Discussie over & Ervaringen met Revolut bank

Pagina: 1 ... 54 55 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeEkIe
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 15:02
Danfoss schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 08:58:
Heeft iemand enig idee hoe snel Revolut een fysieke kaart stuurt? Gisteren een fysieke aangevraagd met express levering en de leverdatum staat in de app ineens op 16 augustus. Bij aanvraag stond uiterlijk 5 werkdagen en had ik eigenlijk uiterlijk woensdag verwacht en gehoopt op dinsdag. Dan heb ik hem eigenlijk ook nodig 8)

Kan je fysieke kaarten ook naar je vakantieadres in een ander land laten sturen?
Ik kan uit meerdere ervaringen zeggen dat de eerste verzendtijd bij mij (ettelijke keren) klopte. Je krijgt daarna weliswaar een veel latere datum voorgespiegeld, maar dat is vermoedelijk om te voorkomen dat mensen te snel de helpdesk gaat lastigvallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
the-body schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 11:39:
Vanochtend was opeens mijn Pro-rekening verdwenen uit mijn overzichten. Ik schrok me een ongeluk want hier staat heel veel geld op. Ingelogd op de website en daar stond hij ook niet meer. Direct contact met (de chatbot van) Revolut opgenomen. Bleek dat als ik onder het saldo op de knop "Rekeningen" druk hij daar wel staat. Maar dus niet als van links naar rechts door de rekeningen scroll. Advies was om de Pro-rekening als favoriet toe te voegen, wat ik apart vond want ik had geen enkele rekening als favoriet. Nadat ik hem aangeklikt via die andere knop verscheen de rekening weer.

Het blijkt ook dat de Pro-rekening nog helemaal niet toegankelijk is via de website. Oftewel, je hebt alleen en echt alleen je telefoon voor toegang tot je zakelijke rekening. Dit vind ik wel heel matig. Als je je telefoon kwijt bent of kapot is, wat dan?

Het bleek dus een glitch te zijn, maar dit wil ik absoluut niet voor mijn bankzaken, zeker zakelijk niet. Hebben meer mensen wel eens meegemaakt dat hun rekening opeens verdwenen was in de overzichten?
Ja, dit heb ik exact zo ook pas meegemaakt. Ik heb er een klacht over ingediend met de vraag waarom dit kan gebeuren en of ze dit willen voorkomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

RoRoNL schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 14:29:
[...]

Ja, dit heb ik exact zo ook pas meegemaakt. Ik heb er een klacht over ingediend met de vraag waarom dit kan gebeuren en of ze dit willen voorkomen.
Heel goed! Ik waardeer het als je een update hier geeft als je wat terughoort van Revolut 8)

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 13:55

nlboy

Alles kitz?

RobertMe schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 09:30:
[...]

Een reden zou kunnen zijn om geen big tech te gebruiken voor je betalingen. Toen mijn NL grootbank nog een eigen implementatie had vond ik het prima om te gebruiken. Nu het allemaal over is op Google Pay gebruik ik weer gewoon de bankpas. Google hoeft van mij niet te weten waar ik hoeveel betaal. (En Apple ook niet als ik dat zou hebben).

Zou een Revolut dus een eigen implementatie van mobiel betalen hebben zou ik die gebruiken. Nu dus niet. (Maar ik gebruik Revolut niet veel, dus een fysieke kaart is het mij ook niet waard).
Ik liep ook tegen dat probleem aan en ben daarom een topic gestart: Mobiel betalen (NFC) zonder Google Pay, welke bank?

Als tussenoplossing is er Curve Pay waarmee je met Revolut mobiel kunt betalen (NFC). Werkt uitstekend hier met beide passen van Revolut (privé en gezamenlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeEkIe
nlboy schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 06:55:
[...]
Ik liep ook tegen dat probleem aan en ben daarom een topic gestart: Mobiel betalen (NFC) zonder Google Pay, welke bank?

Als tussenoplossing is er Curve Pay waarmee je met Revolut mobiel kunt betalen (NFC). Werkt uitstekend hier met beide passen van Revolut (privé en gezamenlijk).
Is dat niet een beetje overbodig, gegeven dat binnen enkele jaren in heel Europa met Wero kan worden betaald, wat op de achtergrond simpelweg A2A betalingen is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:07
GeEkIe schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 10:42:
[...]

Is dat niet een beetje overbodig, gegeven dat binnen enkele jaren in heel Europa met Wero kan worden betaald, wat op de achtergrond simpelweg A2A betalingen is?
Als Wero er over enkele jaren is is het er nu dus niet. Dus als je nu een oplossing wilt hebben dan is het nu niet overbodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:51
Wero is trouwens al beschikbaar bij Revolut voor de Belgische gebruikers dus ik veronderstel dat NL wel heel snel zal volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeEkIe
Mantis schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 18:04:
Wero is trouwens al beschikbaar bij Revolut voor de Belgische gebruikers dus ik veronderstel dat NL wel heel snel zal volgen.
Klopt, maar die Wero is nog niet de Wero waarmee we bij een POS, zoals AH, met je telefoon kan betalen. Dat duurt nog ietsje langer.

De Wero die wij eerst krijgen is hetzelfde als iDEAL, maar dan (uiteindelijk) met een Europees bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Ik heb via Revolut enkele crypto gekocht. Nu heb je via Revolut die crypto niet in eigen bezit en Revolut heeft hun cryptodiensten volgens mij ondergebracht bij Fireblocks. Nu lees je regelmatig over cryptodiefstallen en hacks. Weet iemand hoe de garanties en de veiligheid bij Revolut zijn ingeregeld mocht er iets mis gaan met hun crypto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-09 01:07
Ik zit nog betrekkelijk kort bij revolut, en krijg dan regelmatig "super aanbieding" van automatisch sparen met "hoge" rente.
Maar die hoge rente is alleen bij US$.
Wat zijn dan de adders onder het gras? Onder andere koers wijziging neem ik aan, maar verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:42
jwbokx schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 13:40:
Ik zit nog betrekkelijk kort bij revolut, en krijg dan regelmatig "super aanbieding" van automatisch sparen met "hoge" rente.
Maar die hoge rente is alleen bij US$.
Wat zijn dan de adders onder het gras? Onder andere koers wijziging neem ik aan, maar verder?
Heb zo'n aanbieding nog nooit gehad, hoe ziet dat er precies uit?
Sparen in USD bij Revolut is in principe gewoon omwisselen en rente ontvangen.
Hun wisselkoers is ongeveer 0,3% nadeliger dan de middenkoers, dus dat valt nog wel mee.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

Ik zit ook sinds kort bij Revolut. Krijg dan niet per se een melding van die USD spaarrekening, maar had wel gezien dat je idd een spaarrekening kon openen in USD met een rente van 4,3%. Weet alleen niet meer hoe ik die terug kan vinden. Ben hem wel in de app tegengekomen :?
Had die USD spaarrekening met hogere rente bij bunq ook gehad.

