Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Revolut (incl IBAN en Premium)

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste
Acties:

• Plenkske
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 14-10 20:16
-Muncky- schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 11:38:
Klopt het als ik zeg dat ik met de gratis card een debit VISA/MasterCard krijg?
Ja, je krijgt een gratis Revolut VISA card.
Ik heb ergens midden juni mijn Revolut account/rekening aangemaakt via een referral, €10 erop en toen card aangevraagd(gratis) en kreeg een week later de pas binnen en dit was een VISA. Totdat ik hem had was mij niet geheel duidelijk wat ik ging krijgen.

Heb hem trouwens met alle tevredenheid gebruikt in Tsjechië (waar je dus de CZK hebt) !

• pixels66
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 14-10 22:58
Ik heb afgelopen weekend in London mijn Revolut kaart voor het eerst gebruikt. Moet zeggen dat het top werkt, ook in het openbaar vervoer, gewoon tegen de poortjes houden dus de Oyster card kon ik wegdoen!

Ik merk wel dat mijn Visa Prepaid kaart niet geaccepteerd wordt bij de Albert Heijn in NL. Hoe is dit bij jullie?

Ik ga binnenkort naar de VS, zal ik daar ook betaalproblemen kunnen verwachten met de VISA, is het wellicht beter om even een Maestro te bestellen voor de VS?

• Iemt
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 21:39
pixels66 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:32:
Ik heb afgelopen weekend in London mijn Revolut kaart voor het eerst gebruikt. Moet zeggen dat het top werkt, ook in het openbaar vervoer, gewoon tegen de poortjes houden dus de Oyster card kon ik wegdoen!

Ik merk wel dat mijn Visa Prepaid kaart niet geaccepteerd wordt bij de Albert Heijn in NL. Hoe is dit bij jullie?

Ik ga binnenkort naar de VS, zal ik daar ook betaalproblemen kunnen verwachten met de VISA, is het wellicht beter om even een Maestro te bestellen voor de VS?
AH (muv AH to GO) accepteren alleen Maestro/Vpay kaarten. Jumbo en Lidl accepteren wel Mastercard en Visa

• pixels66
Iemt schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:47:
[...]

AH (muv AH to GO) accepteren alleen Maestro/Vpay kaarten. Jumbo en Lidl accepteren wel Mastercard en Visa
Thanks, ben ik alleen nog benieuwd hoe dit in de USA zal gaan..

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22:23
pixels66 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:50:
[...]

Thanks, ben ik alleen nog benieuwd hoe dit in de USA zal gaan..
Werkt overal. Alleen bij tankstations moet je even binnen afrekenen, voordat je gaat tanken :)

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 05:56
Ik ben nu helemaal over voor alle pasgebruik van N26 naar Revolut. Voorheen gebruikte ik Revolut alleen voor op reis niet-€ nu dus ook in NL.

Wat mij steeds vaker overkomt is dat ik een betaling in USD doe (of MXN) maar mijn EUR credit wordt gebruikt, waarbij Revolut dus de exchange doet. Dit terwijl ik ruim voldoende USD of MXN tegoed heb.

Het standaard antwoord van Revolut is dat de merchant EUR heeft aangevraagd. Zelfs als ik in een restaurantje in Mexico betaal, zou de betaalterminal (die mij in dit geval geen keuze gaf en gewoon pesos liet zien) EUR hebben gevraagd volgens Revolut. Dat is verdacht.

Gisteren heb ik mijn VoIP tegoed bij Frynga (Dellmont) opgewaardeerd. Op mijn niet-Revolut CCs komt deze betaling altijd als USD door.
Gisteren op mijn Revolut gedaan en weer werd het van EUR afgeschreven.

Dit bewijst voor mij dat er iets echt niet klopt. Ik heb nu dus geen enkele garantie van welk tegoed mijn betalingen worden afgeschreven. Dit vind ik ontzettend irritant want ik kan dus zo door mijn euro's heen branden terwijl ik nog honderden dollars heb.

Ervaren anderen dit ook? Dit kan een reden zijn om, zeker bij iets grotere bedragen toch standaard N26 te kiezen.

• Vinnienerd
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 00:11
De vertaling blijft hangen achter de paywall

Vinnienerd wijzigde deze reactie 22-08-2019 13:34 (3%)

• MaZo
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Vinnienerd schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 13:33:
[...]

De vertaling blijft hangen achter de paywall
Hmm, de site heeft geen paywall, of in ieder geval niet vanaf hier (Zwitserland).

In het kort:
  • Revolut gebruiker zat in de auto en kreeg meerdere notificaties van de bank op zijn telefoon over afboekingen van elk CHF 5000 (credit card van bank staat gekoppeld aan Revolut account).
  • Gebruiker realiseert zich dat zijn Revolut account gehackt is en blokkeert account per app.
  • Tot moment van blokkeren was helaas al CHF 30000 afgeboekt.
  • Gebruiker werkt in de IT beveiliging en gebruikt voor al zijn accounts zeer sterke wachtwoorden. Bovendien sluit hij uit slachtoffer te zijn geweest van phishing.
  • Gebruiker bezit een zwarte Metal Card, en betaald dus voor meer support, echter kon alleen met Revolut in contact komen via chat functie van app.
  • Revolut doet onderzoek en komt tot de conclusie dat klant zijn SIM-kaart gehackt is. Telecom provider spreekt dit echter tegen. Vervolgens raadt Revolut gebruiker aan dan maar aangifte te doen bij de politie in de UK. Gebruiker doet dit niet, omdat hij geen enkele informatie heeft over dader.
  • Revolut geeft geen verder commentaar op navraag en geeft aan dat controle op transacties veilig en robuust is. Vraag blijft open waarom CHF 30000 afgeboekt kon worden terwijl de limiet van de Revolut kaart op CHF 15000 ligt.

• MaffeMaarten
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 15-10 13:56
MaZo schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 13:54:
[...]
Hmm, de site heeft geen paywall, of in ieder geval niet vanaf hier (Zwitserland).

In het kort:
  • Revolut gebruiker zat in de auto en kreeg meerdere notificaties van de bank op zijn telefoon over afboekingen van elk CHF 5000 (credit card van bank staat gekoppeld aan Revolut account).
  • Gebruiker realiseert zich dat zijn Revolut account gehackt is en blokkeert account per app.
  • Tot moment van blokkeren was helaas al CHF 30000 afgeboekt.
  • Gebruiker werkt in de IT beveiliging en gebruikt voor al zijn accounts zeer sterke wachtwoorden. Bovendien sluit hij uit slachtoffer te zijn geweest van phishing.
  • Gebruiker bezit een zwarte Metal Card, en betaald dus voor meer support, echter kon alleen met Revolut in contact komen via chat functie van app.
  • Revolut doet onderzoek en komt tot de conclusie dat klant zijn SIM-kaart gehackt is. Telecom provider spreekt dit echter tegen. Vervolgens raadt Revolut gebruiker aan dan maar aangifte te doen bij de politie in de UK. Gebruiker doet dit niet, omdat hij geen enkele informatie heeft over dader.
  • Revolut geeft geen verder commentaar op navraag en geeft aan dat controle op transacties veilig en robuust is. Vraag blijft open waarom CHF 30000 afgeboekt kon worden terwijl de limiet van de Revolut kaart op CHF 15000 ligt.
Samenvatting klopt prima, dankjewel.
Voor geïnteresseerde heb ik de vertaling (waarbij Google translate z'n scripting inderdaad ruzie lijkt te hebben met een paywall achtige bescherming van de krant) met behulp van F12 en wat gepruts weten te bevrijden: https://imgur.com/a/A19qN0Z <- hier volledig te lezen.

• Jazco2nd
3 vreemde zaken:
1. Hoe kregen ze toegang tot zijn Revolut account? Zonder zijn device dus? Kan je Revolut account op meerdere devices actief hebben? Want hij kreeg dus wel notificaties op zijn eigen device.
2. Ongelooflijk laconieke domme chat support waar je echt hard doorheen moet beuken. Totaal niet in staat om dit soort zaken te herkennen. Heeft hij veel tijd door verloren.
3. "Ga maar aangifte doen" wtf, je krijgt nul info van je bank.

Dit is echt verschrikkelijk slecht van Revolut.

Denk je dat je veilig bent want "Gelukkig heb ik er nooit meer dan paar honderd euro op".. in werkelijkheid is mijn ICS Euroclix kaart ook bekend bij Revolut en kan dus ook in no time duizenden Euro's erop worden geplaatst :(

Ik zie niet in hoe ik dat kan voorkomen?

