e opstaat is dan binnen de SEPA afspraken. Blijft alleen nog het mysterie waar de andere overboeking is gebleven.

N26 is erg snel met reageren en heeft n.a.v. mijn vraag gisteren, vanochtend al de transactie-ID bevestigd.

Topicstarter
Probleem is om nu te klagen is beetje onnodig.

Heb van het forum van Revolut begrepen, dat er GB IBANS aan komen omdat de LT niet overeenkwamen met de BIC

• U123456
Anoniem: 886251 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 23:32:Heb van het forum van Revolut begrepen, dat er GB IBANS aan komen omdat de LT niet overeenkwamen met de BIC
Er komen wel GB IBAN, maar alleen in GBP. Link: https://community.revolut...new-euro-iban-bic/9297/56

Even twee ervaringen de andere richting op:
- Maandagavond overboeking Revolut naar een bankrekening gedaan, was dinsdagochtend rond 10 uur bij ING binnen met de Litouwse IBAN als nummer.
- Het lijkt erop dat het over te boeken bedrag minimaal 2.00 EUR moet zijn om geaccepteerd te worden in de Revolut App. Een kleiner bedrag? Lukt gewoon niet. Raar voor een 'bankrekening' ....
Link: https://community.revolut...bic-swift-numbers/4372/58

[Voor 68% gewijzigd door U123456 op 25-07-2017 12:01]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MichielFRL
Anoniem: 886251 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 23:32:
Probleem is om nu te klagen is beetje onnodig.

Heb van het forum van Revolut begrepen, dat er GB IBANS aan komen omdat de LT niet overeenkwamen met de BIC
Er zijn wat trage banken waar het nog niet werkt. Niks aan de hand, met een paar week bestaat het IBAN/BIC herkenningsprobleem niet meer.

• Brent
Knab deed er maanden over om een BIC wijziging uit Polen door te krijgen. Het kan mee of tegen zitten ;)

Topicstarter
Brent schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:29:
Knab deed er maanden over om een BIC wijziging uit Polen door te krijgen. Het kan mee of tegen zitten ;)
En ik was nog zo blij dat ik bij Knab ben gaan bankieren nu krijg ik me twijfels enigszins

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FlapJacks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-12-2022
Kan iemand mij vertellen waarom ik voor Revolut zou moeten gaan en waarom niet voor N26 (of andersom)? N26 is toch ook een debit mastercard? Thanks alvast!

Oops, I did it again.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:44

jvhaarst

Concordia res parvae crescunt

Revolut is met name interessant als je in andere valuta dan Euro's wil betalen, dat scheelt zo een paar procent ten opzichte van gewone banken, en ik geloof iets van een procent ten opzichte van N26 (door de week). In het weekend is N26 dan weer interessanter, schijnt.

Als je alleen in de Eurozone op vakantie gaat, en ook online niks buiten de Eurozone koopt, dan heb je er inderdaad weinig aan.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• saharoen
  • Laatst online: 21-03 14:10
Ik heb beide en ik heb n26 gebruikt om revolut gratis geld op te zetten 😀. In Amerika wel lekker geen koersopslag bij betaling.

• FlapJacks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-12-2022
@saharoen @jvhaarst Thanks voor jullie reactie! Hier gebruik ik momenteel creditcard voor beide, zowel binnen als buiten Europa. We hebben ons afgelopen maand weer scheel betaald aan transactiekosten en koersopslag aan ICS :(

Weten jullie hoe het zit met auto's huren etc, wordt dat op deze kaarten geaccepteerd?