Kan op zich verdienstelijk zijn als je ook nog verwacht dat de koers van de dollar weer wat omhoog gaat t.o.v. de EUR. Of niet natuurlijk, dat kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
Ik heb deze al een keer eerder gehad, maar nu dus weer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mdjKzoSotrQY61PezncTESVp1as=/x800/filters:strip_exif()/f/image/diiocnjJ0AlJApyhJbX6bl1M.png?f=fotoalbum_large

Ik heb nu pro, bij de andere is de rente hoger.
Maar is best verschil.
Krijg je dan ook nog te maken met transfer kosten of zo?
Kon het zo niet terug vinden.
Het beginnen is een grote knop en klaar, maar de kleine lettertjes...

Edit:
Bij mij in de app staan ze later in de inbox als ik links boven op mijn naam klik.

[ Voor 7% gewijzigd door jwbokx op 10-08-2025 21:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
@jwbokx: kijk eens naar de wisselkoers van het afgelopen jaar.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11:50
Bugje in de app (iOS) lijkt het; keek een paar dagen geleden in de app naar info over RevPoints. Ik heb het Standaard-plan, waarvoor het afronden van betalingen een vereiste is om RevPoints te ontvangen. Dat heb ik niet geactiveerd, maar ik spaar sindsdien wel deze punten bij kaartbetalingen. Nog even dubbelgecheckt, maar betalingen worden ook niet afgerond. Bugje lijkt het, hebben meer gebruikers dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
Ah ja...
Trump effect of zo...
Dus erg opletten wanneer je van EUR naar dollar gaat of terug.
Maar de rente gaat iedere dag, dan heb je dat niet in de hand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
jwbokx schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 21:11:
Ik heb deze al een keer eerder gehad, maar nu dus weer
[Afbeelding]

Ik heb nu pro, bij de andere is de rente hoger.
Maar is best verschil.
Krijg je dan ook nog te maken met transfer kosten of zo?
Kon het zo niet terug vinden.
Het beginnen is een grote knop en klaar, maar de kleine lettertjes...

Edit:
Bij mij in de app staan ze later in de inbox als ik links boven op mijn naam klik.
Aha, maar je kunt ook kiezen voor een ' flexibele ' rekening, dan gaat het geld in MMF's en is de rente wellicht nog wat hoger.
Alleen fluctueert de rente daarvan ook sneller en ziet de BD deze tegoeden als ' belegging '
Wel mooi dus dat Revolut nu ook een échte USD spaarrekening heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

Ik had de berichten in mijn inbox al verwijderd. Ik zie dat bericht van de USD rekening ook niet meer.
Maar als ik een nieuwe spaarrekening wil openen, zie ik alleen de euro optie.

Edit: ik moest nog op doorgaan klikken en nu zie ik hem wel.

[ Voor 15% gewijzigd door Nicap op 10-08-2025 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
Het leek best interessant om met 3% p/j met USD te sparen bij Revolut. Maar voor kleinere bedragen onder de 10.000 euro is dat het helaas niet door de wisselkoers die ze, uiteraard bij aan- en verkoop, rekenen. De wisselkoers die ze momenteel rekenen is. $1 - 0,8596. Wat neerkomt op 1% kosten bij het standaard-pakket.

Voor de rest zijn er geen andere kosten.

[ Voor 8% gewijzigd door RoRoNL op 11-08-2025 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
RoRoNL schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 10:48:
Het leek best interessant om met 3% p/j met USD te sparen bij Revolut. Maar voor kleinere bedragen onder de 10.000 euro is dat het helaas niet door de wisselkoers die ze, uiteraard bij aan- en verkoop, rekenen. De wisselkoers die ze momenteel rekenen is. $1 - 0,8596. Wat neerkomt op 1% kosten bij het standaard-pakket.

Afhankelijk van welk pakket je hebt ook, met Metal is het 3,75% en Ultra zelfs 4,25%
Ga je voor 10K+ neem je het beste ook Metal of hoger erbij.

Zelfde met de euro spaarrekening overigens; 2% voor Metal en 2,5% voor Ultra geloof ik.

[ Voor 6% gewijzigd door JohanNL op 11-08-2025 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
^^Dat wordt dan weer een hele rekensom als je met een bepaald bedrag (voorzichtig) wil sparen. Een ballans met maandelijkse pakketkosten, een hogere rentevergoeding, eventuele wisselkoersen en opnamekosten. Maar goed, dat is dan het spel als je wat meer rente wil ontvangen.

Momenteel staat mijn hoofdmoot spaargeld bij Trade Republic en dat is uiterst overzichtelijker omdat het gewoon in Europa blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

RoRoNL schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 10:48:

De dollar staat 10% lager dan in januari, dus met de 3% rente had je een rendement gehad van -8,5% op het omzetten van sparen naar dollars in het eerste halfjaar ;)

Sparen tegen 'normale rente' doen mensen meestal om risico te mijden, maar als je naar dollars gaat heb je natuurlijk het valuta risico erbij :)

[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 11-08-2025 12:21 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

Daarom wellicht een gokje waard om nu wel een dollar spaarrekening te openen. Heb er in elk geval eentje geopend met wat geld erop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrpmm
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:16
Nicap schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 12:21:
Daarom wellicht een gokje waard om nu wel een dollar spaarrekening te openen. Heb er in elk geval eentje geopend met wat geld erop.
Dat is een gok die ik niet zou durven nemen met Trump die nog minstens 3,5 jaar de plak gaat zwaaien en moord en brand schreeuwt om lagere interest rates te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Ik dacht dat de spaarrekening van Revolut helemaal geen echte spaarrekening maar meer een soort beleggingsrekening was?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
the-body schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 12:53:
Ik dacht dat de spaarrekening van Revolut helemaal geen echte spaarrekening maar meer een soort beleggingsrekening was?
Revolut bied al een tijd beide opties een. Een echte spaarrekening en een belegging in een geldmarktfonds. Daarbij uiteraard opletten dat de eerste als spaargeld wordt belast, en de tweede als "overige bezitting", en die tweede een veel hoger tarief fictief rendement heeft waardoor je er meer belasting over betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

the-body schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 12:53:
Volgens mij geen beleggingsrekening. Hij valt iig onder deposito garantie stelsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

RobertMe schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 13:01:
[...]