• Iemt
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 21:39
Jazco2nd schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 16:17:
3 vreemde zaken:
1. Hoe kregen ze toegang tot zijn Revolut account? Zonder zijn device dus? Kan je Revolut account op meerdere devices actief hebben? Want hij kreeg dus wel notificaties op zijn eigen device.
2. Ongelooflijk laconieke domme chat support waar je echt hard doorheen moet beuken. Totaal niet in staat om dit soort zaken te herkennen. Heeft hij veel tijd door verloren.

Denk je dat je veilig bent want "Gelukkig heb ik er nooit meer dan paar honderd euro op".. in werkelijkheid is mijn ICS Euroclix kaart ook bekend bij Revolut en kan dus ook in no time duizenden Euro's erop worden geplaatst :(

Omdat je via CC kan opwaarderen ben he vatbaar voor hacks/diefstal. Waarschijnlijk wil N26 drm geen CC aanbieden als top up

Ik vind het een rare gang van zaken bij Revolut en ben benieuwd wat wr speelt

• Vinnienerd
Jazco2nd schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 16:17:
3 vreemde zaken:

Je moet altijd nog je CVV/CVC invoeren voordat je charget, niet?

• Jazco2nd
Vinnienerd schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 16:42:
[...]

• kwon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 07:23
Vinnienerd schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 16:42:
[...]

Nee. Bij mij vroeg hij het alleen de eerste keer of vijf nadat ik m'n creditcard had gekoppeld. Sindsdien is alles altijd instant zonder verdere verificatie.

Edit: Creditcard betreft een VISA-kaart van ICS, mocht dat relevant zijn.

kwon wijzigde deze reactie 22-08-2019 16:58 (9%)

• Jazco2nd
Alleen de eerste keer. Ik ga auto top up verwijderen.

Dat je met een CC kan opwaarderen vind ik wel essentieel omdat het direct is. Met N26 regelmatig in het weekend zonder saldo gezeten. Dat wil je niet.

Mijn inkomen en lasten gaan allemaal via Bunq ik zou nooit salaris laten storten bij Revolut en zelfs niet bij N26 ondanks hun vergunning. N26 vind ik gewoon na 3 jaar slechter dan Revolut.

• Jazco2nd
Ik heb nu mijn auto top up verwijderd en mijn top up kaarten (ICS en N26) ook verwijderd. Dan maar iedere keer CC gegevens invullen (en weer verwijderen). Heb je nog steeds het voordeel dat je onmiddellijk geld op Revolut kan zetten.

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 07:34
Jazco2nd schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 17:31:
Ik heb nu mijn auto top up verwijderd en mijn top up kaarten (ICS en N26) ook verwijderd. Dan maar iedere keer CC gegevens invullen (en weer verwijderen).
Verstandig. Maar precies dat gedrag (CC steeds invullen en weghalen) was destijds wel de reden dat Revolut mijn account om de haverklap blokkeerde.

@Jazco2nd: het ging inderdaad steeds om dezelfde CC van ICS.

U123456 wijzigde deze reactie 23-08-2019 04:58 (9%)

• Jazco2nd
U123456 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 17:54:
[...]
Verstandig. Maar precies dat gedrag (CC steeds invullen en weghalen) was destijds wel de reden dat Revolut mijn account om de haverklap blokkeerde.
Waaaaat.... Dezelfde CC gebruikt?

OK een nog beter plan:
  1. Maandelijks wat je per Revolut (= per pinpas of creditcard) wil besteden als periodieke overboeking instellen bij je bank.
  2. Een bedrag van bijvoorbeeld max €500 op N26 zetten. Ervan uitgaande dat je N26 verder niet gebruikt.
  3. N26 CC toevoegen als (auto- of non-auto) top-up creditcard aan Revolut.
  4. Als je nu ooit door je maandbedrag heen bent, kan je direct over geld beschikken door een top up via je N26 kaart.
Zelfs als Revolut gehackt wordt, een datalek heeft, je telefoon wordt gejat, je fingerprint wordt gekopieerd (wat simpel is als iemand je telefoon heeft) etc, kunnen ze nooit meer dan je Revolut saldo + je N26 saldo jatten.

Ik heb trouwens zelden meer dan €600 op Revolut behalve de maand voordat ik op reis ga (ivm Auto-Exchange feature) en gedurende een vakantie.

• T-Infinity
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 07:07

T-Infinity

Heen en weer....

Referals zijn nog steeds niet toegestaan.

Via deze link: Eenmalig 10 euro storten en je krijgt er 10 euro gratis bijgestort. Vervolgens kun je gratis een fysieke kaart aanvragen. 8)

Ardana wijzigde deze reactie 28-08-2019 22:02 (38%)

• daupie
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 15-10 08:38
Jazco2nd schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 17:31:
Ik heb nu mijn auto top up verwijderd en mijn top up kaarten (ICS en N26) ook verwijderd. Dan maar iedere keer CC gegevens invullen (en weer verwijderen). Heb je nog steeds het voordeel dat je onmiddellijk geld op Revolut kan zetten.
Ik gebruik hier Google Pay gekoppeld aan bunq, een tik extra maar op een vreemde telefoon geen koppeling met de CC.

• Jazco2nd
daupie schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 16:49:
[...]

Ik gebruik hier Google Pay gekoppeld aan bunq, een tik extra maar op een vreemde telefoon geen koppeling met de CC.
Maar dan kan iemand met jouw Revolut dus opladen.. tot je Bunq saldo leeg is?
Ik vind het heel gek om naast alles wat Google al over mij heeft verzameld ook nog eens financiële stromen via hun te laten lopen. Daarom gebruik ik geen Google Pay.

Tap&Pay van Android was wel leuk geweest. Betalen met je telefoon, zonder dat Google of andere 3e partij ertussen zit.

• daupie
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 15-10 08:38
Jazco2nd schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 16:53:
[...]

Maar dan kan iemand met jouw Revolut dus opladen.. tot je Bunq saldo leeg is?
Ik vind het heel gek om naast alles wat Google al over mij heeft verzameld ook nog eens financiële stromen via hun te laten lopen. Daarom gebruik ik geen Google Pay.

Tap&Pay van Android was wel leuk geweest. Betalen met je telefoon, zonder dat Google of andere 3e partij ertussen zit.
Want? Een random telefoon die beschikking krijgt over mijn Revolut account heeft niet mijn Google Pay pas gekoppeld.

• oohh
U123456 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 17:54:
[...]

@Jazco2nd: het ging inderdaad steeds om dezelfde CC van ICS.
Ik moet anders wel mijn CVC/CVV code invoeren als ik wil "opladen." En het is niet de eerste keer dat ik deze kaart gebruik:

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 07:51
Het gaat toch om phising per SMS schijnbaar, allemaal dus in Zwitserland. De betrokkenen hebben een SMS gekregen (zogenaamd dus via SMS) om hun gegevens te bevestigen.

Revolut gaat alle gevallen schadeloos stellen.

Vuistregel ontwikkeld uit jarenlange ervaring: hoe harder mensen schreeuwen dat ze veiligheidsexpert zijn, des te groter de kans dat ze zelf toch een fout gemaakt hebben. Kans hè, geen absolute zekerheid :)

• SAICRJMPM
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 28-09 17:30
[

Virtuele MasterCard aangevraagd (kosteloos), nog niet gebruikt voor transacties.
Heb ook sinds vorige week een Revolut rekening.
Maar als ik een virtuele kaart aanmaak is het visa, geen mastercard. Hoe heb jij mastercard gekregen?

Ook bij de fysieke kaart heb ik alleen de maestro en visa optie (voor de gratis versie van Revolut). Klop thet dat je bij de gratis versie geen fysieke mastercard krijgt, maar dus alleen maestro (of visa)?

• Jazco2nd
Help
Ik had Support gevraagd om mij te helpen een vervangende kaart te bestellen voor de MasterCard die verliep in augustus. Je hoort namelijk vanzelf een melding te krijgen waarmee je gratis een vervangende pas kunt aanvragen.
Die melding kreeg ik niet.

Support heeft geholpen waardoor ik inderdaad een vervangende pas kreeg zonder te betalen. Ik kon gewoon tijdens de chat via de normale weg een vervangende pas bestellen. Er werden geen kosten in rekening gebracht.
De pas heb ik binnen (Maestro). Ik heb ook de Pride MasterCard dus ik ben voorzien.

