Nou inderdaad. Die conclusie had ik ook al getrokken. Ik kan weinig mensen erop betrappen dat ze helemaal niks geks gedaan hebben. Er komt veel crypto voorbij als er een rekening wordt gesloten. Ik kan het gewoon steeds minder verantwoorden aan mezelf waarvoor ik de ABN straks € 4,30 per maand moet betalen voor een gezamenlijke rekening met 1 fysieke pas.iketot schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 11:47:
[...]
Om diezelfde redenen ben ik gestopt met het volgen van dit sub reddit.
Ze hebben 65 MILJOEN klanten.
ABN : 5 miljoen
ING : 8 miljoen
Rabo : 9 miljoen
Natuurlijk gaat er wel eens wat mis, en er waren een heleboel mensen die bij navraag in de topics wat shady's hadden gedaan of met crypto bezig waren buiten Revolut om.
Er gaat ook genoeg mis met de grootbanken (ik heb er zelf ervaring mee - met ING), ik heb Revolut als hoofdbank, en ABN als extraatje.
Aroniuss schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 12:22:
[...]Bedankt voor je reactie. En wat zijn je beweegredenen om dan toch een betaalde rekening van de ABN er naast te houden en niet een andere gratis rekening?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ik loop al wat jaartjes in dit topic mee, volgens mij is het aantal keren dat iemand een geblokkeerde rekening had echt heel beperkt geweest, hooguit 1 of 2. En dan nog is de vraag of zo iemand dan echt het volledige verhaal verteld.Aroniuss schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 10:00:
Ik heb inmiddels al een jaar of 9 een rekening bij Revolut denk ik. Inmiddels ook al een tijd een gezamenlijke rekening, maar gebruik hem (nog) niet als hoofdbank. Door de spookverhalen op Reddit en de beperkte klantenservice toch altijd wat huiverig geweest. Maar ik vraag me steeds meer af of mijn angst wel terecht is. De laatste tijd denk ik steeds meer om helemaal over te gaan. Zeker gezien de aankomende verhoging bij de ABN. Mijn vraag is dan ook: Zijn er veel mensen in dit forum van wie de rekening weleens geblokkeerd is geweest? Of zijn dit toch echt mensen die shady dingen doen? Bedankt alvast!
En met een beetje boerenverstand kun je denk ik ook een hoop voor zijn. Bijvoorbeeld bij een zojuist geopende rekening niet gelijk flinke bedragen storten of zonder geschiedenis opeens grote aankopen doen. Zeker bij gokken, crypto etc extra oppassen.
Zelf hier overigens ook al zo'n 8 jaar Revolut en sinds een aantal jaren zonder problemen als primaire rekening voor de vaste lasten.
Hetzelfde hier, 3 jaar betaalde klant waarvan ong. 2 jaar primaire bank sinds de invoering van de Nederlandse IBAN. Nooit problemen of blokkades gehad (doe geen spannende dingen zoals crypto, buitenlandse overschrijvingen of gokken). Klantenservice reageert snel als je er met hun redelijk slimme AI-helpdesk er niet uitkomt. Met huurauto verzekering goede ervaring, dus ik vermoed dat de andere verzekering ook goed zijn.Wally2002 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 13:20:
[...]
Ik loop al wat jaartjes in dit topic mee, volgens mij is het aantal keren dat iemand een geblokkeerde rekening had echt heel beperkt geweest, hooguit 1 of 2. En dan nog is de vraag of zo iemand dan echt het volledige verhaal verteld.
En met een beetje boerenverstand kun je denk ik ook een hoop voor zijn. Bijvoorbeeld bij een zojuist geopende rekening niet gelijk flinke bedragen storten of zonder geschiedenis opeens grote aankopen doen. Zeker bij gokken, crypto etc extra oppassen.
Zelf hier overigens ook al zo'n 8 jaar Revolut en sinds een aantal jaren zonder problemen als primaire rekening voor de vaste lasten.
Ik heb TradeRepublic (met pas) als back-up rekening, maar tot op heden niet nodig gehad.
Ik zit al sinds het begin bij Revolut, toen zij zelfs nog UK rekeningnummers hadden. Toen zij Nederlandse rekeningnummers kregen ben ik van ABN geheel overgegaan op Revolut. In alle jaren nooit een probleem gehad; wel eens vragen gehad bij overigens vrij gewone overboekingen, maar dat was jaren geleden en tegenwoordig nooit meer. Als backup heb ik bunq free, N26, Trade Republic, Openbank, Wise, Deblock, iCard, en voor het elke 3 maanden gedoe met pinnen (bevestigen) met de Openbank pas: Curve. Echter geen van die gratis back-ups is vrij van 1 of meer nadelen, zoals het niet hebben van een NLs rekeningnummer, of het ontbreken van iDEAL (dat is overigens in een jaar opgelost met Wero in geheel SEPA), of bv bij bunq free dat je maar 1 virtuele kaart krijgt, en die gebruik ik al voor de CC zonder credit van hen. Om die reden heb ik nog eventjes ABN ook als backup, maar ik verwacht dat dat niet lang meer nodig zal zijn.
Kijk ook naar: Het Grote Gratis Bankentopic Deel 2.
[ Voor 0% gewijzigd door GeEkIe op 27-10-2025 15:50 . Reden: Trade Republic toegevoegd (vergeten) na opmerking @ditto4076 ]
Hier ook geen issues, ondanks redelijke bedragen gestort vlak na openen van de rekening.
Gebruik Revolut voornamelijk voor het sparen. Had wel vragen gekregen van waar het geld vandaan kwam, maar dat is niet meer dan logisch. Na documenten versturen alles in orde.
Verder nooit issues gehad. Stuur met regelmaat ronde bedragen in de range 300 - 500 euro van bunq naar Revolut. Vervolgens doe ik ideal betalingen vaanuit ByBit van de Revoliut rekening. Kan me voorstellen dat ze daar nog wat van gaan vinden, maar vooralsnog nooit vragen gehad.
Ja, kan ook met ideal vanaf bunq, maar ben begonnen bij Revolut. Anders wellicht weer issues bij Bybit.
Gebruik Revolut voornamelijk voor het sparen. Had wel vragen gekregen van waar het geld vandaan kwam, maar dat is niet meer dan logisch. Na documenten versturen alles in orde.
Verder nooit issues gehad. Stuur met regelmaat ronde bedragen in de range 300 - 500 euro van bunq naar Revolut. Vervolgens doe ik ideal betalingen vaanuit ByBit van de Revoliut rekening. Kan me voorstellen dat ze daar nog wat van gaan vinden, maar vooralsnog nooit vragen gehad.
Ja, kan ook met ideal vanaf bunq, maar ben begonnen bij Revolut. Anders wellicht weer issues bij Bybit.