Revolut bied al een tijd beide opties een. Een echte spaarrekening en een belegging in een geldmarktfonds. Daarbij uiteraard opletten dat de eerste als spaargeld wordt belast, en de tweede als "overige bezitting", en die tweede een veel hoger tarief fictief rendement heeft waardoor je er meer belasting over betaalt.
Apart dat ik daar volgens mij nooit een mail over heb gehad. Begin dit jaar spamden ze mij regelmatig voor hun geldmarktfonds dat ze promootten als een spaarrekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:22
Ik kwam er gisteren achter dat je nu met het onbetaalde standaard plan ook Revpoints kunt sparen zonder dat je Spare change aan hoeft te zetten. Mooi meegenomen I guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaikoW
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:36

HaikoW

International man of mystery

Zojuist een uitnodiging gehad voor een Credit Card van Revolut:

Discover our new credit card

Hi Haiko,

Great news — you've been selected to enjoy early access to our new Standard credit card.

Apply for a credit limit up to R$ 40.000,00, complete a credit check¹ in minutes, and make the most of the flexible benefits below.

One card for all of your spending
Use your physical or virtual card for both debit (local) and credit (local and international) transactions.

Apply quickly, spend instantly
Tap the Apply now button below and, if approved, you can use a virtual card to start spending straight away.

Enjoy Visa benefits
Get access to travel insurance, auto-rental insurance, and Visa Concierge.² You can find a list of updated benefits available on the Visa Platinum website.

Tap the button above to complete your credit check and apply.¹

— Team Revolut

¹ The credit check will determine if you're eligible for credit and what limit you will have.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

the-body schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 17:00:
[...]

Apart dat ik daar volgens mij nooit een mail over heb gehad. Begin dit jaar spamden ze mij regelmatig voor hun geldmarktfonds dat ze promootten als een spaarrekening.
De uitleg staat wel ergens bij Raisin zie ik:
https://www.raisin.nl/kennisbank/geldmarktfondsen/

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JRR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 23:32

JRR

HaikoW schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:26:

Apply for a credit limit up to R$ 40.000,00, complete a credit check¹ in minutes, and make the most of the flexible benefits below.
Vreemd dat ze naar Nederlandse klanten mails gaan sturen met limieten van de kaart in Braziliaanse Real.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 23:33
HaikoW schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:26:

Discover our new credit card

Hi Haiko,

Great news — you've been selected to enjoy early access to our new Standard credit card.

One card for all of your spending
Use your physical or virtual card for both debit (local) and credit (local and international) transactions.

Apply quickly, spend instantly
Tap the Apply now button below and, if approved, you can use a virtual card to start spending straight away.

Enjoy Visa benefits
Get access to travel insurance, auto-rental insurance, and Visa Concierge.² You can find a list of updated benefits available on the Visa Platinum website.

Tap the button above to complete your credit check and apply.¹

— Team Revolut

¹ The credit check will determine if you're eligible for credit and what limit you will have.
En je weet zeker dat die van Revolut afkomstig is? En niet van scammers?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 10:12
Ik weet dat Revolut bezig is met het aanbieden van krediet in NL (creditcard en leningen) maar geen idee wanneer dit beschikbaar zal zijn en tegen welke prijzen en voorwaarden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
Ik heb ook een legitieme mail gehad van Revolut, zou een lening betreffen, (of dus misschien een CC) maar ook voor bedragen in Brazilië, heb een melding ingeschoten voor deze fout..

[ Voor 16% gewijzigd door RoRoNL op 19-08-2025 15:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:23

oscarwashere

"Very nice"

We hebben al eerder berichten met foutjes zoals deze gezien helaas. Inderdaad extra kwalijk als je zelf probeert waakzaam te zijn voor phising, maar dan de echte bank zelf ook twijfelachtige mails stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drag0nizer
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 20-08 18:29
Ik kom niet helemaal goed uit alle regeltjes en voorwaardes, maar misschien heeft iemand hier ervaring mee. Als ik naar Thailand ga dan rekent de ING extra kosten om cash op te nemen en te betalen. Dit is 1,4%.

Met Revolut lijkt het gratis, maar dan wel tot maar €200 daarna komt er 2% toeslag bij. (https://www.revolut.com/travel/thai-baht-card/) Toch hoor ik dat Revolut normaal geen kosten rekent. Is dat een ander soort rekening of begrijp ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Drag0nizer schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 16:10:
Ik kom niet helemaal goed uit alle regeltjes en voorwaardes, maar misschien heeft iemand hier ervaring mee. Als ik naar Thailand ga dan rekent de ING extra kosten om cash op te nemen en te betalen. Dit is 1,4%.

Met Revolut lijkt het gratis, maar dan wel tot maar €200 daarna komt er 2% toeslag bij. (https://www.revolut.com/travel/thai-baht-card/) Toch hoor ik dat Revolut normaal geen kosten rekent. Is dat een ander soort rekening of begrijp ik het verkeerd?
Met een gratis plan mag je maar maximaal 200 euro per maand geld opnemen: https://www.revolut.com/nl-NL/our-pricing-plans/. Alles wat je qua betalingen met je betaalpas bij een betaalautomaten doet valt daar niet onder en geeft je een gunstige wisselkoers tot 1000 euro per maand.

Wat je kunt doen (als je bijna door je maand heen bent) is nu maximaal geld omwisselen van euro naar bath. Nadat de teller weer op 0 staat kan je dit weer hetzelfde doen.

[ Voor 8% gewijzigd door nlboy op 20-08-2025 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drag0nizer
nlboy schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 16:54:
[...]

Met een gratis plan mag je maar maximaal 200 euro per maand geld opnemen: https://www.revolut.com/nl-NL/our-pricing-plans/. Alles wat je qua betalingen met je betaalpas bij een betaalautomaten doet valt daar niet onder en geeft je een gunstige wisselkoers tot 1000 euro per maand.

Wat je kunt doen (als je bijna door je maand heen bent) is nu maximaal geld omwisselen van euro naar bath. Nadat de teller weer op 0 staat kan je dit weer hetzelfde doen.
Dus als ik er nu 3 maanden €1000 op zet, dan kan ik voor €3000 ''gratis'' pinnen? En wat er over is gewoon weer terug omzetten naar euros

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Drag0nizer schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 17:16:
[...]

Dus als ik er nu 3 maanden €1000 op zet, dan kan ik voor €3000 ''gratis'' pinnen? En wat er over is gewoon weer terug omzetten naar euros
Geld opnemen niet (dat blijft 200 euro per maand), alleen betaalautomaten in Thailand die vallen onder de 3000 euro.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeEkIe
Misschien is het goedkoper om ook even een gratis Wise rekening te nemen, en je kan zelfs geheel gratis met de bankpas van Trade Republic (vanaf €100 opname) wereldwijd pinnen.