Maar nu:
Zie ik de melding bij mijn oude MasterCard die t/m augustus werkt! Ik kan dus een vervangende pas aanvragen!
Ik vroeg support hoe dat zat en die geven aan dat er waarschijnlijk wel kosten in rekening worden gebracht als ik dat doe omdat ik dus al een vervangende pas heb..

Maar dat is dus geen zekerheid. Nu twijfel ik (vandaag laatste dag!). Zal ik het erop wagen?
En wat kies ik dan, een 2e Maestro (handig in NL als ik die andere kwijtraak) of een 1e Visa?

Ik heb hiernaast al een N26 MasterCard die ik als backup in het buitenland gebruik en een Euroclix MasterCard voor reserveringen en borg etc.

• oohh
Jazco2nd schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 10:22:
Help
Ik had Support gevraagd om mij te helpen een vervangende kaart te bestellen voor de MasterCard die verliep in augustus. Je hoort namelijk vanzelf een melding te krijgen waarmee je gratis een vervangende pas kunt aanvragen.
Die melding kreeg ik niet.

Support heeft geholpen waardoor ik inderdaad een vervangende pas kreeg zonder te betalen. Ik kon gewoon tijdens de chat via de normale weg een vervangende pas bestellen. Er werden geen kosten in rekening gebracht.
De pas heb ik binnen (Maestro). Ik heb ook de Pride MasterCard dus ik ben voorzien.

Maar nu:
Zie ik de melding bij mijn oude MasterCard die t/m augustus werkt! Ik kan dus een vervangende pas aanvragen!
Ik vroeg support hoe dat zat en die geven aan dat er waarschijnlijk wel kosten in rekening worden gebracht als ik dat doe omdat ik dus al een vervangende pas heb..

Maar dat is dus geen zekerheid. Nu twijfel ik (vandaag laatste dag!). Zal ik het erop wagen?
En wat kies ik dan, een 2e Maestro (handig in NL als ik die andere kwijtraak) of een 1e Visa?

Ik heb hiernaast al een N26 MasterCard die ik als backup in het buitenland gebruik en een Euroclix MasterCard voor reserveringen en borg etc.
Gewoon proberen. Je kunt precies zien wat je moet betalen voordat je de order plaatst. Waarschijnlijk is de vervangende kaart gewoon gratis :)

• Jazco2nd
oohh schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 10:27:
[...]

Gewoon proberen. Je kunt precies zien wat je moet betalen voordat je de order plaatst. Waarschijnlijk is de vervangende kaart gewoon gratis :)
Denk dat ik dan toch voor een 2e Maestro ga.. m'n huidige is 5 jaar geldig. De kans dat ik die kwijtraak of beschadig in 5 jaar lijkt me groter dan de kans dat je ergens alleen met VISA kan betalen ipv MasterCard (1x in noordelijk Thailand meegemaakt 9 jaar geleden).

Maar wat als binnen 5 jaar de betaalproviders van kantines, kleine ondernemers, AH eindelijk MasterCard accepteren.. dan liggen 2 kaarten te verstoffen..

• Siask
Jazco2nd schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 10:46:
[...]
Maar wat als binnen 5 jaar de betaalproviders van kantines, kleine ondernemers, AH eindelijk MasterCard accepteren.. dan liggen 2 kaarten te verstoffen..
Ik denk dat de kans net zo groot is dat we dan allemaal op een andere manier betalen in plaats van altijd maar met een kaartje.

En misschien komt er straks alsnog wel een Europees betaalsysteem als tegenhanger van Unionpay, VISA en Mastercard, of wordt die cryptocurrency van Facebook alsnog een succes. Blijft koffiedik kijken, en voor die paar euro die Revolut voor een kaart rekent zou ik niet al te veel nadenken.

• Jazco2nd
Bij het bestellen van de expiring card kreeg ik een foutmelding dat ik niet meer dan 3 kaarten aan mijn account kan linken.

Onterechte melding want ik bestel natuurlijk geen 4e kaart maar kies voor "order replacement".

Ik heb het aangekaart bij Support en die heeft nu voor mij een vervangende VISA besteld 8)7 Support heeft nu dus al 2x een vervangende kaart voor me besteld.. voor dezelfde expiring card haha.

• frickY
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 15-10 19:00
Ik heb gisteren geprobeerd een Revolut kaart aan te maken, om te gebruiken met wat online subscriptions (YouTube premium, om te beginnen).

Nu komen ze er na de initiële top-up bij het activeren van een Virtual card pas mee dat ik ook nog even kopie paspoort moet uploaden. Daar ben ik teruhoudend mee, oa vanwege identiteitsfraude als die kopie uitlekt. Zo hoog heb ik Revolut niet zitten. Ik vind het prima als ik een paar tientjes verlies maar mijn identiteitskaart vind ik waardevoller.

Wat mag ik allemaal wegstrepen in de kopie? Banken mogen (moeten) je BSN verwerken. Maar Revolut is geen bank, toch?

Ik neig ernaar alleen voornaam, achternaam, geboortedatum en foto zichtbaar te laten. En dan overweeg ik zelfs nog m'n achternaam te anonimiseren met Photoshop, maar dat gaat wellicht te ver.

//edit
Een foto gemaakt met de KopieID-app uploaden kan niet, je moet de foto binnen de Revolut-app zelf maken. Zodra je ook maar iets afdekt op je kaart wordt hij geweigerd. Contact gehad met support en die geven aan dat je echt de volledige kaart, voor en achterkant, moet uploaden. Ook als ik aangeef mijn BSN met hun als non-overheid/non-bank niet te mogen delen.
Daarom maar gevraagd mijn top-ups te refunden en mijn account te verwijderen.
Ga ik wel naar N26, daar heb ik minder wantrouwen om mijn ID te uploaden. Wel jammer dat zij geen "virtual card" ondersteunen.

frickY wijzigde deze reactie 02-09-2019 09:24 (101%)

• oohh
Apple Pay werkt nu ook in combinatie met Revolut. Net ook een nieuwe Maestro kaart besteld, en deze kon ik ook gelijk toevoegen.

Nog niet alle kaarten werken, dus heb geduld :)

• Mozzy
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Vandaag voor de tweede keer een topup van mijn Revolut geprobeerd vanaf mijn ING creditcard. Eerste keer een paar Euro was geen probleem. Nu probeerde ik een paar honderd Euro en kreeg de melding dat dit niet kon vanwege een dagelijks top-up limiet. Wat die limiet is; geen idee...?

Nu geprobeerd met een lager bedrag en dat ging, totdat ik een melding kreeg dat de topup niet door kon gaan na de Mastercard SecureCheck vanwege het ontbreken van 3DS op mijn creditcard. Wat is er loos?

Eerste topup geen probleem en nu dit... Is iemand anders hier ook al eens tegenaan gelopen?

Update: contact gehad met ING en het bleek dat dit soort transacties wel een geflagged worden. ING fraudehelpdesk kan je dan helpen door de transactie goed te keuren en de merchant (in dit geval Revolut) voor jouw kaart te 'whitelisten' werd mij uitgelegd. Loop je hier dus tegenaan even de ING fraudehelpdesk contacten via chat of 020-2288800 en ze helpen je verder.

Ondertussen van Revolut geleerd dat de top up limieten volledig automatisch worden vastgesteld en dat dit van dag tot dag kan variëren. Er kan na verloop van tijd een stijgende lijn in komen doordat het systeem zelf lerend is en zich aanpast aan jouw gedrag.

Mozzy wijzigde deze reactie 04-09-2019 09:12 (39%)

• Siask
Mozzy schreef op woensdag 4 september 2019 @ 07:07:
Ondertussen van Revolut geleerd dat de top up limieten volledig automatisch worden vastgesteld en dat dit van dag tot dag kan variëren. Er kan na verloop van tijd een stijgende lijn in komen doordat het systeem zelf lerend is en zich aanpast aan jouw gedrag.
Ja, en daarbij is tijd een hele belangrijke factor. Ik heb mijn kaart nu al sinds (volgens mij) eind november 2017, en ik kan zonder problemen tot € 5000 opladen zonder dat er naar codes gevraagd wordt. Gaat in een split second.

Ook het opladen van meerdere kleine bedragen in korte tijd van dezelfde kaart levert geen problemen (meer) op. Bij de Duitse DKB was dat nooit een punt, bij Qander kwam ik nog wel eens snel in de fraudedetectie (ook vanwege andere transacties), dan belden ze altijd op de eerstvoglende werkdag (en deed die kaart het tot die tijd niet meer). Een maand of wat geleden hebben ze een nieuw systeem geïmplementeerd (zeiden ze aan de telefoon), nu gaat het allemaal goed.