Mijn ervaring is vergelijkbaar. Ik heb dezelfde rekeningen/passen. Alleen Trade Republic en Activobank mis ik nog in de opsomming. Bij geen van deze rekeningen heb ik ooit problemen ervaren, die niet opgelost werden.GeEkIe schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 14:46:
Ik zit al sinds het begin bij Revolut, toen zij zelfs nog UK rekeningnummers hadden. Toen zij Nederlandse rekeningnummers kregen ben ik van ABN geheel overgegaan op Revolut. In alle jaren nooit een probleem gehad; wel eens vragen gehad bij overigens vrij gewone overboekingen, maar dat was jaren geleden en tegenwoordig nooit meer. Als backup heb ik bunq free, N26, Openbank, Wise, Deblock, iCard, en voor het elke 3 maanden gedoe met pinnen (bevestigen) met de Openbank pas: Curve. Echter geen van die gratis back-ups is vrij van 1 of meer nadelen, zoals het niet hebben van een NLs rekeningnummer, of het ontbreken van iDEAL (dat is overigens in een jaar opgelost met Wero in geheel SEPA), of bv bij bunq free dat je maar 1 virtuele kaart krijgt, en die gebruik ik al voor de CC zonder credit van hen. Om die reden heb ik nog eventjes ABN ook als backup, maar ik verwacht dat dat niet lang meer nodig zal zijn.
Ik vind het goed om de negatieve ervaringen te lezen. Een gewaarschuwd mens telt tenslotte voor twee. Maar ik vind het nog beter om zelf ook ervaring op te doen en dan pas te oordelen.
Haha, ja TR vergeten:die heb ik ook!ditto4076 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 15:20:
[...]
Mijn ervaring is vergelijkbaar. Ik heb dezelfde rekeningen/passen. Alleen Trade Republic en Activobank mis ik nog in de opsomming. Bij geen van deze rekeningen heb ik ooit problemen ervaren, die niet opgelost werden.
Ik vind het goed om de negatieve ervaringen te lezen. Een gewaarschuwd mens telt tenslotte voor twee. Maar ik vind het nog beter om zelf ook ervaring op te doen en dan pas te oordelen.
Toegevoegd!
Haha! Ik moest het zelf ook even nakijken. Laatst vergeleek ik mijn verzameling bankrekeningen met de verzameling sneakers van mijn broer. We snappen van elkaar niet waarom!
Door early adopting heb ik nu gratis Curve Pro (normaal €9,99/maand) en gratis Openbank Travel+ op 5 MasterCard debit passen. Er vroeg bij zijn, kan de moeite waard zijn!
Wat is jullie ervaring met gezamenlijke rekeningen oftewel Joint accounts? Ik las iets over dat bijv. een iDeal betaling niet altijd lekker werkt, dat je dan de persoonlijke rekening opeens krijgt en niet de joint kan kiezen, dat soort kinderziektes.
Travel+ heb ik ook gratis levenslangditto4076 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 16:29:
[...]
Haha! Ik moest het zelf ook even nakijken. Laatst vergeleek ik mijn verzameling bankrekeningen met de verzameling sneakers van mijn broer. We snappen van elkaar niet waarom!
Door early adopting heb ik nu gratis Curve Pro (normaal €9,99/maand) en gratis Openbank Travel+ op 5 MasterCard debit passen. Er vroeg bij zijn, kan de moeite waard zijn!
Ik kan wel uitleggen waarom het handig kan zijn om die neobanken uit te proberen: om de voor en nadelen van elk leren in te zien. Erover lezen is naar mijn ervaring niet genoeg. Bijvoorbeeld de nogal "archaïsche" App van Openbank moet je zien en ervaren om te begrijpen. Er zijn ook nadelen, zoals Vivid die opeens geld ging rekenen als je de rekening niet genoeg gebruikte. Gelukkig was ik daar op tijd bij!
@nielsiejjj92 Ik heb geen gezamelijke rekening(en).
Dat was vroeger. Speelt nu niet meer.nielsiejjj92 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 18:03:
Wat is jullie ervaring met gezamenlijke rekeningen oftewel Joint accounts? Ik las iets over dat bijv. een iDeal betaling niet altijd lekker werkt, dat je dan de persoonlijke rekening opeens krijgt en niet de joint kan kiezen, dat soort kinderziektes.
Mensen zoals mijn broer, die hoe dan trouw blijven aan hun bank, zijn eerder de norm dan de uitzondering, vermoed ik. Ik doe niet eens mijn best om het aan hem uit te leggen, want hij is toch niet te overtuigen van mogelijke voordelen. Vivid, Tomorrow, Comdirect, etc. heb ik ook nog gehad, maar afstand van gedaan om de reden die je beschrijft.GeEkIe schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 18:13:
Travel+ heb ik ook gratis levenslang![]()
Ik kan wel uitleggen waarom het handig kan zijn om die neobanken uit te proberen: om de voor en nadelen van elk leren in te zien. Erover lezen is naar mijn ervaring niet genoeg. Bijvoorbeeld de nogal "archaïsche" App van Openbank moet je zien en ervaren om te begrijpen. Er zijn ook nadelen, zoals Vivid die opeens geld ging rekenen als je de rekening niet genoeg gebruikte. Gelukkig was ik daar op tijd bij!
@nielsiejjj92 Ik heb geen gezamelijke rekening(en).
Werkt gewoon.nielsiejjj92 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 18:03:
Plus wnneer je een iDeal profiel voor beide rekeningen aanmaakt en via iDeal wilt betalen krijg je een pop-up op je telefoon waarbij je dan kunt kiezen met welke rekening je wilt betalen.
Dat heb ik ook! Toevallig vorig jaar gebruik moeten maken om een hotelovernachting te claimen, vlucht annuleerde, dus moest 1 nacht ergens overnachten. Heb ik het geld teruggehad? Ja, ging het soepel? Nee. Nederlands/engels/spaans, heb alle talen gehad.
Ik las dat in het begin en hoopte dat dat aanvangsproblemen zouden zijn, maar helaas is er dus nog niks veranderd.Dacuuu schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 10:04:
[...]
Dat heb ik ook! Toevallig vorig jaar gebruik moeten maken om een hotelovernachting te claimen, vlucht annuleerde, dus moest 1 nacht ergens overnachten. Heb ik het geld teruggehad? Ja, ging het soepel? Nee. Nederlands/engels/spaans, heb alle talen gehad.
Dit topic gaat over Revolut. De ervaringen met andere aanbieders/banken kan beter in een van de andere topics.
Ik heb een bedrag overgemaakt met iDeal naar Revolut. Maar deze keer rechtstreeks via mijn gezamenlijk rekening. Het is geweigerd en het geld komt terug. Normaalgesproken gebruik ik mijn eigen rekening. Is dit normaal?
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Het antwoord staat op deze pagina: https://help.revolut.com/...ney/add-money-with-ideal/Van der Berg schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 17:47:
Ik heb een bedrag overgemaakt met iDeal naar Revolut. Maar deze keer rechtstreeks via mijn gezamenlijk rekening. Het is geweigerd en het geld komt terug. Normaalgesproken gebruik ik mijn eigen rekening. Is dit normaal?
