Hier eigenlijk nog erger meegemaakt, twee keer een betaling vanaf Revolut aan een energieleverancier (een van de grote jongens in NL). Gewoon voor de maandelijkse voorschotfactuur.JohanNL schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 14:36:
Zojuist een paar K overgemaakt van mijn Rabo rekening naar Revolut.
Deze is aangekomen via IP, maar staat nu al een uur op ' in behandeling '.
Ik stort wel eens vaker dit soort bedragen erheen, vanaf dezelfde rekening, dus niets ongebruikelijks.
Iemand anders dit ook wel eens gehad? Hopelijk niet weer het zoveelste Wwft onderzoek/vragenlijst wat ik wel bij andere banken heb gehad, om uiteindelijk niets....
Edit: nu inmiddels aangekomen na dik een uur, vreemde gang van zaken voor een paar K...
Handmatige overschrijving beide keren 'in behandeling' en de app vroeg om nadere informatie over deze transactie: aan wie (persoon of bedrijf), voor welk doel was het. Dit beide keren gelijk ingevuld.
De eerste keer werd de overboeking na een minuut of 5 vrijgegeven, de andere na 24h nog niet. Via chat contact opgenomen en men ging erachter aan. Toen vrij snel alsnog vrijgegeven.
Dit ging dus om een van de grote energieboeren in NL waarvan je zou denken dat ze daar wel de gegevens van hebben en dus transacties herkennen, en om kleine bedragen (iets van 50 euro of zo per transactie).
/f/image/qjj3gyRp8CMKBE5hVwkdHZem.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Y8GZAHyf7eWSnRoZPSDRzNLB.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/y4L0VAONqWUwXifFG5y0qW0s.png?f=fotoalbum_large)