• straydog_50
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 15-10 05:59
oohh schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 07:34:
Apple Pay werkt nu ook in combinatie met Revolut. Net ook een nieuwe Maestro kaart besteld, en deze kon ik ook gelijk toevoegen.

Nog niet alle kaarten werken, dus heb geduld :)
Hoe heb jij deze kaart bemachtigd?, ik kan alleen maar Mastercard of Visa bestellen. En ik heb liever Maestro want Mastercard wordt niet overal geaccepteerd hier in Nederland. Had al gesproken met Support, maar die zeggen dat het systeem zelf bepaald wat voor kaart je krijgt ( wat ik een apart verhaal vind ) Ik heb Revolut Free

• oohh
straydog_50 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 22:05:
[...]

Hoe heb jij deze kaart bemachtigd?, ik kan alleen maar Mastercard of Visa bestellen. En ik heb liever Maestro want Mastercard wordt niet overal geaccepteerd hier in Nederland. Had al gesproken met Support, maar die zeggen dat het systeem zelf bepaald wat voor kaart je krijgt ( wat ik een apart verhaal vind ) Ik heb Revolut Free
Woon je wel in Nederland? En sta je wel in Nederland geregistreerd in de app? Welke versie van de app heb je?

Ik kon kiezen uit Visa of Maestro. Zie ook onderstaand screenshot ;)

• straydog_50
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 15-10 05:59
Hallo

Heb de laatste versie. Ben woonachtig in Nederland en alles staat zo ingesteld . Wil ik een fysieke kaart bestellen is het gelijk een Visa wil ik een virtual dan wordt het een Mastercard. Werk lt wel maar niet in alle shops ( albert heijn bv ) bij N26 kan je ook alleen de mastercard toevoegen en niet de maestro :-(

• Dennisweb
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 00:06
Jazco2nd schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 20:11:
Bij het bestellen van de expiring card kreeg ik een foutmelding dat ik niet meer dan 3 kaarten aan mijn account kan linken.

Onterechte melding want ik bestel natuurlijk geen 4e kaart maar kies voor "order replacement".

Ik heb het aangekaart bij Support en die heeft nu voor mij een vervangende VISA besteld 8)7 Support heeft nu dus al 2x een vervangende kaart voor me besteld.. voor dezelfde expiring card haha.
Dit is altijd een mooi verhaal bij Revolut. Ik had laatst een premium account genomen. Nu bleek dat ze me veel te veel verzendkosten (express delivery toch berekend, ondanks premium) en dubbel abonnementskosten hadden berekend.

Toen kwamen ze met een refund van bijna 200 euro aanzetten. Ik denk: “Het is hun administratie dus zij zullen het wel weten.” Ik kreeg de refund en 15 minuten later kwam de medewerker zich verontschuldigen dat zijn leidinggevende erachter was gekomen dat hij mij te veel had terugbetaald.

Het resultaat: mijn hele premium abonnement werd opgezegd. Als ik weer premium wil, moet ik er opnieuw voor betalen. Fair enough, maar dat er zulke fouten gemaakt worden is wel bijzonder.

Ik gebruik Revolut eigenlijk alleen om wat buitenlandse betalingen te doen. Maar toch heb ik dan als ik moet kiezen tussen bunq en Revolut bij bunq een iets beter gevoel. Alleen maar omdat zij een banklicentie hebben. :)

• Discipline
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 06:25
Revolut heeft ook een banklicentie.

Maar ze gaan 500 medewerkers erbij halen. Het probleem met zulke snelgroeiende bedrijven is gewoon puur dat de kennis er niet is bij de medewerkers. Daar moet je mee om kunnen gaan.

• J0kerNL
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 20:55
straydog_50 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 23:02:
Hallo

Heb de laatste versie. Ben woonachtig in Nederland en alles staat zo ingesteld . Wil ik een fysieke kaart bestellen is het gelijk een Visa wil ik een virtual dan wordt het een Mastercard. Werk lt wel maar niet in alle shops ( albert heijn bv ) bij N26 kan je ook alleen de mastercard toevoegen en niet de maestro :-(
Bij Revolut zou je een optie moeten krijgen voor een Maestro fysieke kaart. Bij N26 ook, maar die optie komt daar pas als je 100 EUR op je rekening hebt staan.

J0kerNL wijzigde deze reactie 05-09-2019 10:38 (3%)

• frickY
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 15-10 19:00
Discipline schreef op woensdag 4 september 2019 @ 23:27:
Revolut heeft ook een banklicentie.
Hier blijft onduidelijkheid over. Heb hier zelf afgelopen weekend nog naar zitten zoeken en kwam toen tot de conclusie dat ze hem niet zouden hebben. Maar ze hebben inderdaad wél een Europese banklicentie (sinds december 2018).

frickY wijzigde deze reactie 05-09-2019 11:31 (3%)

• Dennisweb
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 00:06
frickY schreef op donderdag 5 september 2019 @ 11:31:
[...]

Hier blijft onduidelijkheid over. Heb hier zelf afgelopen weekend nog naar zitten zoeken en kwam toen tot de conclusie dat ze hem niet zouden hebben. Maar ze hebben inderdaad wél een Europese banklicentie (sinds december 2018).
Inderdaad. Die hebben ze. Maar ze gebruiken ‘m volgens mij nog niet. Ze zijn nog steeds een e-moneybedrijf en zouden nog bezig zijn naar de transitie als bank.

• Siask
Siask schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 17:49:
Het gaat toch om phising per SMS schijnbaar, allemaal dus in Zwitserland. De betrokkenen hebben een SMS gekregen (zogenaamd dus via SMS) om hun gegevens te bevestigen.
Ondertussen is er in Zwitserland nog een artikel verschenen met een precieze beschrijving hoe die SMS-phising-aanval in z'n werk ging.

Voor het geval dat je er van leren wil, zullen we maar zeggen ;)

• Wally2002
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14-10 20:11
Siask schreef op woensdag 11 september 2019 @ 12:36:
[...]

Ondertussen is er in Zwitserland nog een artikel verschenen met een precieze beschrijving hoe die SMS-phising-aanval in z'n werk ging.

Voor het geval dat je er van leren wil, zullen we maar zeggen ;)
Meest opvallende is dat ze via een 'feature' van Revolut zelf gericht konden aanvallen, door telefoonnummers te generen en deze in het adresboek te zetten, waarbij zichtbaar werd welke nummers gebruik maken van Revolut.
De rest van de aanval is volgens mij redelijk 'klassiek' te noemen: spoof de afzender van de SMS en gebruik een link naar een nepsite die niet van echt te onderscheiden is.

• Jazco2nd
Oei, vriendin bestelde een vervangende kaart ivm vervallen MasterCard. Maestro besteld, 100% zeker Maestro. Nu een Visa ontvangen en dat zie je ook in de app.
Maar de dag van bestellen stond echt Maestro in de app!

Support bericht gestuurd maar dat was om 19u ("live agent" getypt) en nog altijd geen agent. Heb het idee dat de chat vastzit. Kan helaas ook geen nieuwe chat starten.

Vriendelijk Support heeft de Visa kaart geblokkeerd en een Maestro (gratis) is onderweg :)

Jazco2nd wijzigde deze reactie 15-09-2019 10:53 (10%)

• henkjobse
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15-10 09:52
Iemand een idee hoelang het proces duurt voor een business account?

Edit: en approved, dit is echt wel snel zeg. Nu eens kijken of t allemaal lekker werkt en dan zsm bunq opzeggen vóór de 10x prijsverhoging....

henkjobse wijzigde deze reactie 16-09-2019 15:20 (52%)
Reden: Zie edit

• Xabre
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
Heeft iemand enig idee hoe het er voor staat met de banklicentie van Revolut? Ik lees verschillende berichten op internet. Wel licentie van de ECB maar niet in gebruik. Geen licentie. Wel licentie. Alleen licentie in Litouwen. Etc, etc.

Philips CD473 + AKG K280 Parabolic

• Siask
Xabre schreef op maandag 16 september 2019 @ 10:32:
Heeft iemand enig idee hoe het er voor staat met de banklicentie van Revolut? Ik lees verschillende berichten op internet. Wel licentie van de ECB maar niet in gebruik. Geen licentie. Wel licentie. Alleen licentie in Litouwen. Etc, etc.
Lang verhaal kort: ze hebben hem wel, ze doen er op dit moment niets mee (Russische achtergrond van één van de bazen), IMHO veel gedoe in Litouwen als ze het alsnog gaan opstarten.