Een vraagje: ik heb 2 Revolut-kaarten, Grey en Origineel, en Grey staat ingesteld in Curve.
Ik kan in de Revolut-app niet duidelijk vinden van welke kaart het geld eraf gaat als ik via Curve een transactie afreken. Of maakt de kaart niet uit zolang er maar geld op staat?
Ik kan in de Revolut-app niet duidelijk vinden van welke kaart het geld eraf gaat als ik via Curve een transactie afreken. Of maakt de kaart niet uit zolang er maar geld op staat?
Bedankt, ik doe normaalgesproken via mijn eigen rekening op mijn eigen naam direct. Deze keer dacht ik laat ik het eens een keer proberen via onze gezamenlijke rekening, wij doen er verder niks mee bij andere bank. Geld is wel afschreven maar in Revolut app staat geweigerd en dat het geld terug wordt gestort.Tdem schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 18:04:
[...]
Het antwoord staat op deze pagina: https://help.revolut.com/...ney/add-money-with-ideal/
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Als je Grey kaart staat ingesteld bij Curve, dan gaat het geld van de rekening af waar de Grey kaart aan is gekoppelt in Revolut lijkt me.Wispe schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 19:40:
Een vraagje: ik heb 2 Revolut-kaarten, Grey en Origineel, en Grey staat ingesteld in Curve.
@Wispe Mocht je bedoelen welke kaart in Revolut aan welke rekening gekoppelt is, dan kun je dat zien door naar je kaarten te gaan en op de afbeelding van je kaart rechtsboven te klikken op het "linkje".
Bij mij staat er nu EUR, maar dat ligt aan de valutarekening die je gekoppelt hebt.
[ Voor 22% gewijzigd door Nicap op 30-10-2025 20:29 ]
Ik ben nu fanatiek mijn Revolut kaart aan het gebruiken op mijn reis in Australië en tot nu toe ervaar ik geen enkel probleem. Altijd heb ik eerder bevestiging op mijn telefoon dat de betaling gelukt is dan op de betaalterminal. Bij vier hotels is borg ingehouden bij het inchecken en ook dat goed. Later wordt netjes het bedrag aangepast tot kamerhuur minus borg.
Ten eerste een fijne reis! Prachtig Australië en wil er ook eens een keertje gaan. Dus borg betalen met Revolut is gelukt bij jou? Ik was er heel bang voor dat het niet zou gaan werken. Ik heb Revolut kosteloos met een fysieke kaart erbij. Bij de ANWB VISA GO CARD Prepaid debitcard was ik er erg bang voor, maar in Amerika, daar kon ik ook uiteindelijk borg mee betalen (Op het internet stond niet mogelijk) ten minste als er voldoende saldo op stond. Ik heb voor de zekerheid een Bunq free geopend. Ik vertrek in december naar Miami en ik ga als eerste met de Revolut proberen met borg te betalen.Talkshowhost schreef op donderdag 6 november 2025 @ 08:23:
Ik ben nu fanatiek mijn Revolut kaart aan het gebruiken op mijn reis in Australië en tot nu toe ervaar ik geen enkel probleem. Altijd heb ik eerder bevestiging op mijn telefoon dat de betaling gelukt is dan op de betaalterminal. Bij vier hotels is borg ingehouden bij het inchecken en ook dat goed. Later wordt netjes het bedrag aangepast tot kamerhuur minus borg.
[ Voor 3% gewijzigd door Van der Berg op 06-11-2025 11:18 ]
Borg betalen bij hotels levert geen problemen op, is ook maar AUD 100 per keer.Van der Berg schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:03:
[...]
Ten eerste een fijne reis! Prachtig Australië en wil er ook eens een keertje gaan. Dus borg betalen met Revolut is gelukt bij jou? Ik was er heel bang voor dat het niet zou gaan werken. Ik heb Revolut kosteloos met een fysieke kaart erbij. Bij de ANWB VISA GO CARD Prepaid debitcard was ik er ook bij bang voor, maar in Amerika, daar kon ik ook borg mee betalen ten minste als er voldoende saldo op stond. Ik heb voor de zekerheid ook Bunq free geopend. Ik vertrek in december naar Miami en ik ga als eerste met de Revolut proberen met borg te betalen.
Ik moet bij onze hotel 350 US dollar borg betalenTalkshowhost schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:12:
[...]
Borg betalen bij hotels levert geen problemen op, is ook maar AUD 100 per keer.
Ja, dat is wel een typisch verschil tussen de US en Australië.Van der Berg schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:13:
[...]
Ik moet bij onze hotel 350 US dollar borg betalen
Tot mijn verbazing heb ik een bericht ontvangen van Revolut. Bericht: Binnenkort gelden er limieten voor contactloze betalingen. Ik hoorde dat alleen pinnen dus geld opnemen via een automaat tot €200 per maand gratis is. Ik doe alleen pinnen bij betaalautomaten en dat contactloze betalingen via mijn Fysieke kaart, is dit ook met een limiet? Ik zag in het bericht staan tot €150 nog, vreemd want ik heb geen geld opgenomen.
Ik heb het pakket Kostenloos bij Revolut
[ Voor 14% gewijzigd door Van der Berg op 07-11-2025 14:16 ]
Deze mail heb ik nog niet ontvangen.Van der Berg schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 14:14:
Tot mijn verbazing heb ik een bericht ontvangen van Revolut. Bericht: Binnenkort gelden er limieten voor contactloze betalingen. Ik hoorde dat alleen pinnen dus geld opnemen via een automaat €200 per maand is. Ik doe alleen pinnen bij betaalautomaten en dat contactloze betalingen via mijn Fysieke kaart.
Kan je de hele tekst hieronder kopiëren s.v.p.? Merci
RoRoNL schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 14:16:
[...]
Deze mail heb ik nog niet ontvangen.
Kan je de hele tekst hieronder kopiëren s.v.p.? Merci
Je kan als je limiet geweest is gewoon "doorgaan" dan reset het limiet weer.
Dat is voor als je pas gejat wordt, kunnen ze niet meer dan 200 euro contactloos pinnen zonder dat jij weer in de app moet toestaan dat er weer mee gepint mag worden.
Bovenstaande is niet iets algemeens. Het gaat over een specifieke transactie en een veiligheidscontrole op jouw rekening.
Je kan contact opnemen via de app met vragen.
Die 150 euro limiet is dacht ik toch standaard in revolut. Als je doorklikt op de details van een kaart zie je dit onderaan staan. Als je niet vaak contactloos betaalt wordt je hier nooit aan herinnerd.RoRoNL schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 14:20:
[...]
Bovenstaande is niet iets algemeens. Het gaat over een specifieke transactie en een veiligheidscontrole op jouw rekening.
Je kan contact opnemen via de app met vragen.
