Is alweer enkele jaren oud en ik heb de actuele privacyvoorwaarden niet doorgespit maar:Wally2002 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 16:16:
[...]
Het is (helaas) wel waar het steeds meer naar toe gaat. waarom iemand duur inhuren wat ook door de computer gecontroleerd kan worden.
Kun je overigens duiden waar het bij Revolut op gebied van privacy niet goed gaat/niet hoog scoort?
Als dit de algemene houding is van Revolut t.o.v. de privacy van klanten, ben ik niet bepaald happig om hen toegang te geven tot mijn data bij een andere bank.Ook de Consumentenbond volgt neobanken met interesse. ‘Ze worden graag gebruikt door expats’, zegt woordvoerder Joyce Donat. ‘Het is snel, voordelig, mobiel en internationaal. Dat is handig als je veel reist.’ In 2020 deed de Consumentenbond onderzoek naar de omgang van neobanken met de privégegevens van klanten. ‘We zagen dat er wat aan schortte. Deels ging het om kinderziektes, die inmiddels zijn verholpen, en deels om het, zonder toestemming, delen van gegevens met derden.’ Zo bleken Bunq, N26 en Revolut te communiceren met bedrijven die iets doen in (mobiele) marketing of ‘productoptimalisatie’.
Momenteel blijkt uit de privacyverklaring van Revolut dat ze je naam en e-mailadres kunnen delen met sociale media zoals Facebook, zodat die daar reclames op kunnen baseren. Als je daar bezwaar tegen hebt, moet je een mail sturen of je privacyinstellingen in de app handmatig aanpassen.
Lees het volledige artikel: https://fd.nl/samenleving...ankieren-wel-of-niet-doen
[ Voor 5% gewijzigd door Elandenmelk op 22-10-2025 08:55 ]
:strip_exif()/f/image/v30haVSX5esLwjsbe6GzjPQm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8ThVHr10hfhMtwNTwNNiS8Xy.jpg?f=fotoalbum_large)