Eens kijken wat er gebeurt tot 31 oktober, als Article 50 weer wordt ingetrokken kan alles gewoon blijven doorgaan.

Oh: en een banklicentie afgegeven door één centrale bank geldt gewoon overal in de EU, het zogenaamde 'passporting'.

Mocht de Litouwen-route straks een doodlopende weg zijn, dan vermoed ik dat ze het proberen via Cyprus of Malta. Met name Malta heeft al wat fintech-bedrijven die onder hun toezicht vallen. Niet allemaal even succesvol, maar toch.

• Xabre
  • Niet online
Heb net de VISA kaart toegevoegd aan Google Pay. In tegenstelling tot de Mastercard van N26 komt er geen melding dat ik er niet in winkels mee kan betalen. Ook staat er "Standaard voor contactloze betalingen.".

Nog niet daadwerkelijk geprobeerd in een winkel. Iemand praktijk ervaring?

• Siask
Xabre schreef op maandag 16 september 2019 @ 13:47:
Nog niet daadwerkelijk geprobeerd in een winkel. Iemand praktijk ervaring?
Ja, een paar keer gebruikt met Google Pay van een APK-site op een OnePlus 6, ging op zich zonder problemen, al vond ik het niet superhandig (veel gedoe en prutswerk). Daarom vond ik de kaart pakken toch handiger dan met de telefoon bij Android, misschien gaat Apple Pay makkelijker.

• Xabre
  • Niet online
Siask schreef op maandag 16 september 2019 @ 14:32:
[...]

Ja, een paar keer gebruikt met Google Pay van een APK-site op een OnePlus 6, ging op zich zonder problemen, al vond ik het niet superhandig (veel gedoe en prutswerk). Daarom vond ik de kaart pakken toch handiger dan met de telefoon bij Android, misschien gaat Apple Pay makkelijker.
Ah bedankt. Straks even boodschappen doen, ben wel nieuwsgierig, straks even testen bij de Lidl.

Is onbemande tankstations nog steeds een probleem bij Revolut?

• Jazco2nd
frickY schreef op zondag 1 september 2019 @ 08:48:
Ik heb gisteren geprobeerd een Revolut kaart aan te maken, om te gebruiken met wat online subscriptions (YouTube premium, om te beginnen).

Nu komen ze er na de initiële top-up bij het activeren van een Virtual card pas mee dat ik ook nog even kopie paspoort moet uploaden. Daar ben ik teruhoudend mee, oa vanwege identiteitsfraude als die kopie uitlekt. Zo hoog heb ik Revolut niet zitten. Ik vind het prima als ik een paar tientjes verlies maar mijn identiteitskaart vind ik waardevoller.

Wat mag ik allemaal wegstrepen in de kopie? Banken mogen (moeten) je BSN verwerken. Maar Revolut is geen bank, toch?

Ik neig ernaar alleen voornaam, achternaam, geboortedatum en foto zichtbaar te laten. En dan overweeg ik zelfs nog m'n achternaam te anonimiseren met Photoshop, maar dat gaat wellicht te ver.

//edit
Een foto gemaakt met de KopieID-app uploaden kan niet, je moet de foto binnen de Revolut-app zelf maken. Zodra je ook maar iets afdekt op je kaart wordt hij geweigerd. Contact gehad met support en die geven aan dat je echt de volledige kaart, voor en achterkant, moet uploaden. Ook als ik aangeef mijn BSN met hun als non-overheid/non-bank niet te mogen delen.
Daarom maar gevraagd mijn top-ups te refunden en mijn account te verwijderen.
Ga ik wel naar N26, daar heb ik minder wantrouwen om mijn ID te uploaden. Wel jammer dat zij geen "virtual card" ondersteunen.
Het is grappig hoe spastisch we doen zodra we iets als paspoort online moeten delen.
Maar tot voor kort maakte elk hotel wel een kopie van je paspoort (mag officieel binnen de EU niet meer) en was je in veel gevallen je paspoort gewoon even kwijt. Dat is nog veel meer risico.
Daarnaast worden paspoortgegevens ook door overheden gedeeld oa met de VS.

Revolut is net als elke concurrent verplicht om dit aan je te vragen. Ze doen dat niet voor de lol. Aangezien ze geen bankkantoor hebben, is dit de enige manier.

Bij N26 werd een videocall opgezet, met een echt persoon dus. Dat vond ik nog veel verder gaan.
Bij Revolut maak je een foto met de app (logisch dat dat niet via een andere app mag) en een selfie. 30 sec later ben je approved. Dat gaat dus geautomatiseerd. Komt geen mens aan pas.

Wellicht werkt N26 nu ook zo.

Ik wil wedden dat binnen enkele jaren alle NL banken ook zo werken. Maar ik snap dat het de eerste keer echt een beetje eng is,

• henkjobse
ja Revolut werkt echt snel en prettig. DieN26 maakt gebruik van een externe dienst die echt hele lange wachttijden kent..

• Jazco2nd
Voor iedereen die Revolut (en/of N26) regelmatig gebruikt en een normale (postpay) creditcard erbij houdt, bijvoorbeeld voor borg van autohuur, grote uitgaven etc. kan ik CURVE aanraden.

Dit is een app en creditcard die alleen werkt door je bestaande kaarten eraan te koppelen. CURVE doet de de valuta omrekening en heeft geen kosten (in tegenstelling tot je normale creditcard).

Ik heb bijvoorbeeld ICS Euroclix, 2 jaar gratis daarna €15/jaar. Maar wel kosten bij niet-€ betalingen. Dit is de reden voor mij om Curve te gebruiken.
Euroclix kan ik nu dus thuislaten en gewoon mijn CURVE kaart meenemen op reis.

Ik heb voor het gemak nu ook mijn Revolut (en N26 backup) kaart gekoppeld, maar het enige voordeel daarin is dat je maar 1 kaart nodig hebt. Je kan on the fly kiezen aan welke kaart Curve is gekoppeld. Ook onhandig als je net die kaart kwijtraakt.

Het werkt helaas niet voor Maestro.

• Redsandro
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online
Jazco2nd schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 14:44:
Voor iedereen die Revolut (en/of N26) regelmatig gebruikt en een normale (postpay) creditcard erbij houdt, bijvoorbeeld voor borg van autohuur, grote uitgaven etc. kan ik CURVE aanraden.
Ik snap de meerwaarde niet. Zijn Revolut en N26 niet zelf al populair juist vanwege het ontbreken van creditcard-kosten?

🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟

• Jazco2nd
Redsandro schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 15:29:
[...]

Ik snap de meerwaarde niet. Zijn Revolut en N26 niet zelf al populair juist vanwege het ontbreken van creditcard-kosten?
Ja maar stel je huurt een auto voor een week of 2, dan moet je in veel landen landen een flinke reservering op je CC zetten (die released wordt paar weken later). Dat doe je niet met een Revolut of N26 want dan ben je je saldo kwijt. Die zet je dus op een normale creditcard. Mocht je toch schade hebben en er wordt wat vanaf gehaald, gaat dat dus via Curve zonder valuta omwissel kosten.
Ik vind het handig om de autohuur kosten zelf dan ook op dezelfde kaart te hebben (maar daarvoor kan je prima Revolut of N26 gebruiken. Dan is Curve dus ook handig.

• Redsandro
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online
Staat de reservering dan op de CURVE kaart, of op de door CURVE aangesproken credit card?
En waarop verdienen ze?

🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟

• Vinnienerd
Jazco2nd schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 15:33:
[...]

Ja maar stel je huurt een auto voor een week of 2, dan moet je in veel landen landen een flinke reservering op je CC zetten (die released wordt paar weken later). Dat doe je niet met een Revolut of N26 want dan ben je je saldo kwijt. Die zet je dus op een normale creditcard. Mocht je toch schade hebben en er wordt wat vanaf gehaald, gaat dat dus via Curve zonder valuta omwissel kosten.
Ik vind het handig om de autohuur kosten zelf dan ook op dezelfde kaart te hebben (maar daarvoor kan je prima Revolut of N26 gebruiken. Dan is Curve dus ook handig.
Curve heeft een Mastercard debit hologram, grote kans dat ze die niet accepteren.