Oops, I did it again.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Wally2002
Frugalicious schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:19:
Kan iemand mij vertellen waarom ik voor Revolut zou moeten gaan en waarom niet voor N26 (of andersom)? N26 is toch ook een debit mastercard? Thanks alvast!
De belangrijkste verschillen zijn:
- Banklicentie: N26 heeft een Duitse banklicentie, dit biedt dezelfde bescherming als je NL bank (depositogarantiestelsel 100.000 euro). Revolut heeft alleen een 'e-money' licence in GB en is afhankelijk van derde partijen. Ze claimen wel dat je geld op aparte rekeningen staat.
- Revolut wil wanneer je per jaar boven een bepaalde top-up limiet uitkomt aanvullende documentatie zien (ivm witwassen).
- Geld erop zetten kan bij Revolut ook via creditcard (1% fee).
- Revolut kun je geld aanhouden in de volgende valuta: USD, GBP, EUR, PLN, CHF, DKK, NOK, SEK, RON, SGD, HKD, AUD, NZD, TRY, ILS en ZAR. Dat geeft je mogelijkheden om te anticiperen op koerswisselingen. N26 is uitsluitend euro-rekening.
- Wisselkoersen: Revolut = mid market rate, N26 = Mastercard rate. Mid market rate is vaak fractie goedkoper. Echter in het weekend hanteert Revolut een opslag van 0,5-1,5%. En boven 6.000 eur/maand komt er 0,5% bovenop.
- Revolut werkt alleen via App, bij N26 kun je ook via browser.
- In de Revolut-app zie je geen IBAN vermeld bij de transacties.
- fysieke kaart: bij N26 vooralsnog gratis. Revolut volgens mij nu tegen kleine vergoeding.
- Geld uit de muur (ATM): in EUR 5x gratis/maand bij N26, daarna 2 eur per keer. Vreemde valuta altijd 1,7% fee. Revolut: 200 euro of equivalent per maand gratis, daarna 2% fee.
- N26: voor NL gebruikers ook Maestro kaart gratis beschikbaar mits 100 euro op rekening staat (gezien acceptatie van Mastercard in NL)

Belangrijkste voordeel van Revolut is wat mij betreft de mogelijkheid om meerdere valuta aan te houden, de iets gunstiger mid-market rate door de weeks en gratis ATM opname tot 200 eur/maand ook vreemde valuta.
Voor gebruik als volwaardige bankrekening vind ik N26 er beter uit springen.

Edit: autoverhuurbedrijven nemen volgens mij nooit genoegen met een Debit Mastercard en willen een echte creditcard zien. Zelf geen ervaring mee maar in het creditcard draadje hier op GoT komt dat meerdere malen voorbij.

[Voor 5% gewijzigd door Wally2002 op 26-07-2017 07:39]

• Jelmylicious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-03 13:04
Ik heb zojuist met de ASN bank gebeld, nadat mijn testoverboeking niet aankwam. Zij vertelden mij dat ze nog niet om kunnen gaan met een LT IBAN, waar een GB BIC aan hangt. Ze zijn er mee bezig, maar konden nog geen tijdslijn geven wanneer het werkende zal zijn.

• U123456
Wally2002 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 07:38:
Edit: autoverhuurbedrijven nemen volgens mij nooit genoegen met een Debit Mastercard en willen een echte creditcard zien.
Onlangs op Bonaire gelukt met Revolut. Wel bij (online) boeking de huursom met Full Coverage vooruitbetaald. Maar dat zou daar met een "gewone" creditcard ook het geval zijn geweest.
Moet ik over een creditcard beschikken om bij jullie een auto te kunnen huren? Ja, een Visa of Mastercard. Indien u ons Full Coverage Plan afsluit heeft u een eigen risico van $0,00 en heeft u geen creditcard nodig.
Bron: https://www.foxbonairecarrental.com/nl/FAQ/#Topic1

Op veel Middellandse Zee bestemmingen schijnt het ook bij Sunny Cars te kunnen (zelf geen ervaring mee):
- https://www.sunnycars.nl/...-huren-zonder-creditcard/

[Voor 33% gewijzigd door U123456 op 27-07-2017 16:58]

• Wally2002
Jelmylicious schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:11:
Ik heb zojuist met de ASN bank gebeld, nadat mijn testoverboeking niet aankwam. Zij vertelden mij dat ze nog niet om kunnen gaan met een LT IBAN, waar een GB BIC aan hangt. Ze zijn er mee bezig, maar konden nog geen tijdslijn geven wanneer het werkende zal zijn.
Vreemd, bij mij is een overschrijving van ASN naar Revolut wel verwerkt (via app van ASN ingevoerd) en door de klantenservice ASN bevestigd dat als hij als afschrijving zichtbaar is hij correct verwerkt zou zijn.

