De belangrijkste verschillen zijn:
- Banklicentie: N26 heeft een Duitse banklicentie, dit biedt dezelfde bescherming als je NL bank (depositogarantiestelsel 100.000 euro). Revolut heeft alleen een 'e-money' licence in GB en is afhankelijk van derde partijen. Ze claimen wel dat je geld op aparte rekeningen staat.
- Revolut wil wanneer je per jaar boven een bepaalde top-up limiet uitkomt aanvullende documentatie zien (ivm witwassen).
- Geld erop zetten kan bij Revolut ook via creditcard (1% fee).
- Revolut kun je geld aanhouden in de volgende valuta: USD, GBP, EUR, PLN, CHF, DKK, NOK, SEK, RON, SGD, HKD, AUD, NZD, TRY, ILS en ZAR. Dat geeft je mogelijkheden om te anticiperen op koerswisselingen. N26 is uitsluitend euro-rekening.
- Wisselkoersen: Revolut = mid market rate, N26 = Mastercard rate. Mid market rate is vaak fractie goedkoper. Echter in het weekend hanteert Revolut een opslag van 0,5-1,5%. En boven 6.000 eur/maand komt er 0,5% bovenop.
- Revolut werkt alleen via App, bij N26 kun je ook via browser.
- In de Revolut-app zie je geen IBAN vermeld bij de transacties.
- fysieke kaart: bij N26 vooralsnog gratis. Revolut volgens mij nu tegen kleine vergoeding.
- Geld uit de muur (ATM): in EUR 5x gratis/maand bij N26, daarna 2 eur per keer. Vreemde valuta altijd 1,7% fee. Revolut: 200 euro of equivalent per maand gratis, daarna 2% fee.
- N26: voor NL gebruikers ook Maestro kaart gratis beschikbaar mits 100 euro op rekening staat (gezien acceptatie van Mastercard in NL)
Belangrijkste voordeel van Revolut is wat mij betreft de mogelijkheid om meerdere valuta aan te houden, de iets gunstiger mid-market rate door de weeks en gratis ATM opname tot 200 eur/maand ook vreemde valuta.
Voor gebruik als volwaardige bankrekening vind ik N26 er beter uit springen.
Edit: autoverhuurbedrijven nemen volgens mij nooit genoegen met een Debit Mastercard en willen een echte creditcard zien. Zelf geen ervaring mee maar in het creditcard draadje hier op GoT komt dat meerdere malen voorbij.
[Voor 5% gewijzigd door Wally2002 op 26-07-2017 07:39]