Dat lijkt mij een goede veiligheidscontrole van Revolut zodat iemand niet ongelimiteerd geld met jouw fysieke pas kan betalen. Volgens mij heeft de ING Bank ook een veiligheidsmechanisme waarbij je na een x bedrag de pincode moet invoeren. Ik gebruik de fysieke pas nooit en dit raakt niet de betalingen die ik doe via mijn Apple Wallet (iPhone of Watch).Van der Berg schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 14:14:
Tot mijn verbazing heb ik een bericht ontvangen van Revolut. Bericht: Binnenkort gelden er limieten voor contactloze betalingen. Ik hoorde dat alleen pinnen dus geld opnemen via een automaat tot €200 per maand gratis is. Ik doe alleen pinnen bij betaalautomaten en dat contactloze betalingen via mijn Fysieke kaart, is dit ook met een limiet? Ik zag in het bericht staan tot €150 nog, vreemd want ik heb geen geld opgenomen.
Nederlandse (groot)banken moet je inderdaad bij betalingen oven de €50 de pin intoetsen. En hetzelfde als je of teveel betalingen doet (zeg maar "2x €49 moet je ook pin intoetsen"), en volgens mij zit er ook een risico analyse achter, als je ergens vaker koopt zal die wellicht minder snel om de pin vragen?Talkshowhost schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 21:52:
[...]
Dat lijkt mij een goede veiligheidscontrole van Revolut zodat iemand niet ongelimiteerd geld met jouw fysieke pas kan betalen. Volgens mij heeft de ING Bank ook een veiligheidsmechanisme waarbij je na een x bedrag de pincode moet invoeren. Ik gebruik de fysieke pas nooit en dit raakt niet de betalingen die ik doe via mijn Apple Wallet (iPhone of Watch).
En die €50 limiet per transactie was initieel ook lager. Is tijdens corona verhoogd zodat je geen fysiek contact met de terminal hoefde te hebben.
En bij mobiel betalen is de beveiliging natuurlijk al afgedekt op de telefoon met vingerafdruk / gezichtsherkenning / telefoon pincode.
afgelopen weekend voor het eerst gehad dat mijn revolut-kaart niet werd geaccepteerd, bij thrifty/hertz autohuur op dublin airport. Ze gaven bij het ophalen aan revolut niet te accepteren om de borg te voldoen (had zowel een mastercard als visa, maar dat maakte niet uit).
Toen was ik wel blij dat ik nog een andere creditkaart had om de borg te voldoen en de auto toch kon meenemen.
Toen was ik wel blij dat ik nog een andere creditkaart had om de borg te voldoen en de auto toch kon meenemen.
Zo zie je maar weer; Je moet ook nooit en never niet alleen 1 kaart hebben in het buitenland. Altijd een echte creditcard met krediet meenemen naast je Revolut kaart.koendio schreef op donderdag 20 november 2025 @ 16:00:
afgelopen weekend voor het eerst gehad dat mijn revolut-kaart niet werd geaccepteerd, bij thrifty/hertz autohuur op dublin airport. Ze gaven bij het ophalen aan revolut niet te accepteren om de borg te voldoen (had zowel een mastercard als visa, maar dat maakte niet uit).
Het is verwarrend zoals jij spreekt vind ik als je het hebt over de Revolut debit card visa of Mastercard. Het is ook geen creditcard, maar een debit card visa of Mastercard. Help de verwarring de wereld uit.Datisraar schreef op donderdag 20 november 2025 @ 19:24:
[...]
Zo zie je maar weer; Je moet ook nooit en never niet alleen 1 kaart hebben in het buitenland. Altijd een echte creditcard met krediet meenemen naast je Revolut kaart.
Ik zal dan een voorbeeld geven. Revolut is geen echte card met krediet, maar daarnaast wel een echte ICS credit kaart met wel krediet bijvoorbeeld erbij nemen.RoRoNL schreef op donderdag 20 november 2025 @ 19:47:
[...]
Het is verwarrend zoals jij spreekt vind ik als je het hebt over de Revolut debit card visa of Mastercard. Het is ook geen creditcard, maar een debit card visa of Mastercard. Help de verwarring de wereld uit.
Nou met mijn ANWB VISA GO CARD (ICS) een debitcard. Zelfde idee als Revolut en Bunq en anderen prepaid. Er stond dat deze VISA GO CARD van de ANWB niet borg kon betalen. Ik was bij mijn eerste reis naar Amerika erg bang, want ik had geen reguliere Creditcard meer.
Ik verblijf in keten van Hilton of Haytt Place.
Ik had er genoeg geld op staan toen ik naar Amerika ging, en aangekomen bij het hotel moest ik borg betalen. Het lukte met de debitcard van de ANWB VISA GO CARD. Ook in latere vakanties in Amerika zonder zorgen borg betaald. Ik heb de borg altijd netjes weer terug gehad.
Deze keer is mijn ANWB VISA GO CARD gestopt door ICS en ANWB. Ze bieden geen VISA GO CARD meer aan. Nu heb ik Revolut met een Fysieke kaart van Mastercard en Bunq Free Creditcard via Google Wallet. Ik ga beiden proberen. Ik ga er genoeg geld op zetten. Ik heb wel hier gelezen dat iemand gelukt was om borg te betalen met Revolut.
Ik had er genoeg geld op staan toen ik naar Amerika ging, en aangekomen bij het hotel moest ik borg betalen. Het lukte met de debitcard van de ANWB VISA GO CARD. Ook in latere vakanties in Amerika zonder zorgen borg betaald. Ik heb de borg altijd netjes weer terug gehad.
Deze keer is mijn ANWB VISA GO CARD gestopt door ICS en ANWB. Ze bieden geen VISA GO CARD meer aan. Nu heb ik Revolut met een Fysieke kaart van Mastercard en Bunq Free Creditcard via Google Wallet. Ik ga beiden proberen. Ik ga er genoeg geld op zetten. Ik heb wel hier gelezen dat iemand gelukt was om borg te betalen met Revolut.
Nogmaals ICS VISA GO is wel prepaid, Bunq bied debit en credit kaarten aan en Revolut alleen debit kaarten (in NL).Van der Berg schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 12:35:
Nou met mijn ANWB VISA GO CARD (ICS) een debitcard. Zelfde idee als Revolut en Bunq en anderen prepaid. Er stond dat deze VISA GO CARD van de ANWB niet borg kon betalen. Ik was bij mijn eerste reis naar Amerika erg bang, want ik had geen reguliere Creditcard meer.
En met debit kaarten kun je ook borg betalen afhankelijk van de verhuurders voorwaarden.
ICS doet alleen Creditcards vziw (zowel de prepaid als afterpaid varianten), dus dat is/was geen debit cardVan der Berg schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 12:35:
Nou met mijn ANWB VISA GO CARD (ICS) een debitcard.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Juist! En met de belangrijkste voorwaarde dat er genoeg saldo op je debit-card moet staan op het moment van gebruik. Dus, het is helemaal niet @DatisraarYoutl schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 12:49:
[...]