Is jouw transactie doorgegaan bij ASN en zichtbaar als afschrijving?

Overigens kom ik bij de support van Revolut niet veel verder wat betreft de twee overschrijvingen waarbij er maar 1 aangekomen is, omdat zij de ontvangen transacties zelf niet kunnen checken maar moeten navragen bij de Bank of Lithuania.

Gezien jouw bericht en andere ervaringen vermoed ik nu dat ASN degene is die niet goed is doorgekomen, en N26 wel. Het zijn testoverboekingen van 0,01 euro dus het gaat op zich nergens over maar het gaat om het principe.

• MichielFRL
Wally2002 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 18:59:
[...]

Overigens kom ik bij de support van Revolut niet veel verder wat betreft de twee overschrijvingen waarbij er maar 1 aangekomen is, omdat zij de ontvangen transacties zelf niet kunnen checken maar moeten navragen bij de Bank of Lithuania.

Gezien jouw bericht en andere ervaringen vermoed ik nu dat ASN degene is die niet goed is doorgekomen, en N26 wel. Het zijn testoverboekingen van 0,01 euro dus het gaat op zich nergens over maar het gaat om het principe.
Even een omschrijving erbij zetten ;)

• Wally2002
MichielFRL schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 19:12:
[...]

Even een omschrijving erbij zetten ;)
gedaan, maar beide dezelfde omschrijving ... ;)

• U123456
Hier nog wat leesvoer over de plannen van Revolut met Litouwen:
Bank of Lithuania, the country’s central bank and regulator, has signed a memorandum of understanding with UK-based payments and fintech start-up Revolut.

Revolut intends to set up a financial institution in Lithuania and obtain a banking licence. Bank of Lithuania will provide Revolut with access to its managed payment systems enabling cross-border payments in euro.
Bron: http://www.bankingtech.co...olut-team-up-for-payments
The central bank of Lithuania, Lietuvos bankas, has made an unprecedented promise to FinTech companies by announcing it will provide preliminary answers to financial institution licence enquiries within one week, the fastest turnaround in the EU.

The programme will apply to companies that are already licensed in another EU country and want to move their place of residence to Lithuania. Full authorisation will be issued in two to six months later (depending on the type of licence).
Bron: http://www.investlithuani...untry-code-iban-accounts/

• Wally2002
Wally2002 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 18:59:
[...]

Vreemd, bij mij is een overschrijving van ASN naar Revolut wel verwerkt (via app van ASN ingevoerd) en door de klantenservice ASN bevestigd dat als hij als afschrijving zichtbaar is hij correct verwerkt zou zijn.

Is jouw transactie doorgegaan bij ASN en zichtbaar als afschrijving?

In vervolg op bovenstaande:
Gisterenochtend nog even contact gehad met Revolut. Men kon nu wel bevestigen dat de N26-overschrijving binnen is gekomen, en ASN niet. Dit keer een andere supportmedewerker die blijkbaar wel deskundig genoeg was om dit te achterhalen.

Ze zouden de ASN-overschrijving gaan uitzoeken en erop terug komen, nog geen antwoord gehad.
Ook nog een mailtje naar ASN gestuurd om nogmaals te checken, nog geen antwoord gehad.

Mijn vermoeden dat het dus ASN is waar het fout gaat bleek gisterenavond bevestigd te worden: de oorspronkelijke overboeking vanaf ASN op 15 juli werd weer retour bijgeschreven.

Conclusie: overschrijvingen vanaf ASN via de app van ASN lijken verwerkt te worden, maar komen (vooralsnog) terug en nooit aan bij Revolut.
Overschrijvingen vanaf N26 gaan prima zoals in dit topic ook door anderen wordt bevestigd.
Verder is het handig om te beseffen dat de Revolut-app geen IBAN nr's bij de bijschrijvingen laat zien. Zorg dus dat je zonodig via het omschrijvingveld een uniek kenmerk meegeeft.
Tenslotte is het goed om te beseffen dat de IBAN nr's van Revolut bij de Bank of Lithuania horen, en men bij eventuele vragen dus daarmee moet kortsluiten.
Dit veranderd wellicht als Revolut een eigen bankvergunning krijgt van Bank of Lithuania.