• MaffeMaarten
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 15-10 13:56
Nog even over curve: stel dat ik revolut/n26 alleen maar gebruik om wisselkosten te besparen, omdat ik m'n echte CC toch wel aan wil houden.
Is Curve dan een volledige vervanger? (en misschien nog wel beter ook)

• Jazco2nd
Vinnienerd schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 15:36:
[...]

Curve heeft een Mastercard debit hologram, grote kans dat ze die niet accepteren.
Ah balen, daar had ik nog niet op gelet. Ik ga het wel uittesten volgende maand.
MaffeMaarten schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 16:55:
Nog even over curve: stel dat ik revolut/n26 alleen maar gebruik om wisselkosten te besparen, omdat ik m'n echte CC toch wel aan wil houden.
Ik vind Curve daarvoor te beperkt maar test het uit, het is gratis.

Revolut is (na 3 jaar N26) mijn standaard geworden. Werkt echt prima.
(Bunq Free voor non-card € payments).

• Wally2002
MaffeMaarten schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 16:55:
De key feature waarmee Curve ooit begonnen is, is dat je (meerdere) credit of debit VISA/Mastercards aan je Curvekaart koppelt, zodat je alleen je Curvekaart mee hoeft te nemen. In de app kies je waar de transacties naar doorgezet moeten worden. Tevens kan je besluiten om transacties alsnog op een andere kaart door te belasten, eenmalig binnen x dagen.

Volgens mij zijn ze later meer features gaan aanbieden, bv geen koersopslag.

Ik had hem zelf ooit aangevraagd omdat ze ook met Amex bezig waren. Dit bleek uiteindelijk maar heel kort geduurd te hebben, en alleen maar met UK Amex kaarten.
Verder is het voordeel van de kaart (je hoeft maar 1 kaart bij je te hebben, mocht die gestolen worden zijn de onderliggende kaarten niet gecompromitteerd ) potentieel ook het nadeel (als er iets mis is kun je niets).

• henkjobse
Switch van bunq naar Revolutie business goed verlopen hier. Ben benieuwd of er meer zijn die deze switch hebben gemaakt. Zelfs nog goedkoper dan t oude bunq zakelijk abo van €1 Pm plus tax kosten. Nu gewoon gratis. Oude pricing was prima. T mag best iets kosten maar 10x prijs verhoging is echt te gek en zeker met zon communicatie.

• Siask
Even overgeplaatst van N26 over Revolut in Apple Pay:
Grazder schreef op donderdag 19 september 2019 @ 22:17:
@Siask, wel balen, ik moet zeggen dat het echt super chill werkt!

Waarom zou Revolut het toevoegen van een Maestro kaart tegenwerken?
@GrazderTja, ik weet het niet. Mijn Maestro kaart is al behoorlijk versleten, misschien dat ik voor die paar euro maar een nieuwe kaart bestel en kijk of die het dan wel doet, want het zou toch wel prettig zijn om een werkende Maestro kaart te hebben in Apple Pay (Apple Pay werkt super mooi op een tweedehands iPhone SE die ik voor Apple Pay-onderzoek aangeschaft heb).

• Grazder
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 01:00
@Siask ik zie dat je voor 6 euro een nieuwe pas kan aanvragen, dat is de moeite waard denk ik. Zeker omdat je direct daarna (dus zonder de pas fysiek in bezit te hebben) met Apple Pay kan betalen, dat is in ieder geval mijn ervaring.

Hoe doe jij / jullie het nu eigenlijk qua banken? Ik heb nu rekeningen bij Rabo, Bunq (free), N26 en Revolut... Op de Rabo rekening ontvang ik salaris en betaal ik abonnementen, accept giro’s etc. Daarna maak ik een X bedrag over naar Revolut voor pin betalingen / normale uitgaven.

De rekening bij Bunq ga ik waarschijnlijk opzeggen en ik ga waarschijnlijk van Revolut switchen naar N26 wanneer zij ooit Maestro gaan ondersteunen.

Grootste gebrek bij Revolut en N26 vind ik toch wel het gebrek aan iDeal en het feit dat ze buitenlandse IBAN nummers hebben (IBAN discriminatie mag niet, I know..).

Just curious :)

• Xabre
  • Niet online
N26 hier als hoofdrekening. Alleen nog een bunq (free) rekening voor 1 automatische incasso die een buitenlandse iban weigert en natuurlijk ideal.

Revolut ook overwogen als hoofdrekning maar feit dat het geen echte bank is en betalen bij onbemande tankstations onmogelijk is doe ik dat niet als hoofdrekening.

• Wally2002
Xabre schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 09:00:
N26 hier als hoofdrekening. Alleen nog een bunq (free) rekening voor 1 automatische incasso die een buitenlandse iban weigert en natuurlijk ideal.

Revolut ook overwogen als hoofdrekning maar feit dat het geen echte bank is en betalen bij onbemande tankstations onmogelijk is doe ik dat niet als hoofdrekening.
Betalen met Revolut bij onbemand tankstation is wel mogelijk, althans eerder dit jaar in Zweden was dit voor mij geen probleem bij twee verschillende.

• Xabre
  • Niet online
Wally2002 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 09:26:
[...]

Betalen met Revolut bij onbemand tankstation is wel mogelijk, althans eerder dit jaar in Zweden was dit voor mij geen probleem bij twee verschillende.
Ok, apart, paar dagen geleden nog met de klantenservice gechat en die zeiden ook dat het niet mogelijk was.
Heb je ook recente ervaringen in Nederland?

• Siask
Grazder schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 01:36:
@Siask ik zie dat je voor 6 euro een nieuwe pas kan aanvragen, dat is de moeite waard denk ik.

[...]

Hoe doe jij / jullie het nu eigenlijk qua banken?
Nou, die nieuwe Maestro pas was niet nodig. Toevoegen via de interface in 'Wallet' lukt inderdaad niet (scannen en dan de CVC nog toevoegen), maar als je via de Revolut app de kaart opzoekt, dan heb je onder het plaatje van de kaart de mogelijkheid om hem aan Apple Wallet toe te voegen.

Dat heb ik dus vanochtend gedaan, en nu staat die kaart als 'default' in de Apple Pay app - vanmiddag maar even kijken of die goed werkt zo.

Qua betalingsverkeer ben ik gericht op a) het maximaliseren van punten/status (hotels, vliegen) en b) het profilen zo zinloos mogelijk te maken.

Voor salaris en hypotheek een bankrekening in Nederland, de Revolut rekening wordt gevuld met een creditcard natuurlijk. Van Revolut betaal ik alle overschrijvingen, ook de acceptgiro's. Je kunt gewoon de rekening op de acceptgiro + het 16-cijferige betaalkenmerk invullen, dat werkt prima (belastingen, Famed, dat soort zaken).

Automatische overboekingen van de Nederlandse bankrekening, van de Duitse DKB en ook van de Revolut rekening, net wat maar ging (bij Tele2 bijvoorbeeld kun je wel met een buitenlandse rekening betalen, maar dat is een lange procedure, dan is het wel goed zo).

Al met al dus een rekening bij een grootbank in Nederland, de Duitse DKB (voor mijn Duitse creditcards) en Revolut voor dagelijks gebruik. Slapend nog rekeningen bij bunq (free), Denizen en N26. Omdat die niets kosten, zie ik ook geen voordeel om ze op te zeggen. Ze zijn namelijk soms handig voor het rondpompen van geld in het geval acties of om meer punten binnen te halen.

Qua handling vind ik Revolut het meest plezierig, met name de DKB is nu een onding met een TAN die je steeds op je mobiele telefoon binnen krijgen moet voor je kunt inloggen.

• Wally2002
Xabre schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 10:46:
[...]

Ok, apart, paar dagen geleden nog met de klantenservice gechat en die zeiden ook dat het niet mogelijk was.
Heb je ook recente ervaringen in Nederland?
Nee, gebruik hem alleen voor vreemde valuta.
Overigens werd er wel een reservering gedaan van ca. 100 euro of zo, binnen een uur of zelfs minder werd die na het tanken omgezet naar het definitieve bedrag.

• pixels66
Curve heeft wel een nadeel. Als ik Curve gebruik om betalingen van mijn Revolut te doen in de VS, haalt Revolut het niet van de dollar balans af, maar automatisch van de euro balans...