En als je een, ook gratis, bankrekening bij Openbank opent, dan kan je met Travel+ voor €4,99 pm (maandelijks opzegbaar) ook gratis pinnen--naast dat je wereldwijd sowieso gratis kan pinnen in alle automaten van Santander.

[ Voor 43% gewijzigd door GeEkIe op 20-08-2025 18:01 . Reden: aanvulling: Openbank & Trade Rep ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drag0nizer
GeEkIe schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 17:26:
Misschien is het goedkoper om ook even een gratis Wise rekening te nemen, en ik las net dat het misschien zelfs geheel gratis met de bankpas van Trade Republic (vanaf €100 opname) maar dat durf ik niet te garanderen.

En als je een, ook gratis, bankrekening bij Openbank opent, dan kan je met Travel+ voor €4,99 pm (maandelijks opzegbaar) ook gratis pinnen--naast dat je wereldwijd sowieso gratis kan pinnen in alle automaten van Santander.
Oh god meer keuzes :+ |:( Nee grapje, bedankt hoor. Ik zal het eens goed uit moeten zoeken, dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeEkIe
Drag0nizer schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 17:36:
[...]

Oh god meer keuzes :+ |:( Nee grapje, bedankt hoor. Ik zal het eens goed uit moeten zoeken, dankjewel!
Ik zie net dat het idd echt wereldwijd gratis is bij Trade Republic (heb mijn tekst bovenstaand daarom gecorrigeerd). Het is tegenwoordig een echte volwaardige bank en kost niks, dus een zeer mooie optie, zeker als je in het buitenland pint :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talkshowhost
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 14:26
15 augustus (€ 5,99) en 18 augustus (€ 48,20 en € 77,12) overgeboekt van mijn zakelijke KNAB rekening naar mijn Revolut Ultra account omdat ik mijn privé creditcard gebruikt heb voor een paar zakelijke uitgaven. Het geld staat nog niet op mijn Revolut account. Vorige overboekingen duurden doordeweeks Max 24 uur. Overboekingen vanaf mijn ING betaalrekening gaan instant. Probleem herkenbaar bij meerdere mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 23:14

In Thailand kan je helaas nergens gratis geld opnemen omdat alle Thaise banken opname kosten berekenen, zo’n €5 per keer. Dat je geen opnamekosten vanuit je eigen bank hebt maakt dan niet uit. Koersopslag scheelt wel iets natuurlijk met Revolut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ditto4076
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:34

Volgens mij is het zo, dat bij in Thailand contant geld uit een geldautomaat opnemen de lokale bank ook kosten rekent. Ik zocht het net op en het kan 200 - 220 Baht kosten. Dan is Openbank Travel+ misschien toch een uitkomst met 5 x per maand restitutie van de lokale ATM kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:43
@Drag0nizer zoals andere zeggen rekenen de automaten wel kosten als je geld op neemt (iig was dit in 2022 wel). Mijn ervaring toen was dat veel plekken cash is. Zou dus vooral 1 keer redelijk bedrag pinnen zodat je niet iedere keer die extra kosten van automaat betaald.

7eleven kun je wel met je pas (ik had wise) betalen en dan heb je gunstigere wisselkoers dan ING. Bij veel hotels kun je natuurlijk revolut of wise gebruiken (of bij booking als je in baht moet afrekenen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xxaixx
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
Talkshowhost schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 18:03:
15 augustus (€ 5,99) en 18 augustus (€ 48,20 en € 77,12) overgeboekt van mijn zakelijke KNAB rekening naar mijn Revolut Ultra account omdat ik mijn privé creditcard gebruikt heb voor een paar zakelijke uitgaven. Het geld staat nog niet op mijn Revolut account. Vorige overboekingen duurden doordeweeks Max 24 uur. Overboekingen vanaf mijn ING betaalrekening gaan instant. Probleem herkenbaar bij meerdere mensen?
Knab en Revolut zijn (op dit moment) niet aangesloten bij dezelfde Instant payment provider. Hierdoor zijn de transacties altijd normale overboekingen. In het weekend worden er geen normale overboekingen verwerkt. Als ie het geld direct van Knab op Revolut wilt hebben dan kan je de overschrijving laten lopen via je Revolut.me pagina of via Tikkie.

• Talkshowhost
xxaixx schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 23:21:
[...]

Knab en Revolut zijn (op dit moment) niet aangesloten bij dezelfde Instant payment provider. Hierdoor zijn de transacties altijd normale overboekingen. In het weekend worden er geen normale overboekingen verwerkt. Als ie het geld direct van Knab op Revolut wilt hebben dan kan je de overschrijving laten lopen via je Revolut.me pagina of via Tikkie.
Dank voor de tip.

Wel bizar vandaag ook als test geld overgemaakt en het staat binnen twee uur op mijn rekening. De andere bedragen van 15 en 18 augustus zijn ook net twee uur geleden ontvangen.

• GeEkIe
Talkshowhost schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:12:
[...]

Dank voor de tip.

Wel bizar vandaag ook als test geld overgemaakt en het staat binnen twee uur op mijn rekening. De andere bedragen van 15 en 18 augustus zijn ook net twee uur geleden ontvangen.
Als het goed is, is dit probleem voor het begin van volgend jaar opgelost (voor alle banken in SEPA) :)

• RobertMe
GeEkIe schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:24:
[...]

Als het goed is, is dit probleem voor het begin van volgend jaar opgelost (voor alle banken in SEPA) :)
Nah. Beide banken ondersteunen toch instant payments. Dus in zoverre voldoen ze aan de wetgeving (die per oktober in gaat). Dat ze vervolgens onderling "incompatibel" zijn door geen overlap in het clearing house te hebben is dan jammer. En gezien er maar 3 (grote) clearing houses zijn en de meeste banken bij (minimaal) twee stuks zijn aangesloten is het des te knapper dat ING & Revolut blijkbaar geen overlap hebben. Betekent dus dat minimaal 1 van beide maar bij eentje is aangesloten en de ander die niet gebruikt.

• GeEkIe
RobertMe schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:44:
[...]

Nah. Beide banken ondersteunen toch instant payments. Dus in zoverre voldoen ze aan de wetgeving (die per oktober in gaat). Dat ze vervolgens onderling "incompatibel" zijn door geen overlap in het clearing house te hebben is dan jammer. En gezien er maar 3 (grote) clearing houses zijn en de meeste banken bij (minimaal) twee stuks zijn aangesloten is het des te knapper dat ING & Revolut blijkbaar geen overlap hebben. Betekent dus dat minimaal 1 van beide maar bij eentje is aangesloten en de ander die niet gebruikt.
Ik dacht dat allen over moesten gaan op TIPS?