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Zojuist ook Revolut aangemaakt voor de vele buitenlandse reizen die gaan volgen. Vanaf de Rabobank lukt het overmaken niet, maar vanaf mijn (gratis) bunq-rekening wel. Is er in ieder geval 1 reden om die gratis rekening open te houden. Ik had geen zin om hiervoor ook nog een andere (buitenlandse) rekening te openen.

Wel een beetje omslachtig, maar het geld stond er binnen een paar uur op vanaf bunq. Waarschijnlijk omdat ik het op de late ochtend overmaakte.

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:07
Leuke ervaring met revolut. Had een virtuele card aangemaakt, geld erop gezet en Airbnb ermee betaald. Na nog een keer willen te betalen werd mijn account geblokkeerd met nog 175 euro op de rekening. Enige optie om te contacteren was de chat functie, waar het zo druk was dat ik 22 uur later antwoord kreeg.
Ondertussen is de goedkope appartement natuurlijk al door iemand anders gereserveerd...

Stel dat dit mijn primaire rekening zou zijn zeg... Ik heb mijn geld direct van de rekening gehaald. Dan maar wachten op de n26 passen.

• alwaysleft
TereZz schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:14:
Leuke ervaring met revolut. Had een virtuele card aangemaakt, geld erop gezet en Airbnb ermee betaald. Na nog een keer willen te betalen werd mijn account geblokkeerd met nog 175 euro op de rekening. Enige optie om te contacteren was de chat functie, waar het zo druk was dat ik 22 uur later antwoord kreeg.
Ondertussen is de goedkope appartement natuurlijk al door iemand anders gereserveerd...

Stel dat dit mijn primaire rekening zou zijn zeg... Ik heb mijn geld direct van de rekening gehaald. Dan maar wachten op de n26 passen.
Dan heeft N26 het toch beter voor mekaar :P Bizar.

• TereZz
  • Laatst online: 16:07
Ja.. Alleen jammer dat ze de mastercardgegevens niet tonen in de app, in ieder geval als je je kaart nog niet geactiveerd hebt. Anders had ik Revolut helemaal niet nodig gehad.

• alwaysleft
TereZz schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:29:
Ja.. Alleen jammer dat ze de mastercardgegevens niet tonen in de app, in ieder geval als je je kaart nog niet geactiveerd hebt. Anders had ik Revolut helemaal niet nodig gehad.
Ben inmiddels ook al een week aan het wachten op mijn N26 kaart. Duurt lang ;)

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-03 08:33
MichielFRL schreef op maandag 24 juli 2017 @ 17:02:
[...]

Geld wat ik overgeboekt had is alweer bijgeschreven op de Knab bankrekening met de melding “Onuitvoerbare overschrijving”.

Slecht van Knab!!
Vanaf mijn Raborekening ook. Meer mensen met een rabo rekening proberen over te boeken?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• alwaysleft
icecreamfarmer schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 14:38:
[...]

Vanaf mijn Raborekening ook. Meer mensen met een rabo rekening proberen over te boeken?
Mijn vriendin geprobeerd, lukt ook niet.

N26 is dus gewoon betere keuze.

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

Pixelmagic

Ubergeek

Heeft er iemand succesvol vanaf abn amro geld op revolut iban gezet ? Heb dinsdag naar twee kaarten een klein bedrag overgemaakt maar nog niets te zien op de app. Zijn geen nieuwe kaarten.

PVoutput van mijn 4950Wp

• MegaCookie
  • Niet online
Pixelmagic schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 20:39:
Heeft er iemand succesvol vanaf abn amro geld op revolut iban gezet ? Heb dinsdag naar twee kaarten een klein bedrag overgemaakt maar nog niets te zien op de app. Zijn geen nieuwe kaarten.
Nee ik heb precies hetzelfde probleem, contact gehad met de support van Revolut maar die kan niks vinden van de Litouwse bank.
Ze vragen om een SEPA confirmation settlement, geen idee wat daar de Nederlandse term voor is. Morgen maar eens de abn bellen of ze iets kunnen doen om zo'n bevestiging te krijgen. Ik ben wel helemaal klaar met Revolut na dit debacle.