• oohh
pixels66 schreef op zondag 22 september 2019 @ 12:38:
Curve heeft wel een nadeel. Als ik Curve gebruik om betalingen van mijn Revolut te doen in de VS, haalt Revolut het niet van de dollar balans af, maar automatisch van de euro balans...
Dat klopt, want Curve rekent je aankopen in vreemde valuta al voor je om. Dus jouw Revolut account wordt daardoor in euro's belast. Dit werkt tot 500GBP/EUR/USD per maand, daarna betaal je 2% koersopslag. Je kunt dan beter direct Revolut gebruiken ;)

• Jazco2nd
pixels66 schreef op zondag 22 september 2019 @ 12:38:
Je kan in Curve de valuta van je gekoppelde kaart instellen. Als je dus naar de US gaat zou ik zeker wijzigen naar dollars.

HET voordeel van Curve:
Als je de Curve kaart kwijtraakt, krijg je gratis en voor niks een nieuwe.
Bij Revolut is dat €12 (5.99 + verzendkosten van 5.99). Bij N26 is het ook zoiets.
Dus op reis (waar ik eerder iets kwijtraak dan thuis, thuis heb je een vast ritme) laat ik de Revolut kaart in de hotelkluis of in mn koffer en neem ik de Curve mee naar buiten.

Dat + het voordeel dat het voor mijn normale postpaid creditcard (Euroclix) wisselkosten voorkomt is de enige reden dat ik het gebruik. Het vervangt dus dus geen enkele functie van Revolut voor mij.

• oohh
Jazco2nd schreef op maandag 23 september 2019 @ 17:20:
[...]

Je kan in Curve de valuta van je gekoppelde kaart instellen. Als je dus naar de US gaat zou ik zeker wijzigen naar dollars.

HET voordeel van Curve:
Als je de Curve kaart kwijtraakt, krijg je gratis en voor niks een nieuwe.
Bij Revolut is dat €12 (5.99 + verzendkosten van 5.99). Bij N26 is het ook zoiets.
Dus op reis (waar ik eerder iets kwijtraak dan thuis, thuis heb je een vast ritme) laat ik de Revolut kaart in de hotelkluis of in mn koffer en neem ik de Curve mee naar buiten.

Dat + het voordeel dat het voor mijn normale postpaid creditcard (Euroclix) wisselkosten voorkomt is de enige reden dat ik het gebruik. Het vervangt dus dus geen enkele functie van Revolut voor mij.
Als dat voor jou werkt, dan zou je toch net zo goed kunnen kijken naar Apple Pay of Google Pay? Dan kun je namelijk ook net zo goed je kaart in je hotel laten en opladen via je Euroclix Mastercard.

• Jazco2nd
oohh schreef op maandag 23 september 2019 @ 17:30:
[...]

Als dat voor jou werkt, dan zou je toch net zo goed kunnen kijken naar Apple Pay of Google Pay? Dan kun je namelijk ook net zo goed je kaart in je hotel laten en opladen via je Euroclix Mastercard.
Niet alle betaalterminals hebben NFC en ATMs al helemaal niet. Daarnaast heb ik vaak geen internet op mijn telefoon of laat ik deze achter op de kamer. Dat heet vakantie voor mij :)

Daarnaast: Ik begrijp de logica niet achter het idee dat je je financiële gedrag met Google wil delen. Ze hebben al zoveel van je: locatie historie, zoek gedrag, shop gedrag, surf gedrag etc. Makes no sense to me. Dus dat zal ik nooit doen. Android Tap&Pay (de NFC chip beschikbaar maken voor banking apps zonder tussenkomst van Google) lijkt echter gekilled te worden door Google.. dus de enige manier om het gemak te hebben van betalen via je telefoon is Google Pay.
Apple heb ik niet.

• Grazder
Klein vraagje, als je op je Revolut rekening geld ontvangt zie je niet vanaf welke tegenrekening dit komt. Bestaat er een optie om er achter te komen van welke IBAN het geld komt?

• U123456
Grazder schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 00:40:
Klein vraagje, als je op je Revolut rekening geld ontvangt zie je niet vanaf welke tegenrekening dit komt. Bestaat er een optie om er achter te komen van welke IBAN het geld komt?
Nee, probleem speelt al langer: Wally2002 in "Revolut (incl IBAN en Premium)"

• Grazder
@U123456 thanks voor de reply.
Zoveel -geinige- functies en dan dit soort basis dingen gewoon niet hebben..

Zelfde met onbemande tankstations, waarom moet dat zo moeilijk zijn? Bij N26 werkt het ook gewoon.

• Xabre
  • Niet online
Grazder schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 12:45:
@U123456 thanks voor de reply.
Zoveel -geinige- functies en dan dit soort basis dingen gewoon niet hebben..

Zelfde met onbemande tankstations, waarom moet dat zo moeilijk zijn? Bij N26 werkt het ook gewoon.
Denk dat voor beide de reden is dat Revolutie geen bank is.

• nlboy
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 15-10 16:40

nlboy

Alles kitz?

Xabre schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 09:00:
Ik was in Engeland bij onbemande pomp en daar ging het betalen met Revolut goed. De pomp gaf aan dat ik tot en met 99 pond kon tanken. Eerst werd er 2 pond geserveerd en een kleine week later werd het daadwerkelijk bedrag afgeschreven.

• U123456
nlboy schreef op woensdag 25 september 2019 @ 12:11:
Ik was in Engeland bij onbemande pomp en daar ging het betalen met Revolut goed. De pomp gaf aan dat ik tot en met 99 pond kon tanken. Eerst werd er 2 pond geserveerd en een kleine week later werd het daadwerkelijk bedrag afgeschreven.
Dat is wel een risico. Je kunt dan ongewenst rood komen te staan?

• AlbertJP
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 00:56
Of is het een risico voor de pomphouder?

• kwon
AlbertJP schreef op woensdag 25 september 2019 @ 17:36:
Of is het een risico voor de pomphouder?
Nee, want die heeft immers al tot maximaal 99 GBP een betalingsgarantie gekregen.

• Vinnienerd
kwon schreef op woensdag 25 september 2019 @ 17:49:
[...]

Nee, want die heeft immers al tot maximaal 99 GBP een betalingsgarantie gekregen.
Dan is de reservering 99 pond, niet?

• kwon
Vinnienerd schreef op woensdag 25 september 2019 @ 18:51:
[...]

Dan is de reservering 99 pond, niet?
Een betalingsgarantie is iets anders dan een reservering en deze twee zijn qua bedrag (blijkbaar) niet noodzakelijkerwijs hetzelfde. De pomphouder loopt in ieder geval geen risico; de pomp zou überhaupt niet starten vóórdat zo'n dergelijke garantie is ontvangen.

In de overeenkomst die je als gebruiker met Revolut hebt gesloten staat wat er gebeurt als je ongeoorloofd rood komt te staan. Op grond van de overeenkomst kan Revolut opgelopen schade (desnoods via de juridische weg) op je verhalen.

Kom op jongens... dit is toch gewoon gezond verstand? Ik krijg een beetje het gevoel alsof we hier op zoek zijn naar loopholes voor gratis geld of zo.

• Vinnienerd
kwon schreef op woensdag 25 september 2019 @ 19:00:
[...]

Een betalingsgarantie is iets anders dan een reservering en deze twee zijn qua bedrag (blijkbaar) niet noodzakelijkerwijs hetzelfde. De pomphouder loopt in ieder geval geen risico; de pomp zou überhaupt niet starten vóórdat zo'n dergelijke garantie is ontvangen.

In de overeenkomst die je als gebruiker met Revolut hebt gesloten staat wat er gebeurt als je ongeoorloofd rood komt te staan. Op grond van de overeenkomst kan Revolut opgelopen schade (desnoods via de juridische weg) op je verhalen.

Kom op jongens... dit is toch gewoon gezond verstand? Ik krijg een beetje het gevoel alsof we hier op zoek zijn naar loopholes voor gratis geld of zo.
Van die betalingsgarantie heb ik nog nooit gehoord. Is dat niet waar reserveringen voor zijn? Wat ik bedoelde is dat ik had verwacht dat de reservering sowieso 99 pond zou zijn.

• U123456
kwon schreef op woensdag 25 september 2019 @ 19:00:
Lijkt inderdaad afgedekt te zijn:
If you owe us money and you don't top up your account or repay us within seven days, we can recover the amount by:

- taking the amount you owe us from your stored card;
- exercising our right of set-off; or
- taking other legal steps to recover the money you owe us, such as instructing lawyers or debt collectors.

If we take any (or all) of these steps, we might charge you our reasonable costs.
Wat wel blijft staan:
Als klant van Revolut kan je ongewenst in het rood komen ...