• RobertMe
GeEkIe schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:51:
[...]

Ik dacht dat allen over moesten gaan op TIPS?
Ik heb geen idee. En als ze allemaal verplicht over moeten naar één partij dan introduceert dat vast weer een single point of failure. Naast dat de EU normaliter nogal voor marktwerking is. Vervolgens gaan verplichten dat iedereen (minimaal) een systeem ondersteund gaat daar natuurlijk ook nogal hard tegenin. (Of de bestaande commerciële partijen worden uit de markt gedrukt als TIPS vanuit de overheid is of als TIPS zelf een commerciële partij is helpt de EU die om semi monopolist te worden).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HaikoW
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:36

HaikoW

International man of mystery

Wild Chocolate schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:04:
[...]

En je weet zeker dat die van Revolut afkomstig is? En niet van scammers?
We hebben je de verkeerde informatie gestuurd
Hallo Haiko,

We hebben je per ongeluk een of meer marketingberichten gestuurd op 19 augustus 2025 over onze Revolut-producten. Deze berichten kun je negeren, lees verder voor een belangrijke update.

Waarom was het fout?
Onze producten verschillen per land, en daarom is de informatie die we je hebben gestuurd niet correct voor jouw land van verblijf. Hoewel ons doel is om Revolut-producten wereldwijd beschikbaar te maken, zijn sommige producten momenteel mogelijk niet beschikbaar op jouw markt.

Wat moet ik nog meer weten?
Dit geldt alleen voor de marketingcommunicatie die je per ongeluk hebt ontvangen. Als je op dezelfde dag ook berichten van ons hebt ontvangen over je bestaande producten, dan blijven deze geldig en belangrijk.

Onze excuses voor de mogelijke verwarring.

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:17
[...]

Nah.
Instant payments dienen binnen 10 seconden beschikbaar te zijn volgens de instant payments verordening , punt 4 c zoals ingevoegd onder artikel 5 bis. Dit is verplicht vanaf 9 oktober 2025 (punt 8 ).

Er wordt geen specifieke clearinginstelling voorgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]
ING naar Revolut is bij mij altijd een instant transfer?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talkshowhost
YakuzA schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 07:37:
[...]

ING naar Revolut is bij mij altijd een instant transfer?
Bij mij ook, maar van KNAB naar Revolut niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Talkshowhost schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 07:48:
[...]

Bij mij ook, maar van KNAB naar Revolut niet.
En vanaf 9 oktober 2025 zou dit volgens de verordening wel moeten, mits beide rekeningen in EUR zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
  • Laatst online: 12:49
Voor het tiende jaar op rij gebruik gemaakt van Revolut in de VS. Het is toch nog steeds een fantastische bank om op deze manier te gebruiken. Maanden vantevoren telkens dollars kosteloos wisselen en overal wordt de kaart geaccepteerd.

Zodra ze een creditcard gaan aanbieden wordt dit mijn hoofdbank maar tot die tijd wacht ik het nog even af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:38
pixels66 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 14:25:
Voor het tiende jaar op rij gebruik gemaakt van Revolut in de VS. Het is toch nog steeds een fantastische bank om op deze manier te gebruiken. Maanden vantevoren telkens dollars kosteloos wisselen en overal wordt de kaart geaccepteerd.

Zodra ze een creditcard gaan aanbieden wordt dit mijn hoofdbank maar tot die tijd wacht ik het nog even af.
Waarom zou je maanden van tevoren euros naar dollars inwisselen? De euro staat op dit moment veel hoger dus je hebt hier geen voordeel van gehad. Natuurlijk kun je de koers niet echt voorspellen, maar daarom kun je mijns inziens net zo goed niet omwisselen en gewoon Revolut laten omrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:50

de Peer

under peer review

oohh schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 14:35:
[...]

Waarom zou je maanden van tevoren euros naar dollars inwisselen?
omdat het dan gratis is.

of de koers ging dalen of stijgen wist je natuurlijk niet (zeker) dus dat is een gok geweest. Had net zo goed wel goed uit kunnen pakken. Daar achteraf een conclusie uit trekken slaat nergens op ;)

[ Voor 7% gewijzigd door de Peer op 25-08-2025 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talkshowhost

Goed om te lezen, ik ben wel even benieuwd of je tegen problemen bent aangelopen als je borg moet staan met de Revolut card.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30

Niet geheel kosteloos want ze berekenen een koersopslag. Mijn ervaring is dat Trade Republic altijd goedkoper is (ook bij pinnen buiten de euro zone als je meer dan 100 euro pint).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

Schweino schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 18:45:
[...]

Niet geheel kosteloos want ze berekenen een koersopslag. Mijn ervaring is dat Trade Republic altijd goedkoper is (ook bij pinnen buiten de euro zone als je meer dan 100 euro pint).
Als ik op www.xe.com kijk voor de koers zie ik om 13:30 vandaag een koers van $1,- = €0,8549 waarbij revolut de koers $1,- = €0,8569 heeft gebruikt. Idd niet geheel kosteloos maar ongeveer 0,2%. Valt dus aardig mee, €2 per €1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTT
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

MTT

the-body schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 09:26:
Ik heb via Revolut enkele crypto gekocht. Nu heb je via Revolut die crypto niet in eigen bezit en Revolut heeft hun cryptodiensten volgens mij ondergebracht bij Fireblocks. Nu lees je regelmatig over cryptodiefstallen en hacks. Weet iemand hoe de garanties en de veiligheid bij Revolut zijn ingeregeld mocht er iets mis gaan met hun crypto?
Vooral doen ja als je je account geblokkeerd wil hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

MTT schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 19:37:
[...]

Vooral doen ja als je je account geblokkeerd wil hebben
Uhhhh, wat moet ik doen? Mijn vraag ging over de garanties die Revolut geeft op de crypto die ik via hun heb aangekocht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pixels66
oohh schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 14:35:
[...]

Waarom zou je maanden van tevoren euros naar dollars inwisselen? De euro staat op dit moment veel hoger dus je hebt hier geen voordeel van gehad. Natuurlijk kun je de koers niet echt voorspellen, maar daarom kun je mijns inziens net zo goed niet omwisselen en gewoon Revolut laten omrekenen.
Los van de koers, meer dan 1000 euro per maand wisselen is transactiekosten betalen en die lopen behoorlijk op. Heb overigens nooit gekeken naar wat Revolut rekent als je in dollars afrekent vanaf je euro account.
Talkshowhost schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 16:13:
[...]