Edit: ik denk dat het geld de ABN nooit heeft verlaten, gezien de vorige berichten. Als dat klopt, dan vind ik het ook stom dat de ABN dit niet duidelijk aangeeft.

[Voor 11% gewijzigd door MegaCookie op 10-08-2017 22:35]

• Wally2002
ASN Bank heeft er bij mij ook 7 dagen over gedaan voordat de transactie teruggestort werd ivm 'onbekende IBAN'.

Het probleem lijkt niet zo zeer bij Revolut te zitten, maar bij een aantal NL banken die een overschrijvingsopdracht gewoon verwerken, maar de boel niet updaten waardoor ze de IBAN/BIC niet (her)kennen.

Wat hier mogelijkerwijs niet meehelpt is een Litouwse IBAN maar een BIC die GB aangeeft.

• alwaysleft
Dus als ik alles op een rijtje zet werkt alleen Bunq en N26 overboeken naar Revolut iban. Dat is weinig kans van slagen dus!

• Pixelmagic
  • Nu online

Pixelmagic

Ubergeek

Vaag, zojuist een sms van Revolout dat je een andere manier van topup moet gebruiken (had dat in de support chat gemeld dat het mij niet duidelijk dat het vervangen was, leek mij meer op extra manier van topup).

Kijk net voor de 2e keer vandaag en zie dat er op 1 rekening het geld binnen is, gestort met abn amro dus. Op de 2e rekening nog niet maar dat is ook een dag later overgemaakt.

Ook het bedrag dat via de oude manier deze week overgemaakt is staat er nu bij. Vertrouwen begint weer een beetje terug te komen, nog maar eens een paar keer testen, was toch wel handig in de usa, een extra kaartje voor broodjes enzo

PVoutput van mijn 4950Wp

• MegaCookie
  • Niet online
Net gebeld, en er schijnen vele problemen met het overboeken van geld van ABN naar Revolut te zijn (no shit :P) .
De ABN zegt dat het echt bij Revolut ligt en het maximaal 10 werkdagen kan duren voor dat het geld daadwerkelijk binnnekomt bij Revolut.

• alwaysleft
MegaCookie schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:02:
Net gebeld, en er schijnen vele problemen met het overboeken van geld van ABN naar Revolut te zijn (no shit :P) .
De ABN zegt dat het echt bij Revolut ligt en het maximaal 10 werkdagen kan duren voor dat het geld daadwerkelijk binnnekomt bij Revolut.
10 dagen, Wauw :P

• Pixelmagic
  • Nu online

Pixelmagic

Ubergeek

Praktisch bij mij vanaf abn dus 3 dagen, 8e overgemaakt en 11e op revolut.

PVoutput van mijn 4950Wp

• MegaCookie
  • Niet online
Pixelmagic schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:32:
[...]

Praktisch bij mij vanaf abn dus 3 dagen, 8e overgemaakt en 11e op revolut.
Ik wacht nog steeds op mijn geld dat ik op 2 augustus is overgemaakt. )':
Even afwachten tot woensdag dan

• saharoen
  • Laatst online: 21-03 14:10
Ik heb van bunq naar revoltut overgemaakt volgende dag erop.

Anoniem: 956785

Begreep van de customer service van Revolut dat de nieuwe IBAN nummers uit Litouwen met een GB bic code inderdaad nog niet door alle NL banken (o.a. Rabo, ABN, Knab) geaccepteerd worden en als ongeldig worden gezien.

Stortingen van deze banken zullen na X aantal dagen worden teruggestuurd naar de bankrekening waar het vandaan komt.

Een storting van bijvoorbeeld ING of Bunq naar Revolut kan echter weer wel dus wie nu precies aan het falen is (de NL banken of Revolut) weet ik niet.