Nogmaals ICS VISA GO is wel prepaid, Bunq bied debit en credit kaarten aan en Revolut alleen debit kaarten (in NL).
En met debit kaarten kun je ook borg betalen afhankelijk van de verhuurders voorwaarden.
Het is heeeeel simpel; er zijn nu debit card's waarmee je met saldo (ook) online kunt betalen en (borg-)reserveren en DAARNAAST zijn er CreditCard's waar je dus geld op credit kunt uitgeven.
Broertjes, maar geen tweelingen
En het simpelste is, dat dit ook al allemaal met Maestro in principe konRoRoNL schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 13:24:
[...]
Het is heeeeel simpel; er zijn nu debit card's waarmee je met saldo (ook) online kunt betalen en (borg-)reserveren en DAARNAAST zijn er CreditCard's waar je dus geld op credit kunt uitgeven.
PSN
Oh, ik heb in het verleden niet gemakkelijk iets online uit het buitenland gekocht in een webshop met Maestro. Had ik dus gewoon pech?YakuzA schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 13:34:
[...]
En het simpelste is, dat dit ook al allemaal met Maestro in principe kon
Als jij de 17-cijferige code van je Maestro pas van de bank kreeg, en de bank de online betaal functie aan zet.RoRoNL schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 15:11:
[...]
Oh, ik heb in het verleden niet gemakkelijk iets online uit het buitenland gekocht in een webshop met Maestro. Had ik dus gewoon pech?
Dan kun je met die Maestro card online op een vergelijkbare manier betalen als je nu met de Visa/MC Debit kan.
Dus je hebt inderdaad pech dat die functie niet aan staat bij (veel/alle?) banken. (en omdat banken het niet supporten, zie je het ook weer niet als betaaloptie bij webshops)
(verder wel wat offtopic in het Revolut topic, maar wel grappig om te weten
[ Voor 13% gewijzigd door YakuzA op 21-11-2025 15:31 ]
PSN
Bij de autoverhuur in dublin werd revolut gewoon niet geaccepteerd, deelde de medewerker vrij stellig mee. Ze probeerde het niet eens. En ik had er meer dan genoeg (>5k) saldo op gezet.RoRoNL schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 13:24:
[...]
Juist! En met de belangrijkste voorwaarde dat er genoeg saldo op je debit-card moet staan op het moment van gebruik. Dus, het is helemaal niet @Datisraarom te stoppen met woorden als "echte" of geen echte.
Verder in de usa en veel europese landen nooit problemen mee gehad, en ook diverse auto’s kunnen huren.
Ik zie het anders af en toe wel als optie langs komen hoorYakuzA schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 15:28:
[...]
en omdat banken het niet supporten, zie je het ook weer niet als betaaloptie bij webshops)
Ondertussen is Revolut meer dan ING of Deutsche Bank waard. Werkelijk spectaculair 📈
Mooi, dan kunnen ze gelijk de overbodige reclame uit o.a. de accounts-sectie eruit doen. Dat is duidelijk niet nodig.
Dat zit wel Schnorr.
Er zal vast die mogelijkheid komen. Dat zal dan waarschijnlijk een betaalde account worden.Stukfruit schreef op maandag 1 december 2025 @ 13:44:
Mooi, dan kunnen ze gelijk de overbodige reclame uit o.a. de accounts-sectie eruit doen. Dat is duidelijk niet nodig.
Je wil zeggen dat mijn account niet metal genoeg is?GeEkIe schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:09:
[...]
Er zal vast die mogelijkheid komen. Dat zal dan waarschijnlijk een betaalde account worden.
Dat zit wel Schnorr.
Had het al eens gepost hier, maar ze hebben 65 MILJOEN klanten.GeEkIe schreef op maandag 1 december 2025 @ 13:38:
Ondertussen is Revolut meer dan ING of Deutsche Bank waard. Werkelijk spectaculair 📈
Ter vergelijking
Dat is dus echt serieus veel klanten, maar hun beurswaarde per klant is nog wel een stuk lager dan bv ING.
Oh, excuus, was er vanuit gegaan dat dit slechts de gratis accounts betrof, wat logisch zou zijn.Stukfruit schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:12:
[...]
Je wil zeggen dat mijn account niet metal genoeg is?
Merkwaardig en inderdaad tijd dat dit kan worden uitgezet, helemaal voor betaalde accounts!
Precies! Want nu die reclamedingen er tussen staan is het echt een stuk minder makkelijk geworden om bv. naar een pro-account toe te swipen. Dan moet je via het menu gaan om lamme swipevingers te voorkomen.GeEkIe schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:28:
[...]
Oh, excuus, was er vanuit gegaan dat dit slechts de gratis accounts betrof, wat logisch zou zijn.
Merkwaardig en inderdaad tijd dat dit kan worden uitgezet, helemaal voor betaalde accounts!
Als je daarnaast ook nog wel eens betalingen in andere valuta doet of pockets aanhoudt, dan is het helemaal feest.
Dat zit wel Schnorr.
Ja, die klantwaarde zal laag blijven totdat zij uitgebreidere diensten gaan aanbieden, zoals hypotheken; bunq doet dat al. Ik verwacht ook veel van verzekeringen en vooral internationale betalingen, want omdat Revolut straks in zowat elk groot land wereldwijd zit kunnen zij voor onderlingen betalingen het dure SWIFT passeren, wat het nemen van een Revolut rekening enorm zal stimuleren!iketot schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:25:
[...]
Had het al eens gepost hier, maar ze hebben 65 MILJOEN klanten.
Ter vergelijking
Dat is dus echt serieus veel klanten, maar hun beurswaarde per klant is nog wel een stuk lager dan bv ING.
Dit is voor een zwaar betaalde account zo'n serieus probleem dat je het eigenlijk als klacht zou moeten neerleggen!Stukfruit schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:34:
[...]
Precies! Want nu die reclamedingen er tussen staan is het echt een stuk minder makkelijk geworden om bv. naar een pro-account toe te swipen. Dan moet je via het menu gaan om lamme swipevingers te voorkomen.
Als je daarnaast ook nog wel eens betalingen in andere valuta doet of pockets aanhoudt, dan is het helemaal feest.
Vroeger zou ik dat wel hebben gedaan, maar tegenwoordig vind ik dat ze daar vooraf over moeten nadenken tijdens het toepassen van beleid dat op het begin van enshittification gestoeld lijkt te zijn.GeEkIe schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:37:
[...]
Dit is voor een zwaar betaalde account zo'n serieus probleem dat je het eigenlijk als klacht zou moeten neerleggen!
Is m'n tijd dan ook niet waard, imho. Als ze minder metal-klanten willen hebben dan is het hun keuze.
Gelukkig is er tegenwoordig genoeg concurrentie!
Dat zit wel Schnorr.
Heb jij je instellingen wel goed staan? Want ik krijg eigenlijk niet/nauwelijks reclame.Stukfruit schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:40:
[...]
Vroeger zou ik dat wel hebben gedaan, maar tegenwoordig vind ik dat ze daar vooraf over moeten nadenken tijdens het toepassen van beleid dat op het begin van enshittification gestoeld lijkt te zijn.
Is m'n tijd dan ook niet waard, imho. Als ze minder metal-klanten willen hebben dan is het hun keuze.
Gelukkig is er tegenwoordig genoeg concurrentie!
Nee, het gaat hier om een andere vorm van reclame. Klik op je "Accounts"-knop en dan zou je extra opties met "Discover" erbij moeten zien voor extra diensten binnen Revolut.GeEkIe schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:53:
[...]
Heb jij je instellingen wel goed staan? Want ik krijg eigenlijk niet/nauwelijks reclame.
[Afbeelding]
Dat zit wel Schnorr.
Dat is dan verschillend: ik heb geen accounts maar alleen Home / Invest / Payments / RevPoints.Stukfruit schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:57:
[...]
Nee, het gaat hier om een andere vorm van reclame. Klik op je "Accounts"-knop en dan zou je extra opties met "Discover" erbij moeten zien voor extra diensten binnen Revolut.
Ik heb hem op Nederlands staan, maar zou ook niet weten waar ik accounts moet zoeken.
Zie bij mij: start, beleggen, betalingen, crypto, revpoints.
Zie bij mij: start, beleggen, betalingen, crypto, revpoints.
Niet van mij, maar deze "Accounts"-knop hier dus
Je kan ook swipen, maar dat gaat langs dezelfde pagina's + spam.
Dat zit wel Schnorr.
Ah, had niet door dat het die moest zijn.
Maar waar moet reclame staan dan? Ik zie alleen mijn rekeningen op die pagina. Ook nog nooit reclame gezien daar. Ik kijk daar ook met regelmaat omdat het best handig is om in een oogopslag de waarde te zien van andere valuta rekeningen.
Maar even voor de zekerheid: je kunt ook best veel aanpassen aan de layout he.
Maar waar moet reclame staan dan? Ik zie alleen mijn rekeningen op die pagina. Ook nog nooit reclame gezien daar. Ik kijk daar ook met regelmaat omdat het best handig is om in een oogopslag de waarde te zien van andere valuta rekeningen.
Maar even voor de zekerheid: je kunt ook best veel aanpassen aan de layout he.
[ Voor 12% gewijzigd door Nicap op 01-12-2025 21:39 ]
Niet voor hetzelfde overzicht, voor zover ik weet.
Maar dat staat bij mij dus met extra "Discover"-items.
Dat zit wel Schnorr.
En als je lang op die discover items drukt? Krijg je dan niet in het scherm erna de mogelijkheid om ze te verbergen? Staat dan helemaal onderaan.Stukfruit schreef op maandag 1 december 2025 @ 21:49:
Niet voor hetzelfde overzicht, voor zover ik weet.
Long press hebben ze uitgeschakeld voor die items.Nicap schreef op maandag 1 december 2025 @ 22:09:
[...]
En als je lang op die discover items drukt? Krijg je dan niet in het scherm erna de mogelijkheid om ze te verbergen? Staat dan helemaal onderaan.
Maar ik kwam door jouw reactie net wel op het idee om een paar van de echte accounts te pinnen. Dat kan namelijk wel.
En surprise: dat lijkt ook te werken voor het swipen op het hoofdscherm
Dus thanks
Dat zit wel Schnorr.
Hmm. Ik zie daar geen discover items staan als ik op rekeningen druk. Hen daar nu alleen twee "velden", 1 met rekeningen en 1 met sparen en fondsen. Of zit ik toch in het verkeerde tabje nu.
Hmm, ik heb eens wat verder doorgeklikt op de Discover-knoppen. Op de volgende pagina bleek helemaal onderaan in het klein een link te staan met "Not interested? Hide this".
Ja. Dat moet je ook maar net zien.
Nu zijn de bijbehorende knoppen ook eindelijk weg. Lekker logisch.
Ja. Dat moet je ook maar net zien.
Nu zijn de bijbehorende knoppen ook eindelijk weg. Lekker logisch.
Dat zit wel Schnorr.
Fijn de discussie, ik had geen idee van de mogelijkheden, ik heb dus meteen mijn hele app gereorganiseerd!
Ik probeer onze gezamenlijke Revolut rekening op te geven bij Mijn Belastingdienst. Deze word niet herkend. Min persoonlijke Revolut rekening wel. Iemand hier ervaring mee?
Wat voor foutmelding krijg je bij de belastingdienst? M.i. zou er hooguit op de validatie van de input iets mis kunnen gaan. Juiste IBAN nr opgegeven?pdeboers schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 23:14:
Ik probeer onze gezamenlijke Revolut rekening op te geven bij Mijn Belastingdienst. Deze word niet herkend. Min persoonlijke Revolut rekening wel. Iemand hier ervaring mee?
IBAN klopt, gechecked. Gekke is dus dat mijn persoonlijke IBAN wel lukt, alleen onze gezamenlijke niet. Foutmelding: Het door u opgegeven rekeningnummer is niet bekend bij uw bank. Controleer of u het juist hebt ingevuld. Zijn deze gegevens volgens u correct? Neem dan contact op met uw bank.
Dit zijn het aantal ING klanten alleen in NL, wereldwijd heeft ING 85 miljoen klanten.iketot schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:25:
[...]
Had het al eens gepost hier, maar ze hebben 65 MILJOEN klanten.
Ter vergelijking
Ik wil van Revolut mijn hoofdrekening maken en gebruik maken van de overstap service.
"Betalingen en automatische incasso's worden echter alleen gedurende de eerste 13 maanden doorgestuurd naar je nieuwe Revolut-rekening.'
Dus ik moet alles nog steeds zelf handmatig wijzigen?
"Betalingen en automatische incasso's worden echter alleen gedurende de eerste 13 maanden doorgestuurd naar je nieuwe Revolut-rekening.'
i500 & chill (@IBKR)
Website overstapserviceNMMNG schreef op zondag 7 december 2025 @ 21:44:
Ik wil van Revolut mijn hoofdrekening maken en gebruik maken van de overstap service.
Sommige gaan niet automatisch en moet je handmatig doen:5. Gedurende de Overstapperiode
zullen de deelnemende banken aan de Overstapservice uw nieuwe IBAN doorgeven aan particulieren, bedrijven en organisaties die geld naar uw oude IBAN willen overmaken of van uw oude IBAN incasseren;
De Overstapservice stopt na 13 maanden. Het is belangrijk dat u dan controleert of organisaties de laatste maanden nog geld overboekten of geld incasseerden via uw oude IBAN. In het overzicht van uw bij- en afschrijvingen staat dan “Overstapservice via <oude IBAN>” of “Overstap via <oude IBAN>”. Als deze melding in uw overzicht staat, dan dient u de organisatie zelf te informeren over uw nieuwe IBAN. Denk bijvoorbeeld aan uw salaris, pensioen of uitkering.
https://www.overstapservice.nl/deelnemende-banken/NMMNG schreef op zondag 7 december 2025 @ 21:44:
Deze pagina heeft een goed overzicht van of banken wel of niet incassanten informeren.