Goed om te lezen, ik ben wel even benieuwd of je tegen problemen bent aangelopen als je borg moet staan met de Revolut card.
Borg proberen met Revolut lukte me voorheen nooit dus heb ik dat nu niet eens meer geprobeerd. En daarom hoop ik dat ze zsm met een creditcard komen, dan kan ik de hoofdgraaibank vaarwel zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gR_3m3TlF6GiHBUtyYK3sw7KY0Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gxV7INwtFBet7ZYGIQREI8Qo.jpg?f=fotoalbum_large

Nu geef ik op vakantie niet zo veel om een paar eurootjes verschil, maar dit is een greep uit mijn wisselmomenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino
pixels66 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 23:20:
[...]

Borg proberen met Revolut lukte me voorheen nooit dus heb ik dat nu niet eens meer geprobeerd. En daarom hoop ik dat ze zsm met een creditcard komen, dan kan ik de hoofdgraaibank vaarwel zeggen.
Je kan ook een losse creditcard nemen en de gemaakte kosten af laten schrijven van je Revolut rekening? Dan heb je geen andere bank nodig. Bijvoorbeeld de euroclix mastercard die maar 15 euro/jaar kost (eerste jaar gratis).

[ Voor 5% gewijzigd door Schweino op 25-08-2025 23:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeEkIe
Of de gratis bunq free nemen met hun gratis Credit Card die overigens geen krediet geeft; je moet dus de borg wel telkens echt ophoesten.

[ Voor 30% gewijzigd door GeEkIe op 25-08-2025 23:51 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
GeEkIe schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 23:50:
Of bunq free nemen met een Credit Card die overigens geen krediet geeft; je moet dus de borg wel telkens echt ophoesten.
Dat geeft toch geen voordelen tegenover de Revolut kaart? Dat is namelijk ook gewoon een debit card en zal geweigerd worden bij bijvoorbeeld hotels of autoverhuurbedrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeEkIe
Schweino schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 23:52:
[...]
Dat geeft toch geen voordelen tegenover de Revolut kaart? Dat is namelijk ook gewoon een debit card en zal geweigerd worden bij bijvoorbeeld hotels of autoverhuurbedrijven.
Nee, het is qua code echt een creditcard en wordt dus ook als zodanig herkend (en tarief gerekend!), maar accepteert de reservering alleen als er genoeg op staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
[...]

Los van de koers, meer dan 1000 euro per maand wisselen is transactiekosten betalen en die lopen behoorlijk op. Heb overigens nooit gekeken naar wat Revolut rekent als je in dollars afrekent vanaf je euro account.
Die 1000 euro geldt alleen voor het standaard plan. Bij het Plus plan is het 3.000 euro en de hogere plans is er geen fee voor het wisselen en dus onbeperkt.

Nu zullen veel mensen op het gratis plan zitten waaronder ook degene die voor de reis al maanden aan het wisselen was. Maar als je veel moet wisselen kan een hoger plan interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gpon
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 12-09 17:54
Weet iemand wanneer de blokkade van de NS en OV Pay eraf gaat? Alle kaarten van Revolut zijn geblokkeerd. Voor alle duidelijkheid, ik gebruik te vaste, dus geen wegwerp of eenmalige versies ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:41
gpon schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 14:41:
Weet iemand wanneer de blokkade van de NS en OV Pay eraf gaat? Alle kaarten van Revolut zijn geblokkeerd. Voor alle duidelijkheid, ik gebruik te vaste, dus geen wegwerp of eenmalige versies ervan.
Ik heb de fysieke dinsdag nog gebruikt bij de NS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:37
Sandermm schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 19:59:
[...]

Ik heb de fysieke dinsdag nog gebruikt bij de NS.
Telt een fysieke toegevoegd aan je Google Wallet ook als fysieke, of heb je echt een fysiek exemplaar gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermm
Hugo__Boss schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 21:12:
[...]

Telt een fysieke toegevoegd aan je Google Wallet ook als fysieke, of heb je echt een fysiek exemplaar gebruikt?
Echt fysiek, Apple wallet deed het niet. Wel nog bij de HTM overigens.

• Niann-Tsyr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 16:24
[...]
Je kan ook als je lid bent van ANWB een credit kaart aanvragen. 50% korting 1e jaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FJfQ2HpNw7M98IYdxWCR_CHmZ-o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4AeoFnjZt5L0MgmLhLVS5lMt.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xQUsPD_2qxpWu5QW7aVxocZ6z7o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/n3Xl1Chd0zHhw59kkR3tadmq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Niann-Tsyr schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 23:45:

Je kan ook als je lid bent van ANWB een credit kaart aanvragen. 50% korting 1e jaar.
Er zijn uiteraard meer aanbieders van credit cards, maar daarvoor kun je beter in het creditcard topic terecht.

De kans dat revolut zelf met iets komt is best groot, ze hebben namelijk hiervoor al de mogelijkheid via de Nederlandse tak. En het wordt al in andere EU landen aangeboden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 15:20
Zojuist een mail gehad dat de Terms and Conditions voor Joints accounts per 9 oktober 2025 gewijzigd zijn. Je kan straks Pockets maken voor Joint account. Eindelijk de vaste lasten los van de rest!

EDIT: Het kan nu al!

[ Voor 5% gewijzigd door jugger naut op 29-08-2025 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maijerevol
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 31-08 15:31
Mijn ervaring met Revolut is dat al de kaarten van Revolut nu automatisch door bol worden geblokkeerd als geweigerde creditcard. Wie heeft hetzelfde probleem?

[ Voor 10% gewijzigd door Maijerevol op 31-08-2025 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 10:12
Wally2002 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 01:27:
[...]

Er zijn uiteraard meer aanbieders van credit cards, maar daarvoor kun je beter in het creditcard topic terecht.

De kans dat revolut zelf met iets komt is best groot, ze hebben namelijk hiervoor al de mogelijkheid via de Nederlandse tak. En het wordt al in andere EU landen aangeboden.
Ik betwijfel of Revolut zit te wachten op een eigen creditcard in NL. Hun huidig CC aanbod in andere opererende landen is dat het een echte creditcard is (Doorlopend krediet) en geen charge card waarbij je uitstaande saldo in een keer moet worden betaald (zoals ICS, ING, Rabo). Ik twijfel of het rendabel is voor Revolut om een creditcard uit te geven met de vrij 'strenge' regels die gelden in Nederland voor krediet en er nog geld op verdienen (indien er geen rente inkomsten zijn). Aan de andere kant kan het klanten in NL bij de grootbanken over de streep trekken als die volledig om kunnen zonder iets te missen (hoogstens cash geld en iDin).