Wel heb ik vernomen dat Revolut bezig is om op korte termijn nieuwe IBAN nummers uit te geven met het format GBXXREVO0123456789 en de bijbehorende GB bic code. Stortingen van ING, Rabo, ABN etc worden wel gewoon geaccepteerd en binnen 24 uur bijgeschreven op de Revolut rekening.

Op dit moment kan je de Revolut rekening opwaarderen 'op de oude manier', dwz door middel van een bank transfer naar de Lloyds EUR bankrekening van Revolut. Het is dan wel belangrijk dat je de correcte betaalomschrijving vermeld.

Deze gegevens kan je opvragen in de chat van Revolut.

• alwaysleft
Kan je met de gratis virtuele Mastercard ook bij de Wehkamp's en Bol.com van deze wereld bestellen of niet? Dus gewoon internetshoppen.

Zo ja, ga ik ook eens Revolut uitproberen.

[Voor 8% gewijzigd door alwaysleft op 11-08-2017 19:48]

• MegaCookie
  • Niet online
alwaysleft schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:45:
Kan je met de gratis virtuele Mastercard ook bij de Wehkamp's en Bol.com van deze wereld bestellen of niet? Dus gewoon internetshoppen.

Kan prima, je kan het ook nog eens aan Paypal koppelen (moet je alleen de koersconversie van Paypal uitzetten). Je kunt praktisch overal betalen.

• alwaysleft
MegaCookie schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:54:
[...]

Kan prima, je kan het ook nog eens aan Paypal koppelen (moet je alleen de koersconversie van Paypal uitzetten). Je kunt praktisch overal betalen.
Aw super, en hoe zet je dat uit bij Paypal?

• Pixelmagic
  • Nu online

Pixelmagic

Ubergeek

alwaysleft schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:45:

Waarom zou je dat willen ipv bv via ideal te betalen ? Je moet op revolut toch eerst geld er op zetten ?

PVoutput van mijn 4950Wp

• MegaCookie
  • Niet online
alwaysleft schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:58:
[...]

Aw super, en hoe zet je dat uit bij Paypal?
Dit zet je hier uit: https://www.paypal.com/us...ile-merchant-pull-funding
Pixelmagic schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:18:
[...]

Waarom zou je dat willen ipv bv via ideal te betalen ? Je moet op revolut toch eerst geld er op zetten ?
Tja voor Nederlandse webshops is het inderdaad niet erg handig, maar voor internationale webshops die alleen credit cards accepteren werkt het prima (als je geduld hebt)

• Wally2002
Wat betreft de overboekingsperikelen naar de Litouwse IBAN zouden volgens de Duitse Nationale Bank (zie dit artikel) alle relevante systemen inmiddels de juiste informatie hebben. Oftewel de BIC wordt correct geassocieerd met LT IBANs en betalingen zouden zonder problemen gerouteerd moeten worden.
Eventuele problemen zouden dus aan de kant van de verzendende bank moeten zitten.

Terugkijkend op de introductie van IBAN nummers voor Euro-betalingen kan denk ik wel gesteld worden dat dit erg haastig is uitgerold door Revolut, er zijn in de online community van Revolut veel klachten over niet ontvangen betalingen. Dit heeft vervolgens ook weer veel werk voor de support opgeleverd wat het er ook niet beter op heeft gemaakt.

Ook zou volgens berichten in het forum op Revolut.com er gewerkt worden aan UK IBAN nummers. Ik vermoed dat dit verband houdt met een eigen banklicentie waar ze mee bezig zijn. Het zou me niets verbazen als op termijn de LT IBAN's worden ingewisseld voor een GB IBAN van Revolut zelf.

• alwaysleft
Pixelmagic schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:18:
[...]

Dat je 1 aparte app en rekening hebt voor je online aankopen in 1 overzicht. Best handig ;)

• MichielFRL
Wally2002 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 21:48:
Terugkijkend op de introductie van IBAN nummers voor Euro-betalingen kan denk ik wel gesteld worden dat dit erg haastig is uitgerold door Revolut
De oorzaak ligt echt bij de verzendende banken, die zijn traag met updaten.
Bij de overgang van Number26 naar N26 ging het precies zo.
Prutswerk van de oude banken!