Sinds vandaag werkt iDeal vanaf een gezamenlijke rekening niet meer.
Support geeft aan dat het niet meer ondersteund wordt. Daarbij zijn ze niet duidelijk of überhaupt ooit ondersteund is geweest, ondanks dat het tenminste een jaar heeft gewerkt.
Support geeft aan dat het niet meer ondersteund wordt. Daarbij zijn ze niet duidelijk of überhaupt ooit ondersteund is geweest, ondanks dat het tenminste een jaar heeft gewerkt.
Je hebt gelijk, ik kon net opeens ook niet meer onze gezamenlijke rekening kiezen voor een iDEAL-betaling. Als oplossing geld van de en/of-rekening verplaatst naar de persoonlijke, maar ik vraag me echt af waarom deze verslechtering is doorgevoerd.
[ Voor 3% gewijzigd door bllb op 17-12-2025 10:58 ]
Ik vind het ook een bijzondere keuze, zeker gezien hun doel om de primaire bank van hun klanten te worden. Daar bovenop komt nog dat dit zonder enige aankondiging van de ene op de andere dag is doorgevoerd, waardoor je opeens niet meer kan betalen zonder eerst geld over te boeken naar een andere rekening.
Dit soort gedragingen helpt ze niet om van het cowboy-imago af te komen wat mij betreft. Het vertrouwen als primaire bank zijn ze nog lang niet waard zo.
Dit soort gedragingen helpt ze niet om van het cowboy-imago af te komen wat mij betreft. Het vertrouwen als primaire bank zijn ze nog lang niet waard zo.
https://ideal.nl/naar-wero
Misschien is Revolut gestopt met ondersteunen omdat Wero Ideal gaat vervangen.
Misschien is Revolut gestopt met ondersteunen omdat Wero Ideal gaat vervangen.
WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.
Die Fintechs zijn een startup first, en al het andere second (bank).jvd-nl schreef op woensdag 17 december 2025 @ 13:15:
Ik vind het ook een bijzondere keuze, zeker gezien hun doel om de primaire bank van hun klanten te worden. Daar bovenop komt nog dat dit zonder enige aankondiging van de ene op de andere dag is doorgevoerd, waardoor je opeens niet meer kan betalen zonder eerst geld over te boeken naar een andere rekening.
Liever 3 nieuwe klanten en 1 vertrekkende klant, dan 1 nieuwe klant en geen vertrekkende klant.
Ze hebben 65 miljoen klanten. Maar slechts minder dan 30 miljard euro toevertrouwde gelden (eind 2024).
https://assets.revolut.com/pdf/annualreport2024.pdf (p. 81)
Vergelijk eens met ING. Minder dan 40 miljoen klanten, meer dan 700 miljard euro toevertrouwde gelden.
[ Voor 15% gewijzigd door rr7r op 17-12-2025 18:14 ]
Eens, maar die toevertrouwde gelden zouden wel eens heel snel enorm fors kunnen toenemen als het vertrouwen in de loop der tijd toeneemt én de diensten, zoals hypotheken, worden toegevoegd. Ook worden nog steeds in hoog tempo grote bevolkingen toegevoed, zoals recentelijk is begonnen met India.rr7r schreef op woensdag 17 december 2025 @ 18:05:
[...]
Die Fintechs zijn een startup first, en al het andere second (bank).
Liever 3 nieuwe klanten en 1 vertrekkende klant, dan 1 nieuwe klant en geen vertrekkende klant.
Ze hebben 65 miljoen klanten. Maar slechts minder dan 30 miljard euro toevertrouwde gelden (eind 2024).
https://assets.revolut.com/pdf/annualreport2024.pdf (p. 81)
Vergelijk eens met ING. Minder dan 40 miljoen klanten, meer dan 700 miljard euro toevertrouwde gelden.
Revolut kan over 15 jaar wel eens de grootste bank ter wereld zijn!
[ Voor 6% gewijzigd door GeEkIe op 17-12-2025 21:39 ]
Gemeten in klanten misschien. Gemeten in toevertrouwde gelden of balanstotaal is Revolut nog minder dan de helft van ASN (incl merken samenvoegingen).GeEkIe schreef op woensdag 17 december 2025 @ 21:39:
[...]
Revolut kan over 15 jaar wel eens de grootste bank ter wereld zijn!
Nu ja, maar als het vertrouwen toeneemt en meer mensen de bank als hoofdbank gaan gebruiken (zoals ik), en er op een bepaald moment wereldwijd Revolut als 'gewoon' een grote bank wordt geaccepteerd en de diensten worden uitgebreid, kan de groei van de balanstotaal extreem snel groeien.rr7r schreef op woensdag 17 december 2025 @ 21:54:
[...]
Gemeten in klanten misschien. Gemeten in toevertrouwde gelden of balanstotaal is Revolut nog minder dan de helft van ASN (incl merken samenvoegingen).
Op dit moment wordt duidelijk alle energie in het ontginnen van nieuwe markten gestopt. Op een gegeven moment is Revolut wel in zo'n beetje geheel de wereld. Zuid-Amerika, Afrika, en het Midden-Oosten worden/zijn nu ook gebieden waar Revolut aanwezig is of bezig is aanwezig te worden. Het gaat behoorlijk hard!
Het is echt wensdenken en je bent echt in de zware minderheid. 65 miljoen klanten met 25 miljard euro is een gemiddeld saldo van 385 euro. De grootste banken ter wereld zitten echt op een heel ander niveau. Revolut zit op 0,44% vs de nummer 1. Zelfs Trade Republic met hun 10 miljoen klanten hebben 150 miljard euro AUC.GeEkIe schreef op woensdag 17 december 2025 @ 22:10:
[...]
Nu ja, maar als het vertrouwen toeneemt en meer mensen de bank als hoofdbank gaan gebruiken (zoals ik), en er op een bepaald moment wereldwijd Revolut als 'gewoon' een grote bank wordt geaccepteerd en de diensten worden uitgebreid, kan de groei van de balanstotaal extreem snel groeien.
Wikipedia: List of largest banks
[ Voor 5% gewijzigd door rr7r op 17-12-2025 22:35 ]
Klein herstel: totale klantengelden, dus ook onder beheer/custody, is 35 miljard euro. Pagina 14 jaarverslag gelinkt van daar net. Nog steeds beperkt per klant.
[ Voor 15% gewijzigd door rr7r op 17-12-2025 22:55 ]
Ik bedoel uiteraard wel consumentenbanken (en klein zakelijk), want dat is Revolut ook.rr7r schreef op woensdag 17 december 2025 @ 22:34:
[...]