Hypotheken en Persoonlijke leningen verwacht ik wel binnenkort te zien bij Revolut.

[ Voor 10% gewijzigd door Youtl op 31-08-2025 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Youtl schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 16:07:
[...]
Ik betwijfel of Revolut zit te wachten op een eigen creditcard in NL. Hun huidig CC aanbod in andere opererende landen is dat het een echte creditcard is (Doorlopend krediet) en geen charge card waarbij je uitstaande saldo in een keer moet worden betaald (zoals ICS, ING, Rabo). Ik twijfel of het rendabel is voor Revolut om een creditcard uit te geven met de vrij 'strenge' regels die gelden in Nederland voor krediet en er nog geld op verdienen (indien er geen rente inkomsten zijn). Aan de andere kant kan het klanten in NL bij de grootbanken over de streep trekken als die volledig om kunnen zonder iets te missen (hoogstens cash geld en iDin).

Hypotheken en Persoonlijke leningen verwacht ik wel binnenkort te zien bij Revolut.
Tja, Rabo, ING, ICS en Amex geven ook creditcards (charge cards) uit, dat is blijkbaar ook rendabel. De inkomsten zitten dus meer in de kaartbijdrage en koersopslag voor vreemde valuta. En wat je zegt: het kan aantrekkelijk zijn om een totaalpakket aan te bieden. En Revolut heeft natuurlijk ook nog schaalvoordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermm
iDin komt nog wel denk ik, zeker als er hypotheken enzo komen. Cash geld missen hoeft niet bij Revolut, je kunt dat gewoon pinnen bij iedere bank (€800 met metal) op vakantie in Madrid ook een Revolut automaat gebruikt (ongelofelijk snel is dat ding vergeleken met NL of buitenlandse automaten!) kun je ook storten en opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTT
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

MTT

Domino schreef op donderdag 12 september 2024 @ 09:20:
[...]

Ik zie regelmatig organisaties die weigeren jou (heel specifiek jou) van dienst te zijn.
Ik zag al een post over Naga, Bybit en nu weer Revolut.

Opmerkelijk
Dat komt omdat ik kennelijk wel weet wat de regeltjes zijn en bijvoorbeeld een Revolut niet.
De zaak bij KiFid erin geschoten en opeens hoeft het document, waarvan ze zeggen dat deze strict noodzakelijk is, ineens niet meer voorgelegd te worden. Dat is raar!
En daar blijft het niet bij. Mijn geeiste schadevergoeding heb ik ook volledig gehad nadat ze eerst zeiden dat ik een paar miezerige rotcenten zou krijgen.

Vreemd dat mensen hier gaan lopen wijzen terwijl diegene niets fouts heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeEkIe
MTT schreef op maandag 1 september 2025 @ 17:23:
[...]

Dat komt omdat ik kennelijk wel weet wat de regeltjes zijn en bijvoorbeeld een Revolut niet.
De zaak bij KiFid erin geschoten en opeens hoeft het document, waarvan ze zeggen dat deze strict noodzakelijk is, ineens niet meer voorgelegd te worden. Dat is raar!
En daar blijft het niet bij. Mijn geeiste schadevergoeding heb ik ook volledig gehad nadat ze eerst zeiden dat ik een paar miezerige rotcenten zou krijgen.

Vreemd dat mensen hier gaan lopen wijzen terwijl diegene niets fouts heeft gedaan.
Krijg je een schadevergoeding als je onterecht bent geweigerd als klant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikkiedik
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:23
Ik ben zelf inmiddels al weer 7 jaar klant van revolut maar gebruikte het vooral voor vreemde valuta tijdens reizen. Nu overweeg ik echter om voor het spaargedeelte primair revolut te gaan gebruiken door de rente van 2 en 2,5% die ze bieden op ultra en premium.

Hoe is jullie ervaring met de verzekeringen die ze bieden in deze programma's? en hoe werkt dit met bijvoorbeeld een partner als het gaat om de reisverzekeringen e.d.? Of bij schade aan de huurauto, wordt dit intern direct afgehandeld bij revolut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

dikkiedik schreef op maandag 8 september 2025 @ 16:25:
Ik ben zelf inmiddels al weer 7 jaar klant van revolut maar gebruikte het vooral voor vreemde valuta tijdens reizen. Nu overweeg ik echter om voor het spaargedeelte primair revolut te gaan gebruiken door de rente van 2 en 2,5% die ze bieden op ultra en premium.

Hoe is jullie ervaring met de verzekeringen die ze bieden in deze programma's? en hoe werkt dit met bijvoorbeeld een partner als het gaat om de reisverzekeringen e.d.? Of bij schade aan de huurauto, wordt dit intern direct afgehandeld bij revolut?
Zit zelf sinds kort bij revolut vanwege de 2,5% rente. Heb nog geen schade gevallen gehad. Maar Revolut handelt ze niet intern af. Dit doet een externe partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikkiedik
Nicap schreef op maandag 8 september 2025 @ 19:24:
[...]

Zit zelf sinds kort bij revolut vanwege de 2,5% rente. Heb nog geen schade gevallen gehad. Maar Revolut handelt ze niet intern af. Dit doet een externe partij.
Helaas. Zie je vaker natuurlijk, maar lees diverse dingen op reddit e.d. over vage afhandelingen. Nu zal je na een goede ervaring niet zo snel een forum opzoeken. Maat lijkt er op dat ze toch alles er aan doen om niet uit te betalen.

Opzich is dat revolut ultra er wel uit te halen qua spaarrente met het bedrag wat ik er eil parkeren. Dan zijn extratjes zoals financial times, lounge acces, nord vpn e.d. leuk meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
dikkiedik schreef op maandag 8 september 2025 @ 19:30:
[...]

Helaas. Zie je vaker natuurlijk, maar lees diverse dingen op reddit e.d. over vage afhandelingen. Nu zal je na een goede ervaring niet zo snel een forum opzoeken. Maat lijkt er op dat ze toch alles er aan doen om niet uit te betalen.

Opzich is dat revolut ultra er wel uit te halen qua spaarrente met het bedrag wat ik er eil parkeren. Dan zijn extratjes zoals financial times, lounge acces, nord vpn e.d. leuk meegenomen.
Ergens terug in dit topic heeft een Tweakers volgens mij een keer een positieve ervaring gedeeld over de afhandeling..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Dat was ik (goede ervaring met verzekering en Revolut als primaire bank): nlboy in "Discussie over & Ervaringen met Revolut bank"
jugger naut schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 16:02:
Zojuist een mail gehad dat de Terms and Conditions voor Joints accounts per 9 oktober 2025 gewijzigd zijn. Je kan straks Pockets maken voor Joint account. Eindelijk de vaste lasten los van de rest!