• Siask
U123456 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 19:36:
Oh ja, vaak genoeg gebeurd, meestal omdat betalingen eerst een week geblokt blijven, dan niet geclaimed werden en vervolgens na een week of 3 weer netjes afgetrokken werden. Gebeurt in Zuid-Afrika veel.

Je krijgt dan een tijdje mails tot je weer bijgevuld hebt.

• kwon
Vinnienerd schreef op woensdag 25 september 2019 @ 19:32:
[...]

Van die betalingsgarantie heb ik nog nooit gehoord. Is dat niet waar reserveringen voor zijn? Wat ik bedoelde is dat ik had verwacht dat de reservering sowieso 99 pond zou zijn.
Ik snap waar je op doelt maar eerlijk gezegd weet ik ook niet 100% hoe het werkt. We moeten ook voorkomen dat we in een semantische discussie komen te vervallen. Met 'betalingsgarantie' bedoelde ik hoofdzakelijk te zeggen dat in ieder geval de pomphouder geen enkel risico loopt.
Wat wel blijft staan:
Yep, maar daar tegenover staat een heel hoop gebruiksgemak. Het alternatief is namelijk dat de acceptatie van de kaart wordt ingeperkt en daar sta je (als gebruiker) ook niet op te wachten.

Ik vind het ook onredelijk om de 'gemiddelde gebruiker' te schetsen als een persoon die werkelijk geen idee heeft wat er op zijn/haar rekening staat en de betaalpas simpelweg blindelings gebruikt tot het moment waarop die wordt geweigerd. Dát is pas onrealistisch en wat mij betreft ook een goed argument om (heel beperkte, mogelijke) roodstand in bijzondere gevallen gewoon toe te laten.

• Jazco2nd
[...]
Lijkt inderdaad afgedekt te zijn:
[...]
Wat wel blijft staan:
Bij N26 is dat nog veel erger! Ze hebben mij zonder melding €5 in rekening gebracht nadat een onverwachte (qua timing) automatische incasso plaatsvond terwijl ik te weinig saldo had. De grap was dat ik juist een notificatie kreeg dat ik moest opwaarderen ivm negatief saldo, ipv een melding dat ik te weinig saldo had voor de incasso.
Na 6 weken zeuren bij Support hebben ze erkent dat dit niet zo handig was en het geld teruggestort.

N26 vind ik echt een stukje onhandiger. Een app die in 3.5 jaar tijd vrijwel geen nuttige updates kreeg op Apple Pay na.. onnodige kosten, geen auto top up en (erger) geen realtime top-up.
Daarnaast wekte de app regelmatig irritaties op (bekijk een betaling van 2 weken geleden, ga terug naar overzicht en je schiet weer naar vandaag..hoogst irritant).
Fingerprint die je elke 14 dagen via Settings weer aan moest zetten (nu is het 30 dagen en krijg je de mogelijkheid zonder Settings te zoeken het weer aan te zetten. Dat heeft dus bijna 4 jaar geduurd).

Het grootste nadeel van Revolut vond ik de blokkade van betalen bij onbemande stations maar daar heb ik in NL helemaal geen last van met mijn Maestro (mits genoeg saldo).

De paar keren op reis dat Revolut niet werkte bij onbemande stations, werkte N26 trouwens ook niet Australië en NZ (ja ook bij 35 graden ben ik eigenwijs en blijf ik soms wel 3 passen testen).

Jazco2nd wijzigde deze reactie 26-09-2019 09:45 (26%)

• tippie62
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 01:56
Goedenavond,over 2 weken ga ik op vakantie naar Vietnam en ga ik oa gebruik maken van de Revolut card
nu ben Ik hier totaal onbekend mee dus een paar vraagjes,
als ik euro,s op mijn Revolut card stort kan ik dan via de app deze wisselen naar Vietnamese Dollars of doet Revolut dit automatisch bij een betaling in Vietnam
Is het handiger om met je eigen bankpas te pinnen in Vietnam of met de Revolut card

• Adion
  • Registratie: januari 2001
  • Nu online
Naar Vietnamese Dong kan je momenteel niet vooraf geld overzetten, de omzetting gebeurd dus enkel automatisch op het moment dat je een betaling/geldafhaling doet.

In Vietnam heb ik overigens op verschillende plaatsen wel meegemaakt dat de Revolut kaart niet aanvaard werd. (Mogelijk dat de Revolut kaarten enkel met nieuwere pin-automaten aanvaard worden)
Je zal dus zowiezo best ook een andere kaart meenemen.
Welke interessanter is hangt af van de kosten die je met de andere kaart hebt, en of je in het weekend betaald of niet (in het weekend rekent revolut een 0.5% of 1% opslag ten opzichte van de laatste koers op vrijdag)

In andere landen tot nog toe echter nog geen problemen gehad.

Adion wijzigde deze reactie 29-09-2019 22:40 (11%)

VirtualDJ 8 - Fast Image Resizer - Instagram

• Jazco2nd
Heb mijn moeder aangemeld bij Revolut omdat ze een maandje naar India gaat.. blijkt Revolut nu helemaal geen ondersteuning dat je geen rekening kan hebben voor de Indiase roepie 8)7 toch een best wel belangrijke munt. Erg jammer.

Jazco2nd wijzigde deze reactie 30-09-2019 14:41 (6%)

• Siask
Jazco2nd schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:12:
Heb mijn moeder aangemeld bij Revolut omdat ze een maandje naar India gaat.. blijkt Revolut nu helemaal geen ondersteuning te hebben voor de Indiase roepie 8)7 toch een best wel belangrijke munt. Erg jammer.
Met Revolut kun je gewoon met iedere valuta betalen tegen een aantrekkelijke koers (ook in INR), maar je kunt inderdaad géén INR saldo aanhouden.

Da's toch iets anders dan "geen ondersteuning" IMHO, al ben ik het met je eens dat het in het weekend lastig is vanwege de opslag.

• henkjobse
Werkt Apple pay ook icm Revolut? Als ik add card doe lijk ik enkel de gewone revolut app te kunnen selecteren. Of moet het op een andere wijze?

• Siask
henkjobse schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:18:
Werkt Apple pay ook icm Revolut? Als ik add card doe lijk ik enkel de gewone revolut app te kunnen selecteren. Of moet het op een andere wijze?
Ga in de Revolut app naar je kaart toe, en selecteer daar dat je de kaart toevoegen wilt aan Apple Pay. Met mijn Maestro kaart ging het alleen maar zo, mijn MC + VISA kon ik ook andersom toevoegen.

Eenmaal ingericht werkt het uit de kunst, helemaal niets mis mee.

• nlboy
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 15-10 16:40

nlboy

Alles kitz?

Jazco2nd schreef op woensdag 25 september 2019 @ 23:29:
[...]

Bij N26 is dat nog veel erger! Ze hebben mij zonder melding €5 in rekening gebracht nadat een onverwachte (qua timing) automatische incasso plaatsvond terwijl ik te weinig saldo had. De grap was dat ik juist een notificatie kreeg dat ik moest opwaarderen ivm negatief saldo, ipv een melding dat ik te weinig saldo had voor de incasso.
Na 6 weken zeuren bij Support hebben ze erkent dat dit niet zo handig was en het geld teruggestort.
Dat is voor mij inderdaad een reden dat ik vanaf nu vooral Revolut gebruik. Door een mislukte incasso (afgeschreven > rood staan > afschrijving automatisch geannuleerd) door Amazon moest ik inderdaad ondanks dat het automatisch geannuleerd was toch een boete betalen. Later Amazon weer de incasso probeerde (nu met genoeg saldo) ging het wel goed en werd de boete ook meteen kwijtgescholden. Maar ja veel gedoe en te groot risico met zo'n boete.

• henkjobse
Bedoelde eigenlijk icm revolut business. Ik zie de optie niet.
Siask schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:24:
[...]

Ga in de Revolut app naar je kaart toe, en selecteer daar dat je de kaart toevoegen wilt aan Apple Pay. Met mijn Maestro kaart ging het alleen maar zo, mijn MC + VISA kon ik ook andersom toevoegen.

Eenmaal ingericht werkt het uit de kunst, helemaal niets mis mee.

• henkjobse
henkjobse schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:24:
Bedoelde eigenlijk icm revolut business. Ik zie de optie niet.
[...]
Mooi toch gelukt door andere kaart toevoegen te kiezen.

• oohh
Ik zie net dat het kopen van aandelen sinds eind September voor iedereen beschikbaar is. Vooralsnog kun je alleen maar bedrijven gelist op de NYSE en Nasdaq aankopen.
Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True