Het is echt wensdenken en je bent echt in de zware minderheid. 65 miljoen klanten met 25 miljard euro is een gemiddeld saldo van 385 euro. De grootste banken ter wereld zitten echt op een heel ander niveau. Revolut zit op 0,44% vs de nummer 1. Zelfs Trade Republic met hun 10 miljoen klanten hebben 150 miljard euro AUC.
Wikipedia: List of largest banks
Tijd zal het leren
Zojuist een betaling via iDeal gedaan met Revolut (gezamenlijke rekening), geen probleem, het werkte gewoon.
WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.
Fijn om te horen! Dan zal het wel een tijdelijke bug zijn geweest, waar de klantenservice zich geen raad mee wist
Goed nieuws inderdaad! Hier werkt het ook weer. Wel een subtiel andere UX valt op, dus wellicht is dat gerelateerd.
Wel bizar dat de klantenservice en zelfs de formele klachtenprocedure tot gisteravond volhielden dat er geen support was.
Wel bizar dat de klantenservice en zelfs de formele klachtenprocedure tot gisteravond volhielden dat er geen support was.
Ook als je een betalingsverzoek stuurt? Ik kan inderdaad met Ideal betalen maar mensen kunnen Ideal niet kiezen als ik ze een betalingsverzoek stuur.Bravertal schreef op donderdag 18 december 2025 @ 07:45:
Zojuist een betaling via iDeal gedaan met Revolut (gezamenlijke rekening), geen probleem, het werkte gewoon.
Revolut ondersteunt geen iDeal betaalverzoeken, daarvoor heb je Tikkie nodig.HSG schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 07:58:
[...]
Ook als je een betalingsverzoek stuurt? Ik kan inderdaad met Ideal betalen maar mensen kunnen Ideal niet kiezen als ik ze een betalingsverzoek stuur.
Oh jammer. Heb je weer een extra app nodig.Youtl schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 08:51:
[...]
Revolut ondersteunt geen iDeal betaalverzoeken, daarvoor heb je Tikkie nodig.
Wij zijn zojuist 00:50 gearriveerd in Miami bij ons hotel. Hij vroeg meteen om mijn Creditcard met mijn ID. Hij keek naar mijn Revolut kaart en hij keek ook op de achterzijde van de kaart. Toen kwam het moment van de waarheid of Revolut het zou doen met borg. Mijn hart ging te keer. Ik had als reserve Bunq Free op jullie advies. Met mijn oude ANWB VISA GO CARD moest je ook eerst geld op zetten, dus dat deed ik met Revolut nu ook.
Het is mij gelukt om met de Revolut de borg te betalen. De medewerker vertelde mij dit is een reservering en geen echte betaling. Bij het uitchecken krijg ik de borg weer terug op de Revolut kaart op de dag van uitchecken.
Ik gebruikte mijn Fysieke Revolut kaart en ik heb het pakket "kosteloos"
Het is mij gelukt om met de Revolut de borg te betalen. De medewerker vertelde mij dit is een reservering en geen echte betaling. Bij het uitchecken krijg ik de borg weer terug op de Revolut kaart op de dag van uitchecken.
Ik gebruikte mijn Fysieke Revolut kaart en ik heb het pakket "kosteloos"
[ Voor 38% gewijzigd door Van der Berg op 23-12-2025 13:52 ]
Fijn dat het goed gelukt isVan der Berg schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 06:52:
Ik had als reserve Bunq Free op jullie advies.
En de CC gekozen, neem ik aan?
Ben trouwens benieuwd naar eventueel volgende reserveringen, en daarnaast het eventuele gebruik van de bunq CC als je die hebt.
[ Voor 4% gewijzigd door GeEkIe op 23-12-2025 15:19 ]
Ik heb Bunq Free inderdaad, op jullie advies geopend voor het geval Revolut niet zou werken met het betalen van de borg. Ik heb Bunq Free kostenloos per maand. Bij Bunq heb ik geen Fysieke kaart maar via de wallet van Google. Bij Bunq gekozen voor Creditcard. Maar ik hoefde Bunq niet te gebruiken. Alleen bij Revolut heb ik een Fysieke kaart en via de wallet Google.GeEkIe schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 15:15:
[...]
En de CC gekozen, neem ik aan?
Ben trouwens benieuwd naar eventueel volgende reserveringen, en daarnaast het eventuele gebruik van de bunq CC als je die hebt.
Ik ga misschien denk erover om Bunq Free af te zeggen.
[ Voor 7% gewijzigd door Van der Berg op 23-12-2025 15:26 ]
Bij bunq free kan je 1 pas nemen: óf een debit kaart, óf een credit kaart. Wat heb je gekozen, want als je een debit kaart hebt gekozen is het hetzelfde als Revolut en zegt het niks over reserveringen met CC in de VS.Van der Berg schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 15:21:
[...]
Ik heb Bunq Free inderdaad, op jullie advies geopend voor het geval Revolut niet zou werken met het betalen van de borg. Ik heb Bunq Free kostenloos per maand. Bij Bunq heb ik geen Fysieke kaart maar via de wallet van Google. Bij Bunq gekozen voor Creditcard. Maar ik hoefde Bunq niet te gebruiken. Alleen bij Revolut heb ik een Fysieke kaart en via de wallet Google.
Ik ga misschien denk erover om Bunq Free af te zeggen.
[ Voor 8% gewijzigd door GeEkIe op 23-12-2025 15:58 . Reden: aanvulling ]
Ik heb gekozen voor Creditcard (Deze zit in mijn Google Wallet), ik had ook gratis de keuze uit een Mastercard. Ik koos voor Creditcard. Bij Bunq Free zit er geen Fysieke kaart bij, echter heb ik dat via de post gekregen. Bunq zeg dat een Fysieke kaart niet bij hoort en kan ik dat beschouwen als niet verzonden.GeEkIe schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 15:31:
[...]
Bij bunq free kan je 1 pas nemen: óf een debit kaart, óf een credit kaart. Wat heb je gekozen, want als je een debit kaart hebt gekozen is het hetzelfde als Revolut en zegt het niks over reserveringen met CC in de VS.
[ Voor 18% gewijzigd door Van der Berg op 23-12-2025 16:08 ]
Het blijft mij een raadsel waarom bunq geen fysieke kaart wil geven bij free, al is het maar tegen (terechte) meerkosten. Het is logisch dat als mensen een CC willen, zij daarnaast natuurlijk ook een debit kaart willen, en bunq verdiend alleen maar fors op de CC en debitcard transactie fees.Van der Berg schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 16:02:
[...]
Ik heb gekozen voor Creditcard (Deze zit in mijn Google Wallet), ik had ook gratis de keuze uit een Mastercard. Ik koos voor Creditcard. Bij Bunq Free zit er geen Fysieke kaart bij, echter heb ik dat via de post gekregen. Bunq zeg dat een Fysieke kaart niet bij hoort en kan ik dat beschouwen als niet verzonden.
Vanwege de CC heb ik ook bunq free erbij; altijd handig, vandaar dat ik nieuwschierig ben of het wel goed werkt in bv de VS