EDIT: Het kan nu al!
Klopt, mega fijn! Ik heb nu een gezamenlijke pockets aangemaakt: eentje voor het reizen en eentje voor renovatie huis. Vorige keren dat ik het probeerde kreeg ik telkens een foutmelding.
Schweino schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 23:46:
[...]

Je kan ook een losse creditcard nemen en de gemaakte kosten af laten schrijven van je Revolut rekening? Dan heb je geen andere bank nodig. Bijvoorbeeld de euroclix mastercard die maar 15 euro/jaar kost (eerste jaar gratis).
Jup, hier helaas nog een Euroclix creditcard in gebruik voor borg van autohuur en heeel soms een hotel.

[ Voor 27% gewijzigd door nlboy op 08-09-2025 21:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dikkiedik
dat klinkt wel goed inderdaad. Zeker met huurauto's om deze te huren zonder aanvullende verzekeringen is natuurlijk heel erg gunstig. Tenminste met het hoogste eigenrisico. Vaak rond de 1500-2000 euro.

Ik denk dat ik begin met metal voor 18 euro per maand en tegen 2,0% rente over het gehele bedrag. Dat heb ik er sowieso wel uit. Kan ik eventueel nog uitbreiden naar ultra als ik meer gebruik wil maken van de perks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojost1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:38
Beetje offtopic maar is die Euroclix wel een 'echte' creditcard op credit? Dat is verplicht bij veel autoverhuur (creditcards zonder echte credit worden dan niet geaccepteerd). Ik kan het niet goed vinden en dit is wel een stukje goedkoper dan een Visa World Card (waar ik zeker van weet dat die credit is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-09 21:36
jojost1 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 14:21:
Beetje offtopic maar is die Euroclix wel een 'echte' creditcard op credit? Dat is verplicht bij veel autoverhuur (creditcards zonder echte credit worden dan niet geaccepteerd).
Mocht de Revolut Debitcard niet geaccepteerd worden bij autohuur, enz. dan is de Euroclix Creditcard een optie. Dat is inderdaad een echte card op credit: https://www.euroclixmastercard.nl Is trouwens ook van ICS (tevens uitgever van o.a. die Visa World Card )

[ Voor 6% gewijzigd door U123456 op 09-09-2025 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andylowe
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 12-09 13:36
Mijn Revolut-kaart werd ook in veel situaties niet geaccepteerd. De oprichters komen uit Rusland, dus ik dacht dat het iets met de sancties te maken kon hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:27
Andylowe schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 17:14:
Mijn Revolut-kaart werd ook in veel situaties niet geaccepteerd. De oprichters komen uit Rusland, dus ik dacht dat het iets met de sancties te maken kon hebben.
Dat is niet perse waar.

Vlad Yatsenko is een Oekraïner met Britse nationaliteit. Geboren in Oost-Duitsland.
Nikolay Storonsky is wel een Rus, maar met France en Britse nationaliteit.

En de bank zelf is opgericht in Litouwen. Denk niet dat Nikolay zijn geboorteland te maken heeft met dat je kaart niet werd geaccepteerd. Wat wel, geen idee dat zal wel van de situatie afhangen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Song
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:14
dikkiedik schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:50:
dat klinkt wel goed inderdaad. Zeker met huurauto's om deze te huren zonder aanvullende verzekeringen is natuurlijk heel erg gunstig. Tenminste met het hoogste eigenrisico. Vaak rond de 1500-2000 euro.

Ik denk dat ik begin met metal voor 18 euro per maand en tegen 2,0% rente over het gehele bedrag. Dat heb ik er sowieso wel uit. Kan ik eventueel nog uitbreiden naar ultra als ik meer gebruik wil maken van de perks.
Ik ben tot volle tevredenheid "premium", ik gebruik Revolut als mijn belangrijkste rekening, krijg er salaris op, doe er alle betalingen mee, ik spaar, heb er crypto en beleggingen in. Op dit moment heb ik nog een doorlopende huurauto verzekering elders, als die afloopt stap ik over naar metal. Ik zou je adviseren om iets lager in te stappen dan je doelstatus, want je krijgt met regelmaat een bericht met aanbieding om over te stappen. Dan heb je toch iets van twee maanden gereduceerd tarief.

• dikkiedik
Song schreef op woensdag 10 september 2025 @ 06:48:
[...]

Ik ben tot volle tevredenheid "premium", ik gebruik Revolut als mijn belangrijkste rekening, krijg er salaris op, doe er alle betalingen mee, ik spaar, heb er crypto en beleggingen in. Op dit moment heb ik nog een doorlopende huurauto verzekering elders, als die afloopt stap ik over naar metal. Ik zou je adviseren om iets lager in te stappen dan je doelstatus, want je krijgt met regelmaat een bericht met aanbieding om over te stappen. Dan heb je toch iets van twee maanden gereduceerd tarief.
probleem zit in de rente. Ik heb een metal abbo door de 0,5% hogere rente er al ruim uit alleen al aan extra ontvangen rente. Dus die betaald zich gratis terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quazzy
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12:26
Weet iemand hoe de credits werken bij ClassPass in combinatie met Revolut? Ik heb ClassPass eerder gebruikt in combinatie met korting. Die zijn alleen toegankelijk voor de "gyms". Als je erna een abonnement neemt, kan je ook gebruik maken van "food" en "massage". Weet iemand of je hier ook gebruik van kan maken zonder al een abbo te hebben van ClassPass?

Ik overweeg sterk om naar Ultra te gaan, en dan zou dit een mooie opsteker zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

Quazzy schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 18:27:
Weet iemand hoe de credits werken bij ClassPass in combinatie met Revolut? Ik heb ClassPass eerder gebruikt in combinatie met korting. Die zijn alleen toegankelijk voor de "gyms". Als je erna een abonnement neemt, kan je ook gebruik maken van "food" en "massage". Weet iemand of je hier ook gebruik van kan maken zonder al een abbo te hebben van ClassPass?

Ik overweeg sterk om naar Ultra te gaan, en dan zou dit een mooie opsteker zijn
Volgens mij werkt dit gewoon met eten en massage. Als ik zoek op eten en drinken dan krijg ik gewoon resultaten te zien. Kan ook gewoon verder klikken.
Je krijgt bij ultra ook gewoon een normaal abbo, maar met 20 credits. Alleen jammer dat waar ik woon niets zit wat met classpass doet. Alleen basic fit, maar ben geen gymshark.
Pagina: 1 ... 54 55 Laatste