• Pixelmagic
  • Nu online

Pixelmagic

Ubergeek

MichielFRL schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 07:18:
[...]

De oorzaak ligt echt bij de verzendende banken, die zijn traag met updaten.
Bij de overgang van Number26 naar N26 ging het precies zo.
Prutswerk van de oude banken!
Dat zal wel een bewuste actie zijn om nieuwkomers te frustreren. Ze vinden het niet zo leuk hun riante monopolie positie kwijt te raken aan een paar geeks met snelle acties >:)

PVoutput van mijn 4950Wp

• alwaysleft
Pixelmagic schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 09:55:
[...]

Dat zal wel een bewuste actie zijn om nieuwkomers te frustreren. Ze vinden het niet zo leuk hun riante monopolie positie kwijt te raken aan een paar geeks met snelle acties >:)
_/-\o_

• oohh
  • Laatst online: 15:30
Wel een aardig plaatje over het bestedingspatroon van de gemiddelde Revolut klant:

Schijnbaar gebruiken veel mensen uit het Verenigd Koninkrijk hun Revolut pas ter vervanging van hun oude bank (of gebruiken het er naast). En ook nog eens veel Londenaren.

• Pixelmagic
  • Nu online

Pixelmagic

Ubergeek

Pixelmagic schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:46:
Vaag, zojuist een sms van Revolout dat je een andere manier van topup moet gebruiken (had dat in de support chat gemeld dat het mij niet duidelijk dat het vervangen was, leek mij meer op extra manier van topup).

Kijk net voor de 2e keer vandaag en zie dat er op 1 rekening het geld binnen is, gestort met abn amro dus. Op de 2e rekening nog niet maar dat is ook een dag later overgemaakt.

Ook het bedrag dat via de oude manier deze week overgemaakt is staat er nu bij. Vertrouwen begint weer een beetje terug te komen, nog maar eens een paar keer testen, was toch wel handig in de usa, een extra kaartje voor broodjes enzo
Ter info, ook het bedrag naar het tweede revolut account is vandaag binnen, ook vanaf abn amro rekening gestort. Daar lijk het dus te werken nu, maar nog niet razendsnel.

PVoutput van mijn 4950Wp

Anoniem: 567735

oohh schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:33:
Schijnbaar gebruiken veel mensen uit het Verenigd Koninkrijk hun Revolut pas ter vervanging van hun oude bank (of gebruiken het er naast). En ook nog eens veel Londenaren.
Dat vind ik wel een hele snelle conclusie.

Zo gebruik ik mijn Revolut alleen maar als ik buiten het Euro-gebied ben, dat zal voor meer weldenkende mensen gelden (punten binnenharken als je geen koersopslag hoeft te betalen), en als ik buiten het Euro-gebied ben, dan geef ik vooral geld uit in het VK.

Als dat nu eens voor meer gebruikers van Revolut geldt, dan krijg je een oververtegenwoordiging van het VK in de totale uitgaven. Over de herkomst van die gebruikers heeft dat niet zo veel te zeggen, lijkt mij.

Overigens doet de kaart het ook in de VS en nu in Zuid-Afrika heel prima. In het weekend de N26 erbij, en dan door de week weer met de Revolut aan de slag :)

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:35
oohh schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:33:
Wel een aardig plaatje over het bestedingspatroon van de gemiddelde Revolut klant:
[afbeelding]
Toen ik dat zag kreeg ik eerder wat kriebels in mijn buik. Wie weet wat ze nog meer bijhouden. Afijn, aluhoedje gaat weer af.. Voor nu ben ik fan van Revolut. :)

• Pixelmagic
  • Nu online

Pixelmagic

Ubergeek

Danny.G schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 00:07:
[...]

Toen ik dat zag kreeg ik eerder wat kriebels in mijn buik. Wie weet wat ze nog meer bijhouden. Afijn, aluhoedje gaat weer af.. Voor nu ben ik fan van Revolut. :)
Toch niet de illusie dat ICS cards dit niet doet ? Enige verschil dat ze het niet met ons delen...

PVoutput van mijn 4950Wp

Pagina: 1 2 3 ... 24 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee